Goede samenvatting.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:08 schreef ToT het volgende:
Zodra je oppert dat de grenzen toch wel wat dichter moeten en dat er bij Opsporing verzocht toch wel een bovengemiddeld aantal verdachten blijkbaar een islamitische achtergrond hebben, hunker je volgens sommigen hier idd terug naar de slavernij en wil je de gaskamers weer openen!
Je moet bukken en je endeldarm MAXIMAAL openzetten voor de multiculturele samenleving, anders ben je erger dan Hitler, Stalin en Mao bij elkaar!
Ik wil gewoon even horen wat ik precies moet bewijzen. Vanaf welk moment mag ik een subset van de autochtonen gebruiken als typerend voor de gemiddelde Nederlander?quote:
Nou nee de boodschap komt niet over. Voor de zoveelste keer: wat heeft de mening over de invloed van immigratie op het stadsleven te maken met slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De auteur probeert duidelijk te maken dat bepaalde sentimenten leven onder grote delen van de autochtone bevolking. Ik chargeerde inderdaad toen ik stelde dat het ondoenlijk is om alle boe-roepers bij naam te noemen. De gekozen stijlvorm is in mijn optiek echter logisch en door deze provocatieve toon wordt het doel bereikt: de boodschap komt over.
Uit het publieke debat dat al bijna twintig jaar aan de gang is. Of vind jij het nu plots stuitend wanneer een opiniemaker de multiculturele samenleving mislukt noemt?quote:
En is dat een mening die aansluit bij een hunkering naar slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit het publieke debat dat al bijna twintig jaar aan de gang is. Of vind jij het nu plots stuitend wanneer een opiniemaker de multiculturele samenleving mislukt noemt?
Wellicht dat jij onder een steen leeft, maar op internet (Twitter, Geenstijl, FOK!) worden onder de noemer 'ironie' veelvuldig grapjes gemaakt over volkerenmoord en slavernij. Dat jij ervoor kiest je ogen daarvoor te sluiten, is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou nee de boodschap komt niet over. Voor de zoveelste keer: wat heeft de mening over de invloed van immigratie op het stadsleven te maken met slavernij en gaskamers?
Bepaalde sentimenten? Gaskamers en Slavernij?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De auteur probeert duidelijk te maken dat bepaalde sentimenten leven onder grote delen van de autochtone bevolking. Ik chargeerde inderdaad toen ik stelde dat het ondoenlijk is om alle boe-roepers bij naam te noemen. De gekozen stijlvorm is in mijn optiek echter logisch en door deze provocatieve toon wordt het doel bereikt: de boodschap komt over.
En nogmaals: wie de schoen past.....
''Iedereen weet dat X'' is een drogredenatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De mening leeft en wordt breed gedragen. Iedereen die deelneemt aan het publieke debat en de afgelopen jaren niet onder een steen heeft geleefd, weet dat.
Hoe groot moet dat groepje zijn om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon het ook is?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:10 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, die zijn er, maar hoe groot is dat groepje?
Is Stef Blok een opiniemaker? Of Gerard Cox? Aan het publieke debat nemen vooral mediafiguren deel. Waarom zouden zij symbool staan voor de communis opinio? Natuurlijk vind ik het niet stuitend dat de multiculturele samenleving mislukt wordt genoemd. Die mening heb ik zelf.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit het publieke debat dat al bijna twintig jaar aan de gang is. Of vind jij het nu plots stuitend wanneer een opiniemaker de multiculturele samenleving mislukt noemt?
Je verschuift de doelpalen door het over het succes van de toon en de boodschap zelf te hebben. Telkens autistisch herhalen "wie de schoen past" gaat je niet verder brengen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nogmaals: wie de schoen past.....
Goh, grapjes nog wel. Wat een ramp zeg.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat jij onder een steen leeft, maar op internet (Twitter, Geenstijl, FOK!) worden onder de noemer 'ironie' veelvuldig grapjes gemaakt over volkerenmoord en slavernij. Dat jij ervoor kiest je ogen daarvoor te sluiten, is niet mijn probleem.
Een beetje zoals jij je ogen dus sluit voor conspiratoriaal elkaar ophitsend islamitisch facebook wat blijkbaar niet belangrijk is voor je want "het is slechts een minderheid" en "die mensen moeten gewoon kunnen zeggen wat ze willen zeggen het is een vrij land".quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat jij onder een steen leeft, maar op internet (Twitter, Geenstijl, FOK!) worden onder de noemer 'ironie' veelvuldig grapjes gemaakt over volkerenmoord en slavernij. Dat jij ervoor kiest je ogen daarvoor te sluiten, is niet mijn probleem.
Groter dan het is bij de gemiddelde allochtoon. Als het een typisch autochtonending is, toon het maar aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat groepje zijn om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon het ook is?
Het is een stuitend stukje selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Een beetje zoals jij je ogen dus sluit voor conspiratoriaal elkaar ophitsend islamitisch facebook wat blijkbaar niet belangrijk is voor je want "het is slechts een minderheid" en "die mensen moeten gewoon kunnen zeggen wat ze willen zeggen het is een vrij land".
Heb je nog een solide argument of alleen maar gevoelens over tweets van sommige mensen?
Nee, nu moet je niet de rollen om gaan draaien. Jij zei tot tweemaal toe dat je data en feiten hebt die de Nederlander als racistisch, intolerant en geweldzuchtig weergeeft. Laat maar zien.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe groot moet dat groepje zijn om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon het ook is?
Klopt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
''Iedereen weet dat X'' is een drogredenatie.
Dat is meten met twee maten. Als je de gemiddelde allochtoon X noemt omdat Y aantal van de allochtonen X is, kun je niet zeggen dat je de gemiddelde autochtoon pas X mag noemen als Y+1 van de autochtonen X is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Groter dan het is bij de gemiddelde allochtoon. Als het een typisch autochtonending is, toon het maar aan.
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan. Dus wederom: wie de schoen past.....quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:16 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Is Stef Blok een opiniemaker? Of Gerard Cox? Aan het publieke debat nemen vooral mediafiguren deel. Waarom zouden zij symbool staan voor de communis opinio? Natuurlijk vind ik het niet stuitend dat de multiculturele samenleving mislukt wordt genoemd. Die mening heb ik zelf.
Ik kan hier wel data gaan dumpen, maar als die niet voldoen aan jullie criteria, heb ik daar niets aan. Vandaar de vraag: welke criteria zijn er om te kunnen zeggen dat de gemiddelde autochtoon/allochtoon een bepaald kenmerk heeft?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:18 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee, nu moet je niet de rollen om gaan draaien. Jij zei tot tweemaal toe dat je data en feiten hebt die de Nederlander als racistisch, intolerant en geweldzuchtig weergeeft. Laat maar zien.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan. Dus wederom: wie de schoen past.....
Toon het maar aan.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is meten met twee maten. Als je de gemiddelde allochtoon X noemt omdat Y aantal van de allochtonen X is, kun je niet zeggen dat je de gemiddelde autochtoon pas X mag noemen als Y+1 van de autochtonen X is.
Waaruit blijkt dat die groep enorm is? Wat is enorm?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan. Dus wederom: wie de schoen past.....
En die groep hunkert naar gaskamers en slavernij. Ok Koos, bedankt hoor.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarin sta je zeker niet alleen. De auteur reageert op de enorme groep die deze mening is toegedaan.
Wat moet ik aantonen? Dat het unfair is om allochtonen tegen een andere standaard te houden dan autochtonen?quote:
Nu insinueer je dus dat TS graag ook de gaskamers weer aan ziet gaan en het slavernij in ere wordt hersteld? Gewaagde uitspraak.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet, hij weigert gewoon te antwoorden. Net zolang totdat mensen stoppen omdat men wat beters te doen heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef Ludachrist het volgende:
Koos wordt het vuur even aan de schenen gelegd hier, benieuwd hoe hij zich eruit gaat werken.
Het is geen 'huilie doen het ook'.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het blijft maar bij 'hullie doen het ook!!!'
Wat een kutuser ben jij ook zeg.
Er is nogal een verschil tussen klakkeloos inhakken en feiten weergeven. En sommigen geven bepaalde zaken genuanceerd weer. Bij jou zijn alle reacties ook hetzelfde. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want je bent wat dat betreft geen haar beter dan die andere "users". Altijd alles maar weerspreken en alles beter weten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
Maar jij en je andere users die normaliter complete topics volbaggeren met gescheld en getier op allochtonen en vluchtelingen, doen nu plots alsof jullie neus bloedt. Dag in, dag uit vrolijk inhakken op moslims en andere 'cultuurverrijkers' en nu de vermoorde onschuld spelen.
Drogreden van het valse midden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen klakkeloos inhakken en feiten weergeven. En sommigen geven bepaalde zaken genuanceerd weer. Bij jou zijn alle reacties ook hetzelfde. Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want je bent wat dat betreft geen haar beter dan die andere "users". Altijd alles maar weerspreken en alles beter weten.
Er is een gulden middenweg weet je wel ...
Nee, dezelfde standaard. En dan leg je de cijfertjes netjes naast elkaar en trek je een conclusie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat moet ik aantonen? Dat het unfair is om allochtonen tegen een andere standaard te houden dan autochtonen?
Moet ik wel eerst weten wat die standaard is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:23 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, dezelfde standaard. En dan leg je de cijfertjes netjes naast elkaar en trek je een conclusie.
Het lijkt mij dat "de toon in NWS" verder inhoudelijk niks met het huidige topic te maken heeft.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is geen 'huilie doen het ook'.
De heer Aardbei vindt het stuitend dat de auteur het beeld schetst dat complete volksstammen in Nederland op z'n zachtst gezegd niet gecharmeerd zijn van allochtonen. Gezien de toon in NWS en de wijze waarop in talloze topics wordt gereageerd, vind ik de vermoorde onschuld van Aardbei behoorlijk achterlijk.
Dat is het schoolvoorbeeld van een tu quoquequote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De heer Aardbei vindt het stuitend dat de auteur het beeld schetst dat complete volksstammen in Nederland op z'n zachtst gezegd niet gecharmeerd zijn van allochtonen. Gezien de toon in NWS en de wijze waarop in talloze topics wordt gereageerd, vind ik de vermoorde onschuld van Aardbei behoorlijk achterlijk.
NWS is dus complete volksstammen? NWS is de heersende mening van Nederland?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die toon is waar de auteur op doelt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat "de toon in NWS" verder inhoudelijk niks met het huidige topic te maken heeft.
Het is natuurlijk redelijk lachwekkend om te klagen over het beeld dat door de auteur in de OP wordt geschetst, terwijl jullie dag in, dag uit met z'n allen in NWS dat beeld bevestigen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
NWS is dus complete volksstammen? NWS is de heersende mening van Nederland?
Jezus Christus te paard.
Ja, schandalig dat er zomaar mensen met een andere mening zijn die hun gelijk proberen te halen. Snappen ze niet dat de waarheid in het midden ligt en dat je daarom maar 50% van de tijd gelijk moet proberen te krijgen?!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet alleen KV, ook Ser C kan er wat van en probeert met hele quasi interessante teksten zijn/haar gelijk te halen ...
Dat lijkt me niet, want de auteur heeft het over hele specifieke dingen. Waar in NWS zie je mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die toon is waar de auteur op doelt.
Het gebrek aan onderbouwing is inderdaad een beetje jammer, maar ik denk niet dat iemand die hier reageert deze extremen niet herkent. Als iemand die tegen beter weten in toch vaak reacties hier, op de FP, op geenstijl, op twitter of op youtube leest, verrassen mij alle drie de voorbeelden niet. Of je kan spreken van een 'significante groep' weet ik niet, maar zo lijkt het soms wel, zeker als een partij die openlijk flirt met extremisten en ze tenminste gebruikt voor hun online platform kan pollen op meer dan 10 zetels.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:46 schreef Oostwoud het volgende:
De volledige tekst van Bouazza heet het 'Het autochtone drama'.
Tegelijkertijd vind ik het niet eens zo'n oninteressante stelling, al ontbreekt het bij Bouazza aan iedere vorm van onderbouwing: is er een significante groep Nederlanders met heimwee naar slavernij, fantasiën over het heropenen van de gaskamers en een bijna seksuele fascinatie voor geweld?
Je kan de toon zelf wel bespreken maar wat Koos nu doet is de toon zelf inzetten alsof het een legitieme tegenhanger is en dan als hij er op wordt aangesproken even snel hinkelen door te doen alsof het allemaal expres is.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die toon is waar de auteur op doelt.
Ennnn... maar weer deflecteren. Je lijkt verdacht veel op die Trump die je zo haat. Ik klaag niet. Ik gaf teksten van DDS en Bouazza, die je kunt nalezen. Op basis daarvan stelde ik vragen. Vragen die jij vertikt te beantwoorden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk redelijk lachwekkend om te klagen over het beeld dat door de auteur in de OP wordt geschetst, terwijl jullie dag in, dag uit met z'n allen in NWS dat beeld bevestigen.
Vaak zat gezien. Laatst nog iemand die heimelijk verlangde naar een nieuwe Hitler om het blanke ras te beschermen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de auteur heeft het over hele specifieke dingen. Waar in NWS zie je mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?
Je snapt heel goed wat er bedoelt wordt en wederom probeer je, op een zeer hautaine manier, anderen in een bepaalde hoek weg te zettenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, schandalig dat er zomaar mensen met een andere mening zijn die hun gelijk proberen te halen. Snappen ze niet dat de waarheid in het midden ligt en dat je daarom maar 50% van de tijd gelijk moet proberen te krijgen?!
Ja man, zoveel mensen roepen om gaskamers en slavernij hier. Belachelijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk redelijk lachwekkend om te klagen over het beeld dat door de auteur in de OP wordt geschetst, terwijl jullie dag in, dag uit met z'n allen in NWS dat beeld bevestigen.
Maar het is natuurlijk compleet belachelijk om reacties op het internet op enige manier serieus te nemen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:26 schreef Stranger het volgende:
[..]
Het gebrek aan onderbouwing is inderdaad een beetje jammer, maar ik denk niet dat iemand die hier reageert deze extremen niet herkent. Als iemand die tegen beter weten in toch vaak reacties hier, op de FP, op geenstijl, op twitter of op youtube leest, verrassen mij alle drie de voorbeelden niet.
Ik zie mensen dagelijks pleiten voor deportatie of het betreurenswaardig vinden dat die en gene niet verdronken zijn tijdens de oversteek.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, want de auteur heeft het over hele specifieke dingen. Waar in NWS zie je mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?
Zo zo, een hele persoonquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Vaak zat gezien. Laatst nog iemand die heimelijk verlangde naar een nieuwe Hitler om het blanke ras te beschermen.
Waar zie jij mensen pleiten voor slavernij en gaskamers?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zie mensen dagelijks pleiten voor deportatie of het betreurenswaardig vinden dat die en gene niet verdronken zijn tijdens de oversteek.
Dat is de kern van de discussie, beste jongen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Ennnn... maar weer deflecteren. Je lijkt verdacht veel op die Trump die je zo haat. Ik klaag niet. Ik gaf teksten van DDS en Bouazza, die je kunt nalezen. Op basis daarvan stelde ik vragen. Vragen die jij vertikt te beantwoorden.
Dit zijn eenlingen, op zijn best tientallen of enkele honderden mensen in Nederland. Dit wordt al jaren bevestigd door de AIVD jaarverslagen over extremisme.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Vaak zat gezien. Laatst nog iemand die heimelijk verlangde naar een nieuwe Hitler om het blanke ras te beschermen.
Opmerkingen over genocide worden netjes verwijderd door de mods.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja man, zoveel mensen roepen om gaskamers en slavernij hier. Belachelijk.
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de kern van de discussie, beste jongen.
Bouazza spreekt haar verbazing uit over de toon die veel autochtonen in het publieke debat richting allochtonen. NWS is het levende bewijs dat haar observaties valide zijn.
Je beantwoord hier mijn eerdere vraag dat NWS symbool staat voor het Nederland, of de autochtone bevolking met een ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is de kern van de discussie, beste jongen.
Bouazza spreekt haar verbazing uit over de toon die veel autochtonen in het publieke debat richting allochtonen. NWS is het levende bewijs dat haar observaties valide zijn. En tegelijkertijd zijn het juist de figuren wier woorden aanleiding vormen voor dit stuk, die plots geen idee hebben waar Bouazza op doelt.
Ser, Koos en Xapt (en kornuiten) weten dondersgoed hoe ze het bloed onder je nagels kunnen halen trouwens.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je snapt heel goed wat er bedoelt wordt en wederom probeer je, op een zeer hautaine manier, anderen in een bepaalde hoek weg te zetten
Ik geef antwoord op je vraag. Je geklaag over getroll in FB gaat zeker over jezelf? Ja, die is geband, maar dat wil niet zeggen dat het niet wordt gezegd. Het komt vaak voor en ik het het vaak zat gezien.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zo zo, een hele persoon. Ik neem aan dat die gewoon geband is. Dat is dus een beetje het punt, daadwerkelijke nazis worden simpelweg niet getolereerd.
Toen ik FA en mod was heb ik het heel vaak gezien. Daar wordt gelukkig bijna altijd op ingegrepen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Sluit het topic maar. Tem heeft laatst iemand gezien.
Dat is nog zuurder dan accuzuur.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:55 schreef Ali_boo het volgende:
Hebben de mensen hier behoefte aan een stukje Sylvana zeep, ja of nee ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |