abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 april 2018 @ 23:44:46 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178461171
Orignele OP:

Op twitter lijken veel berichten rond te gaan van een grote chemische aanval in Douma deze avond, waarbij honderden doden en zo'n duizend gewonden gevallen zijn.

ragipsoylu twitterde op zaterdag 07-04-2018 om 22:16:19 Unconfirmed reports of a possible chemical attack in partially besieged Douma in Syria by the Assad regime forces.Really horrible pictures coming out reageer retweet
L0gg0l twitterde op zaterdag 07-04-2018 om 23:42:36 DEATH TOLL IN SYRIA'S DOUMA CHEMICAL ATTACK HAS RISEN TO 161 -- SKY NEWS ARABIA QUOTES ACTIVISTS reageer retweet
Charles_Lister twitterde op zaterdag 07-04-2018 om 22:21:00 BREAKING - Terrible reports of a chemical attack on besieged #Douma in #EastGhouta - *much* more potent than normal chlorine gas attacks.= More than 700 affected & 35+ confirmed dead so far. Horrific images, speak for themselves - children foaming at the mouth & nose. https://t.co/wIPzOxgtKE reageer retweet
Foto's die rond gaan: (SCHOKKEND)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Telegraaf meldt het nu ook, voor de rest nog weinig van de grote persbureau's:

Rebellen: Syrië gooit chemicaliën op Douma
https://www.telegraaf.nl/(...)chemicalien-op-douma

quote:
BEIROET - De Syrische rebellengroep Jaish al-Islam beschuldigde regeringstroepen zaterdag van het gooien van een bom met giftige chemicaliën op burgers in Douma, de laatste rebellenstad in Oost-Ghouta. Daarbij zouden meer dan vijfhonderd mensen gewond zijn geraakt.

„Het regime van Assad en zijn bondgenoten gaan door met hun misdaden”, zo verhaalt de militaire woordvoerder van de rebellen Hamza Birqdar aan al-Hadath TV. Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, een oorlogsmonitor in Groot-Brittannië, beweert dat er elf gevallen van verstikkingsverschijnselen bekend zijn in de stad, waaronder bij vijf kinderen, na aanvallen door Syrische gevechtsvliegtuigen.

Er is niet gezegd welke chemicaliën mogelijk zijn gebruikt bij de aanvallen. De rebellengroep noch het Observatorium sprak van dodelijke slachtoffers. Syrische staatsmedia ontkenden dat er chemische aanvallen zijn uitgevoerd.

Gevechten nog hevig
De regering lanceerde vrijdag een zware aanval op Douma, waar de rebellen zich schuilhouden. Alleen al de laatste 24 uur kwamen 48 mensen om. De staatstelevisie toonde dikke rookwolken uit Douma, waar Jaish al-Islam nog stand houdt. Andere opstandelingen in andere delen van Oost-Ghouta accepteerden eerder het aanbod van veilige doorgang naar door rebellen bewaakte gebieden in het noorden van het land.

Zes burgers werden zaterdag gedood tijdens mortierbeschietingen in woonwijken van de hoofdstad Damascus, en 38 anderen raakten gewond, meldden de Syrische staatsmedia. Ze beschuldigden Jaish al-Islam van de aanslagen. Woordvoerder Birqdar van de rebellengroep ontkende die beschuldiging.

https://www.telegraaf.nl/(...)chemicalien-op-douma
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 11 april 2018 @ 23:44:56 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178461173
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178461199
Britse premier May roept 'oorlogskabinet' bijeen voor besluit over Syrië

https://nos.nl/artikel/22(...)luit-over-syrie.html
  woensdag 11 april 2018 @ 23:47:28 #5
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178461213
Als het maar wat bij raket schieten komt vind ik het snel saai hoor.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178461231
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:47 schreef _--_ het volgende:
Als het maar wat bij raket schieten komt vind ik het snel saai hoor.
Dan zal je morgen wel teleurgesteld zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_178461240
Nou ja, als ze een gepensioneerde Leopard 2 chauffeur zoeken kunnen ze mij nog altijd bellen.
pi_178461255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:49 schreef Cherni het volgende:
Nou ja, als ze een gepensioneerde Leopard 2 chauffeur zoeken kunnen ze mij nog altijd bellen.
Mag je in een van Duitsland geleasede tank rijden :7 w/
pi_178461268
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:50 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Mag je in een van Duitsland geleasede tank rijden :7 w/
Geen probleem.
  woensdag 11 april 2018 @ 23:53:24 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178461305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:49 schreef Cherni het volgende:
Nou ja, als ze een gepensioneerde Leopard 2 chauffeur zoeken kunnen ze mij nog altijd bellen.
Luxe paard...

Je kunt ook rupskut bij mij worden, ik regel wel een PRTL bij het museum ofzo. :D
pi_178461332
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:47 schreef _--_ het volgende:
Als het maar wat bij raket schieten komt vind ik het snel saai hoor.
Meer zal het niet zijn. Maar zou me niet verbazen als er binnenkort aanslagen op Amerikaanse troepen in Afghanistan, Irak of Syrië volgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 11 april 2018 @ 23:59:40 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178461401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Meer zal het niet zijn. Maar zou me niet verbazen als er binnenkort aanslagen op Amerikaanse troepen in Afghanistan, Irak of Syrië volgen.
Als dat allemaal zo eenvoudig was zou het al gebeurd zijn...
pi_178461435
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:46 schreef Infection het volgende:
Britse premier May roept 'oorlogskabinet' bijeen voor besluit over Syrië

https://nos.nl/artikel/22(...)luit-over-syrie.html
Het parlement wordt opzij geschoven. May :')
pi_178461450
Het geweld in deze regio gaat maar door, zoals hiervoor al werd gezegd: langzamerhand begint dit zwaar uit de hand te lopen en gaat er helaas geëscaleerd worden vanuit de verschillende kampen. Wanneer houd dit op...
pi_178461486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Meer zal het niet zijn. Maar zou me niet verbazen als er binnenkort aanslagen op Amerikaanse troepen in Afghanistan, Irak of Syrië volgen.
Maar welk gas is er gebruikt?
  donderdag 12 april 2018 @ 00:05:45 #17
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 12 april 2018 @ 00:09:16 #18
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178461523
quote:
Waarom die smiley. Het is gewoon heel verstandig wat Turkije zegt.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178461524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het type waar je dood aan gaat...
Als ik foto's zie van het slagveld tussen Irak en Iran werden zelfs de lijken afgevoerd door mensen on NBC kleding.
Mij werd uitgelegd dat in miltaire dienst alleen NBC kleding tegen chemische oorlogsvoering kon helpen.
pi_178461529
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:09 schreef _--_ het volgende:

[..]

Waarom die smiley. Het is gewoon heel verstandig wat Turkije zegt.
Turkije is zelf ook iedereen aan het pesten :|W
  donderdag 12 april 2018 @ 00:13:49 #21
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178461558
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:10 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Turkije is zelf ook iedereen aan het pesten :|W
Nee, wtf. :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178461561
spectatorindex twitterde op donderdag 12-04-2018 om 00:12:30 BREAKING: Kuwait has cancelled all flights from Beirut for security reasons linked to possible attack on Syria reageer retweet
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 12 april 2018 @ 00:15:34 #23
408813 crew  trein2000
pi_178461569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:14 schreef Infection het volgende:
spectatorindex twitterde op donderdag 12-04-2018 om 00:12:30 BREAKING: Kuwait has cancelled all flights from Beirut for security reasons linked to possible attack on Syria reageer retweet
Vannacht al? Of pas morgen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178461582
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vannacht al? Of pas morgen?
'Has canceled' dus is al gebeurd.
pi_178461584
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vannacht al? Of pas morgen?
KuwaitAirways twitterde op woensdag 11-04-2018 om 23:19:59 فقد تقرر توقيف الرحلات إلى بيروت اعتباراً من اليوم الخميس ١٢أبريل وحتى إشعار آخر شاكرين تفهمكم وتعاونكم متمنيين السلامة للجميع. reageer retweet
Vanaf donderdag 12april, dus vanaf nu als ze al 's nachts vliegen.
  donderdag 12 april 2018 @ 00:20:34 #26
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178461597
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als ik foto's zie van het slagveld tussen Irak en Iran werden zelfs de lijken afgevoerd door mensen on NBC kleding.
Mij werd uitgelegd dat in miltaire dienst alleen NBC kleding tegen chemische oorlogsvoering kon helpen.
Vluchtig, niet vluchtig etc.
  donderdag 12 april 2018 @ 00:21:26 #27
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178461600
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:09 schreef _--_ het volgende:

[..]

Waarom die smiley. Het is gewoon heel verstandig wat Turkije zegt.
Als Trump iets dergelijks zou zeggen, zou jij hém dan ook prijzen om zijn verstandige opmerking? Nee, natuurlijk niet.

Je bent een Erdogan-fanboy die zichzelf constant voor lul zet met dat hypocriete geneuzel. Net zo debiel als de mensen hier die Putin of Trump blindelings steunen.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178461611
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vluchtig, niet vluchtig etc.
Krijgen jullie daar nog allerlei instructies over en is de kleding tegen de diverse soorten gas bestand?
pi_178461740
Nog steeds niets aan de hand .
pi_178461749
Hoop dat ze nog even wachten tot morgenavond onze tijd dan heb ik tijd om het live te volgen.
pi_178461923
Als US > Syrie aanvalt en Rusland reageert door schepen van US aan te vallen dan heb je wereldoorlog in de maak?

Dan kunnen de raketjes straks over ons hoofd heen en weer vliegen.
pi_178461937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Meer zal het niet zijn. Maar zou me niet verbazen als er binnenkort aanslagen op Amerikaanse troepen in Afghanistan, Irak of Syrië volgen.
Want die zijn er anders nooit?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178461965
Heerlijk naïef die griet bij Pauw, zeggen dat Rusland de Oorlog niet kan winnen. Deze oorlog kan niemand winnen, er hoeft maar een gek op een rooie knop te drukken en de rapen zijn gaar.
Japan capituleerde met twee atoombommen. Ik vraag me af hoe Europa zal reageren als 1 atoombom van hun hele arsenaal op een van onze steden valt. Dan liggen we meteen op onze rug te creperen. Dat land heeft honderden van die krengen in een loods klaar staan. Ik ben van de generatie koude oorlog en figuren als Reagan en Gorbatsov waren toen heel wat verstandiger en kalmer dan de Trump en Putin van nu. Ik houd mijn hart vast.
pi_178462018
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 02:28 schreef MakkieR het volgende:
Heerlijk naïef die griet bij Pauw, zeggen dat Rusland de Oorlog niet kan winnen. Deze oorlog kan niemand winnen, er hoeft maar een gek op een rooie knop te drukken en de rapen zijn gaar.
Japan capituleerde met twee atoombommen. Ik vraag me af hoe Europa zal reageren als 1 atoombom van hun hele arsenaal op een van onze steden valt. Dan liggen we meteen op onze rug te creperen. Dat land heeft honderden van die krengen in een loods klaar staan. Ik ben van de generatie koude oorlog en figuren als Reagan en Gorbatsov waren toen heel wat verstandiger en kalmer dan de Trump en Putin van nu. Ik houd mijn hart vast.
Toch acht ik zelfs Trump en Poetin, ja zelfs Kim Jong-un niet zo achterlijk dat ze op de knop zullen drukken.
Die atoomoorlog komt er echt niet!
Niemand heeft iets aan veel slachtoffers en een wereld in puin, wat mij betreft zal er eerder sprake zijn van een slimme elektronische oorlogsvoering dan met zware bommen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_178462029
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 02:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Toch acht ik zelfs Trump en Poetin, ja zelfs Kim Jong-un niet zo achterlijk dat ze op de knop zullen drukken.
Die atoomoorlog komt er echt niet!
Niemand heeft iets aan veel slachtoffers en een wereld in puin, wat mij betreft zal er eerder sprake zijn van een slimme elektronische oorlogsvoering dan met zware bommen.
Hun vliegtuigen durven ze niet inzetten, Turkije werkt niet mee, Irak waarschijnlijk ook niet, dan kunnen ze enkel vanop zee kruisraketten afvuren.

Syrië heeft z'n modernste vliegtuigen op de luchthaven van de Russen geplaatst, waar ze niet aangevallen zullen worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door crystal_meth op 12-04-2018 02:58:18 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178462044
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 02:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Toch acht ik zelfs Trump en Poetin, ja zelfs Kim Jong-un niet zo achterlijk dat ze op de knop zullen drukken.
Die atoomoorlog komt er echt niet!
Niemand heeft iets aan veel slachtoffers en een wereld in puin, wat mij betreft zal er eerder sprake zijn van een slimme elektronische oorlogsvoering dan met zware bommen.
Dat zeg je wel, maar het deed Putin ook weinig toen MH17 uit het luchtruim geschoten werd, De Amerikanen gooien dagelijks hun bommen op Afganistan en voorheen Irak voor minder. In de ogen van machthebbers zijn wij maar nevenschade, Als Amerika aan de einde van de oceaan veilig is, zijn wij als eerste de dupe mocht Trump Syrie gaan aanvallen. Je zult zien, mocht er ergens een kernbom vallen, dan gebruikt men dit voor eigen politiek gewin. Dan is ons leven niks waard in de ogen van Trump of Putin.
pi_178462095
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178462236
De OP heeft het nog steeds over een "Grote chemische aanval op Douma," terwijl dit helemaal niet is vastgesteld, laat staan een feit is.
pi_178463248
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 03:45 schreef ZetaOS het volgende:
De OP heeft het nog steeds over een "Grote chemische aanval op Douma," terwijl dit helemaal niet is vastgesteld, laat staan een feit is.
Is al eerder aangekaart en weggehoond. Probeer het eens in feedback, daar gaan de mods over.
  donderdag 12 april 2018 @ 05:53:18 #40
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178463263
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 02:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Toch acht ik zelfs Trump en Poetin, ja zelfs Kim Jong-un niet zo achterlijk dat ze op de knop zullen drukken.
Die atoomoorlog komt er echt niet!
Niemand heeft iets aan veel slachtoffers en een wereld in puin, wat mij betreft zal er eerder sprake zijn van een slimme elektronische oorlogsvoering dan met zware bommen.
Ja iedereen zegt dat Putin niet zo idioot zal reageren maar niemand die zegt: "Goh wat zijn die Amerikanen toch een stelletje debiele idioten dat ze overal maar bommen op gooien!!"

Als je naar de bewijzen kijk dan zie je een flinterdun verhaal.
Nu weer in de krant: helicopters hebben gas cilinders gegooid.

Nou eens ff kijken: in deze tijd gaat NIETS meer aan de aandacht voorbij en alles wordt tegenwoordig gefilmd met smartphones.
Dus ze gaan mij wijsmaken dat er een aantal helicopters GERUISLOOS die dingen afgeworpen hebben ZONDER dat er ook maar iemand dit in de gaten had, boven een stad van honderduizend mensen??!!?? _O- _O- _O-
Man man man wat een bullshit.
Alle doden lagen in 1 kamer. Dat betekent dat die helicopters toch wel errug dicht langs die gebouwen moeten hebben gevlogen om dat spul precies door het raam te mikken.

Volgende geval: waarom zou Assad dit doen? Ze waren aan de winnende hand!! Een weekje verder en ze zouden alles in handen hebben.

Maar ja als de VS en het Westen zeggen dat Assad dit gedaan heeft dan geloven wij natuurlijk direkt wat onze eerlijke leiders zeggen, nietwaar?
In Irak lagen immers ook weapons of mass destruction....oh nee....wacht ff.... ;)
  donderdag 12 april 2018 @ 05:56:21 #41
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178463270
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het parlement wordt opzij geschoven. May :')
Godsgeschenk om af te leiden van haar Brexit gepruts.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_178463328
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:47 schreef _--_ het volgende:
Als het maar wat bij raket schieten komt vind ik het snel saai hoor.
Precies ja. Totalen krieg willen we.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178463335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 05:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja iedereen zegt dat Putin niet zo idioot zal reageren maar niemand die zegt: "Goh wat zijn die Amerikanen toch een stelletje debiele idioten dat ze overal maar bommen op gooien!!"

Als je naar de bewijzen kijk dan zie je een flinterdun verhaal.
Nu weer in de krant: helicopters hebben gas cilinders gegooid.

Nou eens ff kijken: in deze tijd gaat NIETS meer aan de aandacht voorbij en alles wordt tegenwoordig gefilmd met smartphones.
Dus ze gaan mij wijsmaken dat er een aantal helicopters GERUISLOOS die dingen afgeworpen hebben ZONDER dat er ook maar iemand dit in de gaten had, boven een stad van honderduizend mensen??!!?? _O- _O- _O-
Man man man wat een bullshit.
Alle doden lagen in 1 kamer. Dat betekent dat die helicopters toch wel errug dicht langs die gebouwen moeten hebben gevlogen om dat spul precies door het raam te mikken.

Volgende geval: waarom zou Assad dit doen? Ze waren aan de winnende hand!! Een weekje verder en ze zouden alles in handen hebben.

Maar ja als de VS en het Westen zeggen dat Assad dit gedaan heeft dan geloven wij natuurlijk direkt wat onze eerlijke leiders zeggen, nietwaar?
In Irak lagen immers ook weapons of mass destruction....oh nee....wacht ff.... ;)
Inderdaad. Men blijft naief en leert niet van het verleden. Alsof Amerika ook maar iets om burgerslachtoffers geeft mocht dat al t geval zijn. Amerika is zelf de grootse oorlogsmisdadiger samen met Israel. Het is gewoon een dubbele agenda en nu is het perfecte excuus de oorlog aan te zeggen. Nederland zal er wel weer als een loopse teef achteraan lopen omdat we zo graag mee willen doen met de grote broer.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178463364
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 06:41 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Inderdaad. Men blijft naief en leert niet van het verleden. Alsof Amerika ook maar iets om burgerslachtoffers geeft mocht dat al t geval zijn. Amerika is zelf de grootse oorlogsmisdadiger samen met Israel. Het is gewoon een dubbele agenda en nu is het perfecte excuus de oorlog aan te zeggen. Nederland zal er wel weer als een loopse teef achteraan lopen omdat we zo graag mee willen doen met de grote broer.
Niemand wint een atoomoorlog.
Niemand is veilig.

Zelfs als bijv. India en Pakistan zo'n oorlog zouden voeren, met enkele bij elkaar honderden atoombommen die ook nog eens relatief zwak zijn in vergelijking met die van Rusland en Amerika, duurt het minder dan een week voordat de hele planeet in een nucleaire winter zit.

Binnen 60 dagen zal wereldwijd het eten op zijn, niets groeit meer, miljarden mensen dood +/- 90% van de mensheid binnen het eerste jaar.

Einde beschaving.
  donderdag 12 april 2018 @ 06:56:25 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178463380
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 06:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niemand wint een atoomoorlog.
Niemand is veilig.

Zelfs als bijv. India en Pakistan zo'n oorlog zouden voeren, met enkele bij elkaar honderden atoombommen die ook nog eens relatief zwak zijn in vergelijking met die van Rusland en Amerika, duurt het minder dan een week voordat de hele planeet in een nucleaire winter zit.

Binnen 60 dagen zal wereldwijd het eten op zijn, niets groeit meer, miljarden mensen dood +/- 90% van de mensheid binnen het eerste jaar.

Einde beschaving.
Nee hoor..een elite groep zal overleven en dan zijn ze lekker alleenheersers van een woestijn...
pi_178463479
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 06:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee hoor..een elite groep zal overleven en dan zijn ze lekker alleenheersers van een woestijn...
Ja, maar dan zijn ze dus ook dood niet veel later.

Maar goed of jij en ik daar dan nog ene reet om geven.. denk 't niet.
  donderdag 12 april 2018 @ 07:15:45 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178463543
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 06:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niemand wint een atoomoorlog.
Niemand is veilig.

Zelfs als bijv. India en Pakistan zo'n oorlog zouden voeren, met enkele bij elkaar honderden atoombommen die ook nog eens relatief zwak zijn in vergelijking met die van Rusland en Amerika, duurt het minder dan een week voordat de hele planeet in een nucleaire winter zit.

Binnen 60 dagen zal wereldwijd het eten op zijn, niets groeit meer, miljarden mensen dood +/- 90% van de mensheid binnen het eerste jaar.

Einde beschaving.
Ik denk dat India en Pakistan nog wel mee zal vallen voor de planeet. In de 50s en 60s zijn er heel veel atmospherische atoomtesten gedaan, bij elkaar denk ik wel meer dan India en Pakistan hebben.

Fijn is het natuurlijk niet mocht het zover komen, al lost het wel gedeeltelijk overbevolking op.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 12 april 2018 @ 07:25:07 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463618
Ik denk dat Trump morgen pas een go geeft voor de aanval, omdat hij een "Friday the 13th Offensive" wel stoer vind klinken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 07:27:32 #49
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178463641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:25 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Trump morgen pas een go geeft voor de aanval, omdat hij een "Friday the 13th Offensive" wel stoer vind klinken.
Mooi. Heeft de rest tijd om een goe de verdediging neer te zetten. ^O^
  donderdag 12 april 2018 @ 07:29:27 #50
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:27 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Mooi. Heeft de rest tijd om een goe de verdediging neer te zetten. ^O^
Die zal ie nodig hebben als de Russen inderdaad echt de fregatten aan gaan vallen.

Ik bedoel, zo'n Palladin-system is leuk, maar de succes-rate is bij lange na niet 100%, dus er komen er altijd wel een paar door.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178463680
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:15 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk dat India en Pakistan nog wel mee zal vallen voor de planeet. In de 50s en 60s zijn er heel veel atmospherische atoomtesten gedaan, bij elkaar denk ik wel meer dan India en Pakistan hebben.

Fijn is het natuurlijk niet mocht het zover komen, al lost het wel gedeeltelijk overbevolking op.
Nee, deze informatie die ik beschreef is afkomstig van de wetenschappers die destijds ook reagan hebben gewaarschuwd hoe en wat de gevolgen zouden zijn.

Dezelfde die ook benoemd werden door zowel Amerika als rusland in de beroemde speeches waarmee ze stappen gingen zetten om nucleaire wapens te ontmantelen.

De gevolgen zijn berekend en dat zouden de gevolgen zijn.

Die 500 atoombom testen waar jij op doelde was ook de reden waarom men in de jaren 70 en 80 afraadde om bijv. melk te drinken.
Veelal waren dat overigens ondergrondse testen.. die hebben wel degelijk impact gehad op de wereld.

Waarom denk je dat je sinds die tijd een explosie ziet aan kanker wereldwijd? :')
Omdat we teveel in de zon liggen? :') (okay deels is dat natuurlijk wel zo :P maar je snapt me)

Of neem even 15min van je tijd en kijk naar de wetenschapper in kwestie, kom het toevallig tegen op youtube google volgt me.. :
  donderdag 12 april 2018 @ 07:33:27 #52
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463695
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 07:33:51 #53
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178463698
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die zal ie nodig hebben als de Russen inderdaad echt de fregatten aan gaan vallen.

Ik bedoel, zo'n Palladin-system is leuk, maar de succes-rate is bij lange na niet 100%, dus er komen er altijd wel een paar door.
Ik denk niet dat ze de fregatten aan gaan vallen maar ze zullen de grondstrijd en luchtaanvallen meer intensief uitvoeren.
Niets verneukt de USA/Israel meer dan dat Assad gaat winnen.
  donderdag 12 april 2018 @ 07:34:41 #54
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178463704
quote:
Domme Britten denken nog steeds dat ze een grootmacht zijn...
  donderdag 12 april 2018 @ 07:34:47 #55
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178463706
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:21 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Als Trump iets dergelijks zou zeggen, zou jij hém dan ook prijzen om zijn verstandige opmerking? Nee, natuurlijk niet.

Je bent een Erdogan-fanboy die zichzelf constant voor lul zet met dat hypocriete geneuzel. Net zo debiel als de mensen hier die Putin of Trump blindelings steunen.
Tuurlijk zal ik hem prijzen. Maar zoiets kun je gewoon niet van hem verwachten.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 12 april 2018 @ 07:38:33 #56
408813 crew  trein2000
pi_178463730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Domme Britten denken nog steeds dat ze een grootmacht zijn...
Ze zijn een nucleaire macht. Dus in zekere zin zijn ze dat ook
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 12 april 2018 @ 07:58:46 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178463838
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:25 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat Trump morgen pas een go geeft voor de aanval, omdat hij een "Friday the 13th Offensive" wel stoer vind klinken.
Ik denk dat er niks gebeurt en Trump de keutel weer intrekt zoals gewoonlijk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178463855
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat er niks gebeurt en Trump de keutel weer intrekt zoals gewoonlijk.
Zo wel sneu zijn voor al die mensen die de false flag opgezet hebben en de kinderen die dan voor niets zijn vermoord.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:03:01 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463863
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik denk dat er niks gebeurt en Trump de keutel weer intrekt zoals gewoonlijk.
Nou, gezien het een gecoördineerde aanval is met zowel de Engelsen en de Fransen verwacht ik wel dat er iets gaat gebeuren.

Als de Amerikanen puur alleen handelden had je een punt gehad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 08:05:03 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Zo wel sneu zijn voor al die mensen die de false flag opgezet hebben en de kinderen die dan voor niets zijn vermoord.
Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178463885
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
De redenen zijn al genoemd. Dat je het er niet mee eens bent, dat kan. Maar dat je het niet snapt vind ik raar.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:08:44 #62
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463903
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:06 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

De redenen zijn al genoemd. Dat je het er niet mee eens bent, dat kan. Maar dat je het niet snapt vind ik raar.
Ik vind false flag een grotere 'leap of faith' dan de SAA die doet wat ze al jaren doen.

Het Bellingcat rapport laat ook niet echt veel aan de verbeelding over.

Dit moet haast wel een soort cognitieve dissonantie zijn bij sommigen, anders kan ik het niet verklaren.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178463920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
Blijkbaar heeft men hier niet door dat Assad stiekem best een zieke despoot is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 08:14:37 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178463941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
1) Omdat het volstrekt onlogisch zou zijn als Assad dit zou doen
2) Omdat het beeldmateriaal niet overtuigend is (bijv die container met 'gas' die netjes op een bed in een appartement ligt)
3) Omdat de partijen die de beschuldiging uiten (witte helmen, US-regering, Blair) in het verleden hebben laten zien volstrekt onbetrouwbaar te zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:16:46 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178463954
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Omdat het volstrekt onlogisch zou zijn als Assad dit zou doen
2) Omdat het beeldmateriaal niet overtuigend is (bijv die container met 'gas' die netjes op een bed in een appartement ligt.
'Netjes' onder het stof met brokstukken dak er omheen.

Erg netjes idd.

Kijk het enige waarover je je wenkbrauwen op kunt halen is waarom men ervoor kiest om juist op deze aanval zo fel te reageren. Maar dergelijke aanvallen met chloorgas zijn al meerdere malen gebeurd.

En waarom verwacht jij dat een SAA of een Assad altijd als rationele actoren opereren?
Dat is op zichzelf al een aanname en ook niet heel realistisch gezien wat een oorlog over het algemeen met de psyche van mensen doet.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 08:18:05 #66
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178463966
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft men hier niet door dat Assad stiekem best een zieke despoot is.
Het is ook verre van de eerste keer dat zijn regime zoiets inzet. Als ze het nooit eerder hadden gedaan had je er nog vraagtekens bij kunnen zetten maar historisch gezien schuwen ze de inzet van chemische wapens niet.
pi_178463985
Gelukkig komt er nu een lading freedom aan. Heeft Irak en Afghanistan ook veel opgeleverd.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:21:28 #68
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178463990
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
Omdat die laatste gifasanval, die toen ook een Tomahawk reaktie opriep van de Yankees, ook NOOIT bewezen is: sterker, een aantal senatoren hebben verklaard dat zij ook nooit enig bewijs hebben gezien.

Ik snap niet dat mensen zoooo simple een verhaal geloven waar geen snipper bewijs van geleverd is.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:22:35 #69
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464000
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Omdat die laatste gifasanval, die toen ook een Tomahawk reaktie opriep van de Yankees, ook NOOIT bewezen is: sterker, een aantal senatoren hebben verklaard dat zij ook nooit enig bewijs hebben gezien.

Ik snap niet dat mensen zoooo simple een verhaal geloven waar geen snipper bewijs van geleverd is.
Die laatste zin is je reinste kolder. Er is wel degelijk bewijs. Dat dit voor de meesten niet voldoende is, kan ik nog begrijpen. Maar 'geen snipper' is pertinente onzin.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 08:22:54 #70
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178464001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'Netjes' onder het stof met brokstukken dak er omheen.

Erg netjes idd.

Kijk het enige waarover je je wenkbrauwen op kunt halen is waarom men ervoor kiest om juist op deze aanval zo fel te reageren. Maar dergelijke aanvallen met chloorgas zijn al meerdere malen gebeurd.

En waarom verwacht jij dat een SAA of een Assad altijd als rationele actoren opereren?
Dat is op zichzelf al een aanname en ook niet heel realistisch gezien wat een oorlog over het algemeen met de psyche van mensen doet.
Vraag je nu eens af: WAAROM zou Assad dit doen? Hij is aan de winnende hand!!
Die maffe opositie baardapen hebben meer belang bij een provocative dan Assad.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:23:17 #71
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178464005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Die laatste zin is je reinste kolder. Er is wel degelijk bewijs. Dat dit voor de meesten niet voldoende is, kan ik nog begrijpen. Maar 'geen snipper' is pertinente onzin.
Laat maar eens zien dan dat bewijs.
pi_178464008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vraag je nu eens af: WAAROM zou Assad dit doen? Hij is aan de winnende hand!!
Die maffe opositie baardapen hebben meer belang bij een provocative dan Assad.
Omdat Assad slecht is11!!1
  donderdag 12 april 2018 @ 08:23:49 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vraag je nu eens af: WAAROM zou Assad dit doen? Hij is aan de winnende hand!!
Die maffe opositie baardapen hebben meer belang bij een provocative dan Assad.
Again, zie laatste alinea.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 08:24:19 #74
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Laat maar eens zien dan dat bewijs.
Is al gepost. Doe zelf ook eens een beetje onderzoek gast.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 08:25:10 #75
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178464019
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:24 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is al gepost. Doe zelf ook eens een beetje onderzoek gast.
Lekker makkelijk ervan af komen he?
Hier lees dit maar eens!
https://www.globalresearc(...)nment-forces/5363139

The attacks of March 19, August 24 and August 25, 2013 upon Syrian government soldiers indicate that the rebels were in possession of sarin both before and immediately after the chemical weapon attack at Ghouta of August 21, 2013. It would have been virtually impossible for the rebels to acquire chemical weapons so quickly in late August had they not already previously been in possession of chemical weapons.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:27:01 #76
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464038
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lekker makkelijk ervan af komen he?
Hier lees dit maar eens!
https://www.globalresearc(...)nment-forces/5363139

The attacks of March 19, August 24 and August 25, 2013 upon Syrian government soldiers indicate that the rebels were in possession of sarin both before and immediately after the chemical weapon attack at Ghouta of August 21, 2013. It would have been virtually impossible for the rebels to acquire chemical weapons so quickly in late August had they not already previously been in possession of chemical weapons.

Heb ik ooit beweerd dat het andersom niet gebeurd dan? :')
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 08:29:45 #77
8781 crew  Frutsel
pi_178464061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lekker makkelijk ervan af komen he?
Hier lees dit maar eens!
https://www.globalresearc(...)nment-forces/5363139

The attacks of March 19, August 24 and August 25, 2013 upon Syrian government soldiers indicate that the rebels were in possession of sarin both before and immediately after the chemical weapon attack at Ghouta of August 21, 2013. It would have been virtually impossible for the rebels to acquire chemical weapons so quickly in late August had they not already previously been in possession of chemical weapons.

Topwebsite... beetje alles in twijfel trekken enzo..volgens mij is NWS daar niet de plek voor en dat heb ik al vaker gezegd.

Oh en dan zeg ik niet dat het niet zou kunnen.
pi_178464075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:25 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Lekker makkelijk ervan af komen he?
Hier lees dit maar eens!
https://www.globalresearc(...)nment-forces/5363139

The attacks of March 19, August 24 and August 25, 2013 upon Syrian government soldiers indicate that the rebels were in possession of sarin both before and immediately after the chemical weapon attack at Ghouta of August 21, 2013. It would have been virtually impossible for the rebels to acquire chemical weapons so quickly in late August had they not already previously been in possession of chemical weapons.

Het enige wat je nu gaat krijgen is gezeur over de bron, let maar op.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178464078
Oh ik was al te laat zie ik. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178464092
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het enige wat je nu gaat krijgen is gezeur over de bron, let maar op.
Vrijwilligers van Bellingcat die connecties hebben met NATO wordt ook geaccepteerd als bron...
  donderdag 12 april 2018 @ 08:33:38 #81
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het enige wat je nu gaat krijgen is gezeur over de bron, let maar op.
Nou niet eens, dit is klassiek 'whataboutism' eigenlijk.

De rebellen kunnen natuurlijk net zo goed gifgas tegen Assad gebruiken als ze het hebben.

Het twistpunt is dat sommigen zeggen dat:
a) Assad dit niet zou doen
b) Rebellen opzettelijk hun eigen mensen vergassen.

Niks in dat rapport toont dat aan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 08:33:57 #82
8781 crew  Frutsel
pi_178464107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:31 schreef Hathor het volgende:
Oh ik was al te laat zie ik. :')
Jep... want ik weet waar het uiteindelijk weer naar toe gaat en daar is NWS de plek niet voor.
pi_178464160
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vrijwilligers van Bellingcat die connecties hebben met NATO wordt ook geaccepteerd als bron...
Bellingcat is gewoon onafhankelijk. Heeft ook meerdere malen conclusies gepresenteerd die tegen het zere been waren van van het westen.

Dat Bellingcat een verlengstuk van de NAVO zou zijn, is weer zo'n typisch Kremlin-verzinsel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 08:43:50 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464174
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Vrijwilligers van Bellingcat die connecties hebben met NATO wordt ook geaccepteerd als bron...
Bellingcat is betrouwbaarder omdat zij altijd heel duidelijk uitleggen hoe zij aan hun beeldmateriaal komen en hoe de analyse stap voor stap gemaakt is (met bronvermeldingen etc.)

Elke bron dient op deze manier gekwalificeerd te worden, ongeacht waar die vandaan komt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178464314
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:16 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

'Netjes' onder het stof met brokstukken dak er omheen.

Erg netjes idd.

Kijk het enige waarover je je wenkbrauwen op kunt halen is waarom men ervoor kiest om juist op deze aanval zo fel te reageren. Maar dergelijke aanvallen met chloorgas zijn al meerdere malen gebeurd.

En waarom verwacht jij dat een SAA of een Assad altijd als rationele actoren opereren?
Dat is op zichzelf al een aanname en ook niet heel realistisch gezien wat een oorlog over het algemeen met de psyche van mensen doet.
Maar wat wil je gaan doen. Wil je voor die chloorgas aanval een complete escalatie riskeren als we ervan uitgaan dat Assad verantwoordelijk is, of zeg je laten we de oppositie(rebellen) volledig bewapenen en daarmee hopen dat je uiteindelijk Assad kunt verslaan.

Veel opties zijn er niet. Zolang de VS en Rusland er samen niet uitkomen om tot een akkoord te komen zodat de Russen hun toegang tot het mo kunnen behouden blijft het een kwestie van kwaad met kwaad bestrijden.

De Russen maakt het niets uit wie er daar aan de macht zit zolang zij maar hun haven etc kunnen blijven behouden. Dat gaan die Russen met zoals in de Krim nooit opgeven zonder slag of stoot.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:08:27 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178464342
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar wat wil je gaan doen. Wil je voor die chloorgas aanval een complete escalatie riskeren als we ervan uitgaan dat Assad verantwoordelijk is, of zeg je laten we de oppositie(rebellen) volledig bewapenen en daarmee hopen dat je uiteindelijk Assad kunt verslaan.

Veel opties zijn er niet. Zolang de VS en Rusland er samen niet uitkomen om tot een akkoord te komen zodat de Russen hun toegang tot het mo kunnen behouden blijft het een kwestie van kwaad met kwaad bestrijden.
Nee, je kunt eigenlijk niets doen zonder een escalatie met Rusland te riskeren.

En dat wil niemand.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 12 april 2018 @ 09:17:50 #87
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178464411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:27 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Heb ik ooit beweerd dat het andersom niet gebeurd dan? :')
Kijk ik lever direct wat aan. Jij doet dat niet.
Nogmaals: Assad heeft geen enkele goede reden om dit te doen omdat hij aan de winnende hand is.
De rebellen hebben ALLE reden om dit te doen omdat ze weten dat de USA onmiddelijk dit aangrijpt om aan te vallen.
En dat is het oudste truukje ter wereld wat in alle conflikten gebruikt word.
Nogmaals: laat die bewijzen dan eens zien!!
  donderdag 12 april 2018 @ 09:23:54 #88
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178464486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
Heb je wel eens naar de VS in het verleden gekeken? Of naar andere oorlogen in het algemeen? De VS draait zijn hand niet om voor een false flag om een oorlog te beginnen. De oorlog tegen Irak (deel 2 - Weapons of Mass Destruction) en de oorlog tegen Vietnam zijn prominente voorbeelden.

Het echte probleem is dat vrijwel alle media en zowel de democraten als Republikeinen in de VS, zonder enige vorm van kritisch denken, in een oorlog willen stappen, die kan uitlopen op WW3. Je zou op zijn minst verwachten dat men hier niet zo lichtzinnig over doet.
pi_178464544
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:24 schreef drexciya het volgende:

[..]

Het echte probleem is dat vrijwel alle media en zowel de democraten als Republikeinen in de VS, zonder enige vorm van kritisch denken, in een oorlog willen stappen, die kan uitlopen op WW3. Je zou op zijn minst verwachten dat men hier niet zo lichtzinnig over doet.
Toen de Amerikanen vorig jaar reageerde werd er schampachtig geroepen dat die vergeldingsaanval geen voet in de aarde had. Het is ook nooit goed.

Maar ik deel de mening dat men hier niet al te lichtzinnig over moet doen. Dit is een hele gevaarlijke en explosieve situatie.

Het gebruik van chemische wapens op burgers is overduidelijk een te overtreden rode lijn.

Al betreur ik het dat alle voorstellen tot een onafhankelijk onderzoek naar de prullenbak is verwezen.
pi_178464548
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:17 schreef DUTCHKO het volgende:

De rebellen hebben ALLE reden om dit te doen omdat ze weten dat de USA onmiddelijk dit aangrijpt om aan te vallen.
En dat is het oudste truukje ter wereld wat in alle conflikten gebruikt word.
Nogmaals: laat die bewijzen dan eens zien!!
Ook niet echt. Er zijn inmiddels al 27 gifgasaanvallen door de VN aan Assad toegeschreven, van de 33 in totaal, maar de VS reageert lang niet op al die aanvallen zoals ze nu doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178464572
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Kijk ik lever direct wat aan. Jij doet dat niet.
Nogmaals: Assad heeft geen enkele goede reden om dit te doen omdat hij aan de winnende hand is.
De rebellen hebben ALLE reden om dit te doen omdat ze weten dat de USA onmiddelijk dit aangrijpt om aan te vallen.
En dat is het oudste truukje ter wereld wat in alle conflikten gebruikt word.
Nogmaals: laat die bewijzen dan eens zien!!
Jij eist harde bewijzen (geen idee wat je daarmee precies bedoelt), maar loopt tegelijkertijd met de beschuldigende vinger naar de rebellen te wijzen. En dat staaf je met de bewering dat zij alle reden hebben om zo'n aanval uit te voeren.

Rara politiepetje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178464573
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:22 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Vraag je nu eens af: WAAROM zou Assad dit doen? Hij is aan de winnende hand!!
Die maffe opositie baardapen hebben meer belang bij een provocative dan Assad.
Het is inderdaad niet in het belang van Assad, maar zijn leger kan zonder zijn opdracht best die rommel gegooid hebben. In hoeverre heeft Assad zijn eigen troepen onder controle die overigens ook uit Russen en Iraniërs bestaat en de nodige vrijwilligers uit diverse landen. De rebellen zijn overigens ook medeschuldig omdat zij die mensen daar vast houden en gebruiken als menselijk schild. Ook waanzin natuurlijk.

maw het is een zooitje.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:36:03 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178464607
Is WW3 al begonnen?
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 09:36:49 #95
8781 crew  Frutsel
pi_178464614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:24 schreef drexciya het volgende:

[..]

Heb je wel eens naar de VS in het verleden gekeken? Of naar andere oorlogen in het algemeen? De VS draait zijn hand niet om voor een false flag om een oorlog te beginnen. De oorlog tegen Irak (deel 2 - Weapons of Mass Destruction) en de oorlog tegen Vietnam zijn prominente voorbeelden.

Het echte probleem is dat vrijwel alle media en zowel de democraten als Republikeinen in de VS, zonder enige vorm van kritisch denken, in een oorlog willen stappen, die kan uitlopen op WW3. Je zou op zijn minst verwachten dat men hier niet zo lichtzinnig over doet.
Ongetwijfeld al denk ik dat de Amerikanen daar niet alleen in staan en doen bijv de Russen dat soort dingen ook.

Opmerkelijk vind ik dat er al weken tot maanden wordt gevochten rondom deze stad en nu dit internationale incident groot op de netvliezen staat wordt hij "ineens veroverd" door de Russen/Syriers. Wat theoretisch ook wel weer zou kunnen hoor, daar niet van.

Een onafhankelijk onderzoek komt er niet en wordt aan alle kanten gedwarsboomd en enig bewijsmateriaal zou volgens de Russen worden vernietigd als de Amerikanen daar zouden aanvallen ( :') net alsof de Amerikanen op de rampplek überhaupt een bom zouden gooien) maar nu kan ook 'bewijsmateriaal' worden vernietigd door de aanwezigheid van Russen die daar 'de vrede bewaren'.

Je weet het gewoon niet omdat onafhankelijke teams niet onafhankelijk zijn of als 'niet-onafhankelijk' worden bestempeld. Het toont de machteloosheid van de VN maar weer eens aan.
pi_178464707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Toen de Amerikanen vorig jaar reageerde werd er schampachtig geroepen dat die vergeldingsaanval geen voet in de aarde had. Het is ook nooit goed.

Maar ik deel de mening dat men hier niet al te lichtzinnig over moet doen. Dit is een hele gevaarlijke en explosieve situatie.

Het gebruik van chemische wapens op burgers is overduidelijk een te overtreden rode lijn.

Al betreur ik het dat alle voorstellen tot een onafhankelijk onderzoek naar de prullenbak is verwezen.
Chemische wapens is een rode lijn. Hoe zit het dan met bewust een hongersnood creëeren, zoals in Jemen? We praten over veel meer slachtoffers, zeker als je het combineert met ziektes (cholera en dergelijke). Waarom is dat géén rode lijn, en helpt de VS zelfs mee aan de situatie aldaar? Zonder VS ondersteuning kunnen de Saoedi's vrijwel niets namelijk. In mijn ogen is de VS mede verantwoordelijk aan de situatie in Jemen.
pi_178464916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:36 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ongetwijfeld al denk ik dat de Amerikanen daar niet alleen in staan en doen bijv de Russen dat soort dingen ook.

Opmerkelijk vind ik dat er al weken tot maanden wordt gevochten rondom deze stad en nu dit internationale incident groot op de netvliezen staat wordt hij "ineens veroverd" door de Russen/Syriers. Wat theoretisch ook wel weer zou kunnen hoor, daar niet van.
Het hele punt met voorbeelden uit het verleden is dat we ons meerdere malen hebben laten meeslepen door mediahype, die achteraf gebaseerd bleek op leugens, en de gang van zaken nu lijkt heel erg veel op wat we eerder hebben meegemaakt. Het is sowieso triest dat de media weer vrolijk meedoet aan het creëren van een nieuwe hype. In plaats van toe te geven dat men er in het verleden naast zat, zou men kritisch moeten zijn, zeker nu er een potentiële WW3 als consequentie mogelijk is.

In plaats van direct nog verder te gaan met acties (want de VS zitten al uitgebreid in de regio, zoals meer dan 15 jaar in Afghanistan, Irak, en ga zo maar door), zou het wellicht zinvol zijn, om eerst eens na te gaan denken. Wat schieten we sowieso op met het verder escaleren van het conflict daar? Wat doet de VS überhaupt in Syrië met 2.000+man en vliegtuigen?

Zou het niet eens een originele gedachte zijn om gewoon onze handen van dit gebied af te trekken, want iedere vorm van ingrijpen heeft alleen maar meer ellende opgeleverd. Bedenk dat IS is ontstaan naar aanleiding van de oorlog en bezetting van Irak.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:07:41 #98
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178464950
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet in het belang van Assad, maar zijn leger kan zonder zijn opdracht best die rommel gegooid hebben. In hoeverre heeft Assad zijn eigen troepen onder controle die overigens ook uit Russen en Iraniërs bestaat en de nodige vrijwilligers uit diverse landen. De rebellen zijn overigens ook medeschuldig omdat zij die mensen daar vast houden en gebruiken als menselijk schild. Ook waanzin natuurlijk.

maw het is een zooitje.
Dit!

Kan best ene generaal zijn die zinspeelde op wraak ofzo. Het is niet zo dat alles wat daar gebeurt in opdracht is van Putin of Assad.
pi_178464960
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:46 schreef drexciya het volgende:

[..]

Chemische wapens is een rode lijn. Hoe zit het dan met bewust een hongersnood creëeren, zoals in Jemen? We praten over veel meer slachtoffers, zeker als je het combineert met ziektes (cholera en dergelijke). Waarom is dat géén rode lijn, en helpt de VS zelfs mee aan de situatie aldaar? Zonder VS ondersteuning kunnen de Saoedi's vrijwel niets namelijk. In mijn ogen is de VS mede verantwoordelijk aan de situatie in Jemen.
Eén land of bondgenootschap kan niet alle conflicten of onrecht in de wereld oplossen.

Klinkt als een prachtig ideaal maar het is niet realistisch.

Het gaat dus altijd om wederzijdse belangen.

Misschien niet het leukste maar wel het eerlijkste verhaal.

Misschien zijn de Russen en Amerikanen wel gebaat bij oorlogen buiten hun grondgebieden, zodat het niet op eigen grondgebied plaatsvind. Ik zie wel degelijk een patroon.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:13:31 #100
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_178465017
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Eén land of bondgenootschap kan niet alle conflicten of onrecht in de wereld oplossen.

Klinkt als een prachtig ideaal maar het is niet realistisch.

Het gaat dus altijd om wederzijdse belangen.

Misschien niet het leukste maar wel het eerlijkste verhaal.

Misschien zijn de Russen en Amerikanen wel gebaat bij oorlogen buiten hun grondgebieden, zodat het niet op eigen grondgebied plaatsvind. Ik zie wel degelijk een patroon.
Ja, dit is al jaren aan de gang, maar uit eindelijk moet je oppassen voor het 'grote gele gevaar' . (China)

Die Chinezen zijn flink bezig om Oost- Rusland te 'verHan-nen'. De enige reden waarom een stad als Vladiovstok groeit is door (flinke) toename van Chinese migranten.
pi_178465038
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Eén land of bondgenootschap kan niet alle conflicten of onrecht in de wereld oplossen.

Klinkt als een prachtig ideaal maar het is niet realistisch.

Het gaat dus altijd om wederzijdse belangen.

Misschien niet het leukste maar wel het eerlijkste verhaal.

Misschien zijn de Russen en Amerikanen wel gebaat bij oorlogen buiten hun grondgebieden, zodat het niet op eigen grondgebied plaatsvind. Ik zie wel degelijk een patroon.
Als je het zo stelt betekent het dat je domweg helemaal NIET in moet grijpen. Hoeveel mensenlevens waren er gespaard, als er niet in Afghanistan, Irak en Libië was ingegrepen?

En als het om belangen gaat; het enige belang wat ik zie is het militair-industrieel complex. De VS geeft een achterlijke hoeveelheid geld uit aan hun leger, wat alleen maar verder is opgevoerd. Bedenk wat je daar voor veel nuttiger dingen mee kunt doen.
pi_178465119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:07 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Dit!

Kan best ene generaal zijn die zinspeelde op wraak ofzo. Het is niet zo dat alles wat daar gebeurt in opdracht is van Putin of Assad.
Lijkt mij sterk dat Assad ook maar enige zeggenschap heeft over de Russen en Iraniërs. Maar ja als zittende machthebber blijf je natuurlijk wel verantwoordelijk voor de shit in je land.
pi_178465122
Ik denk dat Trump de wereld wil laten weten: als wij moeten ingrijpen, dan doen we dat. Meer als signaal. Ik denk niet dat een aanval op Assad serieus wordt overwogen. Maar ja, dat dacht ik toen met Irak ook.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:23:10 #104
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij eist harde bewijzen (geen idee wat je daarmee precies bedoelt), maar loopt tegelijkertijd met de beschuldigende vinger naar de rebellen te wijzen. En dat staaf je met de bewering dat zij alle reden hebben om zo'n aanval uit te voeren.

Rara politiepetje.
Oh dus je geeft nu toe dat er geen enkel bewijs is wie dit gedaan heeft maar vind het vervolgens heel normaal dat de USA een zooitje raketten op een ander land afschiet?
  donderdag 12 april 2018 @ 10:24:49 #105
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_178465216
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat Trump de wereld wil laten weten: als wij moeten ingrijpen, dan doen we dat. Meer als signaal. Ik denk niet dat een aanval op Assad serieus wordt overwogen. Maar ja, dat dacht ik toen met Irak ook.
Ik denk dat er wel wat Tomahawks die kan op zullen gaan, die zijn ook bijna niet neer te halen door die Russische wapensystemen. Ik vermoed niet dat ze vliegtuigen gaan riskeren. Als Trump echt voor een herverkiezing wilt gaan in 2020 dan zou een echte oorlog ook meteen de doodssteek zijn voor die ambities, zijn achterban is faliekant tegen nog een nieuwe oorlog. Althans dat lijkt me niet echt te rijmen met z'n America First gezever.
pi_178465279
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh dus je geeft nu toe dat er geen enkel bewijs is wie dit gedaan heeft maar vind het vervolgens heel normaal dat de USA een zooitje raketten op een ander land afschiet?
Er zijn bewijzen, maar die lijk jij niet accepteren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178465301
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn bewijzen, maar die lijk jij niet accepteren.
Zogenaamde bewijzen. Als er echte bewijzen waren dan was dat allang wereldwijd bekend.

Westerlingen zijn oorlogszuchtige barbaren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_178465334
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:13 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ja, dit is al jaren aan de gang, maar uit eindelijk moet je oppassen voor het 'grote gele gevaar' . (China)

Die Chinezen zijn flink bezig om Oost- Rusland te 'verHan-nen'. De enige reden waarom een stad als Vladiovstok groeit is door (flinke) toename van Chinese migranten.
Mijn grootvader had het ook altijd over het gele gevaar.

Zonder een schot te lossen hebben ze Rusland in de zak net zoals grote delen van Afrika.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:32:56 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_178465338
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:29 schreef HSG het volgende:

[..]

Zogenaamde bewijzen. Als er echte bewijzen waren dan was dat allang wereldwijd bekend.

Westerlingen zijn oorlogszuchtige barbaren.
Alweer dit rare argument.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_178465437
Het zou dom zijn van Assad om chemische wapens te gebruiken, hij weet hoe de grote wereldleiders daarover denken. Voor rebellen is het slim om ze te gebruiken, zij hopen dat Assad dan wordt aangepakt. Journalisten worden geweerd, dus niets is te controleren.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:48:19 #112
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
Het zou dom zijn van Assad om chemische wapens te gebruiken, hij weet hoe de grote wereldleiders daarover denken. Voor rebellen is het slim om ze te gebruiken, zij hopen dat Assad dan wordt aangepakt. Journalisten worden geweerd, dus niets is te controleren.
Dit soort redenaties gebruik je alleen maar om je eigen onlogische standpunt, logisch te maken. Welbeschouwd slaat het helemaal nergens op.

Assad voelt zich gesteund door mensen die hij als 'grote wereldleiders' beschouwt. Hij weet dat hij de steun heeft van Iran en Rusland en voelt zich daardoor gesterkt.

Dat wil niet zeggen dat Assad 100% achter deze aanvallen zit, maar het is wel veel logischer dan dat de rebellen hun eigen volk bestoken.
pi_178465622
Sowieso is doen alsof Assad een heel rationeel persoon is die alleen maar weloverwogen beslissingen maakt natuurlijk een beetje vreemd.

Je kan net zo makkelijk beargumenteren dat de man een bloeddorstige gek is die bereid is gifgas te gebruiken op zijn eigen bevolking om zijn eigen positie veilig te stellen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178465630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat Assad 100% achter deze aanvallen zit, maar het is wel veel logischer dan dat de rebellen hun eigen volk bestoken.
Want heel logisch dat Assad zijn eigen volk bestookt?

Rebellen hebben al eerder gifgas gebruikt, net als Isis.
pi_178465652
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
Het zou dom zijn van Assad om chemische wapens te gebruiken, hij weet hoe de grote wereldleiders daarover denken.
Helemaal in de wetenschap dat ze zo goed als gewonnen hebben daar en de VS zich binnen een jaar terug zal trekken. Dan is het wel heel amateuristisch en onlogisch om juist nu zulke wapens in te zetten. De oppositie heeft er juist veel baat bij, zij willen natuurlijk dat de VS daar blijft om ze te blijven steunen en een gifgasaanval is natuurlijk een perfect middel om dat te bewerkstelligen.

Het is voor mij wel duidelijk in ieder geval en dat wordt nog extra gevoed door het ontbreken van bewijs.
pi_178465653
Het NRC vindt het in ieder geval wel het vermelden waard:

quote:
Vooral de laatste jaren wint de theorie veld dat niet het regeringsleger, maar de rebellen zelf verantwoordelijk zijn voor de chemische aanvallen. Zij zouden zo represailles tegen het regime willen uitlokken. Ook zeggen Assads aanhangers dat hij er geen belang bij heeft gifgas te gebruiken: hij is immers aan de winnende hand.

Nadim Houry van Human Rights Watch zegt op Facebook dat het te vroeg is voor een oordeel over wat in Douma is gebeurd. Maar hij stelt dat het inzetten van chemische wapens ook gewoon militaire strategie is.

„Bij de slag om Aleppo hebben helikopters van het regime tot de laatste maand chloorgas gedropt. Dus ja: het regime is gewoon doorgegaan met het gebruik van chloorgas en andere chemische wapens, al was het aan de winnende hand.”

Weggegaan en opgerot
  donderdag 12 april 2018 @ 10:53:12 #117
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178465664
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
Het zou dom zijn van Assad om chemische wapens te gebruiken, hij weet hoe de grote wereldleiders daarover denken. Voor rebellen is het slim om ze te gebruiken, zij hopen dat Assad dan wordt aangepakt. Journalisten worden geweerd, dus niets is te controleren.
Het is verre van de 1e keer dat hij ze ingezet zou hebben.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:54:20 #118
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Want heel logisch dat Assad zijn eigen volk bestookt?

Rebellen hebben al eerder gifgas gebruikt, net als Isis.
Assad heeft geen eigen volk, dat moge toch inmiddels wel duidelijk zijn. Als hij het Syrische volk een warm hart toe zou dragen, was die hele oorlog allang afgesloten met eerlijke democratische verkiezingen.

Assad heeft maar één agenda en dat is zelf blijven zitten waar hij zit. Zijn volk interesseert hem echt geen flikker.
pi_178465686
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:51 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Want heel logisch dat Assad zijn eigen volk bestookt?

Rebellen hebben al eerder gifgas gebruikt, net als Isis.
Assad zelf ook. 27 keer, tot nu toe.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:58:22 #120
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465732
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn bewijzen, maar die lijk jij niet accepteren.
Grappig als die niet getoont worden als je er om vraagt.
Helemaal vreemd dat ik ze niet op tv zie.
Maar je kunt ze nu wel tonen hoor. Ga je gang.
pi_178465733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Assad heeft geen eigen volk, dat moge toch inmiddels wel duidelijk zijn. Als hij het Syrische volk een warm hart toe zou dragen, was die hele oorlog allang afgesloten met eerlijke democratische verkiezingen.

Assad heeft maar één agenda en dat is zelf blijven zitten waar hij zit. Zijn volk interesseert hem echt geen flikker.
Dus het volk wil dat de rebellen aan de macht komen?
  donderdag 12 april 2018 @ 10:58:58 #122
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465737
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dus het volk wil dat de rebellen aan de macht komen?
Waar schrijf ik dat?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:00:55 #123
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Assad heeft geen eigen volk, dat moge toch inmiddels wel duidelijk zijn. Als hij het Syrische volk een warm hart toe zou dragen, was die hele oorlog allang afgesloten met eerlijke democratische verkiezingen.

Assad heeft maar één agenda en dat is zelf blijven zitten waar hij zit. Zijn volk interesseert hem echt geen flikker.
IRAK en IRAN ook niet net als Afghanistan.
Het zijn allemaal stammen die gebrand zijn op de macht.
En Saddam hield bijvoorbeeld de duim eronder om genadeloos op te treden.
Dat is lullig maar anders word je als dictator afgemaakt en komt er een andere stam aan de macht.
Beetje anders dan in het Westen dus maar dat schijnt men niet helemaal te snappen hier...
pi_178465782
Turkije is voor een aanval op Syrie. Nou nou nou.
pi_178465794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

IRAK en IRAN ook niet net als Afghanistan.
Het zijn allemaal stammen die gebrand zijn op de macht.
En Saddam hield bijvoorbeeld de duim eronder om genadeloos op te treden.
Dat is lullig maar anders word je als dictator afgemaakt en komt er een andere stam aan de macht.
Beetje anders dan in het Westen dus maar dat schijnt men niet helemaal te snappen hier...
Als je het Afghanistan van voor- en na de oorlog bekijkt is het er allemaal niet beter op geworden.

Dat telt overigens niet alleen voor Afghanistan.
Weggegaan en opgerot
  donderdag 12 april 2018 @ 11:04:05 #126
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465817
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

IRAK en IRAN ook niet net als Afghanistan.
Het zijn allemaal stammen die gebrand zijn op de macht.
En Saddam hield bijvoorbeeld de duim eronder om genadeloos op te treden.
Dat is lullig maar anders word je als dictator afgemaakt en komt er een andere stam aan de macht.
Beetje anders dan in het Westen dus maar dat schijnt men niet helemaal te snappen hier...
Daarom is het ook te simpel om te spreken over 'de rebellen'. Het is allesbehalve één groep. Ongeacht wie je daar de macht geeft, als er geen werkende grondwet en een democratisch systeem achter zit, dan is het gedoemd om weer te vervallen in dictatuur.

Daarom zou je je er eigenlijk ook totaal niet mee moeten bemoeien als Westen, want je kunt het toch niet winnen.
pi_178465837
Aan de ene kant hoor je altijd: Amerika moet zich nergens mee bemoeien en aan de andere kant had Amerika allang Assad moeten uitschakelen.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:05:48 #128
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als je het Afghanistan van voor- en na de oorlog bekijkt is het er allemaal niet beter op geworden.

Dat telt overigens niet alleen voor Afghanistan.
Irak is daar overigens wel een uitzondering op, maar ook alleen maar omdat men daar niet halsoverkop de boel maar de boel heeft gelaten. Daar was een soort van exit-strategie. Het is daar ook geen hosanna, maar wel beter als in de Saddam-tijd.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:06:01 #129
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als je het Afghanistan van voor- en na de oorlog bekijkt is het er allemaal niet beter op geworden.

Dat telt overigens niet alleen voor Afghanistan.
Omdat het de USA en het Westen GEEN REET uitmaakt wat er met die mensen gebeurd.
Men valt alleen maar aan omdat er eigen gewin is te behalen of om hun "tegenstanders" dwars te zitten, en dat is nu Rusland.
Volgende keer is het China die word dwars gezeten.

Het is een bizarre klucht waar ik niet aan mee wens te doen. :r
pi_178465856
Ik heb ook een andere theorie gehoord die plausibel lijkt om Assad Asap van z'n plek te krijgen. Er schijnen zo'n 20.000 tot 30.000 (voormalig) IS strijders vanuit het zuiden naar het Noorden te willen trekken. In de richting van Turkije en de vrije westerse democratieën. Assad en Putin zouden ze vrije doortocht willen geven.

Waarom me dit een plausibele aanleiding lijkt? Assad zou een deel van z'n tegenstand kwijt zijn en Putin heeft waarschijnlijk ook baat bij instabiliteit in de EU (en die zal er komen als deze IS strijders uitzwermen over de EU!). Dit verklaart ook direct waarom Frankrijk, de UK en zelfs Nederland achter de plannen van Trump staan om Assad aan te vallen. En het belang van Trump is een stabiele EU voor z'n politieke en economische foothold op het Europese continent.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 11:07:14 #131
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:06 schreef Multatilu het volgende:
Ik heb ook een andere theorie gehoord die plausibel lijkt om Assad Asap van z'n plek te krijgen. Er schijnen zo'n 20.000 tot 30.000 (voormalig) IS strijders vanuit het zuiden naar het Noorden te willen trekken. In de richting van Turkije en de vrije westerse democratieën. Assad en Putin zouden ze vrije doortocht willen geven.

Waarom me dit een plausibele aanleiding lijkt? Assad zou een deel van z'n tegenstand kwijt zijn en Putin heeft waarschijnlijk ook baat bij instabiliteit in de EU (en die zal er komen als deze IS strijders uitzwermen over de EU!). Dit verklaart ook direct waarom Frankrijk, de UK en zelfs Nederland achter de plannen van Trump staan om Assad aan te vallen. En het belang van Trump is een stabiele EU voor z'n politieke en economische foothold op het Europese continent.
Dus als je Assad aanvalt dan stop je de IS strijders?? 8)7 8)7 8)7
pi_178465878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:06 schreef Multatilu het volgende:

leuke fantasie :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 april 2018 @ 11:08:22 #133
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Loekie1 het volgende:
Aan de ene kant hoor je altijd: Amerika moet zich nergens mee bemoeien en aan de andere kant had Amerika allang Assad moeten uitschakelen.
Het is het één of het ander en die afweging is heel moeilijk.

Punt is wel dat als je je er mee bemoeit, dan moet je ook doorzetten. Anders krijg je van die etterende conflicten zoals Viëtnam, Afghanistan, Syrië. Betekent dat je vooraf goed moet inschatten wat er nodig is om te winnen en als dat je te veel is, moet je er niet aan beginnen.

En simpelweg Assad afschieten brengt je natuurlijk niet verder. In het geval Syrië had Amerika niets moeten doen. Het is een heel ander conflict dan Koeweit of Irak2.
pi_178465881
De Verenigde Staten proberen zo breed mogelijke steun te krijgen voor een militaire vergeldingsactie tegen Syrië, en daartoe is ook Turkije benaderd. President Trump heeft gebeld met president Erdogan. De twee hebben afgesproken dat ze de komende dagen nauw contact houden.

Turkije is een belangrijke speler geworden in de oorlog in Syrië en is daarbij ook in conflict gekomen met NAVO-bondgenoot Amerika. Zo zijn de Amerikanen slecht te spreken over de Turkse militaire operaties tegen de Koerden in het Syrische strijdgebied. De VS beschouwt de Koerdische strijdgroepen als een waardevolle bondgenoot in de strijd tegen Islamitische Staat.
Turkije draagt twee petten

Volgens correspondent Lucas Waagmeester draagt Turkije twee petten in het conflict: aan de ene kant is er een soort vredesoverleg met Iran en Rusland over beëindiging van de oorlog. Op sommige plekken coördineren ze zelfs gevechtshandelingen. Aan de andere kant is ook Turkije woedend over de aanval op burgers in Douma, waarbij door het Syrische leger - dat wordt gesteund door de Russen - mogelijk chemische wapens zijn gebruikt.

Na de aanval op Douma heeft Turkije heeft nog eens gezegd dat de Syrische president Assad weg moet.
https://nos.nl/artikel/22(...)aanval-in-syrie.html
  donderdag 12 april 2018 @ 11:12:21 #135
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465940
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
De Verenigde Staten proberen zo breed mogelijke steun te krijgen voor een militaire vergeldingsactie tegen Syrië, en daartoe is ook Turkije benaderd. President Trump heeft gebeld met president Erdogan. De twee hebben afgesproken dat ze de komende dagen nauw contact houden.

Turkije is een belangrijke speler geworden in de oorlog in Syrië en is daarbij ook in conflict gekomen met NAVO-bondgenoot Amerika. Zo zijn de Amerikanen slecht te spreken over de Turkse militaire operaties tegen de Koerden in het Syrische strijdgebied. De VS beschouwt de Koerdische strijdgroepen als een waardevolle bondgenoot in de strijd tegen Islamitische Staat.
Turkije draagt twee petten

Volgens correspondent Lucas Waagmeester draagt Turkije twee petten in het conflict: aan de ene kant is er een soort vredesoverleg met Iran en Rusland over beëindiging van de oorlog. Op sommige plekken coördineren ze zelfs gevechtshandelingen. Aan de andere kant is ook Turkije woedend over de aanval op burgers in Douma, waarbij door het Syrische leger - dat wordt gesteund door de Russen - mogelijk chemische wapens zijn gebruikt.

Na de aanval op Douma heeft Turkije heeft nog eens gezegd dat de Syrische president Assad weg moet.
https://nos.nl/artikel/22(...)aanval-in-syrie.html
Turkije heeft helemaal geen twee petten op, dat is echt zo naïef. Turkije gokt vooralsnog op twee paarden en lult allebei de kanten op wat de ontvanger wil horen. Wil het westen dat ze boos zijn om chemische wapens? Dan zijn ze boos om chemische wapens. Wil Syrië dat de Koerden worden bestreden, dan bestrijdt Turkije de Koerden.

Uiteindelijk kiest Turkije voor de uiteindelijke winnaar, omdat die hun verder kan helpen. Turkije is een land van handelaren en opportunisten. Zo is het volk van oudsher groot geworden. Iedereen te vriend houden en pas in de rug steken als er geen vergelding meer kan komen. Totaal onbetrouwbaar als bondgenoot.
pi_178465996
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:06 schreef Multatilu het volgende:
Ik heb ook een andere theorie gehoord die plausibel lijkt om Assad Asap van z'n plek te krijgen. Er schijnen zo'n 20.000 tot 30.000 (voormalig) IS strijders vanuit het zuiden naar het Noorden te willen trekken. In de richting van Turkije en de vrije westerse democratieën. Assad en Putin zouden ze vrije doortocht willen geven.

Waarom me dit een plausibele aanleiding lijkt? Assad zou een deel van z'n tegenstand kwijt zijn en Putin heeft waarschijnlijk ook baat bij instabiliteit in de EU (en die zal er komen als deze IS strijders uitzwermen over de EU!). Dit verklaart ook direct waarom Frankrijk, de UK en zelfs Nederland achter de plannen van Trump staan om Assad aan te vallen. En het belang van Trump is een stabiele EU voor z'n politieke en economische foothold op het Europese continent.
Rusland heeft totaal geen enkel belang bij instabiliteit van de EU. Die Nordstream 2 is van levensbelang voor de Russen. Nu komt het. De EU ligt zelfs overhoop met de VS inzake die kwestie omdat de VS hun schaliegas willen exporteren naar de EU. Stukken duurder maar dan heb je ook wat. De VS oefent druk uit op de EU om dat project te stoppen middels sancties maar de EU wil die sancties niet omdat het de economie erg zou schaden.

De Russen zijn klootzakken maar die zitten echt niet wachten op instabiliteit van een EU die ze hard nodig hebben.
pi_178466017
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

leuke fantasie :P
Als het een fantasie is, dan is het in ieder geval niet de mijne, maar eentje die ik op Twitter tegenkwam. Het kwam in een serie tweets die nogal als betrouwbaar en inside info overkwamen op mij. Een stuk geloofwaardiger ook dan de chemische aanval, die dan gescript zou zijn om de echte aanleiding niet te delen. Imagine de onrust als bekend zou worden wat voor Jihad tsunami over de EU uitgespoeld zou worden.... En door Assad aan te vallen zouden Trump & Allies wellicht ook een opening hebben om grondtroepen in te zetten om deze groep Jihadisten tegen te houden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 11:17:03 #138
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466018
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:

De Russen zijn klootzakken maar die zitten echt niet wachten op instabiliteit van een EU die ze hard nodig hebben.
Dit lijkt me te kort door de bocht.
pi_178466078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:17 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit lijkt me te kort door de bocht.
www.nrc.nl/nieuws/2017/06(...)-2-11114313-a1563338

Maw Rusland heeft er niets aan als de EU instabiel zou zijn.
pi_178466103
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Rusland heeft totaal geen enkel belang bij instabiliteit van de EU. Die Nordstream 2 is van levensbelang voor de Russen. Nu komt het. De EU ligt zelfs overhoop met de VS inzake die kwestie omdat de VS hun schaliegas willen exporteren naar de EU. Stukken duurder maar dan heb je ook wat. De VS oefent druk uit op de EU om dat project te stoppen middels sancties maar de EU wil die sancties niet omdat het de economie erg zou schaden.

De Russen zijn klootzakken maar die zitten echt niet wachten op instabiliteit van een EU die ze hard nodig hebben.
Dus jij denkt (of lijkt zelfs onomstootbaar bewijs te hebben gezien je stelligheid) dat Rusland een economische hobbel belangrijker vind dat geopolitieke belangen? Volgens mij is het geen geheim dat Putin liever niet ziet dat de EU sterker wordt en naar het oosten uitbreidt. Dus tweespalt binnen de EU lijkt toch voor hem gewoon een win? Dan kan hij toch ook nog steeds z'n gas verkopen? Sterker nog; volgens mij is het als afzonderlijke natie lastiger onderhandelen met Rusland dan als één solide blok....

quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

www.nrc.nl/nieuws/2017/06(...)-2-11114313-a1563338

Maw Rusland heeft er niets aan als de EU instabiel zou zijn.
Dit hele artikel staat toch los van politieke eenheid? Dit gaat toch enkel om Duitse pecunias?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 11:23:59 #141
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466126
quote:
O, dat Nordstream verhaal is waar, daar twijfel ik niet aan. Maar dat Rusland niet gebaat is bij instabiliteit in Europa is onzin. Sterker nog, ze wakkeren het aan waar ze kunnen.

Elk land wat een beetje discussie in Europa oplevert daar springt Rusland bovenop om hun langverwachte Sovjetdroom weer een klein beetje leven in te blazen. Rusland wil niets liever dan dat Europa als eensgezind blok uit elkaar valt.
pi_178466203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

O, dat Nordstream verhaal is waar, daar twijfel ik niet aan. Maar dat Rusland niet gebaat is bij instabiliteit in Europa is onzin. Sterker nog, ze wakkeren het aan waar ze kunnen.

Elk land wat een beetje discussie in Europa oplevert daar springt Rusland bovenop om hun langverwachte Sovjetdroom weer een klein beetje leven in te blazen. Rusland wil niets liever dan dat Europa als eensgezind blok uit elkaar valt.
Instabiliteit geeft je geen garanties op een draaiende economie. Dat Putin niet wil dat een EU zich uitbreid maar het Oosten en daar alles aan doet om dat te voorkomen wil niet zeggen dat hij een compleet instabiele EU graag ziet als daardoor zijn eigen economie die al erg slecht is nog meer schade oploopt.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:34:18 #143
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466275
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Instabiliteit geeft je geen garanties op een draaiende economie. Dat Putin niet wil dat een EU zich uitbreid maar het Oosten en daar alles aan doet om dat te voorkomen wil niet zeggen dat hij een compleet instabiele EU graag ziet als daardoor zijn eigen economie die al erg slecht is nog meer schade oploopt.
Putin zijn heerschappij is grotendeels gebaseerd op het feit dat hij de EU de schuld kan geven van zijn slecht draaiende economie, dat is voor hem nog nooit een probleem geweest.

En Putin probeert niet alleen in het Oosten de boel te beïnvloeden. Ook in de Griekenland-kwestie doet hij er alles aan om het land meer Rusland-minded te krijgen. Daarnaast is ook al meerdere malen aangetoond dat zijn fakenews fabrieken hun pijlen ook richten op o.a. Nederland en Duitsland en een rol hebben gespeeld in de Brexit.

Rusland zaait (doel)bewust tweespalt in Europa, omdat hij weet dat een zwakker Europa de enige manier is om zijn geopolitieke agenda uit te voeren. Daarin juicht hij elke sanctie die zijn volk treft gewoon toe omdat hij die gebruikt om zijn eigen macht te versterken, want hemzelf raakt het niet.
pi_178466315
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

www.nrc.nl/nieuws/2017/06(...)-2-11114313-a1563338

Maw Rusland heeft er niets aan als de EU instabiel zou zijn.
de russen hebben er alle belang bij dat de EU wordt ondermijnd. ze dealen liever met individuele lidstaten om ze het maximale eruit te halen. dealen met een enorme nlok als de EU is natuurlijk veel lastiger en sta je minder sterk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178466317
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Instabiliteit geeft je geen garanties op een draaiende economie. Dat Putin niet wil dat een EU zich uitbreid maar het Oosten en daar alles aan doet om dat te voorkomen wil niet zeggen dat hij een compleet instabiele EU graag ziet als daardoor zijn eigen economie die al erg slecht is nog meer schade oploopt.
Als.... Maar zelfs als hij tijdelijk wat in zou moeten leveren om op de lange termijn meer grip en een betere handelsrelatie te krijgen met de landen aan zijn westgrens, dan lijkt dit voor Putin toch ook een win?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178466337
Maw dat Putin een IS gaat steunen om de EU te destabiliseren vind ik veel te ver gezicht.
pi_178466351
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:38 schreef Cherni het volgende:
Maw dat Putin een IS gaat steunen om de EU te destabiliseren vind ik veel te ver gezicht.
Volgens mij heeft Putin al een hoop van die haatbaarden een koppie kleiner gemaakt.
Weggegaan en opgerot
pi_178466367
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als.... Maar zelfs als hij tijdelijk wat in zou moeten leveren om op de lange termijn meer grip en een betere handelsrelatie te krijgen met de landen aan zijn westgrens, dan lijkt dit voor Putin toch ook een win?
Met een ISIS zeker. Dat zal een win win zijn om daarmee te onderhandelen. Putin is gek maar daar geloof ik totaal niet in.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:42:07 #149
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:38 schreef Cherni het volgende:
Maw dat Putin een IS gaat steunen om de EU te destabiliseren vind ik veel te ver gezicht.
Dat is een ander verhaal, daar geloof ik ook niet in.

Maar dat Putin blij wordt van een stabiele EU, zoals jij beweert, is echt aantoonbare onzin.
pi_178466454
Er wordt in het MO enorm gemanipuleerd met nieuws volgens mij, je kunt niets geloven omdat journalisten geweerd worden.
pi_178466465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:38 schreef Cherni het volgende:
Maw dat Putin een IS gaat steunen om de EU te destabiliseren vind ik veel te ver gezicht.
Ik vind een confrontatie uit de weg gaan iets anders dan steunen. En wellicht gebruikt hij het enkel als pressie middel. Ik beweer niet dat het zo is, ik las deze bewering en vond het een aannemelijker theorie dan dat het westen ineens massaal op de broekspijp gaat vanwege een slecht tot niet bewezen chemische aanval. Die daarnaast echt niet de eerste zou zijn, hetgeen de plotselinge verontwaardiging alleen maar vreemder maakt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178466484
Het kan net zo goed Isis geweest zijn die olie op het vuur wil gooien. Zeg mij niet dat Isis dit soort dingen niet doet.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:47:53 #153
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466523
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:44 schreef Loekie1 het volgende:
Er wordt in het MO enorm gemanipuleerd met nieuws volgens mij, je kunt niets geloven omdat journalisten geweerd worden.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:48:05 #154
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178466525
quote:
Trump wil Turkse steun voor mogelijke aanval in Syrië
https://nos.nl/artikel/22(...)aanval-in-syrie.html
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178466543
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:42 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is een ander verhaal, daar geloof ik ook niet in.

Maar dat Putin blij wordt van een stabiele EU, zoals jij beweert, is echt aantoonbare onzin.
Stabiel wil niet zeggen dat hij blij is met een uitbreiding van een EU of als die te machtig word. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij een EU gedestabiliseerd in zijn achtertuin graag ziet. Zo ziet de EU ook niet graag een instabiel Rusland. Althans dat kan ik mij niet voorstellen.

Dat het allemaal uit de hand gelopen is ligt aan beide partijen. Zelfs Jaap de Hoop Scheffer geeft dat toe en dat wil wat zeggen.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:50:46 #156
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466577
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:45 schreef Loekie1 het volgende:
Het kan net zo goed Isis geweest zijn die olie op het vuur wil gooien. Zeg mij niet dat Isis dit soort dingen niet doet.
Kan, ze hebben er waarschijnlijk de middelen voor en hebben in hun 'Kalifaat' ook zeker gebieden in handen gehad waar dit soort wapens waren. Punt is alleen dat IS, in verhouding met de andere rebellengroepen, wel tamelijk klein is geworden en weliswaar gebaat is bij een aanpakken van Assad, maar daar uiteindelijk ook weinig mee opschiet omdat de tegenstanders van IS veel groter zijn.

Eigenlijk is IS vooral gebaat bij een lang voorslepend conflict waarin Assad en de rebellen elkaar zo lang mogelijk bestrijden. Amerikaans ingrijpen lijkt me niet in hun voordeel.
pi_178466592
Wat ik in ieder geval geloof is dat er zoveel meer belangen zijn dan de belangen die wij te weten komen. En we kunnen slechts gissen naar de daadwerkelijke aanleiding. Dat het verhaal naar buiten toe af en toe gefabriceerd moet worden, zorgt ervoor dat degenen die iets verder zoeken dan de mainstream media al snel tegenstrijdige verhalen lezen en dit onbegrijpelijk vinden.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 11:52:41 #158
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466614
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Stabiel wil niet zeggen dat hij blij is met een uitbreiding van een EU of als die te machtig word. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij een EU gedestabiliseerd in zijn achtertuin graag ziet. Zo ziet de EU ook niet graag een instabiel Rusland. Althans dat kan ik mij niet voorstellen.

Dat het allemaal uit de hand gelopen is ligt aan beide partijen. Zelfs Jaap de Hoop Scheffer geeft dat toe en dat wil wat zeggen.
De dingen die hij doet zijn toch echt uit op destabiliseren. De EU wil geen instabiel Rusland omdat ze bang zijn voor de grillen van Putin en zijn enorme leger. Een instabiel Europa is geen enkele (militaire) bedreiging voor Putin. Gek genoeg is een stabiel Europa dat wel.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:00:34 #159
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178466740
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De dingen die hij doet zijn toch echt uit op destabiliseren. De EU wil geen instabiel Rusland omdat ze bang zijn voor de grillen van Putin en zijn enorme leger. Een instabiel Europa is geen enkele (militaire) bedreiging voor Putin. Gek genoeg is een stabiel Europa dat wel.
Waarom is een stabiel Europa een bedreiging dan?
Gaan we anders de Russen aanvallen of zo?
pi_178466795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom is een stabiel Europa een bedreiging dan?
Gaan we anders de Russen aanvallen of zo?
Een stabiel Europa verkleint de invloedssfeer van Putin en daarmee z'n speelruimte voor economische en politieke langetermijnplannen.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_178466805
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De dingen die hij doet zijn toch echt uit op destabiliseren. De EU wil geen instabiel Rusland omdat ze bang zijn voor de grillen van Putin en zijn enorme leger. Een instabiel Europa is geen enkele (militaire) bedreiging voor Putin. Gek genoeg is een stabiel Europa dat wel.
Natuurlijk de Oekraïne daar blijft hij de boel destabiliseren. Die inval is natuurlijk bezopen en niet goed te keuren. Maar het zal blijven bij gerommel aan zijn grenzen. En dat zie je in Syrië ook gebeuren. Voor de rest zijn die Russen uitgespeeld. Dat communistisch rijk is opgeblazen en zal nooit terug keren. Daar maak ik mij geen zorgen over.
pi_178466966
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:04 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Een stabiel Europa verkleint de invloedssfeer van Putin en daarmee z'n speelruimte voor economische en politieke langetermijnplannen.
Op economisch gebied niet. Het ging economisch prima en we werkten zelfs samen met de Russen aan ruimtevaart projecten etc. Dit dank zij een stabiele EU. Het kon allemaal niet op voor de EU en Rusland. Sinds de Oekraïne is het echter totaal ontspoort en compleet uit de hand gelopen.
pi_178466970
realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:15:25 Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?” reageer retweet
:').
I´m back.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:17:55 #164
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178466986
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:04 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Een stabiel Europa verkleint de invloedssfeer van Putin en daarmee z'n speelruimte voor economische en politieke langetermijnplannen.
Leuke volzinnen maar zegt dus geen drol.
Je kunt dus ook wat naampjes veranderen zoals dit:
Een stabiel Midden Oosten verkleint de invloedssfeer van de USA en Israel en daarmee hun speelruimte voor economische en politieke langetermijnplannen.

Nietszeggend geneuzel dus.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:17:56 #165
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_178466987
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:15:25 Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?” reageer retweet
:').
:')
Trump loopt wel lekker te trollen op deze manier
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 12 april 2018 @ 12:19:20 #166
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467006
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:16 schreef Cherni het volgende:

[..]

Op economisch gebied niet. Het ging economisch prima en we werkten zelfs samen met de Russen aan ruimtevaart projecten etc. Dit dank zij een stabiele EU. Het kon allemaal niet op voor de EU en Rusland. Sinds de Oekraïne is het echter totaal ontspoort en compleet uit de hand gelopen.
Ja als je als Westen ook nog eens aktief in de oekraine gaat bemoeien via coupes in Kiev dan ga je wel heel ver...
pi_178467011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:15:25 Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?” reageer retweet
:').
:') . Wat een gast.

'De raketten komen eraan, Rusland!!! Nice and new and "smart" !!!! :( :( :( '

'Haha, grapje, ik heb nooit gezegd wanneer ze komen! Misschien wel pas over een paar jaar!'
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:20:07 #168
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_178467017
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:15:25 Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?” reageer retweet
:').
Lolwat :')
pi_178467020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:17 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Leuke volzinnen maar zegt dus geen drol.
Je kunt dus ook wat naampjes veranderen zoals dit:
Een stabiel Midden Oosten verkleint de invloedssfeer van de USA en Israel en daarmee hun speelruimte voor economische en politieke langetermijnplannen.

Nietszeggend geneuzel dus.
Wellicht handig om die opmerking in de context van die discussie te plaatsen. Dan zie je dat het ging om het ontkennen van Chemi dat Putin baat zou hebben bij een instabiele EU.

En verder.....
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 12:20:20 #170
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467023
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:17 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

:')
Trump loopt wel lekker te trollen op deze manier
Fucking randdebiel die Trump..
pi_178467032
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:19 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja als je als Westen ook nog eens aktief in de oekraine gaat bemoeien via coupes in Kiev dan ga je wel heel ver...
Ook de Russen zijn daar verantwoordelijk voor. Zowel Rusland als de EU hadden daar samen uit moeten komen. Dat zou voor de Oekraïne zeer gunstig zijn. Het heeft helaas niet zo mogen zijn.
pi_178467037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:15:25 Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?” reageer retweet
:').
It was just a prank, bro.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:21:33 #173
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467040
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:20 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Wellicht handig om die opmerking in de context van die discussie te plaatsen. Dan zie je dat het ging om het ontkennen van Chemi dat Putin baat zou hebben bij een instabiele EU.

En verder.....
....kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies het verhaaltje uit...
pi_178467042
Maar goed, het moge nu voor iedere wereldleider wel duidelijk zijn dat Trump direct terugkrabbelt als hij daadwerkelijk actie moet ondernemen na het bluffen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:22:19 #175
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178467052
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Wat een gast.

'De raketten komen eraan, Rusland!!! Nice and new and "smart" !!!! :( :( :( '

'Haha, grapje, ik heb nooit gezegd wanneer ze komen! Misschien wel pas over een paar jaar!'
Dit is echt iets dat je zou kunnen zeggen als je de aanval vandaag doet. :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 12 april 2018 @ 12:22:25 #176
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467053
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:21 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ook de Russen zijn daar verantwoordelijk voor.
Tja ik laat mijn volk ook niet zitten als er een stel neo Nazi's het bewind over nemen en roepen dat alles wat Russisch is eruit moet of afgemaakt.....
pi_178467055
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:21 schreef Ludachrist het volgende:
Maar goed, het moge nu voor iedere wereldleider wel duidelijk zijn dat Trump direct terugkrabbelt als hij daadwerkelijk actie moet ondernemen na het bluffen.
Laten we snel plannen maken om Belgie binnen te vallen.
pi_178467065
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Grappig als die niet getoont worden als je er om vraagt.
Helemaal vreemd dat ik ze niet op tv zie.
Maar je kunt ze nu wel tonen hoor. Ga je gang.
Persoonlijk weet ik niet precies wat er is voorgevallen. Volgens de WHO heeft er aanval met gifgas plaatsgevonden en diverse andere partijen onderschrijven.

Maar jij weet blijkbaar al zeker dat er niets is gebeurd. Knap.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 12:24:21 #179
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178467077
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Wat een gast.

'De raketten komen eraan, Rusland!!! Nice and new and "smart" !!!! :( :( :( '

'Haha, grapje, ik heb nooit gezegd wanneer ze komen! Misschien wel pas over een paar jaar!'
En iedere keer denk ik dat t een parodie account is. ;(
  donderdag 12 april 2018 @ 12:24:23 #180
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178467078
Doe niet zo debiel jongens. Hij heeft met elke regeringsleider gesproken. Hij heeft zelfs met Erdogan gesproken. Alle schepen staan klaar.

Dan denk je toch niet dat hij terugkrabbelt :D

Dit geeft integendeel juist aan dat het heel snel zal komen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 12 april 2018 @ 12:24:59 #181
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Persoonlijk weet ik niet precies wat er is voorgevallen. Volgens de WHO heeft er aanval met gifgas plaatsgevonden en diverse andere partijen onderschrijven.

Maar jij weet blijkbaar al zeker dat er niets is gebeurd. Knap.
Nee hoor maar ik ga niet als een lege dop roepen dat Assad het gedaan heeft (zeker gezien de voorgaande missers wat gasaanvallen beschuldigingen betreft) en helemaal geil word als de USA weer eens een paar raketten afschieten, zoals jij dus...
  donderdag 12 april 2018 @ 12:25:34 #182
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178467092
Trump denkt zeg maar nu slim te zijn met deze tweet. :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178467099
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:24 schreef _--_ het volgende:
Dan denk je toch niet dat hij terugkrabbelt :D
Kratje ertussen dat hij terugkrabbelt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178467101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:16 schreef Ryan3 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:15:25 Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?” reageer retweet
:').
Gisteren heeft hij natuurlijk weer lopen tweeten zonder er goed over na te denken. Vervolgens is hem door het Pentagon uitgelegd wat er op het spel staat en wat de risico's zijn, en nu krabbelt meneer terug.

Op zich niet erg dat hij een aanval heroverweegt, hij zet zichzelf alleen zo vreselijk voor lul.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 12:26:19 #185
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom is een stabiel Europa een bedreiging dan?
Gaan we anders de Russen aanvallen of zo?
Omdat een stabiel en eensgezind Europa een stokje zal steken voor de lange termijn plannen van Putin. Putin weet dat een verdere annexatie van de Oekraïne of de Baltische staten geen enkele kans van slagen hebben als Europa verenigd, eensgezind en anti-Rusland is. Daarom zijn de lange termijn plannen gericht op het sturen naar een Europa waar landen vooral met zichzelf en hun binnenlandse problematiek/problemen bezig zijn.

Putin is daadwerkelijk zo megalomaan dat hij denkt daar invloed op uit te kunnen oefenen. En gek genoeg lijkt hem dat in een aantal situaties nog te lukken ook. Dat is geen planning van vandaag op morgen. Zo denkt hij helemaal niet, hij is veel strategischer en geduldiger dan wij hem inschatten.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk de Oekraïne daar blijft hij de boel destabiliseren. Die inval is natuurlijk bezopen en niet goed te keuren. Maar het zal blijven bij gerommel aan zijn grenzen. En dat zie je in Syrië ook gebeuren. Voor de rest zijn die Russen uitgespeeld. Dat communistisch rijk is opgeblazen en zal nooit terug keren. Daar maak ik mij geen zorgen over.
Dit gaat veel verder dan de Oekraïne.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:26:20 #186
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467108
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:24 schreef _--_ het volgende:
Doe niet zo debiel jongens. Hij heeft met elke regeringsleider gesproken. Hij heeft zelfs met Erdogan gesproken. Alle schepen staan klaar.

Dan denk je toch niet dat hij terugkrabbelt :D

Dit geeft integendeel juist aan dat het heel snel zal komen.
Laat maar komen.
Er veranderd toch niets en voor de rest gaan er elke dag weer burgers kapot aan al het "normale" oorlogsgeweld....maar dat is zeker wel ok??? 8)7
pi_178467119
En wat als Amerika terugkrabbelt en Turkije zegt: dan doen we het alleen wel?
  donderdag 12 april 2018 @ 12:27:14 #188
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178467123
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gisteren heeft hij natuurlijk weer lopen tweeten zonder er goed over na te denken. Vervolgens is hem door het Pentagon uitgelegd wat er op het spel staat en wat de risico's zijn, en nu krabbelt meneer terug.

Op zich niet erg dat hij een aanval heroverweegt, hij zet zichzelf alleen zo vreselijk voor lul.
nee, nee en nog eens nee.

Heeft pentagon hem ook gezegd dat hij niet zo klef moet doen met Erdogan?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 12 april 2018 @ 12:27:58 #189
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:24 schreef _--_ het volgende:
Doe niet zo debiel jongens. Hij heeft met elke regeringsleider gesproken. Hij heeft zelfs met Erdogan gesproken. Alle schepen staan klaar.

Dan denk je toch niet dat hij terugkrabbelt :D

Dit geeft integendeel juist aan dat het heel snel zal komen.
Waarschijnlijk heeft zijn generaal iets gezegd in de trant:"Ja, het is misschien de volgende keer handig om een aanvalswindow niet via Twitter aan te kondigen, meneer president."

Waarop Trump geantwoord dat hij een geniale tweet heeft klaar staan om de vijand zand in de ogen te strooien.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:28:24 #190
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178467149
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft zijn generaal iets gezegd in de trant:"Ja, het is misschien de volgende keer handig om een aanvalswindow niet via Twitter aan te kondigen, meneer president."

Waarop Trump geantwoord dat hij een geniale tweet heeft klaar staan om de vijand zand in de ogen te strooien.
Dit inderdaad. :D
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 12 april 2018 @ 12:28:46 #191
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Omdat een stabiel en eensgezind Europa een stokje zal steken voor de lange termijn plannen van Putin. Putin weet dat een verdere annexatie van de Oekraïne of de Baltische staten geen enkele kans van slagen hebben als Europa verenigd, eensgezind en anti-Rusland is. Daarom zijn de lange termijn plannen gericht op het sturen naar een Europa waar landen vooral met zichzelf en hun binnenlandse problematiek/problemen bezig zijn.

Putin is daadwerkelijk zo megalomaan dat hij denkt daar invloed op uit te kunnen oefenen. En gek genoeg lijkt hem dat in een aantal situaties nog te lukken ook. Dat is geen planning van vandaag op morgen. Zo denkt hij helemaal niet, hij is veel strategischer en geduldiger dan wij hem inschatten.

[..]

Dit gaat veel verder dan de Oekraïne.
Wat een klets...alsof die paar Nazi baltische staten wat uitmaken voor hem....Oekraine is anders.......daar liggen hele belangrijke pijpleidingen (zodirekt lege pijpleidingen) en die gasten in Kiev maakten er een zooitje van...
  donderdag 12 april 2018 @ 12:29:47 #192
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467173
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:27 schreef Loekie1 het volgende:
En wat als Amerika terugkrabbelt en Turkije zegt: dan doen we het alleen wel?
Turkije gaat geen oorlog met Rusland forceren. Zeker niet nu Erdogan en Putin de betrekkingen weer aan het normaliseren zijn.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:33:21 #193
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467222
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een klets...alsof die paar Nazi baltische staten wat uitmaken voor hem....Oekraine is anders.......daar liggen hele belangrijke pijpleidingen (zodirekt lege pijpleidingen) en die gasten in Kiev maakten er een zooitje van...
De Baltische staten zijn strategisch niet onbenullig voor de Russen.
pi_178467226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:28 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een klets...alsof die paar Nazi baltische staten wat uitmaken voor hem....Oekraine is anders.......daar liggen hele belangrijke pijpleidingen (zodirekt lege pijpleidingen) en die gasten in Kiev maakten er een zooitje van...
In die Baltische staten wonen nogal wat etnische Russen. Dus ja, het kan Poetin wel degelijk wat schelen.

Overigens is het geen groot geheim dat Poetin baat heeft bij een verdeeld Europa. Daardoor gaan sancties eerder van tafel en kan hij zijn invloed in Oost-Europa verder uitbreiden. Niet voor niets steunt hij politieke partijen die de EU ondermijnen (denk aan FN en die club in Oostenrijk).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 12:34:43 #195
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:33 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De Baltische staten zijn strategisch niet onbenullig voor de Russen.
Voor die kleine landjes gaat Rusland geen oorlog riskeren.
Syrie is wat anders. Daar liggen belangrijke havens en als de USA deze overnemen dan hebben ze een enorm probleem.
pi_178467255
Turkije is flink de wapenproductie aan het opvoeren las ik in de Groene Amsterdammer.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:35:25 #197
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467260
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In die Baltische staten wonen nogal wat etnische Russen. Dus ja, het kan Poetin wel degelijk wat schelen.

Overigens is het geen groot geheim dat Poetin baat heeft bij een verdeeld Europa. Daardoor gaan sancties eerder van tafel en kan hij zijn invloed in Oost-Europa verder uitbreiden. Niet voor niets steunt hij politieke partijen die de EU ondermijnen (denk aan FN en die club in Oostenrijk).
En zit hij vuistdiep in het beïnvloeden van onder andere de Brexit-referenda. Dat doet hij niet omdat hij een sterk en verenigd Europa wil.
pi_178467300
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 02:52 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hun vliegtuigen durven ze niet inzetten, Turkije werkt niet mee, Irak waarschijnlijk ook niet, dan kunnen ze enkel vanop zee kruisraketten afvuren.

Syrië heeft z'n modernste vliegtuigen op de luchthaven van de Russen geplaatst, waar ze niet aangevallen zullen worden.
Die aanval verwacht ik niet, jij wel?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_178467362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En zit hij vuistdiep in het beïnvloeden van onder andere de Brexit-referenda. Dat doet hij niet omdat hij een sterk en verenigd Europa wil.
Vanuit het oogpunt van de Russen is het ook volstrekt logisch om een verdeeld Europa te willen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 12:44:04 #200
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:34 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Voor die kleine landjes gaat Rusland geen oorlog riskeren.
Syrie is wat anders. Daar liggen belangrijke havens en als de USA deze overnemen dan hebben ze een enorm probleem.
Rusland win Kaliningrad maar wat graag weer aan het eigen land koppelen. Daar ligt een groot deel van de Russische vloot en een behoorlijke troepenmacht.
pi_178467392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

En zit hij vuistdiep in het beïnvloeden van onder andere de Brexit-referenda. Dat doet hij niet omdat hij een sterk en verenigd Europa wil.
Kom op zeg. Nog even en Putin heeft er ook voor gezorgd dat de VVD weer de grootste is geworden.

Als een EU al uit elkaar valt dan ligt dat meer aan de EU zelf als dat Rusland dat veroorzaakt.

Dat elke macht invloed uitoefent dat is waar. Dat doet de VS en China ook. Maar zoveel credits hoef je die Russen niet te geven.
Die Brexit is een gevolg van het beleid van Thatcher. Niet van Putin.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:45:08 #202
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467405
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vanuit het oogpunt van de Russen is het ook volstrekt logisch om een verdeeld Europa te willen.
De EU is al zo verdeeld als ik weet niet wat.
Kijk alleen maar naar het vluchtelingen probleem.
En er zijn zat landen die geen ruzie willen zoeken of een vuist wensen te maken tegen de Russen vanwege historische banden.
Gas en olie leveringen gaan prima de laatste decennia dus waarom hier aan tornen?
Dat het de Yanks niet bevalt is een tweede.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:45:46 #203
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467411
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:44 schreef Cherni het volgende:

[..]

Kom op zeg. Nog even en Putin heeft er ook voor gezorgd dat de VVD weer de grootste is geworden.

Als een EU al uit elkaar valt dan ligt dat meer aan de EU zelf als dat Rusland dat veroorzaakt.

Dat elke macht invloed uitoefent dat is waar. Dat doet de VS en China ook. Maar zoveel credits hoef je die Russen niet te geven.
Je hebt de reportages over zijn fakenews fabrieken niet gezien? Geloof maar dat je daarmee veel invloed uitoefent. Bij een stemming als rond de Brexit kan dat doorslaggevend zijn geweest, daar ben ik van overtuigd.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:47:05 #204
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467426
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:44 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Rusland win Kaliningrad maar wat graag weer aan het eigen land koppelen. Daar ligt een groot deel van de Russische vloot en een behoorlijke troepenmacht.
Veel te minuscuul om druk over te maken. Russen weten dat het 1 week nodig heeft en ze hebben die landen weer.... maar wat schiet dat op? Een paar havens en WW3...ja DAT schiet op... 8)7
  donderdag 12 april 2018 @ 12:47:53 #205
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467438
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je hebt de reportages over zijn fakenews fabrieken niet gezien? Geloof maar dat je daarmee veel invloed uitoefent. Bij een stemming als rond de Brexit kan dat doorslaggevend zijn geweest, daar ben ik van overtuigd.
En jij geloof dat blindelings???
pi_178467464
vicenews twitterde op donderdag 12-04-2018 om 12:47:31 Russian state TV is telling viewers to stockpile food https://t.co/Kx6eeLb38m https://t.co/hOWZAOtunC reageer retweet
Haha, niet nodig.
I´m back.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:50:49 #207
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467487
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En jij geloof dat blindelings???
Ja, zonder enige twijfel en daar heb ik gegronde redenen voor.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:51:41 #208
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, zonder enige twijfel en daar heb ik gegronde redenen voor.
Goh wat goed zeg... nou dank voor de waarschuwing. :)
pi_178467513
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:32 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Alweer dit rare argument.
Je hebt gelijk. Laat ik maar meedoen met zomaar wijzen naar iemand.

Het waren de Jordaniërs!!!
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:52:57 #210
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Laat ik maar meedoen met zomaar wijzen naar iemand.

Het waren de Jordaniërs!!!
Nee het zijn de Saoedies want die hebben baat bij een vernietigde region!! Onmiddelijk raketten afschieten op dat tuig. (zonder bewijzen af te wachten natuurlijk!!)
pi_178467527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:45 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je hebt de reportages over zijn fakenews fabrieken niet gezien? Geloof maar dat je daarmee veel invloed uitoefent. Bij een stemming als rond de Brexit kan dat doorslaggevend zijn geweest, daar ben ik van overtuigd.
Die Brexit is een gevolg van het beleid van Thatcher. Door het klootjesvolk alles af te nemen en er niets voor terug te geven en Londen op een voetstuk te plaatsen en alles buiten London laten verslonzen. Daar hoeft Putin niet echt veel aan te doen om het klootjesvolk te beinvloeden. Denk je nu werkelijk dat bijvoorbeeld een PVV stemmer zich laat beïnvloeden door de retoriek van Putin. Die kijkt drie meter om zich heen en ziet wat straattuig en moet hard werken terwijl anderen alles gratis krijgen als ze hier naar toe komen. Daar heb je geen Putin voor nodig.
pi_178467533
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nee het zijn de Saoedies want die hebben baat bij een vernietigde region!! Onmiddelijk raketten afschieten op dat tuig. (zonder bewijzen af te wachten natuurlijk!!)
Dit! Voor Jemen!
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:53:23 #213
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Laat ik maar meedoen met zomaar wijzen naar iemand.

Het waren de Jordaniërs!!!
Dat is niet voor de hand liggend genoeg. Ik zou Israël noemen.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:53:43 #214
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178467540
_O-
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178467543
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:53 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is niet voor de hand liggend genoeg. Ik zou Israël noemen.
Die zijn niet zo dom om dat te doen. Het was de VAE! Vervelende Maroturken.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:54:12 #216
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178467550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:53 schreef HSG het volgende:

[..]

Dit! Voor Jemen!
Oh ja...helemaal vergeten!! Bombarderen die gasten....oh wacht ff...dat doen ze al. (en geen hond die het interesseerd in het Westen)
pi_178467561
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:54 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh ja...helemaal vergeten!! Bombarderen die gasten....oh wacht ff...dat doen ze al. (en geen hond die het interesseerd in het Westen)
Dit! Maar o wee als Assad of Israël....
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:58:28 #218
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467617
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die Brexit is een gevolg van het beleid van Thatcher. Door het klootjesvolk alles af te nemen en er niets voor terug te geven en Londen op een voetstuk te plaatsen en alles buiten London laten verslonzen. Daar hoeft Putin niet echt veel aan te doen om het klootjesvolk te beinvloeden. Denk je nu werkelijk dat bijvoorbeeld een PVV stemmer zich laat beïnvloeden door de retoriek van Putin. Die kijkt drie meter om zich heen en ziet wat straattuig en moet hard werken terwijl anderen alles gratis krijgen als ze hier naar toe komen. Daar heb je geen Putin voor nodig.
Dit is het dus precies niet. Het gaat niet om de retoriek van Putin, dat is niet wat 'het klootjesvolk' beïnvloedt. Waar 'het klootjesvolk' door beïnvloedt wordt, zijn de constante berichten (en de nadruk daarop) over dingen die hun aanspreken en hun stemgedrag beïnvloeden. Daar zijn die nieuwsfabrieken op gericht.

Onder andere Facebook-accounts die gericht nieuwsberichten delen over zaken die al dan niet waar zijn en die onder de aandacht brengen bij mensen die al in een bepaalde hoek zitten. Vervolgens een link gaan leggen tussen het nieuws en de door de hun gewenste richting van een stemming. Zo is het bij Brexit ook gegaan. Mensen uit de lagere klassen die gericht nieuws kregen voorgeschoteld waaruit bleek dat HUN problemen werden veroorzaakt door Europa. Soms op waarheid gebaseerd, vaak ook niet. En dat gebeurt op extreem grote schaal, gecoördineerd door Rusland.
pi_178467685
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Die Brexit is een gevolg van het beleid van Thatcher. Door het klootjesvolk alles af te nemen en er niets voor terug te geven en Londen op een voetstuk te plaatsen en alles buiten London laten verslonzen. Daar hoeft Putin niet echt veel aan te doen om het klootjesvolk te beinvloeden. Denk je nu werkelijk dat bijvoorbeeld een PVV stemmer zich laat beïnvloeden door de retoriek van Putin. Die kijkt drie meter om zich heen en ziet wat straattuig en moet hard werken terwijl anderen alles gratis krijgen als ze hier naar toe komen. Daar heb je geen Putin voor nodig.
Natuurlijk is de Brexit niet toe te schrijven aan Rusland. De onvrede in het VK over de EU is echt. Maar wat de Russen kundig doen is de negatieve stemming hier en daar een steuntje in de rug geven. Laat trollen Facebook volspammen met berichten over vluchtelingen die Europa verkrachten en vernielen. Daarmee voed je het anti-EU sentiment (want Brussel laat het gebeuren en Merkel heeft ze hierheen gehaald) en je creëert grotere verdeeldheid want Britse voor- en tegenstanders vliegen elkaar in de haren.

Kost bijna niks en als Rusland profiteer je in grote mate.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178467697
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom roept iedereen toch false flag terwijl Assad dit al meerdere keren heeft gedaan en de Russen vervolgens elke poging tot een onafhankelijk onderzoek dwarsbomen?

Ik snap dit echt niet.
Omdat (proxy) oorlog zo werkt. Naast dat er oorlog met wapentuig uit wordt gevochten, woedt er een gigantische informatieoorlog waarbij de betrokken partijen smerige (psychologische) trucs uit zullen halen om anderen of zelfs neutralen aan hun zijde te krijgen.
pi_178467734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit is het dus precies niet. Het gaat niet om de retoriek van Putin, dat is niet wat 'het klootjesvolk' beïnvloedt. Waar 'het klootjesvolk' door beïnvloedt wordt, zijn de constante berichten (en de nadruk daarop) over dingen die hun aanspreken en hun stemgedrag beïnvloeden. Daar zijn die nieuwsfabrieken op gericht.

Onder andere Facebook-accounts die gericht nieuwsberichten delen over zaken die al dan niet waar zijn en die onder de aandacht brengen bij mensen die al in een bepaalde hoek zitten. Vervolgens een link gaan leggen tussen het nieuws en de door de hun gewenste richting van een stemming. Zo is het bij Brexit ook gegaan. Mensen uit de lagere klassen die gericht nieuws kregen voorgeschoteld waaruit bleek dat HUN problemen werden veroorzaakt door Europa. Soms op waarheid gebaseerd, vaak ook niet. En dat gebeurt op extreem grote schaal, gecoördineerd door Rusland.
Oké. Op die tour. Je hebt een punt oke ik geef het toe. Maar ligt dat dan ook niet deels aan de EU zelf?. Ik heb ook kritiek op de EU en dan met name Brussel. Maar dat baseer ik op zaken die ik zie. Daar heb ik dat nieuws niet voor nodig. En al zeker niet van een RT of Twitter en Facebook. Bovendien verspreid op dit soort media niet alleen Rusland bullshit en onwaarheden.
pi_178467753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:30 schreef Hathor het volgende:
Het enige wat je nu gaat krijgen is gezeur over de bron, let maar op.
Alleen MSM is waarheid!!

Al het andere is fake news. :D
pi_178467771
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké. Op die tour. Maar ligt dat dan ook niet deels aan de EU zelf?. Ik heb ook kritiek op de EU en dan met name Brussel. Maar dat baseer ik op zaken die ik zie. Daar heb ik dat nieuws niet voor nodig. En al zeker niet van een RT of Twitter en Facebook. Bovendien verspreid op dit soort media niet alleen Rusland bullshit en onwaarheden.
Je snapt het nog steeds niet. De anti-EU sentimenten zijn al volop aanwezig in het VK. Wat Rusland doet, is dat vuurtje verder aanwakkeren door trolls in te zetten. In een aantal gevallen verspreiden die trolls misschien terechte EU-kritiek, maar dat doet er niet eens toe. Het gaat erom dat met die constante stroom aan anti-EU berichten op sociale media dat vuurtje wordt opgestookt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178467778
Assad is aan de winnende hand en onze leiders willen hem weer verzwakken?
pi_178467785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. De anti-EU sentimenten zijn al volop aanwezig in het VK. Wat Rusland doet, is dat vuurtje verder aanwakkeren door trolls in te zetten. In een aantal gevallen verspreiden die trolls misschien terechte EU-kritiek, maar dat doet er niet eens toe. Het gaat erom dat met die constante stroom aan anti-EU berichten op sociale media dat vuurtje wordt opgestookt.
Dat doen niet alleen de Russen.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:10:32 #226
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oké. Op die tour. Je hebt een punt oke ik geef het toe. Maar ligt dat dan ook niet deels aan de EU zelf?. Ik heb ook kritiek op de EU en dan met name Brussel. Maar dat baseer ik op zaken die ik zie. Daar heb ik dat nieuws niet voor nodig. En al zeker niet van een RT of Twitter en Facebook. Bovendien verspreid op dit soort media niet alleen Rusland bullshit en onwaarheden.
Owja, het ligt ook zeker aan de EU. Daar is genoeg mis mee, daarom zijn de stemmingen ook vaak zo 50/50. Maar juist daardoor zijn die fakenews-fabrieken zo waardevol. Ze sturen vanuit daar rechtstreeks aan op nieuws dat speelt op de sentimenten, bijvoorbeeld om extreemrechts in Europa nadrukkelijker op de kaart te krijgen. En natuurlijk zijn die sentimenten er al om andere redenen, maar juist daardoor kunnen ze ook weer makkelijk versterkt worden door dit soort instituten.
pi_178467826
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat doen niet alleen de Russen.
Wat is dit nou weer voor reactie?

Er wordt uitgelegd hoe de Russen de stemming in het westen proberen te beïnvloeden, en jij komt vervolgens niet verder dan 'ja, maar hullie!'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 13:12:18 #228
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178467839
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:09 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat doen niet alleen de Russen.
Geen enkele media is 100% onafhankelijk. Maar gekleurde media is iets anders dan tienduizenden door de staat betaalde socialmedia-accounts die gericht mensen targetten om een bepaald sentiment aan te wakkeren. Ik verdenk de Nederlandse overheid best wel eens van selectieve berichtgeving, maar ik durf mijn handen wel in het vuur te steken dat zo'n instituut in Nederland niet bestaat.
pi_178467841
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bellingcat is gewoon onafhankelijk. Heeft ook meerdere malen conclusies gepresenteerd die tegen het zere been waren van van het westen.

Dat Bellingcat een verlengstuk van de NAVO zou zijn, is weer zo'n typisch Kremlin-verzinsel.
Als het een verlengstuk van de NAVO zou zijn, dan zou het natuurlijk ook gewoon dergelijke (niet al te schadelijke conclusies) presenteren he. Als ze dan niet zouden doen, dan zou hun cover namelijk wel heel snel weggeblazen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 13:12:56 ]
pi_178467849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. De anti-EU sentimenten zijn al volop aanwezig in het VK. Wat Rusland doet, is dat vuurtje verder aanwakkeren door trolls in te zetten. In een aantal gevallen verspreiden die trolls misschien terechte EU-kritiek, maar dat doet er niet eens toe. Het gaat erom dat met die constante stroom aan anti-EU berichten op sociale media dat vuurtje wordt opgestookt.
Persoonlijk lijkt het mij een beter plan om de Eurocraten af te laten zien van hun pensioenplannen en eindeloze stroom aan voordeeltjes, vrijheid van meningsuiting weer toe te staan, een immigratiebeleid te voeren waardoor er geen nieuwe nogo gebieden in Europa ontstaan en vooral ook de bankiers in de knijptang te leggen voor we boos gaan wijzen over hoe Russen de boel opstoken.
pi_178467875
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:09 schreef Odaiba het volgende:
Assad is aan de winnende hand en onze leiders willen hem weer verzwakken?
Dit natuurlijk.

Als je dit niet inziet dan heb ik echt met je te doen.
pi_178467932
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Persoonlijk lijkt het mij een beter plan om de Eurocraten af te laten zien van hun pensioenplannen en eindeloze stroom aan voordeeltjes, vrijheid van meningsuiting weer toe te staan, een immigratiebeleid te voeren waardoor er geen nieuwe nogo gebieden in Europa ontstaan en vooral ook de bankiers in de knijptang te leggen voor we boos gaan wijzen over hoe Russen de boel opstoken.
Prima dat je die mening bent toegedaan. Dat staat je verder ook vrij. Maar wat de Russen die doen is dergelijke sentimenten aanwakkeren. Meer woede creëren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178467939
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk is de Brexit niet toe te schrijven aan Rusland. De onvrede in het VK over de EU is echt. Maar wat de Russen kundig doen is de negatieve stemming hier en daar een steuntje in de rug geven. Laat trollen Facebook volspammen met berichten over vluchtelingen die Europa verkrachten en vernielen. Daarmee voed je het anti-EU sentiment (want Brussel laat het gebeuren en Merkel heeft ze hierheen gehaald) en je creëert grotere verdeeldheid want Britse voor- en tegenstanders vliegen elkaar in de haren.

Kost bijna niks en als Rusland profiteer je in grote mate.
Ja, deze analyse is natuurlijk al lang bekend. Zo werkt het idd. Komt ook omdat en voor wie niet heeft opgelet is dat misschien nieuws Poetin op slechts één ticket verkozen is: #MRGA. Make Russia Great Again.
Het opschuiven van de NAVO naar, bij wijze van spreke, slechts steenworp afstand van het Kremlin staat hierin ongeveer symbool van alle gruwelen die de Russen dagelijks door de, door de staat gefinancierde, journalistiek krijgen voorgeschoteld.
Aan de andere kant is de EU verworden tot een ongeleid projectiel die vanuit neoliberale motieven het liefst heel Oost-Europa inpikt, plus alle grondstoffen, en waar de EU gaat, daar komt even later ook de NAVO.

Een hervorming van de EU en bijstelling van haar ambities dient dus in mijn ogen een tweeërlei doel en één nevenvangst:
1) terug naar de kerntaken van de EU, stoppen van overheveling van soevereiniteit van lidstaten naar de EU, stoppen ongebreidelde uitbreiding.
2) hierdoor détente tussen EU/VS en Rusland bereiken.
3) einde populisme door 1) en 2).

Dit is de Ryan3-doctrine.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 12-04-2018 13:30:56 ]
I´m back.
pi_178467945
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als het een verlengstuk van de NAVO zou zijn, dan zou het natuurlijk ook gewoon dergelijke (niet al te schadelijke conclusies) presenteren he. Als ze dan niet zouden doen, dan zou hun cover namelijk wel heel snel weggeblazen zijn.
Precies, er is altijd wel een gelegenheidsargument te vinden die het complot in stand houdt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178467947
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:24 schreef drexciya het volgende:

[..]

Heb je wel eens naar de VS in het verleden gekeken? Of naar andere oorlogen in het algemeen? De VS draait zijn hand niet om voor een false flag om een oorlog te beginnen. De oorlog tegen Irak (deel 2 - Weapons of Mass Destruction) en de oorlog tegen Vietnam zijn prominente voorbeelden.

Het echte probleem is dat vrijwel alle media en zowel de democraten als Republikeinen in de VS, zonder enige vorm van kritisch denken, in een oorlog willen stappen, die kan uitlopen op WW3. Je zou op zijn minst verwachten dat men hier niet zo lichtzinnig over doet.
Vergeet Operation Northwoods niet.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:23:02 #236
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178468079
quote:
Dat is nooit uitgevoerd, dus een raar argument.
pi_178468085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima dat je die mening bent toegedaan. Dat staat je verder ook vrij. Maar wat de Russen die doen is dergelijke sentimenten aanwakkeren. Meer woede creëren.
Hetzelfde gelul hangt ook nog steeds rond de Amerikaanse verkiezingen vanwege een paar honderdduizend dollars die aan advertenties uitgegeven zou zijn in een race van 2,4 miljard dollar. Als je fundering zo rot is dat die druppel in de emmer effect heeft, dan is je fundering rot. En dan kun je wel wijzen naar je buurman, maar als je niet een ideologisch vastgeroeste oude man bent blijft er maar een conclusie over. Eerst werken aan je eigen huis.
pi_178468106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor reactie?

Er wordt uitgelegd hoe de Russen de stemming in het westen proberen te beïnvloeden, en jij komt vervolgens niet verder dan 'ja, maar hullie!'
Omdat het hele net vol staat met bullshit en dan moet ik er maar klakkeloos vanuit gaan dat het allemaal aan de Russen ligt al die negativiteit mbt de EU. Maar China is daar niet in betrokken denk je.
pi_178468135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hetzelfde gelul hangt ook nog steeds rond de Amerikaanse verkiezingen vanwege een paar honderdduizend dollars die aan advertenties uitgegeven zou zijn in een race van 2,4 miljard dollar. Als je fundering zo rot is dat die druppel in de emmer effect heeft, dan is je fundering rot. En dan kun je wel wijzen naar je buurman, maar als je niet een ideologisch vastgeroeste oude man bent blijft er maar een conclusie over. Eerst werken aan je eigen huis.
Nogal wiedes, maar daarmee is het nog altijd onwenselijk als vijandige mogendheden de onvrede in jouw land proberen aan te wakkeren. Er valt voldoende aan te merken op Brussen en onze eigen politiek, maar dat betekent niet dat het wenselijk is dat een Rusland dat vuurtje loopt op te stoken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 13:27:52 #240
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178468171
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hetzelfde gelul hangt ook nog steeds rond de Amerikaanse verkiezingen vanwege een paar honderdduizend dollars die aan advertenties uitgegeven zou zijn in een race van 2,4 miljard dollar. Als je fundering zo rot is dat die druppel in de emmer effect heeft, dan is je fundering rot. En dan kun je wel wijzen naar je buurman, maar als je niet een ideologisch vastgeroeste oude man bent blijft er maar een conclusie over. Eerst werken aan je eigen huis.
De invloed die is uitgeoefend op de verkiezingen in Amerika gaat wel wat verder dan die 2 ton. We hebben het helemaal niet over geld, want dat is in zijn geheel niet de drijfveer of relevant.

Als je nu nog steeds niet accepteert dat de Russen invloed hebben gehad op de verkiezingen in Amerika, dan heb je echt stront waar hersens moeten zitten.

Dat er een window was om juiste deze verkiezingen zo te beïnvloeden, vanwege een zeer matige democratische kandidaat die op allerlei vlakken aan te vallen was, is natuurlijk waar. Maar ook hier geldt: die sentimenten zijn op een zeer adequate manier aangewakkerd met behulp van de Russen. Om nog maar niet te spreken over het hacken van mailaccounts. Of dat de Trump-administration daar iets mee te maken heeft, durf ik niet te beweren, maar dat de uitslag zonder Russische bemoeienis anders zou zijn geweest wel.
pi_178468187
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogal wiedes, maar daarmee is het nog altijd onwenselijk als vijandige mogendheden de onvrede in jouw land proberen aan te wakkeren. Er valt voldoende aan te merken op Brussen en onze eigen politiek, maar dat betekent niet dat het wenselijk is dat een Rusland dat vuurtje loopt op te stoken.
China speelt daar geen rol in?
pi_178468289
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

China speelt daar geen rol in?
Nauwelijks. Wij zijn niet zo heel interessant voor de Chinezen. Die zijn vooral gericht op de eigen regio.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 13:34:08 #243
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178468297
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

China speelt daar geen rol in?
Heel eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik heb bij China toch sterk de indruk dat die via een andere weg hun invloed in Europa proberen uit te breiden. Die zijn daarin veel openlijker, maar daarmee niet minder gevaarlijk. Ik denk eerlijk gezegd dat China die methode helemaal niet nodig heeft, die hebben meer dan genoeg resources om 'het gevecht' in de openheid te voeren.

Die kopen in rap tempo strategische posities in Europa. Bedrijven, havens, grondstoffen. Eerlijk gezegd vrees ik China daarmee veel harder dan Rusland, al zie ik in een samenwerking van die twee nog altijd de grootste dreiging.
pi_178468414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is nooit uitgevoerd, dus een raar argument.
Wat is dit nu weer?

Er zijn ook weleens bouwplannen voor huizen gemaakt, die niet doorgingen. Toch worden er nog huizen gebouwd.
pi_178468445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik heb bij China toch sterk de indruk dat die via een andere weg hun invloed in Europa proberen uit te breiden. Die zijn daarin veel openlijker, maar daarmee niet minder gevaarlijk. Ik denk eerlijk gezegd dat China die methode helemaal niet nodig heeft, die hebben meer dan genoeg resources om 'het gevecht' in de openheid te voeren.

Die kopen in rap tempo strategische posities in Europa. Bedrijven, havens, grondstoffen. Eerlijk gezegd vrees ik China daarmee veel harder dan Rusland, al zie ik in een samenwerking van die twee nog altijd de grootste dreiging.
Goed verhaal al moet ik het heel eerlijk bekennen. Kijk ik weet ook wel dat de Russen invloed uitoefenen. Alleen word ik wat nukkig als daar IS bij betrokken word en dat het nu wat door aan het schieten is en wel zover dat we straks een dusdanige negativiteit rondom de Russen creëren dat het niet meer goed gaat komen. Zowel de Russen als EU heeft er niets aan.
pi_178468471
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Heel eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik heb bij China toch sterk de indruk dat die via een andere weg hun invloed in Europa proberen uit te breiden. Die zijn daarin veel openlijker, maar daarmee niet minder gevaarlijk. Ik denk eerlijk gezegd dat China die methode helemaal niet nodig heeft, die hebben meer dan genoeg resources om 'het gevecht' in de openheid te voeren.

Die kopen in rap tempo strategische posities in Europa. Bedrijven, havens, grondstoffen. Eerlijk gezegd vrees ik China daarmee veel harder dan Rusland, al zie ik in een samenwerking van die twee nog altijd de grootste dreiging.
Volgens mij zetten zij ook veel stappen in Afrika.

De VS stuurt de Harry S. Truman naar de Middellandse Zee. Geen kleine jongen zeg.
pi_178468513
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Goed verhaal al moet ik het heel eerlijk bekennen. Kijk ik weet ook wel dat de Russen invloed uitoefenen. Alleen word ik wat nukkig als daar IS bij betrokken word en dat het nu wat door aan het schieten is en wel zover dat we straks een dusdanige negativiteit rondom de Russen creëren dat het niet meer goed gaat komen. Zowel de Russen als EU heeft er niets aan.
Je moet wel beseffen dat staatszenders de Russen bombarderen met anti-westerse propaganda. Het westen neerzetten als vijand is namelijk in het belang van de zittende macht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178468643
Ondertussen in China:

PDChina twitterde op donderdag 12-04-2018 om 13:44:55 Chinese President #XiJinping on Thur called for greater efforts to build a world-class force by promoting political awareness, reforms and rule of law when reviewing the PLA Navy in the #SouthChinaSea https://t.co/4wQZd3PLDI reageer retweet
President Xi in full combat kledij

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2018 13:51:43 ]
  donderdag 12 april 2018 @ 13:49:46 #249
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178468645
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Goed verhaal al moet ik het heel eerlijk bekennen. Kijk ik weet ook wel dat de Russen invloed uitoefenen. Alleen word ik wat nukkig als daar IS bij betrokken word en dat het nu wat door aan het schieten is en wel zover dat we straks een dusdanige negativiteit rondom de Russen creëren dat het niet meer goed gaat komen. Zowel de Russen als EU heeft er niets aan.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Punt is alleen dat Putin zijn hele macht gebaseerd is op het principe dat alles wat er in het land fout gaat, de schuld is van het Westen. In die zin opereert Rusland op een heel andere manier dan China. De grote vraag is hoe ver Putin daarin wil gaan en eerlijk gezegd denk ik niet dat hij een volwaardige oorlog op dit moment aan durft, zeker niet in Europa, maar ook in Syrië zal hij terughoudend zijn. Hij weet ook wel dat een klein stapje over de grens, enorme gevolgen kan hebben.

Maar het anti Rusland sentiment wakkert hij natuurlijk wel zelf aan. Ik pleit ook voor dialoog met Rusland. Sterker nog, ik denk dat we Rusland kei en kei hard aan onze kant moeten zien te krijgen omdat het de enige manier is om de macht van China, op de lange termijn, in te perken.
pi_178468691
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De invloed die is uitgeoefend op de verkiezingen in Amerika gaat wel wat verder dan die 2 ton. We hebben het helemaal niet over geld, want dat is in zijn geheel niet de drijfveer of relevant.

Als je nu nog steeds niet accepteert dat de Russen invloed hebben gehad op de verkiezingen in Amerika, dan heb je echt stront waar hersens moeten zitten.

Dat er een window was om juiste deze verkiezingen zo te beïnvloeden, vanwege een zeer matige democratische kandidaat die op allerlei vlakken aan te vallen was, is natuurlijk waar. Maar ook hier geldt: die sentimenten zijn op een zeer adequate manier aangewakkerd met behulp van de Russen. Om nog maar niet te spreken over het hacken van mailaccounts. Of dat de Trump-administration daar iets mee te maken heeft, durf ik niet te beweren, maar dat de uitslag zonder Russische bemoeienis anders zou zijn geweest wel.
Hoe kon ik de email hack vergeten. Weer een probleem die bij de eigen falende instituten is begonnen. Namelijk die van een van de grootste partijen in de VS en die van de media. Zolang je maar geen rapport openbaar maakt over de rotte fundering kan je huis niet instorten natuurlijk. De democratische partij heeft deze verkiezingen een aantal dingen gedaan die ik graag zou willen weten als kiezer. Het is triest dat die informatie moest komen uit het buitenland ipv de eigen media.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogal wiedes, maar daarmee is het nog altijd onwenselijk als vijandige mogendheden de onvrede in jouw land proberen aan te wakkeren. Er valt voldoende aan te merken op Brussen en onze eigen politiek, maar dat betekent niet dat het wenselijk is dat een Rusland dat vuurtje loopt op te stoken.
Ligt eraan hoe. Als het met leugens is dan geef ik je gelijk, maar openheid over wat er zoal afspeelt in onze centra van macht kan imho nooit verkeerd zijn. En laten we wel wezen: de EU spendeert ook miljoenen aan vergelijkbare dingen in Rusland. Als het echt zo ongewenst zou zijn om invloed uit te oefenen in het buitenland, waar ik niet van overtuigd ben, is het nog steeds het makkelijkst om bij jezelf te beginnen.
pi_178468694
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet wel beseffen dat staatszenders de Russen bombarderen met anti-westerse propaganda. Het westen neerzetten als vijand is namelijk in het belang van de zittende macht.
Dat is toch ook maar toegenomen na die Oekraïne kwestie. We leven op gespannen voet met die Russen. Dan zal dat alleen maar toenemen.
pi_178468743
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens hoor. Punt is alleen dat Putin zijn hele macht gebaseerd is op het principe dat alles wat er in het land fout gaat, de schuld is van het Westen. In die zin opereert Rusland op een heel andere manier dan China. De grote vraag is hoe ver Putin daarin wil gaan en eerlijk gezegd denk ik niet dat hij een volwaardige oorlog op dit moment aan durft, zeker niet in Europa, maar ook in Syrië zal hij terughoudend zijn. Hij weet ook wel dat een klein stapje over de grens, enorme gevolgen kan hebben.

Maar het anti Rusland sentiment wakkert hij natuurlijk wel zelf aan. Ik pleit ook voor dialoog met Rusland. Sterker nog, ik denk dat we Rusland kei en kei hard aan onze kant moeten zien te krijgen omdat het de enige manier is om de macht van China, op de lange termijn, in te perken.
Daar gaat het mij dus ook om. Rusland dat zich gaat binden aan een China. Dat moet een EU zien te voorkomen. Maar hoe?
pi_178468768
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:51 schreef Glazenmaker het volgende:
Ligt eraan hoe. Als het met leugens is dan geef ik je gelijk, maar openheid over wat er zoal afspeelt in onze centra van macht kan imho nooit verkeerd zijn.
Russische trolletjes die foto's posten van de chaos bij Calais met de tekst 'Wir schaffen das!' eronder, ben ik eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk. Kritiek op het immigratiebeleid is prima, maar dat soort memes zijn bedoeld om negativiteit aan te wakkeren. Lijkt mij niet de bedoeling dat een vijandige mogendheid dat hier ongestoord kan doen.

quote:
En laten we wel wezen: de EU spendeert ook miljoenen aan vergelijkbare dingen in Rusland.
Oh? Bron?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 13:56:06 #254
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178468788
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is toch ook maar toegenomen na die Oekraïne kwestie. We leven op gespannen voet met die Russen. Dan zal dat alleen maar toenemen.
Dat was daarvoor ook al. Vanaf het moment dat de Russische economie begon te wankelen is de schuld daarvan in de schoenen van Europa geschoven. Het zou me zelfs niets verbazen als de hele Oekraïne-invasie door Putin is opgezet om dat sentiment alleen maar verder aan te wakkeren. Die sancties tegen Rusland hebben Putin alleen maar verder in het zadel geholpen.

Putin is een hele slimme man. Die overdenkt alles 10x en neemt dan de beslissing die voor hem het beste is. Annexatie van de Krim heeft hem veel opgeleverd.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:59:35 #255
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178468846
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daar gaat het mij dus ook om. Rusland dat zich gaat binden aan een China. Dat moet een EU zien te voorkomen. Maar hoe?
Dat kan alleen als je toenadering zoekt en dat gaat Rusland alleen accepteren als er voor hun ook iets in zit. En dan kom je in een situatie waarin je moet onderhandelen met een land waar democratie niet bestaat, waar een burgerleven niets waard is en waar men eigenlijk alleen maar meer macht wil.

Je zult dan als Europa over bepaalde morele grenzen heen moeten stappen en de vraag is of dat realistisch is. Maar de wereldorde is in een rap tempo aan het verschuiven en de wet van de stimulerende achterstand is volop in gang. De stap naar China is op dit moment voor Rusland niet alleen kleiner, maar ook veel logischer.
pi_178468869
Waarom had het Westen zoveel kritiek op de Foreign Agents wet voor NGO's in Rusland? Omdat een hoop NGO's door het Westen gefinancierd worden. De VS heeft z'n budget voor de Voice Of America opgetrokken. De krant De Standaard heeft meer artikels geplaatst over Pussy Riot dan over de aanslagplegers in Brussel.

We doen net hetzelfde als Rusland, alleen noemen we het "steun voor democratische hervormingen" of iets dergelijks...

De Brexit was mogelijk omdat de Britten decennia lang met "fake news" en anti-EU berichten bestookt werden door tabloids in handen van een in Australië geboren Amerikaan. Daar heeft de EU zich nooit over uitgesproken.

Boris Yeltsin's verkiezingscampagne werd geleid door Amerikaanse adviseurs, die in contact stonden met het Witte Huis. Over inmenging gesproken...

Maar dat is allemaal offtopic, dit topic ging over Syrië.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178468892
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Russische trolletjes die foto's posten van de chaos bij Calais met de tekst 'Wir schaffen das!' eronder, ben ik eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk. Kritiek op het immigratiebeleid is prima, maar dat soort memes zijn bedoeld om negativiteit aan te wakkeren. Lijkt mij niet de bedoeling dat een vijandige mogendheid dat hier ongestoord kan doen.

[..]

Oh? Bron?
Volgens mij zijn er genoeg Europeanen die van zichzelf dat soort situaties meer dan zat zijn zonder dat er een zak geld uit Rusland tegenover staat. En memes zijn gewoon een recentelijk populaire manier van politiek voeren geworden. Dat het vooral populair is onder mensen waar jij het niet mee eens bent betekend niet dat ze daar Russisch geld voor hebben gekregen.

Edit: de Fransen en Britten hebben hun eigen versie van RT, de Duitsers zijn er volgens mij ook mee bezig en het NGO feest in Rusland is ook al lang bekend.
pi_178468978
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er genoeg Europeanen die van zichzelf dat soort situaties meer dan zat zijn zonder dat er een zak geld uit Rusland tegenover staat. En memes zijn gewoon een recentelijk populaire manier van politiek voeren geworden. Dat het vooral populair is onder mensen waar jij het niet mee eens bent betekend niet dat ze daar Russisch geld voor hebben gekregen.
Je snapt het nog steeds niet. Ik stel nergens dat de onvrede over het vluchtelingenbeleid onterecht is, dat is het punt ook helemaal niet. Waar het om gaat, is dat Rusland met de inzet van gerichte trollacties deze negativiteit aan kan wakkeren. Dat zorgt weer voor grotere verdeeldheid in Europa en daar profiteert het Kremlin van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178469009
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:00 schreef crystal_meth het volgende:
Waarom had het Westen zoveel kritiek op de Foreign Agents wet voor NGO's in Rusland? Omdat een hoop NGO's door het Westen gefinancierd worden. De VS heeft z'n budget voor de Voice Of America opgetrokken. De krant De Standaard heeft meer artikels geplaatst over Pussy Riot dan over de aanslagplegers in Brussel.

We doen net hetzelfde als Rusland, alleen noemen we het "steun voor democratische hervormingen" of iets dergelijks...

De Brexit was mogelijk omdat de Britten decennia lang met "fake news" en anti-EU berichten bestookt werden door tabloids in handen van een in Australië geboren Amerikaan. Daar heeft de EU zich nooit over uitgesproken.

Boris Yeltsin's verkiezingscampagne werd geleid door Amerikaanse adviseurs, die in contact stonden met het Witte Huis. Over inmenging gesproken...

Maar dat is allemaal offtopic, dit topic ging over Syrië.
Het westen is ook niet roomser dan de Paus, dat klopt als een bus.

Maar ik ben een westerling en heb dus meer moeite met Rusland dat hier herrie loopt te schoppen, dan andersom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178469139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt het nog steeds niet. Ik stel nergens dat de onvrede over het vluchtelingenbeleid onterecht is, dat is het punt ook helemaal niet. Waar het om gaat, is dat Rusland met de inzet van gerichte trollacties deze negativiteit aan kan wakkeren. Dat zorgt weer voor grotere verdeeldheid in Europa en daar profiteert het Kremlin van.
Ik snap je prima. Ik geloof echter totaal niet dat die invloed van het Kremlin zo groot is dat het een grote invloed kan hebben op sterke instituties. En het feit dat onze instituten voor zoveel mensen ongeloofwaardig zijn geworden komt niet door het Kremlin. Als je wat wil doen aan die invloed uit Rusland is het volgens mij veel nuttiger om zelf betrouwbaarder te worden. Kun je ook maar een maatregel tegen de invloed van Rusland noemen die onze eigen vrijheid niet aantast?
pi_178469213
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap je prima. Ik geloof echter totaal niet dat die invloed van het Kremlin zo groot is dat het een grote invloed kan hebben op sterke instituties. En het feit dat onze instituten voor zoveel mensen ongeloofwaardig zijn geworden komt niet door het Kremlin. Als je wat wil doen aan die invloed uit Rusland is het volgens mij veel nuttiger om zelf betrouwbaarder te worden. Kun je ook maar een maatregel tegen de invloed van Rusland noemen die onze eigen vrijheid niet aantast?
Ik pleit dan ook nergens voor tegenmaatregelen. Ik schetst slechts de modus operandi van de Russen. Want vergis je niet: de Russische regering is niet onze bondgenoot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 14:22:30 #262
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178469251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik pleit dan ook nergens voor tegenmaatregelen. Ik schetst slechts de modus operandi van de Russen. Want vergis je niet: de Russische regering is niet onze bondgenoot.
En ik zie ook geen enkele, toelaatbare, methode om de Russen wel tot onze bondgenoten te maken. Althans niet binnen de morele grenzen zoals onze Westerse samenleving die kent.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:25:32 #263
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178469296
Willen de mensen die over 9/11 willen praten, of het niet kunnen laten om daar op te reageren, alsjeblieft het daarvoor bestemde topic opzoeken? Ik geloof dat alles daar inmiddels pas 8.293x behandeld is, dus daar kan nog best een rondje bij.

Niet hier. Hier gaat het over Syrië en Rusland.
pi_178469328
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:25 schreef BadderHaring het volgende:
Willen de mensen die over 9/11 willen praten, of het niet kunnen laten om daar op te reageren, alsjeblieft het daarvoor bestemde topic opzoeken? Ik geloof dat alles daar inmiddels pas 8.293x behandeld is, dus daar kan nog best een rondje bij.

Niet hier. Hier gaat het over Syrië en Rusland.
T gaat er om dat we vaker zijn voorgelogen. T zionistisch bolwerk geeft helemaal niets om de zogenaamde burgerslachtoffers.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:31:40 #265
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178469394
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:27 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

T gaat er om dat we vaker zijn voorgelogen. T zionistisch bolwerk geeft helemaal niets om de zogenaamde burgerslachtoffers.
Ik vind in dit verband over Zionisten praten best vreemd. Ik geloof dat je de bel wel hebt gehoord, maar de klepel niet gevonden krijgt.

Geeft niks, maakt helemaal niet uit. Lees even het topic terug, dan weet je waar het over gaat. Ik kan niet wachten op je eerste 'slimme' opmerking.
pi_178469483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:31 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik vind in dit verband over Zionisten praten best vreemd. Ik geloof dat je de bel wel hebt gehoord, maar de klepel niet gevonden krijgt.

Geeft niks, maakt helemaal niet uit. Lees even het topic terug, dan weet je waar het over gaat. Ik kan niet wachten op je eerste 'slimme' opmerking.
https://www-m.cnn.com/201(...)iner-intl/index.html

quote:
The strikes come just two days after a suspected chemical attack in Douma, the last rebel-held town in Eastern Ghouta, on the outskirts of the Syrian capital, Damascus.

Several world leaders, including US President Donald Trump, blamed Syrian President Bashar al-Assad's government for carrying out the attack. Syria has denied involvement and accused rebels of fabricating the chemical attack claims.

Former Israel Air Force Commander Maj. Gen. Eitan Ben Eliyahu said the alleged use of chemical weapons "could not have gone without a response."

But the suspected use of chemical weapons may also have provided a timely pretext for a far more pressing matter for Israel: the growing presence of Iran in Syria.

Israel has repeatedly expressed its red lines when it comes to Syria. It will not allow the transfer of high-powered weapons to Hezbollah; it will not allow any breach of Israeli sovereignty; and, as apparently in this case, it will work to prevent Iran from entrenching itself in Syria.

The base that was struck, known as T-4, has an Iranian presence, which Iran confirmed when the semi-official Fars News Agency said four Iranians had been killed in the strike. In addition, Israel says an Iranian drone that penetrated Israeli airspace in February was launched and controlled from this base.

Speaking to Israeli Army Radio, leader of the opposition Yesh Atid party, Yair Lapid, said: "T-4, which is the base we're talking about, is no longer just a Syrian base, it is a Syrian-Iranian base. And Israel has said -- and we are clear on this -- that Israel will not accept an Iranian military presence in Syria, and will not accept (Iran's) creeping presence in Syria. This has a price."

Why is Iran such a concern?

Israel considers Iran an existential threat and the biggest danger to the future of the country. Israel watches Iran's growing influence in the Middle East -- from Iraq to Syria to Lebanon -- with a sense of alarm, urging Russia, the United States, and others to take action. But Israel has largely relied on itself to attempt to curb Iran's presence in Syria.

Before the Syrian civil war broke out in 2011, Israel had reached an unspoken understanding with Syria that allowed the two neighboring countries to co-exist, even though Syria has never recognized the state of Israel.

But Iran's presence in Syria changed that tacit status quo, and Israel has carried out numerous strikes on the country in recent years.

Iran has threatened to destroy Israel, with hardline demonstrators chanting "Death to America" and "Death to Israel" in protests.

The Iran nuclear deal, which Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu stringently opposed, has only added to Israel's concern, lifting sanctions against Iran while allowing it to develop ballistic missiles and continue nuclear research.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178469762
Trump neemt al stappen terug. Ik wist het. Er gaat geen moer gebeuren.
pi_178469787
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:54 schreef Cherni het volgende:

[..]

Daar gaat het mij dus ook om. Rusland dat zich gaat binden aan een China. Dat moet een EU zien te voorkomen. Maar hoe?
In 2004 stelde Putin een vrijhandelszone voor van Lissabon tot Vladivostok. Antwoord hierop was niet positief en hij is het ergens anders gaan zoeken. Denk ook dat de Amerikanen niet graag een verbond zien tussen Rusland en Duitsland. Hierdoor zullen ze macht verliezen en alles draait nu eenmaal hierom.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:58:50 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178469795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:55 schreef Rangono het volgende:
Trump neemt al stappen terug. Ik wist het. Er gaat geen moer gebeuren.
Dat is misschien maar goed ook. Beter nog zou het zijn als het Westen zich helemaal terug zou trekken daar.

Conflict wat niet positief te draaien is, wat mij betreft
pi_178469823
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:55 schreef Rangono het volgende:
Trump neemt al stappen terug. Ik wist het. Er gaat geen moer gebeuren.
quote:
Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Never said when an attack on Syria would take place. Could be very soon or not so soon at all! In any event, the United States, under my Administration, has done a great job of ridding the region of ISIS. Where is our “Thank you America?”

4:15 AM · Apr 12, 2018
_O- Waarom zou men dankbaar moeten zijn voor een puinhoop en iets wat je zelf gecreeerd hebt.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178470004
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:52 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De dingen die hij doet zijn toch echt uit op destabiliseren. De EU wil geen instabiel Rusland omdat ze bang zijn voor de grillen van Putin en zijn enorme leger. Een instabiel Europa is geen enkele (militaire) bedreiging voor Putin. Gek genoeg is een stabiel Europa dat wel.
Europa kan niet stabiel zijn. Teveel verschillende belangen.
pi_178470040
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:58 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat is misschien maar goed ook. Beter nog zou het zijn als het Westen zich helemaal terug zou trekken daar.

Conflict wat niet positief te draaien is, wat mij betreft
En dus Assad kinderen laten vergassen?
  donderdag 12 april 2018 @ 15:29:09 #273
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178470229
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je moet wel beseffen dat staatszenders de Russen bombarderen met anti-westerse propaganda. Het westen neerzetten als vijand is namelijk in het belang van de zittende macht.
Ja dat heb jij natuurlijk allemaal gezien als Koos...man wat een kletspraat. Wat de Russen laten zien is de niet aflatende propaganda om de Russen overall de schuld van te geven en dat klopt wel degelijk.
De tijd dat ik in US en Canada bivakeerde was het een niet aflatende stroom aan propaganda op de TV dat de Russen de meeste dreiging vormden, de Russen deden dit en ze deden dat en oh wee wat waren ze toch gevaarlijk.
En ondertussen is de uitgave aan wapens in de US 10 maal hoger dan de Russische uitgave.
Ondertussen proberen de yanks ook nog eens de roebel te torpederen.
Vind je het gek dat de sfeer grimmiger word?
  donderdag 12 april 2018 @ 15:30:14 #274
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178470243
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

En dus Assad kinderen laten vergassen?
Als Europa zich terugtrekt is dat conflict zo over en hoeft Assad dat ook niet te doen.

En los daarvan, waarom zouden Europa en de VS overal het recht moeten handhaven?
pi_178470272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:29 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja dat heb jij natuurlijk allemaal gezien als Koos...man wat een kletspraat. Wat de Russen laten zien is de niet aflatende propaganda om de Russen overall de schuld van te geven en dat klopt wel degelijk.
De tijd dat ik in US en Canada bivakeerde was het een niet aflatende stroom aan propaganda op de TV dat de Russen de meeste dreiging vormden, de Russen deden dit en ze deden dat en oh wee wat waren ze toch gevaarlijk.
En ondertussen is de uitgave aan wapens in de US 10 maal hoger dan de Russische uitgave.
Ondertussen proberen de yanks ook nog eens de roebel te torpederen.
Vind je het gek dat de sfeer grimmiger word?
Nee, als Rusland besluit om de Krim te annexeren en met trolls probeert de publieke opinie in te westen te sturen, vind ik niet gek dat de sfeer grimmiger wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178470305
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:30 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als Europa zich terugtrekt is dat conflict zo over en hoeft Assad dat ook niet te doen.

En los daarvan, waarom zouden Europa en de VS overal het recht moeten handhaven?
Niet overal. Wel daar waar het nodig is. Assad moet boeten voor zijn misdaden.
pi_178470373
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:33 schreef Rangono het volgende:

[..]

Niet overal. Wel daar waar het nodig is. Assad moet boeten voor zijn misdaden.
Waarom moet de westerse wereld dat doen?
pi_178470378
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom moet de westerse wereld dat doen?
Omdat de rest het niet doet.
  donderdag 12 april 2018 @ 15:39:08 #279
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178470385
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:33 schreef Rangono het volgende:

[..]

Niet overal. Wel daar waar het nodig is. Assad moet boeten voor zijn misdaden.
Dus overal waar kinderen het slachtoffer worden van het regime is het criterium? Of wat? Waar trek jij de grens? Had Amerika in moeten grijpen in Kuweit? Somalië? Afghanistan? Libië?

Wanneer wel en wanneer niet? Er zijn plaatsen waar kinderen nog veel harder de dupe zijn van de conflicten die door totalitaire regimes worden veroorzaakt en daar is niet eens een topic over op Fok.

Moet Noord-Korea ook boeten? Boko Haram? Myanmar? Waar houd je op?
pi_178470393
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:38 schreef Rangono het volgende:

[..]

Omdat de rest het niet doet.
Dus?
  donderdag 12 april 2018 @ 15:45:09 #281
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178470482
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, als Rusland besluit om de Krim te annexeren en met trolls probeert de publieke opinie in te westen te sturen, vind ik niet gek dat de sfeer grimmiger wordt.
Wat een belachelijk antrwoord van iemand die absoluut niet op de hoogte is van de situatie daar.
Jammer.
  donderdag 12 april 2018 @ 15:47:40 #282
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178470525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een belachelijk antrwoord van iemand die absoluut niet op de hoogte is van de situatie daar.
Jammer.
Er ontbreekt wat nuance in Koos zijn post, maar dat geldt minimaal even hard voor dat wat jij post.
pi_178470554
Hahah Trump die zijn drol weer voor de zoveelste keer terugtrekt, clown.
  donderdag 12 april 2018 @ 15:51:17 #284
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178470576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Er ontbreekt wat nuance in Koos zijn post, maar dat geldt minimaal even hard voor dat wat jij post.
Tuurlijk.
Mijn nuance is: LAAT JE NIET GEK MAKEN DOOR DE YANKS EN DE RUSSEN MAAR DENK NA!! :Y O-)
pi_178470582
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Wat een belachelijk antrwoord van iemand die absoluut niet op de hoogte is van de situatie daar.
Jammer.
Och ja, de Krim is natuurlijk geannexeerd met goedkeuring van de inwoners, die dat met een soepel verlopen referendum hebben bedongen. Het schiereiland moest natuurlijk wel eerst even worden bezet door de Russische strijdkrachten, maar dat terzijde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 15:52:36 #286
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178470598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och ja, de Krim is natuurlijk geannexeerd met goedkeuring van de inwoners, die dat met een soepel verlopen referendum hebben bedongen. Het schiereiland moest natuurlijk wel eerst even worden bezet door de Russische strijdkrachten, maar dat terzijde.
Zoals ik al verklaarde: je hebt geen benul waar je het over hebt en de situatie daar.
Maar schaam je niet hoor: veel Nederlanders brullen maar wat en hebben geen verstand van deze gebiedsdelen. ^O^
  donderdag 12 april 2018 @ 15:54:02 #287
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178470623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Mijn nuance is: LAAT JE NIET GEK MAKEN DOOR DE YANKS EN DE RUSSEN MAAR DENK NA!! :Y O-)
Zowel de Amerikanen als de Russen zijn totaal gestoord bezig op het wereldtoneel. Dat lijkt me wel helder.
pi_178470628
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zoals ik al verklaarde: je hebt geen benul waar je het over hebt en de situatie daar.
Maar schaam je niet hoor: veel Nederlanders brullen maar wat en hebben geen verstand van deze gebiedsdelen. ^O^
Jij snapt het punt vooral niet. Zelf als is iedere inwoner van de Krim voorstander van annexatie door Rusland, dan blijft het alsnog een onrechtmatige daad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178470643
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zowel de Amerikanen als de Russen zijn totaal gestoord bezig op het wereldtoneel. Dat lijkt me wel helder.
Dat is ook mijn gedachte.
  donderdag 12 april 2018 @ 15:57:29 #290
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178470672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij snapt het punt vooral niet. Zelf als is iedere inwoner van de Krim voorstander van annexatie door Rusland, dan blijft het alsnog een onrechtmatige daad.
Net zoals de stichting van het boevenland Kosovo en de aanvallen op Irak en Lybie?.....ja lache....als je als bewoners moet vrezen voor je leven omdat de Kiev Nazi's de macht hebben gegrepen dan begrijp ik heel goed dat deze mensen met overmacht zich bij Rusland aansloten. Basta!
  donderdag 12 april 2018 @ 15:58:48 #291
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178470692
Na een gesprek met Trump, tijd voor een gesprek met Poetin. ^O^
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178470735
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Net zoals de stichting van het boevenland Kosovo en de aanvallen op Irak en Lybie?.....ja lache....als je als bewoners moet vrezen voor je leven omdat de Kiev Nazi's de macht hebben gegrepen dan begrijp ik heel goed dat deze mensen met overmacht zich bij Rusland aansloten. Basta!
Kosovo heb ik mij nooit in verdiept, dus daar laat ik mij niet over uit. De invasie van Irak heb ik altijd veroordeeld en daar ben ik nooit voorstander van geweest.

Punt was vooral dat de Krim niet bij Rusland is aangesloten. Het schiereiland werd middels militair machtsvertoon geannexeerd en pas daarna werd inwoners de vraag gesteld wat zij vonden van de nieuwe situatie. Dat is illegaal en het maakt Rusland een schurkenstaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178470758
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:58 schreef _--_ het volgende:
Na een gesprek met Trump, tijd voor een gesprek met Poetin. ^O^
Waarom ben jij zo blij met Erdogan, een despoot die journalisten en oppositieleden opsluit en een broertje dood heeft aan mensenrechten?

Verder prima hoor, maar dan snap ik niet waarom je in Nederland woont. Onze visie over hoe een land bestuurd dient te worden, staat haaks op die van Erdogan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 16:11:20 #294
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178470865
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo blij met Erdogan, een despoot die journalisten en oppositieleden opsluit en een broertje dood heeft aan mensenrechten?

Verder prima hoor, maar dan snap ik niet waarom je in Nederland woont. Onze visie over hoe een land bestuurd dient te worden, staat haaks op die van Erdogan.
Dat ik een mening heb over een bepaalde regeringsleider laat jou met de vraag komen wat ik hier doe? Dat is wel heel erg vreemd. :o
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178470901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:11 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat ik een mening heb over een bepaalde regeringsleider laat jou met de vraag komen wat ik hier doe? Dat is wel heel erg vreemd. :o
Klopt. Hetzelfde vraag ik aan landgenoten die figuren zoals Poetin helemaal geweldig vinden. Als Nederlander die is opgegroeid in een open samenleving, snap ik die voorliefde voor dictatoren niet. Dus als ik deze gevoelens ontwaar bij een landgenoot, dan roept dat vragen op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178470902
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:49 schreef HenkieVdV het volgende:
Hahah Trump die zijn drol weer voor de zoveelste keer terugtrekt, clown.
Dat deze man president is die puur op de emotie reageert is bizar. Die tweets man man.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:14:20 #297
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178470905
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:11 schreef _--_ het volgende:

[..]

Dat ik een mening heb over een bepaalde regeringsleider laat jou met de vraag komen wat ik hier doe? Dat is wel heel erg vreemd. :o
Je bent dus serieus Erdogan-fan? Dan moet de stijl van Assad je ook enorm aanspreken?
  donderdag 12 april 2018 @ 16:18:04 #298
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178470957
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. Hetzelfde vraag ik aan landgenoten die figuren zoals Poetin helemaal geweldig vinden. Als Nederlander die is opgegroeid in een open samenleving, snap ik die voorliefde voor dictatoren niet. Dus als ik deze gevoelens ontwaar bij een landgenoot, dan roept dat vragen op.
Er zijn dingen die ze goed doen en er zijn dingen die ze slecht doen. De maatschappij oordeelt ze altijd op de slechte dingen. Dat is ook normaal hoor. gebeurt ook met de mens. Als je iets goeds doet wordt dat al snel vergeten. Doe je iets slechts en niemand zal dat nooit meer vergeten.

Als je snapt wat ik bedoel. Erdogan wordt hier alleen maar weggezet als idioot terwijl hij in z'n ambtsperiode Turkije sneller vooruit heeft gebracht dan elk andere regeringsleider.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178470985
Hoop bla bla, maar er gaat niets gebeuren.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 12 april 2018 @ 16:19:48 #300
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178470988
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:14 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Je bent dus serieus Erdogan-fan? Dan moet de stijl van Assad je ook enorm aanspreken?
:')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178470993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:18 schreef _--_ het volgende:

[..]

Er zijn dingen die ze goed doen en er zijn dingen die ze slecht doen. De maatschappij oordeelt ze altijd op de slechte dingen. Dat is ook normaal hoor. gebeurt ook met de mens. Als je iets goeds doet wordt dat al snel vergeten. Doe je iets slechts en niemand zal dat nooit meer vergeten.

Als je snapt wat ik bedoel. Erdogan wordt hier alleen maar weggezet als idioot terwijl hij in z'n ambtsperiode Turkije sneller vooruit heeft gebracht dan elk andere regeringsleider.
Ja, en? Dus omdat hij voor economische voorspoed heeft gezorgd, is het prima dat hij de persvrijheid de nek omdraait en oppositie in de kiem smoort?

Vind dat een nogal kromme manier van denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')