abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 april 2018 @ 11:04:05 #126
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465817
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

IRAK en IRAN ook niet net als Afghanistan.
Het zijn allemaal stammen die gebrand zijn op de macht.
En Saddam hield bijvoorbeeld de duim eronder om genadeloos op te treden.
Dat is lullig maar anders word je als dictator afgemaakt en komt er een andere stam aan de macht.
Beetje anders dan in het Westen dus maar dat schijnt men niet helemaal te snappen hier...
Daarom is het ook te simpel om te spreken over 'de rebellen'. Het is allesbehalve één groep. Ongeacht wie je daar de macht geeft, als er geen werkende grondwet en een democratisch systeem achter zit, dan is het gedoemd om weer te vervallen in dictatuur.

Daarom zou je je er eigenlijk ook totaal niet mee moeten bemoeien als Westen, want je kunt het toch niet winnen.
pi_178465837
Aan de ene kant hoor je altijd: Amerika moet zich nergens mee bemoeien en aan de andere kant had Amerika allang Assad moeten uitschakelen.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:05:48 #128
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als je het Afghanistan van voor- en na de oorlog bekijkt is het er allemaal niet beter op geworden.

Dat telt overigens niet alleen voor Afghanistan.
Irak is daar overigens wel een uitzondering op, maar ook alleen maar omdat men daar niet halsoverkop de boel maar de boel heeft gelaten. Daar was een soort van exit-strategie. Het is daar ook geen hosanna, maar wel beter als in de Saddam-tijd.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:06:01 #129
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als je het Afghanistan van voor- en na de oorlog bekijkt is het er allemaal niet beter op geworden.

Dat telt overigens niet alleen voor Afghanistan.
Omdat het de USA en het Westen GEEN REET uitmaakt wat er met die mensen gebeurd.
Men valt alleen maar aan omdat er eigen gewin is te behalen of om hun "tegenstanders" dwars te zitten, en dat is nu Rusland.
Volgende keer is het China die word dwars gezeten.

Het is een bizarre klucht waar ik niet aan mee wens te doen. :r
pi_178465856
Ik heb ook een andere theorie gehoord die plausibel lijkt om Assad Asap van z'n plek te krijgen. Er schijnen zo'n 20.000 tot 30.000 (voormalig) IS strijders vanuit het zuiden naar het Noorden te willen trekken. In de richting van Turkije en de vrije westerse democratieën. Assad en Putin zouden ze vrije doortocht willen geven.

Waarom me dit een plausibele aanleiding lijkt? Assad zou een deel van z'n tegenstand kwijt zijn en Putin heeft waarschijnlijk ook baat bij instabiliteit in de EU (en die zal er komen als deze IS strijders uitzwermen over de EU!). Dit verklaart ook direct waarom Frankrijk, de UK en zelfs Nederland achter de plannen van Trump staan om Assad aan te vallen. En het belang van Trump is een stabiele EU voor z'n politieke en economische foothold op het Europese continent.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 12 april 2018 @ 11:07:14 #131
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_178465867
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:06 schreef Multatilu het volgende:
Ik heb ook een andere theorie gehoord die plausibel lijkt om Assad Asap van z'n plek te krijgen. Er schijnen zo'n 20.000 tot 30.000 (voormalig) IS strijders vanuit het zuiden naar het Noorden te willen trekken. In de richting van Turkije en de vrije westerse democratieën. Assad en Putin zouden ze vrije doortocht willen geven.

Waarom me dit een plausibele aanleiding lijkt? Assad zou een deel van z'n tegenstand kwijt zijn en Putin heeft waarschijnlijk ook baat bij instabiliteit in de EU (en die zal er komen als deze IS strijders uitzwermen over de EU!). Dit verklaart ook direct waarom Frankrijk, de UK en zelfs Nederland achter de plannen van Trump staan om Assad aan te vallen. En het belang van Trump is een stabiele EU voor z'n politieke en economische foothold op het Europese continent.
Dus als je Assad aanvalt dan stop je de IS strijders?? 8)7 8)7 8)7
pi_178465878
quote:

leuke fantasie :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 12 april 2018 @ 11:08:22 #133
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Loekie1 het volgende:
Aan de ene kant hoor je altijd: Amerika moet zich nergens mee bemoeien en aan de andere kant had Amerika allang Assad moeten uitschakelen.
Het is het één of het ander en die afweging is heel moeilijk.

Punt is wel dat als je je er mee bemoeit, dan moet je ook doorzetten. Anders krijg je van die etterende conflicten zoals Viëtnam, Afghanistan, Syrië. Betekent dat je vooraf goed moet inschatten wat er nodig is om te winnen en als dat je te veel is, moet je er niet aan beginnen.

En simpelweg Assad afschieten brengt je natuurlijk niet verder. In het geval Syrië had Amerika niets moeten doen. Het is een heel ander conflict dan Koeweit of Irak2.
pi_178465881
De Verenigde Staten proberen zo breed mogelijke steun te krijgen voor een militaire vergeldingsactie tegen Syrië, en daartoe is ook Turkije benaderd. President Trump heeft gebeld met president Erdogan. De twee hebben afgesproken dat ze de komende dagen nauw contact houden.

Turkije is een belangrijke speler geworden in de oorlog in Syrië en is daarbij ook in conflict gekomen met NAVO-bondgenoot Amerika. Zo zijn de Amerikanen slecht te spreken over de Turkse militaire operaties tegen de Koerden in het Syrische strijdgebied. De VS beschouwt de Koerdische strijdgroepen als een waardevolle bondgenoot in de strijd tegen Islamitische Staat.
Turkije draagt twee petten

Volgens correspondent Lucas Waagmeester draagt Turkije twee petten in het conflict: aan de ene kant is er een soort vredesoverleg met Iran en Rusland over beëindiging van de oorlog. Op sommige plekken coördineren ze zelfs gevechtshandelingen. Aan de andere kant is ook Turkije woedend over de aanval op burgers in Douma, waarbij door het Syrische leger - dat wordt gesteund door de Russen - mogelijk chemische wapens zijn gebruikt.

Na de aanval op Douma heeft Turkije heeft nog eens gezegd dat de Syrische president Assad weg moet.
https://nos.nl/artikel/22(...)aanval-in-syrie.html
  donderdag 12 april 2018 @ 11:12:21 #135
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178465940
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
De Verenigde Staten proberen zo breed mogelijke steun te krijgen voor een militaire vergeldingsactie tegen Syrië, en daartoe is ook Turkije benaderd. President Trump heeft gebeld met president Erdogan. De twee hebben afgesproken dat ze de komende dagen nauw contact houden.

Turkije is een belangrijke speler geworden in de oorlog in Syrië en is daarbij ook in conflict gekomen met NAVO-bondgenoot Amerika. Zo zijn de Amerikanen slecht te spreken over de Turkse militaire operaties tegen de Koerden in het Syrische strijdgebied. De VS beschouwt de Koerdische strijdgroepen als een waardevolle bondgenoot in de strijd tegen Islamitische Staat.
Turkije draagt twee petten

Volgens correspondent Lucas Waagmeester draagt Turkije twee petten in het conflict: aan de ene kant is er een soort vredesoverleg met Iran en Rusland over beëindiging van de oorlog. Op sommige plekken coördineren ze zelfs gevechtshandelingen. Aan de andere kant is ook Turkije woedend over de aanval op burgers in Douma, waarbij door het Syrische leger - dat wordt gesteund door de Russen - mogelijk chemische wapens zijn gebruikt.

Na de aanval op Douma heeft Turkije heeft nog eens gezegd dat de Syrische president Assad weg moet.
https://nos.nl/artikel/22(...)aanval-in-syrie.html
Turkije heeft helemaal geen twee petten op, dat is echt zo naïef. Turkije gokt vooralsnog op twee paarden en lult allebei de kanten op wat de ontvanger wil horen. Wil het westen dat ze boos zijn om chemische wapens? Dan zijn ze boos om chemische wapens. Wil Syrië dat de Koerden worden bestreden, dan bestrijdt Turkije de Koerden.

Uiteindelijk kiest Turkije voor de uiteindelijke winnaar, omdat die hun verder kan helpen. Turkije is een land van handelaren en opportunisten. Zo is het volk van oudsher groot geworden. Iedereen te vriend houden en pas in de rug steken als er geen vergelding meer kan komen. Totaal onbetrouwbaar als bondgenoot.
pi_178465996
quote:

Rusland heeft totaal geen enkel belang bij instabiliteit van de EU. Die Nordstream 2 is van levensbelang voor de Russen. Nu komt het. De EU ligt zelfs overhoop met de VS inzake die kwestie omdat de VS hun schaliegas willen exporteren naar de EU. Stukken duurder maar dan heb je ook wat. De VS oefent druk uit op de EU om dat project te stoppen middels sancties maar de EU wil die sancties niet omdat het de economie erg zou schaden.

De Russen zijn klootzakken maar die zitten echt niet wachten op instabiliteit van een EU die ze hard nodig hebben.
pi_178466017
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

leuke fantasie :P
Als het een fantasie is, dan is het in ieder geval niet de mijne, maar eentje die ik op Twitter tegenkwam. Het kwam in een serie tweets die nogal als betrouwbaar en inside info overkwamen op mij. Een stuk geloofwaardiger ook dan de chemische aanval, die dan gescript zou zijn om de echte aanleiding niet te delen. Imagine de onrust als bekend zou worden wat voor Jihad tsunami over de EU uitgespoeld zou worden.... En door Assad aan te vallen zouden Trump & Allies wellicht ook een opening hebben om grondtroepen in te zetten om deze groep Jihadisten tegen te houden.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:17:03 #138
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466018
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:

De Russen zijn klootzakken maar die zitten echt niet wachten op instabiliteit van een EU die ze hard nodig hebben.
Dit lijkt me te kort door de bocht.
pi_178466078
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:17 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dit lijkt me te kort door de bocht.
www.nrc.nl/nieuws/2017/06(...)-2-11114313-a1563338

Maw Rusland heeft er niets aan als de EU instabiel zou zijn.
pi_178466103
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Rusland heeft totaal geen enkel belang bij instabiliteit van de EU. Die Nordstream 2 is van levensbelang voor de Russen. Nu komt het. De EU ligt zelfs overhoop met de VS inzake die kwestie omdat de VS hun schaliegas willen exporteren naar de EU. Stukken duurder maar dan heb je ook wat. De VS oefent druk uit op de EU om dat project te stoppen middels sancties maar de EU wil die sancties niet omdat het de economie erg zou schaden.

Dus jij denkt (of lijkt zelfs onomstootbaar bewijs te hebben gezien je stelligheid) dat Rusland een economische hobbel belangrijker vind dat geopolitieke belangen? Volgens mij is het geen geheim dat Putin liever niet ziet dat de EU sterker wordt en naar het oosten uitbreidt. Dus tweespalt binnen de EU lijkt toch voor hem gewoon een win? Dan kan hij toch ook nog steeds z'n gas verkopen? Sterker nog; volgens mij is het als afzonderlijke natie lastiger onderhandelen met Rusland dan als één solide blok....

quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dit hele artikel staat toch los van politieke eenheid? Dit gaat toch enkel om Duitse pecunias?
  donderdag 12 april 2018 @ 11:23:59 #141
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466126
quote:
O, dat Nordstream verhaal is waar, daar twijfel ik niet aan. Maar dat Rusland niet gebaat is bij instabiliteit in Europa is onzin. Sterker nog, ze wakkeren het aan waar ze kunnen.

Elk land wat een beetje discussie in Europa oplevert daar springt Rusland bovenop om hun langverwachte Sovjetdroom weer een klein beetje leven in te blazen. Rusland wil niets liever dan dat Europa als eensgezind blok uit elkaar valt.
pi_178466203
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

O, dat Nordstream verhaal is waar, daar twijfel ik niet aan. Maar dat Rusland niet gebaat is bij instabiliteit in Europa is onzin. Sterker nog, ze wakkeren het aan waar ze kunnen.

Elk land wat een beetje discussie in Europa oplevert daar springt Rusland bovenop om hun langverwachte Sovjetdroom weer een klein beetje leven in te blazen. Rusland wil niets liever dan dat Europa als eensgezind blok uit elkaar valt.
Instabiliteit geeft je geen garanties op een draaiende economie. Dat Putin niet wil dat een EU zich uitbreid maar het Oosten en daar alles aan doet om dat te voorkomen wil niet zeggen dat hij een compleet instabiele EU graag ziet als daardoor zijn eigen economie die al erg slecht is nog meer schade oploopt.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:34:18 #143
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466275
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Instabiliteit geeft je geen garanties op een draaiende economie. Dat Putin niet wil dat een EU zich uitbreid maar het Oosten en daar alles aan doet om dat te voorkomen wil niet zeggen dat hij een compleet instabiele EU graag ziet als daardoor zijn eigen economie die al erg slecht is nog meer schade oploopt.
Putin zijn heerschappij is grotendeels gebaseerd op het feit dat hij de EU de schuld kan geven van zijn slecht draaiende economie, dat is voor hem nog nooit een probleem geweest.

En Putin probeert niet alleen in het Oosten de boel te beïnvloeden. Ook in de Griekenland-kwestie doet hij er alles aan om het land meer Rusland-minded te krijgen. Daarnaast is ook al meerdere malen aangetoond dat zijn fakenews fabrieken hun pijlen ook richten op o.a. Nederland en Duitsland en een rol hebben gespeeld in de Brexit.

Rusland zaait (doel)bewust tweespalt in Europa, omdat hij weet dat een zwakker Europa de enige manier is om zijn geopolitieke agenda uit te voeren. Daarin juicht hij elke sanctie die zijn volk treft gewoon toe omdat hij die gebruikt om zijn eigen macht te versterken, want hemzelf raakt het niet.
pi_178466315
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

de russen hebben er alle belang bij dat de EU wordt ondermijnd. ze dealen liever met individuele lidstaten om ze het maximale eruit te halen. dealen met een enorme nlok als de EU is natuurlijk veel lastiger en sta je minder sterk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_178466317
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als.... Maar zelfs als hij tijdelijk wat in zou moeten leveren om op de lange termijn meer grip en een betere handelsrelatie te krijgen met de landen aan zijn westgrens, dan lijkt dit voor Putin toch ook een win?
pi_178466337
Maw dat Putin een IS gaat steunen om de EU te destabiliseren vind ik veel te ver gezicht.
pi_178466351
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:38 schreef Cherni het volgende:
Maw dat Putin een IS gaat steunen om de EU te destabiliseren vind ik veel te ver gezicht.
Volgens mij heeft Putin al een hoop van die haatbaarden een koppie kleiner gemaakt.
Weggegaan en opgerot
pi_178466367
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:37 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Als.... Maar zelfs als hij tijdelijk wat in zou moeten leveren om op de lange termijn meer grip en een betere handelsrelatie te krijgen met de landen aan zijn westgrens, dan lijkt dit voor Putin toch ook een win?
Met een ISIS zeker. Dat zal een win win zijn om daarmee te onderhandelen. Putin is gek maar daar geloof ik totaal niet in.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:42:07 #149
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466413
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:38 schreef Cherni het volgende:
Dat is een ander verhaal, daar geloof ik ook niet in.

Maar dat Putin blij wordt van een stabiele EU, zoals jij beweert, is echt aantoonbare onzin.
pi_178466454
Er wordt in het MO enorm gemanipuleerd met nieuws volgens mij, je kunt niets geloven omdat journalisten geweerd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')