abonnement Unibet Coolblue
pi_178096435
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 maart 2018 @ 12:52:47 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178096480
Is het partijkartel al gebroken? Of hoe lang duurt dat gemiddeld?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 26 maart 2018 @ 12:53:53 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178096504


Kiezers van het Forum lijken in Amsterdam voornamelijk van links te komen. Bovenstaande citaat uit Het Parool illustreert dat. Bijzonder voor een rechtse volksbeweging, maar dezelfde tendens zagen we ook bij de PVV.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178096686
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:53 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Kiezers van het Forum lijken in Amsterdam voornamelijk van links te komen. Bovenstaande citaat uit Het Parool illustreert dat. Bijzonder voor een rechtse volksbeweging, maar dezelfde tendens zagen we ook bij de PVV.
En ons Henk is daar het bewijs van? Of zit er nog meer achter dan anekdotisch bewijs? Zal best kunnen hoor maar dit overtuigd niet.
pi_178096740
quote:
5s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:52 schreef Ryon het volgende:
Is het partijkartel al gebroken? Of hoe lang duurt dat gemiddeld?
Als de PVV als kartel beschouwd mag worden zijn ze goed op weg.
  maandag 26 maart 2018 @ 13:05:08 #6
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178096756
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

En ons Henk is daar het bewijs van? Of zit er nog meer achter dan anekdotisch bewijs? Zal best kunnen hoor maar dit overtuigd niet.
SP 3 eraf, Forum 3 erbij. Of is dat bewijs ook anekdotisch?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178096794
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:53 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Kiezers van het Forum lijken in Amsterdam voornamelijk van links te komen. Bovenstaande citaat uit Het Parool illustreert dat. Bijzonder voor een rechtse volksbeweging, maar dezelfde tendens zagen we ook bij de PVV.
Het programma van het FvD bevat toch ook best wat standpunten die je als 'links' kunt beschouwen. Volgens mij is de partij groot voorstander van het behoud van ons sociale vangnet en het privatiseren van een aantal sectoren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178096810
quote:
Op zondag 25 maart 2018 17:45 schreef Mr.Major het volgende:
Vervolgens zie jij dat als argument om dan maar niet de beslissing van het referendum te volgen.
Dat is ook zo: hij gaf aan dat Baudet de beslissing van het referendum niet kon volgen, aangezien Baudet dan 45% voor moest zijn en 48% tegen. Dat zou niet kunnen en dus kon Baudet niet "namens het volk spreken". Alleen is dat totaal niet wat ik wilde dat Baudet zou doen, en dat wil Baudet ook niet. Het is dus het bewust innemen van een onjuiste positie. Je zegt (ja dat doe je dus stik er maar in): "Jij legtbmensen woorden in de mond".

Maar juist jij discussiert vervolgens met mij alsof ik wil dat Baudet "namens het hele volk spreekt". Een belachelijke stroman.

Je bent zelf schuldig aan datgene wat je mij verwijt.

quote:
Op zondag 25 maart 2018 17:52 schreef Mr.Major het volgende:
Jouw redenatie is een soort schrodingers kat-fenomeen. Als je niet aan de bevolking vraagt wat zij wil, kan je ook nooit een beslissing maken die tegen de wil van het volk in gaat.
Wat is hier nou weer mis mee? Dit is het weerleggen van de argumentatie van een ander. Zo werkt een discussie. Misschien dat je dat niet begrijpt.

quote:
Op zondag 25 maart 2018 17:56 schreef Mr.Major het volgende:
[..]

Dus zeg je: ik spreek niet via het volk; ik doe wat ik het beste vindt. Hoe is dat beter. Hoe is het beter dat Rutte zegt: 55% is tegen, dus 45% is voor. Nou dan ga ik voor die 45% want ik kan niet naar iedereen luisteren.
Dat eerste, dat zei hij ook. Ik had het gequote, en ik herhaalde het ff. Daarna volgen slechts een aantal vragen. Wederom: dit is het idee van een discussie.

quote:
Op zondag 25 maart 2018 18:13 schreef Mr.Major het volgende:
En hij zegt dan: je kan niet naar iedereen luisteren dus als rutte blauw kiest is dat beter dan groen.
Hier licht ik het denkproces van de tegenstander toe. Jij redeneert op deze manier en dat gaat niet goed. Ook hier geldt: zo werkt een discussie.

Als je het er niet mee eens bent; dan moet je duidelijk zijn. Dan moet ie niet gaan lopen zuigen met doodddoeners, en met nietszeggende oneliners. Als je inhoudelijk wil discussieren, dan ben je concreet. En als ik vraag om een toelichting, en je wilt discussieren, dan kan je die best geven. Als ik vraag: bedoel je dit, of niet; dan jank je niet dat ik je woorden in de mond leg, dan zeg je: nee ik bedoel zus. Door inhoudelijk te discussieren voorkom je dit soort vervuiling.

Dat je dat moedwillig niet doet, net als jigzoz en whiskers, dan laat je zien dat je niet geinteresseerd bent in een inhoudelijke discussie. Eentje die ik met janneke wel kon voeren, want die gaf wel gewoon een normaal antwoord.

Leer dus eerst maar eens inhoudelijk te discussieren, voordat je anderen de les denkt te kunnen lezen.

Het probleem ligt bij jou, niet bij mij. De discussie die op gang kwam toen jij je waffel hield bewijst dat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 26-03-2018 13:18:49 ]
  Moderator maandag 26 maart 2018 @ 13:13:33 #9
236264 crew  capricia
pi_178096924
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

SP 3 eraf, Forum 3 erbij. Of is dat bewijs ook anekdotisch?
PvdD schijnt veel van die stemmen te krijgen. Alleen krijgt dat wat minder aandacht. Maar die is flink gegroeid.
Definitely not CIA
pi_178096937
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

SP 3 eraf, Forum 3 erbij. Of is dat bewijs ook anekdotisch?
Dat zegt dus echt helemaal niets. Zelfs als alleen de SP en het FvD in zetelaantal wisselt, betekent dat niet dat de SP'er naar het FvD gaat.
pi_178096969
quote:
3s.gif Op maandag 26 maart 2018 12:53 schreef Ryon het volgende:
[ afbeelding ]

Kiezers van het Forum lijken in Amsterdam voornamelijk van links te komen. Bovenstaande citaat uit Het Parool illustreert dat. Bijzonder voor een rechtse volksbeweging, maar dezelfde tendens zagen we ook bij de PVV.
Heb je de bron hiervan toevallig bij de hand voor mij?
  maandag 26 maart 2018 @ 13:17:30 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178096992
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:14 schreef Mr.Major het volgende:
Dat zegt dus echt helemaal niets.
Helemaal niets? Echt helemaal niets? Zo zo.. interessant. Heb ik weer wat geleerd.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Redactie Games maandag 26 maart 2018 @ 13:19:04 #13
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178097021
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het programma van het FvD bevat toch ook best wat standpunten die je als 'links' kunt beschouwen. Volgens mij is de partij groot voorstander van het behoud van ons sociale vangnet en het privatiseren van een aantal sectoren.
Sinds wanneer is privatisering een links idee?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_178097065
quote:
11s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Helemaal niets? Echt helemaal niets? Zo zo.. interessant.
Nee inderdaad. Basislesje wetenschap. Correlatie is niet causatie.

Er zijn allerlei onderstromen. Als er 3 zetels aan SP naar 50+ gaan en 3 van 50+ naar de VVD en 3 van de VVD naar het FvD.

Alles blijft gelijk en de rechtse VVD'er gaat naar het FvD.

Vervolgens zijn heel veel van deze processen niet gelijk zichtbaar als zetelverschuivingen. Ook zijn er kiezers aangesproken die eerst misschien niet stemden. Dit kan uberhaupt leiden tot een zetelverschuiving zonder dat bestaande kiezers van partij wisselen.

Die onderstromen zijn niet zichtbaar in een afzonderlijk getal.

quote:
Heb ik weer wat geleerd
Toppertje
pi_178097121
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:19 schreef Puddington het volgende:

[..]

Sinds wanneer is privatisering een links idee?
Stop maar weer. Ik weet wel waar dit heen gaat.
  maandag 26 maart 2018 @ 13:24:14 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178097153
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Basislesje wetenschap. Correlatie is niet causatie.

Er zijn allerlei onderstromen. Als er 3 zetels aan SP naar 50+ gaan en 3 van 50+ naar de VVD en 3 van de VVD naar het FvD.

Alles blijft gelijk en de rechtse VVD'er gaat naar het FvD.

Vervolgens zijn heel veel van deze processen niet gelijk zichtbaar als zetelverschuivingen. Ook zijn er kiezers aangesproken die eerst misschien niet stemden. Dit kan uberhaupt leiden tot een zetelverschuiving zonder dat bestaande kiezers van partij wisselen.

Die onderstromen zijn niet zichtbaar in een afzonderlijk getal.
Dat is een heel boeiend en heel leerzaam verhaal.

Toch ben ik erg nieuwsgierig naar jouw cijfers van die "onderstromen" waar je het nu over hebt waaruit jij hebt geconcludeerd dat die drie zetels verlies van de SP "helemaal niets" zegt.

Tip: heel misschien dat die zetels wel "iets" zeggen. Ook al is het maar "een heel klein beetje".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178097186
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het programma van het FvD bevat toch ook best wat standpunten die je als 'links' kunt beschouwen. Volgens mij is de partij groot voorstander van het behoud van ons sociale vangnet en het privatiseren van een aantal sectoren.
Ja dat is wel een beetje zo. Uiteindelijk zijn ze vrij rechts maar niet zo domrechts als de VVD dat is; daar waar nodig zijn er ook linkse standpunten. Een belastingvrije voet, maar wel een soepeler ontslagrecht. Gewoon de beste ideeën, niet gebonden aan één ideologie. Het FvD is een brede centrumspartij, niet een one-issue partij of een partij voor een selecte doelgroep.
pi_178097241
quote:
12s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is een heel boeiend en heel leerzaam verhaal.

Toch ben ik erg nieuwsgierig naar jouw cijfers van die "onderstromen" waar je het nu over hebt waaruit jij hebt geconcludeerd dat die drie zetels verlies van de SP "helemaal niets" zegt.

Tip: heel misschien dat die zetels wel "iets" zeggen. Ook al is het maar "een heel klein beetje".
Het zegt niets.

Dat betekent niet, dat het niet zo is. Het kan alsnog prima zo zijn dat de zetels van de SP komen. Die conclusie kan je echter totaal niet trekken op basis van statische getallen. De SP is wel meer zetels verloren in andere gemeenten, waar het FvD niet meedoet. Dat is dus al niet opmerkelijk. Dat het FvD er zetels bijkrijgt is ook logisch. Je verbindt dus twee niet onwaarschijnlijke gebeurtenissen aan elkaar zonder daarvoor bewijs te hebben.

Ik heb de cijfers van de onderstroom ook niet. Ik pretendeer echter niet inzicht te hebben in de verschuivingen van het Amsterdamse electoraat.
  Redactie Games maandag 26 maart 2018 @ 13:28:29 #19
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178097275
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Stop maar weer. Ik weet wel waar dit heen gaat.
Ik vroeg het aan Koos schat, niet aan jou.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_178097309
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:28 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik vroeg het aan Koos schat, niet aan jou.
Houd het toch maar bijdetijds dan.
  maandag 26 maart 2018 @ 13:30:42 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178097334
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:25 schreef Mr.Major het volgende:
Het FvD is een brede centrumspartij
Wat? Ik heb Baudet meerdere keren gesproken, en elke keer benadrukte hij dat FVD een rechts-conservatieve partij is. Hij keert zich nadrukkelijk af van de centrumpartijen. Maar nu is FVD dus een brede centrumspartij? Interessant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Redactie Games maandag 26 maart 2018 @ 13:31:50 #22
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178097376
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Houd het toch maar bijdetijds dan.
Gelukkig hoef ik niet jouw toestemming te hebben om in dit topic te posten.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  maandag 26 maart 2018 @ 13:32:41 #23
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178097409
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:27 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het zegt niets.

Dat betekent niet, dat het niet zo is. Het kan alsnog prima zo zijn dat de zetels van de SP komen. Die conclusie kan je echter totaal niet trekken op basis van statische getallen. De SP is wel meer zetels verloren in andere gemeenten, waar het FvD niet meedoet. Dat is dus al niet opmerkelijk. Dat het FvD er zetels bijkrijgt is ook logisch. Je verbindt dus twee niet onwaarschijnlijke gebeurtenissen aan elkaar zonder daarvoor bewijs te hebben.

Ik heb de cijfers van de onderstroom ook niet. Ik pretendeer echter niet inzicht te hebben in de verschuivingen van het Amsterdamse electoraat.
Jij komt met de bizarre stelling aanzetten dat de opschuiving in zetels van de SP naar de FVD "helemaal niets zegt". Een stelling waar jij een soort van theorietje met 50+ voor hebt maar nul empirisch bewijs kan aanleveren.

Wie stelt die bewijst. Kom maar met de cijfers aanzetten die jouw theorie steunen. Succes ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 26 maart 2018 @ 13:34:37 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178097458
Maar nog een gratis tip: ook in andere gemeenten heeft de SP moeten inleveren ten bate van de lokale partijen. Lokale partijen die in Amsterdam geen zetels hebben gekregen. Het Forum wel. ene Baudet adviseerde zijn achterban ook om lokaal te stemmen. "Zegt helemaal niets".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178097481
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:32 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij komt met de bizarre stelling aanzetten dat de opschuiving in zetels van de SP naar de FVD "helemaal niets zegt". Een stelling waar jij een soort van theorietje met 50+ voor hebt maar nul empirisch bewijs kan aanleveren.

Wie stelt die bewijst. Kom maar met de cijfers aanzetten die jouw theorie steunen. Succes ;)
:') Het punt is niet dat die theorie over 50+ klopt. Het schetst slechts een situatie waarin ondanks dat er enkel een verschil in zetelaantal is tussen de SP en het FvD, de SP'er niet naar het FvD ging. Een gedachtenexperiment.

Dus nogmaals: zolang je die onderstroom niet in kaart brengt, en dus enkel kijkt naar veranderingen in zetelaantallen, kan je niets zeggen over die onderstroom

Lijkt me ook niet zo ingewikkeld.
pi_178097534
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:34 schreef Ryon het volgende:
Maar nog een gratis tip: ook in andere gemeenten heeft de SP moeten inleveren ten bate van de lokale partijen. Lokale partijen die in Amsterdam geen zetels hebben gekregen. Het Forum wel. ene Baudet adviseerde zijn achterban ook om lokaal te stemmen. "Zegt helemaal niets".
Prima; laat maar zien. Ik heb nooit gezegd dat het niet klopt. Ik heb enkel gezegd dat Henk geen bewijs is voor deze stelling.
pi_178097578
Ik kan het artikel van het parool niet openen overigens. Kan je de tekst kopieren?
pi_178097592
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is ook zo: hij gaf aan dat Baudet de beslissing van het referendum niet kon volgen, aangezien Baudet dan 45% voor moest zijn en 48% tegen.
Dat zegt hij niet, grappig genoeg verzin je hier weer een standpunt. Verder niet gelezen, als je de eerste zin alweer de mist in gaat voorspelt het weinig goeds.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 26 maart 2018 @ 14:00:51 #29
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178098163
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') Het punt is niet dat die theorie over 50+ klopt. Het schetst slechts een situatie waarin ondanks dat er enkel een verschil in zetelaantal is tussen de SP en het FvD, de SP'er niet naar het FvD ging. Een gedachtenexperiment.

Dus nogmaals: zolang je die onderstroom niet in kaart brengt, en dus enkel kijkt naar veranderingen in zetelaantallen, kan je niets zeggen over die onderstroom

Lijkt me ook niet zo ingewikkeld.
Ik zeg ook helemaal niets over de onderstroom. Dat is jouw verhaal geweest.

Er is de afgelopen maanden al kiezersonderzoek gedaan, maar ook zonder daar naar toe te verwijzen zegt die zetelwisseling wel degelijk wat als je gewoon kijkt naar de zetelverschuivingen en verdeling in Amsterdam:

De rechtse kiezer heeft in Amsterdam traditioneel alleen het CDA en de VVD om uit te kiezen. Om demografische redenen zitten die op dit moment rond de 7 a 8 zetels. De vorige verkiezingen toonden dat ook goed aan, daar waar de twee rechtse partijen net aan geen 8 zetels haalden. De VVD heeft moeten inkrimpen door de (onverwachte) opkomst van D66 als grote middenpartij begin jaren tien / eind jaren nul. Dit gaat niet om de rechtse stemmers, maar om het linker deel van de VVD die een goed alternatief aangeboden kregen in D66.

De proteststemmer heeft in Amsterdam altijd de keuze gehad voor een protestpartij als Leefbaar Amsterdam, Red Amsterdam, Mokum Mobiel en eerder zelfs de Centrum Democraten. In 2014 zijn die stemmen naar de SP gegaan, die daardoor konden groeien en in het college kon komen. Mokum Mobiel, Red Amsterdam en Leefbaar Amsterdam zitten niet meer in de raad. De SP kreeg toen drie zetels erbij.

In 2018 is het CDA en de VVD gelijk gebleven aan zetels. PvdA is gedaald ten behoeve van de CU, DENK en BIJ1. D66 gekrompen ten bate van GroenLinks en is de SP de in 2014 gewonnen zetels kwijtgeraakt. Rara welke stemmers dat waren en naar welke partij ze zijn gegaan? Ook zonder ingewikkelde "onderstromen analyses" kan je al een goede voorspelling doen. Tip: een nieuwe partij heeft drie zetels erbij gekregen.

Natuurlijk zijn er stemmen van de SP naar de PvdA gegaan en van de PvdA weer naar D66 gegaan en van D66 naar de VVD en van de VVD weer naar FVD. Maar het bestaan van die stromen maakt de zetelverschuiving niet meteen "helemaal nietszeggend". Ook het citaat uit Het Parool wijst erop dat er linkse stemmers naar het FVD zijn gegaan (in ieder geval één) en de zetelverschuiving biedt een goede indicatie om wie het dan gaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178098165
quote:
14s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet, grappig genoeg verzin je hier weer een standpunt. Verder niet gelezen, als je de eerste zin alweer de mist in gaat voorspelt het weinig goeds.
:W :O
pi_178098219
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niets over de onderstroom. Dat is jouw verhaal geweest.

Er is de afgelopen maanden al kiezersonderzoek gedaan, maar ook zonder daar naar toe te verwijzen zegt die zetelwisseling wel degelijk wat als je gewoon kijkt naar de zetelverschuivingen en verdeling in Amsterdam:

De rechtse kiezer heeft in Amsterdam traditioneel alleen het CDA en de VVD om uit te kiezen. Om demografische redenen zitten die op dit moment rond de 7 a 8 zetels. De vorige verkiezingen toonden dat ook goed aan, daar waar de twee rechtse partijen net aan geen 8 zetels haalden. De VVD heeft moeten inkrimpen door de (onverwachte) opkomst van D66 als grote middenpartij begin jaren tien / eind jaren nul. Dit gaat niet om de rechtse stemmers, maar om het linker deel van de VVD die een goed alternatief aangeboden kregen in D66.

De proteststemmer heeft in Amsterdam altijd de keuze gehad voor een protestpartij als Leefbaar Amsterdam, Red Amsterdam, Mokum Mobiel en eerder zelfs de Centrum Democraten. In 2014 zijn die stemmen naar de SP gegaan, die daardoor konden groeien en in het college kon komen. Mokum Mobiel, Red Amsterdam en Leefbaar Amsterdam zitten niet meer in de raad. De SP kreeg toen drie zetels erbij.

In 2018 is het CDA en de VVD gelijk gebleven aan zetels. PvdA is gedaald ten behoeve van de CU, DENK en BIJ1. D66 gekrompen ten bate van GroenLinks en is de SP de in 2014 gewonnen zetels kwijtgeraakt. Rara welke stemmers dat waren en naar welke partij ze zijn gegaan? Ook zonder ingewikkelde "onderstromen analyses" kan je al een goede voorspelling doen. Tip: een nieuwe partij heeft drie zetels erbij gekregen.

Natuurlijk zijn er stemmen van de SP naar de PvdA gegaan en van de PvdA weer naar D66 gegaan en van D66 naar de VVD en van de VVD weer naar FVD. Maar het bestaan van die stromen maakt de zetelverschuiving niet meteen "helemaal nietszeggend". Ook het citaat uit Het Parool wijst erop dat er linkse stemmers naar het FVD zijn gegaan (in ieder geval één) en de zetelverschuiving biedt een goede indicatie om wie het dan gaat.
Je hele verhaal is niet gebaseerd op zetelaantallen, en vervolgens zeg je dat je het kan afleiden uit de zetelaantallen.

Bovenstaande verhaal klinkt in ieder geval aannemelijker dan Henk. Daar begon dit verhaal mee.
  maandag 26 maart 2018 @ 14:06:41 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178098281
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:19 schreef Puddington het volgende:

[..]

Sinds wanneer is privatisering een links idee?
Tikfoutje van Koos volgens mij. Denk dat er 'nationalisering' had moeten staan, aangezien Baudet energiebedrijven e.d. weer onder de vlag van de overheid wil hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 maart 2018 @ 14:08:48 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178098337
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:03 schreef Mr.Major het volgende:
Je hele verhaal is niet gebaseerd op zetelaantallen, en vervolgens zeg je dat je het kan afleiden uit de zetelaantallen.
?

Nee, ik stelde alleen het volgende:
quote:
Kiezers van het Forum lijken in Amsterdam voornamelijk van links te komen. Bovenstaande citaat uit Het Parool illustreert dat.
De verschuivingen in zetels onderbouwen deze observatie (want dat is het) "toevallig" ook, zeker als je de zetelverschuiving in historisch perspectief plaatst. Jij kwam vervolgens met een heel ingewikkeld verhaal over onderstromen. Super interessant en leerzaam natuurlijk.

Ik wilde toen twee dingen weten:

(A) empirisch bewijs zien voor jouw theorie
(B) onderbouwing voor de stelling dat zetelverschuivingen "helemaal niets" zeggen.

In mijn laatste post heb ik hopelijk aangetoond dat verschuivingen in zetels in ieder geval iets lijken te zeggen. Zeker als je in de historische context plaatst.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178099061
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:W :O
Vooruit, ik zal het nog één keer duidelijk voor je opschrijven, en dan is het echt klaar.

Het punt van Jigzoz is niet dat Baudet de uitslag van het referendum niet kan, mag, wil of moet volgen.

Het punt van Jigzoz is dat je niet kunt zeggen uit naam van het volk te handelen, omdat het volk heel verdeeld is. Als je uit naam van 55% handelt negeer je 45% van het volk die het met je oneens is. Baudet mag dus best zeggen 'ik volg de meerderheid' en daar naar handelen, maar niet zeggen 'ik volg Het Volk', want dat is onmogelijk.

Verder is het natuurlijk nog steeds lachwekkend dat iedereen aangeeft dat jij het fout ziet, maar dat jij blijft herhalen dat jij gelijk hebt en de rest het niet snapt. Dat er geen lichtje bij je gaat branden nadat acht mensen je ergens op wijzen geeft wel weer aan hoe open je staat voor kritiek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178099561
quote:
10s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zeg ook helemaal niets over de onderstroom. Dat is jouw verhaal geweest.

Er is de afgelopen maanden al kiezersonderzoek gedaan, maar ook zonder daar naar toe te verwijzen zegt die zetelwisseling wel degelijk wat als je gewoon kijkt naar de zetelverschuivingen en verdeling in Amsterdam:

De rechtse kiezer heeft in Amsterdam traditioneel alleen het CDA en de VVD om uit te kiezen. Om demografische redenen zitten die op dit moment rond de 7 a 8 zetels. De vorige verkiezingen toonden dat ook goed aan, daar waar de twee rechtse partijen net aan geen 8 zetels haalden. De VVD heeft moeten inkrimpen door de (onverwachte) opkomst van D66 als grote middenpartij begin jaren tien / eind jaren nul. Dit gaat niet om de rechtse stemmers, maar om het linker deel van de VVD die een goed alternatief aangeboden kregen in D66.

De proteststemmer heeft in Amsterdam altijd de keuze gehad voor een protestpartij als Leefbaar Amsterdam, Red Amsterdam, Mokum Mobiel en eerder zelfs de Centrum Democraten. In 2014 zijn die stemmen naar de SP gegaan, die daardoor konden groeien en in het college kon komen. Mokum Mobiel, Red Amsterdam en Leefbaar Amsterdam zitten niet meer in de raad. De SP kreeg toen drie zetels erbij.

In 2018 is het CDA en de VVD gelijk gebleven aan zetels. PvdA is gedaald ten behoeve van de CU, DENK en BIJ1. D66 gekrompen ten bate van GroenLinks en is de SP de in 2014 gewonnen zetels kwijtgeraakt. Rara welke stemmers dat waren en naar welke partij ze zijn gegaan? Ook zonder ingewikkelde "onderstromen analyses" kan je al een goede voorspelling doen. Tip: een nieuwe partij heeft drie zetels erbij gekregen.

Natuurlijk zijn er stemmen van de SP naar de PvdA gegaan en van de PvdA weer naar D66 gegaan en van D66 naar de VVD en van de VVD weer naar FVD. Maar het bestaan van die stromen maakt de zetelverschuiving niet meteen "helemaal nietszeggend". Ook het citaat uit Het Parool wijst erop dat er linkse stemmers naar het FVD zijn gegaan (in ieder geval één) en de zetelverschuiving biedt een goede indicatie om wie het dan gaat.
Het lijkt me veel logischer dat een deel van de D66-stemmers weer naar de VVD is gegaan en een deel van de rechtsere VVD-stemmers en voorheen-niet-stemmers naar FVD dan dat het grootste deel van de groei van FVD van links zou komen. Niets wijst daar bijvoorbeeld op in landelijke peilingen, waar er geen enkele stem van SP naar FVD gaat.

Volgens één van de laatste peilingen die OIS medio maart uitvoerde, en waarin de daling van de linkse zetels al werd voorspeld, gingen die stemmen bijvoorbeeld met name naar DENK en Bij1.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178100056
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:19 schreef Puddington het volgende:

[..]

Sinds wanneer is privatisering een links idee?
Excuus, ik bedoelde uiteraard precies het tegenovergestelde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 26 maart 2018 @ 15:06:39 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178100080
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 13:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is ook zo: hij gaf aan dat Baudet de beslissing van het referendum niet kon volgen, aangezien Baudet dan 45% voor moest zijn en 48% tegen. Dat zou niet kunnen en dus kon Baudet niet "namens het volk spreken". Alleen is dat totaal niet wat ik wilde dat Baudet zou doen, en dat wil Baudet ook niet. Het is dus het bewust innemen van een onjuiste positie. Je zegt (ja dat doe je dus stik er maar in): "Jij legtbmensen woorden in de mond".

Maar juist jij discussiert vervolgens met mij alsof ik wil dat Baudet "namens het hele volk spreekt". Een belachelijke stroman.

Je bent zelf schuldig aan datgene wat je mij verwijt.

[..]

Wat is hier nou weer mis mee? Dit is het weerleggen van de argumentatie van een ander. Zo werkt een discussie. Misschien dat je dat niet begrijpt.

[..]

Dat eerste, dat zei hij ook. Ik had het gequote, en ik herhaalde het ff. Daarna volgen slechts een aantal vragen. Wederom: dit is het idee van een discussie.

[..]

Hier licht ik het denkproces van de tegenstander toe. Jij redeneert op deze manier en dat gaat niet goed. Ook hier geldt: zo werkt een discussie.

Als je het er niet mee eens bent; dan moet je duidelijk zijn. Dan moet ie niet gaan lopen zuigen met doodddoeners, en met nietszeggende oneliners. Als je inhoudelijk wil discussieren, dan ben je concreet. En als ik vraag om een toelichting, en je wilt discussieren, dan kan je die best geven. Als ik vraag: bedoel je dit, of niet; dan jank je niet dat ik je woorden in de mond leg, dan zeg je: nee ik bedoel zus. Door inhoudelijk te discussieren voorkom je dit soort vervuiling.

Dat je dat moedwillig niet doet, net als jigzoz en whiskers, dan laat je zien dat je niet geinteresseerd bent in een inhoudelijke discussie. Eentje die ik met janneke wel kon voeren, want die gaf wel gewoon een normaal antwoord.

Leer dus eerst maar eens inhoudelijk te discussieren, voordat je anderen de les denkt te kunnen lezen.

Het probleem ligt bij jou, niet bij mij. De discussie die op gang kwam toen jij je waffel hield bewijst dat.
Nee, Jigzoz zei dat echt helemaal nergens. Jij verzon dat standpunt voor hem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 26 maart 2018 @ 15:30:23 #38
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178100665
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:49 schreef nostra het volgende:

[..]

Het lijkt me veel logischer dat een deel van de D66-stemmers weer naar de VVD is gegaan en een deel van de rechtsere VVD-stemmers en voorheen-niet-stemmers naar FVD dan dat het grootste deel van de groei van FVD van links zou komen. Niets wijst daar bijvoorbeeld op in landelijke peilingen, waar er geen enkele stem van SP naar FVD gaat.
http://politiek.tpo.nl/20(...)s-pvv-vvd-cda-en-sp/
quote:
De kiezers die Forum voor Democratie (FvD) sinds de verkiezingen trekt, komen vooral van de PVV en in mindere mate van de VVD, het CDA en de SP. Dat blijkt uit de politieke peiling van EenVandaag uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK.
Dat is de landelijke trend, waar al heel vroeg gezien werd dat het FVD de proteststem te pakken heeft. Die ook van de SP afkomt.
quote:
Volgens één van de laatste peilingen die OIS medio maart uitvoerde, en waarin de daling van de linkse zetels al werd voorspeld, gingen die stemmen bijvoorbeeld met name naar DENK en Bij1.
Ja, dat Bij1 en DENK ten koste zou gaan van de PvdA was al geruime tijd duidelijk. De verschuivingen in de migrantenstem zijn ook goed voorspeld en makkelijk zichtbaar. De opkomst van DENK en Bij1 was verwacht. De inzakking van de PvdA ook.

In Amsterdam hebben we 3 a 5 zetels aan "proteststemmen". Die zijn in 2014 naar de SP en PvdD, PvdO gegaan. Landelijk lijkt FVD te profiteren van die stem. Dus waarom zou in Amsterdam dat niet zo zijn? Zeker nu uit de resultaten blijkt dat de SP er drie verloren heeft en het FVD er drie erbij heeft? FVD heeft in Amsterdam ook geen concurrentie van lokale partijen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178101268
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:30 schreef Ryon het volgende:
http://politiek.tpo.nl/20(...)s-pvv-vvd-cda-en-sp/

Dat is de landelijke trend, waar al heel vroeg gezien werd dat het FVD de proteststem te pakken heeft. Die ook van de SP afkomt.
Helemaal achter in de rij, dat is vrij mager om de conclusie "voornamelijk van links" op te baseren.

Stand per medio maart:



quote:
Ja, dat Bij1 en DENK ten koste zou gaan van de PvdA was al geruime tijd duidelijk.
Dat staat er niet; er staat "van die linkse stemmen", wat refereert aan de PvdA én de SP.

quote:
In Amsterdam hebben we 3 a 5 zetels aan "proteststemmen". Die zijn in 2014 naar de SP en PvdD, PvdO gegaan. Landelijk lijkt FVD te profiteren van die stem. Dus waarom zou in Amsterdam dat niet zo zijn?
Het is wat arbitrair om stemmen op die partijen als proteststem af te zonderen (en proteststemmers bij die partijen), maar afijn: SP, PVDD, PVDO en FVD haalden in 2014 gezamenlijk acht zetels en in 2018 tien. Dus ook bij die definitie komt de groei ergens anders vandaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 26 maart 2018 @ 16:15:10 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178101590
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:58 schreef nostra het volgende:
Helemaal achter in de rij, dat is vrij mager om de conclusie "voornamelijk van links" op te baseren.

Stand per medio maart:

De SP is links en de landelijke cijfers zeggen weinig: die zijn gebaseerd op stemgedrag van 2017 (en niet 2014) en op lokaal niveau doet en deed de PVV in Amsterdam niet mee, de SP wel.

Hoe graag je het ook wil: de stemmen van FVD in Amsterdam kunnen niet van de PVV afkomstig zijn om de simpele reden dat die partij hier niet is. De vraag is dan: wat zou de tweede voorkeur zijn geweest van die PVV kiezers waar ze in 2014 voor kozen? De SP of VVD/CDA? De uitslag lijkt er op te wijzen dat het toch "links" was.
quote:
Het is wat arbitrair om stemmen op die partijen als proteststem af te zonderen (en proteststemmers bij die partijen), maar afijn: SP, PVDD, PVDO en FVD haalden in 2014 gezamenlijk acht zetels en in 2018 tien. Dus ook bij die definitie komt de groei ergens anders vandaan.
Ja, PvdD heeft een nieuw electoraat aangeboord en dat heeft de opmars van GroenLinks deels gestuit. Daar is ook aardig wat over gepubliceerd in de media. Hebben we die 2 zetels ook weer verklaard. Blijven er nog acht over. Jij mag het rekenwerk doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 26 maart 2018 @ 16:20:18 #41
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178101674
De rechtse kiezers in Amsterdam (VVD / CDA) zitten in drie gebieden gecentreerd: Zuid, IJburg en Oud-west. Het zou kunnen zijn dat die rechtse kiezers voor 50% overgestapt zijn naar FVD en dat het CDA en de VVD op wonderlijke wijze een hele nieuwe doelgroep hebben aangeboord (t.w.v de verloren 3 zetels). Maar daar wijst niets op. Stadsbreed heeft de VVD en het CDA haar positie van 2014 verstevigd.

De campagne van FVD richtte zich nadrukkelijk op Noord, Oost en Osdorp. Waar de SP groot is. Waarom zat FVD niet in IJburg en Zuid als de winst van de rechtse kiezer komt?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178105487
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:15 schreef Ryon het volgende:
Hoe graag je het ook wil
Ach, ik wil niet zoveel, het maakt me vrij weinig uit. Ik blijf het alleen bijzonder vinden dat je zo'n uitslag als bewijs ziet voor de stelling dat de FVD-zetels voornamelijk van links komen. Dat is het simpelweg niet. Het is een uitslag die zou passen bij het scenario dat jij schetst, net zoals het zou passen bij andere plausibele scenario's, maar dat maakt het nog geen bewijs daarvoor.

quote:
: de stemmen van FVD in Amsterdam kunnen niet van de PVV afkomstig zijn om de simpele reden dat die partij hier niet is. De vraag is dan: wat zou de tweede voorkeur zijn geweest van die PVV kiezers waar ze in 2014 voor kozen? De SP of VVD/CDA?
Klopt en dat is gissen. Als je kijkt naar de huidige PVV-kiezers op landelijk niveau - een verdere breakdown is er naar mijn weten niet - dan geeft 13% aan dat VVD of CDA haar tweede voorkeur heeft en 9% SP.



bron


Dat is natuurlijk vrij onzuiver, omdat het FvD nu veruit de grootste tweede keuze is. Als je naar 2012 kijkt, dan zie je dat 32% van de PVV-kiezers op een gegeven moment de VVD als tweede keuze noemt tegenover 18% de SP, maar op eerdere momenten was dat exact omgekeerd en de strategische overweging zou daar ook een rol kunnen spelen (hoewel dat wat raar is als tweede keuze).

Punt blijft dat je het gewoon niet kan zeggen.

quote:
Ja, PvdD heeft een nieuw electoraat aangeboord en dat heeft de opmars van GroenLinks deels gestuit. Daar is ook aardig wat over gepubliceerd in de media. Hebben we die 2 zetels ook weer verklaard.
Het lijkt me erg stug dat de groei van PvdD volledig door nieuw electoraat komt en dat datzelfde nieuwe electoraat niet de zetels van FvD stuwt. Maar opnieuw, dat is een vermoeden, net als het een vermoeden van jouw kant is dat die twee zetels groei daardoor volledig worden verklaard.

quote:
De campagne van FVD richtte zich nadrukkelijk op Noord, Oost en Osdorp. Waar de SP groot is. Waarom zat FVD niet in IJburg en Zuid als de winst van de rechtse kiezer komt?
Dat hoeft natuurlijk ook niet. Je geeft zelf aan dat de VVD in het recente verleden heeft moeten inkrimpen ten gunste van D66. Nu krimpt D66 enorm. Het lijkt me dan niet vreemd om te veronderstellen dat die krimp wel weer eens ten gunste van de VVD kan komen. Maar de VVD groeit niet, dus ergens moet er ook weer iets af zijn gegaan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178110156
quote:
7s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vooruit, ik zal het nog één keer duidelijk voor je opschrijven, en dan is het echt klaar.

Het punt van Jigzoz is niet dat Baudet de uitslag van het referendum niet kan, mag, wil of moet volgen.

Het punt van Jigzoz is dat je niet kunt zeggen uit naam van het volk te handelen, omdat het volk heel verdeeld is. Als je uit naam van 55% handelt negeer je 45% van het volk die het met je oneens is. Baudet mag dus best zeggen 'ik volg de meerderheid' en daar naar handelen, maar niet zeggen 'ik volg Het Volk', want dat is onmogelijk.

Verder is het natuurlijk nog steeds lachwekkend dat iedereen aangeeft dat jij het fout ziet, maar dat jij blijft herhalen dat jij gelijk hebt en de rest het niet snapt. Dat er geen lichtje bij je gaat branden nadat acht mensen je ergens op wijzen geeft wel weer aan hoe open je staat voor kritiek.
NIEMAND pretendeert dat Baudet namens het hele volk spreekt.


Dat doet niet "iedereen"; jij doet dat
pi_178110250
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

?

Nee, ik stelde alleen het volgende:

[..]

De verschuivingen in zetels onderbouwen deze observatie (want dat is het) "toevallig" ook, zeker als je de zetelverschuiving in historisch perspectief plaatst. Jij kwam vervolgens met een heel ingewikkeld verhaal over onderstromen. Super interessant en leerzaam natuurlijk.

Ik wilde toen twee dingen weten:

(A) empirisch bewijs zien voor jouw theorie
(B) onderbouwing voor de stelling dat zetelverschuivingen "helemaal niets" zeggen.

In mijn laatste post heb ik hopelijk aangetoond dat verschuivingen in zetels in ieder geval iets lijken te zeggen. Zeker als je in de historische context plaatst.
A) ik heb geen theorie
B) dat doen ze ook niet. Jij baseert jouw stelling namelijk niet op enkel zetelverschuivingen.

Ik heb nooit ontkent dat het klopt; ik stelde dat Henk een bewijs was, en dat alleen zetelaantallen dat ook niet doen.

Met de historische context betekent het zeker iets. Uit jouw eerdere post bleek echter niet dat je dat mee had genomen. Enkel zetelaantallen zeggen niets. Als je de historische context meetelt, leg je ook de onderstromen bloot.
pi_178110303
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 19:02 schreef nostra het volgende:

[..]

Ach, ik wil niet zoveel, het maakt me vrij weinig uit. Ik blijf het alleen bijzonder vinden dat je zo'n uitslag als bewijs ziet voor de stelling dat de FVD-zetels voornamelijk van links komen. Dat is het simpelweg niet. Het is een uitslag die zou passen bij het scenario dat jij schetst, net zoals het zou passen bij andere plausibele scenario's, maar dat maakt het nog geen bewijs daarvoor.

Punt blijft dat je het gewoon niet kan zeggen.
Meer dan dit heb ik niet willen zeggen.
  maandag 26 maart 2018 @ 22:00:17 #46
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178110422
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

NIEMAND pretendeert dat Baudet namens het hele volk spreekt.

Dat doet niet "iedereen"; jij doet dat
De aanleiding voor deze discussie was deze (in mijn ogen nogal domme) opmerking:

quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 16:59 schreef Poepz0r het volgende:

Baudet over de sleepwet; Ik stem tegen, maar als blijkt dat het volk uiteindelijk voor heeft gestemd dan stem ik ook voor in de Kamer aangezien ik het volk vertegenwoordig. Kijk zo hoort het ^O^
Jouw reactie daarop was dit:

quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 17:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt. Zoals het hoort inderdaad.
Het lijkt erop dat je lijdt aan amnesie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 26 maart 2018 @ 23:43:15 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178112935
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

NIEMAND pretendeert dat Baudet namens het hele volk spreekt.


Dat doet niet "iedereen"; jij doet dat
Quit lying please. Zie de quotes hierboven...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178113802
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 22:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

De aanleiding voor deze discussie was deze (in mijn ogen nogal domme) opmerking:

[..]

Jouw reactie daarop was dit:

[..]

Het lijkt erop dat je lijdt aan amnesie.
Hij vertegenwoordigd inderdaad het volk.

Niet het hele volk, maar de meerderheid van het volk. Het alternatief is dat je de minderheid vertegenwoordigd. Ofwel de voorstem: een minderheid; ofwel de blanco stem: een gigantische minderheid. Simpeler is het niet, een andere keuze is er niet.

Een prima standpunt, en ook op geen enkele manier populistisch; laat staan onjuist.
pi_178113850
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij vertegenwoordigd inderdaad het volk.

Niet het hele volk, maar de meerderheid van het volk.

Een prima standpunt, en ook op geen enkele manier populistisch; laat staan onjuist.
Baudet had het over 'het volk' als ik me niet vergis.
pi_178113874
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet had het over 'het volk' als ik me niet vergis.
Had hij het over

A) "Het volk"
B) "Het hele volk"
C) "Het merendeel van het volk"
pi_178114001
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Had hij het over

A) "Het volk"
B) "Het hele volk"
C) "Het merendeel van het volk"
Dit is een beetje vragen naar de bekende weg.
pi_178114065
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is een beetje vragen naar de bekende weg.
"C" ja. Inderdaad een open deur; maar goed. Wat is het probleem?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 00:51:46 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178114082
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Had hij het over

A) "Het volk"
B) "Het hele volk"
C) "Het merendeel van het volk"
Je kunt je beter afvragen wat jij en poepz0r bedoelden...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 27 maart 2018 @ 00:52:40 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178114096
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 00:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

"C" ja. Inderdaad een open deur; maar goed. Wat is het probleem?
Dat je weer zaken loopt te verdraaien naar jouw straatje...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178116558
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 21:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

NIEMAND pretendeert dat Baudet namens het hele volk spreekt.


Dat doet niet "iedereen"; jij doet dat
Het is goed jongen, je hebt gelijk. Iedereen is gek, jij bent slim. Chapeau, gefeliciteerd met je leesvaardigheid en discussievaardigheden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 09:48:52 #56
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178118017
1 Russische dubbelspion dood : EU/VS/GB zetten massaal Russische diplomaten uit.

298 doden MH-17 : ???

Dit is toch best opmerkelijk of ben ik nou gek?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178118030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:48 schreef Gohf046 het volgende:
1 Russische dubbelspion dood : EU/VS/GB zetten massaal Russische diplomaten uit.

298 doden MH-17 : ???

Dit is toch best opmerkelijk of ben ik nou gek?
Jouw ogen zijn geopend!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178118106
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:48 schreef Gohf046 het volgende:
1 Russische dubbelspion dood : EU/VS/GB zetten massaal Russische diplomaten uit.

298 doden MH-17 : ???

Dit is toch best opmerkelijk of ben ik nou gek?
We weten bij MH17 natuurlijk niet precies hoe de vork in de steel zit, dat onderzoek was namelijk niet objectief en het is jammer dat er geen nieuw onderzoek is gestart onder Amerikaans auspiciën.

Deze spion is wat duidelijker allemaal.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:01:01 #59
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178118208
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:48 schreef Gohf046 het volgende:
1 Russische dubbelspion dood : EU/VS/GB zetten massaal Russische diplomaten uit.

298 doden MH-17 : ???

Dit is toch best opmerkelijk of ben ik nou gek?
Ben Bot zei daar net wat over op Radio 1. Het ligt zoals Ludachrist al zei waarschijnlijk vooral aan de zekerheid waarmee ze kunnen zeggen dat Rusland erachter zit. Daarbij is Nederland internationaal minder machtig als het VK.

Maar meneer Bot zei ook dat het inderdaad best logisch was geweest als er ook sancties waren geweest n.a.v. MH-17.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:10:27 #60
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178118340
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 09:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

We weten bij MH17 natuurlijk niet precies hoe de vork in de steel zit, dat onderzoek was namelijk niet objectief en het is jammer dat er geen nieuw onderzoek is gestart onder Amerikaans auspiciën.

Deze spion is wat duidelijker allemaal.
Maar bij beide was al vrij snel duidelijk dat de kans groot was dat de Russen er wel "iets" mee te maken hadden.

Overigens worden al deze diplomaten uitgezet zonder hard bewijs. Dus het ontbreken van hard bewijs had ook in het geval van MH-17 geen probleem hoeven zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178118394
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ben Bot zei daar net wat over op Radio 1. Het ligt zoals Ludachrist al zei waarschijnlijk vooral aan de zekerheid waarmee ze kunnen zeggen dat Rusland erachter zit. Daarbij is Nederland internationaal minder machtig als het VK.

Maar meneer Bot zei ook dat het inderdaad best logisch was geweest als er ook sancties waren geweest n.a.v. MH-17.
Er zijn toch ook economische sancties opgelegd na MH-17? Kan zijn dat die al in de pijpleiding zaten i.v.m. Oekraïne, maar er staat me wel bij dat na het neerstorten sancties werden opgelegd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178118460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar bij beide was al vrij snel duidelijk dat de kans groot was dat de Russen er wel "iets" mee te maken hadden.

Overigens worden al deze diplomaten uitgezet zonder hard bewijs. Dus het ontbreken van hard bewijs had ook in het geval van MH-17 geen probleem hoeven zijn.
Het meest waarschijnlijke scenario bij MH-17 is nog altijd dat de Russen de BUK hebben geleverd aan de seperatisten, en dat die per ongeluk het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten.

Dit geval is gewoon een bewuste moord op een ingezetene van Engeland. Daar is niks per ongeluks aan. Ik snap wel dat je dan een signaal af wil geven, en een paar diplomaten uitzetten is nu ook weer niet het einde van de wereld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:20:52 #63
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178118530
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het meest waarschijnlijke scenario bij MH-17 is nog altijd dat de Russen de BUK hebben geleverd aan de seperatisten, en dat die per ongeluk het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten.

Dit geval is gewoon een bewuste moord op een ingezetene van Engeland. Daar is niks per ongeluks aan. Ik snap wel dat je dan een signaal af wil geven, en een paar diplomaten uitzetten is nu ook weer niet het einde van de wereld.
Maar goed, als je voor een carrière als Russische dubbelspion kiest weet je wel dat daar bepaalde risico's aan verbonden zijn :P Dat is inherent aan het beroep lijkt me. Kunnen we verder wel heel dramatisch over doen maar ik vind het eigenlijk niet heel bijzonder.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:21:48 #64
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178118554
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn toch ook economische sancties opgelegd na MH-17? Kan zijn dat die al in de pijpleiding zaten i.v.m. Oekraïne, maar er staat me wel bij dat na het neerstorten sancties werden opgelegd.
Maar dat stond verder los van MH-17 geloof ik.

https://www.nu.nl/vliegra(...)ancties-rusland.html
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:24:40 #65
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178118613
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn toch ook economische sancties opgelegd na MH-17? Kan zijn dat die al in de pijpleiding zaten i.v.m. Oekraïne, maar er staat me wel bij dat na het neerstorten sancties werden opgelegd.
Dat weet ik niet meer, ik had ook moeten schrijven dat er geen stevige sancties, zoals het uitzetten van diplomaten, volgden op MH-17.
pi_178118625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:20 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar goed, als je voor een carrière als Russische dubbelspion kiest weet je wel dat daar bepaalde risico's aan verbonden zijn :P Dat is inherent aan het beroep lijkt me. Kunnen we verder wel heel dramatisch over doen maar ik vind het eigenlijk niet heel bijzonder.
Ik vind het nog wel wat als je eigen burgers in je eigen land omgelegd worden door een buitenlandse veiligheidsdienst.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178118679
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:10 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar bij beide was al vrij snel duidelijk dat de kans groot was dat de Russen er wel "iets" mee te maken hadden.

Overigens worden al deze diplomaten uitgezet zonder hard bewijs. Dus het ontbreken van hard bewijs had ook in het geval van MH-17 geen probleem hoeven zijn.
Denk je nou werkelijk dat er geen hard bewijs, enkel omdat het niet met de hele wereld wordt gedeeld?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:35:07 #68
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178118780
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk je nou werkelijk dat er geen hard bewijs, enkel omdat het niet met de hele wereld wordt gedeeld?
Wat ik of jij denkt doet er weinig toe dat is ten slotte speculeren.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 10:37:37 #69
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178118818
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind het nog wel wat als je eigen burgers in je eigen land omgelegd worden door een buitenlandse veiligheidsdienst.
Nouja dat een dubbelspion word omgelegd vind ik niet zo heel schokkend, alleen de manier waarop wel omdat het lijkt dat de publiciteit bewust word opgezocht.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178118892
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:37 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja dat een dubbelspion word omgelegd vind ik niet zo heel schokkend, alleen de manier waarop wel omdat het lijkt dat de publiciteit bewust word opgezocht.
Laat ik het er maar op houden dat ik het wel prima vind dat landen het nog wél schokkend vinden als hun burgers worden omgelegd door buitenlandse mogendheden danwel veiligheidsdiensten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:14:45 #71
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178120934
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Laat ik het er maar op houden dat ik het wel prima vind dat landen het nog wél schokkend vinden als hun burgers worden omgelegd door buitenlandse mogendheden danwel veiligheidsdiensten.
Dat mag, maar laten we niet doen alsof spionnen nooit vermoord worden in andere landen door andere veiligheidsdiensten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178121027
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:14 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat mag, maar laten we niet doen alsof spionnen nooit vermoord worden in andere landen door andere veiligheidsdiensten.
Geef eens een bron voor een andere oud-spion die jaren na dato door een buitenlandse veiligheidsdienst is omgelegd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178121235
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 10:16 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het meest waarschijnlijke scenario bij MH-17 is nog altijd dat de Russen de BUK hebben geleverd aan de seperatisten, en dat die per ongeluk het vliegtuig uit de lucht hebben geschoten.

Dit geval is gewoon een bewuste moord op een ingezetene van Engeland. Daar is niks per ongeluks aan. Ik snap wel dat je dan een signaal af wil geven, en een paar diplomaten uitzetten is nu ook weer niet het einde van de wereld.
Mee eens
pi_178121331
Heeft Baudet al verontwaardigd gereageerd op het voornemen om Russische diplomaten het land uit te knikkeren? Meneer is immers helemaal idolaat van Poetin en staat een appeasement-beleid voor inzake Rusland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 12:59:18 #75
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178121883
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Geef eens een bron voor een andere oud-spion die jaren na dato door een buitenlandse veiligheidsdienst is omgelegd.
Misverstand dan want toen ik Russische dubbelspion las, ging ik er eigenlijk vanuit dat ie in die hoedanigheid ook was vermoord.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:01:09 #76
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178121921
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
Heeft Baudet al verontwaardigd gereageerd op het voornemen om Russische diplomaten het land uit te knikkeren? Meneer is immers helemaal idolaat van Poetin en staat een appeasement-beleid voor inzake Rusland.
Rutte zei wel iets over de onderste steen die boven moest komen, bedoel je dat?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178121967
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:01 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Rutte zei wel iets over de onderste steen die boven moest komen, bedoel je dat?
Klopt. En het onderzoek naar de toedracht en daders loopt nog steeds. Het begint ook resultaten op te leveren.

Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 neer heeft gehaald. Fijne vent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:05:10 #78
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_178122002
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. En het onderzoek naar de toedracht en daders loopt nog steeds. Het begint ook resultaten op te leveren.

Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 neer heeft gehaald. Fijne vent.
Welke resultaten?
pi_178122164
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:05 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

Welke resultaten?
Het JIT heeft de toedracht inmiddels achterhaald en er zijn meerdere verdachten in het vizier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:17:06 #80
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178122322
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt. En het onderzoek naar de toedracht en daders loopt nog steeds. Het begint ook resultaten op te leveren.

Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 neer heeft gehaald. Fijne vent.
Bron voor die laatste bewering?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178122358
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 neer heeft gehaald. Fijne vent.
Bron?
pi_178122527
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bron voor die laatste bewering?
Baudet vraagt Trump om nieuw onderzoek naar MH17
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:33:16 #83
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178122730
quote:
quote:
Volgens Baudet staat het nog altijd
Hiermee suggereer je Baudet recentelijk nog iets erover heeft gezegd. Vervolgens kom je dan met een bron uit januari 2017 aanzetten. Sterk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178122804
Sinds wanneer zijn uitspraken uit in dit geval het recente verleden niet meer relevant?

Of is dit weer een voorbeeld van dubbele standaarden waar alt-rechts wel vaker last van heeft?
pi_178122963
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]


[..]

Hiermee suggereer je Baudet recentelijk nog iets erover heeft gezegd. Vervolgens kom je dan met een bron uit januari 2017 aanzetten. Sterk.
Heeft Baudet in de tussentijd de conclusies van het JIT onderschreven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178122994
Wat Sjerrie een jaar geleden verkondigde maakt niet meer uit. Wat Duyvendak 40 jaar geleden dronken in een kraakpand schreeuwde kennelijk nog wel :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:50:22 #87
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178123140
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft Baudet in de tussentijd de conclusies van het JIT onderschreven?
"Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 heeft neergehaald" ?

Waar blijkt dit uit in jouw bron?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:52:31 #88
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178123186
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:37 schreef Chewie het volgende:
Sinds wanneer zijn uitspraken uit in dit geval het recente verleden niet meer relevant?

Of is dit weer een voorbeeld van dubbele standaarden waar alt-rechts wel vaker last van heeft?
Je bent het niet met me eens dat met deze opmerking word gesuggereerd dat Baudet er recentelijk nog iets over gezegd zou hebben ?

"Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 neer heeft gehaald. Fijne vent."
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 13:56:23 #89
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178123275
Baudet benadrukt dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben.Hij heeft getekend omdat hij sommige aspecten van het onderzoek opmerkelijk vindt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178123423
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:52 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je bent het niet met me eens dat met deze opmerking word gesuggereerd dat Baudet er recentelijk nog iets over gezegd zou hebben ?

"Volgens Baudet staat het nog altijd allerminst vast dat een Russische BUK de MH17 neer heeft gehaald. Fijne vent."
Ja dat is vrij recent en zo te merken heeft hij nog geen andere mening.
pi_178123674
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 13:56 schreef Gohf046 het volgende:
Baudet benadrukt dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben.Hij heeft getekend omdat hij sommige aspecten van het onderzoek opmerkelijk vindt.
Met andere woorden: voor hem staat het nog niet vast. Hij onderschrijft immers niet de conclusies van het JIT.

Tel daarbij op dat hij via Twitter herhaaldelijk stukken van Russia Today en Sputnik heeft geretweet waarin Oekraïne wordt beticht van allerlei misdaden (later bleek het fake news te zijn).

Alleen al het feit dat Baudet bewust twijfel blijft zaaien over de MH17, is veelzeggend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 14:22:18 #92
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178123904
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Met andere woorden: voor hem staat het nog niet vast. Hij onderschrijft immers niet de conclusies van het JIT.

Tel daarbij op dat hij via Twitter herhaaldelijk stukken van Russia Today en Sputnik heeft geretweet waarin Oekraïne wordt beticht van allerlei misdaden (later bleek het fake news te zijn).

Alleen al het feit dat Baudet bewust twijfel blijft zaaien over de MH17, is veelzeggend.
Waaruit blijkt dat hij bewust twijfel blijft zaaien dan ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178124616
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:22 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat hij bewust twijfel blijft zaaien dan ?
Misschien uit het feit dat hij Trump vraagt een nieuw onderzoek in gang te zetten. Daarmee impliceert hij dat het werk van het JIT niet deugt en zaait hij dus twijfel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:16:37 #94
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178124960
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien uit het feit dat hij Trump vraagt een nieuw onderzoek in gang te zetten. Daarmee impliceert hij dat het werk van het JIT niet deugt en zaait hij dus twijfel.
1x een brief ondertekenen die inhoudelijk verder gewoon prima is, staat gelijk aan "bewust twijfel blijven zaaien?

Waarom is die brief nu opeens weer relevant?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178125091
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:16 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

1x een brief ondertekenen die inhoudelijk verder gewoon prima is, staat gelijk aan "bewust twijfel blijven zaaien?

Waarom is die brief nu opeens weer relevant?
Baudet heeft in de tussentijd geen uitlatingen meer gedaan over de MH17. Sterker, hij liet afgelopen september zelfs verstek gaan bij een debat over de ramp. Dat terwijl hij het lopende onderzoek dus blijkbaar niet vertrouwt. Hij is immers niet teruggekomen op zijn woorden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178125450
Maar laten we eens kijken door wie de brief nog meer is ondertekend. Nou, bijvoorbeeld door Karel van Wolferen, die ervan overtuigd is dat de MH17 neer is gehaald door de Oekrainse regering. En natuurlijk Kees van der Bijl, die eveneens vermoedt dat niet Rusland, maar Oekraine de dader is. Ook Joost Niemoller, die suggereert dat er sprake is van een doofpot en dat Rusland ten onrechte wordt aangewezen als schuldige, heeft de brief ondertekend. De naam van Peter Haisenko staat ook onderaan de brief, deze Duitser is ook heilig overtuigd van de onschuld van Rusland.

Baudet weet z'n vrienden wel uit te zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:47:08 #97
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178125576
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:40 schreef KoosVogels het volgende:
Maar laten we eens kijken door wie de brief nog meer is ondertekend. Nou, bijvoorbeeld door Karel van Wolferen, die ervan overtuigd is dat de MH17 neer is gehaald door de Oekrainse regering. En natuurlijk Kees van der Bijl, die eveneens vermoedt dat niet Rusland, maar Oekraine de dader is. Ook Joost Niemoller, die suggereert dat er sprake is van een doofpot en dat Rusland ten onrechte wordt aangewezen als schuldige, heeft de brief ondertekend. De naam van Peter Haisenko staat ook onderaan de brief, deze Duitser is ook heilig overtuigd van de onschuld van Rusland.

Baudet weet z'n vrienden wel uit te zoeken.
Baudet zegt in een reactie dat de ondertekening van de brief een privékwestie is: Forum voor Democratie zal geen campagne voeren voor een nieuw MH17-onderzoek. Baudet benadrukt dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben, zoals sommige van de briefschrijvers stellen. Hij heeft getekend omdat hij sommige aspecten van het onderzoek opmerkelijk vindt.

Maar nogmaals, waarom is dit nu opeens weer relevant?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 15:49:06 #98
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178125621
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien uit het feit dat hij Trump vraagt een nieuw onderzoek in gang te zetten. Daarmee impliceert hij dat het werk van het JIT niet deugt en zaait hij dus twijfel.
Jij bent er onvermurwbaar van overtuigd dat het JIT een fantastisch onderzoek heeft uitgevoerd. Dan ben je gauw uitgediscussieerd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178125627
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet zegt in een reactie dat de ondertekening van de brief een privékwestie is: Forum voor Democratie zal geen campagne voeren voor een nieuw MH17-onderzoek. Baudet benadrukt dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben, zoals sommige van de briefschrijvers stellen. Hij heeft getekend omdat hij sommige aspecten van het onderzoek opmerkelijk vindt.

Maar nogmaals, waarom is dit nu opeens weer relevant?
Jij begon zelf over de MH17, beste vriend.

En Baudet weet het inderdaad weer kundig te verwoorden. Hij sluit zich niet aan bij de alu hoedjes die Rusland vrijpleiten, maar ondertekent wel doodleuk een brief waarmee de ondertekenaars de conclusies van het JIT trachten te ondermijnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178125652
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:49 schreef fathank het volgende:

[..]

Jij bent er onvermurwbaar van overtuigd dat het JIT een fantastisch onderzoek heeft uitgevoerd. Dan ben je gauw uitgediscussieerd.
Ik denk inderdaad dat het JIT onomstotelijk heeft aangetoond dat de MH17 is neergehaald door een BUK die afkomstig was uit Rusland. Ook het onderzoek van Bellingcat wijst in de richting van de Russen. Dus nee, mijns inziens is er geen twijfel meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178125676
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat het JIT onomstotelijk heeft aangetoond dat de MH17 is neergehaald door een BUK die afkomstig was uit Rusland. Ook het onderzoek van Bellingcat wijst in de richting van de Russen. Dus nee, mijns inziens is er geen twijfel meer.
Dat er over de schuldvraag nog uberhaupt wordt gediscussieerd :').
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:00:03 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178125824
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat er over de schuldvraag nog uberhaupt wordt gediscussieerd :').
Mwah de schuldvraag betwijfelen is meer iets voor gekkies die iets teveel boven de pot lijm hebben gehangen.

Maar vraagtekens zetten bij het proces daar naar toe, met onder andere het vetorecht van Oekraine blijft wel een beetje dubieus. Iets met een slager die z'n eigen vlees keurt en dat van die vervelende slager aan de overkant erbij.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178125854
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Mwah de schuldvraag betwijfelen is meer iets voor gekkies die iets teveel boven de pot lijm hebben gehangen.

Maar vraagtekens zetten bij het proces daar naar toe, met onder andere het vetorecht van Oekraine blijft wel een beetje dubieus. Iets met een slager die z'n eigen vlees keurt en dat van die vervelende slager aan de overkant erbij.
Wat gaat Oekraïne precies doen met dat vetorecht? Stel dat het JIT tot de conclusie was gekomen dat de MH17 neer is gehaald door Kiev, waarop de regering besluit die kaart te trekken. Denk je nou werkelijk dat men het er dan bij laat zitten en dat Oekraïne dan met de schrik vrij komt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:02:54 #104
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178125860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij begon zelf over de MH17, beste vriend.

En Baudet weet het inderdaad weer kundig te verwoorden. Hij sluit zich niet aan bij de alu hoedjes die Rusland vrijpleiten, maar ondertekent wel doodleuk een brief waarmee de ondertekenaars de conclusies van het JIT trachten te ondermijnen.
Beste vriend nog wel, het kan verkeren :P
Zo was mijn opmerking in ieder geval niet bedoeld, maar soit.

Maar dat MH17 is neergehaald door een Russische BUK lijkt mij ook wel duidelijk. Zijn we het daar in ieder geval over eens.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178125908
Ondermijnen of in tewijfel trekken?

JIT (zogenaamde) onderzoek is natuurlijk pure eenzijdog propaganda.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:06:10 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178125916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat gaat Oekraïne precies doen met dat vetorecht? Stel dat het JIT tot de conclusie was gekomen dat de MH17 neer is gehaald door Kiev, waarop de regering besluit die kaart te trekken. Denk je nou werkelijk dat men het er dan bij laat zitten en dat Oekraïne dan met de schrik vrij komt?
Daar gaat het niet om. Maar goed die discussie ga ik niet opnieuw met je aan. Praten tegen een muur is nog zinvoller. Daar hebben we het eerder al een keer uitgebreid over gehad.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178125919
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Mwah de schuldvraag betwijfelen is meer iets voor gekkies die iets teveel boven de pot lijm hebben gehangen.

Maar vraagtekens zetten bij het proces daar naar toe, met onder andere het vetorecht van Oekraine blijft wel een beetje dubieus. Iets met een slager die z'n eigen vlees keurt en dat van die vervelende slager aan de overkant erbij.
Volgens mij wordt die twijfel vooral gebruikt om de schuldvraag weer te ondermijnen, of Rusland toch als een wat minder 'bad guy' dan nu getoond, te laten zien. Het leidt in ieder geval enorm de aandacht af van waar dit onderzoek echt om moet gaan en dat weten deze 'critici' maar al te best en dat is met de vele slachtoffers en nabestaanden schandalig.
pi_178125933
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:06 schreef fathank het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Maar goed die discussie ga ik niet opnieuw met je aan. Praten tegen een muur is nog zinvoller. Daar hebben we het eerder al een keer uitgebreid over gehad.
Waar het om gaat is dat duidelijkheid ontstaat over de toedracht en de daders. Daar lijkt het JIT in geslaagd. Wat verder de rol is van Oekraine, zal mij een zorg zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178126190
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat duidelijkheid ontstaat over de toedracht en de daders. Daar lijkt het JIT in geslaagd. Wat verder de rol is van Oekraine, zal mij een zorg zijn.
En dat is het probleem, ze proberen met die vragen over Oekraine telkens de aandacht af te leiden van het echte onderzoek en waar het echt over zou moeten gaan, erg treurig dus.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:22:39 #110
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178126195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij wordt die twijfel vooral gebruikt om de schuldvraag weer te ondermijnen, of Rusland toch als een wat minder 'bad guy' dan nu getoond, te laten zien. Het leidt in ieder geval enorm de aandacht af van waar dit onderzoek echt om moet gaan en dat weten deze 'critici' maar al te best en dat is met de vele slachtoffers en nabestaanden schandalig.
Ik probeer het juist los van elkaar te zien. Maar zodra je ook maar een kritische noot plaatst over de opzet van het onderzoek word je gelijk in de hoek gedrukt met Rusland-fanaten en Putin-verafgoders.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat duidelijkheid ontstaat over de toedracht en de daders.
Eens.
quote:
Daar lijkt het JIT in geslaagd.
Ook eens
quote:
Wat verder de rol is van Oekraine, zal mij een zorg zijn.
Niet eens. Want op dat moment kon Oekraine nog niet uitgesloten worden als schuldige. Achteraf kun je wel zeggen "het boeit me niet want Oekraine is toch niet de schuldige" maar dat is niet hoe je een onderzoek hoort uit te voeren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178126241
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:22 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik probeer het juist los van elkaar te zien. Maar zodra je ook maar een kritische noot plaatst over de opzet van het onderzoek word je gelijk in de hoek gedrukt met Rusland-fanaten en Putin-verafgoders.

[..]

Eens.

[..]

Ook eens

[..]

Niet eens. Want op dat moment kon Oekraine nog niet uitgesloten worden als schuldige.
Gezien de omstandigheden en het uiteindelijke rapport denk ik niet dat er veel te klagen valt, en veto of niet, Oekraine gaf alle informatie die het Westen nodig had, Rusland gaf alleen wat het wilde geven, het gaat er om dat de onderzoekers alles konden inzien om een waardig rapport op te stellen, en dat konden ze, deed dit veto of wat dan ook verder niks aan af.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 16:34:40 #112
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178126523
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gezien de omstandigheden en het uiteindelijke rapport denk ik niet dat er veel te klagen valt, en veto of niet,Oekraine gaf alle informatie die het Westen nodig had,
Dat laatste is nogal wat gesteggel over geweest. Wel of geen primaire radarbeelden bijvoorbeeld (Die waren toevallig in onderhoud die dag?). En of daar nou wel of niet om gevraagd was door Nederland.

quote:
Rusland gaf alleen wat het wilde geven,
Klopt. Mooie paintplaatjes van straaljagers op radarbeelden enzulks :')

quote:
het gaat er om dat de onderzoekers alles konden inzien om een waardig rapport op te stellen, en dat konden ze, deed dit veto of wat dan ook verder niks aan af.
Juist omdat dit zo'n gevoelig dossier is had je juist alle mogelijkheden van twijfel zoveel mogelijk moeten vermijden. Inmenging in het onderzoek van een partij die op voorhand niet redelijkerwijs kan worden uitgesloten als dader vind ik best wel een issue.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178126663
Baudet is een landverrader. In de hoop om aandacht, stemmen en aanzien te winnen steekt hij de nabestaanden van MH-17 een dolk in de rug.
pi_178126669
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 16:34 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat laatste is nogal wat gesteggel over geweest. Wel of geen primaire radarbeelden bijvoorbeeld (Die waren toevallig in onderhoud die dag?). En of daar nou wel of niet om gevraagd was door Nederland.

[..]

Klopt. Mooie paintplaatjes van straaljagers op radarbeelden enzulks :')

[..]

Juist omdat dit zo'n gevoelig dossier is had je juist alle mogelijkheden van twijfel zoveel mogelijk moeten vermijden. Inmenging in het onderzoek van een partij die op voorhand niet redelijkerwijs kan worden uitgesloten als dader vind ik best wel een issue.
Ik kan me prima voorstellen dat in het geval van een conflict en daar is nu eenmaal een conflict aan de gang, dat je niet al je informatie in de openbaarheid wilt gooien, maar tegelijkertijd de informatie best wilt verstrekken aan het onderzoek om een rapport te kunnen opstellen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 19:48:11 #115
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178130442
https://www.telegraaf.nl/(...)intrekken-referendum

Ik blijf nog een beetje hoop houden dat de boel lang genoeg gerekt kan worden tot na de provinciale staten verkiezingen, waar de coalitie mogelijk haar meerderheid verliest.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178130753
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:48 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)intrekken-referendum

Ik blijf nog een beetje hoop houden dat de boel lang genoeg gerekt kan worden tot na de provinciale staten verkiezingen, waar de coalitie mogelijk haar meerderheid verliest.
De voor de coalitie belangrijkste zin uit dat stuk lijkt me:
quote:
Het kabinet staat wel in zijn recht, gaven de vier opgetrommelde staatsrechtgeleerden zuinigjes toe.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:06:43 #117
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178130970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De voor de coalitie belangrijkste zin uit dat stuk lijkt me:

[..]

Ben benieuwd wat de 1e kamer uiteindelijk gaat doen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178131012
Heeft FVD als zelfbenoemd voorstander van referenda eigenlijk op enige wijze campagne gevoerd voor het referendum over de WIV? Ik kan me niet herinneren iets van hen gehoord of gezien te hebben daarover.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:31:10 #119
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178131515
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft FVD als zelfbenoemd voorstander van referenda eigenlijk op enige wijze campagne gevoerd voor het referendum over de WIV? Ik kan me niet herinneren iets van hen gehoord of gezien te hebben daarover.
Ik weet dat het JFVD twee keer een debatavond heeft gehouden over de WIV met een voor en tegenstander.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178131797
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
Heeft FVD als zelfbenoemd voorstander van referenda eigenlijk op enige wijze campagne gevoerd voor het referendum over de WIV? Ik kan me niet herinneren iets van hen gehoord of gezien te hebben daarover.
Nee. De jongerenpartij wel zoals hierboven is aangegeven. Hoeft ook niet: het FvD was niet uitgesproken voor of tegenstander. Zij liet de discussie dus over aan hen die daar wel stelling in namen, en zou de lijn v/h referendum volgen.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:43:47 #121
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178131920
Ze hebben wel behoorlijk campagne gevoerd toen het referendum nog in de handtekeningenfase zat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178132000
Vreemd, je zou verwachten dat een refrendumpartij hoe dan ook mensen aanmoedigt te gaan stemmen bij het vermoedelijk laatste referendum, zelfs als het onderwerp haar kennelijk aanzienlijk minder aan het hart gaat dan een associatieverdrag met Oekraïne.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:11:00 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178132702
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. De jongerenpartij wel zoals hierboven is aangegeven. Hoeft ook niet: het FvD was niet uitgesproken voor of tegenstander. Zij liet de discussie dus over aan hen die daar wel stelling in namen, en zou de lijn v/h referendum volgen.
Als je zo uitgesproken voor referenda bent moet je iig de mensen aansporen er voor te gaan stemmen dunkt me. Of die mensen nu voor of tegen gaan stemmen...

Edit: wat Kansenjongere zegt dus :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178133193
Het FvD was natuurlijk wel uitgesproken tegenstander van de sleepwet zoals die er lag.

fvdemocratie twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 00:27:25 #FVD steunt referendum over #sleepwet. FVD wil opsporing in NL verbeteren. Nog meer aftappen is heilloze weg. NL is nu al WK aftappen. #FVD https://t.co/bxdE9aaB57 reageer retweet
quote:
“Je emails, je Whatsappjes, je internet zoekgeschiedenis. Je telefoongesprekken. Wie je vrienden zijn, met wie je aan het daten bent, je elektreonisch patiëntendossier. En dat je stiekem op zoek bent naar een andere baan. Al dat soort zaken kan de overheid straks zonder enig probleem bekijken en jarenlang opslaan en bewaren als de nieuwe wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten erdoor komt,” begint Thierry zijn video. “De sleepwetnet wordt die genoemd, omdat ‘ie als een sleepnet alle mogelijke informatie kan verzamelen. Ook informatie die niets met een strafbaar feit te maken heeft.”
Ze hebben het alleen niet in het partijprogramma staan, maar ze waren duidelijk tegen natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178135710
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:28 schreef Ludachrist het volgende:
Het FvD was natuurlijk wel uitgesproken tegenstander van de sleepwet zoals die er lag.

fvdemocratie twitterde op dinsdag 15-08-2017 om 00:27:25 #FVD steunt referendum over #sleepwet. FVD wil opsporing in NL verbeteren. Nog meer aftappen is heilloze weg. NL is nu al WK aftappen. #FVD https://t.co/bxdE9aaB57 reageer retweet
[..]

Ze hebben het alleen niet in het partijprogramma staan, maar ze waren duidelijk tegen natuurlijk.
Inderdaad. Ik heb me verkeerd uitgedrukt; of tenminste... Het FvD was inderdaad een tegenstander van de sleepwet. Maar tegelijkertijd begreep Baudet ook dat men hier wel een voorstander van zou kunnen zijn. In dat geval had het FvD dat standpunt overgenomen.
pi_178135814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:47 schreef Kansenjongere het volgende:
Vreemd, je zou verwachten dat een refrendumpartij hoe dan ook mensen aanmoedigt te gaan stemmen bij het vermoedelijk laatste referendum, zelfs als het onderwerp haar kennelijk aanzienlijk minder aan het hart gaat dan een associatieverdrag met Oekraïne.
Ik denk dat het FvD haar peilen gericht heeft op de gemeenteraadsverkiezingen, in plaats van op een referendum waarvan naar de uitslag niet zal worden geluisterd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 27-03-2018 23:52:11 ]
pi_178137281
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 15:47 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet zegt in een reactie dat de ondertekening van de brief een privékwestie is: Forum voor Democratie zal geen campagne voeren voor een nieuw MH17-onderzoek. Baudet benadrukt dat hij niet vindt dat de Russen er niets mee te maken hebben, zoals sommige van de briefschrijvers stellen. Hij heeft getekend omdat hij sommige aspecten van het onderzoek opmerkelijk vindt.

Maar nogmaals, waarom is dit nu opeens weer relevant?
Een privékwestie? De mening van een partijleider over een politiek zeer gevoelig dossier, dat kun met geen mogelijkheid afdoen als privékwestie.
pi_178140688
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 00:11 schreef archito het volgende:

[..]

Een privékwestie? De mening van een partijleider over een politiek zeer gevoelig dossier, dat kun met geen mogelijkheid afdoen als privékwestie.
Vind ik ook wat makkelijk, zeker als een van de schrijvers van de brief het volgende laat optekenen:

quote:
Billy Six is samen met journalist Joost Niemöller het brein van de actie, zo laat hij weten in een telefonisch interview. Alle 26 ondertekenaars zijn ervan overtuigd dat vlucht MH17 niet door een uit Rusland afkomstige Buk neergehaald is, zegt hij. In de maanden voor het versturen van de brief zijn er diverse bijeenkomsten geweest.
En Baudet zelf kan wel zeggen dat hij gelooft dat het de Russen waren, maar even later zegt hij in dat interview:

quote:
Baudet: 'Het JIT geeft vetorecht aan Oekraïne over welke bewijzen wel of niet kunnen worden toegelaten. Waarom heeft de VS de primaire radarbeelden nooit openbaar gemaakt? Waarom heeft de Oekraïense verkeersleiding de piloten van MH17 een routewijziging door laten voeren? Zit het team niet te veel in een tunnelvisie dat de dader van tevoren al bekend is?'
https://www.google.nl/amp(...)eschokt~a4455637/amp

Jammer dat hij niet naar het debat hierover kwam zodat er wat duidelijkheid verschaft kon worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178140854
Goed... Hebben mensen het debat met minister Grapperhaus gezien? Wat ik ook al dacht: de wettelijke mogelijkheden tot vervolging zijn er al. Daar hoeft de wet niet voor te worden aangepast; dit is het oproepen tot geweld en daarmee voldoende om de beste man te veroordelen.
pi_178140916
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:32 schreef Mr.Major het volgende:
Goed... Hebben mensen het debat met minister Grapperhaus gezien? Wat ik ook al dacht: de wettelijke mogelijkheden tot vervolging zijn er al. Daar hoeft de wet niet voor te worden aangepast; dit is het oproepen tot geweld en daarmee voldoende om de beste man te veroordelen.
Wie veroordelen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:59:41 #131
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_178140975
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wie veroordelen?
Die maffe imam die in verhullend taalgebruik Aboutaleb een afvallige noemt, gok ik.
pi_178141339
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Die maffe imam die in verhullend taalgebruik Aboutaleb een afvallige noemt, gok ik.
Ah, dat zou kunnen inderdaad.

Vraag me af wat dat hier doet, want volgens mij zijn zowel Grapperhaus, de imam en Aboutaleb niet verbonden aan het FvD. Benieuwd naar de duiding van Mr.Major.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:25:07 #133
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178143052
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ah, dat zou kunnen inderdaad.

Vraag me af wat dat hier doet, want volgens mij zijn zowel Grapperhaus, de imam en Aboutaleb niet verbonden aan het FvD. Benieuwd naar de duiding van Mr.Major.
Hiddema heeft het debat hierover gevoerd namens FvD met Grapperhaus.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178143957
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Vind ik ook wat makkelijk, zeker als een van de schrijvers van de brief het volgende laat optekenen:

[..]

En Baudet zelf kan wel zeggen dat hij gelooft dat het de Russen waren, maar even later zegt hij in dat interview:

[..]

https://www.google.nl/amp(...)eschokt~a4455637/amp

Jammer dat hij niet naar het debat hierover kwam zodat er wat duidelijkheid verschaft kon worden.
Vind het ook wat zwak dat een aantal FvD-aanhangers in dit topic aangeeft deze brief niet relevant te vinden, omdat die meer dan een jaar geleden is verstuurd.

Sindsdien heeft Baudet zich echter stil gehouden over de MH17. Hij was inderdaad zelfs niet aanwezig bij het Kamerdebat. Zeer storend, wat mij betreft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178144243
Voordeel hiervan is wel, dat als FvD'ers er weer eens wat oude uitspraken van een politicus er aan de haren bijslepen, we ze in hun gezicht kunnen uitlachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:28:34 #136
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178144382
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het ook wat zwak dat een aantal FvD-aanhangers in dit topic aangeeft deze brief niet relevant te vinden, omdat die meer dan een jaar geleden is verstuurd.

Sindsdien heeft Baudet zich echter stil gehouden over de MH17. Hij was inderdaad zelfs niet aanwezig bij het Kamerdebat. Zeer storend, wat mij betreft.
De brief is in die zin niet relevant omdat het volgens jou een voorbeeld was van het feit dat Baudet bewust twijfel blijft zaaien over de MH-17

1x een brief ondertekenen valt nou niet echt onder "bewust twijfel blijven zaaien".
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178144473
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:28 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De brief is in die zin niet relevant omdat het volgens jou een voorbeeld was van het feit dat Baudet bewust twijfel blijft zaaien over de MH-17

1x een brief ondertekenen valt nou niet echt onder "bewust twijfel blijven zaaien".
Sorry hoor, maar dit is gewoon lariekoek en de zoveelste idiote poging om twijfelachtige acties van Baudet recht te lullen. Dubieuze uitspraken van zijn kant begrijpen we verkeerd, ontmoeten met extreme denkers stellen niks voor en nu wordt opgevoerd dat een brief niks zegt.

Hoepel toch eind op met die onzin. Baudet blijft twijfel zaaien omdat hij nooit heeft verklaard dat hij de conclusie onderschrijft dat de BUK afkomstig was uit Rusland. Hij had helderheid kunnen verschaffen tijdens het Kamerdebat, maar dat liet hij aan zich voorbij gaan. De onduidelijkheid duurt dus voort.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178144540
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is gewoon lariekoek en de zoveelste idiote poging om twijfelachtige acties van Baudet recht te lullen. Dubieuze uitspraken van zijn kant begrijpen we verkeerd, ontmoeten met extreme denkers stellen niks voor en nu wordt opgevoerd dat een brief niks zegt.

Hoepel toch eind op met die onzin. Baudet blijft twijfel zaaien omdat hij nooit heeft verklaard dat hij de conclusie onderschrijft dat de BUK afkomstig was uit Rusland. Hij had helderheid kunnen verschaffen tijdens het Kamerdebat, maar dat liet hij aan zich voorbij gaan. De onduidelijkheid duurt dus voort.
Ben jij ook zo kritisch over de VVD ?

Antwoord: Nee :')

Dat JIT onderzoek gebruikt alleen social media fotos en filmpjes en wat drogredeneringen. Gooi daar een dikke pot Westerse-propagandasaus overheen. Met uitjes. En dat noemen ze hier onderzoek :')
Je bent wel heel lom als je dan niet gaat twijfelen.
  woensdag 28 maart 2018 @ 11:41:17 #139
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178144585
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is gewoon lariekoek en de zoveelste idiote poging om twijfelachtige acties van Baudet recht te lullen. Dubieuze uitspraken van zijn kant begrijpen we verkeerd, ontmoeten met extreme denkers stellen niks voor en nu wordt opgevoerd dat een brief niks zegt.

Hoepel toch eind op met die onzin. Baudet blijft twijfel zaaien omdat hij nooit heeft verklaard dat hij de conclusie onderschrijft dat de BUK afkomstig was uit Rusland. Hij had helderheid kunnen verschaffen tijdens het Kamerdebat, maar dat liet hij aan zich voorbij gaan. De onduidelijkheid duurt dus voort.
Dus omdat hij nooit heeft verklaard dat hij de conclusie onderschrijft dat de BUK afkomstig was uit Rusland betekend dat automatisch dat hij het tegenovergestelde denkt? Omdat hij een keer een brief heeft ondertekent?(Waarin hij letterlijk stelt dat hij niet vind dat de Russen er niks mee te maken hebben maar dat hij bepaalde aspecten van het onderzoek vreemd vind) Sterk argument hoor ^O^

Daarnaast is indertijd ook duidelijk gemaakt dat FvD geen campagne voert voor een nieuw onderzoek. Maar voor sommige zal het altijd onduidelijk blijven.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178144642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Hiddema heeft het debat hierover gevoerd namens FvD met Grapperhaus.
Ah, op die fiets.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178144698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:41 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus omdat hij nooit heeft verklaard dat hij de conclusie onderschrijft dat de BUK afkomstig was uit Rusland betekend dat automatisch dat hij het tegenovergestelde denkt? Omdat hij een keer een brief heeft ondertekent?(Waarin hij letterlijk stelt dat hij niet vind dat de Russen er niks mee te maken hebben maar dat hij bepaalde aspecten van het onderzoek vreemd vind) Sterk argument hoor ^O^

Daarnaast is indertijd ook duidelijk gemaakt dat FvD geen campagne voert voor een nieuw onderzoek. Maar voor sommige zal het altijd onduidelijk blijven.
Waar stel ik dat Baudet het tegenovergestelde denkt? De brief zaait twijfel over de conclusies van het JIT en werpt in feite de vraag op of Rusland wel kan worden gezien als de hoofdverdachte. Mijn formulering over Baudet was dan ook juist.

Maar Baudet ondertekent zo'n brief en laat vervolgens verstek gaan bij een belangrijk debat over de MH17. Verder laat hij zich niet uit over de ramp. Wel benadrukt hij dat we vooral vrienden moeten zijn met Rusland en retweet hij enthousiast allerlei pro-Russische propaganda.

Tsja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178144936
Speciaal voor Koos twee bronnen erbij gezocht.

thierrybaudet twitterde op dinsdag 23-05-2017 om 09:19:39 Echt of fake? @wierdduk @PieterOmtzigt @WaterdrinkerP @crmerlen? Russische krant publiceert schokkende MH17 docs. https://t.co/LwWUvIViy9 reageer retweet
thierrybaudet twitterde op vrijdag 08-07-2016 om 17:31:32 Mijn positie is: geen enkele reden voor conflict met Rusland. We got bigger issues to deal with. Let's be friends. https://t.co/haSbijzSqi reageer retweet
Wel weer een tijdje oud al.

Daarnaast heeft hij natuurlijk John Laughland, voorzitter van een door Rusland opgezette denktank ( Institute of Democracy and Cooperation ) laten spreken op het FvD-congres.

Laten we het er maar op houden dat Thierry er niet helemaal duidelijk over is of hij nu wel of niet gelooft dat Rusland een rol heeft gespeeld rondom MH-17. Hij blijft behoorlijk op de vlakte.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178145077
quote:
2s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:58 schreef Ludachrist het volgende:
Speciaal voor Koos twee bronnen erbij gezocht.

thierrybaudet twitterde op dinsdag 23-05-2017 om 09:19:39 Echt of fake? @wierdduk @PieterOmtzigt @WaterdrinkerP @crmerlen? Russische krant publiceert schokkende MH17 docs. https://t.co/LwWUvIViy9 reageer retweet
thierrybaudet twitterde op vrijdag 08-07-2016 om 17:31:32 Mijn positie is: geen enkele reden voor conflict met Rusland. We got bigger issues to deal with. Let's be friends. https://t.co/haSbijzSqi reageer retweet
Wel weer een tijdje oud al.

Daarnaast heeft hij natuurlijk John Laughland, voorzitter van een door Rusland opgezette denktank ( Institute of Democracy and Cooperation ) laten spreken op het FvD-congres.

Laten we het er maar op houden dat Thierry er niet helemaal duidelijk over is of hij nu wel of niet gelooft dat Rusland een rol heeft gespeeld rondom MH-17. Hij blijft behoorlijk op de vlakte.
Het is een stijl die kenmerkend is geworden voor Baudet. Laat een hoop in het midden. Zaai net voldoende twijfel, zonder je volmondig over een kwestie uit te spreken.

Rusland en degenen die vinden dat het land niets heeft te maken met de MH17, zien in Baudet een bondgenoot.

Tegelijkertijd kan Baudet de vermoorde onschuld spelen door te zeggen dat hij nooit heeft verklaard dat Rusland onschuldig is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178145227
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een stijl die kenmerkend is geworden voor Baudet. Laat een hoop in het midden. Zaai net voldoende twijfel, zonder je volmondig over een kwestie uit te spreken.

Rusland en degenen die vinden dat het land niets heeft te maken met de MH17, zien in Baudet een bondgenoot.

Tegelijkertijd kan Baudet de vermoorde onschuld spelen door te zeggen dat hij nooit heeft verklaard dat Rusland onschuldig is.
Dat eerste wat je zegt. Doen niet alle politici dat en vooral die van VVD? Altijd vage bewoordng gebruiken niks uitsluitend slalommen enzo.

En dat tweede. Hoe weet jij zo zeker dat Rusland de schuldige is voor MH17. Want dat is wat je heel tendentieus laat doorschemeren. Voorstanders van Baudet framen als Ruslandlovers en fout ofzo. Verschrikkelijk. Irritant. Er kunnen toch ook Baudet-fans zijn met een neutrale mening over de schuldvraag. Dat hebben de VVD propagandisten dan weer absoluut niet. Die weten de uitslag al zo goed als zeker :r

[ Bericht 10% gewijzigd door Crazylikethatglue op 28-03-2018 12:19:14 ]
pi_178145260
Hoeveel politici hebben zich uitgesproken over het feit dat Oekraine het luchtruim openhield nadat één van hun transportvliegtuigen was neergehaald met een BUK?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178145377
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel politici hebben zich uitgesproken over het feit dat Oekraine het luchtruim openhield nadat één van hun transportvliegtuigen was neergehaald met een BUK?
Het was toch gesloten tot 32.000ft? Daar vlogen ze boven, dat vliegtuig van een paar dagen eerder vloog daar ruimschoots onder dacht ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178146006
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het was toch gesloten tot 32.000ft? Daar vlogen ze boven, dat vliegtuig van een paar dagen eerder vloog daar ruimschoots onder dacht ik.
Dat vloog op 6,5 km hoogte, hoger dan een MANPAD kan raken. Er is geen enkele SAM met een plafond tussen 20000ft en 32000ft, als ze 20000ft halen is er geen veilige hoogte voor passagiersvliegtuigen.
Ze wisten dat het met een BUK afgeschoten was, het Pentagon had een maand eerder gemeld dat rebellen opgeleid werden in het gebruik van de BUK, en rebellen hadden toegegeven dat ze BUKs hadden. Dan wisten ze dat de minimumhoogte van 30.000ft (?) naar 32.000ft verleggen geen enkel verschil zou maken.

Bleek ook uit de reacties (en op piloten forums)
quote:
At a media briefing in Montreal Tuesday, ICAO, IATA, ACI and CANSO issued a joint statement condemning the shoot down and the lack of access to the crash site, where bodies still have to be recovered.

“While aviation is the safest form of transport, the MH17 incident has raised troubling concerns with respect to civilian aircraft operating to, from and over conflict zones,” the joint statement said.

“We have met at ICAO today with collective resolve to urgently review the issues and potential responses to be pursued. As a first step, states have been reminded by ICAO of their responsibilities to address any potential risks to civil aviation in their airspace.”
http://aviationweek.com/c(...)ace-safety-wake-mh17
quote:
MH17: Airlines to push for independent guidance on airspace safety

Global airlines will push to get "neutral information" on whether to use or avoid airspace over conflict zones at Tuesday's meeting of the UN aviation agency and other airline bodies, a European-based airline industry source said.

The UN agency, the International Civil Aviation Organisation (ICAO), has invited the heads of the airline industry, airports and the world's air traffic control networks to the Montreal meeting to discuss what needs to be changed to ensure that airliners are flying in secure airspace after the downing of Malaysia Airlines (MAS) flight MH17 over Ukraine on July 17 took 298 lives.

The meeting is likely to hear calls for wider international powers to intervene when a country fails to monitor threats to its airspace. The MAS crash occurred after Ukraine left open air corridors that lay within the range of the missile blamed for destroying the jet.

Airlines, represented by International Air Transport Association (IATA), will tell the meeting they urgently need improved access to "neutral information based on objective criteria," the industry source said.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178146288
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 11:21 schreef xpompompomx het volgende:
Voordeel hiervan is wel, dat als FvD'ers er weer eens wat oude uitspraken van een politicus er aan de haren bijslepen, we ze in hun gezicht kunnen uitlachen.
Lach je dan ook mensen uit die oude uitspraken van Yernaz en Baudet erbij halen? Of werkt dat niet zo?
pi_178146362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 12:15 schreef crystal_meth het volgende:
Hoeveel politici hebben zich uitgesproken over het feit dat Oekraine het luchtruim openhield nadat één van hun transportvliegtuigen was neergehaald met een BUK?
Dit is inderdaad onwijs dom geweest. In een oorlogsgebied waarin vliegtuigen worden neergehaald moet je niet willen vliegen. Er hoeft maar net even een verandering in vliegroutes te worden genomen (is gebeurd bij MH17 maar ik weet niet of dat uitgemaakt heeft) en je hebt zo verwarring. Als je dan een minder slimme seperatist hebt zit een "ongelukje" in een klein hoekje.
pi_178147502
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is inderdaad onwijs dom geweest. In een oorlogsgebied waarin vliegtuigen worden neergehaald moet je niet willen vliegen. Er hoeft maar net even een verandering in vliegroutes te worden genomen (is gebeurd bij MH17 maar ik weet niet of dat uitgemaakt heeft) en je hebt zo verwarring. Als je dan een minder slimme seperatist hebt zit een "ongelukje" in een klein hoekje.
Vanuit Kiev's oogpunt was het een logische beslissing. De vluchten leverden geld op, en als de rebellen een passagiersvliegtuig neerhalen is dat gunstig voor Kiev, zou eventueel zelfs een miltaire coalitie tegen de rebellen en Rusland kunnen opleveren. Maar dat het logisch is betekent niet dat men het niet moet veroordelen, je wil zo'n taktiek niet aanmoedigen. Was trouwens niet de eerste keer dat de EU betrokken raakte, eerder waren Westerse waarnemers met (dankzij?) hun Oekrainse begeleiders in rebellengebied beland, waar ze wekenlang gevangen gehouden werden. maar goed, dat is offtopic.

Er is natuurlijk een verschil tussen zwijgen en twijfel zaaien. Het ondertekenen van die brief is alvast bedenkelijk, het voedt de conspiracy believers, en lijkt maar één bedoeling te hebben: twijfel over Rusland's betrokkenheid zaaien. Of ie dat ook echt gelooft?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178149055
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Vanuit Kiev's oogpunt was het een logische beslissing. De vluchten leverden geld op, en als de rebellen een passagiersvliegtuig neerhalen is dat gunstig voor Kiev, zou eventueel zelfs een miltaire coalitie tegen de rebellen en Rusland kunnen opleveren. Maar dat het logisch is betekent niet dat men het niet moet veroordelen, je wil zo'n taktiek niet aanmoedigen. Was trouwens niet de eerste keer dat de EU betrokken raakte, eerder waren Westerse waarnemers met (dankzij?) hun Oekrainse begeleiders in rebellengebied beland, waar ze wekenlang gevangen gehouden werden. maar goed, dat is offtopic.

Er is natuurlijk een verschil tussen zwijgen en twijfel zaaien. Het ondertekenen van die brief is alvast bedenkelijk, het voedt de conspiracy believers, en lijkt maar één bedoeling te hebben: twijfel over Rusland's betrokkenheid zaaien. Of ie dat ook echt gelooft?
Hoewel ik vind dat je een sterk punt maakt, vraag ik mij ook af in hoeverre de luchtvaartmaatschappijen zelf verantwoordelijk zijn voor de gekozen route. Dat je door het luchtruim van Oekraïne kan vliegen betekent toch niet dat je dat ook moet doen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178150176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel ik vind dat je een sterk punt maakt, vraag ik mij ook af in hoeverre de luchtvaartmaatschappijen zelf verantwoordelijk zijn voor de gekozen route. Dat je door het luchtruim van Oekraïne kan vliegen betekent toch niet dat je dat ook moet doen?
De Amerikaanse maatschappijen vlogen niet over Oekraine, maar dat was op advies van de overheid dacht ik. Andere overheden doen dat minder. In hoeverre Malaysia Airlines/KLM afweek van de norm weet ik niet, dacht dat er heel wat verkeer was. Kan ook zijn dat de beslissing afhing van de eventuele meerkost, winstmarges etc. Dan betreft het civielrechtelijke aansprakelijk, geen strafrecht of internationaal recht (morele aansprakelijkheid buiten beschouwing gelaten). In de VS zou een civiele zaak tegen Malaysia Airlines/KLM waarschijnlijk succes hebben, of dat in Europa ook het geval is weet ik niet. Of Maleisië ook verantwoordelijkheid draagt lijkt twijfelachtig.
quote:
This chapter identifies various legal options available to the relatives of the MH17 victims to seek financial compensation for losses suffered. Those that may have violated their responsibilities to ensure the safety of passengers on board Flight MH17 include i) Ukraine; ii) Malaysia Airlines/KLM; and iii) Malaysia. First, based on both national and international legislation, it can be argued that Ukraine has a duty to protect foreigners legally passing through its airspace, which could form the legal ground for a case in Ukraine against the state. Second, a civil suit against the airlines could be brought before a court in several states based on the Chicago and Montreal Conventions. Third, a case against Malaysia, as the state where the airline has its domicile, might be faced with some obstacles, as there is no clear legal obligation for such states to conduct risk assessments or ensure the safety of proposed flight routes. It differs per state how involved the relevant authorities are in the establishment of flight routes of its airlines.
Andere verantwoordelijkheden:
quote:
Under the doctrine of state responsibility, the Netherlands and/or Malaysia may be able to
bring a case before the ICJ for violations of international law and internationally wrongful acts attributable to Russia and/or Ukraine. While it is in general very difficult to meet the criteria for jurisdiction before the ICJ, the civil aviation conventions may allow for such proceedingsregarding the MH17 situation. There are strong arguments supporting the position that Russia and Ukraine may have violated their obligations under the civil aviation conventions to communicate information, to investigate the situation and allegations against potential perpetrators, and to prosecute or extradite those that may be responsible. However, attributing the actual firing of the missile on Flight MH17 onto a state will be much more difficult and depends on the availability of evidence to establish a link between the perpetrators (including those who ordered or contributed to firing the missile) and the relevant state. Nonetheless, a number of contentious cases and Advisory Opinions by the ICJ have shown that, even where the Court cannot find a state directly liable for violations of specific international obligations, it can elaborate on the factual background of the case. This declarative function of the ICJ’s judgments may serve to publicly characterize the conduct of the respondent state or even provide a degree of satisfaction for the relatives of the victims.
quote:
There are several other relevant violations of international law, including violations of
international humanitarian law and international human rights law, that could potentially be
attributed to either Russia or Ukraine. However, for these violations it is more difficult to find a
court with jurisdiction over such state violations, and thus to bring proceedings. A clear
exception to this is the European Court of Human Rights, which has jurisdiction over the
Netherlands, Ukraine and Russia, and can hold them accountable for violating their obligations
under the European Convention on Human Rights. With regard to MH17, victims could
potentially bring proceedings against Russia and/or Ukraine for violating the right to life. The standard of proof before the ECtHR is lower than that required by the ICC (which determines individual criminal liability). Where a violation is found, the ECtHR can issue binding judgments against member states and provide just satisfaction, which could be helpful in obtaining redress for victims.
Paper van de VU Amsterdam, op vraag van het parlement
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178153010
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 08:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ah, dat zou kunnen inderdaad.

Vraag me af wat dat hier doet, want volgens mij zijn zowel Grapperhaus, de imam en Aboutaleb niet verbonden aan het FvD. Benieuwd naar de duiding van Mr.Major.
Is dit iets nieuws trouwens? Alles wat niet 100% direct verbonden is aan het FvD (en in hun agenda past) wordt bestempeld als offtopic?
pi_178153345
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is dit iets nieuws trouwens? Alles wat niet 100% direct verbonden is aan het FvD (en in hun agenda past) wordt bestempeld als offtopic?
Is het erg gek dat dingen die niet bij het onderwerp van het topic horen worden bestempeld als niet bij het onderwerp van het topic horend?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178154927
quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2018 18:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is het erg gek dat dingen die niet bij het onderwerp van het topic horen worden bestempeld als niet bij het onderwerp van het topic horend?
Is het logisch dat jij denkt te kunnen bepalen wat wel en wat niet tot het onderwerp behoort? Hiddema heeft erover gedebatteerd in de 2e kamer. Als jij mij kan uitleggen hoe dat offtopic is in het FvD topic... Lijkt me eerder een soort defensieve reflex. De frequentie van deze reflexen lijkt bovendien ook toe te nemen, wat me een onwenselijke ontwikkeling lijkt.
pi_178155462
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is het logisch dat jij denkt te kunnen bepalen wat wel en wat niet tot het onderwerp behoort? Hiddema heeft erover gedebatteerd in de 2e kamer. Als jij mij kan uitleggen hoe dat offtopic is in het FvD topic... Lijkt me eerder een soort defensieve reflex. De frequentie van deze reflexen lijkt bovendien ook toe te nemen, wat me een onwenselijke ontwikkeling lijkt.
:') . Ja, dat zal het zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178155706
Huh? Heeft Hiddema gedebatteerd? Wanneer?
pi_178155990
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 19:54 schreef Jigzoz het volgende:
Huh? Heeft Hiddema gedebatteerd? Wanneer?
Gisteren


Als het offtopic is haal ik het weg hoor.
pi_178156001
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gister
En? Deed ie het goed? Wat was zijn standpunt?
pi_178156049
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En? Deed ie het goed? Wat was zijn standpunt?
Heb het gehele debat nog niet gezien (doelend op dit filmpje). Standpunt kwam (zoals vaker) neer op: huidige wet handhaven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 28-03-2018 20:37:13 ]
pi_178156092
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heb het gehele debat nog niet gezien. Ga ik vanavond eens voor zitten. Standpunt kwam (zoals vaker) neer op: huidige wet handhaven.
Eh... Hiddema pleitte voor het handhaven van een bestaande wet?

Dapper. Hoop ophef zeker meteen?
  Moderator woensdag 28 maart 2018 @ 20:10:37 #162
236264 crew  capricia
pi_178156194
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gisteren


Als het offtopic is haal ik het weg hoor.
30 nov 2017 staat bij de video?
Definitely not CIA
pi_178156315
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

30 nov 2017 staat bij de video?
Nou ja, gisteren, vier maanden terug... Details...
pi_178156735
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, gisteren, vier maanden terug... Details...
Ho verkeerde. Zoals ik al zei: ik heb het nog niet gezien.
pi_178156772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Hiddema pleitte voor het handhaven van een bestaande wet?

Dapper. Hoop ophef zeker meteen?
Moet dat dan?
pi_178156841
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ho verkeerde. Zoals ik al zei: ik heb het nog niet gezien.

O, wacht! Daar heb ik wél wat over gehoord. Een of andere imam had gezegd dat Aboutaleb geen echte moslim is of zo en nu vinden allerlei politici dat de vrijheid van meningsuiting ingeperkt moet worden.

Voor moslims dan hè. Niet voor rechtsradicalen.
pi_178156878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wacht! Daar heb ik wél wat over gehoord. Een of andere imam had gezegd dat Aboutaleb geen echte moslim is of zo en nu vinden allerlei politici dat de vrijheid van meningsuiting ingeperkt moet worden.

Voor moslims dan hè. Niet voor rechtsradicalen.
Dat staat ook zo in de wet: vrijheid van meningsuiting inperken, maar niet voor rechtsradicalen, maar voor die kutmoslims.

:') En het FvD is natuurlijk voorstander van deze inperking, want het is een fascistische partij enzo.
pi_178156918
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat staat ook zo in de wet: vrijheid van meningsuiting inperken, maar niet voor rechtsradicalen, maar voor die kutmoslims.

:') En het FvD is natuurlijk voorstander van deze inperking, want het is een fascistische partij enzo.
Eh, wat? Net wilde FvD toch nog de wet juist handhaven? Of was dat in november 2017 nog zo, maar nu niet meer?
pi_178157149
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh, wat? Net wilde FvD toch nog de wet juist handhaven? Of was dat in november 2017 nog zo, maar nu niet meer?
/s
pi_178157164
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

/s
Jij volgt het ook niet meer?
pi_178157680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Jij volgt het ook niet meer?
Wat snap je precies niet?
pi_178157720
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat snap je precies niet?
Waar je het eigenlijk over hebt.
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:16:40 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178157841
Intelligent gesprek weer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178158273
quote:
10s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:16 schreef Molurus het volgende:
Intelligent gesprek weer.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Voor moslims dan hè. Niet voor rechtsradicalen.
Dat is met zulke opmerkingen dan ook wel erg lastig.
pi_178158316
Het is toch op zijn minst opmerkelijk dat de voorvechters van de vrijheid van meningsuiting daar ineens tegen zijn als het een moslim betreft?
  woensdag 28 maart 2018 @ 21:43:02 #176
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178158419
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is met zulke opmerkingen dan ook wel erg lastig.
Want rechtsradicalen zijn niet selectief tav de vrijheid van meningsuiting?

Da's nieuw voor me.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178158656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:38 schreef Jigzoz het volgende:
Het is toch op zijn minst opmerkelijk dat de voorvechters van de vrijheid van meningsuiting daar ineens tegen zijn als het een moslim betreft?
Het betreft niet "een moslim" het betreft een gigantische haatbaard die provoceert, radicaliseert en dermate oproept tot geweld dat mensen beveiligd moeten worden.

Daar islamofobie in zien is echt een grote gospe.

Maar, ik vind het wel een probleem dat zonder reden men gaat tarten aan de vrijheid van meningsuiting. Gelukkig realiseert het FvD zich dat het niet mee hoeft te gaan in dit soort symboolpolitiek maar zich sterk maakt voor een pragmatische oplossing met zo min mogelijke negatieve bijeffecten.
pi_178158710
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het betreft niet "een moslim" het betreft een gigantische haatbaard die provoceert, radicaliseert en dermate oproept tot geweld dat mensen beveiligd moeten worden.

Daar islamofobie in zien is echt een grote gospe.
Ik geloof niet in 'islamofobie'.
quote:
Maar, ik vind het wel een probleem dat zonder reden men gaat tarten aan de vrijheid van meningsuiting. Gelukkig realiseert het FvD zich dat het niet mee hoeft te gaan in dit soort symboolpolitiek maar zich sterk maakt voor een pragmatische oplossing met zo min mogelijke negatieve bijeffecten.
Namelijk?
pi_178158899
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 21:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik geloof niet in 'islamofobie'.

[..]

Namelijk?
Wat is er dan zo opmerkelijk aan?

Dit is gewoon oproepen/aanzetten tot geweld. Zo niet zou de beveiliging ook niet nodig zijn.
pi_178158926
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is gewoon oproepen/aanzetten tot geweld. Zo niet zou de beveiliging ook niet nodig zijn.
In welke uiting zie jij een oproep tot geweld?
  woensdag 28 maart 2018 @ 22:39:56 #181
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178160076
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In welke uiting zie jij een oproep tot geweld?
En toen was het weer stil.

Verrassend. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:33:32 #182
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178165552
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178166556
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wacht! Daar heb ik wél wat over gehoord. Een of andere imam had gezegd dat Aboutaleb geen echte moslim is of zo en nu vinden allerlei politici dat de vrijheid van meningsuiting ingeperkt moet worden.

Voor moslims dan hè. Niet voor rechtsradicalen.
Nee, het gaat om de vraag om die imam zich reeds op het terrein van een inperking begeeft. Grapperhaus zegt dat die op het nippertje binnen de wettelijke grenzen blijft en dat OM daardoor niks kan doen. Dat lijkt mij niet zo'n sterk verhaal want de rechter gaat doorgaans over de nippertjes, vandaar ook dat het OM nog wel eens vervolgd en de rechter oordeelt dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178172086
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het gaat om de vraag om die imam zich reeds op het terrein van een inperking begeeft. Grapperhaus zegt dat die op het nippertje binnen de wettelijke grenzen blijft en dat OM daardoor niks kan doen. Dat lijkt mij niet zo'n sterk verhaal want de rechter gaat doorgaans over de nippertjes, vandaar ook dat het OM nog wel eens vervolgd en de rechter oordeelt dat er geen strafbaar feit is gepleegd.
En voor welke uitspraak zou die imam dan vervolgd moeten worden? Een 'no true Scotsman' lijkt me niet bepaald strafbaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2018 16:13:55 ]
pi_178172890
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In welke uiting zie jij een oproep tot geweld?
De letterlijke citaten worden -prima lijkt me- uit de media gehouden. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval. Hij heeft een doelgroep van radicalen en jihadisten. Daartegen heeft hij gezegd dat Aboutaleb een afvallige was en een gevaar voor de Islam. Dat is voor zulke mensen een reden om tot actie over te gaan. Daarmee zijn de uitspraken dus oproepen tot geweld.

Logisch ook: Aboutaleb wordt niet voor niets beveiligd, dat wordt gedaan vanwege die uitspraken van ons lieve imaampje.

Het OM moet het gewoon voor laten komen. En rechters moeten dan een oordeel geven. De minister hoeft hier echt de vrijheid van meningsuiting voor in te dammen.
pi_178173307
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 16:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De letterlijke citaten worden -prima lijkt me- uit de media gehouden. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.
:')

BNW is een deurtje verder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178173824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

:')

BNW is een deurtje verder.
Ik heb ze niet gezien. Verder is die gast op fb gewoon te volgen dus moeilijk beschikbaar zijn ze niet. Ik hoef de letterlijke citaten niet per se langs te zien komen. Misschien dat de media er ook geen behoefte aan heeft. Wat daar BNW aan is?
pi_178174730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wacht! Daar heb ik wél wat over gehoord. Een of andere imam had gezegd dat Aboutaleb geen echte moslim is of zo en nu vinden allerlei politici dat de vrijheid van meningsuiting ingeperkt moet worden.

Voor moslims dan hè. Niet voor rechtsradicalen.
Het is voor iedereen wel duidelijk dat de uitspraken van die imam gericht zijn op het verder radicaliseren van een groep moslims en dat die verdere radicalisering een reëel risico met zich meebrengt op terreur. Het lijkt me vrij realistisch om na te denken welke opties er zijn om dat te voorkómen. Als uit zo'n overweging blijkt dat zo'n uitspraak niet strafrechtelijk te vervolgen zou zijn is dat misschien één, het is weer het andere uiterste om die discussie dan af te doen als 'een of andere imam zei iets stoms en nu willen ze zijn vrijheid van meningsuiting beperken'.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 29 maart 2018 @ 18:38:26 #189
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178174867
Ze zijn van Dumpert ook even bij Thierry langsgeweest. ^O^
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178175106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is voor iedereen wel duidelijk dat de uitspraken van die imam gericht zijn op het verder radicaliseren van een groep moslims en dat die verdere radicalisering een reëel risico met zich meebrengt op terreur. Het lijkt me vrij realistisch om na te denken welke opties er zijn om dat te voorkómen. Als uit zo'n overweging blijkt dat zo'n uitspraak niet strafrechtelijk te vervolgen zou zijn is dat misschien één, het is weer het andere uiterste om die discussie dan af te doen als 'een of andere imam zei iets stoms en nu willen ze zijn vrijheid van meningsuiting beperken'.
Radicalisering lijkt me toch per definitie het oproepen tot haat en geweld maar goed.
pi_178175403
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ze zijn van Dumpert ook even bij Thierry langsgeweest. ^O^
Reageert ie nou weer positief op een scenario waarin hij dictator is???

*pakt hooivork en begint te schuimbekken*
pi_178175476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is voor iedereen wel duidelijk dat de uitspraken van die imam gericht zijn op het verder radicaliseren van een groep moslims en dat die verdere radicalisering een reëel risico met zich meebrengt op terreur. Het lijkt me vrij realistisch om na te denken welke opties er zijn om dat te voorkómen. Als uit zo'n overweging blijkt dat zo'n uitspraak niet strafrechtelijk te vervolgen zou zijn is dat misschien één, het is weer het andere uiterste om die discussie dan af te doen als 'een of andere imam zei iets stoms en nu willen ze zijn vrijheid van meningsuiting beperken'.
Inperken van vrijheden lijkt me niet direct het beste idee, ook niet als de motivatie is dat het zou kunnen helpen tegen terrorisme. Hadden we onlangs niet een referendum over iets dergelijks?
pi_178175524
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Het is voor iedereen wel duidelijk dat de uitspraken van die imam gericht zijn op het verder radicaliseren van een groep moslims en dat die verdere radicalisering een reëel risico met zich meebrengt op terreur. Het lijkt me vrij realistisch om na te denken welke opties er zijn om dat te voorkómen. Als uit zo'n overweging blijkt dat zo'n uitspraak niet strafrechtelijk te vervolgen zou zijn is dat misschien één, het is weer het andere uiterste om die discussie dan af te doen als 'een of andere imam zei iets stoms en nu willen ze zijn vrijheid van meningsuiting beperken'.
Nogmaals: welke uitspraken?
pi_178175643
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogmaals: welke uitspraken?
Die worden "buiten de media" gehouden, begrijp ik van Mr.Major. :D

Kennelijk zijn ze *zo* erg dat ze niet kunnen worden herhaald.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178175660
Livestro (ja, die is nog sterk rechts ook): peur geen subjectieve intenties uit objectieve gebeurtenissen. Als een imam stelt dat Aboutaleb geen 'echte moslim' is, dan is dat zijn goed recht. Om vervolgens te concluderen dat hij dus een afvallige is ook. Dat is niet eens op het randje van de vrijheid van meningsuiting; dat is er heel erg binnen.

Binnen de context van de sharia? Nee, dan niet. Maar ik stel voor de sharia niet als morele leidraad te gebruiken. Die is, mijns inziens tenminste, moreel nogal verwerpelijk. En dat is zacht uitgedrukt.

Als je als vrijheidvanmeningsuitingspartij pleit voor vervolging van een drogreden als 'dit is geen echte moslim', dan begeef je je op een uiterst discutabel gebied. Giet dat namelijk maar eens in een precedent.
pi_178175706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:15 schreef Jigzoz het volgende:

Nogmaals: welke uitspraken?
Het adresseren van Abolutaleb met 'afvallige moslim en een vijand van de islam'.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178175710
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die worden "buiten de media" gehouden, begrijp ik van Mr.Major. :D

Kennelijk zijn ze *zo* erg dat ze niet kunnen worden herhaald.
Voor zover ik weet gaat het om de uitspraken: 'Hij is geen echte moslim' en 'hij is een afvallige'.

Als die uitspraken te vervolgen zijn, dan gaan er ook enkele tienduizenden gematigde PVV/FvD'ers richting rechtbank.
  donderdag 29 maart 2018 @ 19:26:38 #198
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178175721
Partij van de liefde.
THiddema twitterde op donderdag 29-03-2018 om 18:43:35 Blije gezichten in de Stopera vanmiddag: “Forum komt in de gemeenteraad!” #FVD https://t.co/DjlekF8IfX reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178175729
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]

Het adresseren van Abolutaleb met 'afvallige moslim en een vijand van de islam'.
Even voor de goede orde: jij vindt dat dat strafbare uitingen zijn?

Disclaimer: ik weet echt niet goed wat je vindt, niks suggestiefs.
pi_178175730
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet gaat het om de uitspraken: 'Hij is geen echte moslim' en 'hij is een afvallige'.

Als die uitspraken te vervolgen zijn, dan gaan er ook enkele tienduizenden gematigde PVV/FvD'ers richting rechtbank.
Ja, dat uitleggen als "oproepen tot geweld" lijkt me wel heel creatief. Daar gaat natuurlijk geen enkele rechter in mee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 29 maart 2018 @ 19:28:33 #201
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178175748
quote:
14s.gif Op donderdag 29 maart 2018 18:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Ze zijn van Dumpert ook even bij Thierry langsgeweest. ^O^
Deze is echt prachtig.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178175860
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
Even voor de goede orde: jij vindt dat dat strafbare uitingen zijn?
Ik kan dat zelf niet beoordelen, maar ik mag aannemen dat het OM en de NCTV voldoende onderlegd zijn als zij concluderen dat dat geen strafbare uitingen zijn.

Als je dan tot die conclusie komt is dat één, maar dat neemt niet weg dat je de eigenlijke bedoeling van zo'n uitspraak (voor de weging waarvan ik dan opnieuw steun op diezelfde NCTV) kan wegdoen met: "ach, een moslim zegt iets en als we daar strafrechtelijk niets mee kunnen, dan is het vrijheid blijheid".

Want als die bedoeling er werkelijk is en dat strafrechtelijk daadwerkelijk niet vervolgd kan worden, dan is er een vrij pijnlijk gat tussen strafrecht en wat dat beoogt te voorkomen of te straffen, dat ook nog eens niet gemakkelijk is op te lossen zonder ook anderen te belemmeren in hun vrijheden die wij als samenleving als verworven beschouwen. Dat lijkt me een vrij wezenlijke discussie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178175991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik kan dat zelf niet beoordelen, maar ik mag aannemen dat het OM en de NCTV voldoende onderlegd zijn als zij concluderen dat dat geen strafbare uitingen zijn.

Als je dan tot die conclusie komt is dat één, maar dat neemt niet weg dat je de eigenlijke bedoeling van zo'n uitspraak (voor de weging waarvan ik dan opnieuw steun op diezelfde NCTV) kan wegdoen met: "ach, een moslim zegt iets en als we daar strafrechtelijk niets mee kunnen, dan is het vrijheid blijheid".

Want als die bedoeling er werkelijk is en dat strafrechtelijk daadwerkelijk niet vervolgd kan worden, dan is er een vrij pijnlijk gat tussen strafrecht en wat dat beoogt te voorkomen of te straffen, dat ook nog eens niet gemakkelijk is op te lossen zonder ook anderen te belemmeren in hun vrijheden die wij als samenleving als verworven beschouwen. Dat lijkt me een vrij wezenlijke discussie.
Nu blijven we om de hete brij heendraaien. Welke uitspraken van die imam vind jij over de grens? Welke uitspraken van hem zijn volgens jou mogelijk strafbaar?
pi_178176170
Het ironische is namelijk dat nota bene de rechtsradicalen hier lijken te pleiten voor implementatie van de sharia in de wet. Lijkt me toch niet echt de bedoeling.
pi_178176192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:39 schreef Jigzoz het volgende:
Nu blijven we om de hete brij heendraaien. Welke uitspraken van die imam vind jij over de grens?
De twee uitspraken die ik eerder aanhaalde worden beschouwd als impliciete geweldsdreiging, gelijk aan hoe Hirsi Ali en Van Gogh in salafistische kringen werden betiteld. Dat zegt de PvdA, dat zegt de minister van V&J - of J&V, dat zegt de NCTV en daarom krijgt Aboutaleb ook extra beveiliging.

quote:
Welke uitspraken van hem zijn volgens jou mogelijk strafbaar?
Duidelijker dan "dat kan ik niet beoordelen" kan ik het niet maken. Maar blijkbaar zijn ze dat niet, want dat is de beoordeling die het OM daaraan geeft. De volgende vraag is of je zoiets strafbaar zou willen maken en hoe dat er dan uit zou moeten gaan zien, of - als je dat niet wil - welke consequenties dat dan heeft.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178176330
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:49 schreef nostra het volgende:

[..]

De twee uitspraken die ik eerder aanhaalde worden beschouwd als impliciete geweldsdreiging, gelijk aan hoe Hirsi Ali en Van Gogh in salafistische kringen werden betiteld. Dat zegt de PvdA, dat zegt de minister van V&J - of J&V, dat zegt de NCTV en daarom krijgt Aboutaleb ook extra beveiliging.

[..]

Duidelijker dan "dat kan ik niet beoordelen" kan ik het niet maken. Maar blijkbaar zijn ze dat niet, want dat is de beoordeling die het OM daaraan geeft. De volgende vraag is of je zoiets strafbaar zou willen maken en hoe dat er dan uit zou moeten gaan zien, of - als je dat niet wil - welke consequenties dat dan heeft.
Als een uitspraak als 'dit is geen echte moslim' zich daadwerkelijk op de rand van strafbaarheid bevindt, dan wordt FOK! alleen al een broeinest van wetsovertredingen. Ik heb echt geen idee hoe je zoiets in een precedent zou kunnen vatten zonder te vervallen in het feitelijk afschaffen van de vrijheid van meningsuiting.

Ik heb overigens heel graag ongelijk, dus ik houd me aanbevolen voor wetsformuleringen waarin de 'no true Scotsman' ineens een strafbare drogreden is.
pi_178176603
BOEM!!!

Explosie. Dertig doden in naam van Allah. Iedereen terecht boos . Aboutaleb deelt zijn woede en medeleven aan de nabestaanden. Rechtsradicalen ook boos natuurlijk: dit is de schuld van de islam! Aboutaleb: dit is niet mijn islam! Rechtsradicalen: Aboutaleb is een nepmoslim. Echte moslims willen iedereen dood hebben!

Hop. Rechtsradicalisme in een klap verboden.
pi_178176653
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:48 schreef Jigzoz het volgende:

Het ironische is namelijk dat nota bene de rechtsradicalen hier lijken te pleiten voor implementatie van de sharia in de wet. Lijkt me toch niet echt de bedoeling.
Ja, de grootste voorstanders van vrije meningsuiting hebben in de praktijk toch niet zo heel veel op met vrijheid. Van meningsuiting of anderszins.

Wat dat betreft is de naam "Partij Voor de Vrijheid" nogal paradoxaal. (Ongeveer net zo paradoxaal als "Forum voor Democratie" trouwens.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178176676
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:55 schreef Jigzoz het volgende:
Als een uitspraak als 'dit is geen echte moslim' zich daadwerkelijk op de rand van strafbaarheid bevindt, dan wordt FOK! alleen al een broeinest van wetsovertredingen.
Dat is een beetje de essentie van de discussie ja. Als Holleeder over iemand zegt dat hij niet meer hoeft te betalen is daar niets strafbaars aan, maar de bedoeling is wel duidelijk. Als iemand iets soortgelijks doet richting een vrij grote groep daarvoor vatbare mensen, dan moet je daar wel iets meer mee als politiek, ook als je dat buiten het strafrecht moet zoeken.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178176697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:06 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, de grootste voorstanders van vrije meningsuiting hebben in de praktijk toch niet zo heel veel op met vrijheid. Van meningsuiting of anderszins.

Wat dat betreft is de naam "Partij Voor de Vrijheid" nogal paradoxaal. (Ongeveer net zo paradoxaal als "Forum voor Democratie" trouwens.)
Nee. Een paradox is een schijnbare tegenstrijdigheid. De PVV is een echte tegenstrijdigheid.
pi_178176709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:08 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Een paradox is een schijnbare tegenstrijdigheid. De PVV is een echte tegenstrijdigheid.
:D

Scherp.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178176723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:07 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is een beetje de essentie van de discussie ja. Als Holleeder over iemand zegt dat hij niet meer hoeft te betalen is daar niets strafbaars aan, maar de bedoeling is wel duidelijk. Als iemand iets soortgelijks doet richting een vrij grote groep daarvoor vatbare mensen, dan moet je daar wel iets meer mee als politiek, ook als je dat buiten het strafrecht moet zoeken.
Kan. Maar formuleer een dergelijke regel eens?
pi_178176735
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Scherp.
Ik word ervoor betaald hè.
pi_178176804
Ik voorzie grote protesten in Maaskantje als je straks niet meer mag roepen dat je nergens meer voor betaalt.
pi_178176831
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kan. Maar formuleer een dergelijke regel eens?
Ik denk persoonlijk dat je de oplossing niet zozeer moet zoeken in het aanpakken van dat ene individu, maar aan de vatbaarheid van zijn uitspraken op een blijkbaar grote groep mensen. Voor hoe je dat concreet doet heb ik ook niet een plan de campagne liggen, het lijkt me dat daar juist het politieke debat over gevoerd moet gaan worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178176900
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat je de oplossing niet zozeer moet zoeken in het aanpakken van dat ene individu, maar aan de vatbaarheid van zijn uitspraken op een blijkbaar grote groep mensen. Voor hoe je dat concreet doet heb ik ook niet een plan de campagne liggen, het lijkt me dat daar juist het politieke debat over gevoerd moet gaan worden.
Doe toch eens een poging, want wellicht dat je dan zelf inziet dat je al gauw uitkomt bij "oplossingen" die je niet zou moeten willen.
pi_178176959
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat je de oplossing niet zozeer moet zoeken in het aanpakken van dat ene individu, maar aan de vatbaarheid van zijn uitspraken op een blijkbaar grote groep mensen. Voor hoe je dat concreet doet heb ik ook niet een plan de campagne liggen, het lijkt me dat daar juist het politieke debat over gevoerd moet gaan worden.
Dan worden uitspraken als "Europa moet blank blijven" (FvD) en "Minder Marokkanen" (PVV) ineens heel erg strafbaar.
pi_178177103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:15 schreef Kansenjongere het volgende:
Doe toch eens een poging, want wellicht dat je dan zelf inziet dat je al gauw uitkomt bij "oplossingen" die je niet zou moeten willen.
Voordat je tot een oplossing komt zal je moeten weten wat de voedingsbodem is bij die groep. Die ken ik niet, dus dan heb ik ook geen oplossing en doe ik ook geen poging daartoe.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178177138
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Voordat je tot een oplossing komt zal je moeten weten wat de voedingsbodem is bij die groep. Die ken ik niet, dus dan heb ik ook geen oplossing en doe ik ook geen poging daartoe.
Je wil de strafbaarheid van uitspraken van persoon X laten afhangen van de voedingsbodem bij groep Y?
pi_178177557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:23 schreef Kansenjongere het volgende:
Je wil de strafbaarheid van uitspraken van persoon X laten afhangen van de voedingsbodem bij groep Y?
Nee, want dat is onmogelijk. Ik wil die voedingsbodem wegnemen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178177695
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:22 schreef Jigzoz het volgende:
Livestro: peur geen subjectieve intenties uit objectieve gebeurtenissen.
Proest. Dit is toch wel het mooiste wat ik heb gelezen de afgelopen weken.
pi_178177865
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is niet eens op het randje van de vrijheid van meningsuiting; dat is er heel erg binnen.

Binnen de context van de sharia? Nee, dan niet. Maar ik stel voor de sharia niet als morele leidraad te gebruiken. Die is, mijns inziens tenminste, moreel nogal verwerpelijk. En dat is zacht uitgedrukt.
Dit is wel een puntje.

Door dit zo te stellen, maak je de rechtsstaat ondergeschikt aan de sharia. Je maakt haar vleugellam.

Dit betekent, dat als een uitspraak binnen een bepaalde verkeerde ideologie leidt tot geweld, haat en moord, maar binnen een tolerante samenleving als de onze niet, iemand dus feitelijk niet kan en zou mogen worden bestraft voor uitspraken die in onze rechtstaat niet mogen.

Dat zou betekenen dat uitspraken als "hij is een jood" binnen een nazistische context in ons land niet leiden tot vervolging. Toendertijd was dat echter een doodsvonnis.

Het betekent ook dat je een parallelle samenleving aan het creeëren en ondersteunen bent, maar dat valt buiten het onderwerp.
pi_178177998
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:26 schreef Mani89 het volgende:
Partij van de liefde.
THiddema twitterde op donderdag 29-03-2018 om 18:43:35 Blije gezichten in de Stopera vanmiddag: “Forum komt in de gemeenteraad!” #FVD https://t.co/DjlekF8IfX[ afbeelding ] reageer retweet
Leuk! Ik hoop dat het in de raad ook zal leiden tot meer wederzijds begrip!
pi_178178296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 19:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als een uitspraak als 'dit is geen echte moslim' zich daadwerkelijk op de rand van strafbaarheid bevindt, dan wordt FOK! alleen al een broeinest van wetsovertredingen. Ik heb echt geen idee hoe je zoiets in een precedent zou kunnen vatten zonder te vervallen in het feitelijk afschaffen van de vrijheid van meningsuiting.

Ik heb overigens heel graag ongelijk, dus ik houd me aanbevolen voor wetsformuleringen waarin de 'no true Scotsman' ineens een strafbare drogreden is.
1) Je bagetelliseert de consequenties van het aanzien dat een imam heeft binnen de moslimgemeenschap.
2) Je onderschat de ideologie die schuilgaat achter de uitspraken van deze radicale haatbaard.
3) Je staat verkeerd in de discussie:

Het is juist de minister die de wet wil aanpassen om deze uitspraken strafbaar te gaan maken. Als je dus al zo'n groot probleem hebt met het strafbaar zijn van deze uitspraken, zou ik me zorgen maken om de acties van de minister, die -net als jij overigens- de context van het gezegde onvoldoende in overweging neemt.

Wat hier gezegd wordt; en wat het FvD ook voorstaat, is het wegen van de intenties, context en boodschapper. Dat is overigens niets nieuws. Als iemand een grap maakt, of als Hans Teeuwen vunzig loopt te doen, wordt de context meegewogen. Dat is maar goed ook. Door de context van deze imam mee te wegen, kom je tot de conclusie dat deze opmerkingen buiten de vrijheid van meningsuiting vallen. Een conclusie die ook strookt met het het lot van van Gogh en Ayaan, en met het feit dat Aboutaleb beveiligd moet worden.
pi_178178310
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is wel een puntje.

Door dit zo te stellen, maak je de rechtsstaat ondergeschikt aan de sharia. Je maakt haar vleugellam.

Dit betekent, dat als een uitspraak binnen een bepaalde verkeerde ideologie leidt tot geweld, haat en moord, maar binnen een tolerante samenleving als de onze niet, iemand dus feitelijk niet kan en zou mogen worden bestraft voor uitspraken die in onze rechtstaat niet mogen.

Dat zou betekenen dat uitspraken als "hij is een jood" binnen een nazistische context in ons land niet leiden tot vervolging. Toendertijd was dat echter een doodsvonnis.

Het betekent ook dat je een parallelle samenleving aan het creeëren en ondersteunen bent, maar dat valt buiten het onderwerp.
Nee. Dat betekent dat een uitspraak als 'hij is een jood' sowieso niet strafbaar is. Terecht, lijkt me.
pi_178178355
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Dat betekent dat een uitspraak als 'hij is een jood' sowieso niet strafbaar is. Terecht, lijkt me.
De context van uitspraken niet meewegen lijkt mij van ongekende domheid, maar goed.
pi_178178385
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

1) Je bagetelliseert de consequenties van het aanzien dat een imam heeft binnen de moslimgemeenschap.
2) Je onderschat de ideologie die schuilgaat achter de uitspraken van deze radicale haatbaard.
3) Je staat verkeerd in de discussie:

Het is juist de minister die de wet wil aanpassen om deze uitspraken strafbaar te gaan maken. Als je dus al zo'n groot probleem hebt met het strafbaar zijn van deze uitspraken, zou ik me zorgen maken om de acties van de minister, die -net als jij overigens- de context van het gezegde onvoldoende in overweging neemt.

Wat hier gezegd wordt; en wat het FvD ook voorstaat, is het wegen van de intenties, context en boodschapper. Dat is overigens niets nieuws. Als iemand een grap maakt, of als Hans Teeuwen vunzig loopt te doen, wordt de context meegewogen. Dat is maar goed ook. Door de context van deze imam mee te wegen, kom je tot de conclusie dat deze opmerkingen buiten de vrijheid van meningsuiting vallen. Een conclusie die ook strookt met het het lot van van Gogh en Ayaan, en met het feit dat Aboutaleb beveiligd moet worden.
Kom maar met een voorstel voor een regel dan. Mag gewoon in alledaagse taal. Maar wel iets dat sluitend is en niet in strijd is met de Grondwet.
pi_178178431
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Proest. Dit is toch wel het mooiste wat ik heb gelezen de afgelopen weken.
Dat is fijn. Doe er wat mee. Het is in ieder geval een redelijke lijdraad om complotidioterie te vermijden.
pi_178178448
Ik vrees dat als Theo van Gogh niet was vermoord de kletsmajoor hem had willen laten oppakken voor het oproepen tot geweld....
pi_178178460
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is fijn. Doe er wat mee. Het is in ieder geval een redelijke lijdraad om idioterie te vermijden.
Juist niet.

pi_178178472
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:59 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik vrees dat als Theo van Gogh niet was vermoord de kletsmajoor hem had willen laten oppakken voor het oproepen tot geweld....
Want?
pi_178178481
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De context van uitspraken niet meewegen lijkt mij van ongekende domheid, maar goed.
Ik denk niet dat jij de persoon bent om te bepalen wat er ongekende domheid mag heten en wat niet.
pi_178178514
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Juist niet.

Dan doe je dat niet. BNW zit vol met dat soort mensen. Enjoy.
pi_178178524
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 20:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kom maar met een voorstel voor een regel dan. Mag gewoon in alledaagse taal. Maar wel iets dat sluitend is en niet in strijd is met de Grondwet.
Een regel waarvoor?

Voor deze imam hebben we gewoon de huidige wetten. Die lijken me wel aansluiten op de grondwet.

(Ben je je uberhaupt bewust van mijn standpunt vraag ik me dan af)
pi_178178575
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een regel waarvoor?

Voor deze imam hebben we gewoon de huidige wetten. Die lijken me wel aansluiten op de grondwet.

(Ben je je uberhaupt bewust van mijn standpunt vraag ik me dan af)
Nou, vertel. Wat is jouw standpunt?
pi_178178592
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan doe je dat niet. BNW zit vol met dat soort mensen. Enjoy.
|:(

Gast. Als je het niet wil begrijpen doe je het lekker niet. De context van een uitspraak moet altijd meegewogen worden, en wordt ook altijd al meegewogen. Dat is gunstig voor Hans Teeuwen, en ongunstig voor ons imaampje.

Dat jij denkt het beter te weten, door te stellen dat dat er niet toe doet; is gewoon dom, en staat lijnrecht tegen hoe dit soort dingen nu beoordeeld worden.
pi_178178655
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, vertel. Wat is jouw standpunt?
Dat binnen de huidige wet, er voldoende middelen beschikbaar zijn voor het OM om deze imam voor de rechter te laten verschijnen. Daarvoor hoeft de wet niet te worden aangepast.

Er zal ook geen precedent worden geschept waarin elke "no true Scotsman" zal worden veroordeeld; want in iedere situatie wordt de context meegewogen.
pi_178178700
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

|:(

Gast. Als je het niet wil begrijpen doe je het lekker niet.
Ja, ho even. Als dat het uitgangspunt is, dan reageerde er helemaal niemand meer op je. Ik probeer het nog tenminste.
pi_178178737
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat binnen de huidige wet, er voldoende middelen beschikbaar zijn voor het OM om deze imam voor de rechter te laten verschijnen. Daarvoor hoeft de wet niet te worden aangepast.

Er zal ook geen precedent worden geschept waarin elke "no true Scotsman" zal worden veroordeeld; want in iedere situatie wordt de context meegewogen.
Veel te vaag allemaal. Henk mag wel zeggen dat iemand geen echte moslim is, maar Ahmed niet. Hoe? Dat is de vraag.
pi_178178772
https://www.groene.nl/art(...)incorrecte-neigingen

Vond dit wel een interessant artikel over het denken van Baudet. De schrijver is kritisch op het gedachtegoed maar geen hater.
quote:
Wie inzicht heeft in historische processen weet dat het vaak zo gaat: dat een nieuweling op het toneel verschijnt. Dat hij of zij dingen zegt die opzien baren. Dat dit opzien tot polarisatie leidt. En dat door die polarisatie de zaak in het honderd loopt, dat wil zeggen dat het niet langer over uitgangspunten gaat maar over bijverschijnselen. Uiteindelijk heeft niemand daar baat bij.
pi_178178789
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ho even. Als dat het uitgangspunt is, dan reageerde er helemaal niemand meer op je. Ik probeer het nog tenminste.
Het uitgangspunt is juist dat mensen iets wel proberen te begrijpen.
pi_178178815
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Veel te vaag allemaal. Henk mag wel zeggen dat iemand geen echte moslim is, maar deze jihadi imam [red.] niet. Hoe? Dat is de vraag.
Dat lijkt me vanzelfsprekend voor een rechter die uiteindelijk de context afweegt nadat onze fucking minister en het OM bepalen deze radicale mafklapper voor te laten komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 29-03-2018 21:15:34 ]
pi_178178854
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het uitgangspunt is juist dat mensen iets wel proberen te begrijpen.
Maar ben jij daartoe in staat?

Ik ben heel geduldig hoor, dus ik houd het wel even vol, maar... Nou ja, hoe zeg je dat...
pi_178178859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)incorrecte-neigingen

Vond dit wel een interessant artikel over het denken van Baudet. De schrijver is kritisch op het gedachtegoed maar geen hater.

[..]

Ja interessant stuk! Wel een longread...
pi_178178911
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ben jij daartoe in staat?

Ik ben heel geduldig hoor, dus ik houd het wel even vol, maar... Nou ja, hoe zeg je dat...
Ik begrijp je stelling, en ik begrijp de gedachte. Maar het gebeurt niet, de context wordt altijd meegewogen. Ook begrijp ik wat er allemaal fout zou gaan als dat niet zo zou zijn. Begrijpen doe ik dus al, maar het ermee eens zijn? Daartoe ben ik niet in staat gelukkig.
pi_178178972
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja interessant stuk! Wel een longread...
Ja klopt. Maar ik ben het ook roerend eens met de schrijver dat Baudet een paradoxaal idee heeft van hoe een natie eruit moet zien. Van de ene kant moeten we allemaal dezelfde moraal hebben, maar van de andere kant moeten we wel dingen doen als het partijkartel doorbreken. Je zou denken dat als we dezelfde waarden hebben dat we nog maar 1 partij nodig hebben. Maar in dat geval is democratie ook overbodig.
pi_178178996
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik begrijp je stelling, en ik begrijp de gedachte. Maar het gebeurt niet, de context wordt altijd meegewogen. Ook begrijp ik wat er allemaal fout zou gaan als dat niet zo zou zijn. Begrijpen doe ik dus al, maar het ermee eens zijn? Daartoe ben ik niet in staat gelukkig.
Nee, je begrijpt er geen hol van.
pi_178179097
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar ik ben het ook roerend eens met de schrijver dat Baudet een paradoxaal idee heeft van hoe een natie eruit moet zien. Van de ene kant moeten we allemaal dezelfde moraal hebben, maar van de andere kant moeten we wel dingen doen als het partijkartel doorbreken. Je zou denken dat als we dezelfde waarden hebben dat we nog maar 1 partij nodig hebben. Maar in dat geval is democratie ook overbodig.
We kunnen er nog wel even over babbelen, maar heb nu ff geen tijd meer. Ik snap dat het wordt gezien als paradoxaal maar ik denk dat het meevalt.

Dat iedereen dezelfde waarden heeft wil niet zeggen dat iedereen deze hetzelfde interpreteert; laat staan dat we allemaal dezelfde weg in willen slaan om ze te bereiken.

Stel: je zit met een vriend in de auto. Hij wil naar rechts en jij naar links. Een probleem, maar democratisch op te lossen zolang je van elkaar begrijpt dat jullie samen ergens willen komen.

Zodra de medepassagier ergens anders heen wil dan jij, wordt dat onmogelijk, zelfs als je allebei naar rechts wil.

Binnen dat metafoor moet je de discussie ongeveer zien denk ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 29-03-2018 21:25:37 ]
pi_178179105
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt er geen hol van.
Waarvan? Leg het nog eens uit dan aub (in Jip en Janneke-taal misschien? ;) )
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:38:17 #250
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178179735
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)incorrecte-neigingen

Vond dit wel een interessant artikel over het denken van Baudet. De schrijver is kritisch op het gedachtegoed maar geen hater.

[..]

Had hem vanmiddag ook al gelezen. Behoorlijke longread maar wel eerlijk en objectief geschreven.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:43:46 #251
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178179964
Overigens ben ik geen voorstander van het voor het gerecht brengen van de imam in kwestie.

Werkt zijn reputatie alleen maar in de hand of ie nou vrijgesproken word of een kleine straf krijgt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178180170
Ik ben nog steeds wel benieuwd voor welke uitspraken die imam dan voor het gerecht gebracht zou moeten worden.

Het lijkt erop dat helemaal niemand hier dat weet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178180283
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:48 schreef Molurus het volgende:
Ik ben nog steeds wel benieuwd voor welke uitspraken die imam dan voor het gerecht gebracht zou moeten worden.

Het lijkt erop dat helemaal niemand hier dat weet.
Hij zou toch geroepen hebben " Aboutaleb is een vijand van de islam"
Gelul natuurlijk.
Hij had moeten zeggen "Wilders is een vijand van de islam" dat is wel correct
pi_178180284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:43 schreef Gohf046 het volgende:
Overigens ben ik geen voorstander van het voor het gerecht brengen van de imam in kwestie.

Werkt zijn reputatie alleen maar in de hand of ie nou vrijgesproken word of een kleine straf krijgt.
Zeker een valide argument. Helaas vrees ik dat in deze situatie, waarbij de minister bereid is om zelfs de vrijheid van meningsuiting in te perken, dat een gepasseerd station is.
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:52:13 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178180317
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:43 schreef Gohf046 het volgende:
Overigens ben ik geen voorstander van het voor het gerecht brengen van de imam in kwestie.

Werkt zijn reputatie alleen maar in de hand of ie nou vrijgesproken word of een kleine straf krijgt.
Goed punt.

Maar wat moet je dan met zo'n knakker?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178180330
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij zou toch geroepen hebben " Aboutaleb is een vijand van de islam"
Is dat werkelijk de uitspraak waar het dan om zou gaan? Want dan is het me echt een raadsel waarom dat voor de rechter zou moeten komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:52:48 #257
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178180339
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij zou toch geroepen hebben " Aboutaleb is een vijand van de islam"
Gelul natuurlijk.
Hij had moeten zeggen "Wilders is een vijand van de islam" dat is wel correct
Op zich heeft zijn uithoek van de islam eigenlijk alleen maar vijanden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178180546
quote:
Een ’vijand van de islam’ die ’de rechten van moslims bestrijdt’. Zo gaat Jneid een uur lang in het Arabisch tegen Aboutaleb tekeer. In de reacties op de Facebook-videopreek krijgt hij bijval van een andere haatprediker, Elalami Amaouch. Die noemt Aboutaleb ’smerig tuig’. Een derde imam, Abdelhamid Ainalhayat uit Eindhoven, valt Jneid ook bij.

De woorden van Jneid zijn gevaarlijk, zegt terrorisme-expert Jelle van Buuren. Volgens de terreurbestrijder NCTV draagt Jneid ’bij aan radicalisering in de richting van jihadisme’.
https://www.telegraaf.nl/(...)-vijand-van-de-islam

Het is wel waar dat deze imam met deze woorden radicalisering in de hand werkt.
Maar de PVV doet dat op veel grotere schaal met dat tv-spotje van laatst.
En dat wordt niet in de Tweede Kamer genoemd als gevaarlijk, dan wel onfatsoenlijk.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:07:20 #259
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178180966
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed punt.

Maar wat moet je dan met zo'n knakker?
Ja kun je weinig mee denk ik. Niet te veel aandacht aan besteden(eventuele dreiging zoals met Aboutaleb uiteraard wel correct op reageren).

VVME staat niet te discussie imo. Die is mij meer waard dan 1 of andere halve gare imam die daar de grenzen van opzoekt. Als je die gaat inperken zet je een stap terug in de tijd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:08:29 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178181005
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja kun je weinig mee denk ik. Niet te veel aandacht aan besteden(eventuele dreiging zoals met Aboutaleb uiteraard wel correct op reageren).

VVME staat niet te discussie imo. Die is mij meer waard dan 1 of andere halve gare imam die daar de grenzen van opzoekt. Als je die gaat inperken zet je een stap terug in de tijd.
Is de vrijheid van meningsuiting wat jou betreft volledig onbegrensd?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:11:42 #261
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178181103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Is de vrijheid van meningsuiting wat jou betreft volledig onbegrensd?
Yes. Stop bij dreigen met geweld of oproepen tot.

Maar in principe vind ik dat je strafrechterlijk gezien alles moet kunnen zeggen. Ook als ik of jij dat moreel gezien verwerpelijk vind.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:13:13 #262
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178181158
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Yes. Stop bij dreigen met geweld of oproepen tot.
Dat is dus niet volledig onbegrensd :P
quote:
Maar in principe vind ik dat je strafrechterlijk gezien alles moet kunnen zeggen. Ook als ik of jij dat moreel gezien verwerpelijk vind.
Ja, zo kijk ik er ook tegenaan. Of je dan imam, SGP-prediker of AFA-hippie bent maakt me dan verder weinig uit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Games donderdag 29 maart 2018 @ 22:16:17 #263
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_178181269
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar de PVV doet dat op veel grotere schaal met dat tv-spotje van laatst.
En dat wordt niet in de Tweede Kamer genoemd als gevaarlijk, dan wel onfatsoenlijk.
Jawel hoor, masaal zelfs.
https://www.volkskrant.nl(...)-binnenhof~a4581425/
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_178181895
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:11 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Yes. Stop bij dreigen met geweld of oproepen tot.

Maar in principe vind ik dat je strafrechterlijk gezien alles moet kunnen zeggen. Ook als ik of jij dat moreel gezien verwerpelijk vind.
Ik vind dat er veel te simpel over vrijheid van meningsuiting wordt gesproken als men zegt de grens ligt bij geweld of het oproepen tot. Dat is echt een enorme oversimplificatie van de problematiek. Het gaat er niet alleen om wat je zegt... maar ook hoe je het zegt, hoe vaak je het zegt, tegen wie je het zegt, met welke intentie je het zegt, vanuit welke positie je het zegt. En nu vergeet ik waarschijnlijk nog een tig andere factoren.

Als ik bijvoorbeeld zeg: "ik vind dat we allemaal onze geweren moeten pakken en alle IJslanders dood moeten schieten" dan zou ik technisch gezien te ver zijn gegaan. Maar als ik dat een keertje zeg op een forum en daarna nooit meer iets in die trant... is het dan echt iets waarvoor ik voor de rechter moet komen? Lijkt mij van niet. Maar als een dominee dat roept in een kerk is dat een ander verhaal. Of als ik door het land ga toeren en het op pleinen in heel het land ga lopen roepen is dat ook een ander verhaal.

Oproepen tot geweld is aan heel veel factoren gebonden en zolang we dat blijven oversimplificeren en niet beter definiëren dan blijven we maar aanmodderen met de één die er onterecht voor wordt gestraft en de ander die er onterecht mee wegkomt. Ik wacht met smart op het moment dat die discussie eindelijk eens losbreekt in de maatschappij en we met z'n allen in detail over de grenzen van vrijheid van meningsuiting kunnen praten zonder dat er massaal in stuiptrekkingen wordt geschoten. Want tot op heden leidt de discussie over vrijheid van meningsuiting aan een overdosis politieke correctheid en onschendbaarheid.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:36:36 #265
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_178181961
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat werkelijk de uitspraak waar het dan om zou gaan? Want dan is het me echt een raadsel waarom dat voor de rechter zou moeten komen.
Het idee is dat in zijn kringen het betitelen van iemand als 'afvallige' of 'vijand van de Islam' gelijk staat aan een oproep tot geweld en dat dus 137d ingezet kan worden. Eerder deed hij het ook bij Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Wilders.
Die zijn nu óf dood, óf permanent beveiligd.
Life is what you make it.
pi_178181966
Waarom zouden voor wat jij lafjes quasi-anoniem op een internetforum zegt andere regels moeten gelden dan voor wat een dominee in een kerk zegt?
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:37:44 #267
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_178181986
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goed punt.

Maar wat moet je dan met zo'n knakker?
Dat blijft lastig. Het beste zou zijn een paar commando's in een ongemarkeerd busje en dat er nooit meer iets van hem vernomen wordt.
Life is what you make it.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:39:02 #268
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178182013
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat blijft lastig. Het beste zou zijn een paar commando's in een ongemarkeerd busje en dat er nooit meer iets van hem vernomen wordt.
Dat we ons verlagen tot de methodes van regimes die we zo verafschuwen, zeg maar.

Goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178182100
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:36 schreef Kansenjongere het volgende:
Waarom zouden voor wat jij lafjes quasi-anoniem op een internetforum zegt andere regels moeten gelden dan voor wat een dominee in een kerk zegt?
Omdat hij in een bepaalde autoriteitspositie zit bijvoorbeeld waardoor hij een voorbeeldfunctie heeft, een groter bereik heeft en veel meer invloed heeft op mensen dan een quasi-anonieme forum user.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178182137
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het idee is dat in zijn kringen het betitelen van iemand als 'afvallige' of 'vijand van de Islam' gelijk staat aan een oproep tot geweld en dat dus 137d ingezet kan worden. Eerder deed hij het ook bij Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Wilders.
Die zijn nu óf dood, óf permanent beveiligd.
Dat idee lijkt me juridisch volledig onjuist. Anderszins ook trouwens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178182172
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Omdat hij in een bepaalde autoriteitspositie zit bijvoorbeeld waardoor hij een voorbeeldfunctie heeft, een groter bereik heeft en veel meer invloed heeft op mensen dan een quasi-anonieme forum user.
Groter bereik van een eenmalige uitspraak tijdens een kerkdienst versus een blijvende uitspraak op een internetforum valt maar te bezien.
Het komt op mij meer over als een excuus om voor jezelf andere normen te hanteren dan voor anderen.
pi_178182398
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het idee is dat in zijn kringen het betitelen van iemand als 'afvallige' of 'vijand van de Islam' gelijk staat aan een oproep tot geweld en dat dus 137d ingezet kan worden. Eerder deed hij het ook bij Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Wilders.
Die zijn nu óf dood, óf permanent beveiligd.
Mensen die vrijheid van meningsuiting en oproepen tot geweld oversimplificeren zullen wellicht hierop zeggen dat hij het letterlijk moet zeggen anders telt het niet. En daarmee wordt totaal voorbij gegaan aan de nuances van de werkelijkheid waarbij het inderdaad zo is dat als een imam een moslim een afvallige en vijand van de islam noemt dat in bepaalde gemeenschappen gelijk staat aan het oproepen tot geweld tegen deze persoon.

En dit soort imams maken graag gebruik van deze naïviteit bij de lokale bevolking om dankzij dit soort mazen in de wet en in het collectieve bewustzijn toch ongestraft de regels te kunnen blijven overtreden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 29 maart 2018 @ 22:57:05 #273
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178182460
De vrijheid van meningsuiting is in het leven geroepen om mensen te beschermen tegen het bevoegde gezag. Dat je niet zomaar het cachot ingeworpen kon worden omdat je mening het bevoegde gevag onwelgevallig was.

Niet om iedereen het recht te geven (ten koste van wie of wat dan ook) hun onderbuik te legen wanneer ze daar zin in hebben. De vrijheid van meningsuiting is (iig in NL) altijd al begrensd geweest door het strafrecht. Het is dan ook geen vrijheid van belediging (of erger) en ook nooit geweest.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178182552
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:54 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Mensen die vrijheid van meningsuiting en oproepen tot geweld oversimplificeren zullen wellicht hierop zeggen dat hij het letterlijk moet zeggen anders telt het niet. En daarmee wordt totaal voorbij gegaan aan de nuances van de werkelijkheid waarbij het inderdaad zo is dat als een imam een moslim een afvallige en vijand van de islam noemt dat in bepaalde gemeenschappen gelijk staat aan het oproepen tot geweld tegen deze persoon.

En dit soort imams maken graag gebruik van deze naïviteit bij de lokale bevolking om dankzij dit soort mazen in de wet en in het collectieve bewustzijn toch ongestraft de regels te kunnen blijven overtreden.
Dat heeft niets te maken met naiviteit. Dat er (mogelijk) mensen zijn die afvalligheid interpreteren als "hij moet dood" wil niet zeggen dat iemand een afvallige noemen gelijk staat aan oproepen tot geweld.

Dat zou een stuitende oversimplificatie van de werkelijkheid zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:03:02 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178182622
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Omdat hij in een bepaalde autoriteitspositie zit bijvoorbeeld waardoor hij een voorbeeldfunctie heeft, een groter bereik heeft en veel meer invloed heeft op mensen dan een quasi-anonieme forum user.
Tsja, maar je zit in dit geval mogelijk ook met de exceptio religionis.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:08:48 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178182799
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:36 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Het idee is dat in zijn kringen het betitelen van iemand als 'afvallige' of 'vijand van de Islam' gelijk staat aan een oproep tot geweld en dat dus 137d ingezet kan worden. Eerder deed hij het ook bij Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali en Wilders.
Die zijn nu óf dood, óf permanent beveiligd.
Toetsingskader art 137 d Sr:
1) Haatzaaiend, discriminerend of tot geweld aanzettend karakter vd uitlating? Zo nee: geen strafbaarheid. Zo ja volgende toets:
2) Context (hier komen de exceptio's om de hoek kijken: indien een exceptio van toepassing is er geen sprake meer van strafbaarheid). Geen exceptio's, dan de volgende toets:
3) Onnodig grievend? Indien niet: geen strafbaarheid.

Oftewel: wat jij zegt kan kloppen, aangezien dat hoort bij stap 1 vh toetsingskader. Of je daarmee tot het succesvol afronden van alle 3 de stappen komt is de vraag..

[ Bericht 8% gewijzigd door Whiskers2009 op 29-03-2018 23:22:09 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178183104
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Groter bereik van een eenmalige uitspraak tijdens een kerkdienst versus een blijvende uitspraak op een internetforum valt maar te bezien.
Het komt op mij meer over als een excuus om voor jezelf andere normen te hanteren dan voor anderen.
Even kort door de bocht gezegd een willekeurige reactie op Fok! wat 100 man vlug lezen of overheen scrollen versus een dominee in een kerk met 200 man die aandachtig naar hem luisteren en hem als een moreel en religieuze autoriteit zien. Maar goed... je kan idd ook scenario's verzinnen waarbij een internetpost meer bereik heeft dan een dominee in een kerk... het is dan ook slechts één van de vele factoren die meespelen. Zelfs geschreven vs. gesproken speelt een rol.

quote:
Het komt op mij meer over als een excuus om voor jezelf andere normen te hanteren dan voor anderen.
Ik heb het niet over mezelf maar hanteer idd wel verschillende normen voor verschillende gevallen want het ene geval is het andere geval niet. Het gaat om het erkennen van de vele factoren en nuances die meespelen en het niet te oversimplificeren in een politiek correcte stuiptrekking want daarmee doe je de realiteit geen recht en houd je de problematiek in stand.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:22:04 #278
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_178183159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met naiviteit. Dat er (mogelijk) mensen zijn die afvalligheid interpreteren als "hij moet dood" wil niet zeggen dat iemand een afvallige noemen gelijk staat aan oproepen tot geweld.

Dat zou een stuitende oversimplificatie van de werkelijkheid zijn.
Als we op die fiets bezig gaan, dan kunnen ze straks ook rustig homo's van het dak af duwen. Ze sterven immers niet aan de duw.
Dit heerschap weet uitstekend hoe zijn achterban deze woorden gaat interpreteren. Doordat Grapperhaus het OM opdracht heeft gegeven niet te vervolgen omdat hij zodoende een een-tweetje met de cda-fractie in de kamer op kan zetten om de vvmu in te perken ten faveure van de geloofsidioten is een gotspe.
Laat een rechter zich hier over buigen. Zelfs als de huidige wet niet de precieze ruimte biedt, kan een rechter middels zijn uitspraak die ruimte scheppen. Jurisprudentie is ook een rechtsbron.
Life is what you make it.
  donderdag 29 maart 2018 @ 23:23:39 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178183197
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:22 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als we op die fiets bezig gaan, dan kunnen ze straks ook rustig homo's van het dak af duwen. Ze sterven immers niet aan de duw.
Dit heerschap weet uitstekend hoe zijn achterban deze woorden gaat interpreteren. Doordat Grapperhaus het OM opdracht heeft gegeven niet te vervolgen omdat hij zodoende een ee-tweetje met de cda-fractie in de kamer op kan zetten om de vvmu in te perken ten faveure van de geloofsidioten is een gotspe.
Laat een rechter zich hier over buigen. Zelfs als de huidige wet niet de precieze ruimte biedt, kan een rechter middels zijn uitspraak die ruimte scheppen. Jurisprudentie is ook een rechtsbron.
Zie mijn laatste en voorlaatste post: toetsingskader en de exceptio religionis
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178183365
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met naiviteit. Dat er (mogelijk) mensen zijn die afvalligheid interpreteren als "hij moet dood" wil niet zeggen dat iemand een afvallige noemen gelijk staat aan oproepen tot geweld.
In de context van een imam die dat zegt in een moskee of religieuze bijeenkomst wil het dat wél zeggen. Dat is defacto de implicatie. Helemaal als dit herhaaldelijk wordt gedaan. Alleen als je wereldvreemd bent weet je dat niet en de staatsmacht zou niet wereldvreemd moeten zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178183656
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

exceptio religionis
Ik heb dan ook grote bezwaren met hoe de godsdienstvrijheid hier is ingericht omdat het in sommige opzichten botst met andere wetten en vrijheden, en er soms misbruik van gemaakt wordt. Godsdienstvrijheid moet er tot op zekere hoogte zijn maar is nodig aan herziening toe.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178183709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 22:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik vind dat er veel te simpel over vrijheid van meningsuiting wordt gesproken als men zegt de grens ligt bij geweld of het oproepen tot. Dat is echt een enorme oversimplificatie van de problematiek. Het gaat er niet alleen om wat je zegt... maar ook hoe je het zegt, hoe vaak je het zegt, tegen wie je het zegt, met welke intentie je het zegt, vanuit welke positie je het zegt. En nu vergeet ik waarschijnlijk nog een tig andere factoren.

Als ik bijvoorbeeld zeg: "ik vind dat we allemaal onze geweren moeten pakken en alle IJslanders dood moeten schieten" dan zou ik technisch gezien te ver zijn gegaan. Maar als ik dat een keertje zeg op een forum en daarna nooit meer iets in die trant... is het dan echt iets waarvoor ik voor de rechter moet komen? Lijkt mij van niet. Maar als een dominee dat roept in een kerk is dat een ander verhaal. Of als ik door het land ga toeren en het op pleinen in heel het land ga lopen roepen is dat ook een ander verhaal.

Oproepen tot geweld is aan heel veel factoren gebonden en zolang we dat blijven oversimplificeren en niet beter definiëren dan blijven we maar aanmodderen met de één die er onterecht voor wordt gestraft en de ander die er onterecht mee wegkomt. Ik wacht met smart op het moment dat die discussie eindelijk eens losbreekt in de maatschappij en we met z'n allen in detail over de grenzen van vrijheid van meningsuiting kunnen praten zonder dat er massaal in stuiptrekkingen wordt geschoten. Want tot op heden leidt de discussie over vrijheid van meningsuiting aan een overdosis politieke correctheid en onschendbaarheid.
Klopt als een bus.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 29 maart 2018 @ 23:50:28 #283
408813 crew  trein2000
pi_178183788
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik heb dan ook grote bezwaren met hoe de godsdienstvrijheid hier is ingericht omdat het in sommige opzichten botst met andere wetten en vrijheden, en er soms misbruik van gemaakt wordt. Godsdienstvrijheid moet er tot op zekere hoogte zijn maar is nodig aan herziening toe.
Volgensmij zou godsdienst vrijheid moeten inhouden dat elke kerk/moskee/synagoge/geloofsgemeenschap, precies dezelfde rechten en plichten heeft als elke ander vereniging zoals sportclubs etc
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178183938
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgensmij zou godsdienst vrijheid moeten inhouden dat elke kerk/moskee/synagoge/geloofsgemeenschap, precies dezelfde rechten en plichten heeft als elke ander vereniging zoals sportclubs etc
Godsdienstvrijheid lijkt af en toe zover opgerekt te worden dat we bijna mazzel hebben dat Hitler echt bestaan heeft. Opmerkelijk eigenlijk hoeveel macht fantasiefiguren mogen hebben.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 00:11:14 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178184124
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Godsdienstvrijheid lijkt af en toe zover opgerekt te worden dat we bijna mazzel hebben dat Hitler echt bestaan heeft. Opmerkelijk eigenlijk hoeveel macht fantasiefiguren mogen hebben.
Er wordt niks opgerekt. Exceptio religionis bestaat al decennia.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178184458
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er wordt niks opgerekt. Exceptio religionis bestaat al decennia.
Het idee van oprekken is dat je iets uitbreidt verder dan het bedoeld is. Hoelang iets al bestaat heeft daar niets mee te maken en het ging mij er ook totaal niet om of er tegenwoordig meer exceptio's worden gemaakt dan vroeger.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 30-03-2018 00:44:41 ]
pi_178184555
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 23:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik heb dan ook grote bezwaren met hoe de godsdienstvrijheid hier is ingericht omdat het in sommige opzichten botst met andere wetten en vrijheden, en er soms misbruik van gemaakt wordt. Godsdienstvrijheid moet er tot op zekere hoogte zijn maar is nodig aan herziening toe.
Eens. Lijkt me ook gezond dat de secularisering verder wordt doorgezet. Tegenwoordig is er eerder -en bovendien nog selectief ook- sprake van het tegenovergestelde, in kwantiteit in ieder geval.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 01:04:39 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178184679
quote:
18s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 00:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het idee van oprekken is dat je iets uitbreidt verder dan het bedoeld is. Hoelang iets al bestaat heeft daar niets mee te maken en het ging mij er ook totaal niet om of er tegenwoordig meer exceptio's worden gemaakt dan vroeger.
Ja knul, ga mij even vertellen dat ik het niet snap.. Je onderbuik spreekt nl luider.. :')
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178184812
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja knul, ga mij even vertellen dat ik het niet snap.. Je onderbuik spreekt nl luider.. :')
Dus ik moet jou niet vertellen dat jij niet snapt wat ik zeg (dat doe ik helemaal niet overigens) maar jij kan mij wel vertellen wat ik eigenlijk vind. Godverdomme het moet toch niet gekker worden _O-

Ik heb overigens een politieke BMI van 23, dus met die onderbuik valt het wel mee.
pi_178193867
https://www.geenstijl.nl/(...)d-om-gezellige-foto/

Try not to laugh. 99% fails in 10 seconds
pi_178202673
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 00:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Eens. Lijkt me ook gezond dat de secularisering verder wordt doorgezet. Tegenwoordig is er eerder -en bovendien nog selectief ook- sprake van het tegenovergestelde, in kwantiteit in ieder geval.
Het partijkartel politiek is een grote travestie. Velen snappen er niets meer van. Is het links of rechts. is het man of vrouw. Is het voor of tegen, ja of nee. Een travestie.
pi_178203724


Een kwaadaardig gerucht is dat Hiddema overstapt naar Bij1
pi_178205488
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]

Een kwaadaardig gerucht is dat Hiddema overstapt naar Bij1
Die rechter dat is toch die zwarte comedian, Geraldino ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Crazylikethatglue op 31-03-2018 00:30:24 ]
pi_178206276
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 00:20 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Die rechter dat is toch die zwarte comedian, Geraldino ?
HIddema is die comedian. Die staat rechts op de foto, volgens de laatste berichten
  zaterdag 31 maart 2018 @ 07:25:15 #295
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178207808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 14:52 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)d-om-gezellige-foto/

Try not to laugh. 99% fails in 10 seconds
Wat is er precies grappig dan? Het, wat een verrassing, verschrikkelijk slecht geschreven artikel van GS, het feit dat Hiddema doet of bij1 dolblij is dat zijn rare partijtje in de gmeenteraad zit of de debiele reactie van bij1?

Ik zie hier namelijk drie partijen die zichzelf zouden moeten schamen ipv iets grappigs
Laffe huichelaar
pi_178207877
Juist mooi dat zo'n foto nog kan (zonder zure gezichten ook nog eens). Vanzelfsprekend zou je zeggen... maar gezien de reacties onder de tweet van sommige Bij1 figuren is het dat zeker niet. Normaal met elkaar blijven omgaan is belangrijk. Niet meer met elkaar op de foto willen of in dezelfde willen ruimte zijn is een stap verder die we niet moeten willen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178207885
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Juist mooi dat zo'n foto nog kan (zonder zure gezichten ook nog eens). Vanzelfsprekend zou je zeggen... maar gezien de reacties onder de tweet van sommige Bij1 figuren is het dat zeker niet. Normaal met elkaar blijven omgaan is belangrijk. Niet meer met elkaar op de foto willen of in dezelfde willen ruimte zijn is een stap verder die we niet moeten willen.
Niet met elkaar op de foto willen is een stap te ver? Zeker weten dat je dat echt bedoelt?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 08:18:12 #298
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178208018
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Juist mooi dat zo'n foto nog kan (zonder zure gezichten ook nog eens). Vanzelfsprekend zou je zeggen... maar gezien de reacties onder de tweet van sommige Bij1 figuren is het dat zeker niet. Normaal met elkaar blijven omgaan is belangrijk. Niet meer met elkaar op de foto willen of in dezelfde willen ruimte zijn is een stap verder die we niet moeten willen.
Vooral de letterlijke oproep tot polarisatie vind ik opvallend.

Ongeacht aan welke kant van het kamp je staat, versterken van de polarisatie kan nooit de weg zijn die je wilt bewandelen als je naar een oplossing toe wilt werken.
pi_178208031
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Vooral de letterlijke oproep tot polarisatie vind ik opvallend.

Ongeacht aan welke kant van het kamp je staat, versterken van de polarisatie kan nooit de weg zijn die je wilt bewandelen als je naar een oplossing toe wilt werken.
Dit is een oproep om niet linkser dan GroenLinks en niet rechtser dan VVD te stemmen?

Maar een pleidooi tegen polarisatie in een topic over een extreemrechtse partij... Ik vind het wel stijlvol.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2018 08:22:11 ]
pi_178208043
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 07:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Niet met elkaar op de foto willen is een stap te ver? Zeker weten dat je dat echt bedoelt?
Wettelijk gezien hoef je natuurlijk niet samen of de foto maar vanuit fatsoensoogpunt, ja. Vind jij het gezond dan als er zo'n sfeer is binnen de politiek waarbij politici niet normaal met elkaar willen praten en niet normaal met elkaar om kunnen gaan?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178208049
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wettelijk gezien hoef je natuurlijk niet samen of de foto maar vanuit fatsoensoogpunt, ja. Vind jij het gezond dan als er zo'n sfeer is binnen de politiek waarbij politici niet normaal met elkaar willen praten en niet normaal met elkaar om kunnen gaan?
Ik kan me politieke overtuigingen voorstellen die ik zo walgelijk vind dat ik er niets mee te maken wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')