abonnement Unibet Coolblue
pi_177304648
Uitgerekende data:

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)
26 augustus: silliegirl

11 september: Loj
14 september: Helsinki
16 september: Feyre
19 september: elamanilo
19 september: lunapuella
29 september: Peacefulll

6 oktober: Priemgirl

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 21-02-2018 18:59:10 ]
pi_177304932
Jeej, Cassandra, fijn dat jullie toch hartjes hebben gehoord! :)

Jongens, wat ik nu meemaak.. iemand heeft m’n friteuse gestolen vanaf m’n balkon. :') :% Wtf moet je met mijn friteuse?! :(

Kim: dit was niet gewoon “extra”, vandaar. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door arvensis op 19-02-2018 18:46:27 ]
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 19 februari 2018 @ 18:42:21 #3
382129 crew  Donna
pi_177304971
Gelukkig maar Cassandra! Hartje luisteren doen ze hier (om die reden) pas bij de 15/16 weken controle en niet eerder.
Fijn dat je zo zwaaiend begroet werd! O+
pi_177305014
O Cass, wat een schrik, gelukkig alles is orde O+

En hoe dan en waarom Duman? Het brutale volk ook af en toe :(
pi_177305027
quote:
1s.gif [b]Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef D.U.M.A.N.

Jongens, wat ik nu mee maak.. iemand heeft m’n friteuse gestolen vanaf m’n balkon. :') :% Wtf moet je met mijn friteuse?! :(

_O- _O-
pi_177305039
Cass O+ O+
pi_177305246
Duman :D het is natuurlijk niet leuk, maar ik moest er wel om lachen. Dat iemand die moeite neemt zeg. Zat er ook nog olie in? :D


Gelukkig goed nieuws Cassandra!
pi_177305300
Gelukkig Cassandra. Wat een opluchting. O+
  maandag 19 februari 2018 @ 19:08:09 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177305551
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jeej, Cassandra, fijn dat jullie toch hartjes hebben gehoord! :)

Jongens, wat ik nu meemaak.. iemand heeft m’n friteuse gestolen vanaf m’n balkon. :') :% Wtf moet je met mijn friteuse?! :(

Kim: dit was niet gewoon “extra”, vandaar. :)
Dat is serieus ook ooit bij ons gebeurd... en de volgende dag stond hij er weer. :')
pi_177305800
OIT!! Gefeliciteerd!!! *O* lekker knuffelen, babyruiken en heerlijk genieten.

En een hoi aan Pinq!!! :* Succes met het wachten de komende weken.

En Cassandra, JEETJE. Wat een schrik. :{ Gelukkig niks aan de hand met de meisjes. O+

Duman, :') Wtf.... :@
:)
pi_177305819
Het hartjes spreekuur ken ik trouwens niet. Alleen bij meerlingen zo? :@
:)
  maandag 19 februari 2018 @ 19:28:27 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177305968
Cassandra, wat een schrik :o gelukkig is het goed afgelopen!

Pinq, leuk dat je hier bent *O*

Duman, hoe en waarom :D woon je laag? Of hebben mensen de moeite genomen om echt te klimmen om zo je met diamanten afgewerkte friteuse te stelen?

Ik voel volgens mij soms echt de baby nu O+. Hopelijk wordt het snel meer, ik heb zonder rationele redenen telkens in mijn achterhoofd dat het nog mis zal gaan, wellicht een mezelf aangemeten mechanisme dat van start is gegaan bij de vreemd gelopen termijnecho. Wel raar want ik weet dat er inmiddels van alles is uitgesloten en uitvoerig is gecheckt. Dus totaal niet rationeel :')
pi_177306042
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:20 schreef Soof-87 het volgende:
OIT!! Gefeliciteerd!!! *O* lekker knuffelen, babyruiken en heerlijk genieten.

En een hoi aan Pinq!!! :* Succes met het wachten de komende weken.

En Cassandra, JEETJE. Wat een schrik. :{ Gelukkig niks aan de hand met de meisjes. O+

Duman, :') Wtf.... :@
meisjes? :D
pi_177306219
Oh... dat was nog niet bekend? Ben ik nu in de war? :o

Of een voorspellende gave? :')
:)
pi_177306640
Haha Soof :D Maar fijn dat alles goed is Cassandra! O+

Neee Duman :D 8)7 whahahaha wie verzint er zoiets?

En jeeej voor Fuchs O+
pi_177306658
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat is serieus ook ooit bij ons gebeurd... en de volgende dag stond hij er weer. :')
Wtf _O- Ik zou ‘m weg hebben gegooid, wie weet wat ze er in hebben gefrituurd. :D

Ja, er zat olie in. :') En ja, we wonen op de begane grond, dus een beetje mijn eigen schuld natuurlijk. Maar nooit gedacht dat ze m’n friteuse zouden stelen. Gelukkig hebben ze niet aan m’n aardappelen en uien gezeten. w/

Spees: wat fijn! O+ Geniet er van. :* Hoeveel weken ben je ook al weer?
Protège moi de mes désirs.
  maandag 19 februari 2018 @ 20:17:02 #17
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177306954
Die OP :X :o vorige keer heb ik de top 3 niet eens gehaald geloof ik :P

Duman _O- als ik dan een friteuse zou willen pikken, zou ik toch ook een paar aardappelen meegenomen hebben. Anders heb je er nog niets aan 8-)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 19 februari 2018 @ 20:17:54 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_177306979
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:17 schreef Kimpossible het volgende:
Die OP :X :o vorige keer heb ik de top 3 niet eens gehaald geloof ik :P

Duman _O- als ik dan een friteuse zou willen pikken, zou ik toch ook een paar aardappelen meegenomen hebben. Anders heb je er nog niets aan 8-)
ik was net nog terug aan het zoeken wanneer jouw dochter is geboren. Ben benieuwd of het een datumtweeling wordt O-)
disclaimer
pi_177306998
Cassandra, doe eens niet zo eng :o

En pinq *O* goed oplopende streepjes? Zo leuk dat er veel van 2015 nu ook weer zwanger zijn!


De GUO was goed :)
pi_177307024
Omg Kim op 1! :o
Maarre niet over beginnen, ik ga ook al richting de top 5 :X
pi_177307034
Fijn cocci O+
  maandag 19 februari 2018 @ 20:20:46 #22
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177307049
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik was net nog terug aan het zoeken wanneer jouw dochter is geboren. Ben benieuwd of het een datumtweeling wordt O-)
Hehehe! Ik ook! UD scheelt 1 dag met haar verjaardag. En we doen 3 op een rij, de dag daarna is papa jarig _O- hoe dan!

Wat goed cocci! Altijd een opluchting!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177308396
Pfoe Cass wat spannend dan. Gelukkig was het schrik om niks!

Je friteuse duman? Serieus? Hahah hoe bizar.

Nou de nesteldrang is gearriveerd hoor. Bij mijn man dan :P Hij heeft de discussie box gewonnen. Dus die staat nu. Kamertje is af, tuin is geveegd en enveloppen geschreven. *O* nu alleen nog op zoek naar de kap van de autostoel die is kwijt..
  maandag 19 februari 2018 @ 21:19:22 #24
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177308611
Lekker bezig songeur! Die kap kun je in de rand stoppen he? Bij een maxi cosi? Zit ie daar niet gewoon in? :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177308659
Gelukkig was het goed Cass, wat een schrik!

Verder niet bijgelezen, gisteren verjaardag gevierd en vandaag jarig :) maar voel me goed en voel de baby al duidelijk en vaker, zo fijn O+
pi_177308770
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:19 schreef Kimpossible het volgende:
Lekker bezig songeur! Die kap kun je in de rand stoppen he? Bij een maxi cosi? Zit ie daar niet gewoon in? :P
Nee ik zeg maxicosi maar het is een römer en die is los. En hij ligt heus ergens. Achter een schot. Grrrr. Toch bedankt voor de tip. Alles nog rustig bij jou?


IMA gefeliciteerd *O*
  maandag 19 februari 2018 @ 21:37:32 #27
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177309104
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:26 schreef Songeur het volgende:

[..]

Nee ik zeg maxicosi maar het is een römer en die is los. En hij ligt heus ergens. Achter een schot. Grrrr. Toch bedankt voor de tip. Alles nog rustig bij jou?


IMA gefeliciteerd *O*
Jammer, het had zo’n makkelijke oplossing geweest :+

Veel harde buiken, gespannen buikje, pijnlijk kruis zo nu en dan, maar niets noemenswaardigs eigenlijk. Dochter is voor de 2e keer ziek (net 9 dagen koorts achter de rug, toen een weekje fit en nu weer geveld, arme drop) dus ik denk dat ik dat even afwacht :')

Ben benieuwd wanneer ze komt! Zo gek, onze dochter was er al een week en deze zou zomaar nog 3 weken aan boord kunnen blijven. Of vannacht geboren kunnen worden. Huuuu!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177314025
Cassandra, wat een schrik! Maar gelukkig alles goed.

Jagar, welkom back. Jij ook alweer 28 weken, wat gaat het snel. En wat jammer dat het nog zo wennen is icm een peuter die ineens ook fulltime thuis is. Kan peuter niet een dag naar de opvang, zodat hij ook wat andere kindjes om zich heen heeft?

Songeur, hoera voor nesteldrang. Succes met de vermiste kap.

Kim, heeft er nog wat doorgezet bij jou vannacht?

Cocci, een goede GUO, wat fijn!

Er waren veel controles en echo’s en vandaag ook weer. Succes allemaal!! Duimen draaien!

Ik mag vanmiddag ook weer op controle bij de gyn inclusief placenta-plaats-check. We gaan het zien.
pi_177314104
Iedereen nog onwijs bedankt voor de felicitaties! Ik blijf lekker meelezen maar zal binnenkort ook proberen aan te haken bij het babytopic.
De kleine doet het onwijs goed, ze is een ster met borstvoeding en tot nu toe gaat slapen ook behoorlijk goed. Ze is alweer goed aan het aankomen en is heel tevreden. Grote broer is helemaal gek op d’r.

Duman, Kim en Songeur, succes met de laatste loodjes!
pi_177314120
Ik vergeet CassE helemaal, bij jou kan het ook niet lang meer duren natuurlijk. Ben benieuwd wanneer we een baby-update van je lezen :D :*
pi_177314854
Poeh gelukkig Cassandra, wel heel spannend! :*

Friteuse gestolen, echt waarom :(

Ook spannend voor jou Malteser. Hopelijk ligt de placenta nu goed!

Ik moet over 3 uurtjes... zo zenuwachtig :'(
Ondanks dat ik nu mijn dag kotsend begin, ik hijgend boven aan de trap kom, m'n borsten groeien en al een echt avondbuikje heb... maar toch he :')
pi_177314998
Poeh Cass idd wat spannend zeg...... Je schrikt wel even lijkt me :o -O-
Haha duman wat een verhaal _O- Iemand had zin in een frikandelleke snachts :D snap ik wel :+ :9

Loj jij vandaag ook heel heel veel succes!! Hier valt het gelukkig nog mee met de zenuwen.. Gisterenavond had ik er wel veel last van maar ondanks dat toch goed geslapen en nu 'lijk' ik redelijk rustig O-) Nog 8u wachten hier.... :{ Waarom leek het mij ook alweer verstandig dit ná het werk te doen ipv zo vroeg mogelijk :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177315073
Jij ook succes Priem! :*
Als dit gewoon goed zit heb ik ook wel vertrouwen erin... dan zou ik dus (volgens de laatste meting) 10 weken en een beetje zijn...
pi_177315278
Succes straks Loj!

Oh en Priemgirl ook natuurlijk! Hopelijk voor jullie allebei mooie echo’S!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 10:21:04 #35
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177316030
Succes Loj! Fingers crossed, de kwalen zijn in elk geval een fijn teken!
pi_177316877
Loj en Priem, mijn duimen draaien voor jullie :*
pi_177319107
Oké!
Te bizar!!

Een week vooruit gezet en uitgerekend op 11 september O+

Alles ziet er supergoed uit met een duidelijke nub ;)
Echt wel een jongen ;)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:44:51 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177319192
Mooi nieuws! En dus toch weer terug naar de oorspronkelijke datum of niet? Heb je een plaatje van de echo? Even nub-loeren :+

Priem ook succes, had er overheen gelezen!
pi_177319476
Loj, wat fijn O+ *O* O+ Lopen we toch bijna gelijk, mijn uitgerekende datum is 7 september. Blijft wel bizar verhaal, maar fijn dat jullie jongetje ( ;) ) goed gegroeid is!
pi_177319902
Ja, ik heb een nub foto, maar vooral ook heel veel ruzie met hier foto's plaatsen ;)

En inderdaad, heel bizar!
Nu was namelijk mijn jongetje qua echo in drie weken zoveel gegroeid als je eigenlijk in vier weken zou verwachten..
Dus ik mag over twee weken nog 1x langskomen voor een echo :)

Wel meteen morgen bloed prikken voor de nipt... :)
pi_177320004
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:09 schreef Loj het volgende:
Ja, ik heb een nub foto, maar vooral ook heel veel ruzie met hier foto's plaatsen ;)

En inderdaad, heel bizar!
Nu was namelijk mijn jongetje qua echo in drie weken zoveel gegroeid als je eigenlijk in vier weken zou verwachten..
Dus ik mag over twee weken nog 1x langskomen voor een echo :)

Wel meteen morgen bloed prikken voor de nipt... :)
Misschien loop je over 2 weken dan weer gelijk met me :+
pi_177320277
Oh wat fijn Loj dat het allemaal goed was O+ Jongen *O* Fijn man ^O^

Nog 4u... humpfff :') Vlg keer toch maar zo vroeg mogelijk op de dag inplannen _O-
En thx allen O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177321105
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 08:06 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Duman, Kim en Songeur, succes met de laatste loodjes!
:* Jij veel plezier op je wolk!

IMA: nog gefeliciteerd!
Loj: welkom in team blue. :7 O+

Wij zijn net ook weer goedgekeurd. Aapje wordt geschat op 3,5kg. Wordt nog wat. :) Verder was ze blij dat ik niet had gebeld om de prop. :D
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:34:33 #44
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177321539
(Nog niet bijgelezen)

Termijnecho was goed! Baby lag met gekruiste beentjes en een handje voor het gezicht. Zag er best theatraal uit :D. VK heeft alles gezien wat ze wilde zien en wat ze kon zien zag er goed uit volgens haar. Het was zo leuk! Ook een neus en lippen kunnen zien. Sjonge, dat groeit gewoon in míjn buik! :D.

Glucosewaarde was trouwens wel wat aan de hoge kant, dus morgen nuchter prikken. Ben benieuwd.

Inmiddels ook vast aangemeld voor kraamzorg en een afspraak voor de 20-weken echo gemaakt.
Kan maar vast geregeld zijn :).

UD is nu 14 september, zou dat nog in de OP gewijzigd kunnen worden?

Voor wie het leuk vindt om te zien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Helsinki op 20-02-2018 14:53:33 ]
pi_177322846
Mooie plaatjes Helsinki O+

Jeeej voor de goede echo Loj!
pi_177322921
Ik had trek in snoep... zak bijna leeg. Kotsmisselijk :r }:| :X
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:33:35 #47
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177323072
Lekker mabawa :D

Ik at net een appelflap en nu word ik in elkaar getimmerd :+ kid loves sugar. Werkt elke keer, vind dat zo grappig!

Goede echo’s *O*

Loj je weet wel dat de nub geen waterdichte theorie is he? :+

Duman ook een lekker spekkie! 3,5 kg nu of bij geboorte?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177323330
Wat fijn alle goede berichten hier! Mooie echo's en speciaal voor Loj, wat mega fijn dat jullie een goede echo hebben gehad *O*

Ik heb even een beetje onder een steen geleefd. Ik was 24/7 misselijk en mega moe. In overleg heb ik emesafene gekregen. Echt een uitkomst! Deze week heb ik een pittige week op mijn werk, inclusief oudergesprekken, en volgende week gaan we op wintersport *O* Ik hoop nu toch wel een paar kleine afdalingen te kunnen maken. Dat kon voordat ik emesafene kreeg absoluut niet. Traplopen was al te veel.
Morgen om 16.00 uur hebben wij de eerste echo. Ik ben zoo nieuwsgierig. Het voelt als zo'n mijlpaal weer! En ik begin gewoon al een klein buikje te krijgen, ondanks het afvallen. Ik moet even de kast in duiken voor wat wijder spul om aan te trekken ;)
pi_177323734
Goede echo's voor Loj en Helsinki! *O*

Fijn dat de Emesafene goed aanslaat Peace! Werkte het bij jou meteen? Ik gebruik het nu sinds gisteren maar moest net toch weer overgeven. ;(
pi_177324127
Kim: bij de geboorte! 2 weken geleden was ‘ie ongeveer 2499. :)

Ohhh appelflap, daar heb ik nu ook zin in. Vanavond maar maken. O+

Helsinki: fijnnn! *O*

Mabawa: hahah. O+ En toch keer op keer dezelfde fout blijven maken. O+ Althans, ik.
Protège moi de mes désirs.
pi_177324702
Kim, appelflap. Ooooh daar heb ik nu zo’n zin in!!

Fijn van alles goede echo’s dames O+ Alleen Priem moet nog dacht ik? Succes!

Mabawa die snoepjes, herkenbaaar. En dan spijt hebben maar het volgende dag gewoon weer doen :P

Duman 3,5kg is helemaal gemiddeld volgens mij. Prima dan toch? Bij mij schatten ze eigenlijk nooit. Ben wel benieuwd eigenlijk. Volgens mij is deze baby kleiner dan broer en zus!

Ik vond de ouder-kindgym vandaag wel even pittig. Terwijl je dus eigenlijk amper wat doet. Ben benieuwd hoe snel ik weer een beetje conditie krijg straks na de bevalling! Heb echt ontzettend veel zin in de bevalling O+ En in de ontmoeting met onze baby O+ Zou alleen wel fijn zijn als iemand me even zou vertellen wanneer die nou gaat plaatsvinden.
pi_177325367
Helsinki wat fijn van jullie goede echo! *O*

Kraamzorg had ik nog geen seconde over nagedacht sinds nu :+ Volgende week maar regelen als ik echt de 12 weken grens over ben.

O Peace! Je bent eindelijk bijna aan de beurt! Hoe voel je je eronder? Ik ben plaatsvervangend nerveus :+ Fijn dat de medicatie aansluit :)
Hopelijk slaat die bij Luna ook snel aan!

Fijn van de goede controle Duman en een suikerachtige voor de baby van Kim :9

Songeur, nog heel even wachten O+ ;)

Ik begin ook echt een buikje te krijgen. Ik ben van mijzelf niet plat, maar buik komt echt al voorbij mijn borsten (die zijn niet zo groot O-) in de avond soms. Nog even de nipt (donderdag gesprek, dat moest apart en bloed laten prikken ervoor) afwachten en dan maken we het toch wereldkundig. De meeste belangrijke mensen weten het al wel. Nog een paar te gaan vertellen de komende week O+

Ik ben vandaag echt moe en buik voelt alsof die aan het gisten is :{ Bah!
Normaal kan ik best wel snoepen, maar de hele zwangerschap nog nauwelijks gedaan. Darmen zijn snel van slag en gewoon geen trek in. Ik moest lachen om jullie misselijk-eet-praktijken :+
  dinsdag 20 februari 2018 @ 18:51:46 #53
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177326619
Even klagen: ik word zó chagrijnig van iedereen die denkt te kunnen bepalen wanneer ik wel en niet mag bevallen. Deze datum is niet handig, dan kan het niet.

Echt. Flikker. Op.

A. Ik heb geen invloed
B. Ik word er superonrustig van
C. Straks is de slotsom dat ik me schuldig voel terwijl ik een kind op de wereld moet zetten en dat al een dingetje genoeg is.

Blegh.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177326745
Kim :* het is vast makkelijker gezegd dan gedaan, maar misschien proberen vast te houden aan het ene oor in en andere oor uit principe? Laat maar lekker lullen :* of meteen als iemand er over begint afkappen. Je hebt er inderdaad toch geen invloed op en wat maakt het ook allemaal uit. Zo lang het maar goed gaat met jou en je baby.

En yay *O* voor de goede echo's van Helsinki en loj!

Hier een drukke dag op werk gehad. Dan lijkt het soms net alsof je de hele dag de baby niet hebt gevoeld, maar nu ik lekker op de bank zit merk ik hoe actief ie is :D gezellig O+
pi_177326902
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:51 schreef Kimpossible het volgende:
Even klagen: ik word zó chagrijnig van iedereen die denkt te kunnen bepalen wanneer ik wel en niet mag bevallen. Deze datum is niet handig, dan kan het niet.

Echt. Flikker. Op.

A. Ik heb geen invloed
B. Ik word er superonrustig van
C. Straks is de slotsom dat ik me schuldig voel terwijl ik een kind op de wereld moet zetten en dat al een dingetje genoeg is.

Blegh.
Wtf :')
Net zoals mensen die IEDERE KEER wanneer ze je zien “laatste loodjes, hè!” zeggen en vragen hoe lang je nog moet. Een week korter dan de vorige keer. Doei.

Ik ga nu maar even appelflappen halen door jou. Thanks, hè. oO<
Protège moi de mes désirs.
pi_177327003
:D duman :D

Hier is het vooral "weet je zeker dat het er geen twee zijn?!"

En ook de enorme verbazing als mensen erachter komen dat ik nog 16 weken moet :') gisteren nog iemand met "wow jij bent hoogzwanger zeg" ehhh nee, nog niet :')
  dinsdag 20 februari 2018 @ 19:22:36 #57
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177327175
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wtf :')
Net zoals mensen die IEDERE KEER wanneer ze je zien “laatste loodjes, hè!” zeggen en vragen hoe lang je nog moet. Een week korter dan de vorige keer. Doei.

Ik ga nu maar even appelflappen halen door jou. Thanks, hè. oO<
Ook zo irritant ja :{

En appelflappen is liefde! Sorry, not sorry! O+

En al dat datumgemiep. Normaal zou ik het wel kunnen hebben denk ik hoor en de vraag is ook maar hoe serieus men is, maar ik ben er stiekem al zo nerveus voor dat dit echt niet helpt.. plus dat ik van nature al altijd veel te veel waarde hecht aan wat iedereen vindt en wilt dus dan voel ik me alweer schuldig terwijl dat super onlogisch is :’) Yay hormones!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177328027
Stom Kim! Alsof je er invloed op hebt. Elke dag is gewoon een mooie dag als jullie baby komt O+ Mijn man wil geen appelflappen halen voor mij :(

Ohja duman de laatste loodjes die kan ik ook niet meer horen. Ja laatste loodjes misschien maar die kunnen toch verdomd lang duren.

Zou CassE al stiekem bevallen zijn?
pi_177331797
Echo was helemaal goed! Mooie duidelijke knipper gezien en alles was perfect O+ wat een geruststelling O+
Qua meting kwam ze nu uit op 7w2d en datum verschoven naar 6 oktober :D ik ben helemaal happy en zitten al de hele avond met grote smile op de bank hier *;
En nu keimoe dus duik lekker m’n bedje in. Trusteuh!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177332182
Priem *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 22:01:27 #61
74056 crew  ToT
pi_177332194
En ook in huize ToT is er eentje op komst! *O* Waarschijnlijk arriveert Mini-ToT ergens in September! :D

pi_177332248
Misselijke zwangeren? Wat helpt?
Jules niet iig.
pi_177332278
Wat fijn, allemaal goede echo's!

En ToT, gefeliciteerd!
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2018 @ 22:03:57 #64
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177332285
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:02 schreef Mekamotut het volgende:
Misselijke zwangeren? Wat helpt?
Jules niet iig.
Oh noes ..... is 't echt waar? :o .....

Dochter van vriendin heeft accupunctuur gehad, en dat hielp .....
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 22:04:52 #65
74056 crew  ToT
pi_177332315
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat fijn, allemaal goede echo's!

En ToT, gefeliciteerd!
:D Dank!
pi_177332367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:03 schreef maily het volgende:

[..]

Oh noes ..... is 't echt waar? :o .....

Dochter van vriendin heeft accupunctuur gehad, en dat hielp .....
Ja, vandaag een echo, vruchtje met kloppend hart. Echt, ik word compleet loco.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 22:06:27 #67
74056 crew  ToT
pi_177332385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:02 schreef Mekamotut het volgende:
Misselijke zwangeren? Wat helpt?
Jules niet iig.
Mijn vriendin zit sinds gisteren aan Emesafene.
Wilde de huisarts eerst niet voorschrijven en hij kwam later met allerlei horrorverhalen er over, maar toen bleek dat hij bij OVERDOSERING had gekeken i.p.v. normale bijwerkingen! :X

In de tussentijd is mijn vriendin echt ongelooflijk ziek geweest omdat hij het niet eerder wilde voorschrijven.
Het helpt goed en ze heeft geen bijwerkingen tot nu toe! :)
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2018 @ 22:07:49 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177332420
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:06 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja, vandaag een echo, vruchtje met kloppend hart. Echt, ik word compleet loco.
Mag ik je wel feliciteren? :@
pi_177332444
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Mijn vriendin zit sinds gisteren aan Emesafene.
Wilde de huisarts eerst niet voorschrijven en hij kwam later met allerlei horrorverhalen er over, maar toen bleek dat hij bij OVERDOSERING had gekeken i.p.v. normale bijwerkingen! :X

In de tussentijd is mijn vriendin echt ongelooflijk ziek geweest omdat hij het niet eerder wilde voorschrijven.
Ja ik ken het.
Toen ze van onze zoon zwanger was kreeg ze die ook tegen het overgeven icm sondevoeding.
Onze zoon is nu 9 weken en we zijn weer zwanger }:|
pi_177332465
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:07 schreef maily het volgende:

[..]

Mag ik je wel feliciteren? :@
Nee.
Ik wil niet. Zij wel. Kut.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 22:09:24 #71
74056 crew  ToT
pi_177332471
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:08 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja ik ken het.
Toen ze van onze zoon zwanger was kreeg ze die ook tegen het overgeven icm sondevoeding.
Onze zoon is nu 9 weken en we zijn weer zwanger }:|
:D WTF!
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2018 @ 22:10:18 #72
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177332490
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:09 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee.
Ik wil niet. Zij wel. Kut.
Pff ..... sterkte dan maar ..... :X
pi_177332505
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:09 schreef ToT het volgende:

[..]

:D WTF!
Seks zonder bescherming toen het eindelijk weer kon. Heel dom van ons.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:15:34 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177332620
Maar je hebt het hartje al gezien. Hoe lang is ze zwanger nu dan?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177332838
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:15 schreef Molo het volgende:
Maar je hebt het hartje al gezien. Hoe lang is ze zwanger nu dan?
5 weken, ze is kennelijk tijdens die ene keer toen Jules nog in het ziekenhuis was zwanger geraakt, heb ik voor niks de rode zee bevaren.
Echt, ik ben echt dom.
pi_177332890
Thx Luna en gefeliciteerd tot :D O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 22:24:08 #77
74056 crew  ToT
pi_177332909
Mevrouw ToT is nu als het goed is 9 weken zwanger. :) Volgende week krijgen we als het goed is te horen wanneer de kleine uitgerekend is! *O*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 22:24:18 #78
74056 crew  ToT
pi_177332915
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:23 schreef PriemGirl het volgende:
Thx Luna en gefeliciteerd tot :D O+
Dank je! :D
pi_177332978
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:15 schreef Molo het volgende:
Maar je hebt het hartje al gezien. Hoe lang is ze zwanger nu dan?
Minimaal 6 weken dus. Lekker hoor, seksen vijf weken na de bevalling (2 cadeauweken meegenomen).

Een echte schipper bevaart ook de rode zee. Ze boft maar met ‘m!
Kwak
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:26:38 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177333013
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:21 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

5 weken, ze is kennelijk tijdens die ene keer toen Jules nog in het ziekenhuis was zwanger geraakt, heb ik voor niks de rode zee bevaren.
Echt, ik ben echt dom.
En zij flink vruchtbaar :+

Heftig wel ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:27:40 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177333051
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Minimaal 6 weken dus. Lekker hoor, seksen vijf weken na de bevalling (2 cadeauweken meegenomen).

Een echte schipper bevaart ook de rode zee. Ze boft maar met ‘m!
Waarom zou dat seks gedeelte een ramp zijn erna? Als beide zin hebben, al is ze ongesteld.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177333170
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou dat seks gedeelte een ramp zijn erna? Als beide zin hebben, al is ze ongesteld.
Nee geen probleem. Maar wel een beetje dom als je niet nog een kind wilt toch? Om t zonder te doen?
Kwak
pi_177333197
ToT van harte!

Priem wat fijn!

Mekamotut, als Jules nu 9 weken is, en het vruchtje 6 weken, dan betekent dat dus dat ze 3 weken na de geboorte bevrucht is? Jullie waren er snel bij :D
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:33:40 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177333273
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee geen probleem. Maar wel een beetje dom als je niet nog een kind wilt toch? Om t zonder te doen?
Owyeshhhh :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177333302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:31 schreef Roomsnoes het volgende:
ToT van harte!

Priem wat fijn!

Mekamotut, als Jules nu 9 weken is, en het vruchtje 6 weken, dan betekent dat dus dat ze 3 weken na de geboorte bevrucht is? Jullie waren er snel bij :D
2 bonusweken ;)
pi_177333332
Priem, wat ontzettend fijn! O+

ToT, welkom en gefeliciteerd :).

Mekamotut, welkom en gefeliciteerd, al weet ik niet helemaal of je wel gefeliciteerd wilt worden.
pi_177333361
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:26 schreef Molo het volgende:

[..]

En zij flink vruchtbaar :+

Heftig wel ja
Termijn is nog niet bepaald, ze denken 6 weken maar dat kan gewoon niet kloppen voor mijn gevoel, het klopt wel met wanneer ik haar geprikt heb.
Jules is op 21 december geboren, op oudejaarsavond heb ik haar geneukt, in haar klaargekomen maar ze vloeide nog en ze kolfde nog. Dus we dachten dat het wel los zou lopen.
Ik heb haar niet gedwongen ofzo, ze stond zelf ook te springen om seks.
Maar dit kan gewoon niet van een keer zijn. We hebben tientallen pogingen en twee miskramen voor Jules nodig gehad, het kan gewoon niet zo snel raak zijn.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:37:05 #88
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177333390
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:10 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Seks zonder bescherming toen het eindelijk weer kon. Heel dom van ons.
En denkt je vriendin er hetzelfde over?

Anders is het wel een beetje triestig voor je vriendin dat je er zo over praat.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:37:49 #89
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177333430
Holy shit :X na 10 dagen.

Echt. Over mijn lijk.

Nou ja, goed. Sterkte enzo :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177333529
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:34 schreef Elleska het volgende:

[..]

2 bonusweken ;)
Maar als de echoscopiste 5 weken meet dan is het vruchtje toch 5 weken? Die bonusweken tel je toch alleen bij het moment van testen op?

Anyhow: gefeliciteerd mekamotut. Juist na een bevalling zijn veel vrouwen erg vruchtbaar, heb ik ooit op babybytes gelezen :P

En ik ga rammelen van al die echoverhalen hier!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:42:48 #91
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177333640
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:36 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Termijn is nog niet bepaald, ze denken 6 weken maar dat kan gewoon niet kloppen voor mijn gevoel, het klopt wel met wanneer ik haar geprikt heb.
Jules is op 21 december geboren, op oudejaarsavond heb ik haar geneukt, in haar klaargekomen maar ze vloeide nog en ze kolfde nog. Dus we dachten dat het wel los zou lopen.
Ik heb haar niet gedwongen ofzo, ze stond zelf ook te springen om seks.
Maar dit kan gewoon niet van een keer zijn. We hebben tientallen pogingen en twee miskramen voor Jules nodig gehad, het kan gewoon niet zo snel raak zijn.
Nou ja, kan wel natuurlijk :P

Maar was dat de enige keer dat jullie het onveilig hebben gedaan? Want oudejaarsavond is 8 weken geleden, toch?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:43:14 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177333659
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou dat seks gedeelte een ramp zijn erna? Als beide zin hebben, al is ze ongesteld.
Je bent niet ongesteld na de bevalling hè, je vloeit, dat is wat anders, en je loopt daarmee risico op infecties.
Ze adviseren niet voor niets de eerste zes weken geen seks te hebben, maar zeker niet zolang je vloeit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:46:19 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177333785
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent niet ongesteld na de bevalling hè, je vloeit, dat is wat anders, en je loopt daarmee risico op infecties.
Ze adviseren niet voor niets de eerste zes weken geen seks te hebben, maar zeker niet zolang je vloeit.
Oh zo, ja je vloeit idd, is toch anders dan rode zee voor mijn gevoel. Was iig anderssoortig bloed zeg maar bij mij, dus legde de link niet dat hij gewoon dat bedoelde.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177333795
Nou, flink balen dus Mekamotut. Sterkte.

Overigens, ik vind termen als "heb ik haar geprikt" een beetje, tja, bot en vrouwonvriendelijk geformuleerd. Ik ben benieuwd, praten jullie ook zo met elkaar?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:47:26 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177333828
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nou, flink balen dus Mekamotut. Sterkte.

Overigens, ik vind termen als "heb ik haar geprikt" een beetje, tja, bot en vrouwonvriendelijk geformuleerd. Ik ben benieuwd, praten jullie ook zo met elkaar?
Zo praat hij altijd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177333907
Gefeliciteerd Meka! Kim en ik verschillen volgens mij niet veel van elkaar. :D
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:50:42 #97
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177333955
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:36 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Termijn is nog niet bepaald, ze denken 6 weken maar dat kan gewoon niet kloppen voor mijn gevoel, het klopt wel met wanneer ik haar geprikt heb.
Jules is op 21 december geboren, op oudejaarsavond heb ik haar geneukt, in haar klaargekomen maar ze vloeide nog en ze kolfde nog. Dus we dachten dat het wel los zou lopen.
Ik heb haar niet gedwongen ofzo, ze stond zelf ook te springen om seks.
Maar dit kan gewoon niet van een keer zijn. We hebben tientallen pogingen en twee miskramen voor Jules nodig gehad, het kan gewoon niet zo snel raak zijn.
Wow! ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, sterkte denk ik ook wel!

Note to self, minipil ophalen (ligt klaar bij apo maar kom er steeds niet aan toe). Ik vond het ook wel wat voortvarend om ermee te beginnen (eind januari bevallen) en ik stel het ophalen alsmaar uit, maar nu ik dit lees..
  dinsdag 20 februari 2018 @ 22:52:41 #98
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177334026
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo praat hij altijd
Vol passie & liefde :D
pi_177334353
Ik ben een beetje in shock denk ik...

Maare welkom ToT!

En Priem wat zul jij opgelucht en gelukkig gaan slapen na die goede echo O+
pi_177334468
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Zo praat hij altijd
Lijkt wel een troll...
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_177334482
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:40 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar als de echoscopiste 5 weken meet dan is het vruchtje toch 5 weken? Die bonusweken tel je toch alleen bij het moment van testen op?

Anyhow: gefeliciteerd mekamotut. Juist na een bevalling zijn veel vrouwen erg vruchtbaar, heb ik ooit op babybytes gelezen :P

En ik ga rammelen van al die echoverhalen hier!
Dan is het vruchtje 3 weken. Een zwangerschap duurt eigenlijk +- 38 weken ipv 40.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 23:12:55 #102
74056 crew  ToT
pi_177334548
Zo, net op Topicreeks: Radio 49 de radioshow met de aankondiging van de zwangerschap afgerond. :P

Thx voor de verwelkomingen en felicitaties hier! ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 20 februari 2018 @ 23:19:04 #103
74056 crew  ToT
pi_177334668
Maar DAMN, dat moment dat je de kleine op de echo ziet zeg! O+
En terwijl de tranen in je ogen schieten: "En HIER hebben we de volle blaas!" _O- :X _O- :X
Flikker op en ga terug naar de baby, gek! _O-

En dan zie je die kleine dreumes echt bewegen als een malle! :D
pi_177336248
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:37 schreef Kimpossible het volgende:
Holy shit :X na 10 dagen.

Echt. Over mijn lijk.

Nou ja, goed. Sterkte enzo :+
Ik zie mezelf alweer binnenkomen bij de vk. :')
  woensdag 21 februari 2018 @ 06:41:02 #105
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177336903
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:09 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Dan is het vruchtje 3 weken. Een zwangerschap duurt eigenlijk +- 38 weken ipv 40.
Maar de vk praat dan wel over een vruchtje van 5wk, heb er nog nooit een horen zeggen; je vruchtje is 3wk, maar je bent 5wk zwanger!

Anyhow; gefeliciteerd! En sterkte :X

ToT ook gefeliciteerd!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 06:42:15 #106
74056 crew  ToT
pi_177336913
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 06:41 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Maar de vk praat dan wel over een vruchtje van 5wk, heb er nog nooit een horen zeggen; je vruchtje is 3wk, maar je bent 5wk zwanger!

Anyhow; gefeliciteerd! En sterkte :X

ToT ook gefeliciteerd!
Thx! *O*
pi_177337103
Gefeliciteerd en welkom ToT! We zitten vlak bij elkaar qua uitgerekende datum :)

En Mekamotut, heftig hoor jouw verhaal. Het zal uiteindelijk vast allemaal meevallen als de kleine er is. Ik krijg wel wat kriebels van jouw harde en enigzins lompe beschrijvingen, maar dat ligt bij mij.

Mijn god.. zo relaxt als ik was, zo zenuwachtig ben ik nu. Gelukkig heb ik een drukke, afwisselende dag vandaag en vliegt de tijd vast!
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 07:16:52 #108
382129 crew  Donna
pi_177337145
Gefeliciteerd ToT! *O*
pi_177337167
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:19 schreef ToT het volgende:
Maar DAMN, dat moment dat je de kleine op de echo ziet zeg! O+
En terwijl de tranen in je ogen schieten: "En HIER hebben we de volle blaas!" _O- :X _O- :X
Flikker op en ga terug naar de baby, gek! _O-

En dan zie je die kleine dreumes echt bewegen als een malle! :D
Echt he :D wij zaten beide van oor tot oor te glimlachen naar onze wurm. Vk was ook super lief en heeft het uitgebreid getoond tot ze zei: hebben jullie het goed kunnen zien verder? En eigenlijk is het nog niet veel maar toch.. *;

Verder weet ik niet zo goed hoe ik op meka moet reageren tbh maar blijkbaar is het voor velen hier een bekende dus euh.. welkom..? Hmm naja :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177337306
Gefeliciteerd ToT! Mooi he O+
pi_177337315
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 07:08 schreef Peacefulll het volgende:

En Mekamotut, heftig hoor jouw verhaal. Het zal uiteindelijk vast allemaal meevallen als de kleine er is. Ik krijg wel wat kriebels van jouw harde en enigzins lompe beschrijvingen, maar dat ligt bij mij.

Volgens mij krijgen de meeste hier daar kriebels van :')
pi_177337377
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:01 schreef ToT het volgende:
En ook in huize ToT is er eentje op komst! *O* Waarschijnlijk arriveert Mini-ToT ergens in September! :D

[ afbeelding ]
Totje, yeah, wat super leuk!

(Hier breek ik even voor uit min dagelijkse lurkerroutine
pi_177337419
Succes peace :* Moest je vandaag?

Ik zag gisteren ook als eerste beeld een spelend kindje O+
Zo mooi O+

Gefeliciteerd Tot!
En nou ja, jij ook dan Meka. Ik vertelde het aan mijn man en die zei: nou dat wou ik ook never nooit niet na tien dagen _O-

Als er nog een modje meeleest... mag ik naar 11 september (en het meisje weg ;) )

[ Bericht 3% gewijzigd door Loj op 21-02-2018 08:55:41 ]
pi_177337432
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 07:46 schreef Aure het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen de meeste hier daar kriebels van :')
En het feit dat een volwassen vent er verbaasd over is dat zijn vrouw zwanger kan raken van onbeschermde seks :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177337471
Gefeliciteerd ToT!!

En een jompel voor e goede echo van Priem *O*

Vandaag lekker vrij, zl gaat met buurvrouw mee naar school dus ik kan zo nog even mijn bed in. Ik tel echt af. Nog 5 dagen werken en dan verlof! Zo aan toe.
Vanmiddag weer naar het zh voor de vk.
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 08:07:11 #116
382129 crew  Donna
pi_177337482
Heerlijk Mabawa! Ik moet nog 3 dagen werken en dan iig 17 weken vrij. *O*
pi_177337512
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:00 schreef rena het volgende:

[..]

En het feit dat een volwassen vent er verbaasd over is dat zijn vrouw zwanger kan raken van onbeschermde seks :+
Maar het was maar één keer! Normaal worden mensen daar nooooooit zwanger van! ;)

Gefeliciteerd ToT!

Ik las nog over mooie echo’s.. Maar verder is mijn hoofd echt een zeef :@ En baby zit er nog hoor :D
Make your own kind of music.
  woensdag 21 februari 2018 @ 08:22:07 #118
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177337580
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 07:59 schreef Loj het volgende:
Succes peace :* Moest je vandaag?

Ik zag gisteren ook als eerste beeld een spellend kindje O+
Zo mooi O+

Gefeliciteerd Tot!
En nou ja, jij ook dan Meka. Ik vertelde het aan mijn man en die zei: nou dat wou ik ook never nooit niet na tien dagen _O-

Als er nog een modje meeleest... mag ik naar 11 september (en het meisje weg ;) )
Ik ontlurk even om je jompelen voor je prodigy *O* Nu al spellen, wow! :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177337597
Gefeliciteerd ToT en Meka !

Priem wat fijn van de goede echo!! O+ Ja tis echt bijzonder zo’n kleine wurm. Wat dat betreft vond ik die eerste weken ook zo mooi (naast alle onzekerheden etc). Dat je elke week denkt omg nu is ie zo groot als een ... “aardbei” of ehh “limoen” en dat je dat dan al heel wat vindt. O+ Heerlijk samen van genieten!

Gejatte friteuse :') Ernstig! Misschien vind je hem wel terug voor twee tientjes op marktplaats. _O-

Kim, bij dat soort dingen haal ik mijn schouders op en zeg ik: ik zal het doorgeven. :') :D

Mawaba en Donna het einde is in zicht!! Heerlijk!! Ik heb gisteren eindelijk een gesprek gehad met een vervangster (uiteindelijk zelf geregeld) en na deze week nog maar 6 weken. Het aftellen is begonnen. Geniet van je vrije dag Mawaba!

Ik heb een babydag vandaag! De plinten zijn afgestoft want intake kraamzorg! Daarnaast vanavond voorlichtingsavond voor borstvoeding ennn ik mag vanochtend naar de diabetesverpleegkundige omdat m’n glucosewaarde na de test vorige week iets verhoogd was. Yay. Ik ben normaal erg met gezonde voeding bezig maar in die week van prikken door omstandigheden niet bepaald. Ik verwacht een advies van “gezond eten en genoeg bewegen” en dat is dat. :) Wel even gegoogled wat voor risico’s er evt aan verbonden zijn, jeetje, bijv dat je beeb z’n eigen glucose niet op pijl kan houden na geboorte, dat is sneu. :'( Er zaten hier ook wat ervaringsdeskundigen toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door Philomijn op 21-02-2018 11:38:40 ]
Dit, dat, alles.
  woensdag 21 februari 2018 @ 08:31:05 #120
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177337645
Peace, succes vandaag! Toch?? /zeef

Tot *O* van harte! Mooie spannende tijd

Mabawa, wat fijn! En onze afspraken gaan lekker gelijk op haha, ik mag ook weer vanmiddag!

Cass, heb je nog zoveel last van voorwerk? Hopelijk heb je snel een klein manneke in je armen O+

Das een goed gevulde dag Philo! Veel plezier! En succes ook. Hopelijk hebben die glucosewaarden idd niet te veel impact.

Hier een heel onrustige nacht gehad ook met heel veel ongemakkelijke harde buiken en een zeurderige menstruatiepijn. Wist niet of ik zonder aanvang van de bevalling de ochtend zou halen :+ tis nu weer rustiger maar ik sta inmiddels mentaal echt op scherp. Waar ik me een paar weken terug nog afvroeg of ik nu meer of minder gespannen zou zijn omdat ik weet wat er ongeveer komt, is nu de conclusie wel duidelijk. Ik ben echt schijtnerveus en heb heel helder waarom ik het eerste jaar na dochter echt een soort halve paniekaanval kreeg van buikkrampen :@ . Het is heel suf, maar ik moet m’n ‘ik kan dit’ en ‘het komt wel goed’ mantra nog even vinden. Ik zie zo uit naar de ontmoeting, maar zo op tegen de uren daaraan voorafgaand. Waarom wilde ik dit ook alweer zo graag? :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177337661
Gefeliciteerd en welkom ToT en Mekamo!

Priem wat fijn van de goede echo O+.

Kim wat een stomme opmerkingen.. ik kan daar ook chagrijnig van worden.

Voor de rest een beetje vergeten, ik ben nog steeds best moe maar het wordt wel langzaam beter gelukkig.
Bij zo’n tweede ben je er allemaal wel een beetje minder mee bezig merk ik :@.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177337708
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:00 schreef rena het volgende:

[..]

En het feit dat een volwassen vent er verbaasd over is dat zijn vrouw zwanger kan raken van onbeschermde seks :+
In de meeste vruchtbare periode van je leven, waar je door de vk direct over geïnformeerd bent. :+
pi_177337709
Ik vrees dat ik dat ook ga hebben als ik zo ver ben als jij, Kim. Het exclusieve 'ik heb zin, zelfs in de bevalling' wordt steeds vaker onderbroken door een spoortje 'Whaaa what was i thinking'. En dan zijn er op de standaard harde buiken na nog geen krampjes en dingetjes te bekennen gelukkig.
Succes bij de vk vandaag!

Drukke dag Philo, wel leuke dingen. Hopelijk valt het van je suikers ook mee. :*

Heerlijk vooruitzicht Donna! O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 08:44:41 #124
269689 crew  Viv
pi_177337754
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:52 schreef Mekamotut het volgende:
Het zal wel loslopen, het was maar een keer.
Ging dit over die keer op oudejaarsavond? Ik denk het niet, want dan zou ze al zo'n 9 weken zijn inmiddels. Sterkte man :X
pi_177337761
Is er trouwens meer kans op complicaties als de vrouw weer zo snel zwanger is?
pi_177337816
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:31 schreef Kimpossible het volgende:
Peace, succes vandaag! Toch?? /zeef

Tot *O* van harte! Mooie spannende tijd

Mabawa, wat fijn! En onze afspraken gaan lekker gelijk op haha, ik mag ook weer vanmiddag!

Cass, heb je nog zoveel last van voorwerk? Hopelijk heb je snel een klein manneke in je armen O+

Das een goed gevulde dag Philo! Veel plezier! En succes ook. Hopelijk hebben die glucosewaarden idd niet te veel impact.

Hier een heel onrustige nacht gehad ook met heel veel ongemakkelijke harde buiken en een zeurderige menstruatiepijn. Wist niet of ik zonder aanvang van de bevalling de ochtend zou halen :+ tis nu weer rustiger maar ik sta inmiddels mentaal echt op scherp. Waar ik me een paar weken terug nog afvroeg of ik nu meer of minder gespannen zou zijn omdat ik weet wat er ongeveer komt, is nu de conclusie wel duidelijk. Ik ben echt schijtnerveus en heb heel helder waarom ik het eerste jaar na dochter echt een soort halve paniekaanval kreeg van buikkrampen :@ . Het is heel suf, maar ik moet m’n ‘ik kan dit’ en ‘het komt wel goed’ mantra nog even vinden. Ik zie zo uit naar de ontmoeting, maar zo op tegen de uren daaraan voorafgaand. Waarom wilde ik dit ook alweer zo graag? :+
:*

Print die kaarten die ik je had gestuurd nog even uit ;) :P.
pi_177337840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:22 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik ontlurk even om je jompelen voor je prodigy *O* Nu al spellen, wow! :D
_O-
Oeps...
Iets met opeens twee ruziemakende kinderen _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 08:54:17 #128
269689 crew  Viv
pi_177337846
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:45 schreef vencodark het volgende:
Is er trouwens meer kans op complicaties als de vrouw weer zo snel zwanger is?
Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.
pi_177338207
Ah mabawa en kim. Dat bevallen. Mijn vk zei dat de 2e bevalling vaak een stuk makkelijker gaat dan de eerste! En de derde dan weer langer duurt maar geen idee waarom. Ik denk dat het vertrouwen dat je het aankan en dat je een gezond kindje gaat krijgen al heel erg helpt. Jullie hebben ‘t al eens gedaan, jullie kunnen dit. Komt goed! En ach het zal misschien nooit je hobby worden :P Maar daarna... baby O+

Bij mijn tweede merkte ik echt dat mindset en ontspanning alles was. En dan deed dat laatste stukje echt echt wel pijn hoor. Maar het overgeven aan de weeën en het geloof dat het goedkwam hielpen mij echt! Ik vond de naweeën de dagen erna vervelender dan de hele bevalling zelf :P

Ok lang verhaal kort: je kan het, ontspan en baby’s zijn tof :Y
pi_177338416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:15 schreef Songeur het volgende:
Ah mabawa en kim. Dat bevallen. Mijn vk zei dat de 2e bevalling vaak een stuk makkelijker gaat dan de eerste! En de derde dan weer langer duurt maar geen idee waarom. Ik denk dat het vertrouwen dat je het aankan en dat je een gezond kindje gaat krijgen al heel erg helpt. Jullie hebben ‘t al eens gedaan, jullie kunnen dit. Komt goed! En ach het zal misschien nooit je hobby worden :P Maar daarna... baby O+

Bij mijn tweede merkte ik echt dat mindset en ontspanning alles was. En dan deed dat laatste stukje echt echt wel pijn hoor. Maar het overgeven aan de weeën en het geloof dat het goedkwam hielpen mij echt! Ik vond de naweeën de dagen erna vervelender dan de hele bevalling zelf :P

Ok lang verhaal kort: je kan het, ontspan en baby’s zijn tof :Y
Geheel dit. :Y
2e bevalling was easy in vergelijking met 1e.
Qua baby ervaring nu ook veel meer relaxed dan toen.
pi_177338430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.
Zo lang nog ja? Dacht minstens 1 jaar.
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:26:06 #132
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_177338441
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

Lijkt wel een troll...
Issie ook ;)
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_177338494
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:26 schreef zeefje het volgende:

[..]

Issie ook ;)
Hoe weet je dat?
Sommige mensen zijn zo.
  woensdag 21 februari 2018 @ 09:36:49 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177338688
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.
geldt dat dan voor voldragen zwangerschappen of voor elke? Ik werd vorig jaar na een ma op 9 wk van de eerstvolgende eisprong weer zwanger. Altijd gedacht dat dat niet goed kon zijn. Was nog niet goed hersteld van de miskraam, had 6 weken non stop gebloed, toen 5 dagen niet, ei en zwanger.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 09:41:16 #135
269689 crew  Viv
pi_177338786
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:25 schreef vencodark het volgende:
Zo lang nog ja? Dacht minstens 1 jaar.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:36 schreef Aventura het volgende:
geldt dat dan voor voldragen zwangerschappen of voor elke? Ik werd vorig jaar na een ma op 9 wk van de eerstvolgende eisprong weer zwanger. Altijd gedacht dat dat niet goed kon zijn. Was nog niet goed hersteld van de miskraam, had 6 weken non stop gebloed, toen 5 dagen niet, ei en zwanger.
Die anderhalf jaar die ik noemde is gerekend vanaf de geboorte van een levend kind tot het begin van de volgende zwangerschap: https://www.marchofdimes.(...)et-November-2015.pdf
pi_177339160
Priem, wat fijn van de goede echo *O*

Welkom TOT *O*

Donna en Mabawa bijna verlof *O* en Philo een vervanger *O* Lijkt mij heerlijk verlof!

Overenthousiaste post :')

Mijn duimen draaien voor Peace :*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 10:00:24 #137
74056 crew  ToT
pi_177339260
*O* Thx voor de felicitaties, mensen! :D

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 07:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Totje, yeah, wat super leuk! [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]

(Hier breek ik even voor uit min dagelijkse lurkerroutine [ link | afbeelding ]
:D Hee jij! :D
Ja ik had je gisteren eigenlijk nog willen inlichten (ik had een show er over op het radiostation in [MUZ] ) , maar door alle drukte is het er bij in geschoten! :@
pi_177339370
Ik ben bij de cursus 'Aanpakken van aanstaande vaders' geweest, echt een aanrader :D !
Ik vind toch dat er in het hele traject, dus de aanloop, de bevallig zelf en wat daarna komt erg weinig aangeboden wordt speciaal voor mannen.

http://vadercursus.nl/
pi_177339640
quote:
99s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:04 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben bij de cursus 'Aanpakken van aanstaande vaders' geweest, echt een aanrader :D !
Ik vind toch dat er in het hele traject, dus de aanloop, de bevallig zelf en wat daarna komt erg weinig aangeboden wordt speciaal voor mannen.

http://vadercursus.nl/
Wat leuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 10:14:19 #140
74056 crew  ToT
pi_177339641
De playlist van de zwangerschapsshow: mensen moesten eerst raden wat het "verhaal" was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
01. 0:00:00 (Test)
02. 0:50:22 - ToT jingle final
03. 0:50:40 Ramses Shaffy - Echo
04. 0:54:54 Don Johnson - Heartbeat

Echo + heartbeat.....bij Echo hadden een aantal mensen al wat vermoedens en hier werd het geraden, dus toen werd bovenstaand plaatje onthuld naar deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
05. 0:59:38 Eric Church - Two Pink Lines (Echt, de test gaf hier echt binnen een paar seconden 2 roze lijntjes aan! _O- )
06. 1:03:20 Rotterdam Termination Source - Poing (Omdat de baby zo actief aan het bewegen was op de echo)
07. 1:09:50 Wim Leys - Negen Maanden (Een andere dj van ons draaide deze laatst op de radio)
08. 1:13:30 Disturbed - Down With The Sickness (Omdat mijn vriendin echt CONTINU moest overgeven)
09. 1:18:12 - Allahu Akbar (Omdat onze huisarts een moslim is! :') :@ Gewoon ff lekker fout. :T )
10. 1:19:12 - Allahu akhbar short
11. 1:19:40 Bon Jovi - Bad Medicine (Omdat hij eerst geen medicijn wilde voorschrijven omdat hij dacht HEEL veel zwangere vrouwen er keihard van gingen hallucineren)
12. 1:24:56 Godley and Creme - Cry (Omdat de baby natuurlijk veel gaat huilen)
13. 1:28:50 Faithless - Insomnia (Omdat we door het huilen natuurlijk weinig kunnen slapen straks.)
14. 1:38:20 Kinderkoor Enschede - Slaap Kindje, Slaap
15. 1:39:34 Nightwish - Bless The Child (Omdat mijn vriendin katholiek is en het kind vast gedoopt gaat worden)
16. 1:46:02 Nino Rota - The Godfather waltz (Een godfather heb je natuurlijk wel nodig bij de doop. :P )
17. 1:49:42 - baby eat poop cry (Uit Shrek, dat-ie klaagt over baby's)
18. 1:50:18 Aerosmith - Pink (Fuck genderneutraliteit: bij een meisje wordt de babykamer roze)
19. 1:54:10 Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (En als het een jongen is: blauw)
20. 1:57:56 Johnny Cash - A Boy Named Sue (Ook de naam wordt niet genderneutraal of zo)
21. 2:01:48 Drs. P - Knolraap en Lof, Schorseneren en Prei (De baby moet wel veel groente gaan eten)
22. 2:05:24 Madness - Our House (Als het geboren is wordt our house echt madness als het kind net zo druk wordt als op de echo)

(Break wegens technische problemen met de microfoon)

01. 0:00:00 Hank B Memphis - Jij Daar In De Radio (Als het kind later 1 van de Radio49 dj's hoort praten)
02. 0:02:58 Herman van Keeken - Pappie loop toch niet zo snel (Omdat ik altijd snel loop.)
03. 0:05:28 - Hallo allemaal (Van de Luizenmoeder, omdat we het snelle lopen vast naar school toe zal zijn. ;) )
04. 0:05:46 - wat fijn dat je er bent (Luizenmoederliedje op de draaiorgel)
05. 0:06:44 Bob Carlisle - Butterfly Kisses (Ff wat verder in de toekomst kijken)
06. 0:12:14 Luther Vandross - Dance With My Father (Later op de bruiloft in de toekomst! :T Ff bruggetje naar het volgende nummer)
07. 0:16:46 - Dance with my father new Version (Van Jessa Bell. Filipijnse dame en mijn vriendin komt er ook vandaan.)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
08. 0:18:20 - Stiekem toch Anak maar deze keer de Engelse versie (Ff titel veranderd; meerdere mensen wilden het nummer niet meer horen. :T )
09. 0:22:32 Adèle Bloemendaal - Het zal je kind maar wezen (Waar Anak eigenlijk over gaat.)
10. 0:26:34 Ugly Kid Joe - Cat's In The Cradle (Over opvoeding)
11. 0:30:50 Henkie - De Fiets van Pa (Aangezien in Cats in the cradle de zoon de auto wilde lenen; laat hem maar eerst met de fiets beginnen.)
12. 0:34:38 Drie Kleine Kleuters - De Trappelzakboogie
13. 0:37:22 Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
14. 0:43:32 Nina Hagen - Cosmic Shiva (Nina Hagen zingt over haar dochter)
15. 0:46:48 Stevie Wonder - Isn't She Lovely
16. 0:50:22 Willeke Alberti - De Glimlach Van Een Kind
17. 0:53:22 Rammstein - Mutter
18. 0:58:30 Fransje Bauer en Erik Dikeb - Moeder (Nederlandse versie van Mutter, en mijn vriendin heeft een hekel aan Frans Bauer! ~O> Net als ikzelf overigens! :P )
19. 1:02:42 Danzig - Mother
20. 1:06:10 George Michael - Father Figure
21. 1:12:16 Fleetwood Mac - Family Man
22. 1:16:24 Simply Red - For Your Babies
23. 1:21:20 Genesis - Mama
24. 1:27:26 - Willem Duyn - Angelina - Oh Mama
25. 1:32:32 Gert Timmerman - Ik heb eerbied voor jouw grijze haren (Voor als mijn vriendin later oud is; ikzelf ben behoorlijk kaal.)
26. 1:35:34 Das Ich - Mutter

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 21-02-2018 10:39:25 ]
pi_177340185
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Die anderhalf jaar die ik noemde is gerekend vanaf de geboorte van een levend kind tot het begin van de volgende zwangerschap: https://www.marchofdimes.(...)et-November-2015.pdf
Wat interessant! Ik had hier nog nooit van gehoord, het lijkt me ook helemaal niet zo algemeen bekend. Ik ken vrij veel mensen die niet anderhalf jaar wachten voor ze zwanger raken.
Weet je ook wat meer over hoe groot de risico's zijn? Want 'vergrote risico's' zegt weinig als het risico op een vroeggeboorte of laag gewicht bij een eerste kind nihil is.
  woensdag 21 februari 2018 @ 10:43:44 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177340355
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.
Die jaren 60 en 70 ouders die zo'n 2½ tot 3½ jaar tussen hun kinderen hadden zitten waren dus zo gek nog niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:07:29 #143
269689 crew  Viv
pi_177340795
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat interessant! Ik had hier nog nooit van gehoord, het lijkt me ook helemaal niet zo algemeen bekend. Ik ken vrij veel mensen die niet anderhalf jaar wachten voor ze zwanger raken.
Weet je ook wat meer over hoe groot de risico's zijn? Want 'vergrote risico's' zegt weinig als het risico op een vroeggeboorte of laag gewicht bij een eerste kind nihil is.
In een van de referenties uit dat linkje hebben ze het over 5.7% opnames op de NICU bij een zwangerschap binnen 6 maanden, vergeleken met 4,1% bij een zwangerschap na 12 tot 24 maanden. Op individueel niveau is dat inderdaad geen schokkende toename, maar op landelijk niveau is het advies langer te wachten dus wel zinvol om het aantal kinderen met vroeggeboorte en andere problemen terug te dringen. In de VS is er toevallig een organisatie (March of Dimes, waar ik naar linkte) die dat als doel heeft en er reclamecampagnes op inzet, hier in Nederland hebben we dat niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:43 schreef Leandra het volgende:
Die jaren 60 en 70 ouders die zo'n 2½ tot 3½ jaar tussen hun kinderen hadden zitten waren dus zo gek nog niet.
Klopt! :Y Jaren 80 ook nog wel, ik ben 3,5 jaar ouder dan mijn zusje, en op de basisschool hadden veel van mijn klasgenootjes een jonger broertje of zusje in de klas van mijn zusje zitten.
pi_177340869
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 07:59 schreef Loj het volgende:
Succes peace :* Moest je vandaag?

Ja, vandaag om 16.00 uur!
pi_177340938
Welkom ToT *O*

En een hooo goeie echo's weer voorbij gekomen de laatste tijd!

Ik las nog over het dalen van het enthousiasme voor een tweede bevalling, heel herkenbaar! Tot voor kort keek ik er alleen maar naar uit om weer te bevallen, tot ik afgelopen weekend even eraan herinnerd werd hoeveel pijn een wee kan doen :')

Verder gaat het hier redelijk goed, alleen ontzettende last van mijn bekken.
Bij het uitproberen van een bekkenband stond ik bijna te huilen in de winkel van opluchting. Ach, dat zullen de prenatalmevrouwen wel gewend zijn :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:17:36 #146
74056 crew  ToT
pi_177341059
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:13 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Welkom ToT *O*

En een hooo goeie echo's weer voorbij gekomen de laatste tijd!

Ik las nog over het dalen van het enthousiasme voor een tweede bevalling, heel herkenbaar! Tot voor kort keek ik er alleen maar naar uit om weer te bevallen, tot ik afgelopen weekend even eraan herinnerd werd hoeveel pijn een wee kan doen :')

Verder gaat het hier redelijk goed, alleen ontzettende last van mijn bekken.
Bij het uitproberen van een bekkenband stond ik bijna te huilen in de winkel van opluchting. Ach, dat zullen de prenatalmevrouwen wel gewend zijn :')
*O* Thx!

Ja ehhhh wat die pijn betreft; mijn vriendin wil graag een keizersnee en ik denk dat het voor haar ook wel verstandig zou zijn.
Ik heb voor haar een aanvullende verzekering afgesloten voor niet-noodzakelijke bevalling in een kliniek. Valt een keizersnee daar ook onder, of moet je daar dan wel weer een deel van betalen?

Verder maakt ze zich zorgen over de impact die zo'n keizersnee op de baarmoeder zou hebben. Weet iemand hier wat meer over te vertellen? Ik lees wel dat er wat nare gevaren aan zouden kunnen kleven.
pi_177341150
Waarom ‘wil ze dat graag’? Is er een medische indicatie waarom dat nodig zou zijn? Het is niet een simpel keuzepakket he..

Wat fijn van alle goede echo’s de afgelopen dagen!
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:22:52 #148
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177341170
Ik ben juist wat angstig voor een keizersnede, dat moet je echt niet onderschatten.
Het is gewoon een buikoperatie en volgens mij is het herstel achteraf veel langer dan van een vaginale bevalling.

Maar verder geen ervaring.
pi_177341174
Ik heb geen ervaring met een ks, ToT, maar puur qua pijn denk ik niet dat je met een ks 'beter af' bent per se. Het is een serieuze buikoperatie met een serieuze wond na afloop. Vaginaal bevallen doet echt wel zeer, maar 'klaar is klaar' normaliter.
pi_177341252
ToT, ik denk dat het handig is als jullie alle mogelijkheden en de voor- en nadelen van alles met de verloskundige bespreken.
Zoals IMA al zegt, het is niet dat je zomaar kan kiezen als je daar geen hele goede reden voor hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177341309
Leuk gedaan met die radioshow ToT!


Ik hoop dat ik 'gewoon' vaginaal kan bevallen straks. Er is vooralsnog ook geen reden dat dat niet zou kunnen. Als een keizersnede noodzakelijk is, dan is dat natuurlijk ook goed, maar het herstel daarvan lijkt mij zwaarder. Ach ja het is nog lang niet zo ver gelukkig :P nog even afbakken die baby O+
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:33:22 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177341337
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:23 schreef Jentin het volgende:
Ik heb geen ervaring met een ks, ToT, maar puur qua pijn denk ik niet dat je met een ks 'beter af' bent per se. Het is een serieuze buikoperatie met een serieuze wond na afloop. Vaginaal bevallen doet echt wel zeer, maar 'klaar is klaar' normaliter.
Dit.
Ondanks het feit dat de gynaecoloog mij een KS geadviseerd had en ik een totaal onmogelijke vaginale bevalling had (dusdanig dat ik de volgende ochtend iedere gynaecoloog die dienst had aan mijn bed heb gehad om me te feliciteren) heb ik toch eigenlijk vooral gehoord dat het desondanks toch wel heel fijn was dat ik geen KS had hoeven ondergaan.
Laat je niet verleiden om een zwangerschap op z'n Amerikaans als een medisch verhaal te zien, want dat is het in principe niet, als het allemaal goed gaat.
In de VS snijden ze ook alleen maar zoveel uit aansprakelijkheidsoverweging, niet omdat het altijd nodig is, maar zodra er mogelijkerwijs eventueel misschien een complicatie zou kunnen ontstaan snijden ze liever.
Je herstelt zoveel sneller van een natuurlijke bevalling van van een KS, en een volgende bevalling na een KS zal ook vaker een KS moeten zijn.

Neemt overigens niet weg dat ik wel gewoon het advies van de gynaecoloog had moeten aannemen en voor een KS had moeten kiezen, met de kennis van nu.... in mijn situatie, maar meer dan een advies was het niet, en gelukkig is het wel allemaal goed gegaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177341443
Hier grotere kans op keizersnede maar ik hoop echt dat ik via de normale weg kan bevallen. Sowieso voor het herstel. We houden er echter wel rekening mee dat het mogelijk een keizersnede wordt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:41:55 #154
74056 crew  ToT
pi_177341507
Bedankt voor al jullie inbreng! :Y We zullen het bespreken met de verloskundige. :)
Ja via de natuurlijke weg is natuurlijk wel bijzonderder en ik heb idd begrepen dat de kans op complicaties kleiner is. :)
Misschien idd toch maar gewoon op de ouderwetse manier doen als het moment daar is.
Ach er is nog meer dan genoeg tijd om er over na te denken! :Y
pi_177341509
Je krijgt niet zomaar een keizersnede :)
Daar moet echt een goede reden zijn.
Daarbij wil je echt wel liever gewoon bevallen.

Bij de eerste had ik een spoed keizersnede en dat is echt niet grappig! Bij de tweede stond de ks gepland omdat ik geen inleiding meer wou, maar voor die tijd is hij op normale wijze geboren.

Ik heb een jaar lang last gehad van mijn ks... Een ks is een serieuze buikoperatie. Bij een evt tweede moet je bevallen in het ziekenhuis (volgens het protocol) want je hebt grotere kans op scheuren van het litteken. Dus bij een keuze.. beter niet ;)
Mijn tweede bevalling was heel fijn en "gemakkelijk".
Bij de derde kies ik weer voor hetzelfde: geen inleiding en een geplande ks rond week 41 en hopelijk daarvoor op natuurlijke wijze bevallen. (mocht het gaan zoals ik nu wil ;) )

Ga eerst eens kijken naar bevalcursussen. Die helpen je met het "leren kennen" van je lichaam en je tips mee geven over de bevalling. In principe zijn vrouwen ervoor gemaakt om te baren ;)
(Mijn bevalcursustip: hypnobirthing ;) )
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:44:16 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_177341561
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:41 schreef ToT het volgende:
Bedankt voor al jullie inbreng! :Y We zullen het bespreken met de verloskundige. :)
Ja via de natuurlijke weg is natuurlijk wel bijzonderder en ik heb idd begrepen dat de kans op complicaties kleiner is. :)
Misschien idd toch maar gewoon op de ouderwetse manier doen als het moment daar is.
Ach er is nog meer dan genoeg tijd om er over na te denken! :Y
wat is de gedachtengang achter een voorkeur voor een keizersnede? Heeft ze een misbruikverleden of heeft ze een chronische ziekte? Of is het angst voor de pijn? Want voor dat laatste hebben ze ook een ruggenprik ;)
disclaimer
pi_177341631
Inderdaad, er is meer kans op complicaties bij een keizersnede dan bij een vaginale bevalling, zowel voor moeder (nabloeding, wondinfectie, reacties op medicatie, napijn, vertraagde melkproductie) als voor kind (wetlung, vals geboortegewicht > bijvoeding) en voor een volgende zwangerschap (placenta increta, placenta previa, opnieuw een keizersnede, uterusruptuur met alle gevolgen voor dus ook het volgende kind). En dat is de reden dat je deze ingreep in principe niet zomaar als een snoepje kan uitkiezen.
In principe, want er zijn best ook doktoren die hun messen vrij gemakkelijk slijpen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:51:15 #158
74056 crew  ToT
pi_177341748
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

wat is de gedachtengang achter een voorkeur voor een keizersnede? Heeft ze een misbruikverleden of heeft ze een chronische ziekte? Of is het angst voor de pijn? Want voor dat laatste hebben ze ook een ruggenprik ;)
Dat laatste idd! :@ Ze is zeg maar ook niet bepaald een grote, stevige deerne. :@

En goeie @ ruggenprik! :D Nog niet eens aan gedacht zeg!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:53:07 #159
74056 crew  ToT
pi_177341803
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:41 schreef Loj het volgende:
Je krijgt niet zomaar een keizersnede :)
Daar moet echt een goede reden zijn.
Daarbij wil je echt wel liever gewoon bevallen.

Bij de eerste had ik een spoed keizersnede en dat is echt niet grappig! Bij de tweede stond de ks gepland omdat ik geen inleiding meer wou, maar voor die tijd is hij op normale wijze geboren.

Ik heb een jaar lang last gehad van mijn ks... Een ks is een serieuze buikoperatie. Bij een evt tweede moet je bevallen in het ziekenhuis (volgens het protocol) want je hebt grotere kans op scheuren van het litteken. Dus bij een keuze.. beter niet ;)
Mijn tweede bevalling was heel fijn en "gemakkelijk".
Bij de derde kies ik weer voor hetzelfde: geen inleiding en een geplande ks rond week 41 en hopelijk daarvoor op natuurlijke wijze bevallen. (mocht het gaan zoals ik nu wil ;) )

Ga eerst eens kijken naar bevalcursussen. Die helpen je met het "leren kennen" van je lichaam en je tips mee geven over de bevalling. In principe zijn vrouwen ervoor gemaakt om te baren ;)
(Mijn bevalcursustip: hypnobirthing ;) )
Thx! ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:46 schreef WupWup het volgende:
Inderdaad, er is meer kans op complicaties bij een keizersnede dan bij een vaginale bevalling, zowel voor moeder (nabloeding, wondinfectie, reacties op medicatie, napijn, vertraagde melkproductie) als voor kind (wetlung, vals geboortegewicht > bijvoeding) en voor een volgende zwangerschap (placenta increta, placenta previa, opnieuw een keizersnede, uterusruptuur met alle gevolgen voor dus ook het volgende kind). En dat is de reden dat je deze ingreep in principe niet zomaar als een snoepje kan uitkiezen.
In principe, want er zijn best ook doktoren die hun messen vrij gemakkelijk slijpen.
:o Zo dan!

Toch wel apart; ik ken mensen die een keizersnede ruim vooraf hadden ingepland en ik had hen niets horen vertellen over complicaties / een reden er voor. Maar misschien was dat ook wel wat te privé om te delen.
pi_177341827
Tja, de angst voor pijn heeft iedereen wel in een bepaalde mate gehad denk ik. Maar dat ga je linksom of rechtsom niet voorkomen. Een kind krijgen doet pijn. Of het nu de weeën zijn of de nasleep van je keizersnee, pijnvrij is een illusie..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 11:58:43 #161
74056 crew  ToT
pi_177341925
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Tja, de angst voor pijn heeft iedereen wel in een bepaalde mate gehad denk ik. Maar dat ga je linksom of rechtsom niet voorkomen. Een kind krijgen doet pijn. Of het nu de weeën zijn of de nasleep van je keizersnee, pijnvrij is een illusie..
Snap ik, maar de extreme misselijkheid die ze nu heeft gehad (tot ze de medicijnen kreeg) + de angst voor de pijn.....ehhhh......ik zou later nog wel een 2e kind willen hebben. :@
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:02:59 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177342045
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat laatste idd! :@ Ze is zeg maar ook niet bepaald een grote, stevige deerne. :@

En goeie @ ruggenprik! :D Nog niet eens aan gedacht zeg!
Waar zij vandaan komt krijgen vrouwen ook gewoon kinderen hè

_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 12:04:34 #163
269689 crew  Viv
pi_177342094
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:58 schreef ToT het volgende:
Snap ik, maar de extreme misselijkheid die ze nu heeft gehad (tot ze de medicijnen kreeg) + de angst voor de pijn.....ehhhh......ik zou later nog wel een 2e kind willen hebben. :@
Een keizersnede is dus geen oplossing voor de (angst voor de) pijn zoals die medicijnen de oplossing kunnen zijn bij extreme misselijkheid, maar dat snap je nu wel denk ik. :Y)
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:04:34 #164
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177342095
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Snap ik, maar de extreme misselijkheid die ze nu heeft gehad (tot ze de medicijnen kreeg) + de angst voor de pijn.....ehhhh......ik zou later nog wel een 2e kind willen hebben. :@
Dan zou ik nu al helemaal niet voor een keizersnede kiezen ;) dat maakt een tweede zwangerschap / bevalling per definitie een meer medisch verhaal, zie ook de post van Wup.

Natuurlijk lijkt een keizersnede op voorhand heel gemakkelijk. Het is planbaar, zo achter de rug wanneer je het vergelijkt met een uren durende bevalling en daardoor veel voorspelbaarder. Het blijft echter gewoon een flinke buikoperatie met ziekenhuisopname en pijnlijke nasleep.

Het zou mij overigens ook verbazen als er een gynaecoloog is die op basis van het argument ‘pijn’ akkoord zou gaan met een ks. Dat is niet waarvoor -ie z’n eed heeft afgelegd namelijk :X
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 12:06:36 #165
74056 crew  ToT
pi_177342152
Hehehe duidelijke taal verder allemaal! :P ^O^
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:09:25 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_177342218
Sommige mensen zijn ook wat minder snel onder de indruk van pijn dan anderen. Ik ken grote volwassen kerels die bevend van angst bloed af laten nemen.
Ik denk dat goede voorlichting echt al veel scheelt. En het besef dat er ook zoiets bestaat als pijnstilling ;)
disclaimer
pi_177342362
Overigens: Ruggeprik alleen mogelijk in ziekenhuis;toch? Dus als je voor een thuisbevalling gaat dan euh.. is het even bikkelen dan maar? : :+ :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 12:15:06 #168
74056 crew  ToT
pi_177342365
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
Sommige mensen zijn ook wat minder snel onder de indruk van pijn dan anderen. Ik ken grote volwassen kerels die bevend van angst bloed af laten nemen.
Ik denk dat goede voorlichting echt al veel scheelt. En het besef dat er ook zoiets bestaat als pijnstilling ;)
True, true.
Nee ach, komende week hebben we ook pas onze 2e afspraak met de verloskundige he. :) En de bevalling is nog steeds zo ver weg.

_O- Ik heb al wel een box opgehaald voor de kleine, haha! :D Kon gratis opgehaald worden. Is nog erg vroeg, maar ik vond de prijs wel aantrekkelijk! ;)
Kom ik daar binnen; 4 koters op de bank en de jongste sliep nog boven.

.....en ze hadden 2 varkens in huis! :o

Box in de auto gedaan, en onderweg naar huis merkte ik een minder prettige varkenslucht van de box af komen.
Helemaal schoon zitten poetsen........komt er een heel sterke nicotinelucht vrij; die mensen hebben dus bij de kleine zitten roken? :o

Het hele ding helemaal met azijn af zitten nemen (van de multiplex onderplaat begon daardoor 1 laag los te weken), maar nu is de geur eindelijk helemaal weg.
Als dat niet geholpen had, had ik het ding alsnog weggepleurd en had ik over een half jaar of zo wel een nieuwe gekocht.

Die mensen hebben ook nog een wiegje; die kon ik over een maand wel ophalen! _O-
Lief aangeboden, maar ehhh....ik wil niet WEER 3 4 dagen bezig zijn om de geur er uit weg te krijgen! :X
We snuffelen ergens in de zomer wel her en der rond naar leuke goedkope spulletjes. :)

Anyway, waren verder volgens mij sowieso echt wel aardige mensen hoor! :Y ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 12:15:56 #169
74056 crew  ToT
pi_177342383
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:14 schreef PriemGirl het volgende:
Overigens: Ruggeprik alleen mogelijk in ziekenhuis;toch? Dus als je voor een thuisbevalling gaat dan euh.. is het even bikkelen dan maar? : :+ :@
Ja ik denk wel dat we voor een ziekenhuisbevalling zouden gaan, maar niets is nog zeker. :)
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:16:34 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_177342397
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:14 schreef PriemGirl het volgende:
Overigens: Ruggeprik alleen mogelijk in ziekenhuis;toch? Dus als je voor een thuisbevalling gaat dan euh.. is het even bikkelen dan maar? : :+ :@
ja, dan moet je echt even doorbijten :P
disclaimer
pi_177342437
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, dan moet je echt even doorbijten :P
Duidelijk haha :D Nouja genoeg die het zonder doen; dus euh ik ga me alvast wat inlezen in hypnobirthing (thx loj voor de tip O+ )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:20:22 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_177342503
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:17 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Duidelijk haha :D Nouja genoeg die het zonder doen; dus euh ik ga me alvast wat inlezen in hypnobirthing (thx loj voor de tip O+ )
het ligt er ook aan hoe snel en makkelijk het allemaal gaat hoor. En besef je dat je te allen tijde nog kan beslissen naar het ziekenhuis te gaan. Ook als je al op 6 centimeter ontsluiting zit bij je thuisbevalling ;)
disclaimer
pi_177342509
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:17 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Duidelijk haha :D Nouja genoeg die het zonder doen; dus euh ik ga me alvast wat inlezen in hypnobirthing (thx loj voor de tip O+ )
Er zijn wel andere mogelijkheden voor pijnbestrijding bij een thuisbevalling, zoals het huren van een tens apparaat en injecties met steriel water.
pi_177342774
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het ligt er ook aan hoe snel en makkelijk het allemaal gaat hoor. En besef je dat je te allen tijde nog kan beslissen naar het ziekenhuis te gaan. Ook als je al op 6 centimeter ontsluiting zit bij je thuisbevalling ;)
Ja dat is natuurlijk ook zo :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Er zijn wel andere mogelijkheden voor pijnbestrijding bij een thuisbevalling, zoals het huren van een tens apparaat en injecties met steriel water.
Oh kijk ! Ik heb nog een boel in te lezen zie ik wel O+ :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177343091
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat laatste idd! :@ Ze is zeg maar ook niet bepaald een grote, stevige deerne. :@
Dat laatste zegt (gelukkig) niets over hoe makkelijk of moeilijk je een kind op de wereld zet. Behalve als er een echt aanwijsbaar iets is waardoor het niet gaat maar dat zal een vk wel kunnen constateren. Ik ben ook tenger/smal en heb twee relatief makkelijke bevallingen gehad (van gemiddelde baby's wat betreft gewicht), en ben daar zonder kleerscheuren ( :') ) vanaf gekomen. Ik zou ook willen aanraden om samen op cursus te gaan en je samen te verdiepen in hoe een bevalling werkt en vertrouwen opbouwen in het eigen lichaam. Wat dat betreft is hypnobirthing inderdaad aan te raden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177343109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Er zijn wel andere mogelijkheden voor pijnbestrijding bij een thuisbevalling, zoals het huren van een tens apparaat en injecties met steriel water.
Ik heb de vorige keer dat water gehad, dat hielp wel!
pi_177343242
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat laatste idd! :@ Ze is zeg maar ook niet bepaald een grote, stevige deerne. :@

En goeie @ ruggenprik! :D Nog niet eens aan gedacht zeg!
Als ze angst heeft voor pijn, is een keizersnede niet de oplossing. Ik heb een keizersnede gehad en kijk er echt prachtig op terug maar pijnvrij, zeker niet! Ja, het moment van de ingreep wel, maar de dagen erna is zo'n buikwond van een centimeter of 13/14 echt geen feestje.

En buiten dat is het nog niet zo makkelijk om 'zo maar' een keizersnede te krijgen. Lang niet iedere gynaecoloog gaat daarin mee als er niet een goede reden voor is.

Maar wat je zegt, het duurt nog een hele tijd. Laat je goed voorlichten, bespreek het samen goed, dan komen jullie er vast uit.
pi_177343319
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

In de meeste vruchtbare periode van je leven, waar je door de vk direct over geïnformeerd bent. :+
Ja, dat is op zich allemaal wel waar, en misschien ben ik gewoon oenig in die dingen, maar ik zou ook niet verwachten dat ik zó snel na de bevalling, en nog volop aan het vloeien, alweer een eisprong zou hebben. Ben wel blij dat ik dat niet uitgeprobeerd heb verder. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177343405
Had gisteren controle, ben weer goedgekeurd. Kindje keurig gemiddeld. En ben sinds vanochtend een kinkhoestvaccinatie rijker.

En waar we een ei gelegd hebben over de namen, ben ik nu sip want ik kan geen ei gelegd krijgen over de geboortekaartjes. Wat ik gisteren mooi vond, vind ik vandaag toch net niks. En zo gaat dat iedere dag. Misschien maar even een weekje laten rusten....

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:11 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja, vandaag om 16.00 uur!
Succes Peace!
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:54:44 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177343552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]


[..]

Die anderhalf jaar die ik noemde is gerekend vanaf de geboorte van een levend kind tot het begin van de volgende zwangerschap: https://www.marchofdimes.(...)et-November-2015.pdf
dankje. Tussen kind 1 en kind 2 zit bij ons 6,5 jaar, haha. Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat zo lang ertussen weer niet gunstig is voor de kans op ontwikkelen van een pre-eclampsie en/of hellp. Maar of ik die bron nog kan achterhalen...
pi_177343646
Succes Peace!

Ik las goede echo’s voor Loj en Priem, fijn! *O*

Snel weer zwanger. Tsja eh. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken, zo snel weer... 8)7

Gefeliciteerd ToT!

Bevallen. Ja. Dat moet deze ronde natuurlijk ook weer. Nu was mijn vorige bevalling prima, dus het zal nu ook wel weer lukken, alleen, hoe stem je af met de wensen van je partner?
Man hoopt nu namelijk dat ik thuis kan bevallen (vorige keer was ik heel de zwangerschap medisch, dus was dat geen optie) en denkt dat ik een bevalbad heel fijn zal vinden terwijl ik ergens het ziekenhuis wel heel “veilig” vindt, ofzo. Maarja, ik vind het ook nogal crux om mijn voorkeur er door te duwen onder het mom van “ja hallo ik moet bevallen, jij niet”. Nouja, we hebben nog even...
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:59:47 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_177343689
Die redenering snap ik echt niet, sillie. Ik vind "ik moet bevallen, jij niet" echt de meest legitieme reden ooit om "je zin door te drukken".
disclaimer
pi_177343749
Nou, idd :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177343798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:58 schreef silliegirl het volgende:
Succes Peace!

Ik las goede echo’s voor Loj en Priem, fijn! *O*

Snel weer zwanger. Tsja eh. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken, zo snel weer... 8)7

Gefeliciteerd ToT!

Bevallen. Ja. Dat moet deze ronde natuurlijk ook weer. Nu was mijn vorige bevalling prima, dus het zal nu ook wel weer lukken, alleen, hoe stem je af met de wensen van je partner?
Man hoopt nu namelijk dat ik thuis kan bevallen (vorige keer was ik heel de zwangerschap medisch, dus was dat geen optie) en denkt dat ik een bevalbad heel fijn zal vinden terwijl ik ergens het ziekenhuis wel heel “veilig” vindt, ofzo. Maarja, ik vind het ook nogal crux om mijn voorkeur er door te duwen onder het mom van “ja hallo ik moet bevallen, jij niet”. Nouja, we hebben nog even...
Dat je met naam en geboortekaartje enz je zin niet door wilt drukken, helemaal eens. Maar jij moet bevallen en ja, ook van zijn kind. Maar ik denk oprecht dat je als vrouw 'het beste' bevalt op een plek die voor jou veilig en vertrouwd voelt. Is dat thuis? Dan thuis. Is dat in het ziekenhuis? Dan ziekenhuis? Is dat in bad? Dan bad.
pi_177343823
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:24 schreef Philomijn het volgende:
Gefeliciteerd ToT en Meka !

Priem wat fijn van de goede echo!! O+ Ja tis echt bijzonder zo’n kleine wurm. Wat dat betreft vond ik die eerste weken ook zo mooi (naast alle onzekerheden etc). Dat je elke week denkt omg nu is ie zo groot als een ... “aardbei” of ehh “limoen” en dat je dat dan al heel wat vindt. O+ Heerlijk samen van genieten!

Gejatte friteuse :') Ernstig! Misschien vind je hem wel terug voor twee tientjes op marktplaats. _O-

Kim, bij dat soort dingen haal ik mijn schouders op en zeg ik: ik zal het doorgeven. :') :D

Mawaba en Donna het einde is in zicht!! Heerlijk!! Ik heb gisteren eindelijk een gesprek gehad met een vervangster (uiteindelijk zelf geregeld) en na deze week nog maar 6 weken. Het aftellen is begonnen. Geniet van je vrije dag Mawaba!

Ik heb een babydag vandaag! De plinten zijn afgestoft want intake kraamzorg! Daarnaast vanavond voorlichtingsavond voor borstvoeding ennn ik mag vanochtend naar de diabetesverpleegkundige omdat m’n glucosewaarde na de test vorige week iets verhoogd was. Yay. Ik ben normaal erg met gezonde voeding bezig maar in die week van prikken door omstandigheden niet bepaald. Ik verwacht een advies van “gezond eten en genoeg bewegen” en dat is dat. :) Wel even gegoogled wat voor risico’s er evt aan verbonden zijn, jeetje, bijv dat je beeb z’n eigen glucose niet op pijl kan houden na geboorte, dat is sneu. :'( Er zaten hier ook wat ervaringsdeskundigen toch?
Ja ik heb ook zwangerschapssuiker gehad en heb 2 soorten insuline moeten gebruiken. Met de baby is alles goed gegaan en hij heeft nergens last van gehad. Het is volgens mij meer in de buik dat hij er last van heeft. Hopelijk gaat het met het dieet goed en hoef je geen insuline te gaan spuiten. Ze zullen jouw en de baby in ieder geval goed in de gaten gaan houden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:10:57 #186
74056 crew  ToT
pi_177343926
Thuis bevallen heeft voor ons overigens sowieso geen meerwaarde; we wonen pas net een paar maand hier, zelfs in deze provincie zijn we nieuw.
Het huis willen we ook nog een hoop aan veranderen in de loop der tijd, en we hebben er nog geen feeling mee, ook al zijn we er wel blij mee. (Heerlijk rustig hier! :Y )
pi_177344137
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is op zich allemaal wel waar, en misschien ben ik gewoon oenig in die dingen, maar ik zou ook niet verwachten dat ik zó snel na de bevalling, en nog volop aan het vloeien, alweer een eisprong zou hebben. Ben wel blij dat ik dat niet uitgeprobeerd heb verder. :') .
Tuurlijk, niemand denkt dat het hen werkelijk gaat overkomen maar behalve de extra kans op zwangerschap is het natuurlijk niet aan te raden zo snel alweer penetratie te hebben. :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:22:32 #188
269689 crew  Viv
pi_177344160
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:10 schreef ToT het volgende:
Thuis bevallen heeft voor ons overigens sowieso geen meerwaarde; we wonen pas net een paar maand hier, zelfs in deze provincie zijn we nieuw.
Het huis willen we ook nog een hoop aan veranderen in de loop der tijd, en we hebben er nog geen feeling mee, ook al zijn we er wel blij mee. (Heerlijk rustig hier! :Y )
Ik woonde nog geen 4 weken in ons nieuwe huis toen ik er bevallen ben. Wij hadden ook nog helemaal niks met dit stadje (was puur strategisch gekozen vanwege ons woon-werk-verkeer :@ ). Ik vind het juist tof dat onze dochter in dit huis geboren is (daardoor werd het huis meteen speciaal voor ons), en dat ze dit stadje in haar paspoort heeft staan (als teken van een nieuw begin als gezin hier). Oh, en ze is ook nog eens op de wereld geholpen door de verloskundige die het gros van de inwoners hier geboren zag worden (ze had hier meer dan 40 jaar ervaring, inmiddels met pensioen). O+
pi_177344183
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Die redenering snap ik echt niet, sillie. Ik vind "ik moet bevallen, jij niet" echt de meest legitieme reden ooit om "je zin door te drukken".
Nou, ok, laat ik het anders verwoorden dan; het is uiteindelijk wel mijn keuze, maar ik vind dat ik man daarin ook wel zn voorkeur mag laten uitspreken. En hij bedoelt het wel goed; hij denkt oprecht dat ik thuis meer op mn gemak ben (en daar heeft ‘ie enerzijds ook wel een punt) en hij redeneert meer vanuit waar hij op hoopt voor deze bevalling (ontspannen, thuis, weinig gedoe rondom ons) en ik hoop wel op hetzelfde, maar ik heb zo’n angst-stemmetje in mn hoofd “want stel nou dat er iets met de baby is, dan ben je veiliger in het ziekenhuis!”
Dus ik snap zijn redenatie wel en ik voel daar enerzijds best voor, maar anderzijds dus niet... En dan ben ik misschien geneigd om maar naar man te luisteren, want dan hoef ik niet meer te twijfelen, ofzo 8)7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:25:04 #190
74056 crew  ToT
pi_177344228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik woonde nog geen 4 weken in ons nieuwe huis toen ik er bevallen ben. Wij hadden ook nog helemaal niks met dit stadje (was puur strategisch gekozen vanwege ons woon-werk-verkeer :@ ). Ik vind het juist tof dat onze dochter in dit huis geboren is (daardoor werd het huis meteen speciaal voor ons), en dat ze dit stadje in haar paspoort heeft staan (als teken van een nieuw begin als gezin hier). Oh, en ze is ook nog eens op de wereld geholpen door de verloskundige die het gros van de inwoners hier geboren zag worden (ze had hier meer dan 40 jaar ervaring, inmiddels met pensioen). O+
:D Hehehe ja dat is dan wel weer tof idd! :Y
pi_177344281
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, ok, laat ik het anders verwoorden dan; het is uiteindelijk wel mijn keuze, maar ik vind dat ik man daarin ook wel zn voorkeur mag laten uitspreken. En hij bedoelt het wel goed; hij denkt oprecht dat ik thuis meer op mn gemak ben (en daar heeft ‘ie enerzijds ook wel een punt) en hij redeneert meer vanuit waar hij op hoopt voor deze bevalling (ontspannen, thuis, weinig gedoe rondom ons) en ik hoop wel op hetzelfde, maar ik heb zo’n angst-stemmetje in mn hoofd “want stel nou dat er iets met de baby is, dan ben je veiliger in het ziekenhuis!”
Dus ik snap zijn redenatie wel en ik voel daar enerzijds best voor, maar anderzijds dus niet... En dan ben ik misschien geneigd om maar naar man te luisteren, want dan hoef ik niet meer te twijfelen, ofzo 8)7
Het is natuurlijk helemaal niet erg om je man’s redenering hierin mee te nemen. Wie weet heeft ie goede adviezen/ideeën erover.
Alleen is jouw gevoel die het belangrijkste is.
Waar voel jij je veiliger? :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:35:27 #192
269689 crew  Viv
pi_177344427
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:25 schreef ToT het volgende:
:D Hehehe ja dat is dan wel weer tof idd! :Y
Overigens was ik wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie, dus poliklinisch, met mijn eigen verloskundige), maar ik ben tijdens de bevalling nog van gedachten veranderd. :D
pi_177344458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Overigens was ik wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie, dus poliklinisch, met mijn eigen verloskundige), maar ik ben tijdens de bevalling nog van gedachten veranderd. :D
Oh echt?? Dat is ook bijzonder :D Meestal hoor je toch echt omgekeerd :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177344486
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:48 schreef Malteser het volgende:
Had gisteren controle, ben weer goedgekeurd. Kindje keurig gemiddeld. En ben sinds vanochtend een kinkhoestvaccinatie rijker.

Ik heb m maandag gehaald! Bovenarm is nog steeds wat gevoelig op dat plekje, vond het best een rotprikje, gelukkig was het snel klaar.

Welkom ToT! Ik had in het begin van de zwangerschap ook zoiets van: als ik mocht kiezen zou ik voor de ks gaan! Maar door me in te lezen ben ik daar wel op teruggekomen. En hoe lang duurt het nou helemaal tov de hele zwangerschap? Mijn lijf is ervoor gemaakt, het komt vast goed. En anders pijnbestrijding, was SQ zegt :Y

Fijn van alle goede echo's! *O*

Succes zo Peace!

Ik heb eigenlijk vanaf het begin gezegd dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en man liet dat volledig aan mij. Hij vindt het ook wel een fijn idee, om bij de eerste in het ziekenhuis te zijn. Kan me voorstellen dat de overweging bij een tweede anders is. Ik snap jou twijfel bij eventuele nood wel, dat ze snel in het ziekenhuis kunnen ingrijpen.

Ik heb vannacht de ergste en tevens eerste krampaanval ooit meegemaakt in mijn onderbeen ;( Niets werkte, dus ik lag maar in stilte te lijden :') Nu nog spierpijn van bah.
pi_177344544
In sommige landen is keizersnede juist de norm. Ik vind dat zo bizar. En eden daarvan is zodat de vagina strak en mooi blijft. :?
pi_177344630
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
In sommige landen is keizersnede juist de norm. Ik vind dat zo bizar. En eden daarvan is zodat de vagina strak en mooi blijft. :?
Een vriendin van mij komt uit Indonesië en die vertelde dat het daar heel normaal is dat je voor een ks gaat inderdaad. Dan wist je gewoon heel je zwangerschap al wanneer je kind geboren zou worden en alles. En dan zagen ze het gewoon als een weekendje pampering met aan het einde naar huis met baby. Heel bijzonder.

Die vriendin was ook not amused dat dat hier niet gebruikelijk was en dus vaginaal moest bevallen _O-
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:48:06 #197
269689 crew  Viv
pi_177344760
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:36 schreef PriemGirl het volgende:
Oh echt?? Dat is ook bijzonder :D Meestal hoor je toch echt omgekeerd :)
Ja, ik had het ook niet verwacht van mezelf. :D Ik riep van kinds af aan al dat ik niet thuis zou willen bevallen want je-weet-maar-nooit, en dat bleef ook de hele zwangerschap mijn standpunt. Tot de bevalling dus, het ging zo goed dat het verplaatsen naar het ziekenhuis dat alleen maar onnodig kon verstoren. En in geval van nood zouden we er toch zó zijn (volgens Google Maps 7 minuten rijden), dat maakte ook wel dat ik het thuis aandurfde. Bij de voorlichting in het ziekenhuis zeiden ze ook: het is niet zo dat de artsen achter de deur van jouw verloskamer staan te trappelen tot ze moeten ingrijpen, daar gaan óók minuten overheen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:50:18 #198
74056 crew  ToT
pi_177344822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:43 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Een vriendin van mij komt uit Indonesië en die vertelde dat het daar heel normaal is dat je voor een ks gaat inderdaad. Dan wist je gewoon heel je zwangerschap al wanneer je kind geboren zou worden en alles. En dan zagen ze het gewoon als een weekendje pampering met aan het einde naar huis met baby. Heel bijzonder.

Die vriendin was ook not amused dat dat hier niet gebruikelijk was en dus vaginaal moest bevallen _O-
Ja mijn vriendin en ik kwamen regelmatig op bezoek bij Syrische vluchtelingen en die zijn dus ook voor een keizersnee hier naar een ziekenhuis gegaan. Was voor hen de normaalste zaak. Geen idee hoe die de gynaecoloog om hebben weten te praten dan.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:52:14 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177344875
Ik vond mijn keizersnede geen pretje qua herstel. De eerste dagen lag ik alleen maar op mijn rug omdat op zijliggen teveel pijn deed. Verder kon ik ook niet zoveel, te moe. De eerste 24 iur erna zijn bij mij 1 grote wazige brij van herinneringen, dat is wat morfine met je doet. Ik vond de voorbereiding ook onprettig. Infuus (3x misgeprikt, nu een maand later is mn arm nog bont en blauw), en gewoon dat héle medische. Al die mensen die maar aan je zitten en dingen in en uit je halen, voor tijdens en na. Vaginaal is doorgaans inderdaad bikkelen maar daarna is het redelijk klaar.
pi_177344892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:43 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Een vriendin van mij komt uit Indonesië en die vertelde dat het daar heel normaal is dat je voor een ks gaat inderdaad. Dan wist je gewoon heel je zwangerschap al wanneer je kind geboren zou worden en alles. En dan zagen ze het gewoon als een weekendje pampering met aan het einde naar huis met baby. Heel bijzonder.

Die vriendin was ook not amused dat dat hier niet gebruikelijk was en dus vaginaal moest bevallen _O-
Ja, inderdaad. Is gewoon de midnsetting daar. Ik vind het maar raar, maar zij zullen ons wel weer raar vinden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 13:58:54 #201
74056 crew  ToT
pi_177345098
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:52 schreef Aventura het volgende:
Ik vond mijn keizersnede geen pretje qua herstel. De eerste dagen lag ik alleen maar op mijn rug omdat op zijliggen teveel pijn deed. Verder kon ik ook niet zoveel, te moe. De eerste 24 iur erna zijn bij mij 1 grote wazige brij van herinneringen, dat is wat morfine met je doet. Ik vond de voorbereiding ook onprettig. Infuus (3x misgeprikt, nu een maand later is mn arm nog bont en blauw), en gewoon dat héle medische. Al die mensen die maar aan je zitten en dingen in en uit je halen, voor tijdens en na. Vaginaal is doorgaans inderdaad bikkelen maar daarna is het redelijk klaar.
^O^ Helder!
pi_177345326
Ik wil graag weer thuis bevallen O+
pi_177345439
Ik zag dat in de dagen na mijn KS als enige "voordeel"; dat ik normaal kon zitten :P Verder was ik zoveel liever gewoon normaal bevallen, hoop bij een eventuele volgende het te mogen ervaren. Ik merk dat ik het toch als gemis ervaar dat ik mijn meisje niet gelijk op mijn buik had liggen en de huid op huid ervaring pas meer dan een uur na haar geboorte had ;( :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:10:33 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_177345589
Ik kon na mijn vaginale bevallingen ook gewoon zitten hoor. Ik denk dat de schade aan de vagina vaak ernstig overschat wordt :+ (okee, er zijn uitzonderingen, maar die heb je altijd ;))
disclaimer
pi_177345619
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kon na mijn vaginale bevallingen ook gewoon zitten hoor. Ik denk dat de schade aan de vagina vaak ernstig overschat wordt :+ (okee, er zijn uitzonderingen, maar die heb je altijd ;))
Dat kraamverband dempt ook als een malle :+
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 14:14:49 #206
382129 crew  Donna
pi_177345746
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dat kraamverband dempt ook als een malle :+
:D Haha.
pi_177345903
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik kon na mijn vaginale bevallingen ook gewoon zitten hoor. Ik denk dat de schade aan de vagina vaak ernstig overschat wordt :+ (okee, er zijn uitzonderingen, maar die heb je altijd ;))
Mijn vagina voelde de volgende dag al of er niets heftigers mee gebeurd was dan een nachtje flinke stevige seks, en dat ondanks een nogal heftige bevalling die 48 uur duurde en omdat ik dat goed beu was aan het eind veel sneller en fanatieker mijn kind eruit persen dan wat de verloskundige aangaf. Het kan gewoon alle kanten op, maar het is dus echt niet per definitie zo dat je na een vaginale bevalling veel napijn in je onderbroekregio hebt. Ik stond de dag na de bevalling al zelf de was te doen en boodschappen op te ruimen, als je iets met zekerheid kunt zeggen is het wel dat je bij een keizersnee hoe dan ook niet de dag erna weer op de been bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-02-2018 14:25:06 ]
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:20:00 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177345937
Ik kan je zeggen dat zitten na een knip niet echt een optie was (de kraamhulp die me steeds maande tot zitten op een harde stoel want dat was echt súpergoed voor je herstel, was thisclose to een tik op de wang :{ ) Na mijn bevalling zonder knip ging dit wel direct ja. Dat vond ik toen nog zo'n verademing.

Maar goed. Dat ging wel veel sneller over dan het herstel van een buikwond ja ;)
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:26:44 #209
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177346123
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik kan je zeggen dat zitten na een knip niet echt een optie was (de kraamhulp die me steeds maande tot zitten op een harde stoel want dat was echt súpergoed voor je herstel, was thisclose to een tik op de wang :{ ) Na mijn bevalling zonder knip ging dit wel direct ja. Dat vond ik toen nog zo'n verademing.

Maar goed. Dat ging wel veel sneller over dan het herstel van een buikwond ja ;)
Hier ging dat prima :) moest idd van de kraamhulp op een harde stoel. Alleen het moment van gaan zitten was even naar. Staan was zelfs bijna pijnloos.
Dus inderdaad, liever vaginaal als het even kan. Heb wel verhalen hier gelezen van mensen die na een ks nog maanden een wond hadden, die niet wilde helen...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177346612
Na twee vaginale bevallingen kreeg ik bij nummer drie een geplande keizersnede.
Vreselijk vond ik het. Ik wilde heel graag thuisbevallen en dan een ommeslag naar een operatie. Bah.

Ik vond het nog erger dan voorgesteld.
Psychisch en lichamelijk. En ik had vreselijke pijn de dagen erna. Met je ogen knipperen deed al pijn.
Pijnstilling kreeg ik in geen enkele vorm wegens borstvoeding (dat schijnt bij ieder ziekenhuis weer anders te zijn bleek later).

Tevens heb ik een lelijke bobbel op de plek van het litteken -O-
pi_177346713
Ik heb nu heel erg medelijden met alle lezers hier die om wat voor reden dan ook een keizersnede krijgen ;( Misschien willen ook een paar vrouwen die vaginaal bevallen zijn en dat echt afgrijselijk vonden (ook naderhand) hun verhaal uit de doeken doen?
pi_177346826
Ik heb wel gezegd dat ik koste wat kost een spoedkeizersnee wil voorkomen. Een horrorscenario is dat de eerste via de natuurlijke weg komt, mijn man bij dat kindje blijft, en dat de tweede toch via een noodkeizersnede gehaald wordt en dat dat kindje alleen ter wereld komt. Als het risico erin zit plan ik de keizersnede liever zodat we bij elkaar blijven en ons er op instellen. Een ander horror scenario is vroeggeboorte. In het ideale plaatje maak ik de 37 weken vol en beval ik natuurlijk. Maar ik durf er niet van uit te gaan.
pi_177346848
Hoezo medelijden?
Het kind moet er toch uit en hoe doet er uiteindelijk niet toe.

Zo heeft ieder haar verhaal.
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:06:31 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177346948
Ik snap wel een beetje wat Mrs.Peel bedoelt, eigenlijk. De reacties zijn natuurlijk gericht op de opmerking vrijwillig een ks te krijgen, maar de horrorstories zoals "met mijn ogen knipperen deed al pijn" kunnen wel vrij afschrikwekkend zijn ook voor de zwangeren die nog een ks moéten.
pi_177346964
Ah, nou sorry dan. Dat was niet zo bedoeld.
Ik ben al weg ook.
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:08:00 #216
409579 LuDann
All the way
pi_177346967
Ik heb bij mijn eerste een spoed KS onder narcose gehad en bij mijn 2e een razendsnelle vaginale bevalling. Ik vond het allebei geen pretje tijdens, maar daarna ben je van een vaginale bevalling echt veel sneller op de been (ondanks 2e graads ruptuur). Zitten kon meteen weer (hoewel niet pijnloos), ik kon echt de eerste 3 dagen niet zitten na mijn KS hoor. En wat Aventura zegt, de eerste dagen na KS zijn een waas. Ik sta ook helemaal versuft op foto's. Kan me de ontmoeting met mijn baby niet meer herinneren. Maar goed, dat had ook meer met de narcose te maken.

Ik stond nu na 2 dagen alweer te koken en ben toen Bliksem 7 dagen oud was met mijn peuter een uitstapje naar de bibliotheek wezen maken. Na een KS mag je bijvoorbeeld 6 weken niet autorijden, vet onhandig. En ik kon wekenlang amper zelfstandig mijn bed uitkomen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:09:38 #217
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177347002
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:07 schreef lily het volgende:
Ah, nou sorry dan. Dat was niet zo bedoeld.
Ik ben al weg ook.
Ik hoop dat je dit wel theatraal met je armen over elkaar en door je neus snuivend typte?

:+
pi_177347022
Uiteraard :7
En nu ga ik echt.
pi_177347062
:o Ik wilde een beetje relativeren, was niet naar wie dan ook persoonlijk bedoeld. Ik denk dat alle manieren van bevallen zo hun minder leuke/mooie/fijne kanten hebben.
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:18:14 #220
409579 LuDann
All the way
pi_177347204
Ja joh, niemand neemt een KS voor de lol toch? Ik heb zelf ernstig getwijfeld over een geplande KS dit keer. Er zitten ook voordelen aan en onder bepaalde omstandigheden is het gewoon de betere keuze. Dat staat los van het herstel verder, imo.
pi_177347320
In Turkije zijn ze ook allemaal van de ks, bijna niemand bevalt nog normaal daar. Word ook steeds aangegeken alsof ik gek ben als ik zeg dat ik normaal ga bevallen. :') Hun grootste probleem is dat je “uitrekt” van beneden, volgens mij. :')
Geef mij maar een gewone bevalling. Ja, het gaat pijn doen. Ja, ik ben best wel bang voor wat komen gaat. Maar ik vertrouw mijn lichaam. :)
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:28:21 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177347414
Bizar is dat, na een aantal jaar raak je dan alle kennis over natuurlijke bevallingen kwijt in zo'n omgeving.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177347474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:18 schreef LuDann het volgende:
Ja joh, niemand neemt een KS voor de lol toch? Ik heb zelf ernstig getwijfeld over een geplande KS dit keer. Er zitten ook voordelen aan en onder bepaalde omstandigheden is het gewoon de betere keuze. Dat staat los van het herstel verder, imo.
Nou, in Marokko bevallen ze toch echt voor de lol met keizersnee. Het moet beneden lekker strak en mooi blijven voor manlief, want stel je eens voor dat hij anders een vreemd zou gaan. Zo denken zij. :')
pi_177347487
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:28 schreef Leandra het volgende:
Bizar is dat, na een aantal jaar raak je dan alle kennis over natuurlijke bevallingen kwijt in zo'n omgeving.
Zo verging het ook de vaginale stuit na de beruchte term breach trial. Gelukkig is men nu hard bezig om de kennis weer terug te krijgen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:34:39 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177347532
Blij dat ik een keizersnede kreeg hoor verder want ewn gewone bevalling zou mijn kind niet hebben overleefd. Wilde niemand bang maken. Alleen ik heb beide smaakjes meegemaakt en geef mij maar een vaginale bevalling. Eigk moet ik nog een derde, want ik ben nog niet bekend met thuis bevallen ;)
pi_177347581
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, in Marokko bevallen ze toch echt voor de lol met keizersnee. Het moet beneden lekker strak en mooi blijven voor manlief, want stel je eens voor dat hij anders een vreemd zou gaan. Zo denken zij. :')
Hetzelfde geldt dus voor Turkije. Achterlijk.
Protège moi de mes désirs.
pi_177347590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:34 schreef Aventura het volgende:
Blij dat ik een keizersnede kreeg hoor verder want ewn gewone bevalling zou mijn kind niet hebben overleefd. Wilde niemand bang maken. Alleen ik heb beide smaakjes meegemaakt en geef mij maar een vaginale bevalling. Eigk moet ik nog een derde, want ik ben nog niet bekend met thuis bevallen ;)
Goede reden voor een derde. *O* En nog eentje onderweg in de auto? :7
Protège moi de mes désirs.
pi_177347608
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb nu heel erg medelijden met alle lezers hier die om wat voor reden dan ook een keizersnede krijgen ;( Misschien willen ook een paar vrouwen die vaginaal bevallen zijn en dat echt afgrijselijk vonden (ook naderhand) hun verhaal uit de doeken doen?
Ik heb een positieve KS ervaring. Mag dat ook?
;)

Ik vond het niet leuk dat het moest (met spoed), en ook best vervelend tijdens de procedure. Maar ik had wel in de verkoeverkamer al huid op huid contact en aangelegd, en kreeg wel pijnstilling (morfine). BV kwam wel netjes op gang na een paar dagen. Ik liep na twee dagen de trappen naar ons appartement al zelf op.

Het was zeker wel pijnlijk na afloop, maar het is ook een kwestie van durven bewegen. Werd gewoon de volgende ochtend de gang op gestuurd om naar de plee te gaan, doodeng maar het ging inderdaad wel.

Ik kon eigenlijk na twee weken wel weer alles.

Ik zou er niet zomaar voor kiezen, maar voor wie een KS moet: het kan ook ok zijn.

Nadeel bij mij: ik denk dat ik door het littekenweefsel veel heftiger ben gaan menstrueren en soms ook een soort in “2 delen”, alsof mijn baarmoeder denkt “oh haha, hier zat ook nog vanalles, doei!”. Dat maakt t voor mij angstig of bij een eventuele tweede alles wel goed zal gaan qua placenta en littekenweefsel enzo.
Kwak
pi_177347659
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:08 schreef LuDann het volgende:
Ik heb bij mijn eerste een spoed KS onder narcose gehad en bij mijn 2e een razendsnelle vaginale bevalling. Ik vond het allebei geen pretje tijdens, maar daarna ben je van een vaginale bevalling echt veel sneller op de been (ondanks 2e graads ruptuur). Zitten kon meteen weer (hoewel niet pijnloos), ik kon echt de eerste 3 dagen niet zitten na mijn KS hoor. En wat Aventura zegt, de eerste dagen na KS zijn een waas. Ik sta ook helemaal versuft op foto's. Kan me de ontmoeting met mijn baby niet meer herinneren. Maar goed, dat had ook meer met de narcose te maken.

Ik stond nu na 2 dagen alweer te koken en ben toen Bliksem 7 dagen oud was met mijn peuter een uitstapje naar de bibliotheek wezen maken. Na een KS mag je bijvoorbeeld 6 weken niet autorijden, vet onhandig. En ik kon wekenlang amper zelfstandig mijn bed uitkomen.
m
Ook dit verschilt. Heb mijn verzekering gebeld en ik mocht rijden als de dokter zei dat t ok was. Die zei “wanneer je je goed genoeg voelt, maar wacht een week of twee”.

En qua zitten: ik zat de volgende dag in kleermakerszit op t bed (hoewel omdraaien en zij liggen lastig was)
Kwak
pi_177347744
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt dus voor Turkije. Achterlijk.
Je kan een vaginaverkleining doen, door middel van laser. :D
pi_177347815
Ik heb ook een positieve ks ervaring, maar ik zou nooit bij een 1e bevalling vrijwillig kiezen voor een ks. Het idee dat ik bij een evt 2e al met 0-1 achtersta ivm alle mogelijke complicaties.. :(.

Maar ik liep na 1 dag al zelfstandig naar de wc, geen last van pijn gehad (op eigen verzoek geen morfine), na 1 week buiten rondje gelopen en ging na 6 weken alweer hardlopen.
Ik mocht na 2 dagen naar het kraamhotel, waar ik werd aangekondigd door de vpk met 'Geloof het of niet, deze mw heeft een ks gehad :+'.
pi_177347872
Eens met Peel wel, het ging even in de overdrive :P

Punt was volgens mij alleen: een keizersnee is niet gewoon een service die je kunt kiezen en heeft net zo goed risico’s en nadelen als een vaginale bevalling en moet je niet zien als een ‘easy-way-out’.
pi_177347927
Ik heb serieus het idee dat mijn vagina (van schrik door de bevalling?! :+) naderhand nét een pietsje strakker is teruggeveerd. :Y

Maar goed, dit was mijn eerste. Gesteld dat ik er nog een paar koters uitpersen zou, dan komt er vast wel wat rek in..
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:54:35 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_177347989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:51 schreef minilot het volgende:
Ik heb serieus het idee dat mijn vagina (van schrik door de bevalling?! :+) naderhand nét een pietsje strakker is teruggeveerd. :Y

Maar goed, dit was mijn eerste. Gesteld dat ik er nog een paar koters uitpersen zou, dan komt er vast wel wat rek in..
jij batste ook 4 uur per dag, ik denk dat ie meer geschrokken is van 6 weken geen actie :P
disclaimer
pi_177348071
Ik vind het wel even fijn de 'goeie' bevallingsverhalen zo te lezen :D Die lijken toch echt minder besproken te worden soms :@ Dus ik snap de 'angst' wel van sommigen :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177348111
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij batste ook 4 uur per dag, ik denk dat ie meer geschrokken is van 6 weken geen actie :P
_O-
Protège moi de mes désirs.
pi_177348221
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij batste ook 4 uur per dag, ik denk dat ie meer geschrokken is van 6 weken geen actie :P
Voelt zich wellicht in de steek gelaten. ;(
pi_177348229
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij batste ook 4 uur per dag, ik denk dat ie meer geschrokken is van 6 weken geen actie :P
Ook weer zo. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_177348430
Ik zie het allemaal wel, over de bevalling kan toch niemand mij vertellen hoe het verloopt, evenals de rest van de zwangerschap. Moeilijk, maar ik leer deze 9 maanden wel flink de touwtjes los te laten.

Ik ga uit van een goede bevalling, valt het tegen, besef ik me dat pas als ik er middenin zit of achteraf en dan kan ik toch niet meer terug :D
pi_177348525
Ik reageerde al eerder maar mijn keizersnede was prachtig en mijn herstel ging heel voorspoedig!
Pijnvrij? Nee, zeker niet. Maar positieve ervaring? Ja O+ !

Peace, hoe was de echo?
pi_177348542
Ben ook benieuwd naar Peace!
pi_177348568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:24 schreef VitaBella het volgende:
Ik zie het allemaal wel, over de bevalling kan toch niemand mij vertellen hoe het verloopt, evenals de rest van de zwangerschap. Moeilijk, maar ik leer deze 9 maanden wel flink de touwtjes los te laten.

Ik ga uit van een goede bevalling, valt het tegen, besef ik me dat pas als ik er middenin zit of achteraf en dan kan ik toch niet meer terug :D
Lijkt me een heel goeie instelling :Y Ik ga ook uit van het positieve en dat ik straks ook gewoon een thuisbevalling heb en de gehele zwangerschap goed gaat verlopen O+ Natuurlijk kan het helemaal anders uitpakken; maar het heeft geen nut om mij hier nu al druk over te maken als dat (nog) niet het geval is ^O^

En ik ben ook benieuwd naar Peace :o
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177348693
Ik ben achteraf blij dat ik geen thuis bevalling had, want ik had een 4e graads totaalruptuur die dus onder narcose gehecht moest worden. Ik vond het vreselijk om mijn baby na de geboorte al snel af te moeten geven om vanuit het kraamhotel naar de OK te gaan, maar als ik dan ook nog vanuit huis naar het ziekenhuis had gemoeten ná de bevalling, dat had me wel zo kut ( :') ) geleken.

Al vond ik het herstel qua pijn van de totaalruptuur echt veeeeeel beter te doen dan die van de knip bij de eerste bevalling. Maar dat is dan wellicht het voordeel dat het op de OK gehecht is, daar kunnen ze er de tijd voor nemen en het netjes doen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:46:36 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_177348801
Hoe scheur je vierdegraads uit? Zit de scheur dan ook in je bilnaad?
disclaimer
pi_177348870
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:46 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe scheur je vierdegraads uit? Zit de scheur dan ook in je bilnaad?
Kringspier inclusief de slijmvliezen. Ik wist ook niet dat het kon..
  woensdag 21 februari 2018 @ 16:52:19 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_177348901
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Kringspier inclusief de slijmvliezen. Ik wist ook niet dat het kon..
god allemachtig :X en het is goed gekomen?
disclaimer
pi_177348976
Eh uitscheuren, daar ga ik nog even niet over denken ja.. :X

En kunnen we de horrorverhalen ff skippen? Voor degenen van ons die nog moeten bevallen enzo? Ja? bedankt! :Y)

Ik kreeg de uitslag van de NIPT terug, alles is goed, dus dat is fijn. Ik verwachtte ook niks geks, maar toch, de bevestiging dat alles er ok uitziet is wel weer heel fijn!
pi_177349004
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Kringspier inclusief de slijmvliezen. Ik wist ook niet dat het kon..
Aaargh. :X
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 17:02:10 #249
269689 crew  Viv
pi_177349095
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
god allemachtig :X en het is goed gekomen?
Je kende dit fenomeen nog niet? Mensen willen vaak een knip om dit te voorkomen, maar dat is net zo'n oneigenlijk argument als een keizersnede willen vanwege pijn bij de bevalling. Knip is bedoeld om de baby sneller geboren te laten worden bij (dreigende) foetale nood, niet om de schade te beperken bij de moeder. En bovendien kan ook bij een knip nog steeds een totaalruptuur optreden.

Maar wat sillie zegt, ik denk dat de balans tussen fijne en minder fijne kanten van keizersnedes en vaginale bevallingen wel weer gevonden is hier. :Y)
pi_177349119
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb een positieve KS ervaring. Mag dat ook?
;)

Ik vond het niet leuk dat het moest (met spoed), en ook best vervelend tijdens de procedure. Maar ik had wel in de verkoeverkamer al huid op huid contact en aangelegd, en kreeg wel pijnstilling (morfine). BV kwam wel netjes op gang na een paar dagen. Ik liep na twee dagen de trappen naar ons appartement al zelf op.

Het was zeker wel pijnlijk na afloop, maar het is ook een kwestie van durven bewegen. Werd gewoon de volgende ochtend de gang op gestuurd om naar de plee te gaan, doodeng maar het ging inderdaad wel.

Ik kon eigenlijk na twee weken wel weer alles.

Ik zou er niet zomaar voor kiezen, maar voor wie een KS moet: het kan ook ok zijn.

Nadeel bij mij: ik denk dat ik door het littekenweefsel veel heftiger ben gaan menstrueren en soms ook een soort in “2 delen”, alsof mijn baarmoeder denkt “oh haha, hier zat ook nog vanalles, doei!”. Dat maakt t voor mij angstig of bij een eventuele tweede alles wel goed zal gaan qua placenta en littekenweefsel enzo.
Dat zou een niche in je baarmoeder kunnen zijn. Dat is inderdaad een mogelijk gevolg van een keizersnede. Daar wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan. Je kunt je laten verwijzen naar een gynaecoloog voor onderzoek, mocht je daar behoefte aan hebben.
pi_177349123
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je kende dit fenomeen nog niet? Mensen willen vaak een knip om dit te voorkomen, maar dat is net zo'n oneigenlijk argument als een keizersnede willen vanwege pijn bij de bevalling. Knip is bedoeld om de baby sneller geboren te laten worden bij (dreigende) foetale nood, niet om de schade te beperken bij de moeder. En bovendien kan ook bij een knip nog steeds een totaalruptuur optreden.

Maar wat sillie zegt, ik denk dat de balans tussen fijne en minder fijne kanten van keizersnedes en vaginale bevallingen wel weer gevonden is hier. :Y)
Nou inderdaad _O- :o :X
*ik heb nog een hele weg te gaan :D *
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:04:34 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_177349164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je kende dit fenomeen nog niet? Mensen willen vaak een knip om dit te voorkomen, maar dat is net zo'n oneigenlijk argument als een keizersnede willen vanwege pijn bij de bevalling. Knip is bedoeld om de baby sneller geboren te laten worden bij (dreigende) foetale nood, niet om de schade te beperken bij de moeder. En bovendien kan ook bij een knip nog steeds een totaalruptuur optreden.

Maar wat sillie zegt, ik denk dat de balans tussen fijne en minder fijne kanten van keizersnedes en vaginale bevallingen wel weer gevonden is hier. :Y)
Ik dacht dat derdegraads het hoogst haalbare was, maar er komen nieuwe dimensies bij voor me _O-
disclaimer
pi_177349223
Ik leef nog in een wereld waar de baby opeens "poef" eruit is *O* .

Ik blijf voorlopig in die wereld.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 17:09:19 #254
269689 crew  Viv
pi_177349261
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:07 schreef Wolken het volgende:
Ik leef nog in een wereld waar de baby opeens "poef" eruit is *O* .

Ik blijf voorlopig in die wereld.
Jouw baby was er ook opeens "poef" in, dus waarom niet? *O*
pi_177349276
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:56 schreef silliegirl het volgende:
Eh uitscheuren, daar ga ik nog even niet over denken ja.. :X

En kunnen we de horrorverhalen ff skippen? Voor degenen van ons die nog moeten bevallen enzo? Ja? bedankt! :Y)

Ik kreeg de uitslag van de NIPT terug, alles is goed, dus dat is fijn. Ik verwachtte ook niks geks, maar toch, de bevestiging dat alles er ok uitziet is wel weer heel fijn!
Goed om te horen! Hoe lang heb je moeten wachten op de uitslag? Ik heb die vorige week dinsdag geprikt en hoop uiterlijk vrijdag de uitslag te krijgen maar het zal wel weer langer duren ben ik bang.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177349401
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:09 schreef Wolken het volgende:

[..]

Goed om te horen! Hoe lang heb je moeten wachten op de uitslag? Ik heb die vorige week dinsdag geprikt en hoop uiterlijk vrijdag de uitslag te krijgen maar het zal wel weer langer duren ben ik bang.
Ik heb vorige week maandag laten prikken, dus ik liep een dag op je voor! Mijn bloed werd naar het erasmus gestuurd voor het onderzoek.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:21:42 #257
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177349475
Lig met migraine in bed mee te lezen. Tijd om weer eventjes te slapen geloof ik :+.

Fijn voor de anderen met goede echo's! Wat een heerlijk gevoel.

Moest ook lachen om de gejatte friteuse van Duman. Jeetje, hoe komen ze er toch op?!

Ik heb zo'n mooie draagdoek gezien (of nou ja, twee dan) maar die dingen zijn toch prijziger dan gedacht zeg.
pi_177349497
Wat fijn van de goede uitslag sillie! *O*

ToT: tijd om je te gaan verdiepen. ;) Ik snap ook wel dat je als nieuwbakken zwangere/vader zonder dat je je ooit al eens hebt ingelezen kunt denken: yo doe mij die keizersnee. Moraal van het verhaal na alle posts: een keizersnee geeft meer kans op complicaties en de ene bevalling is de andere niet. :Y)

Ik heb ook een cursus hypnobirthing gedaan en vond het heel fijn. Ik zou willen dat ze er een andere benaming aan gaven want ik kreeg ook gewoon mooie “medische” plaatjes te zien van hoe je kindje in je buik zit, draait tijdens de bevalling, info over borstvoeding etc.

Ik dacht altijd dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen maar neig nu naar thuis. Maar zoals mijn verloskundige ook heeft gezegd: ook al wilde je in eerste instantie thuis bevallen, je kunt ook tijdens de bevalling nog beslissen om naar het ziekenhuis te gaan. En dat vind ik een hele vrije, prettige gedachte. Ik ga op mijn gevoel af en laat alles open. :7

Ik heb dus echt zwangerschapsdiabetes -O- Moet nu 4x per dag prikken voor glucose (net na 4 pogingen lukte het voor het eerst thuis), de waarden vrijdag doorgeven en afhankelijk daarvan nog even door met prikken of we concluderen dat het binnen de perken is. Joepie :Y) Dank voor je post Waterdruppel, ik ga het meemaken :) Balen dat jij destijds aan de insuline moest! Ik heb iig nog meer respect voor diabetespatienten op dit moment.
Dit, dat, alles.
pi_177349518
Oh leuk Helsinki van de draagdoeken! Welke heb je op het oog en wat kosten ze? Omdat ik zulke ***weken heb gehad heb ik vanochtend mezelf een Tula Free To Grow Soar en het boek Slaap van Susan Willekes over slaap van baby’s cadeau gedaan. :7
Dit, dat, alles.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:24:38 #260
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177349526
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat zou een niche in je baarmoeder kunnen zijn. Dat is inderdaad een mogelijk gevolg van een keizersnede. Daar wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan. Je kunt je laten verwijzen naar een gynaecoloog voor onderzoek, mocht je daar behoefte aan hebben.
Dit. Ik doe trouwens mee aan een onderzoek '2close'. Ik kan op 2 manieren dichtgemaakt zijn: op de standaardmanier, enkellaags, of dubbellaags. Dan hechten ze de snee eerst aan de binnenkant en dan nog aan de buitenkant. Met deze tweede manier denkt een niche te voorkomen, met alle complicaties die daarbij komen kijken. Ze doen over 2,5 maand een echo bij me en verder krijg ik vragenlijsten.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:35:02 #261
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177349680
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:24 schreef Philomijn het volgende:
Oh leuk Helsinki van de draagdoeken! Welke heb je op het oog en wat kosten ze? Omdat ik zulke ***weken heb gehad heb ik vanochtend mezelf een Tula Free To Grow Soar en het boek Slaap van Susan Willekes over slaap van baby’s cadeau gedaan. :7




Deze twee! Allebei van Didymos :). Goed gedaan, jij! Die uitvoering O+. Mijn vriend wil ook heel graag een draagzak want dat knopen met doeken leek hem best wel een ramp haha.
pi_177349815
Dat ziet er heerlijk knus uit O+ Mooi!

Mijn man wil no way dragen. Vindt ie raar. Omdat ik denk “wacht maar” heb ik de Tula uitgekozen die hij het mooist vond om de kans dat hij gaat dragen te vergroten. _O- Anders had ik zelf die blauwe met bloemen of de mosterdgele gekocht denk ik. O-)
Dit, dat, alles.
pi_177349835
Aurora heet die bovenste toch? Ik vond hem niet fijn in gebruik. Te dun, dus moest heel secuur knopen om geen drukpunten te krijgen. Maar wel een erg mooie doek O+
pi_177349879
Bij mij vroeg mijn man ook laatst waarom ik niet voor een keizersnede zou kiezen. Hij vind het verschrikkelijk mij met pijn te zien en wil me denk ik al bij het kleinste pijntje platgespoten hebben. Terwijl ik heel graag thuis en zo natuurlijk mogelijk zou willen bevallen! Dat durft hij echt niet. Vervelend voor ons beide.. Ik denk dat als hij echt bang en gespannen is of er iets met mij of baby gebeurd tijdens de bevalling dat ik niet zoveel steun aan hem kan hebben. Dus ik neig nu toch naar ziekenhuis om hem een beetje gerust te stellen. Moet ik hem alleen nog wel leren dat hij niet continu een ruggeprik blijft voorstellen want die wil ik in eerste instantie niet. Mocht ik het dan toch willen kan ik dat zelf nog wel aangeven. We hebben nog heel wat voorbereidingstijd maar toch lastig dat we hier precies tegenovergesteld in staan! Hij is zich wel flink aan het inlezen trouwens, dus wie weet draait hij nog ietsje bij 😊

Wilde op de 9maandenbeurs een tula ftg kopen maar lig ziek op bed dus dat word m helaas niet 🤒 Helsinki die doeken zijn echt prachtig! Man wil ook draagzak want knopen kan ie toch niet zegt ie haha. Wie weet voor mezelf nog wel een doek erbij ooit. Maar wagen, draagzak én draagdoek vind ik ook weer niet nodig.. Luxeproblemen 🤓

Sillie fijn van de nipt! Ik had de uitslag toen na 7 werkdagen geloof ik.
Philo balen van de suiker.. Als de baby er eenmaal is ben je er wel meteen weer vanaf toch?
pi_177350062
Een draagdoek van 100 tot150 euro is toch niet duur? Of ben ik soms gek? :?
  woensdag 21 februari 2018 @ 18:02:28 #266
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177350082
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:43 schreef Philomijn het volgende:
Dat ziet er heerlijk knus uit O+ Mooi!

Mijn man wil no way dragen. Vindt ie raar. Omdat ik denk “wacht maar” heb ik de Tula uitgekozen die hij het mooist vond om de kans dat hij gaat dragen te vergroten. _O- Anders had ik zelf die blauwe met bloemen of de mosterdgele gekocht denk ik. O-)
Haha oh wat heerlijk. Prima tactiek! Het lijkt me in sommige gevallen een stuk handiger dan een wagen, en het is ook zo knus en hallo, tussendoorkusjes O+! Wel balen van de zwangerschapsdiabetes zeg -O-. Ik heb vanmorgen bloed moeten prikken omdat mijn glucosewaarde ook aan de hoge kant was. Ook even spannend dus.

Wup, ja klopt! Leek me fijn voor in de voorjaar/zomer. Heb je hem uiteindelijk verkocht? Ik kijk nu een beetje op marktplaats. Volgens mij ben ik hem redelijk snel kwijt mocht het niks zijn.

Noa, beterschap! :*. Ik neig naar een ziekenhuisbevalling maar nu ik hier lees dat je natuurlijk op elk moment nog kunt besluiten om naar het ziekenhuis te gaan is dat wel een fijne gedachte. Ik heb verder niet veel met dit huis en het leek me prettig dat de slaapkamer een neutrale omgeving zou blijven ipv de plek waar ik ben bevallen. Maar ik heb in ieder geval nog wel even de tijd om daar goed over na te denken. Misschien is die angst iets om met de verloskundige te bespreken ofzo?

Maghre, het kan duurder en het kan goedkoper. Ieder zo z'n eigen budget maar ik heb dan een kinderwagen, wil eigenlijk ook een draagdoek of twee, en vriend een FTG dus dat tikt dan toch wel aardig aan :+.
pi_177350309
*O* Een prachtige echo gehad met een krachtig kloppend hartje! *O* het moet nog even landen dat dit in mijn buik zit en echt van ons is na al dat lange wachten, maar dat gaat vast na verloop van tijd komen.
UD voor nu is 29 september. Mag in het volgende topic wel in de OP.

Nu even eten.
  woensdag 21 februari 2018 @ 18:32:28 #268
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177350474
Peace, wat fijn! *O*!
pi_177350475
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:22 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Een prachtige echo gehad met een krachtig kloppend hartje! *O* het moet nog even landen dat dit in mijn buik zit en echt van ons is na al dat lange wachten, maar dat gaat vast na verloop van tijd komen.
UD voor nu is 29 september. Mag in het volgende topic wel in de OP.

Nu even eten.
*O* *O* *O*

Wat fijn Peacefulll O+
pi_177350550
Jaa peacefull wat fijn!! *O* O+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177350678
Hoera, wat fijn Peace! *O*
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 18:45:24 #272
382129 crew  Donna
pi_177350717
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:23 schreef Philomijn het volgende:

Ik heb dus echt zwangerschapsdiabetes -O- Moet nu 4x per dag prikken voor glucose (net na 4 pogingen lukte het voor het eerst thuis), de waarden vrijdag doorgeven en afhankelijk daarvan nog even door met prikken of we concluderen dat het binnen de perken is. Joepie :Y) Dank voor je post Waterdruppel, ik ga het meemaken :) Balen dat jij destijds aan de insuline moest! Ik heb iig nog meer respect voor diabetespatienten op dit moment.
Ik heb het ook! Check al bijna 12 weken (wow) om de dag m'n glucose waardes 4x per dag en iedere ochtend de nuchtere. Mijn nuchtere waarde wou nog wel eens ietsje verhoogd zijn, dus daarom die dagelijks. M'n andere waardes zijn nog nooit te hoog geweest gelukkig.
Ze vragen zich eigenlijk af of ik het wel heb, maar omdat het tegen het einde nog wel eens wil gaan schommelen blijf ik toch waardes prikken. Ach, kleine moeite. :D

Als je vragen hebt, shoot!
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 18:45:57 #273
382129 crew  Donna
pi_177350723
Yes Peace!! Geweldig *O*
pi_177350818
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:22 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Een prachtige echo gehad met een krachtig kloppend hartje! *O* het moet nog even landen dat dit in mijn buik zit en echt van ons is na al dat lange wachten, maar dat gaat vast na verloop van tijd komen.
UD voor nu is 29 september. Mag in het volgende topic wel in de OP.

Nu even eten.
Verder niet bijgelezen, maar wat super fijn *O* O+ *O* Bizar om te beseffen he?!
pi_177351346
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:22 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Een prachtige echo gehad met een krachtig kloppend hartje! *O* het moet nog even landen dat dit in mijn buik zit en echt van ons is na al dat lange wachten, maar dat gaat vast na verloop van tijd komen.
UD voor nu is 29 september. Mag in het volgende topic wel in de OP.

Nu even eten.
O+
Wat een heerlijk nieuws
O+
pi_177351401
Peace!! O+ *O* *O* *O*
pi_177351544
En wat balen voor Philomijn! Ik hoop dat het niet al te erg ontspoort. Sterkte ermee :*
pi_177351596
Jaaa peace super *O* mooi he O+ :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177351944
Wat een geweldig nieuws Peace!!!! Wow!!! O+ O+ O+ Geniet ervan! O+

Ah ja Donna... Ik dacht al dat jij er ook mee bekend was. Al 12 weken, respect! Nu na twee keer prikken waren m’n waardes goed dus hoop stiekem dat ik er voor het weekend of volgende week weer vanaf ben. :@ O-)
Dit, dat, alles.
pi_177352277
Gefeliciteerd Peacefull *O*

Wat balen Philomijn hopelijk valt het mee met je glucoses.

Mabawa heerlijk om af te kunnen tellen voor je verlof. Hier nog 3 weken werken en dan verlof.
Wordt langzaamaan tijd om eens namen gaan te bedenken... Schiet nu nog niet op.

Verder bijgelezen maar ook al weer vergeten, in ieder geval welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd, een goede nipt test, goede echo's *O*

Ik las iets over keizersnede versus "normale" bevalling. Iemand maakt mij bang dat derde bevalling moeizamer verloopt... :o
Al zie ik er nu wel echt tegenop omdat ik medisch ben en in het ziekenhuis moet bevallen, weet dat het moet voor het kindje en dat heb ik er graag voor over, omdat daar alle zorg aanwezig is indien nodig. Maar moet ingeleid worden en dat lijkt mij minder prettig dan spontane bevalling. En ik heb het idee dat ze sneller ingrijpen dan bij thuisbevalling. Maar goed moet er tzt nog over in gesprek, maar als iemand positieve verhalen of ervaring heeft, dan hoor ik het graag.
  Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 20:10:42 #281
382129 crew  Donna
pi_177352437
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:47 schreef Philomijn het volgende:
Wat een geweldig nieuws Peace!!!! Wow!!! O+ O+ O+ Geniet ervan! O+

Ah ja Donna... Ik dacht al dat jij er ook mee bekend was. Al 12 weken, respect! Nu na twee keer prikken waren m’n waardes goed dus hoop stiekem dat ik er voor het weekend of volgende week weer vanaf ben. :@ O-)
Ja de regels zijn eigenlijk overal anders, dus ik hoop voor je dat je dan niet meer hoeft te prikken!
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:16:38 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177352590
Ja dat van die derde bevalling die zwaarder zou zijn, wist ik ook nog niet ;(, zou dat echt vaak zo zijn?

Peaceful wat een supergoed nieuws, gefeliciteerd! *O*
pi_177352635
Peace! Wat super fijn!

Balen Philo..

Dat wil ik niet horen Spees! Onee... maakt niet uit, het wordt m'n tweede bevalling ;) dus dat is zo gedaan toch ;)
pi_177352670
Peace O+
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:22:12 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177352693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:19 schreef Loj het volgende:
Peace! Wat super fijn!

Balen Philo..

Dat wil ik niet horen Spees! Onee... maakt niet uit, het wordt m'n tweede bevalling ;) dus dat is zo gedaan toch ;)
Don't shoot the messenger! Ik las het ook maar hier ;)

En ja, die van jou valt er na 3 x giechelen uit ^O^
pi_177352830
Fijn peace zo’n goede echo! *O*

Philomijn, wat naar dat prikken. Dat lijkt me echt vervelend om te moeten doen. Hopelijk blijven je waardes goed en ben je er snel weer vanaf..

In het kader van beetje hormonaal wel..
Ik had al weken ruzie met mijn kussen. Draaide het 100x per nacht om, opkloppen etc etc en het lag niet goed.
Nu heeft man dus vandaag een nieuw kussen voor me gehaald, zo’n traagschuimding van zo’n bekend merk. En jongens, wat is dat gelukzalig O+ . Dus ik lig al in bed O+ . Met mijn gelukzalige nieuwe kussen O+ .
pi_177352917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, in Marokko bevallen ze toch echt voor de lol met keizersnee. Het moet beneden lekker strak en mooi blijven voor manlief, want stel je eens voor dat hij anders een vreemd zou gaan. Zo denken zij. :')
Nee joh, ze was gewoon lekker strak na de bevalling, natuurlijk was Jules maar een kleintje, een keizersnede was veel ingrijpender geweest.
pi_177353350
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja dat van die derde bevalling die zwaarder zou zijn, wist ik ook nog niet ;(, zou dat echt vaak zo zijn?

Mijn vk had het over dat ze nogal eens zien dat het langer duurt. Met name doordat mensen er vanuit gaan dat het snel gaat (door de tweede) en eerder bellen. En het daardoor als zwaarder evaren wordt. Heel eerlijk? Ik maak me niet zoveel zorgen. Ik denk dat het prima zal verlopen. Maar ik laat het je zsm weten :P
pi_177353473
Ik las een megafijn kussen voor sillie O+, goeie echo voor peace *O* en diabetes bij philo :(

Verder ben ik zooo’n zeef. Sorry!
pi_177354182
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

god allemachtig :X en het is goed gekomen?
Het is gelukkig heel netjes gehecht en goed genezen :Y Ik heb er nu geen pijn meer aan met de dagelijkse dingen.
Ik ben nog wel onder behandeling bij de bekkenfysio voor wat ongemakken en moet over 2 maanden nog een keer naar het ziekenhuis voor een extra nacontrole maar de verwachting is dat het in principe allemaal weer goed moet kunnen komen.

Ik vond het vooral schrikken omdat ik er niks van gemerkt heb op dat moment. Ik dacht echt van ‘zo, dat zit erop’ en toen ging de VK me voorzichtig melden dat er toch wel wat schade was.
pi_177354317
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Je kende dit fenomeen nog niet? Mensen willen vaak een knip om dit te voorkomen, maar dat is net zo'n oneigenlijk argument als een keizersnede willen vanwege pijn bij de bevalling. Knip is bedoeld om de baby sneller geboren te laten worden bij (dreigende) foetale nood, niet om de schade te beperken bij de moeder. En bovendien kan ook bij een knip nog steeds een totaalruptuur optreden.

Maar wat sillie zegt, ik denk dat de balans tussen fijne en minder fijne kanten van keizersnedes en vaginale bevallingen wel weer gevonden is hier. :Y)
Ja klopt, dit is mij ook verteld door de VK. Ze hadden een knip willen zetten omdat baby het moeilijk kreeg maar toen was dat ineens dus niet meer nodig.. Ze gaf aan dat als ze wel een knip had gezet, een totaalruptuur niet automatisch was voorkomen. Dus ben in dat opzich blij dat ik hem niet heb gekregen, want dan had het misschien allebei gehad...

Niettemin kijk ik er wel best goed op terug, alles tot aan de ruptuur verliep namelijk wel mooi en goed en zoals ik het graag gewild had :)
pi_177354361
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat zou een niche in je baarmoeder kunnen zijn. Dat is inderdaad een mogelijk gevolg van een keizersnede. Daar wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan. Je kunt je laten verwijzen naar een gynaecoloog voor onderzoek, mocht je daar behoefte aan hebben.
ah, thanks voor de term. ik was dat al googelend al eens tegengekomen (en ben toen hard doorgeklikt want werd er niet blij van :@ /struisvogel).

Ik heb er nu niet zodanig last van dat ik onderzocht wil worden. Maar als ik ooit nog eens rammelende eierstokken krijg ga ik eerst langs de gynaecoloog denk ik ja...
Kwak
pi_177354580
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:24 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dit. Ik doe trouwens mee aan een onderzoek '2close'. Ik kan op 2 manieren dichtgemaakt zijn: op de standaardmanier, enkellaags, of dubbellaags. Dan hechten ze de snee eerst aan de binnenkant en dan nog aan de buitenkant. Met deze tweede manier denkt een niche te voorkomen, met alle complicaties die daarbij komen kijken. Ze doen over 2,5 maand een echo bij me en verder krijg ik vragenlijsten.
interessant! ik moet er misschien echt wat mee dus. meh.

mijn moeder had destijds van de KS bij mijn geboorte een fistel, omdat ze te snel aan de buitenkant genezen was. Ik heb een beetje hetzelfde als zij qua huidgenezing (snel dicht, maar soms wel daaronder ontstoken), dus heb mijn wond goed in de gaten gehouden. Maar ja, daarmee heb je geen zicht op de wond aan de binnenkant (die zit ook op een andere plek, toch?)
Kwak
pi_177354721
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:34 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee joh, ze was gewoon lekker strak na de bevalling, natuurlijk was Jules maar een kleintje, een keizersnede was veel ingrijpender geweest.
Dat is de mentaliteit van vrouwen in Marokko. Ikzelf vind het ook maar belachelijk.

Morgen 6 maanden jubileum. *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2018 21:31:39 ]
pi_177354766
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:02 schreef Sethiwe het volgende:
Gefeliciteerd Peacefull *O*

Wat balen Philomijn hopelijk valt het mee met je glucoses.

Mabawa heerlijk om af te kunnen tellen voor je verlof. Hier nog 3 weken werken en dan verlof.
Wordt langzaamaan tijd om eens namen gaan te bedenken... Schiet nu nog niet op.

Verder bijgelezen maar ook al weer vergeten, in ieder geval welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd, een goede nipt test, goede echo's *O*

Ik las iets over keizersnede versus "normale" bevalling. Iemand maakt mij bang dat derde bevalling moeizamer verloopt... :o
Al zie ik er nu wel echt tegenop omdat ik medisch ben en in het ziekenhuis moet bevallen, weet dat het moet voor het kindje en dat heb ik er graag voor over, omdat daar alle zorg aanwezig is indien nodig. Maar moet ingeleid worden en dat lijkt mij minder prettig dan spontane bevalling. En ik heb het idee dat ze sneller ingrijpen dan bij thuisbevalling. Maar goed moet er tzt nog over in gesprek, maar als iemand positieve verhalen of ervaring heeft, dan hoor ik het graag.
SQ had een heel goed verlopen inleiding bij nummer 1!

Zo, en nu ben ik weer weg hoor, moet niet teveel meelurken want dan kan ik t niet laten om mee te posten en zwanger ben ik bepaald niet...
Kwak
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:37:22 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177354943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

interessant! ik moet er misschien echt wat mee dus. meh.

mijn moeder had destijds van de KS bij mijn geboorte een fistel, omdat ze te snel aan de buitenkant genezen was. Ik heb een beetje hetzelfde als zij qua huidgenezing (snel dicht, maar soms wel daaronder ontstoken), dus heb mijn wond goed in de gaten gehouden. Maar ja, daarmee heb je geen zicht op de wond aan de binnenkant (die zit ook op een andere plek, toch?)
Meestal wordt de baarmoeder zelf verticaal geopend, en de baarmoeder krimpt natuurlijk enorm en gaat terug op de plek als de baby eruit is en het krimpen gestopt is. Dus zit idd op een hele andere plek een litteken dan aan de buitenkant (en vetlagen enzo).
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177355183
Balen Philo. Hopelijk heeft het weinig tot geen effect op de baby.

Wat fijn Peace! *O*
pi_177355445
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Overigens was ik wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie, dus poliklinisch, met mijn eigen verloskundige), maar ik ben tijdens de bevalling nog van gedachten veranderd. :D
Haha ja ik ook, maar dan andersom.
pi_177360858
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:22 schreef Peacefulll het volgende:
*O* Een prachtige echo gehad met een krachtig kloppend hartje! *O* het moet nog even landen dat dit in mijn buik zit en echt van ons is na al dat lange wachten, maar dat gaat vast na verloop van tijd komen.
UD voor nu is 29 september. Mag in het volgende topic wel in de OP.

Nu even eten.
Wat gaaf! Gefeliciteerd!!
pi_177361595
Mogguh! Lekker geslapen iedereen?

Mijn glucosewaarden waren gisteren heel netjes dus ik heb goede hoop. :) Tnx voor alle succeswensen!

Ben net mijn huiswerk voor Centering Pregnancy aan het invullen en zie dat de komende sessie over gezinsplanning gaat. En zie hier hetzelfde advies staan dat Vivi al postte:



Grappig dat ik dit net tegen kwam!
Dit, dat, alles.
pi_177361654
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:34 schreef Philomijn het volgende:
Mogguh! Lekker geslapen iedereen?

Mijn glucosewaarden waren gisteren heel netjes dus ik heb goede hoop. :) Tnx voor alle succeswensen!

Ben net mijn huiswerk voor Centering Pregnancy aan het invullen en zie dat de komende sessie over gezinsplanning gaat. En zie hier hetzelfde advies staan dat Vivi al postte:

[ afbeelding ]

Grappig dat ik dit net tegen kwam!
Oh jemig, krijg je daar huiswerk van ja?
Ik start in maart met CP. Ben wel benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')