abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177343109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:20 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Er zijn wel andere mogelijkheden voor pijnbestrijding bij een thuisbevalling, zoals het huren van een tens apparaat en injecties met steriel water.
Ik heb de vorige keer dat water gehad, dat hielp wel!
pi_177343242
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat laatste idd! :@ Ze is zeg maar ook niet bepaald een grote, stevige deerne. :@

En goeie @ ruggenprik! :D Nog niet eens aan gedacht zeg!
Als ze angst heeft voor pijn, is een keizersnede niet de oplossing. Ik heb een keizersnede gehad en kijk er echt prachtig op terug maar pijnvrij, zeker niet! Ja, het moment van de ingreep wel, maar de dagen erna is zo'n buikwond van een centimeter of 13/14 echt geen feestje.

En buiten dat is het nog niet zo makkelijk om 'zo maar' een keizersnede te krijgen. Lang niet iedere gynaecoloog gaat daarin mee als er niet een goede reden voor is.

Maar wat je zegt, het duurt nog een hele tijd. Laat je goed voorlichten, bespreek het samen goed, dan komen jullie er vast uit.
pi_177343319
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:39 schreef vencodark het volgende:

[..]

In de meeste vruchtbare periode van je leven, waar je door de vk direct over geïnformeerd bent. :+
Ja, dat is op zich allemaal wel waar, en misschien ben ik gewoon oenig in die dingen, maar ik zou ook niet verwachten dat ik zó snel na de bevalling, en nog volop aan het vloeien, alweer een eisprong zou hebben. Ben wel blij dat ik dat niet uitgeprobeerd heb verder. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177343405
Had gisteren controle, ben weer goedgekeurd. Kindje keurig gemiddeld. En ben sinds vanochtend een kinkhoestvaccinatie rijker.

En waar we een ei gelegd hebben over de namen, ben ik nu sip want ik kan geen ei gelegd krijgen over de geboortekaartjes. Wat ik gisteren mooi vond, vind ik vandaag toch net niks. En zo gaat dat iedere dag. Misschien maar even een weekje laten rusten....

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:11 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja, vandaag om 16.00 uur!
Succes Peace!
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:54:44 #180
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177343552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 09:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

Die anderhalf jaar die ik noemde is gerekend vanaf de geboorte van een levend kind tot het begin van de volgende zwangerschap: https://www.marchofdimes.(...)et-November-2015.pdf
dankje. Tussen kind 1 en kind 2 zit bij ons 6,5 jaar, haha. Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat zo lang ertussen weer niet gunstig is voor de kans op ontwikkelen van een pre-eclampsie en/of hellp. Maar of ik die bron nog kan achterhalen...
pi_177343646
Succes Peace!

Ik las goede echo’s voor Loj en Priem, fijn! *O*

Snel weer zwanger. Tsja eh. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken, zo snel weer... 8)7

Gefeliciteerd ToT!

Bevallen. Ja. Dat moet deze ronde natuurlijk ook weer. Nu was mijn vorige bevalling prima, dus het zal nu ook wel weer lukken, alleen, hoe stem je af met de wensen van je partner?
Man hoopt nu namelijk dat ik thuis kan bevallen (vorige keer was ik heel de zwangerschap medisch, dus was dat geen optie) en denkt dat ik een bevalbad heel fijn zal vinden terwijl ik ergens het ziekenhuis wel heel “veilig” vindt, ofzo. Maarja, ik vind het ook nogal crux om mijn voorkeur er door te duwen onder het mom van “ja hallo ik moet bevallen, jij niet”. Nouja, we hebben nog even...
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:59:47 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_177343689
Die redenering snap ik echt niet, sillie. Ik vind "ik moet bevallen, jij niet" echt de meest legitieme reden ooit om "je zin door te drukken".
disclaimer
pi_177343749
Nou, idd :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_177343798
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:58 schreef silliegirl het volgende:
Succes Peace!

Ik las goede echo’s voor Loj en Priem, fijn! *O*

Snel weer zwanger. Tsja eh. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken, zo snel weer... 8)7

Gefeliciteerd ToT!

Bevallen. Ja. Dat moet deze ronde natuurlijk ook weer. Nu was mijn vorige bevalling prima, dus het zal nu ook wel weer lukken, alleen, hoe stem je af met de wensen van je partner?
Man hoopt nu namelijk dat ik thuis kan bevallen (vorige keer was ik heel de zwangerschap medisch, dus was dat geen optie) en denkt dat ik een bevalbad heel fijn zal vinden terwijl ik ergens het ziekenhuis wel heel “veilig” vindt, ofzo. Maarja, ik vind het ook nogal crux om mijn voorkeur er door te duwen onder het mom van “ja hallo ik moet bevallen, jij niet”. Nouja, we hebben nog even...
Dat je met naam en geboortekaartje enz je zin niet door wilt drukken, helemaal eens. Maar jij moet bevallen en ja, ook van zijn kind. Maar ik denk oprecht dat je als vrouw 'het beste' bevalt op een plek die voor jou veilig en vertrouwd voelt. Is dat thuis? Dan thuis. Is dat in het ziekenhuis? Dan ziekenhuis? Is dat in bad? Dan bad.
pi_177343823
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:24 schreef Philomijn het volgende:
Gefeliciteerd ToT en Meka !

Priem wat fijn van de goede echo!! O+ Ja tis echt bijzonder zo’n kleine wurm. Wat dat betreft vond ik die eerste weken ook zo mooi (naast alle onzekerheden etc). Dat je elke week denkt omg nu is ie zo groot als een ... “aardbei” of ehh “limoen” en dat je dat dan al heel wat vindt. O+ Heerlijk samen van genieten!

Gejatte friteuse :') Ernstig! Misschien vind je hem wel terug voor twee tientjes op marktplaats. _O-

Kim, bij dat soort dingen haal ik mijn schouders op en zeg ik: ik zal het doorgeven. :') :D

Mawaba en Donna het einde is in zicht!! Heerlijk!! Ik heb gisteren eindelijk een gesprek gehad met een vervangster (uiteindelijk zelf geregeld) en na deze week nog maar 6 weken. Het aftellen is begonnen. Geniet van je vrije dag Mawaba!

Ik heb een babydag vandaag! De plinten zijn afgestoft want intake kraamzorg! Daarnaast vanavond voorlichtingsavond voor borstvoeding ennn ik mag vanochtend naar de diabetesverpleegkundige omdat m’n glucosewaarde na de test vorige week iets verhoogd was. Yay. Ik ben normaal erg met gezonde voeding bezig maar in die week van prikken door omstandigheden niet bepaald. Ik verwacht een advies van “gezond eten en genoeg bewegen” en dat is dat. :) Wel even gegoogled wat voor risico’s er evt aan verbonden zijn, jeetje, bijv dat je beeb z’n eigen glucose niet op pijl kan houden na geboorte, dat is sneu. :'( Er zaten hier ook wat ervaringsdeskundigen toch?
Ja ik heb ook zwangerschapssuiker gehad en heb 2 soorten insuline moeten gebruiken. Met de baby is alles goed gegaan en hij heeft nergens last van gehad. Het is volgens mij meer in de buik dat hij er last van heeft. Hopelijk gaat het met het dieet goed en hoef je geen insuline te gaan spuiten. Ze zullen jouw en de baby in ieder geval goed in de gaten gaan houden.
pi_177343926
Thuis bevallen heeft voor ons overigens sowieso geen meerwaarde; we wonen pas net een paar maand hier, zelfs in deze provincie zijn we nieuw.
Het huis willen we ook nog een hoop aan veranderen in de loop der tijd, en we hebben er nog geen feeling mee, ook al zijn we er wel blij mee. (Heerlijk rustig hier! :Y )
pi_177344137
quote:
11s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:45 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is op zich allemaal wel waar, en misschien ben ik gewoon oenig in die dingen, maar ik zou ook niet verwachten dat ik zó snel na de bevalling, en nog volop aan het vloeien, alweer een eisprong zou hebben. Ben wel blij dat ik dat niet uitgeprobeerd heb verder. :') .
Tuurlijk, niemand denkt dat het hen werkelijk gaat overkomen maar behalve de extra kans op zwangerschap is het natuurlijk niet aan te raden zo snel alweer penetratie te hebben. :P
  Manager PR/Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 13:22:32 #188
269689 crew  Viv
pi_177344160
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:10 schreef ToT het volgende:
Thuis bevallen heeft voor ons overigens sowieso geen meerwaarde; we wonen pas net een paar maand hier, zelfs in deze provincie zijn we nieuw.
Het huis willen we ook nog een hoop aan veranderen in de loop der tijd, en we hebben er nog geen feeling mee, ook al zijn we er wel blij mee. (Heerlijk rustig hier! :Y )
Ik woonde nog geen 4 weken in ons nieuwe huis toen ik er bevallen ben. Wij hadden ook nog helemaal niks met dit stadje (was puur strategisch gekozen vanwege ons woon-werk-verkeer :@ ). Ik vind het juist tof dat onze dochter in dit huis geboren is (daardoor werd het huis meteen speciaal voor ons), en dat ze dit stadje in haar paspoort heeft staan (als teken van een nieuw begin als gezin hier). Oh, en ze is ook nog eens op de wereld geholpen door de verloskundige die het gros van de inwoners hier geboren zag worden (ze had hier meer dan 40 jaar ervaring, inmiddels met pensioen). O+
pi_177344183
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:59 schreef Stormqueen het volgende:
Die redenering snap ik echt niet, sillie. Ik vind "ik moet bevallen, jij niet" echt de meest legitieme reden ooit om "je zin door te drukken".
Nou, ok, laat ik het anders verwoorden dan; het is uiteindelijk wel mijn keuze, maar ik vind dat ik man daarin ook wel zn voorkeur mag laten uitspreken. En hij bedoelt het wel goed; hij denkt oprecht dat ik thuis meer op mn gemak ben (en daar heeft ‘ie enerzijds ook wel een punt) en hij redeneert meer vanuit waar hij op hoopt voor deze bevalling (ontspannen, thuis, weinig gedoe rondom ons) en ik hoop wel op hetzelfde, maar ik heb zo’n angst-stemmetje in mn hoofd “want stel nou dat er iets met de baby is, dan ben je veiliger in het ziekenhuis!”
Dus ik snap zijn redenatie wel en ik voel daar enerzijds best voor, maar anderzijds dus niet... En dan ben ik misschien geneigd om maar naar man te luisteren, want dan hoef ik niet meer te twijfelen, ofzo 8)7
pi_177344228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:22 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik woonde nog geen 4 weken in ons nieuwe huis toen ik er bevallen ben. Wij hadden ook nog helemaal niks met dit stadje (was puur strategisch gekozen vanwege ons woon-werk-verkeer :@ ). Ik vind het juist tof dat onze dochter in dit huis geboren is (daardoor werd het huis meteen speciaal voor ons), en dat ze dit stadje in haar paspoort heeft staan (als teken van een nieuw begin als gezin hier). Oh, en ze is ook nog eens op de wereld geholpen door de verloskundige die het gros van de inwoners hier geboren zag worden (ze had hier meer dan 40 jaar ervaring, inmiddels met pensioen). O+
:D Hehehe ja dat is dan wel weer tof idd! :Y
pi_177344281
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, ok, laat ik het anders verwoorden dan; het is uiteindelijk wel mijn keuze, maar ik vind dat ik man daarin ook wel zn voorkeur mag laten uitspreken. En hij bedoelt het wel goed; hij denkt oprecht dat ik thuis meer op mn gemak ben (en daar heeft ‘ie enerzijds ook wel een punt) en hij redeneert meer vanuit waar hij op hoopt voor deze bevalling (ontspannen, thuis, weinig gedoe rondom ons) en ik hoop wel op hetzelfde, maar ik heb zo’n angst-stemmetje in mn hoofd “want stel nou dat er iets met de baby is, dan ben je veiliger in het ziekenhuis!”
Dus ik snap zijn redenatie wel en ik voel daar enerzijds best voor, maar anderzijds dus niet... En dan ben ik misschien geneigd om maar naar man te luisteren, want dan hoef ik niet meer te twijfelen, ofzo 8)7
Het is natuurlijk helemaal niet erg om je man’s redenering hierin mee te nemen. Wie weet heeft ie goede adviezen/ideeën erover.
Alleen is jouw gevoel die het belangrijkste is.
Waar voel jij je veiliger? :)
  Manager PR/Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 13:35:27 #192
269689 crew  Viv
pi_177344427
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:25 schreef ToT het volgende:
:D Hehehe ja dat is dan wel weer tof idd! :Y
Overigens was ik wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie, dus poliklinisch, met mijn eigen verloskundige), maar ik ben tijdens de bevalling nog van gedachten veranderd. :D
pi_177344458
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Overigens was ik wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie, dus poliklinisch, met mijn eigen verloskundige), maar ik ben tijdens de bevalling nog van gedachten veranderd. :D
Oh echt?? Dat is ook bijzonder :D Meestal hoor je toch echt omgekeerd :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177344486
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:48 schreef Malteser het volgende:
Had gisteren controle, ben weer goedgekeurd. Kindje keurig gemiddeld. En ben sinds vanochtend een kinkhoestvaccinatie rijker.

Ik heb m maandag gehaald! Bovenarm is nog steeds wat gevoelig op dat plekje, vond het best een rotprikje, gelukkig was het snel klaar.

Welkom ToT! Ik had in het begin van de zwangerschap ook zoiets van: als ik mocht kiezen zou ik voor de ks gaan! Maar door me in te lezen ben ik daar wel op teruggekomen. En hoe lang duurt het nou helemaal tov de hele zwangerschap? Mijn lijf is ervoor gemaakt, het komt vast goed. En anders pijnbestrijding, was SQ zegt :Y

Fijn van alle goede echo's! *O*

Succes zo Peace!

Ik heb eigenlijk vanaf het begin gezegd dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en man liet dat volledig aan mij. Hij vindt het ook wel een fijn idee, om bij de eerste in het ziekenhuis te zijn. Kan me voorstellen dat de overweging bij een tweede anders is. Ik snap jou twijfel bij eventuele nood wel, dat ze snel in het ziekenhuis kunnen ingrijpen.

Ik heb vannacht de ergste en tevens eerste krampaanval ooit meegemaakt in mijn onderbeen ;( Niets werkte, dus ik lag maar in stilte te lijden :') Nu nog spierpijn van bah.
pi_177344544
In sommige landen is keizersnede juist de norm. Ik vind dat zo bizar. En eden daarvan is zodat de vagina strak en mooi blijft. :?
pi_177344630
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
In sommige landen is keizersnede juist de norm. Ik vind dat zo bizar. En eden daarvan is zodat de vagina strak en mooi blijft. :?
Een vriendin van mij komt uit Indonesië en die vertelde dat het daar heel normaal is dat je voor een ks gaat inderdaad. Dan wist je gewoon heel je zwangerschap al wanneer je kind geboren zou worden en alles. En dan zagen ze het gewoon als een weekendje pampering met aan het einde naar huis met baby. Heel bijzonder.

Die vriendin was ook not amused dat dat hier niet gebruikelijk was en dus vaginaal moest bevallen _O-
  Manager PR/Moderator woensdag 21 februari 2018 @ 13:48:06 #197
269689 crew  Viv
pi_177344760
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:36 schreef PriemGirl het volgende:
Oh echt?? Dat is ook bijzonder :D Meestal hoor je toch echt omgekeerd :)
Ja, ik had het ook niet verwacht van mezelf. :D Ik riep van kinds af aan al dat ik niet thuis zou willen bevallen want je-weet-maar-nooit, en dat bleef ook de hele zwangerschap mijn standpunt. Tot de bevalling dus, het ging zo goed dat het verplaatsen naar het ziekenhuis dat alleen maar onnodig kon verstoren. En in geval van nood zouden we er toch zó zijn (volgens Google Maps 7 minuten rijden), dat maakte ook wel dat ik het thuis aandurfde. Bij de voorlichting in het ziekenhuis zeiden ze ook: het is niet zo dat de artsen achter de deur van jouw verloskamer staan te trappelen tot ze moeten ingrijpen, daar gaan óók minuten overheen.
pi_177344822
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:43 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Een vriendin van mij komt uit Indonesië en die vertelde dat het daar heel normaal is dat je voor een ks gaat inderdaad. Dan wist je gewoon heel je zwangerschap al wanneer je kind geboren zou worden en alles. En dan zagen ze het gewoon als een weekendje pampering met aan het einde naar huis met baby. Heel bijzonder.

Die vriendin was ook not amused dat dat hier niet gebruikelijk was en dus vaginaal moest bevallen _O-
Ja mijn vriendin en ik kwamen regelmatig op bezoek bij Syrische vluchtelingen en die zijn dus ook voor een keizersnee hier naar een ziekenhuis gegaan. Was voor hen de normaalste zaak. Geen idee hoe die de gynaecoloog om hebben weten te praten dan.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:52:14 #199
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_177344875
Ik vond mijn keizersnede geen pretje qua herstel. De eerste dagen lag ik alleen maar op mijn rug omdat op zijliggen teveel pijn deed. Verder kon ik ook niet zoveel, te moe. De eerste 24 iur erna zijn bij mij 1 grote wazige brij van herinneringen, dat is wat morfine met je doet. Ik vond de voorbereiding ook onprettig. Infuus (3x misgeprikt, nu een maand later is mn arm nog bont en blauw), en gewoon dat héle medische. Al die mensen die maar aan je zitten en dingen in en uit je halen, voor tijdens en na. Vaginaal is doorgaans inderdaad bikkelen maar daarna is het redelijk klaar.
pi_177344892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:43 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Is gewoon de midnsetting daar. Ik vind het maar raar, maar zij zullen ons wel weer raar vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')