Ja de regels zijn eigenlijk overal anders, dus ik hoop voor je dat je dan niet meer hoeft te prikken!quote:Op woensdag 21 februari 2018 19:47 schreef Philomijn het volgende:
Wat een geweldig nieuws Peace!!!! Wow!!!![]()
![]()
Geniet ervan!
![]()
Ah ja Donna... Ik dacht al dat jij er ook mee bekend was. Al 12 weken, respect! Nu na twee keer prikken waren m’n waardes goed dus hoop stiekem dat ik er voor het weekend of volgende week weer vanaf ben.![]()
Don't shoot the messenger! Ik las het ook maar hierquote:Op woensdag 21 februari 2018 20:19 schreef Loj het volgende:
Peace! Wat super fijn!
Balen Philo..
Dat wil ik niet horen Spees! Onee... maakt niet uit, het wordt m'n tweede bevallingdus dat is zo gedaan toch
Nee joh, ze was gewoon lekker strak na de bevalling, natuurlijk was Jules maar een kleintje, een keizersnede was veel ingrijpender geweest.quote:Op woensdag 21 februari 2018 15:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nou, in Marokko bevallen ze toch echt voor de lol met keizersnee. Het moet beneden lekker strak en mooi blijven voor manlief, want stel je eens voor dat hij anders een vreemd zou gaan. Zo denken zij.
Mijn vk had het over dat ze nogal eens zien dat het langer duurt. Met name doordat mensen er vanuit gaan dat het snel gaat (door de tweede) en eerder bellen. En het daardoor als zwaarder evaren wordt. Heel eerlijk? Ik maak me niet zoveel zorgen. Ik denk dat het prima zal verlopen. Maar ik laat het je zsm wetenquote:Op woensdag 21 februari 2018 20:16 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja dat van die derde bevalling die zwaarder zou zijn, wist ik ook nog niet, zou dat echt vaak zo zijn?
Het is gelukkig heel netjes gehecht en goed genezenquote:Op woensdag 21 februari 2018 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
god allemachtigen het is goed gekomen?
Ja klopt, dit is mij ook verteld door de VK. Ze hadden een knip willen zetten omdat baby het moeilijk kreeg maar toen was dat ineens dus niet meer nodig.. Ze gaf aan dat als ze wel een knip had gezet, een totaalruptuur niet automatisch was voorkomen. Dus ben in dat opzich blij dat ik hem niet heb gekregen, want dan had het misschien allebei gehad...quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je kende dit fenomeen nog niet? Mensen willen vaak een knip om dit te voorkomen, maar dat is net zo'n oneigenlijk argument als een keizersnede willen vanwege pijn bij de bevalling. Knip is bedoeld om de baby sneller geboren te laten worden bij (dreigende) foetale nood, niet om de schade te beperken bij de moeder. En bovendien kan ook bij een knip nog steeds een totaalruptuur optreden.
Maar wat sillie zegt, ik denk dat de balans tussen fijne en minder fijne kanten van keizersnedes en vaginale bevallingen wel weer gevonden is hier.
ah, thanks voor de term. ik was dat al googelend al eens tegengekomen (en ben toen hard doorgeklikt want werd er niet blij vanquote:Op woensdag 21 februari 2018 17:03 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat zou een niche in je baarmoeder kunnen zijn. Dat is inderdaad een mogelijk gevolg van een keizersnede. Daar wordt momenteel veel onderzoek naar gedaan. Je kunt je laten verwijzen naar een gynaecoloog voor onderzoek, mocht je daar behoefte aan hebben.
interessant! ik moet er misschien echt wat mee dus. meh.quote:Op woensdag 21 februari 2018 17:24 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dit. Ik doe trouwens mee aan een onderzoek '2close'. Ik kan op 2 manieren dichtgemaakt zijn: op de standaardmanier, enkellaags, of dubbellaags. Dan hechten ze de snee eerst aan de binnenkant en dan nog aan de buitenkant. Met deze tweede manier denkt een niche te voorkomen, met alle complicaties die daarbij komen kijken. Ze doen over 2,5 maand een echo bij me en verder krijg ik vragenlijsten.
Dat is de mentaliteit van vrouwen in Marokko. Ikzelf vind het ook maar belachelijk.quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:34 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Nee joh, ze was gewoon lekker strak na de bevalling, natuurlijk was Jules maar een kleintje, een keizersnede was veel ingrijpender geweest.
SQ had een heel goed verlopen inleiding bij nummer 1!quote:Op woensdag 21 februari 2018 20:02 schreef Sethiwe het volgende:
Gefeliciteerd Peacefull![]()
Wat balen Philomijn hopelijk valt het mee met je glucoses.
Mabawa heerlijk om af te kunnen tellen voor je verlof. Hier nog 3 weken werken en dan verlof.
Wordt langzaamaan tijd om eens namen gaan te bedenken... Schiet nu nog niet op.
Verder bijgelezen maar ook al weer vergeten, in ieder geval welkom nieuwe zwangeren en gefeliciteerd, een goede nipt test, goede echo's![]()
Ik las iets over keizersnede versus "normale" bevalling. Iemand maakt mij bang dat derde bevalling moeizamer verloopt...![]()
Al zie ik er nu wel echt tegenop omdat ik medisch ben en in het ziekenhuis moet bevallen, weet dat het moet voor het kindje en dat heb ik er graag voor over, omdat daar alle zorg aanwezig is indien nodig. Maar moet ingeleid worden en dat lijkt mij minder prettig dan spontane bevalling. En ik heb het idee dat ze sneller ingrijpen dan bij thuisbevalling. Maar goed moet er tzt nog over in gesprek, maar als iemand positieve verhalen of ervaring heeft, dan hoor ik het graag.
Meestal wordt de baarmoeder zelf verticaal geopend, en de baarmoeder krimpt natuurlijk enorm en gaat terug op de plek als de baby eruit is en het krimpen gestopt is. Dus zit idd op een hele andere plek een litteken dan aan de buitenkant (en vetlagen enzo).quote:Op woensdag 21 februari 2018 21:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
interessant! ik moet er misschien echt wat mee dus. meh.
mijn moeder had destijds van de KS bij mijn geboorte een fistel, omdat ze te snel aan de buitenkant genezen was. Ik heb een beetje hetzelfde als zij qua huidgenezing (snel dicht, maar soms wel daaronder ontstoken), dus heb mijn wond goed in de gaten gehouden. Maar ja, daarmee heb je geen zicht op de wond aan de binnenkant (die zit ook op een andere plek, toch?)
Haha ja ik ook, maar dan andersom.quote:Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Overigens was ik wel van plan om in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie, dus poliklinisch, met mijn eigen verloskundige), maar ik ben tijdens de bevalling nog van gedachten veranderd.
Wat gaaf! Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 21 februari 2018 18:22 schreef Peacefulll het volgende:
Een prachtige echo gehad met een krachtig kloppend hartje!
het moet nog even landen dat dit in mijn buik zit en echt van ons is na al dat lange wachten, maar dat gaat vast na verloop van tijd komen.
UD voor nu is 29 september. Mag in het volgende topic wel in de OP.
Nu even eten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |