quote:[b]Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef D.U.M.A.N.
Jongens, wat ik nu mee maak.. iemand heeft m’n friteuse gestolen vanaf m’n balkon.![]()
Wtf moet je met mijn friteuse?!
Dat is serieus ook ooit bij ons gebeurd... en de volgende dag stond hij er weer.quote:Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Jeej, Cassandra, fijn dat jullie toch hartjes hebben gehoord!
Jongens, wat ik nu meemaak.. iemand heeft m’n friteuse gestolen vanaf m’n balkon.![]()
Wtf moet je met mijn friteuse?!
Kim: dit was niet gewoon “extra”, vandaar.
meisjes?quote:Op maandag 19 februari 2018 19:20 schreef Soof-87 het volgende:
OIT!! Gefeliciteerd!!!lekker knuffelen, babyruiken en heerlijk genieten.
En een hoi aan Pinq!!!Succes met het wachten de komende weken.
En Cassandra, JEETJE. Wat een schrik.Gelukkig niks aan de hand met de meisjes.
![]()
Duman,Wtf....
Wtfquote:Op maandag 19 februari 2018 19:08 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is serieus ook ooit bij ons gebeurd... en de volgende dag stond hij er weer.
ik was net nog terug aan het zoeken wanneer jouw dochter is geboren. Ben benieuwd of het een datumtweeling wordtquote:Op maandag 19 februari 2018 20:17 schreef Kimpossible het volgende:
Die OP![]()
vorige keer heb ik de top 3 niet eens gehaald geloof ik
![]()
Dumanals ik dan een friteuse zou willen pikken, zou ik toch ook een paar aardappelen meegenomen hebben. Anders heb je er nog niets aan
Hehehe! Ik ook! UD scheelt 1 dag met haar verjaardag. En we doen 3 op een rij, de dag daarna is papa jarigquote:Op maandag 19 februari 2018 20:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik was net nog terug aan het zoeken wanneer jouw dochter is geboren. Ben benieuwd of het een datumtweeling wordt
Nee ik zeg maxicosi maar het is een römer en die is los. En hij ligt heus ergens. Achter een schot. Grrrr. Toch bedankt voor de tip. Alles nog rustig bij jou?quote:Op maandag 19 februari 2018 21:19 schreef Kimpossible het volgende:
Lekker bezig songeur! Die kap kun je in de rand stoppen he? Bij een maxi cosi? Zit ie daar niet gewoon in?
Jammer, het had zo’n makkelijke oplossing geweestquote:Op maandag 19 februari 2018 21:26 schreef Songeur het volgende:
[..]
Nee ik zeg maxicosi maar het is een römer en die is los. En hij ligt heus ergens. Achter een schot. Grrrr. Toch bedankt voor de tip. Alles nog rustig bij jou?
IMA gefeliciteerd![]()
Misschien loop je over 2 weken dan weer gelijk met mequote:Op dinsdag 20 februari 2018 13:09 schreef Loj het volgende:
Ja, ik heb een nub foto, maar vooral ook heel veel ruzie met hier foto's plaatsen
En inderdaad, heel bizar!
Nu was namelijk mijn jongetje qua echo in drie weken zoveel gegroeid als je eigenlijk in vier weken zou verwachten..
Dus ik mag over twee weken nog 1x langskomen voor een echo
Wel meteen morgen bloed prikken voor de nipt...
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 08:06 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Duman, Kim en Songeur, succes met de laatste loodjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Helsinki op 20-02-2018 14:53:33 ]
Wtfquote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:51 schreef Kimpossible het volgende:
Even klagen: ik word zó chagrijnig van iedereen die denkt te kunnen bepalen wanneer ik wel en niet mag bevallen. Deze datum is niet handig, dan kan het niet.
Echt. Flikker. Op.
A. Ik heb geen invloed
B. Ik word er superonrustig van
C. Straks is de slotsom dat ik me schuldig voel terwijl ik een kind op de wereld moet zetten en dat al een dingetje genoeg is.
Blegh.
Ook zo irritant jaquote:Op dinsdag 20 februari 2018 19:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wtf![]()
Net zoals mensen die IEDERE KEER wanneer ze je zien “laatste loodjes, hè!” zeggen en vragen hoe lang je nog moet. Een week korter dan de vorige keer. Doei.
Ik ga nu maar even appelflappen halen door jou. Thanks, hè.![]()
Oh noes ..... is 't echt waar?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:02 schreef Mekamotut het volgende:
Misselijke zwangeren? Wat helpt?
Jules niet iig.
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat fijn, allemaal goede echo's!
En ToT, gefeliciteerd!
Ja, vandaag een echo, vruchtje met kloppend hart. Echt, ik word compleet loco.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:03 schreef maily het volgende:
[..]
Oh noes ..... is 't echt waar?.....
Dochter van vriendin heeft accupunctuur gehad, en dat hielp .....
Mijn vriendin zit sinds gisteren aan Emesafene.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:02 schreef Mekamotut het volgende:
Misselijke zwangeren? Wat helpt?
Jules niet iig.
Mag ik je wel feliciteren?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:06 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Ja, vandaag een echo, vruchtje met kloppend hart. Echt, ik word compleet loco.
Ja ik ken het.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Mijn vriendin zit sinds gisteren aan Emesafene.
Wilde de huisarts eerst niet voorschrijven en hij kwam later met allerlei horrorverhalen er over, maar toen bleek dat hij bij OVERDOSERING had gekeken i.p.v. normale bijwerkingen!
In de tussentijd is mijn vriendin echt ongelooflijk ziek geweest omdat hij het niet eerder wilde voorschrijven.
quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:08 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Ja ik ken het.
Toen ze van onze zoon zwanger was kreeg ze die ook tegen het overgeven icm sondevoeding.
Onze zoon is nu 9 weken en we zijn weer zwanger
5 weken, ze is kennelijk tijdens die ene keer toen Jules nog in het ziekenhuis was zwanger geraakt, heb ik voor niks de rode zee bevaren.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:15 schreef Molo het volgende:
Maar je hebt het hartje al gezien. Hoe lang is ze zwanger nu dan?
Minimaal 6 weken dus. Lekker hoor, seksen vijf weken na de bevalling (2 cadeauweken meegenomen).quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:15 schreef Molo het volgende:
Maar je hebt het hartje al gezien. Hoe lang is ze zwanger nu dan?
En zij flink vruchtbaarquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:21 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
5 weken, ze is kennelijk tijdens die ene keer toen Jules nog in het ziekenhuis was zwanger geraakt, heb ik voor niks de rode zee bevaren.
Echt, ik ben echt dom.
Waarom zou dat seks gedeelte een ramp zijn erna? Als beide zin hebben, al is ze ongesteld.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Minimaal 6 weken dus. Lekker hoor, seksen vijf weken na de bevalling (2 cadeauweken meegenomen).
Een echte schipper bevaart ook de rode zee. Ze boft maar met ‘m!
Nee geen probleem. Maar wel een beetje dom als je niet nog een kind wilt toch? Om t zonder te doen?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou dat seks gedeelte een ramp zijn erna? Als beide zin hebben, al is ze ongesteld.
Owyeshhhhquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Nee geen probleem. Maar wel een beetje dom als je niet nog een kind wilt toch? Om t zonder te doen?
2 bonuswekenquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:31 schreef Roomsnoes het volgende:
ToT van harte!
Priem wat fijn!
Mekamotut, als Jules nu 9 weken is, en het vruchtje 6 weken, dan betekent dat dus dat ze 3 weken na de geboorte bevrucht is? Jullie waren er snel bij
Termijn is nog niet bepaald, ze denken 6 weken maar dat kan gewoon niet kloppen voor mijn gevoel, het klopt wel met wanneer ik haar geprikt heb.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:26 schreef Molo het volgende:
[..]
En zij flink vruchtbaar
Heftig wel ja
En denkt je vriendin er hetzelfde over?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:10 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Seks zonder bescherming toen het eindelijk weer kon. Heel dom van ons.
Maar als de echoscopiste 5 weken meet dan is het vruchtje toch 5 weken? Die bonusweken tel je toch alleen bij het moment van testen op?quote:
Nou ja, kan wel natuurlijkquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:36 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Termijn is nog niet bepaald, ze denken 6 weken maar dat kan gewoon niet kloppen voor mijn gevoel, het klopt wel met wanneer ik haar geprikt heb.
Jules is op 21 december geboren, op oudejaarsavond heb ik haar geneukt, in haar klaargekomen maar ze vloeide nog en ze kolfde nog. Dus we dachten dat het wel los zou lopen.
Ik heb haar niet gedwongen ofzo, ze stond zelf ook te springen om seks.
Maar dit kan gewoon niet van een keer zijn. We hebben tientallen pogingen en twee miskramen voor Jules nodig gehad, het kan gewoon niet zo snel raak zijn.
Je bent niet ongesteld na de bevalling hè, je vloeit, dat is wat anders, en je loopt daarmee risico op infecties.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom zou dat seks gedeelte een ramp zijn erna? Als beide zin hebben, al is ze ongesteld.
Oh zo, ja je vloeit idd, is toch anders dan rode zee voor mijn gevoel. Was iig anderssoortig bloed zeg maar bij mij, dus legde de link niet dat hij gewoon dat bedoelde.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent niet ongesteld na de bevalling hè, je vloeit, dat is wat anders, en je loopt daarmee risico op infecties.
Ze adviseren niet voor niets de eerste zes weken geen seks te hebben, maar zeker niet zolang je vloeit.
Zo praat hij altijdquote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
Nou, flink balen dus Mekamotut. Sterkte.
Overigens, ik vind termen als "heb ik haar geprikt" een beetje, tja, bot en vrouwonvriendelijk geformuleerd. Ik ben benieuwd, praten jullie ook zo met elkaar?
Wow! ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, sterkte denk ik ook wel!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:36 schreef Mekamotut het volgende:
[..]
Termijn is nog niet bepaald, ze denken 6 weken maar dat kan gewoon niet kloppen voor mijn gevoel, het klopt wel met wanneer ik haar geprikt heb.
Jules is op 21 december geboren, op oudejaarsavond heb ik haar geneukt, in haar klaargekomen maar ze vloeide nog en ze kolfde nog. Dus we dachten dat het wel los zou lopen.
Ik heb haar niet gedwongen ofzo, ze stond zelf ook te springen om seks.
Maar dit kan gewoon niet van een keer zijn. We hebben tientallen pogingen en twee miskramen voor Jules nodig gehad, het kan gewoon niet zo snel raak zijn.
Dan is het vruchtje 3 weken. Een zwangerschap duurt eigenlijk +- 38 weken ipv 40.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:40 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar als de echoscopiste 5 weken meet dan is het vruchtje toch 5 weken? Die bonusweken tel je toch alleen bij het moment van testen op?
Anyhow: gefeliciteerd mekamotut. Juist na een bevalling zijn veel vrouwen erg vruchtbaar, heb ik ooit op babybytes gelezen
En ik ga rammelen van al die echoverhalen hier!
Ik zie mezelf alweer binnenkomen bij de vk.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:37 schreef Kimpossible het volgende:
Holy shitna 10 dagen.
Echt. Over mijn lijk.
Nou ja, goed. Sterkte enzo
Maar de vk praat dan wel over een vruchtje van 5wk, heb er nog nooit een horen zeggen; je vruchtje is 3wk, maar je bent 5wk zwanger!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 23:09 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Dan is het vruchtje 3 weken. Een zwangerschap duurt eigenlijk +- 38 weken ipv 40.
Thx!quote:Op woensdag 21 februari 2018 06:41 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Maar de vk praat dan wel over een vruchtje van 5wk, heb er nog nooit een horen zeggen; je vruchtje is 3wk, maar je bent 5wk zwanger!
Anyhow; gefeliciteerd! En sterkte![]()
ToT ook gefeliciteerd!
Echt hequote:Op dinsdag 20 februari 2018 23:19 schreef ToT het volgende:
Maar DAMN, dat moment dat je de kleine op de echo ziet zeg!![]()
En terwijl de tranen in je ogen schieten: "En HIER hebben we de volle blaas!"![]()
![]()
![]()
Flikker op en ga terug naar de baby, gek!
En dan zie je die kleine dreumes echt bewegen als een malle!
Volgens mij krijgen de meeste hier daar kriebels vanquote:Op woensdag 21 februari 2018 07:08 schreef Peacefulll het volgende:
En Mekamotut, heftig hoor jouw verhaal. Het zal uiteindelijk vast allemaal meevallen als de kleine er is. Ik krijg wel wat kriebels van jouw harde en enigzins lompe beschrijvingen, maar dat ligt bij mij.
Totje, yeah, wat super leuk!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 22:01 schreef ToT het volgende:
En ook in huize ToT is er eentje op komst!Waarschijnlijk arriveert Mini-ToT ergens in September!
[ afbeelding ]
En het feit dat een volwassen vent er verbaasd over is dat zijn vrouw zwanger kan raken van onbeschermde seksquote:Op woensdag 21 februari 2018 07:46 schreef Aure het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen de meeste hier daar kriebels van
Maar het was maar één keer! Normaal worden mensen daar nooooooit zwanger van!quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:00 schreef rena het volgende:
[..]
En het feit dat een volwassen vent er verbaasd over is dat zijn vrouw zwanger kan raken van onbeschermde seks
Ik ontlurk even om je jompelen voor je prodigyquote:Op woensdag 21 februari 2018 07:59 schreef Loj het volgende:
Succes peaceMoest je vandaag?
Ik zag gisteren ook als eerste beeld een spellend kindje
Zo mooi
Gefeliciteerd Tot!
En nou ja, jij ook dan Meka. Ik vertelde het aan mijn man en die zei: nou dat wou ik ook never nooit niet na tien dagen
Als er nog een modje meeleest... mag ik naar 11 september (en het meisje weg)
In de meeste vruchtbare periode van je leven, waar je door de vk direct over geïnformeerd bent.quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:00 schreef rena het volgende:
[..]
En het feit dat een volwassen vent er verbaasd over is dat zijn vrouw zwanger kan raken van onbeschermde seks
Ging dit over die keer op oudejaarsavond? Ik denk het niet, want dan zou ze al zo'n 9 weken zijn inmiddels. Sterkte manquote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:52 schreef Mekamotut het volgende:
Het zal wel loslopen, het was maar een keer.
quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:31 schreef Kimpossible het volgende:
Peace, succes vandaag! Toch?? /zeef
Totvan harte! Mooie spannende tijd
Mabawa, wat fijn! En onze afspraken gaan lekker gelijk op haha, ik mag ook weer vanmiddag!
Cass, heb je nog zoveel last van voorwerk? Hopelijk heb je snel een klein manneke in je armen![]()
Das een goed gevulde dag Philo! Veel plezier! En succes ook. Hopelijk hebben die glucosewaarden idd niet te veel impact.
Hier een heel onrustige nacht gehad ook met heel veel ongemakkelijke harde buiken en een zeurderige menstruatiepijn. Wist niet of ik zonder aanvang van de bevalling de ochtend zou halentis nu weer rustiger maar ik sta inmiddels mentaal echt op scherp. Waar ik me een paar weken terug nog afvroeg of ik nu meer of minder gespannen zou zijn omdat ik weet wat er ongeveer komt, is nu de conclusie wel duidelijk. Ik ben echt schijtnerveus en heb heel helder waarom ik het eerste jaar na dochter echt een soort halve paniekaanval kreeg van buikkrampen
. Het is heel suf, maar ik moet m’n ‘ik kan dit’ en ‘het komt wel goed’ mantra nog even vinden. Ik zie zo uit naar de ontmoeting, maar zo op tegen de uren daaraan voorafgaand. Waarom wilde ik dit ook alweer zo graag?
quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ontlurk even om je jompelen voor je prodigyNu al spellen, wow!
Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:45 schreef vencodark het volgende:
Is er trouwens meer kans op complicaties als de vrouw weer zo snel zwanger is?
Geheel dit.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:15 schreef Songeur het volgende:
Ah mabawa en kim. Dat bevallen. Mijn vk zei dat de 2e bevalling vaak een stuk makkelijker gaat dan de eerste! En de derde dan weer langer duurt maar geen idee waarom. Ik denk dat het vertrouwen dat je het aankan en dat je een gezond kindje gaat krijgen al heel erg helpt. Jullie hebben ‘t al eens gedaan, jullie kunnen dit. Komt goed! En ach het zal misschien nooit je hobby wordenMaar daarna... baby
Bij mijn tweede merkte ik echt dat mindset en ontspanning alles was. En dan deed dat laatste stukje echt echt wel pijn hoor. Maar het overgeven aan de weeën en het geloof dat het goedkwam hielpen mij echt! Ik vond de naweeën de dagen erna vervelender dan de hele bevalling zelf![]()
Ok lang verhaal kort: je kan het, ontspan en baby’s zijn tof
Zo lang nog ja? Dacht minstens 1 jaar.quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.
geldt dat dan voor voldragen zwangerschappen of voor elke? Ik werd vorig jaar na een ma op 9 wk van de eerstvolgende eisprong weer zwanger. Altijd gedacht dat dat niet goed kon zijn. Was nog niet goed hersteld van de miskraam, had 6 weken non stop gebloed, toen 5 dagen niet, ei en zwanger.quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.
quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:25 schreef vencodark het volgende:
Zo lang nog ja? Dacht minstens 1 jaar.
Die anderhalf jaar die ik noemde is gerekend vanaf de geboorte van een levend kind tot het begin van de volgende zwangerschap: https://www.marchofdimes.(...)et-November-2015.pdfquote:Op woensdag 21 februari 2018 09:36 schreef Aventura het volgende:
geldt dat dan voor voldragen zwangerschappen of voor elke? Ik werd vorig jaar na een ma op 9 wk van de eerstvolgende eisprong weer zwanger. Altijd gedacht dat dat niet goed kon zijn. Was nog niet goed hersteld van de miskraam, had 6 weken non stop gebloed, toen 5 dagen niet, ei en zwanger.
quote:Op woensdag 21 februari 2018 07:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Totje, yeah, wat super leuk! [ link | afbeelding ][ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
(Hier breek ik even voor uit min dagelijkse lurkerroutine [ link | afbeelding ]
Wat leuk!quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:04 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben bij de cursus 'Aanpakken van aanstaande vaders' geweest, echt een aanrader!
Ik vind toch dat er in het hele traject, dus de aanloop, de bevallig zelf en wat daarna komt erg weinig aangeboden wordt speciaal voor mannen.
http://vadercursus.nl/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.01. 0:00:00 (Test)
02. 0:50:22 - ToT jingle final
03. 0:50:40 Ramses Shaffy - Echo
04. 0:54:54 Don Johnson - Heartbeat
Echo + heartbeat.....bij Echo hadden een aantal mensen al wat vermoedens en hier werd het geraden, dus toen werd bovenstaand plaatje onthuld naar deze:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.05. 0:59:38 Eric Church - Two Pink Lines (Echt, de test gaf hier echt binnen een paar seconden 2 roze lijntjes aan!)
06. 1:03:20 Rotterdam Termination Source - Poing (Omdat de baby zo actief aan het bewegen was op de echo)
07. 1:09:50 Wim Leys - Negen Maanden (Een andere dj van ons draaide deze laatst op de radio)
08. 1:13:30 Disturbed - Down With The Sickness (Omdat mijn vriendin echt CONTINU moest overgeven)
09. 1:18:12 - Allahu Akbar (Omdat onze huisarts een moslim is!![]()
Gewoon ff lekker fout.
)
10. 1:19:12 - Allahu akhbar short
11. 1:19:40 Bon Jovi - Bad Medicine (Omdat hij eerst geen medicijn wilde voorschrijven omdat hij dacht HEEL veel zwangere vrouwen er keihard van gingen hallucineren)
12. 1:24:56 Godley and Creme - Cry (Omdat de baby natuurlijk veel gaat huilen)
13. 1:28:50 Faithless - Insomnia (Omdat we door het huilen natuurlijk weinig kunnen slapen straks.)
14. 1:38:20 Kinderkoor Enschede - Slaap Kindje, Slaap
15. 1:39:34 Nightwish - Bless The Child (Omdat mijn vriendin katholiek is en het kind vast gedoopt gaat worden)
16. 1:46:02 Nino Rota - The Godfather waltz (Een godfather heb je natuurlijk wel nodig bij de doop.)
17. 1:49:42 - baby eat poop cry (Uit Shrek, dat-ie klaagt over baby's)
18. 1:50:18 Aerosmith - Pink (Fuck genderneutraliteit: bij een meisje wordt de babykamer roze)
19. 1:54:10 Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (En als het een jongen is: blauw)
20. 1:57:56 Johnny Cash - A Boy Named Sue (Ook de naam wordt niet genderneutraal of zo)
21. 2:01:48 Drs. P - Knolraap en Lof, Schorseneren en Prei (De baby moet wel veel groente gaan eten)
22. 2:05:24 Madness - Our House (Als het geboren is wordt our house echt madness als het kind net zo druk wordt als op de echo)
(Break wegens technische problemen met de microfoon)
01. 0:00:00 Hank B Memphis - Jij Daar In De Radio (Als het kind later 1 van de Radio49 dj's hoort praten)
02. 0:02:58 Herman van Keeken - Pappie loop toch niet zo snel (Omdat ik altijd snel loop.)
03. 0:05:28 - Hallo allemaal (Van de Luizenmoeder, omdat we het snelle lopen vast naar school toe zal zijn.)
04. 0:05:46 - wat fijn dat je er bent (Luizenmoederliedje op de draaiorgel)
05. 0:06:44 Bob Carlisle - Butterfly Kisses (Ff wat verder in de toekomst kijken)
06. 0:12:14 Luther Vandross - Dance With My Father (Later op de bruiloft in de toekomst!Ff bruggetje naar het volgende nummer)
07. 0:16:46 - Dance with my father new Version (Van Jessa Bell. Filipijnse dame en mijn vriendin komt er ook vandaan.)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.08. 0:18:20 - Stiekem toch Anak maar deze keer de Engelse versie (Ff titel veranderd; meerdere mensen wilden het nummer niet meer horen.)
09. 0:22:32 Adèle Bloemendaal - Het zal je kind maar wezen (Waar Anak eigenlijk over gaat.)
10. 0:26:34 Ugly Kid Joe - Cat's In The Cradle (Over opvoeding)
11. 0:30:50 Henkie - De Fiets van Pa (Aangezien in Cats in the cradle de zoon de auto wilde lenen; laat hem maar eerst met de fiets beginnen.)
12. 0:34:38 Drie Kleine Kleuters - De Trappelzakboogie
13. 0:37:22 Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
14. 0:43:32 Nina Hagen - Cosmic Shiva (Nina Hagen zingt over haar dochter)
15. 0:46:48 Stevie Wonder - Isn't She Lovely
16. 0:50:22 Willeke Alberti - De Glimlach Van Een Kind
17. 0:53:22 Rammstein - Mutter
18. 0:58:30 Fransje Bauer en Erik Dikeb - Moeder (Nederlandse versie van Mutter, en mijn vriendin heeft een hekel aan Frans Bauer!Net als ikzelf overigens!
)
19. 1:02:42 Danzig - Mother
20. 1:06:10 George Michael - Father Figure
21. 1:12:16 Fleetwood Mac - Family Man
22. 1:16:24 Simply Red - For Your Babies
23. 1:21:20 Genesis - Mama
24. 1:27:26 - Willem Duyn - Angelina - Oh Mama
25. 1:32:32 Gert Timmerman - Ik heb eerbied voor jouw grijze haren (Voor als mijn vriendin later oud is; ikzelf ben behoorlijk kaal.)
26. 1:35:34 Das Ich - Mutter
[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 21-02-2018 10:39:25 ]![]()
Wat interessant! Ik had hier nog nooit van gehoord, het lijkt me ook helemaal niet zo algemeen bekend. Ik ken vrij veel mensen die niet anderhalf jaar wachten voor ze zwanger raken.quote:Op woensdag 21 februari 2018 09:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Die anderhalf jaar die ik noemde is gerekend vanaf de geboorte van een levend kind tot het begin van de volgende zwangerschap: https://www.marchofdimes.(...)et-November-2015.pdf
Weet je ook wat meer over hoe groot de risico's zijn? Want 'vergrote risico's' zegt weinig als het risico op een vroeggeboorte of laag gewicht bij een eerste kind nihil is.![]()
Die jaren 60 en 70 ouders die zo'n 2½ tot 3½ jaar tussen hun kinderen hadden zitten waren dus zo gek nog niet.quote:Op woensdag 21 februari 2018 08:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja, onder andere meer kans op vroeggeboorte. De beste periode tussen 2 zwangerschappen is minimaal anderhalf jaar.![]()
In een van de referenties uit dat linkje hebben ze het over 5.7% opnames op de NICU bij een zwangerschap binnen 6 maanden, vergeleken met 4,1% bij een zwangerschap na 12 tot 24 maanden. Op individueel niveau is dat inderdaad geen schokkende toename, maar op landelijk niveau is het advies langer te wachten dus wel zinvol om het aantal kinderen met vroeggeboorte en andere problemen terug te dringen. In de VS is er toevallig een organisatie (March of Dimes, waar ik naar linkte) die dat als doel heeft en er reclamecampagnes op inzet, hier in Nederland hebben we dat niet.quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:38 schreef BobbyMcGee het volgende:
Wat interessant! Ik had hier nog nooit van gehoord, het lijkt me ook helemaal niet zo algemeen bekend. Ik ken vrij veel mensen die niet anderhalf jaar wachten voor ze zwanger raken.
Weet je ook wat meer over hoe groot de risico's zijn? Want 'vergrote risico's' zegt weinig als het risico op een vroeggeboorte of laag gewicht bij een eerste kind nihil is.Klopt!quote:Op woensdag 21 februari 2018 10:43 schreef Leandra het volgende:
Die jaren 60 en 70 ouders die zo'n 2½ tot 3½ jaar tussen hun kinderen hadden zitten waren dus zo gek nog niet.Jaren 80 ook nog wel, ik ben 3,5 jaar ouder dan mijn zusje, en op de basisschool hadden veel van mijn klasgenootjes een jonger broertje of zusje in de klas van mijn zusje zitten.
![]()
Welkom ToT
En een hooo goeie echo's weer voorbij gekomen de laatste tijd!
Ik las nog over het dalen van het enthousiasme voor een tweede bevalling, heel herkenbaar! Tot voor kort keek ik er alleen maar naar uit om weer te bevallen, tot ik afgelopen weekend even eraan herinnerd werd hoeveel pijn een wee kan doen
Verder gaat het hier redelijk goed, alleen ontzettende last van mijn bekken.
Bij het uitproberen van een bekkenband stond ik bijna te huilen in de winkel van opluchting. Ach, dat zullen de prenatalmevrouwen wel gewend zijn
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2018 11:13 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Welkom ToT
En een hooo goeie echo's weer voorbij gekomen de laatste tijd!
Ik las nog over het dalen van het enthousiasme voor een tweede bevalling, heel herkenbaar! Tot voor kort keek ik er alleen maar naar uit om weer te bevallen, tot ik afgelopen weekend even eraan herinnerd werd hoeveel pijn een wee kan doen
Verder gaat het hier redelijk goed, alleen ontzettende last van mijn bekken.
Bij het uitproberen van een bekkenband stond ik bijna te huilen in de winkel van opluchting. Ach, dat zullen de prenatalmevrouwen wel gewend zijnThx!
Ja ehhhh wat die pijn betreft; mijn vriendin wil graag een keizersnee en ik denk dat het voor haar ook wel verstandig zou zijn.
Ik heb voor haar een aanvullende verzekering afgesloten voor niet-noodzakelijke bevalling in een kliniek. Valt een keizersnee daar ook onder, of moet je daar dan wel weer een deel van betalen?
Verder maakt ze zich zorgen over de impact die zo'n keizersnee op de baarmoeder zou hebben. Weet iemand hier wat meer over te vertellen? Ik lees wel dat er wat nare gevaren aan zouden kunnen kleven.![]()
Waarom ‘wil ze dat graag’? Is er een medische indicatie waarom dat nodig zou zijn? Het is niet een simpel keuzepakket he..
Wat fijn van alle goede echo’s de afgelopen dagen!![]()
Ik ben juist wat angstig voor een keizersnede, dat moet je echt niet onderschatten.
Het is gewoon een buikoperatie en volgens mij is het herstel achteraf veel langer dan van een vaginale bevalling.
Maar verder geen ervaring.![]()
Ik heb geen ervaring met een ks, ToT, maar puur qua pijn denk ik niet dat je met een ks 'beter af' bent per se. Het is een serieuze buikoperatie met een serieuze wond na afloop. Vaginaal bevallen doet echt wel zeer, maar 'klaar is klaar' normaliter.![]()
ToT, ik denk dat het handig is als jullie alle mogelijkheden en de voor- en nadelen van alles met de verloskundige bespreken.
Zoals IMA al zegt, het is niet dat je zomaar kan kiezen als je daar geen hele goede reden voor hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor![]()
Leuk gedaan met die radioshow ToT!
Ik hoop dat ik 'gewoon' vaginaal kan bevallen straks. Er is vooralsnog ook geen reden dat dat niet zou kunnen. Als een keizersnede noodzakelijk is, dan is dat natuurlijk ook goed, maar het herstel daarvan lijkt mij zwaarder. Ach ja het is nog lang niet zo ver gelukkignog even afbakken die baby
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |