Uiteraard niet. Hij wordt immers gewijzigd vanwege een agenda. Blank was heel erg lang gewoon de omschrijving van een zekere huidskleur. Als die wijzigt onder invloed van een belangengroep is dat per definitie niet neutraal.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, het is gewoon een neutralere term.
Op Fok! kun je dagelijks het woord 'neger' tegen komen. En dat is dan nog aan de milde kant, aangezien men er meerdere variaties van bezigt. Zelf lijkt men dat normaal te vinden en er wordt zelden gecorrigeerd. Dat wat je omschrijft gebeurt dus al in zekere mate. Deze uitleg was gratis.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof je nu probeert het woord ''nikker'' nieuw leven in te blazen en net doet alsof het nooit in enkel negatieve context is gebruikt.
Ze pakken alles van ons af.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:44 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Huilen niet echt, maar weer een aanpassing aan 'onze' kant. Kan er verder niet wakker van liggen. Wie kijkt er nou nog tv, laat staan NOS.
Dit idee komt helemaal niet van 'negers' of donkere mensen, maar van blanke(!) deugdmensen die denken dat ze God zijn en voor iedereen kunnen bepalen hoe je iets moet noemen/interpreteren/benaderen.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:28 schreef bascross het volgende:
Wat is het leven van negers toch zwaar dat ze de hele dag met dit soort zaken bezig zijn.
Televisie is een achterhaald en uitstervend medium. Ik haal mijn nieuws alleen nog van het internet: Geenstijl, TPO, Breitbart etc. Verder volg ik uitstekende journalisten zoals Joost Niemoller en Paul Joseph Watson op de voet.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:44 schreef Tyr80 het volgende:
Wie kijkt er nou nog tv, laat staan NOS.
Het enge is juist dat het voornamelijk zelfhatende blanke cucks zijn die dit soort zaken doordrukken.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:28 schreef bascross het volgende:
Wat is het leven van negers toch zwaar dat ze de hele dag met dit soort zaken bezig zijn.
Dit verklaart wel een hoop.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:36 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ik haal mijn nieuws alleen nog van het internet: Geenstijl, TPO, Breitbart etc. Verder volg ik uitstekende journalisten zoals Joost Niemoller en Paul Joseph Watson op de voet.
[..]
Het enge is juist dat het voornamelijk zelfhatende blanke cucks zijn die dit soort zaken doordrukken.
Nee? Hoe weet je of Sylvana Simons en andere black-lives-matter-figuren niet geklaagd hebben?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit idee komt helemaal niet van 'negers' of donkere mensen, maar van blanke(!) deugdmensen die denken dat ze God zijn en voor iedereen kunnen bepalen hoe je iets moet noemen/interpreteren/benaderen.
De rest is fake nieuws.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:40 schreef Chewie het volgende:
Ja dat is handig, lekker in je eigen nieuwsbubbel blijven zoals bakfietspvv'er en je dan zeker kritisch durven noemen?
En woorden met een negatieve associatie moeten we in alle context gaan vermijden want daar kunnen sommige zieltjes niet tegen?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Toch is het ergens wel logisch. Want zet 'een blanke ziel' of een 'blanco strafblad' maar eens tegenover de volgende termen of uitdrukkingen:
Zwartrijden
zwart geld
zwartwerken
zwartkijken
het zwarte schaap
Hoe je blackmail (chantage) goed zou vertalen in het Nederlands weet ik niet, maar het is duidelijk dat zwart hier ook iets negatiefs en zelfs crimineels betekent.
Dat heb ik dus ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:27 schreef Chewie het volgende:
Persoonlijk vind ik blank negatiever klinken dan wit.
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
Dus als ik een lekkage heb en mijn keuken staat blank, kan dat wel.
Want in dit verband is blank geen positieve connotatie.
Ik denk dat er wel degelijk onvrede over was.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik bedoel, niemand zag ZP als neger, totdat een aantal policor met gestrekte benen in kwamen zetten met hun vermeende racisme en kolonialiteit.
Ja daar was in de jaren 50 ook al wat om te doen en in de jaren 80 had de familie Doorzon het er al over maar toen was er nog geen social mediaquote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel degelijk onvrede over was.
Wie zijn ze?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:28 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ze pakken alles van ons af.
Het is niet eerlijk.
Jij bent anders wel vrij wit.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Blank en wit zijn synoniemen, dus het kan allebei. Al is blank wel gemeengoed in de Nederlandse maatschappij en ik heb nog geen goede reden gehoord waarom ik m'n spraak zou moeten aanpassen. "Positieve connotaties" heb ik niet met blank, eerder neutraal of geen connotatie. Ik heb wel een negatieve connotatie met wit omdat het gepusht wordt door racisten... maar als zij per se wit willen zeggen dan kan dat want nogmaals; het zijn synoniemen. Maar ze kunnen/mogen het niet opdringen aan anderen, al lukt het zo op dit moment vrij aardig helaas.
Oja dat is waar, ik word sneeuwvlokje genoemdquote:
Geen idee. Ik las 'onze' kant dus dan leeft men meestal in wereld met twee kampen waarbij 'zij' jou niets lijken te gunnen.quote:
En wie zijn zij?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:22 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Geen idee. Ik las 'onze' kant dus dan leeft men meestal in wereld met twee kampen waarbij 'zij' jou niets lijken te gunnen.
Nee, jij brengt het ter sprake, dus meld dan ook even met wie je ze of zij bedoelen - is erg suggestiefquote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Geen idee.
Die vraag zou je aan Tyr80 kunnen stellen.
Ik ga mee in de gedachtegang van Tyr80, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee, jij brengt het ter sprake, dus meld dan ook even met wie je ze of zij bedoelen - is erg suggestief
Je wekt een suggestie op en wil vervolgens niet vertellen wie je met deze suggestie bedoeld - kinderachtigquote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:27 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik ga mee in de gedachtegang van Tyr80, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
Je kunt natuurlijk ook mij kwalijk nemen dat je zelf niet bekend bent met een stam-mentaliteit.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:29 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je wekt een suggestie op en wil vervolgens niet vertellen wie je met deze suggestie bedoeld - kinderachtig
Migrant zo'ook vluchteling is vervangen door 'statushouder'quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Audio in de link.
https://www.geenstijl.nl/5140401/blank-blank-blank/#comments
Blank mag niet want te positief.
'Allochtoon' is ookal vervangen door 'Nederlander met een migratie-achtergrond'.
NOS manipuleert en dicteert wat wij moeten denken. Over Nederlanders mag niet te positief gedacht worden, over allochtonen niet te negatief.
Het nieuws van alle kanten?
Ok, je gaat steeds meer onzin uitkramenquote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:47 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook mij kwalijk nemen dat je zelf niet bekend bent met een stam-mentaliteit.
Een neutralere omschrijving nastreven is niet neutraal?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Hij wordt immers gewijzigd vanwege een agenda. Blank was heel erg lang gewoon de omschrijving van een zekere huidskleur. Als die wijzigt onder invloed van een belangengroep is dat per definitie niet neutraal.
Kan mij voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt als je zo getriggered bent. Bedankt voor je waardeoordelen btw.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:50 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, je gaat steeds meer onzin uitkramen
Beetje slappe redenering. Wit is neutraler, klaar. Maar waarom dan?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:53 schreef Scribent het volgende:
[..]
Een neutralere omschrijving nastreven is niet neutraal?
Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren.
Als de blanken wat vaker in de zon zouden gaan zitten, dan werden het licht tot donker-getinten.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:30 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, echt wit zijn blanken natuurlijk niet.
Het loopt via een schaal. Van heel lichte mensen. Naar mensen met iets meer pigment, gebronsd, naar geel, oker en lichtbruin tot donkerbruin naar bijna zwart.
Is het niet kunstmatig om een scheidslijn te creëren, van wit (blank Europees) naar alle andere rassen (zwart). Ik heb al regelmatig gezien dat een Turk zwart genoemd wordt. Terwijl er ook Turken zijn die witter zijn dan ik als blanke Nederlander.
Nogmaals, dat is gewoon niet waar. Het woord ''wit'' is geïntroduceerd door activisten die voornamelijk negatieve meningen spuien over blanken, dus wordt het woord ''wit'' door de meeste blanken niet als positief ervaren. Waarom zou je dan zo genoemd willen worden? Net zoals ''neger'' en zelfs ''zwarte'' vaak op een negatieve toon gebruikt zijn. Het is niet voor niets dat die mensen daar kwaad om worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:53 schreef Scribent het volgende:
[..]
Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren.
Behalve dat een witte huidskleur die van een albino is.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:53 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het is gewoon een lelijk anglicisme meer niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is gewoon niet waar. Het woord ''wit'' is geïntroduceerd door activisten die voornamelijk negatieve meningen spuien over blanken, dus wordt het woord ''wit'' door de meeste blanken niet als positief ervaren.
Vind ik ook.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:27 schreef Twiitch het volgende:
Beter gewoon helemaal stoppen met het aanduiden van huidskleuren. Het is immers totaal niet relevant (tenzij opsporingsbericht).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ach, het zal niet lang duren voordat wit ook weer superieur betekent.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee? Hoe weet je of Sylvana Simons en andere black-lives-matter-figuren niet geklaagd hebben?
Dit zei Diana Matroos al in een interview:
''Let ook op taalgebruik. Je moet niet blank en zwart zeggen. Blank staat voor puur, zuiver en werd gebruikt ten opzichte van het woord neger. Het woord blank staat voor superioriteit. Gebruik dus altijd de woorden zwart en wit.''
dit zijn het soort mensen die ook klagen als er een hawaai popje in een taxi staat te dansen!quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee? Hoe weet je of Sylvana Simons en andere black-lives-matter-figuren niet geklaagd hebben?
Dit zei Diana Matroos al in een interview:
''Let ook op taalgebruik. Je moet niet blank en zwart zeggen. Blank staat voor puur, zuiver en werd gebruikt ten opzichte van het woord neger. Het woord blank staat voor superioriteit. Gebruik dus altijd de woorden zwart en wit.''
Hoe moet je dan bewijzen dat je deugt?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:27 schreef Twiitch het volgende:
Beter gewoon helemaal stoppen met het aanduiden van huidskleuren. Het is immers totaal niet relevant (tenzij opsporingsbericht).
Omdat wit een zelfde type omschrijving is als zwart, bruin, geel, rood etc. De betekenis van blank is (en was) 'niet-gekleurd', alsof blanken een uitzonderingspositie hebben ten opzichte van alle wel gekleurden, een uitzonderingspositie die stamt uit een koloniaal verleden en toen ook heel reëel was. Met wit trek je dat recht en plaats je iedereen onder een zelfde soort noemer.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Beetje slappe redenering. Wit is neutraler, klaar. Maar waarom dan?
Dat is dan weer feitelijk een correctere term. "Blanke" mensen zijn niet "wit", hun huid heeft minder pigment ("blank" dus) waardoor ze er roze (niet "wit" dus) uit zien.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:44 schreef Scribent het volgende:
De betekenis van blank is (en was) 'niet-gekleurd',
Roze mag ook hoor. Of beige, of creme.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is dan weer feitelijk een correctere term. "Blanke" mensen zijn niet "wit", hun huid heeft minder pigment ("blank" dus) waardoor ze er roze (niet "wit" dus) uit zien.
Dan moet het "roze" zijn. Nogmaals: wit is al gereserveerd voor albinos.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:44 schreef Scribent het volgende:
[..]
Omdat wit een zelfde type omschrijving is als zwart, bruin, geel, rood etc.
Dingen heten gewoon zoals ze heten, woorden hebben een betekenis. Een blanke huid is een aangeboren eigenschap, en die kan bleek zien bij ziekte en wit zijn bij geringe bruining. Als je dat dan gaat veranderen omdat je via de taal het denken wil veranderen dan is dat nooit neutraal, net zoals het veranderen van de definitie van werkloze tot iemand die minder dan 1 uur per maand werkt niet neutraal is.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 15:53 schreef Scribent het volgende:
[..]
Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren. Dus niet de niet-gekleurde ('blanke') norm tegenover de gekleurde afwijking, maar gewoon allemaal een kleur. Wit is ook een kleur, zoals een vrij slechte documentaire het al zei.
Behalve dat het daar veel erger is, is het probleem ook anders van aard. Blank vervangen door wit dient ook de import van Amerikaanse begrippen rond rassenkwesties in Nederland terwijl die vaak helemaal niet passen. Maar het over een kam scheren van de situatie in Nederland en die in de VS dient ook het doel van het één en hetzelfde probleem maken omdat het probleem in Nederland niet groot genoeg is.quote:'Blank' is nooit een neutrale term geweest, behalve in het hoofd van mensen van het type wat zeuren ze toch laten ze maar eens in Amerika kijken daar is pas echt racisme enzovoorts.
Nope, is het niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kijk naar sylvana, jezelf en serretje.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen verworden wel vaker hetgeen ze zeggen te willen bestrijden.
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:31 schreef Lokasenna het volgende:
Ik weet niet, als ik in de spiegel kijk ben ik misschien een beetje bleek, maar toch zeker niet wit.
Ik keihard racistisch. Oké man.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk naar sylvana, jezelf en serretje.
Keihard racistisch geworden door het geprojecteer wat jullie dagelijks doen.
Want consequent in deze zou belangrijk zijn?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:33 schreef sp3c het volgende:
ik zie geen probleem met blank of wit tbh
kies er maar gewoon 1 en wees er consequent in zou ik zeggen
Dus het wordt 'het witte ras'?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Audio in de link.
https://www.geenstijl.nl/5140401/blank-blank-blank/#comments
Blank mag niet want te positief.
'Allochtoon' is ookal vervangen door 'Nederlander met een migratie-achtergrond'.
NOS manipuleert en dicteert wat wij moeten denken. Over Nederlanders mag niet te positief gedacht worden, over allochtonen niet te negatief.
Het nieuws van alle kanten?
Daarna nemen ze weer les bij Deepak Chopra over hoe je positief in het leven kunt staan!quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, is het niet.
Het wordt vooral gebezigd door de anna steijns, quincy gario's en sylvana's van deze wereld. Die hebben het geïntroduceerd.
Wat zij er mee bedoelen, is wel heel duidelijk.
wat een rare vraagquote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:43 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Want consequent in deze zou belangrijk zijn?
Blank is niet 'gewoon' en niet 'neutraal', dat is nu juist het punt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dingen heten gewoon zoals ze heten, woorden hebben een betekenis. Een blanke huid is een aangeboren eigenschap, en die kan bleek zien bij ziekte en wit zijn bij geringe bruining. Als je dat dan gaat veranderen omdat je via de taal het denken wil veranderen dan is dat nooit neutraal, net zoals het veranderen van de definitie van werkloze tot iemand die minder dan 1 uur per maand werkt niet neutraal is.
Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen. En als ze inderdaad zouden "ophouden met zeiken" blijft alles zoals het is. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze dat niet willen.quote:Wat past in een samenleving met meerdere huidskleuren is dat mensen ophouden met zeiken over huidskleur, en dan bedoel ik zeker niet alleen de Nederlandse tak van BLM en aanverwante activisten.
Stropop, geen enkele prominente activist scheert de situatie in NL en VS over één kam. Verder negeer je 40 jaar Nederlandse racismekritiek, die juist de typisch Nederlandse situatie tot onderwerp heeft gehad. En wie bepaalt er dat het probleem in Nederland "niet groot genoeg" zou zijn? En niet groot genoeg waarvoor?quote:[..]
Behalve dat het daar veel erger is, is het probleem ook anders van aard. Blank vervangen door wit dient ook de import van Amerikaanse begrippen rond rassenkwesties in Nederland terwijl die vaak helemaal niet passen. Maar het over een kam scheren van de situatie in Nederland en die in de VS dient ook het doel van het één en hetzelfde probleem maken omdat het probleem in Nederland niet groot genoeg is.
Het is slecht nederlands, van Gaal vertaald engels.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Niet groot genoeg om de taal te willen veranderen, zal trouwens ook niet lukken.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Blank is niet 'gewoon' en niet 'neutraal', dat is nu juist het punt.
[..]
Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen. En als ze inderdaad zouden "ophouden met zeiken" blijft alles zoals het is. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze dat niet willen.
[..]
Stropop, geen enkele prominente activist scheert de situatie in NL en VS over één kam. Verder negeer je 40 jaar Nederlandse racismekritiek, die juist de typisch Nederlandse situatie tot onderwerp heeft gehad. En wie bepaalt er dat het probleem in Nederland "niet groot genoeg" zou zijn? En niet groot genoeg waarvoor?
Jawel. Het is gewoon een benaming voor een bepaald type huid. Zo heb je dat ook voor haar, dat is blond en niet geel, en rossig en niet oranje. Het idee dat alles wat een kleur heeft beschreven zou moeten worden als een blik verf slaat nergens op, en dan nog een niet passende ook. Het woord 'blank' heeft decennia lang probleemloos de betekenis gehad die het heeft.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Het beweegt de verkeerde kant op, maar degenen die zich identificeren met hun zwarte broeders in de VS ipv met hun medeburgers in Nederland van allerlei doch vaak lichtere kleurtjes dragen daar aan bij.quote:Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen. En als ze inderdaad zouden "ophouden met zeiken" blijft alles zoals het is. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze dat niet willen.
Voor het slachtofferschap. Als jij of je ouders of grootouders uit de Antillen of Suriname bent gekomen en Nederland je een diploma heeft gefinancierd dan behoor je daarmee meteen tot de meest gerpivilegeerde 2% van de wereldbevolking. Je bent beter af dan de overgrote meerderheid van de blanken op deze aardbol. Voor zover er dan nog wat over is van de verdiensten aan de slavernij en het kolonialisme ben je iemand die daar dan van profiteert ipv dat je er het slachtoffer van bent. Dit in tegenstelling tot de VS, waar het slachtofferschap weldegelijk is doorgetrokken in volgende generaties.quote:Stropop, geen enkele prominente activist scheert de situatie in NL en VS over één kam. Verder negeer je 40 jaar Nederlandse racismekritiek, die juist de typisch Nederlandse situatie tot onderwerp heeft gehad. En wie bepaalt er dat het probleem in Nederland "niet groot genoeg" zou zijn? En niet groot genoeg waarvoor?
Wit staat voor een kleur; blank voor rein en onbevlekt.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, is het niet.
Het wordt vooral gebezigd door de anna steijns, quincy gario's en sylvana's van deze wereld. Die hebben het geïntroduceerd.
In de VS is het niet erger dan in NL.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Behalve dat het daar veel erger is,...
Hun doel is niet het veranderen van de taal maar het veranderen van het denken.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
[..]
Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen. En als ze inderdaad zouden "ophouden met zeiken" blijft alles zoals het is. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze dat niet willen.
[..]
Stropop, geen enkele prominente activist scheert de situatie in NL en VS over één kam. Verder negeer je 40 jaar Nederlandse racismekritiek, die juist de typisch Nederlandse situatie tot onderwerp heeft gehad. En wie bepaalt er dat het probleem in Nederland "niet groot genoeg" zou zijn? En niet groot genoeg waarvoor?
links activistisch???quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De NOS voert een links activistische agenda en is daardoor dus geen neutraal nieuwsmedium.
Op de reünie was Noraly Beier niet uitgenodigdquote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:02 schreef riazop het volgende:
[..]
links activistisch???
hoeveel donkere mensen werken er bij de NOS dacht je? 0? (schoonmakers niet meegerekend)
Dat zegt niks. Links-activisme is een typisch lblanke ziekte.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:02 schreef riazop het volgende:
[..]
links activistisch???
hoeveel donkere mensen werken er bij de NOS dacht je? 0? (schoonmakers niet meegerekend)
Werkten er maar wat meer donkere mensen, dan konden die een welgemeendequote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:02 schreef riazop het volgende:
[..]
links activistisch???
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Links-activisme is een typisch lblanke ziekte.
Wel links, misschien, maar zeker niet activistisch.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Links-activisme is een typisch lblanke ziekte.
De verkeerde kleur. Noem het dan beige.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wit staat voor een kleur; blank voor rein en onbevlekt.
Misschien is er een glazen plafond, dan heb je een Nederlands probleem wat je op zijn Nederlands moet aanpakken. Maar er wordt hier geen 5% van hen tot dwangarbeid veroordeeld vanwege drugsdelictjes en ze hoeven ook niet bang te zijn dat de politie hen doodschiet. Zwarte kinderen hebben hier ook gewoon hele goede kansen, ja ook om tot de Rotterdamse ambtenarentop te gaan behoren in een latere fase van hun carriere. Ze kunnen ook door het hele land veilig reizen, in de VS zijn nog steeds plekken waar ze niet welkom zijn. Het is echt geen vergelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:57 schreef riazop het volgende:
[..]
In de VS is het niet erger dan in NL.
Een stad met 650.000 inwoners, laten we het Rotterdam noemen, met 55 % gekleurde Nederlanders waar de complete (semi) ambtenarentop WIT/BLANK is, is in de VS 2018 redelijk ondenkbaar hoor.
Nee. Niet bij die mensen. 'het witte volk' staat bij hun symbool als afstammelingen van slavenhouders, institutionele racisten en mensen die moeten betalen aan hun wat 400 jaar terug speelde en geen criminele daad was.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wit staat voor een kleur; blank voor rein en onbevlekt.
Ik ben het met je eens dat de situatie onvergelijkbaar is met die in de VSquote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is er een glazen plafond, dan heb je een Nederlands probleem wat je op zijn Nederlands moet aanpakken.
Oh, ik vind juist dat het de rijkdom van een taal weergeeft als je verschillende woorden hebt voor iets zoals bv voor gevangenis: de bak, petoet, in de koeler, vast zitten etc etc.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een rare vraag
ik vind dat belangrijk ja, ik vind het zeer verwarrend als mensen constant verschillende termen voor hetzelfde gebruiken daarom typte ik het en daarom klikte op op invoeren toen ik klaar was met typen maar of dat belangrijk is ligt een beetje aan de waarde die je hecht aan mijn mening
ik kan daar niet zo 1,2,3 antwoord opgeven eerlijk gezegd
dan noemen we zwarten toch weer negersquote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Toch is het ergens wel logisch. Want zet 'een blanke ziel' of een 'blanco strafblad' maar eens tegenover de volgende termen of uitdrukkingen:
Zwartrijden
zwart geld
zwartwerken
zwartkijken
het zwarte schaap
Hoe je blackmail (chantage) goed zou vertalen in het Nederlands weet ik niet, maar het is duidelijk dat zwart hier ook iets negatiefs en zelfs crimineels betekent.
Ik vind voor de discussie het aardverschil belangrijker dan het verschil in grootte van het probleem. Maar het is in NL veel en veel beter.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de situatie onvergelijkbaar is met die in de VS
maar dat betekent zeker NIET dat ie in NL beter is.
Wat bedoelen zij er volgens jou dan mee?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, is het niet.
dan moet je naar het jeugdjournaal (of de rest van het tv aanbod) kijkenquote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:52 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Oh, ik vind juist dat het de rijkdom van een taal weergeeft als je verschillende woorden hebt voor iets zoals bv voor gevangenis: de bak, petoet, in de koeler, vast zitten etc etc.
das meer een aanklacht tegen het Nederlandse onderwijsquote:Het is echt armoe als we allemaal vertaald engels gaan spreken, op school merk ik ook dat de meeste simpele woordspelingen of uitdrukkingen niet begrepen worden.
Op de vraag wat het betekent als iemand zich goed kan redden.....krijg je dan het antwoord...dat zo iemand hard kan rennen als een bos in de brand staat.....?!
Tsja, geen wonder dat ze geen boeken meer willen lezen, ze snappen het geschreven woord gewoonweg niet.
doen 'we' toch ook?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dan noemen we zwarten toch weer negers
blank in wit veranderen verandert niks aan die zwart-termen
Oh great. Weer zo'n random die wel even voor mij als niet-blank/wit/whatever persoon gaat bepalen wat ik belangrijk moet vinden.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen.
Wanneer "zwarten" klagen over de term "zwarte" zijn het (volgens sommigen) huilies, wanneer "negers" klagen over de term "neger" zijn het (volgens sommigen) huilies. En het zijn dan vaak ook diezelfde lui (die sommigen van net) die beweren dat blanken tenminste een dikke huid hebben en niet bij het minste geringste klagen...quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:25 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Juist. Het is een term die bedacht is om blanken te provoceren en te kleineren.
Verder kijk ik al geruime tijd niet meer naar de Nederlandse Omvolk Stichting vanwege dit soort praktijken. Doei NOS.
Ik zal mensen van kleur nooit aanduiden als "negers" of "zwarten" omdat ik dat niet zo netjes vind. Daar staat echter wél tegenover dat ik niet aangesproken wil worden als "witte". Ik ben namelijk niet wit: ik ben blank. Respect moet van twee kanten komen.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 20:35 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer "zwarten" klagen over de term "zwarte" zijn het (volgens sommigen) huilies, wanneer "negers" klagen over de term "neger" zijn het (volgens sommigen) huilies. En het zijn dan vaak ook diezelfde lui (die sommigen van net) die beweren dat blanken tenminste een dikke huid hebben en niet bij het minste geringste klagen...
Dit topic bewijst echter toch het tegendeel: klagers heb je blijkbaar overal tussen zitten...
Inmiddels is het zo dat als je überhaupt een mening hier over hebt, dat je al racistisch bent.quote:
Racisten overdrijven per definitie, dacht ik zo.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Inmiddels is het zo dat als je überhaupt een mening hier over hebt, dat je al racistisch bent.
#gillendgek
korte zoektocht suggereert wat andersquote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:22 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ik zal mensen van kleur nooit aanduiden als "negers" of "zwarten" omdat ik dat niet zo netjes vind. Daar staat echter wél tegenover dat ik niet aangesproken wil worden als "witte". Ik ben namelijk niet wit: ik ben blank. Respect moet van twee kanten komen.
quote:Op donderdag 21 september 2017 15:38 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Amerika, serieus?![]()
Het land waar blanken en zwarten steeds meer tegenover elkaar komen te staan? Het land waar regelmatig rassenrellen zijn? Waar in de grote steden elke bevolkingsgroep een eigen wijk heeft?
Ja, goed voorbeeld.
Een woord als 'neger' is nog nooit uit mijn mond gekomen, hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
korte zoektocht suggereert wat anders
bv
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |