abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176697150
Wie kijkt er dan ook NOS. Linkse gemanipuleerde onzin. Gemaakt voor de echte tokkies om ze dom te houden.
pi_176697311
Blanke crimineel / moordenaar / fraudeur kan dan wel?
  dinsdag 23 januari 2018 @ 17:20:10 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176697436
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, het is gewoon een neutralere term.
Nope, is het niet.
Het wordt vooral gebezigd door de anna steijns, quincy gario's en sylvana's van deze wereld. Die hebben het geïntroduceerd.
Wat zij er mee bedoelen, is wel heel duidelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 23 januari 2018 @ 17:22:17 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176697479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen verworden wel vaker hetgeen ze zeggen te willen bestrijden.
Kijk naar sylvana, jezelf en serretje.
Keihard racistisch geworden door het geprojecteer wat jullie dagelijks doen.
1947-2016
  dinsdag 23 januari 2018 @ 17:24:02 #156
168739 Red_85
'echt wel'
pi_176697506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:31 schreef Lokasenna het volgende:
Ik weet niet, als ik in de spiegel kijk ben ik misschien een beetje bleek, maar toch zeker niet wit.
1947-2016
pi_176697535
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk naar sylvana, jezelf en serretje.
Keihard racistisch geworden door het geprojecteer wat jullie dagelijks doen.
Ik keihard racistisch. Oké man.
pi_176697653
Kan iemand die moeite heeft met de keuze van NOS mij uitleggen wat het probleem is met het woord "wit" (vergeleken met het woord "blank")?

Kan iemand mij uitleggen waarom NOS van mening is dat de "positieve lading" die het woord "blank" heeft niet geldt voor het woord "wit"?
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 17:33:08 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_176697698
ik zie geen probleem met blank of wit tbh

kies er maar gewoon 1 en wees er consequent in zou ik zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_176697942
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:33 schreef sp3c het volgende:
ik zie geen probleem met blank of wit tbh

kies er maar gewoon 1 en wees er consequent in zou ik zeggen
Want consequent in deze zou belangrijk zijn?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176698068
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Audio in de link.

https://www.geenstijl.nl/5140401/blank-blank-blank/#comments

Blank mag niet want te positief.

'Allochtoon' is ookal vervangen door 'Nederlander met een migratie-achtergrond'.

NOS manipuleert en dicteert wat wij moeten denken. Over Nederlanders mag niet te positief gedacht worden, over allochtonen niet te negatief.

Het nieuws van alle kanten?
Dus het wordt 'het witte ras'?
Dat wordt alle geschiedenisboekjes herschrijven. Dat vindt de NOS niet erg want alle Hollandse helden kunnen dan ook meteen verwijderd worden.
Radio 1 neemt het over, hoorde ik vanochtend op de radio, zo te horen zaten de presentatoren er een béétje mee in hun maag.

[ Bericht 12% gewijzigd door Loekie1 op 23-01-2018 17:56:03 ]
pi_176698342
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope, is het niet.
Het wordt vooral gebezigd door de anna steijns, quincy gario's en sylvana's van deze wereld. Die hebben het geïntroduceerd.
Daarna nemen ze weer les bij Deepak Chopra over hoe je positief in het leven kunt staan!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator dinsdag 23 januari 2018 @ 17:59:08 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_176698357
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:43 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Want consequent in deze zou belangrijk zijn?
wat een rare vraag :?

ik vind dat belangrijk ja, ik vind het zeer verwarrend als mensen constant verschillende termen voor hetzelfde gebruiken daarom typte ik het en daarom klikte op op invoeren toen ik klaar was met typen maar of dat belangrijk is ligt een beetje aan de waarde die je hecht aan mijn mening

ik kan daar niet zo 1,2,3 antwoord opgeven eerlijk gezegd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_176698435
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dingen heten gewoon zoals ze heten, woorden hebben een betekenis. Een blanke huid is een aangeboren eigenschap, en die kan bleek zien bij ziekte en wit zijn bij geringe bruining. Als je dat dan gaat veranderen omdat je via de taal het denken wil veranderen dan is dat nooit neutraal, net zoals het veranderen van de definitie van werkloze tot iemand die minder dan 1 uur per maand werkt niet neutraal is.
Blank is niet 'gewoon' en niet 'neutraal', dat is nu juist het punt.
quote:
Wat past in een samenleving met meerdere huidskleuren is dat mensen ophouden met zeiken over huidskleur, en dan bedoel ik zeker niet alleen de Nederlandse tak van BLM en aanverwante activisten.
Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen. En als ze inderdaad zouden "ophouden met zeiken" blijft alles zoals het is. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze dat niet willen.
quote:
[..]

Behalve dat het daar veel erger is, is het probleem ook anders van aard. Blank vervangen door wit dient ook de import van Amerikaanse begrippen rond rassenkwesties in Nederland terwijl die vaak helemaal niet passen. Maar het over een kam scheren van de situatie in Nederland en die in de VS dient ook het doel van het één en hetzelfde probleem maken omdat het probleem in Nederland niet groot genoeg is.
Stropop, geen enkele prominente activist scheert de situatie in NL en VS over één kam. Verder negeer je 40 jaar Nederlandse racismekritiek, die juist de typisch Nederlandse situatie tot onderwerp heeft gehad. En wie bepaalt er dat het probleem in Nederland "niet groot genoeg" zou zijn? En niet groot genoeg waarvoor?
pi_176698465
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 13:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, het is gewoon een neutralere term.

Het is slecht nederlands, van Gaal vertaald engels.
(Nietzsche)
pi_176698498
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Scribent het volgende:

[..]

[..]

Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen. En als ze inderdaad zouden "ophouden met zeiken" blijft alles zoals het is. Ik kan ze niet kwalijk nemen dat ze dat niet willen.

[..]

Stropop, geen enkele prominente activist scheert de situatie in NL en VS over één kam. Verder negeer je 40 jaar Nederlandse racismekritiek, die juist de typisch Nederlandse situatie tot onderwerp heeft gehad. En wie bepaalt er dat het probleem in Nederland "niet groot genoeg" zou zijn? En niet groot genoeg waarvoor?
Niet groot genoeg om de taal te willen veranderen, zal trouwens ook niet lukken.
(Nietzsche)
pi_176699178
quote:

[..]

Jawel. Het is gewoon een benaming voor een bepaald type huid. Zo heb je dat ook voor haar, dat is blond en niet geel, en rossig en niet oranje. Het idee dat alles wat een kleur heeft beschreven zou moeten worden als een blik verf slaat nergens op, en dan nog een niet passende ook. Het woord 'blank' heeft decennia lang probleemloos de betekenis gehad die het heeft.

quote:
Het beweegt de verkeerde kant op, maar degenen die zich identificeren met hun zwarte broeders in de VS ipv met hun medeburgers in Nederland van allerlei doch vaak lichtere kleurtjes dragen daar aan bij.

quote:
Voor het slachtofferschap. Als jij of je ouders of grootouders uit de Antillen of Suriname bent gekomen en Nederland je een diploma heeft gefinancierd dan behoor je daarmee meteen tot de meest gerpivilegeerde 2% van de wereldbevolking. Je bent beter af dan de overgrote meerderheid van de blanken op deze aardbol. Voor zover er dan nog wat over is van de verdiensten aan de slavernij en het kolonialisme ben je iemand die daar dan van profiteert ipv dat je er het slachtoffer van bent. Dit in tegenstelling tot de VS, waar het slachtofferschap weldegelijk is doorgetrokken in volgende generaties.

Als je dan nog problemen met racisme ondervindt, en dat doet echt niet iedereen met een getinte huid, dan moet je als Nederland q.q. op zijn Nederlands aanpakken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:50:06 #168
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_176699468
En je hebt natuurlijk iets als blanke lak, gewoon een "kleur" aanduiding.

Het hele idee dat zwart of bruin "minderwaardig" zou zijn aan wit of blank is racistisch en daarmee is het niet mee gebruiken van het woord blank voor mensen ook racistisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_176699623
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope, is het niet.
Wit staat voor een kleur; blank voor rein en onbevlekt.
pi_176699674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Behalve dat het daar veel erger is,...
In de VS is het niet erger dan in NL.

Een stad met 650.000 inwoners, laten we het Rotterdam noemen, met 55 % gekleurde Nederlanders waar de complete (semi) ambtenarentop WIT/BLANK is, is in de VS 2018 redelijk ondenkbaar hoor.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 18:57:46 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_176699697
quote:

[..]

[..]

[..]

Hun doel is niet het veranderen van de taal maar het veranderen van het denken.
The End Times are wild
pi_176699816
De NOS voert een links activistische agenda en is daardoor dus geen neutraal nieuwsmedium.
pi_176699846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De NOS voert een links activistische agenda en is daardoor dus geen neutraal nieuwsmedium.
links activistisch???

hoeveel donkere mensen werken er bij de NOS dacht je? 0? (schoonmakers niet meegerekend)
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:02:44 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_176699848
Neger please :{w
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 23 januari 2018 @ 19:07:26 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176699981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:02 schreef riazop het volgende:

[..]

links activistisch???

hoeveel donkere mensen werken er bij de NOS dacht je? 0? (schoonmakers niet meegerekend)
Op de reünie was Noraly Beier niet uitgenodigd

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')