abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:25:31 #126
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_176695234
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Geen idee.
Die vraag zou je aan Tyr80 kunnen stellen.
Nee, jij brengt het ter sprake, dus meld dan ook even met wie je ze of zij bedoelen - is erg suggestief
"Hoka Hey!"
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:27:17 #127
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176695273
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:25 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, jij brengt het ter sprake, dus meld dan ook even met wie je ze of zij bedoelen - is erg suggestief
Ik ga mee in de gedachtegang van Tyr80, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
wooblabalurg
pi_176695315
Kijk al die schuimbekkende fokkertjes dan
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:29:21 #129
287741 matspontius
pi_176695316
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ga mee in de gedachtegang van Tyr80, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
Je wekt een suggestie op en wil vervolgens niet vertellen wie je met deze suggestie bedoeld - kinderachtig :N
"Hoka Hey!"
pi_176695344
Maar goed, echt wit zijn blanken natuurlijk niet.

Het loopt via een schaal. Van heel lichte mensen. Naar mensen met iets meer pigment, gebronsd, naar geel, oker en lichtbruin tot donkerbruin naar bijna zwart.

Is het niet kunstmatig om een scheidslijn te creëren, van wit (blank Europees) naar alle andere rassen (zwart). Ik heb al regelmatig gezien dat een Turk zwart genoemd wordt. Terwijl er ook Turken zijn die witter zijn dan ik als blanke Nederlander.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:47:10 #131
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176695724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:29 schreef matspontius het volgende:

[..]

Je wekt een suggestie op en wil vervolgens niet vertellen wie je met deze suggestie bedoeld - kinderachtig :N
Je kunt natuurlijk ook mij kwalijk nemen dat je zelf niet bekend bent met een stam-mentaliteit.
wooblabalurg
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:49:55 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_176695759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:01 schreef luxerobots het volgende:
Audio in de link.

https://www.geenstijl.nl/5140401/blank-blank-blank/#comments

Blank mag niet want te positief.

'Allochtoon' is ookal vervangen door 'Nederlander met een migratie-achtergrond'.

NOS manipuleert en dicteert wat wij moeten denken. Over Nederlanders mag niet te positief gedacht worden, over allochtonen niet te negatief.

Het nieuws van alle kanten?
Migrant zo'ook vluchteling is vervangen door 'statushouder'
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:50:00 #133
287741 matspontius
pi_176695763
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:47 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook mij kwalijk nemen dat je zelf niet bekend bent met een stam-mentaliteit.
Ok, je gaat steeds meer onzin uitkramen :W
"Hoka Hey!"
pi_176695825
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Hij wordt immers gewijzigd vanwege een agenda. Blank was heel erg lang gewoon de omschrijving van een zekere huidskleur. Als die wijzigt onder invloed van een belangengroep is dat per definitie niet neutraal.
Een neutralere omschrijving nastreven is niet neutraal?

Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren. Dus niet de niet-gekleurde ('blanke') norm tegenover de gekleurde afwijking, maar gewoon allemaal een kleur. Wit is ook een kleur, zoals een vrij slechte documentaire het al zei.

'Blank' is nooit een neutrale term geweest, behalve in het hoofd van mensen van het type wat zeuren ze toch laten ze maar eens in Amerika kijken daar is pas echt racisme enzovoorts.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 15:54:40 #135
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_176695858
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ok, je gaat steeds meer onzin uitkramen :W
Kan mij voorstellen dat je het overzicht kwijt raakt als je zo getriggered bent. Bedankt voor je waardeoordelen btw.
wooblabalurg
pi_176695888
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:53 schreef Scribent het volgende:

[..]

Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren.
Beetje slappe redenering. Wit is neutraler, klaar. Maar waarom dan?
pi_176695953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:30 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, echt wit zijn blanken natuurlijk niet.

Het loopt via een schaal. Van heel lichte mensen. Naar mensen met iets meer pigment, gebronsd, naar geel, oker en lichtbruin tot donkerbruin naar bijna zwart.

Is het niet kunstmatig om een scheidslijn te creëren, van wit (blank Europees) naar alle andere rassen (zwart). Ik heb al regelmatig gezien dat een Turk zwart genoemd wordt. Terwijl er ook Turken zijn die witter zijn dan ik als blanke Nederlander.
Als de blanken wat vaker in de zon zouden gaan zitten, dan werden het licht tot donker-getinten.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:03:52 #138
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176696020
quote:

[..]

Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren.
Nogmaals, dat is gewoon niet waar. Het woord ''wit'' is geïntroduceerd door activisten die voornamelijk negatieve meningen spuien over blanken, dus wordt het woord ''wit'' door de meeste blanken niet als positief ervaren. Waarom zou je dan zo genoemd willen worden? Net zoals ''neger'' en zelfs ''zwarte'' vaak op een negatieve toon gebruikt zijn. Het is niet voor niets dat die mensen daar kwaad om worden.

Nu ervaar je dat blanken zich precies hetzelfde voelen - het lijkt wel alsof we allemaal mensen zijn.

''Licht'' zou wat mij betreft ook mogen. Maar ''wit''? Ik ben gewoon niet wit! CLOWNS zijn wit!
pi_176696078
quote:

[..]

Behalve dat een witte huidskleur die van een albino is.
pi_176696269

Dit is geen witte en een zwarte maar twee zwarten?
pi_176696280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:03 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is gewoon niet waar. Het woord ''wit'' is geïntroduceerd door activisten die voornamelijk negatieve meningen spuien over blanken, dus wordt het woord ''wit'' door de meeste blanken niet als positief ervaren.
Het is gewoon een lelijk anglicisme meer niet.

Het probleem van deze discussie is nu eenmaal dat al de idioterie gekopieerd wordt vanuit de VS, zelfs de ZP discussie wordt gevoerd met Amerikaanse argumenten terwijl er best echte argumenten te vinden zijn waarom het huidige uiterlijk van ZP racistisch is, alleen met de blackface traditie uit de VS heeft het niks te maken.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:18:29 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_176696282
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:27 schreef Twiitch het volgende:
Beter gewoon helemaal stoppen met het aanduiden van huidskleuren. Het is immers totaal niet relevant (tenzij opsporingsbericht).
Vind ik ook.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_176696500
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee? Hoe weet je of Sylvana Simons en andere black-lives-matter-figuren niet geklaagd hebben?

Dit zei Diana Matroos al in een interview:

''Let ook op taalgebruik. Je moet niet blank en zwart zeggen. Blank staat voor puur, zuiver en werd gebruikt ten opzichte van het woord neger. Het woord blank staat voor superioriteit. Gebruik dus altijd de woorden zwart en wit.''
Ach, het zal niet lang duren voordat wit ook weer superieur betekent.

Vroeger noemde men een naaister, een naaister, nu heet dat modinette.

Het betaalt nog steeds shit!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176696523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 14:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee? Hoe weet je of Sylvana Simons en andere black-lives-matter-figuren niet geklaagd hebben?

Dit zei Diana Matroos al in een interview:

''Let ook op taalgebruik. Je moet niet blank en zwart zeggen. Blank staat voor puur, zuiver en werd gebruikt ten opzichte van het woord neger. Het woord blank staat voor superioriteit. Gebruik dus altijd de woorden zwart en wit.''
dit zijn het soort mensen die ook klagen als er een hawaai popje in een taxi staat te dansen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_176696684
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:27 schreef Twiitch het volgende:
Beter gewoon helemaal stoppen met het aanduiden van huidskleuren. Het is immers totaal niet relevant (tenzij opsporingsbericht).
Hoe moet je dan bewijzen dat je deugt?
pi_176696860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 15:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Beetje slappe redenering. Wit is neutraler, klaar. Maar waarom dan?
Omdat wit een zelfde type omschrijving is als zwart, bruin, geel, rood etc. De betekenis van blank is (en was) 'niet-gekleurd', alsof blanken een uitzonderingspositie hebben ten opzichte van alle wel gekleurden, een uitzonderingspositie die stamt uit een koloniaal verleden en toen ook heel reëel was. Met wit trek je dat recht en plaats je iedereen onder een zelfde soort noemer.

Daar kun je dan heel boos om worden of denigrerend over doen, maar ik vraag me af waarom eigenlijk.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 16:48:06 #147
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_176696921
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:44 schreef Scribent het volgende:
De betekenis van blank is (en was) 'niet-gekleurd',
Dat is dan weer feitelijk een correctere term. "Blanke" mensen zijn niet "wit", hun huid heeft minder pigment ("blank" dus) waardoor ze er roze (niet "wit" dus) uit zien.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_176696968
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is dan weer feitelijk een correctere term. "Blanke" mensen zijn niet "wit", hun huid heeft minder pigment ("blank" dus) waardoor ze er roze (niet "wit" dus) uit zien.
Roze mag ook hoor. Of beige, of creme.
pi_176696976
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 16:44 schreef Scribent het volgende:

[..]

Omdat wit een zelfde type omschrijving is als zwart, bruin, geel, rood etc.
Dan moet het "roze" zijn. Nogmaals: wit is al gereserveerd voor albinos.
Of moeten we die nu blank gaan noemen ?
pi_176697110
quote:

[..]

Als omschrijving van mensen is 'wit' neutraler en past dus beter in een samenleving met meerdere huidskleuren. Dus niet de niet-gekleurde ('blanke') norm tegenover de gekleurde afwijking, maar gewoon allemaal een kleur. Wit is ook een kleur, zoals een vrij slechte documentaire het al zei.
Dingen heten gewoon zoals ze heten, woorden hebben een betekenis. Een blanke huid is een aangeboren eigenschap, en die kan bleek zien bij ziekte en wit zijn bij geringe bruining. Als je dat dan gaat veranderen omdat je via de taal het denken wil veranderen dan is dat nooit neutraal, net zoals het veranderen van de definitie van werkloze tot iemand die minder dan 1 uur per maand werkt niet neutraal is.

Wat past in een samenleving met meerdere huidskleuren is dat mensen ophouden met zeiken over huidskleur, en dan bedoel ik zeker niet alleen de Nederlandse tak van BLM en aanverwante activisten.

quote:
'Blank' is nooit een neutrale term geweest, behalve in het hoofd van mensen van het type wat zeuren ze toch laten ze maar eens in Amerika kijken daar is pas echt racisme enzovoorts.
Behalve dat het daar veel erger is, is het probleem ook anders van aard. Blank vervangen door wit dient ook de import van Amerikaanse begrippen rond rassenkwesties in Nederland terwijl die vaak helemaal niet passen. Maar het over een kam scheren van de situatie in Nederland en die in de VS dient ook het doel van het één en hetzelfde probleem maken omdat het probleem in Nederland niet groot genoeg is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')