Dat zegt niks. Links-activisme is een typisch lblanke ziekte.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:02 schreef riazop het volgende:
[..]
links activistisch???
hoeveel donkere mensen werken er bij de NOS dacht je? 0? (schoonmakers niet meegerekend)
Werkten er maar wat meer donkere mensen, dan konden die een welgemeendequote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:02 schreef riazop het volgende:
[..]
links activistisch???
hoeveel donkere mensen werken er bij de NOS dacht je? 0? (schoonmakers niet meegerekend)
quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Links-activisme is een typisch lblanke ziekte.
Wel links, misschien, maar zeker niet activistisch.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt niks. Links-activisme is een typisch lblanke ziekte.
De verkeerde kleur. Noem het dan beige.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wit staat voor een kleur; blank voor rein en onbevlekt.
Misschien is er een glazen plafond, dan heb je een Nederlands probleem wat je op zijn Nederlands moet aanpakken. Maar er wordt hier geen 5% van hen tot dwangarbeid veroordeeld vanwege drugsdelictjes en ze hoeven ook niet bang te zijn dat de politie hen doodschiet. Zwarte kinderen hebben hier ook gewoon hele goede kansen, ja ook om tot de Rotterdamse ambtenarentop te gaan behoren in een latere fase van hun carriere. Ze kunnen ook door het hele land veilig reizen, in de VS zijn nog steeds plekken waar ze niet welkom zijn. Het is echt geen vergelijk.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:57 schreef riazop het volgende:
[..]
In de VS is het niet erger dan in NL.
Een stad met 650.000 inwoners, laten we het Rotterdam noemen, met 55 % gekleurde Nederlanders waar de complete (semi) ambtenarentop WIT/BLANK is, is in de VS 2018 redelijk ondenkbaar hoor.
Nee. Niet bij die mensen. 'het witte volk' staat bij hun symbool als afstammelingen van slavenhouders, institutionele racisten en mensen die moeten betalen aan hun wat 400 jaar terug speelde en geen criminele daad was.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wit staat voor een kleur; blank voor rein en onbevlekt.
Ik ben het met je eens dat de situatie onvergelijkbaar is met die in de VSquote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien is er een glazen plafond, dan heb je een Nederlands probleem wat je op zijn Nederlands moet aanpakken.
Oh, ik vind juist dat het de rijkdom van een taal weergeeft als je verschillende woorden hebt voor iets zoals bv voor gevangenis: de bak, petoet, in de koeler, vast zitten etc etc.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat een rare vraag
ik vind dat belangrijk ja, ik vind het zeer verwarrend als mensen constant verschillende termen voor hetzelfde gebruiken daarom typte ik het en daarom klikte op op invoeren toen ik klaar was met typen maar of dat belangrijk is ligt een beetje aan de waarde die je hecht aan mijn mening
ik kan daar niet zo 1,2,3 antwoord opgeven eerlijk gezegd
dan noemen we zwarten toch weer negersquote:Op dinsdag 23 januari 2018 12:18 schreef Hiddendoe het volgende:
Toch is het ergens wel logisch. Want zet 'een blanke ziel' of een 'blanco strafblad' maar eens tegenover de volgende termen of uitdrukkingen:
Zwartrijden
zwart geld
zwartwerken
zwartkijken
het zwarte schaap
Hoe je blackmail (chantage) goed zou vertalen in het Nederlands weet ik niet, maar het is duidelijk dat zwart hier ook iets negatiefs en zelfs crimineels betekent.
Ik vind voor de discussie het aardverschil belangrijker dan het verschil in grootte van het probleem. Maar het is in NL veel en veel beter.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de situatie onvergelijkbaar is met die in de VS
maar dat betekent zeker NIET dat ie in NL beter is.
Wat bedoelen zij er volgens jou dan mee?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, is het niet.
Het wordt vooral gebezigd door de anna steijns, quincy gario's en sylvana's van deze wereld. Die hebben het geïntroduceerd.
Wat zij er mee bedoelen, is wel heel duidelijk.
dan moet je naar het jeugdjournaal (of de rest van het tv aanbod) kijkenquote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:52 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Oh, ik vind juist dat het de rijkdom van een taal weergeeft als je verschillende woorden hebt voor iets zoals bv voor gevangenis: de bak, petoet, in de koeler, vast zitten etc etc.
das meer een aanklacht tegen het Nederlandse onderwijsquote:Het is echt armoe als we allemaal vertaald engels gaan spreken, op school merk ik ook dat de meeste simpele woordspelingen of uitdrukkingen niet begrepen worden.
Op de vraag wat het betekent als iemand zich goed kan redden.....krijg je dan het antwoord...dat zo iemand hard kan rennen als een bos in de brand staat.....?!
Tsja, geen wonder dat ze geen boeken meer willen lezen, ze snappen het geschreven woord gewoonweg niet.
doen 'we' toch ook?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 19:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
dan noemen we zwarten toch weer negers
blank in wit veranderen verandert niks aan die zwart-termen
Oh great. Weer zo'n random die wel even voor mij als niet-blank/wit/whatever persoon gaat bepalen wat ik belangrijk moet vinden.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 18:01 schreef Scribent het volgende:
[..]
Huidskleur doet er nu eenmaal toe, dat zal iedere niet-witte persoon je kunnen vertellen.
Wanneer "zwarten" klagen over de term "zwarte" zijn het (volgens sommigen) huilies, wanneer "negers" klagen over de term "neger" zijn het (volgens sommigen) huilies. En het zijn dan vaak ook diezelfde lui (die sommigen van net) die beweren dat blanken tenminste een dikke huid hebben en niet bij het minste geringste klagen...quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:25 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Juist. Het is een term die bedacht is om blanken te provoceren en te kleineren.
Verder kijk ik al geruime tijd niet meer naar de Nederlandse Omvolk Stichting vanwege dit soort praktijken. Doei NOS.
Ik zal mensen van kleur nooit aanduiden als "negers" of "zwarten" omdat ik dat niet zo netjes vind. Daar staat echter wél tegenover dat ik niet aangesproken wil worden als "witte". Ik ben namelijk niet wit: ik ben blank. Respect moet van twee kanten komen.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 20:35 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer "zwarten" klagen over de term "zwarte" zijn het (volgens sommigen) huilies, wanneer "negers" klagen over de term "neger" zijn het (volgens sommigen) huilies. En het zijn dan vaak ook diezelfde lui (die sommigen van net) die beweren dat blanken tenminste een dikke huid hebben en niet bij het minste geringste klagen...
Dit topic bewijst echter toch het tegendeel: klagers heb je blijkbaar overal tussen zitten...
Inmiddels is het zo dat als je überhaupt een mening hier over hebt, dat je al racistisch bent.quote:
Racisten overdrijven per definitie, dacht ik zo.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Inmiddels is het zo dat als je überhaupt een mening hier over hebt, dat je al racistisch bent.
#gillendgek
korte zoektocht suggereert wat andersquote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:22 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Ik zal mensen van kleur nooit aanduiden als "negers" of "zwarten" omdat ik dat niet zo netjes vind. Daar staat echter wél tegenover dat ik niet aangesproken wil worden als "witte". Ik ben namelijk niet wit: ik ben blank. Respect moet van twee kanten komen.
quote:Op donderdag 21 september 2017 15:38 schreef bakfietsmoeder het volgende:
[..]
Amerika, serieus?![]()
Het land waar blanken en zwarten steeds meer tegenover elkaar komen te staan? Het land waar regelmatig rassenrellen zijn? Waar in de grote steden elke bevolkingsgroep een eigen wijk heeft?
Ja, goed voorbeeld.
Een woord als 'neger' is nog nooit uit mijn mond gekomen, hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 21:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
korte zoektocht suggereert wat anders
bv
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |