abonnement Unibet Coolblue
pi_175898141



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:32:29 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898143
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik heb het over mijn eerste post. Je reageert alleen maar op mijn klacht.
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #95
Deze :?
Ook niet echt een hoogstandje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175898173
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 21 december 2017 @ 18:34:50 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175898195
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Racisme moet je in de context zien, las ik straks ergens anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:34:53 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898200
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175898212
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Past perfect.
Waarin is de link tussen Baudet en alt-right precies samenzweerderig?
pi_175898229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #95
Deze :?
Ook niet echt een hoogstandje.
Dat is niet mijn eerste post in dat topic. Weet je zelf ook maar je wil gewoon vervelen.

Maar chapeau dat je zelf je geliefde reeks om zeep helpt. FOK! zal blij zijn met dergelijke crew.
pi_175898241
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?
pi_175898249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Racisme moet je in de context zien, las ik straks ergens anders.
Zoals Djeez sylvana een roetmop noemt bedoel je?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:37:12 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898262
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is niet mijn eerste post in dat topic. Weet je zelf ook maar je wil gewoon vervelen.

Maar chapeau dat je zelf je geliefde reeks om zeep helpt. FOK! zal blij zijn met dergelijke crew.
Ja, lekker verwachten dat ik mobiel alles langs ga om die ene post te vinden :')

'Tem' is nou niet echt een heel fijn zoekwoord.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175898269
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?
Was ook nergens in het nieuws deze week natuurlijk.
pi_175898274
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
De meeste FvD-aanhangers hebben daar in de vorige topics al op geantwoord. Als je 't echt wil weten, dan kan je 't gewoon teruglezen. Maar je wil 't niet echt weten he, Koosepoos.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175898277
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
Dus je leest dat er ophef is omdat de partijleider die jij op handen draagt met een controversiël persoon heeft gesproken, en je bent dan niet nieuwsgierig om wie dat gaat?

Wat is dat voor bizarre houding?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175898303
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De meeste FvD-aanhangers hebben daar in de vorige topics al op geantwoord. Als je 't echt wil weten, dan kan je 't gewoon teruglezen. Maar je wil 't niet echt weten he, Koosepoos.
Want het is extreem moeilijk om 'ja' of 'nee' te antwoorden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:39:09 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarin is de link tussen Baudet en alt-right precies samenzweerderig?
Het past onder propaganda (Wat het is), het past onder geheime agenda's (Wat jij denkt) en zeker onder 'de wereld die achter de façade van alledag'.

Flat-Earthers denken ook dat het feiten zijn, en ik geloof dat jij ook wel snapt dat dat niks in POL te zoeken heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175898329
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want het is extreem moeilijk om 'ja' of 'nee' te antwoorden?
Neem gewoon een hond als je graag wil dat er op bevel gereageerd wordt. Zo'n Duitse herder kan ik aanraden, die is t.z.t. nog in te zetten als hulp bij de onvermijdelijke grensposten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:40:14 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898341
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?
Het maakt me echt niet uit. Al zat hij om de tafel met de leider van Antifa.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175898378
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Neem gewoon een hond als je graag wil dat er op bevel gereageerd wordt. Zo'n Duitse herder kan ik aanraden, die is t.z.t. nog in te zetten als hulp bij de onvermijdelijke grensposten.
Ik stelde slechts een vraag. Heb vandaag niet meegelezen, want druk op werk. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Is Taylor volgens jullie een racist, ja of nee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175898395
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stelde slechts een vraag. Heb vandaag niet meegelezen, want druk op werk. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Is Taylor volgens jullie een racist, ja of nee?
Niet jokken Koos, ik heb je in die eerdere topics van gisteren zien meeposten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175898441
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Niet jokken Koos, ik heb je in die eerdere topics van gisteren zien meeposten.
Kan mij niet herinneren dat gisteren antwoord is gegeven op die vraag. Er werd vooral eindeloos herhaald dat het niet relevant is omdat Baudet met heel veel mensen praat.

Vraag blijft dus staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175898454
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het maakt me echt niet uit. Al zat hij om de tafel met de leider van Antifa.
Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?
pi_175898512
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij niet herinneren dat gisteren antwoord is gegeven op die vraag. Er werd vooral eindeloos herhaald dat het niet relevant is omdat Baudet met heel veel mensen praat.

Vraag blijft dus staan.
Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:47:06 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898516
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?
Voor mij is het niet relevant. Helaas grijpt een stel relnichten de kans met beide handen aan om de demonisatie weer te vervolgen. Iemand voor extremist uitmaken is immers veel makkelijker dan inhoudelijk de discussie in gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175898543
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?
Maar wel Tem aanvallen omdat die stelt dat Baudet een white supremacist is vanwege zijn omgang met onder andere Taylor.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175898555
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:46 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik :{.
Helder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175899169
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een beetje strijdig met het principe van opvang, dus nee, klopt.
Geef je hiermee eigenlijk toe dat het Nederlandse principe van opvang niet deugt ?
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
Denemarken zit op Europees niveau niet in dezelfde situatie als wij geloof ik.
Die willen hun land niet in de vernieling helpen bedoel je ?
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:47 schreef Xa1pt het volgende:
Of het keiharde racisten zijn, mwah, dat valt nog te bezien, maar dat ze tegen alt-right aan schuren (Cliteur en Baudet bijvoorbeeld, dat zijn toch vrij prominente leden)
Oh ?
Cliteur is tegenwoordig ook al alt-right ? :?
pi_175899777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Geef je hiermee eigenlijk toe dat het Nederlandse principe van opvang niet deugt ?

[..]

Die willen hun land niet in de vernieling helpen bedoel je ?

[..]

Oh ?
Cliteur is tegenwoordig ook al alt-right ? :?
Probeer het eens zonder stromannen.
pi_175900277
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wel Tem aanvallen omdat die stelt dat Baudet een white supremacist is vanwege zijn omgang met onder andere Taylor.
Ik snap ook niet waarom men hier zo gepikeerd over doet. Als je de lijst ziet waar Baudet openlijk zaken van heeft geretweet, meerdere keren ontmoetingen heeft gehad met mensen van het Vlaams Belang, goede vrienden is met iemand die nogal een flinke carrière hebben bij het Front National (Julien Rochedy) en speeches houdt op IJzerwake. Dan is het toch niet heel raar om te denken dat Baudet zich misschien wel senang voelt bij die denkbeelden.

Als hij die denkbeelden niet aanhangt zou opheldering van zijn kant geen overbodige luxe zijn. De verklaringen die hij nu geeft zijn nogal zwak als je zijn hele geschiedenis ernaast legt. Wanneer er geen helder en aannemelijk antwoord komt op waarom hij toch bovengemiddelde interesse toont richting die groeperingen zal hij altijd in de recht-extremistische hoek blijven hangen. Dat zal uiteindelijk resulteren in politieke zelfmoord denk ik.
pi_175900423
Ben benieuwd of 't FvD, al dan niet in samenwerking met GeenStijl e.a., demonstraties gaat organiseren tegen 't afschaffen van 't referendum. GS lijkt ernaar te hinten. Er is een vrij breed maatschappelijk veld vóór het referendum, van de SP tot 't FvD en van tegenstanders van de 'vrijhandelsverdragen' tot EU-scpetici. Dus kan nog druk worden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175902890
Ben wel voor het referendum. Maar niet voor het raadgevend referendum. Dat is een wassenneus.
Definitely not CIA
pi_175903006
quote:
9s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:32 schreef Xa1pt het volgende:
Probeer het eens zonder stromannen.
Ah, je gaat de discussie uit de weg omdat ik gelijk heb ?
pi_175903038
Overigens zal ik niet gaan demonstreren.
Definitely not CIA
pi_175903047
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, je gaat de discussie uit de weg omdat ik gelijk heb ?
pi_175915120
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:46 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik :{.
Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
pi_175915220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:32 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
Hiddema heeft het over integratie onder de lakens. Op dat punt lopen de meningen een beetje uiteen tussen die twee. Er is niet echt één FvD-standpunt over op dit gebied.

In het partijprogramma hebben ze het wel over het bevorden van remigratie als integratie niet lukt. Achter integratie hebben ze daar nog (assimilatie) staan, dus als ik dat mag interpreteren denk ik dat er best geneukt mag worden tussen de verschillende groepen, maar dat het daarna wel de bedoeling is dat de Marokkaan daardoor volkomen Nederlands wordt, en niet dat er een soort culturele mix ontstaat. Anders wordt je een beetje richting de uitgang gemasseerd volgens het FvD-programma.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175915322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:32 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
Rassenvermenging is de snelste weg naar integratie. Dat is wat Hiddema betoogde en overigens verre van controversieel is. Iemand als Maarten van Rossem heb ik een gelijk betoog horen houden (maar dan zonder 't woord 'rassenmenging'). Wat je quote van Baudet betreft: die is al duizend keer in deze reeks besproken. Lees de oude topics maar terug, ofzo.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175915749
Nederlands Dagblad: Thierry Baudet lijkt soms op zijn opa

Hele verhaal staat op Twitter.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175915758
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?

Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:13:54 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175915911
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:53 schreef 2thmx het volgende:
Ben benieuwd of 't FvD, al dan niet in samenwerking met GeenStijl e.a., demonstraties gaat organiseren tegen 't afschaffen van 't referendum. GS lijkt ernaar te hinten. Er is een vrij breed maatschappelijk veld vóór het referendum, van de SP tot 't FvD en van tegenstanders van de 'vrijhandelsverdragen' tot EU-scpetici. Dus kan nog druk worden.
Die kans is klein. De demonstratiekracht voor het referendum (of eigenlijk tegen handelsverdragen) zit hem aan de linkerkant van het spectrum:

http://www.at5.nl/artikel(...)en_ttip-demonstratie

quote:
De manifestatie is een initiatief van onder meer de Consumentenbond, de FNV, Greenpeace, Milieudefensie en Foodwatch.
De kans dat die clubs een samenwerking aangaan met Geenstijl/Forum om een paradepaardje van Geenstijl te verdedigen is relatief gering.

Geenpeil heeft eerder al aangetoond dat hun mobilisatiekracht zich voornamelijk digitaal / achter de keukentafel manifesteert. Een referendum (waar mensen via internet hun handtekening voor kunnen zetten) is daarom ook zo belangrijk, zij krijgen i.t.t de vakbonden niet op eigen kracht hun achterban naar het Malieveld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:14:45 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175915933
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?

Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
Dat is wel heel treurig. Aan de andere kant: de democratie verliest met de afwezigheid van Hiddema ook niet heel erg veel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175916140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die kans is klein. De demonstratiekracht voor het referendum (of eigenlijk tegen handelsverdragen) zit hem aan de linkerkant van het spectrum:

http://www.at5.nl/artikel(...)en_ttip-demonstratie

[..]

De kans dat die clubs een samenwerking aangaan met Geenstijl/Forum om een paradepaardje van Geenstijl te verdedigen is relatief gering.

Geenpeil heeft eerder al aangetoond dat hun mobilisatiekracht zich voornamelijk digitaal / achter de keukentafel manifesteert. Een referendum (waar mensen via internet hun handtekening voor kunnen zetten) is daarom ook zo belangrijk, zij krijgen i.t.t de vakbonden niet op eigen kracht hun achterban naar het Malieveld.
Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking >:O .
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175916202
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking >:O .
Vrijwel niemand geeft een fuck om dat referendum, buiten wat boze internethelden. Er komt geen demonstratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:29:15 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175916233
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking >:O .
Daar zit het risico ook meteen in. De 'rechtse' demonstranten zijn de mensen van Pegida en gelijksoortige clubjes. Geenpeil heeft zich daar altijd nadrukkelijk van gedistantieerd en ook Baudet is slim genoeg om te weten dat hij op afstand moet blijven. Ik zie ook de SP / Greenpeace niet snel een alliantie met die mensen sluiten. Dat zijn de ideologische tegenpolen.

De mensen die naar FVD bijeenkomsten gaan zijn de types die je nooit bij demonstraties ziet. Waarom zouden zij wel naar het Malieveld / Museumplein gaan om te demonstreren tegen de afschaffing van het referendum?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175916263
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?

Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
Wellicht is er een verband....
pi_175916413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar zit het risico ook meteen in. De 'rechtse' demonstranten zijn de mensen van Pegida en gelijksoortige clubjes. Geenpeil heeft zich daar altijd nadrukkelijk van gedistantieerd en ook Baudet is slim genoeg om te weten dat hij op afstand moet blijven. Ik zie ook de SP / Greenpeace niet snel een alliantie met die mensen sluiten. Dat zijn de ideologische tegenpolen.

De mensen die naar FVD bijeenkomsten gaan zijn de types die je nooit bij demonstraties ziet. Waarom zouden zij wel naar het Malieveld / Museumplein gaan om te demonstreren tegen de afschaffing van het referendum?
Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.

Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175916471
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijwel niemand geeft een fuck om dat referendum, buiten wat boze internethelden. Er komt geen demonstratie.
Ach, volgens de linkse toekomstvoorspellers waren president Trump en de Brexit ook volslagen ondenkbaar :s).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:42:06 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175916554
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.

Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
Dat zwarte Piet mensen op de been brengt geloof ik wel. Sterker nog: hebben we al gezien. Dat leeft in Nederland, bejoorlijk zelfs.

Maar het referendum? Wilders maakte van 2017 ook al "het jaar van de revolutie" (#kominverzet). Hij beweerde zelfs dat het volk in opstand zou komen na 15 maart als de verkiezingsuitslag daar toe zou leiden. Het volk was er klaar mee etc.

In plaats van een revolutie hebben we nu (A) een Rutte-III en (B) een opkomende FVD die in de peilingen voornamelijk de SP en de PVV leeg lijkt te eten.

Deze mensen die al die jaren zo tam en vrij machteloos reageren zouden nu opeens in woede ontsteken vanwege een staatsrechtelijke wijziging rondom een referendum? En zowel links als rechts Nederland (of: "gewone burgers") zouden de handen in één slaan? De signalen lijken daar nog niet op te wijzen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175916562
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ach, volgens de linkse toekomstvoorspellers waren president Trump en de Brexit ook volslagen ondenkbaar :s).
Succes met het demonstreren tegen het afschaffen van een niet-bindend referendum.

Hoezo je tijd verspillen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:42:42 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175916571
Adjiedj Bakas is trouwens gewaardeerd onderdeel van het partijkartel. Met de VVD in het bijzonder.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175916574
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.

Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
Bedankt, maar ik wacht eerst de door Arnold Karskens voorspelde meirevolutie nog even af,
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175916680
Even zien.

De belasting gaat omlaag en m'n salaris stijgt. Het is nog altijd uitstekend toeven in Nederland en van sociale onrust is geen sprake. We komen niets tekort en op alle terrein wordt ons land prima onderhouden.

Goed moment om in verzet te komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175916750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zwarte Piet mensen op de been brengt geloof ik wel. Sterker nog: hebben we al gezien. Dat leeft in Nederland, bejoorlijk zelfs.

Maar het referendum? Wilders maakte van 2017 ook al "het jaar van de revolutie" (#kominverzet). Hij beweerde zelfs dat het volk in opstand zou komen na 15 maart als de verkiezingsuitslag daar toe zou leiden. Het volk was er klaar mee etc.

In plaats van een revolutie hebben we nu (A) een Rutte-III en (B) een opkomende FVD die in de peilingen voornamelijk de SP en de PVV leeg lijkt te eten. [

Deze mensen die al die jaren zo tam en vrij machteloos reageren zouden nu opeens in woede ontsteken vanwege een staatsrechtelijke wijziging rondom een referendum? En zowel links als rechts Nederland (of: "gewone burgers") zouden de handen in één slaan? De signalen lijken daar nog niet op te wijzen.
Ongeveer de helft van de zetelgroei van 't FvD komt van de VVD en het CDA, volgens de peilingen van Maurice de Hoax, maar dat terzijde.

Het referendum afschaffen is slechts onderdeel van de trend. Nog meer belastingvoordelen voor multinationals + inperken democratie + aanhoudende moslimmigratie = m.i. een cocktail voor een tipping point. Wellicht niet meteen met een massademo, maar 't moet ergens beginnen :s). Anyway, 't blijft koffiedik kijken, we'll see.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175916765
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Succes met het demonstreren tegen het afschaffen van een niet-bindend referendum.

Hoezo je tijd verspillen?
Thanks Koos, jij ook succes met jouw tijdverspilling.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175917060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
We komen niets tekort en op alle terrein wordt ons land prima onderhouden.
Nou, nee. De onderkant van de samenleving niet bepaald.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:10:30 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175917145
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, nee. De onderkant van de samenleving niet bepaald.
Vergeleken bij onderkanten wereldwijd hebben onderkantNederlanders niks te klagen. Doen ze wel trouwens, maar dat is iets anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175918067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vergeleken bij onderkanten wereldwijd hebben onderkantNederlanders niks te klagen.
Dat is wel een beetje een drogreden natuurlijk.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:54:33 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175918106
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje een drogreden natuurlijk.
Nee, waarom? Het betekent dat het hier voor een laagopgeleide, werkloze of arbeidsongeschikte beter toeven is dan elders op de wereld. Dus met de stelling van Koos dat het uitstekend toeven is in Nederland lijkt me weinig mis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175918292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, waarom? Het betekent dat het hier voor een laagopgeleide, werkloze of arbeidsongeschikte beter toeven is dan elders op de wereld. Dus met de stelling van Koos dat het uitstekend toeven is in Nederland lijkt me weinig mis.
Maar die stelling wordt een drogreden als je nergens kritiek op kan hebben natuurlijk.
I´m back.
pi_175918498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, waarom? Het betekent dat het hier voor een laagopgeleide, werkloze of arbeidsongeschikte beter toeven is dan elders op de wereld. Dus met de stelling van Koos dat het uitstekend toeven is in Nederland lijkt me weinig mis.
De onderkant van de samenleving heeft het de laatste jaren juist steeds slechter dan voorheen.
pi_175918527
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De onderkant van de samenleving heeft het de laatste jaren juist steeds slechter dan voorheen.
Ja, dat moet je dan framen op een andere manier hè. Dan moet je zeggen: het gaat goed met de voedselbanken.
I´m back.
pi_175918533
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?

Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
Ja en nee. Je moet naar het grote plaatje op de lange termijn kijken. Therry & co vinden op dit moment de kamer tijdverspilling. De hoeveelheid invloed die ze op de politieke koers van het land in hun ogen kunnen uitvoeren is 0,0% (De elite beslist immers alles in achterkamertjes volgens hun). Daarnaast bereik je de achterban nou niet bepaald met de debatten in de 2e kamer. Hoeveel mensen stemmen daar hun tv met enige regelmaat op af? Daarnaast zijn de optredens van Thierry en Theo niet denderend in de tweede kamer. Beide erg groen en dossier kennis is lang niet altijd op niveau. Veel punten zullen ze niet scoren via een debat.

Het FvD is een tegenstander van onze parlementaire democratie. Alles in hun partij programma wijst daarop. Het FvD noemt dit "kartel bestrijding" maar in praktijk gaat het om het marginaliseren van de rol van het parlement. Als het aan het FvD ligt wordt de macht gecentraliseerd bij een gekozen MP, die de regering vormt en het regeringsbeleid vorm geeft. Daar komt in hun systeem geen coalitie meer aan te pas. Uiteraard zal binnen het systeem dat FvD graag wil invoeren wetgeving als nog door het parlement moeten worden goedgekeurd, tenzij het natuurlijk via een bindend referendum wordt gedaan.

Alles in dit systeem draait om wie die grootste achterban kan opbouwen, bereiken en mobiliseren. De massa bereik je niet via het parlement. FvD zet dan ook zwaar in op social-media, contact met het volk en het constant online campagne voeren. Het FvD zal haar energie gaan steken in het verder uitbouwen van hun achterban en kanalen om die mensen en anderen te bereiken met hun boodschap. Alle politieke optredens in het parlement zijn dan ook niet meer als een side-show voor FvD.
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:13:25 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175918555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar die stelling wordt een drogreden als je nergens kritiek op kan hebben natuurlijk.
Er zit best wel een verschil tussen "nergens kritiek op mogen hebben" en met droge ogen stellen "dat het land ten onder gaat".
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:17:25 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175918640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:12 schreef Hugo862 het volgende:

Het FvD is een tegenstander van onze parlementaire democratie. Alles in hun partij programma wijst daarop. Het FvD noemt dit "kartel bestrijding" maar in praktijk gaat het om het marginaliseren van de rol van het parlement. Als het aan het FvD ligt wordt de macht gecentraliseerd bij een gekozen MP, die de regering vormt en het regeringsbeleid vorm geeft. Daar komt in hun systeem geen coalitie meer aan te pas. Uiteraard zal binnen het systeem dat FvD graag wil invoeren wetgeving als nog door het parlement moeten worden goedgekeurd, tenzij het natuurlijk via een bindend referendum wordt gedaan.
https://forumvoordemocrat(...)n-minister-president

Tegen de parlementaire democratie zijn is nogal een ding. Ik kan dat het partijprogramma niet halen. Mocht dit waar zijn, dan vormt het Forum theoretisch gezien de grootste bedreiging voor de democratie die wij in decennia gezien hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175918831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat moet je dan framen op een andere manier hè. Dan moet je zeggen: het gaat goed met de voedselbanken.
Dat klopt. Die kiezen voor uitbreiding van hun doelgroep omdat het voedselaanbod stijgt en het aantal klanten daalde.
Het gaat ze dus zeker goed.
pi_175918910
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt. Die kiezen voor uitbreiding van hun doelgroep omdat het voedselaanbod stijgt en het aantal klanten daalde.
Het gaat ze dus zeker goed.
Dat is meer omdat de norm om je ervoor te kwalificeren nogal strak ligt, geloof ik, en er idd wel sprake is van meer aanbod doordat supermarkten meer weggeven (wat trouwens wel goed is):
https://nos.nl/artikel/22(...)-de-voedselbank.html
I´m back.
pi_175919009
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zit best wel een verschil tussen "nergens kritiek op mogen hebben" en met droge ogen stellen "dat het land ten onder gaat".
Het laatste roept het eerste op. Bij sommigen althans.
I´m back.
pi_175919219
Voor iedereen die doet alsof ik Taylor een beetje naar rechts uitslaand vindt qua mening, waaronder de stropop van kansenjongere. Ik zal het nog eens uitleggen.

Het gesprek van Baudet was "geheim". Dus ik vroeg in welk register dat gemeld moest worden. Schijnbaar is er dus een register waarin je gesprekken moet melden als een mening een beetje naar rechts uitslaat (of meer)

Dit in vergelijking met het giftenregister waarin je officieel flesjes wijn van 10 eu in "moet" melden, en niet alleen penthouses van 130.000 euro. Ik wil wel eens weten voor welk register Baudet het gesprek geheim heeft gehouden.

Waarin de mening van Taylor natuurlijk wel bijna helemaal naar rechts uitslaat, en niet een beetje. Maar goed stropoppen zijn zo makkelijk, want dan hoeven we de echte vraag niet te beantwoorden.
pi_175919324
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Omdat het totaal niet boeit. Wat die gast vindt werkt gewoon niet, al doet hij het met de beste bedoeling van de wereld. Daar beoordeel ik het idee op, niet op welk label daaraan geplakt wordt. Toen Halsema met een idee kwam voor staatsvrije regionen voor vluchtelingen ging ik dat ook niet als een links idee beoordelen.

Hij wil schijnbaar dat negers in afrika gaan wonen. Stel hij geeft iedereen een ton of 2 om dat te stimuleren en zo discriminatie op te lossen. Kutidee, maar niet extreemrechts. Natuurlijk is dat niet de motivatie maar die boeit me niet.

Het FvD is niet voor het uitzetten van mensen met een verblijfsvergunning en ook niet in het algemeen tegen immigratie, en heeft herhaaldelijk uitgesproken segregatie (wat in de praktijk veel voorkomt in bijv. parijs maar ook enigszins den haag) zeer kwalijk te vinden.
pi_175919364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:48 schreef Mr.Major het volgende:

Hij wil schijnbaar dat negers in afrika gaan wonen. Stel hij geeft iedereen een ton of 2 om dat te stimuleren en zo discriminatie op te lossen. Kutidee, maar niet extreemrechts.
Een hele groep mensen op basis van hun huidskleur de toegang tot een continent ontzeggen is niet extreemrechts?

Aha.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175919426
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat het totaal niet boeit. Wat die gast vindt werkt gewoon niet, al doet hij het met de beste bedoeling van de wereld. Daar beoordeel ik het idee op, niet op welk label daaraan geplakt wordt. Toen Halsema met een idee kwam voor staatsvrije regionen voor vluchtelingen ging ik dat ook niet als een links idee beoordelen.

Hij wil schijnbaar dat negers in afrika gaan wonen. Stel hij geeft iedereen een ton of 2 om dat te stimuleren en zo discriminatie op te lossen. Kutidee, maar niet extreemrechts. Natuurlijk is dat niet de motivatie maar die boeit me niet.

Het FvD is niet voor het uitzetten van mensen met een verblijfsvergunning en ook niet in het algemeen tegen immigratie, en heeft herhaaldelijk uitgesproken segregatie (wat in de praktijk veel voorkomt in bijv. parijs maar ook enigszins den haag) zeer kwalijk te vinden.
Wat heeft Baudet dan 5 uur lang bij te praten met die Taylor-snuiter?
I´m back.
pi_175919471
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

https://forumvoordemocrat(...)n-minister-president

Tegen de parlementaire democratie zijn is nogal een ding. Ik kan dat het partijprogramma niet halen. Mocht dit waar zijn, dan vormt het Forum theoretisch gezien de grootste bedreiging voor de democratie die wij in decennia gezien hebben.
Het staat er uiteraard in niet zulke sterke verwoording in maar als je de verschillende elementen van het partij-programma een elkaar knoopt dan zie je een grote verschuiving van macht die weg gaat bij het parlement.

Ons huidige systeem is vrij simpel. Mensen stemmen op een partij, de partijen komen in de tweede kamer en gaan vervolgens proberen om een regering te formeren. Het uitgangspunt hierin is dat de partijen een meerderheidsregering proberen te vormen en daarbij dus een democratisch draagvlak creëren die in ieder geval voor een significant gedeelte de meerderheid van de kiezers representeert. Regeringsformatie ligt hierbij dus in handen van het parlement.

Het systeem wat het FvD wilt invoeren verplaatst de regeringsformatie van het parlement naar een gekozen Minister-President. In het partij programma wordt gesproken over dat het volk één stem krijgt voor het parlement en één stem voor de Minister-President. Als we even kijken naar het sterk gefragmenteerde politieke landschap van Nederland dan wordt het dus zeer onwaarschijnlijk dat de gekozen Minister-President meer dan de helft van de Nederlandse kiezers vertegenwoordigd. Bij de parlementsverkiezing van 2017 behaalde Rutte de meeste voorkeursstemmen met 1.76 miljoen van de over de 12 miljoen uitgebrachte stemmen. Binnen het FvD systeem zou hij dus op basis van minder dan 10% van alle stemmen een regering met beleid mogen optuigen naar eigen inzicht. Uiteraard is het doorvoeren van wetgeving natuurlijk wel een puntje. Het parlement zal daarin natuurlijk nog een rol gaan spelen maar kan via het bindend referendum als nog omzeilt worden. Het FvD spreekt niet voor niets over directe democratie ;)

Eigenlijk krijg je een beetje een VS achtig systeem met alleen de optie om via "het volk" het parlement te omzeilen (minus de kiesmannen). En uiteraard een sterk versplinterd politiek landschap met een tiental partijen die allemaal een kandidaat voor de minister-president naar voren schuiven.
pi_175919503
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:42 schreef Mr.Major het volgende:
Voor iedereen die doet alsof ik Taylor een beetje naar rechts uitslaand vindt qua mening, waaronder de stropop van kansenjongere. Ik zal het nog eens uitleggen.

Het gesprek van Baudet was "geheim". Dus ik vroeg in welk register dat gemeld moest worden. Schijnbaar is er dus een register waarin je gesprekken moet melden als een mening een beetje naar rechts uitslaat (of meer)

Dit in vergelijking met het giftenregister waarin je officieel flesjes wijn van 10 eu in "moet" melden, en niet alleen penthouses van 130.000 euro. Ik wil wel eens weten voor welk register Baudet het gesprek geheim heeft gehouden.

Waarin de mening van Taylor natuurlijk wel bijna helemaal naar rechts uitslaat, en niet een beetje. Maar goed stropoppen zijn zo makkelijk, want dan hoeven we de echte vraag niet te beantwoorden.
Met dit soort geleuter ontwijk je inderdaad de echte vraag. Wat vind jij er van dat Baudet zich met allerlei extreemrechtse figuren blijft associeren?

Of is dat gewoon geen enkel probleem wat jou betreft?
pi_175919583
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met dit soort geleuter ontwijk je inderdaad de echte vraag. Wat vind jij er van dat Baudet zich met allerlei extreemrechtse figuren blijft associeren?

Of is dat gewoon geen enkel probleem wat jou betreft?
Niet als hij dat gedachtegoed niet uitdraagt of in het geniep laat uitkomen. Tot nu toe is daar totaal geen enkele blijk van.
pi_175919621
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een hele groep mensen op basis van hun huidskleur de toegang tot een continent ontzeggen is niet extreemrechts?

Aha.
Jawel. Als je dat daadwerkelijk op die manier gaat doen. Het is gewoon een dom onuitvoerbaar idee.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:07:13 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175919646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:58 schreef Hugo862 het volgende:
Het systeem wat het FvD wilt invoeren verplaatst de regeringsformatie van het parlement naar een gekozen Minister-President. In het partij programma wordt gesproken over dat het volk één stem krijgt voor het parlement en één stem voor de Minister-President. Als we even kijken naar het sterk gefragmenteerde politieke landschap van Nederland dan wordt het dus zeer onwaarschijnlijk dat de gekozen Minister-President meer dan de helft van de Nederlandse kiezers vertegenwoordigd. Bij de parlementsverkiezing van 2017 behaalde Rutte de meeste voorkeursstemmen met 1.76 miljoen van de over de 12 miljoen uitgebrachte stemmen. Binnen het FvD systeem zou hij dus op basis van minder dan 10% van alle stemmen een regering met beleid mogen optuigen naar eigen inzicht. Uiteraard is het doorvoeren van wetgeving natuurlijk wel een puntje. Het parlement zal daarin natuurlijk nog een rol gaan spelen maar kan via het bindend referendum als nog omzeilt worden. Het FvD spreekt niet voor niets over directe democratie

Tjah. Baudet wil de vertrouwensregel in stand houden. Dat betekent concreet dat "de direct gekozen premier" alsnog de steun moet hebben van 50% van het parlement. Daardoor heeft het meteen geen nut meer om de premier direct te kiezen.

Buitengewoon slordig voorstel van Baudet. Maar hier zal hij de stemmen niet mee hebben gewonnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175919653
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet als hij dat gedachtegoed niet uitdraagt of in het geniep laat uitkomen. Tot nu toe is daar totaal geen enkele blijk van.
Ok, helder.
Maar je hebt niet een beetje het idee dat zijn keuze om zich te associëren met al die figuren van Vlaams Belang tot FPÖ en van die Taylor tot een Niemöller ook wel wat zegt? Zeker in combinatie met al die opmerkelijke uitspraken van Baudet?
pi_175919666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:12 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Ja en nee. Je moet naar het grote plaatje op de lange termijn kijken. Therry & co vinden op dit moment de kamer tijdverspilling. De hoeveelheid invloed die ze op de politieke koers van het land in hun ogen kunnen uitvoeren is 0,0% (De elite beslist immers alles in achterkamertjes volgens hun). Daarnaast bereik je de achterban nou niet bepaald met de debatten in de 2e kamer. Hoeveel mensen stemmen daar hun tv met enige regelmaat op af? Daarnaast zijn de optredens van Thierry en Theo niet denderend in de tweede kamer. Beide erg groen en dossier kennis is lang niet altijd op niveau. Veel punten zullen ze niet scoren via een debat.

Het FvD is een tegenstander van onze parlementaire democratie. Alles in hun partij programma wijst daarop. Het FvD noemt dit "kartel bestrijding" maar in praktijk gaat het om het marginaliseren van de rol van het parlement. Als het aan het FvD ligt wordt de macht gecentraliseerd bij een gekozen MP, die de regering vormt en het regeringsbeleid vorm geeft. Daar komt in hun systeem geen coalitie meer aan te pas. Uiteraard zal binnen het systeem dat FvD graag wil invoeren wetgeving als nog door het parlement moeten worden goedgekeurd, tenzij het natuurlijk via een bindend referendum wordt gedaan.

Alles in dit systeem draait om wie die grootste achterban kan opbouwen, bereiken en mobiliseren. De massa bereik je niet via het parlement. FvD zet dan ook zwaar in op social-media, contact met het volk en het constant online campagne voeren. Het FvD zal haar energie gaan steken in het verder uitbouwen van hun achterban en kanalen om die mensen en anderen te bereiken met hun boodschap. Alle politieke optredens in het parlement zijn dan ook niet meer als een side-show voor FvD.
Als jij denkt dat dit achter de facade van Baudet en het FvD schuilhoudt, moet je daar maar een BNW topic over openen.
pi_175919677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Even zien.

De belasting gaat omlaag en m'n salaris stijgt. Het is nog altijd uitstekend toeven in Nederland en van sociale onrust is geen sprake. We komen niets tekort en op alle terrein wordt ons land prima onderhouden.

Goed moment om in verzet te komen.
Gheghe.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:09:24 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175919685
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jij denkt dat dit achter de facade van Baudet en het FvD schuilhoudt, moet je daar maar een BNW topic over openen.
Je kan ook besluiten om gewoon niet meer op BNW-onzin te reageren :Y
Is maar een ideetje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175919686
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, helder.
Maar je hebt niet een beetje het idee dat zijn keuze om zich te associëren met al die figuren van Vlaams Belang tot FPÖ en van die Taylor tot een Niemöller ook wel wat zegt? Zeker in combinatie met al die opmerkelijke uitspraken van Baudet?
Erg weinig.
pi_175919709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan ook besluiten om gewoon niet meer op BNW-onzin te reageren :Y
Is maar een ideetje.
Nee want dan krijg je wel 10 "ja echt he's" en 100x de vraag of wij dat niet problematisch vinden.
pi_175919713
Ach ja, van mening zijn dat het vreemd is om als zogenaamd niet-extreemrechts politicus met regelmaat contact te hebben met extreem-rechtse politici is nu ineens BNW-denken?

Natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175919741
Maar ik neem aan dat Baudet binnenkort ook met Tanja Niemeijer om de tafel zit, omdat hij zich gewoon graag verdiept in alle meningen van het extremistische spectrum. Uit louter wetenschappelijke interesse.

Dat het voorlopig telkens enkel met extreem-rechts is, is toeval en valt geen enkel patroon in te herkennen. Welnee.
pi_175919742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:11 schreef Molurus het volgende:
Ach ja, van mening zijn dat het vreemd is om als zogenaamd niet-extreemrechts politicus met regelmaat contact te hebben met extreem-rechtse politici is nu ineens BNW-denken?

Natuurlijk.
Dat heb ik dus niet gezegd. Ik zeg:

Als je een gekozen minister president ziet als een sluwe manier om het parlementair democratisch stelsel te ondermijnen, mag/hoort dat in BNW.
pi_175919749
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Erg weinig.
Ook dat is helder. Ben wel benieuwd of en zo ja wanneer jij wel tot enige kritiek kan komen.
pi_175919754
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:12 schreef Kaas- het volgende:
Maar ik neem aan dat Baudet binnenkort ook met Tanja Niemeijer om de tafel zit, omdat hij zich gewoon graag verdiept in alle meningen van het extremistische spectrum. Uit louter wetenschappelijke interesse.

Dat het voorlopig telkens enkel met extreem-rechts is, is toeval en valt geen enkel patroon in te herkennen. Welnee.
Niemand ontkent dat het gebeurd hoor.
pi_175919767
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat is helder. Ben wel benieuwd of en zo ja wanneer jij wel tot enige kritiek kan komen.
Sinds het begin al, als ik dat nodig acht. Dat heb ik dan ook gedaan.
pi_175919771
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat het gebeurd hoor.
Niemand ontkent dat het gebeurt, maar de fans praten het wel goed. Dat is juist een slag erger.
pi_175919780
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat het gebeurt, maar de fans praten het wel goed. Dat is juist een slag erger.
Er is gewoonweg niet zoveel aan de hand. Men doet alsof Baudet ook die ideeën aanhangt ofzo. Het tegenovergestelde is echter waarschijnlijker.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:15:07 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175919783
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee want dan krijg je wel 10 "ja echt he's" en 100x de vraag of wij dat niet problematisch vinden.
Reageren dat het BNW-onzin is en verder niet meer reageren dan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:11 schreef Molurus het volgende:
Ach ja, van mening zijn dat het vreemd is om als zogenaamd niet-extreemrechts politicus met regelmaat contact te hebben met extreem-rechtse politici is nu ineens BNW-denken?

Natuurlijk.
Bijna dit hele topic loopt op BNW-discussies. Grove onbevestigde beschuldigingen, hele complottheoriën en nog meer van dat soort troep. Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?". Een BNW-discussie is "Het feit dat Baudet bij zo'n gek zat impliceert dat hij wel extreme ideeën moet hebben".

En nee, BNW is geen afvoerputje. Ook daar kunnen sommige zaken op een prima niveau besproken worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175919825
Hoe mooi zou het zijn om een heel BNW topic te hebben met alle dubieuze uitspraken en etentjes van Baudet allemaal bij elkaar, zonder troep van peilingen en filmpjes van die debatten waarin ze hun facade ophouden, en fanboys die alles toch wel ontkennen? Het is gewoon niet meer dan logisch . Dit onderwerp gaat over alles wat Baudet wel danwel niet doet aan debatten en zetels en campagne.

En wat bepaalde uitspraken dan verhullen of waaruit blijkt dat het eigenlijk heel anders is dan het lijkt, dat wordt overzichtelijk weergegeven in BNW. Of desnoods in een 2e topic op pol als het BNW zo erg is. Dan krijg je 2 topics met een duidelijk doel, i.p.v. Een topic dat al bijna aan 100 zit met spam en gebash over en weer.
pi_175919838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah. Baudet wil de vertrouwensregel in stand houden. Dat betekent concreet dat "de direct gekozen premier" alsnog de steun moet hebben van 50% van het parlement. Daardoor heeft het meteen geen nut meer om de premier direct te kiezen.

Buitengewoon slordig voorstel van Baudet. Maar hier zal hij de stemmen niet mee hebben gewonnen.
Dat is wel een puntje. Echter heeft de regering vanuit de vertrouwensregel ook de optie om het parlement naar huis te sturen (bij een conflict) en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Daarnaast is de vertrouwensregel "gewoonterecht" en dus niet wettelijk vastgelegd.

Maarja, als een dergelijk systeem zou worden ingevoerd en Wilders als MP gekozen wordt kun je er je hand voor in het vuur steken dat hij binnen no-time een motie van wantrouwen aan zijn broek heeft hangen.
pi_175919843
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Nattekat het volgende:

Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?".
Nou, vertel. Wat vind jij daarvan? Vind je het vreemd? Vind je het vanzelfsprekend?

Ik zal zelf ook even een schot voor de boeg doen: ik vind het volslagen achterlijk. En dat is redelijk onafhankelijk van de vraag of Baudet extreemrechtse ideeen heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175919888
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is gewoonweg niet zoveel aan de hand. Men doet alsof Baudet ook die ideeën aanhangt ofzo. Het tegenovergestelde is echter waarschijnlijker.
Voorlopig blijkt nergens uit dat dat waarschijnlijker is. Wat is volgens jou dan wel de reden om constant met dergelijke verderfelijke lui te associëren? Waarom neem je aan dat het zogenaamd toeval en geen patroon is? Waarom ben je elke keer zo vergevingsgezind op dit gebied?
pi_175919896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Reageren dat het BNW-onzin is en verder niet meer reageren dan?

[..]

Bijna dit hele topic loopt op BNW-discussies. Grove onbevestigde beschuldigingen, hele complottheoriën en nog meer van dat soort troep. Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?". Een BNW-discussie is "Het feit dat Baudet bij zo'n gek zat impliceert dat hij wel extreme ideeën moet hebben".

En nee, BNW is geen afvoerputje. Ook daar kunnen sommige zaken op een prima niveau besproken worden.
Doe eens een gooi dan: wat heeft Baudet 5 uur lang te bespreken met zo'n knakker?
I´m back.
pi_175919928
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Voorlopig blijkt nergens uit dat dat waarschijnlijker is. Wat is volgens jou dan wel de reden om constant met dergelijke verderfelijke lui te associëren? Waarom neem je aan dat het zogenaamd toeval en geen patroon is? Waarom ben je elke keer zo vergevingsgezind op dit gebied?
Als je zegt dat het politiek gezien dom is. Ja, ik zeg ook: niet doen. Maar als mensen hier willen horen dat dit iets betekent of blootlegt. Dat is gewoon niet het geval.
pi_175919941
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is gewoonweg niet zoveel aan de hand. Men doet alsof Baudet ook die ideeën aanhangt ofzo. Het tegenovergestelde is echter waarschijnlijker.
Waarom is dat waarschijnlijker? Baudet blijkt maar geen afstand te kunnen nemen van extreem-rechtse personen en denkbeelden. Maar telkens als hij merkt dat er ophef ontstaat over zijn uitspraken, optredens en ontmoetingen roept hij snel dat hij verkeerd is begrepen of dat het niks voorstelt.

Nee, ik acht de kans zeer groot dat Baudet op een lijn zit met Taylor. Dat sluit namelijk perfect aan bij zijn obsessie met ras en cultuur. Misschien dat Taylor net een tikkeltje extremer is, maar zelfs dat is de vraag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:22:42 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175919950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou, vertel. Wat vind jij daarvan? Vind je het vreemd? Vind je het vanzelfsprekend?

Ik zal zelf ook even een schot voor de boeg doen: ik vind het volslagen achterlijk.
Ik vind het vooral heel gevaarlijk dat hij het doet. Het laatste wat je als politicus wil is met zulke figuren in verband worden gebracht. De achterliggende gedachte "ook mensen met andere opvattingen in contact komen" is weinig mis mee. Zelfs met de grootste extremist valt er nog een fatsoenlijke discussie te voeren als je het gewoon netjes houdt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175919962
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je zegt dat het politiek gezien dom is. Ja, ik zeg ook: niet doen. Maar als mensen hier willen horen dat dit iets betekent of blootlegt. Dat is gewoon niet het geval.
Wat is dan wel de reden dat hij constant heult met extreem-rechts? :? Help me om het te begrijpen.
pi_175919966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doe eens een gooi dan: wat heeft Baudet 5 uur lang te bespreken met zo'n knakker?
Zijn standpunten, wat volgens die gast zo problematisch is aan die segregatie, zodat hij dat op kan lossen. Die Taylor vind overigens vast wel meer dan alleen: de negers moeten het land uit. Misschien zegt Baudet daarover wel: flikker op ik zie dat anders.
Het kan zijn dat hij bijvoorbeeld enkel wil praten over de gevolgen van de problemen in de VS.
pi_175919988
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:17 schreef Mr.Major het volgende:
Hoe mooi zou het zijn om een heel BNW topic te hebben met alle dubieuze uitspraken en etentjes van Baudet allemaal bij elkaar, zonder troep van peilingen en filmpjes van die debatten waarin ze hun facade ophouden, en fanboys die alles toch wel ontkennen? Het is gewoon niet meer dan logisch . Dit onderwerp gaat over alles wat Baudet wel danwel niet doet aan debatten en zetels en campagne.

En wat bepaalde uitspraken dan verhullen of waaruit blijkt dat het eigenlijk heel anders is dan het lijkt, dat wordt overzichtelijk weergegeven in BNW. Of desnoods in een 2e topic op pol als het BNW zo erg is. Dan krijg je 2 topics met een duidelijk doel, i.p.v. Een topic dat al bijna aan 100 zit met spam en gebash over en weer.
Dat gaan we dus niet doen. Zie ook niet in wat er BNW is aan deze discussie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175919993
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn standpunten, wat volgens die gast zo problematisch is aan die segregatie, zodat hij dat op kan lossen.
Volgens mij ben je na ongeveer 5 minuten wel uitgepraat met Taylor.
I´m back.
pi_175920007
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zelfs met de grootste extremist valt er nog een fatsoenlijke discussie te voeren als je het gewoon netjes houdt.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? De ene zegt “we moeten alle negers uitroeien” en de ander reageert daar dan heel kalm en inhoudelijk op met “nou nou, dat is ietwat ongenuanceerd en onpraktisch” en dat is dat een fatsoenlijke discussie? :?
pi_175920022
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je na ongeveer 5 minuten wel uitgepraat met Taylor.
Tenzij je zijn ideeën niet verwerpelijk vindt. Dan houd je het uit.
pi_175920071
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat gaan we dus niet doen. Zie ook niet in wat er BNW is aan deze discussie.
Je vervuild hier liever dit topic met bullshit. Prima moet je lekker doen. Maar dan moet je ook accepteren dat er mensen zijn die het allemaal gelul vinden, en persoonlijke aanvallen lekker achterwege laten.
pi_175920085
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij ben je na ongeveer 5 minuten wel uitgepraat met Taylor.
Ik zou rustig 5 uur lang met een communist of Sylvana kunnen praten. Er zitten hier mensen al maanden dezelfde discussie te voeren. Ik denk dat dat meevalt.
pi_175920110
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je vervuild hier liever dit topic met bullshit. Prima moet je lekker doen. Maar dan moet je ook accepteren dat er mensen zijn die het allemaal gelul vinden, en persoonlijke aanvallen lekker achterwege laten.
Help me eens begrijpen waarom het prima is om constant te heulen met extreem-rechts en hoe het mogelijk is dat je niet binnen enkele minuten uitgepraat bent, omdat je die ideeën vies en verwerpelijk vindt. Waarom zoekt hij telkens extreem-rechts op en praat hij hen ook vaak na in zijn speeches? Ik doe een poging hier om dat ene onwaarschijnlijke scenario waarin het niets over het FVD zegt te snappen en geloven.
pi_175920124
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je vervuild hier liever dit topic met bullshit.
Mijn ogen. ;(
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920173
Dat gezwets over dat Baudet iets van Taylor kan leren, is ook gewoon lulkoek.

Kom op, mensen. Baudet doet aan de lopende band rasgerelateerde uitspraken die op het randje zijn, hij retweet, complimenteert en ontmoet extreem-rechtse denkers en politici en hij verlangt terug naar de 19e eeuw.

En dan moeten wij zeker geloven dat Baudet met Taylor af ging spreken omdat hij ook wel eens wil sparren met iemand wiens opvattingen hij niet deelt.

Hoe naïef denkt die Baudet dat we zijn met z'n allen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175920180
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het vooral heel gevaarlijk dat hij het doet. Het laatste wat je als politicus wil is met zulke figuren in verband worden gebracht. De achterliggende gedachte "ook mensen met andere opvattingen in contact komen" is weinig mis mee. Zelfs met de grootste extremist valt er nog een fatsoenlijke discussie te voeren als je het gewoon netjes houdt.
Geloof jij echt dat dat de achterliggende gedachte is? Ik geloof daar geen bal van. Anders is hij ieg opvallend selectief daarin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920235
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Dat gezwets over dat Baudet iets van Taylor kan leren, is ook gewoon lulkoek.

Kom op, mensen. Baudet doet aan de lopende band rasgerelateerde uitspraken die op het randje zijn, hij retweet, complimenteert en ontmoet extreem-rechtse denkers en politici en hij verlangt terug naar de 19e eeuw.

En dan moeten wij zeker geloven dat Baudet met Taylor af ging spreken omdat hij ook wel eens wil sparren met iemand wiens opvattingen hij niet deelt.

Hoe naïef denkt die Baudet dat we zijn met z'n allen?
Het is de strategie van FVD om de stemmen uit de extreem-rechtse hoek op te pikken, door constant met ze te heulen en associëren en hun ideeën in speeches te verwerken, maar tegelijkertijd erna dan telkens te zeggen dat ze extreem-rechts heus wel afwijzen. Zo kan je van beide walletjes eten.

Extreem-rechts voelt zich zo vertegenwoordigd door hem, maar tegelijkertijd hebben mensen die niet extreem-rechts maar wel een beetje goedgelovig zijn, ook het idee dat ze vertegenwoordigd worden en dat er wel een goede verklaring voor zal zijn.
pi_175920237
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zou rustig 5 uur lang met een communist of Sylvana kunnen praten. Er zitten hier mensen al maanden dezelfde discussie te voeren. Ik denk dat dat meevalt.
Lol, ja dat klopt idd, sommige mensen houden dat wel vol, als je ziet hoe lang het al over FvD gaat hier.
I´m back.
pi_175920275
Baudet wist zogenaamd ook nauwelijks Taylor is. Alsof hij in een dronken bui toevallig aan dezelfde tafel is beland als die man en vervolgens aan de praat is geraakt.

En het ergste is dat bepaalde lieden die uitleg nog geloven ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:36:58 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920327
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geloof jij echt dat dat de achterliggende gedachte is? Ik geloof daar geen bal van. Anders is hij ieg opvallend selectief daarin.
En dat is de grens tussen feiten (POL) en speculatie (BNW) dus.
Niks mis met een beetje speculatie, maar het moet niet te veel de boventoon in een discussie gaan voeren. Voor mij was het meteen al de meest waarschijnlijke verklaring, en dat is nu ook bevestigd. Dan mag je het best nog steeds een hele vreemde gang van zaken vinden (ik ben er ook niet helemaal blij mee dat hij dat doet), maar het is wel heel makkelijk om hem maar extremisme in de schoenen te schuiven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?".
Die vraag is al een paar keer gesteld maar weiger je antwoord op te geven. Daarentegen verval je in verongelijkt geneuzel en ontwijk je de inhoudelijke posts. Dus ga nu niet doen alsof je enige interesse toont in een inhoudelijke discussie daarover.
pi_175920339
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:35 schreef KoosVogels het volgende:
Baudet wist zogenaamd ook nauwelijks Taylor is. Alsof hij in een dronken bui toevallig aan dezelfde tafel is beland als die man en vervolgens aan de praat is geraakt.

En het ergste is dat bepaalde lieden die uitleg nog geloven ook.
Nou ja, ik denk dat tijdens het volgende partijcongres wel de nodige kritische noten hierover gekraakt zullen worden door zijn volgelingen...

O, nee, wacht...
I´m back.
pi_175920356
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zou rustig 5 uur lang met een communist of Sylvana kunnen praten.
Zou je daar wat van kunnen leren denk je?

Persoonlijk zou ik Taylor en Simons beide overslaan. Je kunt elke minuut maar 1 keer besteden, en er zijn heel veel mensen die interessanter zijn dan die twee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920361
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is de strategie van FVD om de stemmen uit de extreem-rechtse hoek op te pikken, door constant met ze te heulen en associëren en hun ideeën in speeches te verwerken, maar tegelijkertijd erna dan telkens te zeggen dat ze extreem-rechts heus wel afwijzen. Zo kan je van beide walletjes eten.

Extreem-rechts voelt zich zo vertegenwoordigd door hem, maar tegelijkertijd hebben mensen die niet extreem-rechts maar wel een beetje goedgelovig zijn, ook het idee dat ze vertegenwoordigd worden en dat er wel een goede verklaring voor zal zijn.
Helemaal waar.

Maar als je dit zo opschrijft, dan raken Baudet en zijn volgelingen over de zeik en wordt geroepen dat er sprake is van demonisering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:38:40 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920381
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zou rustig 5 uur lang met een communist of Sylvana kunnen praten. Er zitten hier mensen al maanden dezelfde discussie te voeren. Ik denk dat dat meevalt.
Ik zou bij Sylvana na 10 minuten al mijn haren uit m'n schedel trekken :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920388
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat is de grens tussen feiten (POL) en speculatie (BNW) dus.
Niks mis met een beetje speculatie, maar het moet niet te veel de boventoon in een discussie gaan voeren. Voor mij was het meteen al de meest waarschijnlijke verklaring, en dat is nu ook bevestigd. Dan mag je het best nog steeds een hele vreemde gang van zaken vinden (ik ben er ook niet helemaal blij mee dat hij dat doet), maar het is wel heel makkelijk om hem maar extremisme in de schoenen te schuiven.
Toch opvallend dat je geen antwoord geeft op mijn vraag.

Ik zal het hardop zeggen: volgens mij geloof jij dat ook niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920400
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou je daar wat van kunnen leren denk je?

Persoonlijk zou ik Taylor en Simons beide overslaan. Je kunt elke minuut maar 1 keer besteden, en er zijn heel veel mensen die interessanter zijn dan die twee.
Met een communist of lolbetariër ben je ook snel klaar hoor, denk ik.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:39:42 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toch opvallend dat je geen antwoord geeft op mijn vraag.

Ik zal het hardop zeggen: volgens mij geloof jij dat ook niet.
Ik geef toch echt antwoord op je vraag.

quote:
Voor mij was het meteen al de meest waarschijnlijke verklaring, en dat is nu ook bevestigd.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik geef toch echt antwoord op je vraag.

[..]

Bevestigd door wat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920474
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bevestigd door wat?
Door Baudet, die stelt dat hij alleen met Taylor heeft gesproken omdat hij ook gewoon graag van mensen hoort waar hij het niet mee eens is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:42:14 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bevestigd door wat?
Door Baudet zelf dus :Z
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Door Baudet zelf dus :Z
Ik zie daarin geen bevestiging, alleen een volstrekt ongeloofwaardig excuus.

En het is ongeloofwaardig omdat hij daar extreem selectief in is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:43:33 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920513
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie daarin geen bevestiging, alleen een volstrekt ongeloofwaardig excuus.
Dat mag je best vinden, maar dan niet gaan zeuren dat jouw theoriën in de categorie BNW worden geplaatst uiteindelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat mag je best vinden, maar dan niet gaan zeuren dat jouw theoriën in de categorie BNW worden geplaatst uiteindelijk.
Dat Baudet zeer selectief geinteresseerd is in andere meningen is nu ook al BNW denken?

Of denk je nu echt dat Baudet met hetzelfde enthousiasme gaat dineren met obscure politici aan de linkerkant van het spectrum?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920542
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Door Baudet, die stelt dat hij alleen met Taylor heeft gesproken omdat hij ook gewoon graag van mensen hoort waar hij het niet mee eens is.
Dat is dus die strategie die ik beschrijf. Constant heulen met extreem-rechts en er elke keer bij zeggen het er heus niet mee eens te zijn, om zodoende zowel de stemmen van zowel extreem-rechts als goedgelovig niet-extreem-rechts op te kunnen pikken.
pi_175920573
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat Baudet zeer selectief geinteresseerd is in andere meningen is nu ook al BNW denken?
Ja, want dat is geen feit. POL is alleen voor feiten. Interpretatie en speculatie is hier uit den boze.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:45:42 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat Baudet zeer selectief geinteresseerd is in andere meningen is nu ook al BNW denken?
Het zou ook zomaar selectieve verontwaardigheid van een journalist zijn geweest. Weet jij wie Baudet nog meer gesproken heeft? Ik niet iig.

Hè... ga ik alsnog meedoen met het BNW-spelletje }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920604
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, want dat is geen feit. POL is alleen voor feiten. Interpretatie en speculatie is hier uit den boze.
Uitgesproken door user NatteKat, die we kennen van feitelijke uitspraken als “negers zijn genetisch inferieur”.

Even voor de context.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:47:18 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920634
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:46 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Uitgesproken door user NatteKat, die we kennen van feitelijke uitspraken als “negers zijn genetisch inferieur”.

Even voor de context.
Blijft grappig hoe trieste mannetjes als jij die stropop maar erbij blijven halen als het weer even tegen zit :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weet jij wie Baudet nog meer gesproken heeft? Ik niet iig.
_O-

Ok, wel weer genoeg gelachen vandaag.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:48:16 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-

Ok, wel weer genoeg gelachen vandaag.
Nu al? Dag is net begonnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blijft grappig hoe trieste mannetjes als jij die stropop maar erbij blijven halen als het weer even tegen zit :')
Je ontkent dat je dat hebt gezegd?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920669
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zou ook zomaar selectieve verontwaardigheid van een journalist zijn geweest. Weet jij wie Baudet nog meer gesproken heeft? Ik niet iig.

Een van de oprichters van de League of the South, om maar iets te noemen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175920693
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Het is de strategie van FVD om de stemmen uit de extreem-rechtse hoek op te pikken, door constant met ze te heulen en associëren en hun ideeën in speeches te verwerken, maar tegelijkertijd erna dan telkens te zeggen dat ze extreem-rechts heus wel afwijzen. Zo kan je van beide walletjes eten.

Extreem-rechts voelt zich zo vertegenwoordigd door hem, maar tegelijkertijd hebben mensen die niet extreem-rechts maar wel een beetje goedgelovig zijn, ook het idee dat ze vertegenwoordigd worden en dat er wel een goede verklaring voor zal zijn.
Kijk, zie ik hetzelfde op twitter staan:

I´m back.
pi_175920695
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een van de oprichters van de League of the South, om maar iets te noemen.
Is toeval. Valt geen patroon in te herkennen. Hij spreekt ook constant extreem-links, maar dat bereikt de media niet. We interpreteren dit verkeerd. Enz. Enz. Enz.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:49:49 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920715
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je ontkent dat je dat hebt gezegd?
Dat is wat 99.999 en kornuiten ervan gemaakt hebben. Ik heb het nooit gezegd of überhaupt zo verwoord.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kijk, zie ik hetzelfde op twitter staan:

[ afbeelding ]
Kijk aan.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:51:04 #142
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175920755
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:50 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Kijk aan.
Grunberg, u hier?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175920757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is wat 99.999 en kornuiten ervan gemaakt hebben. Ik heb het nooit gezegd of überhaupt zo verwoord.
Aha. Zou je me kunnen vertellen wat je dan exact wel hebt gezegd? Of is dat niet mogelijk zonder dat het terecht wordt weggemod?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920764
Beetje als dit hè:



Ook zo'n zeperd.
Dat Waling erbij gaat staan ook, had ik niet van hem verwacht, want die is nog wel een beetje serieus te nemen.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:52:33 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha. Zou je me kunnen vertellen wat je dan exact wel hebt gezegd? Of is dat niet mogelijk zonder dat het terecht wordt weggemod?
Wat ik daar heb gezegd is dat Afrikanen en Europeanen niet hetzelfde zijn en dat beide groepen op andere vlakken uitblinken. Precies hetzelfde als de mannen/vrouwen gelijk/gelijkwaardig discussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920816
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou je daar wat van kunnen leren denk je?

Persoonlijk zou ik Taylor en Simons beide overslaan. Je kunt elke minuut maar 1 keer besteden, en er zijn heel veel mensen die interessanter zijn dan die twee.
Ja. Nee, want ook meningen waar je het niet mee eens bent, kunnen heel interessant zijn. Als er iemand is die ergens over nadenkt, en ik ben het er niet mee eens, levert dat de interessantste gesprekken op. Ik heb geregeld dat ik tot half 3 in de kroeg zit met een biertje te discussieren.
pi_175920880
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ik daar heb gezegd is dat Afrikanen en Europeanen niet hetzelfde zijn en dat beide groepen op andere vlakken uitblinken. Precies hetzelfde als de mannen/vrouwen gelijk/gelijkwaardig discussie.
Ik meen me toch te herinneren dat je eerdere opmerking door moderators is weggehaald. Of vergis ik me nu?

Zo ja, dan zul je dat toch anders hebben verwoord dan je nu doet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920888
Baudet gaf de enige verklaring die hij kon geven en zijn aanhangers slikken zonder ook maar een kritische noot te kraken.

Wat hadden jullie dan verwacht? Dat Baudet zou verklaren dat hij met Taylor dineerde omdat hij hem een zeer interessant figuur met interessante ideeën vindt? Baudet snapt zelf ook wel dat hij dan wordt afgemaakt, zelfs door media zoals GS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175920921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ik daar heb gezegd is dat Afrikanen en Europeanen niet hetzelfde zijn en dat beide groepen op andere vlakken uitblinken. Precies hetzelfde als de mannen/vrouwen gelijk/gelijkwaardig discussie.
Wel grappig dat die white supremasists de aziaten vaak als slimmer zien, zo ook deze Taylor. Dat aspect van zijn denken heeft dus niks met racisme te maken, eerder met een soort generaliserings- en verklaringsdrang.
pi_175920923
Als Baudet zou dineren met Hitler en zijn quotes tijdens speeches in zou zetten zou het hier nog goedgepraat worden. Is geen beginnen aan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:57:05 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175920933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik meen me toch te herinneren dat je eerdere opmerking door moderators is weggehaald. Of vergis ik me nu?

Zo ja, dan zul je dat toch anders hebben verwoord dan je nu doet.
Praktisch dat hele topic is weggehaald, dat had toch echt weinig te maken met die ene post.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175920943
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wel grappig dat die white supremasists de aziaten vaak als slimmer zien, zo ook deze Taylor. Dat aspect van zijn denken heeft dus niks met racisme te maken, eerder met een soort generaliserings- en verklaringsdrang.
Eh, mensen op basis van huidskleur in bepaalde intelligentie-niveau's indelen heeft wel degelijk iets met racisme te maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175920950
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:56 schreef Kaas- het volgende:
Als Baudet zou dineren met Hitler en zijn quotes tijdens speeches in zou zetten zou het hier nog goedgepraat worden. Is geen beginnen aan.
Top, ga dit lekker ergens anders bespreken. Ons ga je nooit overtuigen ook al loopt hij met een swastika en een snor hand in hand te tongen met Hitler.

Pleur eens lekker op vent.
pi_175920982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja. Nee, want ook meningen waar je het niet mee eens bent, kunnen heel interessant zijn.
Dat kan, maar er zit wel grote variatie in de potentie daarvan.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:53 schreef Mr.Major het volgende:

Als er iemand is die ergens over nadenkt, en ik ben het er niet mee eens, levert dat de interessantste gesprekken op.
Niet per definitie. Veruit de meeste mensen hebben niet zo veel interessante gedachtes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175920983
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eh, mensen op basis van huidskleur in bepaalde intelligentie-niveau's indelen heeft wel degelijk iets met racisme te maken.
wat ik probeer te zeggen is dat niet iedereen die iets zegt wat niet lekker klinkt gelijk een nazi of een white supremasist is.
pi_175920997
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kan, maar er zit wel grote variatie in de potentie daarvan.

[..]

Niet per definitie. Veruit de meeste mensen hebben niet zo veel interessante gedachtes.
Uhuhuh jawel maar misschien toch niet jank jank.
pi_175921008
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wel grappig dat die white supremasists de aziaten vaak als slimmer zien, zo ook deze Taylor. Dat aspect van zijn denken heeft dus niks met racisme te maken, eerder met een soort generaliserings- en verklaringsdrang.
Dat heeft niets te maken met je superieur voelen aan een ander. Hij geeft alleen aan dat Aziaten het intelligentste volk zijn. Beetje zelfde redenatie dat je geen racist kan zijn als je een neger in je bedrijf hebt. Plantage eigenaren hadden ook innige relaties met hun slaven maar dat maakt ze nog niet minder racistisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2017 14:00:25 ]
pi_175921016
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eh, mensen op basis van huidskleur in bepaalde intelligentie-niveau's indelen heeft wel degelijk iets met racisme te maken.
MrMajor denkt natuurlijk dat van racisme geen sprake is omdat Taylor Aziaten hoger plaatst op de ladder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175921028
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Praktisch dat hele topic is weggehaald, dat had toch echt weinig te maken met die ene post.
Ik weet vrij zeker dat jouw post volledig terecht is weggehaald, en dat als je hem hier nu zou herhalen dat ie weer terecht zou worden weggehaald.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 14:01:20 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175921038
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik weet vrij zeker dat jouw post volledig terecht is weggehaald, en dat als je hem hier nu zou herhalen dat ie weer terecht zou worden weggehaald.
En dat zeg je op basis van wat oppertrol 99.999 je allemaal wijs heeft gemaakt :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175921047
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat ik probeer te zeggen is dat niet iedereen die iets zegt wat niet lekker klinkt gelijk een nazi of een white supremasist is.
Goh.

Maar Taylor is dat wel, dus wat het verder hiermee te maken heeft?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175921048
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uhuhuh jawel maar misschien toch niet jank jank.
Thanks for making my point.

Wellicht dat jij deze stijl van debatteren aan de bar als diep filosofisch ervaart, maar ik ieg niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175921057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En dat zeg je op basis van wat oppertrol 99.999 je allemaal wijs heeft gemaakt :?
Nee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175921108
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat ik probeer te zeggen is dat niet iedereen die iets zegt wat niet lekker klinkt gelijk een nazi of een white supremasist is.
De tering, wat een intelligente en briljante invalshoek! Dit was echt een relevante openbaring die bij veel mensen de ogen zal openen.
pi_175921148
POL / Wat zit er achter de salonfähigheid van Baudet?

Geen dank, zie het maar als een vervroegd kerstcadeau.
pi_175921155
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De tering, wat een intelligente en briljante invalshoek! Dit was echt een relevante openbaring die bij veel mensen de ogen zal openen.
Ik vraag me af of dat lukt.
pi_175921182
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

wat ik probeer te zeggen is dat niet iedereen die iets zegt wat niet lekker klinkt gelijk een nazi of een white supremasist is.
Wat bij mij af en toe toch wel ietwat merkwaardig overkomt is dat aanhangers van FvD volkomen kritiekloos alles aannemen wat Baudet beweert.
I´m back.
pi_175921223
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat bij mij af en toe toch wel ietwat merkwaardig overkomt is dat aanhangers van FvD volkomen kritiekloos alles aannemen wat Baudet beweert.
Het doet mij sterk denken aan hoe de aanhangers van Trump reageren op wat Trump zegt. Het maakt werkelijk niet uit wat ie zegt, als het Trump is die het zegt is het per definitie OK.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175921235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat bij mij af en toe toch wel ietwat merkwaardig overkomt is dat aanhangers van FvD volkomen kritiekloos alles aannemen wat Baudet beweert.
Dat doen we niet. Ik vind het onwijs dom dat hij die gesprekken aangaat. Maar ik kan dat hier niet eens fatsoenlijk uitdragen zonder dat ik gelijk een levenslange gehoorbeschadiging heb omdat iedereen extreemrechts een supremasist begint te bleren en er quotes van 2015 bij haalt. Het is alles of niets in dat topic, en dat komt niet door mij. Dan kies ik dus voor niets, want bijna niets wordt alles
pi_175921264
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat doen we niet. Ik vind het onwijs dom dat hij die gesprekken aangaat. Maar ik kan dat hier niet eens fatsoenlijk uitdragen zonder dat ik gelijk een levenslange gehoorbeschadiging heb omdat iedereen extreemrechts een supremasist begint te bleren en er quotes van 2015 bij haalt.
Maar is die Taylor volgens jou nu een echte white supremacist, of gewoon iemand die af en toe wat dingen zegt die niet zo lekker klinken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175921268
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het doet mij sterk denken aan hoe de aanhangers van Trump reageren op wat Trump zegt. Het maakt werkelijk niet uit wat ie zegt, als het Trump is die het zegt is het per definitie OK.
Ja, klopt idd, en dan nu de nieuwe tax bill om hun oren krijgen.
I´m back.
pi_175921307
Voor mij is de kous wel af, als men hier nog verder over wil discussieren dan kan dat in het geopende topic.
Nieuwe uitspraken over Baudet zijn altijd welkom, maar als daar 3 reeksen aan nonargumenten over en weer geblerd gaan worden, dan gebeurd dat daar maar, dan kunnen we hier gewoon bespreken wat bijv. Hiddema in zo'n debat zegt.
pi_175921309
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat doen we niet. Ik vind het onwijs dom dat hij die gesprekken aangaat. Maar ik kan dat hier niet eens fatsoenlijk uitdragen zonder dat ik gelijk een levenslange gehoorbeschadiging heb omdat iedereen extreemrechts een supremasist begint te bleren en er quotes van 2015 bij haalt. Het is alles of niets in dat topic, en dat komt niet door mij. Dan kies ik dus voor niets, want bijna niets wordt alles
Ja, maar dan laat je je door de dialectiek van een debat verleiden om een standpunt in te nemen, dat je wellicht niet wil innemen. Puur omdat andere users Terry stom vinden?
I´m back.
pi_175921313
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat doen we niet. Ik vind het onwijs dom dat hij die gesprekken aangaat. Maar ik kan dat hier niet eens fatsoenlijk uitdragen zonder dat ik gelijk een levenslange gehoorbeschadiging heb omdat iedereen extreemrechts een supremasist begint te bleren en er quotes van 2015 bij haalt. Het is alles of niets in dat topic, en dat komt niet door mij. Dan kies ik dus voor niets, want bijna niets wordt alles
Zou het je überhaupt uitmaken als Baudet die ideeën van Taylor deelt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175921336
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar is die Taylor volgens jou nu een echte white supremacist, of gewoon iemand die af en toe wat dingen zegt die niet zo lekker klinken.
Dit is het FvD topic.

POL / Wat zit er achter de salonfähigheid van Baudet?
Hier kan dit.
pi_175921337
Jij bepaalt toch niet wat hier wordt besproken?
pi_175921344
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zou het je überhaupt uitmaken als Baudet die ideeën van Taylor deelt?
Ja
pi_175921347
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:12 schreef Tem het volgende:
Jij bepaalt toch niet wat hier wordt besproken?
Nee, maar ik denk dat iedereen die een daadwerkelijke discussie wil, wat betreft zowel voor als tegenstander, hier baat bij heeft. Gezien de inhoud van deze reeks, zeker in vergelijking met andere partijtopics lijkt het me zeer logisch deze verdeling te maken, en gaat dat andere topic waarschijnlijk harder dan deze.
pi_175921384
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dan laat je je door de dialectiek van een debat verleiden om een standpunt in te nemen, dat je wellicht niet wil innemen. Puur omdat andere users Terry stom vinden?
Dat klopt. Dat maakt het ook zo irritant.

Hier kunnen we bespreken dat hij dat gesprek heeft, en wat daar de gevolgen van zijn, bijv. qua zetelaantallen en evt. ook hoe de berichtgeving is.

Of er dan daadwerkelijk sprake is van een achterliggende extreemrechtse visie kan in een separaat topic uitgebreid besproken worden.

All in favor?
pi_175921394
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is het FvD topic.

POL / Wat zit er achter de salonfähigheid van Baudet?
Hier kan dit.
Jij begon er toch net over dat niet alle white supremacists dat misschien zijn, misschien zijn het immers gewoon mensen die dingen zeggen die niet zo lekker klinken.

Dus dan ben ik benieuwd in welke groep volgens jou die Taylor valt. Aangezien je er zelf over begint lijkt dat mij een valide vraag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175921406
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is het FvD topic.

POL / Wat zit er achter de salonfähigheid van Baudet?
Hier kan dit.
FvD = Baudet. Meer is er niet. Wat dat betreft vind ik 1 topic wel genoeg eigenlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175921407
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat klopt. Dat maakt het ook zo irritant.
Dat moet je dan niet doen hè.
I´m back.
pi_175921430
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:15 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Jij begon er toch net over dat niet alle white supremacists dat misschien zijn, misschien zijn het immers gewoon mensen die dingen zeggen die niet zo lekker klinken.

Dus dan ben ik benieuwd in welke groep volgens jou die Taylor valt. Aangezien je er zelf over begint lijkt dat mij een valide vraag.
Ik ga in het FvD topic niet meer bespreken of Taylor een supremasist of slechts een racist is. Het enige dat ik wilde zeggen is dat ook achter dit soort meningen vaak een heel scala aan opinies en gedachten ten grondslag ligt dat complexer in dan muh witte mensen zijn slim zwarten dom. Daarmee is zo'n term als white supremasist al niet meer accuraat.
pi_175921438
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja
In dat geval zou ik mijn steun aan Baudet echt heroverwegen.

Want je snapt dat politici over het algemeen niet te koop lopen met extreem-rechtse ideeën, zolang het nog niet maatschappelijk is geaccepteerd?

De ontkenning van Baudet zegt geen fuck.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 14:17:55 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175921451
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

FvD = Baudet. Meer is er niet. Wat dat betreft vind ik 1 topic wel genoeg eigenlijk.
Nog nooit zo veel onzin in één kort zinnetje gepropt zien worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 14:19:39 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175921488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:11 schreef Mr.Major het volgende:
Voor mij is de kous wel af, als men hier nog verder over wil discussieren dan kan dat in het geopende topic.
Nieuwe uitspraken over Baudet zijn altijd welkom, maar als daar 3 reeksen aan nonargumenten over en weer geblerd gaan worden, dan gebeurd dat daar maar, dan kunnen we hier gewoon bespreken wat bijv. Hiddema in zo'n debat zegt.
Oja, dat was er ook nog hè.
Had veel potentie die discussie, helaas kreeg dit achterlijke gedoe weer de overhand.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175921504
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In dat geval zou ik mijn steun aan Baudet echt heroverwegen.

Want je snapt dat politici over het algemeen niet te koop lopen met extreem-rechtse ideeën, zolang het nog niet maatschappelijk is geaccepteerd?

De ontkenning van Baudet zegt geen fuck.
Dat bespreken we dan maar lekker in dat andere topic als je dat zo graag van me wil weten.

Ja ik ben me bewust van normale menselijke sociale regels meneer open deur.

Nee, maar daar baseer ik mijn mening ook niet op.
pi_175921525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Oja, dat was er ook nog hè.
Had veel potentie die discussie, helaas kreeg dit achterlijke gedoe weer de overhand.
Ongekend deze bagger stront weer. Ook al ligt er een drol wil dat niet zeggen dat die geur hier 2 weken moet blijven hangen.

Een FvD'er ervan overtuigen dat Baudet een extreemrechtse white supremasist is omdat hij een etentje heeft, dat 5(!!!!1!) uur duurde. Wat een naief gejankneuzel.
pi_175921571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik vind het vooral heel gevaarlijk dat hij het doet. Het laatste wat je als politicus wil is met zulke figuren in verband worden gebracht. De achterliggende gedachte "ook mensen met andere opvattingen in contact komen" is weinig mis mee. Zelfs met de grootste extremist valt er nog een fatsoenlijke discussie te voeren als je het gewoon netjes houdt.
Hij zoekt echter keer op keer actief dergelijke figuren op. Hij brengt zichzelf er dus mee in verband. En zou hij dat echt doen om andere opvattingen te leren kennen? Of kiest hij deze hoek zo actief uit omdat hij er inhoudelijk zelf ook enige verbintenis mee voelt?
pi_175921623
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij zoekt echter keer op keer actief dergelijke figuren op. Hij brengt zichzelf er dus mee in verband. En zou hij dat echt doen om andere opvattingen te leren kennen? Of kiest hij deze hoek zo actief uit omdat hij er inhoudelijk zelf ook enige verbintenis mee voelt?
Geen idee, maar goede vraag. Bespreek het hier
POL / Wat zit er achter de salonfähigheid van Baudet?
pi_175921634
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ongekend deze bagger stront weer. Ook al ligt er een drol wil dat niet zeggen dat die geur hier 2 weken moet blijven hangen.

Een FvD'er ervan overtuigen dat Baudet een extreemrechtse white supremasist is omdat hij een etentje heeft, dat 5(!!!!1!) uur duurde. Wat een naief gejankneuzel.
Je lijkt nog steeds niet te zien dat dit geen op zichzelf staand iets is bij Baudet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175921677
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je lijkt nog steeds niet te zien dat dit geen op zichzelf staand iets is bij Baudet.
Jij lijkt nog steeds niet in te zien dat ik er niet zo zwaar aan til als jij. Ik zie wat er gebeurd en kom tot een andere conclusie. Accepteer dat of ga ergens in een hoekje papiertjes van flesjes afpulken ofzo als het je frustreert. Ik ben er helemaal klaar mee, over frustraties gesproken.

Wat verwacht je nou van me? Ja Baudet is inderdaad extreemrechts en wil negers deporteren want hij ging eten met iemand die dat ook vindt, die we verder allemaal helemaal niet kennen, ik zal me vanaf nu uitdrukkelijk uitspreken tegen het verhulde racisme van Baudet, die onze parlementaire democratie wil ondermijnen om zo Rusland binnen te laten in de door hemzelf uitgeholde EU. Alsjeblieft zeg welke droomwereld leef jij in.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 22-12-2017 14:33:23 ]
pi_175921685
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nog nooit zo veel onzin in één kort zinnetje gepropt zien worden.
Zeg het met een goois accent, dan klinkt het misschien minder dom.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175921762
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nog nooit zo veel onzin in één kort zinnetje gepropt zien worden.
Die 17.000 leden, alle andere prominente betrokkenen zoals Hiddema, Cliteur, Nanninga en dergelijke, dat is allemaal Baudet. Die vent heeft 17.000 maskers op. Als er al andere leden bijzitten komt dat doordat ze zijn bedrogen of gewoon oliedom zijn.
pi_175921856
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:27 schreef Mr.Major het volgende:

Wat verwacht je nou van me? Ja Baudet is inderdaad extreemrechts en wil negers deporteren want hij ging eten met iemand die dat ook vindt, die we verder allemaal helemaal niet kennen, ik zal me vanaf nu uitdrukkelijk uitspreken tegen het verhulde racisme van Baudet, die onze parlementaire democratie wil ondermijnen om zo Rusland binnen te laten in de door hemzelf uitgeholde EU. Alsjeblieft zeg welke droomwereld leef jij in.
Eh, nee. Ik zou het wel interessant vinden als je eens niet zegt van 'het is maar een etentje!!' en in plaats daarvan in gaat op iets wat echt heel veel mensen zeggen, namelijk dat dit niet de eerste keer is dat hij met figuren uit deze hoek in verband wordt gebracht.

Je focust heel erg op een incidentje, maar op een gegeven moment is er gewoon een patroon aan het ontstaan van Baudet die veel toenadering zoekt tot mensen die in de extreemrechtse hoek zitten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175921948
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eh, nee. Ik zou het wel interessant vinden als je eens niet zegt van 'het is maar een etentje!!' en in plaats daarvan in gaat op iets wat echt heel veel mensen zeggen, namelijk dat dit niet de eerste keer is dat hij met figuren uit deze hoek in verband wordt gebracht.

Je focust heel erg op een incidentje, maar op een gegeven moment is er gewoon een patroon aan het ontstaan van Baudet die veel toenadering zoekt tot mensen die in de extreemrechtse hoek zitten.
Helemaal niet. Ik kan me elk onderdeel van "het patroon" prima herinneren. Doe er iets leuks mee en koop er iets leuks van.
pi_175921973
Er staat toch ook gewoon een libertardier op de kieslijst.
pi_175922027
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zou ook zomaar selectieve verontwaardigheid van een journalist zijn geweest. Weet jij wie Baudet nog meer gesproken heeft? Ik niet iig.

Bekende figuren zijn naast deze idioot in elk geval Niemöller, Filip DeWinter, die Milo-mafkees en James Ronald Kennedy uit het zeer dubieus rechtse genre. En dan vergeet ik er nog heel wat.
Het is bepaald geen uitzondering dat hij dergelijke types opzoekt...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2017 14:43:47 ]
pi_175922088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blijft grappig hoe trieste mannetjes als jij die stropop maar erbij blijven halen als het weer even tegen zit :')
Het is geen stropop. Jij hebt je in deze reeks regelmatig zeer racistisch uitgelaten. Daarmee geconfronteerd worden in deze reeks is wellicht pijnlijk en het zou wellicht in sommige gevallen ook een drogreden kunnen zijn maar in deze is het zeker geen stropop. Je wordt na je wat dommige verwijzing naar BNW (overigens je zoveelste poging om mensen hier weg te jagen) geconfronteerd met het feit dat je zelf juist BNW-theorietjes frequenteert. Flauw? Wellicht. Onterecht? Zeker niet.
pi_175922101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is wat 99.999 en kornuiten ervan gemaakt hebben. Ik heb het nooit gezegd of überhaupt zo verwoord.
laf om er hier nog over te gaan liegen ook.
pi_175922131
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Praktisch dat hele topic is weggehaald, dat had toch echt weinig te maken met die ene post.
Dit is wel een erg creatieve leugen Nattekat. Gezien zijn reacties in POL-FB van gister neem ik aan dat Timmmm hier stevig op ingrijpt.
pi_175922175
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:12 schreef Tem het volgende:
Jij bepaalt toch niet wat hier wordt besproken?
Is een maniertje wat je hier vaker bij de FvD-figuurtjes ziet. Proberen mensen die het wagen een andere mening te hebben weg te jagen.
Dit moet hun safe space zijn waar ze als unieke sneeuwvlokjes veilig de FvD mogen bejubelen. Al het andere is naar en gemeen...
pi_175922255
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is een maniertje wat je hier vaker bij de FvD-figuurtjes ziet. Proberen mensen die het wagen een andere mening te hebben weg te jagen.
Dit moet hun safe space zijn waar ze als unieke sneeuwvlokjes veilig de FvD mogen bejubelen. Al het andere is naar en gemeen...
:')
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:54:45 #204
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175922261
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk dat iedereen die een daadwerkelijke discussie wil, wat betreft zowel voor als tegenstander, hier baat bij heeft. Gezien de inhoud van deze reeks, zeker in vergelijking met andere partijtopics lijkt het me zeer logisch deze verdeling te maken, en gaat dat andere topic waarschijnlijk harder dan deze.
't Is een goed plan, maar 't gaat nooit werken. Zelfs als jij en Nattekat niet meer op alle FvD-is-racisme-roepers happen, dan nog gaat 't eindeloos door. Desnoods voeren ze deze dagelijkse 'discussie' met elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexagon op 22-12-2017 15:37:23 (geen reclame voor andere sites) ]
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 14:55:56 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175922289
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

't Is een goed plan, maar 't gaat nooit werken. Zelfs als jij en Nattekat niet meer op alle FvD-is-racisme-roepers happen, dan nog gaat 't eindeloos door. Desnoods voeren ze deze dagelijkse 'discussie' met elkaar. Hint: er zijn subreddits voor FvD'ers, zonder trollen *O*.
Dat laatste is een hoax.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175922340
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:')
Er zit iets in je oog :).
Of wou je dit ontkennen? Je ziet het immers ook in dit topic weer meerdere keren gebeuren.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:59:07 #207
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175922390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat laatste is een hoax.
Nee nee, 't paradijs bestaat echt.

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 15:00:03 #208
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175922429
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:59 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee nee, 't paradijs bestaat echt.

[ afbeelding ]
_O-

Zie nu ook dat ik een shadowban heb op /r/thenetherlands. Dat is interessant... * Nattekat pm induikt
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:01:24 #209
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175922465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

_O-

Zie nu ook dat ik een shadowban heb op /r/thenetherlands. Dat is interessant... * Nattekat pm induikt
Je bent niet de enige :+. Half reddittend FvD heeft daar een ban. Maar goed, bij reddit kan je gewoon een nieuwe subreddit beginnen, veel beter systeem dan FOK!, mijnsch inziens.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175922615
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:01 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Je bent niet de enige :+. Half reddittend FvD heeft daar een ban. Maar goed, bij reddit kan je gewoon een nieuwe subreddit beginnen, veel beter systeem dan FOK!, mijnsch inziens.
Zitten daar geen obsessieve hysterische anti-FvD trolletjes?
pi_175922633
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zit iets in je oog :).
Of wou je dit ontkennen? Je ziet het immers ook in dit topic weer meerdere keren gebeuren.
Als iedereen tegen jou blert dat jij racisfisch bent naar negers ben je dat ook snel beu, ook al heb je dat toch echt zo gezegd.
pi_175922672
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als iedereen tegen jou blert dat jij racisfisch bent naar negers ben je dat ook snel beu, ook al heb je dat toch echt zo gezegd.
Ik ben bang dat je kerstborrel nu wat vroeg begonnen is. Ik laat je maar even afkoelen voor je nog dommere dingen gaat uitspoken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 15:08:30 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175922690
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:06 schreef Vesz het volgende:

[..]

Zitten daar geen obsessieve hysterische anti-FvD trolletjes?
Ik heb inmiddels achterhaald welke post waarschijnlijk verantwoordelijk is voor die shadowban. En als ik daarin gelijk heb, zitten die anti-FvD trolletjes in de moderatieploeg. Zat mensen die wel op een normale manier kunnen reageren.

Laten we hopen van niet, want dat zal wel heel erg triest zijn :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 december 2017 @ 15:18:52 #214
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175923013
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je kerstborrel nu wat vroeg begonnen is. Ik laat je maar even afkoelen voor je nog dommere dingen gaat uitspoken.
Denk dat'ie refereert aan je pareltje in mijn sig :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175923081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:11 schreef Mr.Major het volgende:
Voor mij is de kous wel af, als men hier nog verder over wil discussieren dan kan dat in het geopende topic.
Nieuwe uitspraken over Baudet zijn altijd welkom, maar als daar 3 reeksen aan nonargumenten over en weer geblerd gaan worden, dan gebeurd dat daar maar, dan kunnen we hier gewoon bespreken wat bijv. Hiddema in zo'n debat zegt.
Hiddema heeft vandaag in een interview gezegd de debatten bewust te mijden en in plaats daarvan liever filmpjes voor social media te maken, dus dan kunnen we deze reeks wel opdoeken. :P
pi_175923098
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je kerstborrel nu wat vroeg begonnen is. Ik laat je maar even afkoelen voor je nog dommere dingen gaat uitspoken.
Oh nu ga je het nog ontkennen ook? Je lijkt Baudet wel. Je kan geen kritiek hebben natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 22-12-2017 15:35:57 ]
pi_175923118
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hiddema heeft vandaag in een interview gezegd de debatten bewust te mijden en in plaats daarvan liever filmpjes voor social media te maken, dus dan kunnen we deze reeks wel opdoeken. :P
Nou kijk eens aan.
pi_175924774
Ik denk dat velen er goed aan doen om eens te luisteren naar wat Jared Taylor te vertellen heeft.
Ik ben het totaal niet met hem eens maar het is geen domme man en hij kan zijn punten goed onderbouwen.

Ik ben er alleen niet zo blij mee dat Baudet met dit soort figuren in gesprek gaat. Al zou hij zijn standpunten niet delen, hij zou moeten weten dat je als volksvertegenwoordiger bepaalde mensen niet in je omgeving moet hebben.
pi_175924814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat velen er goed aan doen om eens te luisteren naar wat Jared Taylor te vertellen heeft.
Ik ben het totaal niet met hem eens maar het is geen domme man en hij kan zijn punten goed onderbouwen.

Ik ben er alleen niet zo blij mee dat Baudet met dit soort figuren in gesprek gaat. Al zou hij zijn standpunten niet delen, hij zou moeten weten dat je als volksvertegenwoordiger bepaalde mensen niet in je omgeving moet hebben.
Wat vind je zoal interessante invalshoeken van hem dan?
pi_175924981
Waarom hangt hier vaak zo'n vijandige sfeer? Ik heb dat in het verleden zelden meegemaakt in topics van andere politieke partijen. Ik zou bijna zeggen, ga een eind wandelen ofzo, frisse neus halen. En dat bedoel ik in het algemeen. Niet goed om de ganse dag in zo'n topic te hangen.
pi_175925429
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat vind je zoal interessante invalshoeken van hem dan?
Ik vind het vooral interessant dat hij zijn standpunten goed kan onderbouwen, ik heb weinig op met rassentheorie omdat ik geloof in het individu.
Maar dat neemt niet weg dat wanneer hij over gemiddelden spreekt dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:55:44 #222
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175925486
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:37 schreef Somberling het volgende:
Waarom hangt hier vaak zo'n vijandige sfeer? Ik heb dat in het verleden zelden meegemaakt in topics van andere politieke partijen. Ik zou bijna zeggen, ga een eind wandelen ofzo, frisse neus halen. En dat bedoel ik in het algemeen. Niet goed om de ganse dag in zo'n topic te hangen.
Sinds de verkiezingsuitslag hebben een paar mensen hier een ware obsessie ontwikkeld voor alles wat met de FVD te maken heeft, doet mij een beetje denken aan het soort mensen dat de hele dag in UTO post. Blijft opvallend voor een partij met 2 zeteltjes.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175925515
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat velen er goed aan doen om eens te luisteren naar wat Jared Taylor te vertellen heeft.
Ik ben het totaal niet met hem eens maar het is geen domme man en hij kan zijn punten goed onderbouwen.

Ik ben er alleen niet zo blij mee dat Baudet met dit soort figuren in gesprek gaat. Al zou hij zijn standpunten niet delen, hij zou moeten weten dat je als volksvertegenwoordiger bepaalde mensen niet in je omgeving moet hebben.
Daar kan ik me ook in vinden.
pi_175925539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:37 schreef Somberling het volgende:
Waarom hangt hier vaak zo'n vijandige sfeer?
Ik denk omdat het te maken heeft met de potentie dat het FVD heeft en dat het niet strookt met de opvattingen van de EU adepten.
pi_175925722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Sinds de verkiezingsuitslag hebben een paar mensen hier een ware obsessie ontwikkeld voor alles wat met de FVD te maken heeft, doet mij een beetje denken aan het soort mensen dat de hele dag in UTO post. Blijft opvallend voor een partij met 2 zeteltjes.
Dat denk ik ook.

Aan de ene kant snap ik niet waarom FvD zoveel losmaakt omdat ik de standpunten echt niet extreem vind. Aan de andere kant snap ik niet hoe mensen de hele dag met zo'n partij bezig zijn. Ik stem eens in de zo veel tijd (of het nu 1x per jaar is of eens in de 4jaar) en dan zoeken ze het maar uit.

Ik ben gewoon politiekmoe, geen zin om discussies te voeren. Neemt niet weg dat ik me vanmiddag enorm heb vermaakt met het lezen van dit topic (met een biertje maar dat is mijn ziekte).
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 17:10:40 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175925942
:9B
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175927239
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat velen er goed aan doen om eens te luisteren naar wat Jared Taylor te vertellen heeft.

joh .... die racistische meuk. van dit soort figuren kennen we toch ? Al tientallen jaren.
Daar ga ik niet naar luisteren .
Ik las het NRC-artikel . Dan weet ik genoeg...: niet naar luisteren, verspilde tijd.
pi_175927807
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:53 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind het vooral interessant dat hij zijn standpunten goed kan onderbouwen, ik heb weinig op met rassentheorie omdat ik geloof in het individu.
Maar dat neemt niet weg dat wanneer hij over gemiddelden spreekt dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit.
Je bedoelt je vindt hem interessant als karikatuur of ben je het ergens wel met hem eens? En zo ja, waarmee dan?
pi_175928019
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je bedoelt je vindt hem interessant als karikatuur of ben je het ergens wel met hem eens? En zo ja, waarmee dan?
Ik ben het nergens mee eens, nogmaals zijn “oplossingen” zijn altijd gericht op de massa en niet op het individu.
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 18:57:57 #230
236264 crew  capricia
pi_175928386
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Daar kan ik me ook in vinden.
Ik vind het persoonlijk wel verfrissend. Tegenover dat jarenlange cultureel marxisme.
Eindelijk een ander geluid.

Zou willen dat Baudet wat meer duidelijkheid kon geven over zijn standpunten hierin.
Definitely not CIA
pi_175930122
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk omdat het te maken heeft met de potentie dat het FVD heeft en dat het niet strookt met de opvattingen van de EU adepten.
Het is ongetwijfeld een complot van de EU(-adepten) inderdaad.
Met extra vezels!
pi_175940200
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk wel verfrissend. Tegenover dat jarenlange cultureel marxisme.
Eindelijk een ander geluid.

Zou willen dat Baudet wat meer duidelijkheid kon geven over zijn standpunten hierin.
Racisme een lekker, verfrissend en ander geluid. Weet je het echt zeker?
pi_175940830
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk wel verfrissend. Tegenover dat jarenlange cultureel marxisme.
Eindelijk een ander geluid.

Zou willen dat Baudet wat meer duidelijkheid kon geven over zijn standpunten hierin.
Cultureel marxisme is geen bestaand iets, he.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:16:25 #234
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175941208
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat velen er goed aan doen om eens te luisteren naar wat Jared Taylor te vertellen heeft.
Ik ben het totaal niet met hem eens maar het is geen domme man en hij kan zijn punten goed onderbouwen.

Ik ben er alleen niet zo blij mee dat Baudet met dit soort figuren in gesprek gaat. Al zou hij zijn standpunten niet delen, hij zou moeten weten dat je als volksvertegenwoordiger bepaalde mensen niet in je omgeving moet hebben.
Nou ja, op zich begrijp ik Baudet ook wel.

Als we even uitgaan van wat hij zelf zegt, is hij niet racistisch. Maar we zijn het er denkelijk wel allemaal over eens dat ie behoorlijk ver rechts zit, dichter bij de grens dan de meesten.

Ik geloof van Baudet dat hij echt gelooft in zijn onzin dat de 'MSM' niet betrouwbaar is en dingen verzint en schromelijk overdrijft. In die zin is het logisch dat hij zelf met die man afspreekt om ideeën uit te wisselen. Als he enkel gelooft wat je zelf ervaart en de rest met een korreltje zout neemt, kan die man in Baudets belevingswereld even goed aan de goede kant van de grens zitten als hij zelf. Dat hij er dan naderhand achterkomt dat hij al die rare digen echt gezegd heeft (veel staat ook op beeld dus het ís gewoon een engnek) en dus verder als een gek beoordeeld is, dat hopen we dan maar.

Wat ik dan niet begrijp is A) dat je bovenstaand verhaal niet gewoon zegt. 'Joh we hebben gesproken omdat ik zelf wil kijken wat voor ideeen de man heeft, maar dat is te gek voor mij' en B) dat je met een man die de schijn tegen heeft gaat praten als je zelf de schijn ook tegen hebt. Dat is oliedom
Laffe huichelaar
pi_175941300
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik denk dat velen er goed aan doen om eens te luisteren naar wat Jared Taylor te vertellen heeft.
Ik ben het totaal niet met hem eens maar het is geen domme man en hij kan zijn punten goed onderbouwen.

Ik ben er alleen niet zo blij mee dat Baudet met dit soort figuren in gesprek gaat. Al zou hij zijn standpunten niet delen, hij zou moeten weten dat je als volksvertegenwoordiger bepaalde mensen niet in je omgeving moet hebben.
Zes minuten heb je nodig om het gedachtegoed van deze volgens jou niet domme man die goed in staat is om zijn standpunten te onderbouwen, te doorgronden. Kijk maar naar dit filmpje. Wat Bluesdude zegt: een doorsnee racist, met wat nieuwe termen, maar oude ideeën over ras en cultuur.


Dus wat heb je dan 5 uur lang met hem te bespreken?
I´m back.
pi_175941426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zes minuten heb je nodig om het gedachtegoed van deze volgens jou niet domme man die goed in staat is om zijn standpunten te onderbouwen, te doorgronden. Kijk maar naar dit filmpje. Wat Bluesdude zegt: een doorsnee racist, met wat nieuwe termen, maar oude ideeën over ras en cultuur.


Dus wat heb je dan 5 uur lang met hem te bespreken?
Het is dan ook dom gelul. Baudet wist natuurlijk prima wat het gedachtegoed van die man was en dat is ook waarom hij graag met hem in gesprek ging. Ze komen immers uit dezelfde ideologisch hoek. Nu baalt hij dat het gesprek uit is gekomen en verzinnen ze een mooi excuus.
Veel ingewikkelder is net niet. Is niet voor het eerst en zal niet voor het laatst zijn. Daarom slikt de aanhang het ook zo gedwee. Die weten ook prima waar ze achteraan lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2017 10:37:21 ]
pi_175941456
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom slikt de aanhang het ook zo gedwee. Die weten ook prima waar ze achteraan lopen.
Alleen niemand die het hardop durft te zeggen. Best een beetje creepy. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175941468
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alleen niemand die het hardop durft te zeggen. Best een beetje creepy. :{
Tja, anders zijn ze erg van het 'benoemen' maar dit is natuurlijk echt heel anders ;).
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:41:50 #239
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175941481
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zes minuten heb je nodig om het gedachtegoed van deze volgens jou niet domme man die goed in staat is om zijn standpunten te onderbouwen, te doorgronden. Kijk maar naar dit filmpje. Wat Bluesdude zegt: een doorsnee racist, met wat nieuwe termen, maar oude ideeën over ras en cultuur.


Dus wat heb je dan 5 uur lang met hem te bespreken?
Je kan lastig een diner met iemand afsoreken en dan na een half uur om de rekenig vragen.

In ieder geval in de restaurants waar Baudet met zijn 4500 euro gaat eten
Laffe huichelaar
pi_175941503
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je kan lastig een diner met iemand afsoreken en dan na een half uur om de rekenig vragen.

In ieder geval in de restaurants waar Baudet met zijn 4500 euro gaat eten
Dan spreek je af om een bak koffie te gaan drinken. Iemand uitnodigen voor een uitgebreid diner doe je eerder wanneer je gewoon veel gemeen hebt.
pi_175941517
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je kan lastig een diner met iemand afsoreken en dan na een half uur om de rekenig vragen.

In ieder geval in de restaurants waar Baudet met zijn 4500 euro gaat eten
Nou, je kunt met deze man gewoon wat uit de muur trekken bij de FeBo, dan heb je de scoop van zijn gehele gedachtegoed al doorgrond.
I´m back.
pi_175941561
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is dan ook dom gelul. Baudet wist natuurlijk prima wat het gedachtegoed van die man was en dat is ook waarom hij graag met hem in gesprek ging. Ze komen immers uit dezelfde ideologisch hoek. Nu baalt hij dat het gesprek uit is gekomen en verzinnen ze een mooi excuus.
Veel ingewikkelder is net niet. Is niet voor het eerst en zal niet voor het laatst zijn. Daarom slikt de aanhang het ook zo gedwee. Die weten ook prima waar ze achteraan lopen.
Nou ja, je mag hopen dat er dus op het volgende partijcongres wel enkele kritische noten over gekraakt worden door deze of gene partijganger, zonder dat-ie wordt uitgejouwd. Toch?
I´m back.
pi_175941622
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, je mag hopen dat er dus op het volgende partijcongres wel enkele kritische noten over gekraakt worden door deze of gene partijganger, zonder dat-ie wordt uitgejouwd. Toch?
Benieuwd of de applausmachine daar aan meewerkt :P
pi_175941668
Een FVD-congres lijkt me niet de plek voor iets anders dan gejubel. Als de sfeer daar ook maar enigszins op hier lijkt, zullen kritische leden agressief benaderd worden en verteld worden dat ze beter kunnen vertrekken.
pi_175941817
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Benieuwd of de applausmachine daar aan meewerkt :P
Kritische noten worden wrs niet op prijs gesteld, en Terry heeft weer iets nieuws bedacht onder het kopje "je veux (sic) être Chateaubriand ou rien' wat-ie opgepikt heeft van de lijfspreuk van de jonge Victor Hugo, dus het verzamelde publiek zal wel weer in katzwijm liggen als hij daarover gaat ouwehoeren, verwacht ik, want dankzij het hedendaagse onderwijs weet niemand meer iets over de Franse literatuur (wat trouwens 35 jaar jaar geleden ook al het geval was, weten we uit de verzamelde boutades dienaangaande van Wim Hermans). Later werd de lijfspreuk van Victor Hugo trouwens "Ego Hugo". Dat past ook wel bij Baudet.
Grappige overigens is dat Baudets collega Hiddema dan weer afgeeft op de vele naturalistische romannetjes van de Nederlandse literatuur, die hij allang niet meer leest (en nooit gedaan heeft uiteraard), omdat alles slecht afloopt. Maar iets zegt me dat veel volgelingen de ironie hiervan zal ontgaan.
I´m back.
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:26:02 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175942275
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan spreek je af om een bak koffie te gaan drinken. Iemand uitnodigen voor een uitgebreid diner doe je eerder wanneer je gewoon veel gemeen hebt.
Eerder wanneer je indruk wil maken lijkt me. Een diner heeft nu eenmaal een wat andere sfeer dan een bak koffie.

Je gaat van het slechtste uit. Op zich prima, maar nergens op gebaseerd
Laffe huichelaar
pi_175942292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zes minuten heb je nodig om het gedachtegoed van deze volgens jou niet domme man die goed in staat is om zijn standpunten te onderbouwen, te doorgronden. Kijk maar naar dit filmpje. Wat Bluesdude zegt: een doorsnee racist, met wat nieuwe termen, maar oude ideeën over ras en cultuur.


Dus wat heb je dan 5 uur lang met hem te bespreken?
Ik zie een kort interview waar Taylor constant word onderbroken en zijn punt niet mag maken. Dit is totaal geen goed interview om deze man te beoordelen.



Hier is een fatsoenlijk gesprek waar Taylor alle ruimte krijgt om zijn verhaal te doen.
Nogmaals ik ben het totaal niet eens met deze man maar zijn standpunten zijn een stuk genuanceerder dan dat filmpje van jou doet voorkomen.
pi_175942334
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou ja, op zich begrijp ik Baudet ook wel.

Als we even uitgaan van wat hij zelf zegt, is hij niet racistisch. Maar we zijn het er denkelijk wel allemaal over eens dat ie behoorlijk ver rechts zit, dichter bij de grens dan de meesten.

Ik geloof van Baudet dat hij echt gelooft in zijn onzin dat de 'MSM' niet betrouwbaar is en dingen verzint en schromelijk overdrijft. In die zin is het logisch dat hij zelf met die man afspreekt om ideeën uit te wisselen. Als he enkel gelooft wat je zelf ervaart en de rest met een korreltje zout neemt, kan die man in Baudets belevingswereld even goed aan de goede kant van de grens zitten als hij zelf. Dat hij er dan naderhand achterkomt dat hij al die rare digen echt gezegd heeft (veel staat ook op beeld dus het ís gewoon een engnek) en dus verder als een gek beoordeeld is, dat hopen we dan maar.

Wat ik dan niet begrijp is A) dat je bovenstaand verhaal niet gewoon zegt. 'Joh we hebben gesproken omdat ik zelf wil kijken wat voor ideeen de man heeft, maar dat is te gek voor mij' en B) dat je met een man die de schijn tegen heeft gaat praten als je zelf de schijn ook tegen hebt. Dat is oliedom
Sorry, maar wat een extreem naïeve post.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942376
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zie een kort interview waar Taylor constant word onderbroken en zijn punt niet mag maken. Dit is totaal geen goed interview om deze man te beoordelen.



Hier is een fatsoenlijk gesprek waar Taylor alle ruimte krijgt om zijn verhaal te doen.
Nogmaals ik ben het totaal niet eens met deze man maar zijn standpunten zijn een stuk genuanceerder dan dat filmpje van jou doet voorkomen.
De man heeft een graad en zal zich ongetwijfeld fatsoenlijk uit kunnen drukken. Dat hij geen bomberjack-nazi is, was ons al langer bekend. Dat maakt zijn ideeën niet minder misselijkmakend.

Bizar dat Baudet met zo'n figuur gaat dineren. Hoewel het dan weer niet verrassend is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942398
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is dan ook dom gelul. Baudet wist natuurlijk prima wat het gedachtegoed van die man was en dat is ook waarom hij graag met hem in gesprek ging. Ze komen immers uit dezelfde ideologisch hoek. Nu baalt hij dat het gesprek uit is gekomen en verzinnen ze een mooi excuus.
Veel ingewikkelder is net niet. Is niet voor het eerst en zal niet voor het laatst zijn. Daarom slikt de aanhang het ook zo gedwee. Die weten ook prima waar ze achteraan lopen.
Hier ben ik het deels wel mee eens, Baudet wist inderdaad heel goed waar deze man voor staat en wat hij wilt.
Aan de andere kant past Baudet niet in het plaatje van de blanke man die het ras zuiver wilt houden (Indisch bloed).
Dus wat Baudet nou eigenlijk wilde met dit gesprek is mij niet duidelijk, ideologisch gezien zit hij helemaal niet in die hoek en hoe hij het fvd vooruit wilt helpen met dit soort figuren is mij ook niet duidelijk.
Het kan goed zijn dat Baudet benadrukte dat hij het individualisme hoog in het vaandel heeft staan en dat hij het collectivisme van Taylor niet vind kunnen in onze samenleving.
Ik kan mij goed voorstellen dat Baudet en Taylor daar een goed gesprek over kunnen hebben net zoals Sargon en Taylor.
Wat Baudet wel in de gaten moet houden is dat hij niet gezien moet worden met dit soort figuren.
Het beschadigt zijn imago en het imago van de partij.
pi_175942424
Jared Taylor fatsoenlijk en genuanceerd. Houd toch op Chicaz.
pi_175942439
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hier ben ik het deels wel mee eens, Baudet wist inderdaad heel goed waar deze man voor staat en wat hij wilt.
Aan de andere kant past Baudet niet in het plaatje van de blanke man die het ras zuiver wilt houden (Indisch bloed).
Dus wat Baudet nou eigenlijk wilde met dit gesprek is mij niet duidelijk, ideologisch gezien zit hij helemaal niet in die hoek en hoe hij het fvd vooruit wilt helpen met dit soort figuren is mij ook niet duidelijk.
Het kan goed zijn dat Baudet benadrukte dat hij het individualisme hoog in het vaandel heeft staan en dat hij het collectivisme van Taylor niet vind kunnen in onze samenleving.
Ik kan mij goed voorstellen dat Baudet en Taylor daar een goed gesprek over kunnen hebben net zoals Sargon en Taylor.
Wat Baudet wel in de gaten moet houden is dat hij niet gezien moet worden met dit soort figuren.
Het beschadigt zijn imago en het imago van de partij.
Wat een naïviteit. Niet te geloven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942449
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De man heeft een graad en zal zich ongetwijfeld fatsoenlijk uit kunnen drukken. Dat hij geen bomberjack-nazi is, was ons al langer bekend. Dat maakt zijn ideeën niet minder misselijkmakend.

Bizar dat Baudet met zo'n figuur gaat dineren. Hoewel het dan weer niet verrassend is.
Barosso was een oud communist, iemand die met geweld eigendommen wilt toe-eigenen en redistrubiteren aan het proletariaat.
Zijn ideeen waren minsten zo kwalijk maar dat neemt niet weg dat hij gewoon in gesprek kan gaan met andere politici en het zelfs heeft weten te schoppen tot president.

Met een figuur als Taylor heb je altijd de schijn tegen en dat moet je zien te vermijden. Maar om Baudet meteen te zien als een nazi omdat hij in gesprek gaat met dat soort figuren is mij een brug te ver.
pi_175942452
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Eerder wanneer je indruk wil maken lijkt me. Een diner heeft nu eenmaal een wat andere sfeer dan een bak koffie.

Je gaat van het slechtste uit. Op zich prima, maar nergens op gebaseerd
Gezien zijn keuze van vrienden en uitspraken zit er achter mijn stelling een stuk meer dan achter de genoemde creatieve verklaringen voor het geheel. Niet zo naïef doen.
pi_175942486
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een naïviteit. Niet te geloven.
Dus Baudet is een smerige racist omdat hij in gesprek is gegaan met Taylor?
pi_175942492
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Hier ben ik het deels wel mee eens, Baudet wist inderdaad heel goed waar deze man voor staat en wat hij wilt.
Aan de andere kant past Baudet niet in het plaatje van de blanke man die het ras zuiver wilt houden (Indisch bloed).
Dus wat Baudet nou eigenlijk wilde met dit gesprek is mij niet duidelijk, ideologisch gezien zit hij helemaal niet in die hoek en hoe hij het fvd vooruit wilt helpen met dit soort figuren is mij ook niet duidelijk.
Het kan goed zijn dat Baudet benadrukte dat hij het individualisme hoog in het vaandel heeft staan en dat hij het collectivisme van Taylor niet vind kunnen in onze samenleving.
Ik kan mij goed voorstellen dat Baudet en Taylor daar een goed gesprek over kunnen hebben net zoals Sargon en Taylor.
Wat Baudet wel in de gaten moet houden is dat hij niet gezien moet worden met dit soort figuren.
Het beschadigt zijn imago en het imago van de partij.
Hij kiest zijn vrienden al veel langer heel bewust uit die hoek. Het is niets nieuws en het zal ook gewoon weer gaan gebeuren. Niet zo naïef zijn. Plus wanneer partijen als VB, FN AfD en FPÖ als de avant garde van Europa ziet, dan zit je gewoon in die hoek.
pi_175942507
quote:
9s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:35 schreef Kaas- het volgende:
Jared Taylor fatsoenlijk en genuanceerd. Houd toch op Chicaz.
Je moet iets om het goed te praten :P
pi_175942508
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Barosso was een oud communist, iemand die met geweld eigendommen wilt toe-eigenen en redistrubiteren aan het proletariaat.
Zijn ideeen waren minsten zo kwalijk maar dat neemt niet weg dat hij gewoon in gesprek kan gaan met andere politici en het zelfs heeft weten te schoppen tot president.

Met een figuur als Taylor heb je altijd de schijn tegen en dat moet je zien te vermijden. Maar om Baudet meteen te zien als een nazi omdat hij in gesprek gaat met dat soort figuren is mij een brug te ver.
Snap echt niet wat je probeert te zeggen met je vergelijking.

En dit is natuurlijk bepaald niet de eerste keer dat Baudet flirt met dit kamp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942518
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus Baudet is een smerige racist omdat hij in gesprek is gegaan met Taylor?
Dat zegt volgens mij niemand.
pi_175942545
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap echt niet wat je probeert te zeggen met je vergelijking.

En dit is natuurlijk bepaald niet de eerste keer dat Baudet flirt met dit kamp.
Wat ik probeer te zeggen is dat je best in gesprek kunt gaan met iemand zonder dat je zijn standpunten deelt.
pi_175942552
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat je best in gesprek kunt gaan met iemand zonder dat je zijn standpunten deelt.
Soort fok dus.
Definitely not CIA
pi_175942554
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus Baudet is een smerige racist omdat hij in gesprek is gegaan met Taylor?
Je bent voor Baudet aan het invullen wat hij denkt en waarom hij dingen doet. En dat doe je omdat je wil dat hij zo is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942571
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij kiest zijn vrienden al veel langer heel bewust uit die hoek. Het is niets nieuws en het zal ook gewoon weer gaan gebeuren. Niet zo naïef zijn. Plus wanneer partijen als VB, FN AfD en FPÖ als de avant garde van Europa ziet, dan zit je gewoon in die hoek.
Het is het enige tegengeluid tegen de EU en de massaimmigratie.
Ben je voor de EU en massaimmigratie dan zijn er genoeg partijen om uit te kiezen.
pi_175942583
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat je best in gesprek kunt gaan met iemand zonder dat je zijn standpunten deelt.
Absoluut. Maar dit is de zoveelste flirt met extreem-rechts. Op een gegeven moment kun je dat niet meer verklaren door te stellen dat Baudet gewoon een beetje nieuwsgierig is naar de standpunten van dat kamp.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942592
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is het enige tegengeluid tegen de EU en de massaimmigratie.
Ben je voor de EU en massaimmigratie dan zijn er genoeg partijen om uit te kiezen.
Dat anti EU is de enige reden dat ik FvD nog niet zie zitten.
Definitely not CIA
pi_175942601
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent voor Baudet aan het invullen wat hij denkt en waarom hij dingen doet. En dat doe je omdat je wil dat hij zo is.
Ik ben slechts aan het speculeren ipv oordelen. De algehele tendens hier is Baudet is in gesprek gegaan met extreem rechts en daarom is Baudet extreem rechts.

Wat de beweegredenen zijn van Baudet weet alleen Baudet, dus moeten we maar aannemen wat hij zegt.
pi_175942616
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is het enige tegengeluid tegen de EU en de massaimmigratie.
Ben je voor de EU en massaimmigratie dan zijn er genoeg partijen om uit te kiezen.
Ook dit slaat natuurlijk nergens op.
pi_175942646
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Absoluut. Maar dit is de zoveelste flirt met extreem-rechts. Op een gegeven moment kun je dat niet meer verklaren door te stellen dat Baudet gewoon een beetje nieuwsgierig is naar de standpunten van dat kamp.
Baudet weet heel goed wat de standpunten zijn, ik denk alleen dat hij graag in gesprek gaat met ze omdat hij diezelfde standpunten heeft met een uitzondering. De scheidslijn zit wat hem betreft niet op ras maar op cultuur.
(Wederom speculatie van mijn kant, ik vind het vreemd om voor een zuiver ras te pleiten als je zelf al niet zuiver bent).
pi_175942652
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dit slaat natuurlijk nergens op.
Bewijs maar eens het tegendeel.
pi_175942661
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat anti EU is de enige reden dat ik FvD nog niet zie zitten.
Het is juist een van de belangrijkste redenen voor mij om te stemmen op het FVD.
pi_175942700
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is juist een van de belangrijkste redenen voor mij om te stemmen op het FVD.
Ik wil Europa dominant blank houden. En met blank doel ik meer op cultuur dan op ras of huidskleur.
Dus in die zin ben pro FvD.
Maar wel graag als sterk EU blok.
Definitely not CIA
pi_175942732
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil Europa dominant blank houden. En met blank doel ik meer op cultuur dan op ras of huidskleur.
Dan moet je dat woord blank niet noemen wmb.
Dan moet je het hebben over seculier.
I´m back.
pi_175942755
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Baudet weet heel goed wat de standpunten zijn, ik denk alleen dat hij graag in gesprek gaat met ze omdat hij diezelfde standpunten heeft met een uitzondering. De scheidslijn zit wat hem betreft niet op ras maar op cultuur.
(Wederom speculatie van mijn kant, ik vind het vreemd om voor een zuiver ras te pleiten als je zelf al niet zuiver bent).
Nou ja, het is maar waar je je prettig bij voelt.

Ik kap met om de hete brij heen draaien. Deze ontmoeting is het zoveelste voorbeeld van Baudets geflirt met extreem-rechts, nadat hij eerder al sprak op de IJzerwake en complimenten uitdeelt aan partijen zoals de FPO en Vlaams Belang (en er zijn nog veel meer voorbeelden). Baudet is een alt right white supremacist. Dat staat nu wel als een paal boven water.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175942761
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan moet je dat woord blank niet noemen wmb.
Dan moet je het hebben over seculier.
Ja. Wellicht.
Ik weet het niet goed te verwoorden. Maar onze cultuur moet leidend zijn.
Definitely not CIA
pi_175942799
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil Europa dominant blank houden. En met blank doel ik meer op cultuur dan op ras of huidskleur.
Dus in die zin ben pro FvD.
Maar wel graag als sterk EU blok.
Wat er met Europa gebeurt intresseert mij vrij weinig. Ik wil dat Nederland zich losmaakt van de EU en dat we een fatsoenlijk immigratiebeleid hanteren waar mensen worden binnengehaald die wat toevoegen.
Of dat nou Afrikanen of Chinezen zijn vind ik niet belangrijk, wat ik belangrijk vind is dat het capabele mensen zijn die het verlangen hebben om volledig mee te draaien in onze samenleving.
pi_175942859
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wat er met Europa gebeurt intresseert mij vrij weinig. Ik wil dat Nederland zich losmaakt van de EU en dat we een fatsoenlijk immigratiebeleid hanteren waar mensen worden binnengehaald die wat toevoegen.
Of dat nou Afrikanen of Chinezen zijn vind ik niet belangrijk, wat ik belangrijk vind is dat het capabele mensen zijn die het verlangen hebben om volledig mee te draaien in onze samenleving.
Dan zou ik eerder opteren voor tijdelijke contracten voor die mensen. Ik hoef al die Afrikaanse invloeden niet zo nodig.

En zorgen dat onze NLse bevolking op peil blijft.
Definitely not CIA
pi_175942916
Achtergrondartikel uit het ND.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175942922
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bewijs maar eens het tegendeel.
Geen enkele partij is voor massa-immigratie en EU kritisch zijn er ook genoeg.
pi_175942933
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik zie een kort interview waar Taylor constant word onderbroken en zijn punt niet mag maken. Dit is totaal geen goed interview om deze man te beoordelen.


Hier is een fatsoenlijk gesprek waar Taylor alle ruimte krijgt om zijn verhaal te doen.
Nogmaals ik ben het totaal niet eens met deze man maar zijn standpunten zijn een stuk genuanceerder dan dat filmpje van jou doet voorkomen.
Nah, ik heb het 20 minuten volgehouden hoor. Dan nog ontgaat mij dus de noodzaak tot een 5 uur durend overleg met deze figuur.
I´m back.
pi_175942937
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder opteren voor tijdelijke contracten voor die mensen. Ik hoef al die Afrikaanse invloeden niet zo nodig.

En zorgen dat onze NLse bevolking op peil blijft.
Als je wilt dat etnische Nederlanders meer kinderen krijgen moet je er voor zorgen dat het ook aantrekkelijk is om kinderen te krijgen.
Dat betekent ook dat men terug moet naar de oude man/vrouw rolverdeling en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
pi_175942940
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan moet je dat woord blank niet noemen wmb.
Dan moet je het hebben over seculier.
Seculier houden wat nog lang niet seculier is :P?
pi_175942979
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen enkele partij is voor massa-immigratie en EU kritisch zijn er ook genoeg.
Ze zijn er niet voor en toch gebeurt het, gek is dat he. En ook dat EU kritisch, wat betekent dat eigenlijk dat we niet meteen naar een federale unie gaan maar er wat langer over doen?
Nogmaals de enige partijen die tegen massa immigratie en de EU zijn zitten nu eenmaal in die hoek. Ik had ook liever gezien dat de midden partijen dit soort standpunten hadden maar dat is nu eenmaal niet zo.
pi_175942992
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ze zijn er niet voor en toch gebeurt het, gek is dat he. En ook dat EU kritisch, wat betekent dat eigenlijk dat we niet meteen naar een federale unie gaan maar er wat langer over doen?
Nogmaals de enige partijen die tegen massa immigratie en de EU zijn zitten nu eenmaal in die hoek. Ik had ook liever gezien dat de midden partijen dit soort standpunten hadden maar dat is nu eenmaal niet zo.
Tja, als je zo vast in je eigen leugens, dan houdt het op :P
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:11:51 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_175943009
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Wellicht.
Ik weet het niet goed te verwoorden. Maar onze cultuur moet leidend zijn.
Onze cultuur is altijd veranderd en verrijkt door invloeden van buitenaf. Dat proces wil je nu stoppen?
pi_175943016
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, ik heb het 20 minuten volgehouden hoor. Dan nog ontgaat mij dus de noodzaak tot een 5 uur durend overleg met deze figuur.
De noodzaak ontgaat mij ook, maar het is een vrij land en als hij wilt praten met dit soort figuren dan moet hij dat vooral doen.
Helaas heeft dat wel consequenties, als volksvertegenwoordiger moet je beter weten.
pi_175943043
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, als je zo vast in je eigen leugens, dan houdt het op :P
Welke leugens noem die anti EU partijen die tegen massa immigratie zijn dan eens op. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.
pi_175943062
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:05 schreef nostra het volgende:
Achtergrondartikel uit het ND.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thx, die wilde ik nog lezen, maar dat ging niet.
I´m back.
pi_175943308
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Onze cultuur is altijd veranderd en verrijkt door invloeden van buitenaf. Dat proces wil je nu stoppen?
Niet iedere invloed is een verrijking.
Ik vind juist bepaalde invloeden een verarming.

Wij als burgers mogen daar best wat invloed op hebben.
Definitely not CIA
pi_175943482
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet iedere invloed is een verrijking.
Ik vind juist bepaalde invloeden een verarming.

Wij als burgers mogen daar best wat invloed op hebben.
Dit soort sentimenten vind ik zelf helemaal geen verrijking voor Nederland.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 23 december 2017 @ 13:06:37 #290
104871 remlof
Europees federalist
pi_175943761
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet iedere invloed is een verrijking.
Ik vind juist bepaalde invloeden een verarming.

Wij als burgers mogen daar best wat invloed op hebben.
Het christendom was ook niet echt een verrijking van onze cultuur, maar dat hebben we ook overleeft.

Ik snap die angst voor het vreemde niet zo, onze kracht zit colgens mij in de flexibiliteit en het absorbatievermoven van onze maatschappij. Per saldo zijn we altijd beter geworden van al die vreemde invloeden.
pi_175944395
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Het christendom was ook niet echt een verrijking van onze cultuur, maar dat hebben we ook overleeft.

Ik snap die angst voor het vreemde niet zo, onze kracht zit colgens mij in de flexibiliteit en het absorbatievermoven van onze maatschappij. Per saldo zijn we altijd beter geworden van al die vreemde invloeden.
Fijn om te lezen dat jij ook vindt dat niet iedere invloed een verrijking is.
:)

Zijn we het daar over eens.
Definitely not CIA
pi_175944591
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat jij ook vindt dat niet iedere invloed een verrijking is.
:)

Zijn we het daar over eens.
Ja, alleen de kerstening van de Europeanen tot het christendom was ontwikkelingstechnisch voor Europa wel weer een verrijking zou je kunnen beargumenteren, omdat het orde bracht in de toch ietwat chaotische en duistere periode die Europa inging nadat het West-Romeinse rijk onder de voet gelopen was. Als slotstuk van dit proces kun je de zalving zien van Karel de Grote tot eerste Rooms keizer op kerstdag in het jaar 800. Vanaf die dag begint de Europese geschiedenis opnieuw, zou je kunnen stellen, na de Romeinse tijd. Enfin duurt nog wel enkele eeuwen met de opkomst van de steden voordat de Europese cultuur meer handen en voeten krijgt.
I´m back.
pi_175945443
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:38 schreef capricia het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat jij ook vindt dat niet iedere invloed een verrijking is.
:)

Zijn we het daar over eens.
Waarbij gezegd moet worden dat dit geldt voor zowel externe als interne invloeden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175946640
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2017 13:06 schreef remlof het volgende:

[..]

Het christendom was ook niet echt een verrijking van onze cultuur, maar dat hebben we ook overleeft.

Ik snap die angst voor het vreemde niet zo, onze kracht zit colgens mij in de flexibiliteit en het absorbatievermoven van onze maatschappij. Per saldo zijn we altijd beter geworden van al die vreemde invloeden.
Het vreemde is niet eng. Integendeel. Wij moeten 'het vreemde' juist goed analyseren, om er correct besluit over te kunnen maken.

Zij die een toegevoegde waarde kunnen zijn zijn welkom, zij die enkel armoede, criminaliteit komen brengen niet. Geen hogere wiskunde, toch?
pi_175947446
quote:
Deze week onthulde De Correspondent dat de kersverse politicus van het jaar, Thierry Baudet, in oktober een urenlang gesprek voerde met de Amerikaanse door en door racistische alt-right-ideeënman Jared Taylor. De woordvoerder van Baudet wuifde het nieuwtje achteloos weg – Baudet en de zijnen spreken dagelijks tientallen mensen, verklaarde hij, waarmee ze het soms eens maar soms ook zeer oneens zijn. Het is gewoon een kwestie van je grondig willen informeren. De woordvoerder voegt eraan toe: „FvD staat voor een open, tolerant, democratisch Nederland waar individuele eigenschappen bepalend zijn; en niet sociale klasse, huidskleur, ras, geslacht of seksuele geaardheid.”

Het had zo uit het programma van GroenLinks kunnen komen.

Elke middag om vijf uur de vijf meestbesproken verhalen van de dag in je mailbox?

Mij lijkt het opnieuw een gevalletje cognitieve dissonantie – was even nodig omdat de vereenzelviging van „onze jongen” (volgens het extreem-rechtse genootschap Erkenbrand, dat Taylor naar Nederland haalde), zelfverklaard Trumpfan en Poetin-apologeet Baudet met de internationale alt-right-beweging net iets te sterk begint te worden.

De standaardreactie van de aanhang is ook hier schelden op de boodschapper – je bent in dit land toch verdomme vrij om te praten met wie je wil? Dat zegt toch niks? Een boek van Taylor volstaat, lijkt me – maar laat dat verontwaardigd wijzen naar links en de MSM even. Mijn vraag: staat het FvD werkelijk een open samenleving voor? Is de aanhang het daarmee eens? Of vreest men de teloorgang van onze cultuur, de „omvolking” van autochtone Nederlanders, en koestert men het verlangen dat de Nederlandse cultuur weer gesloten, autonoom en „heel” moet worden? Ik vraag het maar, je mag in dit land alles vinden – maar wat is het nu, open of gesloten? Pepe the Frog of I Have a Dream? Allebei kan niet.

Of het kan wel, maar vroeger noemde je dat een leugen.

Bron: Bas Heijne in NRC
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175947642
Las het ook. Helder betoog weer.
pi_175948864
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het FvD staat voor een verwelkomende samenleving, waarin echter de nieuwkomers zich aanpassen aan de huidige stand van zaken. Ook vindt het FvD het geen goed plan om te veel mensen binnen te halen.

Waar dat past in het spectrum pepe tot King, kies maar.
pi_175949093
Helder betoog. :')
Eindigen met zon debiele zwartwit stelling, alsof er niks tussen zit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175949237
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 16:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het FvD staat voor een verwelkomende samenleving
Voor mensen die ze selecteren. Ja, zo kan ik het ook.
  zaterdag 23 december 2017 @ 16:58:36 #300
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949473
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 16:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het FvD staat voor een verwelkomende samenleving, waarin echter de nieuwkomers zich aanpassen aan de huidige stand van zaken. Ook vindt het FvD het geen goed plan om te veel mensen binnen te halen.
Oké. Lekker consequent weer. Wij verwelkomen nieuwkomers, maar eigenlijk toch niet want er zijn er te veel van.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 23 december 2017 @ 16:58:48 #301
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175949478
vol
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')