SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Referendum sleepwet![]()
Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Het referendum zal er komen!
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #95quote:Op donderdag 21 december 2017 18:29 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn eerste post. Je reageert alleen maar op mijn klacht.
Racisme moet je in de context zien, las ik straks ergens anders.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Dat is niet mijn eerste post in dat topic. Weet je zelf ook maar je wil gewoon vervelen.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #95
Deze
Ook niet echt een hoogstandje.
Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
Zoals Djeez sylvana een roetmop noemt bedoel je?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Racisme moet je in de context zien, las ik straks ergens anders.
Ja, lekker verwachten dat ik mobiel alles langs ga om die ene post te vindenquote:Op donderdag 21 december 2017 18:35 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is niet mijn eerste post in dat topic. Weet je zelf ook maar je wil gewoon vervelen.
Maar chapeau dat je zelf je geliefde reeks om zeep helpt. FOK! zal blij zijn met dergelijke crew.
Was ook nergens in het nieuws deze week natuurlijk.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?
De meeste FvD-aanhangers hebben daar in de vorige topics al op geantwoord. Als je 't echt wil weten, dan kan je 't gewoon teruglezen. Maar je wil 't niet echt weten he, Koosepoos.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Dus je leest dat er ophef is omdat de partijleider die jij op handen draagt met een controversiël persoon heeft gesproken, en je bent dan niet nieuwsgierig om wie dat gaat?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
Want het is extreem moeilijk om 'ja' of 'nee' te antwoorden?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:37 schreef 2thmx het volgende:
[..]
De meeste FvD-aanhangers hebben daar in de vorige topics al op geantwoord. Als je 't echt wil weten, dan kan je 't gewoon teruglezen. Maar je wil 't niet echt weten he, Koosepoos.
Het past onder propaganda (Wat het is), het past onder geheime agenda's (Wat jij denkt) en zeker onder 'de wereld die achter de façade van alledag'.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarin is de link tussen Baudet en alt-right precies samenzweerderig?
Neem gewoon een hond als je graag wil dat er op bevel gereageerd wordt. Zo'n Duitse herder kan ik aanraden, die is t.z.t. nog in te zetten als hulp bij de onvermijdelijke grensposten.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want het is extreem moeilijk om 'ja' of 'nee' te antwoorden?
Het maakt me echt niet uit. Al zat hij om de tafel met de leider van Antifa.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?
Ik stelde slechts een vraag. Heb vandaag niet meegelezen, want druk op werk. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Is Taylor volgens jullie een racist, ja of nee?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:39 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Neem gewoon een hond als je graag wil dat er op bevel gereageerd wordt. Zo'n Duitse herder kan ik aanraden, die is t.z.t. nog in te zetten als hulp bij de onvermijdelijke grensposten.
Niet jokken Koos, ik heb je in die eerdere topics van gisteren zien meeposten.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stelde slechts een vraag. Heb vandaag niet meegelezen, want druk op werk. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Is Taylor volgens jullie een racist, ja of nee?
Kan mij niet herinneren dat gisteren antwoord is gegeven op die vraag. Er werd vooral eindeloos herhaald dat het niet relevant is omdat Baudet met heel veel mensen praat.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:42 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Niet jokken Koos, ik heb je in die eerdere topics van gisteren zien meeposten.
Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het maakt me echt niet uit. Al zat hij om de tafel met de leider van Antifa.
Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ikquote:Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan mij niet herinneren dat gisteren antwoord is gegeven op die vraag. Er werd vooral eindeloos herhaald dat het niet relevant is omdat Baudet met heel veel mensen praat.
Vraag blijft dus staan.
Voor mij is het niet relevant. Helaas grijpt een stel relnichten de kans met beide handen aan om de demonisatie weer te vervolgen. Iemand voor extremist uitmaken is immers veel makkelijker dan inhoudelijk de discussie in gaan.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?
Maar wel Tem aanvallen omdat die stelt dat Baudet een white supremacist is vanwege zijn omgang met onder andere Taylor.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?
Helder.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:46 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik.
Geef je hiermee eigenlijk toe dat het Nederlandse principe van opvang niet deugt ?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een beetje strijdig met het principe van opvang, dus nee, klopt.
Die willen hun land niet in de vernieling helpen bedoel je ?quote:Op donderdag 21 december 2017 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
Denemarken zit op Europees niveau niet in dezelfde situatie als wij geloof ik.
Oh ?quote:Op donderdag 21 december 2017 17:47 schreef Xa1pt het volgende:
Of het keiharde racisten zijn, mwah, dat valt nog te bezien, maar dat ze tegen alt-right aan schuren (Cliteur en Baudet bijvoorbeeld, dat zijn toch vrij prominente leden)
Probeer het eens zonder stromannen.quote:Op donderdag 21 december 2017 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Geef je hiermee eigenlijk toe dat het Nederlandse principe van opvang niet deugt ?
[..]
Die willen hun land niet in de vernieling helpen bedoel je ?
[..]
Oh ?
Cliteur is tegenwoordig ook al alt-right ?
Ik snap ook niet waarom men hier zo gepikeerd over doet. Als je de lijst ziet waar Baudet openlijk zaken van heeft geretweet, meerdere keren ontmoetingen heeft gehad met mensen van het Vlaams Belang, goede vrienden is met iemand die nogal een flinke carrière hebben bij het Front National (Julien Rochedy) en speeches houdt op IJzerwake. Dan is het toch niet heel raar om te denken dat Baudet zich misschien wel senang voelt bij die denkbeelden.quote:Op donderdag 21 december 2017 18:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wel Tem aanvallen omdat die stelt dat Baudet een white supremacist is vanwege zijn omgang met onder andere Taylor.
quote:Op donderdag 21 december 2017 21:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ah, je gaat de discussie uit de weg omdat ik gelijk heb ?
Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?quote:Op donderdag 21 december 2017 18:46 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik.
Hiddema heeft het over integratie onder de lakens. Op dat punt lopen de meningen een beetje uiteen tussen die twee. Er is niet echt één FvD-standpunt over op dit gebied.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:32 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
Rassenvermenging is de snelste weg naar integratie. Dat is wat Hiddema betoogde en overigens verre van controversieel is. Iemand als Maarten van Rossem heb ik een gelijk betoog horen houden (maar dan zonder 't woord 'rassenmenging'). Wat je quote van Baudet betreft: die is al duizend keer in deze reeks besproken. Lees de oude topics maar terug, ofzo.quote:Op vrijdag 22 december 2017 09:32 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
Die kans is klein. De demonstratiekracht voor het referendum (of eigenlijk tegen handelsverdragen) zit hem aan de linkerkant van het spectrum:quote:Op donderdag 21 december 2017 19:53 schreef 2thmx het volgende:
Ben benieuwd of 't FvD, al dan niet in samenwerking met GeenStijl e.a., demonstraties gaat organiseren tegen 't afschaffen van 't referendum. GS lijkt ernaar te hinten. Er is een vrij breed maatschappelijk veld vóór het referendum, van de SP tot 't FvD en van tegenstanders van de 'vrijhandelsverdragen' tot EU-scpetici. Dus kan nog druk worden.
De kans dat die clubs een samenwerking aangaan met Geenstijl/Forum om een paradepaardje van Geenstijl te verdedigen is relatief gering.quote:De manifestatie is een initiatief van onder meer de Consumentenbond, de FNV, Greenpeace, Milieudefensie en Foodwatch.
Dat is wel heel treurig. Aan de andere kant: de democratie verliest met de afwezigheid van Hiddema ook niet heel erg veel.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?
Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinkingquote:Op vrijdag 22 december 2017 10:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die kans is klein. De demonstratiekracht voor het referendum (of eigenlijk tegen handelsverdragen) zit hem aan de linkerkant van het spectrum:
http://www.at5.nl/artikel(...)en_ttip-demonstratie
[..]
De kans dat die clubs een samenwerking aangaan met Geenstijl/Forum om een paradepaardje van Geenstijl te verdedigen is relatief gering.
Geenpeil heeft eerder al aangetoond dat hun mobilisatiekracht zich voornamelijk digitaal / achter de keukentafel manifesteert. Een referendum (waar mensen via internet hun handtekening voor kunnen zetten) is daarom ook zo belangrijk, zij krijgen i.t.t de vakbonden niet op eigen kracht hun achterban naar het Malieveld.
Vrijwel niemand geeft een fuck om dat referendum, buiten wat boze internethelden. Er komt geen demonstratie.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking.
Daar zit het risico ook meteen in. De 'rechtse' demonstranten zijn de mensen van Pegida en gelijksoortige clubjes. Geenpeil heeft zich daar altijd nadrukkelijk van gedistantieerd en ook Baudet is slim genoeg om te weten dat hij op afstand moet blijven. Ik zie ook de SP / Greenpeace niet snel een alliantie met die mensen sluiten. Dat zijn de ideologische tegenpolen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking.
Wellicht is er een verband....quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?
Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar zit het risico ook meteen in. De 'rechtse' demonstranten zijn de mensen van Pegida en gelijksoortige clubjes. Geenpeil heeft zich daar altijd nadrukkelijk van gedistantieerd en ook Baudet is slim genoeg om te weten dat hij op afstand moet blijven. Ik zie ook de SP / Greenpeace niet snel een alliantie met die mensen sluiten. Dat zijn de ideologische tegenpolen.
De mensen die naar FVD bijeenkomsten gaan zijn de types die je nooit bij demonstraties ziet. Waarom zouden zij wel naar het Malieveld / Museumplein gaan om te demonstreren tegen de afschaffing van het referendum?
Ach, volgens de linkse toekomstvoorspellers waren president Trump en de Brexit ook volslagen ondenkbaarquote:Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrijwel niemand geeft een fuck om dat referendum, buiten wat boze internethelden. Er komt geen demonstratie.
Dat zwarte Piet mensen op de been brengt geloof ik wel. Sterker nog: hebben we al gezien. Dat leeft in Nederland, bejoorlijk zelfs.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.
Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
Succes met het demonstreren tegen het afschaffen van een niet-bindend referendum.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:39 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Ach, volgens de linkse toekomstvoorspellers waren president Trump en de Brexit ook volslagen ondenkbaar.
Bedankt, maar ik wacht eerst de door Arnold Karskens voorspelde meirevolutie nog even af,quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.
Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |