abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175898141

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:32:29 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898143
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik heb het over mijn eerste post. Je reageert alleen maar op mijn klacht.
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #95
Deze :?
Ook niet echt een hoogstandje.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175898173
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 21 december 2017 @ 18:34:50 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175898195
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:33 schreef KoosVogels het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om antwoord te geven op die vraag? Vinden de FvD-aanhangers in deze reeks Taylor nou een racist of niet?
Racisme moet je in de context zien, las ik straks ergens anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:34:53 #5
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898200
quote:
Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175898212
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]

Past perfect.
Waarin is de link tussen Baudet en alt-right precies samenzweerderig?
pi_175898229
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #95
Deze :?
Ook niet echt een hoogstandje.
Dat is niet mijn eerste post in dat topic. Weet je zelf ook maar je wil gewoon vervelen.

Maar chapeau dat je zelf je geliefde reeks om zeep helpt. FOK! zal blij zijn met dergelijke crew.
pi_175898241
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zou bij God niet weten wie het is, en ik laat mijn mening niet afhangen van wat een stel racisme-roepers hier aan het schreeuwen zijn.
Je hebt na de commotie niet even gekeken wie die Taylor nu is?
pi_175898249
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Racisme moet je in de context zien, las ik straks ergens anders.
Zoals Djeez sylvana een roetmop noemt bedoel je?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:37:12 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898262
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:35 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is niet mijn eerste post in dat topic. Weet je zelf ook maar je wil gewoon vervelen.

Maar chapeau dat je zelf je geliefde reeks om zeep helpt. FOK! zal blij zijn met dergelijke crew.
Ja, lekker verwachten dat ik mobiel alles langs ga om die ene post te vinden :')

'Tem' is nou niet echt een heel fijn zoekwoord.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175898269
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Was ook nergens in het nieuws deze week natuurlijk.
pi_175898274
quote:
De meeste FvD-aanhangers hebben daar in de vorige topics al op geantwoord. Als je 't echt wil weten, dan kan je 't gewoon teruglezen. Maar je wil 't niet echt weten he, Koosepoos.
pi_175898277
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus je leest dat er ophef is omdat de partijleider die jij op handen draagt met een controversiël persoon heeft gesproken, en je bent dan niet nieuwsgierig om wie dat gaat?

Wat is dat voor bizarre houding?
pi_175898303
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De meeste FvD-aanhangers hebben daar in de vorige topics al op geantwoord. Als je 't echt wil weten, dan kan je 't gewoon teruglezen. Maar je wil 't niet echt weten he, Koosepoos.
Want het is extreem moeilijk om 'ja' of 'nee' te antwoorden?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:39:09 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarin is de link tussen Baudet en alt-right precies samenzweerderig?
Het past onder propaganda (Wat het is), het past onder geheime agenda's (Wat jij denkt) en zeker onder 'de wereld die achter de façade van alledag'.

Flat-Earthers denken ook dat het feiten zijn, en ik geloof dat jij ook wel snapt dat dat niks in POL te zoeken heeft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175898329
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want het is extreem moeilijk om 'ja' of 'nee' te antwoorden?
Neem gewoon een hond als je graag wil dat er op bevel gereageerd wordt. Zo'n Duitse herder kan ik aanraden, die is t.z.t. nog in te zetten als hulp bij de onvermijdelijke grensposten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:40:14 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898341
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het maakt me echt niet uit. Al zat hij om de tafel met de leider van Antifa.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175898378
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Neem gewoon een hond als je graag wil dat er op bevel gereageerd wordt. Zo'n Duitse herder kan ik aanraden, die is t.z.t. nog in te zetten als hulp bij de onvermijdelijke grensposten.
Ik stelde slechts een vraag. Heb vandaag niet meegelezen, want druk op werk. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Is Taylor volgens jullie een racist, ja of nee?
pi_175898395
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stelde slechts een vraag. Heb vandaag niet meegelezen, want druk op werk. Ik ben oprecht nieuwsgierig. Is Taylor volgens jullie een racist, ja of nee?
Niet jokken Koos, ik heb je in die eerdere topics van gisteren zien meeposten.
pi_175898441
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Niet jokken Koos, ik heb je in die eerdere topics van gisteren zien meeposten.
Kan mij niet herinneren dat gisteren antwoord is gegeven op die vraag. Er werd vooral eindeloos herhaald dat het niet relevant is omdat Baudet met heel veel mensen praat.

Vraag blijft dus staan.
pi_175898454
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het maakt me echt niet uit. Al zat hij om de tafel met de leider van Antifa.
Dus je hebt geen idee waar het nu over gaat?
pi_175898512
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij niet herinneren dat gisteren antwoord is gegeven op die vraag. Er werd vooral eindeloos herhaald dat het niet relevant is omdat Baudet met heel veel mensen praat.

Vraag blijft dus staan.
Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik :{.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 december 2017 @ 18:47:06 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175898516
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Voor mij is het niet relevant. Helaas grijpt een stel relnichten de kans met beide handen aan om de demonisatie weer te vervolgen. Iemand voor extremist uitmaken is immers veel makkelijker dan inhoudelijk de discussie in gaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175898543
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wel Tem aanvallen omdat die stelt dat Baudet een white supremacist is vanwege zijn omgang met onder andere Taylor.
pi_175898555
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:46 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Taylor is volgens Wikipedia iemand die vrijwillige rassensegregatie voorstaat, maar dan weer geen antisemiet is. Het FvD is juist bekend als voorstander van rassenvermenging (waar ze, ironisch genoeg, racistisch om genoemd worden). Kennelijk is 'racisme' dus nogal een rekbaar begrip. Persoonlijk zou ik iemand die voor vrijwillige rassensegratie is (Taylor dus) wel racistisch noemen, maar iemand die voor rassenvermening is ('t FvD) niet. Maar hey, dat ben ik :{.
Helder.
pi_175899169
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is een beetje strijdig met het principe van opvang, dus nee, klopt.
Geef je hiermee eigenlijk toe dat het Nederlandse principe van opvang niet deugt ?
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
Denemarken zit op Europees niveau niet in dezelfde situatie als wij geloof ik.
Die willen hun land niet in de vernieling helpen bedoel je ?
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 17:47 schreef Xa1pt het volgende:
Of het keiharde racisten zijn, mwah, dat valt nog te bezien, maar dat ze tegen alt-right aan schuren (Cliteur en Baudet bijvoorbeeld, dat zijn toch vrij prominente leden)
Oh ?
Cliteur is tegenwoordig ook al alt-right ? :?
pi_175899777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Geef je hiermee eigenlijk toe dat het Nederlandse principe van opvang niet deugt ?

[..]

Die willen hun land niet in de vernieling helpen bedoel je ?

[..]

Oh ?
Cliteur is tegenwoordig ook al alt-right ? :?
Probeer het eens zonder stromannen.
pi_175900277
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wel Tem aanvallen omdat die stelt dat Baudet een white supremacist is vanwege zijn omgang met onder andere Taylor.
Ik snap ook niet waarom men hier zo gepikeerd over doet. Als je de lijst ziet waar Baudet openlijk zaken van heeft geretweet, meerdere keren ontmoetingen heeft gehad met mensen van het Vlaams Belang, goede vrienden is met iemand die nogal een flinke carrière hebben bij het Front National (Julien Rochedy) en speeches houdt op IJzerwake. Dan is het toch niet heel raar om te denken dat Baudet zich misschien wel senang voelt bij die denkbeelden.

Als hij die denkbeelden niet aanhangt zou opheldering van zijn kant geen overbodige luxe zijn. De verklaringen die hij nu geeft zijn nogal zwak als je zijn hele geschiedenis ernaast legt. Wanneer er geen helder en aannemelijk antwoord komt op waarom hij toch bovengemiddelde interesse toont richting die groeperingen zal hij altijd in de recht-extremistische hoek blijven hangen. Dat zal uiteindelijk resulteren in politieke zelfmoord denk ik.
pi_175900423
Ben benieuwd of 't FvD, al dan niet in samenwerking met GeenStijl e.a., demonstraties gaat organiseren tegen 't afschaffen van 't referendum. GS lijkt ernaar te hinten. Er is een vrij breed maatschappelijk veld vóór het referendum, van de SP tot 't FvD en van tegenstanders van de 'vrijhandelsverdragen' tot EU-scpetici. Dus kan nog druk worden.
pi_175902890
Ben wel voor het referendum. Maar niet voor het raadgevend referendum. Dat is een wassenneus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_175903006
quote:
9s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:32 schreef Xa1pt het volgende:
Probeer het eens zonder stromannen.
Ah, je gaat de discussie uit de weg omdat ik gelijk heb ?
pi_175903038
Overigens zal ik niet gaan demonstreren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_175903047
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 21:00 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah, je gaat de discussie uit de weg omdat ik gelijk heb ?
pi_175915120
quote:
2s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:46 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
pi_175915220
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:32 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Hoe past Baudet zijn uitspraak "Onze elite is bezig ons homeopathisch te mengen met alle andere volkeren zodat er nooit meer een Nederlander zal zijn" in het plaatje van dat FvD een voorstander van rassenvermenging is?
Hiddema heeft het over integratie onder de lakens. Op dat punt lopen de meningen een beetje uiteen tussen die twee. Er is niet echt één FvD-standpunt over op dit gebied.

In het partijprogramma hebben ze het wel over het bevorden van remigratie als integratie niet lukt. Achter integratie hebben ze daar nog (assimilatie) staan, dus als ik dat mag interpreteren denk ik dat er best geneukt mag worden tussen de verschillende groepen, maar dat het daarna wel de bedoeling is dat de Marokkaan daardoor volkomen Nederlands wordt, en niet dat er een soort culturele mix ontstaat. Anders wordt je een beetje richting de uitgang gemasseerd volgens het FvD-programma.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175915322
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:32 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Rassenvermenging is de snelste weg naar integratie. Dat is wat Hiddema betoogde en overigens verre van controversieel is. Iemand als Maarten van Rossem heb ik een gelijk betoog horen houden (maar dan zonder 't woord 'rassenmenging'). Wat je quote van Baudet betreft: die is al duizend keer in deze reeks besproken. Lees de oude topics maar terug, ofzo.
pi_175915749
Nederlands Dagblad: Thierry Baudet lijkt soms op zijn opa

Hele verhaal staat op Twitter.
pi_175915758
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?

Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:13:54 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175915911
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 19:53 schreef 2thmx het volgende:
Ben benieuwd of 't FvD, al dan niet in samenwerking met GeenStijl e.a., demonstraties gaat organiseren tegen 't afschaffen van 't referendum. GS lijkt ernaar te hinten. Er is een vrij breed maatschappelijk veld vóór het referendum, van de SP tot 't FvD en van tegenstanders van de 'vrijhandelsverdragen' tot EU-scpetici. Dus kan nog druk worden.
Die kans is klein. De demonstratiekracht voor het referendum (of eigenlijk tegen handelsverdragen) zit hem aan de linkerkant van het spectrum:

http://www.at5.nl/artikel(...)en_ttip-demonstratie

quote:
De manifestatie is een initiatief van onder meer de Consumentenbond, de FNV, Greenpeace, Milieudefensie en Foodwatch.
De kans dat die clubs een samenwerking aangaan met Geenstijl/Forum om een paradepaardje van Geenstijl te verdedigen is relatief gering.

Geenpeil heeft eerder al aangetoond dat hun mobilisatiekracht zich voornamelijk digitaal / achter de keukentafel manifesteert. Een referendum (waar mensen via internet hun handtekening voor kunnen zetten) is daarom ook zo belangrijk, zij krijgen i.t.t de vakbonden niet op eigen kracht hun achterban naar het Malieveld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:14:45 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175915933
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Kaas- het volgende:
Is het NRC-interview met Hiddema al aan bod gekomen, waarin hij zegt de commissievergaderingen in de Tweede Kamer allemaal over te slaan (terwijl dat juist bij uitstek de plaats is om invloed uit te oefenen), omdat hij ze saai vindt en wel zijn “arbeidsvreugde een beetje wil behouden”?

Mijn hemel. Het wordt erger en genanter met de dag. Is er (als je een FVD’er bent) eindelijk eens een partij met jouw gedachtegoed, wordt het geleid door twee clowns...
Dat is wel heel treurig. Aan de andere kant: de democratie verliest met de afwezigheid van Hiddema ook niet heel erg veel.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175916140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die kans is klein. De demonstratiekracht voor het referendum (of eigenlijk tegen handelsverdragen) zit hem aan de linkerkant van het spectrum:

http://www.at5.nl/artikel(...)en_ttip-demonstratie

[..]

De kans dat die clubs een samenwerking aangaan met Geenstijl/Forum om een paradepaardje van Geenstijl te verdedigen is relatief gering.

Geenpeil heeft eerder al aangetoond dat hun mobilisatiekracht zich voornamelijk digitaal / achter de keukentafel manifesteert. Een referendum (waar mensen via internet hun handtekening voor kunnen zetten) is daarom ook zo belangrijk, zij krijgen i.t.t de vakbonden niet op eigen kracht hun achterban naar het Malieveld.
Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking >:O .
pi_175916202
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Tja, begrijp je punt helemaal, maar: the times they are a changin'. 't FvD heeft tegenwoordig ook een grote aanhang die naar offline bijeenkomsten kom en in heel Europa zie je grote 'rechtse' demo's, ook in West-Europa (weliswaar nog vooral 'hooligans', zoals in Duitsland en het VK, maar toch). De dikke middelvinger die 't afschaffen van 't referendum, en dan ook nog eens op deze manier, is zou best eens het tipping point kunnen zijn, al is dat ongetwijfeld ook een beetje wishfull thinking >:O .
Vrijwel niemand geeft een fuck om dat referendum, buiten wat boze internethelden. Er komt geen demonstratie.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:29:15 #43
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175916233
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Daar zit het risico ook meteen in. De 'rechtse' demonstranten zijn de mensen van Pegida en gelijksoortige clubjes. Geenpeil heeft zich daar altijd nadrukkelijk van gedistantieerd en ook Baudet is slim genoeg om te weten dat hij op afstand moet blijven. Ik zie ook de SP / Greenpeace niet snel een alliantie met die mensen sluiten. Dat zijn de ideologische tegenpolen.

De mensen die naar FVD bijeenkomsten gaan zijn de types die je nooit bij demonstraties ziet. Waarom zouden zij wel naar het Malieveld / Museumplein gaan om te demonstreren tegen de afschaffing van het referendum?
--
pi_175916263
quote:

Wellicht is er een verband....
pi_175916413
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daar zit het risico ook meteen in. De 'rechtse' demonstranten zijn de mensen van Pegida en gelijksoortige clubjes. Geenpeil heeft zich daar altijd nadrukkelijk van gedistantieerd en ook Baudet is slim genoeg om te weten dat hij op afstand moet blijven. Ik zie ook de SP / Greenpeace niet snel een alliantie met die mensen sluiten. Dat zijn de ideologische tegenpolen.

De mensen die naar FVD bijeenkomsten gaan zijn de types die je nooit bij demonstraties ziet. Waarom zouden zij wel naar het Malieveld / Museumplein gaan om te demonstreren tegen de afschaffing van het referendum?
Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.

Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
pi_175916471
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrijwel niemand geeft een fuck om dat referendum, buiten wat boze internethelden. Er komt geen demonstratie.
Ach, volgens de linkse toekomstvoorspellers waren president Trump en de Brexit ook volslagen ondenkbaar :s).
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:42:06 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175916554
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Omdat tipping point. Optelsom van 't consequent negeren van de belangen van 't Nederlandse volk ten faveure van een elitaire, globalistische ideologie die op haast religieuze wijze wordt nageleefd. Van het afschaffen van de dividendbelasting tot het stoppen van 't referendum en het nog steeds binnenhalen van moslimimmigranten ('vluchtelingen'). Dat zijn niet per se 'rechtse' thema's, daar zijn ook veel linkse mensen tegen. Ergens is een grens aan wat zelfs een gezapig volk als het Nederlandse pikt.

Zie ook het tegenhouden van de Piet-demo. Dat waren overigens ook geen 'rechtse' mensen, maar gewone burgers. Het gaat nergens over, maar 't is wel een signaal. Ook de Trendwatcher des Vaderlands, Adjiedj Bakas, verwacht dat 2018 het jaar van het verzet wordt: https://wnl.tv/2017/12/01(...)r-werkeloze-idioten/
Dat zwarte Piet mensen op de been brengt geloof ik wel. Sterker nog: hebben we al gezien. Dat leeft in Nederland, bejoorlijk zelfs.

Maar het referendum? Wilders maakte van 2017 ook al "het jaar van de revolutie" (#kominverzet). Hij beweerde zelfs dat het volk in opstand zou komen na 15 maart als de verkiezingsuitslag daar toe zou leiden. Het volk was er klaar mee etc.

In plaats van een revolutie hebben we nu (A) een Rutte-III en (B) een opkomende FVD die in de peilingen voornamelijk de SP en de PVV leeg lijkt te eten.

Deze mensen die al die jaren zo tam en vrij machteloos reageren zouden nu opeens in woede ontsteken vanwege een staatsrechtelijke wijziging rondom een referendum? En zowel links als rechts Nederland (of: "gewone burgers") zouden de handen in één slaan? De signalen lijken daar nog niet op te wijzen.
--
pi_175916562
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ach, volgens de linkse toekomstvoorspellers waren president Trump en de Brexit ook volslagen ondenkbaar :s).
Succes met het demonstreren tegen het afschaffen van een niet-bindend referendum.

Hoezo je tijd verspillen?
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:42:42 #49
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175916571
Adjiedj Bakas is trouwens gewaardeerd onderdeel van het partijkartel. Met de VVD in het bijzonder.
--
pi_175916574
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:36 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Bedankt, maar ik wacht eerst de door Arnold Karskens voorspelde meirevolutie nog even af,
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175916680
Even zien.

De belasting gaat omlaag en m'n salaris stijgt. Het is nog altijd uitstekend toeven in Nederland en van sociale onrust is geen sprake. We komen niets tekort en op alle terrein wordt ons land prima onderhouden.

Goed moment om in verzet te komen.
pi_175916750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zwarte Piet mensen op de been brengt geloof ik wel. Sterker nog: hebben we al gezien. Dat leeft in Nederland, bejoorlijk zelfs.

Maar het referendum? Wilders maakte van 2017 ook al "het jaar van de revolutie" (#kominverzet). Hij beweerde zelfs dat het volk in opstand zou komen na 15 maart als de verkiezingsuitslag daar toe zou leiden. Het volk was er klaar mee etc.

In plaats van een revolutie hebben we nu (A) een Rutte-III en (B) een opkomende FVD die in de peilingen voornamelijk de SP en de PVV leeg lijkt te eten. [

Deze mensen die al die jaren zo tam en vrij machteloos reageren zouden nu opeens in woede ontsteken vanwege een staatsrechtelijke wijziging rondom een referendum? En zowel links als rechts Nederland (of: "gewone burgers") zouden de handen in één slaan? De signalen lijken daar nog niet op te wijzen.
Ongeveer de helft van de zetelgroei van 't FvD komt van de VVD en het CDA, volgens de peilingen van Maurice de Hoax, maar dat terzijde.

Het referendum afschaffen is slechts onderdeel van de trend. Nog meer belastingvoordelen voor multinationals + inperken democratie + aanhoudende moslimmigratie = m.i. een cocktail voor een tipping point. Wellicht niet meteen met een massademo, maar 't moet ergens beginnen :s). Anyway, 't blijft koffiedik kijken, we'll see.
pi_175916765
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Succes met het demonstreren tegen het afschaffen van een niet-bindend referendum.

Hoezo je tijd verspillen?
Thanks Koos, jij ook succes met jouw tijdverspilling.
pi_175917060
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
We komen niets tekort en op alle terrein wordt ons land prima onderhouden.
Nou, nee. De onderkant van de samenleving niet bepaald.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:10:30 #55
346939 Janneke141
pi_175917145
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, nee. De onderkant van de samenleving niet bepaald.
Vergeleken bij onderkanten wereldwijd hebben onderkantNederlanders niks te klagen. Doen ze wel trouwens, maar dat is iets anders.
pi_175918067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vergeleken bij onderkanten wereldwijd hebben onderkantNederlanders niks te klagen.
Dat is wel een beetje een drogreden natuurlijk.
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:54:33 #57
346939 Janneke141
pi_175918106
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje een drogreden natuurlijk.
Nee, waarom? Het betekent dat het hier voor een laagopgeleide, werkloze of arbeidsongeschikte beter toeven is dan elders op de wereld. Dus met de stelling van Koos dat het uitstekend toeven is in Nederland lijkt me weinig mis.
pi_175918292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, waarom? Het betekent dat het hier voor een laagopgeleide, werkloze of arbeidsongeschikte beter toeven is dan elders op de wereld. Dus met de stelling van Koos dat het uitstekend toeven is in Nederland lijkt me weinig mis.
Maar die stelling wordt een drogreden als je nergens kritiek op kan hebben natuurlijk.
I´m back.
pi_175918498
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De onderkant van de samenleving heeft het de laatste jaren juist steeds slechter dan voorheen.
pi_175918527
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De onderkant van de samenleving heeft het de laatste jaren juist steeds slechter dan voorheen.
Ja, dat moet je dan framen op een andere manier hè. Dan moet je zeggen: het gaat goed met de voedselbanken.
I´m back.
pi_175918533
quote:

Ja en nee. Je moet naar het grote plaatje op de lange termijn kijken. Therry & co vinden op dit moment de kamer tijdverspilling. De hoeveelheid invloed die ze op de politieke koers van het land in hun ogen kunnen uitvoeren is 0,0% (De elite beslist immers alles in achterkamertjes volgens hun). Daarnaast bereik je de achterban nou niet bepaald met de debatten in de 2e kamer. Hoeveel mensen stemmen daar hun tv met enige regelmaat op af? Daarnaast zijn de optredens van Thierry en Theo niet denderend in de tweede kamer. Beide erg groen en dossier kennis is lang niet altijd op niveau. Veel punten zullen ze niet scoren via een debat.

Het FvD is een tegenstander van onze parlementaire democratie. Alles in hun partij programma wijst daarop. Het FvD noemt dit "kartel bestrijding" maar in praktijk gaat het om het marginaliseren van de rol van het parlement. Als het aan het FvD ligt wordt de macht gecentraliseerd bij een gekozen MP, die de regering vormt en het regeringsbeleid vorm geeft. Daar komt in hun systeem geen coalitie meer aan te pas. Uiteraard zal binnen het systeem dat FvD graag wil invoeren wetgeving als nog door het parlement moeten worden goedgekeurd, tenzij het natuurlijk via een bindend referendum wordt gedaan.

Alles in dit systeem draait om wie die grootste achterban kan opbouwen, bereiken en mobiliseren. De massa bereik je niet via het parlement. FvD zet dan ook zwaar in op social-media, contact met het volk en het constant online campagne voeren. Het FvD zal haar energie gaan steken in het verder uitbouwen van hun achterban en kanalen om die mensen en anderen te bereiken met hun boodschap. Alle politieke optredens in het parlement zijn dan ook niet meer als een side-show voor FvD.
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:13:25 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175918555
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar die stelling wordt een drogreden als je nergens kritiek op kan hebben natuurlijk.
Er zit best wel een verschil tussen "nergens kritiek op mogen hebben" en met droge ogen stellen "dat het land ten onder gaat".
--
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:17:25 #63
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175918640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:12 schreef Hugo862 het volgende:

Het FvD is een tegenstander van onze parlementaire democratie. Alles in hun partij programma wijst daarop. Het FvD noemt dit "kartel bestrijding" maar in praktijk gaat het om het marginaliseren van de rol van het parlement. Als het aan het FvD ligt wordt de macht gecentraliseerd bij een gekozen MP, die de regering vormt en het regeringsbeleid vorm geeft. Daar komt in hun systeem geen coalitie meer aan te pas. Uiteraard zal binnen het systeem dat FvD graag wil invoeren wetgeving als nog door het parlement moeten worden goedgekeurd, tenzij het natuurlijk via een bindend referendum wordt gedaan.
https://forumvoordemocrat(...)n-minister-president

Tegen de parlementaire democratie zijn is nogal een ding. Ik kan dat het partijprogramma niet halen. Mocht dit waar zijn, dan vormt het Forum theoretisch gezien de grootste bedreiging voor de democratie die wij in decennia gezien hebben.
--
pi_175918831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat moet je dan framen op een andere manier hè. Dan moet je zeggen: het gaat goed met de voedselbanken.
Dat klopt. Die kiezen voor uitbreiding van hun doelgroep omdat het voedselaanbod stijgt en het aantal klanten daalde.
Het gaat ze dus zeker goed.
pi_175918910
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt. Die kiezen voor uitbreiding van hun doelgroep omdat het voedselaanbod stijgt en het aantal klanten daalde.
Het gaat ze dus zeker goed.
Dat is meer omdat de norm om je ervoor te kwalificeren nogal strak ligt, geloof ik, en er idd wel sprake is van meer aanbod doordat supermarkten meer weggeven (wat trouwens wel goed is):
https://nos.nl/artikel/22(...)-de-voedselbank.html
I´m back.
pi_175919009
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zit best wel een verschil tussen "nergens kritiek op mogen hebben" en met droge ogen stellen "dat het land ten onder gaat".
Het laatste roept het eerste op. Bij sommigen althans.
I´m back.
pi_175919219
Voor iedereen die doet alsof ik Taylor een beetje naar rechts uitslaand vindt qua mening, waaronder de stropop van kansenjongere. Ik zal het nog eens uitleggen.

Het gesprek van Baudet was "geheim". Dus ik vroeg in welk register dat gemeld moest worden. Schijnbaar is er dus een register waarin je gesprekken moet melden als een mening een beetje naar rechts uitslaat (of meer)

Dit in vergelijking met het giftenregister waarin je officieel flesjes wijn van 10 eu in "moet" melden, en niet alleen penthouses van 130.000 euro. Ik wil wel eens weten voor welk register Baudet het gesprek geheim heeft gehouden.

Waarin de mening van Taylor natuurlijk wel bijna helemaal naar rechts uitslaat, en niet een beetje. Maar goed stropoppen zijn zo makkelijk, want dan hoeven we de echte vraag niet te beantwoorden.
pi_175919324
quote:
Omdat het totaal niet boeit. Wat die gast vindt werkt gewoon niet, al doet hij het met de beste bedoeling van de wereld. Daar beoordeel ik het idee op, niet op welk label daaraan geplakt wordt. Toen Halsema met een idee kwam voor staatsvrije regionen voor vluchtelingen ging ik dat ook niet als een links idee beoordelen.

Hij wil schijnbaar dat negers in afrika gaan wonen. Stel hij geeft iedereen een ton of 2 om dat te stimuleren en zo discriminatie op te lossen. Kutidee, maar niet extreemrechts. Natuurlijk is dat niet de motivatie maar die boeit me niet.

Het FvD is niet voor het uitzetten van mensen met een verblijfsvergunning en ook niet in het algemeen tegen immigratie, en heeft herhaaldelijk uitgesproken segregatie (wat in de praktijk veel voorkomt in bijv. parijs maar ook enigszins den haag) zeer kwalijk te vinden.
pi_175919364
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:48 schreef Mr.Major het volgende:

Hij wil schijnbaar dat negers in afrika gaan wonen. Stel hij geeft iedereen een ton of 2 om dat te stimuleren en zo discriminatie op te lossen. Kutidee, maar niet extreemrechts.
Een hele groep mensen op basis van hun huidskleur de toegang tot een continent ontzeggen is niet extreemrechts?

Aha.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175919426
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat het totaal niet boeit. Wat die gast vindt werkt gewoon niet, al doet hij het met de beste bedoeling van de wereld. Daar beoordeel ik het idee op, niet op welk label daaraan geplakt wordt. Toen Halsema met een idee kwam voor staatsvrije regionen voor vluchtelingen ging ik dat ook niet als een links idee beoordelen.

Hij wil schijnbaar dat negers in afrika gaan wonen. Stel hij geeft iedereen een ton of 2 om dat te stimuleren en zo discriminatie op te lossen. Kutidee, maar niet extreemrechts. Natuurlijk is dat niet de motivatie maar die boeit me niet.

Het FvD is niet voor het uitzetten van mensen met een verblijfsvergunning en ook niet in het algemeen tegen immigratie, en heeft herhaaldelijk uitgesproken segregatie (wat in de praktijk veel voorkomt in bijv. parijs maar ook enigszins den haag) zeer kwalijk te vinden.
Wat heeft Baudet dan 5 uur lang bij te praten met die Taylor-snuiter?
I´m back.
pi_175919471
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

https://forumvoordemocrat(...)n-minister-president

Tegen de parlementaire democratie zijn is nogal een ding. Ik kan dat het partijprogramma niet halen. Mocht dit waar zijn, dan vormt het Forum theoretisch gezien de grootste bedreiging voor de democratie die wij in decennia gezien hebben.
Het staat er uiteraard in niet zulke sterke verwoording in maar als je de verschillende elementen van het partij-programma een elkaar knoopt dan zie je een grote verschuiving van macht die weg gaat bij het parlement.

Ons huidige systeem is vrij simpel. Mensen stemmen op een partij, de partijen komen in de tweede kamer en gaan vervolgens proberen om een regering te formeren. Het uitgangspunt hierin is dat de partijen een meerderheidsregering proberen te vormen en daarbij dus een democratisch draagvlak creëren die in ieder geval voor een significant gedeelte de meerderheid van de kiezers representeert. Regeringsformatie ligt hierbij dus in handen van het parlement.

Het systeem wat het FvD wilt invoeren verplaatst de regeringsformatie van het parlement naar een gekozen Minister-President. In het partij programma wordt gesproken over dat het volk één stem krijgt voor het parlement en één stem voor de Minister-President. Als we even kijken naar het sterk gefragmenteerde politieke landschap van Nederland dan wordt het dus zeer onwaarschijnlijk dat de gekozen Minister-President meer dan de helft van de Nederlandse kiezers vertegenwoordigd. Bij de parlementsverkiezing van 2017 behaalde Rutte de meeste voorkeursstemmen met 1.76 miljoen van de over de 12 miljoen uitgebrachte stemmen. Binnen het FvD systeem zou hij dus op basis van minder dan 10% van alle stemmen een regering met beleid mogen optuigen naar eigen inzicht. Uiteraard is het doorvoeren van wetgeving natuurlijk wel een puntje. Het parlement zal daarin natuurlijk nog een rol gaan spelen maar kan via het bindend referendum als nog omzeilt worden. Het FvD spreekt niet voor niets over directe democratie ;)

Eigenlijk krijg je een beetje een VS achtig systeem met alleen de optie om via "het volk" het parlement te omzeilen (minus de kiesmannen). En uiteraard een sterk versplinterd politiek landschap met een tiental partijen die allemaal een kandidaat voor de minister-president naar voren schuiven.
pi_175919503
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:42 schreef Mr.Major het volgende:
Voor iedereen die doet alsof ik Taylor een beetje naar rechts uitslaand vindt qua mening, waaronder de stropop van kansenjongere. Ik zal het nog eens uitleggen.

Het gesprek van Baudet was "geheim". Dus ik vroeg in welk register dat gemeld moest worden. Schijnbaar is er dus een register waarin je gesprekken moet melden als een mening een beetje naar rechts uitslaat (of meer)

Dit in vergelijking met het giftenregister waarin je officieel flesjes wijn van 10 eu in "moet" melden, en niet alleen penthouses van 130.000 euro. Ik wil wel eens weten voor welk register Baudet het gesprek geheim heeft gehouden.

Waarin de mening van Taylor natuurlijk wel bijna helemaal naar rechts uitslaat, en niet een beetje. Maar goed stropoppen zijn zo makkelijk, want dan hoeven we de echte vraag niet te beantwoorden.
Met dit soort geleuter ontwijk je inderdaad de echte vraag. Wat vind jij er van dat Baudet zich met allerlei extreemrechtse figuren blijft associeren?

Of is dat gewoon geen enkel probleem wat jou betreft?
pi_175919583
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met dit soort geleuter ontwijk je inderdaad de echte vraag. Wat vind jij er van dat Baudet zich met allerlei extreemrechtse figuren blijft associeren?

Of is dat gewoon geen enkel probleem wat jou betreft?
Niet als hij dat gedachtegoed niet uitdraagt of in het geniep laat uitkomen. Tot nu toe is daar totaal geen enkele blijk van.
pi_175919621
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:51 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een hele groep mensen op basis van hun huidskleur de toegang tot een continent ontzeggen is niet extreemrechts?

Aha.
Jawel. Als je dat daadwerkelijk op die manier gaat doen. Het is gewoon een dom onuitvoerbaar idee.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:07:13 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175919646
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:58 schreef Hugo862 het volgende:
Het systeem wat het FvD wilt invoeren verplaatst de regeringsformatie van het parlement naar een gekozen Minister-President. In het partij programma wordt gesproken over dat het volk één stem krijgt voor het parlement en één stem voor de Minister-President. Als we even kijken naar het sterk gefragmenteerde politieke landschap van Nederland dan wordt het dus zeer onwaarschijnlijk dat de gekozen Minister-President meer dan de helft van de Nederlandse kiezers vertegenwoordigd. Bij de parlementsverkiezing van 2017 behaalde Rutte de meeste voorkeursstemmen met 1.76 miljoen van de over de 12 miljoen uitgebrachte stemmen. Binnen het FvD systeem zou hij dus op basis van minder dan 10% van alle stemmen een regering met beleid mogen optuigen naar eigen inzicht. Uiteraard is het doorvoeren van wetgeving natuurlijk wel een puntje. Het parlement zal daarin natuurlijk nog een rol gaan spelen maar kan via het bindend referendum als nog omzeilt worden. Het FvD spreekt niet voor niets over directe democratie

Tjah. Baudet wil de vertrouwensregel in stand houden. Dat betekent concreet dat "de direct gekozen premier" alsnog de steun moet hebben van 50% van het parlement. Daardoor heeft het meteen geen nut meer om de premier direct te kiezen.

Buitengewoon slordig voorstel van Baudet. Maar hier zal hij de stemmen niet mee hebben gewonnen.
--
pi_175919653
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niet als hij dat gedachtegoed niet uitdraagt of in het geniep laat uitkomen. Tot nu toe is daar totaal geen enkele blijk van.
Ok, helder.
Maar je hebt niet een beetje het idee dat zijn keuze om zich te associëren met al die figuren van Vlaams Belang tot FPÖ en van die Taylor tot een Niemöller ook wel wat zegt? Zeker in combinatie met al die opmerkelijke uitspraken van Baudet?
pi_175919666
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:12 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Ja en nee. Je moet naar het grote plaatje op de lange termijn kijken. Therry & co vinden op dit moment de kamer tijdverspilling. De hoeveelheid invloed die ze op de politieke koers van het land in hun ogen kunnen uitvoeren is 0,0% (De elite beslist immers alles in achterkamertjes volgens hun). Daarnaast bereik je de achterban nou niet bepaald met de debatten in de 2e kamer. Hoeveel mensen stemmen daar hun tv met enige regelmaat op af? Daarnaast zijn de optredens van Thierry en Theo niet denderend in de tweede kamer. Beide erg groen en dossier kennis is lang niet altijd op niveau. Veel punten zullen ze niet scoren via een debat.

Alles in dit systeem draait om wie die grootste achterban kan opbouwen, bereiken en mobiliseren. De massa bereik je niet via het parlement. FvD zet dan ook zwaar in op social-media, contact met het volk en het constant online campagne voeren. Het FvD zal haar energie gaan steken in het verder uitbouwen van hun achterban en kanalen om die mensen en anderen te bereiken met hun boodschap. Alle politieke optredens in het parlement zijn dan ook niet meer als een side-show voor FvD.
Als jij denkt dat dit achter de facade van Baudet en het FvD schuilhoudt, moet je daar maar een BNW topic over openen.
pi_175919677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Even zien.

De belasting gaat omlaag en m'n salaris stijgt. Het is nog altijd uitstekend toeven in Nederland en van sociale onrust is geen sprake. We komen niets tekort en op alle terrein wordt ons land prima onderhouden.

Goed moment om in verzet te komen.
Gheghe.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:09:24 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175919685
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jij denkt dat dit achter de facade van Baudet en het FvD schuilhoudt, moet je daar maar een BNW topic over openen.
Je kan ook besluiten om gewoon niet meer op BNW-onzin te reageren :Y
Is maar een ideetje.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175919686
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ok, helder.
Maar je hebt niet een beetje het idee dat zijn keuze om zich te associëren met al die figuren van Vlaams Belang tot FPÖ en van die Taylor tot een Niemöller ook wel wat zegt? Zeker in combinatie met al die opmerkelijke uitspraken van Baudet?
Erg weinig.
pi_175919709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan ook besluiten om gewoon niet meer op BNW-onzin te reageren :Y
Is maar een ideetje.
Nee want dan krijg je wel 10 "ja echt he's" en 100x de vraag of wij dat niet problematisch vinden.
pi_175919713
Ach ja, van mening zijn dat het vreemd is om als zogenaamd niet-extreemrechts politicus met regelmaat contact te hebben met extreem-rechtse politici is nu ineens BNW-denken?

Natuurlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175919741
Maar ik neem aan dat Baudet binnenkort ook met Tanja Niemeijer om de tafel zit, omdat hij zich gewoon graag verdiept in alle meningen van het extremistische spectrum. Uit louter wetenschappelijke interesse.

Dat het voorlopig telkens enkel met extreem-rechts is, is toeval en valt geen enkel patroon in te herkennen. Welnee.
pi_175919742
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:11 schreef Molurus het volgende:
Ach ja, van mening zijn dat het vreemd is om als zogenaamd niet-extreemrechts politicus met regelmaat contact te hebben met extreem-rechtse politici is nu ineens BNW-denken?

Natuurlijk.
Dat heb ik dus niet gezegd. Ik zeg:

Als je een gekozen minister president ziet als een sluwe manier om het parlementair democratisch stelsel te ondermijnen, mag/hoort dat in BNW.
pi_175919749
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Erg weinig.
Ook dat is helder. Ben wel benieuwd of en zo ja wanneer jij wel tot enige kritiek kan komen.
pi_175919754
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:12 schreef Kaas- het volgende:
Maar ik neem aan dat Baudet binnenkort ook met Tanja Niemeijer om de tafel zit, omdat hij zich gewoon graag verdiept in alle meningen van het extremistische spectrum. Uit louter wetenschappelijke interesse.

Dat het voorlopig telkens enkel met extreem-rechts is, is toeval en valt geen enkel patroon in te herkennen. Welnee.
Niemand ontkent dat het gebeurd hoor.
pi_175919767
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat is helder. Ben wel benieuwd of en zo ja wanneer jij wel tot enige kritiek kan komen.
Sinds het begin al, als ik dat nodig acht. Dat heb ik dan ook gedaan.
pi_175919771
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat het gebeurd hoor.
Niemand ontkent dat het gebeurt, maar de fans praten het wel goed. Dat is juist een slag erger.
pi_175919780
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:14 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat het gebeurt, maar de fans praten het wel goed. Dat is juist een slag erger.
Er is gewoonweg niet zoveel aan de hand. Men doet alsof Baudet ook die ideeën aanhangt ofzo. Het tegenovergestelde is echter waarschijnlijker.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:15:07 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175919783
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee want dan krijg je wel 10 "ja echt he's" en 100x de vraag of wij dat niet problematisch vinden.
Reageren dat het BNW-onzin is en verder niet meer reageren dan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:11 schreef Molurus het volgende:

Natuurlijk.
Bijna dit hele topic loopt op BNW-discussies. Grove onbevestigde beschuldigingen, hele complottheoriën en nog meer van dat soort troep. Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?". Een BNW-discussie is "Het feit dat Baudet bij zo'n gek zat impliceert dat hij wel extreme ideeën moet hebben".

En nee, BNW is geen afvoerputje. Ook daar kunnen sommige zaken op een prima niveau besproken worden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175919825
Hoe mooi zou het zijn om een heel BNW topic te hebben met alle dubieuze uitspraken en etentjes van Baudet allemaal bij elkaar, zonder troep van peilingen en filmpjes van die debatten waarin ze hun facade ophouden, en fanboys die alles toch wel ontkennen? Het is gewoon niet meer dan logisch . Dit onderwerp gaat over alles wat Baudet wel danwel niet doet aan debatten en zetels en campagne.

En wat bepaalde uitspraken dan verhullen of waaruit blijkt dat het eigenlijk heel anders is dan het lijkt, dat wordt overzichtelijk weergegeven in BNW. Of desnoods in een 2e topic op pol als het BNW zo erg is. Dan krijg je 2 topics met een duidelijk doel, i.p.v. Een topic dat al bijna aan 100 zit met spam en gebash over en weer.
pi_175919838
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah. Baudet wil de vertrouwensregel in stand houden. Dat betekent concreet dat "de direct gekozen premier" alsnog de steun moet hebben van 50% van het parlement. Daardoor heeft het meteen geen nut meer om de premier direct te kiezen.

Buitengewoon slordig voorstel van Baudet. Maar hier zal hij de stemmen niet mee hebben gewonnen.
Dat is wel een puntje. Echter heeft de regering vanuit de vertrouwensregel ook de optie om het parlement naar huis te sturen (bij een conflict) en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Daarnaast is de vertrouwensregel "gewoonterecht" en dus niet wettelijk vastgelegd.

Maarja, als een dergelijk systeem zou worden ingevoerd en Wilders als MP gekozen wordt kun je er je hand voor in het vuur steken dat hij binnen no-time een motie van wantrouwen aan zijn broek heeft hangen.
pi_175919843
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Nattekat het volgende:

Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?".
Nou, vertel. Wat vind jij daarvan? Vind je het vreemd? Vind je het vanzelfsprekend?

Ik zal zelf ook even een schot voor de boeg doen: ik vind het volslagen achterlijk. En dat is redelijk onafhankelijk van de vraag of Baudet extreemrechtse ideeen heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175919888
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is gewoonweg niet zoveel aan de hand. Men doet alsof Baudet ook die ideeën aanhangt ofzo. Het tegenovergestelde is echter waarschijnlijker.
Voorlopig blijkt nergens uit dat dat waarschijnlijker is. Wat is volgens jou dan wel de reden om constant met dergelijke verderfelijke lui te associëren? Waarom neem je aan dat het zogenaamd toeval en geen patroon is? Waarom ben je elke keer zo vergevingsgezind op dit gebied?
pi_175919896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Reageren dat het BNW-onzin is en verder niet meer reageren dan?

[..]

Bijna dit hele topic loopt op BNW-discussies. Grove onbevestigde beschuldigingen, hele complottheoriën en nog meer van dat soort troep. Een POL-discussie zou zijn "Wat doet Baudet bij zo'n gek en is het wel handig dat hij dat doet?". Een BNW-discussie is "Het feit dat Baudet bij zo'n gek zat impliceert dat hij wel extreme ideeën moet hebben".

En nee, BNW is geen afvoerputje. Ook daar kunnen sommige zaken op een prima niveau besproken worden.
Doe eens een gooi dan: wat heeft Baudet 5 uur lang te bespreken met zo'n knakker?
I´m back.
pi_175919928
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Voorlopig blijkt nergens uit dat dat waarschijnlijker is. Wat is volgens jou dan wel de reden om constant met dergelijke verderfelijke lui te associëren? Waarom neem je aan dat het zogenaamd toeval en geen patroon is? Waarom ben je elke keer zo vergevingsgezind op dit gebied?
Als je zegt dat het politiek gezien dom is. Ja, ik zeg ook: niet doen. Maar als mensen hier willen horen dat dit iets betekent of blootlegt. Dat is gewoon niet het geval.
pi_175919941
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Waarom is dat waarschijnlijker? Baudet blijkt maar geen afstand te kunnen nemen van extreem-rechtse personen en denkbeelden. Maar telkens als hij merkt dat er ophef ontstaat over zijn uitspraken, optredens en ontmoetingen roept hij snel dat hij verkeerd is begrepen of dat het niks voorstelt.

Nee, ik acht de kans zeer groot dat Baudet op een lijn zit met Taylor. Dat sluit namelijk perfect aan bij zijn obsessie met ras en cultuur. Misschien dat Taylor net een tikkeltje extremer is, maar zelfs dat is de vraag.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 december 2017 @ 13:22:42 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175919950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou, vertel. Wat vind jij daarvan? Vind je het vreemd? Vind je het vanzelfsprekend?

Ik zal zelf ook even een schot voor de boeg doen: ik vind het volslagen achterlijk.
Ik vind het vooral heel gevaarlijk dat hij het doet. Het laatste wat je als politicus wil is met zulke figuren in verband worden gebracht. De achterliggende gedachte "ook mensen met andere opvattingen in contact komen" is weinig mis mee. Zelfs met de grootste extremist valt er nog een fatsoenlijke discussie te voeren als je het gewoon netjes houdt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175919962
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je zegt dat het politiek gezien dom is. Ja, ik zeg ook: niet doen. Maar als mensen hier willen horen dat dit iets betekent of blootlegt. Dat is gewoon niet het geval.
Wat is dan wel de reden dat hij constant heult met extreem-rechts? :? Help me om het te begrijpen.
pi_175919966
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Doe eens een gooi dan: wat heeft Baudet 5 uur lang te bespreken met zo'n knakker?
Zijn standpunten, wat volgens die gast zo problematisch is aan die segregatie, zodat hij dat op kan lossen. Die Taylor vind overigens vast wel meer dan alleen: de negers moeten het land uit. Misschien zegt Baudet daarover wel: flikker op ik zie dat anders.
Het kan zijn dat hij bijvoorbeeld enkel wil praten over de gevolgen van de problemen in de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')