abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 november 2017 @ 11:27:22 #1
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175314086

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.

quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.

Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document

En verder!

<O) :W
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  zondag 26 november 2017 @ 11:29:50 #2
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175314141
Veel bekvechtplezier w/
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
  zondag 26 november 2017 @ 11:33:13 #3
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175314210
Nu zijn de pietjes ook al uit de OP gesloopt :'( Die waren juist handig voor als je de code niet kent en mobiel Fok!t.
pi_175314276
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:33 schreef Lunatiek het volgende:
Nu zijn de pietjes ook al uit de OP gesloopt :'( Die waren juist handig voor als je de code niet kent en mobiel Fok!t.
Het leven zonder zwarte pieten went vanzelf hoor. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175314283
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:33 schreef Lunatiek het volgende:
Dus overbodig. Fokken doe je op je zolderkamer, niet mobiel.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175314299

Racisme is overal op de wereld te zien wanneer je racistisch denkt..

[ Bericht 21% gewijzigd door WodanIsGroot op 26-11-2017 11:44:45 ]
pi_175314322
quote:
Native American Piet is racisme :(
  zondag 26 november 2017 @ 11:45:47 #8
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175314466
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Racisme is overal wanneer je het zo graag wilt zien.
De enige die hier racisme in ziet, ben jij.
pi_175314496
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige die hier racisme in ziet, ben jij.
Nee jij, dat is het punt:
'Racisme is overal op de wereld te zien wanneer je racistisch denkt..'
pi_175314520
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar die raven bij de indiaan - zijn die nu van Odin ?
  zondag 26 november 2017 @ 11:49:28 #11
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175314541
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik zie daar geen racisme in. Jij post het alsof we dit racistisch moeten vinden...
pi_175314556
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik zie daar geen racisme in. Jij post het alsof we dit racistisch moeten vinden...
Apart dat n zwart kleurtje dan zulke pavlov reacties bij je oproept.
  zondag 26 november 2017 @ 11:52:15 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175314608
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:50 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Apart dat n zwart kleurtje dan zulke pavlov reacties bij je oproept.
Apart dat jij Zwarte Piet niet racistisch vindt terwijl je die plaatjes wel racistisch vindt.
pi_175314695
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Apart dat jij Zwarte Piet niet racistisch vindt terwijl je die plaatjes wel racistisch vindt.
Ik vind deze fotos niet racistisch, net zoals ik zwarte piet ook niet racistisch vindt.

Het gene wat ik juist niet snap is waarom jij zwarte piet wel racistisch vindt maar deze tradities op de fotos blijkbaar niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 26-11-2017 11:57:37 ]
pi_175314810
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:37 schreef WodanIsGroot het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Racisme is overal op de wereld te zien wanneer je racistisch denkt..
Als dit karikaturen van blanke mensen moeten voorstellen dan zie ik het niet moet ik eerlijk zeggen.
  zondag 26 november 2017 @ 12:14:01 #16
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175315023
Heb in een ander topic al mijn mening gegeven maar zal het hier even herhalen.

Als iedereen nou gewoon die roetveegpieten invoert ben je van dat gezeik af. En als mensen dan zeggen niet te willen buigen voor een kleine minderheid, wat voor een achterlijk klein kind ben je dan.

w/
  zondag 26 november 2017 @ 12:15:52 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315049
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als dit karikaturen van blanke mensen moeten voorstellen dan zie ik het niet moet ik eerlijk zeggen.
Net zomin als anderen een karikatuur in Zwarte Piet zien.
pi_175315071
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Daar zie ik wel degelijk een negerkarikatuur in. Je kunt stellen dat je dit zelf niet ziet, maar heel veel andere mensen zien dat wel.

Tenzij je wilt stellen dat er ook mensen zijn die in die foto's karikaturen van blanken zien zie ik niet welk punt er nou gemaakt wordt.
pi_175315087
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:14 schreef Ingolstadt het volgende:

Als iedereen nou gewoon die roetveegpieten invoert ben je van dat gezeik af. En als mensen dan zeggen niet te willen buigen voor een kleine minderheid, wat voor een achterlijk klein kind ben je dan.

w/
Eensch.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 12:19:23 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315106
quote:

Als iedereen nou gewoon die roetveegpieten invoert ben je van dat gezeik af.
Dat durf ik te betwijfelen. De groep azijnzeikers verzint gewoon weer wat anders om racistisch te noemen en verder over te klagen. Ze houden niet op tot dat het hele feest geruïneerd is, zie Amsterdam dit jaar. Juist om die reden moet je absoluut niet zomaar toegeven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2017 @ 12:21:48 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315144
quote:

w/
Dat is al geprobeerd. Voor KOZP etc. was dat niet genoeg en voor degenen die hem graag wilde laten zoals die was was het evenmin bevredigend, waarbij de toegeeflijken die bogen werden geschofferd omdat hun offer (toch veranderen) niet werd geaccepteerd.
Plus dat het racisme in de hand werkte omdat donkere mensen geen Zwarte Piet meer mochten spelen.

Het gaat helemaal niet om de kleur van Zwarte Piet voor die kleine minderheid. Het gaat hen erom aan te tonen dat institutioneel racisme altijd en overal aanwezig is in Nederland. Als dat de witten duidelijk is en ze zich daarvoor schamen is het tijd dat die schuld wordt afgekocht met een genereuze som aan herstelbetalingen. Niet aan slachtoffers van slavernij, maar aan een kleine haatdragende minderheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 26-11-2017 12:23:01 ]
  zondag 26 november 2017 @ 12:23:11 #22
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315176
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tenzij je wilt stellen dat er ook mensen zijn die in die foto's karikaturen van blanken zien zie ik niet welk punt er nou gemaakt wordt.
In elk geval de foto van de Japanse is ontegenzeggelijk een blanke karikatuur. Dat vind je ook tegenwoordig nog terug in de Japanse cultuur.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 12:23:22 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175315184
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:21 schreef Lunatiek het volgende:
Plus dat het racisme in de hand werkte omdat donkere mensen geen Zwarte Piet meer mochten spelen.
Dit is natuurlijk gewoon onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175315189
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

In elk geval de foto van de Japanse is ontegenzeggelijk een blanke karikatuur. Dat vind je ook tegenwoordig nog terug in de Japanse cultuur.
Is dit jouw perceptie, of iets dat onderdeel is van de Japanse cultuur?
pi_175315201
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat karikatuur betekent wat jij denkt dat het betekent.
wooblabalurg
pi_175315214
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat karikatuur betekent wat jij denkt dat het betekent.
Dat gevoel heb ik ook ja.
  zondag 26 november 2017 @ 12:25:48 #27
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175315244
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat raar blijft aangezien deze vorm al sinds het ontstaan een kroesharige neger werd genoemd....
Dat negeren is gewoon je oren in je vingers doen en hard lalalala roepen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175315255
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Japanners, en andere Aziaten, doen dat uit bewondering maar dat lijkt dus niet bij iedereen bekend.
wooblabalurg
  zondag 26 november 2017 @ 12:26:55 #29
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315266
quote:

w/
Het zou wel fijn zijn als je je even zou inlezen in de discussie en niet dit soort "slimme oplossingen" gaat verkondigen die in het recente verleden al hebben bewezen niet te werken.

Wat voor achterlijk klein kind ben je dan. Een ezel stoot zich in het algemeen...
pi_175315273
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat raar blijft aangezien deze vorm al sinds het ontstaan een kroesharige neger werd genoemd....
Dat negeren is gewoon je oren in je vingers doen en hard lalalala roepen.
Negeren. Leuk woord in deze context :P
  zondag 26 november 2017 @ 12:27:33 #31
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175315280
Toch een strakke actie van de Friezen _O_
Are you nuts??
pi_175315283
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:26 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Japanners, en andere Aziaten, doen dat uit bewondering maar dat lijkt dus niet bij iedereen bekend.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij geen van die foto's veel weet van de culturele achtergrond. Dus moet ik het zuiver doen met hoe het eruit ziet.

En dan kan ik alleen zeggen: 'ik zie daar geen karikatuur van de blanke mens in'.
  zondag 26 november 2017 @ 12:27:55 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175315288
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:27 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Negeren. Leuk woord in deze context :P
Owkee.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 26 november 2017 @ 12:28:35 #34
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315296
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

Die zaak is al vaker aangehaald:
https://m.metronieuws.nl/(...)etveegpiet-te-spelen
Dus geen onzin.
pi_175315310
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:27 schreef whosvegas het volgende:
Toch een strakke actie van de Friezen _O_
De Dokkumse en Mokumse twisten.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 12:30:29 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315327
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Weet jij wel wat het betekent? Zwarte Piet is net zo min een karikatuur als dat Japanse gebruik. Geen van beiden is bedoeld als een beledigende/spottende vertekening van een bevolkingsgroep. Geen van beiden heeft überhaupt wat te maken met een andere bevolkingsgroep.

Als ik nu besluit om me als Indiaan te verkleden, is dat niet automatisch een karikatuur. Dat zou het pas zijn als ik daadwerkelijk Indianen ga bespotten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175315343
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weet jij wel wat het betekent? Zwarte Piet is net zo min een karikatuur als dat Japanse gebruik. Geen van beiden is bedoeld als een beledigende/spottende vertekening van een bevolkingsgroep. Geen van beiden heeft überhaupt wat te maken met een andere bevolkingsgroep.

Als ik nu besluit om me als Indiaan te verkleden, is dat niet automatisch een karikatuur. Dat zou het pas zijn als ik daadwerkelijk Indianen ga bespotten.
Jij blijft maar denken dat deze discussie gaat over feiten, terwijl het voornamelijk gaat over perceptie.

Grow up.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 12:31:31 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315348
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

Echt, het zou me niks verbazen als over x jaar iemand daarover valt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 12:33:26 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315370
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij blijft maar denken dat deze discussie gaat over feiten, terwijl het voornamelijk gaat over perceptie.

Grow up.
Over dat laatste zinnetje in de eerste alinea valt nog wat te zeggen, maar verder leg ik precies de definitie van karikatuur uit. Dat je het er niet mee eens bent dat het nou eenmaal zo is, geeft je nog niet het recht om zo kinderachtig te reageren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2017 @ 12:39:06 #40
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315465
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dit jouw perceptie, of iets dat onderdeel is van de Japanse cultuur?
Japanners eigenen zich kenmerken toe van de blanke mens. Huidskleur, grote ronde ogen. Dat zie je daar wel vaker.

Of dat een karikatuur is? Dat kun je bij Zwarte Piet ook betwisten, want zelfs in de bronnen die uitgaan van een neger of zelf negerslaaf is het nergens de intentie een zwarte belachelijk te maken of te kleineren. Dat zou Schenkman ook niet hebben gedaan, gezien zijn achtergrond.

Zoals ergens in deeltje 87 of zo al is genoemd: de jaren '70 piet zou iets weg kunnen hebben van een negerkarikatuur maar
- afrokapsels waren toen hip, ook bij blanken. Je kunt ze nu in de feestwinkel krijgen voor een 70's feest
- het moest meer een clown zijn en wat denk je: die hebben dikke rode lippen :o :+

Afro 70's style:

Dikke rode lippen:

Deze heeft ook nog eens kroeshaar.

Een van de toenmalige populaire kindervrienden die het beeld van 70's Piet kan hebben beïnvloed:
pi_175315491
Anime is ook een karikatuur, eentje van blanke Friezen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Titia_Bergsma
,,Titia Bergsma en Petronella Muns waren de eerste twee westerse vrouwen die in de 19e eeuw Japan betraden, zij het voor korte tijd. Ze werden veelvuldig geschilderd, meestal met de kleine Johannes.

Titia Bergsma is een rol blijven spelen in de Japanse iconografie en in de Japanse kunst. De Zeeuwse vrouwen die 1665 korte tijd op Decima verbleven hadden veel minder indruk gemaakt. Zij wordt ook heden ten dage nog vaak afgebeeld op kunst- en gebruiksvoorwerpen. Naar schatting is zij sinds 1817 op ongeveer vier miljoen voorwerpen afgebeeld"
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 12:40:46 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315498
Clowns zijn racistisch dus :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175315522
In Jamaica willen al die artiesten juist blank zijn. Het zogenaamde bleeching. Zie Vybz Kartel.

Het is een trend of is dit nou ook weer racistisch.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 26 november 2017 @ 12:42:34 #44
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315534
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Echt, het zou me niks verbazen als over x jaar iemand daarover valt.
Zie Alicia hierboven: dat is een x-jaar geleden al gebeurd.
pi_175315543
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Misschien kijk ik er overheen, maar ik kan in je post geen antwoord op mijn vraag ontdekken.
  zondag 26 november 2017 @ 12:48:45 #46
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175315629
Prima als zwarte piet in de loop der tijd van uiterlijk veranderd.
Maar het moet niet worden afgedwongen door een kleine groep ziele-pieten, die de racsme kaar weer een trekt

Laatst gezien in een Geen stijl of Pownews filmpje gezien dat eeen jochie van 3 werd uitgescholden door een stel antipieten demonstranten. Hoe triest ben je :r
Are you nuts??
pi_175315654
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:48 schreef whosvegas het volgende:

Laatst gezien in een Geen stijl of Pownews filmpje gezien dat eeen jochie van 3 werd uitgescholden door een stel antipieten demonstranten. Hoe triest ben je :r
link?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 november 2017 @ 12:49:50 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315660
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:42 schreef BoneThugss het volgende:
In Jamaica willen al die artiesten juist blank zijn. Het zogenaamde bleeching. Zie Vybz Kartel.

Het is een trend of is dit nou ook weer racistisch.
Ik ken de achtergrond van de Dancehall niet. In de reggae zijn voor zover ik weet de artiesten trots op hun "zwartzijn", wat ook blijkt uit een naam als Aswad. Ze verwijzen voortdurend naar het zwarte keizerrijk Ethiopië en de Bijbelse relevantie daarvan.
Dus ik kan dat bleechen niet plaatsen.
  zondag 26 november 2017 @ 12:50:54 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315677
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:40 schreef Nattekat het volgende:
Clowns zijn racistisch dus :{w
Nee, ze krijgen dikke rode lippen van door de schoorsteen klimmen :')
pi_175315685
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

nah! 8}
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175315691
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ken de achtergrond van de Dancehall niet. In de reggae zijn voor zover ik weet de artiesten trots op hun "zwartzijn", wat ook blijkt uit een naam als Aswad. Ze verwijzen voortdurend naar het zwarte keizerrijk Ethiopië en de Bijbelse relevantie daarvan.
Soms lijkt het net alsof verschillende mensen verschillende visies en meningen hebben.
wooblabalurg
pi_175315718
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:40 schreef WodanIsGroot het volgende:
Anime is ook een karikatuur, eentje van blanke Friezen.
[ afbeelding ]

-Rabia Al-Basri
pi_175315724
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik wel.

Het wordt als 'mooi' gezien om een light-skin te hebben vrijwel al die dancehall figuren doen het.

RACISME WHITEFACE!!!!11
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 26 november 2017 @ 12:55:18 #55
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175315773
Are you nuts??
  zondag 26 november 2017 @ 12:55:44 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315780
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Soms lijkt het net alsof verschillende mensen verschillende visies en meningen hebben. Gek is dat.
Kun jij uitleggen waarom Jamaicaanse (Dancehall) artiesten blijkbaar een bleeching-hype hebben? Terwijl hun directe roots (reggae) wel erg trots op zwart waren.

Ik ken het wel van Afrikaanse culturen, maar daar heerst nog veel racisme, waardoor een lichtere huidskleur meer status geeft.
pi_175315781
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Japanners eigenen zich kenmerken toe van de blanke mens. Huidskleur, grote ronde ogen. Dat zie je daar wel vaker.

Of dat een karikatuur is? Dat kun je bij Zwarte Piet ook betwisten, want zelfs in de bronnen die uitgaan van een neger of zelf negerslaaf is het nergens de intentie een zwarte belachelijk te maken of te kleineren. Dat zou Schenkman ook niet hebben gedaan, gezien zijn achtergrond.

Zoals ergens in deeltje 87 of zo al is genoemd: de jaren '70 piet zou iets weg kunnen hebben van een negerkarikatuur maar
- afrokapsels waren toen hip, ook bij blanken. Je kunt ze nu in de feestwinkel krijgen voor een 70's feest
- het moest meer een clown zijn en wat denk je: die hebben dikke rode lippen :o :+

Afro 70's style:
[ afbeelding ]

Dikke rode lippen:
[ afbeelding ]
Deze heeft ook nog eens kroeshaar.

Een van de toenmalige populaire kindervrienden die het beeld van 70's Piet kan hebben beïnvloed:
[ afbeelding ]
Pipo de Clown was meer een august of niet?
I´m back.
  zondag 26 november 2017 @ 12:57:41 #58
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175315808
Wat een trieste lui zijn het toch:
Are you nuts??
  zondag 26 november 2017 @ 12:58:58 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315833
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Grow up.
Mijn perceptie is dat de perceptie van anti-piet racistisch is, en nu?
  zondag 26 november 2017 @ 13:00:05 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175315852
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pipo de Clown was meer een august of niet?
Ja, dat klopt. En Zwarte Piet een Harlekijn.
pi_175315862
quote:
Ik zou sws niet meer gaan als ik kleine kinderen zou hebben.
I´m back.
pi_175315891
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:58 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Mijn perceptie is dat de perceptie van anti-piet racistisch is, en nu?
Dat deden wij op de kleuterschool... als er kritiek wordt gegeven roepen "ah joh, kijk naar jezelf".
pi_175315939
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:00 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. En Zwarte Piet een Harlekijn.
Harlekijn is een paljas. Komt uit de commedia dell'arte hè.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 13:04:42 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315962
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe krijgen ze dat nou weer voor elkaar _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175315965
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:57 schreef whosvegas het volgende:
Wat een trieste lui zijn het toch:
Er is nog een lager dieptepunt.

In Reigersbos de groep antipieten die een agent met een kleurtje stond uit te schreeuwen voor 'huisneger' tijdens een antipiet protest.
Filmpje is wel verwijderd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 13:05:31 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175315980
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In Reigersbos de groep antipieten die een agent met een kleurtje stond uit te schreeuwen voor 'huisneger' tijdens een antipiet protest.
Wut _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175315990
Ach voor ene david boujenah of een michel Mazuz maakt men hier zich geen zorgen om
Alleen voor de mohammeds en achmeds. Die zijn de eeuwige slachtoffers die gekoesterd moeten worden

Maar de boujenahs, mazuz , de zemours, en de hattabs hebben weinig last van dat etnisch profileren

Ik moest klein beeje lachen trouwens om die robertson journalist:

"Ik wist vroeger ook niet dat zwarte piet racismewas ik speelde vroeger zelfs voor zwarte piet!
Ik besefte niet dat het racisme was totdat ik quinsy gario op tv zag"

Haha
  zondag 26 november 2017 @ 13:05:53 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175315995
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar zie ik wel degelijk een negerkarikatuur in. Je kunt stellen dat je dit zelf niet ziet, maar heel veel andere mensen zien dat wel.
Heel veel andere mensen (ook jij) WILLEN er een karikatuur in zien, dat is het verschil.
  zondag 26 november 2017 @ 13:06:13 #69
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316004
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 12:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien kijk ik er overheen, maar ik kan in je post geen antwoord op mijn vraag ontdekken.
Dat is onderdeel van de Japanse cultuur. Ik zou het zelf niet zo zien.
pi_175316038
Wat een ondankbaar schijtvolk :r. Taakstraf aan de ketting wat mij betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 13:08:08 ]
  zondag 26 november 2017 @ 13:08:45 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316060
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Harlekijn is een paljas. Komt uit de commedia dell'arte hè.
Jup. Maar die heeft merkwaardige roots die op iets heidens lijken terug te gaan. Waarbij je de slapstick makkelijk als een roe kunt zien.
  zondag 26 november 2017 @ 13:08:52 #72
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175316064
quote:

[..]

Dus zo hypocriet als de pest
Are you nuts??
  zondag 26 november 2017 @ 13:09:35 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 26 november 2017 @ 13:09:58 #74
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175316091
quote:
15s.gif Op zondag 26 november 2017 13:07 schreef LelijKnap het volgende:
Wat een ondankbaar schijtvolk :r. Taakstraf aan de ketting wat mij betreft.
10 jaar dwang arbeid _O-
Are you nuts??
pi_175316113
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Pieke Dassen?
Cor Witschge.
I´m back.
  zondag 26 november 2017 @ 13:11:14 #76
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316116
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat deden wij op de kleuterschool... als er kritiek wordt gegeven roepen "ah joh, kijk naar jezelf".
Waarom zou je naar feiten kijken als het alleen maar gevoel en perceptie is? Dan hoef je ook niks te veranderen, alleen zorgen dat de perceptie verandert. Dus zorgen dat door educatie dat beeld van een neger weer gewoon een beeld van de duivel wordt.
  zondag 26 november 2017 @ 13:11:39 #77
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316128
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je je even zou inlezen in de discussie en niet dit soort "slimme oplossingen" gaat verkondigen die in het recente verleden al hebben bewezen niet te werken.

Wat voor achterlijk klein kind ben je dan. Een ezel stoot zich in het algemeen...
Wat is het argument dat de roetveegpiet niet zou werken dan? In Rotterdam wordt het ook al op steeds grotere schaal ingezet en in Amsterdam wordt hij geleidelijk ook ingevoerd.
pi_175316167
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jup. Maar die heeft merkwaardige roots die op iets heidens lijken terug te gaan. Waarbij je de slapstick makkelijk als een roe kunt zien.
Roots van dit soort figuren is idd ook vaak wel ouder dan bijv. de commedia dell'arte.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 13:13:39 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175316171
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Wat is het argument dat de roetveegpiet niet zou werken dan? In Rotterdam wordt het ook al op steeds grotere schaal ingezet en in Amsterdam wordt hij geleidelijk ook ingevoerd.
Het is niet genoeg voor die zeurpieten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2017 @ 13:13:40 #80
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316172
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 12:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen. De groep azijnzeikers verzint gewoon weer wat anders om racistisch te noemen en verder over te klagen.
Interessante aanname. Zoals?
quote:
Ze houden niet op tot dat het hele feest geruïneerd is, zie Amsterdam dit jaar.
Vertel verder?
quote:
Juist om die reden moet je absoluut niet zomaar toegeven.
  zondag 26 november 2017 @ 13:14:15 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 26 november 2017 @ 13:15:05 #82
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316205
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Cor Witschge.
Pieke Dassen speelde de clown August in de Film van Ome Willem. Maar dat was geen echte august, een bepaald type clown.
  zondag 26 november 2017 @ 13:15:11 #83
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316206
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is niet genoeg voor die zeurpieten.
Wie zegt dat?
  zondag 26 november 2017 @ 13:17:04 #84
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316260
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:11 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Lees je in. KOZP vind een piet nooit kunnen, ongeacht kleur, want ook als die niet zwart is blijft het gebaseerd op een negerslaaf en dus verwerpelijk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 13:17:49 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175316270
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:13 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Interessante aanname. Zoals?

[..]

Vertel verder?

[..]

http://regio.tpo.nl/2017/(...)erleden-ook-racisme/

Ook Roetpiet was niet genoeg, dat moet je nu even op m'n blauwe ogen geloven. Heb het vaak voorbij zien komen, maar kan het niet zo snel vinden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2017 @ 13:17:57 #86
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316274
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lees je in. KOZP vind een piet nooit kunnen, ongeacht kleur, want ook als die niet zwart is blijft het gebaseerd op een negerslaaf en dus verwerpelijk.
Geef dan een bron
  zondag 26 november 2017 @ 13:18:56 #87
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175316290
quote:

[..]

Onder de filmpjes van braboneger en jandino over dit onderwerp staan ook dat soort leuzen. Echt belachelijk.
  zondag 26 november 2017 @ 13:19:35 #88
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316311
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:15 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
KOZP. Jeffrey. Quincy.
Heb je de kritiek op de Amsterdamse edelpieten vanuit die hoek niet gehoord?
pi_175316320
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben verder niet bekend met de term august...
Een august is een figuur aangekleed zoals Pipo de Clown en geschminkt als Pipo de Clown. Dus wit geschminkt met een rode lach of een rood huilend gezicht. Het kan een domme august zijn of een wat slimmere august, maar hij heeft een lagere rang in feite dan de clown.
Beetje aangever en komiek en dan is de aangever de clown en de komiek de august. Zie René van Vooren en Piet Bambergen, zeg maar. Snip en snap. Johnny en Rijk.
I´m back.
  zondag 26 november 2017 @ 13:20:07 #90
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316321
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:17 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Geef dan een bron
Lees de OP.
  zondag 26 november 2017 @ 13:21:43 #91
132458 noescom
Libertariër
pi_175316351
Pieten moeten ariërs met blond haar en blauwe ogen zijn. Dat weet iedereen.
  zondag 26 november 2017 @ 13:23:04 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175316378
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een august is een figuur aangekleed zoals Pipo de Clown en geschminkt als Pipo de Clown. Dus wit geschminkt met een rode lach of een rood huilend gezicht. Het kan een domme august zijn of een wat slimmere august, maar hij heeft een lagere rang in feite dan de clown.
Beetje aangever en komiek en dan is de aangever de clown en de komiek de august. Zie René van Vooren en Piet Bambergen, zeg maar. Snip en snap. Johnny en Rijk.
Aha. Had er nog nooit van gehoord.
pi_175316392
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Aha. Had er nog nooit van gehoord.
Het wordt niet vaak gebruikt in NL dat woord idd, heel af en toe rept iemand erover.
I´m back.
  zondag 26 november 2017 @ 13:24:46 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316410
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:21 schreef noescom het volgende:
Pieten moeten ariërs met blond haar en blauwe ogen zijn. Dat weet iedereen.
Zoals deze ja: (beeld kan als schokkend worden ervaren)
SPOILER
  zondag 26 november 2017 @ 13:26:40 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175316448
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:08 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dus zo hypocriet als de pest
Dat geld voor de extremen aan beide kanten.
pi_175316450
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

KOZP. Jeffrey. Quincy.
Maar wat geeft jou eigenlijk het idee dat deze mensen representatief zijn voor of spreken namens alle mensen die in ZP een negerkarikatuur zien?
  zondag 26 november 2017 @ 13:28:23 #97
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316482
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook Roetpiet was niet genoeg, dat moet je nu even op m'n blauwe ogen geloven. Heb het vaak voorbij zien komen, maar kan het niet zo snel vinden.
Ah de totaal niet vooringenomen website TPO. Dat je het als bron durft te gebruiken :D

Maar evengoed: het zijn geen witte pieten maar specifiek Spaanse Edelmannen. Dan kan je ze net zo goed meteen "slavendrijvers" gaan noemen, in dat opzicht logisch dat er mensen over vallen.

En dan nog een leuk detail: De voorstanders van ZP waren er ook tegen _O-

quote:
Dezelfde kritiek
Opmerkelijk genoeg kwam precies dezelfde kritiek uit kringen van pro-ZwartePiet-activisten die bezwaar maakten tegen het inruilen van Zwarte Piet voor een Spaanse edelman. Zij wezen erop dat de Spanjaarden in de zestiende eeuw flink hadden huisgehouden in steden als Zutphen, Naarden en Oudewater.
https://www.parool.nl/ams(...)het-andere~a4535433/

Heeft trouwens niks met mijn geweldige oplossing de "roetveegpiet" te maken. Die kan je niet linken aan wat voor persoon uit het verleden want die is nog maar net nieuw.
  zondag 26 november 2017 @ 13:28:40 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316489
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het wordt niet vaak gebruikt in NL dat woord idd, heel af en toe rept iemand erover.
Eigenlijk bizar dat over clowns zo weinig bekend is bij "het publiek" en dat dan maar een beetje dom wordt geroepen "vervang de Zwarte Pieten door clowns".
Dat soort mij in de discussie het meest: dat mensen zonder verstand vam zaken vanalles willen aanpassen waarvan ze niet begrijpen waarom het zo is, en dan willen vervangen door iets waar ze evenmin verstand van hebben en dus ook niet weten waarom het zo is en daar niet past.
  zondag 26 november 2017 @ 13:31:10 #99
132458 noescom
Libertariër
pi_175316542
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Eigenlijk bizar dat over clowns zo weinig bekend is bij "het publiek" en dat dan maar een beetje dom wordt geroepen "vervang de Zwarte Pieten door clowns".
Dat soort mij in de discussie het meest: dat mensen zonder verstand vam zaken vanalles willen aanpassen waarvan ze niet begrijpen waarom het zo is, en dan willen vervangen door iets waar ze evenmin verstand van hebben en dus ook niet weten waarom het zo is en daar niet past.
Zwarte Piet als mime clown. Ach, het is weer eens wat anders. Ik wil wel zien of zwarte piet uit de onzichtbare kist ontsnapt.
pi_175316545
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, ja, dat is idd wel eigenaardig. Alles heeft een geschiedenis, ook toneelfiguren zoals clowns. Ook ZP heeft geschiedenis. Zomaar lukraak alles lopen mengen is weer bizar eigenlijk.
I´m back.
  zondag 26 november 2017 @ 13:31:19 #101
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316548
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

KOZP. Jeffrey. Quincy.
Dat zijn Spaanse Edelmannen, geen roetveegpieten.
  zondag 26 november 2017 @ 13:31:20 #102
52513 whosvegas
The Trickster
pi_175316549
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat geld voor de extremen aan beide kanten.
Inderdaad
Are you nuts??
  zondag 26 november 2017 @ 13:33:12 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175316579
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

“KOZP eist zichtbare verandering van het racistische figuur Zwarte Piet. Zolang deze verandering op zich laat wachten, zullen wij de aandacht hiervoor blijven opeisen door middel van vreedzaam protest bij de landelijke Sinterklaas intocht.”

Dit is wat ze zelf zeggen. Verandering ipv helemaal weg.
pi_175316597
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

“KOZP eist zichtbare verandering van het racistische figuur Zwarte Piet. Zolang deze verandering op zich laat wachten, zullen wij de aandacht hiervoor blijven opeisen door middel van vreedzaam protest bij de landelijke Sinterklaas intocht.”

Die lui staan aangemerkt als terroristische organisatie.
pi_175316606
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:28 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Ah de totaal niet vooringenomen website TPO. Dat je het als bron durft te gebruiken :D

Maar evengoed: het zijn geen witte pieten maar specifiek Spaanse Edelmannen. Dan kan je ze net zo goed meteen "slavendrijvers" gaan noemen, in dat opzicht logisch dat er mensen over vallen.

En dan nog een leuk detail: De voorstanders van ZP waren er ook tegen _O-

[..]

https://www.parool.nl/ams(...)het-andere~a4535433/

Heeft trouwens niks met mijn geweldige oplossing de "roetveegpiet" te maken. Die kan je niet linken aan wat voor persoon uit het verleden want die is nog maar net nieuw.
met mijn geweldige oplossing?

de roetveegpiet was er honderd jaar geleden al :7
dit is de Roetveegpiet uit 1920

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175316618
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

_O-

Nog zo'n bijzondere uitspraak die zo vaak voorbij komt dat mensen het werkelijk gaan geloven.
  zondag 26 november 2017 @ 13:35:18 #107
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316623
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar wat geeft jou eigenlijk het idee dat deze mensen representatief zijn voor of spreken namens alle mensen die in ZP een negerkarikatuur zien?
Ik vind ze niet representatief. Ze spreken niet namens iedereen die er een negerkarikatuur in zien. Wel krijgen ze de meeste aandacht en hebben ze veel meelopers en hun "argumenten" worden daardoor makkelijk overgenomen. Vrijwel alles wat je in de media hoort over anti-piet komt uit die actiegroepjes.
Ze zijn organisatorisch verbonden aan de stichting voor herstelbetalingen.

Een tegengeluid zoals de docu van Scheer krijgt geen plek op de nationale tv. Sunny wel. Dus tja, wat is representatief nog?
  zondag 26 november 2017 @ 13:35:48 #108
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316636
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

met mijn geweldige oplossing?

de roetveeg piet was er honderd jaar geleden al :7
dit is de Roetveeg piet uit 1920

[ afbeelding ]
Ik zeg niet dat ik hem heb bedacht, maar ik ben er een voorstander van. Maar goed, daar gaat het verder niet om.
  zondag 26 november 2017 @ 13:36:13 #109
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316647
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:31 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Dat zijn Spaanse Edelmannen, geen roetveegpieten.
Maar KOZP ziet het nog steeds als racisme.
  zondag 26 november 2017 @ 13:36:35 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175316651
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik zie ze dan ook als de extreme uiting van de anti kant, ben er dus geen fan van.
Maar dat ze stellen dat het piet figuur geheel moet verdwijnen of zelfs het Sinterklaasfeest als totaal klopt niet. Dat stellen ze niet.
  zondag 26 november 2017 @ 13:36:51 #111
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316657
Dat de malle site "DagelijkseStandaard" ook als serieuze bron in de OP wordt gegeven trouwens :') man man man
pi_175316677
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik vind ze niet representatief. Ze spreken niet namens iedereen die er een negerkarikatuur in zien.
Mooi, dan zijn we het daarover eens. Wat natuurlijk wel de vraag oproept waarom we alleen naar die groep zouden moeten kijken.

quote:

Wel krijgen ze de meeste aandacht
Van voornamelijk pro-pieten. Ook dat vind ik wonderlijk.

quote:

en hebben ze veel meelopers en hun "argumenten" worden daardoor makkelijk overgenomen.
Door pro-pieten.

quote:

Dus tja, wat is representatief nog?
Een belangrijke vraag die zeker pro-pieten hier zichzelf eens wat vaker zouden moeten stellen.
  zondag 26 november 2017 @ 13:37:55 #113
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316682
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Maar KOZP ziet het nog steeds als racisme.
Maar je heb nu nog steeds niet een bron gegeven waaruit blijkt dat KOZP tegen de roetveegpiet is, terwijl je het wel steeds beweert.
  zondag 26 november 2017 @ 13:38:04 #114
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316685
quote:

[..]

Wat begrijp je niet aan "kick out"?
Is "alle Turken het land uit" een oproep tot verwijdering van Turken, of tot een aanpassing van Turken in iets anders?
  zondag 26 november 2017 @ 13:39:08 #115
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316704
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is "alle Turken het land uit" een oproep tot verwijdering van Turken, of tot een aanpassing van Turken in iets anders?
Kick out zwarte piet. Niet roetveegpiet, kleurenpiet of wat voor piet dan ook (behalve dan de spaanse edelmannen maar dat zijn geen pieten maar edelmannen)
  zondag 26 november 2017 @ 13:39:14 #116
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175316706
quote:

[..]

Zp hebben ze het over, de zwarte piet. Die willen ze idd niet.
Maar ze stellen letterlijk dat ze een verandering willen.
pi_175316714
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-

Nog zo'n bijzondere uitspraak die zo vaak voorbij komt dat mensen het werkelijk gaan geloven.
Lach er maar om.
  zondag 26 november 2017 @ 13:39:26 #118
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316715
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:37 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Maar je heb nu nog steeds niet een bron gegeven waaruit blijkt dat KOZP tegen de roetveegpiet is, terwijl je het wel steeds beweert.
Ik ga voor luie lezers in deze reeks echt niet voor ieder topic die artikelen opnieuw opzoeken. Steek er een beetje moeite in als het je interesseert en blijf anders weg met je spuit-elf gedrag.
pi_175316730
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:35 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik hem heb bedacht, maar ik ben er een voorstander van. Maar goed, daar gaat het verder niet om.
je schreef anders wel > met mijn geweldige oplossing de "roetveegpiet"

soort willy wortel opmerking dus :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175316739
quote:

[..]

Pssst.... zwarte piet bestaat niet. Turken bestaan wel.

Laten we nou niet doen alsof ZP zelf wordt gediscrimineerd, dat kan helemaal niet. :D
  zondag 26 november 2017 @ 13:40:32 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175316751
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ga voor luie lezers in deze reeks echt niet voor ieder topic die artikelen opnieuw opzoeken. Steek er een beetje moeite in als het je interesseert en blijf anders weg met je spuit-elf gedrag.
Nogmaals, ze stellen letterlijk dat ze veranderingen willen. Ik heb een citaat van ze geplaatst erover.
pi_175316753
Zou er ook maar één kind zich druk maken als Zwarte Piet er in meerdere variaties zou komen ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_175316754
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik zie ze dan ook als de extreme uiting van de anti kant, ben er dus geen fan van.
Maar dat ze stellen dat het piet figuur geheel moet verdwijnen of zelfs het Sinterklaasfeest als totaal klopt niet. Dat stellen ze niet.
Dat stellen ze wel overal waar ze 'demonstreren'.

Ik kan ook op een internetsite dingen schrijven. Maakt het nog niet waar.
pi_175316759
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:39 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Lach er maar om.
Ridicule is the only weapon that can be used against unintelligible propositions.
pi_175316775
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:40 schreef Pedroso het volgende:
Zou er ook maar één kind zich druk maken als Zwarte Piet er in meerdere variaties zou komen ?
Ja

pi_175316797
In deze reeks en in de laatste 5 deeltjes zijn verschillende youtube stukjes en krantenartikelen geweest waarin verschillende KOZP en ook andere anti-pieten aangeven sdat zij niet zullen stoppen totdat overal alle pieten verdwenen zijn.

En nee, ik ga ze niet voor je opzoeken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 26 november 2017 @ 13:42:25 #127
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316798
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wie is er hier nu lui? Waarom geen bronnen geven voor wat je allemaal beweert :)
pi_175316805
quote:

[..]

Ze eisen,zozo,wij eisen ook, dat ze ophouden met die flauwekul en ons met rust laten
Er is al genoeg veranderd, en die vreedzame protesten die kennen we wel inmiddels van voorgaande edities.
pi_175316819
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:41 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja

Je kunt kinderen laten janken om de grootst mogelijke onzin.

SPOILER
  zondag 26 november 2017 @ 13:43:39 #130
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316845
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

_O-

Wat klopt er dan niet aan?
Link: https://www.rijksoverheid(...)ingsbeeld-terrorisme
pi_175316851
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ridicule is the only weapon that can be used against unintelligible propositions.
In de 46e editie van het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland van de Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding is de anti-racistische groep Kick Out Zwarte Piet opgenomen in de lijst.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2017 @ 13:44:09 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175316859
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je kunt kinderen laten janken om de grootst mogelijke onzin.

SPOILER
Dat is toch niet relevant voor de vraag?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175316862
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:42 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Wie is er hier nu lui? Waarom geen bronnen geven voor wat je allemaal beweert :)
Vaste users hebben die bronnen meestal al meerdere keren gepost. We gaan ze niet voor iedere nieuwe deelnemer opnieuw opzoeken.
  zondag 26 november 2017 @ 13:44:42 #134
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175316864
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:42 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Die heb ik allang gegeven. Zie de vorige topics. Ik heb ze allemaal gelezen, jij duidelijk niet.
pi_175316866
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet aan?
Link: https://www.rijksoverheid(...)ingsbeeld-terrorisme
Daar staat niet dat KOZP gezien wordt als een terroristische organisatie. Dus niks ervan klopt.
  zondag 26 november 2017 @ 13:45:31 #136
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175316892
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vaste users hebben die bronnen meestal al meerdere keren gepost. We gaan ze niet voor iedere nieuwe deelnemer opnieuw opzoeken.
Interessante manier van discussiëren, ze gewoon te lui noemen dat ze geen 107 voorgaande delen gaan teruglezen.
pi_175316895
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

In de 46e editie van het Dreigingsbeeld Terrorisme Nederland van de Nationaal Coördinator Terrorisme Bestrijding is de anti-racistische groep Kick Out Zwarte Piet opgenomen in de lijst.
Dat is geen lijst van 'terroristische organisaties'.

Als KOZP werd aangemerkt als een terroristische organisatie dan zou die organisatie verboden zijn. Da's niet het geval.
pi_175316898
Kick Out KOZP!
  zondag 26 november 2017 @ 13:45:57 #139
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175316899
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat stellen ze wel overal waar ze 'demonstreren'.

Ik kan ook op een internetsite dingen schrijven. Maakt het nog niet waar.
Laat eens zien dan dat ze dat stellen... Want ik ken die voorbeelden niet, wel dat ze nogal fel zijn op zp.
pi_175316927
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Droom rustig verder :Y)
pi_175316935
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:45 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Interessante manier van discussiëren, ze gewoon te lui noemen dat ze geen 107 voorgaande delen gaan teruglezen.
Zoek op youtube maar naar filmpjes van Afriyie, die heeft meerdere keren duidelijk gemaakt wat het doel is van KOZP
pi_175316952
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uhu.

Weten we ook weer aan welke kant jij staat.
pi_175316954
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:46 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Droom rustig verder :Y)
Jij ook.
pi_175316967
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Uhu.

Weten we ook weer aan welke kant jij staat.
Was dat nog niet bekend dan?

Of ben ik in jouw droomwereldje nu ook een terrorist?
pi_175316974
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Laat eens zien dan dat ze dat stellen... Want ik ken die voorbeelden niet, wel dat ze nogal fel zijn op zp.
Genoeg over te vinden op YT.
  zondag 26 november 2017 @ 13:49:16 #146
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175317007
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zoek op youtube maar naar filmpjes van Afriyie, die heeft meerdere keren duidelijk gemaakt wat het doel is van KOZP
Geen zp meer. Dat is idd wel duidelijk en dat ze daar nogal fel op zijn ook (en daarin naar mijn mening te ver gaan).
pi_175317012
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Neuh.

Iemand die extremisten steunt in hun malle ideeën.
  zondag 26 november 2017 @ 13:50:51 #148
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175317039
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, staat gewoon op hun website.

Niet handig om pertinente onzin te verkondigen hier.
pi_175317044
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:49 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Neuh.

Iemand die extremisten steunt in hun malle ideeën.
Terroristische organisaties, echt terroristische organisaties, zijn een vrij serieus iets. Dit labeltje te pas en te onpas gebruiken voor clubjes waar je het niet mee eens bent vind ik nogal dubieus.
  zondag 26 november 2017 @ 13:51:04 #150
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317048
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:37 schreef Molurus het volgende:

Van voornamelijk pro-pieten.
Nee. In de media. Geef jij maar eens een aantal zinnige artikelen uit de anti-piethoek van mensen die niet aan KOZP zijn gelieerd en aangeven dat ze KOZP niet representatief vinden (en er dus een andere mening op na houden).
De enige die ik kan vinden zijn in de lijn van "ja, negerkarikatuur, maar ach, als het niet verandert is het ook prima, heb er verder geen last van."
pi_175317075
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. In de media.
De media geven jou gewoon het nieuws waar jij op geilt.
  zondag 26 november 2017 @ 13:51:56 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175317079
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Genoeg over te vinden op YT.
Aangezien jij die filmpjes e.d. kent, geef dan even een vb. Dat ze dus vanuit kozp, sprekende voor de organisatie helemaal geen piet of sinterklaasfeest meer willen ipv een veranderde piet zonder raciale kenmerken (in hun ogen).

Het enige wat ik weet is dat die organisatie zelf kenbaar maakt dat het om verandering gaat, niet om geheel verdwijnen.
  zondag 26 november 2017 @ 13:52:27 #153
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317094
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Terroristische organisaties, echt terroristische organisaties, zijn een vrij serieus iets. Dit labeltje te pas en te onpas gebruiken voor clubjes waar je het niet mee eens bent vind ik nogal dubieus.
Ga klagen bij de AIVD dan.
pi_175317098
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:45 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Je bent trouwens niet de 1e die daarna vraagt. Het argument: 'maak er gewoon een roetveegpiet van dan is het probleem opgelost' komt elke paar deeltjes weer terug. Iedere keer door nieuwe users.

Evenals vele andere suggesties die bij voorbaat kansloos zijn.

Het is niet alsof ik een database heb waarop ik kant en klaar artikels, quotes, filmfragmenten of andere bron paraat heb voor iedere vraag die bij herhaling gesteld word.
pi_175317102
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:50 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

De PVV heet ook Partij van de Vrijheid.

Trap er niet in.
pi_175317106
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier openlijk je sympathie uitspreken voor extreemlinkse antiracistische actiegroepen
lijkt me niet zo heel slim :7
pi_175317136
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Aangezien jij die filmpjes e.d. kent, geef dan even een vb. Dat ze dus vanuit kozp, sprekende voor de organisatie helemaal geen piet of sinterklaasfeest meer willen ipv een veranderde piet zonder raciale kenmerken (in hun ogen).

Het enige wat ik weet is dat die organisatie zelf kenbaar maakt dat het om verandering gaat, niet om geheel verdwijnen.
Typ in "KOZP vs PowNed". Zoek en gij zult vinden.
pi_175317150
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:54 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Typ in "KOZP vs PowNed". Zoek en gij zult vinden.
Of GS.
  zondag 26 november 2017 @ 13:55:08 #159
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175317156
quote:

[..]

Oh?

zondag 26 november 2017 @ 13:55:16 #160
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317159
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

De media geven jou gewoon het nieuws waar jij op geilt.
Nee. Het gaat vooral over tv. Ik heb niet eens een tv. Ik baseer het op wat ik lees over wat er op tv is, o.a. in deze topicreeks, want ik lees ook geen kranten. Alleen artikelen (pro en contra) die hier gelinkt worden. Maar zoals ik vroeg: geef dan voorbeelden van anti-piet tegengeluiden of stop met janken.
pi_175317178
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:52 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ga klagen bij de AIVD dan.
De AIVD is niet verantwoordelijk voor de idiote conclusies die hier worden getrokken uit hun rapporten.
  zondag 26 november 2017 @ 13:57:07 #162
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175317201
quote:
Dit zijn gewoon een paar individuen die dat vinden. Ik ken geen massale groepen die ervoor zijn om wat voor pieten dan ook allemaal te verbieden
pi_175317212
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee. Het gaat vooral over tv. Ik heb niet eens een tv. Ik baseer het op wat ik lees over wat er op tv is, o.a. in deze topicreeks, want ik lees ook geen kranten. Alleen artikelen (pro en contra) die hier gelinkt worden. Maar zoals ik vroeg: geef dan voorbeelden van anti-piet tegengeluiden of stop met janken.
Je haalt niet alleen hier je nieuws.
pi_175317241
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of GS.
Ook, ja.
pi_175317243
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:57 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Dit zijn gewoon een paar individuen die dat vinden. Ik ken geen massale groepen die ervoor zijn om wat voor pieten dan ook allemaal te verbieden
Dat geven mensen als Jandindo en Braboneger ook aan.
  zondag 26 november 2017 @ 13:59:42 #166
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175317260
quote:
Wat is je bedoeling met dit filmpje? Want er wordt nergens gezegd dat verandering niet goed genoeg zou zijn.
Wel zijn het mensen die fel tegen zp zijn en net te horen hebben gekregen dat de rechter er niets aan gaat doen.
pi_175317282
quote:

[..]

Zo ook in het geval van zwarte piet.
pi_175317288

Vorig jaar ook al 200 gekkies opgepakt omdat ze op een andere plaats waren gaan staan.
  zondag 26 november 2017 @ 14:01:00 #169
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317295
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je bent trouwens niet de 1e die daarna vraagt. Het argument: 'maak er gewoon een roetveegpiet van dan is het probleem opgelost' komt elke paar deeltjes weer terug. Iedere keer door nieuwe users.

Evenals vele andere suggesties die bij voorbaat kansloos zijn.

Het is niet alsof ik een database heb waarop ik kant en klaar artikels, quotes, filmfragmenten of andere bron paraat heb voor iedere vraag die bij herhaling gesteld word.
In principe was de (huidige) OP bedoeld om de relevante links etc in te plaatsen om die eeuwig herhalende vragen te kunnen beantwoorden. Daarvoor heb ik indertijd alle voorgaande delen in de reeks doorgenomen.
Maar om relevant te blijven moet de OP wel bijgewerkt worden als er nieuwe FAQ's komen, nieuwe filmpjes en feiten.
Je zou alle links/feiten over de Slag bij Oldehaske in een spoiler kunnen zetten (om de OP niet te lang te maken). Ook de edelpieten en de reactie van KOZP horen in de OP.
pi_175317299
quote:

[..]

Anekdotisch bewijs, beste bewijs.
pi_175317315
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 13:50 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Ben ik toch weer zo stom om er in te trappen:

Vanaf 5.39

Op het account van Roberson staan zeker 5 van die fragmenten waar ze tegen roetveegpieten spreken en voor gehele afschaffing van pieten.

Nou Ingol, dat zoekt al makkelijker he.
  zondag 26 november 2017 @ 14:03:21 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317367
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

De AIVD is niet verantwoordelijk voor de idiote conclusies die hier worden getrokken uit hun rapporten.
Jij ontkent dat de AIVD KOZP en die andere groep als serieuze dreiging ziet.
pi_175317371
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hier openlijk je sympathie uitspreken voor extreemlinkse antiracistische actiegroepen
lijkt me niet zo heel slim :7
Het openlijk uitspreken van je sympathie voor het afsluiten van snelwegen en binnenvallen van scholen is ook niet slim.

Maar het is geen van beide verboden.
pi_175317415
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jij ontkent dat de AIVD KOZP en die andere groep als serieuze dreiging ziet.
Ik ontken dat KOZP formeel wordt aangemerkt als terroristische organisatie, ja.

Op die lijst staan ze gewoon niet. Zou ook vreemd zijn, anders zou KOZP en lidmaatschap daarvan zwaar strafbaar zijn.

Dit is de lijst:

SPOILER
Daar staan ze gewoon niet op.
pi_175317442
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik vind deze fotos niet racistisch, net zoals ik zwarte piet ook niet racistisch vindt.

Het gene wat ik juist niet snap is waarom jij zwarte piet wel racistisch vindt maar deze tradities op de fotos blijkbaar niet.

Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 26-11-2017 11:57:37
pi_175317447
Ja, neonazi's mogen ook protesteren, helaas.

Het liefste zou ik zien dat ze gewoon verbieden om te mogen demonstreren tijdens intochten.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 14:07:53 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_175317472
Sinterklaasfeest kan beter afgeschaft worden. Het kinderfeest is door volwassenen voorgoed verpest.
pi_175317498
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:06 schreef BoneThugss het volgende:

Het liefste zou ik zien dat ze gewoon verbieden om te mogen demonstreren tijdens intochten.
Zoals vaker gezegd: daar zul je dan wel algemene regels voor moeten bedenken.

"Het mag niet bij Sinterklaasintochten" is veel te arbitrair.
  zondag 26 november 2017 @ 14:09:00 #179
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175317500
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Vanaf 5.39

Op het account van Roberson staan zeker 5 van die fragmenten waar ze tegen roetveegpieten spreken en voor gehele afschaffing van pieten.

Zoals ik al zei, geen enkele prominente actiegroep die heel “piet” wil afschaffen, maar wel een paar individuen in een paar filmpjes. Nou, bravo.
  zondag 26 november 2017 @ 14:09:12 #180
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175317506
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Vanaf 5.39

Dat vrouwtje zegt niet dat roetpiet niet goed is, maar dat roetpiet naast zp niet goed genoeg is (dus beide naast elkaar, ze zegt 50% roetpiet is niet genoeg). Verder wil ze ook de kleding veranderen.
Maar nergens zegt ze geen piet figuur meer, ook zij, die aardig ver gaat in wat ze wil veranderen spreekt over verandering en niet over geheel weg.
pi_175317510
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:07 schreef Lavenderr het volgende:

Sinterklaasfeest kan beter afgeschaft worden. Het kinderfeest is door volwassenen voorgoed verpest.
Zo langzaam aan kan ik het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn.
pi_175317551
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals vaker gezegd: daar zul je dan wel algemene regels voor moeten bedenken.

"Het mag niet bij Sinterklaasintochten" is veel te arbitrair.
Gewoon niet tijdens sinterklaasoptochten waar kleine kinderen bij zijn. Wat dat betreft sta ik 100 procent achter de mening van de Friezen, niet protesteren tijdens de intocht. De rest van het jaar gaan ze hun gang maar.
pi_175317552
Is dit het moment om over andere kwalijke aspecten van het feest te gaan praten ? Zoals een Rooms Katholiek bisschop die aan kinderen zit (ook al is hij volgens het populaire liedje gecastreerd) ;) ?
  zondag 26 november 2017 @ 14:10:59 #184
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317555
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 13:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je haalt niet alleen hier je nieuws.
Voornamelijk wel.
De rest is meer achtergrondinformatie waarvan ik via Facebook (mensen die zich serieus met de materie bezighouden) linkjes krijg.

Bovendien is het echte nieuws voor deze reeks marginaal. De reeks lijkt alleen veel nieuws te zijn omdat steeds weer mensen naar de bekende weg vragen. Herhaling van zetten, steeds dezelfde argumemten, steeds blijven doordrammmen over gepasseerde zaken. En trollen. Oude koeien uit de sloot halen, steeds opnieuw de ontdekking van Schenkman als "verlosser". Ik ben er wel een beetje klaar mee. Het enige waar ik al jaren op wacht is het antwoord op de vraag "met welke aanpassing van Zwarte Piet zou de groep rond Jeffrey en Quincy wel akkoord gaan?"

Gelukkig hebben we C&H nog.
  zondag 26 november 2017 @ 14:11:04 #185
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_175317557
Gelukkig hebben we nog geen discussie over de kerstman
pi_175317583
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gewoon niet tijdens sinterklaasoptochten waar kleine kinderen bij zijn. Wat dat betreft sta ik 100 procent achter de mening van de Friezen, niet protesteren tijdens de intocht. De rest van het jaar gaan ze hun gang maar.
Is dat dan het algemene criterium? Er mag niet gedemonstreerd zijn als zich in straal X kleine kinderen bevinden?

Gaat dat werken, denk je?
pi_175317584
quote:
Dit hoor je ook ieder jaar weer.

95 procent van allen mensen in Nederland is wel klaar met de discussie en viert het gewoon zoals ze altijd deden.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 14:11:57 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175317588
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

een kinderfeest afschaffen omdat volwassen niet volwassen kunnen doen vind ik wat unfair
pi_175317592
quote:
Nee hoor, bijna overal is het uitsluitend feest.
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:09 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, geen enkele prominente actiegroep die heel “piet” wil afschaffen, maar wel een paar individuen in een paar filmpjes. Nou, bravo.
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat vrouwtje zegt niet dat roetpiet niet goed is, maar dat roetpiet naast zp niet goed genoeg is (dus beide naast elkaar, ze zegt 50% roetpiet is niet genoeg). Verder wil ze ook de kleding veranderen.
Maar nergens zegt ze geen piet figuur meer, ook zij, die aardig ver gaat in wat ze wil veranderen spreekt over verandering en niet over geheel weg.
Zoek lekker dat account van Roberson door, daar vind je vele van dergelijke stukjes. Ook waarin ze letterlijk zeggen dat ze niet zullen stoppen met actievoeren tot overal piet is verdwenen.

En anders lees je de laatste paar stukjes in deze reeks door.
pi_175317596
quote:
Submissie.
  zondag 26 november 2017 @ 14:12:15 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317598
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:10 schreef Kassamiep het volgende:
Is dit het moment om over andere kwalijke aspecten van het feest te gaan praten ? Zoals een Rooms Katholiek bisschop die aan kinderen zit (ook al is hij volgens het populaire liedje gecastreerd) ;) ?
Mag gelijk ingeruild worden voor een Zwarte Klaas of Klaasoom.
pi_175317610
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat dan het algemene criterium? Er mag niet gedemonstreerd zijn als zich in straal X kleine kinderen bevinden?

Gaat dat werken, denk je?
Er mag tijdens intochten niet geprotesteerd worden. Kleine kinderen of niet.

Gelukkig zijn ze daar ook mee bezig in Den Haag.
pi_175317620
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:10 schreef Kassamiep het volgende:
Daar durf ik al niet over te beginnen, maar een als bisschop verklede man als opperhoofd van een kinderfeestje is in principe ook behoorlijk smakeloos ja. :D
pi_175317623
quote:

[..]

Schaf het voor jezelf af.

Ipv het anderen te verplichten om het af te schaffen omdat je denkt te voelen dat weer anderen een probleem met het feest hebben, dat is nogal stom namelijk.
pi_175317641
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:11 schreef KingRadler het volgende:
Gelukkig hebben we nog geen discussie over de kerstman
Er is ieder jaar discussie over de kerstman. Zijn elfjes zijn kwetsend voor "little people"; hij leidt de aandacht af van Jezus, hij bespot dikke mensen, hij misbruikt arme rendieren etc :P
pi_175317642
pi_175317648
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

een kinderfeest afschaffen omdat volwassen niet volwassen kunnen doen vind ik wat unfair
Wat wil je dan? Kinderen inspraak daarin geven?

Het zal die kinderen sowieso worst zijn lijkt me.

Deze discussie gaat al lang niet meer over het belang van kinderen.
pi_175317664
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er mag tijdens intochten niet geprotesteerd worden. Kleine kinderen of niet.

Gelukkig zijn ze daar ook mee bezig in Den Haag.
Sinterklaas opnemen in wetgeving zie ik echt niet gebeuren.
  zondag 26 november 2017 @ 14:16:13 #199
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175317705
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Zoek lekker dat account van Roberson door, daar vind je vele van dergelijke stukjes. Ook waarin ze letterlijk zeggen dat ze niet zullen stoppen met actievoeren tot overal piet is verdwenen.

En anders lees je de laatste paar stukjes in deze reeks door.
Zp is verdwenen ja. Dat is dan ook wat actiegroep steeds stelt, dat ze zp niet meer willen. Ze hebben het niet over een veranderde vorm zonder die raciale kenmerken (weer, in hun ogen).

Zij zijn niet zoals mij van mening dat een mix van zp en roetpiet/kleurpiet e.d. een mooi compromis zal zijn. Zij vinden niet zoals ik dat dan iedereen het fijn op zijn eigen manier kan vieren.
pi_175317709
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het zou niet de eerste keer zijn. Al was het in de 16e eeuw meer een totaalverbod ;)
pi_175317737
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Er is ieder jaar discussie over de kerstman. Zijn elfjes zijn kwetsend voor "little people"; hij leidt de aandacht af van Jezus, hij bespot dikke mensen, hij misbruikt arme rendieren etc :P
Veel (niet-blanke) kinderen zijn ongelijkheidsslachtoffers omdat ze minder cadeautjes krijgen van de blanke dikzak, opper-kapitalist.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 14:18:54 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175317773
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Kinderen inspraak daarin geven?

Het zal die kinderen sowieso worst zijn lijkt me.

Deze discussie gaat al lang niet meer over het belang van kinderen.
gewoon ophouden met die discussie?

of gewoon die discussie buiten het zicht van de kinderen blijven voeren ... kies maar
pi_175317785
Haha, de Kerstman. Niet 'uitgevonden' door Coca-Cola, wel verantwoordelijk voor hoe 'we' het tegenwoordig vieren.

Lilliputters zouden zich wel eens beledigd kunnen voelen!
  zondag 26 november 2017 @ 14:20:44 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175317817
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is ook niet nodig, zolang een burgemeester bij het uitgeven van vergunningen maar rekening houdt met de aanwezigheid van kinderen bij zulke evenementen.

Niet dat die anti-pieten zich ook maar iets daarvan zullen aantrekken.
pi_175317947
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Zp is verdwenen ja. Dat is dan ook wat actiegroep steeds stelt, dat ze zp niet meer willen. Ze hebben het niet over een veranderde vorm zonder die raciale kenmerken (weer, in hun ogen).

Zij zijn niet zoals mij van mening dat een mix van zp en roetpiet/kleurpiet e.d. een mooi compromis zal zijn. Zij vinden niet zoals ik dat dan iedereen het fijn op zijn eigen manier kan vieren.
Dan zijn we het er over eens dat zp veranderen in roetveegpieten niet de ultieme oplossing is zoals Ingol steld.

Nog even los van wat die 95% aan voorstanders van dat idee vinden.
pi_175317951
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

of gewoon die discussie buiten het zicht van de kinderen blijven voeren ... kies maar
Buiten het zicht van de kinderen natuurlijk. Laat iedereen lekker zelf weten hoe hij / zij het thuis viert en laat de plaatselijke gemeente over het wel of niet van Zwarte Pieten / Roetveegpieten / gekleurde Pieten gaan.
pi_175318007
Vind ik ook. Tegenstanders moeten gewoon het recht hebben om te zeggen waar ze zich ongemakkelijk bij voelen. En met de meeste van hun punten kan je ook best een compromis sluiten.

Gillen tijdens een intocht en het feestje voor ouders en kinderen verpesten is een minder tof idee.
  zondag 26 november 2017 @ 14:32:17 #208
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175318081
Als Zwarte Piet nou gewoon ondergronds gaat. Geheime huiskamerfeesten, codetaal. Dan kunnen de antifa's doen alsof ze iets bereikt hebben en kunnen de pieten doen alsof antifa niet bestaat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_175318132
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2017 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als Zwarte Piet nou gewoon ondergronds gaat. Geheime huiskamerfeesten, codetaal. Dan kunnen de antifa's doen alsof ze iets bereikt hebben en kunnen de pieten doen alsof antifa niet bestaat.
Maar wat moet Pegida/NVU dan doen als ze geen scholen meer mogen binnenvallen om pro-piet stickers uit te delen ?
pi_175318147
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het openlijk uitspreken van je sympathie voor het afsluiten van snelwegen en binnenvallen van scholen is ook niet slim.

Maar het is geen van beide verboden.
De boeren uit Friesland en de zwarte pieten staan niet op op de lijst van justitie en komen niet voor in het Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme dat is het verschil.
pi_175318160
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Maar wat moet Pegida/NVU dan doen als ze geen scholen meer mogen binnenvallen om pro-piet stickers uit te delen ?
Dat waren ouders.
En Pegida/NVU zullen vast wel genoeg idiote dingen blijven doen. Maak je daarom maar niet druk.
pi_175318184
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat waren ouders.
Nee hoor. Dat was een groep geleid door Hugo Kuijper; oud Pegida voorman, nog altijd actief NVUlid en groot fan van het posten van anti-moslim boodschappen op Facebook.
  zondag 26 november 2017 @ 14:37:44 #213
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175318191
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:34 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dan gaan ze maar de straat vegen en oude dametjes helpen oversteken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_175318194
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:37 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat was een groep geleid door Hugo Kuijper; oud Pegida voorman, nog altijd actief NVUlid en groot fan van het posten van anti-moslim boodschappen op Facebook.
En Pegida/NVU zullen vast wel genoeg idiote dingen blijven doen. Maak je daarom maar niet druk.
  zondag 26 november 2017 @ 14:40:17 #215
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_175318260
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mensen die de piet in een andere vorm willen behouden komen zeker niet aan bod in dat soort filmpjes?
pi_175318389
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:40 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Mensen die de piet in een andere vorm willen behouden komen zeker niet aan bod in dat soort filmpjes?
Jouw stelling was het dat als je de zp vervangt in roetveegpieten dat dan het probleem opgelost zou zijn.

Verder lopen er bij KOZP en NMBF voornamelijk radicalen rond die er alles aan zullen doen om piet uit Nederland te krijgen. En als dat lukt dan gaan ze dodenherdenkingen verstoren, eisen dat straatnamen veranderen, herstelbetalingen afdwingen en allerlei andere debiele dingen om de witte racistische Nederlander ongemakkelijk bij te laten voelen.
pi_175318487

Lekker wijf wel.

Wat een 'logica', mensen die Sinterklaas vieren met ZP, dus Pietje of Jantje, zijn geen racisten maar ZP is wel een 'racistische karikatuur'. :') _!

U bent absoluut geen racist tenzij u het gelaat zwart maakt op een feestdag.
pi_175318504
Bij een bepaalde groep stopt het niet. Ook niet bij een roetveeegpiet niet.
pi_175318527
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:48 schreef BoneThugss het volgende:

Lekker wijf wel.

Wat een 'logica', mensen die Sinterklaas vieren met ZP, dus Pietje of Jantje, zijn geen racisten maar ZP is wel een 'racistische karikatuur'. :') _!

U bent absoluut geen racist tenzij u het gelaat zwart maakt op een feestdag.
Die is 14 of iets in die buurt.
pi_175318593
Dreigingsbeeld Terrorisme:

''Het is uiteraard een kwalijke zaak, dat een door de burgemeester goedgekeurde betoging als gevolg van eigenrichting geen doorgang kan vinden. Maar dat hun anti-Piet-actie in Dokkum werd verhinderd, betekent niet automatisch dat KOZP een frisse club is. Toevallig twee dagen na “de slag om Dokkum” verscheen het maandelijkse rapport Dreigingsbeeld Terrorisme van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Dat maandrapport gaat grotendeels over terrorisme en jihadisme, maar aan het slot worden enkele hoofdstukjes gewijd aan de polarisatie tussen allerlei links en rechts opschietende groepjes extremisten. Op extreemrechts zijn dat de anti-islamgroepen Pegida en Identitair Verzet, en in toenemende mate het racistische studiegenootschap Erkenbrand.''

Extreem-links te noemen op z'n minst.
pi_175318617
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Die is 14 of iets in die buurt.
pi_175318649
quote:
Wie speelt hier Sinterklaas? Lijkt mij een "me too geval"
pi_175318652
quote:

[..]

Dat is anders sinds jij enige jaren geleden begon te posten in de voorlopers van dit topic al jouw insteek.

Je gaf toen aan Sinterklaas altijd al een rotfeest te hebben gevonden en dat het van jou wel weg mag. De zp-rel komt je dus gewoon goed uit.

Wat ik wel apart vind is dat je zo ongeveer het meest post van iedereen. Blijkbaar zit het diep. Ooit een brok steenkool in je schoen gevonden?
pi_175318671
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:52 schreef BoneThugss het volgende:
Dreigingsbeeld Terrorisme:

''Het is uiteraard een kwalijke zaak, dat een door de burgemeester goedgekeurde betoging als gevolg van eigenrichting geen doorgang kan vinden. Maar dat hun anti-Piet-actie in Dokkum werd verhinderd, betekent niet automatisch dat KOZP een frisse club is. Toevallig twee dagen na “de slag om Dokkum” verscheen het maandelijkse rapport Dreigingsbeeld Terrorisme van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Dat maandrapport gaat grotendeels over terrorisme en jihadisme, maar aan het slot worden enkele hoofdstukjes gewijd aan de polarisatie tussen allerlei links en rechts opschietende groepjes extremisten. Op extreemrechts zijn dat de anti-islamgroepen Pegida en Identitair Verzet, en in toenemende mate het racistische studiegenootschap Erkenbrand.''

Extreem-links te noemen op z'n minst.
Wel grappig dat het meest actieve pro-piet groepje ook in dit stukje wordt benoemd.

Sinterklaas: een feest voor terroristen.
pi_175318730
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:54 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wie speelt hier Sinterklaas? Lijkt mij een "me too geval"
Geen idee. Maar als dat de nieuwe piet gaat worden dan is dat prima. Mag gewoon ongeschminkt.
pi_175318779
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:55 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wel grappig dat het meest actieve pro-piet groepje ook in dit stukje wordt benoemd.

Sinterklaas: een feest voor terroristen.
Dat is toch ook logisch?

Aan beide kanten heb je de grootse mongolen.
pi_175318883
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is toch ook logisch?

Aan beide kanten heb je de grootse mongolen.
Dus twee kleine groepen die allebei raar en soms agressief doen.
pi_175318914
Als een zwarte piet racisme ten opzichte van zwarte mensen is, zou een witte piet dan ook racisme ten opzichte van witte mensen zijn?

Zo ja, welke kleur piet zou geen racisme zijn? Zo nee, is deze dubbele standaard op zich geen racisme?
pi_175318950
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:04 schreef retorbrapi het volgende:
Als een zwarte piet racisme ten opzichte van zwarte mensen is, zou een witte piet dan ook racisme ten opzichte van witte mensen zijn?

Zo ja, welke kleur piet zou geen racisme zijn? Zo nee, is deze dubbele standaard op zich geen racisme?
Het verschil zit het inde slavernij. Dat verleden.
pi_175318962
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En vervolgens door duizenden worden toegejuicht.

Misschien moeten we het gewoon als een soort voetbal gaan zien.
pi_175318974
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:06 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

En vervolgens door duizenden worden toegejuicht.

Misschien moeten we het gewoon als een soort voetbal gaan zien.
Of gewoon niet serieus nemen.
pi_175318980
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het verschil zit het inde slavernij. Dat verleden.
Zowel zwarte als witte mensen zijn slaven geweest. Waar ligt het onderscheid?
pi_175319006
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:06 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Zowel zwarte als witte mensen zijn slaven geweest. Waar ligt het onderscheid?
Ik ken de witte kant niet echt. In elk geval heeft iedereen er aan mee gedaan. Sterker nog. Het bestaat nog steeds volop.
pi_175319008
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Of gewoon niet serieus nemen.
World Wrestling Federation dan. De pro-pieten zijn Hulk Hogan, de antis The Rock.

FIGHT !
pi_175319033
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

World Wrestling Federation dan. De pro-pieten zijn Hulk Hogan, de antis The Rock.

FIGHT !
Dat is fake. Dat moet je ook niet zeggen zag ik al.
pi_175319050
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik lees net in de Trouw dat extreem-rechts zich er steeds meer mee gaat bemoeien. Een kwalijke zaak.
pi_175319075
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik lees net in de Trouw dat extreem-rechts zich er steeds meer mee gaat bemoeien. Een kwalijke zaak.
Foute mensen gaan elkaar opzoeken voor foute redenen.
pi_175319102
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is fake. Dat moet je ook niet zeggen zag ik al.
Volgens mij gaan Pegida en Antifa na een protest ook wel stiekem samen een biertje drinken.
  zondag 26 november 2017 @ 15:11:48 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175319115
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Foute mensen gaan elkaar opzoeken voor foute redenen.
Antifa is weer naar een demonstratie van Pegida gegaan vandaag in Nijmegen en heeft daar lopen rellen. Gevolgen: een dood politiepaard.
pi_175319116
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Krijgen de anti-pieten toch nog gelijk als ze de pros voor fascisten uitmaken ;)
  zondag 26 november 2017 @ 15:12:34 #242
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_175319122
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_175319123
lol....3x zelfde idee.
pi_175319157
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:12 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Krijgen de anti-pieten toch nog gelijk als ze de pros voor fascisten uitmaken ;)
Ooh, daar zullen ze ongetwijfeld een punt hebben, bij sommige 'aanhangers'.
pi_175319165
quote:
Ik denk niet dat dit bij anti pieten hartverwarmend werkt.
pi_175319385
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Antifa is weer naar een demonstratie van Pegida gegaan vandaag in Nijmegen en heeft daar lopen rellen. Gevolgen: een dood politiepaard.
Ik lees het. Ik ben benieuwd hoeveel van hen er ook in de bus naar Dokkum zaten.
pi_175319404
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

Mja, hier gaat zeker niet iedereen het mee eens zijn. Noch is het verboden om die discussie voort te zetten.

Kortom: dit gaat zeker niet gebeuren.
pi_175319420
Een normale discussie kan ook.
pi_175319443
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:20 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Is ook niet nodig, zolang een burgemeester bij het uitgeven van vergunningen maar rekening houdt met de aanwezigheid van kinderen bij zulke evenementen.
Ik vraag me af of de burgemeester dat wel kan.

De burgemeester zal een paar dingen moeten doen:

1) een risico-inschatting maken
2) bepalen of die risico's kunnen worden beperkt met veiligheidsmaatregelen
3) een vergunning afgeven als het antwoord op 2) 'ja' blijkt te zijn.

De keuze om geen vergunning af te geven als er kinderen aanwezig zijn is er niet.
pi_175319455
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

De boeren uit Friesland en de zwarte pieten staan niet op op de lijst van justitie en komen niet voor in het Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme dat is het verschil.
Dit betekent nog steeds niet dat KOZP een terroristische organisatie is. Hoe vaak je dat ook beweert.
pi_175319459
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:25 schreef Jaroon het volgende:
Een normale discussie kan ook.
Kan. Maar dan komen we weer op het feit dat deze discussie al minstens sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loopt. Voor sommigen levert "gewoon praten" blijkbaar niet genoeg op.
pi_175319461
Als ik gelijk krijg is de discussie niet eens nodig. Zo simpel kan het gaan.
  zondag 26 november 2017 @ 15:27:21 #253
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175319462
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dan zijn we het er over eens dat zp veranderen in roetveegpieten niet de ultieme oplossing is zoals Ingol steld.

Nog even los van wat die 95% aan voorstanders van dat idee vinden.
Nee, daar zijn we het niet over eens. Ik heb nog maar weinig negatiefs gehoord over de roetpiet uit de anti hoek. De voorbeelden die hier nu gegeven worden zeggen daar ook niets negatiefs over.
Die groep heeft het keer op keer over die raciale kenmerken die zij erin zien, niet over roetpiet. Tegen roetpiet wordt niet gedemonstreerd, wel tegen zp naast roetpiet.
pi_175319482
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit betekent nog steeds niet dat KOZP een terroristische organisatie is. Hoe vaak je dat ook beweert.
Extreem-links, ook goed. Gewoon mongolen.
pi_175319484
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die zwarte Pieten wel hoor. De boeren idd niet.
Degenen die met het zware vuurwerk op weg waren naar Dokkum.. weten we niet. Ik gok van wel.
pi_175319507
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:27 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Kan. Maar dan komen we weer op het feit dat deze discussie al minstens sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loopt. Voor sommigen levert "gewoon praten" blijkbaar niet genoeg op.
Dat zou voldoende moeten zijn. In de jaren 60 speelde dit niet.
pi_175319516
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:54 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je gaf toen aan Sinterklaas altijd al een rotfeest te hebben gevonden en dat het van jou wel weg mag. De zp-rel komt je dus gewoon goed uit.
Zoals eerder aangegeven zijn mijn bezwaren tegen ZP tweeledig:

1) ik vind het een smakeloze negerkarikatuur
2) ik vind de manier waarop dit een politieke issue is geworden misselijkmakend.

En dat mag je best weten: 2) telt voor mij vele malen zwaarder dan 1). Een smakeloze karikatuur is wat het is... ik vind de manier waarop mensen zich verkleden bij voetbalwedstrijden ook smakeloos, ik zal er niet aan meedoen, maar ik zie daarin geen reden om voetbal maar af te schaffen.

2) vind ik veel erger, en zou voor mij daadwerkelijk een reden kunnen zijn voor het geheel afschaffen van het sinterklaasfeest.

quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 14:54 schreef IntensiveGary het volgende:

Wat ik wel apart vind is dat je zo ongeveer het meest post van iedereen. Blijkbaar zit het diep. Ooit een brok steenkool in je schoen gevonden?
Ik vind de maatschappelijke discussie rondom het sinterklaasfeest fascinerend. Mag dat?
pi_175319520
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is wat anders.
pi_175319528
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat niet ? De zwarte piet discussie wel. En eind jaren 80 was hij heviger dan nu.
pi_175319542
quote:

[..]

Als je denkt dat 'terroristisch' en 'extreem-links' synoniemen zijn dan spoor je wat mij betreft niet helemaal.
pi_175319568
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals eerder aangegeven zijn mijn bezwaren tegen ZP tweeledig:

1) ik vind het een smakeloze ZP karikatuur
2) ik vind de manier waarop dit een politieke issue is geworden misselijkmakend.

En dat mag je best weten: 2) telt voor mij vele malen zwaarder dan 1). Een smakeloze karikatuur is wat het is... ik vind de manier waarop mensen zich verkleden bij voetbalwedstrijden ook smakeloos, ik zal er niet aan meedoen, maar ik zie daarin geen reden om voetbal maar af te schaffen.

2) vind ik veel erger, en zou voor mij daadwerkelijk een reden kunnen zijn voor het geheel afschaffen van het sinterklaasfeest.

[..]

Ik vind de maatschappelijke discussie rondom het sinterklaasfeest fascinerend. Mag dat?
Tja. Dat kun je vinden. Jij vindt veel mensen een probleem.
  zondag 26 november 2017 @ 15:32:33 #262
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175319572
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat waren ouders.
Nee, dat was actiegroep behoud zwarte piet. Hugo Kuijper (pegida en banden met nvu) is zelf naar voren gekomen als woordvoerder voor die groep.

Iemand hier zei dat het ouders waren omdat wat ouders een paar jaar terug hadden gezegd dat ze dan zelf wel als zwarte piet zouden komen (wat ze niet gedaan hebben dat jaar en ook vorig jaar niet).
pi_175319635
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nee, dat was actiegroep behoud zwarte piet. Hugo Kuijper (pegida en banden met nvu) is zelf naar voren gekomen als woordvoerder voor die groep.
En ter volledigheid: ja, het was hetzelfde groepje dat bij Sylvana voor de deur stond en haar adres online gooide. En ja, deze mensen staan ook ook de watchlist van de AIVD.
pi_175319658
Zoals eerder gezegd. Ik vier het met gekleurde familie. En Jandino en Brabneger zien het probleem ook niet.
pi_175319659
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:32 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Tja. Dat kun je vinden. Jij vindt veel mensen een probleem.
Ik zou haast zeggen: wie niet?

We hebben allemaal recht op onze mening, nietwaar?
pi_175319665
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je denkt dat 'terroristisch' en 'extreem-links' synoniemen zijn dan spoor je wat mij betreft niet helemaal.
Mwhoa, ze schurken er wel lekker tegenaan. Ze worden ook in 1 adem genoemd met Pegida en Antifa en dat mogen dan officieel geen terroristische organisaties zijn, het geeft wel een bepaald beeld weer.

Laatst nog 2 jonge gasten veroordeeld voor 'terrorisme' omdat ze een brandbom naar een moskee hadden gegooid.
pi_175319710
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:36 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mwhoa, ze schurken er wel lekker tegenaan. Ze worden ook in 1 adem genoemd met Pegida en Antifa en dat mogen dan officieel geen terroristische organisaties zijn, het geeft wel een bepaald beeld weer.

Laatst nog 2 jonge gasten veroordeeld voor 'terrorisme' omdat ze een brandbom naar een moskee hadden gegooid.
Het is terrorisme als je echt geweld gebruikt. Niet als je gewoon links denkt.
  zondag 26 november 2017 @ 15:38:43 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175319720
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt, aan de andere kant word je natuurlijk niet benoemd in die folder omdat je oude dametjes helpt oversteken.
  zondag 26 november 2017 @ 15:39:59 #269
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175319756
quote:

[..]

Met dat laatste kan ik het geheel eens zijn. Hoe links of rechts ze buiten het zp verhaal zijn weet ik niet.
pi_175319760
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, aan de andere kant word je natuurlijk niet benoemd in die folder omdat je oude dametjes helpt oversteken.
Dat kan ook een niet links iemand doen.Dat heet beschaafd omgaan met elkaar. Dan help je iemand.
  zondag 26 november 2017 @ 15:40:36 #271
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175319775
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:29 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Absoluut wel.
pi_175319805
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Absoluut wel.
Toen was ik nog niet geboren. Bij ons speelde het later niet (70) in elk geval.
pi_175319825
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is terrorisme als je echt geweld gebruikt. Niet als je gewoon links denkt.
Niks mis met 'gewoon' links of rechts zijn, maar het kan door schieten in extremen zoals bij de PVV en GroenLinks. Dat wil je niet als land, daarom is het zaak om deze gekkies goed in de gaten te houden want de stap naar geweld is zo gemaakt.
pi_175319853
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Toen was ik nog niet geboren. Bij ons speelde het later niet (70) in elk geval.
Oh, zeker wel.
Maar wat minder in het zicht van de kinderen. Dat is waar.
pi_175319854
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:42 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niks mis met 'gewoon' links of rechts zijn, maar het kan door schieten in extremen zoals bij de PVV en GroenLinks. Dat wil je niet als land, daarom is het zaak om deze gekkies goed in de gaten te houden want de stap naar geweld is zo gemaakt.
Dat zie ik ook deels zo. Ik stem zelf SP.
pi_175319863
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Oh, zeker wel.
Maar wat minder in het zicht van de kinderen. Dat is zeker waar.
Die discussie ken ik echt niet.
pi_175319884
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 15:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Met dat laatste kan ik het geheel eens zijn. Hoe links of rechts ze buiten het zp verhaal zijn weet ik niet.
GroenLinks wil piet uit Amsterdam weg hebben:

''Of door schoolboeken hier te 'dekoloniseren' en Zwarte Piet de toegang tot de stad te ontzeggen. De problemen verdwijnen er niet mee, maar Amsterdam geeft het goede voorbeeld.''

Wat de PVV wil laat zich wel raden.
  zondag 26 november 2017 @ 15:44:54 #278
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175319890
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:35 schreef Jaroon het volgende:
Zoals eerder gezegd. Ik vier het met gekleurde familie. En Jandino en Brabneger zien het probleem ook niet.
Mijn broer viert het ook nu met zijn eigen kinderen en heeft er geen enkel probleem mee. Maar ik ken ook donkere mensen die het wel fijn zouden vinden als het veranderd.

Dit is dan ook niet zozeer een probleem van een bepaalde bevolkingsgroep. De meningen zijn bij alle groepen verdeeld.
pi_175319893
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_175319897
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

De SP is ieg linkser dan GL. Als GL al 'extreem-links' is dan is de SP dat zeker. :D

Hoe dan ook is er hier wel een beetje sprake van inflatie van begrippen, lijkt me. Ik denk dat we toch wat terughoudender zouden moeten zijn met labels zoals 'terroristische organisatie'.
pi_175319917
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

De SP is ieg linkser dan GL. Als GL al 'extreem-links' is dan is de SP dat zeker. :D

Hoe dan ook is er hier wel een beetje sprake van inflatie van begrippen, lijkt me. Ik denk dat we toch wat terughoudender zouden moeten zijn met labels zoals 'terroristische organisatie'.
Welnee.

Ze zijn als enige linkse partij al jaren kritisch op bv het vluchtelingenbeleid en verkondigen een constant verhaal.
pi_175319951
quote:

[..]

Nee. Men kiest voor andere zaken. Altijd top? Nee. Maar dan toch liever de SP. Mijn gevoel was en is dat je zwakkere mensen moet beschermen. Voor mijn gevoel doet de SP dat.
pi_175319955
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:46 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Welnee.

Ze zijn als enige linkse partij al jaren kritisch op bv het vluchtelingenbeleid en verkondigen een constant verhaal.
Volgens mij haal je hier links / rechts en conservatief / progressief door elkaar.

GL is progressief waar SP voornamelijk conservatief is. Met 'links' heeft dat niets te maken.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 15:47:39 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175319956
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mja, hier gaat zeker niet iedereen het mee eens zijn. Noch is het verboden om die discussie voort te zetten.

Kortom: dit gaat zeker niet gebeuren.
mjah ik vind ook dat de Nederlandse ijshockeyers naar de OS moeten, gaan we ook niet meer meemaken

veranderd niets aan mijn mening en wil niet zeggen dat we er maar helemaal mee moeten stoppen :P
pi_175319968
quote:

[..]

GL heeft wat echter wat meer "voormalig" activisten in de gelederen.
pi_175319971
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens mij haal je hier links / rechts en conservatief / progressief door elkaar.

GL is progressief waar SP voornamelijk conservatief is. Met 'links' heeft dat niets te maken.
SP is links.
pi_175319991
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175319995
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

SP is links.
Linkser dan GL.
pi_175320022
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

GL heeft wat echter wat meer "voormalig" activisten in de gelederen.
En Halsema was mooi en hard in discussie.
pi_175320031
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Linkser dan GL.
Voor mijn gevoel niet.
pi_175320038
Tegenwoordig is GL linkser dan de SP :? 8)7 _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 26 november 2017 @ 15:51:23 #293
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175320045
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

GroenLinks wil piet uit Amsterdam weg hebben:

''Of door schoolboeken hier te 'dekoloniseren' en Zwarte Piet de toegang tot de stad te ontzeggen. De problemen verdwijnen er niet mee, maar Amsterdam geeft het goede voorbeeld.''

Wat de PVV wil laat zich wel raden.
We hadden het toch over de actie groepen tegen zp? Ga je nu stellen dat die allemaal op groen links stemmen?

Ik kan me prima voorstellen dat iemand aardig rechts kan zijn, maar toch tegen zp is of aardig links en voor zwarte piet. Ik snap die link naar politieke kleur niet zo. De nazi's waren ook tegen zwarte piet, om maar even een extreme uitstap te maken.

Dit valt niet zo simpel langs de links/rechts lat te leggen. Alhoewel hoe extremer het wordt hoe meer de extremen van beide kanten kans zien om zich erin te mengen en het in hun treurige links/rechts 'oorlogje' te betrekken.
pi_175320056
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik haal helemaal niks door elkaar. De SP is eerder klassiek-links, Roemer heeft ook altijd wel een goed verhaal maar weet zichzelf altijd vakkundig buiten spel te zetten. Roemer begreep ook niet waarom Klaver de coalitie niet is aangegaan, hij was bang voor een PvdA'tje.

De SP is echt niet linkser dan GroenLinks, dat is gewoon quatsch.
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 15:52:02 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175320061
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:27 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

dat het niets oplevert lijkt me geen excuus natuurlijk
pi_175320069
quote:

[..]

Ik zie mijzelf niet als extreem. Misschien gaat het daar al fout.
pi_175320094
Ik heb het ooit meegemaakt met een SS man. Die vond het ook niet meevallen.
pi_175320097
quote:
11s.gif Op zondag 26 november 2017 15:51 schreef Kijkertje het volgende:
Tegenwoordig is GL linkser dan de SP :? 8)7 _O-
Ja, ik vind dit ook wel een heel bijzondere gedachte.

De enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat men progressief-conservatief interpreteert als links-rechts.

Maar ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe men tot deze surrealistische conclusie komt.
pi_175320111
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat het niets oplevert lijkt me geen excuus natuurlijk
An sich niet. Maar ik begrijp de frustratie wel. Zeker als je ziet dat zelfs vriendelijke en beleefde pogingen vaak beantwoord werden met dreigementen - inclusief voor moord en verkrachting.
Dat men het dan wat harder gaat spelen is fout,maar niet vreemd.
pi_175320134
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 15:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

An sich niet. Maar ik begrijp de frustratie wel. Zeker als je ziet dat zelfs vriendelijke en beleefde pogingen vaak beantwoord werden met dreigementen - inclusief voor moord en verkrachting.
Dat men het dan wat harder gaat spelen is fout,maar niet vreemd.
Wie?
pi_175320141
vol
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')