Dat gevoel heb ik ook ja.quote:Op zondag 26 november 2017 12:24 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat karikatuur betekent wat jij denkt dat het betekent.
Wat raar blijft aangezien deze vorm al sinds het ontstaan een kroesharige neger werd genoemd....quote:Op zondag 26 november 2017 12:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Net zomin als anderen een karikatuur in Zwarte Piet zien.
Japanners, en andere Aziaten, doen dat uit bewondering maar dat lijkt dus niet bij iedereen bekend.quote:
Het zou wel fijn zijn als je je even zou inlezen in de discussie en niet dit soort "slimme oplossingen" gaat verkondigen die in het recente verleden al hebben bewezen niet te werken.quote:Op zondag 26 november 2017 12:14 schreef Ingolstadt het volgende:
Heb in een ander topic al mijn mening gegeven maar zal het hier even herhalen.
Als iedereen nou gewoon die roetveegpieten invoert ben je van dat gezeik af. En als mensen dan zeggen niet te willen buigen voor een kleine minderheid, wat voor een achterlijk klein kind ben je dan.
Negeren. Leuk woord in deze contextquote:Op zondag 26 november 2017 12:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Wat raar blijft aangezien deze vorm al sinds het ontstaan een kroesharige neger werd genoemd....
Dat negeren is gewoon je oren in je vingers doen en hard lalalala roepen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij geen van die foto's veel weet van de culturele achtergrond. Dus moet ik het zuiver doen met hoe het eruit ziet.quote:Op zondag 26 november 2017 12:26 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Japanners, en andere Aziaten, doen dat uit bewondering maar dat lijkt dus niet bij iedereen bekend.
Owkee.quote:Op zondag 26 november 2017 12:27 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Negeren. Leuk woord in deze context
Die zaak is al vaker aangehaald:quote:
De Dokkumse en Mokumse twisten.quote:Op zondag 26 november 2017 12:27 schreef whosvegas het volgende:
Toch een strakke actie van de Friezen
Weet jij wel wat het betekent? Zwarte Piet is net zo min een karikatuur als dat Japanse gebruik. Geen van beiden is bedoeld als een beledigende/spottende vertekening van een bevolkingsgroep. Geen van beiden heeft überhaupt wat te maken met een andere bevolkingsgroep.quote:
Jij blijft maar denken dat deze discussie gaat over feiten, terwijl het voornamelijk gaat over perceptie.quote:Op zondag 26 november 2017 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet jij wel wat het betekent? Zwarte Piet is net zo min een karikatuur als dat Japanse gebruik. Geen van beiden is bedoeld als een beledigende/spottende vertekening van een bevolkingsgroep. Geen van beiden heeft überhaupt wat te maken met een andere bevolkingsgroep.
Als ik nu besluit om me als Indiaan te verkleden, is dat niet automatisch een karikatuur. Dat zou het pas zijn als ik daadwerkelijk Indianen ga bespotten.
Echt, het zou me niks verbazen als over x jaar iemand daarover valt.quote:
Over dat laatste zinnetje in de eerste alinea valt nog wat te zeggen, maar verder leg ik precies de definitie van karikatuur uit. Dat je het er niet mee eens bent dat het nou eenmaal zo is, geeft je nog niet het recht om zo kinderachtig te reageren.quote:Op zondag 26 november 2017 12:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij blijft maar denken dat deze discussie gaat over feiten, terwijl het voornamelijk gaat over perceptie.
Grow up.
Japanners eigenen zich kenmerken toe van de blanke mens. Huidskleur, grote ronde ogen. Dat zie je daar wel vaker.quote:Op zondag 26 november 2017 12:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is dit jouw perceptie, of iets dat onderdeel is van de Japanse cultuur?
Zie Alicia hierboven: dat is een x-jaar geleden al gebeurd.quote:Op zondag 26 november 2017 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt, het zou me niks verbazen als over x jaar iemand daarover valt.
Misschien kijk ik er overheen, maar ik kan in je post geen antwoord op mijn vraag ontdekken.quote:
link?quote:Op zondag 26 november 2017 12:48 schreef whosvegas het volgende:
Laatst gezien in een Geen stijl of Pownews filmpje gezien dat eeen jochie van 3 werd uitgescholden door een stel antipieten demonstranten. Hoe triest ben je
Ik ken de achtergrond van de Dancehall niet. In de reggae zijn voor zover ik weet de artiesten trots op hun "zwartzijn", wat ook blijkt uit een naam als Aswad. Ze verwijzen voortdurend naar het zwarte keizerrijk Ethiopië en de Bijbelse relevantie daarvan.quote:Op zondag 26 november 2017 12:42 schreef BoneThugss het volgende:
In Jamaica willen al die artiesten juist blank zijn. Het zogenaamde bleeching. Zie Vybz Kartel.
Het is een trend of is dit nou ook weer racistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |