abonnement Unibet Coolblue
pi_173876571
Jeanine Hennis denkt in het nieuwe kabinet terug te keren als minister. Dat zei de demissionair minister van Defensie vanavond tegen BNR Nieuwsradio. ,,Waarschijnlijk wel. Het zou me verbazen als het niet zo is'', aldus Hennis op de vraag of ze terugkomt. :|W :|W :|W



Hennis werd genoemd als een van de mogelijke opvolgers van fractievoorzitter Halbe Zijlstra, die zelf graag weer het kabinet in wil. Als Hennis terugkeert in het kabinet, is de kans groot dat staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie de VVD-fractie in de Tweede Kamer gaat leiden. Ingewijden hebben steeds gezegd dat waarschijnlijk één van de twee fractievoorzitter zou worden.

https://www.ad.nl/politie(...)uw-kabinet~a938f778/

Dat mens kan helemaal niks o|O o|O
Hoeveel mannen heeft ze daarvoor moeten pijpen om dit voor elkaar te krijgen :?
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:08:57 #2
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_173876642
Word ik nou niet blij van. En ik zie dat die Dijkhoff ook al weer wordt gegroomd tot de nieuwe Rutte. Ook al zo'n teflon Don.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:30:35 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_173877093
Als ze maar bij defensie weggaat
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:37:08 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_173877267
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

Hoeveel mannen heeft ze daarvoor moeten pijpen om dit voor elkaar te krijgen :?
1.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:38:31 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_173877316
Waaruit blijkt nou haar kunde?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_173877561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waaruit blijkt nou haar kunde?
Tja!
De in Heerlen geboren Hennis-Plasschaert groeide op in Bodegraven en volgde haar middelbareschoolopleiding aan het katholieke St.-Antoniuscollege in Gouda en volgde vervolgens aan de European Secretarial Academy (Europese Academie voor Secretariaat) haar beroepsopleiding bij Instituut Schoevers in Utrecht.[1]

Tussen 1995 en 2000 was ze in dienst van de Europese Commissie te Brussel ('95-'98) en Riga ('98-2000). Vervolgens werkte ze enkele jaren bij KPMG als subsidieadviseur, en daarna van 2000 tot juli 2004 als politiek assistent van het College van B&W in de gemeente Amsterdam, waar ze met name assistent was van VVD-wethouder Mark van der Horst.[2]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_173877667
Vrouwenquotum, ga er maar vanuit dat er meer en meer incapabele wijfies (pleonasme, ik weet het) in de regering zullen komen. Toch teleurstellend dat we niet gewoon accepteren dat mannen het in de politiek een stuk beter doen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  dinsdag 19 september 2017 @ 20:58:26 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173877954
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:49 schreef Shreyas het volgende:
Vrouwenquotum, ga er maar vanuit dat er meer en meer incapabele wijfies (pleonasme, ik weet het) in de regering zullen komen. Toch teleurstellend dat we niet gewoon accepteren dat mannen het in de politiek een stuk beter doen.
Niet alleen in de politiek natuurlijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173878003
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:58 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet alleen in de politiek natuurlijk.
Ik vind het best als vrouwen weer gewoon thuis gaan zitten, het huishouden gaan doen en voor de kinderen gaan zorgen. Wellicht dat het fileprobleem ook meteen is opgelost, trouwens goed auto rijden kunnen ze toch niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_173882072
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:30 schreef LXIV het volgende:
Als ze maar bij defensie weggaat
Jij hebt er meer kijk op als mij, daar niet van.....

Maar wat maakt een ander poppetje/zetman als minister uit ?
Er zijn de afgelopen decennia van verschillende partijen ministers geweest van defensie en altijd was het bezuinigen.
  woensdag 20 september 2017 @ 00:51:39 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_173882146
Prima, laat Hennis nog maar vier jaar defensie doen.
pi_173887561
Voor een VVD-bewindspersoon is ze niet eens opvallend incompetent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_173891781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:59 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik vind het best als vrouwen weer gewoon thuis gaan zitten, het huishouden gaan doen en voor de kinderen gaan zorgen. Wellicht dat het fileprobleem ook meteen is opgelost, trouwens goed auto rijden kunnen ze toch niet.
Ik zag dat bij WNL extreem seksistische opmerkingen gemaakt werden over haar uiterlijk en over het feit dat ze een vrouw is, maar op FOK is het zo te zien minstens zo erg. :|W :|W
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 september 2017 @ 16:14:52 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173891872
Hennis op BuZa zou me niets verwonderen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173895365
quote:
14s.gif Op woensdag 20 september 2017 00:51 schreef remlof het volgende:
Prima, laat Hennis nog maar vier jaar defensie doen.
Ja nog vier jaar op een departement waar de mensen geen vertrouwen in haar hebben en ze helemaal uitgekotst wordt. :')
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_173900077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:11 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zag dat bij WNL extreem seksistische opmerkingen gemaakt werden over haar uiterlijk en over het feit dat ze een vrouw is, maar op FOK is het zo te zien minstens zo erg. :|W :|W
Beetje satire moet kunnen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 21 september 2017 @ 00:07:17 #17
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_173902687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:11 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik zag dat bij WNL extreem seksistische opmerkingen gemaakt werden over haar uiterlijk en over het feit dat ze een vrouw is, maar op FOK is het zo te zien minstens zo erg. :|W :|W
''Extreem'' seksistisch nog wel. :')

Stel je niet zo aan joh.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 21 september 2017 @ 10:14:34 #18
408813 crew  trein2000
pi_173906124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2017 16:14 schreef borisz het volgende:
Hennis op BuZa zou me niets verwonderen.
Denk niet dat de VVD buza krijgt. Ze leveren al de premier. D66 krijgt die post normaliter.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_173924614
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jeanine Hennis denkt in het nieuwe kabinet terug te keren als minister. Dat zei de demissionair minister van Defensie vanavond tegen BNR Nieuwsradio. ,,Waarschijnlijk wel. Het zou me verbazen als het niet zo is'', aldus Hennis op de vraag of ze terugkomt. :|W :|W :|W

[ afbeelding ]

Hennis werd genoemd als een van de mogelijke opvolgers van fractievoorzitter Halbe Zijlstra, die zelf graag weer het kabinet in wil. Als Hennis terugkeert in het kabinet, is de kans groot dat staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie de VVD-fractie in de Tweede Kamer gaat leiden. Ingewijden hebben steeds gezegd dat waarschijnlijk één van de twee fractievoorzitter zou worden.

https://www.ad.nl/politie(...)uw-kabinet~a938f778/

Dat mens kan helemaal niks o|O o|O
Hoeveel mannen heeft ze daarvoor moeten pijpen om dit voor elkaar te krijgen :?
Ze heeft een grote mond dus gebruik je fantasie. _O-

Bizar eigenlijk hoe dit soort incompatibele mensen het telkens voor elkaar krijgen deze baantjes binnen te slepen.

Baudet heeft echt gelijk wanneer hij spreekt over Kartel-politici.
pi_173935019
Hennis is de slechtste en meest foute minister van defensie ooit.
Geen goede munitie, geen of haperende wapens, slechte kogelvesten; alles alles te weinig of kapot.
En onze mariniers met al die tekortkomingen naar gevaar in het buitenland te sturen, dat verdient een proces. Een ding is zeker, met meer van die sterren zal een komend kabinet snel tot de verleden gaan horen. Daar is een deelname van haar dan weer wel goed voor.
  vrijdag 22 september 2017 @ 19:48:29 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_173935063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:46 schreef visbox het volgende:
Hennis is de slechtste en meest foute minister van defensie ooit.
Geen goede munitie, geen of haperende wapens, slechte kogelvesten; alles alles te weinig of kapot.
Ja, en het nog glashard ontkennen ook toen RTL Nieuws dat onderzocht had.

Kansloos.
pi_173935584
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:46 schreef visbox het volgende: Hennis is de slechtste en meest foute minister van defensie ooit.
Geen goede munitie, geen of haperende wapens, slechte kogelvesten; alles alles te weinig of kapot.
En onze mariniers met al die tekortkomingen naar gevaar in het buitenland te sturen, dat verdient een proces. Een ding is zeker, met meer van die sterren zal een komend kabinet snel tot de verleden gaan horen. Daar is een deelname van haar dan weer wel goed voor.
De volgende minister zal het met hetzelfde te lage budget moeten doen.
pi_173936960
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

1.
Een vrouw bereikt iets en zal dus wel een slet zijn. Weten we ook waar Janneke staat.
pi_173937488
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 20:21 schreef Teslynd het volgende:
De volgende minister zal het met hetzelfde te lage budget moeten doen.
Dat bedoelde ik ook met mijn eerdere post, een andere marionet zal echt niet veel uitmaken voor de bezuinigingen en/of investeringen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 19:46 schreef visbox het volgende:
Hennis is de slechtste en meest foute minister van defensie ooit.
Geen goede munitie, geen of haperende wapens, slechte kogelvesten; alles alles te weinig of kapot.
Ik snap dat de minister eindverantwoordelijk is, maar wees nu eens eerlijk, dat kun je de minister toch niet allemaal aanrekenen ?

Op meerdere niveaus bij defensie is het mis, en generaals durven pas hun bek open te trekken en in de media te klagen over de gebreken en bezuinigingen als ze binnen een paar maanden met pensioen gaan :')
  vrijdag 22 september 2017 @ 22:36:04 #25
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173937921
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 08:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ze heeft een grote mond dus gebruik je fantasie. _O-

Bizar eigenlijk hoe dit soort incompatibele mensen het telkens voor elkaar krijgen deze baantjes binnen te slepen.

Baudet heeft echt gelijk wanneer hij spreekt over Kartel-politici.
Incompatibele?

Enfin, ik vind haar niet bepaald het scherpste mes in de la. Ze staat me verder ook een beetje tegen.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_173943211
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2017 22:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik snap dat de minister eindverantwoordelijk is, maar wees nu eens eerlijk, dat kun je de minister toch niet allemaal aanrekenen ?
Niet allemaal, maar in zekere zin is ze wel de 'eindbaas' van het defensie-apparaat en draagt zijn inderdaad de eindverantwoordelijkheid. Hetgeen wat een hoop mensen tegen de haren heeft gestreken was vooral dat ze niet het idee hadden dat die muts echt haar best deed om het te fixen. Toen er dan kritiek werd gelekt uit de legertop kwam haar reactie regelmatig neer op "ach, het valt allemaal wel mee".

Al met al is het mij een raadsel waarom uitgerekend een Hennis minister van defensie is.

quote:
Op meerdere niveaus bij defensie is het mis, en generaals durven pas hun bek open te trekken en in de media te klagen over de gebreken en bezuinigingen als ze binnen een paar maanden met pensioen gaan :')
Het is dan ook de verantwoordelijkheid van de minister om dat klimaat te veranderen/verbeteren. Dat heeft ze niet gedaan.
Conscience do cost.
pi_173943361
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:06 schreef ems. het volgende:
Al met al is het mij een raadsel waarom uitgerekend een Hennis minister van defensie is.
Die vraag kun je volgens mij wel stellen bij de ministers van defensie van de afgelopen 40 jaar ;)
quote:
Het is dan ook de verantwoordelijkheid van de minister om dat klimaat te veranderen/verbeteren. Dat heeft ze niet gedaan.
En de vorige ministers ook niet, het is niet alsof het 4 jaar geleden al zo`n feest was natuurlijk.
pi_173943545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die vraag kun je volgens mij wel stellen bij de ministers van defensie van de afgelopen 40 jaar ;)

[..]

En de vorige ministers ook niet, het is niet alsof het 4 jaar geleden al zo`n feest was natuurlijk.
Ja, maar de vorige ministers zijn irrelevant. Het gaat om Hennis. Niet om Hennis in vergelijking met anderen.
Conscience do cost.
pi_173949807
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:49 schreef Shreyas het volgende:
Vrouwenquotum, ga er maar vanuit dat er meer en meer incapabele wijfies (pleonasme, ik weet het) in de regering zullen komen. Toch teleurstellend dat we niet gewoon accepteren dat mannen het in de politiek een stuk beter doen.
Mannen die in de politiek zitten worden nooit kritisch bekeken, waardoor het lijkt alsof de mannen het beter doen. De meeste mannen in de politiek hebben namelijk een riedeltje uit het hoofd geleerd en de meeste journalisten willen dat ingestudeerd riedeltje niet doorprikken met doorvragen.
pi_173960292
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 11:06 schreef ems. het volgende:

Niet allemaal, maar in zekere zin is ze wel de 'eindbaas' van het defensie-apparaat en draagt zijn inderdaad de eindverantwoordelijkheid. Hetgeen wat een hoop mensen tegen de haren heeft gestreken was vooral dat ze niet het idee hadden dat die muts echt haar best deed om het te fixen. Toen er dan kritiek werd gelekt uit de legertop kwam haar reactie regelmatig neer op "ach, het valt allemaal wel mee".
Niet alleen het bagatelliseren van de problemen maar ook het actief achter lekkend personeel aan gaan hielp niet echt mee aan de feestvreugde zullen we maar zeggen...
pi_173971556
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Mannen die in de politiek zitten worden nooit kritisch bekeken, waardoor het lijkt alsof de mannen het beter doen. De meeste mannen in de politiek hebben namelijk een riedeltje uit het hoofd geleerd en de meeste journalisten willen dat ingestudeerd riedeltje niet doorprikken met doorvragen.
Vergezochte vage uitleg die van geen kanten klopt natuurlijk. Echt onzin als je denkt dat vrouwen in de politiek anders (lees: strenger) worden beoordeeld. Juist in deze tijd waarin de verwijving van de samenleving hoogtij viert zou het logischer zijn om te stellen dat vrouwen minder streng worden beoordeeld. Maar ook dat lijkt me wat ver gezocht. Is het nou zo moeilijk om te concluderen dat vrouwen slechtere bestuurders zijn en slechter presteren in de politiek omdat ze daar simpelweg minder kwaliteiten voor hebben?
Vrouwelijke kamervoorzitter Van Miltenburg die na een kritische opmerking van Buma in tranen de Kamer verlaat, heb je dat ooit een mannelijke voorzitter zien doen? Dat zegt al genoeg.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 24 september 2017 @ 18:43:42 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_173971652
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:39 schreef Shreyas het volgende:
Vrouwelijke kamervoorzitter Van Miltenburg die na een kritische opmerking van Buma in tranen de Kamer verlaat, heb je dat ooit een mannelijke voorzitter zien doen? Dat zegt al genoeg.
quote:
Kamervoorzitter Van Miltenburg stapt op na vernietigen brief klokkenluider
Anouchka van Miltenburg is per direct opgestapt als Kamervoorzitter. Ze is na Ivo Opstelten en Fred Teeven de derde VVD'er die struikelt over de zogenoemde Teevendeal met drugscrimineel Cees H..
https://www.volkskrant.nl(...)kkenluider~a4206746/

Inderdaad een blunderende vvd er die vrouw is zie je zelden :P
pi_173971681
quote:
6s.gif Op zondag 24 september 2017 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

[..]

https://www.volkskrant.nl(...)kkenluider~a4206746/

Inderdaad een blunderende vvd er die vrouw is zie je zelden :P

Ella Vogelaar was nog erger. Vrouwen kunnen beter de politiek niet meer in gaan. Kansloos.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_173971842
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Vergezochte vage uitleg die van geen kanten klopt natuurlijk. Echt onzin als je denkt dat vrouwen in de politiek anders (lees: strenger) worden beoordeeld. Juist in deze tijd waarin de verwijving van de samenleving hoogtij viert zou het logischer zijn om te stellen dat vrouwen minder streng worden beoordeeld. Maar ook dat lijkt me wat ver gezocht. Is het nou zo moeilijk om te concluderen dat vrouwen slechtere bestuurders zijn en slechter presteren in de politiek omdat ze daar simpelweg minder kwaliteiten voor hebben?
Vrouwelijke kamervoorzitter Van Miltenburg die na een kritische opmerking van Buma in tranen de Kamer verlaat, heb je dat ooit een mannelijke voorzitter zien doen? Dat zegt al genoeg.
Ik zie het al jouw maatjes zijn mannen op hoge posten. Dan is kritiek natuurlijk vergezochte vage uitleg. Want anders zouden er wel eens financiële tegenvallers zijn.
pi_173971886
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:53 schreef torentje het volgende:

[..]

Ik zie het al jouw maatjes zijn mannen op hoge posten. Dan is kritiek natuurlijk vergezochte vage uitleg. Want anders zouden er wel eens financiële tegenvallers zijn.
Jammer dat je ineens persoonlijk wordt, dat komt de discussie niet ten goede. Als je inhoudelijk nog wat te melden hebt kunnen we verder ^O^
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_173972690
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2017 17:34 schreef torentje het volgende:

[..]

Mannen die in de politiek zitten worden nooit kritisch bekeken, waardoor het lijkt alsof de mannen het beter doen.
Mjah, alle MinDefs na Bolkestein waren stuk voor stuk knoeiers... :')
pi_173972878
Van een man verwacht ik niet meer, die kunnen niet multi.... een vrouw zou het wel kunnen wetenschappelijk bewezen toch?
pi_173973126
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 18:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Jammer dat je ineens persoonlijk wordt, dat komt de discussie niet ten goede. Als je inhoudelijk nog wat te melden hebt kunnen we verder ^O^
Jij begon toch met persoonlijk worden, door mijn kritiek weg te zetten als vergezochte vage uitleg. Ik ben iemand die dat spelletje ook wel kan, hoor.
pi_173973279
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:48 schreef torentje het volgende:

[..]

Jij begon toch met persoonlijk worden, door mijn kritiek weg te zetten als vergezochte vage uitleg. Ik ben iemand die dat spelletje ook wel kan, hoor.
Ik reageerde op je stelling en op je onderbouwing van je stelling. Ik heb niets gezegd over jou persoonlijk en of je vrienden hebt die al dan niet goede of slechte vrouwelijke leiders zijn of dat je overige vrouwelijke bestuurders het hand boven het hoofd probeert te houden.

Puur naar de vrouwen in de politiek gekeken falen zij een stuk meer dan de mannelijke collega's en heeft dat wel degelijk te maken met gebrek aan kwaliteiten, wat ik heb getracht aan te tonen met het Van Miltenburg voorbeeld en daarna met de betreffende video's.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_173981620
@Shreyas,
Wat vindt jij dan van de kwaliteit van de PVV-fractie die een poosje geleden boos wegliep uit het debat? Is dat geen bewijs dat mannen minder kwaliteiten hebben voor hoge posten?
pi_173981709
Tja, wat moet ze anders?

Tussen 1995 en 2000 was ze in dienst van de Europese Commissie te Brussel ('95-'98) en Riga ('98-2000). Vervolgens werkte ze enkele jaren bij KPMG als subsidieadviseur :') , en daarna van 2000 tot juli 2004 als politiek assistent van het College van B&W in de gemeente Amsterdam, waar ze met name assistent was van VVD-wethouder Mark van der Horst.[2]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeanine_Hennis-Plasschaert

Mevrouw is een beroepsgraaier, direct vanuit de schoolbanken. Ze is geen ander leven gewend dan direct uit de staatsruif te vreten, typisch VVD. :D
  maandag 25 september 2017 @ 07:31:21 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_173981728
Heb jij eigenlijk alweer werk, Braindead? Of vreet je ook mee uit die ruif?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_173982062
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2017 19:32 schreef AchJa het volgende:
Mjah, alle MinDefs na Bolkestein waren stuk voor stuk knoeiers... :')
En behoorlijk wat daarvoor ook, of niet ?
Relus ter Beek met operatie theezakje _O-
pi_173983283
Oja :X
pi_173983851
Dat ze incapabel is/of niet. Heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat ze een vrouw is.
Voorbeelden aanhalen van vrouwen die het slecht doen, zegt helemaal niks. Dat kan over mannen net zo goed.
Dat er in de VVD een cultuur is, (sinds de Rutte/verdonk strijd) om mensen baantjes te gunnen die niet lastig zijn in de partij. (dus geen tegenspraak hebben tegen Rutte/de partijtop) Lijkt wel erg waarschijnlijk.
Dit doet de kwaliteit van bestuurders natuurlijk geen goed. Dan gaat het om gunnen, en kom je bij types als Weekers, Teeven en van Miltenburg terecht.
  maandag 25 september 2017 @ 15:25:36 #47
198365 Morendo
The Real Deal
pi_173988015
"Minister Hennis wordt beschreven als een nitwit die doet wat anderen haar opdragen."

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenland/ex-kamerlid-“;het-is-heel-makkelijk-om-als-kamerlid-alcoholist-te-worden/ar-AAsq8Sz?li=AAazPsO&ocid=spartandhp
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_174000565
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 07:31 schreef Perrin het volgende:
Heb jij eigenlijk alweer werk, Braindead? Of vreet je ook mee uit die ruif?
Een gefrustreerde VVD-stemmer gespot. :D Ik vergeef het je, ook ik heb er vroeger jaren op gestemd en heb lang gedacht dat alles wel goed zou komen als de VVD alles voor het zeggen had maar realiseerde me na verloop van tijd dat het gewoon 1 grote oplichtersbende is. Dit is het zoveelste voorbeeld dat ze er alleen zitten om mooie baantjes te verdelen. Een beroepspoliticus gespecialiseerd in subsidies op defensie. Hoeveel bewijs wil je nog hebben? Is er nou in heel Nederland niemand te vinden die beter geschikt is als haar als minister van Defensie? Een oud-generaal bijvoorbeeld, ik noem maar wat. Misschien iemand die zou kunnen voorkomen dat militairen pang, pang naar elkaar moeten roepen als ze met hun training bezig zijn. Zoveel gevraagd is dat toch niet?
pi_174000919
Ken geen enkele militair die blij is met haar.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:56:35 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174021011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:30 schreef LXIV het volgende:
Als ze maar bij defensie weggaat
ze moeten defensie opheffen

zinloos gedoe met die militairen met hun geweertje


moderner oorlogen worden uitvochten door robots , drones, autonome tanks en autonome schietmachines

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 26-09-2017 23:40:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_174022040
:') :') :')
En hoe denk jij dat die drones, autonome schietmachines en tanks aangestuurd gaan worden zonder defensie ?

Een soort van Skynet systeem net als in Terminator ? 8)7
  dinsdag 26 september 2017 @ 23:59:39 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174022250
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:45 schreef bluemoon23 het volgende:
:') :') :')
En hoe denk jij dat die drones, autonome schietmachines en tanks aangestuurd gaan worden zonder defensie ?

Een soort van Skynet systeem net als in Terminator ? 8)7
ja door een paar duizend ingenieurs
als jij dat defensie wil noemen, ok

Het mooie is dat in de eerstvolgende oorlog de machines nog doorvechten als de mens al maanden in het donker zit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_174057421
Politici verbijsterd om onderzoeksrapport Mali

In de Tweede Kamer reageren politici verbijsterd op het onderzoeksrapport over het mortierongeluk in Mali. Ze eisen uitleg van minister Hennis.

https://www.telegraaf.nl/(...)derzoeksrapport-mali

Maar gelukkig keert Hennis terug in nieuw kabinet :X :X :r
pi_174057484
Rutte houdt vertrouwen in Hennis na spijkerhard rapport Mali

Premier Mark Rutte heeft nog altijd vertrouwen in minister van Defensie Jeanine Hennis. :|W :|W :|W :|W Dat liet hij vanmiddag weten in reactie op het zeer kritische rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over het dodelijke ongeval met mortieren in Mali.

Op de vraag of Hennis kan aanblijven als minister van Defensie antwoordt Rutte resoluut: ,,Ja, dat vind ik zeker." Of de Kamer daar ook zo over denkt moet nog blijken. Een unanieme Tweede Kamer wil volgende week van Hennis horen hoe het zo mis heeft kunnen gaan op de militaire missie in Mali.

Minister Hennis zei eerder vandaag zich verantwoordelijk te voelen, maar wil niet aftreden omdat het geen oplossing voor de problemen zou bieden. Ze treedt naar eigen zeggen liever op om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer kan gebeuren. ,,Ik wil wel duidelijk stellen dat iedereen in deze organisatie, maar dan ook echt iedereen, de veiligheid en de gezondheid van onze militairen voorop heeft bij besluitvorming over bijvoorbeeld internationale missies'', aldus Hennis.

https://www.ad.nl/politie(...)pport-mali~a3d7d5ae/

Henry Keizer is integer en Hennis capabel en Zalm deskundig :') :') :') :') :') :') :')

Wat een groep randdebielen daar :r :r :r :r
Lijkt RTL wel een groep inteelt die elkaar blindelings dekt :r :r :r :r
Verantwoording afleggen :N :N
pi_174057539
Jeanine 'Dood door Schuld' Hennis heeft schijt aan verantwoordelijkheid en blijft lekker zitten

Toen een illegaal die op uitzetting wachtte in 2005 zijn matras in de fik stak in het cellencomplex op Schiphol, met 11 doden tot gevolg, traden er een hele zooi bestuurders af. In het vorige decennium was "politieke verantwoordelijkheid" nog wat waard, zelfs voor de vvd.

Maar als er twee Nederlandse militairen in Mali om het leven komen door mortiergranaten waarvan bekend was dat ze niet deugden (en die werden gebruikt tijdens een onveilige missie die zij met slechte spullen, strategische tekorten en een louter politiek motief moeten uitvechten), dan steekt Jeanine twee vingers in de dovemansoren en haalt ze de trekker over van het enige wapen dat nog werkt bij Defensie: haar oneliner-mitrailleur.

Geladen met losse flodders maar toch dodelijk. En ze blijft wél lekker aan als minister. Omdat die Schoeverstrut in Rutte III de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken moet worden (want ex-MEP met warme banden in Brussel) en dan kun je dus niet vlak voor je benoeming uit je vorige post vallen. En joh, want kan die schijtvvd'ers het schelen dat er ergens in het perifere noorden van Nederland een viertal rouwende ouders met grote vragen, geen enkele erkenning van politieke verantwoordelijkheid en lege stoelen aan de kerstdinertafels achterblijven?

De vvd moet voorwaarts, in het landsbelang en meer van dat soort lege Berghuis-bullcrap. Wees gewoon een vent, Jeanine, en tief lekker op. Gewoon, om te laten zien dat het je echt wat doet dat er doden vallen door de eindeloze Haagse bezuinigingsdriften van jou en al je voorgangers op Defensie.

Het Partijkartel heeft echt wel ergens een nieuw baantje voor je waar je het vertrouwen in politiek, bestuur & veiligheid verder uit kunt hollen.
Update: Roep om aftreden zwelt aan.

https://www.geenstijl.nl/(...)lijft-lekker-zitten/

Dat mens hoort in het gevang :7
pi_174057714
Verontruste Burger‏ @Prikkel2016

#Eenvandaag Rutte had vertrouwen in
Opstelten
Teeven
vd Steur
Mansveld
Weekers
v Miltenburg
en nu weer #Hennis

Wie vertrouwt #Rutte nog?

https://twitter.com/hasht(...)3A913424897468182530

Official Rob‏ @DefendHolland

De militair die haar omlegt kan gelukkig altijd zeggen dat het een ongelukje was. #hennis

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_174057879
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jeanine 'Dood door Schuld' Hennis heeft schijt aan verantwoordelijkheid en blijft lekker zitten

Is het dat, als het dat is, kan ook met voorbedachte rade toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2017 19:19:43 ]
pi_174058040
Men wist immers of kon aannemen dat de granaten niet deugen deden, of niet?
pi_174058261
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:26 schreef john2406 het volgende:
Men wist immers of kon aannemen dat de granaten niet deugen deden, of niet?
De mortiergranaat die vorig jaar te vroeg ontplofte en het leven eiste van twee Nederlandse militairen in Mali kwam uit een partij granaten waarvan was geadviseerd om die af te keuren.
Dat heeft voorzitter Jean Debie van de militaire vakbond VBM tegen RTL Nieuws gezegd. Volgens hem was het ongeluk niet gebeurd als veiligheidsprocedures waren nageleefd.

De in Bulgarije gemaakte granaten zouden in 2006/2007 met spoed zijn besteld voor de Afghanistan-missie. Volgens RTL Nieuws adviseerde een keurmeester van Defensie in een rapport de partij af te keuren omdat de granaten onveilig zouden zijn. Hoewel het om precies dezelfde granaten zou moeten gaan, verschilden onderdelen van elkaar. Het rapport zou door Defensie zijn genegeerd.

https://www.trouw.nl/home(...)-onveilig-~a642299e/

Ik zie geen opzet of schuld :X :X }:| }:| :r :r
Aldus Hennis :|W :|W
pi_174058306
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De mortiergranaat die vorig jaar te vroeg ontplofte en het leven eiste van twee Nederlandse militairen in Mali kwam uit een partij granaten waarvan was geadviseerd om die af te keuren.
Dat heeft voorzitter Jean Debie van de militaire vakbond VBM tegen RTL Nieuws gezegd. Volgens hem was het ongeluk niet gebeurd als veiligheidsprocedures waren nageleefd.

De in Bulgarije gemaakte granaten zouden in 2006/2007 met spoed zijn besteld voor de Afghanistan-missie. Volgens RTL Nieuws adviseerde een keurmeester van Defensie in een rapport de partij af te keuren omdat de granaten onveilig zouden zijn. Hoewel het om precies dezelfde granaten zou moeten gaan, verschilden onderdelen van elkaar. Het rapport zou door Defensie zijn genegeerd.

https://www.trouw.nl/home(...)-onveilig-~a642299e/

Ik zie geen opzet of schuld :X :X }:| }:| :r :r
Aldus Hennis :|W :|W
Nu staat wel vast dat een militair altijd ergens, in strijd, kan sterven toch?
Echter door eigen vuur?
pi_174058756
quote:
Lijkt RTL wel een groep inteelt die elkaar blindelings dekt :r
Frits Wester en Markie Rutte zijn de beste maatjes.

RTL is min of meer de marketing machine van de VVD
De NPO is de marketing machine van de PvdA Jesse Klaver

Welkom in Nederland. :')
pi_174067561
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:57 schreef Nintex het volgende:

[..]

Frits Wester en Markie Rutte zijn de beste maatjes.

RTL is min of meer de marketing machine van de VVD
De NPO is de marketing machine van de PvdA Jesse Klaver

Welkom in Nederland. :')
Frits Wester is CDA.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174069488
KRAS OP VVD-KONINGIN

Het was Jeanine Hennis niet slecht uitgekomen als het rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid een paar weken op zich had laten wachten, beaamde een medewerker van de OVV gisteren in de wandelgangen.

Of als de formatie vlotter was verlopen en ze daarom al minister van (waarschijnlijk) Buitenlandse Zaken was. :o :o :o 8)7 8)7 8)7

Gisteren werd ze geconfronteerd met het harde OVV-oordeel dat haar Defensie de veiligheid van militairen ondergeschikt heeft gemaakt aan de voortgang van de moeilijke Mali-missie. Twee van hen kunnen het niet navertellen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)voor-hennis-a1575363

Zo een incompetente trut als minister van buza :') :') :')
pi_174070446
Felle kritiek op Hennis na interview veiligheid militairen: 'Ingestudeerde kletspraat'

Het interview dat minister Hennis van Defensie gisteren aan RTL Nieuws gaf, heeft veel boze reacties opgeleverd. De minister weigerde de vraag te beantwoorden of de omgekomen militairen Hoving en Roggeveen onder veilige omstandigheden aan het werk waren.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid presenteerde gisteren een snoeihard rapport naar aanleiding van het ongeluk met een mortiergranaat vorig jaar juli. Dat ongeluk kostte het leven van militairen Henry Hoving en Kevin Roggeveld. Een derde militair raakte zwaargewond.

Defensie is tijdens de missie in Mali 'ernstig tekortgeschoten' in de zorg voor de veiligheid van uitgezonden militairen, concludeerde de onderzoeksraad. Ook had de onderzoeksraad geen goed woord over voor de medische zorg die de zwaargewonde militair kreeg na het ongeluk.

'Gênante televisie'
RTL Nieuws-verslaggever Siebe Sietsma wilde vervolgens van Hennis weten of ze vindt dat de omgekomen militairen in Mali onder veilige omstandigheden aan het werk waren. Dat leverde dit gesprek op:

Siestma publiceerde de video gisteren op Twitter. Het is een selectie uit een gesprek van ongeveer tien minuten, vertelt hij: "Ik begon het interview in de verwachting dat Hennis verantwoordelijkheid zou erkennen voor de vele fouten rond de dood van Hoving en Roggeveen. Maar dat deed ze niet. Daarmee negeert ze het OVV-rapport. Dan blijven er maar weinig vragen over.”

Inmiddels is het interview 75.000 keer bekeken. De reacties liegen er niet om:

Felle reacties

Totale incompetentie.
Ingestudeerde kletspraat.
Gênant.

Minister #Hennis kan beter de eer aan zichzelf houden en meteen opstappen. https://t.co/2cZUMBGTIz
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) September 28, 2017
Is dit de minister waar we dinsdagavond mee in debat moeten?pic.twitter.com/5d3urZRmaf
— Henk Krol (@HenkKrol) September 28, 2017
Gênante televisie https://t.co/atoHMMa8c7
— Lars Duursma (@LarsDuursma) September 28, 2017
Ze krijgt het heel moeilijk. https://t.co/VLVKzCxZ80
— Kees de Kok (@KeesdeKok01) September 28, 2017

Rutte wil het er niet over hebben
Premier Mark Rutte heeft nog altijd vertrouwen in minister van Defensie Jeanine Hennis, zei hij gisteren in een korte reactie. "Ja, dat vind ik zeker’’, zei hij op de vraag of Hennis kan aanblijven. Verder wilde hij niet op de zaak ingaan.

Inmiddels is Rutte in Estland voor een bijeenkomst met EU-regeringsleiders. Hij wilde niet ingaan op vragen over de reactie van Hennis, liet hij kortaf weten aan RTL Nieuws.

Nabestaanden geschokt
Nabestaanden van één van de militairen die vorig jaar omkwamen in Mali bij een ongeluk met een mortier, reageerden geschokt op het rapport. "Het nieuws is als een mokerslag bij ons binnengekomen", zei Greetje Groenbroek, de moeder van de omgekomen Henry Hoving.

"Dit is geen bedrijfsongeval, zoals de marechaussee ons begin dit jaar vertelde", zegt Groenbroek. "Dit is dood door schuld. Defensie heeft willens en wetens munitie in omloop gebracht waarvan ze wisten dat het niet deugde." Daardoor is haar zoon overleden, zegt ze.

Samen met de vader van militair Kevin Roggeveld overweegt Groenbroek aangifte te doen tegen defensie vanwege dood door schuld.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tairen-ingestudeerde

Dat incompetente secreet keert dan terug als min van BuZa :|W :|W :(
pi_174074508
Vicepremier Asscher: Rapport over Mali zwaar genoeg voor aftreden Hennis _O_ _O_ ^O^

Minister Jeanine Hennis van Defensie zegt na het debat met de Tweede Kamer over het fatale mortierongeluk in Mali te beslissen over aanblijven of opstappen. ,,Aanblijven is geen doel op zich. Mijn positie is eerlijk gezegd het minst interessant. Er zijn twee militairen omgekomen en een ander is gewond geraakt. Na het debat bepaal ik wat dat betekent voor mijn positie.”

Gisteren zei Hennis nog dat ze niet wilde aftreden, maar ‘optreden’. Vicepremier Lodewijk Asscher noemde vanmiddag na afloop van de ministerraad de conclusies van de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) ‘zwaar genoeg voor aftreden, maar het is aan haar’. Ook een aantal oppositiepartijen in de Tweede Kamer vinden dat Hennis consequenties moet trekken uit het vernietigende onderzoek.

Hennis erkent dat het in Mali niet veilig was, toen twee militairen vorig jaar zomer om het leven kwamen door ondeugdelijke mortiergranaten. Overal ter wereld waar Nederlandse militairen op missie zijn, wordt al het materieel zoals munitie gecheckt en gekeken of de medische opvang op orde is. Totdat dat gebeurd is – enkele uren of dagen, aldus Hennis – gaat er niemand de poort uit.

https://www.ad.nl/politie(...)den-hennis~a9e0e936/

Iets met kalf en put :X :r :r :r
pi_174074614
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 19:04 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rutte houdt vertrouwen in Hennis na spijkerhard rapport Mali

Premier Mark Rutte heeft nog altijd vertrouwen in minister van Defensie Jeanine Hennis. :|W :|W :|W :|W Dat liet hij vanmiddag weten in reactie op het zeer kritische rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over het dodelijke ongeval met mortieren in Mali.

Op de vraag of Hennis kan aanblijven als minister van Defensie antwoordt Rutte resoluut: ,,Ja, dat vind ik zeker." Of de Kamer daar ook zo over denkt moet nog blijken. Een unanieme Tweede Kamer wil volgende week van Hennis horen hoe het zo mis heeft kunnen gaan op de militaire missie in Mali.

Minister Hennis zei eerder vandaag zich verantwoordelijk te voelen, maar wil niet aftreden omdat het geen oplossing voor de problemen zou bieden. Ze treedt naar eigen zeggen liever op om ervoor te zorgen dat het niet nog een keer kan gebeuren. ,,Ik wil wel duidelijk stellen dat iedereen in deze organisatie, maar dan ook echt iedereen, de veiligheid en de gezondheid van onze militairen voorop heeft bij besluitvorming over bijvoorbeeld internationale missies'', aldus Hennis.

https://www.ad.nl/politie(...)pport-mali~a3d7d5ae/

Henry Keizer is integer en Hennis capabel en Zalm deskundig :') :') :') :') :') :') :')

Wat een groep randdebielen daar :r :r :r :r
Lijkt RTL wel een groep inteelt die elkaar blindelings dekt :r :r :r :r
Verantwoording afleggen :N :N
Als Rutte een Fred Teeven en een Mark Verheijen de hand boven het hoofd houdt, zal hij dat ook wel doen bij lieden die enkel incompetent zijn en nog wel enige schijn van integriteit hebben.
pi_174077093
‘Minister Hennis heeft eerder beloofd op te treden. Dat is niet gebeurd’ :D :D

De dood van twee militairen in Mali had voorkomen kunnen worden. Dat stelt de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV). De ogen zijn gericht op de minister van Defensie, Jeanine Hennis-Plasschaert. Zij zegt niet te willen aftreden. SP-Kamerlid Sadet Karabulut vindt dat de minister ‘redelijk ongeloofwaardig geworden’ is.

Een mortiergranaat komt op 6 juli 2016 voortijdig tot ontploffing in de mortierbuis. De granaat was verouderd, had in de zon gelegen, in een vochtige container en was niet aan een kwaliteitstoets onderworpen na verscheping naar Afghanistan, en terug naar Mali. Militairen Henry Hoving en Kevin Roggeveld overlijden, een derde raakt zwaargewond door rondvliegende metaalscherven.

Het rapport van de OVV is keihard. De munitieveiligheid en de acute medische zorg voor de gewonde militair waren niet op orde. Minister Hennis zegt niet te willen aftreden, maar optreden. Een uitspraak bekend van partijgenoten Mark Rutte, Rita Verdonk, Ivo Opstelten en Fred Teeven.

“Dit is niet het eerste rapport,” :D zei Karabulut donderdag in onze uitzending. Ze wijst op eerdere incidenten bij Defensie. “Ze heeft eerder beloofd: ik ga optreden. Dat is dus niet gebeurd.:D :D

HELIKOPTERCRASH: ‘TECHNISCH FALEN’
Op 17 maart 2015 kwamen twee piloten om tijdens een schietoefening. De Apache-helikopter waarin kapitein René Zeetsen en eerste luitenant Ernst Mollinger vlogen, stortte neer door technisch falen dat ‘zo was ernstig dat het voor de bemanningsleden onmogelijk was het toestel nog veilig te besturen’.

BESCHOTEN SCHIETINSTRUCTEUR: ‘ONPROFESSIONEEL’
Op 22 maart 2016 oefenden Nederlandse commando’s op een schietbaan in Ossendrecht. De cursisten schoten met scherp en een instructeur in opleiding werd dodelijk geraakt.

De OVV onderzocht het incident, en concludeerde: “Ondanks de bestaande veiligheidsvoorschriften is de leiding van Defensie niet op professionele wijze omgegaan met de veiligheid van het eigen personeel. Diverse veiligheidsbarrières hebben niet gefunctioneerd, waardoor de schietoefening een fatale afloop kreeg.”

VERLENGING
Kamerlid Karabulut vindt dat de minister veel uit te leggen heeft. “Het gaat keer op keer mis. De interne organisatie is niet op orde.”

Daarnaast hekelt ze een besluit de minister dit jaar nam. “Het besluit om de missie naar Mali voor een jaar te verlengen.”

https://pauw.bnnvara.nl/n(...)-dat-is-niet-gebeurd

Echt een kanjer die Hennis :r :r :r :r
pi_174077156
VVDers bij defensie. Het blijft behelpen.



  vrijdag 29 september 2017 @ 18:44:52 #69
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174077186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:49 schreef Shreyas het volgende:
Vrouwenquotum, ga er maar vanuit dat er meer en meer incapabele wijfies (pleonasme, ik weet het) in de regering zullen komen. Toch teleurstellend dat we niet gewoon accepteren dat mannen het in de politiek een stuk beter doen.
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 29 september 2017 @ 20:08:33 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174078729
Gezien de ontwikkelingen voel ik mij zo vrij om dit topic te gebruiken voor de wankele positie van Jeanine

https://www.volkskrant.nl(...)is-vandaan~a4519245/

Lodewijk heeft er zin in volgende week
  vrijdag 29 september 2017 @ 22:07:54 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174081580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:44 schreef richolio het volgende:

[..]

:')
Het gaat bij vrouwen vaak zo falikant fout omdat fouten van hen veel langer getolereerd worden. Totdat het echt helemaal de spuigaten uit gelopen is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_174082494
Mocht zij af treden dat is dan toch gewoon voor de buhne? In het nieuwe kabinet komt ze dan toch terug op een andere post? Of niet?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_174082583
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 22:56 schreef maryen65 het volgende:
Mocht zij af treden dat is dan toch gewoon voor de buhne? In het nieuwe kabinet komt ze dan toch terug op een andere post? Of niet?
Dat is vrij uitzonderlijk.

Zover ik weet is in de recente politieke geschiedenis nog maar één bewindspersoon teruggekeerd in de regering, namelijk Hirsch Balin. Hij moest aftreden vanwege de IRT-affaire.
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:08:37 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_174082720
hennis is gewoon geen stoere soldaat generaal
l
als di edie binken

soldaten zijn gewoon stoer ewkrijgsmannen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_174082807
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:01 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Dat is vrij uitzonderlijk.

Zover ik weet is in de recente politieke geschiedenis nog maar één bewindspersoon teruggekeerd in de regering, namelijk Hirsch Balin. Hij moest aftreden vanwege de IRT-affaire.
Daar zat nog wel een tijd tussen he. Hij moest aftreden in 1994. En in 2006 volgde hij Donner op
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_174082815
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:01 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Dat is vrij uitzonderlijk.

Zover ik weet is in de recente politieke geschiedenis nog maar één bewindspersoon teruggekeerd in de regering, namelijk Hirsch Balin. Hij moest aftreden vanwege de IRT-affaire.
Donner ook, aftreden wegens schipholbrand in sept. 2006, in feb. 2007 weer minister.
pi_174082895
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Donner ook, aftreden wegens schipholbrand in sept. 2006, in feb. 2007 weer minister.
Klopt, hem was ik vergeten en zo zullen er misschien nog meer zijn.
In beide gevallen ging het om affaires waarbij de bewindspersoon niet echt verantwoordelijk voor was. Hirsch Balin was niet verantwoordelijk voor het beleid m.b.t. IRT, omdat hij toen nog geen minister was , Donner had geen beleid opgesteld om gevangenisdeuren dicht te laten bij brand.

Teeven en Opstelten zullen nooit terug kunnen keren, omdat zij aantoonbare fouten hebben gemaakt. Hetzelfde zal volgens mij voor Hennis gelden.
pi_174082974
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:08 schreef michaelmoore het volgende:
hennis is gewoon geen stoere soldaat generaal
l
als di edie binken

soldaten zijn gewoon stoer ewkrijgsmannen
Drink jij eerst je bier eens op voordat je verder post.
pi_174083025
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:13 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Daar zat nog wel een tijd tussen he. Hij moest aftreden in 1994. En in 2006 volgde hij Donner op
Van 1994 tot 2002 zat het CDA niet in de regering.

Als het politieke beleid van een minister (onbewust) voor doden zorgt en als zijn of haar onderdanen massaal om aftreden roepen, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat hij of zij terug zal keren.

Voor de goede orde, het moet nog blijken dat de minister echt verantwoordelijk gehouden kan worden voor het falend beleid.
pi_174083218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:26 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Voor de goede orde, het moet nog blijken dat de minister echt verantwoordelijk gehouden kan worden voor het falend beleid.
Toch op zijn minst voor het verzuimen van haar taken toch?
pi_174083246
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:18 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Klopt, hem was ik vergeten en zo zullen er misschien nog meer zijn.
In beide gevallen ging het om affaires waarbij de bewindspersoon niet echt verantwoordelijk voor was. Hirsch Balin was niet verantwoordelijk voor het beleid m.b.t. IRT, omdat hij toen nog geen minister was , Donner had geen beleid opgesteld om gevangenisdeuren dicht te laten bij brand.

Teeven en Opstelten zullen nooit terug kunnen keren, omdat zij aantoonbare fouten hebben gemaakt. Hetzelfde zal volgens mij voor Hennis gelden.
Als ze erom aftreden waren ze er ook verantwoordelijk voor, bij de schiphol brand was er ook wat meer aan de hand dan alleen sluitende deuren.

quote:
De Raad concludeert in zijn rapport onder meer dat drie overheidsinstanties tekort zijn geschoten. Bij deze overheidsinstanties heeft veiligheid en in het bijzonder brandveiligheid te weinig aandacht gehad. Het gaat allereerst om de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) als opsteller van het Programma van Eisen voor de bouwer, als uiteindelijke gebruiker van het cellencomplex Schiphol-Oost en als verantwoordelijke voor de veiligheid van de gedetineerden. Vervolgens noemt de Raad de Rijksgebouwendienst (RGD), opdrachtgever voor de bouw en eigenaar van het cellencomplex Schiphol-Oost. Ten slotte draagt de gemeente Haarlemmermeer verantwoordelijkheid, als vergunningverlener voor de bouw en het gebruik, als toezichthouder en handhaver en als verantwoordelijke voor de brandweerzorg. De Raad beschouwt de DJI als de primair verantwoordelijke partij ten aanzien van de brandveiligheid.
https://www.onderzoeksraa(...)mplex-schiphol#fasen
  vrijdag 29 september 2017 @ 23:40:35 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174083267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:18 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]
Donner had geen beleid opgesteld om gevangenisdeuren dicht te laten bij brand.
Nee, maar wel dat het lekker stoer en goedkoop moest, met velen op één Celblok. Lekker aannemer matsen ook
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174084978
deze rel laat ook maar weer eens goed zien hoe lachebekje rutte reageert als ie moeilijke vragen moet beantwoorden. kop in t zand en lalala roepen. vuile schoft.
pi_174085220
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 01:39 schreef FlipjeHolland het volgende:
deze rel laat ook maar weer eens goed zien hoe lachebekje rutte reageert als ie moeilijke vragen moet beantwoorden. kop in t zand en lalala roepen. vuile schoft.
Rutte moest naar Letland dan heb je geen tijd voor een uitgebreide pers conferentie. Lalala.
pi_174085345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Toch op zijn minst voor het verzuimen van haar taken toch?
Haar taak was om bepaald beleid door te voeren, namelijk bezuinigingen doorvoeren bij defensie. Dat is gelukt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Super_Fucker_II op 30-09-2017 06:19:51 ]
pi_174085863
19 september geeft ze een interview waarin ze zegt dat ze wilt en en denkt terug te keren in een volgend kabinet en een week later komt dat beschadigende rapport over Defensie uit. Toeval? Ik denk het niet. Ze had voorinzage en wist dus wat komen zou. Dit illustreert wel mooi wat haar prioriteiten zijn. Niet de doden die zijn gevallen dankzij haar falende beleid maar haar eigen carrière.
  zaterdag 30 september 2017 @ 07:53:05 #87
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_174085931
Oppleuren met die karperbek.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_174086111
Commando’s keren zich tegen legertop

Vijf commando’s uit het Nederlandse leger doen aangifte tegen hun werkgever na een fataal ongeluk met een collega vorig jaar. Ze verwijten het ministerie van Defensie dood door schuld omdat er veel mis was.

Het komt zelden voor dat militairen zo boos zijn over slechte werkomstandigheden dat ze zich tegen de militaire top keren. De frustratie zit zelfs zo hoog dat ze overwegen naar de rechter te stappen om te eisen dat de huidige missie in Irak wordt stopgezet. Hun collega's moeten er met zulke versleten en achterhaalde spullen werken, dat ze zich ernstig zorgen maken over hun veiligheid.

Nieuwe dreun
De opmerkelijke stappen door officieren en onderofficieren van het elitekorps van het Nederlandse leger zijn een nieuwe dreun voor minister van Defensie Jeanine Hennis. Zij ligt zwaar onder vuur na een vernietigend rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid over de dood van twee militairen in Mali na een mortierongeluk. Er bleek van alles mis met de aanschaf en opslag van de munitie.

'Mali' was niet het eerste dodelijk incident deze kabinetsperiode. Het korps commandotroepen verloor vorig jaar maart eveneens een collega. In Ossendrecht werd een commando per ongeluk doodgeschoten tijdens een schietoefening. Ook toen bleek dat tal van veiligheidsvoorschriften niet waren nageleefd.

Vijf collega’s van de omgekomen commando hebben hun advocaat Michael Ruperti nu opdracht gegeven om aangifte te doen tegen hun eigen werkgever. Ze verwijten Defensie dood door schuld bij het fatale ongeluk.

De locatie bleek niet gekeurd te zijn, waardoor ze er dus helemaal niet hadden mogen oefenen. Ook zijn verzoeken om de ruimte wel geschikt te maken, zoals kogelwerende wanden in plaats van linnen doeken, steeds weer afgewezen. De commando’s wachten al jaren op de bouw van een eigen oefenruimte, maar ook dat wordt steeds weer uitgesteld.

Brandbrieven
Het ongeval in Ossendrecht staat volgens de commando’s niet op zich. Al maanden komen er onthullingen naar buiten over barre omstandigheden waaronder zij moeten werken. In meerdere brandbrieven is aandacht gevraagd voor de slechte staat waarin hun spullen verkeren. Die zijn zo achterhaald en versleten dat ze tijdens missies levensgevaarlijke kunnen zijn. De situatie is inmiddels zo zorgelijk dat ze overwegen naar de rechter te stappen om de huidige missie in Irak af te laten afbreken.

De commando’s benadrukken dat ze hun eigen commandant Jelte Groen niets kwalijk nemen. Ook de Commandant Landstrijdkrachten, Leo Beulen, heeft het beste met het korps voor, vinden ze. De aanklacht is vooral gericht tegen wat zij noemen ‘de ambtelijke kliek en de militaire top in Den Haag’. ,,Daar lopen aanvragen steeds vast waardoor commando’s in gevaar worden gebracht,’’ zegt hun advocaat Ruperti.

Voor de commando’s is de maat nu echt vol. Zij willen dat deze minister aftreedt als Defensie nog geloofwaardig wil zijn. ,,Dat is ook een signaal naar de volgende minister dat het zo echt niet langer kan.’’

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-legertop~a18bb817/

Van binnenuit opblazen :D *O* *O* *O* *O* _O_
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:11:36 #89
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:13:14 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174086732
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:13 schreef Drugshond het volgende:
Feit blijft wel, Defensie krijgt er flink wat geld bij.
Na jarenlang bezuinigen. Zelfs in economisch goede tijden heeft nl bezuinigd op defensie. Nu is er zoveel geld nodig om alles een beetje op orde te krijgen dat alles wat er nu bij komt eigenlijk nog te weinig is.

Dit is gewoon het "200 miljoen" verhaal van een tijdje terug. Toen werd er ook gezegd defensie krijgt 200 miljoen er bij. Maar in de realiteit betekent dat er 200 miljoen minder bezuinigd werd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 30 september 2017 @ 10:36:50 #92
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174087710
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:36 schreef Drugshond het volgende:
Times they are changing. Defensie krijgt er echt wel geld erbij.
Leuk maar alleen geld lost de problemen natuurlijk niet op. Dat zit veel dieper.
pi_174087782
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:13 schreef Drugshond het volgende:
Feit blijft wel, Defensie krijgt er flink wat geld bij.
Als die anderhalf miljard structureel is dan is dat idd het geval, als het anderhalf miljard verspreid over vier jaar is dan wordt er minder bezuinigd...
pi_174087863
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, problemen geboren door geldgebrek.
Deel ongetwijfeld. Maar het heeft ook met prioriteiten te maken. Op een begroting van miljarden vind je een veilige oefenlocatie voor de Commando's uiteindelijk niet echt terug.
pi_174088183
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk maar alleen geld lost de problemen natuurlijk niet op. Dat zit veel dieper.
De problemen zijn er omdat er geld verdiend wordt.
wooblabalurg
pi_174088403
Ga Hennis, ga! :D

Politiek columnist Jos Heymans over wat hem opvalt in de Haagse en Europese politiek.

Dat een minister politiek verantwoordelijk is voor alles wat op zijn of haar terrein gebeurt, betekent niet dat de bewindspersoon meteen maar moet aftreden al er iets fout gaat. Aftreden is vaak geen oplossing en maakt de misstand niet ongedaan. De hijgerigheid van sommige journalisten en de gretigheid van politici rechtvaardigen niet altijd het vertrek van een bewindspersoon.

Maar deze argumenten gelden niet voor minister Jeanine Hennis van Defensie. Onder haar verantwoordelijkheid kocht Defensie ondeugdelijke mortiergranaten en negeerde het advies van de eigen keurmeesters om de wapens niet te gebruiken. Ze werden ingezet in Mali, waar Nederlandse militairen deelnemen aan een VN-missie. Twee militairen kwam door de onveilige granaten om het leven, een derde raakte zwaar gewond.

"Defensie wist dat de granaten onbetrouwbaar waren, maar gebruikte ze toch. Bovendien waren de medische voorzieningen in het missiegebied niet op orde"
Het ongeluk werd aanvankelijk afgedaan als een bedrijfsongeval, ook door de minister. Totdat deze week een vernietigend rapport verscheen van de Onderzoeksraad voor Veiligheid die het incident heeft onderzocht. Defensie wist dat de granaten onbetrouwbaar waren, maar gebruikte ze toch. Anders had de missie naar Mali wegens gebrek aan goede en voldoende munitie niet door kunnen gaan. Bovendien stelt de Onderzoeksraad dat de medische voorzieningen in het missiegebied niet op orde waren; het hospitaal voor traumabehandeling voldeed niet aan de Nederlandse militaire richtlijnen. En dat wisten ze in Den Haag; ze hadden het in ieder geval moeten weten.

Hennis heeft beterschap beloofd. Er wordt nog eens goed gekeken naar de richtlijnen, en de adviezen van de Onderzoeksraad zullen worden doorgevoerd. Maar dat klinkt niet geloofwaardig. Twee keer eerder heeft de Onderzoeksraad Defensie op de vingers moeten tikken. Bij een dodelijk ongeval op de schietbaan in Ossendrecht was de beveiliging van het eigen personeel niet adequaat. Eerder werd Defensiepersoneel blootgesteld aan de chemische stof chroom-6. Met de aanbevelingen van de Onderzoeksraad is in het verleden weinig gedaan.

De reactie van Hennis op het incident in Mali, donderdag, was beneden de maat, volstrekt onvoldoende. Het was tenenkrommend om te zien hoe de minister vooral bezig was haar straatje schoon te vegen. Er waren geen excuses in de richting van de nabestaanden. En Hennis vond dat zij niet moest aftreden maar optreden. Dat hebben we vaker gehoord. Verdonk, Opstelten, Teeven, om er een paar te noemen. Ministers in problemen willen altijd optreden, maar nooit aftreden. Maar doorgaans leidt hun positie tot het laatste.

"Met haar eerste reactie gaf Hennis zichzelf een brevet van onvermogen; alleen al daarom moet ze aftreden"

Gisteren was Hennis zichtbaar meer bescheiden, maar toen was het al te laat. Haar reactie van donderdag had kwaad bloed gezet. De roep om haar aftreden klinkt sindsdien luider en luider. Voor Mark Rutte hoeft dat niet. Niet verwonderlijk; geen enkele bewindspersoon in Rutte-II had wat hem betreft hoeven aftreden. Maar de mening van de premier wordt overstemd door die van vice-premier Lodewijk Asscher, tot op de dag van vandaag coalitiegenoot van Rutte, die Hennis oproept haar ontslag aan te bieden. De feiten zijn er ernstig genoeg voor.

Met haar eerste reactie gaf Hennis zichzelf een brevet van onvermogen; alleen al daarom moet ze aftreden. Een vertrek van haar draait de tragische gebeurtenissen niet terug. Maar straft wel de blunders af die door Defensie zijn gemaakt en waarvoor Hennis politiek verantwoordelijk is. Je mag hopen dat het een schokeffect teweeg brengt die de ogen van Defensie opent.

Het kan snel gaan met politieke carrières. Begin dit jaar was Hennis nog een van de toppers van de VVD. Deze zomer werd zij getipt als de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken. Anderen zagen in haar de nieuwe fractievoorzitter als opvolger van Halbe Zijlstra die naar het kabinet gaat. Het wordt waarschijnlijk geen van beide. _O- _O- _O- _O_

https://www.rtlnieuws.nl/columns/column/jos-heymans/ga-hennis-ga

Hennis trut nog steeds zin het debat as dinsdag :|W :|W
  zaterdag 30 september 2017 @ 11:30:00 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174088446
Prima column waarin het tenenkrommende en schandalige gedrag van de politieke defensietop nog eens wordt samengevat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174088484
Opstappen van Hennis is ineens slechts nog kwestie van tijd :P

Gisteren was vermoedelijk de slechtste dag in de politieke carrière van minister Jeanine Hennis (VVD). Vermoedelijk is het de dag geweest waarop ze haar ministerschap definitief door haar vingers liet glippen.

Zo’n 24 uur geleden leek de positie van Jeanine Hennis nog lastig, maar desalniettemin te redden. Ja, ze zat in een lastig parket met dat onderzoeksrapport over het mortierongeluk in Mali, maar met enig behendig politiek stuurwerk, een kleine gunfactor en een portie geluk had ze de crisis kunnen overleven.

Dat is nu wel voorbij. RTL Nieuws openbaarde een uiterst pijnlijk interview met de minister van Defensie, waarin te zien was hoe weinig competent ze eigenlijk wel niet was. Foutjes kan je je niet permitteren in het moment van crisis: letterlijk iedere misstap kan je dan fataal worden.

Maar behalve haar eigen onhandigheid bleek ook de genoemde gunfactor te ontbreken. Ondanks dat hij nog in het kabinet zit, was PvdA-leider er als de kippen bij om het mes er bij Hennis nog wat verder in te drukken. In plaats van zijn kabinetsgenoot te steunen, merkte Lodewijker Asscher ineens op dat hij de fouten “voldoende ernstig” vond om af te treden. Ouch.

Vandaag helpen de grote kranten van Nederland ook niet bepaald mee met het redden van de politieke carrière van de vrouw die begon als europarlementariër. De Telegraaf print met chocoladeletters de vraag “HOE HOUDBAAR IS HENNIS?” terwijl de NRC het gewoon als feitelijk statement presenteert: “Positie minister Hennis lijkt onthoudbaar“.

In rap tempo is de discussie dan ook niet zozeer komen te draaien over een Malinees mortierongeluk, maar over het functioneren van minister Hennis zélf. En dat soort publieke debatten lopen zelden af met een applaus en een minister die gewoon vrolijk aan kan blijven. Zo lijkt met de finish reeds in zicht het kabinet-Rutte II alsnog – en alwéér – een VVD-minister kwijt te raken.

http://www.dagelijksestan(...)og-kwestie-van-tijd/

*O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_174089467
Hoe houdbaar is Hennis?

Mali-drama

Nummer twee van VVD wankelt na eigen gestuntel en ongenadig harde uitspraak vicepremier Asscher

(Defensie) nagenoeg onhoudbaar geworden. Sinds de presentatie van het vernietigende rapport over het dodelijke mortier-ongeluk in Mali, zien collega’s in het kabinet, Kamerleden en partijgenoten het somber voor haar in. De nummer twee van de VVD wankelt.

In rap tempo is de positie van minister Jeanine Hennis

| Wouter de Winther
Het is donderdagochtend, kwart over tien als er bij media een persbericht binnenkomt van het ministerie van Defensie. ’Rectificatie’, leest de titel, verwijzend naar het persbericht dat dertien minuten eerder al verstuurd is. In de nieuwe versie blijkt een citaat van minister Hennis te zijn gewijzigd over de reactie op het rapport over het ongeluk waarbij twee Nederlandse militairen in Mali het leven verloren en een derde ernstig gewond raakte. Waar eerst nog stond „De conclusies van de OVV komen hard aan”, blijkt in de nieuwe versie de zinsnede te ontbreken.

„Dat heeft ze er zelf uit laten halen”, roddelt een CDA-Kamerlid even later in het parlementsgebouw. Het rapport en vooral de reactie van de minister daarop zijn dan al het gesprek van de dag geworden.

Met verbazing zagen Kamerleden de minister stuntelen voor de camera bij het geven van een eerste reactie. Ze verzandde in onduidelijke, ontwijkende antwoorden en gaf aan dat optreden in dit geval beter was dan haar aftreden.

Binnenhofbewoners kijken ervan op dat Hennis zich zo het grijsgedraaide vocabulaire van ministers aanmeet die later toch echt hun biezen moeten pakken. Maar ze vermoeden ook direct waarom: Hennis wil door als minister in het nieuwe kabinet. Een plotseling aftreden kan dat wel eens verhinderen.

Oppositiepartijen roepen meteen om haar vertrek, de nieuwe coalitie is intussen ook zeer kritisch. De eerste geur van aangeschoten wild verspreidt zich in de wandelgangen; hier zit een minister ernstig in de problemen.

Even verderop stormen journalisten op VVD-partijleider Mark Rutte af, die dan net de Stadhouderskamer heeft verlaten in de pauze van coalitiebesprekingen. De premier zet er flink de pas in en zegt afgemeten dat hij vindt dat ze moet aanblijven. Dergelijke woorden gebruikte hij ook voor de later opstappende bewindspersonen Mansveld, Teeven, Opstelten en Van der Steur. „Rutte moet niet meteen achter haar gaan staan”, waarschuwt een kopstuk. „De minister moet het nu zelf doen.”

Intussen neemt de onrust toe. De familie van één van de overleden militairen spreekt met verschillende media en haalt ongenadig uit naar Defensie en daarmee naar de minister. De Tweede Kamer ziet het gebeuren en weet: een moeder die haar zoon verloor door nalatigheid van de Staat, daar is geen Haagse tovertruc tegen opgewassen. Dit is ernstig.

De uren verstrijken en de commotie rond het optreden van Hennis groeit. Als RTL een deel van een reactie-interview met Hennis twittert waarin ze verdwaalt in haar eigen ontwijkende antwoorden en zelfs even het beeld uit loopt, staat de minister er nog slechter op. In Den Haag vermoedt men dat er ’een rekening wordt vereffend’ door de zender omdat de minister eerder een verhaal over slecht materieel bij defensie afdeed als een kletsverhaal.

Als ze vrijdagochtend de krant onder ogen krijgt, knakt de bewindsvrouw. Op de voorpagina poseert de rouwende moeder van de omgekomen Henry Hoving. Ze vraagt: „Waarom zegt Hennis geen sorry?” Het raakt de minister in het hart. Ze vindt dat ze op deze manier onterecht persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van militairen.

Een paar uur later loopt Hennis de statige Trêveszaal in voor de wekelijkse ministerraad. De bewindsvrouw ziet ernstige gezichten bij haar collega’s.

Robot

Want de andere ministers trekken zich de harde conclusies uit het OVV-rapport zeer aan. Zíj hebben immers als collectief besloten om de militairen te sturen. De missie in Mali was zelfs op uitdrukkelijke voorspraak van de PvdA, waarna met stoom en kokend water soldaten die kant op werden gestuurd, naar nu blijkt onder omstandigheden die niet deugen. Een minister meent dat Hennis als een robot heeft gereageerd. Hennis erkent zelf ook dat ze het verkeerd heeft aangepakt. De discussie gaat door haar verkeerde reactie niet meer om het dramatische voorval, maar om haar ministerschap. Nu en in de toekomst. Dat moet niet, stelt de ministerraad vast. Inclusief Hennis.

Schuldbewust probeert de minister na afloop een andere toon aan te slaan dan donderdag. Tegen de verzamelde media zegt ze dat ’aanblijven geen doel op zich is’ en dat ze haar ’positie bepaalt na het debat’.

Ongeveer gelijktijdig verlaat vicepremier Lodewijk Asscher het gebouw, die vanwege de in het buitenland verkerende premier de ministerraad voorzat. Hij laat zich ontvallen dat de zaak ernstig genoeg is voor de minister om af te treden; een ongekend harde uitspraak, waarmee de VVD-bewindsvrouw in feite de wacht wordt aangezegd door haar collega. Een schokgolf gaat over het Binnenhof en bereikt ook de Stadhouderskamer, waar de nieuwe coalitie zit te onderhandelen. De VVD is woedend op de vicepremier.

In de partij dringt evenwel het besef door dat de positie van Hennis onhoudbaar begint te worden. Liberalen erkennen dat ze na het debat van dinsdag waarschijnlijk de eer aan zichzelf zal houden, bijvoorbeeld door na haar eerste termijn in de Kamer haar ontslag aan te kondigen en zo recht te doen aan de ministeriële verantwoordelijkheid. Immers, persoonlijk heeft ze niets te maken met het ongeluk, maar ze staat wel aan het hoofd van de organisatie die fout op fout op fout stapelde, waardoor uiteindelijk twee militairen omkwamen en één ernstig gewond raakte.

Hennis’ vertrek levert de VVD wel een groot probleem op. Ze is de nummer twee van de partij, een stemmenkanon en vooralsnog de enige zekere vrouwelijke kandidaat als minister. In de Haagse werkelijkheid geldt dat een minister bij een vrijwillig vertrek kan terugkeren in een nieuw kabinet. De vraag is echter of Nederland zo’n draaideurconstructie ook begrijpt, zeker als er binnen een maand al een nieuw kabinet aantreedt.

Daarnaast is nog maar de vraag of CDA, D66 en CU ervoor voelen om hun moeizaam bereikte samenwerking over drie weken af te trappen met een bewindspersoon die er nu al publiekelijk zo slecht op staat.

Bij Hennis is het intussen alle hens aan dek. Gisteravond kondigde ze opeens een ’operationele pauze’ af voor alle missies totdat alle veiligheidsprocedures zijn doorgelicht. Ook komt er een onderzoek om nalatigheid vast te stellen. De Kamer zal de uitkomsten ervan niet afwachten.

Telegraaf
pi_174089621
Nummer twee van VVD wankelt na eigen gestuntel, Hoe houdbaar is Hennis?

In rap tempo is de positie van minister Jeanine Hennis (Defensie) nagenoeg onhoudbaar geworden. Sinds de presentatie van het vernietigende rapport over het dodelijke mortier-ongeluk in Mali, zien collega’s in het kabinet, Kamerleden en partijgenoten het somber voor haar in. De nummer twee van de VVD wankelt. *O*

Het is donderdagochtend, kwart over tien als er bij media een persbericht binnenkomt van het ministerie van Defensie. ’Rectificatie’, leest de titel, verwijzend naar het persbericht dat dertien minuten eerder al verstuurd is. In de nieuwe versie blijkt een citaat van minister Hennis te zijn gewijzigd over de reactie op het rapport over het ongeluk waarbij twee Nederlandse militairen in Mali het leven verloren en een derde ernstig gewond raakte.

Waar eerst nog stond „De conclusies van de OVV komen hard aan”, blijkt in de nieuwe versie de zinsnede te ontbreken. :D :')

„Dat heeft ze er zelf uit laten halen”, roddelt een CDA-Kamerlid even later in het parlementsgebouw. :') :')

Binnenhofbewoners kijken ervan op dat Hennis zich zo het grijsgedraaide vocabulaire van ministers aanmeet die later toch echt hun biezen moeten pakken. Maar ze vermoeden ook direct waarom: Hennis wil door als minister in het nieuwe kabinet. Een plotseling aftreden kan dat wel eens verhinderen. :')

Als ze vrijdagochtend de krant onder ogen krijgt, knakt de bewindsvrouw. Op de voorpagina poseert de rouwende moeder van de omgekomen Henry Hoving. Ze vraagt: „Waarom zegt Hennis geen sorry?” Het raakt de minister in het hart. Ze vindt dat ze op deze manier onterecht persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van militairen. :D :D :D

https://www.telegraaf.nl/nieuws/419422/hoe-houdbaar-is-hennis

Die trut moet echt weg :( :(
Wat een incompetent stuk vreten is dat zeg :r

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 30-09-2017 12:31:40 ]
pi_174089768
Defensie heeft een wegkijk-cultuur

De kritiek na het mortierongeluk in Mali staat niet op zichzelf. De krijgsmacht bestraft fouten niet. :r
Jeanine Hennis beslist na het Kamerdebat van dinsdag of ze aanblijft als minister van defensie, zei ze vandaag na de ministerraad. Ze belooft alvast extra veiligheidscontroles in missiegebieden en een extern onderzoek naar de achtergrond van het mortierongeval in Mali. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) sprak in zijn rapport van donderdag over het ‘creëren van een papieren werkelijkheid waarin de zaken op orde leken.’ Er lijkt dan ook iets goed mis met de cultuur bij de top van Defensie.

Het beeld ontstaat van een organisatie die wegkijkt bij problemen en kritiek niet op prijs stelt. In mei 2015 oordeelde de Algemene Rekenkamer dat Defensie te veel missies wil uitvoeren voor het beperkte budget, en dat Hennis ondertussen de organisatie verder belast met een reorganisatie van de afdeling die reservedelen inkoopt. In een vervolgbrief bekritiseerde de Rekenkamer de summiere reactie van de minister. “Het valt ons op dat de minister slechts in beperkte mate ingaat op onze hoofdboodschap en de daarvan afgeleide aanbevelingen.”

Irritatie
Een jaar later was de Rekenkamer nog harder in zijn kritiek. Het college oordeelde dat niet alle problemen met tekorten aan reservedelen een rechtstreeks en onvermijdelijk gevolg zijn van bezuinigingen op defensie. Het ministerie had zelf gekozen te bezuinigen op de inkoopafdeling in plaats van op gevechtseenheden, en leverde nog steeds maar ‘beperkte inspanningen om de problemen aan te pakken.’ Opnieuw was de rekenkamer in een vervolgbrief geïrriteerd. In haar antwoord legde Hennis namelijk toch weer de schuld bij het gedaalde defensiebudget. :|W :|W

Interne kritiek bij Defensie ligt gevoelig als dit tot politiek onwenselijke conclusies leidt. :') Volgens de OVV voelden defensiemedewerkers zich niet vrij om een ondeugdelijk VN-ziekenhuis in de Noord-Malinese stad Kidal af te keuren. Want het ministerie wilde militairen naar Kidal sturen, en tegelijkertijd het beeld schetsen dat militairen met goede zorg op pad gaan. Hennis verzekerde de Kamer in december 2014 dat de medische zorg in Kidal op orde was. “Dat volstaat allemaal.” De OVV concludeert dat Defensie vervolgens de omgeving van Kidal tegen beter weten in als ‘relatief veilig’ aanmerkte, waardoor een ziekenhuis met goede traumazorg zogenaamd niet nodig zou zijn.

In de hogere regionen van de krijgsmacht worden mensen ook niet altijd afgerekend op prestaties. Na grote problemen met de ICT haalde Hennis in 2014 vier verantwoordelijke topambtenaren van hun functie. Vervolgens mochten zij wel als adviseur bij het ministerie blijven 8)7 Het ministerie van defensie wil niet zeggen of er disciplinaire maatregelen genomen zijn tegen de commandanten van de missie in Mali. Volgens de OVV waren mortiergranaten op de beide Nederlandse kampen ondeugdelijk opgeslagen. In hun opleiding krijgen militairen juist voortdurend ingeprent dat ze boven alles voor hun wapen en munitie moeten zorgen.

Afrekencultuur
De voormalige Britse inlichtingenofficier Frank Ledwidge analyseerde in een boek over de mislukte oorlogen in Irak en Afghanistan dit gebrek aan een prestatiecultuur. Zijn bevindingen doen denken aan de Nederlandse situatie.

Volgens Ledwidge maken Britse generaals, om belangrijk te lijken, politici wijs dat hun eenheid een missie goed aankan en wordt kritisch onafhankelijk denken binnen de hogere echelons van de krijgsmacht ontmoedigd. Falende commandanten worden niet bestraft, omdat iedere missie als succes wordt verkocht.

Het Amerikaanse leger beoordeelt wel op prestaties. Dat land levert geen vrijblijvende bijdragen aan internationale missies, maar leidt zelf oorlogen. Vorige maand kon een vlootcommandant na enkele scheepsongelukken vertrekken vanwege ‘gebrek aan vertrouwen in zijn leidinggevende capaciteiten’. James Mattis, de huidige defensieminister, ontsloeg als generaal in Irak een van zijn kolonels omdat diens regiment te langzaam optrok.

Zo’n afrekencultuur kent Nederland niet. :D
Net als in het Verenigd Koninkrijk mag iedere commandant een missie leiden, onafhankelijk van zijn functioneren. 8)7 8)7 Maar die mildheid voor militairen betekent ook dat als er toch koppen moeten rollen voor fouten die ergens in de organisatie zijn gemaakt, de minister zelf in beeld komt.

https://www.trouw.nl/home(...)jk-cultuur~a71b4fec/

Hoeveel bewijs heb je nodig om in te zien dat het een incompetente trut is :? :?
pi_174089779
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 september 2017 20:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Jeanine Hennis denkt in het nieuwe kabinet terug te keren als minister. Dat zei de demissionair minister van Defensie vanavond tegen BNR Nieuwsradio. ,,Waarschijnlijk wel. Het zou me verbazen als het niet zo is'', aldus Hennis op de vraag of ze terugkomt. :|W :|W :|W

[ afbeelding ]

Hennis werd genoemd als een van de mogelijke opvolgers van fractievoorzitter Halbe Zijlstra, die zelf graag weer het kabinet in wil. Als Hennis terugkeert in het kabinet, is de kans groot dat staatssecretaris Klaas Dijkhoff van Veiligheid en Justitie de VVD-fractie in de Tweede Kamer gaat leiden. Ingewijden hebben steeds gezegd dat waarschijnlijk één van de twee fractievoorzitter zou worden.

https://www.ad.nl/politie(...)uw-kabinet~a938f778/

Dat mens kan helemaal niks o|O o|O
Hoeveel mannen heeft ze daarvoor moeten pijpen om dit voor elkaar te krijgen :?
Het verklaart iig wel waarom ze er als een breedbek-kikker uitziet
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174089805
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 12:31 schreef Oud_student het volgende:
Het verklaart iig wel waarom ze er als een breedbek-kikker uitziet
:Y
En ze kan ook al niet meer zitten omdat ze door Asscher keihard anaal genomen is ;) *O* *O* *O*
pi_174089863
Is er al een baantje voor deze faalhaas?
Burgemeester van ....... ?
:{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174090097
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 12:34 schreef Oud_student het volgende:
Is er al een baantje voor deze faalhaas?
Burgemeester van ....... ?
:{
:N
Koningin ;)
Met haar eigen facebook pagina *O* *O*
https://www.facebook.com/De-pijpkoningin-331720290575760/
  zaterdag 30 september 2017 @ 12:46:42 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174090160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 12:34 schreef Oud_student het volgende:
Is er al een baantje voor deze faalhaas?
Burgemeester van ....... ?
:{
In Amsterdam zoeken ze iemand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174090311
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 12:46 schreef Leandra het volgende:
In Amsterdam zoeken ze iemand.
:{w Die wel deskundig is ;)
Types zoals Hennis zitten de wallen vol mee, die hebben we echt in overvloed :7
pi_174091110
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 02:18 schreef Nober het volgende:

[..]

Rutte moest naar Letland dan heb je geen tijd voor een uitgebreide pers conferentie. Lalala.
vieze vvder
pi_174091836
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 02:47 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Haar taak was om bepaald beleid door te voeren, namelijk bezuinigingen doorvoeren bij defensie. Dat is gelukt.
Jij weet niet wat de taak van een werkgever is, en of die werkgever dat zelf doet of dat hij zich laat voorlichten doet er weinig toe hij is er verantwoordelijk voor!
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 30 september 2017 @ 14:32:57 #112
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_174091886
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_174091892
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk maar alleen geld lost de problemen natuurlijk niet op. Dat zit veel dieper.
Waar dan of in welke aard?
pi_174091900
quote:
Op dat niveau begeef ik mij niet.
pi_174096400
is ze al opgerot?
  zaterdag 30 september 2017 @ 19:09:51 #116
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 30 september 2017 @ 19:12:33 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174097167
Ik vond die vrouw altijd pisgeil (behalve in die foto in de OP dan) en heb haar een aantal keer benaderd op twitter maar kreeg geen antwoord. Verder weet ik niet over haar prestaties als Minister.
pi_174097252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:14 schreef Hdero het volgende:
Ik vond die vrouw altijd pisgeil (behalve in die foto in de OP dan) en heb haar een aantal keer benaderd op twitter maar kreeg geen antwoord. Verder weet ik niet over haar prestaties als Minister.
Twitter beperkt gebruiken en twitteraars negeren spreekt dan wel weer in haar voordeel.
pi_174098682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 19:14 schreef Hdero het volgende:
Ik vond die vrouw altijd pisgeil (behalve in die foto in de OP dan)
:{w Gast Wat moet je met die trut :')

:') :') :')
Ik schop mijn hond er nog vanaf ;)
pi_174100363
Defensietop opnieuw in opspraak

Minister Jeanine Hennis van Defensie had al geen makkelijke week. De Onderzoeksraad voor Veiligheid kwam donderdag met een zeer kritisch rapport over een dodelijk mortierongeval in Mali. Minister Lodewijk Asscher vindt dat Hennis moet aftreden.

Nu komt daar nog een kwestie bij: vijf commando's doen aangifte tegen Defensie. De commando's zijn collega's van een omgekomen militair die tijdens een oefening in Ossendrecht op een schietbaan overleed.

Wat gebeurde er?

Op 22 maart 2016 doet een groepje commando's een gevechtsschietoefening op een schietbaan van de politieacademie in Ossendrecht. Een van de commando's schiet op een doelwit, maar de kogels raken de instructeur in opleiding die achter een dun wandje staat. De instructeur overlijdt direct.

De Onderzoeksraad voor de Veiligheid concludeerde in juni dat een groot aantal ernstige fouten zijn gemaakt: zo was de schietbaan niet gekeurd. Was dat wel gebeurd, dan was de schietbaan afgekeurd voor deze oefening. Ook hadden de commando's al vaak om een eigen schietbaan gevraagd, maar die kwam er niet.

De commando's verwijten Defensie dood door schuld. Daarnaast overwegen ze bij de rechter te eisen dat de missie in Irak wordt stopgezet. De omstandigheden waarin het leger moet opereren, zouden niet goed zijn, en het materiaal waarmee militairen moeten werken is versleten en verouderd. Commando's klager hier al langer over.

Binnen Defensie is men klaar met Hennis.

Dat de bekendmaking van deze aangifte zo kort volgt op het rapport over het mortierongeval, is volgens Krijn Schramade geen toeval. Hij schreef het boek De kaalslag bij Defensie. Schramade: "De timing is opvallend. Het brengt extra druk op de ketel."

De auteur zegt dat er al langer onvrede is binnen Defensie, en dat deze zaken nu als aanknopingspunten worden gebruikt om voor verandering te kunnen zorgen. "Binnen Defensie is men klaar met Hennis, want er is onder haar leiding te veel verkeerd gegaan. Ze willen daar liever dat ze opstapt."

De auteur sprak veel militairen, onder meer tijdens een bezoek aan het Nederlandse kamp in Mali. Zo hoorde hij van gaten in de beveiliging in het kamp. Maar ook hoorde hij dat sommigen voor de missie in Afghanistan hun uniform kochten op Marktplaats. Op eigen initiatief, want die kleding zou van betere kwaliteit zijn dan de spullen die ze kregen van Defensie.

Ook sprak Schramade militairen die niet positief waren over de Nederlandse missie in Irak. Met name de omstandigheden waren volgens hen niet goed. Zo klaagden de militairen in Irak die als scherpschutter werkten over geweren die door veroudering slecht functioneren. Ook was er een gebrek aan nachtzichtkijkers.

Volgens Schramade is er veel behoefte aan verandering binnen Defensie. "Door druk vanuit Den Haag wordt steeds weer voor nieuwe missies gekozen, terwijl er niet voldoende materieel is, en er is te weinig of beperkt getraind personeel. Dat willen veel mensen anders zien."

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)euw-in-opspraak.html

Om 22:00 uur vanavond dus :P
Hennis afbranden altijd *O* ^O^
pi_174102234
Uitzending gezien, samenvatting

Zeer Ongebruikelijk dat militairen in opstand komen tegen de leiding
87% heeft het helemaal gehad met Hennis
  zaterdag 30 september 2017 @ 23:14:33 #123
461397 Jip141
I can show you the world
pi_174102815
It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it. (Aristotle)
  zondag 1 oktober 2017 @ 08:24:11 #124
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174105350
Hennis is zwaar incompetent. Er kleeft bloed aan haat neoliberale handen die uit overtuiging overheidsdienaren willen wurgen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 1 oktober 2017 @ 09:03:25 #125
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174105724
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 08:24 schreef Old_Pal het volgende:
Hennis is zwaar incompetent. Er kleeft bloed aan haat neoliberale handen die uit overtuiging overheidsdienaren willen wurgen.
Het is niet mijn intentie om op te komen voor Hennis, van mijn part mag ze keihard aangepakt worden en strafrechtelijk vervolgd worden...maar het is niet alleen Hennis die verantwoordelijk is. Ook aan Pechtold's handen kleeft bloed. Op 1 augustus 2015 heeft hij lol dat militairen pang pang moeten roepen als ze trainen (zijn beroemde tweet ) en een maand later steunt hij een zoveelste missie in het buitenland, naar Mali in dit geval. Ook hij heeft Nederlandse jongens moedwillig de dood ingestuurd.
pi_174105973
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is niet mijn intentie om op te komen voor Hennis, van mijn part mag ze keihard aangepakt worden en strafrechtelijk vervolgd worden...maar het is niet alleen Hennis die verantwoordelijk is. Ook aan Pechtold's handen kleeft bloed. Op 1 augustus 2015 heeft hij lol dat militairen pang pang moeten roepen als ze trainen (zijn beroemde tweet ) en een maand later steunt hij een zoveelste missie in het buitenland, naar Mali in dit geval. Ook hij heeft Nederlandse jongens moedwillig de dood ingestuurd.
Strafrechtelijke vervolging lijkt mij sowieso op zijn plaatst.

Hier is duidelijk sprake van dood door schuld.

Blijven zitten (ook als minister in een volgend kabinet) is geen optie meer. Dan kun je Rutte III maar beter dezelfde dag nog gaan opdoeken.
  zondag 1 oktober 2017 @ 11:40:18 #127
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174110002
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:
Het is niet mijn intentie om op te komen voor Hennis, van mijn part mag ze keihard aangepakt worden en strafrechtelijk vervolgd worden...maar het is niet alleen Hennis die verantwoordelijk is. Ook aan Pechtold's handen kleeft bloed. Op 1 augustus 2015 heeft hij lol dat militairen pang pang moeten roepen als ze trainen (zijn beroemde tweet ) en een maand later steunt hij een zoveelste missie in het buitenland, naar Mali in dit geval. Ook hij heeft Nederlandse jongens moedwillig de dood ingestuurd.
Klopt 100%
Maar de topper is toch wel Joris Voorhoeve :r
Die luchtsteun voor Srebrenica tegenhield en massa moord tot gevolg had
Dat is meer dan dood door schuld, die gast hoort levenslang in het gevang
Maar vrij als een vogeltje want VVDer :( :r :r
  zondag 1 oktober 2017 @ 11:48:48 #128
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174110235
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is niet mijn intentie om op te komen voor Hennis, van mijn part mag ze keihard aangepakt worden en strafrechtelijk vervolgd worden...maar het is niet alleen Hennis die verantwoordelijk is. Ook aan Pechtold's handen kleeft bloed. Op 1 augustus 2015 heeft hij lol dat militairen pang pang moeten roepen als ze trainen (zijn beroemde tweet ) en een maand later steunt hij een zoveelste missie in het buitenland, naar Mali in dit geval. Ook hij heeft Nederlandse jongens moedwillig de dood ingestuurd.
Helemaal mee eens. Vele politieke partijen zijn kille, op macht beluste instellingen die over lijken gaan. Het is godverdomme een grote schande dat onze jongens en meisjes die behept zijn met een groot plichtsbesef onder zulke (politieke) omstandigheden hun werk moeten doen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174111128
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt 100%
Maar de topper is toch wel Joris Voorhoeve :r
Die luchtsteun voor Srebrenica tegenhield en massa moord tot gevolg had
Dat is meer dan dood door schuld, die gast hoort levenslang in het gevang
Maar vrij als een vogeltje want VVDer :( :r :r
Mooi stukje geschiedvervalsing wel. Hulde.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174111240
quote:
14s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Mooi stukje geschiedvervalsing wel. Hulde.
???
https://www.nu.nl/politie(...)rebrenica-tegen.html
pi_174112831
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 09:03 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het is niet mijn intentie om op te komen voor Hennis, van mijn part mag ze keihard aangepakt worden en strafrechtelijk vervolgd worden...maar het is niet alleen Hennis die verantwoordelijk is. Ook aan Pechtold's handen kleeft bloed. Op 1 augustus 2015 heeft hij lol dat militairen pang pang moeten roepen als ze trainen (zijn beroemde tweet ) en een maand later steunt hij een zoveelste missie in het buitenland, naar Mali in dit geval. Ook hij heeft Nederlandse jongens moedwillig de dood ingestuurd.
Welk een onzin. Ongeacht wat dat ventje roept, Hennis is degene die knopen doorhakt en moet zorgen dat alles goed geregeld is. Zij moet garanderen dat het leger een geolied apparaat is, ongeacht hoe veel of weinig geld er achter zit.

Je persoonlijke emoties wat betreft Pechtold laten je iets te ver doordraven.
Conscience do cost.
pi_174112860
Ze zitten er mede in coalitie of oppositie, die behoren de juiste vragen te stellen!
pi_174112916
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 11:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Klopt 100%
Maar de topper is toch wel Joris Voorhoeve :r
Die luchtsteun voor Srebrenica tegenhield en massa moord tot gevolg had
Dat is meer dan dood door schuld, die gast hoort levenslang in het gevang
Maar vrij als een vogeltje want VVDer :( :r :r
De NAVO bondgenoten hielden die luchtaanvallen tegen waarmee Nederland in de steek werd gelaten.
pi_174114126
Hennis-Plasschaert out, ten Broeke in. Waar kan ik tekenen :)?
  zondag 1 oktober 2017 @ 22:11:14 #135
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174126469
Excuses van Hennis voor nabestaanden mortierongeluk

„Het was ook een goed gesprek”, zegt vader Vader Kees Roggeveld uit Hoogkerk (Groningen), die zijn 24-jarige zoon Kevin verloor. Hij wil liever niet zeggen wat er is besproken. „Dat is toch iets tussen haar en ons, vinden we.’’

De familie van de omgekomen Henry Hoving (29) uit Winschoten kreeg eveneens het verlangde directe contact met de bewindsvrouw. ,,Daarmee heeft ze nu het menselijke aspect wel aan ons laten zien”, zegt moeder Greetje Groenbroek. „We hebben het gevraagde persoonlijke contact dus alsnog gehad. Dat is goed.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-mortierongeluk-mali

Wat een trut en kutwijf :r
Pas bellen na noodkreet op voorpagina telegraaf :|W :|W :|W
  zondag 1 oktober 2017 @ 22:16:51 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_174126675
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
Excuses van Hennis voor nabestaanden mortierongeluk

„Het was ook een goed gesprek”, zegt vader Vader Kees Roggeveld uit Hoogkerk (Groningen), die zijn 24-jarige zoon Kevin verloor. Hij wil liever niet zeggen wat er is besproken. „Dat is toch iets tussen haar en ons, vinden we.’’

De familie van de omgekomen Henry Hoving (29) uit Winschoten kreeg eveneens het verlangde directe contact met de bewindsvrouw. ,,Daarmee heeft ze nu het menselijke aspect wel aan ons laten zien”, zegt moeder Greetje Groenbroek. „We hebben het gevraagde persoonlijke contact dus alsnog gehad. Dat is goed.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-mortierongeluk-mali

Wat een trut en kutwijf :r
Pas bellen na noodkreet op voorpagina telegraaf :|W :|W :|W
En puur vanuit eigenbelang, om niet af te hoeven treden en minister van BuZa te kunnen worden. Verder niks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 1 oktober 2017 @ 22:25:59 #137
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174127000
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Welk een onzin. Ongeacht wat dat ventje roept, Hennis is degene die knopen doorhakt en moet zorgen dat alles goed geregeld is. Zij moet garanderen dat het leger een geolied apparaat is, ongeacht hoe veel of weinig geld er achter zit.

Je persoonlijke emoties wat betreft Pechtold laten je iets te ver doordraven.
Dat er zo weinig mogelijk ambtenaren moeten zijn is VVD doctrine. Vandaar dat nu ook mortieren zoek zijn. Beetje zoals Amerikanen weleens kernbommen missen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 1 oktober 2017 @ 22:57:23 #138
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174127889
Rechtszaak

Het gesprek heeft geen gevolgen voor de rechtszaak die ze willen beginnen tegen de verantwoordelijken voor de dood van hun zoon. „Die zaak gaat door, gezien alles wat er is gebeurd.”

https://www.telegraaf.nl/(...)-mortierongeluk-mali

_O_ _O_ _O_ voor de familie ^O^
  zondag 1 oktober 2017 @ 23:17:34 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174128372
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:16 schreef LXIV het volgende:
En puur vanuit eigenbelang, om niet af te hoeven treden en minister van BuZa te kunnen worden. Verder niks.
:Y
En ze wist het al sinds eind juni :(

Bizar detail in de hele mortieraffaire waar minister van Defensie Jeanine Hennis (VVD) in verzeild is geraakt, is dat ze op dinsdag 19 september tegen BNR zei te verwachten terug te keren in een nieuw kabinet. Opmerkelijk omdat zoals mijn jonge vriend Sywert van Lienden in enkele messcherpe tweets aantoonde dat de bewindsvrouw al op de hoogte was van de conclusies van het rapport van de Onderzoeksraad voor de Veiligheid (OVV).

Dat lijkt een detail maar zegt veel over hoe Hennis haar ministerschap invult. Ik vroeg zaterdag aan OVV-perswoordvoerder Wim van der Weegen wanneer het Ministerie van Defensie nou precies inzage kreeg in de conclusies van het rapport en hoeveel tijd het kreeg om te reageren in de zogenaamde 'inzagereacties'.

Hij vertelde mij dat het concept-rapport eind juni naar het minsterie is gestuurd, Defensie kreeg vier weken de tijd om er op te reageren. Dus Hennis was aan het begin van de zomer al bekend met de conclusies van het rapport. Anderhalve maand later bij BNR een plek in het kabinet opeisen toont het gebrek aan een politieke antenne in een zeer gevoelig dossier.

Wat Hennis nu rest is een eervolle aftocht: dat betekent bij het komende debat dinsdagmiddag met gebogen hoofd de toorn van de Tweede Kamer ondergaan, uitleggen waarom je het anders ziet, ruimhartige excuses aan de nabestaanden en dan de mededeling later op de dag een ontslagverzoek bij de Koning in te dienen.

En zeker niet terugkeren in een nieuw kabinet, al is de kans gering dat formateur Mark Rutte een dergelijk verzoek zal doen in zo'n scenario.

https://www.geenstijl.nl/(...)-hennis-great-again/

Dus kutwijf ga je ruim voor de bekendmaking naar de nabestaanden toe om ze van te voren in te lichten en excuses te maken en een schadevergoeding te regelen :7

Nee ze houdt het stil en roept dat ze terugkomt als minister van BuZa :|W :|W

Tyfus wijf dus })
  maandag 2 oktober 2017 @ 03:47:01 #140
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174130459
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat er zo weinig mogelijk ambtenaren moeten zijn is VVD doctrine. Vandaar dat nu ook mortieren zoek zijn. Beetje zoals Amerikanen weleens kernbommen missen.
Zeer met je eens.

Neoliberalisme is de pest voor een land want een sterke markt - waar ik een groot voorstander van ben - heeft een sterke overheid nodig. Bij de neoliberalen van de VVD heeft het achterlijke idee postgevat dat als de overheid zo klein mogelijk is, dit gunstig is voor de economie en de welvaart VOOR IEDEREEN (sic).

Nota bene president Herbert Hoover van de USA zei na de beurscrash van Wall Street in 1929: The only trouble with capitalism is capitalists; they’re too damn greedy.

De VVD wil ons doen geloven dat als je de winsten maar zo hoog mogelijk opschroeft voor de multinationals/ grote bedrijven ook de gewone burger hiervan profiteert. Dezelfde VVD wil ons ook doen geloven dat als je beknibbelt op de veiligheid van onze jonge militairen, dit het land voorspoed geeft. De achterlijkheid van de VVD wordt alleen geëvenaard door de SP.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 2 oktober 2017 @ 05:50:51 #141
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174130667
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:30 schreef ems. het volgende:

[..]

Welk een onzin. Ongeacht wat dat ventje roept, Hennis is degene die knopen doorhakt en moet zorgen dat alles goed geregeld is. Zij moet garanderen dat het leger een geolied apparaat is, ongeacht hoe veel of weinig geld er achter zit.

Je persoonlijke emoties wat betreft Pechtold laten je iets te ver doordraven.
Geen ministeriële verantwoordelijkheid ontslaat je dus van elk verantwoordelijkheidsgevoel? Pechtold wist dat het een zooitje bij defensie was, dat wist hij al jaren, dat weet iedereen al jaren. Pechtold wist dat de veiligheid ernstig en onnodig tekort schoot en wist dat Hennis niet kon/ging repareren, dat wist hij voor de missie, dat wist hij toen hij instemde met die missie, dat wist hij tijdens de missie en dat wist hij toen hij instemde met een verlenging van de missie. En toch valt hem niks te verwijten?
pi_174132103
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 13:35 schreef Elzies het volgende:

[..]

De NAVO bondgenoten hielden die luchtaanvallen tegen waarmee Nederland in de steek werd gelaten.
Dus Nederland had zijn zaakjes niet voor elkaar:
- Geen gegarandeerde steun,
- Te weinig soldate,
- Te weinig, met name zwaar materieel
- Onvoldoende getraind, niet hard genoeg
- geen partij voor Milosowitsch en zijn vrienden

Dan kun je gerust van dood door schuld spreken, plus dat je je eigen mensen ook nog eens aan een onnodig risico blootgesteld hebt. Maar het was het waard: de Hoop Scheffer werd Secr. Generaal bij de Navo ^O^
#baantjescarousel
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174134730
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 05:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geen ministeriële verantwoordelijkheid ontslaat je dus van elk verantwoordelijkheidsgevoel?
Nee, maar directe schuld bij Pechtold leggen is belachelijk.
quote:
Pechtold wist dat het een zooitje bij defensie was, dat wist hij al jaren, dat weet iedereen al jaren. Pechtold wist dat de veiligheid ernstig en onnodig tekort schoot en wist dat Hennis niet kon/ging repareren, dat wist hij voor de missie, dat wist hij toen hij instemde met die missie, dat wist hij tijdens de missie en dat wist hij toen hij instemde met een verlenging van de missie. En toch valt hem niks te verwijten?
Precies.
Conscience do cost.
  maandag 2 oktober 2017 @ 11:52:22 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174134865


Leuke foto :P
Hennis en Keizer allebei weg vanwege schandalen ^O^ _O- _O-
Nu Rutte zelf nog de lul :R
  maandag 2 oktober 2017 @ 11:54:04 #145
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174134894
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2017 @ 12:06:01 #146
230491 Zith
pls tip
pi_174135182
quote:
wow diep
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_174135382
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 12:06 schreef Zith het volgende:

[..]

wow diep
Die straaljagers. Ik begrijp de connectie.
Conscience do cost.
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:23:40 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174142235
Hennis kende conclusies OVV-rapport al lang

Een en ander bleek tijdens een gesprek tussen de OVV en de Tweede Kamer.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid gaat niet over de schuldvraag, zei vicevoorzitter Erwin Muller. „De totale ambtelijke en politieke top van Defensie hebben verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd”, zei hij desondanks.

De OVV liet zich ook in verhulde termen uit over het onderzoek dat Defensie zelf naar het mortierongeluk heeft uitgevoerd. Dat onderzoek wijkt op veel punten af van het OVV-onderzoek. :o :o :o

CDA-Kamerlid Knops wil weten waar de verschillen zitten en wil het defensieonderzoek openbaar hebben voor het Kamerdebat van dinsdag. Dan moet Hennis zich verdedigingen voor de keten van fouten waardoor twee militairen om het leven kwamen en een zwaargewond raakte.

https://www.telegraaf.nl/(...)-ovv-rapport-al-lang

Rijp voor het vuurpeloton die trut :(
  maandag 2 oktober 2017 @ 17:54:02 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 2 oktober 2017 @ 18:29:09 #150
408813 crew  trein2000
pi_174143842
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 17:54 schreef AchJa het volgende:
Nielsrigter twitterde op maandag 02-10-2017 om 16:39:21 Defensie onderzocht het #mortierongeval zelf ook. Het is niet openbaar en wijkt 'op belangrijke punten af' van #OVV-rapport #Mali reageer retweet
Ah daar gaat dus mee geschermd worden in het debat.
“Ik heb een rapport, wat u niet mag zien, dat dit rapport ongeloofwaardig maakt. Ik blijf!”
Typerend. En triest.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:49:58 #151
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174156770
Wat is dat toch met de VVD? Allemaal ministers die incompetent of corrupt zijn.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 06:52:34 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174156774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 06:49 schreef Old_Pal het volgende:
Wat is dat toch met de VVD? Allemaal ministers die incompetent of corrupt zijn.
Om de schuld geheel bij de VVD te schuiven gaat wat te ver. Ik denk dat de gehele politiek hier steken heeft laten vallen door de jaren heen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:35:23 #153
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174158341
Hennis belde op advies ambtenaren niet eerder”

Minister Jeanine Hennis van Defensie heeft op advies van haar ambtenaren niet eerder contact gezocht met de nabestaanden van de door het mortierongeluk in Mali omgekomen militairen. Advocaat Michael Ruperti heeft dat van de nabestaanden begrepen nadat Hennis afgelopen weekeinde alsnog met hen had gebeld.

Ruperti, die de nabestaanden vertegenwoordigt, zei tegen het ANP van hen te hebben gehoord dat Hennis graag eerder had willen bellen, maar dat dit haar was afgeraden door haar ambtelijke staf. Het advies zou volgens Ruperti hebben geluid dat nabestaanden er in de fase rond de publicatie van het OVV-rapport niet op zouden zitten te wachten.

Een woordvoerder van Defensie zegt in een reactie. „De minister wordt geadviseerd over het contact met nabestaanden. Ook in dit geval is de minister afgegaan op dit advies”.

https://www.rd.nl/vandaag(...)iet-eerder-1.1434106

Nabestaanden zouden er niet op zitten te wachten :X :|W
Goed ingeschat :r
Dat konden we lezen in de telegraaf
Wat een gore trut is het toch ook :r
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:39:37 #154
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174158400
Minister Hennis van Defensie wacht vanmiddag een zwaar debat in de Tweede Kamer. Na vijf jaar op Defensie - met een erfenis aan bezuinigingen in internationaal lastige tijden - is vlak voor de eindstreep het voortbestaan van haar ministerschap hoogst onzeker. En daarmee een nieuwe ministerspost in Rutte III ook.

Het debat met minister Hennis en de Kamer begint om 16.00 uur en is live te volgen op NOS.nl enNPO Politiek.

https://nos.nl/artikel/21(...)hap-op-het-spel.html

Dat gaan we eens rustig bekijken en genieten hoe die trut wordt afgebrand *O* *O*
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:43:16 #155
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174158468
Defensie deed zelf óók onderzoek naar het dodelijke ongeluk in Mali. Dat rapport is niet openbaar en wijkt volgens Joustra ‘op belangrijke punten’ af van zijn onderzoek.

Een Kamermeerderheid eiste vervolgens dat Defensie het interne onderzoek nog vóór het debat van vanmiddag naar de Kamer stuurt.

https://www.ad.nl/politie(...)van-hennis~a40eb2f9/

*O* *O* Beetje druk zetten op een incompetente trut kan nooit kwaad :P
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:49:18 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174165786
Een vrije middag bij het debat komt goed uit, ik zit klaar
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:52:51 #157
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174165844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:49 schreef Hexagon het volgende:
Een vrije middag bij het debat komt goed uit, ik zit klaar
Ze zal wel het boetekleed aantrekken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:55:40 #158
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174165897
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:52 schreef Perrin het volgende:
Ze zal wel het boetekleed aantrekken.
Dat is ze niet gewend kleren aantrekken als ze wat wil bereiken :
Dat doet ze altijd door kleren uit te trekken en af te maken met haar mond ;)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:56:34 #159
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174165922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 14:49 schreef Hexagon het volgende:
Een vrije middag bij het debat komt goed uit, ik zit klaar
Ik ook :7
Popcorn iemand :?
pi_174166291
Triest dat velen in dit topic het als een lolletje lijken te beschouwen, alleen maar omdat ze een minister af willen zien gaan.

Misschien even bedenken wat de treurige aanleiding is van het debat, namelijk het overlijden van 2 militairen als gevolg van het falen van defensie.*

*Waar ze overigens volledig voor verantwoordelijk gehouden mag worden wat mij betreft, voor iemand mij ervan beschuldigt haar te verdedigen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:44:56 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174166778
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:45:58 #162
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174166802
Nou eens even kijken hoe Hennis eruit gaat, zou ze zelf opstappen of eerst een motie van wantrouwen? Ik denk dat ze de eer aan zichzelf gaat houden. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:29 #163
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:54:13 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174166958
Vertrouwelijk rapport Defensie openbaar

Het debat begint met een punt van orde. De Kamerleden hebben vanochtend na negenen een rapport van het ministerie van Defensie gekregen. Defensie heeft het rapport bestempeld als 'vertrouwelijk', maar meerdere (oppositie)partijen hebben hier bezwaar tegen. Ze willen ook over de inhoud van dit rapport kunnen debatteren.

Hennis reageert dat ze bereid is de inhoud openbaar te maken. Ze benadrukt dat het Defensie-rapport ondergeschikt is aan het OVV-rapport.

https://www.volkskrant.nl(...)ierongeluk~a4519876/

Zo zo
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:54:57 #165
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174166969
Volgorde van sprekers

Hier de sprekerslijst en spreektijden:

1. J.H. ten Broeke VVD 6 min
2. S. Karabulut SP 6 min
3. G.J.F. Popken PVV 6 min
4. H.C.M. Krol 50PLUS 6 min
5. L.I. Diks GroenLinks 6 min
6. S. Belhaj D66 6 min
7. J.S. Voordewind ChristenUnie 6 min
8. R.W. Knops CDA 6 min
9. E. Dijkgraaf SGP 6 min
10. S. Öztürk DENK 6 min
11. F.M. Arissen PvdD 6 min
12. K.A.E. van den Hul PvdA 6 min
13. T.H.P. Baudet FvD 6 min

Het debat begint om 15.45 uur. Na een eerste termijn van de Kamer reageert minister Hennis. Normaliter volgt daarna een tweede termijn, een tweede ronde van vragen uit de Kamer en de mogelijkheid om moties in te dienen. Mogelijk kiest de minister ervoor de moties en de stemmingen niet af te wachten, maar na de eerste termijn zelf haar conclusies te trekken.

https://www.volkskrant.nl(...)ierongeluk~a4519876/
pi_174166980
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Volgorde van sprekers

Hier de sprekerslijst en spreektijden:

1. J.H. ten Broeke VVD 6 min
2. S. Karabulut SP 6 min
3. G.J.F. Popken PVV 6 min
4. H.C.M. Krol 50PLUS 6 min
5. L.I. Diks GroenLinks 6 min
6. S. Belhaj D66 6 min
7. J.S. Voordewind ChristenUnie 6 min
8. R.W. Knops CDA 6 min
9. E. Dijkgraaf SGP 6 min
10. S. Öztürk DENK 6 min
11. F.M. Arissen PvdD 6 min
12. K.A.E. van den Hul PvdA 6 min
13. T.H.P. Baudet FvD 6 min

Het debat begint om 15.45 uur. Na een eerste termijn van de Kamer reageert minister Hennis. Normaliter volgt daarna een tweede termijn, een tweede ronde van vragen uit de Kamer en de mogelijkheid om moties in te dienen. Mogelijk kiest de minister ervoor de moties en de stemmingen niet af te wachten, maar na de eerste termijn zelf haar conclusies te trekken.

https://www.volkskrant.nl(...)ierongeluk~a4519876/
Nieuw topicje misschien?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:57:07 #167
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_174167002
Of dit topic ombouwen tot livetopic.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:00:32 #168
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167064
Öztürk :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 15:57 schreef borisz het volgende:
Of dit topic ombouwen tot livetopic.
Dat kan ook idd, maar dat kun jij doen toch? TT aanpassen?
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:00:52 #170
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174167073
pi_174167086
Eens met Ozturk
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:02:05 #172
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174167102
quote:
Victor van Wulfen @victorvanwulfen
Ik ontvang berichten over militairen die represailles in het vooruitzicht gesteld krijgen als ze tweets over #OVV rapport niet verwijderen.
19:29 - 2 okt. 2017
https://www.geenstijl.nl/(...)-schieten-on-target/

:o :o :o :o :o
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:03:28 #173
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167131
Ff de SP aanpakken die zelfs nu nog wilde bezuinigen aub
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167190
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:03 schreef Szura het volgende:
Ff de SP aanpakken die zelfs nu nog wilde bezuinigen aub
Moet ook gewoon kunnen. Is nog een beste efficiencyslag te maken bij die organisatie.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:06:52 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167193
Pff door internetgeneuzel de VVD gemist
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:07:31 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167208
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:03 schreef Szura het volgende:
Ff de SP aanpakken die zelfs nu nog wilde bezuinigen aub
Die zijn toch ook tegen missies?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:08:09 #177
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167226
Niet eens Geert die het woord doet?
pi_174167229
PVVGoden.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:08:18 #179
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Die zijn toch ook tegen missies?
Nee. Niet geheel.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:09:07 #180
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167245
Wtf is ‘munutie’
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:10:12 #181
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167265
Moet de PVV normaal toch kunnen bekoren, nietszeggende ingestudeerde oneliners....
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:09 schreef Szura het volgende:
Wtf is ‘munutie’
Dat is iemand die niet weet hoe je munitie schrijft.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174167270
Hennis is een varkentje..
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:10:22 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167271
Even live in de titel gezet
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:11:13 #185
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167287
Ik zie het al, 100% zeker dat ze af gaat treden.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:11:15 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167290
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:10 schreef Szura het volgende:
Moet de PVV normaal toch kunnen bekoren, nietszeggende ingestudeerde oneliners....
Ik had eigenlijk Geert verwacht met weer een of ander cynisch cabaretstukje
pi_174167303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk Geert verwacht met weer een of ander cynisch cabaretstukje
Die komt alleen nog in actie als het om moslims of de EU gaat.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:12:36 #188
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167322
Ze schrijft niet veel op.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:12:48 #190
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174167328
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:11 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik zie het al, 100% zeker dat ze af gaat treden.
Dat stond eigenlijk al wel vast toch? Niet in de laatste plaats omdat het de VVD en de (waarschijnlijk) aankomende coalitie hier nog last van kunnen ondervinden.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174167334
Hennis is MAD
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174167335
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:10 schreef Szura het volgende:
Moet de PVV normaal toch kunnen bekoren, nietszeggende ingestudeerde oneliners....
Hennis: "ik wil niet aftreden, maar optreden!".

En dan PVV: "deze minister moet niet optreden, maar aftreden!"
I´m back.
pi_174167338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat gezicht van Hennis. :o :D
Gebakken aardappeltjes met slagroom denkt ze. :P
pi_174167342
Motie van wantrouwen *O*

* Houtenbeen pakt popcorn
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:14:02 #195
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174167362
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Motie van wantrouwen *O*

* Houtenbeen pakt popcorn
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_174167365
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:13 schreef Houtenbeen het volgende:
Motie van wantrouwen *O*

* Houtenbeen pakt popcorn
Ja, die wordt wrs niet gesteund door een meerderheid van de Kamer. Het zal erop aankomen dat ze zelf die conclusie trekt, of niet.
I´m back.
pi_174167377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die wordt wrs niet gesteund door een meerderheid van de Kamer.
Formatiegenot :{w
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:14:56 #198
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:13 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Gebakken aardappeltjes met slagroom denkt ze. :P
Dat wordt janken straks, let maar op. *O*
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:15:04 #199
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174167384


Het huilen staat haar nader dan het lachen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:16:03 #200
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_174167398
Sow, die blik stond net wel heel erg in de verte, die is in haar hoofd haar speech al aan het doornemen.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:16:26 #201
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167411
Een beetje soft allemaal, mag wel wat harder.
pi_174167415
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Formatiegenot :{w
Ja, dit is toch wel aparte situatie in ieder geval.
I´m back.
pi_174167437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Een beetje soft allemaal, mag wel wat harder.
Iedereen weet wat het resultaat van dit debat wordt.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:18:22 #204
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167459
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:16 schreef Braindead2000 het volgende:
Een beetje soft allemaal, mag wel wat harder.
Beter gaat het meer over de inhoud dan over alleen de positie van de minister of hard taalgebruik.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:18:57 #205
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_174167475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat kan ook idd, maar dat kun jij doen toch? TT aanpassen?
Kan. Maar POL is mijn forum niet, dus mod ik hier alleen indien dat echt nodig is. :s)

Maar goed. Hennis had in een normale situatie gewoon afgetreden. Zoals Dekker en Donner deden in 2005. Hoewel Donner ook wel weer terug kwam, maar daar zat een ruim half jaar tussen :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_174167489
GL zou die ketting echt zijn en hoeveel energie heeft die gekost?
pi_174167494
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:19 schreef john2406 het volgende:
GL zou die ketting echt zijn en hoeveel energie heeft die gekost?
Nee man is CGI.
Conscience do cost.
pi_174167516
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:19 schreef ems. het volgende:

[..]

Nee man is CGI.
Ik zou er als GL er niet zo mee te koop staan, heeft ze toch ook niet nodig met dat (voorkomen) toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2017 16:22:13 ]
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:22:13 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167532
Groenlinks gaat er harder op dan de PVV :D
pi_174167534
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:18 schreef borisz het volgende:

[..]

Kan. Maar POL is mijn forum niet, dus mod ik hier alleen indien dat echt nodig is. :s)
Hij is door Hex al aangepast. ;).
quote:
Maar goed. Hennis had in een normale situatie gewoon afgetreden. Zoals Dekker en Donner deden in 2005. Hoewel Donner ook wel weer terug kwam, maar daar zat een ruim half jaar tussen :+.
Lijkt me wel ja, maar ja volgende week wordt het regeerakkoord vrij gegeven en Hennis moet de week daarna wrs weer aantreden als de nieuwe min van Defensie dus... heel aparte situatie nu.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:24:25 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174167575
Wachtgeld in 3,2,1 _O-
pi_174167581
Kunnen ze die ademhalingen niet filteren met die microfoon?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:24:47 #213
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167583
De Defensiewoordvoerder van D66

quote:
VWO (niet voltooid), Scholengemeenschap Huygenwaard, Heerhugowaard, 1996 - 1998
Human Resource Management (differentiatie Internationaal HRM), Hogeschool Rotterdam, 1998 - 2002
Sociologie (niet voltooid), Erasmus Universiteit, 2002 - 2005
Internationale betrekkingen in Historisch Perspectief, Universiteit Utrecht, 2015
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167608
Wie is deze kassamiep?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_174167637
Random politiek feitje:

quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 nam [Piet Hein] Donner tijdens de ministerraad met een 1 aprilgrap een aantal collega's bij de neus. Donner wees hen erop dat een aantal ministers regelmatig 's nachts werkt en dat de Arbeidsinspectie bestuurlijke boetes dreigde op te leggen. Hij deed daarom een voorstel om de werk- en rusttijden van ministers en staatssecretarissen te regelen. De werktijden zouden maximaal 168 uur per week mogen zijn (het totaal aantal uren dat een week telt).
pi_174167641
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:25 schreef superniger het volgende:
Wie is deze kassamiep?
D66 toch, durfde Pechthold niet in verband met latere samenwerking?
pi_174167650
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

D66 toch, durfde Pechthold niet in verband met latere samenwerking?
Zij is de defensiewoordvoerder.
pi_174167665
Pooltje doen?
Hoe gaat dit aflopen?
1) Geen gevolgen voor Hennis. al dan niet na motie van wantrouwen in 2de termijn, die niet wordt aangenomen.
2) Stapt zelf op na eerste termijn.
3) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen, maar stapt toch niet op.
4) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen en stapt dan op.
Meer mogelijkheden?
I´m back.
pi_174167673
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Zij is de defensiewoordvoerder.
Had zei niet de juiste vragen kunnen stellen vanuit de oppositie of gingen andere dingen toen voor?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:30:27 #220
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
Pooltje doen?
Hoe gaat dit aflopen?
1) Geen gevolgen voor Hennis. al dan niet na motie van wantrouwen in 2de termijn, die niet wordt aangenomen.
2) Stapt zelf op na eerste termijn.
3) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen, maar stapt toch niet op.
4) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen en stapt dan op.
Meer mogelijkheden?
2
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167685
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:24 schreef Szura het volgende:
De Defensiewoordvoerder van D66

[..]

Opleiding zegt niet alles. Salima Belhaj heeft behoorlijk wat ervaring inmiddels en functioneert prima.
pi_174167687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:24 schreef Szura het volgende:
De Defensiewoordvoerder van D66

[..]

Whut?
I´m back.
pi_174167690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
Pooltje doen?
Hoe gaat dit aflopen?
1) Geen gevolgen voor Hennis. al dan niet na motie van wantrouwen in 2de termijn, die niet wordt aangenomen.
2) Stapt zelf op na eerste termijn.
3) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen, maar stapt toch niet op.
4) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen en stapt dan op.
Meer mogelijkheden?
Er komt een stemming op een motie van wantrouwen, en dan geven sommige niet thuis?
pi_174167700
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:30 schreef Szura het volgende:

[..]

2
Best goeie kans idd.
Maar ja, staat ze dan over paar weken weer op het bordes als nieuwe minister van defensie?
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:31:59 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174167702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
Pooltje doen?
Hoe gaat dit aflopen?
1) Geen gevolgen voor Hennis. al dan niet na motie van wantrouwen in 2de termijn, die niet wordt aangenomen.
2) Stapt zelf op na eerste termijn.
3) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen, maar stapt toch niet op.
4) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen en stapt dan op.
Meer mogelijkheden?
2) denk ik
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174167710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er komt een stemming op een motie van wantrouwen, en dan geven sommige niet thuis?
Dus 1).
Kan ook nog.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:32:25 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_174167714
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
Pooltje doen?
Hoe gaat dit aflopen?
1) Geen gevolgen voor Hennis. al dan niet na motie van wantrouwen in 2de termijn, die niet wordt aangenomen.
2) Stapt zelf op na eerste termijn.
3) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen, maar stapt toch niet op.
4) In tweede termijn wordt motie van wantrouwen aangenomen en stapt dan op.
Meer mogelijkheden?
Motie van wantrouwen wordt verworpen door meerderheid bestaande uit de fracties van VVD, CDA, D66 en CU en Hennis blijft aan.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:32:42 #228
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167720
Goeie reactie van die SP'er.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:32:42 #229
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Best goeie kans idd.
Maar ja, staat ze dan over paar weken weer op het bordes als nieuwe minister van defensie?
Dat lijkt me niet en ook niet als minister BZ. Die tijd is wel erg kort.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:33:18 #230
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167737
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Motie van wantrouwen wordt verworpen door meerderheid bestaande uit de fracties van VVD, CDA, D66 en CU en Hennis blijft aan.
Denk nou niet dat de VVD/Hennis die stemming op het bord van die andere drie partijen willen mieteren.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:33:40 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167744
Een minister die op 76 zetels moet leunen leeft ook in de blessuretijd.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:33:56 #232
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167748
Wat een hypocriet zooitje. Probeert allemaal hun eigen straatje schoon te vegen. :r
pi_174167750
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:32 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet en ook niet als minister BZ. Die tijd is wel erg kort.
Als ze opstapt is er wrs geen vertrouwen van de Kamer dat ze de klus in het nieuwe kabinet wel kan klaren. Dus ja.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:34:12 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:34:37 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_174167763
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Best goeie kans idd.
Maar ja, staat ze dan over paar weken weer op het bordes als nieuwe minister van defensie?
Volgende week als minister van BuZa.

Mits ze een goed verhaal heeft vandaag en daar ga ik wel van uit. Zij heeft Defensie niet kapotbezuinigd.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:34:53 #236
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_174167765
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:22 schreef Hexagon het volgende:
Groenlinks gaat er harder op dan de PVV :D
Lekker hypocriet wel, wilde GL niet nog meer bezuinigen op defensie?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_174167767
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:33 schreef Hexagon het volgende:
Een minister die op 76 zetels moet leunen leeft ook in de blessuretijd.
Tja hadden ze GL maar beter kunnen binnen hengelen?
pi_174167780
quote:
Waarom ben je daar blij mee?
pi_174167784
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgende week als minister van BuZa.

Mits ze een goed verhaal heeft vandaag en daar ga ik wel van uit. Zij heeft Defensie niet kapotbezuinigd.
Volgens mij is ze te licht voor BuZa hoor. Wat ik begrepen heb althans. Beetje ja-knikker van Rutte.
I´m back.
pi_174167787
Ze gaat zelf opstappen dat kan bijna niet missen.
pi_174167800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is ze te licht voor BuZa hoor. Wat ik begrepen heb althans. Beetje ja-knikker van Rutte.
Van Rutte of Zijlstra of evt Keizer?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:36:58 #242
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174167808
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is ze te licht voor BuZa hoor. Wat ik begrepen heb althans. Beetje ja-knikker van Rutte.
Mwah, ze heeft wel veel internationale ervaring. Haar bestuurlijke kunde lijkt me een lastiger punt voor haar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:37:02 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167812


Die blik lijkt alsof er een trein aankomt
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:37:02 #244
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167814
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:34 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Lekker hypocriet wel, wilde GL niet nog meer bezuinigen op defensie?
Het bezuinigen op zich is een keuze, niet mijn keuze maar het is een keuze. Het is misdadig om te bezuinigen en tegelijkertijd aan elke internationale missie mee willen blijven doen. Daar zijn zowat alle partijen schuldig aan.
pi_174167819
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:33 schreef Hexagon het volgende:
Een minister die op 76 zetels moet leunen leeft ook in de blessuretijd.
Nou, dan leeft het nieuwe kabinet op voorhand al in blessuretijd.
pi_174167821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Van Rutte of Zijlstra of evt Keizer?
Dat heb ik vorige week in een artikeltje gelezen.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:37:56 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167838
Domme rookie-muts van de PVDD, Voordewind gaf net juist aan ook de rol van de Kamer te willen belichten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:37 schreef Szura het volgende:
Domme rookie-muts van de PVDD, Voordewind gaf net juist aan ook de rol van de Kamer te willen belichten.
Wie weet komt ze binnenkort met een motie van vertrouwen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:39:04 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174167850
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:37 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Nou, dan leeft het nieuwe kabinet op voorhand al in blessuretijd.
Ministers zijn vervangbaar. Er gingen er al heel wat naar de schroothoop afgelopen kabinet
pi_174167852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mwah, ze heeft wel veel internationale ervaring. Haar bestuurlijke kunde lijkt me een lastiger punt voor haar.
Vervelend om te zeggen misschien maar als minister van BuZa heb je wel een beetje dominante persoonlijkheid nodig. Beter ook man, want je komt niet in een gezellig naaikransje van vrouwelijke buitenlandse ministers terecht net als bij defensie. Althans dat lijkt mij.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:39:51 #251
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167864
Vreemd dat alleen de SP vragen stelt.
pi_174167866
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:39 schreef Hexagon het volgende:
Er gingen er al heel wat naar de schroothoop afgelopen kabinet
Gingen ze daar werkelijk naar?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:40:18 #253
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167872
CU is bovendien samen met de SGP de partij die steeds geld wilde plussen bij Defensie
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:40:27 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174167874
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vervelend om te zeggen misschien maar als minister van BuZa heb je wel een beetje dominante persoonlijkheid nodig. Beter ook man, want je komt niet in een gezellig naaikransje van vrouwelijke buitenlandse ministers terecht net als bij defensie. Althans dat lijk mij.
Ja ik vind haar ook verre van ideaal hoor.. Maar toch denk ik niet dat ze compleet afgeserveerd wordt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:40:28 #255
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167875
De SP heeft natuurlijk wel recht van spreken. Zij waren een van de weinige die tegen verlenging van de missie waren.
pi_174167892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja ik vind haar ook verre van ideaal hoor.. Maar toch denk ik niet dat ze compleet afgeserveerd wordt.
Zal erom draaien wat er in dit debat gebeurt. Persoonlijk denk ik dat haar directe toekomst in het volgende kabinet hier in dit debat ook wordt beslist.
I´m back.
pi_174167901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:40 schreef Braindead2000 het volgende:
De SP heeft natuurlijk wel recht van spreken. Zij waren een van de weinige die tegen verlenging van de missie waren.
Waarom waren ze tegen, om wat er nu gebeurd is of om andere reden?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:43:28 #258
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167924
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom waren ze tegen, om wat er nu gebeurd is of om andere reden?
Dat weet ik niet. IK weet alleen dat ze tegen verlenging van de missie gestemd hebben.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:44:40 #259
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom waren ze tegen, om wat er nu gebeurd is of om andere reden?
https://www.sp.nl/nieuws/(...)jdige-missie-in-mali
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_174167959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:43 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. IK weet alleen dat ze tegen verlenging van de missie gestemd hebben.
Nu gaat het toch erom wat er gebeurd is/was, had men toen de vragen gesteld of rapporten gezien was dan niet veel anders geweest?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:44:58 #261
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174167966
En het partijkartel heeft nog geen een keer geïnterrumpeerd. :r Zouden ze ergens in hun onderbewustzijn weten dat ook zij schuldig zijn aan de dood van die militairen?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46:04 #262
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174167993
Zal er een parlementaire enquête komen over de krijgsmacht? Je zou het kunnen opmaken uit enkele bijdragen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46:35 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174168005
De nieuwe minister spreekt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46:44 #264
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_174168009
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Die blik lijkt alsof er een trein aankomt
Sodeju hey. _O-.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_174168010
Kan niet wachten tot Thierry even gaat vertellen hoe het wel moet
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:46:48 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_174168012
Ah nu de nieuwe MinDef. Althans op de Akkermanslijstjes staat hij op 1 voor die post.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:47:00 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174168016
en nu de aanstaande minister van defensie
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:47:09 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174168020
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:46 schreef Szura het volgende:
Zal er een parlementaire enquête komen over de krijgsmacht? Je zou het kunnen opmaken uit enkele bijdragen.
Kwestie van geduld tot er een EU-leger komt, toch?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:47:37 #269
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174168028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:46 schreef Szura het volgende:
Zal er een parlementaire enquête komen over de krijgsmacht? Je zou het kunnen opmaken uit enkele bijdragen.
is redelijk overbodig, je kan de uitkomsten zo uittekenen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:47:43 #270
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174168032
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:46 schreef NoNickOne het volgende:
Kan niet wachten tot Thierry even gaat vertellen hoe het wel moet
Ik zit klaar met de bingokaart
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:48:07 #271
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_174168040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[ afbeelding ]

Die blik lijkt alsof er een trein aankomt
Baudettrein komt eraan!
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_174168054
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik zit klaar met de bingokaart
Lol, ja, ik had al voorspeld hè, die Baudet wordt gewoon de komische noot bij ieder debat.
I´m back.
pi_174168056
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:48 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Baudettrein komt eraan!
Heb al een flesje wijn opengetrokken
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
pi_174168063
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:47 schreef richolio het volgende:

[..]

Ik zit klaar met de bingokaart
Ik heb de bekers klaar staan.
pi_174168075
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:48 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Heb al een flesje wijn opengetrokken
Kut, ik heb niet 1 biertje in huis, kan wel toastjes maken.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:50:17 #276
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174168086
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:35 schreef archito het volgende:
Waarom ben je daar blij mee?
Die trut hoort in den haag niet thuis
Gewoon thuis zitten, je kapotschamen en wachten tot je strafrechtelijk vervolgt wordt
Dus jankend weg door de achterdeur is ^O^
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:50:37 #277
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174168091
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lol, ja, ik had al voorspeld hè, die Baudet wordt gewoon de komische noot bij ieder debat.
Ja, heel serieus kan ik 'm niet meer nemen, maar het is wel vermakelijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:50:44 #278
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174168093
Ik heb nog een Whisky-Cola
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:50:51 #279
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174168099
Alleen deze uitzetting moet toch voldoende zijn? Als minister moet je nu lekker opstaan, je excuseren en je functie neerleggen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_174168100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kut, ik heb niet 1 biertje in huis, kan wel toastjes maken.
Nu weet ik waar ik zin op heb, wel een hele ketel zuurvlees staan die op moet.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:51:04 #281
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174168106
Ik had wat meer vuurwerk verwacht. Waarom interrumpeert bijna niemand?
pi_174168107
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Ja, heel serieus kan ik het niet meer nemen, maar het is wel vermakelijk
Ik lach me altijd rot om die gozer.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:51:38 #283
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174168122
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:50 schreef Bugno het volgende:
Alleen deze uitzetting moet toch voldoende zijn? Als minister moet je nu lekker opstaan, je excuseren en je functie neerleggen.
Doet ze aan het eind ook wel denk ik. Ik denk dat ze d'r conclusie wel heeft getrokken, niet?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174168126
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nu weet ik waar ik zin op heb, wel een hele ketel zuurvlees staan die op moet.
Ik heb zuurkool voor vanavond. Gister gemaakt.
I´m back.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:10 #285
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174168131
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Doet ze aan het eind ook wel denk ik. Ik denk dat ze d'r conclusie wel heeft getrokken, niet?
Ik schat haar in als een "ten koste van alles overleven"-type hoor..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:20 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174168134
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had wat meer vuurwerk verwacht. Waarom interrumpeert bijna niemand?
Dat zou dan uit de VVD moeten komen. Maar kennelijk heeft Ten Broeke geen zin om haar te gaan verdedigen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:32 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174168139
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:48 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Heb al een flesje wijn opengetrokken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174168142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:50 schreef Bugno het volgende:
Alleen deze uitzetting moet toch voldoende zijn? Als minister moet je nu lekker opstaan, je excuseren en je functie neerleggen.
Nee, als minister moet je verantwoording afleggen aan de Kamer en daarna al dan niet je biezen pakken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:42 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174168143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:50 schreef Bugno het volgende:
Alleen deze uitzetting moet toch voldoende zijn? Als minister moet je nu lekker opstaan, je excuseren en je functie neerleggen.
eerst wel even netjes verantwoording afleggen, dan opstappen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_174168144
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb zuurkool voor vanavond. Gister gemaakt.
Hadden we gisteren niet te vreten, nou ja een beetje heb ik wel gegeten.
Met een hema worst.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:52:48 #291
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174168145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef Bugno het volgende:

[..]

Ik schat haar in als een "ten koste van alles overleven"-type hoor..
Hmja, dat kan ook.. We zullen zien
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174168151
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is dat nou?

_O- .
I´m back.
pi_174168154
Wat vinden jullie van Thierry Baudet?
Ik ken iedereen, ik kan alles voor je regelen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:53:20 #294
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_174168155
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had wat meer vuurwerk verwacht. Waarom interrumpeert bijna niemand?
Niet teveel politiek bedrijven over rug slachtoffers?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:53:42 #295
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174168159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is dat nou?

_O- .
Baudet die fotogeniek een G&T nuttigt :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174168161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zou dan uit de VVD moeten komen. Maar kennelijk heeft Ten Broeke geen zin om haar te gaan verdedigen.
Ik vind haar sowieso maar erg alleen daar zitten, ook de kamer vind ik leeg, waar is het respect voor de nabestaanden?
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:53:46 #297
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_174168162
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:53 schreef NoNickOne het volgende:
Wat vinden jullie van Thierry Baudet?
Een karikatuur
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_174168164
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hadden we gisteren niet te vreten, nou ja een beetje heb ik wel gegeten.
Met een hema worst.
Tweede dag is de zuurkool het lekkerste.
I´m back.
pi_174168166
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb zuurkool voor vanavond. Gister gemaakt.
Shoarma :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:54:00 #300
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_174168168
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had wat meer vuurwerk verwacht. Waarom interrumpeert bijna niemand?
omdat deze vragen bij iedereen leven, wat valt daar aan te interrumperen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:54:06 #301
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174168169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 16:52 schreef Bugno het volgende:
Ik schat haar in als een "ten koste van alles overleven"-type hoor..
Het zit iets anders ;)
Ze pijpt iedereen om hogerop te komen :7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')