abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173632868
http://www.omroepbrabant.(...)+zoekt+getuigen.aspx
Automobilist rijdt hond aan en rijdt door, politie zoekt getuigen

TILBURG - Een hond is woensdagavond in Tilburg overleden nadat het dier door een auto was aangereden. De chauffeur reed door na het ongeval en pleegt daarmee een misdrijf, laat de politie aan Omroep Brabant weten. Wie het baasje van de hond is, is nog niet duidelijk.

Doorrijden is een misdrijf
De chauffeur is doorgereden na het ongeluk. "Dat is een misdrijf en daarmee is de chauffeur dus strafbaar. Wat dat betreft maakt het niet uit of het nou gaat om een hond of om een mens", zegt een woordvoerder van de politie tegen Omroep Brabant.

De kinderen zijn in eerste instantie overstuur weggerend maar hebben zich ondertussen gemeld bij de politie. Het nummerbord van de auto is bekend maar de politie zoekt nog naar de doorrijder.

Heeft iemand dit bericht gelezen? Wat voor straf zou hier op staan?
Eigenlijk vind ik de man die doorreed niet schuldig, het was een ongeluk lijkt me.
pi_173632884
Was de hond aangelijnd of rende deze over straat?

Wat was de maximale toegestane snelheid?

Verder staat er in dat bericht dat je schuldig bent voor het doorrijden na een ongeluk, of het nou om mens of dier gaat, vraag me alleen af waar de grens dan zit. Honden? Katten? Vogels? Alleen bij schade aan eigen voertuig en/of omgeving?
pi_173632892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:09 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Hij schoot los en rende toen terug de weg op. Die weg is een redelijk drukke weg met veel verkeer. Hij kon er niets aan doen, als hij vol op de rem was gegaan had hij ernstiger ongelukken veroorzaakt.
En precies wat je zegt: waar ligt de grens?
Wel treurig voor de hond.
pi_173632893
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hij schoot los en rende toen terug de weg op. Die weg is een redelijk drukke weg met veel verkeer. Hij kon er niets aan doen, als hij vol op de rem was gegaan had hij ernstiger ongelukken veroorzaakt.
Lullig voor de bestuurder dat hij de dupe is van mensen die niet voor hun huisdier kunnen zorgen. En zielig voor de hond. ;(
pi_173632900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:09 schreef Bas_Verstappen het volgende:

Wat was de maximale toegestane snelheid?

Verder staat er in dat bericht dat je schuldig bent voor het doorrijden na een ongeluk, of het nou om mens of dier gaat, vraag me alleen af waar de grens dan zit. Honden? Katten? Vogels? Alleen bij schade aan eigen voertuig en/of omgeving?
Altijd.

Naast de wegenverkeerswet artikel 7 kan het op een andere manier strafbaar zijn om door te rijden: ‘Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen’. Dit citaat komt uit artikel 36 lid 3 uit de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Het niet voldoen aan die verplichting is een misdrijf met een maximum straf van 3 jaar gevangenis.
pi_173632908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:13 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Altijd.

Naast de wegenverkeerswet artikel 7 kan het op een andere manier strafbaar zijn om door te rijden: ‘Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen’. Dit citaat komt uit artikel 36 lid 3 uit de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Het niet voldoen aan die verplichting is een misdrijf met een maximum straf van 3 jaar gevangenis.
Ik reed een aantal jaren geleden op de snelweg en ten hoorde ik een doffe knal. Toen keek ik in m'n linker spiegel en zag ik een hoop veren door de lucht vliegen. Was een duif of zo tegen m'n dakspoiler gekomen. Had ik toen op de vluchtstrook moeten staan met m'n gevarenlichten aan om eerste hulp aan die duif te bieden? Nu is een duif geen huisdier dus het is niet echt te vergelijken met een hond, maar toch is het wel interessant om te weten waar precies de grens zit.

Verder: MENSEN LET GVD OP JE HOND! En als je kinderen niet je hond in bedwang kunnen houden dan zijn ze dus nog niet oud genoeg om deze alleen uit te laten. Alleen maar verliezers hier :(
pi_173632920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:13 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Altijd.

Maar het was een ongeluk.
pi_173632930
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar het was een ongeluk.
Een ongeluk/ongeval is hetzelfde.

Vraag me af wie er aansprakelijk was als de bestuurder probeerde uit te wijken en iets anders raakte. Volgens mij dan alsnog de bestuurder. Bestuurder is altijd de lul. Maar hoe voorzichtig je ook rijdt, een hond die opeens voor je auto langs rent kan niemand ontwijken.
pi_173632948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:20 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Een ongeluk/ongeval is hetzelfde.

Vraag me af wie er aansprakelijk was als de bestuurder probeerde uit te wijken en iets anders raakte. Volgens mij dan alsnog de bestuurder. Bestuurder is altijd de lul. Maar hoe voorzichtig je ook rijdt, een hond die opeens voor je auto langs rent kan niemand ontwijken.
Theoretisch ben je ook strafbaar als je doorrijd als je een eend aanrijdt. In ieder geval behoor je aangifte te doen. Maar dat is de theorie. De praktijk wijst vaak anders uit.
pi_173632958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:23 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Theoretisch ben je ook strafbaar als je doorrijd als je een eend aanrijdt. In ieder geval behoor je aangifte te doen. Maar dat is de theorie. De praktijk wijst vaak anders uit.
En bij muizen dan? Of bij mieren? Waar zit de grens? Als je er zelf niks van merkt of geen schade hebt of het hoe dan ook kan aantonen. Volgens mij word je echt weggelachen als een één of andere natuurhippy als je daar probeert aangifte voor te doen.

RIP duif op de A30 tho
pi_173632962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:25 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

En bij muizen dan? Of bij mieren? Waar zit de grens? Als je er zelf niks van merkt of geen schade hebt of het hoe dan ook kan aantonen. Volgens mij word je echt weggelachen als een één of andere natuurhippy als je daar probeert aangifte voor te doen.

RIP duif op de A30 tho
Volgens mij lachen ze je bij een eend ook al uit.
pi_173632966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Volgens mij lachen ze je bij een eend ook al uit.
En terecht. Wat moeten ze anders doen met die aangifte? Een schadevergoeding regelen voor Kwik, Kwek en Kwak?

Het lijkt mij dat de grens dus ligt bij huisdieren want dat is iemand zijn of haar eigendom.
pi_173632975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

En terecht. Wat moeten ze anders doen met die aangifte? Een schadevergoeding regelen voor Kwik, Kwek en Kwak?
Het kan wezen dat je uitwijkt de eend raakt en schade aan derden maakt. Dan moet je toch echt melding er van maken.
pi_173632982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:28 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Het kan wezen dat je uitwijkt de eend raakt en schade aan derden maakt. Dan moet je toch echt melding er van maken.
Ja volgens mij ben je verzekeringstechnisch de lul als je uitwijkt. Je moet gewoon remmen, als je niet genoeg remweg hebt en het dier raakt jammer dan maar dan ben je wel verzekerd. Als je uitwijkt, ja probeer dan maar eens te bewijzen waarvoor je uitweek want dat dier is al weg. Al hoewel, bij mensen zou ik dit minder snel proberen. Dan toch maar uitwijken _O-

En sowieso dashcam hebben ^O^
pi_173632995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:29 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja volgens mij ben je verzekeringstechnisch de lul als je uitwijkt. Je moet gewoon remmen, als je niet genoeg remweg hebt en het dier raakt jammer dan maar dan ben je wel verzekerd. Als je uitwijkt, ja probeer dan maar eens te bewijzen waarvoor je uitweek want dat dier is al weg. Al hoewel, bij mensen zou ik dit minder snel proberen. Dan toch maar uitwijken _O-

En sowieso dashcam hebben ^O^
Jij raakt bv een eend die gewond opvliegt tegen een motorrijder die daardoor onderuit gaat mag jij echt niet doorrijden. Dat kan ook zonder uitwijken.
  donderdag 7 september 2017 @ 07:41:38 #16
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_173633047
Laatst nog een vlieg aangereden, komt wel erg dichtbij zo.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_173633158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:32 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Jij raakt bv een eend die gewond opvliegt tegen een motorrijder die daardoor onderuit gaat mag jij echt niet doorrijden. Dat kan ook zonder uitwijken.
En als hij nou vol op de rem was gegaan en hij had een kettingbotsing veroorzaakt, wie is daar dan schuldig aan?
pi_173633191
Right, daarom word je ook geleerd bij rijlessen vooral niet te remmen als een dier plots oversteekt of uit te wijken..

Maar goed we hebben het puur over het wegrijden erna.

Vent krijgt hoogstens een boete gezien huisdieren worden gezien als eigendom / voorwerp en heeft geen rechten. (ala derdewereldlanden praktijken dus)
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 08:17:28 #19
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173633258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de grens dus ligt bij huisdieren want dat is iemand zijn of haar eigendom.
Die grens blijft wat onduidelijk. Als mijn hamster ontsnapt en je rijdt er overheen merk je het waarschijnlijk niet eens!
(Ook omdat ik geen hamster heb, maar dat terzijde)
pi_173633279
Ik pleeg elk jaar genocide op miljoenen insecten met m'n auto.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  donderdag 7 september 2017 @ 09:19:09 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_173633840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Right, daarom word je ook geleerd bij rijlessen vooral niet te remmen als een dier plots oversteekt of uit te wijken..

Maar goed we hebben het puur over het wegrijden erna.

Vent krijgt hoogstens een boete gezien huisdieren worden gezien als eigendom / voorwerp en heeft geen rechten. (ala derdewereldlanden praktijken dus)
En eigenaar van de hond is dan alsnog verantwoordelijk voor de geleden schade aan je waggie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_173633985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:15 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Nu is een duif geen huisdier
Voor sommigen is zijn duiven wel degelijk huisdieren!
pi_173634005
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:59 schreef 8777 het volgende:

[..]

En als hij nou vol op de rem was gegaan en hij had een kettingbotsing veroorzaakt, wie is daar dan schuldig aan?
Degene die achterop rijdt is schuldig.
pi_173634035
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

En precies wat je zegt: waar ligt de grens?
Wel treurig voor de hond.
Hoe weet je dit? Als dit zo was dan had er niet in het artikel gestaan dat de eigenaar van de hond onbekend is. Want die was er dan bij geweest.
pi_173634059
Ik zou toch op z'n minst gestopt zijn om de schade aan mijn auto te bekijken. Hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid? Is de eigenaar verantwoordelijk voor de materiële schade?
pi_173634191
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:35 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hoe weet je dit? Als dit zo was dan had er niet in het artikel gestaan dat de eigenaar van de hond onbekend is. Want die was er dan bij geweest.
Dat hoorde ik van iemand die er bij was en het ongeluk heeft gezien.
  Forum Admin donderdag 7 september 2017 @ 09:48:21 #27
35723 crew  GGMM
pi_173634226
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:46 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat hoorde ik van iemand die er bij was en het ongeluk heeft gezien.
Ah tuurlijk
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:51:53 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173634275
Je moet kinderen ook niet alleen op pad sturen met een hond. Helemaal niet naast een drukke weg.
pi_173634276
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ah tuurlijk
https://m.facebook.com/gr(...)&id=1671241166227980
Ik ben niet de enige die dit verhaal heeft gehoord.
pi_173634290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:51 schreef Twiitch het volgende:
Je moet kinderen ook niet alleen op pad sturen met een hond. Helemaal niet naast een drukke weg.
Ze waren niet alleen.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:54:03 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173634301
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:52 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ze waren niet alleen.
In jouw bron staat niks wat dat doet vermoeden? Daar hebben ze het alleen over twee kinderen.
pi_173634647
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:51 schreef 8777 het volgende:

[..]

https://m.facebook.com/gr(...)&id=1671241166227980
Ik ben niet de enige die dit verhaal heeft gehoord.
quote:
Vandaag heeft mijn vriend helaas een aanrijding van een hond mee gemaakt. Dit gebeurde ongeveer rond tussen 19.15/19.30 op de kruising bredaseweg -rijksweg. Er was een vrouw met haar 2 kinderen die overstak met de hond. De hond is los geschoten en rende terug de weg op. De auto's kregen groen en de man voor mijn vriend heeft gewoon vol gas gegeven en schepte de hond. Deze man is gewoon doorgereden. Mijn vriend is er achter aan gegaan en heeft hem bij volgende stoplicht aangesproken. Maar de man wilde hier niks van horen en is weer weg gereden. Mijn vriend is er achter aan gegaan en heeft het kenteken genoteerd en dit door gegeven bij de politie. Wij zijn van mening dat deze man best even uit had kunnen stappen en verantwoording kunnen nemen tegen over deze vrouw en haar huilende kinderen. ondanks dat deze man heus de hond niet expres heeft aangereden. Maar toch doorrijden na zo iets kan niet!! Dus mocht je de eigenaar zijn of kennen weet dat er wel een melding is gemaakt. Weet ook niet of de hond het overleefd heeft.......we hopen van wel. Sterkte
Nouwwwww....ik vind de term 'vol gas gegeven' toch meer een hint naar wél expres aanrijden. Daarbij komt dan nog dat de betreffende bestuurder, na erover aangesproken te zijn, 'er niks van wil horen'.

Klinkt als een vrij asociale gast.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 7 september 2017 @ 10:25:44 #33
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173634801
Melden bij Politie en daarna eigenaar van de hond aansprakelijk stellen voor schade aan de auto.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173634857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Verlaten plaats na ongeval is ook strafbaar als het alleen materiële schade betreft. Krijg je inderdaad wel alleen een 'boete', maar wel een strafblad.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_173634940
En voor een hond wel :') wat een dubbel moraal weer bah :r
  donderdag 7 september 2017 @ 10:53:23 #36
358523 IkStampOpTacos
pi_173635194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:37 schreef Craptacular het volgende:
Ik zou toch op z'n minst gestopt zijn om de schade aan mijn auto te bekijken. Hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid? Is de eigenaar verantwoordelijk voor de materiële schade?
Dat lijkt me wel ja.
-
pi_173635279
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:06 schreef 8777 het volgende:

Eigenlijk vind ik de man die doorreed niet schuldig, het was een ongeluk lijkt me.
Niet schuldig aan wat? Aan het doodrijden van de hond of aan het doorrijden na het ongeluk? Het zijn twee verschillende onderwerpen.
pi_173635446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet schuldig aan wat? Aan het doodrijden van de hond of aan het doorrijden na het ongeluk? Het zijn twee verschillende onderwerpen.

Aan het doorrijden.
pi_173636176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja.
Dat vind ik niet per definitie vanzelfsprekend. Als ik een fietser omver knal met mijn auto ben ik altijd schuldig ongeacht de situatie. gaat nergens over natuurlijk.
pi_173636251
automobilist is niet schuldig aan de aanrijding, maar wel aan het doorrijden.
toen mijn herder werd doodgereden is de persoon ook doorgereden . door de klap had hij echt wel schade aan zijn auto gehad. die ik gewoon via de verzekering had vergoed. want daar ben ik gewoon verantwoordelijk voor.
maar hij/zij koos ervoor om door te rijden. zonder zich te bekommeren om mijn hond die misschien toen nog had geleefd.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 7 september 2017 @ 12:22:16 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173636633
quote:

Heeft iemand dit bericht gelezen? Wat voor straf zou hier op staan?
Een aanrijding is meestal niet opzettelijk. Doorrijden is altijd een misdrijf, ongeacht wat jij er van vindt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173637071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een aanrijding is meestal niet opzettelijk. Doorrijden is altijd een misdrijf, ongeacht wat jij er van vindt. :)
Maar als je op de snelweg bijvoorbeeld een kat doodrijd ga je toch ook niet stoppen?
Dan breng je toch jezelf en anderen in gevaar?
  donderdag 7 september 2017 @ 12:56:57 #43
Why is all the rum gone?
pi_173637232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:45 schreef 8777 het volgende:

Maar als je op de snelweg bijvoorbeeld een kat doodrijd ga je toch ook niet stoppen?
Dan breng je toch jezelf en anderen in gevaar?
Doodrijdt.

Sterker nog, je mag niet eens stoppen op de snelweg. Maar als je gewoon fluitend naar huis rijdt, ben je toch strafbaar. Hoe je dat oplost, mag je zelf verzinnen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173637236
discussie over de doorrijder in kwestie daargelaten.

Na het aanrijden van een dier dat zodanig herkend kan worden, dient men de politie of de dieren ambulance in te lichten. Ook als het dier overleden is, dit kan namelijk voorkomen dat je een strafbaar feit begaat en dat je verzekering de materiële schade vergoed.

De hulpdiensten in kwestie zullen je altijd serieus nemen en aangeven wat de beste handelingen zijn, vraag wel om een meld bevestiging.
pi_173637254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sterker nog, je mag niet eens stoppen op de snelweg. Maar als je gewoon fluitend naar huis rijdt, ben je toch strafbaar.
Neuh, je hebt 12 uur de tijd om de politie in te lichten als er geen menselijk letsel is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_173637515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:58 schreef winterstorm666 het volgende:
automobilist is niet schuldig aan de aanrijding, maar wel aan het doorrijden.
toen mijn herder werd doodgereden is de persoon ook doorgereden . door de klap had hij echt wel schade aan zijn auto gehad. die ik gewoon via de verzekering had vergoed. want daar ben ik gewoon verantwoordelijk voor.
maar hij/zij koos ervoor om door te rijden. zonder zich te bekommeren om mijn hond die misschien toen nog had geleefd.
Als ik dat bericht zo lees is hij wel schuldig wat betreft de aanrijding. Als hij stilstond bij een stoplicht vervolgens bij groen keihard optrekt ongeacht wat er voor zijn auto loopt, dan is het expres aanrijden. Of geldt dat alleen als het een mens is en niet een dier? :')
  donderdag 7 september 2017 @ 13:19:50 #47
Why is all the rum gone?
pi_173637590
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:58 schreef nostra het volgende:

Neuh, je hebt 12 uur de tijd om de politie in te lichten als er geen menselijk letsel is.
In artikel 7 van de Wegenverkeerswet staat dat het verboden is de plaats van het ongeval te verlaten als je schade of letsel hebt veroorzaakt, zonder dat je je gegevens hebt achtergelaten.

Maar de politie hoeft je geen 12 uur te geven. Ze mogen je thuis komen halen en je voor de gezelligheid in de cel zetten totdat ze tijd hebben voor de administratieve afhandeling.
pi_173637645
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als ik dat bericht zo lees is hij wel schuldig wat betreft de aanrijding. Als hij stilstond bij een stoplicht vervolgens bij groen keihard optrekt ongeacht wat er voor zijn auto loopt, dan is het expres aanrijden. Of geldt dat alleen als het een mens is en niet een dier? :')
Lees je het bericht wel? De hond rukte zich los. Knap persoon die dat van tevoren kan zien aankomen. En ik trek ook snel op bij het stoplicht. Daar is op zich niks fouts aan.
pi_173638510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In artikel 7 van de Wegenverkeerswet staat dat het verboden is de plaats van het ongeval te verlaten als je schade of letsel hebt veroorzaakt, zonder dat je je gegevens hebt achtergelaten.
Ja, en een strafuitsluitingsrgond is als je jezelf binnen 12 uur meldt, mits er geen persoonlijk letsel is en mits je jezelf vrijwillig meldt. Dus niet als je weet dat de politie je zoekt en niet als ze al bij je voor de deur staan. Dat laatste zullen ze echter nooit doen als er geen persoonlijk letsel is. Zie artikel 184 WVW.
pi_173638733
Doorrijder had waarschijnlijk een slokkie op, gebruikelijke reflex van mensen die weten dat ze fout zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_173639238
quote:

[..]

Degene die achterop rijdt is daar schuldig aan natuurlijk. Die zit namelijk niet goed genoeg op te letten op het verkeer voor hem, en/of rijdt er veel te dicht op.

Ik vind het heel vreemd dat je een aanrijding schijnbaar misschien wel zou kunnen voorkomen door hard te remmen, maar dat niet probeert "omdat je bang bent dat de mensen achter jou daar niet mee om kunnen gaan". :o

Als je er op dat moment überhaubt er al over na kunt denken of je wilt remmen of niet ben je al te laat en had je beter al gewoon moeten remmen.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:11:25 #52
3542 Gia
User under construction
pi_173640608
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:12 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Vind je iemand die doorrijd na een kind aangereden te hebben, die uit het niets (tussen 2 geparkeerde auto's uit) de weg op schiet, ook onschuldig?
pi_173640626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind je iemand die doorrijd na een kind aangereden te hebben, die uit het niets (tussen 2 geparkeerde auto's uit) de weg op schiet, ook onschuldig?
Een kind is geen hond...
pi_173640634
quote:

[..]

Eindelijk iemand met verstand.
pi_173640649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:12 schreef 8777 het volgende:

[..]

Een kind is geen hond...
Kan ten alle tijde gebeuren, en zou mijn eigenlijk altijd rekening mee moeten houden, net als fietsers die vanaf het troitair de straat op komen.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:16:57 #56
3542 Gia
User under construction
pi_173640682
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:12 schreef 8777 het volgende:
Een kind is geen hond...
Maakt niet uit. Je hebt gewoon niet door te rijden na een aanrijding. Ook niet als je er niets aan kon doen, het niet je schuld was, of je geen tijd had om op de politie te wachten.
Voor hetzelfde geld leefde de hond nog op dat moment en is ie overleden doordat deze man niet wenste te stoppen.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:19:41 #57
3542 Gia
User under construction
pi_173640717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:14 schreef john2406 het volgende:
Kan ten alle tijde gebeuren, en zou mijn eigenlijk altijd rekening mee moeten houden, net als fietsers die vanaf het troitair de straat op komen.
Zoon van een kennis van me is dat ooit overkomen. Precies op die manier.
Hij reed aan van huis en baf! er stond een kind voor zijn auto. Gelukkig nog niet veel vaart, maar het kind is toch naar Maastricht vervoerd destijds. Het had ook erger af kunnen lopen.

Die jongen had toen ook nog niet zo lang zijn rijbewijs. En hem is niets kwalijk genomen, maar toch, dat blijft bij je.
pi_173640819
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Je hebt gewoon niet door te rijden na een aanrijding. Ook niet als je er niets aan kon doen, het niet je schuld was, of je geen tijd had om op de politie te wachten.
Voor hetzelfde geld leefde de hond nog op dat moment en is ie overleden doordat deze man niet wenste te stoppen.
euh nee, kleine kans, als in 0,0, dat de doorrijder een dierenarts was.
En zijn de kinderen die in paniek wegrenden onschuldig? Die hebben de hond tenslotte ook aan zijn lot overgelaten.
pi_173640837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:25 schreef 8777 het volgende:

[..]

En zijn de kinderen die in paniek wegrenden onschuldig? Die hebben de hond tenslotte ook aan zijn lot overgelaten.
Een kind met een volwassenen vergelijken je bent echt ziek he kerel?

Ik als volwassenen zou mij nog omdraaien om het maar niet te hoeven aanzien.
pi_173640867
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:26 schreef john2406 het volgende:

[..]

Een kind met een volwassenen vergelijken je bent echt ziek he kerel?

Ik als volwassenen zou mij nog omdraaien om het maar niet te hoeven aanzien.
Dus jij zou dat arme dier aan zijn lot hebben overgelaten om het maar niet te hoeven zien? Wie is hier ziek?
pi_173640900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:28 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dus jij zou dat arme dier aan zijn lot hebben overgelaten om het maar niet te hoeven zien? Wie is hier ziek?
Ik moet een mens nog laten liggen, kan alleen het verkeer tegenhouden dan, bij een mens of dier zou ik meer stuk kunnen maken als dat al stuk is!
Die persoon had gewoon mogen stoppen wat mij betreft, of had die iets in zijn kofferbak wat het daglicht niet kon verdragen?
  donderdag 7 september 2017 @ 16:32:24 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_173640953
Dieren zijn geen mensen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_173640995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik moet een mens nog laten liggen, kan alleen het verkeer tegenhouden dan, bij een mens of dier zou ik meer stuk kunnen maken als dat al stuk is!
Die persoon had gewoon mogen stoppen wat mij betreft, of had die iets in zijn kofferbak wat het daglicht niet kon verdragen?
Tja ik had de hulpdiensten gebeld ipv het verkeer tegen te houden, maar dat ben ik ..
Je moet iets he, je omdraaien omdat je het niet aan kan zien is voor mietjes.
pi_173641030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:33 schreef 8777 het volgende:

[..]

Tja ik had de hulpdiensten gebeld ipv het verkeer tegen te houden, maar dat ben ik ..
Je moet iets he, je omdraaien omdat je het niet aan kan zien is voor mietjes.
Als ik mijn ogen richt op het komende verkeer hoef ik het niet aan te zien, ik ben geen ramptoerist!

Hulpdiensten zullen ook eerst de omgeving moeten veiligstellen dat heb ik dan al gedaan, mits er mij niet al iemand voor is!
pi_173641197
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als ik mijn ogen richt op het komende verkeer hoef ik het niet aan te zien, ik ben geen ramptoerist!

Hulpdiensten zullen ook eerst de omgeving moeten veiligstellen dat heb ik dan al gedaan, mits er mij niet al iemand voor is!
Maar voor de hond zelf had je dus niks gedaan dan verkeersregelaar spelen?
pi_173641210
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:43 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar voor de hond zelf had je dus niks gedaan dan verkeersregelaar spelen?
Ik had de veroorzaker evt kunnen klemrijden?

Was het nu de hond of de auto?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 16:44:32 ]
pi_173641246
quote:

[..]

Kinderen spelen alleen op straat, honden laten we niet vrij rondrennen omdat het honden zijn.
  donderdag 7 september 2017 @ 16:49:20 #68
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173641319
quote:
Schuldig of niet.. doorrijden na een ongeluk is strafbaar he
  donderdag 7 september 2017 @ 16:49:25 #69
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_173641322
quote:

Doorrijden is een misdrijf
De chauffeur is doorgereden na het ongeluk. "Dat is een misdrijf en daarmee is de chauffeur dus strafbaar. Wat dat betreft maakt het niet uit of het nou gaat om een hond of om een mens", zegt een woordvoerder van de politie tegen Omroep Brabant.

Dit is niet helemaal juist, http://www.wetboek-online.nl/wet/WVW/185.html lid 3 is toch van toepassing?
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_173641392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:45 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Kinderen spelen alleen op straat.
Daar van uit gaande rijdt jij overal stapvoets?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 16:54:00 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 16:54:34 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_173641425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:49 schreef whY... het volgende:

[..]

Dit is niet helemaal juist, http://www.wetboek-online.nl/wet/WVW/185.html lid 3 is toch van toepassing?
Dat gaat dan ook om de schuldvraag.. en niet om het doorrijden (verlaten plaats ongeval)
Waarop dit van toepassing is:

http://www.wetboek-online.nl/wet/WVW/7.html
  donderdag 7 september 2017 @ 16:55:46 #72
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_173641448
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat gaat dan ook om de schuldvraag.. en niet om het doorrijden (verlaten plaats ongeval)
Waarop dit van toepassing is:

http://www.wetboek-online.nl/wet/WVW/7.html
Oke duidelijk!
pi_173641464
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar van uit gaande rijdt jij overal stapvoets?
Naja langs geparkeerde auto's en woonerven rij ik eigenlijk altijd zacht ja om die exacte reden. Maar buiten de bebouwde kom altijd planken. *)
pi_173641467
quote:
14s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Schuldig of niet.. doorrijden na een ongeluk is strafbaar he
Ik zie hier op de ringbanen geregeld een dode kat liggen, daar kraait geen haan naar, waarom dan wel voor deze hond? Omdat er kinderen bij waren? Ik ken die weg, ik rij er vaak en plotseling remmen had een drama opgeleverd.
pi_173641481
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:56 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Naja langs geparkeerde auto's en woonerven rij ik eigenlijk altijd zacht ja om die exacte reden. Maar buiten de bebouwde kom altijd planken. *)
Zelfde hier.
pi_173641490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:56 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik zie hier op de ringbanen geregeld een dode kat liggen, daar kraait geen haan naar, waarom dan wel voor deze hond? Omdat er kinderen bij waren? Ik ken die weg, ik rij er vaak en plotseling remmen had een drama opgeleverd.
Dat geloof ik best echter wat hebben ze je geleerd tijdens rijles?
pi_173641514
quote:

[..]

Zelfde hier.
Dus als ik er eentje achter op wil hebben?
pi_173641526
quote:

[..]

Zelfde hier.
Vind het ook echt niet normaal ook dat ze altijd laseren op zo'n lege, lange, super overzichtelijke provinciale weg. 140 rijden waar je 100 mag is altijd nog veiliger dan 30 rijden langs geparkeerde auto's in een woonwijk eigenlijk. Juist bij zulke geparkeerde auto's moeten ze zo'n flitsbusje zetten.
pi_173641528
Dat ze er maar flink wat cameras plaatsen dan,van die direct verbonden dingen.
pi_173641555
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:58 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Vind het ook echt niet normaal ook dat ze altijd laseren op zo'n lege, lange, super overzichtelijke provinciale weg. 140 rijden waar je 100 mag is altijd nog veiliger dan 30 rijden langs geparkeerde auto's in een woonwijk eigenlijk.
Langs die weg staan drie knippers, drukke gevaarlijke weg, gebeuren ook vaak ongelukken, maar nodigt uit om je auto op zijn staart te trappen
pi_173641557
Ik heb zelf een keer een hond aangereden, voordeur ging open en er kwam direct een hond uit de gang, direct in de ankers.
Wat achterop knalt is zelf schuld moeten ze maar afstand houden!
pi_173641571
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:00 schreef john2406 het volgende:
Ik heb zelf een keer een hond aangereden, voordeur ging open en er kwam direct een hond uit de gang, direct in de ankers.
Wat achterop knalt is zelf schuld moeten ze maar afstand houden!
In een woonwijk?
pi_173641590
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:00 schreef 8777 het volgende:

[..]

In een woonwijk?
Yep!
pi_173641595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat geloof ik best echter wat hebben ze je geleerd tijdens rijles?
Dat ik niet moet uitwijken voor dieren omdat ik dan grotere ernstiger ongelukken kan veroorzaken, ik heb al 22 jaar mn rijbewijs dus kan zijn dat het inmiddels veranderd is.
pi_173641604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:02 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat ik niet moet uitwijken voor dieren omdat ik dan grotere ernstiger ongelukken kan veroorzaken, ik heb al 22 jaar mn rijbewijs dus kan zijn dat het inmiddels veranderd is.
Een kartonnen doos ook niet?
pi_173641626
Geloof mij of niet ik ga nog op de rem voor een vogel of een rat kat of noem maar op, afstand houden hebben ze je geleerd zodat je het voertuig tijdig stil kan krijgen!
pi_173641630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep!
Hier mag je maar 30 in woonwijken.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:04:26 #88
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_173641634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:02 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb ooit geleerd (ik ben niet eens zo heel oud) alles boven de knie daar moet je voor stoppen, alle dieren kleiner niet. Dat klinkt heel crue, maar heeft met je eigen en andermans veiligheid te maken.
pi_173641644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:04 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hier mag je maar 30 in woonwijken.
Daar was het 50 en geen hont,sorry, die zich eraan houdt.
pi_173641678
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:04 schreef whY... het volgende:

[..]

Ik heb ooit geleerd (ik ben niet eens zo heel oud) alles boven de knie daar moet je voor stoppen, alle dieren kleiner niet. Dat klinkt heel crue, maar heeft met je eigen en andermans veiligheid te maken.
Ik heb een keer mijn auto om een boom gevouwen omdat ik wilde uitwijken voor een kat, kat was veilig, ik had mn poot gebroken. Auto totall-loss
pi_173641693
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:06 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb een keer mijn auto om een boom gevouwen omdat ik wilde uitwijken voor een kat, kat was veilig, ik had mn poot gebroken. Auto totall-loss
Wat heb je ervan geleerd? Volgende keer remmen of erover?

Als het een zwarte kat is draai ik om en vervolg mijn weg elders.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 17:09:30 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 17:14:16 #92
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173641791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:25 schreef 8777 het volgende:

[..]

ja maar dat is juist het gekke aan het verhaal .. als je iemand aanrijd en je geeft hem of haar geen hulp ben je strafbaar .. maar als er 30 man met hun mobile telefoon , youtube filmpjes staan te maken terwijl iemand stikt in zijn eigen bloed of zo iets .... dan kunnen ze daar niets aan doen :'(
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_173641816
quote:

[..]

Draai je bij een kettingbotsing niet altijd op voor je eigen schade, want blijkbaar hield je niet genoeg afstand?
"Pools are perfect for holding water"
pi_173641824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja maar dat is juist het gekke aan het verhaal .. als je iemand aanrijd en je geeft hem of haar geen hulp ben je strafbaar .. maar als er 30 man met hun mobile telefoon , youtube filmpjes staan te maken terwijl iemand stikt in zijn eigen bloed of zo iets .... dan kunnen ze daar niets aan doen :'(
Als men zeker weet dat deze geen nekletsel heeft kan men hem op zijn minst in de stabiele houding proberen te leggen, of bedoel jij de longen gepreforeerd?
pi_173641828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat heb je ervan geleerd? Volgende keer remmen of erover?

Als het een zwarte kat is draai ik om en vervolg mijn weg elders.
Hoe erg ik het ook vind maar ik rij door. Had laatst een houtduif aangereden en toen ik in mijn spiegel keek zag ik dat hij mij beschuldigend nakeek, heb daar nog een rotgevoel over.
pi_173641830
quote:
12s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:16 schreef probeer het volgende:

[..]

Draai je bij een kettingbotsing niet altijd op voor je eigen schade, want blijkbaar hield je niet genoeg afstand?
Het voorste voertuig toch niet!
pi_173641847
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hoe erg ik het ook vind maar ik rij door. Had laatst een houtduif aangereden en toen ik in mijn spiegel keek zag ik dat hij mij beschuldigend nakeek, heb daar nog een rotgevoel over.
Ik heb een merel nog in de auto gezet, en toen die opgewarmd was vervolgde die zijn weg, ik de auto onderscheten maar wat jeukt het?
  donderdag 7 september 2017 @ 17:20:09 #98
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173641870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als men zeker weet dat deze geen nekletsel heeft kan men hem op zijn minst in de stabiele houding proberen te leggen, of bedoel jij de longen gepreforeerd?
ja dan moet je wel weten hoe je dat moet doen ... ( ik ben BHV dus voor mij geen probleem )

maar dat kan je heel simple doen met de nieuwe wet ... je moet als hulpverlener eerst je voorstellen vragen of je iemand mag helpen.... zwijgen is toestaan ... ander uit gaan van het antwoord
Dus al je iemand raakt met een auto en hij is buiten westen , je voorstellen en zeggen , is het goed dat ik u niet helpt en door rijd ... geen antwoord is weg rijden .... alleen zorg wel voor getuigen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_173641905
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:20 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja dan moet je wel weten hoe je dta moet doen ... ( ik ben BHV dus voor mij geen probleem )
Hoeveel mensen zouden weten wat een stabiele houding is?

Dus even niet zo hoog van de toren kerel, ik kan het echter niet, wel geleerd maar kan er niet mee omgaan, doet echter een ander het niet zal ik wel moeten.
pi_173641913
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Het voorste voertuig toch niet!
Klopt. Maar als de verzekering van de tweede en volgende auto's toch niet uitbetaald, kunnen ze ook niets verhalen op de bestuurder van het voorste voertuig. Dan zouden de andere automobilisten dat wellicht nog civielrechtelijk kunnen proberen, heb verder geen idee hoe daarin gewoonlijk geoordeeld wordt. Al zullen ze dat lang niet allemaal doen.

Maargoed, t was al met al gewoon een flauwe post van me. Want als een automobilist een ongeluk veroorzaakt dient die gewoon te stoppen, daarbij rekening houdend met zijn eigen veiligheid en die van anderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_173641929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Klopt. Maar als de verzekering van de tweede en volgende auto's toch niet uitbetaald, kunnen ze ook niets verhalen op de bestuurder van het voorste voertuig. Dan zouden de andere automobilisten dat wellicht nog civielrechtelijk kunnen proberen, heb verder geen idee hoe daarin gewoonlijk geoordeeld wordt. Al zullen ze dat lang niet allemaal doen.

Maargoed, t was al met al gewoon een flauwe post van me. Want als een automobilist een ongeluk veroorzaakt dient die gewoon te stoppen, daarbij rekening houdend met zijn eigen veiligheid en die van anderen.
Ik vraag mij dan ook stellig af, zou er nog iets anders in het spel zijn geweest?

Drugs alcohol of noem maar iets?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2017 17:24:13 ]
  donderdag 7 september 2017 @ 17:24:21 #102
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173641942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zouden weten wat een stabiele houding is?

Dus even niet zo hoog van de toren kerel, ik kan het echter niet, wel geleerd maar kan er niet mee omgaan, doet echter een ander het niet zal ik wel moeten.
gewoon laten liggen en 112 bellen ..
pi_173641955
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:24 schreef RAVW het volgende:

[..]

gewoon laten liggen en 112 bellen ..
Sowieso als ik geen handschoentjes bij mij heb!
  donderdag 7 september 2017 @ 17:29:48 #104
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173642028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Sowieso als ik geen handschoentjes bij mij heb!
juist dat zeker ..
maar het was maar een voorbeeld ... maar als iemand bloed dan moet je zo min mogelijk er aan komen als je geen handschoenen aan kan doen ....
ik heb ze wel mee gemaakt die met blote handen een wond dicht houden ...
maar goed ... ik denk als het je vrouw kind of man is dat je wel heel anders reageert

maar door rijden vind ik altijd zwak .. als ik een ongeluk ziet gebeuren of iemand onwel wordt , dan stop ik ook en kijk wat er gebeurd als er echt iemand bij is met de juiste mediche hulp .. dan ga ik pas weg

vaak genoeg meegemaakt dat ik de hulpdiensten bel en de andere verleende hulp
pi_173642030
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dan ook stellig af, zou er nog iets anders in het spel zijn geweest?

Kijk, zo beginnen heksenjachten.. beest sprong door ongelukkig toeval op de weg, kon die kerel niet weten. Als het mens was had heel Tilburg meegezocht naar de dader, en dat is trouwens al eens gebeurd, ging om een echtpaar dat aan het begin van de bredaseweg was doodgereden.
Deze meneer kon er niks aan doen en deze weg en kruispunt zijn ongeschikt om te stoppen
  donderdag 7 september 2017 @ 17:32:03 #106
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173642064
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

nooit gehoord van een shock toestand ?
als je een aanrijding krijgt reageert je niet normaal op die dingen zeker niet als je weet dat je iemand zwaargewond heb gereden of dood , daarom is ook die 12 uur melding om je de kans te geven om weer bij normale gedachten te komen en dan als nog even aangiften te gaan doen
pi_173642104
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:32 schreef RAVW het volgende:

[..]

nooit gehoord van een shock toestand ?
als je een aanrijding krijgt reageert je niet normaal op die dingen zeker niet als je weet dat je iemand zwaargewond heb gereden of dood , daarom is ook die 12 uur melding om je de kans te geven om weer bij normale gedachten te komen en dan als nog even aangiften te gaan doen
Vandaar die vraagtekens van mij.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:34:06 #108
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173642126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vandaar die vraagtekens van mij.
drugs blijft langer dan 3 dagen in het bloed dus dat is zo na te gaan of iemand suf achter het stuur zat

maar vaak is het wel als iemand bewust door rijd dan heeft die wel wat te verbergen ....
pi_173642141
Mijn hond is ook ooit aangereden toen ik hem aan de lijn had zelfs en hij op de stoep liep. Toen er iemand in de straat waar ik liep enthousiast tussen geparkeerde auto's doorslingerde (te snel reed uiteraard) en een klein stukje (verlaagde) stoep meepakte, waar mijn hond net stond te snuffelen met zijn neus op de grond, hij schampte dus keihard mijn hond. Die aso reed ook gewoon door. Mijn hond jankte het uit van de pijn ik heb nog nooit een geluid gehoord waar de haren op je armen zo van omhoog gaan staan. Het kan niet zijn dat hij of zij dat niet gemerkt heeft of gehoord. Hij hield even in en reed daarna gewoon snel de bocht om. Een antraciet kleurige KIA suv. Meer had ik niet gezien geen kenteken, helemaal niets en dan sta je daar met een hond die niet meer kan lopen naar huis, maar wel kort nabij de 50kg weegt. Ook nog dierenarts kosten gehad om hem te laten controleren. Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. Ik het het toen gemeld bij de politie, maar wat heeft het voor zin ik heb er nooit meer iets van gehoord.
pi_173642190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:34 schreef naiipajiiau het volgende:
Mijn hond is ook ooit aangereden toen ik hem aan de lijn had zelfs en hij op de stoep liep. Toen er iemand in de straat waar ik liep enthousiast tussen geparkeerde auto's doorslingerde (te snel reed uiteraard) en een klein stukje (verlaagde) stoep meepakte, waar mijn hond net stond te snuffelen met zijn neus op de grond, hij schampte dus keihard mijn hond. Die aso reed ook gewoon door. Mijn hond jankte het uit van de pijn ik heb nog nooit een geluid gehoord waar de haren op je armen zo van omhoog gaan staan. Het kan niet zijn dat hij of zij dat niet gemerkt heeft of gehoord. Hij hield even in en reed daarna gewoon snel de bocht om. Een antraciet kleurige KIA suv. Meer had ik niet gezien geen kenteken, helemaal niets en dan sta je daar met een hond die niet meer kan lopen naar huis, maar wel kort nabij de 50kg weegt. Ook nog dierenarts kosten gehad om hem te laten controleren. Sommige mensen zijn echt niet goed bij hun hoofd. Ik het het toen gemeld bij de politie, maar wat heeft het voor zin ik heb er nooit meer iets van gehoord.
Alleen gemeld of stond je erop, dat kan je, dat ze aan aangifte opnamen.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:36:54 #111
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173642199
quote:
schade indienen bij Waarborgfonds geen optie geweest ?
met aangifte en afrekening dieren arts
en getuigen verklaring dat het ook gebeur is
pi_173642227
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:36 schreef RAVW het volgende:

[..]

schade indienen bij Waarborgfonds geen optie geweest ?
met aangifte en afrekening dieren arts
Ha da schade aangebracht door en met een ander voertuig
  donderdag 7 september 2017 @ 17:40:14 #113
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173642269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ha da schade aangebracht door en met een ander voertuig
jep alleen eigen risico van 250 euro dus of je er nu beter van wordt ... zeker bij een controle van een arts alleen ..
maar goed ..... de eisen daarvoor zijn ook niet misselijk maar proberen kan altijd ..
pi_173642297
quote:
Ik heb dat gehad met een jack russel, hij liep altijd los, en ineens rende hij de weg op, auto reed door en de jack had zijn rug gebroken. De hond die we nu hebben mag niet los en ik laat hem nooit langs drukke wegen uit, in de auto zit hij in een autobench zodat hij bij evt ongelukken het misschien overleeft door de bench.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:45:35 #115
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_173642427
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb dat gehad met een jack russel, hij liep altijd los, en ineens rende hij de weg op, auto reed door en de jack had zijn rug gebroken. De hond die we nu hebben mag niet los en ik laat hem nooit langs drukke wegen uit, in de auto zit hij in een autobench zodat hij bij evt ongelukken het misschien overleeft door de bench.
Je leert er iig wel van
pi_173642511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:45 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je leert er iig wel van
Klopt hier is ook zo een straat, ik heb sinds kantje boordje nu altijd een baksteen in een zakkie bij mij!
  donderdag 7 september 2017 @ 17:50:28 #117
179075 hugecooll
pi_173642522
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Klopt hier is ook zo een straat, ik heb sinds kantje boordje nu altijd een baksteen in een zakkie bij mij!
Voor als je hond z'n rug weer breekt?
pi_173642556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:50 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Voor als je hond z'n rug weer breekt?
Om bij die auto door de ruit te gooien, dan stopt die wel hoor!
  donderdag 7 september 2017 @ 17:52:46 #119
179075 hugecooll
pi_173642565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Om bij die auto door de ruit te gooien, dan stopt die wel hoor!
Weet je niet. Misschien keert ie wel om om ook over jou heen te rijden
pi_173642581
quote:
11s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Weet je niet. Misschien keert ie wel om om ook over jou heen te rijden
Jij kent mij duidelijk niet.
  donderdag 7 september 2017 @ 17:57:38 #121
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173642649
quote:

[..]

Als ik het leventje van je huidige Jack zo eens in ogenschouw neem had je misschien beter die andere op kunnen zetten. Een hond moet toch weleens los om even lekker te rennen?
pi_173642685
Vieze stink hond. Gelukkig weer eentje minder
pi_173642712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:00 schreef kurk_droog het volgende:
Vieze stink hond. Gelukkig weer eentje minder
Heb jij liever een Varken?
pi_173642815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:34 schreef RAVW het volgende:

[..]

drugs blijft langer dan 3 dagen in het bloed dus dat is zo na te gaan of iemand suf achter het stuur zat

maar vaak is het wel als iemand bewust door rijd dan heeft die wel wat te verbergen ....

Dat ligt er natuurlijk maar net aan om welke drugs het gaat.
pi_173642911
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Als ik het leventje van je huidige Jack zo eens in ogenschouw neem had je misschien beter die andere op kunnen zetten. Een hond moet toch weleens los om even lekker te rennen?
De hond die nu hebben is een kruising tussen een American staffordhire en een rottweiler(staffordlookmaar wel 52 kg), die eet andere honden als snackje, daarom blijft hij aan de riem
pi_173642942
quote:

[..]

Mijn hond liep niet los en door scenario's zoals jij beschrijft laat ik hem ook nooit los op plekken met verkeer.
pi_173643023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alleen gemeld of stond je erop, dat kan je, dat ze aan aangifte opnamen.
Dat stelde ze voor maar ik had maar één getuige dat was mijn vriend we lieten samen de hond uit. Er is hier geen politiebureau meer kon ik naar de stad om daar aangifte te doen. Ik (dit zal voor sommigen negatief klinken) maar had geen enkele vertrouwen dat ze de dader nog gingen pakken.
  donderdag 7 september 2017 @ 18:49:37 #128
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173643462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

De hond die nu hebben is een kruising tussen een American staffordhire en een rottweiler(staffordlookmaar wel 52 kg), die eet andere honden als snackje, daarom blijft hij aan de riem
Okee, houd hem maar aan de lijn. Dat hele loslopen is zwaar overgewaardeerd O-)
pi_173643560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:49 schreef the-eye het volgende:

[..]

Okee, houd hem maar aan de lijn. Dat hele loslopen is zwaar overgewaardeerd O-)
Ik laat hem los op eigen terrein, prachtig dier.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:09:36 #130
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173645262
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan om welke drugs het gaat.
dan urine test dan vinden ze het wel ..... :-) bijna alle drugs blijven lang zitten omdat die door de lever moet worden afgebroken
pi_173648631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:24 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dat stelde ze voor maar ik had maar één getuige dat was mijn vriend we lieten samen de hond uit. Er is hier geen politiebureau meer kon ik naar de stad om daar aangifte te doen. Ik (dit zal voor sommigen negatief klinken) maar had geen enkele vertrouwen dat ze de dader nog gingen pakken.
Denk het ook niet echter het werk van de aangifte liet ik ze doen.
pi_173649340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:09 schreef RAVW het volgende:

[..]

dan urine test dan vinden ze het wel ..... :-) bijna alle drugs blijven lang zitten omdat die door de lever moet worden afgebroken
Moet er wel een test gedaan worden anders vinden ze niks nopa nada.
pi_173649747
Goh, een herinnering. Ik thuis in mijn weekend. Vrouw wegbrengen naar haar werk. Ik sta bij de auto aan de overkant, vrouw komt uit de deur, met hondje Ollie los, Ollie wil oversteken naar mij toe. Dan komt er een auto met wrs > 60km door de straat aanrijden en Ollie steekt over, althans maakt aanstalten. Stop roep ik heel hard. Ollie stopte gelukkig. Automobilist remt heel hard ook en komt tot stilstand vlak voor stoepje waar Ollie over wilde steken...
I´m back.
pi_173650516
quote:

[..]

Als je daadwerkelijk zo denkt als jij doet, dan heb je echt het gezond verstand van een visstick.

Er is hier maar één drama in dit verhaal en dat is dat de hond van die kinderen voor hun ogen wordt doodgereden. Tuurlijk, heel goed mogelijk dat je daar als automobilist niets aan kon doen, maar als je dan besluit gewoon door te rijden ben je echt een enorme egoïstische klootzak.
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:08:46 #135
358523 IkStampOpTacos
pi_173655870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:54 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dat vind ik niet per definitie vanzelfsprekend. Als ik een fietser omver knal met mijn auto ben ik altijd schuldig ongeacht de situatie. gaat nergens over natuurlijk.
Een fietser is natuurlijk een medeweggebruiker. Een hond niet. Als je je hond niet onder controle hebt en het dier brengt de verkeersveiligheid daardoor in gevaar, lijkt het me aardig vanzelfssprekend dat je daarvoor aansprakelijk bent.
-
pi_173657116
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 00:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk zo denkt als jij doet, dan heb je echt het gezond verstand van een visstick.

Er is hier maar één drama in dit verhaal en dat is dat de hond van die kinderen voor hun ogen wordt doodgereden. Tuurlijk, heel goed mogelijk dat je daar als automobilist niets aan kon doen, maar als je dan besluit gewoon door te rijden ben je echt een enorme egoïstische klootzak.
De grootste schuldige zijn mijns inziens de ouders van deze kinderen die een hond hebben meegegeven. Ik zal mijn hond hoe groot of klein ook nooit meegeven aan een kind. Die hebben de verantwoordelijkheid niet om dit soort ongelukken te voorkomen. Het kan namelijk ook erger. Een ietswat sterke hond en het kind dat de straat op gesleurd wordt met ongelukkige timing net voor een auto.

Nee gewoonweg nee. Nu hebben die kinderen zelf gezien hoe erg de consequenties van zoiets kunnen zijn. Een kind is impulsief en een hond ook. Gewoon geen goede combinatie... Zeer zeker niet in het drukke verkeer. Honden en kinderen kunnen geweldig zijn voor en met elkaar maar op straat zou veiligheid op 1 moeten komen.
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:09:24 #137
Why is all the rum gone?
pi_173669890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:09 schreef nostra het volgende:

Dat laatste zullen ze echter nooit doen als er geen persoonlijk letsel is.
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vertellen dat dit kolder is.
pi_173669898
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vertellen dat dit kolder is.
Misschien wat te stellig, maar het zal over het algemeen niet gebeuren.
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:10:55 #139
Why is all the rum gone?
pi_173669903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:10 schreef nostra het volgende:

Misschien wat te stellig, maar het zal over het algemeen niet gebeuren.
Over het algemeen is niet hetzelfde als nooit.
pi_173669905
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Over het algemeen is niet hetzelfde als nooit.
Dat klopt, daarom ook "wat te stellig".
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:17:06 #141
Why is all the rum gone?
pi_173669947
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom ook "wat te stellig".
En daarom was deze opmerking van mij gewoon correct:
Maar de politie hoeft je geen 12 uur te geven. Ze mogen je thuis komen halen en je voor de gezelligheid in de cel zetten totdat ze tijd hebben voor de administratieve afhandeling.

Strafuitsluiting is dus geen zekerheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')