abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173642942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:41 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik heb dat gehad met een jack russel, hij liep altijd los, en ineens rende hij de weg op, auto reed door en de jack had zijn rug gebroken. De hond die we nu hebben mag niet los en ik laat hem nooit langs drukke wegen uit, in de auto zit hij in een autobench zodat hij bij evt ongelukken het misschien overleeft door de bench.
Mijn hond liep niet los en door scenario's zoals jij beschrijft laat ik hem ook nooit los op plekken met verkeer.
pi_173643023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 17:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alleen gemeld of stond je erop, dat kan je, dat ze aan aangifte opnamen.
Dat stelde ze voor maar ik had maar één getuige dat was mijn vriend we lieten samen de hond uit. Er is hier geen politiebureau meer kon ik naar de stad om daar aangifte te doen. Ik (dit zal voor sommigen negatief klinken) maar had geen enkele vertrouwen dat ze de dader nog gingen pakken.
  donderdag 7 september 2017 @ 18:49:37 #128
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_173643462
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

De hond die nu hebben is een kruising tussen een American staffordhire en een rottweiler(staffordlookmaar wel 52 kg), die eet andere honden als snackje, daarom blijft hij aan de riem
Okee, houd hem maar aan de lijn. Dat hele loslopen is zwaar overgewaardeerd O-)
pi_173643560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:49 schreef the-eye het volgende:

[..]

Okee, houd hem maar aan de lijn. Dat hele loslopen is zwaar overgewaardeerd O-)
Ik laat hem los op eigen terrein, prachtig dier.
  donderdag 7 september 2017 @ 20:09:36 #130
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_173645262
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan om welke drugs het gaat.
dan urine test dan vinden ze het wel ..... :-) bijna alle drugs blijven lang zitten omdat die door de lever moet worden afgebroken
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_173648631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 18:24 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Dat stelde ze voor maar ik had maar één getuige dat was mijn vriend we lieten samen de hond uit. Er is hier geen politiebureau meer kon ik naar de stad om daar aangifte te doen. Ik (dit zal voor sommigen negatief klinken) maar had geen enkele vertrouwen dat ze de dader nog gingen pakken.
Denk het ook niet echter het werk van de aangifte liet ik ze doen.
pi_173649340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 20:09 schreef RAVW het volgende:

[..]

dan urine test dan vinden ze het wel ..... :-) bijna alle drugs blijven lang zitten omdat die door de lever moet worden afgebroken
Moet er wel een test gedaan worden anders vinden ze niks nopa nada.
pi_173649747
Goh, een herinnering. Ik thuis in mijn weekend. Vrouw wegbrengen naar haar werk. Ik sta bij de auto aan de overkant, vrouw komt uit de deur, met hondje Ollie los, Ollie wil oversteken naar mij toe. Dan komt er een auto met wrs > 60km door de straat aanrijden en Ollie steekt over, althans maakt aanstalten. Stop roep ik heel hard. Ollie stopte gelukkig. Automobilist remt heel hard ook en komt tot stilstand vlak voor stoepje waar Ollie over wilde steken...
I´m back.
pi_173650516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 16:56 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik zie hier op de ringbanen geregeld een dode kat liggen, daar kraait geen haan naar, waarom dan wel voor deze hond? Omdat er kinderen bij waren? Ik ken die weg, ik rij er vaak en plotseling remmen had een drama opgeleverd.
Als je daadwerkelijk zo denkt als jij doet, dan heb je echt het gezond verstand van een visstick.

Er is hier maar één drama in dit verhaal en dat is dat de hond van die kinderen voor hun ogen wordt doodgereden. Tuurlijk, heel goed mogelijk dat je daar als automobilist niets aan kon doen, maar als je dan besluit gewoon door te rijden ben je echt een enorme egoïstische klootzak.
  vrijdag 8 september 2017 @ 12:08:46 #135
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_173655870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:54 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Dat vind ik niet per definitie vanzelfsprekend. Als ik een fietser omver knal met mijn auto ben ik altijd schuldig ongeacht de situatie. gaat nergens over natuurlijk.
Een fietser is natuurlijk een medeweggebruiker. Een hond niet. Als je je hond niet onder controle hebt en het dier brengt de verkeersveiligheid daardoor in gevaar, lijkt het me aardig vanzelfssprekend dat je daarvoor aansprakelijk bent.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_173657116
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 00:11 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk zo denkt als jij doet, dan heb je echt het gezond verstand van een visstick.

Er is hier maar één drama in dit verhaal en dat is dat de hond van die kinderen voor hun ogen wordt doodgereden. Tuurlijk, heel goed mogelijk dat je daar als automobilist niets aan kon doen, maar als je dan besluit gewoon door te rijden ben je echt een enorme egoïstische klootzak.
De grootste schuldige zijn mijns inziens de ouders van deze kinderen die een hond hebben meegegeven. Ik zal mijn hond hoe groot of klein ook nooit meegeven aan een kind. Die hebben de verantwoordelijkheid niet om dit soort ongelukken te voorkomen. Het kan namelijk ook erger. Een ietswat sterke hond en het kind dat de straat op gesleurd wordt met ongelukkige timing net voor een auto.

Nee gewoonweg nee. Nu hebben die kinderen zelf gezien hoe erg de consequenties van zoiets kunnen zijn. Een kind is impulsief en een hond ook. Gewoon geen goede combinatie... Zeer zeker niet in het drukke verkeer. Honden en kinderen kunnen geweldig zijn voor en met elkaar maar op straat zou veiligheid op 1 moeten komen.
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:09:24 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173669890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 14:09 schreef nostra het volgende:

Dat laatste zullen ze echter nooit doen als er geen persoonlijk letsel is.
Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vertellen dat dit kolder is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173669898
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik kan je uit zeer betrouwbare bron vertellen dat dit kolder is.
Misschien wat te stellig, maar het zal over het algemeen niet gebeuren.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:10:55 #139
Why is all the rum gone?
pi_173669903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:10 schreef nostra het volgende:

Misschien wat te stellig, maar het zal over het algemeen niet gebeuren.
Over het algemeen is niet hetzelfde als nooit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173669905
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Over het algemeen is niet hetzelfde als nooit.
Dat klopt, daarom ook "wat te stellig".
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  zaterdag 9 september 2017 @ 01:17:06 #141
Why is all the rum gone?
pi_173669947
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2017 01:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat klopt, daarom ook "wat te stellig".
En daarom was deze opmerking van mij gewoon correct:
Maar de politie hoeft je geen 12 uur te geven. Ze mogen je thuis komen halen en je voor de gezelligheid in de cel zetten totdat ze tijd hebben voor de administratieve afhandeling.

Strafuitsluiting is dus geen zekerheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')