abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_173632868
http://www.omroepbrabant.(...)+zoekt+getuigen.aspx
Automobilist rijdt hond aan en rijdt door, politie zoekt getuigen

TILBURG - Een hond is woensdagavond in Tilburg overleden nadat het dier door een auto was aangereden. De chauffeur reed door na het ongeval en pleegt daarmee een misdrijf, laat de politie aan Omroep Brabant weten. Wie het baasje van de hond is, is nog niet duidelijk.

Doorrijden is een misdrijf
De chauffeur is doorgereden na het ongeluk. "Dat is een misdrijf en daarmee is de chauffeur dus strafbaar. Wat dat betreft maakt het niet uit of het nou gaat om een hond of om een mens", zegt een woordvoerder van de politie tegen Omroep Brabant.

De kinderen zijn in eerste instantie overstuur weggerend maar hebben zich ondertussen gemeld bij de politie. Het nummerbord van de auto is bekend maar de politie zoekt nog naar de doorrijder.

Heeft iemand dit bericht gelezen? Wat voor straf zou hier op staan?
Eigenlijk vind ik de man die doorreed niet schuldig, het was een ongeluk lijkt me.
pi_173632884
Was de hond aangelijnd of rende deze over straat?

Wat was de maximale toegestane snelheid?

Verder staat er in dat bericht dat je schuldig bent voor het doorrijden na een ongeluk, of het nou om mens of dier gaat, vraag me alleen af waar de grens dan zit. Honden? Katten? Vogels? Alleen bij schade aan eigen voertuig en/of omgeving?
pi_173632892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:09 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Hij schoot los en rende toen terug de weg op. Die weg is een redelijk drukke weg met veel verkeer. Hij kon er niets aan doen, als hij vol op de rem was gegaan had hij ernstiger ongelukken veroorzaakt.
En precies wat je zegt: waar ligt de grens?
Wel treurig voor de hond.
pi_173632893
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

Hij schoot los en rende toen terug de weg op. Die weg is een redelijk drukke weg met veel verkeer. Hij kon er niets aan doen, als hij vol op de rem was gegaan had hij ernstiger ongelukken veroorzaakt.
Lullig voor de bestuurder dat hij de dupe is van mensen die niet voor hun huisdier kunnen zorgen. En zielig voor de hond. ;(
pi_173632900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:09 schreef Bas_Verstappen het volgende:

Wat was de maximale toegestane snelheid?

Verder staat er in dat bericht dat je schuldig bent voor het doorrijden na een ongeluk, of het nou om mens of dier gaat, vraag me alleen af waar de grens dan zit. Honden? Katten? Vogels? Alleen bij schade aan eigen voertuig en/of omgeving?
Altijd.

Naast de wegenverkeerswet artikel 7 kan het op een andere manier strafbaar zijn om door te rijden: ‘Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen’. Dit citaat komt uit artikel 36 lid 3 uit de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Het niet voldoen aan die verplichting is een misdrijf met een maximum straf van 3 jaar gevangenis.
pi_173632908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:13 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Altijd.

Naast de wegenverkeerswet artikel 7 kan het op een andere manier strafbaar zijn om door te rijden: ‘Een ieder is verplicht hulpbehoevende dieren de nodige zorg te verlenen’. Dit citaat komt uit artikel 36 lid 3 uit de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Het niet voldoen aan die verplichting is een misdrijf met een maximum straf van 3 jaar gevangenis.
Ik reed een aantal jaren geleden op de snelweg en ten hoorde ik een doffe knal. Toen keek ik in m'n linker spiegel en zag ik een hoop veren door de lucht vliegen. Was een duif of zo tegen m'n dakspoiler gekomen. Had ik toen op de vluchtstrook moeten staan met m'n gevarenlichten aan om eerste hulp aan die duif te bieden? Nu is een duif geen huisdier dus het is niet echt te vergelijken met een hond, maar toch is het wel interessant om te weten waar precies de grens zit.

Verder: MENSEN LET GVD OP JE HOND! En als je kinderen niet je hond in bedwang kunnen houden dan zijn ze dus nog niet oud genoeg om deze alleen uit te laten. Alleen maar verliezers hier :(
pi_173632920
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:13 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Altijd.

Maar het was een ongeluk.
pi_173632930
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:17 schreef 8777 het volgende:

[..]

Maar het was een ongeluk.
Een ongeluk/ongeval is hetzelfde.

Vraag me af wie er aansprakelijk was als de bestuurder probeerde uit te wijken en iets anders raakte. Volgens mij dan alsnog de bestuurder. Bestuurder is altijd de lul. Maar hoe voorzichtig je ook rijdt, een hond die opeens voor je auto langs rent kan niemand ontwijken.
pi_173632948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:20 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Een ongeluk/ongeval is hetzelfde.

Vraag me af wie er aansprakelijk was als de bestuurder probeerde uit te wijken en iets anders raakte. Volgens mij dan alsnog de bestuurder. Bestuurder is altijd de lul. Maar hoe voorzichtig je ook rijdt, een hond die opeens voor je auto langs rent kan niemand ontwijken.
Theoretisch ben je ook strafbaar als je doorrijd als je een eend aanrijdt. In ieder geval behoor je aangifte te doen. Maar dat is de theorie. De praktijk wijst vaak anders uit.
pi_173632958
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:23 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Theoretisch ben je ook strafbaar als je doorrijd als je een eend aanrijdt. In ieder geval behoor je aangifte te doen. Maar dat is de theorie. De praktijk wijst vaak anders uit.
En bij muizen dan? Of bij mieren? Waar zit de grens? Als je er zelf niks van merkt of geen schade hebt of het hoe dan ook kan aantonen. Volgens mij word je echt weggelachen als een één of andere natuurhippy als je daar probeert aangifte voor te doen.

RIP duif op de A30 tho
pi_173632962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:25 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

En bij muizen dan? Of bij mieren? Waar zit de grens? Als je er zelf niks van merkt of geen schade hebt of het hoe dan ook kan aantonen. Volgens mij word je echt weggelachen als een één of andere natuurhippy als je daar probeert aangifte voor te doen.

RIP duif op de A30 tho
Volgens mij lachen ze je bij een eend ook al uit.
pi_173632966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Volgens mij lachen ze je bij een eend ook al uit.
En terecht. Wat moeten ze anders doen met die aangifte? Een schadevergoeding regelen voor Kwik, Kwek en Kwak?

Het lijkt mij dat de grens dus ligt bij huisdieren want dat is iemand zijn of haar eigendom.
pi_173632975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

En terecht. Wat moeten ze anders doen met die aangifte? Een schadevergoeding regelen voor Kwik, Kwek en Kwak?
Het kan wezen dat je uitwijkt de eend raakt en schade aan derden maakt. Dan moet je toch echt melding er van maken.
pi_173632982
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:28 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Het kan wezen dat je uitwijkt de eend raakt en schade aan derden maakt. Dan moet je toch echt melding er van maken.
Ja volgens mij ben je verzekeringstechnisch de lul als je uitwijkt. Je moet gewoon remmen, als je niet genoeg remweg hebt en het dier raakt jammer dan maar dan ben je wel verzekerd. Als je uitwijkt, ja probeer dan maar eens te bewijzen waarvoor je uitweek want dat dier is al weg. Al hoewel, bij mensen zou ik dit minder snel proberen. Dan toch maar uitwijken _O-

En sowieso dashcam hebben ^O^
pi_173632995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:29 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Ja volgens mij ben je verzekeringstechnisch de lul als je uitwijkt. Je moet gewoon remmen, als je niet genoeg remweg hebt en het dier raakt jammer dan maar dan ben je wel verzekerd. Als je uitwijkt, ja probeer dan maar eens te bewijzen waarvoor je uitweek want dat dier is al weg. Al hoewel, bij mensen zou ik dit minder snel proberen. Dan toch maar uitwijken _O-

En sowieso dashcam hebben ^O^
Jij raakt bv een eend die gewond opvliegt tegen een motorrijder die daardoor onderuit gaat mag jij echt niet doorrijden. Dat kan ook zonder uitwijken.
  donderdag 7 september 2017 @ 07:41:38 #16
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_173633047
Laatst nog een vlieg aangereden, komt wel erg dichtbij zo.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_173633158
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:32 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Jij raakt bv een eend die gewond opvliegt tegen een motorrijder die daardoor onderuit gaat mag jij echt niet doorrijden. Dat kan ook zonder uitwijken.
En als hij nou vol op de rem was gegaan en hij had een kettingbotsing veroorzaakt, wie is daar dan schuldig aan?
pi_173633191
Right, daarom word je ook geleerd bij rijlessen vooral niet te remmen als een dier plots oversteekt of uit te wijken..

Maar goed we hebben het puur over het wegrijden erna.

Vent krijgt hoogstens een boete gezien huisdieren worden gezien als eigendom / voorwerp en heeft geen rechten. (ala derdewereldlanden praktijken dus)
  Moderator donderdag 7 september 2017 @ 08:17:28 #19
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173633258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:26 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat de grens dus ligt bij huisdieren want dat is iemand zijn of haar eigendom.
Die grens blijft wat onduidelijk. Als mijn hamster ontsnapt en je rijdt er overheen merk je het waarschijnlijk niet eens!
(Ook omdat ik geen hamster heb, maar dat terzijde)
pi_173633279
Ik pleeg elk jaar genocide op miljoenen insecten met m'n auto.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  donderdag 7 september 2017 @ 09:19:09 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_173633840
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Right, daarom word je ook geleerd bij rijlessen vooral niet te remmen als een dier plots oversteekt of uit te wijken..

Maar goed we hebben het puur over het wegrijden erna.

Vent krijgt hoogstens een boete gezien huisdieren worden gezien als eigendom / voorwerp en heeft geen rechten. (ala derdewereldlanden praktijken dus)
En eigenaar van de hond is dan alsnog verantwoordelijk voor de geleden schade aan je waggie.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_173633985
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:15 schreef Bas_Verstappen het volgende:

[..]

Nu is een duif geen huisdier
Voor sommigen is zijn duiven wel degelijk huisdieren!
pi_173634005
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:59 schreef 8777 het volgende:

[..]

En als hij nou vol op de rem was gegaan en hij had een kettingbotsing veroorzaakt, wie is daar dan schuldig aan?
Degene die achterop rijdt is schuldig.
pi_173634035
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:11 schreef 8777 het volgende:

[..]

En precies wat je zegt: waar ligt de grens?
Wel treurig voor de hond.
Hoe weet je dit? Als dit zo was dan had er niet in het artikel gestaan dat de eigenaar van de hond onbekend is. Want die was er dan bij geweest.
pi_173634059
Ik zou toch op z'n minst gestopt zijn om de schade aan mijn auto te bekijken. Hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid? Is de eigenaar verantwoordelijk voor de materiële schade?
pi_173634191
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:35 schreef Krollie het volgende:

[..]

Hoe weet je dit? Als dit zo was dan had er niet in het artikel gestaan dat de eigenaar van de hond onbekend is. Want die was er dan bij geweest.
Dat hoorde ik van iemand die er bij was en het ongeluk heeft gezien.
  Forum Admin donderdag 7 september 2017 @ 09:48:21 #27
35723 crew  GGMM
pi_173634226
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:46 schreef 8777 het volgende:

[..]

Dat hoorde ik van iemand die er bij was en het ongeluk heeft gezien.
Ah tuurlijk
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:51:53 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173634275
Je moet kinderen ook niet alleen op pad sturen met een hond. Helemaal niet naast een drukke weg.
pi_173634276
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:48 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ah tuurlijk
https://m.facebook.com/gr(...)&id=1671241166227980
Ik ben niet de enige die dit verhaal heeft gehoord.
pi_173634290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:51 schreef Twiitch het volgende:
Je moet kinderen ook niet alleen op pad sturen met een hond. Helemaal niet naast een drukke weg.
Ze waren niet alleen.
  donderdag 7 september 2017 @ 09:54:03 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_173634301
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:52 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ze waren niet alleen.
In jouw bron staat niks wat dat doet vermoeden? Daar hebben ze het alleen over twee kinderen.
pi_173634647
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:51 schreef 8777 het volgende:

[..]

https://m.facebook.com/gr(...)&id=1671241166227980
Ik ben niet de enige die dit verhaal heeft gehoord.
quote:
Vandaag heeft mijn vriend helaas een aanrijding van een hond mee gemaakt. Dit gebeurde ongeveer rond tussen 19.15/19.30 op de kruising bredaseweg -rijksweg. Er was een vrouw met haar 2 kinderen die overstak met de hond. De hond is los geschoten en rende terug de weg op. De auto's kregen groen en de man voor mijn vriend heeft gewoon vol gas gegeven en schepte de hond. Deze man is gewoon doorgereden. Mijn vriend is er achter aan gegaan en heeft hem bij volgende stoplicht aangesproken. Maar de man wilde hier niks van horen en is weer weg gereden. Mijn vriend is er achter aan gegaan en heeft het kenteken genoteerd en dit door gegeven bij de politie. Wij zijn van mening dat deze man best even uit had kunnen stappen en verantwoording kunnen nemen tegen over deze vrouw en haar huilende kinderen. ondanks dat deze man heus de hond niet expres heeft aangereden. Maar toch doorrijden na zo iets kan niet!! Dus mocht je de eigenaar zijn of kennen weet dat er wel een melding is gemaakt. Weet ook niet of de hond het overleefd heeft.......we hopen van wel. Sterkte
Nouwwwww....ik vind de term 'vol gas gegeven' toch meer een hint naar wél expres aanrijden. Daarbij komt dan nog dat de betreffende bestuurder, na erover aangesproken te zijn, 'er niks van wil horen'.

Klinkt als een vrij asociale gast.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 7 september 2017 @ 10:25:44 #33
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_173634801
Melden bij Politie en daarna eigenaar van de hond aansprakelijk stellen voor schade aan de auto.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_173634857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 08:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Verlaten plaats na ongeval is ook strafbaar als het alleen materiële schade betreft. Krijg je inderdaad wel alleen een 'boete', maar wel een strafblad.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_173634940
En voor een hond wel :') wat een dubbel moraal weer bah :r
  donderdag 7 september 2017 @ 10:53:23 #36
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_173635194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 09:37 schreef Craptacular het volgende:
Ik zou toch op z'n minst gestopt zijn om de schade aan mijn auto te bekijken. Hoe zit het eigenlijk met aansprakelijkheid? Is de eigenaar verantwoordelijk voor de materiële schade?
Dat lijkt me wel ja.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_173635279
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:06 schreef 8777 het volgende:

Eigenlijk vind ik de man die doorreed niet schuldig, het was een ongeluk lijkt me.
Niet schuldig aan wat? Aan het doodrijden van de hond of aan het doorrijden na het ongeluk? Het zijn twee verschillende onderwerpen.
pi_173635446
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niet schuldig aan wat? Aan het doodrijden van de hond of aan het doorrijden na het ongeluk? Het zijn twee verschillende onderwerpen.

Aan het doorrijden.
pi_173636176
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 10:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja.
Dat vind ik niet per definitie vanzelfsprekend. Als ik een fietser omver knal met mijn auto ben ik altijd schuldig ongeacht de situatie. gaat nergens over natuurlijk.
pi_173636251
automobilist is niet schuldig aan de aanrijding, maar wel aan het doorrijden.
toen mijn herder werd doodgereden is de persoon ook doorgereden . door de klap had hij echt wel schade aan zijn auto gehad. die ik gewoon via de verzekering had vergoed. want daar ben ik gewoon verantwoordelijk voor.
maar hij/zij koos ervoor om door te rijden. zonder zich te bekommeren om mijn hond die misschien toen nog had geleefd.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 7 september 2017 @ 12:22:16 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_173636633
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 07:06 schreef 8777 het volgende:

Heeft iemand dit bericht gelezen? Wat voor straf zou hier op staan?
Een aanrijding is meestal niet opzettelijk. Doorrijden is altijd een misdrijf, ongeacht wat jij er van vindt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173637071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Een aanrijding is meestal niet opzettelijk. Doorrijden is altijd een misdrijf, ongeacht wat jij er van vindt. :)
Maar als je op de snelweg bijvoorbeeld een kat doodrijd ga je toch ook niet stoppen?
Dan breng je toch jezelf en anderen in gevaar?
  donderdag 7 september 2017 @ 12:56:57 #43
Why is all the rum gone?
pi_173637232
quote:
1s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:45 schreef 8777 het volgende:

Maar als je op de snelweg bijvoorbeeld een kat doodrijd ga je toch ook niet stoppen?
Dan breng je toch jezelf en anderen in gevaar?
Doodrijdt.

Sterker nog, je mag niet eens stoppen op de snelweg. Maar als je gewoon fluitend naar huis rijdt, ben je toch strafbaar. Hoe je dat oplost, mag je zelf verzinnen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_173637236
discussie over de doorrijder in kwestie daargelaten.

Na het aanrijden van een dier dat zodanig herkend kan worden, dient men de politie of de dieren ambulance in te lichten. Ook als het dier overleden is, dit kan namelijk voorkomen dat je een strafbaar feit begaat en dat je verzekering de materiële schade vergoed.

De hulpdiensten in kwestie zullen je altijd serieus nemen en aangeven wat de beste handelingen zijn, vraag wel om een meld bevestiging.
pi_173637254
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sterker nog, je mag niet eens stoppen op de snelweg. Maar als je gewoon fluitend naar huis rijdt, ben je toch strafbaar.
Neuh, je hebt 12 uur de tijd om de politie in te lichten als er geen menselijk letsel is.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_173637515
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 11:58 schreef winterstorm666 het volgende:
automobilist is niet schuldig aan de aanrijding, maar wel aan het doorrijden.
toen mijn herder werd doodgereden is de persoon ook doorgereden . door de klap had hij echt wel schade aan zijn auto gehad. die ik gewoon via de verzekering had vergoed. want daar ben ik gewoon verantwoordelijk voor.
maar hij/zij koos ervoor om door te rijden. zonder zich te bekommeren om mijn hond die misschien toen nog had geleefd.
Als ik dat bericht zo lees is hij wel schuldig wat betreft de aanrijding. Als hij stilstond bij een stoplicht vervolgens bij groen keihard optrekt ongeacht wat er voor zijn auto loopt, dan is het expres aanrijden. Of geldt dat alleen als het een mens is en niet een dier? :')
  donderdag 7 september 2017 @ 13:19:50 #47
Why is all the rum gone?
pi_173637590
quote:
7s.gif Op donderdag 7 september 2017 12:58 schreef nostra het volgende:

Neuh, je hebt 12 uur de tijd om de politie in te lichten als er geen menselijk letsel is.
In artikel 7 van de Wegenverkeerswet staat dat het verboden is de plaats van het ongeval te verlaten als je schade of letsel hebt veroorzaakt, zonder dat je je gegevens hebt achtergelaten.

Maar de politie hoeft je geen 12 uur te geven. Ze mogen je thuis komen halen en je voor de gezelligheid in de cel zetten totdat ze tijd hebben voor de administratieve afhandeling.
pi_173637645
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als ik dat bericht zo lees is hij wel schuldig wat betreft de aanrijding. Als hij stilstond bij een stoplicht vervolgens bij groen keihard optrekt ongeacht wat er voor zijn auto loopt, dan is het expres aanrijden. Of geldt dat alleen als het een mens is en niet een dier? :')
Lees je het bericht wel? De hond rukte zich los. Knap persoon die dat van tevoren kan zien aankomen. En ik trek ook snel op bij het stoplicht. Daar is op zich niks fouts aan.
pi_173638510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2017 13:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In artikel 7 van de Wegenverkeerswet staat dat het verboden is de plaats van het ongeval te verlaten als je schade of letsel hebt veroorzaakt, zonder dat je je gegevens hebt achtergelaten.
Ja, en een strafuitsluitingsrgond is als je jezelf binnen 12 uur meldt, mits er geen persoonlijk letsel is en mits je jezelf vrijwillig meldt. Dus niet als je weet dat de politie je zoekt en niet als ze al bij je voor de deur staan. Dat laatste zullen ze echter nooit doen als er geen persoonlijk letsel is. Zie artikel 184 WVW.
pi_173638733
Doorrijder had waarschijnlijk een slokkie op, gebruikelijke reflex van mensen die weten dat ze fout zitten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')