En jij misbruikt je macht als mod: want ik had dit deel geopend, nadat het laatste deel vol was. Plotseling was dat dus spoorloos verdwenenquote:
Ik gooi hem dicht, dus ik open een nieuwe.quote:Op zondag 25 juni 2017 23:56 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
En jij misbruikt je macht als mod: want ik had dit deel geopend, nadat het laatste deel vol was. Plotseling was dat dus spoorloos verdwenen
Op de terugweg kan dat niet meerquote:Dat ritje in Duitsland van de week vond ik helemaal geweldig; lekker in de nacht, CC op 160 en gewoon 240 km lang eigenlijk niet hoeven te liften op 3 Baustelle's na.. heerlijk kilometervreten op die manier .
Vervoer van dieren, melk, groente/fruit, bloemen en zo mag gewoon op zondag. En als je een veerboot moet halen mag je vandaag zondagmiddag 16u weer rijdenquote:Op maandag 26 juni 2017 00:08 schreef Diqiu-Long het volgende:
Op zondag is ook heerlijk rijden in Duitsland: maar ik dacht vrachtwagens mochten dan niet op de Autobahn komen?! Toch zie ik er steeds een paar.
omdat?quote:
Hij deed een Hamiltonnetje.quote:Op maandag 26 juni 2017 00:36 schreef OscarMopperkont het volgende:
Net op de N50. Zo'n NS-inzet bus voor Kampen-Zwolle. Gaat even lekker van 70 afremmen naar 50 zonder reden. En niet op de motor, nee gewoon bam, vol op de rem. Terwijl er 4 auto's achter hem zaten. (Ik was de 4e).
50!!!!! Waar je godverdomme 100 mag!!! Wat een idioot.
Dan weer even beetje richting 70 en bam, op de rem naar 50.
quote:
s middags alle idioten op de weg zittenquote:
nee, hij is sociaal, hij creëert gewoon 2 motorparkeerplaatsenquote:
Ik stond daar wel wat gezellig foto's te maken: zoiets zie je gewoon niet vaak en als het een peperdure Mercedes is, dan is het eigenlijk nog leukerquote:Op maandag 26 juni 2017 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, hij is sociaal, hij creëert gewoon 2 motorparkeerplaatsen
Er zou een koppeltje motocops met humor langs moeten komen die hem links en rechts ervan planten en dan rustig 100 meter verder in het zonnetje hun bammetjes gaan zitten eten op een plantenbak, in afwachting van de terugkomst van die lambal
!quote:Op maandag 26 juni 2017 13:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, hij is sociaal, hij creëert gewoon 2 motorparkeerplaatsen
Er zou een koppeltje motocops met humor langs moeten komen die hem links en rechts ervan planten en dan rustig 100 meter verder in het zonnetje hun bammetjes gaan zitten eten op een plantenbak, in afwachting van de terugkomst van die lambal
Waardeloos zonder foto van de situatie toen de Mercedes parkeerde.quote:
Nee, die zielige Mercedesbestuurder kon er helemaal niets aan doen. Want wat maakt dat de bestuurder die MB zo scheef en half uit de vakken parkeerde? In dit geval zouden er twee auto's precies aan weerszijden op de streep moeten staan.quote:Op maandag 26 juni 2017 18:26 schreef eRKa het volgende:
[..]
Waardeloos zonder foto van de situatie toen de Mercedes parkeerde.
Hij heeft geen schijt, hij geeft om zijn auto.quote:Op maandag 26 juni 2017 19:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, die zielige Mercedesbestuurder kon er helemaal niets aan doen. Want wat maakt dat de bestuurder die MB zo scheef en half uit de vakken parkeerde? In dit geval zouden er twee auto's precies aan weerszijden op de streep moeten staan.
Maar dat is iig een stuk minder waarschijnlijk dan dat bestuurder gewoon schijt heeft aan de vakbelijning.
Dan moet 'ie 'm lekker voor de deur parkeren. Laatst ook zo'n lul in de parkeergarage met een Tesla. MIDDEN op de streep van 2 vakken. Dan ben je echt net zo'n eikel als die zogenaamde deurgooiers.quote:Op maandag 26 juni 2017 20:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij heeft geen schijt, hij geeft om zijn auto.
Van die deurengooiers hebben schijt aan andermans eigendommen en de staat vind parkeervakken van 2 meter breed genoeg voor auto's van 1,8+m.... ja dan kun je dus niet meer uitstappen.
Klemrijden met een roestige Altoquote:Op maandag 26 juni 2017 20:56 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan moet 'ie 'm lekker voor de deur parkeren. Laatst ook zo'n lul in de parkeergarage met een Tesla. MIDDEN op de streep van 2 vakken. Dan ben je echt net zo'n eikel als die zogenaamde deurgooiers.
Ja maar.. die heb ik niet !quote:
Ik heb gister nacht bijna exact zo gestaan, alleen dan achteruit erin. Stonden 2 allebei al deels het andere vak in, theoretisch gezien dus 2 vakken onbruikbaar. Achteruit ertussen gegooid.quote:
Ik vind het gewoon asociaal, maar bij een Duitser komt dan ook direct even mijn haat naar Duitsers omhoog gekrompen. Vroeger was dat echt erg: al die k*t Duitsers die geen moeite deden om een woord Nederlands over de grens te spreken, en natuurlijk klonk het taaltje ook aggresief.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 09:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb ook schurfthekel aan mensen die dubbel parkeren omdat ze hun lak belangrijker vinden dan andere mensen ook parkeerplekje gunnen. Ik zet ze dan met hun bestuurdersdeur lekker vast.
Dus als jij een mooie deuk in je deur hebt, grijns je nog eens en denk je: "ach gelukkig heeft er wel iemand een plekje gehad"...??quote:Op dinsdag 27 juni 2017 09:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb ook schurfthekel aan mensen die dubbel parkeren omdat ze hun lak belangrijker vinden dan andere mensen ook parkeerplekje gunnen. Ik zet ze dan met hun bestuurdersdeur lekker vast.
Dat doe ik met mijn 2e oude auto niet met mijn bmw. Dus ja dan vind ik die deuk het wel waard dat hij via een andere deur erin heeft moeten kruipenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:14 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Dus als jij een mooie deuk in je deur hebt, grijns je nog eens en denk je: "ach gelukkig heeft er wel iemand een plekje gehad"...??
Ik had mot met m'n collega, en hij dacht ook van die geintjes uit te halen. Hij parkeerde zijn vrachtauto dus strak spiegel aan spiegel naast de mijne. (Ik stond overigens gewoon in het vak) Ik had gezegd: "je weet dat aan de andere kant ook een deur zit?"quote:Op dinsdag 27 juni 2017 09:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb ook schurfthekel aan mensen die dubbel parkeren omdat ze hun lak belangrijker vinden dan andere mensen ook parkeerplekje gunnen. Ik zet ze dan met hun bestuurdersdeur lekker vast.
Maar het is wel meer moeite en je denkt even: shit. DAAR! gaat het mij om.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had mot met m'n collega, en hij dacht ook van die geintjes uit te halen. Hij parkeerde zijn vrachtauto dus strak spiegel aan spiegel naast de mijne. Ik had gezegd: "je weet dat aan de andere kant ook een deur zit?"
Met een personenauto gaat het vast ook, maar in een vrachtauto stap je heel easy over de middentunnel naar de bestuurdersstoel.
Ik kwam voor m'n werk wel eens op een locatie met zo'n vertieft krappe parkeergarage dat ik een keer via de achterdeur aan passagierszijde naar buiten ben geklommenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had mot met m'n collega, en hij dacht ook van die geintjes uit te halen. Hij parkeerde zijn vrachtauto dus strak spiegel aan spiegel naast de mijne. (Ik stond overigens gewoon in het vak) Ik had gezegd: "je weet dat aan de andere kant ook een deur zit?"
Met een personenauto gaat het vast ook, maar in een vrachtauto stap je heel easy over de middentunnel naar de bestuurdersstoel.
Ik vond het alleen kinderachtig van collega.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar het is wel meer moeite en je denkt even: shit. DAAR! gaat het mij om.
No wahala, gewoon effe zijn schotel lostrekkenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vond het alleen kinderachtig van collega.
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Altijd leuk
http://www.dumpert.nl/med(...)_jaagt_op_tesla.html
Mag dat witte achterlichten?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:02 schreef Xaryna het volgende:
Ik zat in de file naast/achter een auto die witte achterlichten had. Ik schrok even omdat ik dacht dat hij achteruit ging rijden, maar voelde me verder vooral erg ongemakkelijk erbij.
Volgens mij is dat verboden. Maar ben te lui om het na te zoeken.quote:
Nee. Wit licht mag alleen vooruit. Behalve dus het achteruitrijlicht.quote:
kan niet kloppen. .quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:02 schreef Xaryna het volgende:
Ik zat in de file naast/achter een auto die witte achterlichten had. Ik schrok even omdat ik dacht dat hij achteruit ging rijden, maar voelde me verder vooral erg ongemakkelijk erbij.
Ik heb geen foto gemaakt omdat we niet helemaal stilstonden, maar hij had 2 witte lichten aan de achterzijde, geen rode, die continu brandden. Remlichten waren normaal. Voorkant gewone lampen aan. Ik vermoed wat kabeltjes gedraaid.quote:
Was het een Saab Cabrio toevallig..?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:02 schreef Xaryna het volgende:
Ik zat in de file naast/achter een auto die witte achterlichten had. Ik schrok even omdat ik dacht dat hij achteruit ging rijden, maar voelde me verder vooral erg ongemakkelijk erbij.
Dat commentaar ook. De jaloezie spat er vanaf.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Altijd leuk
http://www.dumpert.nl/med(...)_jaagt_op_tesla.html
Dat is een Kia Rio hatchback uit de 00's.quote:
En de kentekenplaatverlichting.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee. Wit licht mag alleen vooruit. Behalve dus het achteruitrijlicht.
Die schijnt niet naar achterquote:
Bestaat dat dan?quote:
Ben benieuwd wat er op die sticker staat dan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:45 schreef sararaats het volgende:
[..]
Bestaat dat dan?
Ik vind het wel grappig dat ze eerst in mijn gat plakken en daarna afstand houden.
Dan hebben ze mijn bumpersticker gelezen hihi.
Ik heb een hekel aan bumperkleversquote:Op woensdag 28 juni 2017 09:49 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er op die sticker staat dan.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:51 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan bumperklevers
Heb ik er weer 1 voor me hangen.
Niet helemaal juist maar zal een fotooke maken.
Nee, zo'n vierkantige gezinsauto.quote:
Dat doen ze toch standaard? Want altijd haast, geen zin om te wachten, ik kan dat best etc. Levensgevaarlijk dat soort mensenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef Gezicht het volgende:
Ik rij vanochtend op een vrij onoverzichtelijke 80-weg, regen, slecht zicht, busje voor me rijdt ~75, prima. Komt natuurlijk weer een leasevolvo met 110 inhalen bij tegemoetkomend verkeer. Het ging nog allemaal goed, maar veel scheelde het niet.
Ook niet naar boven?quote:Op woensdag 28 juni 2017 07:15 schreef Light het volgende:
[..]
Maar die mag niet naar achteren schijnen, alleen naar beneden.
Hoe reageren die mensen dan?quote:
Tandenborstels verkopenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat doen ze toch standaard? Want altijd haast, geen zin om te wachten, ik kan dat best etc. Levensgevaarlijk dat soort mensen
Jawel, bij mij schijnen ze omhoog.quote:
Hier hebben ze laatst nog zo'n volvo kunnen afslepen omdat hij om een boom heen gevouwen zat. Ook op een 80 weg, in een bocht. Standaard zwarte station Volvo, leasebak.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:18 schreef Gezicht het volgende:
Ik rij vanochtend op een vrij onoverzichtelijke 80-weg, regen, slecht zicht, busje voor me rijdt ~75, prima. Komt natuurlijk weer een leasevolvo met 110 inhalen bij tegemoetkomend verkeer. Het ging nog allemaal goed, maar veel scheelde het niet.
Waarom vraag je het danquote:Op woensdag 28 juni 2017 18:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Bij de meeste auto's schijnen ze omhoog.
Gezien de levensduur van die hokken, het feit dat ze nauwelijks van model veranderen en een gemiddelde leasetermijn van 4 jaar, heb je een grotere kans dat zo'n ding gewoon eigendom is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:49 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Hier hebben ze laatst nog zo'n volvo kunnen afslepen omdat hij om een boom heen gevouwen zat. Ook op een 80 weg, in een bocht. Standaard zwarte station Volvo, leasebak.
Bij mijn auto niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 18:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Bij de meeste auto's schijnen ze omhoog.
Stond dat er op?quote:Op woensdag 28 juni 2017 19:49 schreef naiipajiiau het volgende:
.... Standaard zwarte station Volvo, leasebak.
Bij rdw.nl kun je het kenteken inkloppen. Als het aantal zakelijke eigenaren op 1 en het aantal particuliere eigenaren op 0 staat weet je meestal genoeg.quote:
Ja hij was voorzien van de huisstijl van een bedrijf. Lijkt me niet dat wanneer je daar werkt je je particuliere auto vrijwillig gaat bestickeren met rommel van de baas.quote:
Waar het dan niet een zzp r met een young timer van 15+ ?quote:Op donderdag 29 juni 2017 07:23 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ja hij was voorzien van de huisstijl van een bedrijf. Lijkt me niet dat wanneer je daar werkt je je particuliere auto vrijwillig gaat bestickeren met rommel van de baas.
Een bedrijfsauto is niet per se een leaseauto. Als ik de volgende ochtend op pad moet neem ik aan het eind van de dag ook de bestickerde bedrijfsauto mee naar huis.quote:Op donderdag 29 juni 2017 07:23 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ja hij was voorzien van de huisstijl van een bedrijf. Lijkt me niet dat wanneer je daar werkt je je particuliere auto vrijwillig gaat bestickeren met rommel van de baas.
Nou ja lease of bedrijfsauto dat soort voertuigen zijn in ieder geval geen eigendom van diegene die er op dat moment in rijdt. Wat meestal tot gevolg heeft dat ze zich minder verantwoordelijk voelen voor zo'n auto.quote:Op donderdag 29 juni 2017 08:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Een bedrijfsauto is niet per se een leaseauto. Als ik de volgende ochtend op pad moet neem ik aan het eind van de dag ook de bestickerde bedrijfsauto mee naar huis.
Als je noodstop moet maken naast een stilstaande rij, moet je zelf ook wel iets meer rekening met dit soort situaties houden. Eigenlijk.quote:Op donderdag 29 juni 2017 09:36 schreef Qarrad het volgende:
Vanochtend stond de linkerbaan vast. En wat doe je dan als je een tjappie bent? Gewoon die rechter op knallen natuurlijk! Spiegelen is voor mietjes. En als ik dan na een noodstop schuin naast je sta en opzij kijk van "wat doe je in godsnaam!?", dan gewoon nonchalant armpje uit het raam hangen en wegkijken hè.
Hoe moeilijk is het om ff je hand op te steken of überhaupt het bestaan van andere weggebruikers te erkennen?
Echt hé, die haat tegen Tesla's altijd... Ja op het circuit is de auto niets, maar kan wel 100 praktische voordelen opnoemen tov een Porsche.quote:Op woensdag 28 juni 2017 00:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat commentaar ook. De jaloezie spat er vanaf.
Joah u heeft wel gelijk, dit soort kruispunten waarbij afslaand autoverkeer en rechtdoorgaand fietsverkeer tegelijkertijd groen hebben komen niet overal voor, misschien kende de automobilist dit principe niet.quote:Op donderdag 29 juni 2017 17:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag was ik eens op weg op de fiets en had ik bijna een aanrijding! Ik stond voor het stoplicht, bij het fietspad en het licht ging op groen.
Dus ik wilde rechtdoor rijden, slaat er plotseling een automobilist naar rechtsaf! Terwijl rechtdoorgaand verkeer toch echt voorgang heeft, gelukkig kon ik op tijd in de remmen.
Want anders had ik er tegen aan gezeten, dan was het niet mijn schuld geweest. Maar daar heb ik dus echt geen zin in op de fiets, die automobilist had volgens mij gewoon niet goed gekeken!
Die had moeten weten dat ik rechtdoor ging, anders had ik wel richting naar rechts aangegeven.
Tesla's zijn toffe auto'squote:Op donderdag 29 juni 2017 17:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Echt hé, die haat tegen Tesla's altijd... Ja op het circuit is de auto niets, maar kan wel 100 praktische voordelen opnoemen tov een Porsche.
Idd en soms staat het wel aangegeven (bijvoorbeeld met oranje knipperlicht naar rechts) en soms niet. Als je gewend bent te rijden in een omgeving waar het overal aangegeven is snap ik de verwarring wel.quote:Op donderdag 29 juni 2017 17:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Joah u heeft wel gelijk, dit soort kruispunten waarbij afslaand autoverkeer en rechtdoorgaand fietsverkeer tegelijkertijd groen hebben komen niet overal voor, misschien kende de automobilist dit principe niet.
In Heerlen op de Akerstraat, tot zelfs nog de Heerlenbaan is geen enkel stoplicht apart voor fietsers. Wel voor voetgangers natuurlijk, maar het fietspad is een fietssuggestiestrook.quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:34 schreef d4v1d het volgende:
Plekken waar ik wel eens met auto en/of fiets kom, met zo'n situatie hebben niet van die borden of oranje lichten.. Maar 9 van de 10 keer heb je toch ook zicht op het fiets- en voetgangersstoplicht?
Ach noodstop, het was in de stad he, en vlak na een bocht met stoplicht dus meer dan 35-40 zal ik niet gereden hebben. Als iemand naast jouw neus ineens opzij komt, dan doe je er weinig meer aan. Ja, uitwijken en remmen. Of je nu 120 rijdt of 12, toch?quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je noodstop moet maken naast een stilstaande rij, moet je zelf ook wel iets meer rekening met dit soort situaties houden. Eigenlijk.
Ander blijft fout dat wel.
Oh ik dacht echt snelweg, waar langzaam alle stroken gingen stilstaan. In de stad is wel lomp ja, maar sommige mensen zijn gewoon sloom, zien dat het leeg is en gaan pas gasgeven als er alweer iemand aankomt.quote:Op donderdag 29 juni 2017 20:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ach noodstop, het was in de stad he, en vlak na een bocht met stoplicht dus meer dan 35-40 zal ik niet gereden hebben. Als iemand naast jouw neus ineens opzij komt, dan doe je er weinig meer aan. Ja, uitwijken en remmen. Of je nu 120 rijdt of 12, toch?
Als je een automoblist iets ziet doen waar je het niet mee eens bent, dan ga je die bij de rdw opzoeken???quote:Op donderdag 29 juni 2017 06:58 schreef Ridocar het volgende:
Bij rdw.nl kun je het kenteken inkloppen. Als het aantal zakelijke eigenaren op 1 en het aantal particuliere eigenaren op 0 staat weet je meestal genoeg.
Ah, het was slechts een aanname, dus.quote:Op donderdag 29 juni 2017 07:23 schreef naiipajiiau het volgende:
Ja hij was voorzien van de huisstijl van een bedrijf. Lijkt me niet dat wanneer je daar werkt je je particuliere auto vrijwillig gaat bestickeren met rommel van de baas.
Ik niet. Ik wijs alleen maar de weg.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 01:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je een automoblist iets ziet doen waar je het niet mee eens bent, dan ga je die bij de rdw opzoeken???
Ze moesten allemaal wachten tot de accu's opgeladen waren.quote:Op donderdag 29 juni 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Liep net langs PWC, hele sliert donkere Tesla's wat de garage uitkwam. Je zal maar om 20.00 klaar zijn met werken.
Dat is in mijn ogen echt een nadeel. Als je op een kantoor werkt is het wel te doen, de stekker in de paal en aan het eind van de dag naar huis rijden maar service werk buiten of sales is het nog lang niet geschikt voor, ik moet er niet aan denken om vanuit bijv. hamburg terug te rijden en verplicht een half uur tot een uur te wachten om de volgende 200km te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ze moesten allemaal wachten tot de accu's opgeladen waren.
Sorry, te makkelijk. Eigenlijk vind ik Tesla's gewoon tof.
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:58 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen echt een nadeel. Als je op een kantoor werkt is het wel te doen, de stekker in de paal en aan het eind van de dag naar huis rijden maar service werk buiten of sales is het nog lang niet geschikt voor, ik moet er niet aan denken om vanuit bijv. hamburg terug te rijden en verplicht een half uur tot een uur te wachten om de volgende 200km te maken.
Volgens Tesla zelf kom je met een half uur (30 minuten) laden met een supercharger ook niet verder dan 270 kilometer. Zie: https://www.tesla.com/nl_NL/chargingquote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad.
/edit: de dikste kan 572km halen lees ik net.
Da's niet zo efficient als met benzine nee, maar goed, al met al niet heel slecht denk ik. Als je veel rijdt is het natuurlijk niet zo handig. Ik kan met 10 min. tanken met mijn bus weer 1600km rijden, zal nog wel even duren voordat dat met elektrische wagens kanquote:Op vrijdag 30 juni 2017 12:17 schreef oldford het volgende:
[..]
Volgens Tesla zelf kom je met een half uur (30 minuten) laden met een supercharger ook niet verder dan 270 kilometer. Zie: https://www.tesla.com/nl_NL/charging
Oh dat heb ik weleens ja, maar dan zit ik al thuis. En een Tesla kan ik me ermee niet veroorlovenquote:Op donderdag 29 juni 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh ik dacht echt snelweg, waar langzaam alle stroken gingen stilstaan. In de stad is wel lomp ja, maar sommige mensen zijn gewoon sloom, zien dat het leeg is en gaan pas gasgeven als er alweer iemand aankomt.
Liep net langs PWC, hele sliert donkere Tesla's wat de garage uitkwam. Je zal maar om 20.00 klaar zijn met werken.
Dan ligt je bus vol met accu's zodat je de 1600km haalt alleen blijft je gereedschap thuisquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's niet zo efficient als met benzine nee, maar goed, al met al niet heel slecht denk ik. Als je veel rijdt is het natuurlijk niet zo handig. Ik kan met 10 min. tanken met mijn bus weer 1600km rijden, zal nog wel even duren voordat dat met elektrische wagens kan
De lading dan, maar ik snap je strekking ja hahaquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:35 schreef cunial het volgende:
[..]
Dan ligt je bus vol met accu's zodat je de 1600km haalt alleen blijft je gereedschap thuis
Ditquote:Op vrijdag 30 juni 2017 12:16 schreef Gunner het volgende:
Je zal maar tot 23.00 als zo een corporate slave moeten werken, en dat voor een Tesla
*bibber*
In ideale omstandigheden. En die zijn er nooit.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad.
/edit: de dikste kan 572km halen lees ik net.
True true, maar dat geldt ook voor mijn gasstokertje Ideaal voor de V8 is als ik op de snelweg 100km/h rijdt en dan red ik wel 400/500km op 1 tank. Maar met veel optrekken (en even de V8 horen) gaat het eerder richting de 250kmquote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In ideale omstandigheden. En die zijn er nooit.
100... Ik had van de week een Nederlandse die reed 70... En ik, net als mijn voorgangers, 230. En gewoon in een treintje flikkeren. Was wel de enige in enkele dagen trappen door Dld, bij de rest eigenlijk geen last gehad.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo
Zelfs Duitsland is niet meer wat het was
dat probeer ik je al twee weken duidelijk te maken, als je nog wilt laagvliegen, moet je snachts rijdenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo
Zelfs Duitsland is niet meer wat het was
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo
Zelfs Duitsland is niet meer wat het was
handig als je naar het zuiden moetquote:Op zaterdag 1 juli 2017 10:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden.
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederlandquote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon 110-120 net als in Nederland.
Die ken ik nog niet, wel rijden en dan heel hard weer remmen of gewoon 2,5 uur stilstaan omdat er weer diesel/dieren/ijzer/stenen/bieten op de weg terecht is gekomen ui de oplegger van zo'n dronken oostblokker.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:43 schreef lipje het volgende:
[..]
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederland
ik vind het sowiewo nog steeds bijzonder dat er regelmatig stukken 100/120/130 bij zitten waar je 3 of meer rijstroken ter beschikking hebt, en dat er egenlijk best veel stukken 2 strooks zijn waar je gewoon kunt knallen..quote:Op zaterdag 1 juli 2017 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
100... Ik had van de week een Nederlandse die reed 70... En ik, net als mijn voorgangers, 230. En gewoon in een treintje flikkeren. Was wel de enige in enkele dagen trappen door Dld, bij de rest eigenlijk geen last gehad.
Heenweg gedaan toch? Za/Zo nacht om 03.00 weggereden en om 06.13 was ik 431km verderopquote:Op zaterdag 1 juli 2017 09:12 schreef lipje het volgende:
[..]
dat probeer ik je al twee weken duidelijk te maken, als je nog wilt laagvliegen, moet je snachts rijden
De A2 is normaal gezien wel de doorgaande weg van het Oostblok richting het westen. Ik pak zelf juist de A38 als ik die kant op moet. Maar let wel: deze weg heeft grotendeels maar 2 rijstroken. Aangezien ik met mijn busje meestal rond de 130 rijd is dat niet zo een probleem, wil je veel harder rijden moet je even wat beter opletten (alsnog kom je af en toe de AMG club tegen daar, die redden wel hun topsnelheid dus het kan wel)quote:Op zaterdag 1 juli 2017 10:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden.
Ja 's nachts is het ook vermoeiender, maar ik vind het wel fijn dat het rustiger is. Kun je volgende keer eens de A38 pakken (ligt er natuurlijk wel aan waar je moet zijn), maar ik vind dat wel echt een fijne route.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
Probleem is dat ik 's nachts sneller dan 140 erg vermoeiend vind, vorige keer kwam om 6.00 de zon op, kon ik ff gassen tot er om 8u meerdere bijkwamen. Maar dik een uur je voet tegen plank is wel apart hoor, ondanks dat het maar 214 op mijn teller is.
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vandaag op de A12 ter hoogte van Gouda (richting Den Haag) waren de matrixborden aan.
1e matrixbord: 90
2e matrixbord: 70
3e matrixbord: je mag weer doorrijden
Verder niets gezien, dus wat dat nou geweest was?
Zou er iets gebeurd zijn en dat die borden dan nog per ongeluk aan staan of zo?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 22:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.
groot licht aan en gaan met die banaan.. Alleen effe oppassen dat je niemand uit zijn stoel schijnt met je pitjes aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
Probleem is dat ik 's nachts sneller dan 140 erg vermoeiend vind, vorige keer kwam om 6.00 de zon op, kon ik ff gassen tot er om 8u meerdere bijkwamen. Maar dik een uur je voet tegen plank is wel apart hoor, ondanks dat het maar 214 op mijn teller is.
Lekkerquote:Op zondag 2 juli 2017 00:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
groot licht aan en gaan met die banaan.. Alleen effe oppassen dat je niemand uit zijn stoel schijnt met je pitjes aan.
[ afbeelding ]
Hou op, schei uit... Vorige week nog 4 uur stil gestaan...quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar het is gewoon superdruk in Duitsland, probeer ook zoveel mogelijk 's nachts te rijden daar en alsnog kom je zelfs dan weleens in een file tegen. En die files in Duitsland kunnen zooo erg zijn, complete stilstand. Als Google maps of Sygic me waarschuwt probeer ik eigenlijk net er voor de snelweg af te gaan.
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederlandquote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon 110-120 net als in Nederland.
Dat zei je gisteren ook alquote:Op zondag 2 juli 2017 09:35 schreef lipje het volgende:
[..]
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederland
en morgen weerquote:
Wilde ik gisteren ook nog posten als sub-irritatie, in Duitsland doen ze niet aan rustig langs een ongeval rijden, daar pleuren ze de boel vaak gewoon stil tot ze klaar zijn met opruimen met als gevolg idd dat je uitgebreid kunt picknicken op de snelweg.quote:Op zondag 2 juli 2017 09:35 schreef lipje het volgende:
[..]
of rollen en met de koppeling spelen net als in Nederland
Pffff inderdaad! Die omleidingen zijn soms zo slecht. Of er staat gewoon niks aangegeven. Tijdje terug ook gehad dat de vrachtwagens inderdaad overal stil gingen staan omdat ze hun rust moesten pakken.quote:Op zondag 2 juli 2017 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wilde ik gisteren ook nog posten als sub-irritatie, in Duitsland doen ze niet aan rustig langs een ongeval rijden, daar pleuren ze de boel vaak gewoon stil tot ze klaar zijn met opruimen met als gevolg idd dat je uitgebreid kunt picknicken op de snelweg.
En tevens zijn ze niet zo handig met omleidingen, dat kostte me dus domweg een uur, omdat er ergens een wegafsluiting was in het dorpje waar de omleiding doorheen liep, met als gevolg dat het hele fucking dorp en omgeving één grote parkeerplaats werd, en je bijna gedwongen werd om weer aan te sluiten op de snelweg. Áls je het voor elkaar kreeg om te ontsnappen uit het dorp.
Clio van ons heeft een slot in de klep, bij ontgrendelen van de auto kan de klep ook open. Ideaal moet ik zeggen want bij mijn werkbus (caddy 2017) moet je met je sleutel in de tankdop, die nu dus altijd open gedraaid kan worden door iedereen puur vanwege luiheid. Moet wel zeggen ik heb dus nog nooit brandstof diefstal meegemaakt.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bestaan er serieus nog (rijdende) auto's zonder slot op de tankdop? Dacht dat die ondertussen toch allemaal wel schroot of oldtimer geworden waren
Haha, wees blij dat je dat maar 1x hebt. Mijn auto staat ALTIJD onder een boom geparkeerd.. 1 dag na schoonmaken zit hij onder: boomsap, vogelschijt, blaadjes en bloemetjes Zo zonde om 'm schoon te maken, maar het moet af en toe wel.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:30 schreef Fer het volgende:
Dit weekend auto door de wasstraat, duurste pakket. Kom je bij de oprit achter een vrachtwagen terecht, die vuil water lekt uit de oplegger/laadbak. Waarom doen ze zo smerig?
Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 22:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat.
Ik weet dat het geautomatiseerd is, maar dat is ook meteen het gevaar. Als er toevallig een paar auto's op het verkeerde punt wat zachter rijden denkt dat ding meteen "FILE !!" en gooit alles op slot. Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op"quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan.
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten. Als er een paar auto's langzamer rijden, lijkt het me een goede reden om dat middels de matrixborden kenbaar te maken. Als het dan maar heel even is, zijn ze ook zo weer weg. Wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op"
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatisch .. Dan gaat er wel uiteraard in de controlekamer een pingeltje en schakelt één van de schermen over naar dat punt waardoor er mensen mee gaan kijken, maar die matrix staat dan al aan.. Niemand die daar een handeling voor hoeft te doen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren.
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatisch .. Dan gaat er wel uiteraard in de controlekamer een pingeltje en schakelt één van de schermen over naar dat punt waardoor er mensen mee gaan kijken, maar die matrix staat dan al aan.. Niemand die daar een handeling voor hoeft te doen.
Liever te vroeg dan te laat heh. Serieus? Hoeveel mankracht kost dat om honderden kilometers snelweg te monitorenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.quote:
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.
Nou..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
Mowah dat laatste waag ik te betwijfelen. Maar goed, ik mijn mening jij de jouwequote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden.
Geautomatiseerd is prima, er zijn altijd wel mensen die het niks vinden en zich geroepen voelen om erover te mauwen.. Ik weet zeker dat die matrixborden al honderden, zoniet duizenden ongelukken hebben voorkomen en vele levens hebben gered.. Die anderhalve keer dat je dan eens moet remmen om (voor jouw idee) niks of weinig is dan heel erg jammer.
Je zou eens een half jaartje ofzo moeten gaan rondrijden in een half ontwikkeld land waar ze dat niet hebben en waar halve anarchie heerst op de weg.. Dan ga je ons pimp-shizzle wegennet misschien weer waarderen.
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb ook een haat-liefde verhouding met die dingen. Zie ze vaak aanspringen bij opritten waar er dan weer een paar sukkels moeilijk deden en er geremd werd. Daardoor het verkeer achter ze ook, en verkeer daarachter, enzovoorts, tot je twee kilometer voor die oprit al de borden aan zit gaan en iedereen daar nóg harder gaat remmen. Kijk je een beetje vooruit, zie je dat de weg praktisch leeg is en ze op de rechterstrook wat langzamer rijden dan normaal. Ondertussen heb je achter je wel een mooie file.
Aan de andere kant staan ze natuurlijk vaak terecht aan en hebben ze ontiegelijk veel ongelukken voorkomen doordat mensen niet met volle vaart op een file afstormen.
Precies, wat ik altijd doe als ik ze aan zie springen, is rustig vooruitkijken wat er nou daadwerkelijk aan de hand is. Is de boel zo goed als leeg ga ik wel iets langzamer rijden, maar niet in de ankers om aan die 90/70/50 te voldoen. Meestal zie je wel of er daadwerkelijk van alles stilstaat, of ze gewoon zijn aangesprongen omdat er een paar langzame drollen langskwamen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid.
Nog los van hoeveel borden er staan zou je ook al die wegen van camera's moeten voorzien. Weegt vast op tegen die paar keer dat jij ze voor niks ziet. Wat mij dan weer nooit overkomt, maar dat zal vast toeval zijn .quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
Mwah het valt meer op. Ik reageer anders op matrixborden dan op een remlicht voor me. Ik rem zelden direct als reactie op mijn voorganger (tenzij ik er niet langs/doorheen kan kijken of als er matrixborden knipperen). Mensen die maar 1 auto voor zich kijken (wat genoeg mensen doen), zien dankzij matrixborden eerder dat er iets loos is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:16 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is.
een serieuze berg, en camera's; nog veel meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?
ruim 5k, maar kijk eens goed rond op een knooppunt, en nabij tunnels, daar staan er hoopjes.. Valt normaal helemaal niet op, maar op een knooppunt met dubbele rijbaan staan ze dus 4 breed, en dan idd elke paar honderd meter..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:35 schreef JDude het volgende:
Een kleine 2700 kilometer snelweg is voorzien van signalering, en ze staan grofweg om de 600 meter. Reken maar uit.
Ze moeten ook niet in de ankers, dat zijn mongolen. Gewoon gas lossen en opletten. Matrixborden werken gewoon, als randstedeling moet ik eerder wennen als ze er niet zijn en er wel file ontstaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.
Woon nu 6,5 jaar in Manila, en rij dus nu 6,5 jaar rond in Manila en kan dit volledig beamenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zou eens een half jaartje ofzo moeten gaan rondrijden in een half ontwikkeld land waar ze dat niet hebben en waar halve anarchie heerst op de weg.. Dan ga je ons pimp-shizzle wegennet misschien weer waarderen.
psies, first world problems.. Die mensen moeten eens het land uit, en dan niet naar Belgie, maar effe naar een ander werelddeel, Manila is idd wel een goeie volgens mij.. Nog nooit geweest, maar filmpjes zat op het net.quote:Op woensdag 5 juli 2017 04:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Woon nu 6,5 jaar in Manila, en rij dus nu 6,5 jaar rond in Manila en kan dit volledig beamen
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:51 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode is weer aangebroken, allemaal onwennige mensen in de auto, die alles verkeerd doen en vooral gas los en treuzelen, zodra het iets moeilijker/drukker wordt.
Dat kan ik echt beter handelen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt.
Plus caravans, aanhangertjes, volledig afgeladen mpv's en suv's waarvan de achterbumper over de grond sleept, Duitsers, Belgen, etc, etc....quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:51 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode is weer aangebroken, allemaal onwennige mensen in de auto, die alles verkeerd doen en vooral gas los en treuzelen, zodra het iets moeilijker/drukker wordt.
Als ie niet te over de maximale snelheid rijdt, en beetje anticipeert heb ik daar geen moeite mee.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt.
Nouja ik misschien ook wel. Maar toch :pquote:
Of rechts inhalen toestaan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik wil bij de politie. Met Maar 1 bevoegdheid. Boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Amsterdam Hilversum.... heb denk ik wel 30 auto's rechts ingehaald.
Echt.... schaf die rechter rijstrook af. Niemand rijdt er op.
Genieten, toch?quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:54 schreef OscarMopperkont het volgende:
Werkzaamheden. Klojo in een Renault haalt mij en de vrachtwagen voor mij nog even in na rood kruis. Over de drempels bijna tegen de lichtpijl aan
Vervolgens rijdt ie zich vast achter ander langzaam verkeer
Een vooroordeel, want ik kom ze buiten Nederland amper tegen. En binnen Nederland, ach die paar km over vlakke weg.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:24 schreef karr-1 het volgende:
Is het met een caravan ook "Bigger is better"? Of is het gewoon dom als een of andere make up doos een enorme caravan probeert te trekken met een klein autootje?
Ja tot ze geschaard over de weg liggen en er weer een file is.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Een vooroordeel, want ik kom ze buiten Nederland amper tegen. En binnen Nederland, ach die paar km over vlakke weg.
heb weer genoeg debiel beladen sleurhutten gezien onderweg afgelopen weekend.. Moet zeggen dat de meeste in Duitsland reden, in Oostenrijk zijn sleurhutten sowieso zeldzamer volgens mij, daar zie je meer campers.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja tot ze geschaard over de weg liggen en er weer een file is.
Belading? Gewoon erin gooien toch?
Heerlijk als dat jouw familie of naasten zijn die daar dan staan.. wat een zielig figuur ben jij gapquote:Op maandag 10 juli 2017 19:27 schreef daNpy het volgende:
Heerlijk als er zo een Renault Scenic op zijn zij in de sloot ligt, met zijn neus in de verkeerde richting en de caravan losgebroken op zijn kop een eind verder. En dan die familie die er beteuterd bij staat dat de vakantie niet door gaat.
Geen idee hebbende waar(om) het mis gaat.
Ik vind het heerlijk om met de caravan te rijden, dat stuurt zo lekker licht!
Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langsquote:Op maandag 10 juli 2017 23:23 schreef Rodgrod het volgende:
A4, matrixborden stonden al een behoorlijke tijd op 70km i.v.m. wegwerkzaamheden. Helft van de automobilisten rijdt op de linkerstrook gewoon door met 100km. Zo ook een 'beroepschauffeur' die iedereen inhaalde die wel netjes de aangegeven snelheid aanhield
Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven.
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langs
A2, 5 stroken en op de uitvoegstrook staat file. Dus hangen we 70 boven de hele weg. Dacht het niet, op de linkerstrook kun je dan prima 100quote:Op maandag 10 juli 2017 23:23 schreef Rodgrod het volgende:
Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven.
Snap ik ook volledig, maar ik snap ook dat het beter is voor mijn portemonnee om me gewoon aan de regels te houden. Los daarvan zou men wel eens kritisch moeten kijken naar hoe lang die borden aanstaan als er geen mens aan het werk is.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden.
Die rijden gelukkig geen caravanquote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:08 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Heerlijk als dat jouw familie of naasten zijn die daar dan staan.. wat een zielig figuur ben jij gap
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die rijden gelukkig geen caravan
Ik snap je punt, maar mensen die gewoon geen aandacht besteden aan dingen waar ze mee bezig zijn (verkeer, of belading van een aanhanger/caravan) komen zichzelf een keer tegen. Veel medelijden heb ik dan niet idd.
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf.
Ben ik met je eens. Maar het heerlijk vinden als er een caravan losgebroken ondersteboven in de berm ligt? Iets ander verhaal...quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat.
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoveel speciale regels zijn er niet eens voor trams, meestal staan er toch verkeerslichten of verkeerstekens en daar moet hij zich ook aan houden.
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:20 schreef karr-1 het volgende:
En verder zat de weg vanmorgen weer vol met "OMG het regent, dus we gaan maar heel zachtjes rijden" mensen.....
Ook dat ja, snappen mensen niet dat ze gewoon onzichtbaar zijn met dit weer zonder lichten?quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichtenquote:Op woensdag 12 juli 2017 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.
Zie het voorbeeld van Yoshi, maar ook bv doordrukken als er wat auto's stil staanquote:Op woensdag 12 juli 2017 09:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichten
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.quote:Op woensdag 12 juli 2017 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad.
Kan ik wel begrijpen, van mij mogen ze alle zebrapaden weghalen. Je wacht maar even als voetganger. Tenzij er stoplichten staan uiteraard op drukke en gevaarlijke oversteekplaatsen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Ik heb er 9 geteld zo rond half 7 vanmorgen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar.
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreftquote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Nope. Franse auto's zijn vaak diegene met defecte verlichting. Let er maar eens op.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreft
quote:
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.quote:Op woensdag 12 juli 2017 18:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.
Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit.
Dan zit daar het verschil. Maar goed in Amsterdam kijk je wel twee keer uit voor je gewoon over het zebrapad gaat als er een tram aan komt. Meestal doen ze hun belletje aan en wacht je maar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Ah, dan zit daar het verschil. In Den Haag zijn bij zebra's ook vaak verkeerslichtenquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Zo vaak gezien in de randstad (want daar is alles verlicht). Aan de achterkant brandt dus niets. Ik waarschuw niet meer, die zombies rijden toch gewoon door met hun drl aan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Heb ik 1 keer gedaanquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Nee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Geen excuus, als je in de auto stapt doe je je licht aan als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Simpeler kan het niet zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee.
1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al.
2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard.
In mijn geval hebn ik een verlicht dashboard, ongeacht lampen. Als ik motor start, gaan ledlampjes voorzijde aan, dus er ontstaat meer licht. Er was overal voldoende straatverlichting. Ik was het gewend om lampen standaard aan te hebben in de vorige auto, en nog niet gewend om ze elke keer handmatig aan te moeten doen. Dit gecombineerd met visuele cues die doen denken dat de lampen aan staan, zorgde dat ik het vergat.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.quote:Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan.
Ben je van dat domme gezeik af.
Klopt. Net op de dijk wilde ik inhalen, maar ja de tegenligger was slecht in te schatten zonder licht aan. Had hij ze wel aan gehad dan had ik beter kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:52 schreef Xaryna het volgende:
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...
Zelfs dan zijn ze niet omgekeerd. Niet bij een Jaeger (klassieke 13 polige stekker), want ze zitten dan beide op een andere aansluiting, massa en constant, waardoor er dus niets zou werken. En bij een Multicon (de klassieke 7 polige stekker, alhoewel ie er ook in 2 uitvoeringen 13 polig is en deze uitwisselbaar zijn met de 7 polige, zowel auto als aanhangerkant.) zou er dan niets werken, want de massa zit in een van de 6 buitenpennen, niet in het center.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.
Check het 1x als ik hem ophaal, daarna vertrouw ik op de lampencheck, die in de lichtmodule zit, werkt perfect.quote:Op donderdag 13 juli 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat.
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijnquote:Op donderdag 13 juli 2017 19:22 schreef Xaryna het volgende:
Eens. Zie ook altijd in de Leidsche Rijn tunnel minimaal 1 auto zonder verlichting.
Zorg gewoon dat alle auto's standaard de lampen aan hebben, dan hoef je ook niet te handhaven.
dat hoeft niet direct positief te zijn hoor, als je er 'opeens' iets voor je opdoemt wat een auto blijkt te zijn. Met verlichting had je die al vanaf een paar honderd meter zien aankomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Sterker nog, ik had eens bijna ruzie toen ik twee mutsen in een truttenschudder zonder licht in het stikdonker bij het stoplicht erop probeerde te attenderen. Ze reden overigens ook nog hersenloos links, dus het was echt gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:10 schreef ludovico het volgende:
Gewoon verblinden met je groot licht als ze zo dom zijn.. maar die mensen snappen seinen ook niet.
Iemand die normaal vlak voor je neus in het pikkedonker (nacht, motregen, onverlichte snelweg) naar links komt met ruim 50 km/h minder op de teller dan jij (reed zo'n 140 op de teller) is al niet grappig, maar als diegene dan ook nog eens geen licht aan heeft, is het echt niet leuk meer. Dan schrik je je gewoon de pleuris.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Op de verlichte stukken snelweg zie je ze nog wel. Maar als zo'n hok in het donker voorbij rijdt kan het best spannend zijn. Verlichte auto's vallen gewoon meer op.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Of je reed in een of andere oude Landrover of andere oldtimer, of je had zo'n ding met gemak moeten kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:57 schreef Simterklaas het volgende:
Vanmorgen een trage kutcamper die ik kilometers lang niet kon inhalen en gas ging geven op een punt waar ik wel kon inhalen en dat terwijl ik al aan het inhalen was. Kon ik er alsnog kilometers lang achter blijven rijden
Meneer uit Denemarken, krijg de tering.
Audi rijders zijn al jaren wat de BMW rijders vroeger waren. Ik zie het hier in Nederland ook. Zodra ik een Audi zie zet ik me al schrap. Je weet immers dat het een idioot is.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:58 schreef eRKa het volgende:
Vandaag toch een klootviool op de A3 in Bayern....
Audi A4 met enkelassige caravan, bootje op dak van de auto. En maar scheuren, met gemak 120kmh en caravan dansend en slingerend erachteraan.
Op die snelweg zijn diverse werkzaamheden en in Duitsland geldt dan meestal 80kmh en altijd inhaalverbod. Staat ook altijd aangegeven, meermaals.
De eerste werkzaamheden had hij al vaker ingehaald, en wilde op een zeker moment zelfs inhalen bij versmalde linkerbaan. Ik heb niet zo'n behoefte aan een Dolleman voor me en heb de deur dichtgebonden. Dan maar paar km de boel blokkeren, beter dat dan een flink ongeval waardoor alles compleet dicht zit met evt gewonden.
Uiteraard knipperorgel, bumperkleven etc maar daar ben ik immuun voor.
Even daarna op normale weg probeerde die vent zelfs via de uitvoegstrook in te halen. Met caravan....de wereld is vol met idioten. Er reed een busje op de rechterbaan en dat zat hem in de weg. Die vent met Audi en caravan presteerde het ook nog eens om dat busje naar de linkerbaan te drukken.
Audi, met de A van Asociaal. Was een Duitser overigens.
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220quote:Op woensdag 19 juli 2017 13:37 schreef ludovico het volgende:
Ik irriteerde me laatst aan iemand die zich keurig aan de snelheidslimiet hield, ik moest zo nodig 120 rijden op een 80 weg.... Haalde ik hem in over een doorgetrokken streep.
Slecht gedrag van mij.
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.
Sowieso is het daar altijd wel zo dat je op de plekken dat je mag inhalen, het stervensdruk is en waar je niet mag inhalen heb je nul tegenliggers...
Jij rijdt in een i8?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjesquote:Op woensdag 19 juli 2017 18:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Jij rijdt in een i8?
Is die net als een Tesla via zakelijke constructies goedkoop te krijgen?
* OscarMopperkont hoort graag de tips en trucs.
Vraag blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjes
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vraag blijft hetzelfde.
Ik weet dat je met de nodige trucs een Tesla relatief goedkoop kan aanschaffen dankzij subsidies en andere voordeeltjes.
Het was wel gewoon veilig ja, maarja, ik rij graag 120-130 op rechte stukken met veel overzicht.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.
Volgens mijn berekeningen was m'n Tesla van bijna 90k ongeveer even duur als een BMW/Audi van 50k over een periode van 5 jaar.
Daar heb ik toch even een vraag over.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken
ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin.quote:Op donderdag 20 juli 2017 02:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar heb ik toch even een vraag over.
Dat linksplakken van die ander was uiteraard niet goed, daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Maar waarom denk je dat er ruimte gemaakt moet worden voor jou omdat in je eigen beleving jouw auto opvalt in de spiegels?
Dat is een hele verkeerde aanname en hopelijk snap je dat zelf ook, niet de stoerste auto krijgt 1e keus, daar zijn verkeersregels voor.
En iets zegt mij dat je hebt geprobeerd hebt hem te dwingen aan de kant te gaan, gezien je manier van denken is dat een reële optie.
En als je het toch allemaal zo goed weet: Het is linkerSTROOK ipv linkerbaan.
Als je op de linkerbaan rijdt ben je een spookrijder.
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 23:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin.
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
[..]
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 09:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.
Oh daar heb je zeker een punt, maar neemt niet weg dat je het zelf al zegt: meeste mensen hebben schijt aan elkaar en de gemiddelde dikke auto rijder verwacht wel dat ik maar meteen bibberend naar rechts ga in m'n Prius omdat mister hot shot er langs wil. Anders zouden ze ook niet zo kort op je bumper komen zitten.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen.
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
Sorry?quote:
Dit is wel een irritatie inderdaad.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.
Werkt twee kanten op uiteraard. Maar kennelijk is doorstroming bevorderen niet zo vanzelfsprekend. (dus idd ook niet op zo'n punt snelheid terug laten zakken als iemand anders daardoor ook onnodig snelheid moet minderen)quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Dat ja! Bloedirritant.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Inderdaad zeg, dat remmen voor helemaal niks ook best vaak trouwens, dat je de rotonde op gaat rijden met een auto voor je, dat je in geen 3 mijl een auto kunt bekennen en dat je voorganger alsnog volledig remt om tot stilstand te komen voor de rotonde op te rijden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger.
Dat inschatten is trouwens ook niet nieuw, omdat veel bestuurders het asfalt drie meter voor hen veel interessanter vinden dan wat er verderop gebeurt. En dan maakt het niet uit of ze een rotonde naderen, in willen voegen of in gaan halen. Het geeft altijd een verrassingseffect, gevolgd door een rare capriool om hun fuckup in split-second op te lossen.
De gemiddelde Nederlandse autobestuurder is al een halve hersendode. Ziet de helft van de verkeersborden niet, snapt ze niet, etc. Zet rustig een Picanto met 70 vanaf de invoegstrook direct naar links op de Autobahn waar op dat moment 220 gereden wordt of neemt voorrang met zijn Twingo bij een wegversmalling op een Defender in offroad trim met de voorbumper op ooghoogte, gaat midden op een kruising stilstaan terwijl duidelijk is dat ie niet door kan rijden en de andere richting gewoon met 80 aan komt, gaat met een Fiësta of Starlet een vrachtwagen lopen braketesten en blijft 60 rijden buiten de bebouwde kom omdat er geen "80" bordje staat, blijft 80 rijden op een autoweg, want er staat geen "100"-bordje.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is onzeker rijden en dat is iets wat je heel veel terug ziet in Nederland. Ook qua snelheid, maar dat is soms ook gewoon omdat het te onduidelijk is.
Oke, Oke..quote:
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:41 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Oke, Oke..
Mijn irritatie is voornamelijk dat er wegmisbruikers zijn die de maatschappelijke status afmeten aan het prijskaartje van hun auto, zoals bijvoorbeeld.. en volledig willekeurig..iemand met een BMW i8, en ook conform die zienswijze menen te moeten handelen op 's Neerlandsch wegen en niet schromen om een ieder met een financieel inferieure bolide middels asociale gedragingen in gevaarlijke situaties te brengen.
''s Neerlandsch wegen' is mijns inziens de uitermate ongeschikte plek om dergelijk gedachtegoed in de praktijk te brengen, aangezien het verkeer voornamelijk bestaat uit mensen die op hun bestemming willen aankomen.
ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:08 schreef karr-1 het volgende:
Ik ga er altijd maar van uit dat kerels die in een grote en/of dure auto rondrijden ergens wat te compenseren hebben. Voor zover ik weet is het landschap in Nederland nergens dusdanig dat je een bovengemiddeld zware motor oid nodig hebt.
Helemaal mee eens. Je hebt ook gewoon liefhebbers van auto's. Ik heb ook een grote auto (maar wel een oude), puur omdat ik het een mooi model vind en gewoon een keer een V8 wilde.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....
Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8.
Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten.
Sounddragon had mijn eerdere, veel betere, reactie op jou helaas verwijderd.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax.
En je kan ook gewoon normaal Nederlands typen hoor, je komt echt niet slimmer over met zulke taal.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....
Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8.
Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten.
een Hummer is dan ook echt een bazenautoquote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:09 schreef Messina het volgende:
[..]
Wij krijgen eigenlijk alleen maar hele leuke reacties op onze Hummer H2. Zwaaiende, lachende mensen, duimpjes omhoog, etc.
rijden zonder verlichting is volgens jou ook niet zo ergquote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Doorgetrokken strepen zijn ook totaal niet belangrijk. gewoon inhalen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me ¤220
Rechts inhalen, ook niks mis meequote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |