Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langsquote:Op maandag 10 juli 2017 23:23 schreef Rodgrod het volgende:
A4, matrixborden stonden al een behoorlijke tijd op 70km i.v.m. wegwerkzaamheden. Helft van de automobilisten rijdt op de linkerstrook gewoon door met 100km. Zo ook een 'beroepschauffeur' die iedereen inhaalde die wel netjes de aangegeven snelheid aanhield
Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven.
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langs
A2, 5 stroken en op de uitvoegstrook staat file. Dus hangen we 70 boven de hele weg. Dacht het niet, op de linkerstrook kun je dan prima 100quote:Op maandag 10 juli 2017 23:23 schreef Rodgrod het volgende:
Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven.
Snap ik ook volledig, maar ik snap ook dat het beter is voor mijn portemonnee om me gewoon aan de regels te houden. Los daarvan zou men wel eens kritisch moeten kijken naar hoe lang die borden aanstaan als er geen mens aan het werk is.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden.
Die rijden gelukkig geen caravanquote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:08 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Heerlijk als dat jouw familie of naasten zijn die daar dan staan.. wat een zielig figuur ben jij gap
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die rijden gelukkig geen caravan
Ik snap je punt, maar mensen die gewoon geen aandacht besteden aan dingen waar ze mee bezig zijn (verkeer, of belading van een aanhanger/caravan) komen zichzelf een keer tegen. Veel medelijden heb ik dan niet idd.
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf.
Ben ik met je eens. Maar het heerlijk vinden als er een caravan losgebroken ondersteboven in de berm ligt? Iets ander verhaal...quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat.
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoveel speciale regels zijn er niet eens voor trams, meestal staan er toch verkeerslichten of verkeerstekens en daar moet hij zich ook aan houden.
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:20 schreef karr-1 het volgende:
En verder zat de weg vanmorgen weer vol met "OMG het regent, dus we gaan maar heel zachtjes rijden" mensen.....
Ook dat ja, snappen mensen niet dat ze gewoon onzichtbaar zijn met dit weer zonder lichten?quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichtenquote:Op woensdag 12 juli 2017 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.
Zie het voorbeeld van Yoshi, maar ook bv doordrukken als er wat auto's stil staanquote:Op woensdag 12 juli 2017 09:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichten
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.quote:Op woensdag 12 juli 2017 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad.
Kan ik wel begrijpen, van mij mogen ze alle zebrapaden weghalen. Je wacht maar even als voetganger. Tenzij er stoplichten staan uiteraard op drukke en gevaarlijke oversteekplaatsen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Ik heb er 9 geteld zo rond half 7 vanmorgen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar.
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreftquote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Nope. Franse auto's zijn vaak diegene met defecte verlichting. Let er maar eens op.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreft
quote:
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.quote:Op woensdag 12 juli 2017 18:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.
Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit.
Dan zit daar het verschil. Maar goed in Amsterdam kijk je wel twee keer uit voor je gewoon over het zebrapad gaat als er een tram aan komt. Meestal doen ze hun belletje aan en wacht je maar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Ah, dan zit daar het verschil. In Den Haag zijn bij zebra's ook vaak verkeerslichtenquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Zo vaak gezien in de randstad (want daar is alles verlicht). Aan de achterkant brandt dus niets. Ik waarschuw niet meer, die zombies rijden toch gewoon door met hun drl aan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...![]()
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Heb ik 1 keer gedaanquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...![]()
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Nee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Geen excuus, als je in de auto stapt doe je je licht aan als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Simpeler kan het niet zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee.
1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al.
2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard.
In mijn geval hebn ik een verlicht dashboard, ongeacht lampen. Als ik motor start, gaan ledlampjes voorzijde aan, dus er ontstaat meer licht. Er was overal voldoende straatverlichting. Ik was het gewend om lampen standaard aan te hebben in de vorige auto, en nog niet gewend om ze elke keer handmatig aan te moeten doen. Dit gecombineerd met visuele cues die doen denken dat de lampen aan staan, zorgde dat ik het vergat.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.quote:Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan.
Ben je van dat domme gezeik af.
Klopt. Net op de dijk wilde ik inhalen, maar ja de tegenligger was slecht in te schatten zonder licht aan. Had hij ze wel aan gehad dan had ik beter kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:52 schreef Xaryna het volgende:
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...
Zelfs dan zijn ze niet omgekeerd. Niet bij een Jaeger (klassieke 13 polige stekker), want ze zitten dan beide op een andere aansluiting, massa en constant, waardoor er dus niets zou werken. En bij een Multicon (de klassieke 7 polige stekker, alhoewel ie er ook in 2 uitvoeringen 13 polig is en deze uitwisselbaar zijn met de 7 polige, zowel auto als aanhangerkant.) zou er dan niets werken, want de massa zit in een van de 6 buitenpennen, niet in het center.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.
Check het 1x als ik hem ophaal, daarna vertrouw ik op de lampencheck, die in de lichtmodule zit, werkt perfect.quote:Op donderdag 13 juli 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat.
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijnquote:Op donderdag 13 juli 2017 19:22 schreef Xaryna het volgende:
Eens. Zie ook altijd in de Leidsche Rijn tunnel minimaal 1 auto zonder verlichting.
Zorg gewoon dat alle auto's standaard de lampen aan hebben, dan hoef je ook niet te handhaven.
dat hoeft niet direct positief te zijn hoor, als je er 'opeens' iets voor je opdoemt wat een auto blijkt te zijn. Met verlichting had je die al vanaf een paar honderd meter zien aankomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Sterker nog, ik had eens bijna ruzie toen ik twee mutsen in een truttenschudder zonder licht in het stikdonker bij het stoplicht erop probeerde te attenderen. Ze reden overigens ook nog hersenloos links, dus het was echt gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 juli 2017 17:10 schreef ludovico het volgende:
Gewoon verblinden met je groot licht als ze zo dom zijn.. maar die mensen snappen seinen ook niet.
Iemand die normaal vlak voor je neus in het pikkedonker (nacht, motregen, onverlichte snelweg) naar links komt met ruim 50 km/h minder op de teller dan jij (reed zo'n 140 op de teller) is al niet grappig, maar als diegene dan ook nog eens geen licht aan heeft, is het echt niet leuk meer. Dan schrik je je gewoon de pleuris.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Op de verlichte stukken snelweg zie je ze nog wel. Maar als zo'n hok in het donker voorbij rijdt kan het best spannend zijn. Verlichte auto's vallen gewoon meer op.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Of je reed in een of andere oude Landrover of andere oldtimer, of je had zo'n ding met gemak moeten kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:57 schreef Simterklaas het volgende:
Vanmorgen een trage kutcamper die ik kilometers lang niet kon inhalen en gas ging geven op een punt waar ik wel kon inhalen en dat terwijl ik al aan het inhalen was. Kon ik er alsnog kilometers lang achter blijven rijden
Meneer uit Denemarken, krijg de tering.
Audi rijders zijn al jaren wat de BMW rijders vroeger waren. Ik zie het hier in Nederland ook. Zodra ik een Audi zie zet ik me al schrap. Je weet immers dat het een idioot is.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:58 schreef eRKa het volgende:
Vandaag toch een klootviool op de A3 in Bayern....
Audi A4 met enkelassige caravan, bootje op dak van de auto. En maar scheuren, met gemak 120kmh en caravan dansend en slingerend erachteraan.
Op die snelweg zijn diverse werkzaamheden en in Duitsland geldt dan meestal 80kmh en altijd inhaalverbod. Staat ook altijd aangegeven, meermaals.
De eerste werkzaamheden had hij al vaker ingehaald, en wilde op een zeker moment zelfs inhalen bij versmalde linkerbaan. Ik heb niet zo'n behoefte aan een Dolleman voor me en heb de deur dichtgebonden. Dan maar paar km de boel blokkeren, beter dat dan een flink ongeval waardoor alles compleet dicht zit met evt gewonden.
Uiteraard knipperorgel, bumperkleven etc maar daar ben ik immuun voor.
Even daarna op normale weg probeerde die vent zelfs via de uitvoegstrook in te halen. Met caravan....de wereld is vol met idioten. Er reed een busje op de rechterbaan en dat zat hem in de weg. Die vent met Audi en caravan presteerde het ook nog eens om dat busje naar de linkerbaan te drukken.
Audi, met de A van Asociaal. Was een Duitser overigens.
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter mequote:Op woensdag 19 juli 2017 13:37 schreef ludovico het volgende:
Ik irriteerde me laatst aan iemand die zich keurig aan de snelheidslimiet hield, ik moest zo nodig 120 rijden op een 80 weg.... Haalde ik hem in over een doorgetrokken streep.
Slecht gedrag van mij.
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me¤220
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.
Sowieso is het daar altijd wel zo dat je op de plekken dat je mag inhalen, het stervensdruk is en waar je niet mag inhalen heb je nul tegenliggers...
Jij rijdt in een i8?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken![]()
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjesquote:Op woensdag 19 juli 2017 18:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Jij rijdt in een i8?
Is die net als een Tesla via zakelijke constructies goedkoop te krijgen?
* OscarMopperkont hoort graag de tips en trucs.![]()
Vraag blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjes
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vraag blijft hetzelfde.
Ik weet dat je met de nodige trucs een Tesla relatief goedkoop kan aanschaffen dankzij subsidies en andere voordeeltjes.
Het was wel gewoon veilig ja, maarja, ik rij graag 120-130 op rechte stukken met veel overzicht.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me¤220
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.
Volgens mijn berekeningen was m'n Tesla van bijna 90k ongeveer even duur als een BMW/Audi van 50k over een periode van 5 jaar.
Daar heb ik toch even een vraag over.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2017 02:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar heb ik toch even een vraag over.
Dat linksplakken van die ander was uiteraard niet goed, daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Maar waarom denk je dat er ruimte gemaakt moet worden voor jou omdat in je eigen beleving jouw auto opvalt in de spiegels?
Dat is een hele verkeerde aanname en hopelijk snap je dat zelf ook, niet de stoerste auto krijgt 1e keus, daar zijn verkeersregels voor.
En iets zegt mij dat je hebt geprobeerd hebt hem te dwingen aan de kant te gaan, gezien je manier van denken is dat een reële optie.
En als je het toch allemaal zo goed weet: Het is linkerSTROOK ipv linkerbaan.
Als je op de linkerbaan rijdt ben je een spookrijder.
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 23:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin.
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
[..]
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 09:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.
Oh daar heb je zeker een punt, maar neemt niet weg dat je het zelf al zegt: meeste mensen hebben schijt aan elkaar en de gemiddelde dikke auto rijder verwacht wel dat ik maar meteen bibberend naar rechts ga in m'n Prius omdat mister hot shot er langs wil. Anders zouden ze ook niet zo kort op je bumper komen zitten.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen.
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
Sorry?quote:
Dit is wel een irritatie inderdaad.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.
Werkt twee kanten op uiteraard. Maar kennelijk is doorstroming bevorderen niet zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Dat ja! Bloedirritant.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Inderdaad zeg, dat remmen voor helemaal niks ook best vaak trouwens, dat je de rotonde op gaat rijden met een auto voor je, dat je in geen 3 mijl een auto kunt bekennen en dat je voorganger alsnog volledig remt om tot stilstand te komen voor de rotonde op te rijden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger.
Dat inschatten is trouwens ook niet nieuw, omdat veel bestuurders het asfalt drie meter voor hen veel interessanter vinden dan wat er verderop gebeurt. En dan maakt het niet uit of ze een rotonde naderen, in willen voegen of in gaan halen. Het geeft altijd een verrassingseffect, gevolgd door een rare capriool om hun fuckup in split-second op te lossen.
De gemiddelde Nederlandse autobestuurder is al een halve hersendode. Ziet de helft van de verkeersborden niet, snapt ze niet, etc. Zet rustig een Picanto met 70 vanaf de invoegstrook direct naar links op de Autobahn waar op dat moment 220 gereden wordt of neemt voorrang met zijn Twingo bij een wegversmalling op een Defender in offroad trim met de voorbumper op ooghoogte, gaat midden op een kruising stilstaan terwijl duidelijk is dat ie niet door kan rijden en de andere richting gewoon met 80 aan komt, gaat met een Fiësta of Starlet een vrachtwagen lopen braketesten en blijft 60 rijden buiten de bebouwde kom omdat er geen "80" bordje staat, blijft 80 rijden op een autoweg, want er staat geen "100"-bordje.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is onzeker rijden en dat is iets wat je heel veel terug ziet in Nederland. Ook qua snelheid, maar dat is soms ook gewoon omdat het te onduidelijk is.
Oke, Oke..quote:
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:41 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Oke, Oke..
Mijn irritatie is voornamelijk dat er wegmisbruikers zijn die de maatschappelijke status afmeten aan het prijskaartje van hun auto, zoals bijvoorbeeld.. en volledig willekeurig..iemand met een BMW i8, en ook conform die zienswijze menen te moeten handelen op 's Neerlandsch wegen en niet schromen om een ieder met een financieel inferieure bolide middels asociale gedragingen in gevaarlijke situaties te brengen.
''s Neerlandsch wegen' is mijns inziens de uitermate ongeschikte plek om dergelijk gedachtegoed in de praktijk te brengen, aangezien het verkeer voornamelijk bestaat uit mensen die op hun bestemming willen aankomen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:08 schreef karr-1 het volgende:
Ik ga er altijd maar van uit dat kerels die in een grote en/of dure auto rondrijden ergens wat te compenseren hebben. Voor zover ik weet is het landschap in Nederland nergens dusdanig dat je een bovengemiddeld zware motor oid nodig hebt.
Helemaal mee eens. Je hebt ook gewoon liefhebbers van auto's. Ik heb ook een grote auto (maar wel een oude), puur omdat ik het een mooi model vind en gewoon een keer een V8 wilde.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....
Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8.
Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten.
Sounddragon had mijn eerdere, veel betere, reactie op jou helaas verwijderd.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax.
En je kan ook gewoon normaal Nederlands typen hoor, je komt echt niet slimmer over met zulke taal.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....
Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8.
Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten.
een Hummer is dan ook echt een bazenautoquote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:09 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Wij krijgen eigenlijk alleen maar hele leuke reacties op onze Hummer H2. Zwaaiende, lachende mensen, duimpjes omhoog, etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |