abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172369047
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik geef net een voorbeeld :')
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.

Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_172369374
In deze situatie ging de rijbaan en trambaan samen in een strook en hij was van mening dat ik hem dan voor moest laten en dat deed ik niet, waardoor hij naast mijn ging stilstaan op de andere trambaan en zeuren.

Officieel heeft een tram altijd voorrang, behalve bij een zebra, voorrangsweg of stoplicht. Maar een trambaanontheffing maakt je niet vanzelf een tram.
.
pi_172376775
Taxichauffeurs kunnen niet rijden terwijl het hun beroep is. Heb ik nooit begrepen.
Facts don't care about your feelings
pi_172380701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juli 2017 18:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

[..]

Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.

Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit.
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
  donderdag 13 juli 2017 @ 08:51:40 #230
454662 Nakketikker
Fuckin' Pikeys!
pi_172381203
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden... ;(

hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
pi_172382233
Niet normaal een bocht kunnen nemen, maar op de andere weghelft komen en bijna tegen een tegenligger (ik ) aan knallen. Wat een gek.
pi_172383538
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.

[..]

Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Dan zit daar het verschil. Maar goed in Amsterdam kijk je wel twee keer uit voor je gewoon over het zebrapad gaat als er een tram aan komt. Meestal doen ze hun belletje aan en wacht je maar.
Facts don't care about your feelings
pi_172383713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

[..]

Ah, dan zit daar het verschil. In Den Haag zijn bij zebra's ook vaak verkeerslichten :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_172388972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:

Zo vaak gezien in de randstad (want daar is alles verlicht). Aan de achterkant brandt dus niets. Ik waarschuw niet meer, die zombies rijden toch gewoon door met hun drl aan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 13 juli 2017 @ 15:52:30 #235
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_172390256
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:

Heb ik 1 keer gedaan :@

Had net een nieuwe auto, en deze had geen lichten die automatisch uitgaan als je motor uitzet. Maar wel ledjes die dat deden. Was nog niet gewend om zelf de lampen steeds aan te zetten. Dus ik rijd weg in het donker, midden in de stad, niks in de gaten. Tot ik de provinciale weg zonder verlichting instuurde en het ineens wel erg donker was. :@ Daarna nooit meer vergeten.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_172391031
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2017 @ 16:21:22 #237
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172391203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Nee.
1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al.
2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172391876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee.
1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al.
2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard.
Geen excuus, als je in de auto stapt doe je je licht aan als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Simpeler kan het niet zijn.

Ik had ook een Citroën. Een ZX uit '91. Ook met standaard verlicht dashboard. Nog nooit last van gehad omdat ik eigenlijk altijd m'n lichten aanzet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ridocar op 13-07-2017 17:31:05 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_172392569
Gewoon verblinden met je groot licht als ze zo dom zijn.. maar die mensen snappen seinen ook niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 13 juli 2017 @ 18:30:25 #240
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_172394355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
In mijn geval hebn ik een verlicht dashboard, ongeacht lampen. Als ik motor start, gaan ledlampjes voorzijde aan, dus er ontstaat meer licht. Er was overal voldoende straatverlichting. Ik was het gewend om lampen standaard aan te hebben in de vorige auto, en nog niet gewend om ze elke keer handmatig aan te moeten doen. Dit gecombineerd met visuele cues die doen denken dat de lampen aan staan, zorgde dat ik het vergat.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_172394405
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan.

Ben je van dat domme gezeik af.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_172395091
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan.

Ben je van dat domme gezeik af.
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.
  donderdag 13 juli 2017 @ 19:22:38 #243
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_172395483
Eens. Zie ook altijd in de Leidsche Rijn tunnel minimaal 1 auto zonder verlichting.

Zorg gewoon dat alle auto's standaard de lampen aan hebben, dan hoef je ook niet te handhaven.

[ Bericht 38% gewijzigd door Xaryna op 13-07-2017 19:36:38 ]
Chocoladetaartjes.
pi_172395613
Als je met je motor in de file tussen twee stroken in gaat rijden, zorg er dan wel even voor dat je daadwerkelijk harder rijdt dan het verkeer om je heen :') Heb een tijdje achter hem aangereden bij de stukken waar we wel mensen passeerden, maar zodra het weer even kon en auto's gas gaven, werden we links en rechts ingehaald, en da's toch niet helemaal de bedoeling...
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_172396250
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 19:03 schreef alpeko het volgende:

[..]

Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.
Klopt. Net op de dijk wilde ik inhalen, maar ja de tegenligger was slecht in te schatten zonder licht aan. Had hij ze wel aan gehad dan had ik beter kunnen anticiperen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_172397151
quote:
15s.gif Op donderdag 13 juli 2017 15:52 schreef Xaryna het volgende:
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...

In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.
.
  FOK!fotograaf donderdag 13 juli 2017 @ 23:01:46 #247
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_172401828
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juli 2017 20:23 schreef Fer het volgende:

[..]

In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.
Zelfs dan zijn ze niet omgekeerd. Niet bij een Jaeger (klassieke 13 polige stekker), want ze zitten dan beide op een andere aansluiting, massa en constant, waardoor er dus niets zou werken. En bij een Multicon (de klassieke 7 polige stekker, alhoewel ie er ook in 2 uitvoeringen 13 polig is en deze uitwisselbaar zijn met de 7 polige, zowel auto als aanhangerkant.) zou er dan niets werken, want de massa zit in een van de 6 buitenpennen, niet in het center.

Gewoon verkeerd aangesloten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_172402086

L-R gespiegeld en de Massa komt dan op de remlichten, dus die knipperen vrolijk mee. Remlicht en knipperlicht komen dan in serie.

Overigens blij dat ik nu alles jaeger heb, ipv multicon-west met die grote en kleine stekkertjes.
.
  donderdag 13 juli 2017 @ 23:25:07 #249
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_172402589
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat.
Flesje bier
pi_172404158
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat.
Check het 1x als ik hem ophaal, daarna vertrouw ik op de lampencheck, die in de lichtmodule zit, werkt perfect.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')