quote:
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.quote:Op woensdag 12 juli 2017 18:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.
Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit.
Dan zit daar het verschil. Maar goed in Amsterdam kijk je wel twee keer uit voor je gewoon over het zebrapad gaat als er een tram aan komt. Meestal doen ze hun belletje aan en wacht je maar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Ah, dan zit daar het verschil. In Den Haag zijn bij zebra's ook vaak verkeerslichtenquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Zo vaak gezien in de randstad (want daar is alles verlicht). Aan de achterkant brandt dus niets. Ik waarschuw niet meer, die zombies rijden toch gewoon door met hun drl aan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...![]()
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Heb ik 1 keer gedaanquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...![]()
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Nee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Geen excuus, als je in de auto stapt doe je je licht aan als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Simpeler kan het niet zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee.
1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al.
2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard.
In mijn geval hebn ik een verlicht dashboard, ongeacht lampen. Als ik motor start, gaan ledlampjes voorzijde aan, dus er ontstaat meer licht. Er was overal voldoende straatverlichting. Ik was het gewend om lampen standaard aan te hebben in de vorige auto, en nog niet gewend om ze elke keer handmatig aan te moeten doen. Dit gecombineerd met visuele cues die doen denken dat de lampen aan staan, zorgde dat ik het vergat.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.quote:Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan.
Ben je van dat domme gezeik af.
Klopt. Net op de dijk wilde ik inhalen, maar ja de tegenligger was slecht in te schatten zonder licht aan. Had hij ze wel aan gehad dan had ik beter kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:52 schreef Xaryna het volgende:
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...
Zelfs dan zijn ze niet omgekeerd. Niet bij een Jaeger (klassieke 13 polige stekker), want ze zitten dan beide op een andere aansluiting, massa en constant, waardoor er dus niets zou werken. En bij een Multicon (de klassieke 7 polige stekker, alhoewel ie er ook in 2 uitvoeringen 13 polig is en deze uitwisselbaar zijn met de 7 polige, zowel auto als aanhangerkant.) zou er dan niets werken, want de massa zit in een van de 6 buitenpennen, niet in het center.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.
Check het 1x als ik hem ophaal, daarna vertrouw ik op de lampencheck, die in de lichtmodule zit, werkt perfect.quote:Op donderdag 13 juli 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |