Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langsquote:Op maandag 10 juli 2017 23:23 schreef Rodgrod het volgende:
A4, matrixborden stonden al een behoorlijke tijd op 70km i.v.m. wegwerkzaamheden. Helft van de automobilisten rijdt op de linkerstrook gewoon door met 100km. Zo ook een 'beroepschauffeur' die iedereen inhaalde die wel netjes de aangegeven snelheid aanhield
Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven.
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Valt mij ook op inderdaad. Vaak ben ik de enige of een van de weinigen die zich ook daadwerkelijk aan die snelheid houd, de rest scheurt er gewoon alsnog langs
A2, 5 stroken en op de uitvoegstrook staat file. Dus hangen we 70 boven de hele weg. Dacht het niet, op de linkerstrook kun je dan prima 100quote:Op maandag 10 juli 2017 23:23 schreef Rodgrod het volgende:
Houd je gewoon aan de snelheid zoals op de matrixborden staat aangegeven.
Snap ik ook volledig, maar ik snap ook dat het beter is voor mijn portemonnee om me gewoon aan de regels te houden. Los daarvan zou men wel eens kritisch moeten kijken naar hoe lang die borden aanstaan als er geen mens aan het werk is.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:47 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Als je weken achter elkaar over de A12 rijdt waar de matrixborden 90 aangeven in verband met onderhoud, en je ziet echt nooit iemand aan het werk, dan snap ik wel dat mensen dan gewoon weer 100 gaan rijden.
Die rijden gelukkig geen caravanquote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:08 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Heerlijk als dat jouw familie of naasten zijn die daar dan staan.. wat een zielig figuur ben jij gap
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die rijden gelukkig geen caravan
Ik snap je punt, maar mensen die gewoon geen aandacht besteden aan dingen waar ze mee bezig zijn (verkeer, of belading van een aanhanger/caravan) komen zichzelf een keer tegen. Veel medelijden heb ik dan niet idd.
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dan nog is het nogal morbide om je hierom te verkneukelen. Zegt ook nogal veel over jezelf.
Ben ik met je eens. Maar het heerlijk vinden als er een caravan losgebroken ondersteboven in de berm ligt? Iets ander verhaal...quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze zich om een boom moeten vouwen. Maar dat ze een gevaarlijke situatie kunnen veroorzaken voor andere weggebruikers is schijnbaar niet erg voor jullie. Ik vind dat eigen verantwoordelijkheid en deze ook dragen als het mis gaat.
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 21:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Zoveel speciale regels zijn er niet eens voor trams, meestal staan er toch verkeerslichten of verkeerstekens en daar moet hij zich ook aan houden.
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:20 schreef karr-1 het volgende:
En verder zat de weg vanmorgen weer vol met "OMG het regent, dus we gaan maar heel zachtjes rijden" mensen.....
Ook dat ja, snappen mensen niet dat ze gewoon onzichtbaar zijn met dit weer zonder lichten?quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichtenquote:Op woensdag 12 juli 2017 08:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, al valt het me op dat trams in Den Haag of Amsterdam zich vaak aan eigen regels houden die niet noodzakelijk over een komen met de echte regels.
Zie het voorbeeld van Yoshi, maar ook bv doordrukken als er wat auto's stil staanquote:Op woensdag 12 juli 2017 09:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zoals? Ik merk niet echt iets speciaals ? Het tramverkeer is geregeld dmv verkeerslichten
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.quote:Op woensdag 12 juli 2017 09:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Klopt maar dat kan ik wel enigszins begrijpen. Het is gewoon niet efficiënt dat een hele tram met mensen moet remmen voor 1 persoon bij het zebrapad.
Kan ik wel begrijpen, van mij mogen ze alle zebrapaden weghalen. Je wacht maar even als voetganger. Tenzij er stoplichten staan uiteraard op drukke en gevaarlijke oversteekplaatsen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar.quote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Ik heb er 9 geteld zo rond half 7 vanmorgen.quote:Op woensdag 12 juli 2017 13:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Heel veel mensen zonder licht vanochtend. Bizar.
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreftquote:Op woensdag 12 juli 2017 08:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Vooral feest met defecte/ geen verlichting waar weer auto's van franse makelij de boventoon voerden.
Nope. Franse auto's zijn vaak diegene met defecte verlichting. Let er maar eens op.quote:Op woensdag 12 juli 2017 17:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je vergeet te melden dat het ook vooral grijze en zwarte auto's betreft
quote:
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.quote:Op woensdag 12 juli 2017 12:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in Den Haag was viel het me bij meerdere kruispunten op dat ze enigszins recent de zebrapaden ingekort hebben zodat die alleen nog maar voor het stuk weg met auto's/fietsers gelden, en de trambaan-oversteek geen zebrapad meer heeft.
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.quote:Op woensdag 12 juli 2017 18:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
[..]
Wat je zegt klopt, daarom kon ik het me ook niet heugen dat trams moeten stoppen voor een zebra.
Hoe het in Amsterdam is geregeld, weet ik niet, daar kom ik nooit.
Dan zit daar het verschil. Maar goed in Amsterdam kijk je wel twee keer uit voor je gewoon over het zebrapad gaat als er een tram aan komt. Meestal doen ze hun belletje aan en wacht je maar.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Ah, dan zit daar het verschil. In Den Haag zijn bij zebra's ook vaak verkeerslichtenquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:06 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik kan me niet anders heugen dan dat dat altijd zo is geweest. 10 jaar geleden was het ook al zo.
[..]
Het is iets lokaals. In Den Haag lopen de zebrapaden niet door over zebras, in Amsterdam vaak wel. Toen ik nog in Den Haag woonde was ik zo gewend op wachten met oversteken tot de trams voorbij waren, dat als ik eens in Amsterdam was de trambestuurders ongeduldig begonnen te bellen en gebaren dat ik voor ze langs mocht.
Zo vaak gezien in de randstad (want daar is alles verlicht). Aan de achterkant brandt dus niets. Ik waarschuw niet meer, die zombies rijden toch gewoon door met hun drl aan.quote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...![]()
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Heb ik 1 keer gedaanquote:Op donderdag 13 juli 2017 08:51 schreef Nakketikker het volgende:
Mensen die in het donker alleen met hun DRL ledjes aan rijden...![]()
hoe kan je nou niet in de gaten hebben dat je koplampen niet schijnen?
Nee.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Geen excuus, als je in de auto stapt doe je je licht aan als het donker is of als je een tunnel in rijdt. Simpeler kan het niet zijn.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee.
1. Heel veel auto's hebben een standaard verlicht dashboard. Mijn Citroën uit 94 had dat al.
2. Heel veel moderne auto's hebben een digitaal dashboard.
In mijn geval hebn ik een verlicht dashboard, ongeacht lampen. Als ik motor start, gaan ledlampjes voorzijde aan, dus er ontstaat meer licht. Er was overal voldoende straatverlichting. Ik was het gewend om lampen standaard aan te hebben in de vorige auto, en nog niet gewend om ze elke keer handmatig aan te moeten doen. Dit gecombineerd met visuele cues die doen denken dat de lampen aan staan, zorgde dat ik het vergat.quote:Op donderdag 13 juli 2017 16:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hoe kun je in het donker nou niet in de gaten hebben dat je lampen uit staan? Dan is je dashboard toch ook onleesbaar?
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.quote:Op donderdag 13 juli 2017 18:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
Daarom dus gewoon net als in Zweden altijd verplicht licht aan.
Ben je van dat domme gezeik af.
Klopt. Net op de dijk wilde ik inhalen, maar ja de tegenligger was slecht in te schatten zonder licht aan. Had hij ze wel aan gehad dan had ik beter kunnen anticiperen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 19:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Juist! Waarom zou je geen licht willen voeren? Ook overdag val je daardoor gewoon meer op.
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.quote:Op donderdag 13 juli 2017 15:52 schreef Xaryna het volgende:
Gister een caravan in de avondspits die zijn knipperlichten verkeerdom had aangesloten. Was erg leuk om te zien hoe hij een vrachtwagen inhaalde met een snelheidsverschil van 2 km/h, en toen hij er voorbij was zijn knipperlicht naar links aanzette (inhalende auto's de schrik op 't lijf joeg) en dan rustig naar rechts schoof...
Zelfs dan zijn ze niet omgekeerd. Niet bij een Jaeger (klassieke 13 polige stekker), want ze zitten dan beide op een andere aansluiting, massa en constant, waardoor er dus niets zou werken. En bij een Multicon (de klassieke 7 polige stekker, alhoewel ie er ook in 2 uitvoeringen 13 polig is en deze uitwisselbaar zijn met de 7 polige, zowel auto als aanhangerkant.) zou er dan niets werken, want de massa zit in een van de 6 buitenpennen, niet in het center.quote:Op donderdag 13 juli 2017 20:23 schreef Fer het volgende:
[..]
In principe past die stekker niet omgekeerd, tenzij je van het type harde doordouwer bent.
Check het 1x als ik hem ophaal, daarna vertrouw ik op de lampencheck, die in de lichtmodule zit, werkt perfect.quote:Op donderdag 13 juli 2017 23:25 schreef Gezicht het volgende:
Moeilijk doen over aansluitingen is nergens voor nodig als je voor vertrek gewoon even een check doet natuurlijk, wat je mijns inziens gewoon altijd moet doen als je met een aanhanger/caravan de weg op gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |