Op de verlichte stukken snelweg zie je ze nog wel. Maar als zo'n hok in het donker voorbij rijdt kan het best spannend zijn. Verlichte auto's vallen gewoon meer op.quote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Of je reed in een of andere oude Landrover of andere oldtimer, of je had zo'n ding met gemak moeten kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 14:57 schreef Simterklaas het volgende:
Vanmorgen een trage kutcamper die ik kilometers lang niet kon inhalen en gas ging geven op een punt waar ik wel kon inhalen en dat terwijl ik al aan het inhalen was. Kon ik er alsnog kilometers lang achter blijven rijden
Meneer uit Denemarken, krijg de tering.
Audi rijders zijn al jaren wat de BMW rijders vroeger waren. Ik zie het hier in Nederland ook. Zodra ik een Audi zie zet ik me al schrap. Je weet immers dat het een idioot is.quote:Op zaterdag 15 juli 2017 19:58 schreef eRKa het volgende:
Vandaag toch een klootviool op de A3 in Bayern....
Audi A4 met enkelassige caravan, bootje op dak van de auto. En maar scheuren, met gemak 120kmh en caravan dansend en slingerend erachteraan.
Op die snelweg zijn diverse werkzaamheden en in Duitsland geldt dan meestal 80kmh en altijd inhaalverbod. Staat ook altijd aangegeven, meermaals.
De eerste werkzaamheden had hij al vaker ingehaald, en wilde op een zeker moment zelfs inhalen bij versmalde linkerbaan. Ik heb niet zo'n behoefte aan een Dolleman voor me en heb de deur dichtgebonden. Dan maar paar km de boel blokkeren, beter dat dan een flink ongeval waardoor alles compleet dicht zit met evt gewonden.
Uiteraard knipperorgel, bumperkleven etc maar daar ben ik immuun voor.
Even daarna op normale weg probeerde die vent zelfs via de uitvoegstrook in te halen. Met caravan....de wereld is vol met idioten. Er reed een busje op de rechterbaan en dat zat hem in de weg. Die vent met Audi en caravan presteerde het ook nog eens om dat busje naar de linkerbaan te drukken.
Audi, met de A van Asociaal. Was een Duitser overigens.
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter mequote:Op woensdag 19 juli 2017 13:37 schreef ludovico het volgende:
Ik irriteerde me laatst aan iemand die zich keurig aan de snelheidslimiet hield, ik moest zo nodig 120 rijden op een 80 weg.... Haalde ik hem in over een doorgetrokken streep.
Slecht gedrag van mij.
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me¤220
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De dijk tussen lelystad en enkhuizen. Afhankelijk van de helderheid overdag en 's nachts sowieso makkelijk te zien, kan je op genoeg plekken inhalen.
Sowieso is het daar altijd wel zo dat je op de plekken dat je mag inhalen, het stervensdruk is en waar je niet mag inhalen heb je nul tegenliggers...
Jij rijdt in een i8?quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken![]()
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjesquote:Op woensdag 19 juli 2017 18:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Jij rijdt in een i8?
Is die net als een Tesla via zakelijke constructies goedkoop te krijgen?
* OscarMopperkont hoort graag de tips en trucs.![]()
Vraag blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee even geruild voor m'n Tesla voor een paar daagjes
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vraag blijft hetzelfde.
Ik weet dat je met de nodige trucs een Tesla relatief goedkoop kan aanschaffen dankzij subsidies en andere voordeeltjes.
Het was wel gewoon veilig ja, maarja, ik rij graag 120-130 op rechte stukken met veel overzicht.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me¤220
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je een eigen bedrijf hebt en redelijk wat winst maakt (liefst 80k+) dan rij je relatief goedkoop ja. Een oude i8 uit 2014 valt denk ik nog wel mee met 7% bijtelling (alhoewel dat nog veel is over 150k). Regels zijn wel veel beperkter geworden (MIA maximale aftrek tot 50k, bijtelling 4% tot 50k) dus je kunt beter een goedkopere EV halen wil je echt max. profit. Voor de Model 3 wordt het perfect.
Volgens mijn berekeningen was m'n Tesla van bijna 90k ongeveer even duur als een BMW/Audi van 50k over een periode van 5 jaar.
Daar heb ik toch even een vraag over.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2017 02:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar heb ik toch even een vraag over.
Dat linksplakken van die ander was uiteraard niet goed, daar kunnen we het wel over eens zijn denk ik.
Maar waarom denk je dat er ruimte gemaakt moet worden voor jou omdat in je eigen beleving jouw auto opvalt in de spiegels?
Dat is een hele verkeerde aanname en hopelijk snap je dat zelf ook, niet de stoerste auto krijgt 1e keus, daar zijn verkeersregels voor.
En iets zegt mij dat je hebt geprobeerd hebt hem te dwingen aan de kant te gaan, gezien je manier van denken is dat een reële optie.
En als je het toch allemaal zo goed weet: Het is linkerSTROOK ipv linkerbaan.
Als je op de linkerbaan rijdt ben je een spookrijder.
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 23:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Manmanman, fiscaal geneuzel allemaal, welk nut dient dit precies? (vanuit de overheid gezien)
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]ik ga er gemakshalve van uit dat mensen lopen te slapen achter het stuur en dus niet doorhebben dat ze onnodig linksrijden. Als dat niet zo is, dan doen ze het blijkbaar met opzet en is het nog triester. Hoe opvallender en sneller je auto, des te beter het opvalt lijkt me voor de persoon voor me. De eerste km's bleef ik gewoon erachter maar na een tijdje had hij zat momenten om naar rechts te gaan maar deed dat niet. Dus ik rij een beetje naar links om te laten zien dat ik er langs wil, maar had geen zin.
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
[..]
Sorry, ik mag niet meer daarop antwoorden.
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 09:59 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat ligt toch vooral aan de gemiddelde rijstijl die bij dit soort auto's hoort. De verwachting is er dat een bestuurder van een luxe auto asociaal rijdt, dus daar wordt al op geanticipeerd. Dat je net zo'n appelkoek op de weg was in een Kia maakt dan niet uit, daarin is de verwachting anders en had men hetzelfde gereageerd als het vooraf te zien was.
Oh daar heb je zeker een punt, maar neemt niet weg dat je het zelf al zegt: meeste mensen hebben schijt aan elkaar en de gemiddelde dikke auto rijder verwacht wel dat ik maar meteen bibberend naar rechts ga in m'n Prius omdat mister hot shot er langs wil. Anders zouden ze ook niet zo kort op je bumper komen zitten.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik vind dat er een groot verschil zit tussen asociaal rijden en gewoon doorrijden. Dagelijks maak ik het hiermee dat zo'n Matiz links bij het stoplicht gaat staan om dan langzamer op te trekken dan de vrachtwagen ernaast. Dat je geen haast hebt en een trage auto prima, maar waarom dan wel links gaan staan en de rest irriteren? Zelfde als je links rijdt en je ziet dat iemand harder wil... natuurlijk hoef je niet meteen naar rechts te duiken om daar vol op de rem te gaan, maar bij de eerste plek waar je gewoon naar rechts kan dan laat je hem er toch langs? Iedereen heeft maar schijt aan elkaar... mijn tempo is het juiste en de rest kan m'n kont kussen.
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.quote:Op donderdag 20 juli 2017 08:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik lees enige irritatie in je post, wat ik vreemd vind. Maar zie dat wel vaker als je in een dikke auto rijdt. Denk een soort jaloezie. Dan gaan mensen niet meer aan de kant (vooral bij BMW's) of gooien ze de auto ervoor. Ik reed in m'n Kia niet veel anders en had dat probleem nooit.
Sorry?quote:
Dit is wel een irritatie inderdaad.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.quote:Op donderdag 20 juli 2017 10:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat men dan wellicht eerder bang is je hun ruimte om naar links te gaan dicht rijdt. Zie vaker dat auto's angstvallig vroeg naar links gaat terwijl iemand met een hogere snelheid nog makkelijk had kunnen passeren.
Werkt twee kanten op uiteraard. Maar kennelijk is doorstroming bevorderen niet zo vanzelfsprekend.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Dat ja! Bloedirritant.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger.quote:Op donderdag 20 juli 2017 12:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Schuldig maar weet je hoeveel hun gas loslaten zodra ze dichtbij de vrachtwagen komen, rijden ze je alsnog klem terwijl hun initiële snelheid goed was.
Inderdaad zeg, dat remmen voor helemaal niks ook best vaak trouwens, dat je de rotonde op gaat rijden met een auto voor je, dat je in geen 3 mijl een auto kunt bekennen en dat je voorganger alsnog volledig remt om tot stilstand te komen voor de rotonde op te rijden.quote:Op donderdag 20 juli 2017 16:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben er ook zo een. Dat ik rechts rij en een vrachtwagen in wil halen. Maar dat zo'n linksrijder met hogere snelheid precies verkeerd uitkomt omdat ze vrijwel altijd het gas loslaten. Soms lijkt het of ze het erom doen. Dan ga ik vast van tevoren naar links, met dezelfde snelheid uiteraard. Dat dat niet altijd in dank wordt afgenomen is dan erg jammer, maar zo'n figuur die al linksrijdend de situatie voor hem niet kan inschatten is volgens mij een stuk erger.
Dat inschatten is trouwens ook niet nieuw, omdat veel bestuurders het asfalt drie meter voor hen veel interessanter vinden dan wat er verderop gebeurt. En dan maakt het niet uit of ze een rotonde naderen, in willen voegen of in gaan halen. Het geeft altijd een verrassingseffect, gevolgd door een rare capriool om hun fuckup in split-second op te lossen.
De gemiddelde Nederlandse autobestuurder is al een halve hersendode. Ziet de helft van de verkeersborden niet, snapt ze niet, etc. Zet rustig een Picanto met 70 vanaf de invoegstrook direct naar links op de Autobahn waar op dat moment 220 gereden wordt of neemt voorrang met zijn Twingo bij een wegversmalling op een Defender in offroad trim met de voorbumper op ooghoogte, gaat midden op een kruising stilstaan terwijl duidelijk is dat ie niet door kan rijden en de andere richting gewoon met 80 aan komt, gaat met een Fiësta of Starlet een vrachtwagen lopen braketesten en blijft 60 rijden buiten de bebouwde kom omdat er geen "80" bordje staat, blijft 80 rijden op een autoweg, want er staat geen "100"-bordje.quote:Op donderdag 20 juli 2017 17:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is onzeker rijden en dat is iets wat je heel veel terug ziet in Nederland. Ook qua snelheid, maar dat is soms ook gewoon omdat het te onduidelijk is.
Oke, Oke..quote:
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 09:41 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Oke, Oke..
Mijn irritatie is voornamelijk dat er wegmisbruikers zijn die de maatschappelijke status afmeten aan het prijskaartje van hun auto, zoals bijvoorbeeld.. en volledig willekeurig..iemand met een BMW i8, en ook conform die zienswijze menen te moeten handelen op 's Neerlandsch wegen en niet schromen om een ieder met een financieel inferieure bolide middels asociale gedragingen in gevaarlijke situaties te brengen.
''s Neerlandsch wegen' is mijns inziens de uitermate ongeschikte plek om dergelijk gedachtegoed in de praktijk te brengen, aangezien het verkeer voornamelijk bestaat uit mensen die op hun bestemming willen aankomen.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:08 schreef karr-1 het volgende:
Ik ga er altijd maar van uit dat kerels die in een grote en/of dure auto rondrijden ergens wat te compenseren hebben. Voor zover ik weet is het landschap in Nederland nergens dusdanig dat je een bovengemiddeld zware motor oid nodig hebt.
Helemaal mee eens. Je hebt ook gewoon liefhebbers van auto's. Ik heb ook een grote auto (maar wel een oude), puur omdat ik het een mooi model vind en gewoon een keer een V8 wilde.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....
Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8.
Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten.
Sounddragon had mijn eerdere, veel betere, reactie op jou helaas verwijderd.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zie, dat is precies het probleem op onze wegen. Ik ben de wegmisbruiker met asociale gedragingen, maar de linksplakker doet niets fout. Kan me niet schelen al reed hij in een Ferrari. Te langzaam rijden, geen knipperlicht, onnodig links is net zo goed asociaal als harder dan de vmax.
En je kan ook gewoon normaal Nederlands typen hoor, je komt echt niet slimmer over met zulke taal.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 10:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]ja en iemand met een groot huis ook, of dure kleding, of groot horloge, of iemand die iedere dag in de gym staat....
Echt zo'n kansloze opmerking vind ik het altijd. En dan gebruik je echt het argument dat je een grote motor niet nodig hebt? Joh... wat heb je nou werkelijk echt nodig dan? Eten drinken en onderdak ja. De rest besteed je toch naar wat je zelf leuk vindt en waar je de financiële middelen voor over hebt? 90% van de bestedingen zijn gewoon luxe en comfort. Een duurdere auto rijdt (vaak) lekkerder dus lijkt me geen nutteloze besteding. De ene auto is patseriger dan de ander ja.. en persoonlijk was ik het ook wel weer zat om door iedereen bekeken en aangesproken te worden in zo'n i8.
Gelukkig kunnen de meeste het wel waarderen. Ik was de auto nog niet uit en een vrouw tikte al op m'n raam om te vertellen dat het een erg mooie auto was. Toen ik terug kwam stond een vrouw naast de auto te poseren en haar man maakte wat foto's. Op de fiets meerdere keren duimpjes gekregen van voorbijgangers... en dan had ik de auto maar 3 dagen. Toch mooi om te zien dat er ook mensen zijn die niet vol afgunst, jaloezie en vooroordelen zitten.
een Hummer is dan ook echt een bazenautoquote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:09 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Wij krijgen eigenlijk alleen maar hele leuke reacties op onze Hummer H2. Zwaaiende, lachende mensen, duimpjes omhoog, etc.
rijden zonder verlichting is volgens jou ook niet zo ergquote:Op vrijdag 14 juli 2017 09:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik het zo allemaal hoor vallen jullie de auto's zonder verlichting meer op dan de rest, dus zo erg kan het niet zijn
Doorgetrokken strepen zijn ook totaal niet belangrijk. gewoon inhalen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het is maar een streep hoor. Er zijn zat wegen die een doorgetrokken streep hebben en heel overzichtelijk zijn. Helaas deed ik dat ook een keer midden in de nacht met 1 slak voor me en toen reed er net een undercover Golfje achter me¤220
Rechts inhalen, ook niks mis meequote:Op woensdag 19 juli 2017 18:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en dan heb je daar zo'n prachtige overzichtelijke bocht en mag je opeens niet meer inhalen... Ach ja, zie zat punten waar die ambtenaren maar wat gedaan hebben. Snelheden zijn soms ook totaal onlogisch.
Vandaag reed ik met de i8 wel 10 min. achter een Safira op de linkerbaan. Je denkt toch wel dat zo'n auto opvalt maar gaat niet aan de kant. Dan haal ik hem uiteindelijk rechts, gaat ie allemaal gebaren maken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |