Ze moesten allemaal wachten tot de accu's opgeladen waren.quote:Op donderdag 29 juni 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Liep net langs PWC, hele sliert donkere Tesla's wat de garage uitkwam. Je zal maar om 20.00 klaar zijn met werken.
Dat is in mijn ogen echt een nadeel. Als je op een kantoor werkt is het wel te doen, de stekker in de paal en aan het eind van de dag naar huis rijden maar service werk buiten of sales is het nog lang niet geschikt voor, ik moet er niet aan denken om vanuit bijv. hamburg terug te rijden en verplicht een half uur tot een uur te wachten om de volgende 200km te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:24 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ze moesten allemaal wachten tot de accu's opgeladen waren.
Sorry, te makkelijk. Eigenlijk vind ik Tesla's gewoon tof.
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:58 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat is in mijn ogen echt een nadeel. Als je op een kantoor werkt is het wel te doen, de stekker in de paal en aan het eind van de dag naar huis rijden maar service werk buiten of sales is het nog lang niet geschikt voor, ik moet er niet aan denken om vanuit bijv. hamburg terug te rijden en verplicht een half uur tot een uur te wachten om de volgende 200km te maken.
Volgens Tesla zelf kom je met een half uur (30 minuten) laden met een supercharger ook niet verder dan 270 kilometer. Zie: https://www.tesla.com/nl_NL/chargingquote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad.
/edit: de dikste kan 572km halen lees ik net.
Da's niet zo efficient als met benzine nee, maar goed, al met al niet heel slecht denk ik. Als je veel rijdt is het natuurlijk niet zo handig. Ik kan met 10 min. tanken met mijn bus weer 1600km rijden, zal nog wel even duren voordat dat met elektrische wagens kanquote:Op vrijdag 30 juni 2017 12:17 schreef oldford het volgende:
[..]
Volgens Tesla zelf kom je met een half uur (30 minuten) laden met een supercharger ook niet verder dan 270 kilometer. Zie: https://www.tesla.com/nl_NL/charging
Oh dat heb ik weleens ja, maar dan zit ik al thuis. En een Tesla kan ik me ermee niet veroorlovenquote:Op donderdag 29 juni 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Oh ik dacht echt snelweg, waar langzaam alle stroken gingen stilstaan. In de stad is wel lomp ja, maar sommige mensen zijn gewoon sloom, zien dat het leeg is en gaan pas gasgeven als er alweer iemand aankomt.
Liep net langs PWC, hele sliert donkere Tesla's wat de garage uitkwam. Je zal maar om 20.00 klaar zijn met werken.
Dan ligt je bus vol met accu's zodat je de 1600km haalt alleen blijft je gereedschap thuisquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's niet zo efficient als met benzine nee, maar goed, al met al niet heel slecht denk ik. Als je veel rijdt is het natuurlijk niet zo handig. Ik kan met 10 min. tanken met mijn bus weer 1600km rijden, zal nog wel even duren voordat dat met elektrische wagens kan
De lading dan, maar ik snap je strekking ja hahaquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:35 schreef cunial het volgende:
[..]
Dan ligt je bus vol met accu's zodat je de 1600km haalt alleen blijft je gereedschap thuis
Ditquote:Op vrijdag 30 juni 2017 12:16 schreef Gunner het volgende:
Je zal maar tot 23.00 als zo een corporate slave moeten werken, en dat voor een Tesla
*bibber*
In ideale omstandigheden. En die zijn er nooit.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Tesla kan wel tot 400km halen volgens mij. Met een supercharger gaat laden ook snel. Maar goed, tanken blijft dan net wat handiger inderdaad.
/edit: de dikste kan 572km halen lees ik net.
True true, maar dat geldt ook voor mijn gasstokertjequote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
In ideale omstandigheden. En die zijn er nooit.
100... Ik had van de week een Nederlandse die reed 70... En ik, net als mijn voorgangers, 230. En gewoon in een treintje flikkeren. Was wel de enige in enkele dagen trappen door Dld, bij de rest eigenlijk geen last gehad.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo![]()
Zelfs Duitsland is niet meer wat het was
dat probeer ik je al twee weken duidelijk te maken, als je nog wilt laagvliegen, moet je snachts rijdenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo![]()
Zelfs Duitsland is niet meer wat het was
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
Kloteduitsers die hem op een limietvrije Autobahn er toch gewoon voortieven met 100 om effe op zijn elf en dertigst een vrachtwagen in te halen.. Knippertje, seinen, boeiend.. Je remt maar gewoon effe 130 km af, want ik ga niet van het gas hoor.. Vroeger.. Kwamen ze gewoon überhaupt niet naar links als er iets aan kwam vliegen.. Nu hebben ze gewoon dikke poep.. En niet één keer, maar gewoon tig keer op 450 km ofzo![]()
Zelfs Duitsland is niet meer wat het was
handig als je naar het zuiden moetquote:Op zaterdag 1 juli 2017 10:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden.
of rollen en met de koppeling spelenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon 110-120 net als in Nederland.
Die ken ik nog niet, wel rijden en dan heel hard weer remmen of gewoon 2,5 uur stilstaan omdat er weer diesel/dieren/ijzer/stenen/bieten op de weg terecht is gekomen ui de oplegger van zo'n dronken oostblokker.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 19:43 schreef lipje het volgende:
[..]
of rollen en met de koppeling spelennet als in Nederland
ik vind het sowiewo nog steeds bijzonder dat er regelmatig stukken 100/120/130 bij zitten waar je 3 of meer rijstroken ter beschikking hebt, en dat er egenlijk best veel stukken 2 strooks zijn waar je gewoon kunt knallen..quote:Op zaterdag 1 juli 2017 00:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
100... Ik had van de week een Nederlandse die reed 70... En ik, net als mijn voorgangers, 230. En gewoon in een treintje flikkeren. Was wel de enige in enkele dagen trappen door Dld, bij de rest eigenlijk geen last gehad.
Heenweg gedaan toch? Za/Zo nacht om 03.00 weggereden en om 06.13 was ik 431km verderopquote:Op zaterdag 1 juli 2017 09:12 schreef lipje het volgende:
[..]
dat probeer ik je al twee weken duidelijk te maken, als je nog wilt laagvliegen, moet je snachts rijden
De A2 is normaal gezien wel de doorgaande weg van het Oostblok richting het westen. Ik pak zelf juist de A38 als ik die kant op moet. Maar let wel: deze weg heeft grotendeels maar 2 rijstroken. Aangezien ik met mijn busje meestal rond de 130 rijd is dat niet zo een probleem, wil je veel harder rijden moet je even wat beter opletten (alsnog kom je af en toe de AMG club tegen daar, die redden wel hun topsnelheid dus het kan wel)quote:Op zaterdag 1 juli 2017 10:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Heb je het eindelijk ook ontdekt. Geheimtip, de A2 vanaf Hannover ri. Oost Duitsland, altijd onbeperkt scheuren. Slechts 1 Duitser die liep te hannesen tussen 170-210 en om me heen bleef hangen, terwijl ik strak 180 probeerde te rijden.
Ja 's nachts is het ook vermoeiender, maar ik vind het wel fijn dat het rustiger is. Kun je volgende keer eens de A38 pakken (ligt er natuurlijk wel aan waar je moet zijn), maar ik vind dat wel echt een fijne route.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
Probleem is dat ik 's nachts sneller dan 140 erg vermoeiend vind, vorige keer kwam om 6.00 de zon op, kon ik ff gassen tot er om 8u meerdere bijkwamen. Maar dik een uur je voet tegen plank is wel apart hoor, ondanks dat het maar 214 op mijn teller is.
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 21:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Vandaag op de A12 ter hoogte van Gouda (richting Den Haag) waren de matrixborden aan.
1e matrixbord: 90
2e matrixbord: 70
3e matrixbord: je mag weer doorrijden
Verder niets gezien, dus wat dat nou geweest was?
Zou er iets gebeurd zijn en dat die borden dan nog per ongeluk aan staan of zo?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 22:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.
groot licht aan en gaan met die banaan.. Alleen effe oppassen dat je niemand uit zijn stoel schijnt met je pitjes aan.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
Probleem is dat ik 's nachts sneller dan 140 erg vermoeiend vind, vorige keer kwam om 6.00 de zon op, kon ik ff gassen tot er om 8u meerdere bijkwamen. Maar dik een uur je voet tegen plank is wel apart hoor, ondanks dat het maar 214 op mijn teller is.
Lekkerquote:Op zondag 2 juli 2017 00:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
groot licht aan en gaan met die banaan.. Alleen effe oppassen dat je niemand uit zijn stoel schijnt met je pitjes aan.
[ afbeelding ]
Hou op, schei uit... Vorige week nog 4 uur stil gestaan...quote:Op zaterdag 1 juli 2017 20:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar het is gewoon superdruk in Duitsland, probeer ook zoveel mogelijk 's nachts te rijden daar en alsnog kom je zelfs dan weleens in een file tegen. En die files in Duitsland kunnen zooo erg zijn, complete stilstand. Als Google maps of Sygic me waarschuwt probeer ik eigenlijk net er voor de snelweg af te gaan.
of rollen en met de koppeling spelenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 13:26 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja dan is het gewoon 110-120 net als in Nederland.
Dat zei je gisteren ook alquote:Op zondag 2 juli 2017 09:35 schreef lipje het volgende:
[..]
of rollen en met de koppeling spelennet als in Nederland
en morgen weerquote:
Wilde ik gisteren ook nog posten als sub-irritatie, in Duitsland doen ze niet aan rustig langs een ongeval rijden, daar pleuren ze de boel vaak gewoon stil tot ze klaar zijn met opruimen met als gevolg idd dat je uitgebreid kunt picknicken op de snelweg.quote:Op zondag 2 juli 2017 09:35 schreef lipje het volgende:
[..]
of rollen en met de koppeling spelennet als in Nederland
Pffff inderdaad! Die omleidingen zijn soms zo slecht. Of er staat gewoon niks aangegeven. Tijdje terug ook gehad dat de vrachtwagens inderdaad overal stil gingen staan omdat ze hun rust moesten pakken.quote:Op zondag 2 juli 2017 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wilde ik gisteren ook nog posten als sub-irritatie, in Duitsland doen ze niet aan rustig langs een ongeval rijden, daar pleuren ze de boel vaak gewoon stil tot ze klaar zijn met opruimen met als gevolg idd dat je uitgebreid kunt picknicken op de snelweg.
En tevens zijn ze niet zo handig met omleidingen, dat kostte me dus domweg een uur, omdat er ergens een wegafsluiting was in het dorpje waar de omleiding doorheen liep, met als gevolg dat het hele fucking dorp en omgeving één grote parkeerplaats werd, en je bijna gedwongen werd om weer aan te sluiten op de snelweg. Áls je het voor elkaar kreeg om te ontsnappen uit het dorp.
Clio van ons heeft een slot in de klep, bij ontgrendelen van de auto kan de klep ook open. Ideaal moet ik zeggen want bij mijn werkbus (caddy 2017) moet je met je sleutel in de tankdop, die nu dus altijd open gedraaid kan worden door iedereen puur vanwege luiheid. Moet wel zeggen ik heb dus nog nooit brandstof diefstal meegemaakt.quote:Op zondag 2 juli 2017 18:14 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bestaan er serieus nog (rijdende) auto's zonder slot op de tankdop? Dacht dat die ondertussen toch allemaal wel schroot of oldtimer geworden waren
Haha, wees blij dat je dat maar 1x hebt. Mijn auto staat ALTIJD onder een boom geparkeerd.. 1 dag na schoonmaken zit hij onder: boomsap, vogelschijt, blaadjes en bloemetjesquote:Op maandag 3 juli 2017 21:30 schreef Fer het volgende:
Dit weekend auto door de wasstraat, duurste pakket. Kom je bij de oprit achter een vrachtwagen terecht, die vuil water lekt uit de oplegger/laadbak. Waarom doen ze zo smerig?
Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 22:13 schreef cunial het volgende:
[..]
Dat zie ik wel regelmatig, bijv 3 matrixborden op 70 en daarna weer doorrijden.
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan.quote:Op maandag 3 juli 2017 21:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik verdenk die borden er al jaren van dat ze gewoon random aan en uit gezet worden. Vaak is er geen enkele aanwijsbare oorzaak te vinden waarom een dergelijk bord aan staat.
Ik weet dat het geautomatiseerd is, maar dat is ook meteen het gevaar. Als er toevallig een paar auto's op het verkeerde punt wat zachter rijden denkt dat ding meteen "FILE !!" en gooit alles op slot. Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op"quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Is geautomatiseerd. Dat jij geen reden ziet, wil niet zeggen dat er geen reden is. Ik zie ze eerder te laat, dan onnodig aan gaan.
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten. Als er een paar auto's langzamer rijden, lijkt het me een goede reden om dat middels de matrixborden kenbaar te maken. Als het dan maar heel even is, zijn ze ook zo weer weg. Wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een mens zou dan nog kunnen denken "Mwoah valt wel mee, lost zichzelf wel op"
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:11 schreef alpeko het volgende:
[..]
De meerderheid van de mensen op de weg moet vooral niet zelf gaan denken het beter te weten
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatischquote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over mensen op de weg, maar mensen die met een camera de verkeerssituatie ter plekke bekijken en reageren.
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
werkt met sensoren in het wegdek... Dát heet automatisch.. Dan gaat er wel uiteraard in de controlekamer een pingeltje en schakelt één van de schermen over naar dat punt waardoor er mensen mee gaan kijken, maar die matrix staat dan al aan.. Niemand die daar een handeling voor hoeft te doen.
Liever te vroeg dan te laat heh. Serieus? Hoeveel mankracht kost dat om honderden kilometers snelweg te monitorenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.quote:
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan gaat de matrix dus te vroeg aan, er hoeft niet perse iets aan de hand te zijn. Misschien rijden er toevallig een paar mensen wat langzamer. Menselijke beoordeling vooraf zou beter zijn.
Nou..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
Mowah dat laatste waag ik te betwijfelen. Maar goed, ik mijn mening jij de jouwequote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, mensen maken fouten, hebben een reaktietijd en zijn soms afgeleid. Daarbij zou er 10.000 man/vrouw als een debieltje tv zitten te kijken om al die kilometers in de gaten te houden.
Geautomatiseerd is prima, er zijn altijd wel mensen die het niks vinden en zich geroepen voelen om erover te mauwen.. Ik weet zeker dat die matrixborden al honderden, zoniet duizenden ongelukken hebben voorkomen en vele levens hebben gered.. Die anderhalve keer dat je dan eens moet remmen om (voor jouw idee) niks of weinig is dan heel erg jammer.
Je zou eens een half jaartje ofzo moeten gaan rondrijden in een half ontwikkeld land waar ze dat niet hebben en waar halve anarchie heerst op de weg.. Dan ga je ons pimp-shizzle wegennet misschien weer waarderen.
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb ook een haat-liefde verhouding met die dingen. Zie ze vaak aanspringen bij opritten waar er dan weer een paar sukkels moeilijk deden en er geremd werd. Daardoor het verkeer achter ze ook, en verkeer daarachter, enzovoorts, tot je twee kilometer voor die oprit al de borden aan zit gaan en iedereen daar nóg harder gaat remmen. Kijk je een beetje vooruit, zie je dat de weg praktisch leeg is en ze op de rechterstrook wat langzamer rijden dan normaal. Ondertussen heb je achter je wel een mooie file.
Aan de andere kant staan ze natuurlijk vaak terecht aan en hebben ze ontiegelijk veel ongelukken voorkomen doordat mensen niet met volle vaart op een file afstormen.
Precies, wat ik altijd doe als ik ze aan zie springen, is rustig vooruitkijken wat er nou daadwerkelijk aan de hand is. Is de boel zo goed als leeg ga ik wel iets langzamer rijden, maar niet in de ankers om aan die 90/70/50 te voldoen. Meestal zie je wel of er daadwerkelijk van alles stilstaat, of ze gewoon zijn aangesprongen omdat er een paar langzame drollen langskwamen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je gaat wel een beetje oppassen natuurlijk, maar een matrixbord met 70 km/h over een overzichtelijk stuk snelweg is gewoon een beetje onzin. Volgens mij is het nog een maximumsnelheid ook en geen advies snelheid.
Nog los van hoeveel borden er staan zou je ook al die wegen van camera's moeten voorzien. Weegt vast op tegen die paar keer dat jij ze voor niks ziet. Wat mij dan weer nooit overkomt, maar dat zal vast toeval zijnquote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vind jij ja. Je vind het onnodig. Ik durf dat te betwijfelen. Als ie niet of te laat aan gaat en er ontstaat een kop-staartbotsing door omdat jij of iemand anders niet oplet, dan ben jij verder van huis. Dan lig je of in de kreukels of sta je met je zure gezicht in een nog langere file. Dankzij de matrixborden zie je het (eventuele) gevaar ruim van te voren. Ik zie niet in hoe dat een ergernis kan zijn. Het is niet dat ze er 9 van de 10 keer naast zitten, of wel?
Mwah het valt meer op. Ik reageer anders op matrixborden dan op een remlicht voor me. Ik rem zelden direct als reactie op mijn voorganger (tenzij ik er niet langs/doorheen kan kijken of als er matrixborden knipperen). Mensen die maar 1 auto voor zich kijken (wat genoeg mensen doen), zien dankzij matrixborden eerder dat er iets loos is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:16 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Als mensen toch al niet opletten, dan heeft dat bord al helemaal geen zin denk je niet? En als je wel oplet, kun je zelf wel zien wat er aan de hand is.
een serieuze berg, en camera's; nog veel meer.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
10.000 man? Hoeveel van die borden staan er in NL?
ruim 5k, maar kijk eens goed rond op een knooppunt, en nabij tunnels, daar staan er hoopjes.. Valt normaal helemaal niet op, maar op een knooppunt met dubbele rijbaan staan ze dus 4 breed, en dan idd elke paar honderd meter..quote:Op dinsdag 4 juli 2017 16:35 schreef JDude het volgende:
Een kleine 2700 kilometer snelweg is voorzien van signalering, en ze staan grofweg om de 600 meter. Reken maar uit.
Ze moeten ook niet in de ankers, dat zijn mongolen. Gewoon gas lossen en opletten. Matrixborden werken gewoon, als randstedeling moet ik eerder wennen als ze er niet zijn en er wel file ontstaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Met als gevolg het creeren van een onnodige file door mensen die vol in de ankers gaan als dat ding ineens aanflitst zonder aanwijsbare reden.
Woon nu 6,5 jaar in Manila, en rij dus nu 6,5 jaar rond in Manila en kan dit volledig beamenquote:Op dinsdag 4 juli 2017 14:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je zou eens een half jaartje ofzo moeten gaan rondrijden in een half ontwikkeld land waar ze dat niet hebben en waar halve anarchie heerst op de weg.. Dan ga je ons pimp-shizzle wegennet misschien weer waarderen.
psies, first world problems.. Die mensen moeten eens het land uit, en dan niet naar Belgie, maar effe naar een ander werelddeel, Manila is idd wel een goeie volgens mij.. Nog nooit geweest, maar filmpjes zat op het net.quote:Op woensdag 5 juli 2017 04:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Woon nu 6,5 jaar in Manila, en rij dus nu 6,5 jaar rond in Manila en kan dit volledig beamen
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt.quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:51 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode is weer aangebroken, allemaal onwennige mensen in de auto, die alles verkeerd doen en vooral gas los en treuzelen, zodra het iets moeilijker/drukker wordt.
Dat kan ik echt beter handelen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt.
Plus caravans, aanhangertjes, volledig afgeladen mpv's en suv's waarvan de achterbumper over de grond sleept, Duitsers, Belgen, etc, etc....quote:Op woensdag 5 juli 2017 17:51 schreef Fer het volgende:
Vakantieperiode is weer aangebroken, allemaal onwennige mensen in de auto, die alles verkeerd doen en vooral gas los en treuzelen, zodra het iets moeilijker/drukker wordt.
Als ie niet te over de maximale snelheid rijdt, en beetje anticipeert heb ik daar geen moeite mee.quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beter dan gemiddeld spitsverkeer dat als een mafklapper constant het gaspedaal tot onderaan indrukt.
Nouja ik misschien ook wel. Maar toch :pquote:
Of rechts inhalen toestaan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:51 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik wil bij de politie. Met Maar 1 bevoegdheid. Boetes uitdelen voor onnodig links rijden. Amsterdam Hilversum.... heb denk ik wel 30 auto's rechts ingehaald.
Echt.... schaf die rechter rijstrook af. Niemand rijdt er op.
Genieten, toch?quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:54 schreef OscarMopperkont het volgende:
Werkzaamheden. Klojo in een Renault haalt mij en de vrachtwagen voor mij nog even in na rood kruis. Over de drempels bijna tegen de lichtpijl aan![]()
Vervolgens rijdt ie zich vast achter ander langzaam verkeer
Een vooroordeel, want ik kom ze buiten Nederland amper tegen. En binnen Nederland, ach die paar km over vlakke weg.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:24 schreef karr-1 het volgende:
Is het met een caravan ook "Bigger is better"? Of is het gewoon dom als een of andere make up doos een enorme caravan probeert te trekken met een klein autootje?
Ja tot ze geschaard over de weg liggen en er weer een file is.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 22:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Een vooroordeel, want ik kom ze buiten Nederland amper tegen. En binnen Nederland, ach die paar km over vlakke weg.
heb weer genoeg debiel beladen sleurhutten gezien onderweg afgelopen weekend.. Moet zeggen dat de meeste in Duitsland reden, in Oostenrijk zijn sleurhutten sowieso zeldzamer volgens mij, daar zie je meer campers.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja tot ze geschaard over de weg liggen en er weer een file is.
Belading? Gewoon erin gooien toch?
Heerlijk als dat jouw familie of naasten zijn die daar dan staan.. wat een zielig figuur ben jij gapquote:Op maandag 10 juli 2017 19:27 schreef daNpy het volgende:
Heerlijk als er zo een Renault Scenic op zijn zij in de sloot ligt, met zijn neus in de verkeerde richting en de caravan losgebroken op zijn kop een eind verder. En dan die familie die er beteuterd bij staat dat de vakantie niet door gaat.
Geen idee hebbende waar(om) het mis gaat.
Ik vind het heerlijk om met de caravan te rijden, dat stuurt zo lekker licht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |