Volgens mij kom je met proeftijden zo weer in de eerste 'trap'quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
MED / Het nieuwe FOK! banbeleid (waarvan we hopen dat hij niet nodig is!)
Als ze consequent zijn dan zouden die kerels al over hun 9e ban zitten...
Je gaat voorbij aan de proeftijden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
MED / Het nieuwe FOK! banbeleid (waarvan we hopen dat hij niet nodig is!)
Als ze consequent zijn dan zouden die kerels al over hun 9e ban zitten...
Daar klopt dan ook geen kut van. Je kan dan elke week 1 daagse ban pakken en zo continu blijven trollen omdat je altijd net door de mazen heen gliptquote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij kom je met proeftijden zo weer in de eerste 'trap'
Ja maar beste vriend, dat wordt ALTIJD geroepen... 'we gaan het hier niet over user x hebben', 'het gaat hier niet over het beleid'. Maar wat nou als (één van) beiden op z'n minst deel van het 'probleem' zijn?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:38 schreef Tagliano het volgende:
Even om een beetje richting te geven: het mooiste is als we tot andere oplossingen komen dan: het banbeleid is kut, doe er wat aan
Exact.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar klopt dan ook geen kut van. Je kan dan elke week 1 daagse ban pakken en zo continu blijven trollen omdat je altijd net door de mazen heen glipt
Dit. Dagje ban, 3 daagjes enigszins normaal doen en je kan weer maximaal een dag krijgen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij kom je met proeftijden zo weer in de eerste 'trap'
True.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Daar klopt dan ook geen kut van. Je kan dan elke week 1 daagse ban pakken en zo continu blijven trollen omdat je altijd net door de mazen heen glipt
Er wordt hierboven over user x, y, en z gediscussieerd, geen enkel probleem. Ik probeer dit topic alleen die kant op te sturen dat we het ook over positieve oplossingen hebben. Met alleen bannen kom je er niet zoals ik hierboven ergens postquote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:40 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Ja maar beste vriend, dat wordt ALTIJD geroepen... 'we gaan het hier niet over user x hebben', 'het gaat hier niet over het beleid'. Maar wat nou als (één van) beiden op z'n minst deel van het 'probleem' zijn?
Bovendien is het roepen van user X Y of Z nogal kansloos als men niet met voorbeelden kan komen. Want ik kan me niet herinneren dat ik mij misdragen heb in livetopics. Kan ik wel iets moeten veranderen, maar wat dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:41 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Er wordt hierboven over user x, y, en z gediscussieerd, geen enkel probleem. Ik probeer dit topic alleen die kant op te sturen dat we het ook over positieve oplossingen hebben. Met alleen bannen kom je er niet zoals ik hierboven ergens post
Wanneer is dat voor het laatst gebeurt?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als de wedstrijd ronduit kut is dan moet schijtlol gewoon kunnen in livetopics wat mij betreft. Maar soms is het gewoon spannend en leuk en lees ik enkel posts van 'Ik heb net dit dat gegeten' of 'ik ga even naar wc' of zulke onzin. Doe dat lekker in SC.
Ik kan me wel wat herinneren over een kopje tomatensoep zogezegd. Dan gaan we wel een paar maanden terug alweer maar dat is het eerste voorbeeld wat me te binnen schiet. Dat is mede wat ik hiermee bedoel:quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bovendien is het roepen van user X Y of Z nogal kansloos als men niet met voorbeelden kan komen. Want ik kan me niet herinneren dat ik mij misdragen heb in livetopics. Kan ik wel iets moeten veranderen, maar wat dan?
Voor de duidelijkheid: ik wil je hier niet persoonlijk mee aanvallen en ook niet zeggen dat jij het enige probleem bent of wat ook. Maar dit is wel iets wat het modden alleen maar moeilijker maakt en de sfeer tussen users en mods maar ook tussen users onderling en ook nog eens de sfeer in het livetopic niet ten goede komt.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:01 schreef Tagliano het volgende:
Maar goed, los van dat. Als een mod eenmaal de beslissing neemt om in te grijpen om wat voor reden dan ook is het natuurlijk prima om het daar niet mee eens te zijn. Je kunt gewoon je feedback geven en tot op zekere hoogte je frustratie posten in het feedbacktopic, we zijn geen Turkije ofzoDan vind ik het wel jammer dat dat soort dingetjes moeten worden "uitgevochten" in het topic zelf; dat helpt het topic in ieder geval niets verder.
Nee, ben ik met je eens makker. Maar wat mij betreft is dat wel een beetje stap één: duidelijke richtlijnen. Want er is nu gewoon discrepantie in hoe user x en hoe user y worden behandeld. En dan krijg je irritatie, gaat iedereen hele dagen in FB proberen vast te stellen dát er 'verschil' is, raken jullie (begrijpelijk) geirriteerd en krijg je dus situaties waar je als mod in FB tegen users staat te schreeuwen dat ze op moeten rotten of de tiefus moeten krijgen. Lijkt me hoe dan ook niet echt een wenselijke situatie.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:41 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Er wordt hierboven over user x, y, en z gediscussieerd, geen enkel probleem. Ik probeer dit topic alleen die kant op te sturen dat we het ook over positieve oplossingen hebben. Met alleen bannen kom je er niet zoals ik hierboven ergens post
Slechte woordgrappen zijn wel iets anders dan constant datgene zeggen om iedereen op stang te jagen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:39 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
He maar mexicano. Vergeet je voor het gemak dan niet je eigen plaatjes en standaard grappen.
Ik wil er geen welles of nietes van maken maar het gaat nu wel heel makkelijk.
Vooral Posts a la "hier verdwijnen Posts" of het toch nog drie keer doorgaan met gifjes posten word ik moe van.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als de wedstrijd ronduit kut is dan moet schijtlol gewoon kunnen in livetopics wat mij betreft. Maar soms is het gewoon spannend en leuk en lees ik enkel posts van 'Ik heb net dit dat gegeten' of 'ik ga even naar wc' of zulke onzin. Doe dat lekker in SC.
quote:Op zondag 7 mei 2017 16:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan.
Ik eet nu Skyr-yoghurt.
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:13 schreef Buitendam het volgende:
Ik eet Lays chips.
De ovenbaked variant, want wik wil natuurlijk niet zo'n dikke aidskop als een niet nader te noemen user uit dit topic.
quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Heerlijk!Ik eet nu een bakje Skyr Yoghurt.
quote:Op woensdag 19 april 2017 21:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik eet een bord overheerlijke pasta.
quote:Op zondag 23 april 2017 13:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik eet een broodje en blijf rustig wachten tot iemand het aandurft om de bal tussen de palen te schieten.
quote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:52 schreef Caland het volgende:
Ik eet hummus met komkommer op een toastje
Goede eerste stapquote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Cyanide- het volgende:
[..]
Nee, ben ik met je eens makker. Maar wat mij betreft is dat wel een beetje stap één: duidelijke richtlijnen. Want er is nu gewoon discrepantie in hoe user x en hoe user y worden behandeld. En dan krijg je irritatie, gaat iedereen hele dagen in FB proberen vast te stellen dát er 'verschil' is, raken jullie (begrijpelijk) geirriteerd en krijg je dus situaties waar je als mod in FB tegen users staat te schreeuwen dat ze op moeten rotten of de tiefus moeten krijgen. Lijkt me hoe dan ook niet echt een wenselijke situatie.
En ik denk dat decentrale topics best moeten kunnen, en ik erken dat er een groep mensen (mezelf soms incluis, al probeer ik het te minderen) is die daar hoe dan ook meteen opduikt, want de TS is. Dat zou niet moeten. Dat is stap één. Als een topic 'levensvatbaar' is heeft het een plek op FOK! En dat is dus al snel. Staat het je niet aan? Ga je lekker in je centrale clubtopic het er over hebben of SHO lezen.
Klopt. Het is een beetje van het geval afhankelijk hoe we daarmee omgaan. Is een topic levensvatbaar als je dat weghaalt kan het bijvoorbeeld gewoon open blijven natuurlijk.quote:Aan de andere kant ontstaat er op het moment dat er wél discussie is aan 'beide kanten' een onwenselijke situatie. De oorspronkelijke TS komt soms niet verder dan 'Imca Marina' 'ff pissen' of 'ha ha ha ga door'. Dan sloop je je eigen topic. En dat is denk ik al 1003949x vertelt inmiddels. En dat soort kreten komen soms ook op gewoon normale reacties, of opbouwende kritiek. Niet in de laatste plaats soms richting jullie.
Wat de oplossing zo snel is weet ik ook niet. Leven en laten leven, maar dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan.
Als dat eerste ergens is blijven staan is dat niet de bedoeling inderdaad. Ik kan het nog even nakijken.quote:Overigens helpt het ook niet als je - zoals gevraagd - braaf TR't, en dan als NSB'er wordt weggezet door andere users in FB, of een (inmiddels ex-)mod je even als voorbeeld erbij pakt van wat mis is in reageren op Tong, terwijl je juist in zo'n periode NIET reageert en braaf TR't.
Imo wel wat afhankelijk van de context. Is het bijvoorbeeld rust of wat dan ook is het al een stuk minder natuurlijk. Dit even ter nuancequote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik weet dat er users zijn die dit ook storend vinden ja - zelf niet zo'n last van (zou ook een beetje hypocriet zijn) - zolang het maar niet 50 posts hierover gaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat ben ik met je eens. In rust vind ik het ook minder erg.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:55 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Imo wel wat afhankelijk van de context. Is het bijvoorbeeld rust of wat dan ook is het al een stuk minder natuurlijk. Dit even ter nuance
Ook een beetje inherent aan eredivisiepotjes op zaterdag bijvoorbeeld. 7 van de 10 keer ben je gewoon naar helemaal niets aan het kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:55 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Imo wel wat afhankelijk van de context. Is het bijvoorbeeld rust of wat dan ook is het al een stuk minder natuurlijk. Dit even ter nuance
Niks aan toe te voegen. En dat laatste was al enige tijd geleden, dus dat boeit ook niet. Wat dat betreft is het ook een beetje incasseren als je ook zelf graag uitdeelt, dus mij hoor je niet snel klagen over een sneer (of ban).quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:55 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Goede eerste stapWaarbij ik de nuance plaats dat wanneer je vindt dat een topic niet levensvatbaar is, het niet handig is om dat in het topic zelf te melden. Dan weet je zeker dat het topic geen kans krijgt. Dit zeg ik in het algemeen, niet persoonlijk tegen jou ofzo
[..]
Klopt. Het is een beetje van het geval afhankelijk hoe we daarmee omgaan. Is een topic levensvatbaar als je dat weghaalt kan het bijvoorbeeld gewoon open blijven natuurlijk.
[..]
Als dat eerste ergens is blijven staan is dat niet de bedoeling inderdaad. Ik kan het nog even nakijken.
Ik vind dat altijd wel leuk om te weten, misschien doe ik nog tips op.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van om maar alles keihard te modereren en alles ontopic te laten zijn, dat wil ik niet. Het is alleen wel vervelend dat wanneer de wedstrijd dan een beetje "aantrekt" of wanneer het nogal druk is het gedrag dan niet verandert. Maar ik ben met je eens dat een klein beetje offtopic met mate moet kunnen daar niet vanquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook een beetje inherent aan eredivisiepotjes op zaterdag bijvoorbeeld. 7 van de 10 keer ben je gewoon naar helemaal niets aan het kijken.
Al gebeurt het ook wel eens bij leuke CL potjes.
God wat storend.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Jullie hebben wel dezelfde humor ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:02 schreef Befbekje het volgende:
Joezi is trouwens een fantastische user.. Ik lig altijd slap om die gozer..
Ik stoor me vooral aan de semi-trollende/uitdagende posts die heel normaal ogenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
"De ovenbaked variant, want wik wil natuurlijk niet zo'n dikke aidskop als een niet nader te noemen user uit dit topic."
Dit stoort me meer dan die etensposts.
Stoort dit je echt? Kan je toch gewoon lekker laten gaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
"De ovenbaked variant, want wik wil natuurlijk niet zo'n dikke aidskop als een niet nader te noemen user uit dit topic."
wel als het hele topic zo is, ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:07 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Stoort dit je echt? Kan je toch gewoon lekker laten gaan.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als iemand zegt: Ik eet een emmertje Wijko satésausquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:06 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jullie hebben wel dezelfde humor ja.
Ja oké maar daar zijn mods voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
wel als het hele topic zo is, ja.
Kapiteintje zou vinden dat het pindasaus is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:08 schreef Befbekje het volgende:
[..]
Als iemand zegt: Ik eet een emmertje Wijko satésaus, dan kun je me opvegen..
Dat is afhankelijk van of de satésaus die Joezi at ook werkelijk pindasaus was. Pindasaus is namelijk een type satésaus. Net zoals dat een hond een dier is. Of PSV een voetbalclub. Al leek dat laatste dit seizoen ook niet echt zo.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:09 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kapiteintje zou vinden dat het pindasaus is.
Joezi is een meestertrollquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van of de satésaus die Joezi at ook werkelijk pindasaus was. Pindasaus is namelijk een type satésaus. Net zoals dat een hond een dier is. Of PSV een voetbalclub. Al leek dat laatste dit seizoen ook niet echt zo.
Maar ik denk dat dit een beetje een offtopic discussie is.
Overigens is die post van Joezi volgens mij juist een parodie op het feit dat iedereen post wat ze aan het eten zijn
Oneens, matig. Hij doet constant een overdreven 'anti-rechts' act, de reden waarom heeft hij vorig jaar ergens al uitgelegd.quote:
Ah daar kom ik nooit.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:17 schreef Coco. het volgende:
[..]
Oneens, matig. Hij doet constant een overdreven 'anti-rechts' act, de reden waarom heeft hij vorig jaar ergens al uitgelegd.
Maar zie dat meer bij de TV topics zoals Pauw.
Klopt. Maar dat betekent niet dat we niet kunnen proberen om de sfeer in VBL een beetje op te krikkenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
In TV, NWS ed zie je overigens ook een hoop getroll. Dus het is niet alsof het voorbehouden is aan VBL.
Dat snap ik en je hebt net als iedereen recht om je mening hier neer te zetten. Maar toen ik die post plaatste werd er wel heel makkelijk met een beschuldigend vingertje gewezen (Ook door jou), terwijl ik de duizenden pokemons, walvissen voor het doel en meer van jouw hand nog voor ogen had.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Slechte woordgrappen zijn wel iets anders dan constant datgene zeggen om iedereen op stang te jagen.
Maar ik snap heus wel dat het onmogelijk is om dan maar random te bannen
Dit vind ik juist gezelligquote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Niks mis mee. Als je je hier aan stoort tijdens een live-topic maak je het jezelf heel moeilijk hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dat. Als ik met vrienden kijk gaat het ook niet 90 minuten lang puur en alleen over de wedstrijd (verre van zelfs) niet als het de beste wedstrijd ooit is. Zo moet je live-topics ook een beetje zien denk ik. Gewoon mensen die met elkaar voetbal kijken en soms ergens anders over lullen. Als het tijdens Roda JC - ADO 90 minuten lang over een technische analyse van de wedstrijd moet gaan haken er veel af hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook een beetje inherent aan eredivisiepotjes op zaterdag bijvoorbeeld. 7 van de 10 keer ben je gewoon naar helemaal niets aan het kijken.
Nee, ik vind het weinig toevoegen. Het is wel gezellig, maar het neemt ook een groot deel van de onderwerpen weg die wmb een apart topic mogen krijgen. Als er iets gebeurt in het voetbal dan wordt dat nu vaak in de SC besproken. Dat is op zich best zonde.quote:
Voorbeelden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als ik zo snel een paar moet noemen. Onlogisch, Scrummie, Elan, GGMM. Vooral met laatstgenoemde gaat iedereen opeens o zo hilarische posts plaatsen omdat kennelijk het idee is dat als hij er is alle remmen los mogen.
Het banbeleid is ook niet zo heel kut. Ik liet vroeger nauwelijks mensen bannen (behalve Feyenoorders) als users aangesproken worden is dat veel effectiever.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:38 schreef Tagliano het volgende:
Even om een beetje richting te geven: het mooiste is als we tot andere oplossingen komen dan: het banbeleid is kut, doe er wat aan
Maar kun je je er dan wel in vinden dat de posts over eten (of andere offtopic onderwerpen) wel eens willen doorslaan?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:39 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niks mis mee. Als je je hier aan stoort tijdens een live-topic maak je het jezelf heel moeilijk hoor.
[..]
En dat. Als ik met vrienden kijk gaat het ook niet 90 minuten lang puur en alleen over de wedstrijd (verre van zelfs) niet als het de beste wedstrijd ooit is. Zo moet je live-topics ook een beetje zien denk ik. Gewoon mensen die met elkaar voetbal kijken en soms ergens anders over lullen. Als het tijdens Roda JC - ADO 90 minuten lang over een technische analyse van de wedstrijd moet gaan haken er veel af hoor.
Ik eigenlijk niet. Maar dat zal je wel niet zoveel verbazenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:00 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Maar kun je je er dan wel in vinden dat de posts over eten (of andere offtopic onderwerpen) wel eens willen doorslaan?
Ja zeker, maar ik vind ook dat die voorbeelden per seizoen op één hand te tellen zijn.Als er gewoon gemod wordt dan hoeft dat helemaal geen issue te zijn.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 19:00 schreef Tagliano het volgende:
[..]
Maar kun je je er dan wel in vinden dat de posts over eten (of andere offtopic onderwerpen) wel eens willen doorslaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |