Ik vind het een interessant stuk. Zeker omdat we allemaal kunnen zien wat er allemaal over Baudet gezegd wordt. En hoezeer Klaver de hemel ingeprezen wordt. Ik heb het al tijden over de groen-fascist Klaver, maar terroristische vrienden en bommen op zijn kantoor had ik niet verwacht. Wat denken jullie hiervan? Waarom dit vertekende beeld? Hoe kan dat ontstaan?quote:http://www.dagelijksestan(...)-terreurlink-heeft/]
Marianne Zwagerman ontmaskert links: “Baudet is een engerd, terwijl GroenLinks een terreurlink heeft”
Marianne Zwagerman neemt geen blad voor de mond over Jesse Klaver. Guido van Nispen (bron: Wikimedia Commons).Foto: Marianne Zwagerman neemt geen blad voor de mond over Jesse Klaver. Guido van Nispen (bron: Wikimedia Commons).
Door Michael van der Galien 21 maart 2017
De powervrouw heeft het helemaal gehad met de dubbele moraal in ons land: Thierry Baudet is zogenaamd eng (en fascistisch), maar Jesse Klaver is een geweldige tolerante held.
In haar nieuwe column voor BNR haalt Marianne Zwagerman hard uit naar de hypocrisie van links én eigenlijk van het hele media- en partijkartel:
Nu Thierry Baudet twee Kamerzetels veroverde buitelen media over elkaar heen om hem als een vrouwenverkrachter neer te zetten. Omdat hij in een roman een personage beschreef met een harde hand in bed. Maar diezelfde media hoorde ik niet over Jesse Klaver die op de uitslagenavond na een tenenkrommend toneelstukje (over beeldregie gesproken) zijn campagneleider Wijnand Duyvendak juichend op het podium hees.
Let wel, Duyvendak moest in 2008 aftreden als Kamerlid omdat hij banden had met de terroristen van RaRa. Hij heeft bekend dat hij betrokken was bij een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken — wat me toch een redelijk belangrijk misdrijf lijkt — en is verantwoordelijk voor “het faciliteren van bedreigingen van ambtenaren.”
Die man werd op het schild gehesen door Klaver… en mocht zijn campagneleider zijn.
Oh, en wat denkt u hiervan? Zwagerman schrijft ook terecht dat, toen Klaver nog leider was van DWARS (de jongerenorganisatie van GroenLinks) er een bom werd gevonden in zijn kantoor. Alweer zou je denken dat dit toch alarmbellen zou doen afgaan bij het establishment.
Maar niets is minder waar. Klaver is ‘de Jessias,’ dé grote held van links die mee moet regeren. En Baudet? De rechtse intellectueel die letterlijk geen vlieg kwaad heeft gedaan? Die wordt gezien als een “engerd.” Het is de wereld op zijn kop.
Dit is zo. Hij staat vierkant achter de islam, het einde van de vrijheid van meningsuiting en het einde van de persvrijheid ten bate van de islam. Moslims worden zo een nieuwe elite waar de rest voor moet buigen. Dat is groen-fascisme. Klaver zegt het zelf, hij doet alleen alsof dat een links ideaalbeeld is, terwijl het dat natuurlijk niet is, omdat het de rechten van vrouwen homo's en lesbiennes wegstreept. Het is extreem rechts. Zoals de islam. Maar dit topic gaat niet om mijn mening. Dat was alleen als aanzet voor een discussie.quote:
Het gaat erom dat dit simpelweg een leugentje is.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:31 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Baudet volop onder vuur ligt, terwijl hij niets misdaan heeft en Klaver, met terroristisch verleden, wordt opgehemeld.
Argument voor wat? Volgens mij wordt hier alleen het dubbele moraal aangekaart en aangeraden eens in de spiegel te kijken.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:30 schreef Chewie het volgende:
Ah het hunnie doen het ook argument, ja dat werkte nog wel eens op het schoolplein van de kleuterschool.
Bron?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:23 schreef BenmaF1 het volgende:
die letterlijk geen vlieg kwaad heeft gedaan?
Maar welke dubbele moraal? Alsof eenvoudig-rechts niet net zo hard aan het kankeren is op Klaver? Dit topic is daar ironisch genoeg ook een voorbeeld van.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Argument voor wat? Volgens mij wordt hier alleen het dubbele moraal aangekaart en aangeraden eens in de spiegel te kijken.
Ja uuh, dat moet je de schrijver van het artikel vragen hoor!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Bron?
Ik vind het misplaatste gebruik van de term "letterlijk", een of ander raar trekje dat uit het Engels lijkt over te waaien, namelijk behoorlijk storend.
quote:Op donderdag 13 april 2017 16:31 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Dit is zo. Hij staat vierkant achter de islam, het einde van de vrijheid van meningsuiting en het einde van de persvrijheid ten bate van de islam. Moslims worden zo een nieuwe elite waar de rest voor moet buigen. Dat is groen-fascisme. Klaver zegt het zelf, hij doet alleen alsof dat een links ideaalbeeld is, terwijl het dat natuurlijk niet is, omdat het de rechten van vrouwen homo's en lesbiennes wegstreept. Het is extreem rechts. Zoals de islam. Maar dit topic gaat niet om mijn mening. Dat was alleen als aanzet voor een discussie.
Het gaat erom dat Baudet volop onder vuur ligt, terwijl hij niets misdaan heeft en Klaver, met terroristisch verleden, wordt opgehemeld.
quote:Op donderdag 13 april 2017 16:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar welke dubbele moraal? Alsof eenvoudig-rechts niet net zo hard aan het kankeren is op Klaver? Dit topic is daar ironisch genoeg ook een voorbeeld van.
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver. Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
Linkje naar de bom. Of was het een waterbom? Of een zure?
Wat heeft eenvoudig-rechts te maken met de dubbele moraal van degene waaraan de schrijver refereert?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar welke dubbele moraal? Alsof eenvoudig-rechts niet net zo hard aan het kankeren is op Klaver? Dit topic is daar ironisch genoeg ook een voorbeeld van.
Klaver interesseert me ook even weinig als Baudet dus wat dat betreft des te beter. Verder zou ik gewoon op internet kijken dan, zoals veruit de meeste mensen doen.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver.
Waarom wel? Waarom maak je niet zelf een programma?quote:Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?
Nee, het punt is dat ik graag linkjes naar de bom wil zien!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver. Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?
Er was geen bom. Door de bestuursleden van DWARS (2007) is er in een oude rommelkast spul gevonden om een bom te maken. Klaver was waarschijnlijk één van de bestuursleden die deze ontdekking deed. Hij heeft dus geen plannen gehad om een bom te maken.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat ik graag linkjes naar de bom wil zien!
quote:Tijdens verbouwingswerkzaamheden in het hoofdkantoor van DWARS aan de Oudegracht in Utrecht is door bestuursleden een verdachte koffer gevonden. Toen het vermoeden ontstond dat het om materialen zou kunnen gaan die gebruikt kunnen worden bij het vervaardigen van explosieven, is meteen contact gezocht met de Utrechtse politie. De politie heeft daarop direct een onderzoek ingesteld.
Het onderzoek van de politie is momenteel nog gaande. DWARS geeft vanzelfsprekend haar volledige medewerking. 'Deze zeer ernstige zaak moet tot op de bodem worden uitgezocht,' aldus Joeri van der Hoff, politiek voorzitter van DWARS. 'Wij een politieke jongerenorganisatie die staat voor groene, vrolijke en vrijzinnige idealen. DWARS heeft al sinds het begin van haar oprichting geweld tegen mensen en objecten altijd ten zeerste afgekeurd.'
Nee, die stelt de bomknutselaar aan als campagneleider.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er was geen bom. Door de bestuursleden van DWARS (2007) is er in een oude rommelkast spul gevonden om een bom te maken. Klaver was waarschijnlijk één van de bestuursleden die deze ontdekking deed. Hij heeft dus geen plannen gehad om een bom te maken.
Jij vond Arjen Lubach positief over Klaver?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver. Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?
Ja, maar wat vind je er nou van dat honderdduizenden mensen op zo'n extremist hebben gestemd?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
Wel een hoog 'ja maar hullie doen het ook/zijn veeeel erger'-gehalte in dit topic.
Ha!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er was geen bom. Door de bestuursleden van DWARS (2007) is er in een oude rommelkast spul gevonden om een bom te maken. Klaver was waarschijnlijk één van de bestuursleden die deze ontdekking deed. Hij heeft dus geen plannen gehad om een bom te maken.
[..]
Hoeveel tijd heeft Lubach besteed aan (het negatief neerzetten van) Klaver? Van deze feiten kan je toch ook een hele lollige uitzending maken zoals hij dat kon met Wilders; 'Hoe dan?'quote:Op donderdag 13 april 2017 16:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij vond Arjen Lubach positief over Klaver?
Of is dit gewoon weer janken om het janken om daarmee aan te tonen dat alt-rechts net zulke speciale sneeuwvlokjes zijn als de tegenhangers op links?
Dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, De Dagelijkse Standaard, het partijmedium van FvD.
En dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:30 schreef Chewie het volgende:
Ah het hunnie doen het ook argument, ja dat werkte nog wel eens op het schoolplein van de kleuterschool.
Volgens Youtube duurt dat filmpje 6.58 minuten.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heeft Lubach besteed aan (het negatief neerzetten van) Klaver? Van deze feiten kan je toch ook een hele lollige uitzending maken zoals hij dat kon met Wilders; 'Hoe dan?'
Wat aan het GroenLinks programma zou jij verder uitgewerkt willen zien onder de noemer 'hoe dan'?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heeft Lubach besteed aan (het negatief neerzetten van) Klaver? Van deze feiten kan je toch ook een hele lollige uitzending maken zoals hij dat kon met Wilders; 'Hoe dan?'
Wat maakt Baudet 'fascistisch' dan.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:47 schreef remlof het volgende:
Baudet is een fascist, Klaver niet.
Lijkt me reden genoeg.
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt. Klaver wel. Zijn elite zijn islamieten. Dat heet groen-fascisme.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:47 schreef remlof het volgende:
Lijkt me reden genoeg.
Het item over Klaver ging vooral om de vorm en het 1 op 1 kopiëren (en matig vertalen) van speeches van Obama bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat aan het GroenLinks programma zou jij verder uitgewerkt willen zien onder de noemer 'hoe dan'?
Medicijnen vergeten vandaag?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt. Klaver wel. Zijn elite zijn islamieten. Dat heet groen-fascisme.
Uhuh....quote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt. Klaver wel. Zijn elite zijn islamieten. Dat heet groen-fascisme.
1) Je liegt over dat er geen bom was. Zelfs een ontstekings mechanisme was er.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
Hij wil "ons ras zuiver houden", dat is onverkapt fascistisch, zelfs nazistisch.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat maakt Baudet 'fascistisch' dan.
Ik bedoel; het is een naar arrogant mannetje en hij lijkt op Harry Potter. Maar wat heeft onze zelfbenoemde 'intellectueel' dan voor iets fascistisch gedaan en of gezegd?
Maar was de ontsteking ook verbonden met de bom?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:52 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
1) Je liegt over dat er geen bom was. Zelfs een ontstekings mechanisme was er.
2) Dat Klaver deze 'gevonden' zou hebben en de 'politie gebeld' zou hebben zijn beide leugens.
Ik kan in veel dingen inleven (zoals het onderscheid in perspectief van 'linkse' en 'rechtse' bronnen, maar je moet niet gaan liegen of verzinnen.
Ik was oprecht benieuwd, bedankt.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil "ons ras zuiver houden", dat is onverkapt fascistisch, zelfs nazistisch.
En Hiddema heeft met veel genoegen de zwarte wedeuwe Rost van Tonningen verdedigd, die nooit afstand heeft genomen van de rassenleer van haar na de oorlog gefusilleerde echtgenoot.
Z'n pa heulde toch ook met de moffen?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil "ons ras zuiver houden", dat is onverkapt fascistisch, zelfs nazistisch.
En Hiddema heeft met veel genoegen de zwarte wedeuwe Rost van Tonningen verdedigd, die nooit afstand heeft genomen van de rassenleer van haar na de oorlog gefusilleerde echtgenoot.
Ja, klopt. Ik stel de vraag vooral omdat het appels met peren vergelijken is. Dat je van Geert z'n A4-tje niets kan maken betekent niet meteen dat andere partijen door het slijk gehaald moeten worden. Die huilebalken die vinden dat hij oneerlijk behandeld wordt zouden zich ook eens kunnen afvragen of het niet logisch is dat sommige mensen zich wel afvragen hoe zo'n programma uitgevoerd gaat worden. Dat heeft niets met demoniseren te maken.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het item over Klaver ging vooral om de vorm en het 1 op 1 kopiëren (en matig vertalen) van speeches van Obama bijvoorbeeld.
Het is vooral absurd om te kijken naar hoeveel tijd er werd besteed aan het in de zeik zetten van een lijsttrekker om dan te kunnen janken dat je held 5 minuten langer beledigt werd. Maar ja zo rollen de sneeuwvlokjes op rechts blijkbaar.
Bron?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Thierry Baudet heeft het nooit over ras, dat heeft hij bij Pauw en Jinek nog eens extra benadrukt. Jij bent dus gewoon een leugenaar, want dat weet je inmiddels donders goed.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn vader heet Marcel.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Z'n pa heulde toch ook met de moffen?
Precies ja.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Thierry Baudet heeft het nooit over ras, dat heeft hij bij Pauw en Jinek nog eens extra benadrukt. Jij bent dus gewoon een leugenaar, want dat weet je inmiddels donders goed.
Ooh.quote:
Die ander z'n vader heet Uptquote:Op donderdag 13 april 2017 17:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ooh.![]()
Nee, maar ook Marcel ook echt, wat een kutnaam.
Uit 1895, de tering.quote:
Blijft toch boeiend hoe ze de connectie blijven zoeken bij die alt-right schedelmeters.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
overigens geen waar, dat is TPO, DDS is tegen hem vanwege zijn uitspraken over oekraine ivm putin.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Raakvlakken voor een coalitie met de VVD genoeg dus.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Veel kwalijker vindt ik het dat de plannen van Groenlinks de koopkracht van de werkende klasse totaal naar de vernieling zal helpen.
Jammer genoeg wil de VVD het geld naar boven sturen en GL naar onderen. Dus daar zal de schoen wel gaan knellen.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raakvlakken voor een coalitie met de VVD genoeg dus.
Wat is dit voor gelul? Middeninkomens gaan er qua koopkracht bij GroenLinks juist het meest op vooruit van de inkomensgroepen.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Betreft GroenLinks, ik heb niets tegen Klaver, behalve dat hij blijkbaar over zijn jeugd heeft gelogen. Big deal, politici zijn allemaal leugenaars.
Veel kwalijker vindt ik het dat de plannen van Groenlinks de koopkracht van de werkende klasse totaal naar de vernieling zal helpen.
Op hun site zijn bij de verwijzing naar de media nog goed vertegenwoordigd met 2 van de 5 links. https://forumvoordemocratie.nl/actueelquote:Op donderdag 13 april 2017 17:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
overigens geen waar, dat is TPO, DDS is tegen hem vanwege zijn uitspraken over oekraine ivm putin.
Daar staan wel heel veel 'is afhankelijk van' of dingen in die trant en van het CPB heb ik nou niet bepaald een hoge pet op.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:09 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat is dit voor gelul? Middeninkomens gaan er qua koopkracht bij GroenLinks juist het meest op vooruit van de inkomensgroepen.
Zie pagina 157: http://www.cpb.nl/sites/d(...)-Kaart-2018-2021.pdf
Nja evident dat ze wel over hem berichten natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op hun site zijn bij de verwijzing naar de media nog goed vertegenwoordigd met 2 van de 5 links. https://forumvoordemocratie.nl/actueel
Kwestie van bruggen slaan. De VVD gaat gewoon door met huidige beleid tav de huisvesting en de financiele sector, dan komt het geld vanzelf bovenaan terecht, en GL verhoogt de huurtoeslag. Klaar.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jammer genoeg wil de VVD het geld naar boven sturen en GL naar onderen. Dus daar zal de schoen wel gaan knellen.
Daarna toch voornamelijk positief zo te zien. Ze richten zich natuurlijk ook voor een groot deel op hetzelfde publiek.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nja evident dat ze wel over hem berichten natuurlijk.
Misschien dat het dan maar 1 redacteur was van de site, zie als ik nu google wel meer positieve berichten.
Ging mij om dit artikel:
http://www.dagelijksestan(...)offeren-aan-rusland/
Andere vorm natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat aan het GroenLinks programma zou jij verder uitgewerkt willen zien onder de noemer 'hoe dan'?
Waarom dan de vergelijking? Zoals ik hier al schreef:quote:
quote:Op donderdag 13 april 2017 16:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik stel de vraag vooral omdat het appels met peren vergelijken is. Dat je van Geert z'n A4-tje niets kan maken betekent niet meteen dat andere partijen door het slijk gehaald moeten worden. Die huilebalken die vinden dat hij oneerlijk behandeld wordt zouden zich ook eens kunnen afvragen of het niet logisch is dat sommige mensen zich wel afvragen hoe zo'n programma uitgevoerd gaat worden. Dat heeft niets met demoniseren te maken.
Dan kijk je veel teveel naar de kilometerheffing in isolement. Twee heel simpele nuances:quote:Op donderdag 13 april 2017 17:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daar staan wel heel veel 'is afhankelijk van' of dingen in die trant en van het CPB heb ik nou niet bepaald een hoge pet op.
Dit dan, totaal gestoord:
''Kilometerheffing is eerlijker dan de huidige wegenbelasting. De wegenbelasting is immers een vast bedrag per jaar. De kilometerheffing betekent: wie meer rijdt, betaalt ook meer. GroenLinks wil dat de kosten per kilometer afhankelijk zijn van tijd, plaats en hoe vervuilend de auto is. Wie op drukke plekken of momenten rijdt, of in een vieze auto, betaalt een hoger tarief. In dunbevolkte gebieden geldt een lager tarief.''
https://groenlinks.nl/standpunten/kilometerheffing
Ik betaal nu al meer dan 200 euro voor m'n auto op maandbasis en dan heb ik nog geen meter gereden.
En hoe gaan we een kilometerheffingstelsel invoeren zonder daarbij privacy flink te schenden?quote:Op donderdag 13 april 2017 17:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan kijk je veel teveel naar de kilometerheffing in isolement. Twee heel simpele nuances:
1) je gaat kilometerheffing betalen in plaats van wegenbelasting. Dat je dus bovenop die 200 euro meer zou gaan betalen is dus niet per sé waar, maar afhankelijk van je rijgedrag.
2) GroenLinks doet in het algemeen veel aan belastingverlaging (met name op arbeid), waardoor je per saldo als arbeider wel degelijk gunstiger af kan zijn.
1) Dat weet ik, maar dan mag ik dus straks het dubbele gaan aftikken met m'n 1000 km per maand en mensen laten betalen voor iets waar ze niks aan kunnen doen vind ik ook raar, persoonlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan kijk je veel teveel naar de kilometerheffing in isolement. Twee heel simpele nuances:
1) je gaat kilometerheffing betalen in plaats van wegenbelasting. Dat je dus bovenop die 200 euro meer zou gaan betalen is dus niet per sé waar, maar afhankelijk van je rijgedrag.
2) GroenLinks doet in het algemeen veel aan belastingverlaging (met name op arbeid), waardoor je per saldo als arbeider wel degelijk gunstiger af kan zijn.
Natuurlijk wel. Als het probleem van de werkloosheid kan worden opgelost doordat werklozen harder solliciteren, dan kan het probleeem van de files worden opgelost doordat automobilisten meer gas geven.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarnaast is het straffen van mensen omdat ze in de file staan natuurlijk gewoon tot aan het hilarische aan toe. Mensen hebben geen keuze. Alsof ze voor hun lol in de file staan..
klop niet, GroenLinks heeft wel meer als 2 zetels.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:
2 populisten met een achterban die niet nadenkt. Big deal.
Nee, jij vindt Baudet een fascist.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:47 schreef remlof het volgende:
Lijkt me reden genoeg.
Welke misdaden van Klaver zijn precies bewezen? Immers daar werd de vergelijking mee gemaakt.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:24 schreef Sylv3se het volgende:
Die Groen-Links gekkies zijn wel fanatiek in ieder geval, dat zie je hier ook. Wellicht komt daar wat verandering in met Klaver, hij trekt toch wat meer Libelle vrouwen en loopse studentes in plaats van activisten en krakers. Dan kan hij het beeld van Groen Links veranderen in de nieuwe hipsterpartij van Nederland.
Die misdrijven van Groen Linksers zijn tenminste bewezen, bij Baudet komen ze niet verder dan wat passages uit een roman en z'n woorden zo uit z'n verband rukken zodat ze Baudet uit kunnen maken voor fascist en rechtsextremist. Niet echt overtuigend imo.
Mij ging het niet zo om hoe je aangepakt word als partijleider want dat is inderdaad appels met peren vergelijken maar dat ze van links tot rechts aangepakt werden op de punten waarop dat relevant was voor de desbetreffende partijleider.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik stel de vraag vooral omdat het appels met peren vergelijken is. Dat je van Geert z'n A4-tje niets kan maken betekent niet meteen dat andere partijen door het slijk gehaald moeten worden. Die huilebalken die vinden dat hij oneerlijk behandeld wordt zouden zich ook eens kunnen afvragen of het niet logisch is dat sommige mensen zich wel afvragen hoe zo'n programma uitgevoerd gaat worden. Dat heeft niets met demoniseren te maken.
Dat kan best, en ik snap dat dat lastig is. Ik ga ervan uit dat werkgevers hier ook hun regelingen op aan gaan passen. Maar om even een enigszins vals dilemma neer te leggen: vind jij het eerlijker om belast te worden voor je vervuiling, of voor het werk dat je doet? De lastenverlichtingen worden vrijwel in z'n geheel bekostigd door de opbrengsten van milieubelastingen (zoals bijv. rekeningrijden) en het aanpakken van belastingontwijking (niet vergeten dat dit de staat jaarlijks 9 miljard kost). Ik vind dit alleen maar rechtvaardig: ik zou het onzinnig vinden dat ik veel van mijn verdiende inkomen moet betalen omdat men niet wil betalen voor vervuiling of omdat multinationals de staat onder druk zetten.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
1) Dat weet ik, maar dan mag ik dus straks het dubbele gaan aftikken met m'n 1000 km per maand en mensen laten betalen voor iets waar ze niks aan kunnen doen vind ik ook raar, persoonlijk.
2) Ook dat klopt, zo willen ze bijvoorbeeld het eigen risico afschaffen, helemaal prima, maar hoe gaan we dat betalen? En hoe ga je de 6 miljard per jaar die je nu sowieso binnenkrijgt aan wegenbelasting compenseren? Wat als mensen ineens massaal de scooter pakken, wat nog slechter voor het verkeer is? Veel vragen, maar bij GroenLinks mis ik vaak de antwoorden.
Waar in het programma van GroenLinks heb jij het woord 'straffen' gelezen? Omgekeerd: vind jij de huidige percentages inkomstenbelastingen dan geen straf, aangezien die flink omlaag kunnen als we maatregelen zoals de kilometerheffing invoeren? Ik vind het logischer om milieuvervuiling te 'straffen', dan een gewerkt uur.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En hoe gaan we een kilometerheffingstelsel invoeren zonder daarbij privacy flink te schenden?
Daarnaast is het straffen van mensen omdat ze in de file staan natuurlijk gewoon tot aan het hilarische aan toe. Mensen hebben geen keuze. Alsof ze voor hun lol in de file staan..
Afhankelijk van je eigen gedrag natuurlijk.quote:En je zegt het zelf al.. ''kan zijn''
Oh gaan we op die tour ja? Nee. Ik heb nergens gelezen dat GL automobilisten in de spits wil straffen. Echter, een spitsheffing opleggen aan mensen die toch al niet vrijwillig in de file staan is gewoon straffen van.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:41 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waar in het programma van GroenLinks heb jij het woord 'straffen' gelezen? Omgekeerd: vind jij de huidige percentages inkomstenbelastingen dan geen straf, aangezien die flink omlaag kunnen als we maatregelen zoals de kilometerheffing invoeren? Ik vind het logischer om milieuvervuiling te 'straffen', dan een gewerkt uur.
[..]
Afhankelijk van je eigen gedrag natuurlijk.
Niet alleen ik.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
klop niet, GroenLinks heeft wel meer als 2 zetels.
[..]
Nee, jij vindt Baudet een fascist.
Dat is wat anders.
Ik zou het eerlijk vinden als er belasting wordt geheven op 'vervuiling', dan zou de wegenbelasting er ook heel anders uit zien. Ook al gaat dat nu al naar uitstoot en gewicht. Het is toch belachelijk dat je met een hummer die 1 op 2 loopt wel het centrum van Utrecht in mag en met een oude 2CV niet, tenzij je ff aftikt, dan mag het wel!quote:Op donderdag 13 april 2017 18:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat kan best, en ik snap dat dat lastig is. Ik ga ervan uit dat werkgevers hier ook hun regelingen op aan gaan passen. Maar om even een enigszins vals dilemma neer te leggen: vind jij het eerlijker om belast te worden voor je vervuiling, of voor het werk dat je doet? De lastenverlichtingen worden vrijwel in z'n geheel bekostigd door de opbrengsten van milieubelastingen (zoals bijv. rekeningrijden) en het aanpakken van belastingontwijking (niet vergeten dat dit de staat jaarlijks 9 miljard kost). Ik vind dit alleen maar rechtvaardig: ik zou het onzinnig vinden dat ik veel van mijn verdiende inkomen moet betalen omdat men niet wil betalen voor vervuiling of omdat multinationals de staat onder druk zetten.
Ik zou toch de doorrekening van het PBL van de milieuparagrafen van de partijen eens doorlezen. Het programma van GroenLinks is aardig sluitend hoor.
Mooiste is nog dat 2 identieke auto's, maar eentje die in 31 december 2009 gebouwd is(fictief jaartal) er niet in mag en exact dezelfde auto, maar dan van 1 januari 2010 er wel in mag.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk vinden als er belasting wordt geheven op 'vervuiling, dan zou de wegenbelasting er ook heel anders uit zien. Ook al gaat dat nu al naar uitstoot en gewicht. Het is toch belachelijk dat je met een hummer die 1 op 2 loopt wel het centrum van Utrecht in mag en met een oude 2CV niet, tenzij je ff aftikt, dan mag het wel!
Klein voorbeeld: ik heb familie die op het platteland woont, wij willen met Pasen een paasvuurtje maken, daar moet ik dan een vergunning voor aanvragen a 15 euro. Denk je dat er iemand komt kijken? Natuurlijk niet, pure geldklopperij. Die 15 euro zou dan naar de plaatselijke brandweer gaan, maar dat gaat het niet! Ik heb niks aangevraagd en ik maak net zoals ieder jaar gewoon een vuurtje.
Dat kun je doortrekken naar rekeningrijden, waarom zou ik extra moeten betalen als mijn motor stationair draait en ik zo goed als op de koppeling rij? Veel zuiniger en schoner wordt mijn auto niet.
Dat klopt!quote:Op donderdag 13 april 2017 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mooiste is nog dat 2 identieke auto's, maar eentje die in 31 december 2009 gebouwd is(fictief jaartal) er niet in mag en exact dezelfde auto, maar dan van 1 januari 2010 er wel in mag.
Nederland!!
Exact. Zeker zakelijk worden die grappen gewoon doorberekend. Dat zijn dus inderdaad verkapte belastingen en een manier voor eco gekkies (en dat zijn hele andere mensen die echt begaan zijn met het milieu) om zichzelf goed te voelen.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat klopt!
Met dezelfde motorisering en uitstoot. Ik had ooit een Polo uit 2005, TDI, best een rap dingetje en dan zou die uit 2006 wel naar binnen mogen en ik niet.![]()
Tenzij je betaalt dan is het prima. Ik word echt schijtziek van die milieuzone's. Het is gewoon verkapte extra belasting.
Vergeet ook niet dat veel mensen lease rijden, de leasemaatschappij is ook niet gek en gaat dat gewoon doorberekenen in de tarieven.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Exact. Zeker zakelijk worden die grappen gewoon doorberekend. Dat zijn dus inderdaad verkapte belastingen en een manier voor eco gekkies (en dat zijn hele andere mensen die echt begaan zijn met het milieu) om zichzelf goed te voelen.
Het is er een in dezelfde smaak als windmolens zo dicht mogelijk in de buurt van bewoond gebied zetten. Iedereen moet zien dat ''we groen zijn'' natuurlijk. Dat het uiteindelijke effect vrijwel nihil is, dat doet er niet toe.
Dat Klaver heeft laten zien er helemaal niets van te snappen, in het bijzonder op het gebied van mobiliteit, is geen verrassing. Zijn elecotraat bestaat dan ook grotendeels uit studentikoosjes uit steden als Nijmegen die toch al geen auto hebben en de effecten ervan niet of nauwelijks ervaren.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat veel mensen lease rijden, de leasemaatschappij is ook niet gek en gaat dat gewoon doorberekenen in de tarieven.
Maar goed Klaver zei eerder al '' het maakt me niet uit of we het kunnen betalen, dit is gewoon wat ik vind''. In een discussie met Wilders een aantal jaar terug. Hij heeft makkelijk lullen met z'n salaris, die kerel rijdt zelf niet eens elektrisch.
En die windmolens zitten mij ook hoog, lelijke gedrochten die het landschap verpesten en qua onderhoud bijna meer kosten dan ze opleveren, maar ooohhhh, wat zijn we 'groen' bezig.
Het gaat erom dat er ook van alles opgemerkt kan worden aan andere partijen. Prima dat je de waanzin van Wilders aan de kaak stelt, maar waarom niet ook die van andere -in dezelfde mate? Dat is een vraag, geen eis.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:50 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waarom dan de vergelijking? Zoals ik hier al schreef:
[..]
Haha, plofauto, die heb ik veel voorbij zien komen. Slaat ook nergens op want mijn auto rijdt op de snelweg zuiniger dan een 2.0 16V VAG motor. En ik heb een 3.2 V6, als die eenmaal op toeren is hoeft die motor niks te doen er is namelijk genoeg vermogen.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat Klaver heeft laten zien er helemaal niets van te snappen, in het bijzonder op het gebied van mobiliteit, is geen verrassing. Zijn elecotraat bestaat dan ook grotendeels uit studentikoosjes uit steden als Nijmegen die toch al geen auto hebben en de effecten ervan niet of nauwelijks ervaren.
Heel mooi, dat idealistische. De echte wereld werkt toch anders, maar goed.. daar komen ze vanzelf achter als ze ouder wordenof uberhaupt gaan werken
Windturbines zijn een modeziekte. Die dingen zijn alleen ''rendabel'' met subsidie en een vaag verdienmodel dmv investeerders. Daarnaast heb je een rijksoverheid die vind dat elke provincie er XX moet plaatsen, dus doen we dat lekker in het zicht. Da's goedkoper en kunnen we iedereen in het gezicht drukken dat we heulemaal wel groen bezig zijn.
Ondertussen staan er 5 kansloze windturbines (die dus sloten met geld kosten en zo een alternatief als zon energie geen kans bieden) een beetje te draaien en staat er 200 meter verderop elke avond een monsterfile waarin duizenden liters brandstof voor niets worden verstookt.
Maar wij hebben wel windturbines. Fuck jou met je plofauto. Rechtsgekkie.
Tja, je zal het toch echt per saldo moeten gaan bekijken. Jij wilt vooral geloven dat het een extra belasting is, in plaats van een belastingombuiging. Zo'n iemand in de haven van Rotterdam kan er best op vooruit gaan onder de maatregelen van GroenLinks. Dat hangt vooral af van zijn/haar eigen gedrag. Over de belastingverlagingen die ze willen invoeren om zulke mensen te compenseren hoor ik je niet. Evenmin over het principe dat het veel redelijker is om iemand op zijn/haar uitstoot te belasten dan op de arbeid die verricht wordt.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh gaan we op die tour ja? Nee. Ik heb nergens gelezen dat GL automobilisten in de spits wil straffen. Echter, een spitsheffing opleggen aan mensen die toch al niet vrijwillig in de file staan is gewoon straffen van.
En hoezo kunnen die omlaag, wat is dat voor idioterie. Dat kan nu al, want slechts een beperkt deel van de baten van rijtuigenbelasting worden ingezet voor het onderhoud of verbeteren van infrastructuur. Ik geloof dat slechts 11 procent (!!!) van de mrb naar het onderhoud en uitbreiding van het wegennet gaat. Wat laat je denken dat dat in het nieuwe systeem ineens wel eerlijker gaat zijn? Dat geld is er allang. Het wordt alleen heel ergens anders uitgegeven.
Dit komt uiteindelijk neer op een verkapte belastingverhoging. Mobiliteit heeft ons welvaart gebracht en zal dat blijven doen. Een rem gooien op mobiliteit is je eigen glazen ingooien
En als we het over het milieu hebben, dan kunnen we beter beginnen met vrachtwagens en dan in het bijzonder de oude troep die vanuit het oostblok deze kant op komen kachelen. Automobilisten worden al bijzonder zwaar belast en dragen in absolute aantallen slechts beperkt bij aan de luchtvervuilingsproblemen die we hier in Nederland hebben.
Of wat dacht je van de haven van Rotterdam? Nee laten we vooral piet snot met z'n dieseltje nog verder belasten. Compleet van de pot gerukt. Mensen belonen ipv te straffen, dat helpt. Mensen een schuldgevoel aanpraten omdat ze van huis naar werk rijden en daarmee blijkbaar de complete aarde om zeep helpen () niet. Al helemaal niet met het op van tijd tot wijle armoedige OV stelsel wat we hier hebben.
Ik had laatst een schitterende discussie met iemand op facebook (ja, daar ga je al) die vond dat ik maar met de trein moest gaan. Hoe kreeg meneer dan zijn pakketjes thuisgestuurd? ''Moet je maar in de winkel halen'' En hoe komen die producten in de winkel? Toen bleef het stil.
Ik had hier eerst een andere tekst staan, maar ik begrijp nu je punt over stationair rijden beter. Ik snap dat dat een punt is, maar in het algemeen kan je wel stellen dat rekeningrijden een betere invulling van het principe 'de vervuiler betaalt' geeft dan algemene wegenbelasting, niet? Heb je een manier die je zou willen voorstellen die beter omgaat met zulke zuinigheden?quote:Op donderdag 13 april 2017 18:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk vinden als er belasting wordt geheven op 'vervuiling', dan zou de wegenbelasting er ook heel anders uit zien. Ook al gaat dat nu al naar uitstoot en gewicht. Het is toch belachelijk dat je met een hummer die 1 op 2 loopt wel het centrum van Utrecht in mag en met een oude 2CV niet, tenzij je ff aftikt, dan mag het wel!
Klein voorbeeld: ik heb familie die op het platteland woont, wij willen met Pasen een paasvuurtje maken, daar moet ik dan een vergunning voor aanvragen a 15 euro. Denk je dat er iemand komt kijken? Natuurlijk niet, pure geldklopperij. Die 15 euro zou dan naar de plaatselijke brandweer gaan, maar dat gaat het niet! Ik heb niks aangevraagd en ik maak net zoals ieder jaar gewoon een vuurtje.
Dat kun je doortrekken naar rekeningrijden, waarom zou ik extra moeten betalen als mijn motor stationair draait en ik zo goed als op de koppeling rij? Veel zuiniger en schoner wordt mijn auto niet.
Jawel, ik namelijk. Ik zeg dat Klaver een groen-fascist is. Dat bewijst hij door 'vierkant achter de islam te staan', vrijheid van meningsuiting en persvrijheid af te schaffen ten bate van de islam. Dat heet groen-fascisme. Dus ik vind het niet alleen, het is ook nog eens zo.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet alleen ik.
En er is niemand die Klaver een fascist vindt.
Ik kan niet zuiniger rijden dan in de file, want dan sta ik namelijk bijna stil en rijdt ik op de koppeling. En daar moet ik dan extra voor betalen, omdat ik buiten mijn schuld in de file sta?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:18 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik begrijp deze vergelijking echt niet. Als jij zuinig rijdt, stoot je ook minder uit en hoef je dus ook minder belasting te betalen. Wat is dan het probleem?
Met je andere 2 punten ben ik het overigens eens: zo'n vuurtje moet kunnen en een hummer in de binnenstad is gewoon een no-go.
Heb je wel eens overwogen dat er bij Wilders gewoonweg meer waanzin is? Of laat ik het anders formuleren: stel dat er bij partij a zo'n 20 onzinnige dingen in het partijprogramma staan en bij partij b slechts 2. Vind je dan nog dat ze beiden evenveel kritiek verdienen?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:07 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er ook van alles opgemerkt kan worden aan andere partijen. Prima dat je de waanzin van Wilders aan de kaak stelt, maar waarom niet ook die van andere -in dezelfde mate? Dat is een vraag, geen eis.
quote:Op donderdag 13 april 2017 19:18 schreef keste010 het volgende:
[..]
- knip - Sorry, ik zie nu je punt. Ik kom er even op terug.
Ik heb het idee dat je naar de verkeerde partij wijst.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:19 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Jawel, ik namelijk. Ik zeg dat Klaver een groen-fascist is. Dat bewijst hij door 'vierkant achter de islam te staan', [b][b]vrijheid van meningsuiting en persvrijheid af te schaffen [/b][/b]ten bate van de islam. Dat heet groen-fascisme. Dus ik vind het niet alleen, het is ook nog eens zo.
En daar komen we dus mee op het punt; wat is waanzin? Ik herken waanzin in een linkse partij die zich inzet voor islamisering en pseudo-terroristen aanstelt als campagneleider. Lubach en jij zien het in een a4tje van Wilders.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:20 schreef keste010 het volgende:
[..]
Heb je wel eens overwogen dat er bij Wilders gewoonweg meer waanzin is? Of laat ik het anders formuleren: stel dat er bij partij a zo'n 20 onzinnige dingen in het partijprogramma staan en bij partij b slechts 2. Vind je dan nog dat ze beiden evenveel kritiek verdienen?
Ja, excuses. Ik had het eerst niet goed begrepenquote:Op donderdag 13 april 2017 19:20 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik kan niet zuiniger rijden dan in de file, want dan sta ik namelijk bijna stil en rijdt ik op de koppeling. En daar moet ik dan extra voor betalen, omdat ik buiten mijn schuld in de file sta?
En dat is dan ook nog afhankelijk van plaats, tijd en weet ik veel wat.
Dat is in dit geval heel simpel. Het gaat niet om het verschil in opvattingen, zelfs niet in het verschil in standpunten. Het gaat om het feit dat alle andere partijen wel een partijprogramma hebben dat je kan controleren, doorrekenen, de partij verantwoordelijk voor kan houden. Dat heeft Wilders niet. Dat maakt het hartstikke terecht dat zijn programma extra onder de loep gehouden wordt.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En daar komen we dus mee op het punt; wat is waanzin? Ik herken waanzin in een linkse partij die zich inzet voor islamisering en pseudo-terroristen aanstelt als campagneleider. Lubach en jij zien het in een a4tje van Wilders.
Zeker, dat moet/mag ook. Maar Lubach doet meer dan partijprogramma's verhandelen. Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij is de insteek van het programma dat ze opvallende/domme/waanzinnige/gevaarlijke dingen op humoristische wijze aan de kaak stelt.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:25 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat is in dit geval heel simpel. Het gaat niet om het verschil in opvattingen, zelfs niet in het verschil in standpunten. Het gaat om het feit dat alle andere partijen wel een partijprogramma hebben dat je kan controleren, doorrekenen, de partij verantwoordelijk voor kan houden. Dat heeft Wilders niet. Dat maakt het hartstikke terecht dat zijn programma extra onder de loep gehouden wordt.
Ik heb het gelezen en wat mijn 'oplossing' zou zijn is de MRB gedeeltelijk afschaffen, we hebben toch 4 miljard 'over', aangezien er 2 miljard wordt gestoken in het wegennet. Dus zouden we tolwegen in kunnen voeren. Daarbij mag de belasting voor LPG wel wat omlaag en zouden mensen gestimuleerd moeten worden dichterbij huis te gaan werken.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:24 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, excuses. Ik had het eerst niet goed begrepenZie mijn gewijzigde reactie.
Nee, jij bent zo voorgelogen dat jij DENKT dat het anders is. Jesse Klaver heeft dit als oogmerk, tesamen met de collaborateurs Pechtold en Roemer gaat dat vermoedelijk ook gebeuren. En de enige die VOOR vrijheid van meningsuiting strijdt momenteel is Geert Wilders. Het is het tegenovergestelde van wat ikzelf ook verwachtte, maar het is zo. De linkse waarden worden door rechts verdedigd en door links verkocht.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:23 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je naar de verkeerde partij wijst.
Juist het clubje waarmee in dit topic vergeleken wordt zit toch op het door de overheid in de tang nemenv an de pers? En is niet erg dol op vrije meningsuiting. Richt je je peilen niet op de verkeerde partij in deze?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:19 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Jawel, ik namelijk. Ik zeg dat Klaver een groen-fascist is. Dat bewijst hij door 'vierkant achter de islam te staan', vrijheid van meningsuiting en persvrijheid af te schaffen ten bate van de islam. Dat heet groen-fascisme. Dus ik vind het niet alleen, het is ook nog eens zo.
Godtering man.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:49 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Nee, jij bent zo voorgelogen dat jij DENKT dat het anders is. Jesse Klaver heeft dit als oogmerk, tesamen met de collaborateurs Pechtold en Roemer gaat dat vermoedelijk ook gebeuren. En de enige die VOOR vrijheid van meningsuiting strijdt momenteel is Geert Wilders. Het is het tegenovergestelde van wat ikzelf ook verwachtte, maar het is zo. De linkse waarden worden door rechts verdedigd en door links verkocht.
Het is inderdaad een eerlijke en rationele man. Maar hij heeft een boomstam in zijn oog als het gaat om multiculturalisme, islam en de pervrijheid en vrijheid van maningsuiting. Daarom noem ik hem collaborateur. Hij bedoelt het niet verkeerd, maar hij leidt ons naar een groen-fascistische samenleving.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Godtering man.![]()
Collaborateurs nog wel._!
Ik stem op Roemer, een eerlijke, rationele man. Hij vertelt bovendien al jaren hetzelfde verhaal.![]()
Nee, jij bent zo voorgelogen dat jij DENKT dat het anders is. Jesse Klaver heeft dit als oogmerk, tesamen met de collaborateurs Pechtold en Roemer gaat dat vermoedelijk ook gebeuren. En de enige die VOOR vrijheid van meningsuiting strijdt momenteel is Geert Wilders. Het is het tegenovergestelde van wat ikzelf ook verwachtte, maar het is zo. De linkse waarden worden door rechts verdedigd en door links verkocht.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist het clubje waarmee in dit topic vergeleken wordt zit toch op het door de overheid in de tang nemenv an de pers? En is niet erg dol op vrije meningsuiting. Richt je je peilen niet op de verkeerde partij in deze?
Je lult uit je nek.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:06 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Het is inderdaad een eerlijke en rationele man. Maar hij heeft een boomstam in zijn oog als het gaat om multiculturalisme, islam en de pervrijheid en vrijheid van maningsuiting. Daarom noem ik hem collaborateur. Hij bedoelt het niet verkeerd, maar hij leidt ons naar een groen-fascistische samenleving.
Nee, dat heeft hij nooit gedaan en hij heeft er zelfs voor gepleit dat zijn politieke tegenstanders de mond worden gesnoerd.quote:Op donderdag 13 april 2017 20:07 schreef BenmaF1 het volgende:
En de enige die VOOR vrijheid van meningsuiting strijdt momenteel is Geert Wilders.
Nee, jij bent zo voorgelogen dat jij DENKT dat het anders is. Jesse Klaver heeft dit als oogmerk, tesamen met de collaborateurs Pechtold en Roemer gaat dat vermoedelijk ook gebeuren. En de enige die VOOR vrijheid van meningsuiting strijdt momenteel is Geert Wilders. Het is het tegenovergestelde van wat ikzelf ook verwachtte, maar het is zo. De linkse waarden worden door rechts verdedigd en door links verkocht. Dus.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Juist het clubje waarmee in dit topic vergeleken wordt zit toch op het door de overheid in de tang nemenv an de pers? En is niet erg dol op vrije meningsuiting. Richt je je peilen niet op de verkeerde partij in deze?
Nee, dat is het niet.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:55 schreef Hexagon het volgende:
Ah, een standaard onnozel rechts "maar hullie doen dattum" topic.
Alles dat je over Klaver meld is ook in het nieuws geweestquote:Op donderdag 13 april 2017 21:10 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet.
De vraag die gesteld wordt is deze:
Hoe kan het dat leugens over Baudet landelijk nieuws zijn, maar de waarheid over Klaver verborgen is?
Niet de pot verwijt de ketel dus. Beetje rare vergelijking.
Linkje?quote:Op donderdag 13 april 2017 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alles dat je over Klaver meld is ook in het nieuws geweest
Dank je.quote:Op donderdag 13 april 2017 22:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/home(...)odigdheden~a480f985/
Je eerste speech in de tweede kamer in steenkolen Latijn doen zegt toch iets andersquote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt.
En daarin komen ongeveer alle partijen langs. Volgens mij is alleen D66 niet individueel besproken.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeker, dat moet/mag ook. Maar Lubach doet meer dan partijprogramma's verhandelen. Misschien zie ik het verkeerd, maar volgens mij is de insteek van het programma dat ze opvallende/domme/waanzinnige/gevaarlijke dingen op humoristische wijze aan de kaak stelt.
Maar is niet juist de meest effectieve manier om mensen te stimuleren dichter bij huis te gaan werken door het daadwerkelijke vervoer (en dus niet het bezit) te belasten? Ik zie bij jou vooral maatregelen die men stimuleert om nog meer de auto te pakken.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en wat mijn 'oplossing' zou zijn is de MRB gedeeltelijk afschaffen, we hebben toch 4 miljard 'over', aangezien er 2 miljard wordt gestoken in het wegennet. Dus zouden we tolwegen in kunnen voeren. Daarbij mag de belasting voor LPG wel wat omlaag en zouden mensen gestimuleerd moeten worden dichterbij huis te gaan werken.
Enkel en alleen omdat hij een taal spreekt waar jij nooit de moeite voor hebt gedaan om te leren is hij een fascist???? Ga eens aan je water voelen zeg!quote:Op donderdag 13 april 2017 22:54 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Je eerste speech in de tweede kamer in steenkolen Latijn doen zegt toch iets anders
Je draaft door, het was steenkolenlatijn.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:14 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Enkel en alleen omdat hij een taal spreekt waar jij nooit de moeite voor hebt gedaan om te leren is hij een fascist???? Ga eens aan je water voelen zeg!
Feiten:
1) Er is geen elite in FVD's partijprogramma.
2) Er is geen totalitaire regeringen in FVD's partijprogramma.
3) De FVD wil juist van wat totalitair systemen af door de EU te verlaten.
Snap je?
Nee man, ik ga niet aan mijn pis zitten, mallerd!quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:14 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Enkel en alleen omdat hij een taal spreekt waar jij nooit de moeite voor hebt gedaan om te leren is hij een fascist???? Ga eens aan je water voelen zeg!
Dat zijn jouw alternatieve feiten.quote:Feiten:
Snap je?
Wat een onzin. De enige manier waarop je de EU totalitair kunt noemen is als je nog niet het flauwste benul hebt wat dat begrip inhoudt. Verbaast me ook niet. De voornaamste reden dat de EU OP sommige terreinen faalt is nu juist een gebrek aan bevoegdheid. Maar goed, als je deze coprolalie als feiten waagt te presenteren is het waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:14 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Feiten:
Snap je?
Los van of het al dan niet waar is, kun je een partij niet gelijkstellen aan de daden van een aantal leden van die partij. Dan was de VVD allang verboden geweest als criminele organisatie. Verder slaat deze bombastische grootspraak natuurlijk als een lul op een drumstel.quote:Op vrijdag 14 april 2017 03:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Een dieptepunt in onze democratie dat een partij als Groenlinks, met zo'n smerig verleden, met een rijke geschiedenis van leden die massamoordenaars aanbidden, een partij waarvan diverse leden in het netwerk zaten van de moordenaar van Pim Fortuyn, nu aan het onderhandelen is over regeringsdeelname. Met VVD en CDA nog wel. Hoe diep kan je zakken? VVD en CDA hebben voor mij echt voor eeuwig afgedaan.
IK draaf niet door, Oscar draaft door. En daarbij zeggen leraren Latijn dat het goed Latijn is. Ik vermoed dat je zelf geen Latijn kunt en het 'nieuws' napraat?quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:17 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Je draaft door, het was steenkolenlatijn.
De EU legt ons wetten op, terwijl wij als volk tegen de EU gestemd hebben in een referendum. Daarbij wil de EU steeds meer en meer macht. Dat is gewoon totalitair. Maar goed, dat is waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd...quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:43 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat een onzin. De enige manier waarop je de EU totalitair kunt noemen is als je nog niet het flauwste benul hebt wat dat begrip inhoudt. Verbaast me ook niet. De voornaamste reden dat de EU OP sommige terreinen faalt is nu juist een gebrek aan bevoegdheid. Maar goed, als je deze coprolalie als feiten waagt te presenteren is het waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd.
Kom zelf inderdaad ook niet verder dan wat Latijns gelul in de ruimte.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:46 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
IK draaf niet door, Oscar draaft door. En daarbij zeggen leraren Latijn dat het goed Latijn is. Ik vermoed dat je zelf geen Latijn kunt en het 'nieuws' napraat?
Ik merk dat je het journaal geloofd hebt? Man, bekijk het partijprogramma van de FvD maar eens. Dan zie je dat ik gelijk heb en dat er tegen je gelogen wordt, maar iets zegt mij dat jij dat niet wilt bekijken..quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:21 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Nee man, ik ga niet aan mijn pis zitten, mallerd!
[..]
Dat zijn jouw alternatieve feiten.
Als je dat programma bekijkt, dan zie juist een zeer totalitaire insteek waarbij de controle van de overheid op media, onderwijs en bedrijven uitgebreid moet worden. Georganiseerd vanuit de nieuw te vormen rechtse elite...quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:51 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Ik merk dat je het journaal geloofd hebt? Man, bekijk het partijprogramma van de FvD maar eens. Dan zie je dat ik gelijk heb en dat er tegen je gelogen wordt, maar iets zegt mij dat jij dat niet wilt bekijken..
*kuch*brainwashing*kuch*
Ik geloof niet dat je het partijprogramma van de FvD hebt bekeken. Je verwart het met niet-groen extreem recht onder de groen-fascist Jesse Klaver. Die wil de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid opheffen ten bate van zijn nieuwe elite: islamieten.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je dat programma bekijkt, dan zie juist een zeer totalitaire insteek waarbij de controle van de overheid op media, onderwijs en bedrijven uitgebreid moet worden. Georganiseerd vanuit de nieuw te vormen rechtse elite...
Dit is niet waar.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:58 schreef JeMoeder het volgende:
Je vergeet blijkbaar dat Klaver al 'slachtoffer' was van een hetze tijdens de verkiezingen. Hij werd zowel door links als rechts ongenadig afgemaakt op futiliteiten.
Haha, je kan beter lezen!quote:Off topic: wat heeft die Zwagermans een ongelooflijk irritante stem zeg, die wekelijkse column op BNR gaat door merg en been.
Waarom doen ze dan zo elitair? Die air hang in ieder geval om Baudet en Hiddema.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:14 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Feiten:
Snap je?
Toen de Televaag los ging (waarvan Zwagerman trouwens een aanhangsel is) was anders niets te gek.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:59 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Dit is niet waar.
Hij is de hemel ingeprezen door de pers.
[..]
Haha, je kan beter lezen!
Wie doet er elitair?quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Waarom doen ze dan zo elitair? Die air hang in ieder geval om Baudet en Hiddema.
We blijven altijd de speelbal van grootmachten, daar zullen we mee moeten leven als klein irrelevant landje.quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:02 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Wie doet er elitair?
Ze hebben beide gewoon een opleiding gedaan en kunnen wat.
Dat is merkbaar.
Wat is daar mis mee?
Het lijkt mij belangrijk om intelligente mensen in de regering te hebben.
Anders zullen we voor altijd de speelbal blijven van de EU, Rusland, de USA, etc.
Baudet spreekt de taal van het volk veel beter dan vele anderen daar die in ivoren torentjes leven.quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
We blijven altijd de speelbal van grootmachten, daar zullen we mee moeten leven als klein irrelevant landje.
Ik denk dat iedereen in de kamer zo ongeveer wel 'een opleiding' gedaan/afgerond heeft. Je moet (volgens mij natuurlijk) echter wel de taal van het volk (proberen te) spreken.
zit je me voor sheeple uit te maken?quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:51 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Ik merk dat je het journaal geloofd hebt? Man, bekijk het partijprogramma van de FvD maar eens. Dan zie je dat ik gelijk heb en dat er tegen je gelogen wordt, maar iets zegt mij dat jij dat niet wilt bekijken..
*kuch*brainwashing*kuch*
Lees het programma maar eens echt, bijvoorbeeld de passages over onderwijs, media en economie. Gaat allemaal voor meer overheidscontrole op organisaties die nu redelijk onafhankelijk opereren. Verder staan er meer concrete voorstellen voor meer regelgeving en handhaving in dan voor het afschaffen van regels...quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:56 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je het partijprogramma van de FvD hebt bekeken. Je verwart het met niet-groen extreem recht onder de groen-fascist Jesse Klaver. Die wil de vrijheid van meningsuiting en de persvrijheid opheffen ten bate van zijn nieuwe elite: islamieten.
Baudet niet.
FvD's programma zegt:
Drastische vermindering regulering
Waarborgen privacy
*kuch* brainwashing*kuch*
De Nederlandse staat legt ons ook wetten op. Dat betekent niet dat de Nederlandse staat totalitair is, dan zou elke staat ter wereld totalitair zijn. Je hebt nog steeds niet begrepen wat dat begrip betekent.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:49 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
De EU legt ons wetten op, terwijl wij als volk tegen de EU gestemd hebben in een referendum. Daarbij wil de EU steeds meer en meer macht. Dat is gewoon totalitair. Maar goed, dat is waarschijnlijk tegen dovemansoren gezegd...
Laat ik het zo zeggen, je hebt leugens gehoord over Baudet en droomt hem daardoor totalitair en je hebt leugens gehoord over Klaver en droomt hem daardoor aardig. Je hebt in beide gevallen de feiten niet nagezocht, want anders zou je weten dat het het 100% omgedraaid is én wanneer je met iemand geconfronteerd wordt die dat wel heeft gedaan en jou de feiten vertelt, dan doe je net alsof er iets mis is met die persoon, verklaar je de feiten 'niet waar' en blijf je in je eigen fnatasie ronddwalen.quote:
Je hebt nog steeds niet begrepen wat totalitair inhoudt. Wij, Nederland, hebben tegen de EU gestemd. Toch zijn we er onderdeel van. Dát is totalitair. Ja, ik bedoel die 2 referenda. Ik heb het inderdaan niet over de economische samenwerking.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:05 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
De Nederlandse staat legt ons ook wetten op. Dat betekent niet dat de Nederlandse staat totalitair is, dan zou elke staat ter wereld totalitair zijn. Je hebt nog steeds niet begrepen wat dat begrip betekent.
Alle wetgeving die uit Brussel komt is bekrachtigd door een parlement waar ook jij voor hebt kunnen kiezen. Als de meerderheid van Europa tegen de EU zou zijn, dan had het wel een Europees parlement gekozen dat eurosceptisch is. Dat is niet gebeurd. Europese wetgeving komt dus democratisch tot stand, het tegenovergestelde van totalitaire staat.
Daar komt bij dat Nederland zich nooit in een referendum tegen de EU heeft uitgesproken. De twee referenda die er geweest zijn, gingen over een grondwet en een verdrag. Niet de EU in zijn geheel.
Dat gaat om revolutionaire, criminele en terroristische dingen. Niet over de vrijheid van onderwijs, meningsuiting of de pers. Snap je dat onderscheid?quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Lees het programma maar eens echt, bijvoorbeeld de passages over onderwijs, media en economie. Gaat allemaal voor meer overheidscontrole op organisaties die nu redelijk onafhankelijk opereren. Verder staan er meer concrete voorstellen voor meer regelgeving en handhaving in dan voor het afschaffen van regels...
Het gaat juist wel over het aantasten van de vrijheid van onderwijs, meningsuiting en pers. Waarom zou je die organisaties anders onder controle willen brengen...quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:17 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Dat gaat om revolutionaire, criminele en terroristische dingen. Niet over de vrijheid van onderwijs, meningsuiting of de pers. Snap je dat onderscheid?
Ik verwijs maar even naar wat ik letterlijk in de post die je citeert hebt gezegd. Voor de rest ga ik er niet meer op in, hopeloos geval dit.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:15 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet begrepen wat totalitair inhoudt. Wij, Nederland, hebben tegen de EU gestemd. Toch zijn we er onderdeel van. Dát is totalitair. Ja, ik bedoel die 2 referenda. Ik heb het inderdaan niet over de economische samenwerking.
Dat zal vast.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:14 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, je hebt leugens gehoord over Baudet en droomt hem daardoor totalitair en je hebt leugens gehoord over Klaver
quote:en droomt hem daardoor aardig.
En jij hebt wel de feiten? Dan ga je toch richting de messias status, om maar het pasenlijk te houden.quote:Je hebt in beide gevallen de feiten niet nagezocht, want anders zou je weten dat het het 100% omgedraaid is én wanneer je met iemand geconfronteerd wordt die dat wel heeft gedaan en jou de feiten vertelt, dan doe je net alsof er iets mis is met die persoon, verklaar je de feiten 'niet waar' en blijf je in je eigen fnatasie ronddwalen.
Zei het ene schaap tegen de andere op de vraag of ie lamskebab lekker vond.quote:Zeg eens: "Bééééh". :p
Het gaat niet om onder controle krijgen, het gaat erom de haatcentra eruit te halen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gaat juist wel over het aantasten van de vrijheid van onderwijs, meningsuiting en pers. Waarom zou je die organisaties anders onder controle willen brengen...
Ik zag het ja. Vooral het gebrek aan sluitend bewijs waarop de kamer zich baseert zit hem dwars volgens mij.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:48 schreef Stien_Struis het volgende:
Theo komt nog niet helemaal uit de verf lijkt het wel, voelt zich wat ongemakkelijk daar waarschijnlijk.
I houd vooral van Gyros.quote:Op vrijdag 14 april 2017 11:34 schreef Oscar. het volgende:
En jij hebt wel de feiten? Dan ga je toch richting de messias status, om maar het pasenlijk te houden.
Zei het ene schaap tegen de andere op de vraag of ie lamskebab lekker vond.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 11:30 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik verwijs maar even naar wat ik letterlijk in de post die je citeert hebt gezegd. Voor de rest ga ik er niet meer op in, hopeloos geval dit.
Huiliequote:Op donderdag 13 april 2017 18:23 schreef Elfletterig het volgende:
Zwagerman heeft gewoon een punt. Maar om niet in dezelfde fout te vervallen, ga ik geen hetze tegen GroenLinks creëren, hoe wereldvreemd ik die partij ook vind.
Wél spreek ik mijn zorgen uit over de wijze waarop Baudet wordt gedemoniseerd. Initiatieven uit de categorie Anne Fleur als "laten we Baudet een taart in z'n gezicht gooien" zijn identiek aan hoe het destijds met Pim Fortuyn ging. En we weten hoe dat is afgelopen.
Haha, bamibij moet huilen omdat iemand zegt dat het klopt wat Zwagerman schrijft.quote:
Je wilt, zo begrijp ik, ontkennen dat de retoriek omtrent Baudet als twee druppels water lijkt op hoe het destijds met Fortuyn ging?quote:
Dat hij de grootste intellectueel van Nederland is?quote:Op vrijdag 14 april 2017 13:00 schreef agter het volgende:
Welke leugens worden er dan over Baudet verspreid?
Die taart is een parallel maar voor de rest loopt de vergelijking mank, vind ik. Fortuyn had het destijds een stuk zwaarder te verduren. Het recht van vrije meningsuiting geldt ook voor critici van Baudetquote:Op vrijdag 14 april 2017 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt, zo begrijp ik, ontkennen dat de retoriek omtrent Baudet als twee druppels water lijkt op hoe het destijds met Fortuyn ging?
Je heb niet het vermogen om, los van politieke opvattingen / voorkeuren, gewoon te staan voor de vrije meningsuiting van politici en hun recht op veiligheid?
Benoemen van dingen is exclusief voorbehouden aan de critici van de linkse politiek correcte kliek.quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Die taart is een parallel maar voor de rest loopt de vergelijking mank, vind ik. Fortuyn had het destijds een stuk zwaarder te verduren. Het recht van vrije meningsuiting geldt ook voor critici van Baudet
Waarom gelijk met Fortuyn vergelijken en niet met Zalm?quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt, zo begrijp ik, ontkennen dat de retoriek omtrent Baudet als twee druppels water lijkt op hoe het destijds met Fortuyn ging?
ik was blij dat ik het kon laten vallen ja. Heb achteraf toch meer gehad aan Mandarijn.quote:Op vrijdag 14 april 2017 08:46 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
IK draaf niet door, Oscar draaft door. En daarbij zeggen leraren Latijn dat het goed Latijn is. Ik vermoed dat je zelf geen Latijn kunt en het 'nieuws' napraat?
't NRC is inderdaad een kliek van idioten, maar bewegen zich ook buiten het internet - helaas. Zelfde wat betreft Pauw & Jinek en Buitenhof.quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom gelijk met Fortuyn vergelijken en niet met Zalm?
De retoriek is trouwens totaal niet vergelijkbaar met die van Fortuyn destijds, in het geval van Baudet zijn het idiote internetters namelijk en niet de media.
Ni da Puton hua jian de chum mo yong?quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:57 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ik was blij dat ik het kon laten vallen ja. Heb achteraf toch meer gehad aan Mandarijn.
Op geen enkele wijze torn ik aan het recht op vrije meningsuiting voor critici van Baudet. Er is echter een wezenlijk verschil tussen je mening uiten / andermans mening bekritiseren en datgene dat bij Baudet gebeurt, namelijk hem als fascist framen (demoniseren) en oproepen om hem met taarten te bekogelen (geweld toejuichen).quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Die taart is een parallel maar voor de rest loopt de vergelijking mank, vind ik. Fortuyn had het destijds een stuk zwaarder te verduren. Het recht van vrije meningsuiting geldt ook voor critici van Baudet
Misplaatste slachtofferrol. Los van ieders politieke opvattingen en meningen staat voor mij altijd buiten kijf dat mensen - en zeker politici - hun mening moeten kunnen geven zonder dat ze het mikpunt worden van terreur en bedreiging.quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Benoemen van dingen is exclusief voorbehouden aan de critici van de linkse politiek correcte kliek.
De homeopathische verdunning kan alleen maar daarop slaan.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Thierry Baudet heeft het nooit over ras, dat heeft hij bij Pauw en Jinek nog eens extra benadrukt. Jij bent dus gewoon een leugenaar, want dat weet je inmiddels donders goed.
Laat anders even een paar artikelen zien van reguliere media waarin Baudet als fascist wordt afgeschilderd. 2 is genoeg.quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je heb niet het vermogen om, los van politieke opvattingen / voorkeuren, gewoon te staan voor de vrije meningsuiting van politici en hun recht op veiligheid?
Waarom is "reguliere media" een criterium?quote:Op zaterdag 15 april 2017 03:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat anders even een paar artikelen zien van reguliere media waarin Baudet als fascist wordt afgeschilderd. 2 is genoeg.
Ik heb ze nog niet eerder gezien of gehoord. Veel mensen zijn het niet eens met de standpunten, zienswijze en visies van Baudet. Dat mag allemaal gewoon.quote:Op zaterdag 15 april 2017 03:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom is "reguliere media" een criterium?Feit is dat dergelijke sentimenten aanwezig zijn en dat dergelijke oproepen - laten we Baudet met taart bekogelen - worden gedaan.
Er ontgaat jou wel meer.quote:Op zaterdag 15 april 2017 03:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet eerder gezien of gehoord. Veel mensen zijn het niet eens met de standpunten, zienswijze en visies van Baudet. Dat mag allemaal gewoon.
En als je Baudet serieus wil vergelijken met de wijze waarop Fortuyn werd gedemoniseerd dan lijkt me dat je daar wat meer grond voor hebt dan een paar verloren Twitteraars. Maar blijkbaar niet.
Anders leg je even uit waarom Baudet op dezelfde manier wordt gedemoniseerd als Fortuyn. En dan niet omdat een paar Twitteraars roepen dat Baudet een taart naar z'n hoofd gegooid moet krijgen. Of is dit poging nummer 2123291 om de Calimero uit te hangen?quote:
Anno 2017 oefenen mensen hun invloed via andere kanalen (andere media) uit dan in 2001 / 2002, toen er nog geen Twitter bestond. Ik vind het dus totaal niet boeiend via welk medium het gebeurt, feit is DAT het gebeurt.quote:Op zaterdag 15 april 2017 03:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Anders leg je even uit waarom Baudet op dezelfde manier wordt gedemoniseerd als Fortuyn. En dan niet omdat een paar Twitteraars roepen dat Baudet een taart naar z'n hoofd gegooid moet krijgen. Of is dit poging nummer 2123291 om de Calimero uit te hangen?
Hij zou een verkrachter zijn, wat niet waar is.quote:Op vrijdag 14 april 2017 13:00 schreef agter het volgende:
Welke leugens worden er dan over Baudet verspreid?
Helemaal mee eens, maar evengoed wil ik gezegd hebben dat Klaver de vrijheid van meningsuiting en van de pers op wil heffen ten bate van de islam. Ik vind het een groen-fascist. Daarbij heeft hij banden met ex-leden van de terreurbeweging rara én is er een bom op zijn kantoor gevonden. Iemand als hij moet uit de politiek gehouden worden en zeer nauwlettend in de gaten gehouden worden door de AIVD.quote:Op zaterdag 15 april 2017 02:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op geen enkele wijze torn ik aan het recht op vrije meningsuiting voor critici van Baudet. Er is echter een wezenlijk verschil tussen je mening uiten / andermans mening bekritiseren en datgene dat bij Baudet gebeurt, namelijk hem als fascist framen (demoniseren) en oproepen om hem met taarten te bekogelen (geweld toejuichen).
Ik zou overigens precies dezelfde zorgen uiten als Klaver of Roemer het mikpunt van dit soort oproepen was. Je blijft gewoon met je gore tengels van onze politici af; ongeacht of ze Wilders, Baudet, Kuzu, Klaver, Roemer of Rutte heten.
Het hele eieren eten van oorzaak én gevolg.quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:57 schreef Chewie het volgende:
Waarom gelijk met Fortuyn vergelijken en niet met Zalm?
De retoriek is trouwens totaal niet vergelijkbaar met die van Fortuyn destijds, in het geval van Baudet zijn het idiote internetters namelijk en niet de media.
Als je Twitter als criterium gaat gebruiken dan wordt elk politicus gedemoniseerd. Een beetje politicus staat daarboven..quote:Op zaterdag 15 april 2017 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Anno 2017 oefenen mensen hun invloed via andere kanalen (andere media) uit dan in 2001 / 2002, toen er nog geen Twitter bestond. Ik vind het dus totaal niet boeiend via welk medium het gebeurt, feit is DAT het gebeurt.
En ik hang geen calimero uit; evenmin heb ik op Baudet gestemd. Ik heb slechts aangegeven dat ik het een zorgwekkende ontwikkeling vind.
quote:Op zaterdag 15 april 2017 07:06 schreef BenmaF1 het volgende:
Helemaal mee eens, maar evengoed wil ik gezegd hebben dat Klaver de vrijheid van meningsuiting en van de pers op wil heffen ten bate van de islam. Ik vind het een groen-fascist. Daarbij heeft hij banden met ex-leden van de terreurbeweging rara én is er een bom op zijn kantoor gevonden. Iemand als hij moet uit de politiek gehouden worden en zeer nauwlettend in de gaten gehouden worden door de AIVD.
Bedreigen is schandelijk. Maar wel juist iets waar de aanhang van Baudet zeer bedreven in is. Iets wat jij in je betoogjes uiteraard weer vergeet te benoemen....quote:Op zaterdag 15 april 2017 02:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misplaatste slachtofferrol. Los van ieders politieke opvattingen en meningen staat voor mij altijd buiten kijf dat mensen - en zeker politici - hun mening moeten kunnen geven zonder dat ze het mikpunt worden van terreur en bedreiging.
De hetze tegen Baudet is zorgwekkend, omdat het bij Fortuyn ook zo begon. We weten hoe dat is afgelopen. En ik zou hetzelfde vinden als deze hetze tegen Klaver of Roemer was gericht.
Correct. Maar dat besef gaat natuurlijk nooit doordringen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 09:52 schreef Hexagon het volgende:
Baudet zegt ook gewoon dingen die je als fascistisch kunt definieren. Dus in die zin is het geen demonisering.
Jij vindt het vermakelijk dat iemand met zeer sterke terroristische banden én waarbij opkantoor een bom is gevonden én die grote steun uitspreekt voor de islam én vrijheid van meningsuiting é de persvrijheid op wil heffen in onze regering komt?quote:
quote:Op zaterdag 15 april 2017 09:52 schreef Hexagon het volgende:
Baudet zegt ook gewoon dingen die je als fascistisch kunt definieren. Dus in die zin is het geen demonisering.
Het gaat nooit doordringen omdat het niet waar is. Dat iets is op te vatten als fascistisch, maakt het niet fascistisch. En het bijzonderste hieraan is dat Klaver openlijk fascistisch is én banden met een terreurbeweging heeft én een bom op zijn kantoor is gevonden en dat dat niet doordringt bij jullie.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct. Maar dat besef gaat natuurlijk nooit doordringen.
oké, maar dan wordt elke politicus aangepakt.quote:Op zaterdag 15 april 2017 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Anno 2017 oefenen mensen hun invloed via andere kanalen (andere media) uit dan in 2001 / 2002, toen er nog geen Twitter bestond. Ik vind het dus totaal niet boeiend via welk medium het gebeurt, feit is DAT het gebeurt.
En ik hang geen calimero uit; evenmin heb ik op Baudet gestemd. Ik heb slechts aangegeven dat ik het een zorgwekkende ontwikkeling vind.
Dit.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:57 schreef Oscar. het volgende:
[..]
oké, maar dan wordt elke politicus aangepakt.
Zijn we daar ook weer over uit.
Kom eens met wat voorbeelden van die bedreigingen dan, als ze er zo bedreven in zijn moet je makkelijk een paar bedreigingen kunnen laten zien toch? Of doel je op Anne Fleur waar geen enkel bewijs voor is geleverd dat ze bedreigd is en al helemaal niet door wie (laat staan dat te achterhalen is op welke partij diegene gestemd heeft). Als Anne Fleur bedreigd is en moet onderduiken zou je toch zeggen dat ze aangifte zal doen, dat heeft ze niet gedaan.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bedreigen is schandelijk. Maar wel juist iets waar de aanhang van Baudet zeer bedreven in is. Iets wat jij in je betoogjes uiteraard weer vergeet te benoemen....
Dat mens inderdaad. Maar er zijn meerdere voorbeelden langsgekomen, heb ik je ook al eerder op gewezen. Bijvoorbeeld een columnist van een lokaal krantje die thuis geïntimideerd werd omdat e in het publiek van een talkshow zat.quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:44 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Kom eens met wat voorbeelden van die bedreigingen dan, als ze er zo bedreven in zijn moet je makkelijk een paar bedreigingen kunnen laten zien toch? Of doel je op Anne Fleur waar geen enkel bewijs voor is geleverd dat ze bedreigd is en al helemaal niet door wie (laat staan dat te achterhalen is op welke partij diegene gestemd heeft). Als Anne Fleur bedreigd is en moet onderduiken zou je toch zeggen dat ze aangifte zal doen, dat heeft ze niet gedaan.
In een notendop.quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:31 schreef nostra het volgende:
Ha, het is weer tijd voor een FvD-versus-links topic.
Blinde fanboys van de ene kant die blinde fanboys van de andere kant verwijten blinde fanboy te zijn.
Ik vraag om concrete voorbeelden van die bedreigingen, niet je eigen interpretatie dat het wel logisch zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat mens inderdaad. Maar er zijn meerdere voorbeelden langsgekomen, heb ik je ook al eerder op gewezen. Bijvoorbeeld een columnist van een lokaal krantje die thuis geïntimideerd werd omdat e in het publiek van een talkshow zat.
En als je een een beetje nadenkt is het toch ook niet meer dan logisch? Immers overal op het internet is de aanhang van Baudet nogal fanatiek en agressief ingesteld. Dan is het toch ook niet vreemd dat uit die woede bedreigingen voortkomen? Als je kijkt wat ik hier al naar mijn hoofd geslingerd krijg, dan zullen mensen die openlijk commentaar hebben nog veel meer te verduren hebben...
Roepen dat je tegen rassenvermenging bent is gewoon fascistische praat. Daar kan ik helaas weinig aan veranderen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:53 schreef BenmaF1 het volgende:
Het gaat nooit doordringen omdat het niet waar is. Dat iets is op te vatten als fascistisch, maakt het niet fascistisch. En het bijzonderste hieraan is dat Klaver openlijk fascistisch is én banden met een terreurbeweging heeft én een bom op zijn kantoor is gevonden en dat dat niet doordringt bij jullie.
*kuch* brainwashing*kuch*
Ik heb gelukkig geen inzage in de politiedossiers. En de moderatie hier verwijdert gelukkig de ergste ellende.quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:52 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik vraag om concrete voorbeelden van die bedreigingen, niet je eigen interpretatie dat het wel logisch zou moeten zijn.
Er is geen aangifte gedaan dus die politiedossiers zijn er niet. Die agressie herken ik niet zo eigenlijk. Soms wordt er geagiteerd gereageerd op je denigrerende posts in het FvD topic, maar als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren en niet het slachtoffer uit gaan hangen zoals je nu doet.quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig geen inzage in de politiedossiers. En de moderatie hier verwijdert gelukkig de ergste ellende.
Maar zie je zelf ook niet dat de Baudetaanhang nogal agressief is ingesteld? Dat valt immers nogal op...
Dat jij de agressie niet zo herkent snap ik welquote:Op zaterdag 15 april 2017 12:02 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Er is geen aangifte gedaan dus die politiedossiers zijn er niet. Die agressie herken ik niet zo eigenlijk. Soms wordt er geagiteerd gereageerd op je denigrerende posts in het FvD topic, maar als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren en niet het slachtoffer uit gaan hangen zoals je nu doet.
Je hebt dus geen concrete voorbeelden van die bedreigingen, dan kunnen we vooralsnog een streep door die bewering van je zetten.quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij de agressie niet zo herkent snap ik wel. En als het enkel tegen mij was zou ik er ook geen probleem van maken. Echter iedereen die het durft vraagtekens te plaatsen bij de plannen en uitspraken wordt nogal agressief bejegend door de aanhang. En niet alleen hier maar ook op twitter (vol trots naar gelinkt door een crewlid van deze site) en Facebook. Dat het aan mij zou liggen is dus veel en veel te veel eer...
Weer die obsessie om het allemaal bij mij neer te willen leggen...quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:29 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Je hebt dus geen concrete voorbeelden van die bedreigingen, dan kunnen we vooralsnog een streep door die bewering van je zetten.
Vraagtekens en kritiek is geen enkel probleem, het is de manier waarop je de discussie aan gaat en dat weet je zelf dondersgoed. Het is al meedere keren aangegeven waar men zich aan stoort aan je posts, je blijft met die denigrerende toon doorgaan en dan verwacht je dat ze daar normaal op reageren.
Als je dat achterwege laat zal je zien dat er wel gediscusssierd kan worden, maar ik weet ook wel dat ik tegen een muur praat en je door blijft gaan met termen als clubje, de serieuze partijen, helden, fans enzovoorts en als mensen daar geirriteerd op reageren kruip je in de slachtofferrol dat ze zo agressief zijn. Ik vind het tenenkrommend gedrag van je. Dit is ook het laatste wat ik er over te zeggen heb. Doe ermee wat je wil.
Jawel, want Baudet wordt niet gedemoniseerd. Mensen zijn het niet met hem eens, dat mag gewoon. Die paar Twitteraars die van alles vinden zeggen niet zoveel.quote:Op zaterdag 15 april 2017 04:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lol bij wie? Geert?quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:53 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Wat is je naam en waar woon je?
Dan zal ik melding maken van je.
Dat heeft hij niet gezegd...quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Roepen dat je tegen rassenvermenging bent is gewoon fascistische praat. Daar kan ik helaas weinig aan veranderen.
Je vindt het niet relevant dat iemand die openlijk groen-fascistisch is én banden met een terreurbeweging heeft én waar een bom op het kantoor gevonden is in de regering komt???quote:En ik heb verder niks met Klaver dus wat dat modepoppetje allemaal doet vind ik niet zo relevant.
Waar doelt-ie dan op met termen als homeopathische verdunning?quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:57 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Dat heeft hij niet gezegd...
*kuch*brainwashing*kuch*
Alleen al omdat Bidet's aanhang er zo enorm agressief van gaat schuimbekken hoop ik dat ze heel lang in de regering zullen blijven, mocht het zover komen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:57 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
*kuch*brainwashing*kuch*
[..]
Je vindt het niet relevant dat iemand die openlijk groen-fascistisch is én banden met een terreurbeweging heeft én waar een bom op het kantoor gevonden is in de regering komt???
Hij heeft zelf gezegd dat hij daarmee de samenhang en kracht en veiligheid van onze samenleving bedoelde. Daarna heeft hij afstand genomen van zijn woordkeus.quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar doelt-ie dan op met termen als homeopathische verdunning?
Waar en hoe heeft-ie dat gedaan?quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:12 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Hij heeft zelf gezegd dat hij daarmee de samenhang en kracht en veiligheid van onze samenleving bedoelde. Daarna heeft hij afstand genomen van zijn woordkeus.
Omdat jij een naam niet juist kunt spellen hoop jij dat iemand met terroristische banden, waarbij een bom op zijn kantoor is gevonden, die zowel de pers- als meningsuiting wil opschorten én die vierkant acher de islam staat lang in onze regering hebben???quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen al omdat Bidet's aanhang er zo enorm agressief van gaat schuimbekken hoop ik dat ze heel lang in de regering zullen blijven, mocht het zover komen.
Op tv bij een interview.quote:
Je werkt bij de AIVD?quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:24 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Omdat jij een naam niet juist kunt spellen hoop jij dat iemand met terroristische banden, waarbij een bom op zijn kantoor is gevonden, die zowel de pers- als meningsuiting wil opschorten én die vierkant acher de islam staat lang in onze regering hebben???
Sta je al bekend als terrorist, of moet ik je op die lijst laten zetten?
OK, bij deze hoeven we jou dus écht niet meer serieus te nemen, voor zover iemand dat al deed...quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:24 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Sta je al bekend als terrorist, of moet ik je op die lijst laten zetten?
Dan zijn er wel heel erg veel fascist als je dat criterium aanhoudtquote:Op zaterdag 15 april 2017 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Roepen dat je tegen rassenvermenging bent is gewoon fascistische praat. Daar kan ik helaas weinig aan veranderen.
Dat kan dan ook op een normale toon, zonder beladen termen als nazi en fascist te gebruiken.quote:Op zaterdag 15 april 2017 03:37 schreef Xa1pt het volgende:Ik heb ze nog niet eerder gezien of gehoord. Veel mensen zijn het niet eens met de standpunten, zienswijze en visies van Baudet. Dat mag allemaal gewoon.
Het ging wel degelijk de kant van Fortuyn op, gelukkig werd het op een gegeven moment een beetje weer de kop in gedrukt toen AnneFleur zichzelf belachelijk maakte bij Pauw.quote:Op zaterdag 15 april 2017 03:44 schreef Xa1pt het volgende:
Anders leg je even uit waarom Baudet op dezelfde manier wordt gedemoniseerd als Fortuyn. En dan niet omdat een paar Twitteraars roepen dat Baudet een taart naar z'n hoofd gegooid moet krijgen.
Welnee. Is een BNW-user.quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
OK, bij deze hoeven we jou dus écht niet meer serieus te nemen, voor zover iemand dat al deed...
"Homeopathische verdunning" dat is een regelrechte aanval op rassenvermenging. En feitelijk bemoeit hij zich dus met ieders partnerkeuze. En dat is onderdeel van het fascistische gedachtengoed.quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:57 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
*kuch*brainwashing*kuch*
Voor mijn mening over Baudet is dat niet relevant nee.quote:Je vindt het niet relevant dat iemand die openlijk groen-fascistisch is én banden met een terreurbeweging heeft én waar een bom op het kantoor gevonden is in de regering komt???
Kijk zelf maar.quote:
Ook voor jou:quote:Op zaterdag 15 april 2017 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Homeopathische verdunning" dat is een regelrechte aanval op rassenvermenging. En feitelijk bemoeit hij zich dus met ieders partnerkeuze. En dat is onderdeel van het fascistische gedachtengoed.
Ik ben blij dat je dat verduidelijkt. En mbt je mening over Klaver?quote:Voor mijn mening over Baudet is dat niet relevant nee.
1) https://en.wikipedia.org/wiki/Green-Fascismquote:Op zaterdag 15 april 2017 14:42 schreef Harmankardon het volgende:
Deze discussie is sws zinloos maar helemaal als je niet discussieert op basis van een sluitende definitie van wat fascisme is, want op basis van want ik hier lees dan lopen er veel fascisten rond in de politiek
Ons een of andere leitkultur willen opleggen is ook onderdeel van het fascism.quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:09 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Kijk zelf maar.
Waardevolste opmerking:
Misschien is hethandig voor de komende 4 jaar om je woorden zo te kiezen dat mensen je begrijpen (of woorden van gelijke strekking).
[..]
Ook voor jou:
[..]
Ik ben blij dat je dat verduidelijkt. En mbt je mening over Klaver?
[..]
1) https://en.wikipedia.org/wiki/Green-Fascism
2) https://en.wikipedia.org/wiki/Fascism
Therefore, Klaver is a green-fascist, Baudet is not a fascist.
Sluitende definities?
Overigens is de definite van fascisme momenteel aan het veranderen; mede door het stuk van Umberto Eco (Ur-Fascism); waarin hij een definitie probeert te maken waarbinnen alle vormen van totalitaire extreem rechtse systemen vallen en als fascisme benoemd worden. Het is een interessant stuk, maar ik vind het een beetje gekunsteld.
Ik heb het gevoel dat mensen die roepen dat hij "net als Pim" wordt gedemoniseerd die periode helemaal niet hebben meegemaakt. Totaal andere orde in een totaal andere maatschappelijke setting.quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, want Baudet wordt niet gedemoniseerd. Mensen zijn het niet met hem eens, dat mag gewoon. Die paar Twitteraars die van alles vinden zeggen niet zoveel.
Uiteraard maar ze wentelen zich nu eenmaal bijzonder graag in de slachtofferrol. Dat zie je bij deze partij en haar aanhang heel sterk. Ze voelen zich altijd onheus bejegend en onterecht benadeeld.quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:54 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mensen die roepen dat hij "net als Pim" wordt gedemoniseerd die periode helemaal niet hebben meegemaakt. Totaal andere orde in een totaal andere maatschappelijke setting.
Je zit weer moedwillig de boel te verdraaien denk ik?quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ons een of andere leitkultur willen opleggen is ook onderdeel van het fascism.
Verder is Baudet volgens jouw definities ook een fascist. Hij werkt immers samen met iemand die fascisten verdedigt in de rechtszaal. Dus als je Klaver op zijn samenwerkingspartners gaat beoordelen kan dat met Baudet ook.
Ik wil je deze graag aanraden CC:quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:54 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat mensen die roepen dat hij "net als Pim" wordt gedemoniseerd die periode helemaal niet hebben meegemaakt. Totaal andere orde in een totaal andere maatschappelijke setting.
Andersom remlof. Ik baseer me op de feiten. Mensen die hetzelfde beweren als jij missen raakvlak met de werkelijkheid. Als ik jou was zou ik aan ChrisCarter vragen hoe je een alu hoedje moet maken..quote:Op zaterdag 15 april 2017 16:18 schreef remlof het volgende:
Als je Klaver een fascist noemt en tegelijkertijd ontkent dat Baudet er een is ben je wel behoorlijk van het padje af
Hoe is dat op welke manier een inhoudelijke reactie?quote:
Jouw beide bijdragen hier zijn niet inhoudelijk en zijn gewoon getrol van je.quote:Op zaterdag 15 april 2017 16:33 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Hoe is dat op welke manier een inhoudelijke reactie?
Het is weldegelijk zo. De politieke arena is verhard, ook jan met de pet kan nu via social media elke hersenscheet nagenoeg ongefilterd uitzenden.
Dat maakt iets nog geen hetze.
Sterker nog, FvD en dus Baudet hebben voor een nieuwe partij uitzonderlijk veel normale media aandacht gehad. Dat heeft ze zetels opgeleverd.
Toch is het wel gewoon zo. Baudet staat vrij ver af van jan met de pet. Hij denkt zelf van niet. Het goede voorbeeld hiervan was zijn opening in Latijn. Dat heeft hij niet nodig zou je denken; laat inhoud de plaats van de vorm overnemen.quote:
Twitter is onderdeel van het openbare, publieke debat. Een politicus die Twitter en dergelijke negeert, leeft nog in de 20e eeuw.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:14 schreef keste010 het volgende:
[..]
Als je Twitter als criterium gaat gebruiken dan wordt elk politicus gedemoniseerd. Een beetje politicus staat daarboven..
Ik zie Baudet om de haverklap in de extreem-rechtse hoek geduwd worden. Enkele voorbeelden staan in dit artikel: https://www.rtlz.nl/opini(...)r-voor-karaktermoordquote:Op zaterdag 15 april 2017 12:47 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, want Baudet wordt niet gedemoniseerd. Mensen zijn het niet met hem eens, dat mag gewoon. Die paar Twitteraars die van alles vinden zeggen niet zoveel.
Turken en Marokkanen in Nederland trouwen massaal met iemand van de eigen nationaliteit, die dikwijls ook nog eens uit het land van herkomst wordt ingevlogen. Ik hoor niemand een krimp geven.quote:Op zaterdag 15 april 2017 14:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
"Homeopathische verdunning" dat is een regelrechte aanval op rassenvermenging. En feitelijk bemoeit hij zich dus met ieders partnerkeuze. En dat is onderdeel van het fascistische gedachtengoed.
[..]
Voor mijn mening over Baudet is dat niet relevant nee.
Ik heb iets gemist, geloof ik? Welke GroenLinks-politici zijn door FvD-aanhangers bedreigd?quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bedreigen is schandelijk. Maar wel juist iets waar de aanhang van Baudet zeer bedreven in is. Iets wat jij in je betoogjes uiteraard weer vergeet te benoemen....
http://www.watbetekenthet.nl/wat-betekent-hetze/quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:00 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Toch is het wel gewoon zo. Baudet staat vrij ver af van jan met de pet. Hij denkt zelf van niet. Het goede voorbeeld hiervan was zijn opening in Latijn. Dat heeft hij niet nodig zou je denken; laat inhoud de plaats van de vorm overnemen.
De partijpunten (en ik ben zelf een rechtse rukker) zijn ook niet echt je van het, waarbij toch echt wordt gesuggereerd dat rassenmenging niet goed is.
Ik zal niet zo ver gaan om hem een fascist te noemen. Klaver vind ik een linkspopulist met grote woorden maar weinig resultaat, een soort Pokemon Go in politieke vorm.
Maar de term hetze is tegenwoordig wel echt aan inflatie onderhevig zeg.
Nee, feit is dat Baudet voldoet aan bijna alle kenmerken van het klassieke fascisme. En daarbij ook nog uit de rassenleer van de nazi's put. Veel fouter kan bijna niet.quote:Op zaterdag 15 april 2017 16:28 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Andersom remlof. Ik baseer me op de feiten. Mensen die hetzelfde beweren als jij missen raakvlak met de werkelijkheid. Als ik jou was zou ik aan ChrisCarter vragen hoe je een alu hoedje moet maken..
Mensen slaan gauw door in wat ze fascistisch / racistisch noemen. Dat ging bij Fortuyn precies zo. Als je nu, 15-16 jaar later, terugkijkt naar wat Fortuyn werkelijk zei en vond, was het lang niet zo extreem als toen werd voorgesteld. "U bent een minderwaardig mens", zei Marcel van Dam destijds.quote:Op zaterdag 15 april 2017 09:52 schreef Hexagon het volgende:
De bedoeling was goed, maar er zijn 8 pagina's met valse beschuldigingen tegen Baudet en goedpraterij over Klaver geplaatst. Er is geen gesprek op gang gekomen over waarom de media klaver zo ophemelt en een hetze tegen baudet begonnen is, maar er is wel 8 pagina's bewijs geleverd.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Leuk topic. Gaat 'ie nou over Baudet en Co of is het gewoon een verzameling jij bakken?
Dit is niet waar.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, feit is dat Baudet voldoet aan bijna alle kenmerken van het klassieke fascisme. En daarbij ook nog uit de rassenleer van de nazi's put. Veel fouter kan bijna niet.
Baudet is antidemocratisch, antiliberaal en anti-intellectueel ja? Grappig. Ik moet hem ook nog zien oproepen een eindoplossing te verzinnen voor het ''xxx probleem'' of uberhaupt het oproepen dat een ras superieur is aan het andere en dat daarom gewelddadige acties geoorloofd zijn.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, feit is dat Baudet voldoet aan bijna alle kenmerken van het klassieke fascisme. En daarbij ook nog uit de rassenleer van de nazi's put. Veel fouter kan bijna niet.
Als jij er dit soort gedachten op na houdt dan denk ik dat je niet geschikt bent als moderator in een subforum als POL, misschien is er wel een vacature in KLBquote:Op zaterdag 15 april 2017 15:43 schreef Hexagon het volgende:
Ons een of andere leitkultur willen opleggen is ook onderdeel van het fascism.
Verder is Baudet volgens jouw definities ook een fascist. Hij werkt immers samen met iemand die fascisten verdedigt in de rechtszaal. Dus als je Klaver op zijn samenwerkingspartners gaat beoordelen kan dat met Baudet ook.
Veel moslims voldoen ook aan veel kenmerken van het klassieke fascisme.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:25 schreef remlof het volgende:
Ook dat begon klein natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 april 2017 15:54 schreef ChrisCarter het volgende:
Überhaupt is een (poging) tot karaktermoord op politici walgelijk. Dat is bij Fortuyn wel (letterlijk) verder gegaan dan dat, maar de trend om alles en iedereen die je niet aanstaat maar uit te maken voor (groen)facsist, gutmensch of nazi begint me echt de keel uit te komen.quote:
Als je een mening over rassenvermenging hebt dan kan het niet anders dat je je bemoeit met partnerkeuzes. Je wilt immers raszuiverheid dus keur je gemengde huwelijken af.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Turken en Marokkanen in Nederland trouwen massaal met iemand van de eigen nationaliteit, die dikwijls ook nog eens uit het land van herkomst wordt ingevlogen. Ik hoor niemand een krimp geven.
Overigens is een mening geven over rassenvermenging niet hetzelfde als je actief bemoeien met andermans partnerkeuze. Een politicus moet algemene ontwikkelingen in de samenleving mogen opmerken en benoemen.
Ja, dan blert er plotseling niemand over rassenverminging.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
Turken en Marokkanen in Nederland trouwen massaal met iemand van de eigen nationaliteit, die dikwijls ook nog eens uit het land van herkomst wordt ingevlogen. Ik hoor niemand een krimp geven.
Mening = niet bemoeien met. Dat zou namelijk inhouden dat een conservatieve moslim zich ook wil bemoeien met wie met wie trouwt. Nou ja, de grap is dat 'ie dat ook wil.. maar gelukkig leven we in een vrij land waar die moslim die mening mag hebben en die Baudet ook. Ook in de politiek.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je een mening over rassenvermenging hebt dan kan het niet anders dat je je bemoeit met partnerkeuzes. Je wilt immers raszuiverheid dus keur je gemengde huwelijken af.
En die turken waarover je het hebt roeptoeteren in ieder geval niet met die mening in de politiek.
En van die mening mag ik toch ook weer het mijne vinden?quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mening = niet bemoeien met. Dat zou namelijk inhouden dat een conservatieve moslim zich ook wil bemoeien met wie met wie trouwt. Nou ja, de grap is dat 'ie dat ook wil.. maar gelukkig leven we in een vrij land waar die moslim die mening mag hebben en die Baudet ook. Ook in de politiek.
Even de puntjes op de i: ik noem enkel Klaver een groen-fascist van de Nederlandse politici. En dat omdat hij het is. Niet omdat hij uit de toon valt. Ik ben het met je opmerking eens.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Überhaupt is een (poging) tot karaktermoord op politici walgelijk. Dat is bij Fortuyn wel (letterlijk) verder gegaan dan dat, maar de trend om alles en iedereen die je niet aanstaat maar uit te maken voor (groen)facsist, gutmensch of nazi begint me echt de keel uit te komen.
Je ziet het in meer of mindere mate weer gebeuren bij figuren die wat afwijken van de norm zoals een Klaver of Baudet.
Tuurlijk, dat is het grote goed wat wij vrijheid van meningsuiting noemen. Hij kan zoveel willen, zulke voorstellen komen nooit door de tweede kamer. Dat is meteen de reden dat een partij als DENK discutabel is, maar niet bepaald gevaarlijk. Voorlopig althans, ondanks hun overduidelijke anti NL mentaliteit. Het enige waar je bij DENK vraagtekens bij kan zetten is de eventuele lange arm van Ankara, maar dat is een hele andere discussie.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En van die mening mag ik toch ook weer het mijne vinden?
Bovendien van een politicus die zich er negatief over uitspreekt kun je mogelijk verwachten dat hij er ook wat aan wil doen
Baudet heeft het daar dus niet over. Het gaat om de manier van leven in Nederland. Dat heb ik je al laten zien. Niet gekeken?quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als je een mening over rassenvermenging hebt dan kan het niet anders dat je je bemoeit met partnerkeuzes. Je wilt immers raszuiverheid dus keur je gemengde huwelijken af.
En die turken waarover je het hebt roeptoeteren in ieder geval niet met die mening in de politiek.
Ja maar het gaat in op wat Elfletterig zegt.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:44 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Baudet heeft het daar dus niet over. Het gaat om de manier van leven in Nederland. Dat heb ik je al laten zien. Niet gekeken?
Maar dat maakt hem niet fascistisch. Het CDA heeft een light boodschap van het behouden van de Nederlandse cultuur afgespeeld de afgelopen campagne, tot het zingen aan het Wilhelmus aan toe. Dat is ook geen fascisme.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar het gaat in op wat Elfletterig zegt.
Maar ook het vanuit de politiek willen opleggen van een bepaalde cultuur als statisch, is wel iets waar fascisten erg van houden.
Mwah, je kunt niet alles op justitie afschuiven op de ministers.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Een kleine partij roept wat, wordt compleet uit z'n verband getrokken en het volk gaat weer los. Ondertussen hebben 4 jaar achter de rug waarbij de grootste partij steeds maar weer incompetente ministers aanleverde
Mee eens, daar wordt de laatste tijd veel te makkelijk mee rondgestrooid met die termen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Maar dat maakt hem niet fascistisch. Het CDA heeft een light boodschap van het behouden van de Nederlandse cultuur afgespeeld de afgelopen campagne, tot het zingen aan het Wilhelmus aan toe. Dat is ook geen fascisme.
Dat woordje, samen met nazi, discriminatie en wellicht wegkijker zijn wel de meest overused en aan inflatie onderhevige woorden van de afgelopen tijd. Je wint er niets mee als je ergens een labeltje op plakt.
Ik schuif het niet af op de ministers, ik reken ze af op hun eigen fouten. Dat het ministerie van justitie een pleuriszooi is, is overduidelijk. Dat komt overigens óók al door onze VVD vrinden.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:58 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah, je kunt niet alles op justitie afschuiven op de ministers.
Dat complete ministerie en het OM zijn behoorlijk verrot, daar moet eens flink de bezem door.
[..]
Mee eens, daar wordt de laatste tijd veel te makkelijk mee rondgestrooid met die termen.
Op een gegeven moment verliest het dan ook kracht en halen mensen dan de schouders op.
"oh ik ben een racist volgens jou ?" lekker belangrijk
Joh je meent het. Juist omdat ik de betekenis ken kan ik zeggen dat jouw stellingname onjuist is. Er is geen hetze tegen Baudet gaande.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:23 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
http://www.watbetekenthet.nl/wat-betekent-hetze/
het – ze, («Duits), de -woord (vrouwelijk), hetzes, hardnekkige vervolging; jacht; gestook, kwaadaardige campagne tegen iets of iemand
klopjacht
gestook, jacht
Q.E.D.
Het maakt niet uit waar het op in gaat, het is niet waar!quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar het gaat in op wat Elfletterig zegt.
Dat is niet wat hij doet. Hij wil alleen dat onze cultuur niet verdrongen wordt door een andere omdat ons geleerd wordt dat onze cultuur niet goed is...zoals Erdogan bedoelt.quote:Maar ook het vanuit de politiek willen opleggen van een bepaalde cultuur als statisch, is wel iets waar fascisten erg van houden.
Het is bewezen aan de hand van je eigen reactie. Je bent zo van je gelijk over Klaver en Baudet overtuigt door de media dat je de feiten die je gepresenteerd worden ontkent en gewoon doorgaat met die propaganda te herhalen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:16 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Joh je meent het. Juist omdat ik de betekenis ken kan ik zeggen dat jouw stellingname onjuist is. Er is geen hetze tegen Baudet gaande.
Hoe kom je erbij dat mijn beeld hierover door "de media" is bepaald?quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:20 schreef BenmaF1 het volgende:
Het is bewezen aan de hand van je eigen reactie. Je bent zo van je gelijk over Klaver en Baudet overtuigt door de media dat je de feiten die je gepresenteerd worden ontkent en gewoon doorgaat met die propaganda te herhalen.
Nogmaals:
Q.E.D.
Ik zeg niet dat een politicus Twitter moet negeren, maar debielen op Twitter wel..quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Twitter is onderdeel van het openbare, publieke debat. Een politicus die Twitter en dergelijke negeert, leeft nog in de 20e eeuw.
Knap, zoveel onzin in 1 zin.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:53 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Jij vindt het vermakelijk dat iemand met zeer sterke terroristische banden én waarbij opkantoor een bom is gevonden én die grote steun uitspreekt voor de islam én vrijheid van meningsuiting é de persvrijheid op wil heffen in onze regering komt?
Je veroordeelt het allemaal maar....quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, geloof ik? Welke GroenLinks-politici zijn door FvD-aanhangers bedreigd?
Zoals ik eerder (onder meer ook in dit topic) al schreef, veroordeel ik elke bedreiging van politici, ongeacht of het mikpunt luistert naar de naam Baudet, Wilders, Klaver, Pechtold of Rutte. Politici bedreigen is altijd fout.
Heb je het überhaupt gelezen? Degene die stevige woorden naar Baudet uitte is ook weer een stroom aan dat soort ellende ten deel gevallen. De vergelijking met Fortuyn slaat gewoonweg helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zie Baudet om de haverklap in de extreem-rechtse hoek geduwd worden. Enkele voorbeelden staan in dit artikel: https://www.rtlz.nl/opini(...)r-voor-karaktermoord
Gelukkig ben jij de koning in deze 'discussie', met al je goede argumenten.quote:Op zaterdag 15 april 2017 19:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De vergelijking met Fortuyn slaat gewoonweg helemaal nergens op.
Luister, als je de vergelijking met Fortuyn wilt maken omdat een paar figuren op Twitter wat roepen ben je nodeloos aan het overdrijven. Vrijwel iedere politicus die een beetje bekendheid geniet krijgt veel shit naar z'n hoofd geslingerd in de vorm van bedreigingen en scheldpartijen. Dat is vandaag de dag vrij normaal en dus ook geen criterium om te spreken over 'demoniseren'. Daarvan kun je geen spreken als je geen krant open kunt slaan zonder allerlei negatieve berichtgeving over Baudet te lezen en Baudet aan de lopende band wordt vergeleken met Mussolini, Hitler, Himmler, et cetera.quote:Op zaterdag 15 april 2017 19:52 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij de koning in deze 'discussie', met al je goede argumenten.![]()
Uhu, 'vrij normaal'.quote:Op zaterdag 15 april 2017 19:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is vandaag de dag vrij normaal en dus ook geen criterium om te spreken over 'demoniseren'.
Ja, voor politici is dat vrij normaal. Klaver en Pechtold krijgen dezelfde ellende over zich heen.quote:
Nee, Fortuyn werd in kranten op regelmatige basis vergeleken met Himmler, Hitler en Mussolini. En niet door onbekende columnisten, maar door prominente journalisten en collega's. Dat is demoniseren.quote:Tis een mongooltje eerste klas, maar hij wordt wel degelijk gedemoniseerd. Hetzelfde gebeurde met Fortuyn, alles toen was social media nog niet zo groot.
Jij stemt op GroenLinks, toch?quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, voor politici is dat vrij normaal. Klaver en Pechtold krijgen dezelfde ellende over zich heen.
[..]
Nee, Fortuyn werd in kranten op regelmatige basis vergeleken met Himmler, Hitler en Mussolini. En niet door onbekende columnisten, maar door prominente journalisten en collega's. Dat is demoniseren.
Misschien dat Hyves in die tijd net een beetje bekend werd.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef Copycat het volgende:
Ten tijde van Fortuyn bestond social media amper. Je had fora en reactievelden, dat was het wel zo'n beetje.
Krabbelfacistenplaatjesquote:Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef Copycat het volgende:
Ten tijde van Fortuyn bestond social media amper. Je had fora en reactievelden, dat was het wel zo'n beetje.
Waar kan ik dat terug vinden?quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef BoneThugss het volgende:
Ik heb het nagezocht, Klaver krijgt echt veel minder shit over zich heen. Of dat terecht is laat ik in het midden.
Nope. Begon in 2004.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:07 schreef BoneThugss het volgende:
Misschien dat Hyves in die tijd net een beetje bekend werd.
Precies. En de toon was zelfs vergeleken met nu echt veel agressiever naar Fortuyn toe.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef Copycat het volgende:
Twittter.quote:
CC, begrijp me niet verkeerd, ik wil je graag op je woord vertrouwen, maar je postgeschiedenis en inaccurate verklaringen over Baudet en FvD maken dat erg moeilijk. Daar komt bij dat je bronnen niet leest, moeite hebt met intellectuele begrippen en slimmere mensen uitmaakt voor 'elitair' en 'niet volks'. Ik kan niet zeggen dat er ook maar iets is waar ik je woord voor zal nemen. Zelfs ALS je hem inderdaad kent, sterkt je oordeel me eerlijk gezegd alleen maar in mijn feiten.quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:27 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat mijn beeld hierover door "de media" is bepaald?
Ik heb al eens eerder contact met Baudet gehad nog voor FvD dus ik ken de man wel een beetje.
Klaver vind ik een popie jopie en Groenlinks is niet mijn partij maar een fascist haal ik er ook niet uit. Ik heb nog gezocht maar het staat niet in het partijprogramma van ze dat de persvrijheid wegmoet.
Als je je in de politieke arena begeeft wordt je doorgelicht. Dat is bij iedereen, niet alleen bij Baudet.
Of is er bijvoorbeeld niks gemeld mbt DENK bijvoorbeeld? Snap je?
Dat is de waarheid inderdaad.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik heb het nagezocht, Klaver krijgt echt veel minder shit over zich heen. Of dat terecht is laat ik in het midden.
Ik reageerde meer op die user z'n opmerking.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:11 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Dat is de waarheid inderdaad.
En het punt is niet of dat terecht is of niet,
maar wat ervoor nodig is om dat voor elkaar te krijgen!
Feitelijk krijgt hij wel heel erg veel meer over zich heen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:08 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Baudet krijgt niet meer of minder stront over zich heen dan een Pechtold of Klaver bijvoorbeeld.
Begreep ik, maar ik hoopte toch nog met 1 persoon on topic te komen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:12 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik reageerde meer op die user z'n opmerking.
Weet je benmaf1. Laat maar zitten. Blijkbaar kun je zodra je mijn username ziet niet meer inhoudelijk reageren. Jammer want ik vind het algemene onderwerp best het bespreken waard. Vooral het overmatige gebruik van het woord "hetze" in onze maatschappij.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:09 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
CC, begrijp me niet verkeerd, ik wil je graag op je woord vertrouwen, maar je postgeschiedenis en inaccurate verklaringen over Baudet en FvD maken dat erg moeilijk. Daar komt bij dat je bronnen niet leest, moeite hebt met intellectuele begrippen en slimmere mensen uitmaakt voor 'elitair' en 'niet volks'. Ik kan niet zeggen dat er ook maar iets is waar ik je woord voor zal nemen. Zelfs ALS je hem inderdaad kent, sterkt je oordeel me eerlijk gezegd alleen maar in mijn feiten, eerlijk gezegd.
Dit papegaai je nu al het hele topic en ik heb een hoop reacties gezien die dit weerleggen.quote:MBT klaver: hij zegt het vaak genoeg. Maar het staat inderdaad niet in het partijprogramma. Dat zegt ook wel wat. Misleiding, schijt hebben aan het partijprogramma, die kant uit.
En wat dus het meest opvalt: iedereen wordt doorgelicht, maar Klaver niet. Hij is opgehemeld. Dat zegt ook nogal wat. Vandaar ook dit topic: er is de hele verkiezingen niets gezegd over zijn groen-fascisme, dat hij de vrijheid van de pers en de meningsuiting op wil heffen, dat hij banden heeft met terroristen en dat er een bom in zijn kantoor is gevonden. Dat is de doofpot in gegaan, maar Baudet, die onschuldig is en geen fascistische agenda heeft, die wordt uitgemaakt voor verkrachter en fascist. Dat is een bijzonder onevenredige behandeling. Dat is niet onbevooroordeeld. Ik kan het me zelfs maar moeilijk voorstellen dat hier geen geld aan te pas is gekomen.
Kijk eens;quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Twittter.
Even googelen, kost je hoogstens 5 minuten.
Hehe.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:13 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Begreep ik, maar ik hoopte toch nog met 1 persoon on topic te komen.
Geenstijl en Volkskrant zijn sowieso alquote:Op zaterdag 15 april 2017 20:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kijk eens;
http://www.geenstijl.nl/m(...)_pim_en_demmink.html
http://www.volkskrant.nl/(...)aan-vinden~a4428876/
Baudet is echt niet de enige die er mee te maken krijgt, integendeel.
Je hebt nogal een weg te gaan voordat ik je weer serieus zal nemen ja.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:14 schreef ChrisCarter het volgende:
Weet je benmaf1. Laat maar zitten. Blijkbaar kun je zodra je mijn username ziet niet meer inhoudelijk reageren. Jammer want ik vind het algemene onderwerp best het bespreken waard. Vooral het overmatige gebruik van het woord "hetze" in onze maatschappij.
Ik 0 die dat kunnen bewijzen.quote:Dit papegaai je nu al het hele topic en ik heb een hoop reacties gezien die dit weerleggen.
Dat is niet gebeurd.quote:Klaver is net zo goed kritisch beoordeeld. Ook in de "gewone" media.
Over het groen groen-fascisme van Klaver?quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Hehe.
Het was inderdaad gewoon on topic. Maar ik vind jouw visie ook een beetje apart.
Ja.quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:21 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Over het groen groen-fascisme van Klaver?
Waarom denk jij dat het geen groen-fascist is?quote:Op zaterdag 15 april 2017 20:23 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja.
Ik vind het zelfs veel te ver gaan ook al vind ik het een mongooltje met domme ideeën en onhaalbare voorstellen. Dat kan je ook gewoon in mijn PoHi terug lezen.
Het is een kneus eerste klas, maar zeker geen fascist.
Wat "maar" ?? Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op zaterdag 15 april 2017 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je veroordeelt het allemaal maar....
Je laat je wel weer kennen elfje.
Hou nou eens op met die fucking leugens iedere keer, idioot!! Baudet is zelf het product van diverse ethniciteiten, hij heeft meerdere malen benadrukt dat hij nooit spreekt in de context van ras, dat hij rassenleer walgelijk en verwerpelijk vindt.quote:Op zaterdag 15 april 2017 17:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen argument. Wilders is deels Indonesisch (wellicht zelfs wel van islamitische afkomst dan, weet ik niet). Hitler had Joodse roots. Toch zijn het beiden rascisten.quote:Op zaterdag 15 april 2017 21:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Hou nou eens op met die fucking leugens iedere keer, idioot!! Baudet is zelf het product van diverse ethniciteiten, hij heeft meerdere malen benadrukt dat hij nooit spreekt in de context van ras, dat hij rassenleer walgelijk en verwerpelijk vindt.
Je kunt hem blijven afschilderen als een nazi maar jij bent gewoon een vuile leugenaar, en je weet zelf heel goed dat er geen hout klopt van je beweringen.
Ik zie echt geen inhoudelijke kritiek, enkel sprekende onderbuikgevoelens. De meeste argumenten die worden aangehaald zijn gewoon kul en al tig keer onderuit gehaald.quote:Op zaterdag 15 april 2017 21:42 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat ik zo frappant vind, is dat sommigen inhoudelijke kritiek op Baudet demoniseren noemen maar wel richting andere politici het woord fascisme in een discussie slingeren alsof het een lidwoord is. Misschien moet ik maar een topic openen over de demonisering van Klaver.
Citaten graag. Met exacte bronvermelding.quote:
Dat jij het er niet mee eens bent, betekent niet dat het geen inhoudelijke kritiek is. Klaver een groenfascist noemen (whatever it may be) is in ieder geval verre van inhoudelijk.quote:Op zaterdag 15 april 2017 21:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie echt geen inhoudelijke kritiek, enkel sprekende onderbuikgevoelens. De meeste argumenten die worden aangehaald zijn gewoon kul en al tig keer onderuit gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |