Ik vind het een interessant stuk. Zeker omdat we allemaal kunnen zien wat er allemaal over Baudet gezegd wordt. En hoezeer Klaver de hemel ingeprezen wordt. Ik heb het al tijden over de groen-fascist Klaver, maar terroristische vrienden en bommen op zijn kantoor had ik niet verwacht. Wat denken jullie hiervan? Waarom dit vertekende beeld? Hoe kan dat ontstaan?quote:http://www.dagelijksestan(...)-terreurlink-heeft/]
Marianne Zwagerman ontmaskert links: “Baudet is een engerd, terwijl GroenLinks een terreurlink heeft”
Marianne Zwagerman neemt geen blad voor de mond over Jesse Klaver. Guido van Nispen (bron: Wikimedia Commons).Foto: Marianne Zwagerman neemt geen blad voor de mond over Jesse Klaver. Guido van Nispen (bron: Wikimedia Commons).
Door Michael van der Galien 21 maart 2017
De powervrouw heeft het helemaal gehad met de dubbele moraal in ons land: Thierry Baudet is zogenaamd eng (en fascistisch), maar Jesse Klaver is een geweldige tolerante held.
In haar nieuwe column voor BNR haalt Marianne Zwagerman hard uit naar de hypocrisie van links én eigenlijk van het hele media- en partijkartel:
Nu Thierry Baudet twee Kamerzetels veroverde buitelen media over elkaar heen om hem als een vrouwenverkrachter neer te zetten. Omdat hij in een roman een personage beschreef met een harde hand in bed. Maar diezelfde media hoorde ik niet over Jesse Klaver die op de uitslagenavond na een tenenkrommend toneelstukje (over beeldregie gesproken) zijn campagneleider Wijnand Duyvendak juichend op het podium hees.
Let wel, Duyvendak moest in 2008 aftreden als Kamerlid omdat hij banden had met de terroristen van RaRa. Hij heeft bekend dat hij betrokken was bij een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken — wat me toch een redelijk belangrijk misdrijf lijkt — en is verantwoordelijk voor “het faciliteren van bedreigingen van ambtenaren.”
Die man werd op het schild gehesen door Klaver… en mocht zijn campagneleider zijn.
Oh, en wat denkt u hiervan? Zwagerman schrijft ook terecht dat, toen Klaver nog leider was van DWARS (de jongerenorganisatie van GroenLinks) er een bom werd gevonden in zijn kantoor. Alweer zou je denken dat dit toch alarmbellen zou doen afgaan bij het establishment.
Maar niets is minder waar. Klaver is ‘de Jessias,’ dé grote held van links die mee moet regeren. En Baudet? De rechtse intellectueel die letterlijk geen vlieg kwaad heeft gedaan? Die wordt gezien als een “engerd.” Het is de wereld op zijn kop.
Dit is zo. Hij staat vierkant achter de islam, het einde van de vrijheid van meningsuiting en het einde van de persvrijheid ten bate van de islam. Moslims worden zo een nieuwe elite waar de rest voor moet buigen. Dat is groen-fascisme. Klaver zegt het zelf, hij doet alleen alsof dat een links ideaalbeeld is, terwijl het dat natuurlijk niet is, omdat het de rechten van vrouwen homo's en lesbiennes wegstreept. Het is extreem rechts. Zoals de islam. Maar dit topic gaat niet om mijn mening. Dat was alleen als aanzet voor een discussie.quote:
Het gaat erom dat dit simpelweg een leugentje is.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:31 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat Baudet volop onder vuur ligt, terwijl hij niets misdaan heeft en Klaver, met terroristisch verleden, wordt opgehemeld.
Argument voor wat? Volgens mij wordt hier alleen het dubbele moraal aangekaart en aangeraden eens in de spiegel te kijken.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:30 schreef Chewie het volgende:
Ah het hunnie doen het ook argument, ja dat werkte nog wel eens op het schoolplein van de kleuterschool.
Bron?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:23 schreef BenmaF1 het volgende:
die letterlijk geen vlieg kwaad heeft gedaan?
Maar welke dubbele moraal? Alsof eenvoudig-rechts niet net zo hard aan het kankeren is op Klaver? Dit topic is daar ironisch genoeg ook een voorbeeld van.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:34 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Argument voor wat? Volgens mij wordt hier alleen het dubbele moraal aangekaart en aangeraden eens in de spiegel te kijken.
Ja uuh, dat moet je de schrijver van het artikel vragen hoor!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Bron?
Ik vind het misplaatste gebruik van de term "letterlijk", een of ander raar trekje dat uit het Engels lijkt over te waaien, namelijk behoorlijk storend.
quote:Op donderdag 13 april 2017 16:31 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Dit is zo. Hij staat vierkant achter de islam, het einde van de vrijheid van meningsuiting en het einde van de persvrijheid ten bate van de islam. Moslims worden zo een nieuwe elite waar de rest voor moet buigen. Dat is groen-fascisme. Klaver zegt het zelf, hij doet alleen alsof dat een links ideaalbeeld is, terwijl het dat natuurlijk niet is, omdat het de rechten van vrouwen homo's en lesbiennes wegstreept. Het is extreem rechts. Zoals de islam. Maar dit topic gaat niet om mijn mening. Dat was alleen als aanzet voor een discussie.
Het gaat erom dat Baudet volop onder vuur ligt, terwijl hij niets misdaan heeft en Klaver, met terroristisch verleden, wordt opgehemeld.
quote:Op donderdag 13 april 2017 16:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar welke dubbele moraal? Alsof eenvoudig-rechts niet net zo hard aan het kankeren is op Klaver? Dit topic is daar ironisch genoeg ook een voorbeeld van.
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver. Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef motorbloempje het volgende:
Linkje naar de bom. Of was het een waterbom? Of een zure?
Wat heeft eenvoudig-rechts te maken met de dubbele moraal van degene waaraan de schrijver refereert?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Maar welke dubbele moraal? Alsof eenvoudig-rechts niet net zo hard aan het kankeren is op Klaver? Dit topic is daar ironisch genoeg ook een voorbeeld van.
Klaver interesseert me ook even weinig als Baudet dus wat dat betreft des te beter. Verder zou ik gewoon op internet kijken dan, zoals veruit de meeste mensen doen.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver.
Waarom wel? Waarom maak je niet zelf een programma?quote:Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?
Nee, het punt is dat ik graag linkjes naar de bom wil zien!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver. Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?
Er was geen bom. Door de bestuursleden van DWARS (2007) is er in een oude rommelkast spul gevonden om een bom te maken. Klaver was waarschijnlijk één van de bestuursleden die deze ontdekking deed. Hij heeft dus geen plannen gehad om een bom te maken.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat ik graag linkjes naar de bom wil zien!
quote:Tijdens verbouwingswerkzaamheden in het hoofdkantoor van DWARS aan de Oudegracht in Utrecht is door bestuursleden een verdachte koffer gevonden. Toen het vermoeden ontstond dat het om materialen zou kunnen gaan die gebruikt kunnen worden bij het vervaardigen van explosieven, is meteen contact gezocht met de Utrechtse politie. De politie heeft daarop direct een onderzoek ingesteld.
Het onderzoek van de politie is momenteel nog gaande. DWARS geeft vanzelfsprekend haar volledige medewerking. 'Deze zeer ernstige zaak moet tot op de bodem worden uitgezocht,' aldus Joeri van der Hoff, politiek voorzitter van DWARS. 'Wij een politieke jongerenorganisatie die staat voor groene, vrolijke en vrijzinnige idealen. DWARS heeft al sinds het begin van haar oprichting geweld tegen mensen en objecten altijd ten zeerste afgekeurd.'
Nee, die stelt de bomknutselaar aan als campagneleider.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er was geen bom. Door de bestuursleden van DWARS (2007) is er in een oude rommelkast spul gevonden om een bom te maken. Klaver was waarschijnlijk één van de bestuursleden die deze ontdekking deed. Hij heeft dus geen plannen gehad om een bom te maken.
Jij vond Arjen Lubach positief over Klaver?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:37 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
[..]
Het punt is dat we op tv leugens over Baudet zien, maar niet de waarheid over Klaver. Waarom niet? Hoe kan dat? Wat is daarvoor nodig?
Ja, maar wat vind je er nou van dat honderdduizenden mensen op zo'n extremist hebben gestemd?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:42 schreef xpompompomx het volgende:
Wel een hoog 'ja maar hullie doen het ook/zijn veeeel erger'-gehalte in dit topic.
Ha!quote:Op donderdag 13 april 2017 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Er was geen bom. Door de bestuursleden van DWARS (2007) is er in een oude rommelkast spul gevonden om een bom te maken. Klaver was waarschijnlijk één van de bestuursleden die deze ontdekking deed. Hij heeft dus geen plannen gehad om een bom te maken.
[..]
Hoeveel tijd heeft Lubach besteed aan (het negatief neerzetten van) Klaver? Van deze feiten kan je toch ook een hele lollige uitzending maken zoals hij dat kon met Wilders; 'Hoe dan?'quote:Op donderdag 13 april 2017 16:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij vond Arjen Lubach positief over Klaver?
Of is dit gewoon weer janken om het janken om daarmee aan te tonen dat alt-rechts net zulke speciale sneeuwvlokjes zijn als de tegenhangers op links?
Dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, De Dagelijkse Standaard, het partijmedium van FvD.
En dit.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:30 schreef Chewie het volgende:
Ah het hunnie doen het ook argument, ja dat werkte nog wel eens op het schoolplein van de kleuterschool.
Volgens Youtube duurt dat filmpje 6.58 minuten.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heeft Lubach besteed aan (het negatief neerzetten van) Klaver? Van deze feiten kan je toch ook een hele lollige uitzending maken zoals hij dat kon met Wilders; 'Hoe dan?'
Wat aan het GroenLinks programma zou jij verder uitgewerkt willen zien onder de noemer 'hoe dan'?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hoeveel tijd heeft Lubach besteed aan (het negatief neerzetten van) Klaver? Van deze feiten kan je toch ook een hele lollige uitzending maken zoals hij dat kon met Wilders; 'Hoe dan?'
Wat maakt Baudet 'fascistisch' dan.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:47 schreef remlof het volgende:
Baudet is een fascist, Klaver niet.
Lijkt me reden genoeg.
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt. Klaver wel. Zijn elite zijn islamieten. Dat heet groen-fascisme.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:47 schreef remlof het volgende:
Lijkt me reden genoeg.
Het item over Klaver ging vooral om de vorm en het 1 op 1 kopiëren (en matig vertalen) van speeches van Obama bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat aan het GroenLinks programma zou jij verder uitgewerkt willen zien onder de noemer 'hoe dan'?
Medicijnen vergeten vandaag?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt. Klaver wel. Zijn elite zijn islamieten. Dat heet groen-fascisme.
Uhuh....quote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
Baudet is geen fascist omdat er geen elite in zijn partijprogramma voorkomt. Klaver wel. Zijn elite zijn islamieten. Dat heet groen-fascisme.
1) Je liegt over dat er geen bom was. Zelfs een ontstekings mechanisme was er.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:43 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
[..]
Hij wil "ons ras zuiver houden", dat is onverkapt fascistisch, zelfs nazistisch.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:50 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat maakt Baudet 'fascistisch' dan.
Ik bedoel; het is een naar arrogant mannetje en hij lijkt op Harry Potter. Maar wat heeft onze zelfbenoemde 'intellectueel' dan voor iets fascistisch gedaan en of gezegd?
Maar was de ontsteking ook verbonden met de bom?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:52 schreef BenmaF1 het volgende:
[..]
1) Je liegt over dat er geen bom was. Zelfs een ontstekings mechanisme was er.
2) Dat Klaver deze 'gevonden' zou hebben en de 'politie gebeld' zou hebben zijn beide leugens.
Ik kan in veel dingen inleven (zoals het onderscheid in perspectief van 'linkse' en 'rechtse' bronnen, maar je moet niet gaan liegen of verzinnen.
Ik was oprecht benieuwd, bedankt.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil "ons ras zuiver houden", dat is onverkapt fascistisch, zelfs nazistisch.
En Hiddema heeft met veel genoegen de zwarte wedeuwe Rost van Tonningen verdedigd, die nooit afstand heeft genomen van de rassenleer van haar na de oorlog gefusilleerde echtgenoot.
Z'n pa heulde toch ook met de moffen?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wil "ons ras zuiver houden", dat is onverkapt fascistisch, zelfs nazistisch.
En Hiddema heeft met veel genoegen de zwarte wedeuwe Rost van Tonningen verdedigd, die nooit afstand heeft genomen van de rassenleer van haar na de oorlog gefusilleerde echtgenoot.
Ja, klopt. Ik stel de vraag vooral omdat het appels met peren vergelijken is. Dat je van Geert z'n A4-tje niets kan maken betekent niet meteen dat andere partijen door het slijk gehaald moeten worden. Die huilebalken die vinden dat hij oneerlijk behandeld wordt zouden zich ook eens kunnen afvragen of het niet logisch is dat sommige mensen zich wel afvragen hoe zo'n programma uitgevoerd gaat worden. Dat heeft niets met demoniseren te maken.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het item over Klaver ging vooral om de vorm en het 1 op 1 kopiëren (en matig vertalen) van speeches van Obama bijvoorbeeld.
Het is vooral absurd om te kijken naar hoeveel tijd er werd besteed aan het in de zeik zetten van een lijsttrekker om dan te kunnen janken dat je held 5 minuten langer beledigt werd. Maar ja zo rollen de sneeuwvlokjes op rechts blijkbaar.
Bron?quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Thierry Baudet heeft het nooit over ras, dat heeft hij bij Pauw en Jinek nog eens extra benadrukt. Jij bent dus gewoon een leugenaar, want dat weet je inmiddels donders goed.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Zijn vader heet Marcel.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:56 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Z'n pa heulde toch ook met de moffen?
Precies ja.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:58 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Thierry Baudet heeft het nooit over ras, dat heeft hij bij Pauw en Jinek nog eens extra benadrukt. Jij bent dus gewoon een leugenaar, want dat weet je inmiddels donders goed.
Ooh.quote:
Die ander z'n vader heet Uptquote:Op donderdag 13 april 2017 17:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ooh.![]()
Nee, maar ook Marcel ook echt, wat een kutnaam.
Uit 1895, de tering.quote:
Blijft toch boeiend hoe ze de connectie blijven zoeken bij die alt-right schedelmeters.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
overigens geen waar, dat is TPO, DDS is tegen hem vanwege zijn uitspraken over oekraine ivm putin.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:26 schreef KoosVogels het volgende:
Raakvlakken voor een coalitie met de VVD genoeg dus.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Veel kwalijker vindt ik het dat de plannen van Groenlinks de koopkracht van de werkende klasse totaal naar de vernieling zal helpen.
Jammer genoeg wil de VVD het geld naar boven sturen en GL naar onderen. Dus daar zal de schoen wel gaan knellen.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Raakvlakken voor een coalitie met de VVD genoeg dus.
Wat is dit voor gelul? Middeninkomens gaan er qua koopkracht bij GroenLinks juist het meest op vooruit van de inkomensgroepen.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Betreft GroenLinks, ik heb niets tegen Klaver, behalve dat hij blijkbaar over zijn jeugd heeft gelogen. Big deal, politici zijn allemaal leugenaars.
Veel kwalijker vindt ik het dat de plannen van Groenlinks de koopkracht van de werkende klasse totaal naar de vernieling zal helpen.
Op hun site zijn bij de verwijzing naar de media nog goed vertegenwoordigd met 2 van de 5 links. https://forumvoordemocratie.nl/actueelquote:Op donderdag 13 april 2017 17:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
overigens geen waar, dat is TPO, DDS is tegen hem vanwege zijn uitspraken over oekraine ivm putin.
Daar staan wel heel veel 'is afhankelijk van' of dingen in die trant en van het CPB heb ik nou niet bepaald een hoge pet op.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:09 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat is dit voor gelul? Middeninkomens gaan er qua koopkracht bij GroenLinks juist het meest op vooruit van de inkomensgroepen.
Zie pagina 157: http://www.cpb.nl/sites/d(...)-Kaart-2018-2021.pdf
Nja evident dat ze wel over hem berichten natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op hun site zijn bij de verwijzing naar de media nog goed vertegenwoordigd met 2 van de 5 links. https://forumvoordemocratie.nl/actueel
Kwestie van bruggen slaan. De VVD gaat gewoon door met huidige beleid tav de huisvesting en de financiele sector, dan komt het geld vanzelf bovenaan terecht, en GL verhoogt de huurtoeslag. Klaar.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jammer genoeg wil de VVD het geld naar boven sturen en GL naar onderen. Dus daar zal de schoen wel gaan knellen.
Daarna toch voornamelijk positief zo te zien. Ze richten zich natuurlijk ook voor een groot deel op hetzelfde publiek.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:22 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Nja evident dat ze wel over hem berichten natuurlijk.
Misschien dat het dan maar 1 redacteur was van de site, zie als ik nu google wel meer positieve berichten.
Ging mij om dit artikel:
http://www.dagelijksestan(...)offeren-aan-rusland/
Andere vorm natuurlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat aan het GroenLinks programma zou jij verder uitgewerkt willen zien onder de noemer 'hoe dan'?
Waarom dan de vergelijking? Zoals ik hier al schreef:quote:
quote:Op donderdag 13 april 2017 16:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik stel de vraag vooral omdat het appels met peren vergelijken is. Dat je van Geert z'n A4-tje niets kan maken betekent niet meteen dat andere partijen door het slijk gehaald moeten worden. Die huilebalken die vinden dat hij oneerlijk behandeld wordt zouden zich ook eens kunnen afvragen of het niet logisch is dat sommige mensen zich wel afvragen hoe zo'n programma uitgevoerd gaat worden. Dat heeft niets met demoniseren te maken.
Dan kijk je veel teveel naar de kilometerheffing in isolement. Twee heel simpele nuances:quote:Op donderdag 13 april 2017 17:16 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Daar staan wel heel veel 'is afhankelijk van' of dingen in die trant en van het CPB heb ik nou niet bepaald een hoge pet op.
Dit dan, totaal gestoord:
''Kilometerheffing is eerlijker dan de huidige wegenbelasting. De wegenbelasting is immers een vast bedrag per jaar. De kilometerheffing betekent: wie meer rijdt, betaalt ook meer. GroenLinks wil dat de kosten per kilometer afhankelijk zijn van tijd, plaats en hoe vervuilend de auto is. Wie op drukke plekken of momenten rijdt, of in een vieze auto, betaalt een hoger tarief. In dunbevolkte gebieden geldt een lager tarief.''
https://groenlinks.nl/standpunten/kilometerheffing
Ik betaal nu al meer dan 200 euro voor m'n auto op maandbasis en dan heb ik nog geen meter gereden.
En hoe gaan we een kilometerheffingstelsel invoeren zonder daarbij privacy flink te schenden?quote:Op donderdag 13 april 2017 17:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan kijk je veel teveel naar de kilometerheffing in isolement. Twee heel simpele nuances:
1) je gaat kilometerheffing betalen in plaats van wegenbelasting. Dat je dus bovenop die 200 euro meer zou gaan betalen is dus niet per sé waar, maar afhankelijk van je rijgedrag.
2) GroenLinks doet in het algemeen veel aan belastingverlaging (met name op arbeid), waardoor je per saldo als arbeider wel degelijk gunstiger af kan zijn.
1) Dat weet ik, maar dan mag ik dus straks het dubbele gaan aftikken met m'n 1000 km per maand en mensen laten betalen voor iets waar ze niks aan kunnen doen vind ik ook raar, persoonlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:54 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan kijk je veel teveel naar de kilometerheffing in isolement. Twee heel simpele nuances:
1) je gaat kilometerheffing betalen in plaats van wegenbelasting. Dat je dus bovenop die 200 euro meer zou gaan betalen is dus niet per sé waar, maar afhankelijk van je rijgedrag.
2) GroenLinks doet in het algemeen veel aan belastingverlaging (met name op arbeid), waardoor je per saldo als arbeider wel degelijk gunstiger af kan zijn.
Natuurlijk wel. Als het probleem van de werkloosheid kan worden opgelost doordat werklozen harder solliciteren, dan kan het probleeem van de files worden opgelost doordat automobilisten meer gas geven.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Daarnaast is het straffen van mensen omdat ze in de file staan natuurlijk gewoon tot aan het hilarische aan toe. Mensen hebben geen keuze. Alsof ze voor hun lol in de file staan..
klop niet, GroenLinks heeft wel meer als 2 zetels.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:28 schreef Straatcommando. het volgende:
2 populisten met een achterban die niet nadenkt. Big deal.
Nee, jij vindt Baudet een fascist.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:47 schreef remlof het volgende:
Lijkt me reden genoeg.
Welke misdaden van Klaver zijn precies bewezen? Immers daar werd de vergelijking mee gemaakt.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:24 schreef Sylv3se het volgende:
Die Groen-Links gekkies zijn wel fanatiek in ieder geval, dat zie je hier ook. Wellicht komt daar wat verandering in met Klaver, hij trekt toch wat meer Libelle vrouwen en loopse studentes in plaats van activisten en krakers. Dan kan hij het beeld van Groen Links veranderen in de nieuwe hipsterpartij van Nederland.
Die misdrijven van Groen Linksers zijn tenminste bewezen, bij Baudet komen ze niet verder dan wat passages uit een roman en z'n woorden zo uit z'n verband rukken zodat ze Baudet uit kunnen maken voor fascist en rechtsextremist. Niet echt overtuigend imo.
Mij ging het niet zo om hoe je aangepakt word als partijleider want dat is inderdaad appels met peren vergelijken maar dat ze van links tot rechts aangepakt werden op de punten waarop dat relevant was voor de desbetreffende partijleider.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:57 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik stel de vraag vooral omdat het appels met peren vergelijken is. Dat je van Geert z'n A4-tje niets kan maken betekent niet meteen dat andere partijen door het slijk gehaald moeten worden. Die huilebalken die vinden dat hij oneerlijk behandeld wordt zouden zich ook eens kunnen afvragen of het niet logisch is dat sommige mensen zich wel afvragen hoe zo'n programma uitgevoerd gaat worden. Dat heeft niets met demoniseren te maken.
Dat kan best, en ik snap dat dat lastig is. Ik ga ervan uit dat werkgevers hier ook hun regelingen op aan gaan passen. Maar om even een enigszins vals dilemma neer te leggen: vind jij het eerlijker om belast te worden voor je vervuiling, of voor het werk dat je doet? De lastenverlichtingen worden vrijwel in z'n geheel bekostigd door de opbrengsten van milieubelastingen (zoals bijv. rekeningrijden) en het aanpakken van belastingontwijking (niet vergeten dat dit de staat jaarlijks 9 miljard kost). Ik vind dit alleen maar rechtvaardig: ik zou het onzinnig vinden dat ik veel van mijn verdiende inkomen moet betalen omdat men niet wil betalen voor vervuiling of omdat multinationals de staat onder druk zetten.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
1) Dat weet ik, maar dan mag ik dus straks het dubbele gaan aftikken met m'n 1000 km per maand en mensen laten betalen voor iets waar ze niks aan kunnen doen vind ik ook raar, persoonlijk.
2) Ook dat klopt, zo willen ze bijvoorbeeld het eigen risico afschaffen, helemaal prima, maar hoe gaan we dat betalen? En hoe ga je de 6 miljard per jaar die je nu sowieso binnenkrijgt aan wegenbelasting compenseren? Wat als mensen ineens massaal de scooter pakken, wat nog slechter voor het verkeer is? Veel vragen, maar bij GroenLinks mis ik vaak de antwoorden.
Waar in het programma van GroenLinks heb jij het woord 'straffen' gelezen? Omgekeerd: vind jij de huidige percentages inkomstenbelastingen dan geen straf, aangezien die flink omlaag kunnen als we maatregelen zoals de kilometerheffing invoeren? Ik vind het logischer om milieuvervuiling te 'straffen', dan een gewerkt uur.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En hoe gaan we een kilometerheffingstelsel invoeren zonder daarbij privacy flink te schenden?
Daarnaast is het straffen van mensen omdat ze in de file staan natuurlijk gewoon tot aan het hilarische aan toe. Mensen hebben geen keuze. Alsof ze voor hun lol in de file staan..
Afhankelijk van je eigen gedrag natuurlijk.quote:En je zegt het zelf al.. ''kan zijn''
Oh gaan we op die tour ja? Nee. Ik heb nergens gelezen dat GL automobilisten in de spits wil straffen. Echter, een spitsheffing opleggen aan mensen die toch al niet vrijwillig in de file staan is gewoon straffen van.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:41 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waar in het programma van GroenLinks heb jij het woord 'straffen' gelezen? Omgekeerd: vind jij de huidige percentages inkomstenbelastingen dan geen straf, aangezien die flink omlaag kunnen als we maatregelen zoals de kilometerheffing invoeren? Ik vind het logischer om milieuvervuiling te 'straffen', dan een gewerkt uur.
[..]
Afhankelijk van je eigen gedrag natuurlijk.
Niet alleen ik.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
klop niet, GroenLinks heeft wel meer als 2 zetels.
[..]
Nee, jij vindt Baudet een fascist.
Dat is wat anders.
Ik zou het eerlijk vinden als er belasting wordt geheven op 'vervuiling', dan zou de wegenbelasting er ook heel anders uit zien. Ook al gaat dat nu al naar uitstoot en gewicht. Het is toch belachelijk dat je met een hummer die 1 op 2 loopt wel het centrum van Utrecht in mag en met een oude 2CV niet, tenzij je ff aftikt, dan mag het wel!quote:Op donderdag 13 april 2017 18:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat kan best, en ik snap dat dat lastig is. Ik ga ervan uit dat werkgevers hier ook hun regelingen op aan gaan passen. Maar om even een enigszins vals dilemma neer te leggen: vind jij het eerlijker om belast te worden voor je vervuiling, of voor het werk dat je doet? De lastenverlichtingen worden vrijwel in z'n geheel bekostigd door de opbrengsten van milieubelastingen (zoals bijv. rekeningrijden) en het aanpakken van belastingontwijking (niet vergeten dat dit de staat jaarlijks 9 miljard kost). Ik vind dit alleen maar rechtvaardig: ik zou het onzinnig vinden dat ik veel van mijn verdiende inkomen moet betalen omdat men niet wil betalen voor vervuiling of omdat multinationals de staat onder druk zetten.
Ik zou toch de doorrekening van het PBL van de milieuparagrafen van de partijen eens doorlezen. Het programma van GroenLinks is aardig sluitend hoor.
Mooiste is nog dat 2 identieke auto's, maar eentje die in 31 december 2009 gebouwd is(fictief jaartal) er niet in mag en exact dezelfde auto, maar dan van 1 januari 2010 er wel in mag.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk vinden als er belasting wordt geheven op 'vervuiling, dan zou de wegenbelasting er ook heel anders uit zien. Ook al gaat dat nu al naar uitstoot en gewicht. Het is toch belachelijk dat je met een hummer die 1 op 2 loopt wel het centrum van Utrecht in mag en met een oude 2CV niet, tenzij je ff aftikt, dan mag het wel!
Klein voorbeeld: ik heb familie die op het platteland woont, wij willen met Pasen een paasvuurtje maken, daar moet ik dan een vergunning voor aanvragen a 15 euro. Denk je dat er iemand komt kijken? Natuurlijk niet, pure geldklopperij. Die 15 euro zou dan naar de plaatselijke brandweer gaan, maar dat gaat het niet! Ik heb niks aangevraagd en ik maak net zoals ieder jaar gewoon een vuurtje.
Dat kun je doortrekken naar rekeningrijden, waarom zou ik extra moeten betalen als mijn motor stationair draait en ik zo goed als op de koppeling rij? Veel zuiniger en schoner wordt mijn auto niet.
Dat klopt!quote:Op donderdag 13 april 2017 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mooiste is nog dat 2 identieke auto's, maar eentje die in 31 december 2009 gebouwd is(fictief jaartal) er niet in mag en exact dezelfde auto, maar dan van 1 januari 2010 er wel in mag.
Nederland!!
Exact. Zeker zakelijk worden die grappen gewoon doorberekend. Dat zijn dus inderdaad verkapte belastingen en een manier voor eco gekkies (en dat zijn hele andere mensen die echt begaan zijn met het milieu) om zichzelf goed te voelen.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat klopt!
Met dezelfde motorisering en uitstoot. Ik had ooit een Polo uit 2005, TDI, best een rap dingetje en dan zou die uit 2006 wel naar binnen mogen en ik niet.![]()
Tenzij je betaalt dan is het prima. Ik word echt schijtziek van die milieuzone's. Het is gewoon verkapte extra belasting.
Vergeet ook niet dat veel mensen lease rijden, de leasemaatschappij is ook niet gek en gaat dat gewoon doorberekenen in de tarieven.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Exact. Zeker zakelijk worden die grappen gewoon doorberekend. Dat zijn dus inderdaad verkapte belastingen en een manier voor eco gekkies (en dat zijn hele andere mensen die echt begaan zijn met het milieu) om zichzelf goed te voelen.
Het is er een in dezelfde smaak als windmolens zo dicht mogelijk in de buurt van bewoond gebied zetten. Iedereen moet zien dat ''we groen zijn'' natuurlijk. Dat het uiteindelijke effect vrijwel nihil is, dat doet er niet toe.
Dat Klaver heeft laten zien er helemaal niets van te snappen, in het bijzonder op het gebied van mobiliteit, is geen verrassing. Zijn elecotraat bestaat dan ook grotendeels uit studentikoosjes uit steden als Nijmegen die toch al geen auto hebben en de effecten ervan niet of nauwelijks ervaren.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:00 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat veel mensen lease rijden, de leasemaatschappij is ook niet gek en gaat dat gewoon doorberekenen in de tarieven.
Maar goed Klaver zei eerder al '' het maakt me niet uit of we het kunnen betalen, dit is gewoon wat ik vind''. In een discussie met Wilders een aantal jaar terug. Hij heeft makkelijk lullen met z'n salaris, die kerel rijdt zelf niet eens elektrisch.
En die windmolens zitten mij ook hoog, lelijke gedrochten die het landschap verpesten en qua onderhoud bijna meer kosten dan ze opleveren, maar ooohhhh, wat zijn we 'groen' bezig.
Het gaat erom dat er ook van alles opgemerkt kan worden aan andere partijen. Prima dat je de waanzin van Wilders aan de kaak stelt, maar waarom niet ook die van andere -in dezelfde mate? Dat is een vraag, geen eis.quote:Op donderdag 13 april 2017 17:50 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waarom dan de vergelijking? Zoals ik hier al schreef:
[..]
Haha, plofauto, die heb ik veel voorbij zien komen. Slaat ook nergens op want mijn auto rijdt op de snelweg zuiniger dan een 2.0 16V VAG motor. En ik heb een 3.2 V6, als die eenmaal op toeren is hoeft die motor niks te doen er is namelijk genoeg vermogen.quote:Op donderdag 13 april 2017 19:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat Klaver heeft laten zien er helemaal niets van te snappen, in het bijzonder op het gebied van mobiliteit, is geen verrassing. Zijn elecotraat bestaat dan ook grotendeels uit studentikoosjes uit steden als Nijmegen die toch al geen auto hebben en de effecten ervan niet of nauwelijks ervaren.
Heel mooi, dat idealistische. De echte wereld werkt toch anders, maar goed.. daar komen ze vanzelf achter als ze ouder wordenof uberhaupt gaan werken
Windturbines zijn een modeziekte. Die dingen zijn alleen ''rendabel'' met subsidie en een vaag verdienmodel dmv investeerders. Daarnaast heb je een rijksoverheid die vind dat elke provincie er XX moet plaatsen, dus doen we dat lekker in het zicht. Da's goedkoper en kunnen we iedereen in het gezicht drukken dat we heulemaal wel groen bezig zijn.
Ondertussen staan er 5 kansloze windturbines (die dus sloten met geld kosten en zo een alternatief als zon energie geen kans bieden) een beetje te draaien en staat er 200 meter verderop elke avond een monsterfile waarin duizenden liters brandstof voor niets worden verstookt.
Maar wij hebben wel windturbines. Fuck jou met je plofauto. Rechtsgekkie.
Tja, je zal het toch echt per saldo moeten gaan bekijken. Jij wilt vooral geloven dat het een extra belasting is, in plaats van een belastingombuiging. Zo'n iemand in de haven van Rotterdam kan er best op vooruit gaan onder de maatregelen van GroenLinks. Dat hangt vooral af van zijn/haar eigen gedrag. Over de belastingverlagingen die ze willen invoeren om zulke mensen te compenseren hoor ik je niet. Evenmin over het principe dat het veel redelijker is om iemand op zijn/haar uitstoot te belasten dan op de arbeid die verricht wordt.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh gaan we op die tour ja? Nee. Ik heb nergens gelezen dat GL automobilisten in de spits wil straffen. Echter, een spitsheffing opleggen aan mensen die toch al niet vrijwillig in de file staan is gewoon straffen van.
En hoezo kunnen die omlaag, wat is dat voor idioterie. Dat kan nu al, want slechts een beperkt deel van de baten van rijtuigenbelasting worden ingezet voor het onderhoud of verbeteren van infrastructuur. Ik geloof dat slechts 11 procent (!!!) van de mrb naar het onderhoud en uitbreiding van het wegennet gaat. Wat laat je denken dat dat in het nieuwe systeem ineens wel eerlijker gaat zijn? Dat geld is er allang. Het wordt alleen heel ergens anders uitgegeven.
Dit komt uiteindelijk neer op een verkapte belastingverhoging. Mobiliteit heeft ons welvaart gebracht en zal dat blijven doen. Een rem gooien op mobiliteit is je eigen glazen ingooien
En als we het over het milieu hebben, dan kunnen we beter beginnen met vrachtwagens en dan in het bijzonder de oude troep die vanuit het oostblok deze kant op komen kachelen. Automobilisten worden al bijzonder zwaar belast en dragen in absolute aantallen slechts beperkt bij aan de luchtvervuilingsproblemen die we hier in Nederland hebben.
Of wat dacht je van de haven van Rotterdam? Nee laten we vooral piet snot met z'n dieseltje nog verder belasten. Compleet van de pot gerukt. Mensen belonen ipv te straffen, dat helpt. Mensen een schuldgevoel aanpraten omdat ze van huis naar werk rijden en daarmee blijkbaar de complete aarde om zeep helpen () niet. Al helemaal niet met het op van tijd tot wijle armoedige OV stelsel wat we hier hebben.
Ik had laatst een schitterende discussie met iemand op facebook (ja, daar ga je al) die vond dat ik maar met de trein moest gaan. Hoe kreeg meneer dan zijn pakketjes thuisgestuurd? ''Moet je maar in de winkel halen'' En hoe komen die producten in de winkel? Toen bleef het stil.
Ik had hier eerst een andere tekst staan, maar ik begrijp nu je punt over stationair rijden beter. Ik snap dat dat een punt is, maar in het algemeen kan je wel stellen dat rekeningrijden een betere invulling van het principe 'de vervuiler betaalt' geeft dan algemene wegenbelasting, niet? Heb je een manier die je zou willen voorstellen die beter omgaat met zulke zuinigheden?quote:Op donderdag 13 april 2017 18:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik zou het eerlijk vinden als er belasting wordt geheven op 'vervuiling', dan zou de wegenbelasting er ook heel anders uit zien. Ook al gaat dat nu al naar uitstoot en gewicht. Het is toch belachelijk dat je met een hummer die 1 op 2 loopt wel het centrum van Utrecht in mag en met een oude 2CV niet, tenzij je ff aftikt, dan mag het wel!
Klein voorbeeld: ik heb familie die op het platteland woont, wij willen met Pasen een paasvuurtje maken, daar moet ik dan een vergunning voor aanvragen a 15 euro. Denk je dat er iemand komt kijken? Natuurlijk niet, pure geldklopperij. Die 15 euro zou dan naar de plaatselijke brandweer gaan, maar dat gaat het niet! Ik heb niks aangevraagd en ik maak net zoals ieder jaar gewoon een vuurtje.
Dat kun je doortrekken naar rekeningrijden, waarom zou ik extra moeten betalen als mijn motor stationair draait en ik zo goed als op de koppeling rij? Veel zuiniger en schoner wordt mijn auto niet.
Jawel, ik namelijk. Ik zeg dat Klaver een groen-fascist is. Dat bewijst hij door 'vierkant achter de islam te staan', vrijheid van meningsuiting en persvrijheid af te schaffen ten bate van de islam. Dat heet groen-fascisme. Dus ik vind het niet alleen, het is ook nog eens zo.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet alleen ik.
En er is niemand die Klaver een fascist vindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |