Gokje op auto van pa en 200 per uur.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:58 schreef cherrycoke het volgende:
dat moet met een behoorlijk vaart zijn gebeurd
In combinatie met bloed zou je nog kunnen gaan twijfelen misschien.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:16 schreef LurkJeRot het volgende:
Goed dat ze de kleur van de auto vermelden.
Corvette?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:11 schreef Geralt het volgende:
Iemand die iets van de auto kan maken? Welk merk/model is dit geweest?
Lijkt mij ook.quote:
Je blijft gewoon een prutser als je jezelf hier dood rijdt, zeker na al die aanpassingen de laatste 10 jaar.quote:
Soms lijkt het wel of ze zo'n ding zo goed mogelijk hebben willen camoufleren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef -Kadesh- het volgende:
Slim om zo'n verhoogde middenberm aan te leggen, hebben die duurzaam veilig mongolen weer mooi voor elkaar.
Maar dit ding is een classieke sportwagen als ik de motor zo zie...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je blijft gewoon een prutser als je jezelf hier dood rijdt, zeker na al die aanpassingen de laatste 10 jaar.
hoe is dat relevant?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:41 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Maar dit ding is een classieke sportwagen als ik de motor zo zie...
Ja, nou is dat wel een kutweg naar Den Helder toe, maar daar en nog een stukje terug hebben ze de boel wel verbeterd idd. Ook nog een rondweggetje aangelegd.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je blijft gewoon een prutser als je jezelf hier dood rijdt, zeker na al die aanpassingen de laatste 10 jaar.
Lekker lange aanloop, flauwe bocht. Iemand die er niet bekend is die denkt "Oeh, laat ik mijn gaspedaal eens uittesten."quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je blijft gewoon een prutser als je jezelf hier dood rijdt, zeker na al die aanpassingen de laatste 10 jaar.
Wat ik nu begrijp is het al een bekende dodenweg.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:48 schreef Dagoduck het volgende:
Gister was er ook al een 'ongeluk'
Vrachtwagen geschaard op N9 tussen Den Helder en Julianadorp
N9 is al een jaar of 35 een dodenweg.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ik nu begrijp is het al een bekende dodenweg.
triest.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:10 schreef knokkels het volgende:
[..]
N9 is al een jaar of 35 een dodenweg.
Vroeger elk weekend raak. Kon je nog op de transistorradio de hulpdiensten volgen.
van origine een tweebaansweg (ik ken die weg sinds kleins af aan niet anders in ieder geval). Lange rechte stukken, Alhoewel er in de laatste 16 ofzo jaar wel wat is veranderd aan die weg.quote:
Dat bord heeft het niet zijn aankomen. Niet verdiend.quote:
iets meer rommelquote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:37 schreef DrDentz het volgende:
Wel een mooie James Dean-achtige dood, in een vliegende rode sportwagen. Beter dan sterven in je slaap.
Lijkt wel zo ja vooral het ronde luchtfilter doet daaraan denken alsmede de V8quote:
quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:02 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Lijkt wel zo ja vooral het ronde luchtfilter doet daaraan denken alsmede de V8
En de bumper met lichten et cetera
De N9 is juist ideaal voor Corvette's.quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:21 schreef Stien_Struis het volgende:
De wegligging van zo'n Corvette is ook niet optimaal voor de smalle Nederlandse wegen met bochten erin.
Dan zat er een prutser achter het stuur.quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De N9 is juist ideaal voor Corvette's.
Niet ideaal genoeg blijkbaar.quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:23 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De N9 is juist ideaal voor Corvette's.
De rode sportauto raakte tijdens het rijden in de greppel tussen de parallelweg,.quote:Op woensdag 8 maart 2017 02:08 schreef vronie het volgende:
[..]
http://www.noordhollandsd(...)p-N9-bij-Schagerbrug.
68 jaar heel triest
Misschien een BN'er zodat de nabestaanden het automerk aan kunnen klagen op z'n Paul Walkers'.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:37 schreef DrDentz het volgende:
Wel een mooie James Dean-achtige dood, in een vliegende rode sportwagen. Beter dan sterven in je slaap.
Dat stuk heeft serieus weinig bochten.quote:Op woensdag 8 maart 2017 01:21 schreef Stien_Struis het volgende:
De wegligging van zo'n Corvette is ook niet optimaal voor de smalle Nederlandse wegen met bochten erin.
Precies, en zelfs als je 40 km'h te hard rijdt krijg je deze ellende niet want dat is uitstekend mogelijk schat ik zo in.quote:Op woensdag 8 maart 2017 03:03 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dat stuk heeft serieus weinig bochten.
Vandaar dat je bij Amsterdam al naar de A7 wordt geleid om via Den Oever naar Den Helder te rijden.quote:
Ja, want dat is allemaal snelweg, helemaal van Den Oever tot aan Den Helder.quote:Op woensdag 8 maart 2017 04:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vandaar dat je bij Amsterdam al naar de A7 wordt geleid om via Den Oever naar Den Helder te rijden.
Just 2 goold old boys,quote:
Ik ben al een tijdje weg uit die regio en als ik er kom dan kom ik zelden op de vernieuwde N9 maar uiteindelijk blijft het een tweebaansweg waar weinig ruimte is voor dit soort fouten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:34 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je blijft gewoon een prutser als je jezelf hier dood rijdt, zeker na al die aanpassingen de laatste 10 jaar.
Uit Bergen, niet iemand die de weg niet kende.quote:Op woensdag 8 maart 2017 02:08 schreef vronie het volgende:
[..]
http://www.noordhollandsd(...)p-N9-bij-Schagerbrug.
68 jaar heel triest
Een musclecar die met 30kmu een paal raakt is al total loss. Die hebben 0 veiligheid, 0 bescherming. Ik zou een corvette niet direct een musclecar willen noemen, maar ook die zijn zo veilig als een papieren hoedje.quote:Op woensdag 8 maart 2017 08:58 schreef Twiitch het volgende:
Die auto is zo te zien met flink meer dan 100 km/u gelanceerd. Debieltje kon z'n muscle car niet in bedwang houden waarschijnlijk.
Klopt als een bus:quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Een musclecar die met 30kmu een paal raakt is al total loss. Die hebben 0 veiligheid, 0 bescherming. Ik zou een corvette niet direct een musclecar willen noemen, maar ook die zijn zo veilig als een papieren hoedje.
Alternatief is Ring Alkmaar. Leuk als je vast wil komen te zitten in de file.quote:Op woensdag 8 maart 2017 04:39 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Vandaar dat je bij Amsterdam al naar de A7 wordt geleid om via Den Oever naar Den Helder te rijden.
Óf de crash heeft, gelet op de leeftijd van het slachtoffer een medische oorzaak.quote:Op woensdag 8 maart 2017 08:58 schreef Twiitch het volgende:
Die auto is zo te zien met flink meer dan 100 km/u gelanceerd. Debieltje kon z'n muscle car niet in bedwang houden waarschijnlijk.
Ik kom er regelmatig. En het is en blijft echt een grafweg. Ondanks alle maatregelen die ze gedaan hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2017 08:37 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje weg uit die regio en als ik er kom dan kom ik zelden op de vernieuwde N9 maar uiteindelijk blijft het een tweebaansweg waar weinig ruimte is voor dit soort fouten.
15 jaar geleden ging ik er wel dagelijk overheen en ja, idioten genoeg gezien.
quote:Op maandag 29 augustus 2016 08:43 schreef Dagoduck het volgende:
Vannacht een buitenlandse vrachtwagen die een hele tijd 70 reed op een 80 weg, hier een afslag mist, remt tot 40 kmpu, even verderop richting naar rechts aangeeft en nog meer afremd om de oprit op te rijden?![]()
doorheeft dat ie daar niet in kan en dan hier uiteindelijk afslaat zonder echt voor te sorteren waardoor ik uiteindelijk stil moest staan wachten.
Ik geloof dat een 2x2-baansweg al een tijd op het verlanglijstje stond van de lokale/regionale overheden. Alleen mist er politiek draagvlak, en daardoor komt de uitvoering niet van de grond.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kom er regelmatig. En het is en blijft echt een grafweg. Ondanks alle maatregelen die ze gedaan hebben.
2x2 N-weg zou het een stuk verbeteren en ook nog eens een positief effect hebben op de bereikbaarheid van Den Helder.
Zeker goede zaak, maar die werkgelegenheid zorgt ook weer voor extra verkeer. Ook van vrachtwagens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:55 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik geloof dat een 2x2-baansweg al een tijd op het verlanglijstje stond van de lokale/regionale overheden. Alleen mist er politiek draagvlak, en daardoor komt de uitvoering niet van de grond.
Vroeger was het een enkele 2-baansweg. Daarna kwam er een B-weg naast. Ze zijn nu in het Noordhollands kanaal aan het bouwen aan de Kooyhaven. Uit het oogpunt van verkeersveiligheid én verkeersdoorstroming op papier een goede zaak. Aanvoer van vrachtwagens wat nu nog wegvervoer is, dan watervervoer. Minder congestie op de weg.
Ja maar dat kost weer, en dan kunnen we de logica van de al jaren decennia geldende wens om de treinverbinding Den Helder - Alkmaar vv niet meer verkopen aan de mensen die daar wonen. #Haagschelogicaquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker goede zaak, maar die werkgelegenheid zorgt ook weer voor extra verkeer. Ook van vrachtwagens.
Dat is logisch nadenken. Trek die weg door. Wat inderdaad al jaren een wens is velen in de omgeving en verbeterd de bereikbaarheid van den helder.
Die Balgweg ken ik als m'n duimpje (op m'n broekzak?). Wat is daar gebeurd dan?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:36 schreef knokkels het volgende:
(Overigens was dat niet op de N99, maar de Balgweg, een zijweg ervan.
Ik ken de N9 al 10-tallen jaren en er is veel verbeterd. Vroeger schoot er wel eens een auto het N-H kanaal in, genoeg mensen verdronken, vaak jong uitgaanspubliek. Later is er over vrijwel het hele stuk vanaf Koedijk t/m Schagerbrug een vangrail tussen de N9 en de kanaal gemaakt. Scheelt een hoop.quote:Op woensdag 8 maart 2017 08:37 schreef Gunner het volgende:
Ik ben al een tijdje weg uit die regio en als ik er kom dan kom ik zelden op de vernieuwde N9 maar uiteindelijk blijft het een tweebaansweg waar weinig ruimte is voor dit soort fouten.
15 jaar geleden ging ik er wel dagelijk overheen en ja, idioten genoeg gezien.
Inderdaad, hij was al eerder die dag scheurend in N-H waargenomen. Ik ken 'm niet, maar er wonen in ons dorp behoorlijk wat opgefokte lui met te veel poen die gekke dingen in hun vrije tijd uithalen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:16 schreef Leandra het volgende:
Uit Bergen, niet iemand die de weg niet kende.
Dat is dan de beruchte flitspaal in Schoorldam.quote:In één van die dorpen heb ik nog eens op dezelfde route twee keer een bon gekregen voor paar km te hard rijden, bij dorp in- en dorp uitgaan....
Dat wordt al helemaal een probleem om met drank op achter het stuur door de Balgweg heen scheuren, vooral door die soort van wegversmallingen die10 jaar geleden is aangelegd, die je moet slalommenquote:Dronken lui die toch de auto in stappen en dan op de maat van de muziek van links naar rechts over de weg zwieren. Tot ze een dikke eik tegenkomen, waarna het echt einde verhaal is.
(Overigens was dat niet op de N99, maar de Balgweg, een zijweg ervan.
Dit is wel jaren geleden hoor, tussen de 25 en 30 jaar terug.quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Die Balgweg ken ik als m'n duimpje (op m'n broekzak?). Wat is daar gebeurd dan?
[..]
Dit was nog voor de wegversmallingen. De oude situatie was nog een rechte weg.quote:Op donderdag 9 maart 2017 20:24 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Dat wordt al helemaal een probleem om met drank op achter het stuur door de Balgweg heen scheuren, vooral door die soort van wegversmallingen die10 jaar geleden is aangelegd, die je moet slalommen.
Levensgevaarlijk ook, zo'n ding.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:16 schreef knokkels het volgende:
’Slachtoffer crash Schagerbrug zag middengeleider over het hoofd’
Mag je daar uberhaupt inhalen? Volgens mij niet toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:16 schreef knokkels het volgende:
’Slachtoffer crash Schagerbrug zag middengeleider over het hoofd’
Nope, sowieso nergens in de bochten, en op omhooglopende stukken waar je niet kunt zien of er een tegenligger achter een heuveltje zit ook niet. Kutweg.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mag je daar uberhaupt inhalen? Volgens mij niet toch?
Echt. Mensen moeten gewoon eens leren geduld te hebben. Gelukkig heeft ie in dit geval geen andere doden veroorzaakt.
quote:
Gewoon vangrail in het midden knallen dus. Als het dan nog niet duidelijk is...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nope, sowieso nergens in de bochten, en op omhooglopende stukken waar je niet kunt zien of er een tegenligger achter een heuveltje zit ook niet. Kutweg.
Blablabla regels blablabla 80-weg blablabla, vangrail alleen bij 100-weg blablabla...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Gewoon vangrail in het midden knallen dus. Als het dan nog niet duidelijk is...
Hier is het einde inhalen: https://goo.gl/maps/CJYAp6ZwZj62quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Mag je daar uberhaupt inhalen? Volgens mij niet toch?
Echt. Mensen moeten gewoon eens leren geduld te hebben. Gelukkig heeft ie in dit geval geen andere doden veroorzaakt.
Nog een keer bekeken. I stand corrected.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Denk toch echt een C3. Zie de velgen, de dikke ballonbanden, het achterpaneel en de deurlijn die ineens flink omhoog loopt.
[ afbeelding ]
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant opquote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Blablabla regels blablabla 80-weg blablabla, vangrail alleen bij 100-weg blablabla...
Gewoon 100km/u 4-baansweg maken.
We proberen er hier het beste van te maken, en dat lukt aardig moet ik zeggen. Betere bereikbaarheid kan daar alleen maar bij helpen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant op
Een 4 baans weg daar vandaan zou ik wel snappen
Sjezus, je zult het hebben zien gebeuren omdat hij je zonodig moest inhalenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:16 schreef knokkels het volgende:
’Slachtoffer crash Schagerbrug zag middengeleider over het hoofd’
43 jaar geleden zat ik daar al bollen te pellen. Het verbaast me dat ze tegen een eik aanknalden; voorzover ik me kan herinneren groeien er daar geen eiken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:14 schreef knokkels het volgende:
Dit is wel jaren geleden hoor, tussen de 25 en 30 jaar terug.
Schijnbaar waren er wat dronken lui teruggekomen van uitgaan. Vonden het een goed plan om zigzaggend over de weg te gaan. Stuurfout, auto werd gelanceerd en de auto werd in een eik gelanceerd.
Eigen schuld dus.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 00:16 schreef knokkels het volgende:
’Slachtoffer crash Schagerbrug zag middengeleider over het hoofd’
Ja, niks mis mee toch?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant op
Vangrail in het midden? Wat een onzin. Dan blijf je als nog op een onzin boerenlandweggetje rijden met een zachte berm er naast.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:00 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Gewoon vangrail in het midden knallen dus. Als het dan nog niet duidelijk is...
quote:
Klein vermoeden had ik al. Dat ding is levensgevaarlijk en ook de oplossing dus niet. Al die onzin creabea oplossingen in het verkeer zijn echt onzin. 'Doorstroming, veiligheid' blabla...quote:
Bij "de Stolpen" is de (2-baans) weg omgeleid zodat de veiligheid toe zou nemen. Je wilt niet weten hoeveel geld, moeite en tijd het heeft gekost om de naastgelegen landerijen en boerderijen te onteigenen, de omgevingsvergunning te verkrijgen en het wegenwerk uit te voeren. Dat laatste was nog het snelst gebeurd.....quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:02 schreef Red_85 het volgende:
Klein vermoeden had ik al. Dat ding is levensgevaarlijk en ook de oplossing dus niet. Al die onzin creabea oplossingen in het verkeer zijn echt onzin. 'Doorstroming, veiligheid' blabla...
Weg er mee, maak een 2x2!
Langzamer verkeer? Je bedoelt denk ik; de mensen die het nodig vinden om harder te moeten rijden dan de Vmax?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vangrail in het midden? Wat een onzin. Dan blijf je als nog op een onzin boerenlandweggetje rijden met een zachte berm er naast.
2x2. Veiligheid en ook de vrijheid hebben langs langszamer verkeer te kunnen. Rest is onzin en lost geen moer op.
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Langzamer verkeer? Je bedoelt denk ik; de mensen die het nodig vinden om harder te moeten rijden dan de Vmax?
Klopt. Maar over hele traject zit er nu best wat ruimte tussen de paralelweg en de weg zelf. Op de overige plaatsen heb je ruimte in het Kanaal waar je een stukje van kunt dempen. Oplossingen zat ipv problemen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:11 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij "de Stolpen" is de (2-baans) weg omgeleid zodat de veiligheid toe zou nemen. Je wilt niet weten hoeveel geld, moeite en tijd het heeft gekost om de naastgelegen landerijen en boerderijen te onteigenen, de omgevingsvergunning te verkrijgen en het wegenwerk uit te voeren. Dat laatste was nog het snelst gebeurd.....
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:17 schreef Red_85 het volgende:
Klopt. Maar over hele traject zit er nu best wat ruimte tussen de paralelweg en de weg zelf. Op de overige plaatsen heb je ruimte in het Kanaal waar je een stukje van kunt dempen. Oplossingen zat ipv problemen.
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Nee, dat bedoel ik niet. Je kan het gras daartussen benutten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg...
En het kanaal dumpen is natuurlijk al helemaal....
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd.
Gewoon niet (nooit) inhalen.
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig.
Je kan ook de snelheid terugbrengen naar 60, nog zuiniger...
2x2 is veel beter voor de doorstroming, voor de gemoedsrust, voor het rijden zelf, voor de veiligheid, capaciteit en voor de economie van de noordkop.
Al jaren.
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima.
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halen
En wiens probleem is dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:40 schreef Voszje het volgende:
[..]
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen.
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch.quote:
Klopt, daarom zou een hoge afscheiding beter zijn. Dan weten mensen zoals deze little red corvette bestuurder tenminste dat het hopeloos is om te bumperkleven en in te halen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:04 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch.
Ach ja, eik, grote boom. Als jochie van ..... negen...(?) was ik niet zo goed in het onderschijden van boomsoorten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:31 schreef blomke het volgende:
[..]
43 jaar geleden zat ik daar al bollen te pellen. Het verbaast me dat ze tegen een eik aanknalden; voorzover ik me kan herinneren groeien er daar geen eiken.
* knokkels streept Oscar van de duoshowkandidatenlijst afquote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant op
Een 4 baans weg daar vandaan zou ik wel snappen
Landbouwverkeer, trekkers met aanhanger, grasmaaimachines erachter e.d.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Langzamer verkeer? Je bedoelt denk ik; de mensen die het nodig vinden om harder te moeten rijden dan de Vmax?
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.
En vrachtwagens die onder de 80 rijden?
Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden.
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Nooit geweten dat je een Provinciale Statenlid was met portefeuille wegenbouw Noordkop, Oscarquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.
En vrachtwagens die onder de 80 rijden?
Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden.
Kan. Doe ik ook ruim. Maar toch belemmerd een vrachtwagen/ bus / caravan je flink het zicht en tempo voor de doorstroming.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren.
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op.
* OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima.
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:19 schreef tong80 het volgende:
Waarom wil je een minuut eerder op een afspraak komen die je ruim hebt ingepland
Bron?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit.
Kijk je geen nieuws? Zou algemene kennis moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Bron?
En als dat al zo is, goh hoe zou dat nou komen? Door de mongolen die te hard rijden en willen inhalen ja.
Ze halen in en staan als eerste voor het stoplicht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.
Dat hoef je daar niet voor te zijn hoor. Het spenderen van miljoenen en de jaren die het nodig zal hebben om uberhaupt te kunnen uitvoeren, wegen niet op tegen de eventuele baten. Anders was dat allang aangepakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:18 schreef knokkels het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je een Provinciale Statenlid was met portefeuille wegenbouw Noordkop, Oscar
Precies. Ik lach mij ook altijd rot om dat soort mensen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze halen in en staan als eerste voor het stoplicht.
Dat komt meer door (het gebrek aan inzicht van sommige) weggebruikers, dan door de inrichting van de weg. 80 KM/U is 80 KM/u, en niet 100+ KM/u. Mijn punt is: Je kunt de weg an sich zo veilig mogelijk maken. Als de weggebruikers zélf hun verantwoordelijkheid daarin niet nemen, is het einde zoek.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Persoonlijke mening van je. Waarom denk je dat Purmerend Noord - Volendam en, A7 - Avenhorn Hoorn - Enkhuizen opeens een 2x2 krijgen?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.
Nogmaals, kom dan maar met een daadwerkelijk bron die dat bevestigd. Want volgens mij zijn alle ongelukken die gebeuren eigenlijk ALTIJD wel de oorzaak van debielen die te hard rijden of inhalen waar het niet mag.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk je geen nieuws? Zou algemene kennis moeten zijn.
vvn heeft er jaarlijks best wat over te melden. Ik heb het in ieder geval bij de nieuws en journaals van dit land vandaan.
Nee, zie puntje capaciteit. Die weg is ellende vanwege het vele woon/werk verkeer. Daarom wordt ie aangepakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Persoonlijke mening van je. Waarom denk je dat Purmerend Noord - Volendam en, A7 - Avenhorn Hoorn - Enkhuizen opeens een 2x2 krijgen?
Omdat het kul is?
Precies. Maar Red is een bumperklever. Elke vrachtwagen ontneemt immers zijn zicht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:24 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dat komt meer door (het gebrek aan inzicht van sommige) weggebruikers, dan door de inrichting van de weg. 80 KM/U is 80 KM/u, en niet 100+ KM/u. Mijn punt is: Je kunt de weg an sich zo veilig mogelijk maken. Als de weggebruikers zélf hun verantwoordelijkheid daarin niet nemen, is het einde zoek.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:16 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?
Die hebben een aparte strook.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:15 schreef knokkels het volgende:
[..]
Landbouwverkeer, trekkers met aanhanger, grasmaaimachines erachter e.d.
Ach, ik als ex-inwoner van Lelystad mag zulke opmerkingen maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:14 schreef knokkels het volgende:
[..]
* knokkels streept Oscar van de duoshowkandidatenlijst af![]()
Algemene kennis. 2 seconden googlen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nogmaals, kom dan maar met een daadwerkelijk bron die dat bevestigd. Want volgens mij zijn alle ongelukken die gebeuren eigenlijk ALTIJD wel de oorzaak van debielen die te hard rijden of inhalen waar het niet mag.
Ik zie het hier bij Kampen ook. De N50. Je mag er 100. Je mag er niet inhalen. Maar allemaal figuren die maar zo hard mogelijk moeten rijden en inhalen waar het niet mag.
IK logeerde op de BAlgweg en zat bollen te pellen op de Stoom- en de Balgweg. Kan me wel van toen (1974 -19 78) herinneren dat er 16 jarige knul op de brommer onder de trein (Den Helder -> Alkmaar) bij Breezand kwam. Wilde stoer doen en daar zaten geen overlegbomen. Einde oefening.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:13 schreef knokkels het volgende:
Ik woonde overigens aan de Rijksweg, op een steenworp afstand van zowel de oude als de nieuwe Kooybrug.
Dat is precies hetzelfde op de n9. Ellende door vele woon/werk/ economisch verkeer. Daarbij komt ook nog eens recreatie.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee, zie puntje capaciteit. Die weg is ellende vanwege het vele woon/werk verkeer. Daarom wordt ie aangepakt.
Ja en wat ontbreekt daarin; Oh ja, het feit wat de oorzaak is. En die is nogmaals 99 van de 100 keer een hardrijder/illegale inhaler.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Algemene kennis. 2 seconden googlen.
https://www.swov.nl/feite(...)keersdoden-nederland
Anders raadpleeg je even vvn, cbs of kijk je eens nieuws.
Ah, dat dus. Je bent gewoon te stom om te lezen en bent een stuk voor ingenomen vuilnisbakkenras. .quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Maar Red is een bumperklever. Elke vrachtwagen ontneemt immers zijn zicht.
Ja, inderdaad. Onzin die wegen.. wordt niet gebruikt, waarom dan een brede weg?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:16 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?
Ja, de ventweg. Ik dacht even dat we het daar over hadden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die hebben een aparte strook.
Kom maar op als jij die bron hebt. Ik baseer mij op de gegevens die ik heb. Als jij zeker weet dat 99% van de slachtoffers door te hard rijden komt, zie ik dat ook graag.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja en wat ontbreekt daarin; Oh ja, het feit wat de oorzaak is. En die is nogmaals 99 van de 100 keer een hardrijder/illegale inhaler.
Waarom niet, dat heb ik je net al gezegd. De kosten wegen niet op tegen de baten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde op de n9. Ellende door vele woon/werk/ economisch verkeer. Daarbij komt ook nog eens recreatie.
Dus waarom niet?
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, dat dus. Je bent gewoon te stom om te lezen en bent een stuk voor ingenomen vuilnisbakkenras. .
Zeeland ook alleen A58 (Bergen op Zoom naar Vlissingen). Zeeuws-Vlaanderen heeft verleden jaar eindelijk paar stukjes 4-baansweg gekregen van Terneuzen richting West-Zeeuws-Vlaanderen naar de kust. Dat is met name in de zomer wel handig, dan duurt de rit naar de kust ook heel lang vanwege drukte en landbouwvoertuigen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:16 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?
Nou, bron. Goh, uhm de reden van dit topic bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom maar op als jij die bron hebt. Ik baseer mij op de gegevens die ik heb. Als jij zeker weet dat 99% van de slachtoffers door te hard rijden komt, zie ik dat ook graag.
Of is dit een onderbuikje van je omdat je vooringenomen bent?
Denk het laatste.
Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Waarom niet, dat heb ik je net al gezegd. De kosten wegen niet op tegen de baten.
Wat andere mensen al aangaven, je moet eerst grond gaan onteigenen en andere zaken. Daar zullen veel mensen zich tegen gaan verzetten, kost geld, kost jaren etc etc.
De problemen op de N9 zijn er al een aantal decennia. Als het iets zou opleveren, dan hadden ze daar echt wel actie op ondernomen.
Ja, en later geef ik aan dat ik genoeg afstand neem.. maar blijkbaar lees je daar overheen om je eigen punt maar even kracht bij te zetten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]Lekker op de man spelen. Ik maak mijn opmerking tenminste op basis van het feit dat jij zegt dat elke vrachtwagen jou het zicht ontneemt. De enige reden daarvoor kan zijn; bumperkleven. als je gewoon afstand houdt, dan heb je daar geen last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |