Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:17 schreef Red_85 het volgende:
Klopt. Maar over hele traject zit er nu best wat ruimte tussen de paralelweg en de weg zelf. Op de overige plaatsen heb je ruimte in het Kanaal waar je een stukje van kunt dempen. Oplossingen zat ipv problemen.
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Nee, dat bedoel ik niet. Je kan het gras daartussen benutten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg...
En het kanaal dumpen is natuurlijk al helemaal....
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd.
Gewoon niet (nooit) inhalen.
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig.
Je kan ook de snelheid terugbrengen naar 60, nog zuiniger...
2x2 is veel beter voor de doorstroming, voor de gemoedsrust, voor het rijden zelf, voor de veiligheid, capaciteit en voor de economie van de noordkop.
Al jaren.
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima.
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halen
En wiens probleem is dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:40 schreef Voszje het volgende:
[..]
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen.
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch.quote:
Klopt, daarom zou een hoge afscheiding beter zijn. Dan weten mensen zoals deze little red corvette bestuurder tenminste dat het hopeloos is om te bumperkleven en in te halen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:04 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch.
Ach ja, eik, grote boom. Als jochie van ..... negen...(?) was ik niet zo goed in het onderschijden van boomsoorten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:31 schreef blomke het volgende:
[..]
43 jaar geleden zat ik daar al bollen te pellen. Het verbaast me dat ze tegen een eik aanknalden; voorzover ik me kan herinneren groeien er daar geen eiken.
* knokkels streept Oscar van de duoshowkandidatenlijst afquote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant op
Een 4 baans weg daar vandaan zou ik wel snappen
Landbouwverkeer, trekkers met aanhanger, grasmaaimachines erachter e.d.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Langzamer verkeer? Je bedoelt denk ik; de mensen die het nodig vinden om harder te moeten rijden dan de Vmax?
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.
En vrachtwagens die onder de 80 rijden?
Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden.
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Nooit geweten dat je een Provinciale Statenlid was met portefeuille wegenbouw Noordkop, Oscarquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.
En vrachtwagens die onder de 80 rijden?
Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden.
Kan. Doe ik ook ruim. Maar toch belemmerd een vrachtwagen/ bus / caravan je flink het zicht en tempo voor de doorstroming.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren.
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op.
* OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima.
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:19 schreef tong80 het volgende:
Waarom wil je een minuut eerder op een afspraak komen die je ruim hebt ingepland
Bron?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit.
Kijk je geen nieuws? Zou algemene kennis moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Bron?
En als dat al zo is, goh hoe zou dat nou komen? Door de mongolen die te hard rijden en willen inhalen ja.
Ze halen in en staan als eerste voor het stoplicht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.
Dat hoef je daar niet voor te zijn hoor. Het spenderen van miljoenen en de jaren die het nodig zal hebben om uberhaupt te kunnen uitvoeren, wegen niet op tegen de eventuele baten. Anders was dat allang aangepakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:18 schreef knokkels het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je een Provinciale Statenlid was met portefeuille wegenbouw Noordkop, Oscar
Precies. Ik lach mij ook altijd rot om dat soort mensen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze halen in en staan als eerste voor het stoplicht.
Dat komt meer door (het gebrek aan inzicht van sommige) weggebruikers, dan door de inrichting van de weg. 80 KM/U is 80 KM/u, en niet 100+ KM/u. Mijn punt is: Je kunt de weg an sich zo veilig mogelijk maken. Als de weggebruikers zélf hun verantwoordelijkheid daarin niet nemen, is het einde zoek.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Persoonlijke mening van je. Waarom denk je dat Purmerend Noord - Volendam en, A7 - Avenhorn Hoorn - Enkhuizen opeens een 2x2 krijgen?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.
Nogmaals, kom dan maar met een daadwerkelijk bron die dat bevestigd. Want volgens mij zijn alle ongelukken die gebeuren eigenlijk ALTIJD wel de oorzaak van debielen die te hard rijden of inhalen waar het niet mag.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk je geen nieuws? Zou algemene kennis moeten zijn.
vvn heeft er jaarlijks best wat over te melden. Ik heb het in ieder geval bij de nieuws en journaals van dit land vandaan.
Nee, zie puntje capaciteit. Die weg is ellende vanwege het vele woon/werk verkeer. Daarom wordt ie aangepakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Persoonlijke mening van je. Waarom denk je dat Purmerend Noord - Volendam en, A7 - Avenhorn Hoorn - Enkhuizen opeens een 2x2 krijgen?
Omdat het kul is?
Precies. Maar Red is een bumperklever. Elke vrachtwagen ontneemt immers zijn zicht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:24 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dat komt meer door (het gebrek aan inzicht van sommige) weggebruikers, dan door de inrichting van de weg. 80 KM/U is 80 KM/u, en niet 100+ KM/u. Mijn punt is: Je kunt de weg an sich zo veilig mogelijk maken. Als de weggebruikers zélf hun verantwoordelijkheid daarin niet nemen, is het einde zoek.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:16 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?
Die hebben een aparte strook.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:15 schreef knokkels het volgende:
[..]
Landbouwverkeer, trekkers met aanhanger, grasmaaimachines erachter e.d.
Ach, ik als ex-inwoner van Lelystad mag zulke opmerkingen maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:14 schreef knokkels het volgende:
[..]
* knokkels streept Oscar van de duoshowkandidatenlijst af![]()
Algemene kennis. 2 seconden googlen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nogmaals, kom dan maar met een daadwerkelijk bron die dat bevestigd. Want volgens mij zijn alle ongelukken die gebeuren eigenlijk ALTIJD wel de oorzaak van debielen die te hard rijden of inhalen waar het niet mag.
Ik zie het hier bij Kampen ook. De N50. Je mag er 100. Je mag er niet inhalen. Maar allemaal figuren die maar zo hard mogelijk moeten rijden en inhalen waar het niet mag.
IK logeerde op de BAlgweg en zat bollen te pellen op de Stoom- en de Balgweg. Kan me wel van toen (1974 -19 78) herinneren dat er 16 jarige knul op de brommer onder de trein (Den Helder -> Alkmaar) bij Breezand kwam. Wilde stoer doen en daar zaten geen overlegbomen. Einde oefening.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:13 schreef knokkels het volgende:
Ik woonde overigens aan de Rijksweg, op een steenworp afstand van zowel de oude als de nieuwe Kooybrug.
Dat is precies hetzelfde op de n9. Ellende door vele woon/werk/ economisch verkeer. Daarbij komt ook nog eens recreatie.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nee, zie puntje capaciteit. Die weg is ellende vanwege het vele woon/werk verkeer. Daarom wordt ie aangepakt.
Ja en wat ontbreekt daarin; Oh ja, het feit wat de oorzaak is. En die is nogmaals 99 van de 100 keer een hardrijder/illegale inhaler.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Algemene kennis. 2 seconden googlen.
https://www.swov.nl/feite(...)keersdoden-nederland
Anders raadpleeg je even vvn, cbs of kijk je eens nieuws.
Ah, dat dus. Je bent gewoon te stom om te lezen en bent een stuk voor ingenomen vuilnisbakkenras. .quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Maar Red is een bumperklever. Elke vrachtwagen ontneemt immers zijn zicht.
Ja, inderdaad. Onzin die wegen.. wordt niet gebruikt, waarom dan een brede weg?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:16 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?
Ja, de ventweg. Ik dacht even dat we het daar over hadden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die hebben een aparte strook.
Kom maar op als jij die bron hebt. Ik baseer mij op de gegevens die ik heb. Als jij zeker weet dat 99% van de slachtoffers door te hard rijden komt, zie ik dat ook graag.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:29 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja en wat ontbreekt daarin; Oh ja, het feit wat de oorzaak is. En die is nogmaals 99 van de 100 keer een hardrijder/illegale inhaler.
Waarom niet, dat heb ik je net al gezegd. De kosten wegen niet op tegen de baten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde op de n9. Ellende door vele woon/werk/ economisch verkeer. Daarbij komt ook nog eens recreatie.
Dus waarom niet?
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, dat dus. Je bent gewoon te stom om te lezen en bent een stuk voor ingenomen vuilnisbakkenras. .
Zeeland ook alleen A58 (Bergen op Zoom naar Vlissingen). Zeeuws-Vlaanderen heeft verleden jaar eindelijk paar stukjes 4-baansweg gekregen van Terneuzen richting West-Zeeuws-Vlaanderen naar de kust. Dat is met name in de zomer wel handig, dan duurt de rit naar de kust ook heel lang vanwege drukte en landbouwvoertuigen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:16 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?
Nou, bron. Goh, uhm de reden van dit topic bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom maar op als jij die bron hebt. Ik baseer mij op de gegevens die ik heb. Als jij zeker weet dat 99% van de slachtoffers door te hard rijden komt, zie ik dat ook graag.
Of is dit een onderbuikje van je omdat je vooringenomen bent?
Denk het laatste.
Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Waarom niet, dat heb ik je net al gezegd. De kosten wegen niet op tegen de baten.
Wat andere mensen al aangaven, je moet eerst grond gaan onteigenen en andere zaken. Daar zullen veel mensen zich tegen gaan verzetten, kost geld, kost jaren etc etc.
De problemen op de N9 zijn er al een aantal decennia. Als het iets zou opleveren, dan hadden ze daar echt wel actie op ondernomen.
Ja, en later geef ik aan dat ik genoeg afstand neem.. maar blijkbaar lees je daar overheen om je eigen punt maar even kracht bij te zetten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:33 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]Lekker op de man spelen. Ik maak mijn opmerking tenminste op basis van het feit dat jij zegt dat elke vrachtwagen jou het zicht ontneemt. De enige reden daarvoor kan zijn; bumperkleven. als je gewoon afstand houdt, dan heb je daar geen last van.
Blijkt om een stelling te gaan. Klikquote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik hoorde van mijn broer dat er een snelweg wordt aangelegd naar Den Helder op de plaats van de N9... Bron heb ik niet. Hij had het op de radio gehoord.
1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nou, bron. Goh, uhm de reden van dit topic bijvoorbeeld.
Ik wil best meer kranten artikelen er bij pakken hoor.Maar hey, die kan je zelf ook googlen.
Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, en later geef ik aan dat ik genoeg afstand neem.. maar blijkbaar lees je daar overheen om je eigen punt maar even kracht bij te zetten.
Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:39 schreef knokkels het volgende:
[..]
Blijkt om een stelling te gaan. Klik
Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:41 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand.
Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.
Den helder staat te springen om betere infrastructuur en de omliggende plaatsen ook.
Nieuwe kooyhaven.
De luchthaven
De petrochemie en aanverwante activiteiten
Marinehaven en aanverwante activiteiten
Den Helder zelf met 60.000 inwoners
Economisch niet waard? Waaw... Wel heel snel bepaald en bevooroordeeld.
Er is een reden waarom Den Helder niet de populairste stad is van NL he, dat komt mede door de enorm gebrekkige infra naar die dumpstad. Een plaats heeft infra nodig, dat is de bloedlijn en toevoer. 2 weggetjes en 1 spoorlijn zijn nu niet echt bepaald toereikend daar.. Al jaren niet.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort.
Of kijk jij door vrachtwagens heen?
Gast, er zijn talloze voorbeelden te vinden. Wel grappig hoe jij 1 voorbeeld WEL relevant vindt, maar bij mij gaat lopen emmeren om 1 voorbeeld.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep.
Dit is wel een extreem voorbeeld, dus kan je die wel gebruiken voor de rest?
Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:44 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]Als je gewoon genoeg afstand houdt, kan je altijd anticiperen op noodsituaties.
Drogreden bye bye
Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen.
Voor de rest: verschillende rijstijlen. Jij hebt de jouwe, maar kan die moeilijk rijmen met de mijne. Als jij seculier wil kijken naar alleen diegene voor je, succes verder. Projecteer het wel even op alleen hoe jij hebt leren rijden.
Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:47 schreef knokkels het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo.
Zou wel een hoop oplossen gok ik.
Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand.
Om je even een inzicht te geven met betrekking tot de kosten/baten.
Het relatief kleine stukje randweg Alkmaar verbeteren; kosten 10 miljoen.
http://www.dichtbij.nl/gr(...)randweg-alkmaar.aspx
Wat denk je dat een project als 2x 2 baans zou gaan kosten? De weg ligt langs een belangrijk kanaal, moet die opeens aan de kant? Nee, dat kan niet, dus kan je maar aan 1 kant uitbreiden, en ja, daar staan huizen en lappen grond die niet van de overheid zijn.
Dus nee, het is niet om Den Helder af te zeiken. Is gewoon puur kosten/baten plaatje.
En wederom afsluiten met een sneer op de man.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?
Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt.
Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je.
Nou meid, tis watquote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Exact dit dacht ik toen ik jouw post las![]()
Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]En wederom ga je weinig inhoudelijk in. En probeer je nu te stellen dat mijn rijstijl fout is.
Je bent lachwekkend gast. Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk.
Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En wederom afsluiten met een sneer op de man.
Echt, gast.____!!!!
Anyway, succes met je gezeik. En pas op voor vrachtwagens.
Tussen de huidige N9 en de parallelweg (ik neem aan dat je daarmee bedoelt de weg tussen de N9 en de huizen cq bedrijven is echt niet genoeg om er een verkeersveilige optie van te maken.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
Ow wow! Jij rijdt 30.000km per jaar! Nou jongen wat goed!! Ik rijd er meer. Sterker nog, 15 jaar geleden reed ik zo'n 100.000km per jaar. Maakt dat mij een betere chauffeur dan anderen? Geen idee. Er zullen slechtere zijn en er zullen betere zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling.
En voor de rest zie ik mijzelf niet als de beste chauffeur van NL. Die illusie heb ik niet, maar als ik om me heen kijk hoe de rest van de mensen om me heen denken te rijden in de 30.000km die ik per jaar maak... damn.
WOB-verzoek indienen bij Ministerie van Infrastructuur?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?
Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt.
Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je.
De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem.
Ik ben ook eens langs de andere kant gegaan en dan ten noorden van Amsterdam richting Utrecht. Wat op zich ook snel ging.
quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet.
Ja, alleen gingen we toen van een bezoek in Julianadorp, naar een bezoek in Vreelant en dus kwam dat wel goed uit. Als we gewoon weer van Julianadorp terug naar het zuiden gaan, dan ga ik uiteraard over de N9.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:58 schreef knokkels het volgende:
[..]
De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar.
File is wel korter.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Een waarschuwing. Juist. Omdat ik geen aangeef dat de kosten van 2x 2 banen op dat traject niet opwegen tegen de baten?
Kijk alleen al hoe lang het heeft geduurd voordat de plannen voor de verbreding van de A1 Muiden-Amsterdam tot stand kwam. En de kosten er van. En heeft het wat geholpen? Nee, we staan nu 6 banen breed in de file ipv 3.
Alleen is er bij de N9 geen plaats voor.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
File is wel korter.
Het probleem van verbreden is dat je de bottleneck alleen maar verplaatst. Echter, bij verbreding van 1x1 naar 2x2 verbeter je wel de doorstroming als uitzondering.
Misschien reedt hij/zij wel 300+ en stak er een dier over.quote:Op woensdag 8 maart 2017 03:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Precies, en zelfs als je 40 km'h te hard rijdt krijg je deze ellende niet want dat is uitstekend mogelijk schat ik zo in.
Sterker nog: Vroeger mocht je er 100 en nu nog maar 80 wat gevoelsatig veel te langzaam is.
En die vroegere Vmax van 100 was nog wel voor de weg "veiliger" was gemaakt.
Dit heerschap heeft heel goed z'n best gedaan de boel te verkloten.
Maar dat maakt het niet minder triest....
Een auto heeft al een ingebouwde limiet.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 14:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Misschien reedt hij/zij wel 300+ en stak er een dier over.
Het gebeurt niet al te vaak maar misschien moet je gewoon een limiet inbouwen in auto's.
Jij kan dan ook niet met 300 tegen iets oprijden. Het hele idee van die auto's buiten het circuit is belachelijk.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Een auto heeft al een ingebouwde limiet.
Mijn auto wil niet harder dan 180 km/h dus daar ligt dan ook de limiet.
Waarom?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 15:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Jij kan dan ook niet met 300 tegen iets oprijden. Het hele idee van die auto's buiten het circuit is belachelijk.
Goeie link!quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het relatief kleine stukje randweg Alkmaar verbeteren; kosten 10 miljoen.
http://www.dichtbij.nl/gr(...)randweg-alkmaar.aspx
Zomaar zou je het toelaten. Ik ken het.Het zegt niets.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom?
300 rijden is natuurlijk belachelijk op de openbare weg maar de power onder je kont en snel kunnen optrekken is echt een heerlijk gevoel. (Een gevoel dat ik wél ken maar met de huidige auto dus niet heb)
Maar voor snel optrekken is vermogen nodig, een bij-effect is dat de topsnelheid van zo'n auto ook wat hoger ligt dan gemiddeld.
Nog steeds niks aan de hand natuurlijk, het ligt er alleen maar aan wat voor persoon er achter het stuur zit.
Als die volgens jou 300 reed en dat overstekende dier te laat zag dan zou hij zelfs in mijn auto waarschijnlijk ook brokken hebben gereden.
Het ligt niet aan de auto, het ligt aan degene achter het stuur.
Sommigen veroorzaken op de fiets zelfs nog een dodelijk ongeval.
Ik passeer dagelijks tweemaal de kruising die hier in de omgeving tot één van de gevaarlijkste behoort. Dat wil ik ook graag geloven. Ik zie immers ook dagelijks een veelvoud aan bestuurders die zich op de kruising niet houden aan de verkeersregels door haaientanden volledig te negeren, geen voorrang te geven aan rechtdoorgaand verkeer uit tegengestelde richting, korte bocht niet voor lange bocht laten gaan en/of domweg totaal geen snelheid minderen bij het naderen van de kruising.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Exact!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 08:24 schreef Ivo1985 het volgende:
Een wegbeheerder kan er alles aan doen om een weg veiliger te maken, zolang er heel veel mensen zijn die zich in het verkeer als een egoïstische idioot gedragen en er steeds minder controle op verkeer is vanuit de politie (flitspalen vallen hier buiten) wordt zelfs de veiligste weg onveilig.
Ik ken ook de N9 best aardig, en de weg kent zeker met de verbeteringen van de laatste jaren echt geen onveilige inrichting. Fietsers en langzaam verkeer zijn netjes gescheiden en inmiddels gaat de route met een mooie boog om een aantal woonkernen heen.
De onveiligheid ontstaat alleen maar omdat er kennelijk nog veel mensen zijn die 80 niet snel genoeg vinden en denken dat een inhaalverbod niet voor hen geldt.
Och, mijn Dodge heeft 4seconden+ nodig om de 100 aan te tikken. Maar om harder dan 170 te gaan moet ik toch een vliegtuig uitrijden zeg maar.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:10 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom?
300 rijden is natuurlijk belachelijk op de openbare weg maar de power onder je kont en snel kunnen optrekken is echt een heerlijk gevoel. (Een gevoel dat ik wél ken maar met de huidige auto dus niet heb)
Maar voor snel optrekken is vermogen nodig, een bij-effect is dat de topsnelheid van zo'n auto ook wat hoger ligt dan gemiddeld.
Nog steeds niks aan de hand natuurlijk, het ligt er alleen maar aan wat voor persoon er achter het stuur zit.
Als die volgens jou 300 reed en dat overstekende dier te laat zag dan zou hij zelfs in mijn auto waarschijnlijk ook brokken hebben gereden.
Het ligt niet aan de auto, het ligt aan degene achter het stuur.
Sommigen veroorzaken op de fiets zelfs nog een dodelijk ongeval.
Dan heb je het mooi fout mopperkont, Modus is rightquote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
quote:
Op vrijdag 10 maart 2017 01:15 schreef Modus het volgende:
[..]
Denk toch echt een C3. Zie de velgen, de dikke ballonbanden, het achterpaneel en de deurlijn die ineens flink omhoog loopt.
[ afbeelding ]
Nog een keer bekeken. I stand corrected.
Oscar geeft toch ook aan "Nog een keer bekeken. I stand corrected."?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 19:48 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dan heb je het mooi fout mopperkont, Modus is rightdie deep dish velgen zitten op een C3 en die passen niet eens op dat model dat jij aangeeft en die heeft een rechte achterbumper/-kant.
je m'excusequote:Op zaterdag 11 maart 2017 19:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Oscar geeft toch ook aan "Nog een keer bekeken. I stand corrected."?
Eens.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:41 schreef Meike26 het volgende:
Het is, zoals Red85 ook al eerder heeft aangegeven, ook echt wel onveilig om in één stoet/rijstrook te rijden. Nog niet zozeer levensgevaarlijk, maar het rijden achter een hogere en-of grotere voorganger brengt een bepaalde mate van geduld met zich mee. En daar hoef je echt niet voor te kleven, ook op 100 of 200 meter afstand van een vrachtwagen rijden over een Franse nationale weg en dat zo'n 25 km lang, dat gaat vervelen. Mensen hoor of zie je wel eens klagen over inhalende vrachtwagens op 2 baans-snelwegen, inhalen doen ze niet om de overige bestuurders te willen ergeren. Inhalen doen ze ook niet zozeer omdat ze persé de snelsten willen zijn, ga maar eens op de snelweg achter een langzamere auto rijden. Inhalen mag je niet doen. Het is geestdodend en dus is zo'n actie van de Little red corvette als mens, de psyche, nog wel te begrijpen. Overschatting is denk ik hier echt de enige echte oorzaak.
Die verhoogde middenbermpjes, vaak ook gebruikt op gescheiden rijbaan-rotondes, glanzen behoorlijk in de regen. Als je in de regen net even die overschatting maakt en achter die langzame vrachtwagen vandaan wil, dan heb je met die Corvette aan 1 die op het pedaal al voldoende. Goed, er zit nóg een vrachtwagen of caravan daarvoor en daarvoor is een gat waar je tussen kan. Nog een extra duw op het pedaal. Dan, in de regen, merk je pas op het laatst de verhoogde rijbaan afscheiding.
Nee, ik neem het niet op voor de dode bestuurder, het zal heel goed een idioot geweest kunnen zijn. Alleen vind ik het ook weer te kort door de bocht (haha) om alleen dit scenario te schetsen. Een Corvette met regen, brede banden en zo'n spitse verhoging in het wegdek kan al finaal afgeschreven worden met 30km/u. Hier maar ik wel vaker het vergelijk met het stoten van je kop tegen een lantaarnpaal. Dit gebeurt niet harder dan 5 km per uur maar kan verdomme goed zeer doen. Dus kan het imo theoretisch gezien ook gebeurd zijn bij een lagere (normalere) snelheid zonder dat de man zich heeft laten gaan, behalve een verkeerde inschatting gemaakt te hebben.
En ik zie het dagelijks hoor. Rijdend met een bestelbus, niemand wil achter mijn mooie witte Master blijven rijden. Sommige vinden hem wel heel mooi en gaan kleven in de file ( 1000 x) en anderen halen mij weer in op de meest aso manieren of plekken.
Maar er zijn ook bestuurders die gewoon wel voorbij m'n bus willen komen, maar zich in de lengte van de 2e rijstrook vergissen bij de oprit en sluiten zich dan aan achter mijn bus. En gek genoeg zijn het juist de bestuurders van exotische auto's die zich beter gedragen in het verkeer, met trots en voorzichtigheid voor hun bolide, dan de gemiddelde leaselul in de Volvo V60, Golf GTE of Mégane Tourer.
En ik geloof ook wel, om weer bij Red terug te komen, dat DenHelder een 2x2 snelweg of autoweg kan gebruiken. Voor de veiligheid, voor de doorstroming en voor de economie aldaar. Kosten/baten plaatje is natuurlijk wel relevant, echter gaat het ook om risico's nemen. En dan niet met een kijk op de komende 10/20 jaar, maar op 50 jaar en verder. Daar gaat Den Helder en ook de reiziger naar de Noordkop wel van profiteren. Dan kost het project maar 100 of 200 miljoen, de omgeving wint er ook leefbaarheid mee.
Dank!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 09:41 schreef Meike26 het volgende:
Het is, zoals Red85 ook al eerder heeft aangegeven, ook echt wel onveilig om in één stoet/rijstrook te rijden. Nog niet zozeer levensgevaarlijk, maar het rijden achter een hogere en-of grotere voorganger brengt een bepaalde mate van geduld met zich mee. En daar hoef je echt niet voor te kleven, ook op 100 of 200 meter afstand van een vrachtwagen rijden over een Franse nationale weg en dat zo'n 25 km lang, dat gaat vervelen. Mensen hoor of zie je wel eens klagen over inhalende vrachtwagens op 2 baans-snelwegen, inhalen doen ze niet om de overige bestuurders te willen ergeren. Inhalen doen ze ook niet zozeer omdat ze persé de snelsten willen zijn, ga maar eens op de snelweg achter een langzamere auto rijden. Inhalen mag je niet doen. Het is geestdodend en dus is zo'n actie van de Little red corvette als mens, de psyche, nog wel te begrijpen. Overschatting is denk ik hier echt de enige echte oorzaak.
Die verhoogde middenbermpjes, vaak ook gebruikt op gescheiden rijbaan-rotondes, glanzen behoorlijk in de regen. Als je in de regen net even die overschatting maakt en achter die langzame vrachtwagen vandaan wil, dan heb je met die Corvette aan 1 die op het pedaal al voldoende. Goed, er zit nóg een vrachtwagen of caravan daarvoor en daarvoor is een gat waar je tussen kan. Nog een extra duw op het pedaal. Dan, in de regen, merk je pas op het laatst de verhoogde rijbaan afscheiding.
Nee, ik neem het niet op voor de dode bestuurder, het zal heel goed een idioot geweest kunnen zijn. Alleen vind ik het ook weer te kort door de bocht (haha) om alleen dit scenario te schetsen. Een Corvette met regen, brede banden en zo'n spitse verhoging in het wegdek kan al finaal afgeschreven worden met 30km/u. Hier maar ik wel vaker het vergelijk met het stoten van je kop tegen een lantaarnpaal. Dit gebeurt niet harder dan 5 km per uur maar kan verdomme goed zeer doen. Dus kan het imo theoretisch gezien ook gebeurd zijn bij een lagere (normalere) snelheid zonder dat de man zich heeft laten gaan, behalve een verkeerde inschatting gemaakt te hebben.
En ik zie het dagelijks hoor. Rijdend met een bestelbus, niemand wil achter mijn mooie witte Master blijven rijden. Sommige vinden hem wel heel mooi en gaan kleven in de file ( 1000 x) en anderen halen mij weer in op de meest aso manieren of plekken.
Maar er zijn ook bestuurders die gewoon wel voorbij m'n bus willen komen, maar zich in de lengte van de 2e rijstrook vergissen bij de oprit en sluiten zich dan aan achter mijn bus. En gek genoeg zijn het juist de bestuurders van exotische auto's die zich beter gedragen in het verkeer, met trots en voorzichtigheid voor hun bolide, dan de gemiddelde leaselul in de Volvo V60, Golf GTE of Mégane Tourer.
En ik geloof ook wel, om weer bij Red terug te komen, dat DenHelder een 2x2 snelweg of autoweg kan gebruiken. Voor de veiligheid, voor de doorstroming en voor de economie aldaar. Kosten/baten plaatje is natuurlijk wel relevant, echter gaat het ook om risico's nemen. En dan niet met een kijk op de komende 10/20 jaar, maar op 50 jaar en verder. Daar gaat Den Helder en ook de reiziger naar de Noordkop wel van profiteren. Dan kost het project maar 100 of 200 miljoen, de omgeving wint er ook leefbaarheid mee.
En u ook!quote:Op zaterdag 11 maart 2017 21:25 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eens.
Overigens zelf dagelijks op de N9 ivm woon-werk verkeer, heb ook wel meegemaakt dat ik achter zo'n 45 km karretje zat. En ik ben met red85 eens, ook ik hou er niet van om achter een vrachtwagen te rijden vanwege het gebrek aan zicht in mijn kleine koekblikkie. Ik vind het prettig om verder te kunnen kijken dan alleen mijn directe voorganger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |