abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39:07 #151
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_169411437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik hoorde van mijn broer dat er een snelweg wordt aangelegd naar Den Helder op de plaats van de N9... Bron heb ik niet. Hij had het op de radio gehoord.
Blijkt om een stelling te gaan. Klik
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39:41 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:34 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nou, bron. Goh, uhm de reden van dit topic bijvoorbeeld.
Ik wil best meer kranten artikelen er bij pakken hoor. ^O^ Maar hey, die kan je zelf ook googlen.
1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep.
Dit is wel een extreem voorbeeld, dus kan je die wel gebruiken voor de rest?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169411491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja, en later geef ik aan dat ik genoeg afstand neem.. maar blijkbaar lees je daar overheen om je eigen punt maar even kracht bij te zetten.
Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169411492
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:39 schreef knokkels het volgende:

[..]

Blijkt om een stelling te gaan. Klik
Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij.
I´m back.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:43:08 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:41 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand.
Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort.
Of kijk jij door vrachtwagens heen?
1947-2016
pi_169411526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.
Den helder staat te springen om betere infrastructuur en de omliggende plaatsen ook.
Nieuwe kooyhaven.
De luchthaven
De petrochemie en aanverwante activiteiten
Marinehaven en aanverwante activiteiten
Den Helder zelf met 60.000 inwoners

Economisch niet waard? Waaw... Wel heel snel bepaald en bevooroordeeld.
Er is een reden waarom Den Helder niet de populairste stad is van NL he, dat komt mede door de enorm gebrekkige infra naar die dumpstad. Een plaats heeft infra nodig, dat is de bloedlijn en toevoer. 2 weggetjes en 1 spoorlijn zijn nu niet echt bepaald toereikend daar.. Al jaren niet.
Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand.

Om je even een inzicht te geven met betrekking tot de kosten/baten.

Het relatief kleine stukje randweg Alkmaar verbeteren; kosten 10 miljoen.

http://www.dichtbij.nl/gr(...)randweg-alkmaar.aspx

Wat denk je dat een project als 2x 2 baans zou gaan kosten? De weg ligt langs een belangrijk kanaal, moet die opeens aan de kant? Nee, dat kan niet, dus kan je maar aan 1 kant uitbreiden, en ja, daar staan huizen en lappen grond die niet van de overheid zijn.

Dus nee, het is niet om Den Helder af te zeiken. Is gewoon puur kosten/baten plaatje.
pi_169411540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort.
Of kijk jij door vrachtwagens heen?
:') Als je gewoon genoeg afstand houdt, kan je altijd anticiperen op noodsituaties.

Drogreden bye bye :W
pi_169411566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep.
Dit is wel een extreem voorbeeld, dus kan je die wel gebruiken voor de rest?
Gast, er zijn talloze voorbeelden te vinden. Wel grappig hoe jij 1 voorbeeld WEL relevant vindt, maar bij mij gaat lopen emmeren om 1 voorbeeld.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47:06 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:44 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:') Als je gewoon genoeg afstand houdt, kan je altijd anticiperen op noodsituaties.

Drogreden bye bye :W
Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen.
Voor de rest: verschillende rijstijlen. Jij hebt de jouwe, maar kan die moeilijk rijmen met de mijne. Als jij seculier wil kijken naar alleen diegene voor je, succes verder. Projecteer het wel even op alleen hoe jij hebt leren rijden.
1947-2016
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47:14 #160
38344 knokkels
pi_169411601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij.
Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo.
Zou wel een hoop oplossen gok ik.
pi_169411621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen.
Voor de rest: verschillende rijstijlen. Jij hebt de jouwe, maar kan die moeilijk rijmen met de mijne. Als jij seculier wil kijken naar alleen diegene voor je, succes verder. Projecteer het wel even op alleen hoe jij hebt leren rijden.
_O- En wederom ga je weinig inhoudelijk in. En probeer je nu te stellen dat mijn rijstijl fout is. _O-
Je bent lachwekkend gast. Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk.
pi_169411629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:47 schreef knokkels het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo.
Zou wel een hoop oplossen gok ik.
Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem.
Ik ben ook eens langs de andere kant gegaan en dan ten noorden van Amsterdam richting Utrecht. Wat op zich ook snel ging.
I´m back.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:49:26 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand.

Om je even een inzicht te geven met betrekking tot de kosten/baten.

Het relatief kleine stukje randweg Alkmaar verbeteren; kosten 10 miljoen.

http://www.dichtbij.nl/gr(...)randweg-alkmaar.aspx

Wat denk je dat een project als 2x 2 baans zou gaan kosten? De weg ligt langs een belangrijk kanaal, moet die opeens aan de kant? Nee, dat kan niet, dus kan je maar aan 1 kant uitbreiden, en ja, daar staan huizen en lappen grond die niet van de overheid zijn.

Dus nee, het is niet om Den Helder af te zeiken. Is gewoon puur kosten/baten plaatje.
Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?
Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt.

Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je.
1947-2016
pi_169411657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:') ______!!!! :|W
Exact dit dacht ik toen ik jouw post las :') :P
pi_169411667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?
Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt.

Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je.
En wederom afsluiten met een sneer op de man.

Echt, gast. :') ____!!!!

Anyway, succes met je gezeik. En pas op voor vrachtwagens. :W
pi_169411683
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Exact dit dacht ik toen ik jouw post las :') :P
Nou meid, tis wat :o
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:51:40 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:48 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

_O- En wederom ga je weinig inhoudelijk in. En probeer je nu te stellen dat mijn rijstijl fout is. _O-
Je bent lachwekkend gast. Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk.
Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling.
En voor de rest zie ik mijzelf niet als de beste chauffeur van NL. Die illusie heb ik niet, maar als ik om me heen kijk hoe de rest van de mensen om me heen denken te rijden in de 30.000km die ik per jaar maak... damn.
1947-2016
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:53:20 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:50 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

En wederom afsluiten met een sneer op de man.

Echt, gast. :') ____!!!!

Anyway, succes met je gezeik. En pas op voor vrachtwagens. :W
Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet.
1947-2016
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:55:21 #169
38344 knokkels
pi_169411749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.

Tussen de huidige N9 en de parallelweg (ik neem aan dat je daarmee bedoelt de weg tussen de N9 en de huizen cq bedrijven is echt niet genoeg om er een verkeersveilige optie van te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169411768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling.
En voor de rest zie ik mijzelf niet als de beste chauffeur van NL. Die illusie heb ik niet, maar als ik om me heen kijk hoe de rest van de mensen om me heen denken te rijden in de 30.000km die ik per jaar maak... damn.
Ow wow! Jij rijdt 30.000km per jaar! Nou jongen wat goed!! Ik rijd er meer. Sterker nog, 15 jaar geleden reed ik zo'n 100.000km per jaar. Maakt dat mij een betere chauffeur dan anderen? Geen idee. Er zullen slechtere zijn en er zullen betere zijn.

En ik prima kaas gegeten van wat er bij dergelijke projecten komt kijken. Feit blijft gewoon dat er op dit moment blijkbaar geen behoefte is om daar de boel plat te asfalteren.
Als je al ziet hoe lang het duurde voordat dat stukje ring Alkmaar aangepakt werd.

Het is heel simpel, de kosten voor uitbreiding op dat stuk weg is gewoon te duur, misschien zelfs onhaalbaar, want je praat wel over een heel lang stuk En op sommige stukken liggen er woonwijken naast.

Woonwijken kan je niet zomaar even verplaatsen. Het kanaal kan je niet verplaatsen. Dus op veel plekken langs de N9 KAN je niet eens uitbreiden. Of wil je dan stukjes snelweg en dan moet iedereen daarna weer invoegen naar 1 baan en allemaal stoplichten steeds?

Trust me, zo zijn sommige delen van de ring van London ook en dat wil je ECHT NIET hebben.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:56:34 #171
38344 knokkels
pi_169411770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

WOB-verzoek indienen bij Ministerie van Infrastructuur?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:58:02 #172
38344 knokkels
pi_169411796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem.
Ik ben ook eens langs de andere kant gegaan en dan ten noorden van Amsterdam richting Utrecht. Wat op zich ook snel ging.
De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar.
pi_169411800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet.
:')

Een waarschuwing. Juist. Omdat ik geen aangeef dat de kosten van 2x 2 banen op dat traject niet opwegen tegen de baten?

Kijk alleen al hoe lang het heeft geduurd voordat de plannen voor de verbreding van de A1 Muiden-Amsterdam tot stand kwam. En de kosten er van. En heeft het wat geholpen? Nee, we staan nu 6 banen breed in de file ipv 3.
pi_169411860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:58 schreef knokkels het volgende:

[..]

De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar.
Ja, alleen gingen we toen van een bezoek in Julianadorp, naar een bezoek in Vreelant en dus kwam dat wel goed uit. Als we gewoon weer van Julianadorp terug naar het zuiden gaan, dan ga ik uiteraard over de N9.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:07:53 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169411960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:58 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:')

Een waarschuwing. Juist. Omdat ik geen aangeef dat de kosten van 2x 2 banen op dat traject niet opwegen tegen de baten?

Kijk alleen al hoe lang het heeft geduurd voordat de plannen voor de verbreding van de A1 Muiden-Amsterdam tot stand kwam. En de kosten er van. En heeft het wat geholpen? Nee, we staan nu 6 banen breed in de file ipv 3.
File is wel korter.

Het probleem van verbreden is dat je de bottleneck alleen maar verplaatst. Echter, bij verbreding van 1x1 naar 2x2 verbeter je wel de doorstroming als uitzondering.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')