abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39:07 #151
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_169411437
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ik hoorde van mijn broer dat er een snelweg wordt aangelegd naar Den Helder op de plaats van de N9... Bron heb ik niet. Hij had het op de radio gehoord.
Blijkt om een stelling te gaan. Klik
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:39:41 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411449
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:34 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nou, bron. Goh, uhm de reden van dit topic bijvoorbeeld.
Ik wil best meer kranten artikelen er bij pakken hoor. ^O^ Maar hey, die kan je zelf ook googlen.
1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep.
Dit is wel een extreem voorbeeld, dus kan je die wel gebruiken voor de rest?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_169411491
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja, en later geef ik aan dat ik genoeg afstand neem.. maar blijkbaar lees je daar overheen om je eigen punt maar even kracht bij te zetten.
Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169411492
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:39 schreef knokkels het volgende:

[..]

Blijkt om een stelling te gaan. Klik
Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij.
I´m back.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:43:08 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411518
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:41 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Als jij genoeg afstand neemt, kan een vrachtwagen niet jou het zicht ontnemen. Dus, of je eerste opmerking was kolder, of je neemt geen afstand.
Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort.
Of kijk jij door vrachtwagens heen?
1947-2016
pi_169411526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.
Den helder staat te springen om betere infrastructuur en de omliggende plaatsen ook.
Nieuwe kooyhaven.
De luchthaven
De petrochemie en aanverwante activiteiten
Marinehaven en aanverwante activiteiten
Den Helder zelf met 60.000 inwoners

Economisch niet waard? Waaw... Wel heel snel bepaald en bevooroordeeld.
Er is een reden waarom Den Helder niet de populairste stad is van NL he, dat komt mede door de enorm gebrekkige infra naar die dumpstad. Een plaats heeft infra nodig, dat is de bloedlijn en toevoer. 2 weggetjes en 1 spoorlijn zijn nu niet echt bepaald toereikend daar.. Al jaren niet.
Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand.

Om je even een inzicht te geven met betrekking tot de kosten/baten.

Het relatief kleine stukje randweg Alkmaar verbeteren; kosten 10 miljoen.

http://www.dichtbij.nl/gr(...)randweg-alkmaar.aspx

Wat denk je dat een project als 2x 2 baans zou gaan kosten? De weg ligt langs een belangrijk kanaal, moet die opeens aan de kant? Nee, dat kan niet, dus kan je maar aan 1 kant uitbreiden, en ja, daar staan huizen en lappen grond die niet van de overheid zijn.

Dus nee, het is niet om Den Helder af te zeiken. Is gewoon puur kosten/baten plaatje.
pi_169411540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwart wit. Ook als je 200 meter achter een vrachtwagen zit, zie je niet wat er direct voor hem gebeurd. Feit. Ik kijk graag een paar auto's verder dan alleen de chauffeur voor me. Anticiperen, dat soort.
Of kijk jij door vrachtwagens heen?
:') Als je gewoon genoeg afstand houdt, kan je altijd anticiperen op noodsituaties.

Drogreden bye bye :W
pi_169411566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 zwaluw maakt geen zomer. 1 iemand is niet representatief voor de groep.
Dit is wel een extreem voorbeeld, dus kan je die wel gebruiken voor de rest?
Gast, er zijn talloze voorbeelden te vinden. Wel grappig hoe jij 1 voorbeeld WEL relevant vindt, maar bij mij gaat lopen emmeren om 1 voorbeeld.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47:06 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:44 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:') Als je gewoon genoeg afstand houdt, kan je altijd anticiperen op noodsituaties.

Drogreden bye bye :W
Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen.
Voor de rest: verschillende rijstijlen. Jij hebt de jouwe, maar kan die moeilijk rijmen met de mijne. Als jij seculier wil kijken naar alleen diegene voor je, succes verder. Projecteer het wel even op alleen hoe jij hebt leren rijden.
1947-2016
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:47:14 #160
38344 knokkels
pi_169411601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, die zag ik, maar ik vraag het nog maar even aan hem, want hij had het op plaatselijke radio gehoord, schreef hij.
Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo.
Zou wel een hoop oplossen gok ik.
pi_169411621
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Maar vind het een stuk prettiger als ik wat verder voor me kan zien dan die ene vrachtwagen.
Voor de rest: verschillende rijstijlen. Jij hebt de jouwe, maar kan die moeilijk rijmen met de mijne. Als jij seculier wil kijken naar alleen diegene voor je, succes verder. Projecteer het wel even op alleen hoe jij hebt leren rijden.
_O- En wederom ga je weinig inhoudelijk in. En probeer je nu te stellen dat mijn rijstijl fout is. _O-
Je bent lachwekkend gast. Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk.
pi_169411629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:47 schreef knokkels het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat proefballonetjes, intenties enzo.
Zou wel een hoop oplossen gok ik.
Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem.
Ik ben ook eens langs de andere kant gegaan en dan ten noorden van Amsterdam richting Utrecht. Wat op zich ook snel ging.
I´m back.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:49:26 #163
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dat er grond ligt, ja logisch, maar die grond is van iemand.

Om je even een inzicht te geven met betrekking tot de kosten/baten.

Wat denk je dat een project als 2x 2 baans zou gaan kosten? De weg ligt langs een belangrijk kanaal, moet die opeens aan de kant? Nee, dat kan niet, dus kan je maar aan 1 kant uitbreiden, en ja, daar staan huizen en lappen grond die niet van de overheid zijn.

Dus nee, het is niet om Den Helder af te zeiken. Is gewoon puur kosten/baten plaatje.
Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?
Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt.

Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je.
1947-2016
pi_169411657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:27 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:') ______!!!! :|W
Exact dit dacht ik toen ik jouw post las :') :P
pi_169411667
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onteigenen en opkopen is van alle tijden. Dus waarom zo concentreren op alleen dat probleem? Kosten/baten zou ik wel eens uitgewerkt willen zien. Welke impuls heeft het? Welke meerwaarde is er?
Als die vast staat en de ROI is er niet, prima, dan niet. Maar in Den Haag zien ze inmiddels ook het belang van de bereikbaarheid in de Noordkop, dus heb een klein vermoeden dat die ROI wel te maken valt.

Kijk eens verder vooruit dan dat ene probleem. Zie wel een parallel verschijnen bij je.
En wederom afsluiten met een sneer op de man.

Echt, gast. :') ____!!!!

Anyway, succes met je gezeik. En pas op voor vrachtwagens. :W
pi_169411683
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Exact dit dacht ik toen ik jouw post las :') :P
Nou meid, tis wat :o
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:51:40 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:48 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

_O- En wederom ga je weinig inhoudelijk in. En probeer je nu te stellen dat mijn rijstijl fout is. _O-
Je bent lachwekkend gast. Je hebt er echt geen kaas van gegeten, dat is wel duidelijk.
Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling.
En voor de rest zie ik mijzelf niet als de beste chauffeur van NL. Die illusie heb ik niet, maar als ik om me heen kijk hoe de rest van de mensen om me heen denken te rijden in de 30.000km die ik per jaar maak... damn.
1947-2016
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:53:20 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169411717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:50 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

En wederom afsluiten met een sneer op de man.

Echt, gast. :') ____!!!!

Anyway, succes met je gezeik. En pas op voor vrachtwagens. :W
Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet.
1947-2016
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:55:21 #169
38344 knokkels
pi_169411749
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Grond ligt er al voor een groot gedeelte genoeg tussen de parallelweg en de huidige n9.

Tussen de huidige N9 en de parallelweg (ik neem aan dat je daarmee bedoelt de weg tussen de N9 en de huizen cq bedrijven is echt niet genoeg om er een verkeersveilige optie van te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169411768
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij weinig kaas gegeten hebt op het gebied van logistiek en belang van infra op civiele ontwikkeling.
En voor de rest zie ik mijzelf niet als de beste chauffeur van NL. Die illusie heb ik niet, maar als ik om me heen kijk hoe de rest van de mensen om me heen denken te rijden in de 30.000km die ik per jaar maak... damn.
Ow wow! Jij rijdt 30.000km per jaar! Nou jongen wat goed!! Ik rijd er meer. Sterker nog, 15 jaar geleden reed ik zo'n 100.000km per jaar. Maakt dat mij een betere chauffeur dan anderen? Geen idee. Er zullen slechtere zijn en er zullen betere zijn.

En ik prima kaas gegeten van wat er bij dergelijke projecten komt kijken. Feit blijft gewoon dat er op dit moment blijkbaar geen behoefte is om daar de boel plat te asfalteren.
Als je al ziet hoe lang het duurde voordat dat stukje ring Alkmaar aangepakt werd.

Het is heel simpel, de kosten voor uitbreiding op dat stuk weg is gewoon te duur, misschien zelfs onhaalbaar, want je praat wel over een heel lang stuk En op sommige stukken liggen er woonwijken naast.

Woonwijken kan je niet zomaar even verplaatsen. Het kanaal kan je niet verplaatsen. Dus op veel plekken langs de N9 KAN je niet eens uitbreiden. Of wil je dan stukjes snelweg en dan moet iedereen daarna weer invoegen naar 1 baan en allemaal stoplichten steeds?

Trust me, zo zijn sommige delen van de ring van London ook en dat wil je ECHT NIET hebben.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:56:34 #171
38344 knokkels
pi_169411770
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

WOB-verzoek indienen bij Ministerie van Infrastructuur?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 13:58:02 #172
38344 knokkels
pi_169411796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat wel veel Heldenaren dat willen, want idd snelle aansluiting dan met Schagen, Alkmaar en Haarlem.
Ik ben ook eens langs de andere kant gegaan en dan ten noorden van Amsterdam richting Utrecht. Wat op zich ook snel ging.
De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar.
pi_169411800
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet het als een sneer. Ik zie het als een waarschuwing voor je om verder te kijken dan die ene stap vooruit. Wat kan wel ipv wat kan niet.
:')

Een waarschuwing. Juist. Omdat ik geen aangeef dat de kosten van 2x 2 banen op dat traject niet opwegen tegen de baten?

Kijk alleen al hoe lang het heeft geduurd voordat de plannen voor de verbreding van de A1 Muiden-Amsterdam tot stand kwam. En de kosten er van. En heeft het wat geholpen? Nee, we staan nu 6 banen breed in de file ipv 3.
pi_169411860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:58 schreef knokkels het volgende:

[..]

De A7? Ja dat gaat sneller. Meer snelweg ten opzichte van N9 richting Alkmaar e.v. Veel opstoppingen daar.
Ja, alleen gingen we toen van een bezoek in Julianadorp, naar een bezoek in Vreelant en dus kwam dat wel goed uit. Als we gewoon weer van Julianadorp terug naar het zuiden gaan, dan ga ik uiteraard over de N9.
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 10 maart 2017 @ 14:07:53 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169411960
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:58 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

:')

Een waarschuwing. Juist. Omdat ik geen aangeef dat de kosten van 2x 2 banen op dat traject niet opwegen tegen de baten?

Kijk alleen al hoe lang het heeft geduurd voordat de plannen voor de verbreding van de A1 Muiden-Amsterdam tot stand kwam. En de kosten er van. En heeft het wat geholpen? Nee, we staan nu 6 banen breed in de file ipv 3.
File is wel korter.

Het probleem van verbreden is dat je de bottleneck alleen maar verplaatst. Echter, bij verbreding van 1x1 naar 2x2 verbeter je wel de doorstroming als uitzondering.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 14:41:14 #176
38344 knokkels
pi_169412447
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

File is wel korter.

Het probleem van verbreden is dat je de bottleneck alleen maar verplaatst. Echter, bij verbreding van 1x1 naar 2x2 verbeter je wel de doorstroming als uitzondering.
Alleen is er bij de N9 geen plaats voor.
Fietspad, daarnaast ventweg, daarnaast weg, daarnaast kanaal.

Tenzij fietspad en ventweg geïntegreerd worden. Loop je ook weer tegen verkeersveiligheidsissues aan. Fietser tegen zwaar landbouwverkeer. Fietser wordt vermorzeld. Moet je ook weer niet willen.
pi_169412516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 03:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Precies, en zelfs als je 40 km'h te hard rijdt krijg je deze ellende niet want dat is uitstekend mogelijk schat ik zo in.
Sterker nog: Vroeger mocht je er 100 en nu nog maar 80 wat gevoelsatig veel te langzaam is.
En die vroegere Vmax van 100 was nog wel voor de weg "veiliger" was gemaakt.
Dit heerschap heeft heel goed z'n best gedaan de boel te verkloten.
Maar dat maakt het niet minder triest....
Misschien reedt hij/zij wel 300+ en stak er een dier over.

Het gebeurt niet al te vaak maar misschien moet je gewoon een limiet inbouwen in auto's.
pi_169412889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Misschien reedt hij/zij wel 300+ en stak er een dier over.

Het gebeurt niet al te vaak maar misschien moet je gewoon een limiet inbouwen in auto's.
Een auto heeft al een ingebouwde limiet.
Mijn auto wil niet harder dan 180 km/h dus daar ligt dan ook de limiet.
pi_169412926
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Een auto heeft al een ingebouwde limiet.
Mijn auto wil niet harder dan 180 km/h dus daar ligt dan ook de limiet.
Jij kan dan ook niet met 300 tegen iets oprijden. Het hele idee van die auto's buiten het circuit is belachelijk.
pi_169414101
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 15:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Jij kan dan ook niet met 300 tegen iets oprijden. Het hele idee van die auto's buiten het circuit is belachelijk.
Waarom?
300 rijden is natuurlijk belachelijk op de openbare weg maar de power onder je kont en snel kunnen optrekken is echt een heerlijk gevoel. (Een gevoel dat ik wél ken maar met de huidige auto dus niet heb)
Maar voor snel optrekken is vermogen nodig, een bij-effect is dat de topsnelheid van zo'n auto ook wat hoger ligt dan gemiddeld.
Nog steeds niks aan de hand natuurlijk, het ligt er alleen maar aan wat voor persoon er achter het stuur zit.
Als die volgens jou 300 reed en dat overstekende dier te laat zag dan zou hij zelfs in mijn auto waarschijnlijk ook brokken hebben gereden.

Het ligt niet aan de auto, het ligt aan degene achter het stuur.
Sommigen veroorzaken op de fiets zelfs nog een dodelijk ongeval.
pi_169415791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

Goeie link!

Dat stuk aanpassing is inmiddels uitgevoerd en heeft een verbetering van de doorstroming op de ring gegeven. Overigens nog steeds een 70 km 2 x 2 baans weg, die af en toe flink oponthoud geeft! Vooral het stuk vanaf de A9 rotonde Kooimeer, via de kruising Kennemerstraatweg t/m de Hoeverweg, is hopeloos. Daarna stroomt het een stuk beter door.

Hetgeen aangeeft dat 2 x 2 rijstroken niet zaligmakend is. Beter is het voorkomen van gelijkvloerse kruisingen en verkeerslichten. Wat dat betreft is die aanpassing bij "de Stolpen" een schoolvoorbeeld van hoe je een 2 x 1 baansweg, kunt opwaarderen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169418683
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:10 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom?
300 rijden is natuurlijk belachelijk op de openbare weg maar de power onder je kont en snel kunnen optrekken is echt een heerlijk gevoel. (Een gevoel dat ik wél ken maar met de huidige auto dus niet heb)
Maar voor snel optrekken is vermogen nodig, een bij-effect is dat de topsnelheid van zo'n auto ook wat hoger ligt dan gemiddeld.
Nog steeds niks aan de hand natuurlijk, het ligt er alleen maar aan wat voor persoon er achter het stuur zit.
Als die volgens jou 300 reed en dat overstekende dier te laat zag dan zou hij zelfs in mijn auto waarschijnlijk ook brokken hebben gereden.

Zomaar zou je het toelaten. Ik ken het.Het zegt niets.
pi_169427389
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Ik passeer dagelijks tweemaal de kruising die hier in de omgeving tot één van de gevaarlijkste behoort. Dat wil ik ook graag geloven. Ik zie immers ook dagelijks een veelvoud aan bestuurders die zich op de kruising niet houden aan de verkeersregels door haaientanden volledig te negeren, geen voorrang te geven aan rechtdoorgaand verkeer uit tegengestelde richting, korte bocht niet voor lange bocht laten gaan en/of domweg totaal geen snelheid minderen bij het naderen van de kruising.

Een wegbeheerder kan er alles aan doen om een weg veiliger te maken, zolang er heel veel mensen zijn die zich in het verkeer als een egoïstische idioot gedragen en er steeds minder controle op verkeer is vanuit de politie (flitspalen vallen hier buiten) wordt zelfs de veiligste weg onveilig.

Ik ken ook de N9 best aardig, en de weg kent zeker met de verbeteringen van de laatste jaren echt geen onveilige inrichting. Fietsers en langzaam verkeer zijn netjes gescheiden en inmiddels gaat de route met een mooie boog om een aantal woonkernen heen.

De onveiligheid ontstaat alleen maar omdat er kennelijk nog veel mensen zijn die 80 niet snel genoeg vinden en denken dat een inhaalverbod niet voor hen geldt.
pi_169427502
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 08:24 schreef Ivo1985 het volgende:

Een wegbeheerder kan er alles aan doen om een weg veiliger te maken, zolang er heel veel mensen zijn die zich in het verkeer als een egoïstische idioot gedragen en er steeds minder controle op verkeer is vanuit de politie (flitspalen vallen hier buiten) wordt zelfs de veiligste weg onveilig.

Ik ken ook de N9 best aardig, en de weg kent zeker met de verbeteringen van de laatste jaren echt geen onveilige inrichting. Fietsers en langzaam verkeer zijn netjes gescheiden en inmiddels gaat de route met een mooie boog om een aantal woonkernen heen.

De onveiligheid ontstaat alleen maar omdat er kennelijk nog veel mensen zijn die 80 niet snel genoeg vinden en denken dat een inhaalverbod niet voor hen geldt.
Exact!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 08:59:42 #185
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169427639
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 16:10 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom?

Och, mijn Dodge heeft 4seconden+ nodig om de 100 aan te tikken. Maar om harder dan 170 te gaan moet ik toch een vliegtuig uitrijden zeg maar.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.
pi_169428044
Het is, zoals Red85 ook al eerder heeft aangegeven, ook echt wel onveilig om in één stoet/rijstrook te rijden. Nog niet zozeer levensgevaarlijk, maar het rijden achter een hogere en-of grotere voorganger brengt een bepaalde mate van geduld met zich mee. En daar hoef je echt niet voor te kleven, ook op 100 of 200 meter afstand van een vrachtwagen rijden over een Franse nationale weg en dat zo'n 25 km lang, dat gaat vervelen. Mensen hoor of zie je wel eens klagen over inhalende vrachtwagens op 2 baans-snelwegen, inhalen doen ze niet om de overige bestuurders te willen ergeren. Inhalen doen ze ook niet zozeer omdat ze persé de snelsten willen zijn, ga maar eens op de snelweg achter een langzamere auto rijden. Inhalen mag je niet doen. Het is geestdodend en dus is zo'n actie van de Little red corvette als mens, de psyche, nog wel te begrijpen. Overschatting is denk ik hier echt de enige echte oorzaak.

Die verhoogde middenbermpjes, vaak ook gebruikt op gescheiden rijbaan-rotondes, glanzen behoorlijk in de regen. Als je in de regen net even die overschatting maakt en achter die langzame vrachtwagen vandaan wil, dan heb je met die Corvette aan 1 die op het pedaal al voldoende. Goed, er zit nóg een vrachtwagen of caravan daarvoor en daarvoor is een gat waar je tussen kan. Nog een extra duw op het pedaal. Dan, in de regen, merk je pas op het laatst de verhoogde rijbaan afscheiding.

Nee, ik neem het niet op voor de dode bestuurder, het zal heel goed een idioot geweest kunnen zijn. Alleen vind ik het ook weer te kort door de bocht (haha) om alleen dit scenario te schetsen. Een Corvette met regen, brede banden en zo'n spitse verhoging in het wegdek kan al finaal afgeschreven worden met 30km/u. Hier maar ik wel vaker het vergelijk met het stoten van je kop tegen een lantaarnpaal. Dit gebeurt niet harder dan 5 km per uur maar kan verdomme goed zeer doen. Dus kan het imo theoretisch gezien ook gebeurd zijn bij een lagere (normalere) snelheid zonder dat de man zich heeft laten gaan, behalve een verkeerde inschatting gemaakt te hebben.

En ik zie het dagelijks hoor. Rijdend met een bestelbus, niemand wil achter mijn mooie witte Master blijven rijden. Sommige vinden hem wel heel mooi en gaan kleven in de file ( 1000 x :') ) en anderen halen mij weer in op de meest aso manieren of plekken.
Maar er zijn ook bestuurders die gewoon wel voorbij m'n bus willen komen, maar zich in de lengte van de 2e rijstrook vergissen bij de oprit en sluiten zich dan aan achter mijn bus. En gek genoeg zijn het juist de bestuurders van exotische auto's die zich beter gedragen in het verkeer, met trots en voorzichtigheid voor hun bolide, dan de gemiddelde leaselul in de Volvo V60, Golf GTE of Mégane Tourer.

En ik geloof ook wel, om weer bij Red terug te komen, dat DenHelder een 2x2 snelweg of autoweg kan gebruiken. Voor de veiligheid, voor de doorstroming en voor de economie aldaar. Kosten/baten plaatje is natuurlijk wel relevant, echter gaat het ook om risico's nemen. En dan niet met een kijk op de komende 10/20 jaar, maar op 50 jaar en verder. Daar gaat Den Helder en ook de reiziger naar de Noordkop wel van profiteren. Dan kost het project maar 100 of 200 miljoen, de omgeving wint er ook leefbaarheid mee.
pi_169428056
De tyfus.. als je aan het schrijven bent heb je niet door wat voor een opstel je aan het maken bent _O- :')
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2017 @ 19:48:20 #188
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_169439215
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
quote:

Op vrijdag 10 maart 2017 01:15 schreef Modus het volgende:

[..]

Denk toch echt een C3. Zie de velgen, de dikke ballonbanden, het achterpaneel en de deurlijn die ineens flink omhoog loopt.

[ afbeelding ]
Nog een keer bekeken. I stand corrected.
Dan heb je het mooi fout mopperkont, Modus is right :Y die deep dish velgen zitten op een C3 en die passen niet eens op dat model dat jij aangeeft en die heeft een rechte achterbumper/-kant.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zaterdag 11 maart 2017 @ 19:54:09 #189
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_169439328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:48 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Dan heb je het mooi fout mopperkont, Modus is right :Y die deep dish velgen zitten op een C3 en die passen niet eens op dat model dat jij aangeeft en die heeft een rechte achterbumper/-kant.
Oscar geeft toch ook aan "Nog een keer bekeken. I stand corrected."?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2017 @ 19:56:33 #190
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_169439373
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 19:54 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Oscar geeft toch ook aan "Nog een keer bekeken. I stand corrected."?
je m'excuse :@ (ik las wat anders)
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_169442662
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:41 schreef Meike26 het volgende:
Het is, zoals Red85 ook al eerder heeft aangegeven, ook echt wel onveilig om in één stoet/rijstrook te rijden. Nog niet zozeer levensgevaarlijk, maar het rijden achter een hogere en-of grotere voorganger brengt een bepaalde mate van geduld met zich mee. En daar hoef je echt niet voor te kleven, ook op 100 of 200 meter afstand van een vrachtwagen rijden over een Franse nationale weg en dat zo'n 25 km lang, dat gaat vervelen. Mensen hoor of zie je wel eens klagen over inhalende vrachtwagens op 2 baans-snelwegen, inhalen doen ze niet om de overige bestuurders te willen ergeren. Inhalen doen ze ook niet zozeer omdat ze persé de snelsten willen zijn, ga maar eens op de snelweg achter een langzamere auto rijden. Inhalen mag je niet doen. Het is geestdodend en dus is zo'n actie van de Little red corvette als mens, de psyche, nog wel te begrijpen. Overschatting is denk ik hier echt de enige echte oorzaak.

Die verhoogde middenbermpjes, vaak ook gebruikt op gescheiden rijbaan-rotondes, glanzen behoorlijk in de regen. Als je in de regen net even die overschatting maakt en achter die langzame vrachtwagen vandaan wil, dan heb je met die Corvette aan 1 die op het pedaal al voldoende. Goed, er zit nóg een vrachtwagen of caravan daarvoor en daarvoor is een gat waar je tussen kan. Nog een extra duw op het pedaal. Dan, in de regen, merk je pas op het laatst de verhoogde rijbaan afscheiding.

Nee, ik neem het niet op voor de dode bestuurder, het zal heel goed een idioot geweest kunnen zijn. Alleen vind ik het ook weer te kort door de bocht (haha) om alleen dit scenario te schetsen. Een Corvette met regen, brede banden en zo'n spitse verhoging in het wegdek kan al finaal afgeschreven worden met 30km/u. Hier maar ik wel vaker het vergelijk met het stoten van je kop tegen een lantaarnpaal. Dit gebeurt niet harder dan 5 km per uur maar kan verdomme goed zeer doen. Dus kan het imo theoretisch gezien ook gebeurd zijn bij een lagere (normalere) snelheid zonder dat de man zich heeft laten gaan, behalve een verkeerde inschatting gemaakt te hebben.

En ik zie het dagelijks hoor. Rijdend met een bestelbus, niemand wil achter mijn mooie witte Master blijven rijden. Sommige vinden hem wel heel mooi en gaan kleven in de file ( 1000 x :') ) en anderen halen mij weer in op de meest aso manieren of plekken.
Maar er zijn ook bestuurders die gewoon wel voorbij m'n bus willen komen, maar zich in de lengte van de 2e rijstrook vergissen bij de oprit en sluiten zich dan aan achter mijn bus. En gek genoeg zijn het juist de bestuurders van exotische auto's die zich beter gedragen in het verkeer, met trots en voorzichtigheid voor hun bolide, dan de gemiddelde leaselul in de Volvo V60, Golf GTE of Mégane Tourer.

En ik geloof ook wel, om weer bij Red terug te komen, dat DenHelder een 2x2 snelweg of autoweg kan gebruiken. Voor de veiligheid, voor de doorstroming en voor de economie aldaar. Kosten/baten plaatje is natuurlijk wel relevant, echter gaat het ook om risico's nemen. En dan niet met een kijk op de komende 10/20 jaar, maar op 50 jaar en verder. Daar gaat Den Helder en ook de reiziger naar de Noordkop wel van profiteren. Dan kost het project maar 100 of 200 miljoen, de omgeving wint er ook leefbaarheid mee.
Eens.

Overigens zelf dagelijks op de N9 ivm woon-werk verkeer, heb ook wel meegemaakt dat ik achter zo'n 45 km karretje zat. En ik ben met red85 eens, ook ik hou er niet van om achter een vrachtwagen te rijden vanwege het gebrek aan zicht in mijn kleine koekblikkie. Ik vind het prettig om verder te kunnen kijken dan alleen mijn directe voorganger.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27:00 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169447197
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 09:41 schreef Meike26 het volgende:

Dank! :)
1947-2016
  zaterdag 11 maart 2017 @ 23:27:17 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169447212
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 21:25 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Eens.

Overigens zelf dagelijks op de N9 ivm woon-werk verkeer, heb ook wel meegemaakt dat ik achter zo'n 45 km karretje zat. En ik ben met red85 eens, ook ik hou er niet van om achter een vrachtwagen te rijden vanwege het gebrek aan zicht in mijn kleine koekblikkie. Ik vind het prettig om verder te kunnen kijken dan alleen mijn directe voorganger.
En u ook!
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')