Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg...quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:17 schreef Red_85 het volgende:
Klopt. Maar over hele traject zit er nu best wat ruimte tussen de paralelweg en de weg zelf. Op de overige plaatsen heb je ruimte in het Kanaal waar je een stukje van kunt dempen. Oplossingen zat ipv problemen.
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Nee, dat bedoel ik niet. Je kan het gras daartussen benutten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Die parallelweg is speciaal voor tractor en landbouwvoertuigen. Als je die parallelweg bij de 2 baans betrekt om het geheel 4 baans te maken, mag je langzame verkeer daar weer niet over. Moet je weer een parallelweg...
En het kanaal dumpen is natuurlijk al helemaal....
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:31 schreef blomke het volgende:
[..]
Dus 70 i.p.v. 80? Ja, regelmatig en niks mis mee. Je kan gewoon in z'n 5 blijven rijden en het is nog zuiniger ook. Zou beroerder zijn als je het hele stuk 50 moest rijden i.p.v. max, maar dat heb ik één keer meegemaakt toen er een ongeval was gebeurd.
Gewoon niet (nooit) inhalen.
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Congestie is niet veilig. Een vrachtwagen, caravan of bus voor je neus die je zicht ontneemt is niet veilig.
Je kan ook de snelheid terugbrengen naar 60, nog zuiniger...
2x2 is veel beter voor de doorstroming, voor de gemoedsrust, voor het rijden zelf, voor de veiligheid, capaciteit en voor de economie van de noordkop.
Al jaren.
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima.
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat dus. Neem de weg van Alkmaar (Ranzijn) naar Purmerend, langs de Beemster. 100 of 80 km, en dat werkt prima zonder in te halen
En wiens probleem is dat?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:40 schreef Voszje het volgende:
[..]
Er zullen áltijd mensen zijn die toch sneller willen.
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch.quote:
Klopt, daarom zou een hoge afscheiding beter zijn. Dan weten mensen zoals deze little red corvette bestuurder tenminste dat het hopeloos is om te bumperkleven en in te halen.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:04 schreef Voszje het volgende:
[..]
Niet de mijne, maar 'werkt prima' is simpelweg relatief. De gevaarlijke capriolen die worden uitgehaald om toch even in te halen bijvoorbeeld, het bumperkleven... Nou is dit nieuwsbericht wel een drastisch voorbeeld, maar toch.
Ach ja, eik, grote boom. Als jochie van ..... negen...(?) was ik niet zo goed in het onderschijden van boomsoorten.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:31 schreef blomke het volgende:
[..]
43 jaar geleden zat ik daar al bollen te pellen. Het verbaast me dat ze tegen een eik aanknalden; voorzover ik me kan herinneren groeien er daar geen eiken.
* knokkels streept Oscar van de duoshowkandidatenlijst afquote:Op vrijdag 10 maart 2017 01:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja want er willen ook zo veel mensen die kant op
Een 4 baans weg daar vandaan zou ik wel snappen
Landbouwverkeer, trekkers met aanhanger, grasmaaimachines erachter e.d.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Langzamer verkeer? Je bedoelt denk ik; de mensen die het nodig vinden om harder te moeten rijden dan de Vmax?
Als dat je redenatie is, waarom liggen er dan snelwegen in Friesland, Zeeland, Limburg?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.
En vrachtwagens die onder de 80 rijden?
Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden.
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe vaak je daar niet achter een caravan zit naar Texel, of een vrachtwagen. Treintje rijden met Vmax -10 of het zicht voor je ontnemen voor je is ook levensgevaarlijk.
Nooit geweten dat je een Provinciale Statenlid was met portefeuille wegenbouw Noordkop, Oscarquote:Op vrijdag 10 maart 2017 10:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Het zicht ontnemen? Dan zit je te dicht op. En wat is er gevaarlijk aan? Gewoon niet inhalen.
En vrachtwagens die onder de 80 rijden?
Sorry, maar sowieso is dat deel een uithoek. Ze zouden gek zijn om daar miljoenen aan te spenderen omdat een klein groepje mensen zo graag te hard wil rijden.
Kan. Doe ik ook ruim. Maar toch belemmerd een vrachtwagen/ bus / caravan je flink het zicht en tempo voor de doorstroming.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 12:17 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dan kun je ervoor kiezen om wat extra ruimte tussen je voorganger en jou te creeëren.
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 11:16 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nogmaals, zodra een vrachtwagen jou het zicht ontneemt, dan rijd je te dicht op.
* OscarMopperkont kent genoeg 80 wegen waar je niet mag inhalen. Daar kan het wel allemaal prima.
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:19 schreef tong80 het volgende:
Waarom wil je een minuut eerder op een afspraak komen die je ruim hebt ingepland
Bron?quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
80 wegen zijn bij uitstek de meest gevaarlijke van het land. Ieder jaar weer bewezen als de verkeersslachtoffers weer bekend worden met gemaakt. Koploper met de meeste ongelukken, doden en ernstige letsels.
Een 2x2 oplossing is zoveel beter in alle opzichten dan een enkelbaans weggetje.
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaat het niet om. Gaat om veiligheid, zicht, ruimte en capaciteit.
Kijk je geen nieuws? Zou algemene kennis moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:21 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Bron?
En als dat al zo is, goh hoe zou dat nou komen? Door de mongolen die te hard rijden en willen inhalen ja.
Ze halen in en staan als eerste voor het stoplicht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 13:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Kul, houd afstand, kul, dat geldt voor onderhand elke weg in Nederland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |