quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:15 schreef Mortaxx het volgende:
Kan de TT worden aangepast naar Hongarije sluit illegale migranten op?
Nee. Kost alleen maar geld. Een vliegticket naar land van herkomst is goedkoperquote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:41 schreef MichaelScott het volgende:
Klinkt bijzonder efficiënt, beter dat dan dat ze de illegaliteit in verdwijnen zoals hier in Nederland gebeurt.
Zodra het laatste verzoek is afgewezen wandelen ze hier het azc uit.
Volgens mij heeft de Hongaarse regering hiermee gewoon gelijk.quote:"Sommigen spreken van opsluiting", zegt Zoltán Kovács, woordvoerder van de Hongaarse regering, maar het zou om opvang gaan. De asielzoekers zouden er ook niet opgesloten zijn, want "naar Servie toe zijn de centra open."
(..)
De regering stelt dat alle mensen die Hongarije binnendringen, uit veilige derde landen komen en daarom geen aanspraak op asiel maken.
(..)
Al enkele maanden geleden werd het illegale oversteken van de grens strafbaar gesteld.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:41 schreef Igen het volgende:
Stemmingmakerij.
[..]
Volgens mij heeft de Hongaarse regering hiermee gewoon gelijk.
Nee, ze begrijpen blijkbaar weinig van het begrip veilige derde landen, je kunt aanspraak op asiel maken en zelfs recht op asiel hebben ook als je door een veilig derde land bent gereisd. Het is ook altijd een individuele afweging dus alleen het feit dat hij zoiets in het algemeen zegt geeft al aan dat het niet klopt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:41 schreef Igen het volgende:
Stemmingmakerij.
[..]
Volgens mij heeft de Hongaarse regering hiermee gewoon gelijk.
http://www.minbuza.nl/ece(...)cedurerichtlijn.htmlquote:de verzoeker in staat stellen de toepassing van het begrip „veilig derde land” aan te vechten op grond van het feit dat het derde land in zijn specifieke omstandigheden niet veilig is.
Gelukkig kunnen ze tijdens de asielprocedure in Hongarije onderbouwen waarom Servie onveilig zou zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Nee, ze begrijpen blijkbaar weinig van het begrip veilige derde landen, je kunt aanspraak op asiel maken en zelfs recht op asiel hebben ook als je door een veilig derde land bent gereisd. Het is ook altijd een individuele afweging dus alleen het feit dat hij zoiets in het algemeen zegt geeft al aan dat het niet klopt.
[..]
http://www.minbuza.nl/ece(...)cedurerichtlijn.html
Goed punt. Uit het artikel in de OP maakte ik niet op dag elke aanvraag per definitie wordt afgewezen, maar dat is dus wel het geval? Alle asielzoekers komen immers via een ander land.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Nee, ze begrijpen blijkbaar weinig van het begrip veilige derde landen, je kunt aanspraak op asiel maken en zelfs recht op asiel hebben ook als je door een veilig derde land bent gereisd. Het is ook altijd een individuele afweging dus alleen het feit dat hij zoiets in het algemeen zegt geeft al aan dat het niet klopt.
[..]
http://www.minbuza.nl/ece(...)cedurerichtlijn.html
Leiders die begrijpen waarom zij gekozen zijn! Kan dit ook in Nederland? Ik mis dat enorm hier.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 17:20 schreef Grems het volgende:
Leiders die handelen in het belang van hun volk
Dat zou inderdaad kunnen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen ze tijdens de asielprocedure in Hongarije onderbouwen waarom Servie onveilig zou zijn.
quote:In 2016 the practice of the courts regarding the inadmissibility decisions based on Serbia being a safe third country varied. The Szeged Court, after the withdrawal of the Kúria’s position, started to reject almost all appeals, but its practice reversed again towards the end of the year. The Budapest Court’s practice was inconsistent throughout the year. UNHCR sent a letter to all relevant courts, reaffirming its position on Serbia not being a safe third country for asylum seekers. Despite this letter, the courts continued to issue negative decisions in several cases.
Blijkbaar zijn Hongaarse rechters het niet altijd met de stelling van het UNHCR eens, dat geen enkele vluchteling in Servië veilig is. Kan gebeuren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen.
http://www.asylumineurope(...)s/safe-third-country
[..]
Juist.! Hongarije snapt het tenminste wél.quote:Migratie is een Trojaans paard voor terroristen, aldus Orban: „Dat is de realiteit en die kan je niet overschilderen met roze gekleurde praatjes over mensenrechtendromen.”
Klopt maar het geeft dus ook aan dat de opmerkingen van die regeringswoordvoerder fout waren.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn Hongaarse rechters het niet altijd met de stelling van het UNHCR eens, dat geen enkele vluchteling in Servië veilig is. Kan gebeuren.
Hoe dan ook is de TT en de OP fout. Hongarije sluit asielzoekers niet op, maar laat ze niet vrij in het land rondlopen zolang de asielprocedure nog loopt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Klopt maar het geeft dus ook aan dat de opmerkingen van die regeringswoordvoerder fout waren.
Bij wie heb je dit geopperd? xDquote:Op dinsdag 7 maart 2017 18:20 schreef Nielsch het volgende:
Goede ontwikkeling. Ik heb dit al meerdere malen geopperd voor Nederland, desnoods alleen voor de alleenstaande mannen en/of alle asielzoekers die overlast veroorzaken. Het liefst op een bijna onbewoond waddeneiland.
Als je je echt gaat verdiepen erin, word je gewoon depressief. Het is zo bizar daar in Brussel..Als je het op zou schrijven dan geloven mensen je niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 19:14 schreef .Alektorophobia. het volgende:
Nu is het wachten op de EU die Hongarije weer gaat bedreigen.
Ghehe:Pquote:
Het zijn dan ook geen mensen in nood maar ordinaire gelukzoekers die een gratis huis/uitkering komen opeisen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:19 schreef Wespensteek het volgende:
Zie de christelijke opvattingen over humane opvang van mensen in nood.
Er zullen mensen zijn die vinden dat deze mensen recht hebben om asiel aan te vragen in Zweden, Duitsland of Nederland en niet in het verschrikkelijke Hongarije.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik zie het probleem niet, al is de manier waarop Hongarije het doet erg spartaans.
Wat is er mis met mensen eerst geconcentreerd te houden en te screenen voordat ze überhaupt kans maken op asiel? Op deze manier ga je illegaliteit tegen en geef je de mensen die echt op de vlucht zijn een normale kans ; want geloof me. Als je echt op de vlucht bent geef je er niets om dat je al dan niet tijdelijk op een plek moet blijven, je bent er immers veilig en de overlastschoppers hou je op die manier buiten de samenleving. Kun je ze ook meteen terugsturen indien de aanvraag afgewezen is en het thuisland meewerkt.
Al zie ik het liever wat netter dan met containers en dat soort dingen..
Daar hebben we toch die geweldige verdeelsleutel voor?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:41 schreef Physsic het volgende:
[..]
Er zullen mensen zijn die vinden dat deze mensen recht hebben om asiel aan te vragen in Zweden, Duitsland of Nederland en niet in het verschrikkelijke Hongarije.
Ja, ik vind het zo ook het beste, mits de leefomstandigheden daar in dat kamp acceptabel zijn uiteraard.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar hebben we toch die geweldige verdeelsleutel voor?
Los daarvan moet het dan wel zeker zijn dat ze kans maken op asiel, right? Dat kan dus prima aan de buitengrenzen uitgezocht worden. De ''ekte'' vluchteling vind het hoogstens vervelend, maar die komt wel goed terecht. Gelukszoekers hou je op deze manier buiten de deur.
In Nederland mag je procederen tot je een ons weegt en daarna, nadat alles afgewezen is, wordt je op straat gezethier wil je aub weg gaan
Precies, maar laat dat nou net de vraag zijn in een land als Hongarije.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, ik vind het zo ook het beste, mits de leefomstandigheden daar in dat kamp acceptabel zijn uiteraard.
Sterker nog, hele volksstammen die gehersenspoeld zijn die blaten dat watquote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:05 schreef luxerobots het volgende:
Als je illegaal de grens passeert wordt je vastgezet. Zo gaat dat over de hele wereld.
Alleen zijn ze hier zo gek om illegale migranten opvang en gratis geld te geven.
Geef die man een lintje.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:00 schreef Zalmplaat010 het volgende:
„De EU maakt het ons alleen maar moeilijker, dus kunnen we alleen van onszelf op aan en zullen we zelf onze grenzen moeten verdedigen.” Migratie is een Trojaans paard voor terroristen, aldus Orban: „Dat is de realiteit en die kan je niet overschilderen met roze gekleurde praatjes over mensenrechtendromen.”
De eerste godwin is er weer. Lekkere vergelijking ook.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Lekker mensen in kampen met prikkeldraad opsluiten. Heeft in het verleden ook super goed gewerkt.
quote:Ook de Europese Unie is bijzonder kritisch, maar daar trekt premier Viktor Orban zich niets van aan. Hongarije wordt belegerd, stelde de Hongaarse minister-president gisteren: „De EU maakt het ons alleen maar moeilijker, dus kunnen we alleen van onszelf op aan en zullen we zelf onze grenzen moeten verdedigen.” Migratie is een Trojaans paard voor terroristen, aldus Orban: „Dat is de realiteit en die kan je niet overschilderen met roze gekleurde praatjes over mensenrechtendromen.”
Nobelprijs van de vrede.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geef die man een lintje.
Hij zal over 100 jaar in de geschiedenisboeken staan als de enige die iets deed.
Het gaat niet alleen om terrorisme, maar immigratie uit niet-westerse landen is onwenselijk.quote:Ook de Europese Unie is bijzonder kritisch, maar daar trekt premier Viktor Orban zich niets van aan. Hongarije wordt belegerd, stelde de Hongaarse minister-president gisteren: „De EU maakt het ons alleen maar moeilijker, dus kunnen we alleen van onszelf op aan en zullen we zelf onze grenzen moeten verdedigen.” Migratie is een Trojaans paard voor terroristen, aldus Orban: „Dat is de realiteit en die kan je niet overschilderen met roze gekleurde praatjes over mensenrechtendromen.”
ze zijn vrij om te gaan, alleen niet het land in.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Lekker mensen in kampen met prikkeldraad opsluiten. Heeft in het verleden ook super goed gewerkt.
Kijk ook even naar de verschillen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Onbegrensd mannen van strijdbare leeftijd binnen laten heeft in het verleden ook super goed gewerkt.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Ja achquote:Op woensdag 8 maart 2017 02:58 schreef FL_Freak het volgende:
Als het in de toekomst echt een zooitje wordt hier, weet ik mijn toekomstige bestemming
In Nederland hebben we dit soort imbecielen:quote:
Knettergek..quote:De 7279 vluchtelingen uit Griekse en Italiaanse opvangkampen, die Nederland volgens Europese afspraken moet opnemen, komen er. Stichting We Gaan Ze Halen is ervan overtuigd dat ze morgen het kort geding gaan winnen dat ze tegen de Nederlandse Staat hebben aangespannen. Drie- tot vierhonderd auto's staan al klaar om de asielzoekers op te halen.
Werkte in het verleden inderdaad bijzonder goed om mensen op een plek te houden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Mwoah nee. In principe is de tweede wereldoorlog slechts 1 van de voorbeelden waarbij dit voorkwam.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De eerste godwin is er weer. Lekkere vergelijking ook.
Rikko Voorberg heeft blijkbaar een hekel aan vrouwen; hij wil maar wat graag verkrachtingen importeren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 06:36 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
In Nederland hebben we dit soort imbecielen:
http://www.ad.nl/buitenla(...)en-ophalen~a2afc31d/
[..]
Knettergek..
Ja typisch dat de meest voor de hand liggende en de meest recente verwijzing in die vorm leidt tot een verwijzing naar de tweede wereldoorlog. Erg typisch, maar weet je wat, nemen we Srebrenica als voorbeeld! Oh wacht, dan klopt er nog steeds geen zak van, want de gehele vergelijking slaat als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Mwoah nee. In principe is de tweede wereldoorlog slechts 1 van de voorbeelden waarbij dit voorkwam.
Wel typisch dat het je enige referentiekader is, overigens.
Ik vind dat Rikko er zelf maar een stuk of wat in huis moet nemen en op eigen kosten onderhouden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rikko Voorberg heeft blijkbaar een hekel aan vrouwen; hij wil maar wat graag verkrachtingen importeren.
is dat nou zo'n liberio "wij vechten online tegen de pvv met oneliners" mongool?quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja typisch dat de meest voor de hand liggende en de meest recente verwijzing in die vorm leidt tot een verwijzing naar de tweede wereldoorlog. Erg typisch, maar weet je wat, nemen we Srebrenica als voorbeeld! Oh wacht, dan klopt er nog steeds geen zak van, want de gehele vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Goeiemorgen kerel.
quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja typisch dat de meest voor de hand liggende en de meest recente verwijzing in die vorm leidt tot een verwijzing naar de tweede wereldoorlog. Erg typisch, maar weet je wat, nemen we Srebrenica als voorbeeld! Oh wacht, dan klopt er nog steeds geen zak van, want de gehele vergelijking slaat als een lul op een drumstel.
Goeiemorgen kerel.
Gezien de kwaliteit van de argumenten zou het mij niks verbazen als Buitendammetje een betaalde linkse troll is.quote:Op woensdag 8 maart 2017 08:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
is dat nou zo'n liberio "wij vechten online tegen de pvv met oneliners" mongool?
Dus zodra je begint te twijfelen aan een hek met prikkeldraad als redmiddel voor een asielprobleem ben je een mongool en linkse trol?quote:Op woensdag 8 maart 2017 08:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Gezien de kwaliteit van de argumenten zou het mij niks verbazen als Buitendammetje een betaalde linkse troll is.
Betaalde linkse troll, zelfs. Want dat is een bestaand iets.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus zodra je begint te twijfelen aan een hek met prikkeldraad als redmiddel voor een asielprobleem ben je een mongool en linkse trol?
Hoog niveau wel.
Ik kom net even in het topic kijken. Heb even naar boven gescrolled. Maar ik denk dat er een verschil is tussen twijfelen over hoe effectief of moreel iets is en expliciet een vage verwijzing naar "het verleden" (iedereen weet dat je het over concentratiekampen hebt) koppelen aan de huidige situatie.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus zodra je begint te twijfelen aan een hek met prikkeldraad als redmiddel voor een asielprobleem ben je een mongool en linkse trol?
Als men er mij voor wil betalen kan ik zo links zijn als je maar wil.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Betaalde linkse troll, zelfs. Want dat is een bestaand iets.
En het argument dat ze vrij zijn om wanneer ze willen terug naar waar ze vandaan kwamen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Wel een interessante casus.Je mag namelijk best illegale immigranten detineren. Dat doet Nederland zelfs. Een aantal wetten en verdragen schetsen echter een beeld dat het 'proportioneel' moet zijn en dat de detentie aan moet sluiten op de persoon.
Iedereen rucksigtlos in een container achter prikkeldraad flikkeren is dat niet.
Dat prikkeldraad bestaat alleen in de fantasie van UNHCR-activisten voorlopig.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Wel een interessante casus.Je mag namelijk best illegale immigranten detineren. Dat doet Nederland zelfs. Een aantal wetten en verdragen schetsen echter een beeld dat het 'proportioneel' moet zijn en dat de detentie aan moet sluiten op de persoon.
Iedereen rucksigtlos in een container achter prikkeldraad flikkeren is dat niet.
Het is veel en veel te makkelijk dat als mensen aangeven dat mensen buiten de deur houden met prikkeldraad weinig goeds voorspelt gezien de geschiedenis het 2 tot 3 posts duurt voor je de eerste Godwin leest.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik kom net even in het topic kijken. Heb even naar boven gescrolled. Maar ik denk dat er een verschil is tussen twijfelen over hoe effectief of moreel iets is en expliciet een vage verwijzing naar "het verleden" (iedereen weet dat je het over concentratiekampen hebt) koppelen aan de huidige situatie.
Je mag wel wat eerlijker zijn denk ik. Ik bedoel.. trek lekker de vergelijkingen die je wil maar doe niet alsof je "slechts aan het twijfelen bent".
Is Buitendam een pedo nazi? Ik weet het niet ik vraag het me alleen maar af? Is hij het niet? Heeft iemand daar wel eens bewijs voor gevonden? Ik stel alleen maar vragen, mensen!
Zo zie je wat voor effect dat soort shit heeft en waarom je er niet zomaar mee weg komt
ze zitten niet opgesloten he.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Dus jij claimt hier nu dat je "alleen maar het woordje geschiedenis" hebt gebruikt?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is veel en veel te makkelijk dat als mensen aangeven dat mensen buiten de deur houden met prikkeldraad weinig goeds voorspelt gezien de geschiedenis het 2 tot 3 posts duurt voor je de eerste Godwin leest.
Het staat compleet los van de oorlog, als mensen dat nu eens los zouden laten?
Geschiedenis staat gelijk aan de tweede wereldoorlog. Oké.
Even denken... heeft die buitendam het nu over de goelags? Over mensen met verkeerde politieke meningen? Of heeft hij het over die 'vreemdelingen' die door hitler in kampen zijn gepropt. Of heeft ie het over de japanse internment camps in de VS, die eigenlijk ondanks het feit dat ze onterecht waren, stiekem niet echt inhumaan waren en zich niet zo goed lenen voor een schrikbeeld.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Dit inderdaad ze zijn vrij om naar Afrika terug te keren,alleen Hongarije komen ze niet in nee om door te reizen naar Zweden en Duitsland en terecht.quote:
Dit.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij claimt hier nu dat je "alleen maar het woordje geschiedenis" hebt gebruikt?
Even je post er bij halen
[..]
Even denken... heeft die buitendam het nu over de goelags? Over mensen met verkeerde politieke meningen? Of heeft hij het over die 'vreemdelingen' die door hitler in kampen zijn gepropt. Of heeft ie het over de japanse internment camps in de VS, die eigenlijk ondanks het feit dat ze onterecht waren, stiekem niet echt inhumaan waren en zich niet zo goed lenen voor een schrikbeeld.
De discussie is niet gebaat bij hysterisch hitler-bakken. Hoe eerder links dat leert, hoe eerder ze weer de boventoon kunnen voeren. Want het is nu echt een farce geworden. Ik schaam me als centrum-links persoon kapot voor jullie.
Is heel gemakkelijkquote:Op woensdag 8 maart 2017 10:03 schreef Igen het volgende:
En het argument dat ze vrij zijn om wanneer ze willen terug naar waar ze vandaan kwamen?
Vrijheidsbeneming = Detentie. De reden waarom je dat doet staat daar los vanquote:Zoals ik al eerder zei: dat je zonder geldige papieren wordt tegengehouden als je een land in wil, is volgens mij geen detentie.
We gaan het zien, maar hoe leg je 'kampen' dan uit?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:07 schreef Nobu het volgende:
Dat prikkeldraad bestaat alleen in de fantasie van UNHCR-activisten voorlopig.
Volgens mij zijn de plannen zo ver dat men niet vrij is om te gaan waar men wil.quote:
Nee ze zijn niet vrij om in colonnes Europa door te wandelen nee maar ze zijn wel vrij om weer huiswaarts te keren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de plannen zo ver dat men niet vrij is om te gaan waar men wil.
Dus?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de plannen zo ver dat men niet vrij is om te gaan waar men wil.
Nee, ze mogen niet vrij door Hongarije bewegen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:46 schreef wolkentoetje het volgende:
Nee ze zijn niet vrij om in colonnes Europa door te wandelen nee maar ze zijn wel vrij om weer huiswaarts te keren.
Dus kun je niet zeggen dat men vrij is, of in dit geval. niet opgesloten zitquote:
dat klopt, iets met grenzen, en die illigaal oversteken, maar ze zijn niet opgesloten. Als ik mijn voordeur op slot doe, kan jij er niet in. Toch is dat geen vrijheidsberoving.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En terecht..quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, ze mogen niet vrij door Hongarije bewegen.Ook niet als ze de trein zouden willen pakken naar Boedapest om bij het vliegveld uit te komen.
Dat zeg ik toch ook niet, dat was iemand anders.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus kun je niet zeggen dat men vrij is, of in dit geval. niet opgesloten zit
quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:48 schreef Murdera het volgende:
dat klopt, iets met grenzen, en die illigaal oversteken, maar ze zijn niet opgesloten. Als ik mijn voordeur op slot doe, kan jij er niet in. Toch is dat geen vrijheidsberoving.
Weet je het zeker!? Voor je het weet hoort men van het land van Murdera en honingpils en komt heel Fok! aan je deurquote:Overigens zou ik gewoon open doen voor jou om je een pilsje aan te bieden, maar dat terzijde.
Prima, maar zeg dan niet dat men 'vrij' isquote:
Waarom reageer je er dan op?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:50 schreef BoneThugss het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet, dat was iemand anders.
Het detineren van vluchtelingen is ook niet verboden.quote:Kunnen we hier ook mooi invoeren. Dat landje-hoppen moet maar eens afgelopen zijn.
Men hoeft daar niet te zitten men kan gewoon via de weg waarlangs ze ook zijn gekomen weer huiswaarts keren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Prima, maar zeg dan niet dat men 'vrij' is
Wat is dan het probleem om ze in kampen te stoppen en dat ze niet vrij zijn?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom reageer je er dan op?
[..]
Het detineren van vluchtelingen is ook niet verboden.
Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen? Als ik zeg; dit is mijn grond, je mag hier niet in, tot dat ik van mening ben dat je er in mag. Bijvoorbeeld als je aan kan tonen dat je een sixpackje hebt meegenomen, dus je opties 1-wachten of 2-ergens anders heen gaan, ben je dan opgesloten?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]![]()
![]()
Als ik zeg dat jij de gemeentegrens niet meer over mag, ben je dan nog vrij en niet opgesloten?
[..]
Weet je het zeker!? Voor je het weet hoort men van het land van Murdera en honingpils en komt heel Fok! aan je deurmaar gezellig.
Nee, want de smokkelroutes zijn éénrichtingsverkeerquote:Op woensdag 8 maart 2017 10:52 schreef wolkentoetje het volgende:
Men hoeft daar niet te zitten men kan gewoon via de weg waarlangs ze ook zijn gekomen weer huiswaarts keren.
Het probleem in het plan van Hongarije zit m (naar ik mij heb laten vertellen) in de proportionaliteit. Er zijn 4 criteria voor detentie en met de plannen zoals Hongarije die nu heeft opgesteld, wordt daar niet aan voldaan en dan mag het niet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:56 schreef BoneThugss het volgende:
Wat is dan het probleem om ze in kampen te stoppen en dat ze niet vrij zijn?
Laat die overheid eerst maar zorgen dat ze haar zaakjes op orde heeft en dat geldt net zo goed voor Nederland.
Effectief gezien, ja, want men kan nergens anders heen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:56 schreef Murdera het volgende:
Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen? Als ik zeg; dit is mijn grond, je mag hier niet in, tot dat ik van mening ben dat je er in mag. Bijvoorbeeld als je aan kan tonen dat je een sixpackje hebt meegenomen, dus je opties 1-wachten of 2-ergens anders heen gaan, ben je dan opgesloten?
Wij begrijpen elkaar wel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:56 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik geloof dat we elkaar niet begrijpen? Als ik zeg; dit is mijn grond, je mag hier niet in, tot dat ik van mening ben dat je er in mag. Bijvoorbeeld als je aan kan tonen dat je een sixpackje hebt meegenomen, dus je opties 1-wachten of 2-ergens anders heen gaan, ben je dan opgesloten?
Is prima hoor, ik doe ook aan selectie voor mijn deur, en mensen die niet welkom zijn kunnen rustig een kroeg gaan opzoeken.
Misschien moet Hongarije dan even wat reclame maken in de thuislanden van die gelukszoekers.. Kom hier niet naartoe je reis eindigt onherroepelijk bij het hek,je komt Europa niet in.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, want de smokkelroutes zijn éénrichtingsverkeerwellicht dat we met Europese regulering de routes verplicht twee kanten op kunnen maken.
Ik snap Hongarije best dat ze de EU de vinger geven. Het is al een kutland.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:59 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het probleem in het plan van Hongarije zit m (naar ik mij heb laten vertellen) in de proportionaliteit. Er zijn 4 criteria voor detentie en met de plannen zoals Hongarije die nu heeft opgesteld, wordt daar niet aan voldaan en dan mag het niet.
Nee. Flauwekul. Detentie is als je ergens niet uit mag. Niet dat je ergens niet in mag.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Is heel gemakkelijkbovendien zijn ze dat niet, want ze zijn niet vrij om te bewegen door Hongarije. Dus als ze de trein willen pakken naar het vliegveld om naar huis te gaan, dan kan dat niet!
[..]
Vrijheidsbeneming = Detentie. De reden waarom je dat doet staat daar los van
Wel als je mij in een kamp zet tot mijn aanvraag verwerkt isquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:06 schreef Igen het volgende:
Nee. Flauwekul. Detentie is als je ergens niet uit mag. Niet dat je ergens niet in mag.
Als ik mijn voordeur op slot doe en een inbreker niet binnenlaat als die aanbelt, dan is dat nog geen vrijheidsberoving. Het idee alleen al
Dat deden ze ook niet toen wij even de E71 mede gefinancierd hebben.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:03 schreef BoneThugss het volgende:
Ik snap Hongarije best dat ze de EU de vinger geven. Het is al een kutland.
Wat moeten ze dan doen? Is het beter om ze direct op de grensstreep tegen te houden en ze in het niemandsland in de open lucht te laten creperen zolang hun aanvraag nog in behandeling is?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:13 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel als je mij in een kamp zet tot mijn aanvraag verwerkt is
Dat doet de EU zelf ook alquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:01 schreef wolkentoetje het volgende:
Misschien moet Hongarije dan even wat reclame maken in de thuislanden van die gelukszoekers.. Kom hier niet naartoe je reis eindigt onherroepelijk bij het hek,je komt Europa niet in.
Dat zijn hele andere vragenquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:16 schreef Igen het volgende:
Wat moeten ze dan doen? Is het beter om ze direct op de grensstreep tegen te houden en ze in het niemandsland in de open lucht te laten creperen zolang hun aanvraag nog in behandeling is?
Het is hypocriet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat deden ze ook niet toen wij even de E71 mede gefinancierd hebben.
Detentie is als je aan 4 kanten een hek om je heen hebt. Het slaat werkelijk nergens op om te doen alsof het geen detentie is als je aan 1 kant een hek naast je hebt (en aan 3 kanten niet), en wel detentie als je aan 3 kanten een hek naast je hebt (maar aan 1 kant nog steeds niet), plus een dak boven je hoofd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zijn hele andere vragen![]()
Maar roep niet dat het geen detentie is.
En daar heb ik wel een beetje moeite mee.quote:
Klopt ook hoor, maar hou je dan wel aan de regels en verdragen die je getekend hebt en dat doet Orban niet. Daar heb ik moeite mee. De detentie an sich is prima.quote:Maar je moet toch wat als land zijnde, al is die Orban natuurlijk ook niet helemaal jofel.
Je voorstelling van zaken is niet correct.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:18 schreef Igen het volgende:
Detentie is als je aan 4 kanten een hek om je heen hebt. Het slaat werkelijk nergens op om te doen alsof het geen detentie is als je aan 1 kant een hek naast je hebt (en aan 3 kanten niet), en wel detentie als je aan 3 kanten een hek naast je hebt (maar aan 1 kant nog steeds niet), plus een dak boven je hoofd.
Aah zo.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En daar heb ik wel een beetje moeite mee.
[..]
Klopt ook hoor, maar hou je dan wel aan de regels en verdragen die je getekend hebt en dat doet Orban niet. Daar heb ik moeite mee. De detentie an sich is prima.
terug naar servie, en dan door naar landen die ze wel binnenlaten, of in servie blijven?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Effectief gezien, ja, want men kan nergens anders heen.
incorrect, je kan een aanvraag doen, in het kamp wachten, of besluiten het kamp te verlaten, als er bijvoorbeeld geen leuke kampleidsters zijnquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je voorstelling van zaken is niet correct.Het is net 1 hel, of 3 hekken. Het zijn 4 hekken, met de mededeling dat je nergens heen mag tot je aanvraag is verwerkt.
En nogmaals, detentie an sich is gewoon een wettig middel. De manier waarop Hongarije het implementeert is alleen niet proportioneel.
Nee, dat is een leugen! Zoals ik eerder citeerde zijn die centra richting Servie open. De aanvrager mag op ieder moment terug naar Servie gaan.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:20 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je voorstelling van zaken is niet correct.Het is net 1 hel, of 3 hekken. Het zijn 4 hekken, met de mededeling dat je nergens heen mag tot je aanvraag is verwerkt.
Als ik het nieuws en de uitleg goed begrijp ben je op kamp, zodra je in het kamp zit.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:26 schreef Murdera het volgende:
terug naar servie, en dan door naar landen die ze wel binnenlaten, of in servie blijven?
Die aanvulling heb ik gemist.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:30 schreef Igen het volgende:
Nee, dat is een leugen! Zoals ik eerder citeerde zijn die centra richting Servie open. De aanvrager mag op ieder moment terug naar Servie gaan.
Tja dat is hun eigen keuze dat ze niet terug willen houdt niet in dat Europa ze dan maar moet binnenhalen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ik het nieuws en de uitleg goed begrijp ben je op kamp, zodra je in het kamp zit.
Dus zet Hongarije een tentje naast de voordeur en zeggen tegen de mensen. Ga maar in het tentje zitten en je mag er niet meer uit tot jouw aanvraag is goed- of afgekeurd.
Maar ik lees ook niet dat ik niet volledig geïnformeerd ben
[..]
Die aanvulling heb ik gemist.
Blijft lekker makkelijk om dat te roepen, want men wil helemaal niet terug en dat weet iedereen. Maar zeker een nuance in het verhaal en de situatie.
Het komt op mij wel over als een beetje mooi doen door te zeggen dat men best tussen de wal en het schip mag gaan zitten...
Ze zijn dan al in Europa (geweest). Komen ze op de terugweg ook weer doorheen overigens. Dus terug wandelen wordt ook een uitdaging.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:41 schreef wolkentoetje het volgende:
Tja dat is hun eigen keuze dat ze niet terug willen houdt niet in dat Europa ze dan maar moet binnenhalen.
Nu snap ik wat er mis ging in de communicatie, je miste een stukje tekst.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als ik het nieuws en de uitleg goed begrijp ben je op kamp, zodra je in het kamp zit.
Dus zet Hongarije een tentje naast de voordeur en zeggen tegen de mensen. Ga maar in het tentje zitten en je mag er niet meer uit tot jouw aanvraag is goed- of afgekeurd.
Maar ik lees ook net dat ik niet volledig geïnformeerd ben
[..]
Die aanvulling heb ik gemist.
Blijft lekker makkelijk om dat te roepen, want men wil helemaal niet terug en dat weet iedereen. Maar zeker een nuance in het verhaal en de situatie.
Het komt op mij wel over als een beetje mooi doen door te zeggen dat men best tussen de wal en het schip mag gaan zitten...
Tot daar de boel ook terecht op slot gaat.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
Kunnen we wel gaan flyeren overigens. Niet over de Balkan lopen, maar door Bulgarije en Roemenië., dan kan het wel
Je doet alsof je netjes met mensen omgaat, alsof je ze een keus biedt, maar dat doe je eigenlijk niet.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:46 schreef Murdera het volgende:
Beetje mooi weer spelen? Dat snap ik niet. Je kan hier asiel aanvragen en buiten wachten, en als het terecht is mag je naar binnen. Simpel, duidelijk, wat kan dan het probleem zijn?
Dat kan niet, want dat zijn geen buitengrenzenquote:Op woensdag 8 maart 2017 11:48 schreef wolkentoetje het volgende:
Tot daar de boel ook terecht op slot gaat.
Nee klopt maar die kunnen wel besluiten om hun eigen grenzen te gaan bewaken en op slot te doen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dat zijn geen buitengrenzen
Dat kunnen ze zeker.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:52 schreef wolkentoetje het volgende:
Nee klopt maar die kunnen wel besluiten om hun eigen grenzen te gaan bewaken en op slot te doen.
Wat wil je dan? Al die Afrikanen door laten lopen naar Duitsland en Nederland en naar Frankrijk om in Engeland te komen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat kunnen ze zeker.Maar ook daar ben ik het in ieder geval niet mee eens.
Wat ze doen is een huisfeestje geven, maar aan de deur checken of de mensen die naar binnen willen wel welkom zijn, prima.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je doet alsof je netjes met mensen omgaat, alsof je ze een keus biedt, maar dat doe je eigenlijk niet.![]()
Tenminste, dat is mijn mening. Je lost dus het probleem niet op, je zorgt er alleen voor dat het niet jouw probleem wordt. Op een niet al te nette manier. Bovendien wordt er ook op de Balkan gewaarschuwd voor een humanitaire crisis. Wat je dus doet is zeggen: Wij gaan netjes met mensen om, want we geven ze keus, terwijl het eigenlijk geen keus is.
De grens Hongarije-Roemenie is ook een Schengen-buitengrens en Hongarije heeft twee jaar terug geloof ik al aangegeven daar desnoods ook een hek te bouwen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dat zijn geen buitengrenzen
Een nette constructieve en menselijke oplossing voor 'de Afrikanen', want ook 'die Afrikanen' zijn mensen.quote:
En wat is die oplossing dan volgens jou?quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Een nette constructieve en menselijke oplossing voor 'de Afrikanen', want ook 'die Afrikanen' zijn mensen.
Als die mensen dan Servie ook niet meer in komen, moet er natuurlijk wel een oplossing gezocht worden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Er moet eigenlijk in de eerste plaats gezorgd worden dat ze niet meer uit het thuisland vertrekken.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Als die mensen dan Servie ook niet meer in komen, moet er natuurlijk wel een oplossing gezocht worden.
Evenals bij mensen die door het land van herkomst niet worden teruggenomen o.i.d. Voor ieder mens moet natuurlijk geregeld worden dat er een land is waar hij/zij naartoe kan en vrij kan rondlopen.
Je lult er omheen!quote:Op woensdag 8 maart 2017 11:58 schreef Murdera het volgende:
Wat ze doen is een huisfeestje geven, maar aan de deur checken of de mensen die naar binnen willen wel welkom zijn, prima.
Wat wij doen is iedereen binnenlaten, en dan er achter komen dat er een hoop mensen zijn die we niet kennen. Ene bob die met iemand mee is gekomen heeft al een lamp gesloopt, kevin die niemand kent probeert flessen drank te jatten, alfred die via via een vriend is van bob heeft op de bank gekotst, en zodra ze naar buiten moeten lopen ze gewoon een andere kamer in en gaan daar binnen zitten roken.
Nee hoor, ik geef even een vergelijking met hoe het daar nu gaat en hoe het hier gaat.quote:
Dat vind ik een lastige, want dat kun je zo makkelijk verkeerd doen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:04 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Er moet eigenlijk in de eerste plaats gezorgd worden dat ze niet meer uit het thuisland vertrekken.
Wat daar nu voornamelijk aan het hek van Hongarije staat te rammelen zijn vooral Afrikanen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat vind ik een lastige, want dat kun je zo makkelijk verkeerd doen.
Vanuit dit oogpunt hadden we bijv. waarschijnlijk een paar jaar terug Assad moeten helpen om de opstand in Syrie nog keiharder neer te slaan. Dat was wrs. het effectiefst geweest. Maar dat is toch ook niet het buitenland-beleid wat "we" willen...
Dat is zegmaar de milion dollar question!quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:03 schreef wolkentoetje het volgende:
En wat is die oplossing dan volgens jou?
Je gaat verder niet in op de klont boter op het hoofd van Hongarije.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:06 schreef Murdera het volgende:
Nee hoor, ik geef even een vergelijking met hoe het daar nu gaat en hoe het hier gaat.
Jij zegt, er moet ook een oplossing komen voor de mensen die geen recht op asiel hebben, ik ben benieuwd.Doe eens een gooi?
Die Afrikanen blijven maar komen hé.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:02 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Een nette constructieve en menselijke oplossing voor 'de Afrikanen', want ook 'die Afrikanen' zijn mensen.
De klont boter op het hoofd? De mensen die geen recht op asiel hebben?quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:08 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is zegmaar de milion dollar question!
[..]
Je gaat verder niet in op de klont boter op het hoofd van Hongarije.
Ik zeg, we moeten die mensen die er al zijn sowieso netjes opvangen.
Of dat nou op de Balkan is of in Griekenland, Italië of Hongarije.
Tja iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen klinkt natuurlijk fantastisch in policorkringen maar het is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Die Afrikanen blijven maar komen hé.
Wanneer is de limiet bereikt?
Net zoals in Ceuta en Melilla? Ik vind dat eerder op halve Neanderthalers lijken met een IQ van 50. Ofzo.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:08 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Wat daar nu voornamelijk aan het hek van Hongarije staat te rammelen zijn vooral Afrikanen.
Mee eens hoor.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:10 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Tja iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen klinkt natuurlijk fantastisch in policorkringen maar het is natuurlijk onzin.
Als alles van iedereen is heeft niemand meer iets..
Zelfs Asscher zei vorige week in het RTL debat dat er toch echt wel een grens zit aan wat we hier binnen kunnen laten.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:13 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mee eens hoor.
Van die mensen die vinden dat niemand illegaal kan zijn. Ik vind dat zo vreselijk naïef.
Aah ja dat heb ik gezien.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:16 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Zelfs Asscher zei vorige week in het RTL debat dat er toch echt wel een grens zit aan wat we hier binnen kunnen laten.
Absolute aantallen zijn ook wel moeilijk aan te geven denk ik maar ik kreeg de indruk en dat kan ik mis hebben hoor dat Asscher de instroom van 2015 plus de nareizigers eigenlijk ook wel genoeg vond.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Aah ja dat heb ik gezien.
Notabene de PvdA! Maar als je dan vraagt waar die grenst ligt krijg je geen antwoord.
Sterker nog, vanwege de klimaatveranderingen die door de policor voorspeld worden hebben we nog niets gezien.quote:
Goeie vraag.quote:Wanneer is de limiet bereikt?
Doen alsof ze een nette oplossing hebben en daarna doen alsof hun neus bloed terwijl ze donders goed weten waar ze mee bezig zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:10 schreef Murdera het volgende:
De klont boter op het hoofd? De mensen die geen recht op asiel hebben?
Nette oplossing voor de terechte asielzoekers, afhankelijk van of de wetshandhavind in de kampen correct is lijkt me dat prima, maar het lijkt niet alsof je dat bedoelt?quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
Doen alsof ze een nette oplossing hebben en daarna doen alsof hun neus bloed terwijl ze donders goed weten waar ze mee bezig zijn.
Dat zalvende toontje ook, irritante vent. Maar ik had die indruk ook, Dijkhoff vond ik wel heel sterk, het is dat ik de VVD kut vindt anders had ik op hem gestemd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Absolute aantallen zijn ook wel moeilijk aan te geven denk ik maar ik kreeg de indruk en dat kan ik mis hebben hoor dat Asscher de instroom van 2015 plus de nareizigers eigenlijk ook wel genoeg vond.
Dat komt omdat juridisch gezien er helemaal geen grens zit op het aantal vluchtelingen. En ja, als geitenwollensokken kun je niet zeggen dat je mensenrechtenverdragen wil versoberen. Dus krijg je een nietszeggend antwoord.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:41 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Absolute aantallen zijn ook wel moeilijk aan te geven denk ik maar ik kreeg de indruk en dat kan ik mis hebben hoor dat Asscher de instroom van 2015 plus de nareizigers eigenlijk ook wel genoeg vond.
Ja, hoeveel mensen gaat Nederland opnemen tot zeg 2025? Drie miljoen, 4 miljoen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Sterker nog, vanwege de klimaatveranderingen die door de policor voorspeld worden hebben we nog niets gezien.
[..]
Goeie vraag.
[..]
Doen alsof ze een nette oplossing hebben en daarna doen alsof hun neus bloed terwijl ze donders goed weten waar ze mee bezig zijn.
Zo'n kamp, binnen de proportionaliteit van de regelgeving ben ik helemaal niet op tegen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:46 schreef Murdera het volgende:
Nette oplossing voor de terechte asielzoekers, afhankelijk van of de wetshandhavind in de kampen correct is lijkt me dat prima, maar het lijkt niet alsof je dat bedoelt?
Goede vragen inderdaad ben heel benieuwd wat het antwoord van een Klaver en Pechtold hierop zou zijn.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, hoeveel mensen gaat Nederland opnemen tot zeg 2025? Drie miljoen, 4 miljoen?
Wanneer is Nederland 'vol' met 20 miljoen inwoners, 21 miljoen?
En wat gaan wij doen tegen al die mensen die hier heen willen komen?
Dus het terugsturen van asielzoekers die geen recht hebben op asiel is het probleem? Dat zou niet moeten?quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:54 schreef SicSicSics het volgende:
Daar kun je geen mensen meer naar terug sturen, dat is geen optie, dat is geen keus. Doen alsof dit wel zo is... ik hou daar niet van/
Dat is wel wat ik bedoel.
Ik kan me daar wel in vinden. Opvang is goed maar dient altijd van tijdelijke aard te zijn en leer die mensen alsjeblieft Nederlands!quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:56 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Goede vragen inderdaad ben heel benieuwd wat het antwoord van een Klaver en Pechtold hierop zou zijn.
Ik ben er voor om echte oorlogsvluchtelingen op te vangen maar tijdelijk,ik ben niet echt een fan van het CDA maar ik ben het wel eens met Buma om oorlogsvluchtelingen een ontheemdenstatus te geven.. Is het conflict voorbij dan ga je hoe dan ook terug.
Ze zouden dan ook niet terug moeten naar Griekenland,Italië of de Balkan maar retour afzender naar Somalië,Eritrea,Marokko etc..!quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zo'n kamp, binnen de proportionaliteit van de regelgeving ben ik helemaal niet op tegen.
Strenge asielprocedures en een strikt uitzetbeleid ook niet.![]()
De situatie op de Griekse eilanden (was, geen idee of het nog zo is) een enorme bende en onhoudbaar. De situatie op de Balkan zelf idem. Daar kun je geen mensen meer naar terug sturen, dat is geen optie, dat is geen keus. Doen alsof dit wel zo is... ik hou daar niet van/
Dat is wel wat ik bedoel.
nou ja,quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja, hoeveel mensen gaat Nederland opnemen tot zeg 2025? Drie miljoen, 4 miljoen?
Wanneer is Nederland 'vol' met 20 miljoen inwoners, 21 miljoen?
En wat gaan wij doen tegen al die mensen die hier heen willen komen?
Het zijn natuurlijk niet alleen de eerste aanvragen maar ook alle nareizigers.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:12 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja,
hoeveel asielverzoeken (dus niet eens succesvol aangevraagd) heeft nederland gehad de laatste paar jaar 30K, 60K en 32K de laatste 3 jaar, ik denk niet dat we er zomaar 500K per jaar gaan opnemen hoor. Ik weet niet wie hier voor zou zijn
https://www.rijksoverheid(...)room-2015-was-59-100quote:Totale instroom 2015: 59.100
Waarvan eerste aanvragen: 43.090
Waarvan tweede en vervolg aanvragen: 1.940
Waarvan nareizigers: 14.070
Totale instroom 2014: 29.890
ja dat zei ik: 60Kquote:Op woensdag 8 maart 2017 13:24 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de eerste aanvragen maar ook alle nareizigers.
2015 was de instroom 59.100
[..]
https://www.rijksoverheid(...)room-2015-was-59-100
Dankzij o.a. de Turkijedeal is dat aantal in 2016 fors gedaald maar dergelijke aantallen kan een land als Nederland niet jaar in jaar uit aan.
Maar je bent toch wel met me eens dat die aantallen als dat jaar in jaar uit zou zijn simpelweg gewoon niet kan?quote:
Ik zou het zo niet weten. Wat ik wel weet is dat 90 procent van alle aanvragen van mensen uit Syrië of Eritrea wordt goedgekeurd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:12 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja,
hoeveel asielverzoeken (dus niet eens succesvol aangevraagd) heeft nederland gehad de laatste paar jaar 30K, 60K en 32K de laatste 3 jaar, ik denk niet dat we er zomaar 500K per jaar gaan opnemen hoor. Ik weet niet wie hier voor zou zijn
ik reageerde in eerste instantie op de 500K/j die geopperd werd. 30-60K vind ik niet echt een probleem eigenlijk maar dan zal er wel wat moeten veranderen over hoe we met die mensen omgaan en wat we van ze verwachten. Ik verwacht van terechte asielzoekers dat als de situatie het toelaat ze weer terug moeten, maar aan de andere kant als ze een nuttige bijdrage hier in Nederland hebben ben ik daar ook niet tegen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:30 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Maar je bent toch wel met me eens dat die aantallen als dat jaar in jaar uit zou zijn simpelweg gewoon niet kan?
500k per jaar is overdreven inderdaad maar ieder jaar 30-60k is in 5 jaar tijd ook 150-300k..quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:36 schreef Re het volgende:
[..]
ik reageerde in eerste instantie op de 500K/j die geopperd werd. 30-60K vind ik niet echt een probleem eigenlijk maar dan zal er wel wat moeten veranderen over hoe we met die mensen omgaan en wat we van ze verwachten. Ik verwacht van terechte asielzoekers dat als de situatie het toelaat ze weer terug moeten, maar aan de andere kant als ze een nuttige bijdrage hier in Nederland hebben ben ik daar ook niet tegen.
nou ja, eerst maar eens even cijfers zien van hoeveel van die 60K aanvragen (even vanuit de 2015 getallen uitgaan) er een gratis huis en uitkering heeft gekregen, dat gesmijt met cijfers is wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:44 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
500k per jaar is overdreven inderdaad maar ieder jaar 30-60k is in 5 jaar tijd ook 150-300k..
Dat is voor een land als Nederland godsonmogelijk om allemaal van huizen en uitkeringen te voorzien.
Je snapt wat er gebeurd als je mensen aan de poort "terugstuurt"? Je leeft in de wolken met je wensgedachte dat het probleem weg is als je de deur dicht doetquote:Op woensdag 8 maart 2017 13:06 schreef wolkentoetje het volgende:
Ze zouden dan ook niet terug moeten naar Griekenland,Italië of de Balkan maar retour afzender naar Somalië,Eritrea,Marokko etc..!
Van de mensen uit Syrië en Eritrea krijgt zo'n 90% een verblijfsvergunnig..quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:51 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, eerst maar eens even cijfers zien van hoeveel van die 60K aanvragen (even vanuit de 2015 getallen uitgaan) er een gratis huis en uitkering heeft gekregen, dat gesmijt met cijfers is wel erg makkelijk.
En ja simpele huisbouw is natuurlijk mogelijk (prefab in de polder of zo), evenals het laten werken van deze mensen en ik ben er wel voor dat als iemand na zoveel jaar niet zijn eigen broek kan ophouden en mits de situatie in het thuisland weer beter is om ze weer terug te sturen.
Maar al dat gejammer over tsunamies en kampen en weet ik veel wat men ze vluchteling nog meer toewenst vind ik dus meestal gebaseerd op verkeerde interpretatie van hoeveelheden
ja en dat was 7% en 10% van het totaalquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:02 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Van de mensen uit Syrië en Eritrea krijgt zo'n 90% een verblijfsvergunnig..
Ja zolang Frontex de bootjes niet weer terugsleept naar Libië maar de mensen in Italië aan wal zet dan houdt het nooit op natuurlijk.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je snapt wat er gebeurd als je mensen aan de poort "terugstuurt"? Je leeft in de wolken met je wensgedachte dat het probleem weg is als je de deur dicht doet
Tel daar Mali nog bij op, Afghanistan, Irak etc. etc.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:02 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Van de mensen uit Syrië en Eritrea krijgt zo'n 90% een verblijfsvergunnig..
En naar bijvoorbeeld Estland willen ze niet,hoe zou dat nou komen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:06 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Tel daar Mali nog bij op, Afghanistan, Irak etc. etc.
Hoeveel vluchtelingen nam Dubai ook alweer op? Niks, noppes, nada.
quote:Van de kandidaat-vluchtelingen die in het kader van het relocatieprogramma over de landen van de Europese Unie worden verdeeld, is er nog geen enkele die naar Estland wil gaan. Dat zegt het Estse ministerie van Binnenlandse Zaken.
Sinds november is er een verbindingsofficier van Estland in Italië om kandidaten te vinden. "Maar tot nu toe is er nog niemand geïnteresseerd", aldus de woordvoerster van het ministerie.
De Europese Unie heeft een plan klaar waarbij zo'n 160.000 kandidaat-vluchtelingen zullen worden gespreid over de Unie. Estland, met zo'n 1,3 miljoen inwoners, moet er 550 opvangen. Maar volgens de Estse minister van Binnenlandse Zaken, Hanno Pevkur, wil een meerderheid van de migranten die in Italië of Griekenland aankomt, naar Duitsland of Zweden. "Sinds de lancering van het programma, is er nog geen kandidaat voor Estland".
zou je voor een geblindeerde toewijzing zijn van legale vluchtelingen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:16 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
En naar bijvoorbeeld Estland willen ze niet,hoe zou dat nou komen?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)l-naar-Estland.dhtml
[..]
Nou wordt ie helemaal mooi!quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:16 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
[..]
Estland is een hartstikke mooi land en als je nog wat geld overhebt kun je daar voor een prikkie een tweede huisje kopen met een enorme lap land en 0,0 drukte in je achtertuin.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:16 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
[..]
Echte oorlogsvluchtelingen die voor bommen en geweld op de vlucht zijn kunnen wat mij betreft ook prima in Estland opgevangen worden,ook daar zijn ze veilig.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:17 schreef Re het volgende:
[..]
zou je voor een geblindeerde toewijzing zijn van legale vluchtelingen?
nou ja, die keuze hebben ze nu wel natuurlijk dus je kan hen niet verwijten de beste keus te maken (dus wat velen doen is ze maar als gelukszoekers te bestempelen wat veel te gemakkelijk is) , ik ben er verder niet op tegen om die keuzevrijheid in te perkenquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:24 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Echte oorlogsvluchtelingen die voor bommen en geweld op de vlucht zijn kunnen wat mij betreft ook prima in Estland opgevangen worden,ook daar zijn ze veilig.
Estland probeert zijn verantwoordelijkheid te nemen maar niemand wil er naartoe..
Als je echt voor bommen en geweld op de vlucht bent heb je wat mij betreft geen keuze in waar je opgevangen wordt.!
Hoog tijd dus dat die keuzevrijheid ingeperkt wordt..quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:29 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, die keuze hebben ze nu wel natuurlijk dus je kan hen niet verwijten de beste keus te maken (dus wat velen doen is ze maar als gelukszoekers te bestempelen wat veel te gemakkelijk is) , ik ben er verder niet op tegen om die keuzevrijheid in te perken
Daar is men ook mee bezig; daar hebben ze de herverdeling voor bedacht. Gaat ook lekkerquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:31 schreef wolkentoetje het volgende:
Hoog tijd dus dat die keuzevrijheid ingeperkt wordt..
Ja die herverdeling werkt dus niet,Estland wil zijn verantwoordelijkheid nemen maar niemand wil er naartoe..quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar is men ook mee bezig; daar hebben ze de herverdeling voor bedacht. Gaat ook lekker
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:34 schreef wolkentoetje het volgende:
Ja die herverdeling werkt dus niet,Estland wil zijn verantwoordelijkheid nemen maar niemand wil er naartoe..
Wat mij betreft moet dat geen keuze zijn.!
Ach, houd toch op, ze zijn ruim 2 jaar bezig en het enige dat ze bereikt hebben is een zak geld naar Turkije die ons nu chanteert met die 'deal'.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daar is men ook mee bezig; daar hebben ze de herverdeling voor bedacht. Gaat ook lekker
Dat is een te snelle conclusie.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:36 schreef wolkentoetje het volgende:
Het mooie linkse policorverhaaltje dat 'vluchtelingen' slechts op zoek zijn naar veiligheid kan dus naar het land der fabelen verwezen worden dat zijn ze dus duidelijk niet.
Als ik kon kiezen zou ik ook zakken geld kiezen in plaats van een beperkt zorgstelsel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.![]()
Maar kun je het de vluchtelingen (op dit moment) kwalijk nemen dat ze het beste willen?
Lekker makkelijk!quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:36 schreef BoneThugss het volgende:
Als die gasten in Hongarije worden afgewezen proberen ze het gewoon een deurtje verder.
Ik ook!quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:37 schreef Murdera het volgende:
Als ik kon kiezen zou ik ook zakken geld kiezen in plaats van een beperkt zorgstelsel.
Nee maar het moet simpelweg geen keuze zijn.!quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.![]()
Maar kun je het de vluchtelingen (op dit moment) kwalijk nemen dat ze het beste willen?
Iemand zonder paspoort heeft het recht overal in de EU asiel aan te vragen. Dat is het 'deurtje' dat ik bedoel.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lekker makkelijk!![]()
Bovendien, wat is 'een deurtje verder' Bone? Niet naar Hongarije betekend terug naar Servië en dan? Welk deurtje stel je voor?
Ik mis alleen nog een plan voor wat te doen met de mensen op de Balkan en hoe krijg je mensen weer terug in Syrië.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:40 schreef wolkentoetje het volgende:
Nee maar het moet simpelweg geen keuze zijn.!
Is er in Estland plaats ga je daar naartoe is er in Litouwen plaats dan ga je daar naartoe.
Wil je dat niet dan blijf je óf in een kamp in Italië/Griekenland en wacht daar tot je land weer veilig is óf je gaat maar terug naar een veilige provincie in Syrië (ja die zijn er.!)
Wanneer Hongarije dus nee zegt, dan kan met het in Bulgarije proberen? En dan naar Roemenië, Slovenië en dan? Dat is toch geen oplossing?quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:43 schreef BoneThugss het volgende:
Iemand zonder paspoort heeft het recht overal in de EU asiel aan te vragen. Dat is het 'deurtje' dat ik bedoel.
Het probleem is een beetje dat als je ze het (te) moeilijk maakt, je al snel een hoop ellende krijgt.quote:Dat is simpelweg geen systeem dat op de langere termijn werkt. En ik vind dat het ze wel heel makkelijk wordt gemaakt ja.
Ja precies. Als je in Italie zit en naar Duitsland wil en er komt een Estse ambtenaar aan die zegt van "Je kan met mij meekomen, maar hoeft niet hoor!" dan zou ik wrs. ook nee zeggen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:37 schreef Murdera het volgende:
[..]
Als ik kon kiezen zou ik ook zakken geld kiezen in plaats van een beperkt zorgstelsel.
Daar gaat het dus al fout.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:46 schreef Igen het volgende:
[..]
"Je kan met mij meekomen, maar hoeft niet hoor!"
Nee, als ze in Hongarije een aanvraag hebben ingediend dan staan hun vingerafdrukken geregistreerd en kunnen ze het ergens anders niet nog een keer proberen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:43 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Iemand zonder paspoort heeft het recht overal in de EU asiel aan te vragen. Dat is het 'deurtje' dat ik bedoel.
Daarom, meer Europaquote:Op woensdag 8 maart 2017 14:46 schreef Igen het volgende:
Ja precies. Als je in Italie zit en naar Duitsland wil en er komt een Estse ambtenaar aan die zegt van "Je kan met mij meekomen, maar hoeft niet hoor!" dan zou ik wrs. ook nee zeggen.
Eensch ik ben niet altijd even politiek correct dat klopt helemaal..quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik mis alleen nog een plan voor wat te doen met de mensen op de Balkan en hoe krijg je mensen weer terug in Syrië.Verder ben ik het best veel met je eens!
Je verwoord het alleen wat lullig soms.
Gewoon allemaal de rechten voor asielzoekers gelijkstellen naar het land dat het minste biedt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daarom, meer Europaanders blijft het altijd (oneerlijke) concurrentie.
Eens.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daarom, meer Europaanders blijft het altijd (oneerlijke) concurrentie.
Precies! Dat is geen oplossing!quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:45 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wanneer Hongarije dus nee zegt, dan kan met het in Bulgarije proberen? En dan naar Roemenië, Slovenië en dan? Dat is toch geen oplossing?
[..]
Het probleem is een beetje dat als je ze het (te) moeilijk maakt, je al snel een hoop ellende krijgt.
Was daar laatst geen bericht over dat dat systeem zo lek als een mandje is?quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, als ze in Hongarije een aanvraag hebben ingediend dan staan hun vingerafdrukken geregistreerd en kunnen ze het ergens anders niet nog een keer proberen.
Eens,hoogste tijd dat die vluchtelingenverdragen drastisch aangepast worden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Precies! Dat is geen oplossing!
Dat weten bijvoorbeeld die Marokkanen die hier heen komen ook, maar die weten ook dat als je vrijwillig weer terug gaat daar een zak geld tegenover staat.
Het gaat simpelweg om een signaal afgeven. Daarom ben ik van mening dat verdragen uit 1985 nu niet meer actueel zijn.
Schijnt erg lastig te wezen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:55 schreef wolkentoetje het volgende:
[..]
Eens,hoogste tijd dat die vluchtelingenverdragen drastisch aangepast worden.
Dat werkt allemaal voor geen meter. Bij die moordenaar/rapist van Maria Ladenburger kwam men er pas na die moord achter dat zijn vingerafdrukken al in 2014 in Griekenland genomen waren. En dat was geen random dude, die was namelijk in Griekenland al veroordeeld voor poging tot moord. Zelfs voor criminele asielzoekers werkt dit gebeuren niet. Hij had overigens in Duitsland asiel gekregen, nadat hij, zoals al dat andere tuig, gelogen had over zijn leeftijd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef Igen het volgende:
Nee, als ze in Hongarije een aanvraag hebben ingediend dan staan hun vingerafdrukken geregistreerd en kunnen ze het ergens anders niet nog een keer proberen.
In Duitsland merken ze het niet eens als je als asielzoeker in meerdere plaatsen een asielaanvraag indient (onder verschillende namen) en op die manier meerdere uitkeringen vangt.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat werkt allemaal voor geen meter. Bij die moordenaar/rapist van Maria Ladenburger kwam men er pas na die moord achter dat zijn vingerafdrukken al in 2014 in Griekenland genomen waren. En dat was geen random dude, die was namelijk in Griekenland al veroordeeld voor poging tot moord. Zelfs voor criminele asielzoekers werkt dit gebeuren niet. Hij had overigens in Duitsland asiel gekregen, nadat hij, zoals al dat andere tuig, gelogen had over zijn leeftijd.
Die Anis Amri kon ook gewoon nadat Italie faalde hem uit te zetten doorrijzen naar Duitsland om daar uiteindelijk zijn massamoord te plegen. Ook al gelogen over zijn leeftijd trouwens.
Wat een rare redenatie. Je draait de zaken precies om en gaat iemand daar op aanspreken. Al die strafkampen en voorbeelden die jij aanhaalt staan totaal niet in lijn met wat ik bedoelde. Hysterisch Hitlerbakken? Ik heb de man niet eens genoemd.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij claimt hier nu dat je "alleen maar het woordje geschiedenis" hebt gebruikt?
Even je post er bij halen
[..]
Even denken... heeft die buitendam het nu over de goelags? Over mensen met verkeerde politieke meningen? Of heeft hij het over die 'vreemdelingen' die door hitler in kampen zijn gepropt. Of heeft ie het over de japanse internment camps in de VS, die eigenlijk ondanks het feit dat ze onterecht waren, stiekem niet echt inhumaan waren en zich niet zo goed lenen voor een schrikbeeld.
De discussie is niet gebaat bij hysterisch hitler-bakken. Hoe eerder links dat leert, hoe eerder ze weer de boventoon kunnen voeren. Want het is nu echt een farce geworden. Ik schaam me als centrum-links persoon kapot voor jullie.
Het is leuk geweest, man. Links heeft lekker als een baby zijn slechtste kant kunnen laten zien de afgelopen jaren. Safe spaces dit, feminisme dat, transgender-issues zus en zo, deplatforming, etc... toen werd iedereen voor nazi, fascist uitgemaakt zodat rood-zwart anarchisten er lekker op los mogen meppen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een rare redenatie. Je draait de zaken precies om en gaat iemand daar op aanspreken. Al die strafkampen en voorbeelden die jij aanhaalt staan totaal niet in lijn met wat ik bedoelde. Hysterisch Hitlerbakken? Ik heb de man niet eens genoemd.
Dat je dan een schaamtegevoel krijgt vind ik wel bijzonder theatraal.
Te beginnen 15 maart deze geweldige patriottische lentequote:Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is leuk geweest, man. Links heeft lekker als een baby zijn slechtste kant kunnen laten zien de afgelopen jaren. Safe spaces dit, feminisme dat, transgender-issues zus en zo, deplatforming, etc... toen werd iedereen voor nazi, fascist uitgemaakt zodat rood-zwart anarchisten er lekker op los mogen meppen.
Het is klaar met links. Tijd voor een grote schoonmaak. En jouw comment was een voorbeeld van iets wat eigenlijk in die vuilcontainer kan.
Dan kunnen we eindelijk weer echte discussies houden over ideeen. In plaats van guilt-by-association fallacies en ander gezooi.
Hoe eerder hoe beter.
Safe spaces, feminisme en transgenders..?quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is leuk geweest, man. Links heeft lekker als een baby zijn slechtste kant kunnen laten zien de afgelopen jaren. Safe spaces dit, feminisme dat, transgender-issues zus en zo, deplatforming, etc... toen werd iedereen voor nazi, fascist uitgemaakt zodat rood-zwart anarchisten er lekker op los mogen meppen.
Het is klaar met links. Tijd voor een grote schoonmaak. En jouw comment was een voorbeeld van iets wat eigenlijk in die vuilcontainer kan.
Dan kunnen we eindelijk weer echte discussies houden over ideeen. In plaats van guilt-by-association fallacies en ander gezooi.
Hoe eerder hoe beter.
quote:Op woensdag 8 maart 2017 16:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Te beginnen 15 maart deze geweldige patriottische lente
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |