En het argument dat ze vrij zijn om wanneer ze willen terug naar waar ze vandaan kwamen?quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Wel een interessante casus.Je mag namelijk best illegale immigranten detineren. Dat doet Nederland zelfs. Een aantal wetten en verdragen schetsen echter een beeld dat het 'proportioneel' moet zijn en dat de detentie aan moet sluiten op de persoon.
Iedereen rucksigtlos in een container achter prikkeldraad flikkeren is dat niet.
Dat prikkeldraad bestaat alleen in de fantasie van UNHCR-activisten voorlopig.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Wel een interessante casus.Je mag namelijk best illegale immigranten detineren. Dat doet Nederland zelfs. Een aantal wetten en verdragen schetsen echter een beeld dat het 'proportioneel' moet zijn en dat de detentie aan moet sluiten op de persoon.
Iedereen rucksigtlos in een container achter prikkeldraad flikkeren is dat niet.
Het is veel en veel te makkelijk dat als mensen aangeven dat mensen buiten de deur houden met prikkeldraad weinig goeds voorspelt gezien de geschiedenis het 2 tot 3 posts duurt voor je de eerste Godwin leest.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik kom net even in het topic kijken. Heb even naar boven gescrolled. Maar ik denk dat er een verschil is tussen twijfelen over hoe effectief of moreel iets is en expliciet een vage verwijzing naar "het verleden" (iedereen weet dat je het over concentratiekampen hebt) koppelen aan de huidige situatie.
Je mag wel wat eerlijker zijn denk ik. Ik bedoel.. trek lekker de vergelijkingen die je wil maar doe niet alsof je "slechts aan het twijfelen bent".
Is Buitendam een pedo nazi? Ik weet het niet ik vraag het me alleen maar af? Is hij het niet? Heeft iemand daar wel eens bewijs voor gevonden? Ik stel alleen maar vragen, mensen!
Zo zie je wat voor effect dat soort shit heeft en waarom je er niet zomaar mee weg komt
ze zitten niet opgesloten he.quote:Op woensdag 8 maart 2017 09:55 schreef SicSicSics het volgende:
Dus jij claimt hier nu dat je "alleen maar het woordje geschiedenis" hebt gebruikt?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is veel en veel te makkelijk dat als mensen aangeven dat mensen buiten de deur houden met prikkeldraad weinig goeds voorspelt gezien de geschiedenis het 2 tot 3 posts duurt voor je de eerste Godwin leest.
Het staat compleet los van de oorlog, als mensen dat nu eens los zouden laten?
Geschiedenis staat gelijk aan de tweede wereldoorlog. Oké.
Even denken... heeft die buitendam het nu over de goelags? Over mensen met verkeerde politieke meningen? Of heeft hij het over die 'vreemdelingen' die door hitler in kampen zijn gepropt. Of heeft ie het over de japanse internment camps in de VS, die eigenlijk ondanks het feit dat ze onterecht waren, stiekem niet echt inhumaan waren en zich niet zo goed lenen voor een schrikbeeld.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Lekker mensen in kampen met prikkeldraad opsluiten. Heeft in het verleden ook super goed gewerkt.
Dit inderdaad ze zijn vrij om naar Afrika terug te keren,alleen Hongarije komen ze niet in nee om door te reizen naar Zweden en Duitsland en terecht.quote:
Dit.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus jij claimt hier nu dat je "alleen maar het woordje geschiedenis" hebt gebruikt?
Even je post er bij halen
[..]
Even denken... heeft die buitendam het nu over de goelags? Over mensen met verkeerde politieke meningen? Of heeft hij het over die 'vreemdelingen' die door hitler in kampen zijn gepropt. Of heeft ie het over de japanse internment camps in de VS, die eigenlijk ondanks het feit dat ze onterecht waren, stiekem niet echt inhumaan waren en zich niet zo goed lenen voor een schrikbeeld.
De discussie is niet gebaat bij hysterisch hitler-bakken. Hoe eerder links dat leert, hoe eerder ze weer de boventoon kunnen voeren. Want het is nu echt een farce geworden. Ik schaam me als centrum-links persoon kapot voor jullie.
Is heel gemakkelijkquote:Op woensdag 8 maart 2017 10:03 schreef Igen het volgende:
En het argument dat ze vrij zijn om wanneer ze willen terug naar waar ze vandaan kwamen?
Vrijheidsbeneming = Detentie. De reden waarom je dat doet staat daar los vanquote:Zoals ik al eerder zei: dat je zonder geldige papieren wordt tegengehouden als je een land in wil, is volgens mij geen detentie.
We gaan het zien, maar hoe leg je 'kampen' dan uit?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:07 schreef Nobu het volgende:
Dat prikkeldraad bestaat alleen in de fantasie van UNHCR-activisten voorlopig.
Volgens mij zijn de plannen zo ver dat men niet vrij is om te gaan waar men wil.quote:
Nee ze zijn niet vrij om in colonnes Europa door te wandelen nee maar ze zijn wel vrij om weer huiswaarts te keren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de plannen zo ver dat men niet vrij is om te gaan waar men wil.
Dus?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de plannen zo ver dat men niet vrij is om te gaan waar men wil.
Nee, ze mogen niet vrij door Hongarije bewegen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:46 schreef wolkentoetje het volgende:
Nee ze zijn niet vrij om in colonnes Europa door te wandelen nee maar ze zijn wel vrij om weer huiswaarts te keren.
Dus kun je niet zeggen dat men vrij is, of in dit geval. niet opgesloten zitquote:
dat klopt, iets met grenzen, en die illigaal oversteken, maar ze zijn niet opgesloten. Als ik mijn voordeur op slot doe, kan jij er niet in. Toch is dat geen vrijheidsberoving.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En terecht..quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, ze mogen niet vrij door Hongarije bewegen.Ook niet als ze de trein zouden willen pakken naar Boedapest om bij het vliegveld uit te komen.
Dat zeg ik toch ook niet, dat was iemand anders.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus kun je niet zeggen dat men vrij is, of in dit geval. niet opgesloten zit
quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:48 schreef Murdera het volgende:
dat klopt, iets met grenzen, en die illigaal oversteken, maar ze zijn niet opgesloten. Als ik mijn voordeur op slot doe, kan jij er niet in. Toch is dat geen vrijheidsberoving.
Weet je het zeker!? Voor je het weet hoort men van het land van Murdera en honingpils en komt heel Fok! aan je deurquote:Overigens zou ik gewoon open doen voor jou om je een pilsje aan te bieden, maar dat terzijde.
Prima, maar zeg dan niet dat men 'vrij' isquote:
Waarom reageer je er dan op?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:50 schreef BoneThugss het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet, dat was iemand anders.
Het detineren van vluchtelingen is ook niet verboden.quote:Kunnen we hier ook mooi invoeren. Dat landje-hoppen moet maar eens afgelopen zijn.
Men hoeft daar niet te zitten men kan gewoon via de weg waarlangs ze ook zijn gekomen weer huiswaarts keren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Prima, maar zeg dan niet dat men 'vrij' is
Wat is dan het probleem om ze in kampen te stoppen en dat ze niet vrij zijn?quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom reageer je er dan op?
[..]
Het detineren van vluchtelingen is ook niet verboden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |