abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169372218
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:43 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Iemand zonder paspoort heeft het recht overal in de EU asiel aan te vragen. Dat is het 'deurtje' dat ik bedoel.
Nee, als ze in Hongarije een aanvraag hebben ingediend dan staan hun vingerafdrukken geregistreerd en kunnen ze het ergens anders niet nog een keer proberen.
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:48:18 #202
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169372225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:46 schreef Igen het volgende:
Ja precies. Als je in Italie zit en naar Duitsland wil en er komt een Estse ambtenaar aan die zegt van "Je kan met mij meekomen, maar hoeft niet hoor!" dan zou ik wrs. ook nee zeggen.
Daarom, meer Europa :D anders blijft het altijd (oneerlijke) concurrentie. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169372256
quote:
6s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik mis alleen nog een plan voor wat te doen met de mensen op de Balkan en hoe krijg je mensen weer terug in Syrië. :) Verder ben ik het best veel met je eens! ;)

Je verwoord het alleen wat lullig soms.
Eensch ik ben niet altijd even politiek correct dat klopt helemaal..
Begrijp me niet verkeerd ik vind ook dat Europa echte oorlogsvluchtelingen tijdelijk moet opvangen maar dat kan niet alleen in Duitsland en Nederland.
Een land als Estland bijvoorbeeld en ook Litouwen willen hun verantwoordelijkheid nemen maar niemand wil er naartoe..
Wat mij betreft moet dat geen keuze zijn en zou Europa gezamenlijk moeten bepalen waar nog plaats is en is dat in Estland of Litouwen dan heb je als vluchteling pech gehad maar dan moet je toch echt dáár naartoe en anders keer je maar vrijwillig terug naar Syrië..
pi_169372284
quote:
6s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gewoon allemaal de rechten voor asielzoekers gelijkstellen naar het land dat het minste biedt. :)
We moeten solidair zijn met de zwakkeren in de EU!
pi_169372294
quote:
6s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Eens.

Je kan het die mensen niet kwalijk nemen dat ze het onderste uit de kan willen. Maar je hoeft ze niet hun zin te geven. En met een verplichte herverdeling kun je het voor de onterechte asielzoekers, die alleen op geld uit zijn en toch geen vluchtelingenstatus krijgen, wel veel onaantrekkelijker maken om naar Europa te komen.
pi_169372305
quote:
6s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:45 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wanneer Hongarije dus nee zegt, dan kan met het in Bulgarije proberen? En dan naar Roemenië, Slovenië en dan? Dat is toch geen oplossing? :)

[..]

Het probleem is een beetje dat als je ze het (te) moeilijk maakt, je al snel een hoop ellende krijgt.
Precies! Dat is geen oplossing!

Dat weten bijvoorbeeld die Marokkanen die hier heen komen ook, maar die weten ook dat als je vrijwillig weer terug gaat daar een zak geld tegenover staat.

Het gaat simpelweg om een signaal afgeven. Daarom ben ik van mening dat verdragen uit 1985 nu niet meer actueel zijn.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169372324
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, als ze in Hongarije een aanvraag hebben ingediend dan staan hun vingerafdrukken geregistreerd en kunnen ze het ergens anders niet nog een keer proberen.
Was daar laatst geen bericht over dat dat systeem zo lek als een mandje is?

En het gaat niet alleen over Hongarije.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_169372354
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Precies! Dat is geen oplossing!

Dat weten bijvoorbeeld die Marokkanen die hier heen komen ook, maar die weten ook dat als je vrijwillig weer terug gaat daar een zak geld tegenover staat.

Het gaat simpelweg om een signaal afgeven. Daarom ben ik van mening dat verdragen uit 1985 nu niet meer actueel zijn.
Eens,hoogste tijd dat die vluchtelingenverdragen drastisch aangepast worden.
pi_169372451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:55 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Eens,hoogste tijd dat die vluchtelingenverdragen drastisch aangepast worden.
Schijnt erg lastig te wezen.

Iemand zoekt jou blijkbaar, haha!
pi_169373684
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 14:48 schreef Igen het volgende:
Dat werkt allemaal voor geen meter. Bij die moordenaar/rapist van Maria Ladenburger kwam men er pas na die moord achter dat zijn vingerafdrukken al in 2014 in Griekenland genomen waren. En dat was geen random dude, die was namelijk in Griekenland al veroordeeld voor poging tot moord. Zelfs voor criminele asielzoekers werkt dit gebeuren niet. Hij had overigens in Duitsland asiel gekregen, nadat hij, zoals al dat andere tuig, gelogen had over zijn leeftijd.

Die Anis Amri kon ook gewoon nadat Italie faalde hem uit te zetten doorrijzen naar Duitsland om daar uiteindelijk zijn massamoord te plegen. Ook al gelogen over zijn leeftijd trouwens.
pi_169373758
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat werkt allemaal voor geen meter. Bij die moordenaar/rapist van Maria Ladenburger kwam men er pas na die moord achter dat zijn vingerafdrukken al in 2014 in Griekenland genomen waren. En dat was geen random dude, die was namelijk in Griekenland al veroordeeld voor poging tot moord. Zelfs voor criminele asielzoekers werkt dit gebeuren niet. Hij had overigens in Duitsland asiel gekregen, nadat hij, zoals al dat andere tuig, gelogen had over zijn leeftijd.

Die Anis Amri kon ook gewoon nadat Italie faalde hem uit te zetten doorrijzen naar Duitsland om daar uiteindelijk zijn massamoord te plegen. Ook al gelogen over zijn leeftijd trouwens.
In Duitsland merken ze het niet eens als je als asielzoeker in meerdere plaatsen een asielaanvraag indient (onder verschillende namen) en op die manier meerdere uitkeringen vangt.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:16:18 #212
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_169373817
quote:
7s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dus jij claimt hier nu dat je "alleen maar het woordje geschiedenis" hebt gebruikt?

Even je post er bij halen

[..]

Even denken... heeft die buitendam het nu over de goelags? Over mensen met verkeerde politieke meningen? Of heeft hij het over die 'vreemdelingen' die door hitler in kampen zijn gepropt. Of heeft ie het over de japanse internment camps in de VS, die eigenlijk ondanks het feit dat ze onterecht waren, stiekem niet echt inhumaan waren en zich niet zo goed lenen voor een schrikbeeld.

De discussie is niet gebaat bij hysterisch hitler-bakken. Hoe eerder links dat leert, hoe eerder ze weer de boventoon kunnen voeren. Want het is nu echt een farce geworden. Ik schaam me als centrum-links persoon kapot voor jullie.
Wat een rare redenatie. Je draait de zaken precies om en gaat iemand daar op aanspreken. Al die strafkampen en voorbeelden die jij aanhaalt staan totaal niet in lijn met wat ik bedoelde. Hysterisch Hitlerbakken? Ik heb de man niet eens genoemd.

Dat je dan een schaamtegevoel krijgt vind ik wel bijzonder theatraal. :')
Dit, dus.
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:20:40 #213
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169373901
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie. Je draait de zaken precies om en gaat iemand daar op aanspreken. Al die strafkampen en voorbeelden die jij aanhaalt staan totaal niet in lijn met wat ik bedoelde. Hysterisch Hitlerbakken? Ik heb de man niet eens genoemd.

Dat je dan een schaamtegevoel krijgt vind ik wel bijzonder theatraal. :')
Het is leuk geweest, man. Links heeft lekker als een baby zijn slechtste kant kunnen laten zien de afgelopen jaren. Safe spaces dit, feminisme dat, transgender-issues zus en zo, deplatforming, etc... toen werd iedereen voor nazi, fascist uitgemaakt zodat rood-zwart anarchisten er lekker op los mogen meppen.

Het is klaar met links. Tijd voor een grote schoonmaak. En jouw comment was een voorbeeld van iets wat eigenlijk in die vuilcontainer kan.

Dan kunnen we eindelijk weer echte discussies houden over ideeen. In plaats van guilt-by-association fallacies en ander gezooi.

Hoe eerder hoe beter.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_169374001
quote:
15s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is leuk geweest, man. Links heeft lekker als een baby zijn slechtste kant kunnen laten zien de afgelopen jaren. Safe spaces dit, feminisme dat, transgender-issues zus en zo, deplatforming, etc... toen werd iedereen voor nazi, fascist uitgemaakt zodat rood-zwart anarchisten er lekker op los mogen meppen.

Het is klaar met links. Tijd voor een grote schoonmaak. En jouw comment was een voorbeeld van iets wat eigenlijk in die vuilcontainer kan.

Dan kunnen we eindelijk weer echte discussies houden over ideeen. In plaats van guilt-by-association fallacies en ander gezooi.

Hoe eerder hoe beter.
Te beginnen 15 maart deze geweldige patriottische lente _O-
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:56:21 #215
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_169374493
De EU moet gewoon als collectief één beleid opstellen, en dan een heel sober beleid. Verspreid over de EU enorme detentiekampen bouwen waar we ze opvangen. Enkel en alleen onderdak en een bed en eten wat de pot schaft. Stoppen met kleedgeld en zakgeld en andere onzin. Moeten jullie eens zien hoe snel de niet aflatende stroom van gelukszoekers opdroogt.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  woensdag 8 maart 2017 @ 17:41:02 #216
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_169375221
quote:
15s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hoe eerder hoe beter.
Safe spaces, feminisme en transgenders..? :') Volgens mij heb je de verkeerde qequote, want dit kan ik niet helemaal volgen met de OP. Maar je hebt vast helemaal gelijk! :)
Dit, dus.
pi_169375238
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:24 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Te beginnen 15 maart deze geweldige patriottische lente _O-
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')