abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168560043
quote:
ISLAMOFOBIE.
Na een bloedige schietpartij in een moskee in het Canadese Quebec zit de schrik er ook bij Nederlandse moslims goed in. ,,Veel moslims in Nederland leven in angst. Ik kijk zelf ook wel drie keer om me heen voordat ik met mijn kind de straat oversteek."

Afgelopen nacht openden meerdere schutters het vuur, vlak na het avondgebed in een moskee in Quebec. Daarop besloot een viertal Nederlandse moskeen met onmiddellijke ingang de deuren te sluiten tijdens het gebed. 'Wij voelen ons genoodzaakt om onze moskeen in Nederland tijdens het gebed te sluiten. De moskee is een open gebouw dat een ieder op elk moment van de dag kan betreden en waar diegene zijn/haar rust moet kunnen vinden', lieten ze weten in een gezamenlijke verklaring.

Abdelhamid Taheri van de As-Soennoah moskee in Den Haag licht toe. ,,De aanslag past in een samenleving waarin steeds meer islamfobie is. Zo was er vorig jaar nog een aanslag op een moskee in Enschede en met de jaarwisseling op een islamitische school in Amsterdam. Het is niet langer de vraag of de volgende aan de beurt is, maar wanneer." Het sluiten van de deuren is zodoende een preventieve maatregel, uit angst voor een nieuwe Nederlandse aanslag.

Islamoloog en directeur van het Fahm Instituut Anne Dijk herkent zich wel in die angst. De Utrechtse moslima voelt zich ook al een tijdje wat minder veilig wanneer ze over straat gaat. ,,Zo'n aanslag als dit bevestigt waar iedereen bang voor was", vertelt ze. ,,Het is gewoon verschrikkelijk om te zien."

Hoewel Dijk ook de invloed ziet van het door Trump opgelegde inreisverbod, heeft ze de indruk dat we in Nederland al veel verder zijn dan dat. ,,Toch valt het me op dat er nu zoveel aandacht is voor dingen die verder weg gebeuren, terwijl mensen tijdens een debat in De Balie in Amsterdam vorige week wel een paar stappen verder gingen. Daar was sprake van 'openlijk filosoferen over deportatie van moslims uit Europa' en hoe dit 'juridisch 'recht te breien valt'. Trump heeft het in Amerika nu nog maar over tegenhouden. In Nederland is de radicalisering al veel langer aan de gang en lijken we er bijna immuun voor geworden."

Stoplicht
Volgens Dijk beheerst angst het leven van veel Nederlandse moslims. ,,Ik ken er veel die gewoon een goede baan hebben en die goed meedoen aan de maatschappij. Zij denken na bij elke stap die ze zetten. En sinds ik zelf een kind heb, kijk ik ook eerst drie keer om me heen voordat ik oversteek. Bij een stoplicht ga ik voortaan ook achter de paal staan, om te voorkomen dat een auto zomaar ineens kan uitwijken."

Als het aan de Raad van Marokkaanse Moskeen Nederland (RMMN) ligt, wordt het dan ook tijd voor maatregelen. Woordvoerder Said Bouharrou laat weten: ,,Wij maken ons ernstige zorgen over de veiligheid van moskeen in Nederland en wij roepen de moskeen op meer waakzaam te zijn richting de verkiezingen. Meer preventieve veiligheidsmaatregelen zijn de aankomende maanden gewenst". Het sluiten van de deuren tijdens het gebed is daar een voorbeeld van.

Rondje door de wijk
Volgens Bouharrou valt er de komende maanden nog meer te verwachten. Hij vertelt: ,,Komende maand presenteren we samen met de Nationaal Cordinator voor Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) een convenant. Gemeentebesturen gaan samen met moskeebesturen inventariseren hoe het met de veiligheid gesteld is. Op basis daarvan komen we met tips en maatregelen, zoals meer camerabeveiliging en rondjes door de wijk."

De NCTV laat weten dat van een directe dreiging nog geen sprake is. Een woordvoerder meldt: ,,Politie en gemeenten onderhouden intensief contact met moskeen om de situatie lokaal te monitoren. Onlangs heeft de NCTV hier nog extra aandacht voor gevraagd bij gemeenten. Op dit moment adviseert de NCTV geen extra algemene veiligheidsmaatregelen." Indien nodig kunnen er volgens de NCTV wel lokaal maatregelen getroffen worden, mocht dat nodig zijn. Zij ziet daar nu echter nog geen reden toe.

Overhaast
Edwin Bakker, als hoogleraar terrorismestudies verbonden aan de Universiteit van Leiden, raadt bovendien aan voorzichtig te zijn met overhaaste conclusies na het voorval in Quebec. ,,Is dit berhaupt terrorisme?", vraagt hij zich af. ,,Het kan ook een afrekening zijn of een interne vete. Totdat daar meer over bekend is, is voorzichtigheid geboden."

Wat het motief ook is, volgens Bakker maakt het moslims hoe dan ook dubbel kwetsbaar. ,,Van welke kant het ook komt, het zorgt wel voor angst. Moslims voelen zich doelwit. Het toont nog maar eens aan hoe belangrijk het is om in gesprek te blijven met elkaar. Door openheid en vertrouwen kun je voorkomen dat je op het laatste moment in moet grijpen. Het is niet alleen aan de AIVD en de politie om hier iets aan te doen, maar ook aan de moskeen zelf. Dat begint al met het melden van spanningen."

Dijk hoopt vooral dat de verkiezingen van maart verandering brengen in de huidige situatie. ,,Maar ik vrees dat het tegengeluid in de politiek daar momenteel te versplinterd voor is", zegt ze. ,,We staan aan het begin van een moeilijke periode, die lijkt op een copy-paste van de jaren '30. Ik ben bang dat er een climax nodig is voordat we wakker worden geschud. Terrorisme is breed en ook niet selectief. Ik denk dat het alleen maar meer zal worden."
Bron

Laat ik vooropstellen dat niemand in angst zou moeten leven, hoe klein die angst ook is. En dan maakt het mij niet uit of je moslim, christen, jood of atheist bent.

Maar toch wringt mij dit verhaal een beetje, laten we eerlijk zijn, de kans om te komen overlijden door een auto ongeluk is velen malen groter dan te komen overlijden door een aanslag. De kans om te komen overlijden door een islamitische aanslag is zelfs groter dan dat er iemand komt te overlijden omdat hij/zij moslim is.

Ik heb ook al vaker aangegeven dat ik mij minder veilig voel in Nederland, ik ben wat oplettender. Op zo'n moment kun je nogal wat domme opmerkingen verwachten, zaken die je hier op FOK bijvoorbeeld in ieder moslim topic kunt lezen. De angst is ongegrond, meer kans op overlijden vanwege andere zaken, hetzelfde wat ik hierboven al eens aanhaalde.

Nu vraag ik mij twee dingen af, waarom word de angst van moslims na n aanslag aan de andere kant van de oceaan wel serieus genomen, maar als westerse mensen bang zijn na alle aanslagen in Europa word je belachelijk gemaakt, roepen politici dat er niks aan de hand is en dat de PVV en gelijkgestemden angst zaaien in de samenleving.

En ik zou graag eens willen weten wat de FOK'ers die zich altijd negatief uitlaten over de angst jegens een radicale aanslag hier dan van vinden?
pi_168560063
Een aanslag en nu al angst. Als wij wat zeggen zijn we islamofoob. Wat is dit dan?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 07:58:26 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168560106
deze angst is natuurkijk volslagen irrationeel, maar hij is er wel. Dat geven ze dan aan en dat is het dan.

Dit is het 'het komt zo wel heel dicht bij' van de moslims, nou oke. Rot voor ze.

wat volgens mij de onderliggende aanleiding is voor dit topic is dat jij je niet serieus genomen voelt in jouw grotere onveiligheidsgevoel. Probleem is echter dat ik/wij er weinig aan kunnen doen dat jij vindt dat dit serieuzer genomen wordt, dat is echter maar een gevoel.

De strekking van dit verhaal is namelijk vooral dat sommige moslims zich onveilig vinden en de NCTV en een hoogleraar zeggen dat ze niet zo hard van stapel moeten lopen. Het is niet of dat anders is dan de reactie op andere terreurdaden
Laffe huichelaar
pi_168560117
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 07:52 schreef TheJanitor het volgende:
Een aanslag en nu al angst. Als wij wat zeggen zijn we islamofoob. Wat is dit dan?
Precies, kijk dat ze angst hebben kan ik wel begrijpen, ik heb dat ook. Niet dat ik bang de straat op loop, maar toch in je achterhoofd hou je rekening en ben je oplettender. Maar waarom valt angst voor radicale aanslagen op westerse doelen, welke nog altijd een zeer flinke voorsprong hebben in Europa vergeleken met aanslagen op moslims, onder islamfobie en een aanslag op moslims is wel gegrond om bang te zijn.

De media is te gekleurd vind ik persoonlijk, pak programma's zoals DWDD, het gaat nergens anders meer over. Moslims mogen een geluid laten horen zonder kritiek, maar als anderen een geluid laten horen worden ze weggezet als racist of islamofobisch. Wat is het verschil vraag ik mij dan af, waarom die tweedeling in de Nederlandse media. Waarom nu niet opmerkingen zoals "lone wolf" (wat het deze keer echt was), nee bij n aanslag is het een probleem door de islamfobie in het westen, maar bij tientallen islamitische aanslagen zijn het individuen.
pi_168560138
Mooi zo, dan voelen zij wat wij voelen. Overigens erg overdreven van ze aangezien het juist zij zijn die massaal ons afslachten.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168560144
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 07:58 schreef timmmmm het volgende:
deze angst is natuurkijk volslagen irrationeel, maar hij is er wel. Dat geven ze dan aan en dat is het dan.

Dit is het 'het komt zo wel heel dicht bij' van de moslims, nou oke. Rot voor ze.

wat volgens mij de onderliggende aanleiding is voor dit topic is dat jij je niet serieus genomen voelt in jouw grotere onveiligheidsgevoel. Probleem is echter dat ik/wij er weinig aan kunnen doen dat jij vindt dat dit serieuzer genomen wordt, dat is echter maar een gevoel.

De strekking van dit verhaal is namelijk vooral dat sommige moslims zich onveilig vinden en de NCTV en een hoogleraar zeggen dat ze niet zo hard van stapel moeten lopen. Het is niet of dat anders is dan de reactie op andere terreurdaden
Het is geen aanval op moslims dat ze zich onveilig voelen, ik begrijp ze wel en geef ze gelijk, de cultuur in het westen jegens moslims is ook aan het veranderen. Maar inderdaad, waarom word ik dan voor gek verklaard als ik mij onveilig voel. Ik heb exact hetzelfde wat die jongedame beweerde in haar interview. Ik ga niet met grote angst de straat op, of ben bang voor alles wat er islamitisch uitziet, maar ik ben oplettender, ik ben meer bewust van mijn omgeving.

Beide partijen voelen zich onveilig, wat mij alleen stoort is dat n groep gehoord en begrepen word, en een andere groep islamofobisch is en angst aan het zaaien is. Dit is dan ook meer een aanval jegens de politici en de media, niet gericht naar moslims.
pi_168560210
Hoe zou het staan met de joodse exodus, en hoe zouden zij zich voelen in nederland.
pi_168560214
Angst voor aanslagen k en ik niet. Als ze willen doen ze maar. Ik leef mijn leven.
pi_168560220
Yes! Eindelijk een wereld waarin iedereen zich onveilig voelt! Kan niet beter zo.
pi_168560225
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:10 schreef Murdera het volgende:
Hoe zou het staan met de joodse exodus, en hoe zouden zij zich voelen in nederland.
Oh, maar Joden worden niet gehaat hoor. Alleen zionisten.

:')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_168560231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:11 schreef Nielsch het volgende:
Yes! Eindelijk een wereld waarin iedereen zich onveilig voelt! Kan niet beter zo.
Gelijkheid ten top.
pi_168560232
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mooi zo, dan voelen zij wat wij voelen. Overigens erg overdreven van ze aangezien het juist zij zijn die massaal ons afslachten.
Oh ja? Hoeveel aanslagen zijn er al in NL geweest?
pi_168560243
Angst voor aanslagen werkt natuurlijk beide kanten op. In beide gevallen nogal irrationeel gezien de kans, maar dat stopt ons ook niet om massaal op de PVV te stemmen.
pi_168560252
Ik kijk ook altijd drie keer heen en weer voordat ik de straat oversteek. Ik leef dus ook in angst.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168560263
Ik kwam ook eens bij een kerk die opslot zat!!!!!

Ik ging toen ook niet lopen janken als een klein kind.....
pi_168560267
Aanstellerij natuurlijk. Wij voelen ons nog veel onveiliger tegenover moslims. Dat zijn immers de tijdbommen uit het Midden-Oosten.
pi_168560271
Ze kruipen toch zo graag in hun slachtoffer rol...
  dinsdag 31 januari 2017 @ 08:16:39 #18
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168560277
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 07:59 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Precies, kijk dat ze angst hebben kan ik wel begrijpen, ik heb dat ook. Niet dat ik bang de straat op loop, maar toch in je achterhoofd hou je rekening en ben je oplettender. Maar waarom valt angst voor radicale aanslagen op westerse doelen, welke nog altijd een zeer flinke voorsprong hebben in Europa vergeleken met aanslagen op moslims, onder islamfobie en een aanslag op moslims is wel gegrond om bang te zijn.

De media is te gekleurd vind ik persoonlijk, pak programma's zoals DWDD, het gaat nergens anders meer over. Moslims mogen een geluid laten horen zonder kritiek, maar als anderen een geluid laten horen worden ze weggezet als racist of islamofobisch. Wat is het verschil vraag ik mij dan af, waarom die tweedeling in de Nederlandse media. Waarom nu niet opmerkingen zoals "lone wolf" (wat het deze keer echt was), nee bij n aanslag is het een probleem door de islamfobie in het westen, maar bij tientallen islamitische aanslagen zijn het individuen.
Ik denk dat de media of de politiek je angst wel serieus nemen. De angst op een aanslag in Nederland. Dat moet je niet verwarren met een afkeur voor dit soort angst

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Waar je bang bent voor 'hen'. Wanneer je alle moslims demoniseert omdat er aanslagen door extreme groeperingen gedaan worden, ben je even dom als wanneer ik nu jou de schuld ga geven dat Breivik PvdA-jongeren afgeschoten heeft. Of wanneer je bang bent voor christenen omdat er wat priesters vieze dingen met jongetjes hebben gedaan.

Dat is niet rationeel en daar heeft men geen begrip voor. Dat jij bang bent voor een aanslag, en wat alerter bent zal niemand raarder van opkijken dan wanneer deze moslima het zegt.
Laffe huichelaar
pi_168560282
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:12 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh ja? Hoeveel aanslagen zijn er al in NL geweest?
Ik heb het uiteraard over het groot Europees rijk. En daar zijn enorm veel aanslagen geweest de afgelopen periode waaronder Nice, Parijs, Berlijn en Brussel.
pi_168560303
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:17 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ik heb het uiteraard over het groot Europees rijk. En daar zijn enorm veel aanslagen geweest de afgelopen periode waaronder Nice, Parijs, Berlijn en Brussel.
Vergeleken met Canada komt het wel heel dichtbij zo.
pi_168560304
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Angst voor aanslagen werkt natuurlijk beide kanten op. In beide gevallen nogal irrationeel gezien de kans, maar dat stopt ons ook niet om massaal op de PVV te stemmen.
mensen stemmen niet enkel op de pvv vanwege aanslagen :')
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1655390/111
Hier schat. Lees de posts van malarky eens. En dat is een heeeel klein onderdeeltje van het geheel.
pi_168560311
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

[..]

Waar je bang bent voor 'hen'. Wanneer je alle moslims demoniseert omdat er aanslagen door extreme groeperingen gedaan worden, ben je even dom als wanneer ik nu jou de schuld ga geven dat Breivik PvdA-jongeren afgeschoten heeft. Of wanneer je bang bent voor christenen omdat er wat priesters vieze dingen met jongetjes hebben gedaan.

Dat is niet rationeel en daar heeft men geen begrip voor. Dat jij bang bent voor een aanslag, en wat alerter bent zal niemand raarder van opkijken dan wanneer deze moslima het zegt.
Angst is dan ook niet rationeel, dat maakt het ook zo makkelijk voor politici en imams om mee te spelen. Overigens mag je mij prima aankijken op het gedrag van Breivik hoor, ik begrijp de link tussen hem en mij (man, blank etc.).
  dinsdag 31 januari 2017 @ 08:22:48 #23
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_168560334
Zegt de moslim die zijn doodscult een niet-islamitisch land heeft binnengesmokkeld en 5x daags oproept tot dan wel instemt met vernietiging van de oorspronkelijke bewoners. _O-
pi_168560339
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Ze kruipen toch zo graag in hun slachtoffer rol...
Heel typisch weer idd!! :r
pi_168560359
Ik vind deze slachtofferrol weer vrij hypocriet gezien het feit dat moslims structureel joden treiteren en terroriseren, dusdanig dat synagogen en joodse scholen bewaakt worden door zwaarbewapende agenten.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 08:30:00 #26
452947 frietenstamp
pi_168560407
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hier schat. Lees de posts van malarky eens. En dat is een heeeel klein onderdeeltje van het geheel.
Uit die post blijkt nog een probleem: wij zelf, de gedogers van moslimgeweld.

quote:
Alle gearresteerde jongeren zijn diezelfde dag weer heengegaan en een en ander zal hun procedure niet negatief benvloeden. Alle betrokken in de professionele driehoek zijn doodziek van de Officier van Justitie van Almelo die keer op keer dit soort jongeren de hand boven het hoofd houdt en geen maatregelen neemt.
pi_168560429
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:19 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja maar Strawberry kent persoonlijk een paar aardige moslims dus er is onmogelijk een probleem of slechts met een heel klein minuscuul groepje.
pi_168560432
De NOS-journaal-show van gisteren was ook weer zooo irritant. Ze deden zo'n beetje alles waar ze anderen voor demoniseren en wat ze normaal niet doen als moslims de daders zijn. Je hebt dan zelfs kans dat je de politie aan je deur krijgt als je hetzelfde als de NOS zou doen.

http://www.npo.nl/nos-journaal/30-01-2017/POW_03375058
pi_168560433
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:30 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[..]

het is niet voor niets dat isis een stuk heeft geschreven over hoe links hun werk voor hun doet.
pi_168560443
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ja maar Strawberry kent persoonlijk een paar aardige moslims dus er is onmogelijk een probleem of slechts met een heel klein minuscuul groepje.
straw is gewoon een links naief schatje. En als ik kon kiezen zou ik dat ook zijn. De waarheid is klote.
pi_168560447
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:30 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

[..]

Wij zijn zelf ook deel van het probleem, althans veelal de politiek en de linkse kliek. Continue wegkijken, het probleem niet willen benoemen. Maar zodra er een aanslag op een moslim is kruipen ze over elkaar heen om Trump, Wilders en de islamfobie in de samenleving te linken aan een aanslag. Dan word er niet geroepen "lone wolf" of "individueel probleem".

De samenleving is niet dom, mensen zien dit en de irritatie groeit met de dag. Er word met twee maten gemeten waarbij de blanke westerse man in alle gevallen de schuldige is. Radicale moslims zijn niet het grootste probleem, dat is die politieke club en hun volgers die het hardst schreeuwen en de meeste invloed in de samenleving hebben gesteund door de media.
pi_168560464
Dit zal vanavond wel weer een hot item bij DWDD,Nieuwsuur en Jinek zijn..
pi_168560469
quote:
Maar wat vind jij er dan van dat moslims bang zijn in Nederland, aangezien (indien ik het mij goed herinner) jij het onzin vond dat anderen bang waren voor radicale aanslagen, dat was islamfobie.

Daarbij complimenten dat jij je wel meld in dit topic, ik ben eigenlijk nog aan het wachten op die andere gasten die zich normaal als eerste melden in een topic van mij om mij wederom te verketteren maar om de n of andere reden zich nu opeens niet meer laten zien. Dat zijn ook de gasten die de angst altijd afdeden als islamfobie, ben zeer benieuwd naar hun mening over dit artikel.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 08:37:09 #34
452947 frietenstamp
pi_168560470
Hier worden priesters in hun eigen kerken onthoofd, redacties van lolkrantjes gexecuteerd, mensen in het uitgaansleven doodgemarteld, afgeknald of overreden en soldaten op straat doormidden gekliefd. Daar was hij allemaal niet bang voor. _O-
pi_168560495
Islamofobie bestaat trouwens niet.

dinsdag 31 januari 2017 @ 08:39:41 #36
452947 frietenstamp
pi_168560499
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Dat zijn ook de gasten die de angst altijd afdeden als islamfobie, ben zeer benieuwd naar hun mening over dit artikel.
Moslims lijden aan kafirfobie.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 08:40:22 #37
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168560508
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Islamofobie bestaat trouwens niet.

filmpjes van debielen op youtube posten. Goed argument.
are we infinite or am I alone
pi_168560548
Moslims plegen aanslag na aanslag na aanslag.
Media: dit is een incident! Heeft niets met islam te maken, een enkeling verpest het voor de rest!

Blanke pleegt een aaslag.
Media: het komt door de wereldwijde haat tegen moslims, blanke mannen zijn racisten, moslimshaat in Nederland!

Waarom dit onderscheid? Is een blanke dader geen enkeling die het voor de rest verpest en is er wereldwijd geen massahysterie tegen blanke mensen?

De mensen die het hardst roepen dat iedereen gelijk behandeld moet worden, maken zelf het grootste onderscheid.
<hr>
pi_168560583
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
Media: dit is een incident! Heeft niets met islam te maken, een enkeling verpest het voor de rest!

Media: het komt door de wereldwijde haat tegen moslims, blanke mannen zijn racisten, moslimshaat in Nederland!

Waarom dit onderscheid? Is een blanke dader geen enkeling die het voor de rest verpest en is er wereldwijd geen massahysterie tegen blanke mensen?

De mensen die het hardst roepen dat iedereen gelijk behandeld moet worden, maken zelf het grootste onderscheid.
+100

Niets zo hypocriet als de islam.
Ik begrijp niet waarom moslims niet massaal dit geloof verlaten - oja, ik begrijp het wel: niet zelf mogen nadenken en angst voor vergelding van binnen de eigen gemeenschap.
pi_168560603
quote:

Dat roep ik al jaren, als je kijkt naar de beschuldigingen van de linkse kliek jegens rechts (de PVV stemmer), ze zorgen voor een tweedeling, zaaien angst, sluiten mensen uit etc. Hoe beantwoorden ze dat, door de PVV (inclusief de miljoenen stemmers) bij voorbaat uit te sluiten, niet de dialoog aan te gaan want PVV'ers zijn racistisch en stemmen alleen vanuit hun onderbuik. Ze worden belachelijk gemaakt, weggezet als minderwaardig (tokkie, nazi etc.), praten de angst vanuit de islamitische gemeenschap goed, maar schreeuwen als anderen bang zijn voor islamitische aanslagen.

Links gebruikt al jaren de tactiek waarvoor ze rechts beschuldigen, verander links in rechts en PVV in moslims en er is geen verschil in hun uitspraken, nja het enige verschil is dat het geluid van die groep harder en extremer is dan het geluid wat de PVV stemmer tot nu toe heeft laten horen. Geweld word zelfs geaccepteerd tegen rechtse aanhangers zolang het maar pas in hun democratische leefwereld.
pi_168560674
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:48 schreef Monkeymind het volgende:

[..]

+100

Niets zo hypocriet als de islam.
Ik begrijp niet waarom moslims niet massaal dit geloof verlaten - oja, ik begrijp het wel: niet zelf mogen nadenken en angst voor vergelding van binnen de eigen gemeenschap.
Het gaat niet alleen om de islam, dat de islam hypocriet is geef ik toe, maar het is vooral wederom de media, de media welke jaren geleden al partij heeft gekozen, de media welke gegijzeld word door politiek correcte idealen.

Er zijn teveel voorbeelden in de media waarin er met twee maten gemeten word, en dat stoort mij zo erg. De media dient neutraal te zijn, als ze experts erbij roepen na een islamitische aanslag om te roepen dat het niets met de islam te doen heeft, dat het een lone wolf is dient dit ook gedaan te worden met die ene aanslag op een moskee. Maar dan is het opeens een dieper probleem in de samenleving welke gecreerd word door islamfobie, welke weer onderbouwt word door dezelfde experts die islamitische aanslagen ontkrachten. Dan maken ze er geen probleem van om een complete samenleving of politieke groep over n kam te scheren. Alsof PVV'ers gisteren op straat hebben staan te feesten, i.t.t. de vele moslims die dit wel geregeld doen na een islamitische aanslag.

Oorzaak - Gevolg, ze vallen alleen over het gevolg, de oorzaak word niet benoemt.
pi_168560718
Ik denk dat dit een apart staand geval is, Canadezen zijn doorgaans niet zo extreem, integendeel zelfs. Ik zou me als moslim in Texas bv veel onveiliger voelen als in Canada, daar lopen wel behoorlijk wat triggerhappy rednecks rond. In Nederland en de ons omringende landen is zoiets al helemaal niet aan de orde, behalve een random halve gare die een varkenskop voor een moskee legt, hebben moslims hier weinig om zich zorgen over te maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_168560727
Sorry, maar ik kan niet anders dan smakelijk lachen. Het lijkt verdomme wel een artikel van De Speld: moslims die ONS van radicalisering gaan betichten. Vrouwen die bij het stoplicht achter de paal gaan staan, omdat ze anders misschien wel door een auto worden geschept. En natuurlijk zijn de jaren 30 ook weer van de partij; moslims (de grootste Jodenhaters in ons land) als de nieuwe Joden.

Altijd maar weer die eeuwige, doodvermoeiende slachtofferrol. Echt alles wordt uit de kast gehaald om een zielig jankverhaal op te zetten. De realiteit in Europa is keer op keer dat aanslagen worden gepleegd DOOR moslims.
pi_168560744
Dus de autochtonen zijn bang, de immigranten zijn bang, de allochtonen zijn bang. Gaat lekker zo.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_168560753
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik vind deze slachtofferrol weer vrij hypocriet gezien het feit dat moslims structureel joden treiteren en terroriseren, dusdanig dat synagogen en joodse scholen bewaakt worden door zwaarbewapende agenten.
Ja maar dat mag.
pi_168560760
Ik loop bij de psycholoog ivm al die islamieten...

Ik ga de staat aanklagen.
pi_168560761
Henk en Ingrid radicaliseren jongens! Dat moeten we niet willen !!
pi_168560762
quote:

Vergeet niet drie boeren die een bierflesje terpentine tegen een moskee gooien die 3 jaar de gevangenis inmoeten vanwege terroristische daden. :')
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:06:22 #49
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168560764
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:02 schreef Elfletterig het volgende:
Sorry, maar ik kan niet anders dan smakelijk lachen. Het lijkt verdomme wel een artikel van De Speld: moslims die ONS van radicalisering gaan betichten. Vrouwen die bij het stoplicht achter de paal gaan staan, omdat ze anders misschien wel door een auto worden geschept. En natuurlijk zijn de jaren 30 ook weer van de partij; moslims (de grootste Jodenhaters in ons land) als de nieuwe Joden.

Altijd maar weer die eeuwige, doodvermoeiende slachtofferrol. Echt alles wordt uit de kast gehaald om een zielig jankverhaal op te zetten. De realiteit in Europa is keer op keer dat aanslagen worden gepleegd DOOR moslims.
Dat zijn geen echte moslims. Nietmijnislam.
Bedankt Hans.
pi_168560766
SBS6 is de nieuwe haatzender om PVV volk te indoctrineren en op te roepen tot een jihad!
pi_168560769
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar dat is anders. :)
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_168560779
quote:

Omdat ze hypocriete mensen zijn. Het wachten is op de goedpraatkliek die zo in dit topic komt posten.
pi_168560783
quote:
Als je werkelijk denkt dat mensen alleen op de PVV stemmen vanwege de dreiging van terreuraanslagen, dan snap je er werkelijk helemaal niets van. Misschien geeft dit artikel je een inkijkje: http://www.ad.nl/digitaal(...)n-hun-stem~a1c7b37e/

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:40 schreef crystal_meth het volgende:
filmpjes van debielen op youtube posten. Goed argument.
Pat Condell zegt keer op keer in heel duidelijke taal waar het op staat.
pi_168560799
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Omdat ze hypocriete mensen zijn. Het wachten is op de goedpraatkliek die zo in dit topic komt posten.
Die zullen zich denkelijk niet melden, normaal zijn ze er als de kippen bij als ik een topic open en bestaan de eerste 2 pagina's uit discussies van vooral mij tegen dat volk. Maar ik heb ze de vraag gesteld wat ze van deze angst dan vinden, aangezien ze de angst voor radicale aanslagen altijd afdoen als islamfobie, racistisch en onderbuikgevoelens. Er is geen manier om het goed te praten (was ook een beetje mijn insteek met dit topic), en praten ze het niet goed vallen ze moslims af, en dat doen ze niet. Dus ik ben bang dat we ze hier niet gaan zien, ik zie ze inmiddels wel alweer druk in andere topics posten momenteel.
pi_168560802
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:07 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

De goedpraatkliek kan een dagje vrij nemen. De media hebben hun rol al met verve vervuld door zo'n jankverhaal op te tekenen en te publiceren.
pi_168560833
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De goedpraatkliek kan een dagje vrij nemen. De media hebben hun rol al met verve vervuld door zo'n jankverhaal op te tekenen en te publiceren.
En vanavond weer genieten bij DWDD,Nieuwsuur en Jinek.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:13:19 #57
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168560842
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je werkelijk denkt dat mensen alleen op de PVV stemmen vanwege de dreiging van terreuraanslagen, dan snap je er werkelijk helemaal niets van. Misschien geeft dit artikel je een inkijkje: http://www.ad.nl/digitaal(...)n-hun-stem~a1c7b37e/

[..]

are we infinite or am I alone
pi_168560844
Al die haat, jongetjes toch...

Maakten mensen zich maar zo druk over een probleem dat ongeveer 1000x zo groot is, zoals klimaatverandering. Toevallig ook een belangrijkere oorzaak van de oorlog in Syri dan moslimterrorisme (voor zover je dat kan vergelijken)

[ Bericht 0% gewijzigd door _-_ratjetoe_-_ op 31-01-2017 09:24:33 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:14:05 #59
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168560856
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Ik kijk ook altijd drie keer heen en weer voordat ik de straat oversteek. Ik leef dus ook in angst.
Hekel aan die moslimterroristen die zonder uitkijken zich voor je auto werpen, en sowieso minder zicht hebben op het verkeer door die kopvodden van ze. Soms duwen ze gewoon een kinderwagen voor je bumper!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:18:25 #60
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168560913
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:02 schreef Elfletterig het volgende:

Ik dacht eerst ook dat het iets van De Speld was :')

Overal ter wereld vloeit massaal het bloed van de kafirs door de messen, geweren en bommen van de moslims en die droeflims hier in NL kijken 3x om zich heen bij het oversteken of ze niet zomaar door een auto geschept worden _O-

Aandachtshoeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_168560976
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:32 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Vertel wat voor probleem hebben we?
pi_168560993
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Vier gelezen, drie vinden de invasie van moslims de belangrijkste reden en n dat Nederland uit de EU moet stappen en de gulden -die ons welvaart bracht- terug moet :D
pi_168560996
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:22 schreef loni55 het volgende:

[..]

Jij hebt in elk geval een hoop problemen, maar ga eerst maar je huiswerk doen, als dat af is en je hebt nog tijd over dan kunnen we even praten. :*
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:24:38 #64
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561004
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:22 schreef loni55 het volgende:

[..]

Als ik dat nieuwsbericht mag geloven een hele hoop. Het is hier verschrikkelijk voor moslims.
Bedankt Hans.
pi_168561037
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:24 schreef bascross het volgende:

[..]

Als ik dat nieuwsbericht mag geloven een hele hoop. Het is hier verschrikkelijk voor moslims.
Ze worden iig alom gehaat, dat kan je moeilijk ontkennen. Of het dan verschrikkelijk is weet ik niet (staat volgens mij ook niet in het artikel), maar erg prettig is het niet.

Inb4: ZE HEBBEN HET ER ZELF NAAR GEMAAKT!!!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:27:13 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168561041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook dat het iets van De Speld was :')

Overal ter wereld vloeit massaal het bloed van de kafirs door de messen, geweren en bommen van de moslims en die droeflims hier in NL kijken 3x om zich heen bij het oversteken of ze niet zomaar door een auto geschept worden _O-

Aandachtshoeren.
OP niet gelezen maar zijn er echt die zo denken?

pi_168561045
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze worden iig alom gehaat, dat kan je moeilijk ontkennen. Of het dan verschrikkelijk is weet ik niet (staat volgens mij ook niet in het artikel), maar erg prettig is het niet.

ZE HEBBEN HET ER ZELLUF... oh. :@
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:28:36 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168561060
Ik zou vluchten naar Marokko of Turkije wanneer ik zo angstig het leven zou moeten staan.
pi_168561073
quote:

[..]

En wij worden niet alom gehaat door moslims? Of kunnen we in dat geval wel enige nuance aanbrengen?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:32:16 #70
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561114
quote:

[..]

Voorlopig is het hier erg veilig voor moslims, dus ik denk dat ze een beetje overdrijven. Klinkt als een fobie.
Bedankt Hans.
pi_168561123
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:32 schreef bascross het volgende:

[..]

Voorlopig is het hier erg veilig voor moslims, dus ik denk dat ze een beetje overdrijven. Klinkt als een fobie.
De vraag is wat voor fobie? Heeft het beestje al een naam geadopteerd?
pi_168561128
quote:
Het was toch de NAVO die miljoenen moslims hebben vermoord in Afghanistan en Irak?
..
pi_168561137
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vier gelezen, drie vinden de invasie van moslims de belangrijkste reden en n dat Nederland uit de EU moet stappen en de gulden -die ons welvaart bracht- terug moet :D
Had brief 17 even gelezen.
pi_168561146
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is geen fobie, maar een hetze tegen de blanke westerse man, kijk naar de media hoeveel van die haatzaaiers krijgen een podium om hun haat te spuien jegens de blanken. Wij zijn slecht en dat moeten we dagelijks horen, en er komen steeds meer kritische geluiden jegens de blanken vanuit de samenleving. En het enige wat wij doen is kruipen en toegeven, althans de linkse politiek en hun volgelingen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:35:09 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168561148
quote:

Dit is gewoonweg niet waar. Sterker nog, 'links' roept bij moslimaanslagen exact hetzelfde als jij nu. 'Waarom hebben we het altijd over moslimterrorisme en is een Breivik een lone wolf'

Het is lachwekkend hoe rechts zich al tijden in de slachtofferrol manouvreert die ze de 'tegenstander' jarenlang verweten hebben. Het calimerocomplex begint genante vormen aan te nemen.

Sowieso is dat wij tegen zij verhaal te debiel voor woorden, want jullie maken geen mensen dood en zij ook niet.

Overigens ben ik ontzettend benieuwd hoeveel media alle boze blanke mannen de schuld geeft, dat ze allemaal racisten zijn. Ik durf te wedden dat voor elke link ik er twee kan geven waar ze het overkoepelende probleem, de islam, benoemen. Kom eens uit die slachtofferrol jh
Laffe huichelaar
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:35:32 #76
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Westersofobie?
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:39:05 #77
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168561210
Ikzelf, niet eens religieus, maar geboren en opgegroeid in een islamitische familie, ben ook bang.

Niet voor aangevallen worden op straat, maar gedeporteerd worden naar een land waar ik niets mee heb en ik hel leven.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168561278
quote:

Worden Vietnamezen, Chinezen, Molukkers of Indonesirs in Nederland alom gehaat? Nee. Voor Turken en met name Marokkanen ligt dat echter heel anders. Hoe zou dat komen, denk je?

In plaats van dan steeds de slachtofferkaart te spelen, zou je ook eens kritisch naar je eigen gedrag kunnen kijken. Zo is het uiteraard ook met het containerbegrip moslims. Ik hoor ze niet als de zoveelste haatprediker zijn zegje komt doen in een moskee. Ik hoor ze niet over IS, uiteraard wl over Palestina. En ik weet ook nog goed het sentiment na de terreurdaad waarbij de redactie van Charlie Hebdo werd afgeslacht. Nt iets te veel moslims vonden dat de redactieleden het er zelf naar hadden gemaakt; de profeet mag je immers niet bespotten.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gebrekkige integratie, over mensen die hier al tientallen jaren wonen en nog steeds de taal niet spreken, over al die mensen wier loyaliteit in Turkije of Marokko ligt, al die mensen die het land waar ze wonen haten. Ze hebben niks met Nederland; ze verafschuwen onze normen en waarden. Ze voelen zich moslim en daarna Turk of Marokkaan.

Het toppunt nog wel is dat ze "radicalisering van Nederlanders" nu gaan opvoeren in hun eeuwige slachtofferrol. Nederland; het land dat 40-50 jaar extreem tolerant is geweest; veel te tolerant, blijkt achteraf. Nederland, waar deze mensen in vrijheid konden leven, hun geloof kunnen belijden en van alle voorzieningen gebruik kunnen maken. Kom daar maar eens om als minderheid in een moslimland. De enige groep in Nederland die radicaliseert zijn de moslims. Het wordt hoog tijd dat ze eens in een spiegel kijken. En als Nederland dan echt zo'n naar land is, trek dan ook gewoon eens je conclusies en vertrek. Je hoeft hier niet te wonen, echt niet.
pi_168561290
Het verschil is dat bij een extreem figuur onder de blanken er een grote tegenbeweging ontstaat. Bij moslims zie je dat niet, geen moslim durft te demonstreren tegen IS. Of tegen Erdogan. Tegen Trump wordt massaal gedemonstreerd. Er is gewoon geen enkel zelfreinigend vermogen onder moslims, vandaar dat je in die landen geen mensenrechten hebt.
pi_168561296
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ikzelf, niet eens religieus, maar geboren en opgegroeid in een islamitische familie, ben ook bang.

Niet voor aangevallen worden op straat, maar gedeporteerd worden naar een land waar ik niets mee heb en ik hel leven.
Ongegronde angst, de enige die zoiets zou willen uitvoeren is Wilders, en die gaat niet regeren, nu niet en nooit niet.
pi_168561298
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is gewoonweg niet waar. Sterker nog, 'links' roept bij moslimaanslagen exact hetzelfde als jij nu. 'Waarom hebben we het altijd over moslimterrorisme en is een Breivik een lone wolf'

Het is lachwekkend hoe rechts zich al tijden in de slachtofferrol manouvreert die ze de 'tegenstander' jarenlang verweten hebben. Het calimerocomplex begint genante vormen aan te nemen.

Sowieso is dat wij tegen zij verhaal te debiel voor woorden, want jullie maken geen mensen dood en zij ook niet.

Overigens ben ik ontzettend benieuwd hoeveel media alle boze blanke mannen de schuld geeft, dat ze allemaal racisten zijn. Ik durf te wedden dat voor elke link ik er twee kan geven waar ze het overkoepelende probleem, de islam, benoemen. Kom eens uit die slachtofferrol jh
Je hele rant is doordrenkt van het wij/jullie denken, waarom wil jij zo graag haat en verdeeldheid kweken, naar mannetje.
<hr>
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:48:05 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561313
Na de jodenhaat nu de moslimhaat uit extreemrechtse hoek. Ze moeten altijd een groep hebben om de schuld te geven van hun problemen en eigen falen.
pi_168561322
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ongegronde angst, de enige die zoiets zou willen uitvoeren is Wilders, en die gaat niet regeren, nu niet en nooit niet.
En ook Wilders gaat niet zomaar mensen deporteren. Wat Wilders ongetwijfeld wl wil - en wat we eigenlijk in heel Europa zouden moeten willen - het uitzetten van radicale haatzaaiers.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:49:29 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168561333
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Je hele rant is doordrenkt van het wij/jullie denken, waarom wil jij zo graag haat en verdeeldheid kweken, naar mannetje.
uhhh sorry?
Laffe huichelaar
pi_168561337
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

pi_168561341
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ook Wilders gaat niet zomaar mensen deporteren. Wat Wilders ongetwijfeld wl wil - en wat we eigenlijk in heel Europa zouden moeten willen - het uitzetten van radicale haatzaaiers.
En een immigratiestop uit moslimlanden.
pi_168561343
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:48 schreef remlof het volgende:
Na de jodenhaat nu de moslimhaat uit extreemrechtse hoek. Ze moeten altijd een groep hebben om de schuld te geven van hun problemen en eigen falen.
De jodenhaat komt uit extreem rechtse hoek? Ik zie het tegenwoordig toch echt alleen uit de moslimhoek komen, ik weet niet door wat voor bril jij naar de wereld kijkt, maar je bent werkelijk stekeblind als je dat niet eens ziet.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:50:33 #88
414204 WoordenShuffelaar
pi_168561345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van Trump ook. Ik snap dat het in Nederland anders werkt maar je weet het nooit.
pi_168561353
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:48 schreef remlof het volgende:
Over het algemeen vluchten de joden nu europa uit, uit angst voor moslims. Niet uit angst voor extreem rechts.
pi_168561359
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van Trump ook. Ik snap dat het in Nederland anders werkt maar je weet het nooit.
Want Trump heeft moslims gedeporteerd?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:52:32 #91
414204 WoordenShuffelaar
pi_168561375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

De jodenhaat komt uit extreem rechtse hoek? Ik zie het tegenwoordig toch echt alleen uit de moslimhoek komen, ik weet niet door wat voor bril jij naar de wereld kijkt, maar je bent werkelijk stekeblind als je dat niet eens ziet.
Hij heeft het over wwo2 denk ik.
pi_168561377
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

En een immigratiestop uit moslimlanden.
Dat lijkt me ook geen overbodige luxe zolang de integratieproblemen nog zo groot zijn zoals ze nu zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:55:44 #93
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561420
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Homey het volgende:
Het verschil is dat bij een extreem figuur onder de blanken er een grote tegenbeweging ontstaat. Bij moslims zie je dat niet, geen moslim durft te demonstreren tegen IS. Of tegen Erdogan. Tegen Trump wordt massaal gedemonstreerd. Er is gewoon geen enkel zelfreinigend vermogen onder moslims, vandaar dat je in die landen geen mensenrechten hebt.
Het probleem is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan. Tijdens de arabische lente hebben ze massaal gedemonstreerd. Helaas is het nu een grote teringzooi in die landen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:56:05 #94
414204 WoordenShuffelaar
pi_168561427
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:51 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Want Trump heeft moslims gedeporteerd?
Ik vind het eng dat nu al mensen met verblijfsvergunning niet het land in mogen. Het zou me niet verbazen als hij veel verder gaat dan dat.

Trump ontslaat waarnemend minister Justitie om inreisverbod http://nu.nl/buitenland/4(...)ie-inreisverbod.html (via @NUnl)
pi_168561438
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook geen overbodige luxe zolang de integratieproblemen nog zo groot zijn zoals ze nu zijn.
Inderdaad eerst maar eens de huidige problemen oplossen voor zover dat mogelijk is i.p.v. steeds maar weer een compleet nieuwe onderklasse binnenhalen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:58:18 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168561453
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:55 schreef bascross het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan. Tijdens de arabische lente hebben ze massaal gedemonstreerd. Helaas is het nu een grote teringzooi in die landen.
Zolang ze zich blind blijven staren op een sprookjesboek en niet leren zichzelf open te stellen voor andere denkbeelden, zienswijzen, levensmanieren etc zal het nooit wat worden. Niet individueel en niet als collectief.
pi_168561455
quote:

[..]

Als je zelf een links-extremist bent, dan is alles dat ook maar enigszins rechts van het midden zit al gauw "extreem-rechts". Moslims zijn de grootste Jodenhaters in de wereld. Maar dat oncomfortabele feit past niet in het linkse frame van moslims als slachtoffer, vergelijkbaar met Joden in de jaren 30.

Terwijl linkse partijen deze naeve houding blijven aannemen, groeit de ergernis en groeien de spanningen, terwijl problemen niet worden opgelost. Zo ligt de inburgering dankzij verantwoordelijk PvdA-faalminister Asscher volledig op z'n gat momenteel. In plaats van problemen op te lossen, worden zo nieuwe problemen gecreerd.
pi_168561471
Breaking news:
Nog meer Nederlanders leven in angst..
In hun eigen land wel te verstaan.
pi_168561475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is zelf het meest verstandige wat je kunt doen, eerst zorgen dat je je immigratie systemen in orde zijn, dat alle huidige personen hier goed terecht komen en zorgen dat de goedwillende burger geen last heeft van de probleemgevallen. Maar als je dit uitspreekt ben je een racist, daarom snap ik die ophef bij Trump nu ook niet zo, we moeten maar duizenden ongecontroleerde "vluchtelingen" de grens over laten met alle gevolgen van dien, maar als je het systeem wilt aanpassen om de radicalen buiten te houden ben je een racist.

Mensen leggen de schuld bij de groep welke zichzelf en hun samenleving wil beschermen, en niet bij de groep welke verantwoordelijk is voor de reden dat we onze samenleving willen beschermen. En in beide kampen vallen onschuldige slachtoffers, in het westen veelal slachtoffers van radicale aanslagen, en vanuit de islamitische gemeenschap veelal mensen die zich op de tenen getrapt voelen, alleen bekend links weer kleur om een hogere prioriteit toe te kennen aan het gevoel van mensen dan aan een mensenleven.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:00:47 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561486
Alleen domme mensen leven in angst.

Bovendien geloof ik er geen reet van, al die idioten die roepen dat ze bang zijn na een islamitische aanslag doen ook niets anders dan normaal. Mensen die hun gedrag aanpassen na zo'n aanslag zijn sowieso paranode.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:01:23 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561494
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:51 schreef Murdera het volgende:

[..]

Over het algemeen vluchten de joden nu europa uit, uit angst voor moslims. Niet uit angst voor extreem rechts.
Ja, omdat extreemrechts nu hun haat richt op moslims. Die vluchten daardoor Europa uit.
pi_168561496
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:55 schreef bascross het volgende:

[..]

Vrijheid is zelfs ronduit strijdig met hun religie. De islam betekent letterlijk onderwerping. De islam is strijdig met democratische waarden en strijdig met universele mensenrechten. Daar waar de islam tot wet is verheven, is dictatuur of verregaande onderdrukking van de bevolking het logische gevolg.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:02:04 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561498
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, omdat extreemrechts nu hun haat richt op moslims. Die vluchten daardoor Europa uit.
Hahahahaha

Leuke grap, remlof.
pi_168561514
quote:

[..]

_O- trollie :*
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:03:59 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168561525
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vrijheid is zelfs ronduit strijdig met hun religie. De islam betekent letterlijk onderwerping. De islam is strijdig met democratische waarden en strijdig met universele mensenrechten. Daar waar de islam tot wet is verheven, is dictatuur of verregaande onderdrukking van de bevolking het logische gevolg.
Met als gevolg dat mensen dom blijven, zichzelf niet ontwikkelen als persoon en als groep.
pi_168561527
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:00 schreef Fir3fly het volgende:
Alleen domme mensen leven in angst.

Bovendien geloof ik er geen reet van, al die idioten die roepen dat ze bang zijn na een islamitische aanslag doen ook niets anders dan normaal. Mensen die hun gedrag aanpassen na zo'n aanslag zijn sowieso paranode.
Dus jij bent van mening dat het artikel in de OP gebaseerd is op de mening van domme mensen? Moslims hebben geen reden om bang te zijn en het is een fobie welke gebaseerd is op onderbuikgevoelens?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:05:40 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168561541
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het artikel in de OP gebaseerd is op de mening van domme mensen? Moslims hebben geen reden om bang te zijn en het is een fobie welke gebaseerd is op onderbuikgevoelens?
Moslims in westerse landen hebben geen reden om bang te zijn. Nederlanders hebben sowieso totaal geen reden om bang te zijn. Je zegt het zelf als in de OP, er zijn veel engere dingen dan terrorisme. Als je leeft loop je risico. Als je daarom bang bent heb je een kutleven.
Laffe huichelaar
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:05:55 #108
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:04 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Dus jij bent van mening dat het artikel in de OP gebaseerd is op de mening van domme mensen?
Ja. Mensen die bang worden na zo'n aanslag hebben totaal geen gevoel van perspectief

En een hele hoop mensen gebruiken dat soort dingen om hun angsten die ze al hadden te legitimeren. Niet naar dat soort mensen luisteren, er komt niets zinnigs uit.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:07:07 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561561
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hahahahaha

Leuke grap, remlof.
Ik hoor van verschillende Marokkanen en Turken dat ze terugwillen naar hun land vanwege de groeiende xenofobie hier.

Minder, minder, minder, remember?
pi_168561562
quote:

[..]

Kom eens met een bron waaruit blijkt dat moslims Europa uitvluchten, want voorlopig zie ik er alleen maar meer bijkomen.
pi_168561564
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Moslims in westerse landen hebben geen reden om bang te zijn. Nederlanders hebben sowieso totaal geen reden om bang te zijn. Je zegt het zelf als in de OP, er zijn veel engere dingen dan terrorisme. Als je leeft loop je risico. Als je daarom bang bent heb je een kutleven.
Het was een vraag aan Fir3fly, ik zou het graag eens uit zijn mond willen horen, aangezien hij angst voor islamitische radicale aanslagen dom vind, dus wil ik eens weten of hij dan hetzelfde denkt bij de angst voor moslims. ;)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:08:04 #112
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168561573
quote:

[..]

Ahh dus Joden vluchten Europa uit omdat ze zich onveilig voelen door moslimextremisten en dat komt omdat die Europa uit vluchten door rechtsextremisten.

Vat ik dat oorzaak-gevolgverband zo goed samen? Want dit is wel wat je post, maar ik denk niet dat je zo verblind bent dat je dit echt denkt
Laffe huichelaar
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:08:15 #113
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561576
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoor van verschillende Marokkanen en Turken dat ze terugwillen naar hun land vanwege de groeiende xenofobie hier.
Oh, nou prima toch? Als ze daar gelukkig van worden. Doei :W.
pi_168561584
quote:

[..]

Ik hoor....goeie bron.
pi_168561595
quote:

[..]

Antisemitisme vormt juist een van de grondbeginselen van de islam. Het bestond allang voordat Hitler Mein Kampf schreef en het in zijn eigen ideologie introduceerde.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:09:42 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561600
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kom eens met een bron waaruit blijkt dat moslims Europa uitvluchten, want voorlopig zie ik er alleen maar meer bijkomen.
http://www.maroc.nl/forum(...)ug-naar-marokko.html bijvoorbeeld.
pi_168561601
quote:

[..]

Niemand houdt ze tegen,doei en de mazzel.. :W
pi_168561626
quote:

[..]

Kan het wat minder xenofobisch? :{ Het zijn Nederlanders, Nederland is "hun land".
pi_168561646
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kan het wat minder xenofobisch? :{ Het zijn Nederlanders, Nederland is "hun land".
Wat vind jij er dan van dat moslims bang zijn in de Nederlandse samenleving?
pi_168561649
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:05 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Angst is inderdaad een slechte raadgever, maar de toenemende polarisatie binnen onze samenlevingen ontkennen vind ik rationeel bezien hoogst naef. Het verspreid zich eerder als een olievlek over de wereld.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:14:53 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561657
-nee-

[ Bericht 93% gewijzigd door timmmmm op 31-01-2017 10:15:48 ]
pi_168561667
quote:
een onderzoek van het Arabische Centrum voor Studies en Onderzoek.

Vind je het heel vervelend als ik dat onderzoek met een korreltje zout neem? Als ik het straatbeeld zienderogen zie veranderen zal ik je gelijk geven, posts op forums zoals maroc.nl kan ik weinig mee.
pi_168561668
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:14 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Wat vind jij er dan van dat moslims bang zijn in de Nederlandse samenleving?
Lachwekkend.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:16:02 #124
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561671
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in die dictatuur was het beter voor de meeste moslims(en voor ons). Totdat het Westen zo nodig alles moest verkloten.
Bedankt Hans.
pi_168561690
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door timmmmm op 31-01-2017 10:17:56 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:18:54 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168561704
Kan het wat minder?
Laffe huichelaar
pi_168561705
quote:
_O- goed verhaal. _O-
Heb je misschien nog een linkje van joop.nl of infowars om het te bevestigen? _O-
pi_168561744
50procent circa van de Nederlandse moskeen heeft te maken gehad met brandstichting, pogingen ertoe en/of dreigementen in de laatste 15 jaar.

Er is een Grote Blonde Leider die al 10 jaar in het parlement zetelt en aardig wat stemmen haalt wiens partijleden en hijzelf herhaaldelijk oorlogsretoriek verkondigt mbt Islam en moslims en dus een sterk vijandsbeeld oproept/sfeer en ook actief wil overgaan tot het terugbrengen van het aantal moslims in NL alsmede hun religie verbieden. Dat raakt alle moslims. Ongeacht of ik mij normaal gedraagt is mijn aanwezigheid een probleem. En de Blonde Leider is goed in het onder man brengen van dit idee, het wint aan ruimte. Eerlijk is eerlijk.

In deze context is het niet raar dat moslims bang zijn. Ik persoonlijk ben niet bang, zeker niet in mijn persoonlijke leven. Nu moet ik zeggen dat mijn vrouw geen hoofddoek draagt bijv, had ze dat wel gedaan zou ik wel een heel stuk voorzichtiger zijn en dus bang als ze alleen moet reizen naar werk. Je hoort toch van naasten dat dames of vrouwen met hoofddoek weleens met agressie te maken hebben gehad. Als dat dan je vrouw is wordt het een ander verhaal. Ik ben niet naef. En dit gaat niet snel over. Dat weten we wel inmiddels allemaal. Waar het uiteindelijk toe leidt moeten wel nog maar zien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_168561750
Er zit bovendien ook nog een wezenlijk verschil tussen de wens uitspreken om terug naar Marokko te willen, en het ook daadwerkelijk doen. Voor velen zal het financieel gezien niet eens haalbaar zijn. Bovendien weet je helemaal niet of je toekomst in Marokko er zoveel rooskleuriger uit zal zien als je niet van tevoren weet dat er een baan op je wacht. Dan ben je dus in Nederland met zijn sociaal vangnet stukken beter af.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:21:56 #130
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561759
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:16 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in die dictatuur was het beter voor de meeste moslims(en voor ons). Totdat het Westen zo nodig alles moest verkloten.
Welke heb je het over?
pi_168561783
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:21 schreef Hathor het volgende:
Er zit bovendien ook nog een wezenlijk verschil tussen de wens uitspreken om terug naar Marokko te willen, en het ook daadwerkelijk doen. Voor velen zal het financieel gezien niet eens haalbaar zijn. Bovendien weet je helemaal niet of je toekomst in Marokko er zoveel rooskleuriger uit zal zien als je niet van tevoren weet dat er een baan op je wacht. Dan ben je dus in Nederland met zijn sociaal vangnet stukken beter af.
Een beetje vergelijkbaar met alle "als trump wint ga ik naar canada" mensen inderdaad.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:25:53 #132
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561801
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welke heb je het over?
Irak, Syri en Libi, om er eens een paar te noemen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:29:17 #133
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561848
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:25 schreef bascross het volgende:

[..]

Irak, Syri en Libi, om er eens een paar te noemen.
Mijn god :').

Dat Trump-supporters blind waren wist ik al maar dit is wel een nieuw dieptepunt...
pi_168561859
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:21 schreef Aloulu het volgende:
50procent circa van de Nederlandse moskeen heeft te maken gehad met brandstichting, pogingen ertoe en/of dreigementen in de laatste 15 jaar.

Wie heeft het hier over alternative facts? :')
pi_168561865
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:08 schreef Fir3fly het volgende:
Oh, nou prima toch? Als ze daar gelukkig van worden. Doei :W.
Voor mij is het geen doel op zich dat mensen vertrekken, maar als je niks met Nederland hebt, als je je hier niet prettig voelt, als je je meer Turk of Marokkaan voelt en als je denkt dat je daarginds gelukkiger bent dan hier, vertrek dan vooral. Beter voor ons, beter voor jezelf.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:31:23 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561881
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor mij is het geen doel op zich dat mensen vertrekken, maar als je niks met Nederland hebt, als je je hier niet prettig voelt, als je je meer Turk of Marokkaan voelt en als je denkt dat je daarginds gelukkiger bent dan hier, vertrek dan vooral. Beter voor ons, beter voor jezelf.
Wat Rutte ook zei. Je hoeft hier niet te zijn als het zo slecht bevalt.

Er zijn genoeg mensen die uit Nederland vertrekken per jaar.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:32:59 #137
99295 perezoso
blankjoekel
pi_168561912
Ik zou ook bang zijn, de dnernacht komt in zicht.

Zie je het al voor je? Nederlanders die hun opgekropte woede al decennia lang niet kwijt kunnen, die gaan helemaal los als de burgeroorlog begint.

[ Bericht 75% gewijzigd door perezoso op 31-01-2017 10:38:44 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:33:34 #138
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561921
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:30 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat zou zonaar kunnen kloppen, helaas. Zijn ook vast wel bronnen voor.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:33:59 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561924
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:32 schreef perezoso het volgende:
Ik zou ook bang zijn, de dnernacht komt in zicht.
Is dit een dreigement?
pi_168561934
quote:
Nuff said.
pi_168561941
Religie is nou eenmaal grotendeels gebaseerd en gefundeerd op angst.

En het zijn veelal moslims wereldwijd die dat gegeven prima vinden, zich er prettig bij voelen en ook letterlijk opvatten.

Zolang ze zelf niet aan de beurt zijn.

Dan is bij een zeldzame (verwerpelijke) tegenactie namelijk de wereld te klein en worden het plots hele bange, onbegrepen gediscrimineerde en angstige slachtoffers.

Opmerkelijk.
pi_168561953
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niks mis met een verstandig remigratiebeleid.

Zeker nu de nieuwe inburgering weer volkomen spaak loopt als we de gemeenten mogen geloven.

Vol is vol. Dat rechtvaardigt een tijdelijke immigratiestop. Dat rechtvaardigt breken met de EU en het onderhandelen over nieuwe voorwaarden in de lijn van Brexit.

Maak eerst het eigen huishoudboekje weer op orde. Banen, huisvesting, welvaart, integratie, betere n betaalbare wijken, etc. Kijk dan pas weer verder.
pi_168561954
quote:

[..]

'Hun' land nog wel. Wat doen ze hier dan precies? Je slaat de spijker op zijn kop met deze opmerking.
pi_168561956
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nuff said.
Scherp _O-
pi_168561962
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:16 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de bittere realiteit. Van Libi tot Irak, van Egypte tot Syri.... al die landen functioneerden stukken beter als dictatuur. Om nog maar te zwijgen over het vrije, moderne Iran uit de tijd voor de islamitische overheersing.
pi_168561963
quote:

[..]

Nuff said.
Deze man.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:36:40 #147
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561979
quote:

[..]

Nuff said.
Van afkomst, het zijn gewoon Nederlanders.

En het is vooral het hoogopgeleide deel.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:37:06 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561986
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de bittere realiteit. Van Libi tot Irak, van Egypte tot Syri.... al die landen functioneerden stukken beter als dictatuur.
Ah ja, functioneren. Oftewel wij krijgen wat minder mee van de moordpartijen dus moet het wel beter zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:37:42 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562002
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Het zijn vrijwel exclusief hoogopgeleide Nederlanders die emigreren ja. Hoe zou dat nou komen!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:40:43 #150
99295 perezoso
blankjoekel
pi_168562054
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Is dit een dreigement?
Nee ik dreig niet, het is meer dat we daar op afstevenen, waar ik overigens niet aan mee ga doen, ik neem de benen.
pi_168562059
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:21 schreef Hathor het volgende:
Hun ouders of grootouders hebben ook lef getoond door te verkassen naar een ander land, dus waarom zouden zij niet hetzelfde kunnen? Ze zeggen het toch bovendien zelf dat ze willen terugkeren?

Nederland is kennelijk zo'n hel op aarde voor ze dat terugkeer een serieuze optie is. Ik denk dat het voor beide partijen beter is als ze inderdaad de daad bij het woord voegen. Als je zo negatief tegenover Nederland staat ondanks alle vrijheden en de extreem tolerante opstelling van de afgelopen 40-50 jaar, zul je hier nooit aarden.

Het is toch wel tamelijk hypocriet als je alleen vanwege het sociale vangnet in Nederland blijft. Als het cht zo'n halszaak is, dan toon je daadkracht en pak je je koffers. Marokko schijnt een prachtig, fijn, modern land te zijn, dus het komt allemaal vast wel goed daar.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:41:07 #152
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562062
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah ja, functioneren. Oftewel wij krijgen wat minder mee van de moordpartijen dus moet het wel beter zijn.
Ze vluchtten in ieder geval niet zo massaal als nu.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:41:27 #153
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562065
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:21 schreef Aloulu het volgende:

Gast :')

Iedere scheet richting moslims en hun gebedshuizen wordt breed uitgemeten in de media. Als het echt zo erg was, hadden we dat heus wel geweten.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:42:41 #154
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562086
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:41 schreef bascross het volgende:

[..]

Ze vluchtten in ieder geval niet zo massaal als nu.
Syrirs? Klopt, maar dat komt omdat er een burgeroorlog heerst omdat de dictatuur er nog zit, met steun van een andere dictatuur.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:45:07 #155
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562126
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Syrirs? Klopt, maar dat komt omdat er een burgeroorlog heerst omdat de dictatuur er nog zit, met steun van een andere dictatuur.
Daar vlucht men niet voor. Men vlucht omdat groepen bandieten en baarden een gewapende opstand zijn begonnen.

Gelukkig gaat het de goed kant op en weet het leger steeds meer terug te heroveren op die zwijnen en hopelijk kunnen de vluchtelingen weer terug naar huis om de bouw opnieuw op te bouwen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:45:42 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562143
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Daar vlucht men niet voor. Men vlucht omdat groepen bandieten en baarden een gewapende opstand zijn begonnen.
Tegen de dictatuur die zo geweldig functioneerde. Uh huh.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:46:36 #157
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562163
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En die burgeroorlog heerst er omdat ze niet met vrijheid om kunnen gaan. Ze hebben een dictator nodig om te "functioneren".
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:47:49 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562187
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:46 schreef bascross het volgende:

[..]

En die burgeroorlog heerst er omdat ze niet met vrijheid om kunnen gaan. Ze hebben een dictator nodig om te "functioneren".
Wie zijn "ze"?

En dat geldt ook voor Amerikanen, blijkbaar?
pi_168562201
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat Rutte ook zei. Je hoeft hier niet te zijn als het zo slecht bevalt.

Er zijn genoeg mensen die uit Nederland vertrekken per jaar.
Wat Rutte zei, is gewoon een waarheid als een koe. En heel links Nederland - Klaver, Roemer en dat halfzachte ei van de PvdA - viel over hem heen. Dat terwijl Rutte gewoon gelijk heeft en een enorme open deur intrapte.

quote:
... De kloof tussen hun thuiscultuur en de Nederlandse cultuur wordt steeds groter. Daarnaast is het voor de jonge Marokkanen steeds lastiger om geaccepteerd te worden in de Nederlandse maatschappij. Het afgelopen decennium heeft de Marokkaanse gemeenschap bijna constant in negatief daglicht gestaan. De Marokkanen in Nederland onder de 35 jaar merken daar nu de gevolgen van...
Fragment uit de bron de Remlof aandroeg: http://www.maroc.nl/forum(...)ug-naar-marokko.html

Twee dingen vallen op: de slachtofferrol (daar is -ie weer). Het is n lange opsomming van hoe slecht Marokkanen worden behandeld, hoe slecht hun imago is, hoe moeilijk ze geaccepteerd worden, etc. Maar het gaat nergens over de oorzaken daarvan; de factor 5 oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers, de falende opvoeding, het breed verspreide wangedrag, noem maar op.

Ten tweede: de kloof tussen hun thuiscultuur en de Nederlandse cultuur wordt steeds groter. En let wel: dit artikel stamt uit 2013. Ik heb niet bepaald de indruk dat de kloof de afgelopen jaren kleiner is geworden.

Het wordt dus steeds meer een soort onhoudbare situatie, waarbij het volstrekt logisch is (en misschien zelfs wel wenselijk, of een positieve ontwikkeling) dat Marokkanen hun conclusies trekken en terugkeren naar "hun land", zoals Remlof het zo mooi noemt. Hun land is namelijk niet Nederland, zo blijkt wel...
pi_168562226
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:30 schreef Elzies het volgende:
40% Nederlandse moskeen kampt met geweldsincidenten.
Joop.nl & Trouw.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:50:34 #161
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562227
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tegen de dictatuur die zo geweldig functioneerde. Uh huh.
De opstand is opgestookt en gefinancierd door externe partijen (S-A, Qatar) uit geopolitieke redenen (sunni vs shia). Assad pakte de moslimbroeders tenminste hard aan.
pi_168562230
quote:

[..]

Vraag eens aan ze of ze zichzelf Nederlander voelen, ik denk dat je zal schrikken.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:52:21 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:50 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De opstand is opgestookt en gefinancierd door externe partijen (S-A, Qatar) uit geopolitieke redenen (sunni vs shia).
Gekaapt, bedoel je. De opstand tegen Assad zelf was al veel langer aan de gang. Ook al voor de 'Arabische Lente'.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:52:45 #164
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562261
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:50 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Joop.nl & Trouw.
Joop.nl, jij durft dat krakersnest als betrouwbare bron aan te voeren? :')

Als er ergens fakenieuws wordt gemaakt, is het daar wel.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:52:53 #165
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562262
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wie zijn "ze"?
Mensen in het midden-oosten.

Natuurlijk is een dicatuur niet het beste, politieke tegenstanders worden gemarteld en doodgeschoten. Maar de huidige situatie is nog minder voor veel mensen. Ik ben benieuwd wat jouw alternatief is voor die regio.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:53:26 #166
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562265
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Gekaapt, bedoel je. De opstand tegen Assad zelf was al veel langer aan de gang. Ook al voor de 'Arabische Lente'.
Maar georkestreerd door fundamentalisten.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:53:30 #167
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562267
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef bascross het volgende:

[..]

Mensen in het midden-oosten.
En waarom?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:54:36 #168
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562291
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar georkestreerd door fundamentalisten.
Onder andere. Geweldig onder de duim gehouden door de fantastisch functionerende dictatuur... Ahum.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:55:42 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562309
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onder andere. Geweldig onder de duim gehouden door de fantastisch functionerende dictatuur... Ahum.
Een dictator die tenminste zorgde voor bescherming van de religieuze en etnische minderheden.
pi_168562333
Nederland is niet de VS. Nederlanders zijn geen Amerikanen, wij zijn hier al eeuwenlang en Amerikanen hebben grond ingenomen van anderen. Het merendeel van Nederlanders ziet Jezus als baas, dat ging destijds weliswaar met het nodige bloedvergieten maar het was toch grotendeels door overtuigen van de populatie.

In de VS kan men zomaar vuurwapens kopen en dat is veel gevaarlijker dan in Nederland. Wij hebben in Nederland bijvoorbeeld regelmatig inleveracties voor wapens, ik kan mij nog de jaren 90 herinneren dat er 13.826 wapens waren ingeleverd waarvan 2000 vuurwapens. Er zijn wel gesmokkelde wapens, maar die zijn meestal van criminelen die zelden uit religieuze redenen handelen en als ze het toch doen zijn het gestoorden zoals Breivik bij onze buren. Ook zijn er nog oude vuurwapens die om historische redenen worden bewaard bij families her en der maar dat is dan ook alles. Men kan niet even wat vuurwapens halen en moslims aanvallen. Ook een opzettelijke aanrijding is onwaarschijnlijk en dat zijn dat vaak verwarde mensen die geen onderscheid maken van religie, huidskleur of geslacht.

http://krant.telegraaf.nl(...)december.wapens.html

Wat betreft de grote blonde leider, Nederland is al eeuwenlang niet gewelddadig, alleen sinds na de 2e wereldoorlog zijn er mensen die zeggen dat geweld een oplossing kan zijn. Die willen dan de kruisvaarders nadoen, terwijl het christendom zegt dat geweld slecht is. In de hemel van Jezus is geen geweld, anders was het geen hemel. Het is niet alleen een plek maar ook een staat van zijn. We werken in Nederland aan een hemel en ik weet zeker dat we over 10, 20 jaar overal cameras hebben hangen waardoor minder mensen het zouden willen wagen om geweld te plegen. Het centrum van de hemel kan dan een kerk zijn waar men naar Jezus dan wel God luistert of 1 van de andere religieuze figuren, in een moskee net zo maar dan naar Mohammed of anderen. Het kan in ieder geval niet zo zijn dat daardoor er opeens geen eten meer te krijgen is, of kleding of een huis.

Men kan zo videos opnemen met een mobiel om aan te tonen wie de dader was. Er zullen ook wel apps komen voor mensen die zich bedreigd voelen en direct een politie vertegenwoordiger aan de lijn krijgen, maar dat duurt allemaal nog een tijd. In ieder geval hebben we nu niets aan mensen die beschuldigingen uiten tegen andere mensen dat zij gewelddadig zullen zijn. Ook bij moskeen kan men zo cameras ophangen en brandstichters achterhalen.

Ook dient men te begrijpen dat sommige problemen in Nederland puur Christelijk zijn, zoals vrouwenrechten, feminisme en alles en dat de christenman met de vrouw strijd om wie de baas is. Zie ook de discussie over hoe moslimas hun religie, cultuur e.d. dient te zien terwijl de vrouwen die het zeggen zich bij hun eigen geloof dienen te houden en niet mensen moet opruien, aan moslims is het om er niet in te trappen.
pi_168562352
quote:

[..]

In Nederland wonen Marokkanen en Marokkaanse Nederlanders. Er wonen ook Turken en Turkse Nederlanders. Marokkaanse en Turkse Nederlanders zijn gentegreerd, voelen zichzelf Nederlander (ongeacht of ze zich daarnaast ook Marokkaan / Turk voelen).

Voor Marokkanen en Turken in Nederland (het soort dat met Turkse vlaggen staat te demonstreren in Rotterdam en hun leider Erdogan toejuicht) geldt dat niet. Die voelen zich totaal geen Nederlander. Hun opleidingsniveau doet voor de discussie totaal niet ter zake. Wat wel ter zake doet: hun loyaliteit ligt niet hier, maar in Rabat of Ankara. En ze staan met de rug naar onze samenleving.

Ik zie werkelijk waar niet in wat erop tegen is dat Marokkanen en Turken die liever teruggaan naar hun land, dat ook daadwerkelijk gaan doen. Daar worden ze een stuk gelukkiger dan ze hier zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:58:18 #172
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562353
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:53 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En waarom?
Beantwoord mijn vraag eens.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:59:12 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562364
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:55 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Een dictator die tenminste zorgde voor bescherming van de religieuze en etnische minderheden.
Uh huh. Met geweldige middelen als liquidaties, censuur, marteling etcetera etcetera. Dat moet je willen.
pi_168562386
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor de goede orde: ik bepleit geen dictatuur en ik verdedig ook niet het beleid in religieus-genspireerde of andere dictaturen. Ik stel slechts vast dat er toen meer stabiliteit was dan nu. In 2010 waren geen miljoenen Syrirs op de vlucht, om maar eens wat te noemen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:00:54 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562387
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:58 schreef bascross het volgende:

[..]

Beantwoord mijn vraag eens.
Jij claimt dat dictaturen goed werken voor 'mensen in het Midden-Oosten'. Leg eens uit waarom.

Het is overduidelijk onzin, maar het is interessant waarom je zulke onzin gelooft. Het lijkt weer eens zo'n clich dat je ooit ergens gelezen hebt en dus maar voor waar aan neemt omdat het lekker klinkt.
pi_168562400
Waar waren deze moslims toen we aanslagen voor de kiezen kregen of toen joodse instellingen werden aangevallen, besmeurd en bedreigd? En nu krijgen ze een koekje van eigen deeg en zijn ze bang.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:01:56 #177
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562401
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stel slechts vast dat er toen meer stabiliteit was dan nu.
Als je dat zegt weet je helemaal niets.

Zoals ik al zei, mensen gaan pas kijken wat er gebeurt in die regio als ze er last van hebben. Vluchtelingen dus.
pi_168562477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Joop.nl, jij durft dat krakersnest als betrouwbare bron aan te voeren? :')

Als er ergens fakenieuws wordt gemaakt, is het daar wel.
Trouw?
pi_168562500
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:01 schreef Odaiba het volgende:
Waar waren deze moslims toen we aanslagen voor de kiezen kregen of toen joodse instellingen werden aangevallen, besmeurd en bedreigd? En nu krijgen ze een koekje van eigen deeg en zijn ze bang.
Ik zat thuis op de bank denk ik. En nu?
pi_168562528
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:08 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik zat thuis op de bank denk ik. En nu?
Niks. Boeit me verder niks.

Iedereen moet zich veilig kunnen voelen in de westerse wereld, maar bepaalde groepen, waaronder moslims maken dat zowat onmogelijk.
pi_168562536
quote:
Joop.nl & Trouw.
Even op Google gezocht; ik stuit op dit artikel van de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)e-moskeeen~a3823496/

Fantastisch hoe vandalisme wordt opgewaardeerd tot "geweldsincident". Je kunt het neerleggen van een varkenskop sneu en smakeloos noemen, maar met geweld heeft het helemaal niks te maken.

En dan is het ook nog eens onderzoek van de Universiteit van Amsterdam, die de laatste tijd herhaaldelijk in opspraak is gekomen. Zo was recent nog in het nieuws dat een collega-onderzoekster van de hier genoemde dame (zelf ook al niet onomstreden vanwege connecties in extreem-linkse kringen) her en der op internet steun heeft betuigd aan IS. Laat het even op je inwerken: bij de UvA lopen onderzoekers rond die steun betuigen aan IS.

En verder: dat moslims goed zijn in het aandikken van hun eigen slachtofferrol is zo onderhand wel bekend.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:11:44 #182
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168562559
Als je gelooft dat een denkbeeldig iemand continu met je meekijkt in je leven kan ik me daar wel iets bij voorstellen.
Fade to Black
pi_168562619
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:09 schreef Odaiba het volgende:
Niks. Boeit me verder niks.

Iedereen moet zich veilig kunnen voelen in de westerse wereld, maar bepaalde groepen, waaronder moslims maken dat zowat onmogelijk.
Je praat het dus goed omdat "zij het ook doen". IS en co redenatie waarmee zee aanslagen goedpraten "omdat het Westen al decennia onze mensen dronen".
pi_168562640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:57 schreef User8472 het volgende:
Nederland is niet de VS. Nederlanders zijn geen Amerikanen, wij zijn hier al eeuwenlang en Amerikanen hebben grond ingenomen van anderen. Het merendeel van Nederlanders ziet Jezus als baas, dat ging destijds weliswaar met het nodige bloedvergieten maar het was toch grotendeels door overtuigen van de populatie.
Mag ik even inbreken in je betoog? Je zit namelijk de grootst mogelijke onzin te verkondigen.

Het merendeel van de Nederlanders, namelijk 50,1 procent, is berhaupt niet gelovig. Actuele cijfers, persbericht CBS, 22 december 2016: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rkelijk-of-religieus

Aangezien er in Nederland ook andere religies voorkomen (4,9 procent islam en kleinere religies zoals het hindoesme), komen de christenen - dus zij die Jezus als baas zien - niet verder dan een kleine 40 procent.

Als athest kan ik dat alleen maar toejuichen, trouwens. Kunnen we eindelijk eens een samenleving gaan inrichten die niet door religie wordt bepaald of gedomineerd.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:17:01 #185
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562659
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:06 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Trouw?
Perdiep Ramesar
pi_168562676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als athest kan ik dat alleen maar toejuichen, trouwens. Kunnen we eindelijk eens een samenleving gaan inrichten die niet door religie wordt bepaald of gedomineerd.
In plaatst daarvan op basis van je eigen kortzichtige en beperkte denkvermorgen. Hoeveel beter wordt het daarvan?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:18:26 #187
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168562685
Lol jezus is de zoon van god en die is dus de *baas* :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:20:16 #188
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562707
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 10:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Uh huh. Met geweldige middelen als liquidaties, censuur, marteling etcetera etcetera. Dat moet je willen.
Dat moeten we inderdaad niet willen.

Maar het verjagen van zo'n dictator levert nog veel meer ellende op, zie ook het Saddam Hoessien en Khadaffi. Of moeten we die miljoenen doden maar voor lief nemen dan? En wie zegt dat degene die na de anarchie diens plek in neemt, wel lief voor de mensen is?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:21:09 #189
78780 deedeetee
pi_168562724
Moslims in 1 stad in een niet moslimland krijgen een koekje van eigen deeg en de hele rest raakt in paniek..... sneu...
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:22:06 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562745
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Maar het verjagen van zo'n dictator levert nog veel meer ellende op
Niet per se. Sommige landen doen het goed, anderen doen er wat langer over. Maar het eindresultaat is altijd beter.
pi_168562770
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:14 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Je praat het dus goed omdat "zij het ook doen". IS en co redenatie waarmee zee aanslagen goedpraten "omdat het Westen al decennia onze mensen dronen".
Nee ik praat helemaal niks goed. Leer leven met elkaar, iets wat erg lastig is voor sommige moslims is wel gebleken.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:24:49 #192
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168562796
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet per se. Sommige landen doen het goed, anderen doen er wat langer over. Maar het eindresultaat is altijd beter.
Dus het gaat goed nu in Irak en Libie? Beter dan onder de dictator?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:27:22 #193
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562853
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:24 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dus het gaat goed nu in Irak en Libie?
Dat zeg ik niet.

Irak is sowieso vele malen beter af. Vergeet niet dat het Irakese leger onze bondgenoot is in de strijd tegen IS. Obama heeft ze in de steek gelaten.

Libie heeft geen structuur omdat Gaddafi dat allemaal afgebroken heeft. Nogal logisch dat dat even duurt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:27:25 #194
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168562856
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:18 schreef deedeetee het volgende:
Lol jezus is de zoon van god en die is dus de *baas* :P
Nou ja zo zit dat dus niet, maar dat lijkt me iets voro F&L. Verreweg de meeste vormen van christendom geloven in de heilige drie-eenheid. google er eens op,kunnen we er altijd in F&L over doorpraten
Laffe huichelaar
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:27:57 #195
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562864
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij claimt dat dictaturen goed werken voor 'mensen in het Midden-Oosten'. Leg eens uit waarom.

Het is overduidelijk onzin, maar het is interessant waarom je zulke onzin gelooft. Het lijkt weer eens zo'n clich dat je ooit ergens gelezen hebt en dus maar voor waar aan neemt omdat het lekker klinkt.
Niet mijn quote verdraaien, Hans. Ik zei dat een dictatuur momenteel het beste is voor de meeste mensen daar. En ik gaf ook al aan dat een dictatuur niet de beste bestuursvorm is. Probleem is alleen dat al gebleken is in meerdere landen dat ze met meer vrijheid (nog) niet mee om kunnen gaan.

Ik ben daarom nog steeds benieuwd naar jouw alternatief voor de regio. Je doet het namelijk voorkomen alsof je erg veel kennis van de regio hebt.
Bedankt Hans.
pi_168562874
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:09 schreef Elfletterig het volgende:
Even op Google gezocht; ik stuit op dit artikel van de Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)e-moskeeen~a3823496/

Fantastisch hoe vandalisme wordt opgewaardeerd tot "geweldsincident". Je kunt het neerleggen van een varkenskop sneu en smakeloos noemen, maar met geweld heeft het helemaal niks te maken.
1. Varkenskop is duidelijk bedreiging. Of wil je dat ontkennen?
2. Typisch dat je enkel hierop ingaat, alsof het gros om Varkenskoppen gaat. Het is nu al duidelijk dat je vooringenomen de bron afzwakt, eerst joop en nu trouw. En dan een enkel feit als Varkenskop benoemt om het af te zwakken.

quote:
En dan is het ook nog eens onderzoek van de Universiteit van Amsterdam, die de laatste tijd herhaaldelijk in opspraak is gekomen. Zo was recent nog in het nieuws dat een collega-onderzoekster van de hier genoemde dame (zelf ook al niet onomstreden vanwege connecties in extreem-linkse kringen) her en der op internet steun heeft betuigd aan IS. Laat het even op je inwerken: bij de UvA lopen onderzoekers rond die steun betuigen aan IS.
1 incident. Niet herhaaldelijk. Dat onderzoek heeft helemaal niets met dit te maken. De onderzoeksmethoden komen terug en criteria. Dat jij en varkenskop niet als dreigement ziet is wat anders. Jij haalt je eigen criteria en definities aan blijkbaar. Daarnaast ben je selectief om enkel dat voorbeeld eruit te pikken. Want vele andere voorbeelden passen niet in je straatje. Net zoals vanaf het begin duidelijk was dat het hele onderzoek en vooral resultaten niet in je straat past.

quote:
En verder: dat moslims goed zijn in het aandikken van hun eigen slachtofferrol is zo onderhand wel bekend.
Het gaat hier om feiten. Dat jij de resultaten wilt ontkennen omdat ze niet in je straatje passen is typerend. Het moet en zal niet waar zijn haha. Eerst de bron wegwuiven, dan halen we trouw aan voor meneer. Dan de uitvoerende onderzoeker wegwuiven, omdat ze het voor de UvA doet en 1 andere onderzoeker voor de UvA zelf jihadist-sympathisante was....en vervolgens een futiliteit in het onderzoeksresultaat benoemen om te zeggen: "dit is geen geweld!". Nee, pipo, ik had over geweld, (komma), bedreigingen mbt angst van sommige moslims in NL en waar die vandaan komt. Dan is die 40% heel relevant en de Blonde Leider.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:28:35 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562880
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:27 schreef bascross het volgende:

[..]

Niet mijn quote verdraaien, Hans. Ik zei dat een dictatuur momenteel het beste is voor de meeste mensen daar.
Ja en ik vraag waarom. Je hebt tot nu toe geen antwoord gegeven.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:29:02 #198
414204 WoordenShuffelaar
pi_168562891
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:01 schreef Odaiba het volgende:
Het is logisch dat ze niet bang zijn als het niet gericht is richting hun toch? Wat is je punt precies?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:29:27 #199
78780 deedeetee
pi_168562896
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Libi en Irak doen het nu beter ????
pi_168562916
quote:

[..]

Niet mijn quote verdraaien, Hans. Ik zei dat een dictatuur momenteel het beste is voor de meeste mensen daar. En ik gaf ook al aan dat een dictatuur niet de beste bestuursvorm is. Probleem is alleen dat al gebleken is in meerdere landen dat ze daar (nog) niet mee om kunnen gaan.

Dezelfde argumenten gebruikten Westerse dictators en despoten in het verleden. Dat het volk niet om kan gaan met vrijheden en een leider nodig hadden om te bepalen wat het beste voor hen was.

En als ik dit topic dan lees zou je ze bijna gelijk geven.
pi_168562917
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Het is logisch dat ze niet bang zijn als het niet gericht is richting hun toch? Wat is je punt precies?
Dat ze wel wat meer mogen geven over mensen buiten hun ''kring''.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:31:13 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562921
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Libi en Irak doen het nu beter ????
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:31:35 #203
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562933
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja en ik vraag waarom. Je hebt tot nu toe geen antwoord gegeven.
Omdat het alternatief tot nu toe geen doorslaand succes is.. Nogmaals, wat is jouw oplossing? Je doet het voorkomen alsof je erg veel kennis van de regio hebt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:33:09 #204
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168562952
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef bascross het volgende:

[..]

Omdat het alternatief tot nu toe geen doorslaand succes is..
Wat is 'het alternatief'?
pi_168562969
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef bascross het volgende:

[..]

Omdat het alternatief tot nu toe geen doorslaand succes is.. Nogmaals, wat is jouw oplossing? Je doet het voorkomen alsof je erg veel kennis van de regio hebt.
Vertel eens, wanneer had Irak een regering die niet op basis van goedkeuring door de V.S. aan de macht was?

Als SA morgen ons land binnenvalt en een marionettenregering installeert omdat dat het beste voor ons zou zijn, dan zou je zoiets hebben van "mwah, ach". Dat begrijp ik een beetje uit je posts namelijk.

Tegelijkertijd ga je uit je panty als er ook maar 1 moskee wordt geopend. Apart toch?
pi_168562980
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Perdiep Ramesar
Weg en ontslagen.

Nu jij weer. Nog een wanhopige poging de bron af te doen als leugen omdat de conclusie je niet aan staat....ik wacht af.
pi_168562981
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:17 schreef gelly het volgende:
In plaatst daarvan op basis van je eigen kortzichtige en beperkte denkvermorgen. Hoeveel beter wordt het daarvan?
Ik geloof niet dat ik pleitte voor de inrichting van een samenleving op basis van mijn denkbeelden. Een samenleving waarin religie een privzaak is, lijkt me per definitie beter dan een samenleving waarin religie te pas en te onpas aan mensen wordt opgedrongen.

Van simpele onderwerpen als de koopzondag tot zware kost als euthanasie; het zijn steeds gelovigen die hun denkbeelden via wet- en regelgeving aan anderen opdringen. Omdat zij zondag als rustdag zien, mogen andere mensen niet winkelen. Omdat zij vinden dat God beslist over het leven, mogen andere mensen niet zelf hun keuzes maken... enzovoort, enzovoort.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:35:43 #208
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168562991
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat is 'het alternatief'?
Een prachtig land vol liefde.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:36:22 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563003
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:35 schreef bascross het volgende:

[..]

Een prachtig land vol liefde.
Nou dat hebben wij ook niet. Wim-Lex maar als dictator aanstellen dan?
pi_168563038
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik pleitte voor de inrichting van een samenleving op basis van mijn denkbeelden.
Nee, maar je bent juist een goed voorbeeld dat religie helemaal geen grond voor kortzichtigheid of een beperkt denkkader hoeft te zijn. Dus hoe wordt alles zonder religie precies beter? Ik wil anders ook wel de 2 grootste massaslachtingen van de vorige eeuw gebruiken als voorbeeld, waar religie geen rol speelde. Of beter; geen oorzaak was.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:39:37 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563054
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik wil anders ook wel de 2 grootste massaslachtingen van de vorige eeuw gebruiken als voorbeeld, waar religie geen rol speelde. Of beter; geen oorzaak was.
Een hele grote rol zelfs.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:40:36 #212
414204 WoordenShuffelaar
pi_168563064
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat ze wel wat meer mogen geven over mensen buiten hun ''kring''.
Dan moet je het anders formuleren. Maar het klopt niet wat je zegt, ik ken genoeg moslims die mee leefden met de joden tijdens de aanslag op joodse museum in Brussel. En nu heb je dit:

https://www.google.nl/amp(...)nt=ms-android-google

Het komt dus zeker voor.
pi_168563097
Ik kan me voorstellen dat als je enkel nieuws haalt uit selectief gekozen en vrij gekleurde bronnen dat je nogal een maf beeld van moslims hebt. En van de wereld.
pi_168563103
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En wij worden niet alom gehaat door moslims? Of kunnen we in dat geval wel enige nuance aanbrengen?
Maar ben je dan met mij eens dat haat van beide kanten slecht en contraproductief is? Het enige wat wij kunnen doen is zelf geen hatelijke berichten op social media zetten. De rest ligt buiten onze macht.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:44:01 #215
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168563112
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou dat hebben wij ook niet. Wim-Lex maar als dictator aanstellen dan?
Dat lijkt mij een goed plan.

Nu blijft de vraag staan: wat is jouw oplossing voor die regio? Ik heb het nog niet gehoord, terwijl je laat doorschemeren dat je een kenner bent.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:45:56 #216
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563139
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:44 schreef bascross het volgende:

[..]

Nu blijft de vraag staan: wat is jouw oplossing voor die regio? Ik heb het nog niet gehoord, terwijl je laat doorschemeren dat je een kenner bent.
Ik heb geen oplossing, heb ook nergens gempliceerd dat ik die heb. De oplossing bestaat ook niet, daar is de regio veel te complex voor. Dus iemand die zegt 'de oplossing is dit' zonder verder onderbouwing valt niet serieus te nemen.
pi_168563147
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar ben je dan met mij eens dat haat van beide kanten slecht en contraproductief is? Het enige wat wij kunnen doen is zelf geen hatelijke berichten op social media zetten. De rest ligt buiten onze macht.
Nee nee, jij stelt dat moslims alom gehaat worden door de inwoners van de westerse samenleving. Ik vraag nu aan jou, worden wij niet alom gehaat door moslims, je draait een beetje om mijn vraag heen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:46:39 #218
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168563149
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Met zijn allen Kumbaya my lord bij het kampvuur zingen is de oplossing. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
Bedankt Hans.
pi_168563162
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:28 schreef Aloulu het volgende:
2. Typisch dat je enkel hierop ingaat, alsof het gros om Varkenskoppen gaat. Het is nu al duidelijk dat je vooringenomen de bron afzwakt, eerst joop en nu trouw. En dan een enkel feit als Varkenskop benoemt om het af te zwakken.
1. Ja, ik wil ontkennen dat een varkenskop per definitie een bedreiging is. Dat het smakeloos en sneu is, staat buiten kijf. Maar een varkenskop neerleggen / ophangen wordt pas een bedreiging als er een concrete bedreiging mee gepaard gaat.

2. Joop neem ik sowieso niet serieus als bron; dat is een extreem-linkse website die herhaaldelijk en aantoonbaar de waarheid verdraait. Ik zwak ook niet de bron af, ik zocht namelijk speciaal een bron op - de Volkskrant - die ook aanhaal en verder niet in twijfel trek.

quote:
1 incident. Niet herhaaldelijk. Dat onderzoek heeft helemaal niets met dit te maken. De onderzoeksmethoden komen terug en criteria. Dat jij en varkenskop niet als dreigement ziet is wat anders. Jij haalt je eigen criteria en definities aan blijkbaar. Daarnaast ben je selectief om enkel dat voorbeeld eruit te pikken. Want vele andere voorbeelden passen niet in je straatje. Net zoals vanaf het begin duidelijk was dat het hele onderzoek en vooral resultaten niet in je straat past.
Meerdere incidenten en dubieuze connecties van UvA-onderzoekers. Die Ineke van der Valk heeft allerlei connecties in extreem-linkse kringen, de andere dame die ik noemde betuigt zelfs openlijk sympathie voor IS.

Als je vanuit zo'n bril naar feiten kijkt, dan worden vormen van vandalisme, zoals bekladding, al snel een geweldsmisdrijf. Dat terwijl er geen enkele vorm van geweld heeft plaatsgevonden. Sorry, maar dan ben je de boel gewoon flink aan het aandikken en overdrijven.

quote:
Het gaat hier om feiten. Dat jij de resultaten wilt ontkennen omdat ze niet in je straatje passen is typerend. Het moet en zal niet waar zijn haha. Eerst de bron wegwuiven, dan halen we trouw aan voor meneer. Dan de uitvoerende onderzoeker wegwuiven, omdat ze het voor de UvA doet en 1 andere onderzoeker voor de UvA zelf jihadist-sympathisante was....en vervolgens een futiliteit in het onderzoeksresultaat benoemen om te zeggen: "dit is geen geweld!". Nee, pipo, ik had over geweld, (komma), bedreigingen mbt angst van sommige moslims in NL en waar die vandaan komt. Dan is die 40% heel relevant en de Blonde Leider.
Ik ontken de 174 incidenten niet. Ik stel dat de feiten worden aangedikt en opgeklopt. Dat is wat anders dan ontkennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2017 12:06:08 ]
pi_168563166
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:44 schreef bascross het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een goed plan.

De oplossing komt vanzelf als de olie op is, want inmenging van het Westen in het midden-Oosten is de grootste oorzaak van de ellende daar. Al een eeuw. Maar goed, tegen die tijd hebben de gevolgen van global warming zo'n impact dat men wel genoodzaakt is naar het noorden te emigreren. Gelukkig dat we nu in de VS een president hebben die dat serieus neemt. Oh wacht.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:48:21 #221
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:47 schreef gelly het volgende:

[..]

De oplossing komt vanzelf als de olie op is, want inmenging van het Westen in het midden-Oosten is de grootste oorzaak van de ellende daar. Al een eeuw. Maar goed, tegen die tijd hebben de gevolgen van global warming zo'n impact dat men wel genoodzaakt is naar het noorden te emigreren. Gelukkig dat we nu in de VS een president hebben die dat serieus neemt. Oh wacht.
Mooi voorbeeld van iemand die we totaal niet serieus hoeven te nemen in ieder geval.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:49:12 #222
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168563204
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing, heb ook nergens gempliceerd dat ik die heb. De oplossing bestaat ook niet, daar is de regio veel te complex voor. Dus iemand die zegt 'de oplossing is dit' zonder verder onderbouwing valt niet serieus te nemen.
Mooi zijn we het daar over eens. Blijft over een dictatuur die voor enige stabiliteit zorgt, maar voor een deel van de mensen erg kut is. Scheelt ons in ieder geval een hoop ellende en we leven in Europa, niet in het Midden-Oosten.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 11:50:33 #223
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563226
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:49 schreef bascross het volgende:

[..]

Blijft over een dictatuur die voor enige stabiliteit zorgt
Dat is nog nooit voorgekomen.

Maar goed, fijn dat je toegeeft er totaal geen verstand van hebt en alleen er iets van vindt als je er zelf last van hebt.
pi_168563291
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:38 schreef gelly het volgende:
Nee, maar je bent juist een goed voorbeeld dat religie helemaal geen grond voor kortzichtigheid of een beperkt denkkader hoeft te zijn. Dus hoe wordt alles zonder religie precies beter? Ik wil anders ook wel de 2 grootste massaslachtingen van de vorige eeuw gebruiken als voorbeeld, waar religie geen rol speelde. Of beter; geen oorzaak was.
Doe wat je niet laten kunt. Zolang je maar beseft dat athesme als zodanig geen drijfveer was. Dat er naast religieus geweld ook andere verwerpelijke ideologien zijn die dood en verderf hebben gezaaid, maakt het athesme daar nog niet medeplichtig aan.

Gelovigen spanden overigens massaal met de nazi's samen. Of moet ik die beroemde plaatjes van de Paus samen met Hitler of de Hiltlergroet-brengende kardinalen nog even plaatsen? En radicale moslims hebben anno 2017 tal van denkbeelden die naadloos aansluiten op het nazisme. Gek genoeg hoor ik naef-linkse types daar nauwelijks over.
pi_168563301
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mag ik even inbreken in je betoog? Je zit namelijk de grootst mogelijke onzin te verkondigen.
Je wil illegaal bezig zijn en mensen doen geloven dat je ergens in kunt breken, inbreken mag nu eenmaal niet. Dus je wil met geweld je gelijk behalen. Wat vind je daar nu zelf van? Nog los van het feit dat het geschreven posts betreft, je vind het vast jammer dat dit online is en je niet iemand kan onderbreken door te schreeuwen. Je kan caps gebruiken maar dan zal men vanzelf wel zien waar je door gedreven wordt.

quote:
Het merendeel van de Nederlanders, namelijk 50,1 procent, is berhaupt niet gelovig. Actuele cijfers, persbericht CBS, 22 december 2016: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rkelijk-of-religieus

Aangezien er in Nederland ook andere religies voorkomen (4,9 procent islam en kleinere religies zoals het hindoesme), komen de christenen - dus zij die Jezus als baas zien - niet verder dan een kleine 40 procent.

Atheisten kunnen niet hun macht verkrijgen zonder religie.

Maar goed, eerst had de kerk macht gemaakt (2000 jaar geleden), die macht is iedere generatie doorgegeven tot op heden dus blijkbaar volgens statistieken niet meer geldig (dus niet-bestaand) aangezien een meerderheid er niet voor kiest en de meerderheid zou dan een nieuwe macht creeeren en opleggen aan de minderheid/gelovigen? Hoe ga jij die macht vormen, wie van die meerderheid of groep is dan de leider die iedereen gaat vertellen hoe je moet leven, wat je moet denken en waar je in moet geloven? En niets noemen wat ooit door religieuzen was gemaakt dan zou je weer die 'oude' macht willen overnemen, het moet wel echt nieuw zijn. Democratie was trouwens gemaakt door mensen die in de Griekse goden geloofden trouwens. Moeten we dan weer terug naar hoe wij waren voor er iemand met een God kwam, voor de animistische religies, gaan we dan opeens vreedzaam met elkaar samenleven of wordt het meer het recht van de sterkste, kuddevormingen die geweldloos eerlijk alles gaan delen?
pi_168563363
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:43 schreef gelly het volgende:
Ik kan me voorstellen dat als je enkel nieuws haalt uit selectief gekozen en vrij gekleurde bronnen dat je nogal een maf beeld van moslims hebt. En van de wereld.
Zegt de man die er een dagtaak van maakt om in regionaal nieuws van onder de rivieren te zoeken naar iets waar hij op kan bashen.
pi_168563398
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:55 schreef User8472 het volgende:

[..]

Je wil illegaal bezig zijn en mensen doen geloven dat je ergens in kunt breken, inbreken mag nu eenmaal niet. Dus je wil met geweld je gelijk behalen. Wat vind je daar nu zelf van? Nog los van het feit dat het geschreven posts betreft, je vind het vast jammer dat dit online is en je niet iemand kan onderbreken door te schreeuwen. Je kan caps gebruiken maar dan zal men vanzelf wel zien waar je door gedreven wordt.

[..]

Atheisten kunnen niet hun macht verkrijgen zonder religie.

Maar goed, eerst had de kerk macht gemaakt (2000 jaar geleden), die macht is iedere generatie doorgegeven tot op heden dus blijkbaar volgens statistieken niet meer geldig (dus niet-bestaand) aangezien een meerderheid er niet voor kiest en de meerderheid zou dan een nieuwe macht creeeren en opleggen aan de minderheid/gelovigen? Hoe ga jij die macht vormen, wie van die meerderheid of groep is dan de leider die iedereen gaat vertellen hoe je moet leven, wat je moet denken en waar je in moet geloven? En niets noemen wat ooit door religieuzen was gemaakt dan zou je weer die 'oude' macht willen overnemen, het moet wel echt nieuw zijn. Democratie was trouwens gemaakt door mensen die in de Griekse goden geloofden trouwens. Moeten we dan weer terug naar hoe wij waren voor er iemand met een God kwam, voor de animistische religies, gaan we dan opeens vreedzaam met elkaar samenleven of wordt het meer het recht van de sterkste, kuddevormingen die geweldloos eerlijk alles gaan delen?
Dit is echt te achterlijk om uberhaupt nog tegen in te gaan. _O-
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:00:48 #228
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_168563408
quote:
,Veel moslims in Nederland leven in angst. Ik kijk zelf ook wel drie keer om me heen voordat ik met mijn kind de straat oversteek."
Tsja, dat noemen wij integratie. Je kijkt naar links, naar rechts en nogmaals naar links voor je oversteekt.
pi_168563468
quote:

[..]

Joop.nl & Trouw.
We gaan al van 50% naar 40%? :')

Dat er incidenten zijn zal ik nergens ontkennen. Maar dat nu iedere moskee vogelvrij is verklaard lijkt mij wat overdreven.
pi_168563492
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe wat je niet laten kunt. Zolang je maar beseft dat athesme als zodanig geen drijfveer was.
Geen drijfveer nee, maar de miljoenen doden, de verachtelijke regimes, waren niet op religie gestoeld. En dat is wat jij beweert; als er geen religie in de politiek is komt alles goed. Niet dus.
quote:
Gelovigen spanden overigens massaal met de nazi's samen. Of moet ik die beroemde plaatjes van de Paus samen met Hitler of de Hiltlergroet-brengende kardinalen nog even plaatsen?
Massaal ja? Ik mag atheisme niet als drijfveer gebuiken bij misdrijven tegen de menselijkheid maar zelf grijp je elke kans aan om het geloof daaraan te koppelen. Bijzonder.
quote:
En radicale moslims hebben anno 2017 tal van denkbeelden die naadloos aansluiten op het nazisme. Gek genoeg hoor ik naef-linkse types daar nauwelijks over.
Radicale moslims hebben een probleem met alles wat niet aansluit bij hun radicale ideologie. Dat lijkt me geen verrassing en Joden hebben daar niet een bijzondere positie in ofzo. Dus ja, elke radicale ideologie heeft denkbeelden die naadloos aansluiten op het nazisme.

En als je je beperkt tot je eigen bronnen kan ik me voorstellen dat je hoofd enkel vol poep komt te zitten op een gegeven moment inderdaad, en dan hoor je geen andere geluiden meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2017 12:05:47 ]
pi_168563560
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
1. Ja, ik wil ontkennen dat een varkenskop per definitie een bedreiging is. Dat het smakeloos en sneu is, staat buiten kijf. Maar een varkenskop neerleggen / ophangen wordt pas een bedreiging als er een concrete bedreiging mee gepaard gaat.

2. Joop neem ik sowieso niet serieus als bron; dat is een extreem-linkse website die herhaaldelijk en aantoonbaar de waarheid verdraait. Ik zwak ook niet de bron af, ik zocht namelijk speciaal een bron op - de Volkskrant - die ook aanhaal en verder niet in twijfel trek.
Ik gaf duidelijk joop en trouw aan. Volkskrant als dat je lievelingskrant is is ook goed. Jij wilde eerst echter alleen op joop ingaan.
Ten tweede wordt ook door de politie en varkenskop bij een moskee of synagoge als bedreiging genoteerd. Als jij dat anders ziet is dat leuk voor je naar verder irrelevant. Daarnaast is in alle incidenten de varkenskop niet de norm. Toch jammer dat we het daar nu al 4 posts wel over hebben.

quote:
Meerdere incidenten en dubieuze connecties van UvA-onderzoekers. Die Ineke van der Valk heeft allerlei connecties in extreem-linkse kringen, de andere dame die ik noemde betuigt zelfs openlijk sympathie voor IS.
Irrelevant. Hoe graag je het ook erbij wil slepen. Gaat om het onderzoek wat ik anhaal namelijk, niet een ander of van IS. De onderzoeksmethode wordt benoemd, criterin en resultaten. Je kan zo nagaan waar de conclusies op zijn gebaseerd. Transparant als water dus.

quote:
Als je vanuit zo'n bril naar feiten kijkt, dan worden vormen van vandalisme, zoals bekladding, als snel een geweldsmisdrijf. Dat terwijl er geen enkele vorm van geweld heeft plaatsgevonden. Sorry, maar dan ben je de boel gewoon flink aan het aandikken en overdrijven.
Lees mijn eerste post waar jij driftig op reageerde. Ik sprak nogmaals voor de 3e keer over geweld KOMMA bedreigingen. Niet uitsluitend geweld. Kijk als jij en varkenskop ook niet onder bedreiging schaart moet je gewoon aangeven dat je er eigen defjnities op nahoudt. Ook goed maar zeg dat gelijk voorkomt veel discussie.

quote:
Ik ontken de 174 incidenten niet. Ik stel dat de feiten worden aangedikt en opgeklopt. Dat is wat anders dan ontkennen.
Ze worden niet aangedikt. Ik gaf ala verklaring aan waarom moslims (sommigen) angst kennen in NL dat o.a. uit onderzoek blijkt dat circa 50procent van de moskeen in NL met geweld en/of bedreigingen te maken heeft gehad. 40 procent dan blijkt, nog erg veel. Bijna de helft dus. Dan dik ik helemaal niets aan, dit is de feitelijk conclusie van onderzoek. De enige weg voor mensen als jij die de verklaring voor angst willens en wetens willen afdoen als "overdreven" is het onderzoek in vraag stellen of de resultaten betwijfelen. Na heel lang draaien en van joop.NL naar volkskrant tot UvA te zijn gegaan ben je het nu niet eens met de definitie van bedreiging en dat ene varkenskop bij een moskee daar onder valt. Tsjaah, dat JIJ dat niet dreigend vindt is te begrijpen. De politie echter wel die een taak hebben burgers te beschermen. Overigens durf ik te stellen dat zeker de helft van de moskeen die ene varkenskop tegenkwamen erna ook met andere bedreigingen of vandalisme te maken hebben gehad: bekladdingen met "raus", vernieling of zoals in Quebec en extreem geval als schietpartij. Wat al aangeeft dat de politie met recht en varkenskop als bedreiging opneemt naar en debestreffend gebedshuis en bezoekers. Maar goed, jij mag je eigen definities erop nahouden natuurlijk.
pi_168563638
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:03 schreef Elzies het volgende:
We gaan al van 50% naar 40%? :')
Ik zei circa. Ongeveer. Ik ken de cijfers niet uit mijn hoofd. Maar 40 procent is ook best veel toch?
Dat laat en klimaat zien. En dat is conform de populariteit en normalisatie van de Blond Leider en krachttermen die zijn partij gebruikt mbt islam en moslims. Hier en daar oorlogsretoriek: "bezet gebied", "haatideologie", "minder minder minder" etc.

quote:
Dat er incidenten zijn zal ik nergens ontkennen.
Kan je niet ontkennen als er cijfers liggen. Als je serieus genomen wilt worden dan.

quote:
Maar dat nu iedere moskee vogelvrij is verklaard lijkt mij wat overdreven.
Zegt iemand dat zo dan?
pi_168563651
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Worden Vietnamezen, Chinezen, Molukkers of Indonesirs in Nederland alom gehaat? Nee. Voor Turken en met name Marokkanen ligt dat echter heel anders. Hoe zou dat komen, denk je?
Daar spelen ze vast zelf ook een rol in. Ook denk ik dat meespeelt dat de groepen die jij noemt veel en veel kleiner zijn, in absolute zin sowieso minder problemen veroorzaken, en daardoor niet gestigmatiseerd worden. Vergeet niet dat dat met Molukkers bijvoorbeeld in het verleden zeker anders was. Surinamers en Antillianen idem dito.

Jij gooit het op geloof. Als ik de cijfers moet geloven, dan zijn er twee groepen oververtegenwoordigd in de criminaliteit als je corrigeert voor sociaaleconomische afkomst: Marokkanen en Antillianen. Moslims en Christenen. Sorry, maar op basis van die gegevens durf ik niet de conclusie te trekken dat het allemaal aan de islam ligt.
quote:
In plaats van dan steeds de slachtofferkaart te spelen, zou je ook eens kritisch naar je eigen gedrag kunnen kijken. Zo is het uiteraard ook met het containerbegrip moslims. Ik hoor ze niet als de zoveelste haatprediker zijn zegje komt doen in een moskee. Ik hoor ze niet over IS, uiteraard wl over Palestina. En ik weet ook nog goed het sentiment na de terreurdaad waarbij de redactie van Charlie Hebdo werd afgeslacht. Nt iets te veel moslims vonden dat de redactieleden het er zelf naar hadden gemaakt; de profeet mag je immers niet bespotten.
Ik hoor ze wel, om me heen, in de moskee tegenover mijn huis (uiteraard wel het riedeltje: IS, verschrikkelijk, maar dat is niet de "ware islam"), op tv bij Halve Maan, en natuurlijk Ali B :P. En ik hoor inderdaad ook moslims die het te veel goed praten. Waarschijnlijk zijn we beiden een gekleurd beeld, maar ik denk dat jij een minder compleet en genuanceerd beeld hebt gecreerd dan ik :).

Maar laten we het omdraaien. Wat zou jij ervan vinden als je constant werd aangekeken op de oorlog in Irak en Afghanistan, en in mindere mate Syri. Bijvoorbeeld de oorlog in Irak kan gezien worden als een jihad: https://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa. Volgens Bush moest hij van God Irak binnenvallen. :'). De Nederlandse overheid stond achter deze oorlog. Vind ik dat men dat Elfletterig en ratjetoe kan verwijten? Nee. Ik was destijds al tegen de oorlog. Maar als ik keer op keer erop aangevallen zou worden, zou ik misschien ook wel in de verdediging schieten.

Wat vind jij ervan dat "wij" al die dictators ondersteunen of hebben ondersteund? Saddam, Muburrak, Khadafi, de Taliban, nu nog steeds in Saoudi-Arabi? Misdadige regimes. Ik vind opnieuw dat men dat jou en mij niet kan verwijten, maar wat zou je ervan vinden om daar keer op keer op te worden aangevallen?
quote:
En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gebrekkige integratie, over mensen die hier al tientallen jaren wonen en nog steeds de taal niet spreken, over al die mensen wier loyaliteit in Turkije of Marokko ligt, al die mensen die het land waar ze wonen haten. Ze hebben niks met Nederland; ze verafschuwen onze normen en waarden. Ze voelen zich moslim en daarna Turk of Marokkaan.

Het toppunt nog wel is dat ze "radicalisering van Nederlanders" nu gaan opvoeren in hun eeuwige slachtofferrol. Nederland; het land dat 40-50 jaar extreem tolerant is geweest; veel te tolerant, blijkt achteraf. Nederland, waar deze mensen in vrijheid konden leven, hun geloof kunnen belijden en van alle voorzieningen gebruik kunnen maken. Kom daar maar eens om als minderheid in een moslimland. De enige groep in Nederland die radicaliseert zijn de moslims. Het wordt hoog tijd dat ze eens in een spiegel kijken. En als Nederland dan echt zo'n naar land is, trek dan ook gewoon eens je conclusies en vertrek. Je hoeft hier niet te wonen, echt niet.
Het ironische is dat in de jaren dat Nederland tolerant was, het veel beter ging. Wat heeft 15 jaar Fortuyn en Wilders ons nou gebracht. Niks, nul, nada. Actie en reactie. Natuurlijk heeft de haat die door extreemrechts gezaaid wordt een uitwerking op hoe moslims over ons denken. Natuurlijk ontstaat daardoor meer haat richting ons. Wat voor meer frictie zorgt. Wat voor meer segregatie zorgt, nog meer achterstand op de arbeidsmarkt, meer criminalisering, meer stokken om mee te slaan voor Wilders cum sui, en het hele circus begint van voor af aan. Een vicieuze cirkel noemt men dat. Vandaar ook mijn betoog dat een positieve en constructieve houding richting die groepen beter werkt (of minder slecht, zo je wil). Daarin volg ik Beatrice de Graaf, die heeft aangetoond dat de keiharde aanpak in Frankrijk averechts heeft gewerkt, veel en veel slechter dan het beruchte thee drinken van Job Cohen.

En natuurlijk (dat moet je erbij zeggen anders ben je een walgelijk politiek correcte gutmensch) zijn er veel problemen ontstaan die vooral de Marokkaanse gemeenschap ook zichzelf zou moeten aantrekken. Daar is ook binnen die gemeenschap niet adequaat op gereageerd. Nogmaals, de fout ligt bij beide kampen, maar de oplossing is niet om zeer negatief in groepen te gaan denken. Ik zie oprecht alleen maar scenario's die de huidige boel zouden verslechteren. Minder immigranten zou nog wel lukken, maar die mensen die hier nu al zijn gaan heus niet weg. Dat is totaal onrealistisch, en dat snappen jij, Rutte en Wilders ook best :).
pi_168563665
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:04 schreef gelly het volgende:
Radicale moslims hebben een probleem met alles wat niet aansluit bij hun radicale ideologie. Dat lijkt me geen verrassing en Joden hebben daar niet een bijzondere positie in ofzo. Dus ja, elke radicale ideologie heeft denkbeelden die naadloos aansluiten op het nazisme.
Dit is het enige stukje van je post dat relevant is.

Gezien de breed verspreide Jodenhaat binnen de islam (niet eens de radicale islam, maar gewoon de islam) is het wel tamelijk absurd dat moslims zichzelf nu een slachtofferrol aanmeten, als zou hun situatie nu overeenkomen met Joden in de jaren 30.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:15:12 #235
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563702
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar laten we het omdraaien. Wat zou jij ervan vinden als je constant werd aangekeken op de oorlog in Irak en Afghanistan, en in mindere mate Syri. Bijvoorbeeld de oorlog in Irak kan gezien worden als een jihad: https://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa. Volgens Bush moest hij van God Irak binnenvallen. :'). De Nederlandse overheid stond achter deze oorlog. Vind ik dat men dat Elfletterig en ratjetoe kan verwijten? Nee. Ik was destijds al tegen de oorlog. Maar als ik keer op keer erop aangevallen zou worden, zou ik misschien ook wel in de verdediging schieten.

Wat vind jij ervan dat "wij" al die dictators ondersteunen of hebben ondersteund? Saddam, Muburrak, Khadafi, de Taliban, nu nog steeds in Saoudi-Arabi? Misdadige regimes. Ik vind opnieuw dat men dat jou en mij niet kan verwijten, maar wat zou je ervan vinden om daar keer op keer op te worden aangevallen?
Door wie worden 'we' daar op aangevallen dan?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:15:58 #236
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_168563717
quote:

Jazeker. Het is een belediging, geen bedreiging.
quote:
Joop.nl is de muliculturele fabeltjeskrant voor volwassen. Voor de rest is de media behoorlijk gekleurd en sensatiegericht. Als er in de buurt van een moskee geschoten wordt tussen criminelen en een of meer kogels in het pand worden gevonden, probeert men dit al snel als een aanval te duiden. Inclusief geschokte moslims bij Pauw en DWDD, die 'hun leven niet meer zeker zijn'.

Het is zelfs zo dat er diverse internationale incidenten zijn geweest die als aanslag op een moskee geframed werden maar achteraf ongelukjes bleken te zijn of zelf in scene ware gezet.

Bovendien, waar is de media als dit soort dingen gebeuren? Als dit met een moskee was gebeurd en er waren korans verscheurd, waren er dezelfde avond nog woedende menigten op de been.
pi_168563747
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is het enige stukje van je post dat relevant is.

Gezien de breed verspreide Jodenhaat binnen de islam (niet eens de radicale islam, maar gewoon de islam) is het wel tamelijk absurd dat moslims zichzelf nu een slachtofferrol aanmeten, als zou hun situatie nu overeenkomen met Joden in de jaren 30.
Bijzonder dan dat islamitische landen toevluchtsoorden waren voor Joden tijden WO2. De eeuwenlange Jodenhaat in het westen, waar kwam dat precies vandaan? Je zou bijna denken dat het christendom inherent antisemitisch is.

Je hebt je eigen realiteit geschapen en die is best treurig te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2017 12:18:26 ]
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:18:22 #238
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563760
Ach, dat is de 'moslimgemeenschap' eigen. Als het men uitkomt zijn het allemaal broeders en zo niet dan vertegenwoordigt alleen hun specifieke groepje de 'echte moslim'.
pi_168563765
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ach, dat is de 'moslimgemeenschap' eigen. Als het men uitkomt zijn het allemaal broeders en zo niet dan vertegenwoordigt alleen hun specifieke groepje de 'echte moslim'.
Het zijn net mensen.
pi_168563787
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:46 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Nee nee, jij stelt dat moslims alom gehaat worden door de inwoners van de westerse samenleving. Ik vraag nu aan jou, worden wij niet alom gehaat door moslims, je draait een beetje om mijn vraag heen.
Ik denk het wel, al vind ik dat moeilijk met zekerheid te zeggen omdat ik me vooral op sociale media bevind die door autochtonen gedomineerd worden. Maar gevoelsmatig zeg ik dat je hier gelijk in hebt.

Persoonlijk vind ik dat een beetje kinderachtig: maar zij doen het ook! Onze christelijke traditie (!) leert ons juist de andere wang toe te keren. Ik vind haat van beide kampen slecht. Vind jij "onze" haat richting moslims ook slecht? Je draait namelijk een beetje om mijn vraag heen ;)
pi_168563789
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:07 schreef Aloulu het volgende:
(...) Ten tweede wordt ook door de politie en varkenskop bij een moskee of synagoge als bedreiging genoteerd. (...) Tsjaah, dat JIJ dat niet dreigend vindt is te begrijpen. De politie echter wel die een taak hebben burgers te beschermen.
Ik blijf erbij dat het ophangen van een varkenskop geen concrete bedreiging is, als het niet gepaard gaat met een concreet dreigement. Je kunt het een pesterij of intimidatie noemen, maar meer niet.

Dat de selectieve verontwaardiging over dit soort zaken ook tot in het politiekorps is doorgedrongen, is allang geen verrassing meer.
pi_168563803
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toch is het idee erachter om moslims te sarren, want waarom zou iemand het daar neerleggen ipv op te eten, dat is zinloos geweld, verspilling van een dierenleven. En waarom niet een paardekop, slangekop of dode mus? Het is provocerend bedoeld, om een reactie uit te lokken in de geest van een moslim en daarom dus verkeerd. Om niet in nihilisme te vervallen, waar trek je dan de grens, is een kerk provocerend voor een moslim of een moskee provocerend voor een christen? Uiteindelijk is dat het niet omdat we met elkaar hebben afgesproken dat men religie mag beoefenen. We hoeven toch niet terug te gaan naar de tijd dat het gewone volk geen religie mag bestuderen. We kunnen het ook niet uitbannen, daar is het eeuwen te laat voor en kun je beter met gelijkgestemden een nieuwe staat ergens oprichten, ook al is al het land al geclaimd. Niemand is verplicht om naar een moskee of kerk te gaan, er valt nog wel iets te zeggen over geluidsoverlast voor beide zijden (klokken en oproepen) en misschien kan men meer heggen planten zodat een kerk of moskee niet direct zichtbaar is of dat zulke gebouwen naar de rand van steden worden verplaatst.

quote:

En dan te denken van al die universiteits mensen die geloven in de goedheid van de VS terwijl die telkens weer geweld plegen overal in de wereld, ze zijn zelfs zo gemeen dat ze nucleaire wapens hebben uitgevonden om massa's mensen ineens uit te roeien. Die de doodstraf toestaan, het is maar waar je voor kiest. Regels zijn regels, IS heeft regels en iemand die zich daar niet aan houd wordt vermoord, in de VS is het in veel staten net zo. IS pleegt geweld en de VS net zo, wie is er dan beter? De VS heeft veel meer middelen dan IS en zij zouden makkelijk een vreedzame oplossing kunnen organiseren maar toch sturen zij het leger om IS te bevechten, wie is er dan beter? En als de VS zo intelligent zou zijn, waarom hebben zij dan nog steeds werknemers ipv robots die alles voor hen doen, zij hebben het geld, technologie en middelen om hun samenleving zo te maken dat zij niet meer hoeven te werken of in ieder geval minimaal. Toch kiezen zij er telkens voor zich met andere volkeren te bemoeien, zij onderdrukken net zo als IS.

Nederlanders willen juist vrede, neutraal blijven, praten en afspraken maken. Vroeger werd er wel meer geweld gebruikt maar het is toch een dalende lijn en niet stijgend en dat is een goed iets.
pi_168563807
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:15 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Door wie worden 'we' daar op aangevallen dan?
Dat gebeurt terecht niet. Maar moslims worden wel aangevallen op misdaden die onder hun geloofsvlag worden gedaan aan de andere kant van de wereld. Ook onterecht. Laten we gewoon met dezelfde maat meten.
pi_168563829
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:46 schreef bascross het volgende:

[..]

Met zijn allen Kumbaya my lord bij het kampvuur zingen is de oplossing. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
Lijkt me best wel een chill idee ^O^
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:26:43 #245
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168563907
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 11:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is nog nooit voorgekomen.

Maar goed, fijn dat je toegeeft er totaal geen verstand van hebt en alleen er iets van vindt als je er zelf last van hebt.
Fijn dat je alleen zegt dat een dictatuur niks is, maar ook geen andere oplossing hebt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:27:17 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563918
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat gebeurt terecht niet. Maar moslims worden wel aangevallen op misdaden die onder hun geloofsvlag worden gedaan aan de andere kant van de wereld. Ook onterecht. Laten we gewoon met dezelfde maat meten.
Mensen verantwoordelijk houden voor daden die men niet heeft gepleegd is inderdaad onzin.

Maar het probleem is dat zodra het gaat over de motieven voor bepaalde daden er vanuit de islamitische kant alleen maar ontkenning en onderdrukking plaatsvindt. Dat is zeer kwalijk en daar moet absoluut tegenin gegaan worden.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:28:15 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168563933
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:26 schreef bascross het volgende:

[..]

Fijn dat je alleen zegt dat een dictatuur niks is, maar ook geen andere oplossing hebt.
Dat is de enige juiste positie, inderdaad. Dat heet nuance, ooit van gehoord?

Bovendien ben ik er niet zo van om andere mensen te vertellen wat het beste voor hun is.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:30:03 #248
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168563969
Het feit alleen al dat er zoveel geloven zijn en waren maakt het bestaan van een god totaal ongeloofwaardig.
Fade to Black
pi_168563983
Niet toevallig dat de aanslagpleger in Quebec een aanhanger van oom Donald was. Op veel serieuze nieuwssites terug te lezen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:33:12 #250
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564029
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt me best wel een chill idee ^O^
Mij ook, maar veel anderen denken daar helaas anders over.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:36:28 #251
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564098
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is de enige juiste positie, inderdaad. Dat heet nuance, ooit van gehoord?

Bovendien ben ik er niet zo van om andere mensen te vertellen wat het beste voor hun is.
Als je niet steeds selectief zou quoten had je kunnen zien dat ik al gebruik heb gemaakt van nuance in mijn posts. Bijvoorbeeld door aan te geven dat een dictatuur ook niet de beste bestuursvorm is en dat martelen/doodschieten van (politieke) tegenstanders erg vervelend is voor een deel van de mensen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:37:56 #252
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:36 schreef bascross het volgende:

[..]

Als je niet steeds selectief zou quoten had je kunnen zien dat ik al gebruik heb gemaakt van nuance in mijn posts. Bijvoorbeeld door aan te geven dat een dictatuur ook niet de beste bestuursvorm is en dat martelen/doodschieten van (politieke) tegenstanders erg vervelend is voor een deel van de mensen.
Ja, duh. Dat is de reden waarom ik vraag waarom het zo'n goed idee is voor 'die mensen'.

Je kunt er geen antwoord op geven omdat het simpelweg een onhoudbaar standpunt is.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:39:24 #253
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564132
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, duh. Dat is de reden waarom ik vraag waarom het zo'n goed idee is voor 'die mensen'.

Je kunt er geen antwoord op geven omdat het simpelweg een onhoudbaar standpunt is.
Als je niet kunt lezen houdt het op, want ik heb nooit gezegd dat het zo'n goed idee is.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:40:44 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564150
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:39 schreef bascross het volgende:

[..]

Als je niet kunt lezen houdt het op, want ik heb nooit gezegd dat het zo'n goed idee is.
quote:

[..]

Ik zei dat een dictatuur momenteel het beste is voor de meeste mensen daar.
Pfff, wat vermoeiend zeg. Waarom niet gewoon toegeven dat je voor je beurt sprak? Zijn we een stuk sneller klaar.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:42:26 #255
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564165
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Pfff, wat vermoeiend zeg. Waarom niet gewoon toegeven dat je voor je beurt sprak? Zijn we een stuk sneller klaar.
Daar zie je toch nuance, Hans? Er staat namelijk duidelijk het beste voor de meeste mensen momenteel. Niet dat het zo'n goed idee is.

Je kan echt niet lezen he? _O-
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:44:20 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564196
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Daar zie je toch nuance, Hans? Er staat namelijk duidelijk het beste voor de meeste mensen momenteel. Niet dat het zo'n goed idee is.
Leg het verschil eens uit. Kom op, doe je best eens :).

Ben benieuwd met welke hersenkronkel je nu weer komt.

Oh en op de vraag waarom een dictatuur de beste optie is voor 'de meeste mensen' heb je ook nog geen enkel antwoord gegeven.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:45:31 #257
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_168564219
quote:
Dit inderdaad.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:47:50 #258
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564258
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:44 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Leg het verschil eens uit. Kom op, doe je best eens :).

Ben benieuwd met welke hersenkronkel je nu weer komt.

Oh en op de vraag waarom een dictatuur de beste optie is voor 'de meeste mensen' heb je ook nog geen enkel antwoord gegeven.
Het verschil is dat er voor het Midden-Oosten momenteel geen fatsoenlijk alternatief is, dat heb je zelf ook net aangegeven, omdat je geen andere oplossing hebt.

Misschien kunnen de mensen die massaal vluchten (en een paar jaar terug een stuk minder massaal) jou daar een antwoord op geven?
Bedankt Hans.
pi_168564302
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mensen verantwoordelijk houden voor daden die men niet heeft gepleegd is inderdaad onzin.

Maar het probleem is dat zodra het gaat over de motieven voor bepaalde daden er vanuit de islamitische kant alleen maar ontkenning en onderdrukking plaatsvindt. Dat is zeer kwalijk en daar moet absoluut tegenin gegaan worden.
Ik vind dat vanuit de moslimgemeenschap inderdaad ook best mag worden erkend dat de islam een rol speelt in het terrorisme. Maar de frase niet mijn islam vind ik bijvoorbeeld niet verkeerd.

Overigens, de eis dat alle moslims zich uit moeten spreken bij random geweld door moslims vind ik ook onzin. Die eis werkt ook weer alleen maar averechts, mensen schieten dan begrijpelijkerwijs in de verdediging. En zoals gezegd, dat doen wij ook niet als "de" westerse wereld weer eens dood en verderf aan het schoppen is ergens.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:50:37 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564306
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Het verschil is dat er voor het Midden-Oosten momenteel geen fatsoenlijk alternatief is, dat heb je zelf ook net aangegeven, omdat je geen andere oplossing hebt.
Die heb ik inderdaad niet. Maar andere mensen wel. Men is er druk mee bezig. Zie Tunesie, Egypte, ja ook Irak. Allemaal fragiele staten die voor hunzelf de beste oplossing proberen te vinden.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet net doe alsof ik het beter weet dan de mensen die er daadwerkelijk mee bezig zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:53:47 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564376
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik vind dat vanuit de moslimgemeenschap inderdaad ook best mag worden erkend dat de islam een rol speelt in het terrorisme. Maar de frase niet mijn islam vind ik bijvoorbeeld niet verkeerd.
Een compleet holle frase. Dat is juist precies het probleem, de religie moet minder belangrijk worden en niet meer. Je kunt niet verbondenheid claimen met moslimbroeders en vervolgens dan afstand doen van datgene dat men zogenaamd verbindt. Het is een oxymoron.

quote:
Overigens, de eis dat alle moslims zich uit moeten spreken bij random geweld door moslims vind ik ook onzin.
Daar is geen eis voor nodig, dat doet men toch wel. Wederom, als men nu claimt over dit voorval uit te moeten spreken dan moet men consequent zijn. Maar dat kan niet, want dan moet men erkennen dat islamitisch terrorisme bestaat en die stap weigert men te nemen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:55:06 #262
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564395
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die heb ik inderdaad niet. Maar andere mensen wel. Men is er druk mee bezig. Zie Tunesie, Egypte, ja ook Irak. Allemaal fragiele staten die voor hunzelf de beste oplossing proberen te vinden.

Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet net doe alsof ik het beter weet dan de mensen die er daadwerkelijk mee bezig zijn.
Egypte, een baken van rust nadat de ''democratisch'' verkozen moslimbroeders werden afgezet door het leger en waar nu weer iemand van het leger de macht heeft door de verkiezingen met 97% van de stemmen te winnen.
Bedankt Hans.
pi_168564397
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:56:09 #264
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564426
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:55 schreef bascross het volgende:

[..]

Egypte, een baken van rust nadat de ''democratisch'' verkozen moslimbroeders werden afgezet door het leger en waar nu weer iemand van het leger de macht heeft door de verkiezingen met 97% van de stemmen te winnen.
Ja, en? Ga je nog een punt maken?

Of de vraag beantwoorden? Nee he?
pi_168564452
quote:
Daar spelen ze vast zelf ook een rol in. Ook denk ik dat meespeelt dat de groepen die jij noemt veel en veel kleiner zijn, in absolute zin sowieso minder problemen veroorzaken, en daardoor niet gestigmatiseerd worden. Vergeet niet dat dat met Molukkers bijvoorbeeld in het verleden zeker anders was. Surinamers en Antillianen idem dito.

Jij gooit het op geloof. Als ik de cijfers moet geloven, dan zijn er twee groepen oververtegenwoordigd in de criminaliteit als je corrigeert voor sociaaleconomische afkomst: Marokkanen en Antillianen. Moslims en Christenen. Sorry, maar op basis van die gegevens durf ik niet de conclusie te trekken dat het allemaal aan de islam ligt.
Ik denk niet dat ze er "een rol" in spelen, maar een allesbepalende rol. We zien niet alleen een oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers, we zien ook dat ouders tekortschieten in de opvoeding van hun kinderen. We zien scholen die de Holocaust niet meer onderwijzen, noem maar op. We zien dat kinderen van jongs af aan worden gendoctrineerd met een ideologie die in elk opzicht anti-westers is.

En ja, wat je zegt over Antillianen klopt, maar die groep kruipt veel minder nadrukkelijk in de slachtofferrol. Turken zijn trouwens ook oververtegenwoordigd, al ligt het cijfer wel beduidend lager dan bij Marokkanen Antillianen.

quote:
Ik hoor ze wel, om me heen, in de moskee tegenover mijn huis (uiteraard wel het riedeltje: IS, verschrikkelijk, maar dat is niet de "ware islam"), op tv bij Halve Maan, en natuurlijk Ali B :P. En ik hoor inderdaad ook moslims die het te veel goed praten. Waarschijnlijk zijn we beiden een gekleurd beeld, maar ik denk dat jij een minder compleet en genuanceerd beeld hebt gecreerd dan ik :).
Die riedeltjes hoor ik ook weleens. Vooral de opmerking "dat is niet de ware islam" of "dat heeft niks met de islam te maken" vind ik doodvermoeiend. Over eigen definities stellen gesproken, zou ik tegen Aloulu willen zeggen. Vormen van religieus-genspireerd geweld, gepleegd door moslims, worden doodleuk van tafel geveegd met het argument "dat heeft niks met de islam te maken".

En recent kwamen beelden naar buiten die met een verborgen camera waren gefilmd in een Deense moskee, nota bene door de VARA uitgezonden. Naar buiten toe was het n en al redelijkheid en vriendelijkheid, maar in de moskee klonken walgelijke haatpreken. Ik vraag me dan af hoe de vlag er in Nederland bijhangt, wat dat betreft. Zeker als we al gewoon weten dat tal van haatpredikers probleemloos dit land binnenkomen en moskeen bezoeken.

quote:
Maar laten we het omdraaien. Wat zou jij ervan vinden als je constant werd aangekeken op de oorlog in Irak en Afghanistan, en in mindere mate Syri. (...)
Bizar, om twee redenen. Ten eerste hang ik geen ideologie of religie die dergelijke oorlogen rechtvaardigt of die verspreiding van de eigen ideologie, desnoods met behulp van geweld, predikt. Ten tweede zien we iets te vaak dat dergelijke landen moord en brand schreeuwen dat de wereld niks doet als daar een oorlog uitbreekt. Het westen kan in zulke situaties nooit iets goed doen. Grijpen we niet in, dan zijn we de boeman omdat we niks doen. Grijpen we wl in, dan hadden we ons er niet mee mogen boeien.

Wat Saoedi-Arabi betreft, heb ik de westerse hypocrisie al keer op keer aan de kaak gesteld. Het is te bespottelijk voor woorden dat we deze barbaarse schurkenstaat, met straffen zo erg als in IS-gebied, zien als onze bondgenoot. Dat terwijl dit alles op alles zet om de radicale islam verder te verspreiden in Europa.

quote:
Het ironische is dat in de jaren dat Nederland tolerant was, het veel beter ging. Wat heeft 15 jaar Fortuyn en Wilders ons nou gebracht. Niks, nul, nada. Actie en reactie. Natuurlijk heeft de haat die door extreemrechts gezaaid wordt een uitwerking op hoe moslims over ons denken. Natuurlijk ontstaat daardoor meer haat richting ons. Wat voor meer frictie zorgt. Wat voor meer segregatie zorgt, nog meer achterstand op de arbeidsmarkt, meer criminalisering, meer stokken om mee te slaan voor Wilders cum sui, en het hele circus begint van voor af aan. Een vicieuze cirkel noemt men dat.
Het ging helemaal niet beter. Problemen konden ontstaan en groeien, er werd over gezwegen. De dingen die Hans Janmaat in de jaren 80 en 90 zei, werden toen als heel extreem gezien. De man werd verketterd en gedemoniseerd. Het is bizar en pijnlijk om 25-30 jaar later te moeten vaststellen in hoeveel opzichten hij gewoon gelijk had... (Ik zeg er met klem bij dat ik niet zijn racistische uitlatingen verdedig of goedpraat, maar gewoon zijn kijk op de totale kwestie als zodanig).

Het is echt niet zo dat problemen pas zijn ontstaan nadat Bolkestein en Fortuyn dingen gingen roepen. Ook is het niet zo dat die politici zomaar voor de aardigheid eens wat dingen zijn gaan roepen. Hier vind je een criminaliteitsrapport uit 2000, gebaseerd op cijfers uit 1998 - dus ruim voor de opkomst van Pim Fortuyn: https://www.cbs.nl/NR/rdo(...)/0/criminaliteit.pdf
Op pagina 75 kun je lezen dat Marokkanen ook toen al factor 5 oververtegenwoordigd waren.

Ik herinner me trouwens ook nog dat filmpje van Fortuyn dat met een verborgen camera was gemaakt. Je ziet hem daar woest tekeergaan over het feit dat hij als homo door moslims wordt gezien als iets dat lager dan een varken is. Daar ging het nooit over in het publieke debat. Toen niet en nu nog steeds eigenlijk niet.

In veel te veel opzichten hebben we decennialang weggekeken en de boel op z'n beloop gelaten. Geen eisen gesteld aan inburgering en beheersing van de Nederlandse taal. Niet ingegrepen toen we zagen dat Marokkaanse ouders hun kinderen slecht opvoeden. En jonge crimineeltjes niet adequaat bestraft, zodat ze konden uitgroeien tot volleerde beroepscriminelen. Voeg daarbij nog de vreugdedansjes in diverse Nederlandse straten op 11 september 2001....

Ik weiger pertinent om de schuld van de problemen in de schoenen te schuiven van degenen die de problemen benoemen.

quote:
Vandaar ook mijn betoog dat een positieve en constructieve houding richting die groepen beter werkt (of minder slecht, zo je wil). Daarin volg ik Beatrice de Graaf, die heeft aangetoond dat de keiharde aanpak in Frankrijk averechts heeft gewerkt, veel en veel slechter dan het beruchte thee drinken van Job Cohen.

En natuurlijk (dat moet je erbij zeggen anders ben je een walgelijk politiek correcte gutmensch) zijn er veel problemen ontstaan die vooral de Marokkaanse gemeenschap ook zichzelf zou moeten aantrekken. Daar is ook binnen die gemeenschap niet adequaat op gereageerd. Nogmaals, de fout ligt bij beide kampen, maar de oplossing is niet om zeer negatief in groepen te gaan denken. Ik zie oprecht alleen maar scenario's die de huidige boel zouden verslechteren. Minder immigranten zou nog wel lukken, maar die mensen die hier nu al zijn gaan heus niet weg. Dat is totaal onrealistisch, en dat snappen jij, Rutte en Wilders ook best :).
Nee. De fout ligt bij mensen die wangedrag vertonen, die radicaliseren, die niet integreren, die bovenmatig crimineel zijn, noem maar op. Niet bij degenen die dat aanpakken.

Ik laat me, als inwoner van Nederland, door jou geen schuldgevoel aanpraten over het breed verspreide wangedrag van grote groepen Marokkanen in Nederland. Ik ben er NIET verantwoordelijk voor dat jochies van 13-14 jaar ernstige geweldsmisdrijven plegen, waaronder gewapende overvallen. Ik ben er ook NIET verantwoordelijk voor dat blanke meisjes op straat voor hoer worden uitgescholden of sissende geluiden krijgen te horen. Ik ben er ook NIET verantwoordelijk voor dat moslimjongeren ervoor kiezen om te radicaliseren en soms zelfs IS aan te hangen.

Theedrinken in Amsterdam heeft helemaal niet gewerkt. In de tijd dat Cohen theedronk, werd Theo van Gogh in de Amsterdamse straten afgeslacht door een moslimterrorist. Wat mogelijk wl heeft gewerkt in Amsterdam, is de harde aanpak van de Top 600. Daar is heel gericht beleid op gevoerd, tot hinderlijk volgen aan toe. Maar onderliggende oorzaken - slechte opvoeding, veel te lage straffen - zijn nog steeds niet aangepakt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 12:59:04 #266
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168564489
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
ja joh, waar worden wij massaal afgeslacht tegenwoordig?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168564557
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:18 schreef gelly het volgende:
Bijzonder dan dat islamitische landen toevluchtsoorden waren voor Joden tijden WO2. De eeuwenlange Jodenhaat in het westen, waar kwam dat precies vandaan? Je zou bijna denken dat het christendom inherent antisemitisch is.

Je hebt je eigen realiteit geschapen en die is best treurig te noemen.
Ik heb geen eigen realiteit geschapen. Ik heb namelijk met geen woord gesproken over de rol van moslimlanden in de Tweede Wereldoorlog. We hadden een discussie over athesme, waarbij jij WO2 even in de schoenen van athesten wilde schuiven. Dat beeld heb ik bestreden, onder andere door te wijzen op de warme banden tussen de nazi's en het Vaticaan.

Ik denk dat het anno 2017 wel meevalt met het antisemitisme binnen het christendom. Zou ook tamelijk bizar zijn als het er wl was, want het christendom en het jodendom hebben een gezamenlijke herkomst.

De jodenhaat van nu is ruimschoots binnen de islam aanwezig. Je hoort moslims - ook Nederlandse moslimjongeren - continu ageren tegen Joden. Ik vind het prachtig dat je mij dan wilt betichten van het scheppen van een "eigen realiteit", maar ik benoem hier gewoon feiten.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:04:19 #268
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168564600
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 12:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, en? Ga je nog een punt maken?

Of de vraag beantwoorden? Nee he?
Het punt is dat het gewoon een dictatuur is. Net als Assad met overgrote meerderheid steeds werd verkozen en de dienst uitmaakt met behulp van het leger.

De vraag moet je stellen aan de bewoners. Die zijn massaal gevlucht en een paar geleden deden ze dat niet. Zal wel komen omdat het toen zoveel erger was dan nu.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:05:43 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564629
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:04 schreef bascross het volgende:

[..]

Het punt is dat het gewoon een dictatuur is. Net als Assad met overgrote meerderheid steeds werd verkozen en de dienst uitmaakt met behulp van het leger.
Ja, dus? Syrie is een dictatuur, wat een nieuws.
quote:
De vraag moet je stellen aan de bewoners. Die zijn massaal gevlucht en een paar geleden deden ze dat niet. Zal wel komen omdat het toen zoveel erger was dan nu.
Ik vraag het aan jou. En keer op keer komt er geen antwoord.
pi_168564635
Voelen de moslims ook eens hoe wij ons Nederlanders al jaren voelen na 9/11 en tal van aanslagen in de wereld.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_168564767
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb geen eigen realiteit geschapen. Ik heb namelijk met geen woord gesproken over de rol van moslimlanden in de Tweede Wereldoorlog. We hadden een discussie over athesme, waarbij jij WO2 even in de schoenen van athesten wilde schuiven. Dat beeld heb ik bestreden, onder andere door te wijzen op de warme banden tussen de nazi's en het Vaticaan.
Nee, het Nazisme en Communisme zijn voorbeelden van regimes die zonder geloofsovertuiging miljoenen doden op hun geweten hebben. Jij wil daar steeds van maken dat ik doe alsof atheisme de drijfveer was. Hou daar eens mee op.

quote:
Ik denk dat het anno 2017 wel meevalt met het antisemitisme binnen het christendom. Zou ook tamelijk bizar zijn als het er wl was, want het christendom en het jodendom hebben een gezamenlijke herkomst.
Hmm, ik denk dat het een andere oorzaak heeft. De Holocaust wellicht. En dit laat wel weer zien hoe bizar weinig kennis je eigenlijk hebt over het onderwerp waarover je een mening denkt te moeten hebben. Bizar dat christenen een hekel aan Joden hadden, ja hoor.
quote:
De jodenhaat van nu is ruimschoots binnen de islam aanwezig. Je hoort moslims - ook Nederlandse moslimjongeren - continu ageren tegen Joden. Ik vind het prachtig dat je mij dan wilt betichten van het scheppen van een "eigen realiteit", maar ik benoem hier gewoon feiten.
Dus je vindt het bizar dat christenen een hekel aan Joden zouden hebben, op basis van hun gezamelijke geschiedenis, maar Moslims, dat zijn echte Jodenhaters. Waarom dat dan precies?

De Jodenhaat waar jij het over hebt is haat tegen de staat Israel. Er zijn tal van islamitische landen waar gewoon Joden wonen en waar ze hun religie kunnen uitoefenen. Je laat je leiden door wat de gemiddelde straathanger met islamitische achtergrond ergens van vindt, kennelijk omdat je dat wel goed uitkomt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:13:36 #272
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_168564826
Ik vond het ook vrij gruwelijk toen in de USA drie donkere medemensen een blanke man vastbonden, martelden en vernederden. Ik vind het vreselijk hoe aan de lopende band blanke mensen worden uitgemoord in Zuid-Afrika, hoe hele bevolkingsgroepen staan te juichen als er weer eens een blanke is gelyncht en zijn land en eigendommen zijn gestolen.

Dat betekent nog niet dat ik nu in angst leef dat ik zelf door de Black Panthers ontvoerd zal worden. :* Ik denk dat deze 'angstige' moslims zich ook niet zo aan moeten stellen, gezien de eigenlijk onvoorstelbaar lage frequentie van aanslagen uit rechts-extremistische hoek. Met alle shit die moslims in de Westerse wereld uitvreten vind ik het eigenlijk nog opvallend dat niet meer mensen op een gegeven moment hun shit verliezen en om zich heen gaan knallen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:14:14 #273
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168564846
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, het Nazisme en Communisme zijn voorbeelden van regimes die zonder geloofsovertuiging miljoenen doden op hun geweten hebben.
Dat is nogal een oversimplificatie. Totalitaire regimes zoals dat draaien juist voornamelijk op geloof. In plaats van geloof in een god is dat in een bepaalde persoon of de staat/partij.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:15:37 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168564876
statistiek en angst zijn een explosieve combi
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168564926
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is nogal een oversimplificatie. Totalitaire regimes zoals dat draaien juist voornamelijk op geloof. In plaats van geloof in een god is dat in een bepaalde persoon of de staat/partij.
Natuurlijk, lees religie i.p.v. geloof.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:34:06 #277
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168565307
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, dus? Syrie is een dictatuur, wat een nieuws.
Egypte, Hans. Ik trok de vergelijking met Syri.

quote:
Ik vraag het aan jou. En keer op keer komt er geen antwoord.
De vluchtelingenstroom is mijn antwoord. Die mensen zullen goede redenen hebben om toen wel te blijven en nu niet.
Bedankt Hans.
pi_168565351
quote:
Nee, het Nazisme en Communisme zijn voorbeelden van regimes die zonder geloofsovertuiging miljoenen doden op hun geweten hebben. Jij wil daar steeds van maken dat ik doe alsof atheisme de drijfveer was. Hou daar eens mee op.
Ik stipte aan dat 50,1 procent van de Nederlanders niet-gelovig is en jij kwam vervolgens met zaken als WO2 op de proppen. Maar het is fijn dat je onderkent dat athesme geen drijfveer was.

quote:
Hmm, ik denk dat het een andere oorzaak heeft. De Holocaust wellicht. En dit laat wel weer zien hoe bizar weinig kennis je eigenlijk hebt over het onderwerp waarover je een mening denkt te moeten hebben. Bizar dat christenen een hekel aan Joden hadden, ja hoor.
Als je beter leest, zie je dat ik praat over 2017 - over nu, dus. Idem voor de Jodenhaat onder moslims. Ik heb het niet over WO2, maar over het heden.

quote:
Dus je vindt het bizar dat christenen een hekel aan Joden zouden hebben, op basis van hun gezamelijke geschiedenis, maar Moslims, dat zijn echte Jodenhaters. Waarom dat dan precies?

De Jodenhaat waar jij het over hebt is haat tegen de staat Israel. Er zijn tal van islamitische landen waar gewoon Joden wonen en waar ze hun religie kunnen uitoefenen. Je laat je leiden door wat de gemiddelde straathanger met islamitische achtergrond ergens van vindt, kennelijk omdat je dat wel goed uitkomt.
Goede vraag; ik kan alleen vaststellen dat de Jodenhaat ruimschoots aanwezig is. Net als de homohaat, trouwens. Alweer zo'n pijnlijke overeenkomst met het nazisme.

De Jodenhaat waar ik het over heb, gaat veel verder dan alleen haat tegen de staat Isral. Dat jij deze realiteit niet onder ogen ziet, zegt eigenlijk alles wel. Dit topic gaat niet over hoe de situatie in moslimlanden is, maar het gaat over Nederland. Ik heb het dus ook over opvattingen die onder Nederlandse moslims (ruimschoots) aanwezig zijn. De Jodenhaat is zodanig dat steeds meer Joden zich hier niet veilig voelen.
pi_168565388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Egypte, Hans. Ik trok de vergelijking met Syri.

[..]

De vluchtelingenstroom is mijn antwoord. Die mensen zullen goede redenen hebben om toen wel te blijven en nu niet.
Die Assad had toch een beroerte of tumor in zn hersenpan. Hij was volgens het internet peiger gegaan, en/of hij had een operatie ondergaan van een Russisch/Syrisch medisch team.
pi_168565445
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:24 schreef Murdera het volgende:

[..]

Jij hebt in elk geval een hoop problemen, maar ga eerst maar je huiswerk doen, als dat af is en je hebt nog tijd over dan kunnen we even praten. :*
Hahaha dat dacht ik.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:39:44 #281
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168565453
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:34 schreef bascross het volgende:

[..]

Een burgeroorlog. In een dictatuur. Die nog steeds gaande is.
pi_168565454
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:39 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hahaha dat dacht ik.
Is je huiswerk af?
pi_168565477
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:06 schreef epicbeardman het volgende:
Voelen de moslims ook eens hoe wij ons Nederlanders al jaren voelen na 9/11 en tal van aanslagen in de wereld.
Maak je niet druk, we hebben het hier niet eens een fractie van hoe het in Irak, Afghanistan, Syri, Jemen, Libi, Egypte, Mali ging en gaat.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:41:34 #284
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168565493
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een burgeroorlog. In een dictatuur. Die nog steeds gaande is.
Goed gezien.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:42:16 #285
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168565511
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:41 schreef loni55 het volgende:

[..]

Maak je niet druk, we hebben het hier niet eens een fractie van hoe het in Irak, Afghanistan, Syri, Jemen, Libi, Egypte, Mali ging en gaat.
Bizar wat die moslims elkaar aan doen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:45:04 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168565575
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:41 schreef bascross het volgende:

[..]

Goed gezien.
Misschien is een dictatuur dan niet de beste optie?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:47:44 #287
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168565642
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Misschien is een dictatuur dan niet de beste optie?
Je kan ook concluderen dat een burgeroorlog niet de beste optie is. Hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:49:07 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168565670
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:47 schreef bascross het volgende:

[..]

Je kan ook concluderen dat een burgeroorlog niet de beste optie is. Hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt.
Of misschien gewoon allebei. Leuk geprobeerd, maar valse dilemma's doe ik niet aan. Overigens, waar denk je dat die burgeroorlog vandaan komt? Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met de staatsvorm?
pi_168565713
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Is je huiswerk af?
Het is ok. Ik snap het wel. Waarom zelf nadenken terwijl je gewoon iemand kan nadoen.
pi_168565742
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Bizar wat die moslims elkaar aan doen.
Hihaho.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:55:28 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_168565791
quote:
Bang zijn na een aanslagje ergens aan de andere kant van de wereld en zo'n reactie geven.
Drama queens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_168565797
De oplossing voor het midden oosten is simpel; het zijn als 2 vechtende kinderen, die haal je uit elkaar en geef je een eigen ruimte. Dan ga je met elkaar praten wat ze willen en dan geef je ze dat.

Wat averechts werkt is mee gaan vechten. Of de baas over ze gaan spelen en regels opleggen zonder tegenprestatie.

Dus moeten we tenten en eten gooien ipv bommen, beiden kosten geld. Territoria verdelen onder de leiders en ze dan helpen met heropbouwen.

Hebben ze dat dan verdiend, moet elk land iedere inwoner dan maar gewoon toegeven aan geweld, geeft dat dan het beeld dat geweld beloond wordt? Waarom willen andere landen er zich dan mee bemoeien, wat is hun beloning? Weten we na eeuwen nog niet dat geweld alleen maar meer geweld oplevert, hebben wij dan nog niet de juiste woorden bedacht om geweld minder te maken, hebben wij computers waarmee we onze onzin sneller kunnen verspreiden of doet het er iets toe?

Dus eerlijk alles delen met elkaar. Te beginnen met de rijkste mensen die dan maar delen van hun geld moeten afstaan en zorgen dat alle mensen van de wereld genoeg hebben zodat zij niet boos worden, of we gaan telkens met zijn allen onder.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:56:47 #293
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168565822
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of misschien gewoon allebei. Leuk geprobeerd, maar valse dilemma's doe ik niet aan. Overigens, waar denk je dat die burgeroorlog vandaan komt? Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met de staatsvorm?
Ik sluit het niet uit. Misschien kunnen ze een vredige democratie proberen? Zal vast gaan lukken.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 13:58:04 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168565853
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:56 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik sluit het niet uit. Misschien kunnen ze een vredige democratie proberen? Zal vast gaan lukken.
Volgens jou is dat schijnbaar niet mogelijk. Ik heb nog steeds geen antwoord gezien waarom.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:01:35 #295
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168565929
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens jou is dat schijnbaar niet mogelijk. Ik heb nog steeds geen antwoord gezien waarom.
Ik mag hopen dat het ooit wel mogelijk is. Misschien als ze die achterlijke religie vaarwel hebben gezegd.
Bedankt Hans.
pi_168565967
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 13:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

Het is ok. Ik snap het wel. Waarom zelf nadenken terwijl je gewoon iemand kan nadoen.
Nadoen? :')

Goed, stel je vraag nog maar eens, wat was het? Wat het probleem met moslims is ofzo?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:05:03 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168565992
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:01 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het ooit wel mogelijk is. Misschien als ze die achterlijke religie vaarwel hebben gezegd.
Ah, het ligt dus aan de islam? Zeg dat dan meteen.
pi_168565994
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nadoen? :')

Goed, stel je vraag nog maar eens, wat was het? Wat het probleem met moslims is ofzo?
Nadoen, napraten...kies maar.
pi_168566021
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:05 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nadoen, napraten...kies maar.
Ik weet niet waar je het over hebt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:07:57 #300
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168566043
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 14:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah, het ligt dus aan de islam? Zeg dat dan meteen.
Ik vermoed dat het n van de oorzaken is en misschien zelfs de enige, maar goed jij bent de expert wat betreft die regio, dus zeg jij het maar.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 14:08:12 #301
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_168566053
Ik verbaas me al jaren over hoe weinig westerlingen 'terugdoen' qua aanslagen op moslims... Hoeveel zou het staan tussen de Westerling en de Moslim qua aanslagen? 5 tegen 1000 of zo?
Je kunt niet verwachten dat er onder je gelederen zo veel tyfus zit dat aanslagen pleegt, er een keer mensen op staan die het terug doen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')