Dat ze wel wat meer mogen geven over mensen buiten hun ''kring''.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:29 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Het is logisch dat ze niet bang zijn als het niet gericht is richting hun toch? Wat is je punt precies?
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Libië en Irak doen het nu beter ????
Omdat het alternatief tot nu toe geen doorslaand succes is.. Nogmaals, wat is jouw oplossing? Je doet het voorkomen alsof je erg veel kennis van de regio hebt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja en ik vraag waarom. Je hebt tot nu toe geen antwoord gegeven.
Wat is 'het alternatief'?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef bascross het volgende:
[..]
Omdat het alternatief tot nu toe geen doorslaand succes is..
Vertel eens, wanneer had Irak een regering die niet op basis van goedkeuring door de V.S. aan de macht was?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef bascross het volgende:
[..]
Omdat het alternatief tot nu toe geen doorslaand succes is.. Nogmaals, wat is jouw oplossing? Je doet het voorkomen alsof je erg veel kennis van de regio hebt.
Weg en ontslagen.quote:
Ik geloof niet dat ik pleitte voor de inrichting van een samenleving op basis van mijn denkbeelden. Een samenleving waarin religie een privézaak is, lijkt me per definitie beter dan een samenleving waarin religie te pas en te onpas aan mensen wordt opgedrongen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:17 schreef gelly het volgende:
In plaatst daarvan op basis van je eigen kortzichtige en beperkte denkvermorgen. Hoeveel beter wordt het daarvan?
Nou dat hebben wij ook niet. Wim-Lex maar als dictator aanstellen dan?quote:
Nee, maar je bent juist een goed voorbeeld dat religie helemaal geen grond voor kortzichtigheid of een beperkt denkkader hoeft te zijn. Dus hoe wordt alles zonder religie precies beter? Ik wil anders ook wel de 2 grootste massaslachtingen van de vorige eeuw gebruiken als voorbeeld, waar religie geen rol speelde. Of beter; geen oorzaak was.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik pleitte voor de inrichting van een samenleving op basis van mijn denkbeelden.
Een hele grote rol zelfs.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik wil anders ook wel de 2 grootste massaslachtingen van de vorige eeuw gebruiken als voorbeeld, waar religie geen rol speelde. Of beter; geen oorzaak was.
Dan moet je het anders formuleren. Maar het klopt niet wat je zegt, ik ken genoeg moslims die mee leefden met de joden tijdens de aanslag op joodse museum in Brussel. En nu heb je dit:quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:31 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat ze wel wat meer mogen geven over mensen buiten hun ''kring''.
Maar ben je dan met mij eens dat haat van beide kanten slecht en contraproductief is? Het enige wat wij kunnen doen is zelf geen hatelijke berichten op social media zetten. De rest ligt buiten onze macht.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
En wij worden niet alom gehaat door moslims? Of kunnen we in dat geval wel enige nuance aanbrengen?
Dat lijkt mij een goed plan.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou dat hebben wij ook niet. Wim-Lex maar als dictator aanstellen dan?
Ik heb geen oplossing, heb ook nergens geïmpliceerd dat ik die heb. De oplossing bestaat ook niet, daar is de regio veel te complex voor. Dus iemand die zegt 'de oplossing is dit' zonder verder onderbouwing valt niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Nu blijft de vraag staan: wat is jouw oplossing voor die regio? Ik heb het nog niet gehoord, terwijl je laat doorschemeren dat je een kenner bent.
Nee nee, jij stelt dat moslims alom gehaat worden door de inwoners van de westerse samenleving. Ik vraag nu aan jou, worden wij niet alom gehaat door moslims, je draait een beetje om mijn vraag heen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar ben je dan met mij eens dat haat van beide kanten slecht en contraproductief is? Het enige wat wij kunnen doen is zelf geen hatelijke berichten op social media zetten. De rest ligt buiten onze macht.
Met zijn allen Kumbaya my lord bij het kampvuur zingen is de oplossing. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar ben je dan met mij eens dat haat van beide kanten slecht en contraproductief is? Het enige wat wij kunnen doen is zelf geen hatelijke berichten op social media zetten. De rest ligt buiten onze macht.
1. Ja, ik wil ontkennen dat een varkenskop per definitie een bedreiging is. Dat het smakeloos en sneu is, staat buiten kijf. Maar een varkenskop neerleggen / ophangen wordt pas een bedreiging als er een concrete bedreiging mee gepaard gaat.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:28 schreef Aloulu het volgende:
1. Varkenskop is duidelijk bedreiging. Of wil je dat ontkennen?
2. Typisch dat je enkel hierop ingaat, alsof het gros om Varkenskoppen gaat. Het is nu al duidelijk dat je vooringenomen de bron afzwakt, eerst joop en nu trouw. En dan een enkel feit als Varkenskop benoemt om het af te zwakken.
Meerdere incidenten en dubieuze connecties van UvA-onderzoekers. Die Ineke van der Valk heeft allerlei connecties in extreem-linkse kringen, de andere dame die ik noemde betuigt zelfs openlijk sympathie voor IS.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:28 schreef Aloulu het volgende:
1 incident. Niet herhaaldelijk. Dat onderzoek heeft helemaal niets met dit te maken. De onderzoeksmethoden komen terug en criteria. Dat jij en varkenskop niet als dreigement ziet is wat anders. Jij haalt je eigen criteria en definities aan blijkbaar. Daarnaast ben je selectief om enkel dat voorbeeld eruit te pikken. Want vele andere voorbeelden passen niet in je straatje. Net zoals vanaf het begin duidelijk was dat het hele onderzoek en vooral resultaten niet in je straat past.
Ik ontken de 174 incidenten niet. Ik stel dat de feiten worden aangedikt en opgeklopt. Dat is wat anders dan ontkennen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:28 schreef Aloulu het volgende:
Het gaat hier om feiten. Dat jij de resultaten wilt ontkennen omdat ze niet in je straatje passen is typerend. Het moet en zal niet waar zijn haha. Eerst de bron wegwuiven, dan halen we trouw aan voor meneer. Dan de uitvoerende onderzoeker wegwuiven, omdat ze het voor de UvA doet en 1 andere onderzoeker voor de UvA zelf jihadist-sympathisante was....en vervolgens een futiliteit in het onderzoeksresultaat benoemen om te zeggen: "dit is geen geweld!". Nee, pipo, ik had over geweld, (komma), bedreigingen mbt angst van sommige moslims in NL en waar die vandaan komt. Dan is die 40% heel relevant en de Blonde Leider.
De oplossing komt vanzelf als de olie op is, want inmenging van het Westen in het midden-Oosten is de grootste oorzaak van de ellende daar. Al een eeuw. Maar goed, tegen die tijd hebben de gevolgen van global warming zo'n impact dat men wel genoodzaakt is naar het noorden te emigreren. Gelukkig dat we nu in de VS een president hebben die dat serieus neemt. Oh wacht.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:44 schreef bascross het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een goed plan.
Nu blijft de vraag staan: wat is jouw oplossing voor die regio? Ik heb het nog niet gehoord, terwijl je laat doorschemeren dat je een kenner bent.
Mooi voorbeeld van iemand die we totaal niet serieus hoeven te nemen in ieder geval.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:47 schreef gelly het volgende:
[..]
De oplossing komt vanzelf als de olie op is, want inmenging van het Westen in het midden-Oosten is de grootste oorzaak van de ellende daar. Al een eeuw. Maar goed, tegen die tijd hebben de gevolgen van global warming zo'n impact dat men wel genoodzaakt is naar het noorden te emigreren. Gelukkig dat we nu in de VS een president hebben die dat serieus neemt. Oh wacht.
Mooi zijn we het daar over eens. Blijft over een dictatuur die voor enige stabiliteit zorgt, maar voor een deel van de mensen erg kut is. Scheelt ons in ieder geval een hoop ellende en we leven in Europa, niet in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb geen oplossing, heb ook nergens geïmpliceerd dat ik die heb. De oplossing bestaat ook niet, daar is de regio veel te complex voor. Dus iemand die zegt 'de oplossing is dit' zonder verder onderbouwing valt niet serieus te nemen.
Dat is nog nooit voorgekomen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:49 schreef bascross het volgende:
[..]
Blijft over een dictatuur die voor enige stabiliteit zorgt
Doe wat je niet laten kunt. Zolang je maar beseft dat atheïsme als zodanig geen drijfveer was. Dat er naast religieus geweld ook andere verwerpelijke ideologieën zijn die dood en verderf hebben gezaaid, maakt het atheïsme daar nog niet medeplichtig aan.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:38 schreef gelly het volgende:
Nee, maar je bent juist een goed voorbeeld dat religie helemaal geen grond voor kortzichtigheid of een beperkt denkkader hoeft te zijn. Dus hoe wordt alles zonder religie precies beter? Ik wil anders ook wel de 2 grootste massaslachtingen van de vorige eeuw gebruiken als voorbeeld, waar religie geen rol speelde. Of beter; geen oorzaak was.
Je wil illegaal bezig zijn en mensen doen geloven dat je ergens in kunt breken, inbreken mag nu eenmaal niet. Dus je wil met geweld je gelijk behalen. Wat vind je daar nu zelf van? Nog los van het feit dat het geschreven posts betreft, je vind het vast jammer dat dit online is en je niet iemand kan onderbreken door te schreeuwen. Je kan caps gebruiken maar dan zal men vanzelf wel zien waar je door gedreven wordt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mag ik even inbreken in je betoog? Je zit namelijk de grootst mogelijke onzin te verkondigen.
Atheisten kunnen niet hun macht verkrijgen zonder religie.quote:Het merendeel van de Nederlanders, namelijk 50,1 procent, is überhaupt niet gelovig. Actuele cijfers, persbericht CBS, 22 december 2016: https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)rkelijk-of-religieus
Aangezien er in Nederland ook andere religies voorkomen (4,9 procent islam en kleinere religies zoals het hindoeïsme), komen de christenen - dus zij die Jezus als baas zien - niet verder dan een kleine 40 procent.
Als atheïst kan ik dat alleen maar toejuichen, trouwens. Kunnen we eindelijk eens een samenleving gaan inrichten die niet door religie wordt bepaald of gedomineerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |