Als je niet steeds selectief zou quoten had je kunnen zien dat ik al gebruik heb gemaakt van nuance in mijn posts. Bijvoorbeeld door aan te geven dat een dictatuur ook niet de beste bestuursvorm is en dat martelen/doodschieten van (politieke) tegenstanders erg vervelend is voor een deel van de mensen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is de enige juiste positie, inderdaad. Dat heet nuance, ooit van gehoord?
Bovendien ben ik er niet zo van om andere mensen te vertellen wat het beste voor hun is.
Ja, duh. Dat is de reden waarom ik vraag waarom het zo'n goed idee is voor 'die mensen'.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:36 schreef bascross het volgende:
[..]
Als je niet steeds selectief zou quoten had je kunnen zien dat ik al gebruik heb gemaakt van nuance in mijn posts. Bijvoorbeeld door aan te geven dat een dictatuur ook niet de beste bestuursvorm is en dat martelen/doodschieten van (politieke) tegenstanders erg vervelend is voor een deel van de mensen.
Als je niet kunt lezen houdt het op, want ik heb nooit gezegd dat het zo'n goed idee is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, duh. Dat is de reden waarom ik vraag waarom het zo'n goed idee is voor 'die mensen'.
Je kunt er geen antwoord op geven omdat het simpelweg een onhoudbaar standpunt is.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:39 schreef bascross het volgende:
[..]
Als je niet kunt lezen houdt het op, want ik heb nooit gezegd dat het zo'n goed idee is.
Pfff, wat vermoeiend zeg. Waarom niet gewoon toegeven dat je voor je beurt sprak? Zijn we een stuk sneller klaar.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:27 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zei dat een dictatuur momenteel het beste is voor de meeste mensen daar.
Daar zie je toch nuance, Hans? Er staat namelijk duidelijk het beste voor de meeste mensen momenteel. Niet dat het zo'n goed idee is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Pfff, wat vermoeiend zeg. Waarom niet gewoon toegeven dat je voor je beurt sprak? Zijn we een stuk sneller klaar.
Leg het verschil eens uit. Kom op, doe je best eensquote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Daar zie je toch nuance, Hans? Er staat namelijk duidelijk het beste voor de meeste mensen momenteel. Niet dat het zo'n goed idee is.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mooi zo, dan voelen zij wat wij voelen. Overigens erg overdreven van ze aangezien het juist zij zijn die massaal ons afslachten.
Het verschil is dat er voor het Midden-Oosten momenteel geen fatsoenlijk alternatief is, dat heb je zelf ook net aangegeven, omdat je geen andere oplossing hebt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leg het verschil eens uit. Kom op, doe je best eens.
Ben benieuwd met welke hersenkronkel je nu weer komt.
Oh en op de vraag waarom een dictatuur de beste optie is voor 'de meeste mensen' heb je ook nog geen enkel antwoord gegeven.
Ik vind dat vanuit de moslimgemeenschap inderdaad ook best mag worden erkend dat de islam een rol speelt in het terrorisme. Maar de frase niet mijn islam vind ik bijvoorbeeld niet verkeerd.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen verantwoordelijk houden voor daden die men niet heeft gepleegd is inderdaad onzin.
Maar het probleem is dat zodra het gaat over de motieven voor bepaalde daden er vanuit de islamitische kant alleen maar ontkenning en onderdrukking plaatsvindt. Dat is zeer kwalijk en daar moet absoluut tegenin gegaan worden.
Die heb ik inderdaad niet. Maar andere mensen wel. Men is er druk mee bezig. Zie Tunesie, Egypte, ja ook Irak. Allemaal fragiele staten die voor hunzelf de beste oplossing proberen te vinden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Het verschil is dat er voor het Midden-Oosten momenteel geen fatsoenlijk alternatief is, dat heb je zelf ook net aangegeven, omdat je geen andere oplossing hebt.
Een compleet holle frase. Dat is juist precies het probleem, de religie moet minder belangrijk worden en niet meer. Je kunt niet verbondenheid claimen met moslimbroeders en vervolgens dan afstand doen van datgene dat men zogenaamd verbindt. Het is een oxymoron.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind dat vanuit de moslimgemeenschap inderdaad ook best mag worden erkend dat de islam een rol speelt in het terrorisme. Maar de frase niet mijn islam vind ik bijvoorbeeld niet verkeerd.
Daar is geen eis voor nodig, dat doet men toch wel. Wederom, als men nu claimt over dit voorval uit te moeten spreken dan moet men consequent zijn. Maar dat kan niet, want dan moet men erkennen dat islamitisch terrorisme bestaat en die stap weigert men te nemen.quote:Overigens, de eis dat alle moslims zich uit moeten spreken bij random geweld door moslims vind ik ook onzin.
Egypte, een baken van rust nadat de ''democratisch'' verkozen moslimbroeders werden afgezet door het leger en waar nu weer iemand van het leger de macht heeft door de verkiezingen met 97% van de stemmen te winnen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad niet. Maar andere mensen wel. Men is er druk mee bezig. Zie Tunesie, Egypte, ja ook Irak. Allemaal fragiele staten die voor hunzelf de beste oplossing proberen te vinden.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik niet net doe alsof ik het beter weet dan de mensen die er daadwerkelijk mee bezig zijn.
Ja, en? Ga je nog een punt maken?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:55 schreef bascross het volgende:
[..]
Egypte, een baken van rust nadat de ''democratisch'' verkozen moslimbroeders werden afgezet door het leger en waar nu weer iemand van het leger de macht heeft door de verkiezingen met 97% van de stemmen te winnen.
Ik denk niet dat ze er "een rol" in spelen, maar een allesbepalende rol. We zien niet alleen een oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers, we zien ook dat ouders tekortschieten in de opvoeding van hun kinderen. We zien scholen die de Holocaust niet meer onderwijzen, noem maar op. We zien dat kinderen van jongs af aan worden geïndoctrineerd met een ideologie die in elk opzicht anti-westers is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Daar spelen ze vast zelf ook een rol in. Ook denk ik dat meespeelt dat de groepen die jij noemt veel en veel kleiner zijn, in absolute zin sowieso minder problemen veroorzaken, en daardoor niet gestigmatiseerd worden. Vergeet niet dat dat met Molukkers bijvoorbeeld in het verleden zeker anders was. Surinamers en Antillianen idem dito.
Jij gooit het op geloof. Als ik de cijfers moet geloven, dan zijn er twee groepen oververtegenwoordigd in de criminaliteit als je corrigeert voor sociaaleconomische afkomst: Marokkanen en Antillianen. Moslims en Christenen. Sorry, maar op basis van die gegevens durf ik niet de conclusie te trekken dat het allemaal aan de islam ligt.
Die riedeltjes hoor ik ook weleens. Vooral de opmerking "dat is niet de ware islam" of "dat heeft niks met de islam te maken" vind ik doodvermoeiend. Over eigen definities stellen gesproken, zou ik tegen Aloulu willen zeggen. Vormen van religieus-geïnspireerd geweld, gepleegd door moslims, worden doodleuk van tafel geveegd met het argument "dat heeft niks met de islam te maken".quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik hoor ze wel, om me heen, in de moskee tegenover mijn huis (uiteraard wel het riedeltje: IS, verschrikkelijk, maar dat is niet de "ware islam"), op tv bij Halve Maan, en natuurlijk Ali B. En ik hoor inderdaad ook moslims die het te veel goed praten. Waarschijnlijk zijn we beiden een gekleurd beeld, maar ik denk dat jij een minder compleet en genuanceerd beeld hebt gecreëerd dan ik
.
Bizar, om twee redenen. Ten eerste hang ik geen ideologie of religie die dergelijke oorlogen rechtvaardigt of die verspreiding van de eigen ideologie, desnoods met behulp van geweld, predikt. Ten tweede zien we iets te vaak dat dergelijke landen moord en brand schreeuwen dat de wereld niks doet als daar een oorlog uitbreekt. Het westen kan in zulke situaties nooit iets goed doen. Grijpen we niet in, dan zijn we de boeman omdat we niks doen. Grijpen we wél in, dan hadden we ons er niet mee mogen boeien.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar laten we het omdraaien. Wat zou jij ervan vinden als je constant werd aangekeken op de oorlog in Irak en Afghanistan, en in mindere mate Syrië. (...)
Het ging helemaal niet beter. Problemen konden ontstaan en groeien, er werd over gezwegen. De dingen die Hans Janmaat in de jaren 80 en 90 zei, werden toen als heel extreem gezien. De man werd verketterd en gedemoniseerd. Het is bizar en pijnlijk om 25-30 jaar later te moeten vaststellen in hoeveel opzichten hij gewoon gelijk had... (Ik zeg er met klem bij dat ik niet zijn racistische uitlatingen verdedig of goedpraat, maar gewoon zijn kijk op de totale kwestie als zodanig).quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het ironische is dat in de jaren dat Nederland tolerant was, het veel beter ging. Wat heeft 15 jaar Fortuyn en Wilders ons nou gebracht. Niks, nul, nada. Actie en reactie. Natuurlijk heeft de haat die door extreemrechts gezaaid wordt een uitwerking op hoe moslims over ons denken. Natuurlijk ontstaat daardoor meer haat richting ons. Wat voor meer frictie zorgt. Wat voor meer segregatie zorgt, nog meer achterstand op de arbeidsmarkt, meer criminalisering, meer stokken om mee te slaan voor Wilders cum sui, en het hele circus begint van voor af aan. Een vicieuze cirkel noemt men dat.
Nee. De fout ligt bij mensen die wangedrag vertonen, die radicaliseren, die niet integreren, die bovenmatig crimineel zijn, noem maar op. Niet bij degenen die dat aanpakken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vandaar ook mijn betoog dat een positieve en constructieve houding richting die groepen beter werkt (of minder slecht, zo je wil). Daarin volg ik Beatrice de Graaf, die heeft aangetoond dat de keiharde aanpak in Frankrijk averechts heeft gewerkt, veel en veel slechter dan het beruchte thee drinken van Job Cohen.
En natuurlijk (dat moet je erbij zeggen anders ben je een walgelijk politiek correcte gutmensch) zijn er veel problemen ontstaan die vooral de Marokkaanse gemeenschap ook zichzelf zou moeten aantrekken. Daar is ook binnen die gemeenschap niet adequaat op gereageerd. Nogmaals, de fout ligt bij beide kampen, maar de oplossing is niet om zeer negatief in groepen te gaan denken. Ik zie oprecht alleen maar scenario's die de huidige boel zouden verslechteren. Minder immigranten zou nog wel lukken, maar die mensen die hier nu al zijn gaan heus niet weg. Dat is totaal onrealistisch, en dat snappen jij, Rutte en Wilders ook best.
ja joh, waar worden wij massaal afgeslacht tegenwoordig?quote:
Ik heb geen eigen realiteit geschapen. Ik heb namelijk met geen woord gesproken over de rol van moslimlanden in de Tweede Wereldoorlog. We hadden een discussie over atheïsme, waarbij jij WO2 even in de schoenen van atheïsten wilde schuiven. Dat beeld heb ik bestreden, onder andere door te wijzen op de warme banden tussen de nazi's en het Vaticaan.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:18 schreef gelly het volgende:
Bijzonder dan dat islamitische landen toevluchtsoorden waren voor Joden tijden WO2. De eeuwenlange Jodenhaat in het westen, waar kwam dat precies vandaan? Je zou bijna denken dat het christendom inherent antisemitisch is.
Je hebt je eigen realiteit geschapen en die is best treurig te noemen.
Het punt is dat het gewoon een dictatuur is. Net als Assad met overgrote meerderheid steeds werd verkozen en de dienst uitmaakt met behulp van het leger.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 12:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, en? Ga je nog een punt maken?
Of de vraag beantwoorden? Nee he?
Ja, dus? Syrie is een dictatuur, wat een nieuws.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:04 schreef bascross het volgende:
[..]
Het punt is dat het gewoon een dictatuur is. Net als Assad met overgrote meerderheid steeds werd verkozen en de dienst uitmaakt met behulp van het leger.
Ik vraag het aan jou. En keer op keer komt er geen antwoord.quote:De vraag moet je stellen aan de bewoners. Die zijn massaal gevlucht en een paar geleden deden ze dat niet. Zal wel komen omdat het toen zoveel erger was dan nu.
Nee, het Nazisme en Communisme zijn voorbeelden van regimes die zonder geloofsovertuiging miljoenen doden op hun geweten hebben. Jij wil daar steeds van maken dat ik doe alsof atheisme de drijfveer was. Hou daar eens mee op.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb geen eigen realiteit geschapen. Ik heb namelijk met geen woord gesproken over de rol van moslimlanden in de Tweede Wereldoorlog. We hadden een discussie over atheïsme, waarbij jij WO2 even in de schoenen van atheïsten wilde schuiven. Dat beeld heb ik bestreden, onder andere door te wijzen op de warme banden tussen de nazi's en het Vaticaan.
Hmm, ik denk dat het een andere oorzaak heeft. De Holocaust wellicht. En dit laat wel weer zien hoe bizar weinig kennis je eigenlijk hebt over het onderwerp waarover je een mening denkt te moeten hebben. Bizar dat christenen een hekel aan Joden hadden, ja hoor.quote:Ik denk dat het anno 2017 wel meevalt met het antisemitisme binnen het christendom. Zou ook tamelijk bizar zijn als het er wél was, want het christendom en het jodendom hebben een gezamenlijke herkomst.
Dus je vindt het bizar dat christenen een hekel aan Joden zouden hebben, op basis van hun gezamelijke geschiedenis, maar Moslims, dat zijn echte Jodenhaters. Waarom dat dan precies?quote:De jodenhaat van nu is ruimschoots binnen de islam aanwezig. Je hoort moslims - ook Nederlandse moslimjongeren - continu ageren tegen Joden. Ik vind het prachtig dat je mij dan wilt betichten van het scheppen van een "eigen realiteit", maar ik benoem hier gewoon feiten.
Dat is nogal een oversimplificatie. Totalitaire regimes zoals dat draaien juist voornamelijk op geloof. In plaats van geloof in een god is dat in een bepaalde persoon of de staat/partij.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het Nazisme en Communisme zijn voorbeelden van regimes die zonder geloofsovertuiging miljoenen doden op hun geweten hebben.
Natuurlijk, lees religie i.p.v. geloof.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is nogal een oversimplificatie. Totalitaire regimes zoals dat draaien juist voornamelijk op geloof. In plaats van geloof in een god is dat in een bepaalde persoon of de staat/partij.
Egypte, Hans. Ik trok de vergelijking met Syrië.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, dus? Syrie is een dictatuur, wat een nieuws.
De vluchtelingenstroom is mijn antwoord. Die mensen zullen goede redenen hebben om toen wel te blijven en nu niet.quote:Ik vraag het aan jou. En keer op keer komt er geen antwoord.
Ik stipte aan dat 50,1 procent van de Nederlanders niet-gelovig is en jij kwam vervolgens met zaken als WO2 op de proppen. Maar het is fijn dat je onderkent dat atheïsme geen drijfveer was.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:11 schreef gelly het volgende:
Nee, het Nazisme en Communisme zijn voorbeelden van regimes die zonder geloofsovertuiging miljoenen doden op hun geweten hebben. Jij wil daar steeds van maken dat ik doe alsof atheisme de drijfveer was. Hou daar eens mee op.
Als je beter leest, zie je dat ik praat over 2017 - over nu, dus. Idem voor de Jodenhaat onder moslims. Ik heb het niet over WO2, maar over het heden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:11 schreef gelly het volgende:
Hmm, ik denk dat het een andere oorzaak heeft. De Holocaust wellicht. En dit laat wel weer zien hoe bizar weinig kennis je eigenlijk hebt over het onderwerp waarover je een mening denkt te moeten hebben. Bizar dat christenen een hekel aan Joden hadden, ja hoor.
Goede vraag; ik kan alleen vaststellen dat de Jodenhaat ruimschoots aanwezig is. Net als de homohaat, trouwens. Alweer zo'n pijnlijke overeenkomst met het nazisme.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:11 schreef gelly het volgende:
Dus je vindt het bizar dat christenen een hekel aan Joden zouden hebben, op basis van hun gezamelijke geschiedenis, maar Moslims, dat zijn echte Jodenhaters. Waarom dat dan precies?
De Jodenhaat waar jij het over hebt is haat tegen de staat Israel. Er zijn tal van islamitische landen waar gewoon Joden wonen en waar ze hun religie kunnen uitoefenen. Je laat je leiden door wat de gemiddelde straathanger met islamitische achtergrond ergens van vindt, kennelijk omdat je dat wel goed uitkomt.
Die Assad had toch een beroerte of tumor in zn hersenpan. Hij was volgens het internet peiger gegaan, en/of hij had een operatie ondergaan van een Russisch/Syrisch medisch team.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:34 schreef bascross het volgende:
[..]
Egypte, Hans. Ik trok de vergelijking met Syrië.
[..]
De vluchtelingenstroom is mijn antwoord. Die mensen zullen goede redenen hebben om toen wel te blijven en nu niet.
Hahaha dat dacht ik.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jij hebt in elk geval een hoop problemen, maar ga eerst maar je huiswerk doen, als dat af is en je hebt nog tijd over dan kunnen we even praten.
Een burgeroorlog. In een dictatuur. Die nog steeds gaande is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:34 schreef bascross het volgende:
[..]
De vluchtelingenstroom is mijn antwoord. Die mensen zullen goede redenen hebben om toen wel te blijven en nu niet.
Maak je niet druk, we hebben het hier niet eens een fractie van hoe het in Irak, Afghanistan, Syrië, Jemen, Libië, Egypte, Mali ging en gaat.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:06 schreef epicbeardman het volgende:
Voelen de moslims ook eens hoe wij ons Nederlanders al jaren voelen na 9/11 en tal van aanslagen in de wereld.
Goed gezien.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een burgeroorlog. In een dictatuur. Die nog steeds gaande is.
Bizar wat die moslims elkaar aan doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:41 schreef loni55 het volgende:
[..]
Maak je niet druk, we hebben het hier niet eens een fractie van hoe het in Irak, Afghanistan, Syrië, Jemen, Libië, Egypte, Mali ging en gaat.
Misschien is een dictatuur dan niet de beste optie?quote:
Je kan ook concluderen dat een burgeroorlog niet de beste optie is. Hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien is een dictatuur dan niet de beste optie?
Of misschien gewoon allebei. Leuk geprobeerd, maar valse dilemma's doe ik niet aan. Overigens, waar denk je dat die burgeroorlog vandaan komt? Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met de staatsvorm?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:47 schreef bascross het volgende:
[..]
Je kan ook concluderen dat een burgeroorlog niet de beste optie is. Hangt er maar net vanaf hoe je het bekijkt.
Hihaho.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Bizar wat die moslims elkaar aan doen.
Bang zijn na een aanslagje ergens aan de andere kant van de wereld en zo'n reactie geven.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:02 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mooi zo, dan voelen zij wat wij voelen. Overigens erg overdreven van ze aangezien het juist zij zijn die massaal ons afslachten.
Ik sluit het niet uit. Misschien kunnen ze een vredige democratie proberen? Zal vast gaan lukken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Of misschien gewoon allebei. Leuk geprobeerd, maar valse dilemma's doe ik niet aan. Overigens, waar denk je dat die burgeroorlog vandaan komt? Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met de staatsvorm?
Volgens jou is dat schijnbaar niet mogelijk. Ik heb nog steeds geen antwoord gezien waarom.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:56 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik sluit het niet uit. Misschien kunnen ze een vredige democratie proberen? Zal vast gaan lukken.
Ik mag hopen dat het ooit wel mogelijk is. Misschien als ze die achterlijke religie vaarwel hebben gezegd.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens jou is dat schijnbaar niet mogelijk. Ik heb nog steeds geen antwoord gezien waarom.
Nadoen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:51 schreef loni55 het volgende:
[..]
Het is ok. Ik snap het wel. Waarom zelf nadenken terwijl je gewoon iemand kan nadoen.
Ah, het ligt dus aan de islam? Zeg dat dan meteen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:01 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het ooit wel mogelijk is. Misschien als ze die achterlijke religie vaarwel hebben gezegd.
Nadoen, napraten...kies maar.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nadoen?
Goed, stel je vraag nog maar eens, wat was het? Wat het probleem met moslims is ofzo?
Ik vermoed dat het één van de oorzaken is en misschien zelfs de enige, maar goed jij bent de expert wat betreft die regio, dus zeg jij het maar.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, het ligt dus aan de islam? Zeg dat dan meteen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |