abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:35:32 #76
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561157
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

De vraag is wat voor fobie? Heeft het beestje al een naam geadopteerd?
Westersofobie?
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:39:05 #77
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_168561210
Ikzelf, niet eens religieus, maar geboren en opgegroeid in een islamitische familie, ben ook bang.

Niet voor aangevallen worden op straat, maar gedeporteerd worden naar een land waar ik niets mee heb en ik hel leven.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_168561278
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ze worden iig alom gehaat, dat kan je moeilijk ontkennen. Of het dan verschrikkelijk is weet ik niet (staat volgens mij ook niet in het artikel), maar erg prettig is het niet.

Inb4: ZE HEBBEN HET ER ZELF NAAR GEMAAKT!!!
Worden Vietnamezen, Chinezen, Molukkers of Indonesiërs in Nederland alom gehaat? Nee. Voor Turken en met name Marokkanen ligt dat echter heel anders. Hoe zou dat komen, denk je?

In plaats van dan steeds de slachtofferkaart te spelen, zou je ook eens kritisch naar je eigen gedrag kunnen kijken. Zo is het uiteraard ook met het containerbegrip moslims. Ik hoor ze niet als de zoveelste haatprediker zijn zegje komt doen in een moskee. Ik hoor ze niet over IS, uiteraard wél over Palestina. En ik weet ook nog goed het sentiment na de terreurdaad waarbij de redactie van Charlie Hebdo werd afgeslacht. Nét iets te veel moslims vonden dat de redactieleden het er zelf naar hadden gemaakt; de profeet mag je immers niet bespotten.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de gebrekkige integratie, over mensen die hier al tientallen jaren wonen en nog steeds de taal niet spreken, over al die mensen wier loyaliteit in Turkije of Marokko ligt, al die mensen die het land waar ze wonen haten. Ze hebben niks met Nederland; ze verafschuwen onze normen en waarden. Ze voelen zich moslim en daarna Turk of Marokkaan.

Het toppunt nog wel is dat ze "radicalisering van Nederlanders" nu gaan opvoeren in hun eeuwige slachtofferrol. Nederland; het land dat 40-50 jaar extreem tolerant is geweest; veel te tolerant, blijkt achteraf. Nederland, waar deze mensen in vrijheid konden leven, hun geloof kunnen belijden en van alle voorzieningen gebruik kunnen maken. Kom daar maar eens om als minderheid in een moslimland. De enige groep in Nederland die radicaliseert zijn de moslims. Het wordt hoog tijd dat ze eens in een spiegel kijken. En als Nederland dan echt zo'n naar land is, trek dan ook gewoon eens je conclusies en vertrek. Je hoeft hier niet te wonen, echt niet.
pi_168561290
Het verschil is dat bij een extreem figuur onder de blanken er een grote tegenbeweging ontstaat. Bij moslims zie je dat niet, geen moslim durft te demonstreren tegen IS. Of tegen Erdogan. Tegen Trump wordt massaal gedemonstreerd. Er is gewoon geen enkel zelfreinigend vermogen onder moslims, vandaar dat je in die landen geen mensenrechten hebt.
pi_168561296
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:39 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ikzelf, niet eens religieus, maar geboren en opgegroeid in een islamitische familie, ben ook bang.

Niet voor aangevallen worden op straat, maar gedeporteerd worden naar een land waar ik niets mee heb en ik hel leven.
Ongegronde angst, de enige die zoiets zou willen uitvoeren is Wilders, en die gaat niet regeren, nu niet en nooit niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_168561298
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is gewoonweg niet waar. Sterker nog, 'links' roept bij moslimaanslagen exact hetzelfde als jij nu. 'Waarom hebben we het altijd over moslimterrorisme en is een Breivik een lone wolf'

Het is lachwekkend hoe rechts zich al tijden in de slachtofferrol manouvreert die ze de 'tegenstander' jarenlang verweten hebben. Het calimerocomplex begint genante vormen aan te nemen.

Sowieso is dat wij tegen zij verhaal te debiel voor woorden, want jullie maken geen mensen dood en zij ook niet.

Overigens ben ik ontzettend benieuwd hoeveel media alle boze blanke mannen de schuld geeft, dat ze allemaal racisten zijn. Ik durf te wedden dat voor elke link ik er twee kan geven waar ze het overkoepelende probleem, de islam, benoemen. Kom eens uit die slachtofferrol jh
Je hele rant is doordrenkt van het wij/jullie denken, waarom wil jij zo graag haat en verdeeldheid kweken, naar mannetje.
<hr>
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:48:05 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_168561313
Na de jodenhaat nu de moslimhaat uit extreemrechtse hoek. Ze moeten altijd een groep hebben om de schuld te geven van hun problemen en eigen falen.
pi_168561322
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ongegronde angst, de enige die zoiets zou willen uitvoeren is Wilders, en die gaat niet regeren, nu niet en nooit niet.
En ook Wilders gaat niet zomaar mensen deporteren. Wat Wilders ongetwijfeld wél wil - en wat we eigenlijk in heel Europa zouden moeten willen - het uitzetten van radicale haatzaaiers.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:49:29 #84
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_168561333
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Je hele rant is doordrenkt van het wij/jullie denken, waarom wil jij zo graag haat en verdeeldheid kweken, naar mannetje.
uhhh sorry?
Laffe huichelaar
pi_168561337
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

:')
pi_168561341
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ook Wilders gaat niet zomaar mensen deporteren. Wat Wilders ongetwijfeld wél wil - en wat we eigenlijk in heel Europa zouden moeten willen - het uitzetten van radicale haatzaaiers.
En een immigratiestop uit moslimlanden.
pi_168561343
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:48 schreef remlof het volgende:
Na de jodenhaat nu de moslimhaat uit extreemrechtse hoek. Ze moeten altijd een groep hebben om de schuld te geven van hun problemen en eigen falen.
De jodenhaat komt uit extreem rechtse hoek? Ik zie het tegenwoordig toch echt alleen uit de moslimhoek komen, ik weet niet door wat voor bril jij naar de wereld kijkt, maar je bent werkelijk stekeblind als je dat niet eens ziet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:50:33 #88
414204 WoordenShuffelaar
pi_168561345
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van Trump ook. Ik snap dat het in Nederland anders werkt maar je weet het nooit.
pi_168561353
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:48 schreef remlof het volgende:
Over het algemeen vluchten de joden nu europa uit, uit angst voor moslims. Niet uit angst voor extreem rechts.
pi_168561359
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dat zeiden ze van Trump ook. Ik snap dat het in Nederland anders werkt maar je weet het nooit.
Want Trump heeft moslims gedeporteerd?
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:52:32 #91
414204 WoordenShuffelaar
pi_168561375
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

De jodenhaat komt uit extreem rechtse hoek? Ik zie het tegenwoordig toch echt alleen uit de moslimhoek komen, ik weet niet door wat voor bril jij naar de wereld kijkt, maar je bent werkelijk stekeblind als je dat niet eens ziet.
Hij heeft het over wwo2 denk ik.
pi_168561377
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

En een immigratiestop uit moslimlanden.
Dat lijkt me ook geen overbodige luxe zolang de integratieproblemen nog zo groot zijn zoals ze nu zijn.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:55:44 #93
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_168561420
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:46 schreef Homey het volgende:
Het verschil is dat bij een extreem figuur onder de blanken er een grote tegenbeweging ontstaat. Bij moslims zie je dat niet, geen moslim durft te demonstreren tegen IS. Of tegen Erdogan. Tegen Trump wordt massaal gedemonstreerd. Er is gewoon geen enkel zelfreinigend vermogen onder moslims, vandaar dat je in die landen geen mensenrechten hebt.
Het probleem is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan. Tijdens de arabische lente hebben ze massaal gedemonstreerd. Helaas is het nu een grote teringzooi in die landen.
Bedankt Hans.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:56:05 #94
414204 WoordenShuffelaar
pi_168561427
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:51 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Want Trump heeft moslims gedeporteerd?
Ik vind het eng dat nu al mensen met verblijfsvergunning niet het land in mogen. Het zou me niet verbazen als hij veel verder gaat dan dat.

Trump ontslaat waarnemend minister Justitie om inreisverbod http://nu.nl/buitenland/4(...)ie-inreisverbod.html (via @NUnl)
pi_168561438
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook geen overbodige luxe zolang de integratieproblemen nog zo groot zijn zoals ze nu zijn.
Inderdaad eerst maar eens de huidige problemen oplossen voor zover dat mogelijk is i.p.v. steeds maar weer een compleet nieuwe onderklasse binnenhalen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 09:58:18 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_168561453
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:55 schreef bascross het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan. Tijdens de arabische lente hebben ze massaal gedemonstreerd. Helaas is het nu een grote teringzooi in die landen.
Zolang ze zich blind blijven staren op een sprookjesboek en niet leren zichzelf open te stellen voor andere denkbeelden, zienswijzen, levensmanieren etc zal het nooit wat worden. Niet individueel en niet als collectief.
pi_168561455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je zelf een links-extremist bent, dan is alles dat ook maar enigszins rechts van het midden zit al gauw "extreem-rechts". Moslims zijn de grootste Jodenhaters in de wereld. Maar dat oncomfortabele feit past niet in het linkse frame van moslims als slachtoffer, vergelijkbaar met Joden in de jaren 30.

Terwijl linkse partijen deze naïeve houding blijven aannemen, groeit de ergernis en groeien de spanningen, terwijl problemen niet worden opgelost. Zo ligt de inburgering dankzij verantwoordelijk PvdA-faalminister Asscher volledig op z'n gat momenteel. In plaats van problemen op te lossen, worden zo nieuwe problemen gecreëerd.
pi_168561471
Breaking news:
Nog meer Nederlanders leven in angst..
In hun eigen land wel te verstaan.
pi_168561475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 09:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is zelf het meest verstandige wat je kunt doen, eerst zorgen dat je je immigratie systemen in orde zijn, dat alle huidige personen hier goed terecht komen en zorgen dat de goedwillende burger geen last heeft van de probleemgevallen. Maar als je dit uitspreekt ben je een racist, daarom snap ik die ophef bij Trump nu ook niet zo, we moeten maar duizenden ongecontroleerde "vluchtelingen" de grens over laten met alle gevolgen van dien, maar als je het systeem wilt aanpassen om de radicalen buiten te houden ben je een racist.

Mensen leggen de schuld bij de groep welke zichzelf en hun samenleving wil beschermen, en niet bij de groep welke verantwoordelijk is voor de reden dat we onze samenleving willen beschermen. En in beide kampen vallen onschuldige slachtoffers, in het westen veelal slachtoffers van radicale aanslagen, en vanuit de islamitische gemeenschap veelal mensen die zich op de tenen getrapt voelen, alleen bekend links weer kleur om een hogere prioriteit toe te kennen aan het gevoel van mensen dan aan een mensenleven.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:00:47 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_168561486
Alleen domme mensen leven in angst.

Bovendien geloof ik er geen reet van, al die idioten die roepen dat ze bang zijn na een islamitische aanslag doen ook niets anders dan normaal. Mensen die hun gedrag aanpassen na zo'n aanslag zijn sowieso paranoïde.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')