quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
mooie lijst...en geen radioheadquote:Op maandag 12 december 2016 22:25 schreef cafca het volgende:
Voila:
1.Monica Heldal-The One in the Sun
2.Iris Penning-Spreken met suiker
3.Max Meser-Change
4.The Green Pajamas-To the End of the Sea
5.Mozes and The Firstborn-Great Pile of Nothing
6.Pete Yorn-ArrangingTime
7.Frightened Rabbit-Painting of a Panic Attack
8.Money-Suicide Songs
9.Ashley Shadow-Ashley Shadow
10.Kevin Morby-Singing Saw
11.Max Jury-Max Jury
12.David Bowie-★
13.De Rosa-Weem
14.Tindersticks-Yhe Waiting Room
15.The Saint Johns-Dead of Night (2016)
16.Seafret-Tell Me It's Real
17.Billy Bragg & Joe Henry-Shine a Light
18.Joseph Arthur-The Family
19.Steve Gunn-Eyes on the Lines
20.Ben Watt-Fever Dream
21.The Veils-Yotal Depravity
22.Foy Vance-The Wild Swan
Visions of Us on the Land
23.Damien Jurado-Visions of Us on the Land
24.Dexys-Let the Record Show: Dexys Do Irish and Country Soul
25.Mark Kozelek-Mark Kozelek Sings Favorites
Volgorde na de 10 is redelijk willekeurig
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:02 schreef methodmich het volgende:
Zo te zien ga ik er maar 1 dubbelen met cafca op mijn voorlopige top 58. Dat is wel eens meer geweest!
Met Maxerazzi worden het er zo te zien twee. Ook niet bijster veel.
Fijne lijst, maar die nr 25 vond ik echt niet om aan te horenquote:
Goede lijst, zeker de top tien. Leuke nummer één ook, ik ontdek ze nu pas met de eindejaarslijstjes te doorkruisen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd het onderzoeken waard. Daarvoor dank!quote:Op dinsdag 13 december 2016 23:09 schreef ranja het volgende:
Mijn lijst is eigenlijk ook wel klaar. De top 7 staat al tijden zo vast als een huis en de nummers 8-13 kunnen onderling wel eens van plaats wisselen maar veel verder ook niet. Ik verwacht ook geen nieuwe albums meer van dit jaar.
Duidelijk een erg goed jaar voor de Nederlandse bands bij mij. In de top 50 maar liefst 11 waarvan 3 in de top 5.
01 Bird on the Wire - Elephanta [Nederland - dreampop/alt.rock]
02 Misty Miller - The Whole Family Is Worried [UK - alt.rock/singer-songwriter]
03 Tessa Belinfante - Fly as We Fall [Nederland - pop]
04 The Jezabels - Synthia [Australië - alt.rock]
05 Eerie Wanda - Hum [Nederlands - dreampop]
06 Sophie Ellis-Bextor - Familia [UK - pop]
07 Emma Pollock - In Search of Harperfield [USA - singer-songwriter]
08 Tancred - Out of the Garden [USA - alt.rock/college rock]
09 Honeyblood - Babes Never Die [UK - alt.rock]
10 Olivia Ruiz - À nos corps-aimants [Frankrijk - pop/chanson]
11 Amber Arcades - Fading Lines [Nederland - dreampop/alt.rock]
12 Weezer - Weezer [White Album] [USA - britpop/nerdrock]
13 Hunt - Branches [Zweden - dreampop]
14 Minor Victories - Minor Victories [UK - shoegaze/post-rock]
15 Garbage - Strange Little Birds [USA - dancerock]
16 The Wedding Present - Going, Going... [UK - britpop/alt.rock]
17 Clio - Clio [Frankrijk - pop/singer-songwriter]
18 Tjing Tjing - Bang zullen ze leven [Nederland - Pop/blues]
19 Ward Thomas - Cartwheels [UK - countrypop]
20 Eins Zwei Orchestra - Hope Sign Community [Nederland - conceptalbum/alt.rock]
21 Aubrie Sellers - New City Blues [USA - country/blues]
22 An Pierlé - Arches [België - singer-songwriter met kerkorgel]
23 Heron Oblivion - Heron Oblivion [USA - noiserock]
24 Lera Lynn - Resistor [USA - singer-songwriter]
25 Bess Atwell - Hold Your Mind [UK - singer-songwriter]
26 Mitski - Puberty 2 [USA - alt.rock/singer-songwriter]
27 Big Thief - Masterpiece [USA - alt.rock]
28 The Julie Ruin - Hit Reset [USA - punk/alt.rock]
29 AURORA - All My Demons Greeting Me as a Friend [Noorwegen - Electro/singer-songwriter]
30 Angel Olsen - MY WOMAN [USA - singer-songwriter]
31 Bettie Serveert - Damaged Good [Nederland - alt.rock]
32 Norah Jones - Day Breaks [UK - singer-songwriter/jazzpop]
33 The Tuts - Update Your Brain [UK - punkrock]
34 Roos Blufpand - Hoe dan [Nederland - singer-songwriter]
35 Lisa Hannigan - At Swim [UK - singer-songwriter]
36 Hinds - Leave Me Alone [Spanje - punkrock]
37 Margaret Glaspy - Emotions and Math [USA - singer-songwriter]
38 Mourn - Ha, Ha, He. [Spanje - Pinkrock]
39 Savages - Adore Life [UK - punk/alt.rock]
40 Alice on the Roof - Higher [België - electro/pop]
41 Tegan and Sara - Love You to Death [Canada - singer-songwriter/pop]
42 Pinkshinyultrablast - Grandfeathered [Rusland - shoegaze]
43 Tacocat - Lost Time [USA - punkrock]
44 September Girls - Age of Indignation [Ierland - shoegaze]
45 Eefje de Visser - Nachtlicht [Nederland - singer-songwriter]
46 Curlee Wurlee! - Birds and Bees [Duitsland - mod/punkrock]
47 Max Meser - Change [Nederland - singer-songwriter]
48 Iris Penning - Spreken met suiker [Nederland - singer-songwriter]
49 Alicja Janosz - RetroNowa [Polen - pop]
50 Sia - This Is Acting [Australië - pop]
Ik heb de single(s) wel gehoord maar vind Bowie verder niet interessant genoeg om meer te luisteren. Ik heb lang niet al z'n albums (understatement) dus waarom zou ik dan met z'n laatste beginnen...quote:Op woensdag 14 december 2016 00:12 schreef Moody het volgende:
Toch steekt me het gevoel dat je album die alom geprezen worden simpelweg uit je lijst laat, met name Blackstar van David Bowie. Waardeloos album of niet geluisterd?
True enough..quote:Op woensdag 14 december 2016 00:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik heb de single(s) wel gehoord maar vind Bowie verder niet interessant genoeg om meer te luisteren. Ik heb lang niet al z'n albums (understatement) dus waarom zou ik dan met z'n laatste beginnen...
Er komt teveel goede muziek uit om veel tijd te besteden aan andere/mindere. Daarnaast zou dat dan alsnog m'n lijst niet halen. Daarbij, een hoop van de bands in m'n lijst kende ikvoorheen nog niet dus heb ik wel degelijk ontdekt door een nummer te proberen en bij goed bevallen meer te luisteren. Daar staan er heel veel tegenover waarbij het eerste nummer dat ik probeerde niet beviel of bij meer luisteren tegenviel.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:16 schreef Moody het volgende:
True enough..
Maar als muziekliefhebber zou je toch dingen kunnen uitproberen die niet perse in je straatje liggen?
Gek doen enzo.
Ik herken je standpunt wel. Ik luister ook geen metal of hiphop, omdat dat niet in mijn straatje past. Maar de laatste geniale stuiptrekkingen als een fenomeen als Bowie niet eens een paar luistergeurtjes gunnen....dat lijkt op een principekwestiequote:Op woensdag 14 december 2016 00:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Er komt teveel goede muziek uit om veel tijd te besteden aan andere/mindere. Daarnaast zou dat dan alsnog m'n lijst niet halen.
Nee hoor, ik ben er totaal niet mee bezig geweest of ik die wel of niet wilde luisteren en waarom wel of niet.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:35 schreef Moody het volgende:
Ik herken je standpunt wel. Ik luister ook geen metal of hiphop, omdat dat niet in mijn straatje past. Maar de laatste geniale stuiptrekkingen als een fenomeen als Bowie niet eens een paar luistergeurtjes gunnen....dat lijkt op een principekwestie
Dan vrees ik dat je het album nooit zal luisteren. Begin dit jaar was het voor de liefhebbers, daarna voor de fans en in de toekomst voor de menigte. Het zal altijd een meesterwerk blijven, dus niet iets voor jou helaas.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:43 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben er totaal niet mee bezig geweest of ik die wel of niet wilde luisteren en waarom wel of niet.
Ik had er in het begin ook moeite mee, maar ben hem na een tijdje toch gaan waarderen. Wel echt een plaat voor op bepaalde momenten, niets iets wat je altijd kunt draaien. In tegenstelling tot de nr.1 bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 13 december 2016 22:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
Fijne lijst, maar die nr 25 vond ik echt niet om aan te horen
[..]
Misschien wel, maar zelfs al "is" het een goed album, dan hoeft ranja het nog niet mooi te vinden?quote:Op woensdag 14 december 2016 00:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat je het album nooit zal luisteren. Begin dit jaar was het voor de liefhebbers, daarna voor de fans en in de toekomst voor de menigte. Het zal altijd een meesterwerk blijven, dus niet iets voor jou helaas.
Al heeft het 100 miljoen views, het zou stiekem toch eens goed kunnen zijn toch?
Tja, kom ik terug op mijn eerdere punt... ik ken Bowie als artiest best wel, heb 2 of 3 albums en een handjevol singles van hem, zelfs al zou ik het album wel ok vinden, dan is het nog een flinke stap om het ook te kopen (want zoals al eerder gezegd waarom dan niet eerst Ziggy Stardust of een best-of) laat staan dat het dan de top 50 van het jaar zou halen.quote:Op woensdag 14 december 2016 00:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat je het album nooit zal luisteren. Begin dit jaar was het voor de liefhebbers, daarna voor de fans en in de toekomst voor de menigte. Het zal altijd een meesterwerk blijven, dus niet iets voor jou helaas.
Al heeft het 100 miljoen views, het zou stiekem toch eens goed kunnen zijn toch?
quote:Op dinsdag 13 december 2016 22:11 schreef kciR het volgende:
Ik kan er nog wel een weekje aan schaven, maar ik ben er wel tevreden mee
1. Klangstof - Close Eyes To Exit
2. Eefje de Visser - Nachtlicht
3. V.A. - Day Of The Dead
4. Michael Kiwanuka - Love & Hate
5. Whitney - Light Upon The Lake
6. Bon Iver - 22, A Million
7. Lambchop - Flotus
8. Anohni - Hopelessness
9. Poliça - United Crushers
10. Frank Ocean - Blonde
11. The Last Shadow Puppets - Everything You've Come To Expect
12. Kevin Morby - Singing Saw
13. Cass McCombs - Mangy Love
14. Aafke Romeijn - Je Doet Je Best Maar
15. Bazart - Echo
16. Palace - So Long Forever
17. Aidan Knight - Each Other
18. De Rosa - Weem
19. Moderat - III
20. Iris Penning - Spreken Met Suiker
21. Shearwater - Jet Plane and Oxbow
22. Wild Beasts - Boy King
23. Local Natives - Sunlit Youth
24. Savages - Adore Life
25. El Pino and The Volunteers - El Pino and The Volunteers
26. Iggy Pop - Post Pop Depression
27. Red Hot Chili Peppers - Getaway
28. Radiohead - A Moon Shaped Pool
29. Indian Askin - Sea Of Ethanol
30. Bell X1 - Arms
31. Keaton Henson - Kindly Now
32. The Range - Potential
33. Ólafur Arnalds - Island Songs
34. How To Dress Well - Care
35. Wilco - Schmilco
36. A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service
37. The Veils - Total Depravity
38. Leonard Cohen - You Want It Darker
39. Money - Suicide Songs
40. Minor Victories - Minor Victories
41. Roald van Oosten - Oh Dark Hundreds
42. Blood Orange - Freetown Sound
43. Amber Arcades - Fading Lines
44. M83 - Junk
45. Explosions In The Sky - The Wilderness
46. The Magnetic North - Prospect Of Skelmersdale
47. Alcest - Kodama
48. Pinegrove - Cadmium
49. James Blake - The Colour In Anything
50. De Staat - OHamilton zo laag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Mwah, ik zag die nog bij niemand dus heb ik het zelf ook maar beperkt gehouden.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:24 schreef methodmich het volgende:
Ik mis wel de korte beschrijvingen ranja. Tijdgebrek of komen die nog?
Viel mij ook op idd. Zit zelf nog te twijfelen of ik er weer tijd in ga steken met verhaaltjes of niet. Misschien plemp ik binnenkort ook wel gewoon de lijst neer. Scheelt wel een hoop tijd.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Mwah, ik zag die nog bij niemand dus heb ik het zelf ook maar beperkt gehouden.
Ik heb getwijfeld, zelfs begonnen eraan, maar wist niet zeker of het iemand zou boeien.quote:Op woensdag 14 december 2016 13:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Viel mij ook op idd. Zit zelf nog te twijfelen of ik er weer tijd in ga steken met verhaaltjes of niet. Misschien plemp ik binnenkort ook wel gewoon de lijst neer. Scheelt wel een hoop tijd.
Ik ontdek juist elk jaar wel weer een paar mooie albums, vaak vanwege de omschrijving erbij. Zonder ben ik toch te lui voor om het uit te gaan pluizen wat me leuk lijktquote:Op woensdag 14 december 2016 16:30 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik heb getwijfeld, zelfs begonnen eraan, maar wist niet zeker of het iemand zou boeien.
quote:Op dinsdag 13 december 2016 21:28 schreef Geluiden het volgende:
31. SHXCXCHCXSH - SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs
Is wel altijd een leuk extraatje, vind ik.quote:Op woensdag 14 december 2016 16:30 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik heb getwijfeld, zelfs begonnen eraan, maar wist niet zeker of het iemand zou boeien.
He valt nog mee hoe onpraktisch het is. Je kunt gewoon zien aan de hoeveelheid S (klein s kan ook) welk # het is. Beter dan hoe ze hun eerste EP's en albums tracks noemden.quote:Op woensdag 14 december 2016 20:41 schreef pfaf het volgende:
[..]En die songtitels ook..
Mooie lijsten ook allemaal, ik kom de kerstvakantie wel door.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel een stap terug van Linear S Decoded wat gewoon normale tracknames had en wat waarschijnlijk hun hoogtepunt zal blijven.
Ben hard bezig. Heb de eerste 19 van 60 gehad. Zaterdag verwacht ik het af te hebben. Wel weer een berg werk, dat wel.quote:
quote:Op maandag 19 december 2016 16:04 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ben hard bezig. Heb de eerste 19 van 60 gehad. Zaterdag verwacht ik het af te hebben. Wel weer een berg werk, dat wel.
quote:Op donderdag 15 december 2016 14:57 schreef iRemco het volgende:
1. Solange - A Seat at the Table (Hoogste notering omdat het hele album van begin tot eind gewoon klopt)
2. Chance the Rapper - Coloring Book (Beste hip-hop artiest op dit moment)
3. Noname - Telefone (Opvallende teksten en catchy beats)
4. Frank Ocean - Blonde
5. Anderson .Paak - Malibu
6. Jamila Woods - HEAVN (Geweldige zangeres)
7. Kaytranada - 99.9%
8. Amber Arcades - Fading Lines (Beste plaat uit Nederland)
9. ScHoolboy Q - Blank Face
10. Isaiah Rashad - The Sun's Tirade
11. Kendrick Lamar - Untitled Unmastered
12. Whitney - Light Upon The Lake
13. YG - Still Brazy
14. Hamilton Leithauser / Rostam - I Had a Dream That You Were Mine
15. David Bowie - Blackstar
tja slecht voorbeeld doet slecht volgenquote:Op maandag 19 december 2016 16:12 schreef Norrage het volgende:
Maar de al geposte lijstjes zijn ook zonder tekstjes leuk. Maar jammer dat er geen tekstjes bij staan ;-)
Ik dacht eraan, was lui, maar dan toch maar;quote:Op maandag 19 december 2016 16:12 schreef Norrage het volgende:
Maar de al geposte lijstjes zijn ook zonder tekstjes leuk. Maar jammer dat er geen tekstjes bij staan ;-)
quote:Op woensdag 14 december 2016 20:53 schreef OMG het volgende:
Eens een top 10 bedacht die ik ook weer eens op RYM zet;
1. Jeff Rosenstock - Worry
M'n favoriet van het jaar. 17 poppige punkige tracks, eigenlijk weinig met pop te maken, maar meneer weet in minder dan 40 minuten 17 aanstekelijke nummers uit te kakken. 17 keer goud wat mij betreft.
2. Swans - The Glowing Man
Tja, Swans. Ik vind 'm weer erg goed. De title track is zo'n 28 minuten genieten.
3. Joyce Manor - Cody
Wat is het? Power-pop? Pop-punk? Indie? Ik vind het een goeie mix van alles.
4. David Bowie - Blackstar
Want Bowie. En het is een goed album.
5. Xiu Xiu - Plays the Music of Twin Peaks
Xiu Xiu vind ik een heldenband, en Twin Peaks is één van m'n favoriete series. De Xiu Xiu draai aan de soundtrack werkt. Genot.
6. Anohni - Hopelessness
Wist dat het Antony was, blind gekocht, niet teleurgesteld.
7. Hesitation Wounds - Awake for Everything
Hardcore super groepje met leden van Touché Amoré, The Hope Conspiracy, Trap Them, en met Jay Weinberg (de zoon van Max Weinberg).
8. Preoccupations - Preoccupations
Gelukkig geen Viet Cong meer, wat een naam was dat. Wel goeie muziek weer.
9. Pinegrove - Cardinal
Lekker emo-ige invloeden wel.
10. James Blake - The Colour in Anything
Te lang. Als er 5 - 7 tracks minder op stonden, dan had dit album een stuk hoger geëindigd. Choose Me.
Oepsie, meteen een fixquote:
quote:Op maandag 19 december 2016 20:20 schreef OMG het volgende:
Bedoel je Ruminations op 1? Fijn album wel.
oopsiequote:Op maandag 19 december 2016 20:20 schreef OMG het volgende:
Bedoel je Ruminations op 1? Fijn album wel.
Kijk aan, wist niet eens dat hij al een tweede album had. Klinkt interessant.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:27 schreef Norrage het volgende:
Mijn deel 1 van mijn top 50. (ik ga ze hier niet 1 voor 1 posten hoor, maar je kan het even volgen terwijl ik de stukjes schrijf) https://pat-sounds.blogsp(...)bums-2016-50-40.html
46. The T.S. Eliot Appreciaton Society - Turn It Golden!
Een andere Nederlandse inbreng is het tweede album van Tom Gerritsen, die ik destijds nog vergeleek met Jason Molina. Dit album is wat uitbundiger en rockt er af en toe zelfs op los. Elektronica en krautrock-achtige passages zitten er ook op, dus dan ben je bij mij wel binnen.
Vooral deze is erg fijn!quote:Op donderdag 22 december 2016 16:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Kijk aan, wist niet eens dat hij al een tweede album had. Klinkt interessant.
Goed bezig! Maar een kleine correctie: Darkside was uit 2013 en stond 'slechts' op 6quote:Op donderdag 22 december 2016 13:27 schreef Norrage het volgende:
45. Weval – Weval
Deze Nederlander brak zelfs internationaal een beetje door met een positieve recensie op Pitchfork. En terecht; lekker stuwende elektronische muziek die bij vlagen zelfs een beetje lijkt op de winnaar van ons 2014 jaarlijstje Darkside.
De patsounds #1, niet de Fok #1quote:Op donderdag 22 december 2016 17:48 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Goed bezig! Maar een kleine correctie: Darkside was uit 2013 en stond 'slechts' op 6
quote:Op donderdag 22 december 2016 18:26 schreef BoerBert het volgende:
En Weval is een duo, geen eenling.
Leuk gedaan!quote:Op vrijdag 23 december 2016 12:24 schreef Norrage het volgende:
Ik heb mijn lijstje af, dus jullie krijgen de premiere. Op het blog zal ik het nog 1 voor 1 gaan posten
Steve Jansen, is dat die van Japan?quote:Op vrijdag 23 december 2016 19:24 schreef bazbo het volgende:
Een poging. Na nummer twintig is de volgorde nogal willekeurig.
1 Damian Wilson & Adam Wakeman - Weir Keeper's Tale
2 Jon Balke - Warp
3 King Crimson - Radical Action (To Unseat The Hold Of Monkey Mind) (Tour Edition: 3cd/2dvd/bluray)
4 Anouar Brahem - Souvenance
5 Steve Jansen - Tender Extinction
6 Big Big Train - Folklore
7 Mike Keneally - Scambot 2
8 Jane Getter Premonition - On
9 Jon Anderson & Roine Stolt - Invention Of Knowledge
10 iamthemorning - Lighthouse
11 Dave Sturt - Dreams & Absurdities
12 Wardruna - Runaljod - Ragnarok
13 Hexvessel - When We Are Death
14 Knifeworld - Bottled Out Of Eden
15 Rikard Sjöblom - The Unbendable Sleep
16 Perfect Beings - Perfect Beings II
17 The Mute Gods - Do Nothing Till You Hear From Me
18 David Bowie - Blackstar
19 Headspace - All That You Fear Is Gone
20 The Claypool Lennon Delirium - Monolith Of Phobos
21 Vangelis - Rosetta
22 Steven Wilson - 4 1/2
23 Carla Bley, Andy Sheppard & Steve Swallow - Andando el Tiempo
24 We Are Kin - And I Know
25 Mantra Vega - The Illusion's Reckoning
26 Joe Satriani - Shockwave Supernova
27 Gandalf's Fist - The Clockwork Fable
28 Pat Metheny - The Unity Sessions
29 Opeth - Scorceress
30 Marillion - F.E.A.R.
31 An Endless Sporadic - Magic Machine
32 Seven Impale - Contrapasso
33 Steve Jansen & Richard Barbieri - Lumen
34 Big Big Train - A Stone's Throw From The Line
35 Frank Zappa - Meat Light
36 Cosmograf - The Unreasonable Silence
37 The K Fellowship (Kate Bush) - Before The Dawn
38 Pink Floyd - Cre/ation - The Early Years 1967-1972
39 Nosound - Scintilla
40 Jean-Michel Jarre - Oxygene Trilogy
41 Dizrhythmia - Too
42 Wolverine - Machina Viva
43 Syd Arthur - Apricity
44 Stick Men - Prog Noir
45 Southern Empire - Southern Empire
46 King Gizard and the Lizard Wizard - Managon Infinity
47 Afro Celt Sound System - The Source
48 Frank Zappa - Chicago '78
49 Van Der Graaf Generator - Do Not Disturb
50 Glass Hammer - Valkyrie
51 Frank Zappa - The Crux Of The Biscuit
52 The Keith Emerson Trio - The Keith Emerson Trio
53 Monomyth - Exo
54 Karmakanic - . (DOT)
55 Tiles - Pretending 2 Run
56 DeWolff - Roux-Ga-Roux
57 Fish On Friday - Godspeed
58 Amsterdam Klezmer Band - Oyoyoy
59 Tortoise - The Catastrophist
60 Frank Zappa - Little Dots
61 Värttina - Viena
62 Cuong Vu Trio & Pat Metheny - Cuong Vu Trio meets Pat Metheny
63a Steven Wilson & Dirk Serries - Continuum I
63b Steven Wilson & Dirk Serries - Continuum II
64 Goat - Requiem
65 Riverside - Eye Of The Soundscape
66 Steve Hackett - Total Experience Live in Liverpool
67 Levin Minnemann Rudess - From The Law Offices Of
68 Robert Reed - Sanctuary II
69 Frank Zappa - Frank Zappa For President
70 The Neal Morse Band - The Similitude Of A Dream
71 Steve Vai - Modern Primitive
72 Lion Shepherd - Hiraeth
73 Gong - Rejoice! I'm Dead!
74 Frank Zappa - Road Tapes venue 3
75 The Neal Morse Band - Alive Again
76 Inventionis Mater - Zapping
77 Lifesigns - Live in London - Under The Bridge
78 Greg Lake & Geoff Downes - Ride The Tiger
79 King Crimson - Live in Toronto
80 Andy Jackson - 73 Days At Sea
81 Daevid Allen's Weird Quartet - Elevenses
82 Paul Draper - EP One
83 CIRCA: - Valley Of The Windmill
84 Dweezil Zappa - Via Zammata'
Re-issues
1 Yes - Tales From Topographic Oceans
2 Gandalf - To Another Horizon
3 Gandalf - Magic Theatre
4 XTC - Skylarking
5 King Crimson - Three Of A Perfect Pair
6 King Crimson - Beat
7 Jethro Tull - Stand Up - The Elevated Edition
8 Jethro Tull - Aqualung (2cd/2dvd box)
9a The Move - The Move (Deluxe Edition)
9b The Move - Shazam (Deluxe Edition)
9c The Move - Looking On (Deluxe Edition)
10 Steve Hackett - Please Don't Touch
11 Steve Hackett - Defector
12 Badger - One Live Badger
13 Rick Wakeman - Journey To The Centre Of The Earth (Deluxe 3cd/dvd box)
14 Greg Lake - Greg Lake & Manoeuvres
15 The Move - Something Else
Verzamel
1 King Crimson - The Elements Tour Box 2016
2 Steven Wilson - Transcience (cd)
3 Frank Zappa - Zappatite
quote:Op vrijdag 23 december 2016 20:12 schreef cafca het volgende:
[..]
Steve Jansen, is dat die van Japan?
Oh haalde ik ff 2 bands door elkaarquote:Op vrijdag 23 december 2016 20:02 schreef methodmich het volgende:
[..]
Leuk gedaan!We gaan er een paar dubbelen ook.
Sowieso mooi dat je 'eindelijk' King Creosote hebt ontdekt. Dook de afgelopen jaren al in diverse jaarlijstjes op, maar maakte toen vermoedelijk nog te weinig indruk.
Het enige dat ik me echter afvroeg na het lezen is wanneer Neko Case in Broken Social Scene heeft gezeten. Bedoel je daar The New Pornographers of bestaat er een plaat van BSS met Neko die ik heb gemist?
achteraf bekeken had ATCQ gewoon in mn lijst moeten staan en best hoog, beetje te snel geweest. Cross record ook trouwens. Mss op 31.quote:Op zaterdag 24 december 2016 01:42 schreef DO2 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar lijsten zonder Mitski en/of ATCQ zijn natuurlijk niet noemenswaardig.
Vind die beide helemaal niksquote:Op zaterdag 24 december 2016 01:42 schreef DO2 het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar lijsten zonder Mitski en/of ATCQ zijn natuurlijk niet noemenswaardig.
Ik ben groot fan van ATCQ, maar deze plaat vind ik iets te gekunsteld ofzo. Ik weet het niet precies. Teveel met de tijd mee ofzoquote:Op zaterdag 24 december 2016 10:57 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Norrage mijn [ afbeelding ] voor je uitgebreide lijst; mijn [ afbeelding ] voor bovenstaande opmerking.
Grappig, ik vind deze toch veel beter dan hun 2e. Deze komt zelfs bij vlagen in de buurt bij hun debuut die natuurlijk wel onovertroffen blijft, maar daarom staat deze bij mij dus ook wel heel hoog.quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:02 schreef methodmich het volgende:
50. THE JEZABELS - Synthia
Deze Australische band maakte al enkele prima platen, waarvan Prisoner uit 2011 mijn favoriet is. De soms intense zang van zangeres Hayley Mary is ook op dit album weer een voorname troef. Toch weet de plaat mij minder te pakken dan de voorgangers. Kan een kwestie van smaak zijn. De één zal Synthia graag op date vragen, ik kies toch voor een andere dame.
Favoriete track: Flowers In The Attic
Het probleem dat ik met The Kills heb, met name de laatste albums, is dat het zo intensief is dat het minimalistisch wordt. Beetje een contradictie maar er zit zoveel in dat alles elkaar opheft en er weinig overblijft, zoiets.quote:47. THE KILLS - Ash & Ice
The Kills is ongetwijfeld een van de meest broeierige gemengde muziekduo's van de laatste jaren.
Hm... ik heb wel een single van ze gehoord die wel goed was, misschien nog eens meer in verdiepen.quote:3. DMA's - Hills End
Iedereen die met weemoed terugdenkt aan de tijd waarin Oasis nog leuk was - zeg maar de eerste twee platen dus - kan zijn hart ophalen met dit album van het Australische DMA's.
Je bent groot fan van ATCQ, en kan helemaal niets met deze plaat?quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van ATCQ, maar deze plaat vind ik iets te gekunsteld ofzo. Ik weet het niet precies. Teveel met de tijd mee ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
ik vind DMA's meer Shed Seven dan Oasisquote:Op zaterdag 24 december 2016 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Grappig, ik vind deze toch veel beter dan hun 2e. Deze komt zelfs bij vlagen in de buurt bij hun debuut die natuurlijk wel onovertroffen blijft, maar daarom staat deze bij mij dus ook wel heel hoog.
[..]
Het probleem dat ik met The Kills heb, met name de laatste albums, is dat het zo intensief is dat het minimalistisch wordt. Beetje een contradictie maar er zit zoveel in dat alles elkaar opheft en er weinig overblijft, zoiets.
[..]
Hm... ik heb wel een single van ze gehoord die wel goed was, misschien nog eens meer in verdiepen.
Wauw, klinkt goed! Wist niet van dit album af, maar ga hem zeker opzetten. Een referentie naar Fordlandia en "geen aria's" beloofd veel goeds.quote:Op zaterdag 24 december 2016 18:47 schreef alpeko het volgende:
Wegens drukte iets minder uitgebreid qua tekstjes dan voorgaande jaren maar niet minder gemeend: mijn top 30. Focus lag ook dit jaar weer op IJsland/Scandinavië en instrumentaal/eigentijds klassiek. Geen Bowie. Zegt me niks
01. Kjartan Sveinsson - Der Klang der Offerbarung des Göttlichen
[ afbeelding ]
Voormalig Sigur Rós toetsenist Kjartan Sveinsson componeerde in 2014 zijn eerste opera bestaande uit 4 delen. Hij liet zich hiervoor inspireren door een boek van de IJslandse schrijver en winnaar van de Nobelprijs voor de Literatuur (in de tijd dat die prijs nog naar schrijvers ging), Halldór Laxness.
Nu schrikt opera velen - zelfs mij ondanks voorliefde voor eigentijds klassiek - af, echter verwacht hier geen aria's. Deel I is volledig instrumentaal en doet denken aan Jóhann Jóhannssons meesterwerk Fordlândia. De delen II, III en IV hebben vocalen in de vorm van een koor.
Favoriete track: Teil I en Teil IV
Het nummer Open Letter is geïnspireerd op het volkslied van Algerije.quote:Op zaterdag 24 december 2016 18:47 schreef alpeko het volgende:
06. Moddi - Unsongs
Deze Noorse singer/songwriter breekt met dit album een lans voor het verboden lied. Feitelijk is het gewoon een coveralbum maar dan wel met nummers die ergens ter wereld verboden zijn. Vandaar de titel Unsongs. Niet bepaald bekende covers dus. Ik kende van de gecoverde artiesten alleen Pussy Riot maar die ken ik dan niet van hun muziek.
Favoriete track: A Matter of Habit naar een nummer geschreven door Israeli Alona Kimhi waar het verhaal wordt verteld van hoe je als soldaat wordt gehersenspoeld.
Nee hoor, live vond ik het ook wat tegenvallenquote:Op zondag 25 december 2016 09:28 schreef kciR het volgende:
Leuk om alle lijstjes weer te zien, zitten nog wat onondekte albums tussen, die zeker de moeite zijn. Daar helpen de tekstjes zeker bij
Met MM, BoerBert en Zocalo weer veel overlap met mijn lijstje!
Norrage, dan was je vast verbaasd dat ik naar Savages ging op 3/4 van King Creosote op LGW?
Kevin Morby was wel echt knettergoed ja.
Heb je toch nog snel gedaan uiteindelijkquote:Op zaterdag 24 december 2016 18:47 schreef alpeko het volgende:
Wegens drukte iets minder uitgebreid qua tekstjes dan voorgaande jaren maar niet minder gemeend: mijn top 30. Focus lag ook dit jaar weer op IJsland/Scandinavië en instrumentaal/eigentijds klassiek. Geen Bowie. Zegt me niks
Okee. Ik hoor er toch vooral Oasis in en een beetje Stone Roses, maar dat zal voor iedereen verschillen uiteraard.quote:Op zaterdag 24 december 2016 20:31 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
ik vind DMA's meer Shed Seven dan Oasis
Die is niet op CD verkrijgbaar helaas en ik vond de vinylversie inclusief CD iets te prijzig vooralsnog. Anders had ik hem zeker gekocht. Nu schat ik in dat het album halverwege 2017 wel in de midprice categorie zal belanden, dus daar wacht ik dan maar even op.quote:Op dinsdag 27 december 2016 15:00 schreef Norrage het volgende:
Leuk ranja
En eindelijk een Tjing Tjing notering.
Ik zie dat The Jezabels bij jou inderdaad wel vrij hoog staan. Leuk dat je nu ook de omschrijvingen hebt toegevoegd!!quote:Op zaterdag 24 december 2016 15:23 schreef ranja het volgende:
[..]
Grappig, ik vind deze toch veel beter dan hun 2e. Deze komt zelfs bij vlagen in de buurt bij hun debuut die natuurlijk wel onovertroffen blijft, maar daarom staat deze bij mij dus ook wel heel hoog.
[..]
Het probleem dat ik met The Kills heb, met name de laatste albums, is dat het zo intensief is dat het minimalistisch wordt. Beetje een contradictie maar er zit zoveel in dat alles elkaar opheft en er weinig overblijft, zoiets.
In 2014 was je niet heel positief over de 2e, al stond die bij jou toen misschien nog wel hoger dan deze 3e dit jaar. Bij mij was de eerste nummer 1 in 2012, de 2e nummer 27 in 2014 en de 3e nu dus nummer 4.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:42 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad, de vorige Jezabels vond ik ook duidelijk beter.
Ja, Prisoner vind ik duidelijk de beste.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:44 schreef ranja het volgende:
[..]
In 2014 was je niet heel positief over de 2e, al stond die bij jou toen misschien nog wel hoger dan deze 3e dit jaar. Bij mij was de eerste nummer 1 in 2012, de 2e nummer 27 in 2014 en de 3e nu dus nummer 4.
Ik vind het ook wel leuk om, nu mijn lijst toch klaar is, weer wat oudere albums van de artiesten van dit jaar te draaien.quote:Op dinsdag 27 december 2016 16:57 schreef methodmich het volgende:
Overigens wel grappig om al die oude lijsten weer eens door te nemen. Zat gisteren mijn Top 10's van 2001 t/m nu te bekijken. Sommige platen waarvan ik me afvroeg waarom ze toen zo hoog kwamen, maar ook wel die ik later eigenlijk hoger had gezet. En een heel rare nummer 1 in 2009, achteraf. Al was dat voor mij sowieso geen topjaar als ik de rest van mijn top 10 zag.
quote:Op dinsdag 27 december 2016 11:13 schreef ranja het volgende:
Vergeet mijn 1e lijstje maar, hier mijn definitieve lijst met 2 toevoegingen qua albums (voor de teller: nr 26 en 30) en dus ook 2 verdwenen (48 en 50) en een paar kleine verschuivingen.
Maar nu ook met kleine omschrijvingen er bij voor de geïnteresseerde lezer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn lijst en daarmee zult u het moeten doen.
Tuurlijk wel, je hebt nog wel een paar uur. Gewoon tijdens de Snob 2000.quote:Op zaterdag 31 december 2016 15:29 schreef Slobeend het volgende:
Gaat mij niet meer lukken vrees ik.
Komt je lijstje nog wel?quote:Op zaterdag 31 december 2016 15:29 schreef Slobeend het volgende:
Gaat mij niet meer lukken vrees ik.
Ik zou ze even PMen of in indietopic vragenquote:Op zaterdag 31 december 2016 16:54 schreef kciR het volgende:
[..]
Komt je lijstje nog wel?
Ik mis ook nog de lijstjes van een aantal vaste gasten.. Moody, Rellende_Rotscholier, Felagund, Tchock, takkfyrir..... Komen die nog?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de spoiler nog de platen die vaker dan twee keer zijn genoemd, maar niet de top 100 haalden. Zijn er verrassend weinig. Heel veel platen komen maar in één lijstje voor.
De Nederlandse Top 10
Amber Arcades is de hoogst genoteerde Nederlandse act (#25), net boven Eefje de Visser (#26).
01 (025) Amber Arcades - Fading Lines ( 205 / 8)
02 (026) Eefje de Visser - Nachtlicht ( 200 / 7)
03 (042) Klangstof - Close Eyes To Exit ( 128 / 3)
04 (047) Tjing Tjing - Bang Zullen Ze Leven ( 120 / 4)
05 (062) Indian Askin - Sea Of Ethanol ( 92 / 4)
06 (069) Aafke Romeijn - Je Doet Je Best Maar ( 86 / 3)
07 (074) Iris Penning - Spreken met suiker ( 81 / 3)
08 (076) Eerie Wanda - Hum ( 81 / 2)
09 (078) Weval - Weval ( 80 / 4)
10 (111) Roald van Oosten - Oh Dark Hundreds ( 50 / 3)
[ Bericht 2% gewijzigd door kciR op 01-01-2017 19:53:26 ]
Je zit er niet veel naastquote:Op zondag 1 januari 2017 15:17 schreef methodmich het volgende:
Benieuwd of hier ook Bowie, Radiohead en Cave als grootste gemene delers naar voren zullen komen.
Ik luister wekelijks - structureel - nieuwe muziek, maar vooral losse nummers die verschijnen. Ik let minder op albums. Ik heb een Top 100 van songs gemaakt, maar zou grote moeite hebben om een Top 10 van albums te maken.quote:Op zondag 1 januari 2017 22:05 schreef Guanabana het volgende:
Even een vraagje voor de muziekliefhebbers hier.
Ik vind zelf dat ik redelijk veel muziek luister, en ook heb ik wel wat favoriete artiesten die ik volg wat betreft het uitkomen van nieuw materiaal. Maar ik zou bij lange na niet zo'n lijstje als dat van jullie kunnen posten over alleen favoriete albums 2016. Denk dat ik dit jaar op een stuk of 5? albums kom uit 2016. Voor de rest luister ik oudere muziek.
Luisteren jullie nu zo absurd veel muziek en is dit een wel erg fanatiek clubje mensen, of doe ik iets verkeerd?![]()
Hoe komen jullie uberhaupt aan zoveel nieuw materiaal? Is het een sport om gewoon te volgen wat er nieuw uitkomt en te beluisteren?
Ik zoek en beluister vrij veel (voor mij) nieuwe muziek, maar dat hoeft dus totaal geen muziek van datzelfde jaar te zijn.
Via de luisterpaal van 3voor12 en iets vergelijkbaars van NPR probeer ik regelmatig iets op basis van omschrijving, via een site als deze en pledgemusic, gods jukebox en thegirlsare kom ik in aanraking met nieuwe muziek en dan is er nog spotify en youtube die dingen tippen.quote:Op zondag 1 januari 2017 22:05 schreef Guanabana het volgende:
Luisteren jullie nu zo absurd veel muziek en is dit een wel erg fanatiek clubje mensen, of doe ik iets verkeerd?![]()
Hoe komen jullie uberhaupt aan zoveel nieuw materiaal? Is het een sport om gewoon te volgen wat er nieuw uitkomt en te beluisteren?
Ik zoek en beluister vrij veel (voor mij) nieuwe muziek, maar dat hoeft dus totaal geen muziek van datzelfde jaar te zijn.
Ik luister eigenlijk wel de hele dag door muziek. Mijn werk is programmeren, en dat lukt me het beste met een koptelefoon op en thuis staat ook altijd wel iets aan. Daarnaast vind ik het inderdaad gewoon leuk om een beetje bij te houden wat er uitkomt. Zo luister ik elke bijna dagelijks wel een (voor mij) nieuw album.quote:Op zondag 1 januari 2017 22:05 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb dit vorig jaar te weinig geluisterd om een representatief lijstje te maken. Daarnaast was ik in December veel weg, anders had ik misschien nog wel een top 25 gemaakt.quote:Op zaterdag 31 december 2016 16:54 schreef kciR het volgende:
[..]
Komt je lijstje nog wel?
Ik mis ook nog de lijstjes van een aantal vaste gasten.. Moody, Rellende_Rotscholier, Felagund, Tchock, takkfyrir..... Komen die nog?![]()
quote:Op zondag 1 januari 2017 22:05 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind zelf dat ik redelijk veel muziek luister, en ook heb ik wel wat favoriete artiesten die ik volg wat betreft het uitkomen van nieuw materiaal. Maar ik zou bij lange na niet zo'n lijstje als dat van jullie kunnen posten over alleen favoriete albums 2016. Denk dat ik dit jaar op een stuk of 5? albums kom uit 2016. Voor de rest luister ik oudere muziek.
Ik denk ook dat er bijna niemand in dit topic zit die zich uitsluitend met nieuwe muziek bezig houdt.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:26 schreef Guanabana het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Naast dat het niet zou lukken, vind ik het ook gewoon 'zonde' ofzo, om alleen bezig te zijn met wat er nieuw uitkomt, terwijl er ook zoveel andere muziek te ontdekken is (en te luisteren wat je al hebt). En lang niet alles is mijn smaak ook, dus dan zou ik een hoop dingen horen die me verder toch niet interesseren.
Ik heb afgelopen jaar ook genoeg muziek ontdekt die ouder is dan 2016. Dankzij Spotify loop je vanzelf tegen van alles aan.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:26 schreef Guanabana het volgende:
Bedankt voor jullie antwoorden!
Naast dat het niet zou lukken, vind ik het ook gewoon 'zonde' ofzo, om alleen bezig te zijn met wat er nieuw uitkomt, terwijl er ook zoveel andere muziek te ontdekken is (en te luisteren wat je al hebt). En lang niet alles is mijn smaak ook, dus dan zou ik een hoop dingen horen die me verder toch niet interesseren.
Nee oke, maar raizop bijvoorbeeld zegt dat hij nauwelijks oud materiaal luistert. Dan vraag ik me af wat ik me daarbij voor moet stellen.quote:Op maandag 2 januari 2017 13:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk ook dat er bijna niemand in dit topic zit die zich uitsluitend met nieuwe muziek bezig houdt.
Volgens mij vraagt iedereen zich af wat-ie zich bij riazop moet voorstellen, maar dat terzijdequote:Op maandag 2 januari 2017 13:39 schreef Guanabana het volgende:
Nee oke, maar raizop bijvoorbeeld zegt dat hij nauwelijks oud materiaal luistert. Dan vraag ik me af wat ik me daarbij voor moet stellen.
Luister regelmatig KEXP Radio en daar wordt Amber Arcades nu ook gewoon gedraaid. Die doen het goed.quote:Op maandag 2 januari 2017 12:13 schreef ranja het volgende:
Overigens blij te zien dat ik niet de enige ben die Eerie Wanda en Amber Arcades heeft opgepikt
Nu Bird on the Wire nog
Dat zat er wel een beetje in. Maar wel weer een leuke lijst geworden uiteindelijk, mooi om te zien. Dank voor het telwerk!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |