Dus bij deze: post je lijstjes van 2005!quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Als de tijd het toelaat zal ik ook een lijstje posten, maar of dat een lijstje van 50 haal... ?quote:Op woensdag 7 december 2005 20:15 schreef methodmich het volgende:
Naar goed voorbeeld vorig jaar, peaceman.
Maar Remmelt, Muus & Femke heeft nog een titel pfaf!
D'r staan wel meer fouten in, maar ik kan niets wijzigen.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:15 schreef methodmich het volgende:
Naar goed voorbeeld vorig jaar, peaceman.
Maar Remmelt, Muus & Femke heeft nog een titel pfaf!
Tuurlijk niet, 10 mag ook. Zie vorig jaar.quote:Op woensdag 7 december 2005 20:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Als de tijd het toelaat zal ik ook een lijstje posten, maar of dat een lijstje van 50 haal... ?
Dat is toch niet verplicht hoop ik?
Ach er is geen sluitingdatum toch?quote:Op donderdag 8 december 2005 00:19 schreef Grobbel het volgende:
Ik blijf het te vroeg vinden, jaarlijstjes begin december (zelfs al is het traditie in de vaderlandse pers). Ik begin er op z'n vroegst pas over een week of twee aan, vermoed ik.
Niet echt.quote:Op donderdag 8 december 2005 00:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ach er is geen sluitingdatum toch?
Jouw nummer 1 draai ik nog erg vaak, maar ook pas dit jaar ontdektquote:Op donderdag 8 december 2005 00:24 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet echt.
Valt me trouwens op dat er nog best een hoop platen vorig jaar in mijn lijstje stonden die ik het afgelopen jaar ook totaal niet meer gedraaid heb, met name in de singer/songwriterhoek. Bij nader inzien was 2004 toch misschien niet zo'n heel goed jaar in de breedte, denk ik.
Jaarlijstjes 2004
Tussenrapportquote:Op donderdag 8 december 2005 00:52 schreef Grobbel het volgende:
pfaf, weet jij dat tussenstandstopic nog ergens te vinden?
Platen van 2004 mogen toch zoiezo niet?quote:Op donderdag 8 december 2005 00:42 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ai, Funeral van The Arcade Fire staat al in alle lijstjes van 2004. Die mag dit jaar zeker niet meer?
Nu weet ik eigenlijk ook niet meer of ik ze in 2004 ook al kende of niet...
Als jij je er goed bij voelt mag het wel hoor.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou ja, ik bedoel, het album is in 2005 pas officieel uitgebracht in Nederland.
Silvertide komt toch echt uit 2004, maar is pas halverwege dit jaar in Nederland uitgebracht... Voorts heb ik heel veel muziek dit jaar ontdekt, waarbij een groot deel nog van 2004 was.... Tja ik zou dan bijvoorbeeld Antics er in kunnen zetten... Maar gezien de lijstjes van vorig jaar doe ik maar gewoon alleen platen 2005...quote:Op donderdag 8 december 2005 09:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als jij je er goed bij voelt mag het wel hoor.Vorig jaar stonden de Shins er bij MM ook wel in. En als er deze maand nog een geweldig album uitkomt staat die er volgend jaar bij mij ook wel in.
The Shins? Dacht het niet hoor, lees mijn top 50 maar na.quote:Op donderdag 8 december 2005 09:48 schreef pfaf het volgende:
[..]
Als jij je er goed bij voelt mag het wel hoor.Vorig jaar stonden de Shins er bij MM ook wel in. En als er deze maand nog een geweldig album uitkomt staat die er volgend jaar bij mij ook wel in.
Hmm ik zie het en haal inderdaad dingen door elkaar. Hoewel de Shins wel genoemd zijn en m'n argumentatie blijft staan.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
The Shins? Dacht het niet hoor, lees mijn top 50 maar na.
Bij Excelsior mochten ze meedoen idd.
3 keer raden wat ik op dit moment in de stijgers heb staan.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:16 schreef pfaf het volgende:
Maak er zelf 1 met de beste nummers van 2005!?!
Gaaf. Wellicht dat die er bij mij ook in staat.quote:Op donderdag 8 december 2005 10:18 schreef zodiakk het volgende:
Cyne - Evolution Fight
Hiphop die er toe doet
quote:
Nee, absoluut nooit.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:53 schreef spacemangraig het volgende:
JIj draait nooit een heel album?!![]()
Dus mag hij in de lijst. Ik had 'm vorig jaar al ...quote:Op donderdag 8 december 2005 09:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou ja, ik bedoel, het album is in 2005 pas officieel uitgebracht in Nederland.
In de wat?quote:Op donderdag 8 december 2005 19:21 schreef Arcee het volgende:
in de stijgers
Ja, al wil ik wel een rond getal. Zit nu iets boven de 60 van dit jaar, dus moeten er enkele afvallen.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:59 schreef Z het volgende:
[..]
Dus mag hij in de lijst. Ik had 'm vorig jaar al ...
En een top 50 vind ik onzin, dus ik doe er tien, maar nu nog niet.
Methodmitch jij zet al je gekochte platen in volgorde toch? Dat vind ik dan wel weer aardig.
Hee, een lezer.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
4. CocoRosie - Noah's Ark.
De twee raarste zusjes van de wereld weten me iedere keer weer te raken met hun bizarre muziek en bijbehorende bizardere geluiden en teksten. Had ik maar zo'n zusjes...
Hehehe, ik denk dat het zo'n zinnetje is dat onbewust in m'n hoofd is blijven hangen en er nu weer uit is gekomen. Ofzo.quote:
Positief of negatief?quote:Verder toch wat verrassingen in je lijst hoor.
Dat zijn wel erg veel fietsen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:39 schreef chansadres het volgende:
6. Katie Melua - Piece by Piece - 8
De eerste niet rock gerelateerde cd. Nooit gedacht dat pop zo mooi kon zijn. Jammer van de verminking van "On the road again". Waarom ligt er roch de verleiding om een nummer uit het rockgenre, te versimpelen (Lucy Silvas - Nothing else matters) Voor de rest lekker album om bij weg te zweven. Natuurlijk met de single die je moeder blijft spelen: Nine billion bicycles
Nou nou, dan heb je een hoop Nederlandse producties niet gehoord vermoed ik.quote:11. Racoon - Another Day - 7,5
Ze zijn terug en hoe. Beste Nederlandse artiest van het jaar zonder enige competitie.
Ik ook. Volgens mij doen verzamel platen nooit ergens mee. Maar ach.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:07 schreef methodmich het volgende:
Ik blijf overigens moeite houden met een verzamelalbum van Belle & Sebastian in de jaarlijst, maar goed.
quote:Op woensdag 14 december 2005 19:59 schreef methodmich het volgende:
Nee okee, maar in feite zou je die afzonderlijke EP's al moeten hebben.
De nieuwe Eels was geweldig, niet?quote:Op zondag 18 december 2005 17:00 schreef Grobbel het volgende:
Alhoewel ik MMs lijst zeker wel in grote lijnen kan waarderen, ken ik er nog een hoop niet of amper van. Als ik me ooit wat meer in freak-folk of singer/songwritermuziek ga storten, zal ik zeker zijn lijstje als referentiekader gebruiken!![]()
Ik zit zelf met een shortlist van pakweg 90 albums, maar een deel daarvan ken ik slechts op marginale wijze. Ik ga me de laatste paar dagen nog een beetje oriënteren in elk geval, al valt me op hoe weinig van methodmichs lijst terugkomt in die shortlist.2005 moet toch een behoorlijk aardig jaar zijn geweest in de breedte.
Hij was vooral overweldigend in omvang toen ik 'm voor het eerst hoorde. Het is dat ik Eels live heb kunnen zien dit jaar in de Nijmeegse schouwburg, anders had ik me er waarschijnlijk niet doorheen geworsteld. Maar wel een fijne plaat, inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2005 18:24 schreef -Dries- het volgende:
[..]
De nieuwe Eels was geweldig, niet?
Ja, misschien wel de beste plaat van het jaar -quote:Op zondag 18 december 2005 19:17 schreef placebeau het volgende:
4. Arcade fire - funeral (perfecte muziek)
Ik heb 'm nog niet af, ben ook nog wat dingen aan het beluisteren. Ben ook een beetje lijstjes moe maar een top 10 ga ik wel redden.quote:Op zondag 18 december 2005 16:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik wacht nog even op het lijstje van Z.
Dan kan ik die kopieren en hier en daar een beetje aanpassen.
quote:Op zondag 18 december 2005 19:17 schreef placebeau het volgende:
3. Okkervil river - black sheep boy (nieuwe ontdekking, erg mooi en gevoelig en zo)
ahquote:Op zondag 18 december 2005 19:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, misschien wel de beste plaat van het jaar -
2004
Maar dat betekent niet dat ie in 2004 niet in Nederland verkrijgbaar was - meer dat ze een officiële Europese platenmaatschappij kregen in 2005 die de boel opnieuw (en dit keer met veel tamtam in de Nederlandse pers) mocht uitbrengen.quote:Op zondag 18 december 2005 20:26 schreef -Dries- het volgende:
Arcade Fire was in 2004 in VS en Canada, maar pas 2005 hier in Europa, dus je lijst klopt gewoon
Heb je die ook alle 90 gekocht / gekregen?quote:Op zondag 18 december 2005 17:00 schreef Grobbel het volgende:
Alhoewel ik MMs lijst zeker wel in grote lijnen kan waarderen, ken ik er nog een hoop niet of amper van. Als ik me ooit wat meer in freak-folk of singer/songwritermuziek ga storten, zal ik zeker zijn lijstje als referentiekader gebruiken!![]()
Ik zit zelf met een shortlist van pakweg 90 albums, maar een deel daarvan ken ik slechts op marginale wijze. Ik ga me de laatste paar dagen nog een beetje oriënteren in elk geval, al valt me op hoe weinig van methodmichs lijst terugkomt in die shortlist.2005 moet toch een behoorlijk aardig jaar zijn geweest in de breedte.
Op Arcade Fire bij enkelen na, zie ik weinig platen uit 2004 hoor.quote:Op maandag 19 december 2005 10:35 schreef chansadres het volgende:
Ik heb in mijn lijstje alle releases uit 2004 geweerd (dus de eerste releasedate, amerikaans of nederlands maakt niks uit bij mij). Anders had ik zo een top 50 kunnen maken
Nou ja, dat er nog een stuk of 6 platen lager eindigen is al verrassend.quote:Op zondag 18 december 2005 21:05 schreef bigshadow het volgende:
Leuke lijstjes allemaal, en soms ook hele aparte. Jammer alleen dat de Editors zo laag bij je staan MM
Goed dat ie genoemd is...quote:Op maandag 19 december 2005 20:52 schreef hesselmid het volgende:
3 Isolee - Wearemonster
Hm je hebt gelijk... ik kreeg 'm in Maart...quote:Op maandag 19 december 2005 22:50 schreef peaceman het volgende:
Hey Ranja, op de EP van Juliette & The Licks staat bij mij 2005.....
Daarom heb ik ook de EP erin gezet en niet de CDquote:Op maandag 19 december 2005 22:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm je hebt gelijk... ik kreeg 'm in Maart...
Vond je m ook verrassend? Ikzelf eigenlijk wel.. Had sommige voor dat ik er aan begon wat hoger ingeschat.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
Leuk van Peaceman en uiteraard de vrouwenlijst van Ranja!
In een top 30 daarentegen...quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Het is ergens wel jammer dat je geen 30 platen in een top 25 kan proppen...
Jawel,quote:
Dank je, die van jou ook! The Hold Steady is helemaal langs mij heen gegaan dit jaar en ga ik snel eens luisteren!quote:Op woensdag 21 december 2005 11:20 schreef Z het volgende:
Mooie lijst Daisy!
Ken je die plaat van Danny Cohen wel? Lijkt in de verste verte niet op Tom McRae! Je moet niet alle treurwilgen op 1 hoop gooien hequote:Op woensdag 21 december 2005 14:54 schreef peaceman het volgende:
Grappig die nummer 1 DD, zeker als je nagaat dat je Tom niet echt iets vindt... En dat is toch iemand die niet al te vrolijke liedjes maakt en uiteraard mis ik TNP bij je...
Overigens zit er vrij veel bij wat ik niet ken..
Ik ken een paar nummers, niet heel goed hoor.... Maar het ging me om je omschrijving... die kan je namelijk er wel op toepassen... Vind ik dan. Op het tegendraadse na dan.. Vraag me ook wel een beetje af hoe ik dat moet opvatten. Tegendraads tegen wie/wat?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:58 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ken je die plaat van Danny Cohen wel? Lijkt in de verste verte niet op Tom McRae!
Tegendraads in de zin van vreemde instrumentatie, grillige songstructuren en bizarre teksten. En koeien als backing vocals, hoe tegendraads wil je 't hebben?!quote:Op woensdag 21 december 2005 15:00 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ken een paar nummers, niet heel goed hoor.... Maar het ging me om je omschrijving... die kan je namelijk er wel op toepassen... Vind ik dan. Op het tegendraadse na dan.. Vraag me ook wel een beetje af hoe ik dat moet opvatten. Tegendraads tegen wie/wat?
Toch maar eens wat beter gaan luisteren dan, want t was mijn nog niet zo bewust ter ore gekomen....quote:Op woensdag 21 december 2005 15:05 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Tegendraads in de zin van vreemde instrumentatie, grillige songstructuren en bizarre teksten. En koeien als backing vocals, hoe tegendraads wil je 't hebben?!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | Stephen Malkmus - Face the Truth Shining - In the Kingdom of Kitsch You Will Be A Monster Maximo Park - A Certain Trigger My Morning Jacket - Z Menomena - Under an Hour Stars - Set Yourself on Fire Caribou - The Milk of Human Kindness Out Hud - Let us never speak of it again Jaga Jazzist - What We Must Tocotronic - Pure Vernuft Darf Niemals Siegen Sleater-Kinney - The Woods Serena Maneesh - Serena Maneesh Isolée - We Are Monster Bloc Party - Silent Alarm Clap Your Hands Say Yeah - Clap Your Hands Say Yeah The Decemberists - Picaresque Deerhoof - The Runners Four Architecture in Helsinki - In Case We Die Super Furry Animals - Love Kraft Love is All - Nine Times That Same Song The Wedding Present - Take Fountain The Deadly Snakes - Porcella Wolf Parade - Apologies to the Queen Mary 65 Days of Static - One Time For All Time M.I.A. - Arular Fiona Apple - Extraordinary Machine The Fiery Furnaces - EP Eels - Blinking Lights and Other Revelations dEUS - Pocket Revolution Broken Social Scene - Broken Social Scene Franz Ferdinand - You Could Have it So Much Better With Franz Ferdinand Okkervil River - Black Sheep Boy Madrugada - The Deep End Thee More Shallows - More Deep Cuts Jason Forrest - Shamelessly Exciting Electrelane - Axes Silver Jews - Tanglewood Numbers Millioniare - Paradisiac The Egg - Forwards I Am Kloot - Gods & Monsters Amusement Parks on Fire - Amusement Parks on Fire Four Tet - Everything Ecstatic Thunderbirds Are Now! - Justamoustache Blood on the Wall - Awesomer Kaizers Orchestra - Maestro Joggers - With a Cape and a Cane The Plot to Blow Up the Eiffel Tower - Love in the Fascist Brothel The Fall - Fall Heads Roll Venetian Snares - Rossz Csillag Allat Szuletett |
Dat is nou precies het leuke van de jaarlijsten. Zie in jouw lijst, evenals in bijvoorbeeld die van Grobbel, genoeg dingen die ik nog eens aan een nadere luisterbeurt wil onderwerpen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:43 schreef methodmich het volgende:
Ik ken ook niet alles van Grobbel en DD, maar dat is andersom ook zo denk ik. Ontkom je niet aan, in het huidige aanbod.
Heb ik ook. Net als Arcade Fire.quote:Op woensdag 21 december 2005 18:53 schreef peaceman het volgende:
Sufjan zal ik nog eens aan een goede luisterbeurt onderwerpen; het enthousiasme van bijna iedereen is zo groot dat het wellicht nog niet goed tot me doorgedrongen is.
quote:Op woensdag 21 december 2005 20:43 schreef pfaf het volgende:
Mooie lijsten Daisy, Grobbel en Gorro.
Horen doe ik die genialiteit ook al niet :pquote:Op woensdag 21 december 2005 20:43 schreef pfaf het volgende:
Mooie lijsten Daisy, Grobbel en Gorro en aaaalle anderen.
Vooral bij de eerste heb ik het gevoel dat ik nogal wat gemist heb dit jaar.
En zoals ik in mjin lijst al zei, ik zie de genialiteit van Sufjan ook niet.
Ik noemde jouw lijstje niet voor niets niet.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Voor al die mensen die de genialiteit van Sufjan maar niet kunnen horen:
[afbeelding]
Doe er je voordeel mee,...
Iemand die een bloedstollend mooi nummer kan schrijven over een ordinaire seriemoordenaar als John Wayne Gacy, Jr. verdient al die lof ook gewoon!quote:Op woensdag 21 december 2005 22:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
Voor al die mensen die de genialiteit van Sufjan maar niet kunnen horen:
[afbeelding]
Doe er je voordeel mee,...
En ik ook. Maar niet bijquote:Op woensdag 21 december 2005 20:03 schreef methodmich het volgende:
Heb ik ook. Net als Arcade Fire.
Jij draagt zeker een MoH bomberjack?quote:Op woensdag 21 december 2005 22:42 schreef turnpike het volgende:
Mijn oren maken extra oorsmeer aan zodra ze die slaapverwekkende sufjan stevens waarnemen. Teneinde mijn oren maar zo rap mogelijk dicht te proppen om die terreur niet meer aan te hoeven horen.
Nah, turnpike is wel okay.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:52 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Jij draagt zeker een MoH bomberjack?
Persoonlijk vind ik een hele plaat veel te lang.... En die plaat is lang....quote:Op woensdag 21 december 2005 23:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Nah, turnpike is wel okay.
Ik kan me overigens op zich wel voorstellen hoe die plaat van Sufjan Stevens wat afschrikkend kan werken, met die vrolijke koortjes en alles. Als je je eenmaal daar overheen weet te zetten is het echter wel een prachtige plaat.
Met de kanttekening dat kamp 1 een ietwat onevenwichtig kamp is, natuurlijk.quote:Antony and the johnsons - I Am A Bird
Irritante neurotische kutmuziek. Kamp 1.
Geniale muziek die je tot tranen roert. Kamp 2.
Psychonauts woohoo !quote:Op woensdag 21 december 2005 23:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik kan me overigens op zich wel voorstellen hoe die plaat van Sufjan Stevens wat afschrikkend kan werken, met die vrolijke koortjes en alles. Als je je eenmaal daar overheen weet te zetten is het echter wel een prachtige plaat.
We hebben dezelfde nummer 1 en bijna ook Teenage Fanclub gelijkquote:Op donderdag 22 december 2005 08:18 schreef bukgeit het volgende:
01 The Clientele - Strange Geometry
02 Idaho - The Lone Gunman
03 Animal Collective - Feels
04 Vitalic - OK Cowboy
05 Teenage Fanclub - Man-Made
06 Tiefschwarz - Eat Books
07 Whipster - Road Apple
08 Maxïmo Park - A Certain Trigger
09 Test Icicles - For Screening Purposes Only
10 Nine Horses - Snow Borne Sorrow
Mooi toch? En ik ben The National vergeten. Prachtplaat, had ik tweede of derde kunnen zetten.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
We hebben dezelfde nummer 1 en bijna ook Teenage Fanclub gelijk![]()
Geinig.
Hmm die ken ik nog niet... Waar lijkt het op?quote:Op donderdag 22 december 2005 08:34 schreef bukgeit het volgende:
[..]
En ik ben The National vergeten. Prachtplaat, had ik tweede of derde kunnen zetten.
Tindersticks meets The Flaming Stars.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmm die ken ik nog niet... Waar lijkt het op?
Die 2e ken ik ook al niet, maar Tindersticks wel.. goede band is dat!quote:Op donderdag 22 december 2005 08:42 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Tindersticks meets The Flaming Stars.
Belsen schreef er ooit een recensie over, check het review topic maar!quote:Op donderdag 22 december 2005 08:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hmm die ken ik nog niet... Waar lijkt het op?
Bedankt voor de tip.quote:Op donderdag 22 december 2005 09:08 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Belsen schreef er ooit een recensie over, check het review topic maar!
Misschien dat de "hype" ook een beetje afschrikt, kan ik me zo voorstellen. Ik raad mensen aan die zich daarin herkennen om het over een tijdje nog eens te proberen, als het stof is neergedaald.quote:Op woensdag 21 december 2005 23:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Oe, nieuwe Idaho! Hoe is ie? Ik heb Levitate hier in de kast staan, maar die kakt tegen het einde toch een beetje in, iets te gezapig. Maar de eerste paar nummers van die plaat vond ik wel erg goed.quote:Op donderdag 22 december 2005 08:34 schreef bukgeit het volgende:
02 Idaho - The Lone Gunman
Behalve in de lijst van Fox Kids natuurlijkquote:Op donderdag 22 december 2005 17:29 schreef spacemangraig het volgende:
En de Jeugd van Tegenwoordig erin zetten is al helemaal not-done.
KTquote:Op donderdag 22 december 2005 19:47 schreef cafca het volgende:
Niet zo heel veel CD's gekocht dit jaar.
De meesten zijn al genoemd in dit topic, maar toch een top 10:
01.Ben Folds - Songs for Silverman
02.Silver Jews - Tanglewood Numbers
03.The Clientele - Strange Geometry
04.Sufjan Stevens - Illinoise
05.Eels - Blinking lights & other revelations
06.Bright Eyes - I'm Wide awake, it's morning
07.Iron & Wine - Woman King
08.Admiral Freebee - Songs
09.Maximo Park - a Certain Trigger
10.KT Tunstall-Eye to the Telescope
Tja, niet heel erg vernieuwend, maar ik ben dan ook een ouwe l....quote:
Ja dat heb ik ook wel met bepaalde albums.. sommige nummers denk ik wel van haar.... in elk geval de komende jaren...quote:Op donderdag 22 december 2005 19:50 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, niet heel erg vernieuwend, maar ik ben dan ook een ouwe l....
KT toch onderaan, ik ben benieuwd of ik dit album over 10 jaar nog vaak zal draaien.
Ben Foldsquote:Op donderdag 22 december 2005 19:47 schreef cafca het volgende:
Niet zo heel veel CD's gekocht dit jaar.
De meesten zijn al genoemd in dit topic, maar toch een top 10:
01.Ben Folds - Songs for Silverman
02.Silver Jews - Tanglewood Numbers
03.The Clientele - Strange Geometry
04.Sufjan Stevens - Illinoise
05.Eels - Blinking lights & other revelations
06.Bright Eyes - I'm Wide awake, it's morning
07.Iron & Wine - Woman King
08.Admiral Freebee - Songs
09.Maximo Park - a Certain Trigger
10.KT Tunstall-Eye to the Telescope
Ja een beetje vreemd, hij hoort er natuurlijk gewoon in te staan, maar misschien hebben ze een selectie uit de categorieën gemaakt en in de singer/songwriter sectie Antony net iets zwaarder gewogen. *grinnikt*quote:Op vrijdag 23 december 2005 14:05 schreef methodmich het volgende:
De lijst van KM is best geinig, maar ook niet erg representatief.
Eigenlijk moet je van alle jaarlijsten een gemiddelde maken.
Het was niet dé lijst van Humo, maar één van de lijstjes van de recensenten van Humo. Ik had alleen even bovenaan de pagina gekeken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:42 schreef placebeau het volgende:
wat was er mis met die lijst van humo?
quote:1. Sufjan Stevens: ’Come On Feel the Illinoise’
2. My Morning Jacket: ’Z’
3. Arcade Fire: ’Funeral’
4. Antony & The Johnsons: ’I Am a Bird Now’
5. LCD Soundsystem: ’LCD Soundsystem’
6. The White Stripes: ’Get Behind Me Satan’
7. M.I.A.: ’Arular’
8. Roisín Murphy: ’Ruby Blue’
9. Franz Ferdinand: ’You Could Have It So Much Better’
10. Admiral Freebee: ’Songs’
11. Kaiser Chiefs: ’Employment’
12. Richard Hawley: ’Cole’s Corner’
13. Bloc Party: ’Silent Alarm’
14. eels: ’Blinking Lights and Other Revelations’
15. Queens Of The Stone Age: ’Lullabies to Paralyze’
16. The Magic Numbers: ’The Magic Numbers’
17. The Kills: ’No Wow’
18. Coldplay: ’X & Y’
19. Willy Mason: ’Where the Humans Eat’
20. Paul McCartney: ’Chaos and Creation in the Backyard’
Denk dat die laatste te divers is qua stijlen om beter beoordeeld te worden door 'men'.quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
White Stripes' laatste is wat overschat, vind ik. Net als Elephant destijds.
Ik ken die nog niet, maar de singles + b-kanten die ik er van ken (samen zo'n 7 nummers) vind ik wel erg goed...quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
White Stripes' laatste is wat overschat
Leuker/beter, ok, maar dat wil niet zeggen dat 'Satan' daarom slecht is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:03 schreef methodmich het volgende:
Ja? Ik vind de oude White Stripes gewoon leuker. Dus De Stijl en White Blood Cells, die tijd.
Ik weet niet wat je mag verwachten. Een tweede (of derde) 'Stijl' kun je wel willen maar of dat terecht is?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:54 schreef methodmich het volgende:
Slecht niet, maar ook niet wat je van ze mag verwachten vond ik ranja.
Die is uit 2004, anders had ik die ook wel erin gezetquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:45 schreef BUG80 het volgende:
Ik kom tot een top 25 dit jaar.
6. Ane Brun - A temporary dive
Nou, Tom Engelshoven (of was het nou Erik vd Berg) die Kane in zijn lijst zet vond ik vrij schokkend.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:19 schreef DaisyDuke het volgende:
Het is maar net hoe serieus je bepaalde mensen neemt, MM.
Volgens Velvet Music is de Nederlandse release gewoon uit 2005:quote:Op woensdag 28 december 2005 16:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die is uit 2004, anders had ik die ook wel erin gezet![]()
quote:Releasedate: 03-02-2005
Okee, point taken.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, Tom Engelshoven (of was het nou Erik vd Berg) die Kane in zijn lijst zet vond ik vrij schokkend.
Dit zegt AMG erover:quote:Op woensdag 28 december 2005 18:04 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Volgens Velvet Music is de Nederlandse release gewoon uit 2005:
[..]
klopt, dat maakt het soms ook wat verwarrend.... ik heb de engelse release... dat kan het verschil zijn...quote:Op woensdag 28 december 2005 18:47 schreef ranja het volgende:
de Nederlandse release is ook niet altijd gelijk aan de Amerikaanse...
Deed zij nou mee met Calexico op die live DVD?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:54 schreef Meadowmeal het volgende:
9 Françoiz Breut - Une Saison Volée
Ik had volgens mij weer de meeste overeenkomsten met Willem Jongeneelen, Koen Poolman en René Megens dit jaar. En Norbert Pek.quote:
Klopt, het lijkt erop dat ze goeie vriendjes is met Joey Burns. Ze zingen op Une saison volée een duet, zoals al eerder "The Ballad Of Cable Hogue", een Calexico-nummer dat ook op de DVD staat. Si Tu Disais, ook op de DVD en op een van de recente EP'tjes van Calexico, is een FB-cover.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Deed zij nou mee met Calexico op die live DVD?
Guuz heeft deze plaat ook in zijn eindlijst trouwens, leuk.
Heeft de amg jaarlijstjes?quote:Op zondag 1 januari 2006 22:45 schreef Z het volgende:
Wanneer komt de amg eigenlijk met hun jaarlijst?
Die Sufjan Stevens is iddquote:Op zaterdag 31 december 2005 19:59 schreef JelleS het volgende:
Zo, ik ben er ook uit. Helaas veel te weinig geluisterd dit jaar.
2: Sufjan Stevens - Come On Feel The Illinoise
Ja, leuke zangeres wel inderdaad. Goeie keuze, wel verrassend!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:25 schreef Meadowmeal het volgende:
[..]
Klopt, het lijkt erop dat ze goeie vriendjes is met Joey Burns. Ze zingen op Une saison volée een duet, zoals al eerder "The Ballad Of Cable Hogue", een Calexico-nummer dat ook op de DVD staat. Si Tu Disais, ook op de DVD en op een van de recente EP'tjes van Calexico, is een FB-cover.
Hier de Franse versie van de Ballad: http://www.cityslang.com/mp3/calexico_ballad(french).mp3
Waar zijn Adams, Richmond Fontaine en Bellwether??quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:04 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik heb alleen een americanalijstje
Staat ook op www.hanx.net (plus veel meer, oa van de trainer Ron Jans (FC groningen)
[afbeelding]
1. Adam Carrol - Far away Blues
2. The Resentments - Switcheroo
3. Bob Dylan - No direction home: The Soundtrack
4. Bruce Springsteen - Devils and dust
5. Eliza Gilkyson – Hotel Paradise
6. Thomas Denver Jonsson - Barely Touching It
7. Stephen Bruton - From the five
8. Lucinda Williams - Live at the Fillmore
9. Ad Vanderveen - Fields of Plenty
10. Caitlin Cary and Thad Cockrell - Begonias
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog niet voldoende heb geluisterd. Heb de eerste 2 Adam's platen wel, maar nog niet voldoende geluisterd. Dus dat ga ik dan niet in mijn jaarlijstje proppen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 16:10 schreef methodmich het volgende:
[..]
Waar zijn Adams, Richmond Fontaine en Bellwether??
Oef. Hij's erg fijn hoor. Extreem ingetogen, pijnlijk gezongen. Heel erg mooi.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:31 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Richmond Fontaine is volledig langs mij heen gegaan.
The Janitor is mijn favoriete song. En Casino Lights, they only bring darkness to the night.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:33 schreef pfaf het volgende:
[..]
Oef. Hij's erg fijn hoor. Extreem ingetogen, pijnlijk gezongen. Heel erg mooi.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
The Janitor is mijn favoriete song. En Casino Lights, they only bring darkness to the night.
Is dat een Zager & Evans-cover? Hij staat in de AMG niet in de tracklistingquote:Op dinsdag 3 januari 2006 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:Fields of the nephilim wist me gelijk erg te boeien, bij de eerste luisterbeurt. Van begin tot eind een heerlijke cd. En met een afsluiter zoals op deze cd, In the year 2525, verdien je gewoon een plaats in de top 3.
Wat heeft dat precies met elkaar te maken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:14 schreef OMG het volgende:
Op de website van Velvet Music is ook een lijstje te vinden.
Ik vind er niets aan. Maar goed, hij is dan behalve door medewerkers ook door klanten samengesteld.
No way. Interpol is saai, Editors niet.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:45 schreef Z het volgende:
"Editiors makes me wanna listen to Interpol"
"Blood" is een briljant nummer...quote:De eerste twee songs van het album vind ik zeer ok: Lights en Munich
You are either with us or against us.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik neem ( - op muzikaal gebied, tenminste - ) niets aan van iemand die beweert dat Interpol saai is.
Dus dat scheelt weer...
jij vindquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik neem ( - op muzikaal gebied, tenminste - ) niets aan van iemand die beweert dat Interpol saai is.
Dus dat scheelt weer...
Ik ken hem wel, maar heb hem niet. Heb veels te veel om te luisteren de laatste tijd.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:34 schreef DaisyDuke het volgende:
Ken je Post to Wire van Richmond Fontaine wel, Prep?
bij mij staat die op 1 hoor :Squote:Op vrijdag 6 januari 2006 11:57 schreef -Dries- het volgende:
Waarom heeft niemand Patrick Wolf in zijn/haar eindjaarslijst?
Editors is zo ver gekomen omdat ze veel punten geschraapt hebben. Dus ook heel vaak genoemd, maar niet vaak heel hoog.quote:Op donderdag 5 januari 2006 20:14 schreef OMG het volgende:
Op de website van Velvet Music is ook een lijstje te vinden.
Ik vind er niets aan. Maar goed, hij is dan behalve door medewerkers ook door klanten samengesteld.
quote:
Hmm, daar ben ik het niet mee eens, ik vind het een erg mooi album. Vooral de nummers met Annie Lennox, Joss Stone en Damien Rice.quote:LEAST ESSENTIAL JAZZ/POP CROSSOVER
Herbie Hancock, Possibilities
(Hear)
This is another hotly contested category. Hancock almost lost out to Chris Botti's To Love Again, in which Sting, Paula Cole, Jill Scott, and others join in on Botti's Chet Baker-without-balls routine. (Worst moment: Steven Tyler croaking his way through "Smile" in what sounds like Take 27 of an extremely long session.) But Hancock has the edge because a) He has more talent to squander, and b) The results are, if possible, blander than Botti. Neither Hancock nor Paul Simon sounds fully awake on "I Do It For Your Love." Annie Lennox stops by for the all-too-well-named Paula Cole song "Hush, Hush, Hush." (No, really: hush!) And could that really be Joss Stone and Jonny Lang covering "When Love Comes To Town"? Was somebody filming a Gap commercial nearby? And, hey, it's Sting again! Zzzzzz...
'We' staan in de lijst!quote:
quote:LEAST ESSENTIAL LIVE ALBUM
Candy Dulfer, Candy Dulfer: Live At Montreux 2002
(Eagle)
Candy Dulfer titled her 1991 debut album Saxuality, which pretty much sums up everything anyone needs to know about her. A proficient Dutch saxophonist who rarely challenges herself, Dulfer specializes in lite-jazz with a dusting of R&B elements. She looks good playing it, and her career has always been as much about the look as the playing. A Prince endorsement gave her a career in the early '90s; a decade on, the novelty has worn off. Her sound doesn't need to be captured on a live album, but here's Live At Montreux 2002 anyway. (The title is somewhat deceptive, since five of its 12 tracks come from a '98 set.) Dulfer includes a song called "Longin' For The Funk" that's all-too-appropriately titled: Anyone longin' for the funk will be left longin'.
Ik heb er eentje uit de lijstquote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:11 schreef bukgeit het volgende:
http://www.avclub.com/content/node/44019
Ja, dat is het. En hij staat op de limited edition als bonustrack.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:28 schreef Meadowmeal het volgende:
[..]
Is dat een Zager & Evans-cover? Hij staat in de AMG niet in de tracklisting
Ik leerde Interpol op Lowlands 2003 kennen en vond het erg goed hoor. Ik ken tot nu toe alleen het album Antics en moet nog eens de eerste kopen. Antics vind ik een erg lekker cd'tje.quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:55 schreef JelleS het volgende:
Interpol is live saai en het laatste album is niet echt spannend, maar luister het oude werk. Dan durf je het niet saai te noemen. Tis in ieder geval beter dan the editors.i
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |