abonnement Unibet Coolblue
pi_167592688
Fijn lijstje Alpeko _O_
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_167592708
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2016 09:28 schreef kciR het volgende:
Leuk om alle lijstjes weer te zien, zitten nog wat onondekte albums tussen, die zeker de moeite zijn. Daar helpen de tekstjes zeker bij ^O^

Met MM, BoerBert en Zocalo weer veel overlap met mijn lijstje!

Norrage, dan was je vast verbaasd dat ik naar Savages ging op 3/4 van King Creosote op LGW? ;)
Kevin Morby was wel echt knettergoed ja.
Nee hoor, live vond ik het ook wat tegenvallen ;) al kan het ook aan savages liggen natuurlijk :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Norrage op 25-12-2016 10:23:40 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_167596040
Ik ben toch veel meer losse nummers-georinteerd. Ben mijn jaarlijst (nummers) aan het samenstellen uit meer dan 1.800 nummers. Het verbaast me steeds weer hoe weinig van de hier genoemde albums ik ken.

Het aanbod is ook zo enorm...
  dinsdag 27 december 2016 @ 11:13:35 #104
13973 ranja
image means nothing
pi_167635416
Vergeet mijn 1e lijstje maar, hier mijn definitieve lijst met 2 toevoegingen qua albums (voor de teller: nr 26 en 30) en dus ook 2 verdwenen (48 en 50) en een paar kleine verschuivingen.
Maar nu ook met kleine omschrijvingen er bij voor de genteresseerde lezer.

01 Bird on the Wire - Elephanta [Nederland - dreampop/alt.rock]
Mooi uitwaaierende gitaren en fijne stemmen; maar het is het spannende drum/percussiewerk dat dit album ver doet uitstijgen boven het gemiddelde dreampop album.
Ik leerde de band kennen tijdens een optreden in OT301 met meerdere bands, ze hadden toen net hun debuut uit. Dat bleek een groeiplaattje; deze is echter nog beter.

02 Misty Miller - The Whole Family Is Worried [UK - alt.rock/singer-songwriter]
Voor mij klonk dit als een greatest hits aangezien ik bijna alle nummers al kende van eerdere clips en releases. Vorig jaar via crowdfunding op pledgmusic gefinancierd en dit jaar uitgekomen, geweldig album.
Lekker rauw. De titel is overigens volledig te begrijpen als je haar vorige album hoort en vooral de 2 covers met elkaar vergelijkt. Typisch een geval van 'de (vorige) platenmaatschappij wil het een en ik wil het ander'

03 Tessa Belinfante - Fly as We Fall [Nederland - pop]
Ex-voice deelneemster die eind 2014 al een EP uitbracht en nu een volledig album. Wat een stem heeft ze en de muziek is weliswaar pop maar toch niet radio 3-genoeg blijkbaar.
Live speelt ze met volledige band en dat hoor je ook op de plaat, een bandgeluid maar wel met de hoofdrol voor die stem. Wat een stem.

04 The Jezabels - Synthia [Australi - alt.rock]
Het 3e album en m.i. een flinke stap vooruit ten opzichte van hun tweede, komt bijna weer in de buurt van hun debuut. Krachtige songs met lekker waaierende gitaren.

05 Eerie Wanda - Hum [Nederlands - dreampop]
Eerie Wanda zag ik half 2015 live en sinds die dag keek ik al uit naar hun debuutalbum. Nu is het er en het is geweldig. Vergeleken met mijn nummer 1 een stuk softer maar door zangeres Marina (nee niet Wanda) wel erg mooi en sfeervol (nee niet sferisch).

06 Sophie Ellis-Bextor - Familia [UK - pop]
Jazeker Sophie zingt nog. Door Hilversum compleet genegeerd is dit gewoon haar 6e album en het klinkt als vanouds. Kwaliteitspop met wat dance-invloeden en de karakteristieke stem/accent van Sophie.

07 Emma Pollock - In Search of Harperfield [USA - singer-songwriter]
Het eerst album van Emma is alweer zo'n beetje 10 jaar oud maar heb ik pas later ontdekt. Ik zie nu pas dat daartussen ook nog een album zit. In elk geval, een nieuwe Emma Pollock is wel een bijzonderheid. En ze maakt het ook waar, erg lekker album.

08 Tancred - Out of the Garden [USA - alt.rock/college rock]
Door youtube ontdekt deze zangeres/band en helemaal in mijn straatje. Een flink Letters to Cleo gehalte. Het enige dat niet helemaal klopt is dat ze niet uit Boston maar uit Mineapolis komt.

09 Honeyblood - Babes Never Die [UK - alt.rock]
Tweede album van het Schotse duo, fijne singles, lekkere rammelrock maar als geheel net minder dan het debuut. Toch nog ruim genoeg voor een top 10 dit jaar.

10 Olivia Ruiz - nos corps-aimants [Frankrijk - pop/chanson]
Olivia doet het altij goed bij mij, ook nu weer. Prima mix van pop/rock/chanson met de nodige bijzondere instrumentatie waaronder ook weer de zingende zaag.

11 Amber Arcades - Fading Lines [Nederland - dreampop/alt.rock]
Ik wil dit album wel hoger zetten maar het lukt niet. Vergeleken met m'n nummers 1 en 5 mist dit album iets. Aan de singles ligt het niet, dat zijn geweldige songs, de rest van het album is niet even consistent. Evenzogoed wel lekker hoog.

12 Weezer - Weezer [White Album] [USA - britpop/nerdrock]
Ja, weezer. Jaren 90 rock is bij mij aan een heropleving bezig, waarbij ik ook bands die ik destijds wel kende nu pas meer ga waarderen. Daar hoort Weezer zeker bij. Hun witte album sluit vrijwel naadloos aan op de blauwe en groene (de rode ken ik nog niet)

13 Hunt - Branches [Zweden - dreampop]
Veel bands in deze lijst die op elkaar lijken, zie nummers 1, 5 en 11. Hunt heeft minimaal 1 geweldig nummer op hun album staan, als geheel blijft het iets achter bij de anderen maar zeker een erg goed album.

14 Minor Victories - Minor Victories [UK - shoegaze/post-rock]
Een echte indie-supergroep die bijna het hele jaar in m'n top 3 heeft gestaan maar nu bij de eindafrekening buiten de top 10 valt. Een handvol geweldige nummers laten het album geweldig lijken maar er zitten toch ook wat erg minimale nummers bij die het geheel een beetje inconsistent maken.

15 Garbage - Strange Little Birds [USA - dancerock]
Ja garbage doet het ook nog steeds. En het blijft gewoon goed. Hun vorige album, van 2012, klonk al alsof het uit de 90s kwam en dat is bij deze niet anders. Prima.

16 The Wedding Present - Going, Going... [UK - britpop/alt.rock]
Een doorzetter dit album. Eerst 4 instrumentale nummers, daarna barst het geweld los. Het eindigt dan nog met een 10 minuten durend nummer wat mogelijk het hoogtepunt van het album is. Tussedoor afwisselend lekker ratelende gitaartjes en wat opvullertjes.

17 Clio - Clio [Frankrijk - pop/singer-songwriter]
Lekker niks-aan-de-hand album, zowel qua muziek als zang. Lentegevoel.

18 Tjing Tjing - Bang zullen ze leven [Nederland - Pop/blues]
Roos en Andre samen, het is qua stem een bijzonder combinatie. Voor de rest past het sowieso prima bij elkaar. 2x live gezien, geweldig.

19 Ward Thomas - Cartwheels [UK - countrypop]
Engelse tweeling die countrypop maakt? Jahoor waarom niet. Iets traditioneler dan hun debuut volgens mij maar nog steeds zeker de moeite waard.

20 Heron Oblivion - Heron Oblivion [USA - noiserock]
Bijzonder plaat dit, hoort misschien wel hoger. Sonic Youth achtige gitaarmuren met engelenzang. Lekker.

21 Aubrie Sellers - New City Blues [USA - country/blues]
Op de 'luisterpaal' van NPR gehoord, 1e keer intrigerend, album besteld en best vaak gedraaid. Zeker in de auto erg lekker. Prima rauwe stem, gitaren en eh ja soms een mondharmonica.

22 Eins Zwei Orchestra - Hope Sign Community [Nederland - conceptalbum/alt.rock]
Het album is in 2e gedeeld, een vrouwlijke en mannelijke kant over de man die in China voor een tank ging staan. Waarom deed hij dat en hoe ging het verder? Eins Zwei Orchestra heeft er een mooi verhaal van gemaakt in hun eigen stijl. En dan kan een nummer ineens AK47 heten.

23 An Pierl - Arches [Belgi - singer-songwriter met kerkorgel]
An huurde de kerk in Gent af om met het orgel aan de slag te gaan, heel bijzonder hoe de kerkorgelklank binnen de popmuziek verweven wordt.

24 Lera Lynn - Resistor [USA - singer-songwriter]
Een van de vele singer/songwriters in m'n lijst waarvan veel niet eens heel hoog staan. Lera is dan eigenlijk de op 1 na hoogste. Broeierig plaatje, fijne sfeer.

25 Mitski - Puberty 2 [USA - alt.rock/singer-songwriter]
Mitski staat in vele jaarlijsten hoog en terecht. Soms bizarre mix van singer-songwriterpop en alt.rock/noise met overslaande bassdrums. Tussendoor zijn erg fijne liedjes te vinden.

26 Adia Victoria - Beyond the Bloodhounds [USA - singer-songwriter/country/blues]
Volgens Rolling Stone is het gothic country, nou haal dat gothic maar weg. Meeslepende nummers met inderdaad country invloeden, soms meer, soms minder, gewoon erg lekker.

27 Bess Atwell - Hold Your Mind [UK - singer-songwriter]
Een album dat enerzijds weinig opvalt maar ook een die ik wel blijf grijpen om weer eens te draaien.

28 Big Thief - Masterpiece [USA - alt.rock]
Het titelnummers is prijsnummer hier, de rest van het album is niet allemaal even goed. Alt.rock met een roots randje, met enige fantasie zou je er de oude 10.000 maniacs in kunnen horen.

29 The Julie Ruin - Hit Reset [USA - punk/alt.rock]
Kathleen Hanna is voldoende hersteld van de ziekte van Lyme om weer eens een plaatje te maken en op te treden. Met deze band heeft ze de pop/electro van Le Tigre wat meer speelsheid gegeven. De teksten blijven echter bijtend en ze kan nog steeds lekker dreinend zingen.

30 Indian Askin - Sea of Ethanol Nederland - alt.rock]
Begin dit jaar kocht ik de ep van de band, daarna hoorde ik het album en was toen overtuigd dat ik aan de ep genoeg had. Na 2x live zien raakte ik toch meer overtuigd dat ik het album ook wilde en terecht.

31 AURORA - All My Demons Greeting Me as a Friend [Noorwegen - Electro/singer-songwriter]
Eigenlijk is dit best wel een tegenvaller. Vorig jaar keek ik echt uit naar dit album op bais van haar singles. Nu het er is blijkt een uur Aurora toch wel erg veel. Luchtige electro waar best wat meer pit in mag.

32 Angel Olsen - MY WOMAN [USA - singer-songwriter]
Tja, waarom staat deze niet hoger. Dat geldt eigenlijk wel voor alles wat hierna ook nog komt. Enkele geweldige nummers, met name Sister, maar als geheel toch niet veel dat blijft hangen.

33 Bettie Serveert - Damaged Good [Nederland - alt.rock]
Prima plaatje van Bettie, nee het is weer geen Palomine, dat hoeft ook niet en verwacht ook niemand meer.

34 Norah Jones - Day Breaks [UK - singer-songwriter/jazzpop]
Het vorige soloalbum van Norah was voor mij het 'jaaaaa eindelijk' album van haar waarbij ze haar beloftes bij mij waarmaakte. Iets andere stijl waardoor ze ineens wel ging aanspreken. Met dit album gaat ze een beetje terug naar haar oude werk maar niet helemaal, dus toch nog interessant genoeg met als onbetwist hoogtepunt het nummer Flipside.

35 Roos Blufpand - Hoe dan [Nederland - singer-songwriter]
Het 2e album van deze nederlandstalige zangeres bleek ook een groeiplaatje. Erg lekkere stem, veel uptempo nummers, prima teksten. Hiermee wint ze voor mij van een heel regiment andere nederlandstaligen (eefje, aafke, iris etc.)

36 The Tuts - Update Your Brain [UK - punkrock]
Via pledgemusic gecorwdfund plaatje, lekker niks aan de hand punkrock. Ook lekker voor soms (best vaak eigenlijk).

37 Lisa Hannigan - At Swim [UK - singer-songwriter]
Lisa heeft een geweldige stem; het is jammer dat haar muziek niet iets spannender is. Het is een prima album hoor, maar er blijft zo weinig hangen na een draaibeurt.

38 Hinds - Leave Me Alone [Spanje - punkrock]
Spaanse rammelpunkdames speelden vorig jaar op Best Kept Secret, nu het eerste album en het rammelt inderdaad aan alle kanten. En dat mag.

39 Margaret Glaspy - Emotions and Math [USA - singer-songwriter]
Intrigerende stem met een aantal prijsnummers (You and I) en een hoop opvullers, zie ook nr 37.

40 Pinkshinyultrablast - Grandfeathered [Rusland - shoegaze]
Shoegaze, spreekt voor zich. Dat het dan een russische band is maakt weinig uit. Het ruist lekker.

41 Mourn - Ha, Ha, He. [Spanje - Pinkrock]
Het moeilijke 2e album is in dit geval moeilijk omdat het label het niet wilde uitgeven. Het heeft daarom meer dan een jaar op de plank gelegen. Verder een prima punkrockplaatje, voorbij voor jet weet.

42 Alice on the Roof - Higher [Belgi - electro/pop]
Franstalige belg met een synth. Ze zingt wel engels trouwens, ook hier weer een paar prijsnummers en verder een kwestie van vaker draaien. Op BKS was ze wel erg goed.

43 Tegan and Sara - Love You to Death [Canada - singer-songwriter/pop]
De Canadese tweeling wordt steeds poppier en dat gaat wel ten koste van wat ze bijzonder maakt, de (samen)zang. Dus ja, wel prima maar geen hoogvlieger.

44 Tacocat - Lost Time [USA - punkrock]
Het wordt wat eentonig maar ook hier: paar prijsnummers (I hate the weekend) en verder wat prima filler.

45 Savages - Adore Life [UK - punk/alt.rock]
Ik weet niet wat het is met de Savages, om een of andere reden vind ik het wel goed maar niet geweldig, pakt het me minder dan het zou moeten. Dat had ik al bij het eerste album en hier nog meer eigenlijk. Zeker de softere nummers doen me weinig maar ja een heel album met alleen de hardste nummers zou ik weer helemaal niet interessant vinden.

46 September Girls - Age of Indignation [Ierland - shoegaze]
Aardige shoegazeplaat - met orgel - maar het klinkt allemaal wel erg wazig, te wazig om echt indruk te maken.

47 Eefje de Visser - Nachtlicht [Nederland - singer-songwriter]
Tja, Eefje. Ze blijft goed maar haar muziek verandert wel zodanig dat het niet erg hoog meer komt. Ze verliest ook steeds meer haar beste punt van haar debuut: de verstaanbaarheid. Misschien doordat de muziek voller of meer electronisch wordt; haar stem verzuipt in elk geval in galm en dan gaat er bij iets nederlandstaligs toch veel charme verloren.

48 Curlee Wurlee! - Birds and Bees [Duitsland - mod/punkrock]
Het orgel is nog steeds erg bepalend bij deze band, lekker uptempo, gezongen in gebroken engels of frans.

49 Alicja Janosz - RetroNowa [Polen - pop]
Het 3e album van deze poolse zangeres, weet niet meer hoe ik haar ontdekte maar ze heeft wel iets. Pop met een 60s randje, in het engels of pools gezongen. De ballads hoeven voor mij niet maar hoe meer uptempo hoe beter.

50 Max Meser - Change [Nederland - singer-songwriter]
De nederlandse Jake Bugg qua zang maar eigenlijk ook wel qua muziek.

[ Bericht 0% gewijzigd door ranja op 27-12-2016 16:16:14 ]
pi_167641424
Leuk ranja :Y
En eindelijk een Tjing Tjing notering.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_167641659
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 18:47 schreef alpeko het volgende:
Wegens drukte iets minder uitgebreid qua tekstjes dan voorgaande jaren maar niet minder gemeend: mijn top 30. Focus lag ook dit jaar weer op IJsland/Scandinavi en instrumentaal/eigentijds klassiek. Geen Bowie. Zegt me niks :P

Heb je toch nog snel gedaan uiteindelijk ^O^! Ik mis alleen Nessi... ;)

Het moeilijkst verkrijgbare album van 2016 dus op nummer vijf, keurig.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 20:31 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

ik vind DMA's meer Shed Seven dan Oasis
Okee. Ik hoor er toch vooral Oasis in en een beetje Stone Roses, maar dat zal voor iedereen verschillen uiteraard.

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2016 15:00 schreef Norrage het volgende:
Leuk ranja :Y
En eindelijk een Tjing Tjing notering.
Die is niet op CD verkrijgbaar helaas en ik vond de vinylversie inclusief CD iets te prijzig vooralsnog. Anders had ik hem zeker gekocht. Nu schat ik in dat het album halverwege 2017 wel in de midprice categorie zal belanden, dus daar wacht ik dan maar even op.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 15:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Grappig, ik vind deze toch veel beter dan hun 2e. Deze komt zelfs bij vlagen in de buurt bij hun debuut die natuurlijk wel onovertroffen blijft, maar daarom staat deze bij mij dus ook wel heel hoog.

[..]

Het probleem dat ik met The Kills heb, met name de laatste albums, is dat het zo intensief is dat het minimalistisch wordt. Beetje een contradictie maar er zit zoveel in dat alles elkaar opheft en er weinig overblijft, zoiets.

Ik zie dat The Jezabels bij jou inderdaad wel vrij hoog staan. Leuk dat je nu ook de omschrijvingen hebt toegevoegd!!

En ik snap wel wat je bedoelt met The Kills. Op de eerste platen kwam alles nog wat mooier bij elkaar. Midnight Boom had naast die broeierige spanning ook gewoon goede songs, al vond je die al wat minder worden volgens mij.

[ Bericht 20% gewijzigd door methodmich op 27-12-2016 15:16:16 ]
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 december 2016 @ 16:44:26 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_167645292
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:42 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad, de vorige Jezabels vond ik ook duidelijk beter.
In 2014 was je niet heel positief over de 2e, al stond die bij jou toen misschien nog wel hoger dan deze 3e dit jaar. Bij mij was de eerste nummer 1 in 2012, de 2e nummer 27 in 2014 en de 3e nu dus nummer 4.
pi_167645700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 16:44 schreef ranja het volgende:

[..]

In 2014 was je niet heel positief over de 2e, al stond die bij jou toen misschien nog wel hoger dan deze 3e dit jaar. Bij mij was de eerste nummer 1 in 2012, de 2e nummer 27 in 2014 en de 3e nu dus nummer 4.
Ja, Prisoner vind ik duidelijk de beste.

In mijn 2014 lijst stond The Brink op 52 van de 58 overigens. Nu Synthia op 50 van de 60. Redelijk vergelijkbaar dus.

Ik had Prisoner ontdekt aan de hand van jouw lijst, dus in 2012 stond die er bij mij niet in. Maar die had anders zeker in de top 10 of net tegen de top 10 aan gestaan.

Overigens wel grappig om al die oude lijsten weer eens door te nemen. Zat gisteren mijn Top 10's van 2001 t/m nu te bekijken. Sommige platen waarvan ik me afvroeg waarom ze toen zo hoog kwamen, maar ook wel die ik later eigenlijk hoger had gezet. En een heel rare nummer 1 in 2009, achteraf. Al was dat voor mij sowieso geen topjaar als ik de rest van mijn top 10 zag.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 december 2016 @ 17:33:10 #109
13973 ranja
image means nothing
pi_167646814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 16:57 schreef methodmich het volgende:

Overigens wel grappig om al die oude lijsten weer eens door te nemen. Zat gisteren mijn Top 10's van 2001 t/m nu te bekijken. Sommige platen waarvan ik me afvroeg waarom ze toen zo hoog kwamen, maar ook wel die ik later eigenlijk hoger had gezet. En een heel rare nummer 1 in 2009, achteraf. Al was dat voor mij sowieso geen topjaar als ik de rest van mijn top 10 zag.
Ik vind het ook wel leuk om, nu mijn lijst toch klaar is, weer wat oudere albums van de artiesten van dit jaar te draaien.
Laatst de 1e van Roos Blufpand, die had ik destijds niet eens in de top 50 staan geloof ik. Nu ik die draai hoor ik inderdaad wel een duidelijk verschil met haar nieuwe die relatief hoog staat.
Net ook de 2e van The Jezabels gedraaid. Inschattend waar die in mijn lijst van dit jaar zou staan. Toch een stuk lager dan Synthia, dus dat klopt nog steeds wel. Paar erg gave nummers maar als geheel lang niet zo sterk. Zou waarschijnlijk tussen de 15 en 25 uitkomen.
Vandaag ook al de eerste van Emma Pollock gedraaid, dat is ook wel een erg gaaf album hoor en haar nieuwe zit niet eens zoveel uit de buurt qua stijl maar ook qua goedheid.
pi_167647356
Daar zit wel een topic in. 'Jouw jaarlijsten in retroperspectief'... Hebben we dat niet ooit al eens gedaan? Komt me ergens wel bekend voor.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_167648277
In alfabetische volgorde mijn 15 favoriete albums van 2016. Genre is allemaal Americana en (alt-)country.

Baptiste W. Hamon - L'insouciance

Case/Lang/Veirs - Case/Lang/Veirs

Cody Jinks - I'm Not the Devil

Drive-By Truckers - American Band

Gillian Welch - Boots No 1: The Official Revival Bootleg

Luke Bell - Luke Bell

Mandolin Orange - Blindfaller

Margo Price - Midwest Farmer's Daughter

Reckles Kelly - Sunset Motel

Shooter Jennings - Countach (For Giorgio)

Slobberbone - Bees and Seas: The Best of Slobberbone

Sturgill Simpson - A Sailor's Guide to Earth

The Felice Brothers - Life in the Dark

Western Centuries - Weight Of The World

Wink Burcham - Cleveland Summer Nights
  dinsdag 27 december 2016 @ 21:07:22 #112
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_167653841
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 december 2016 11:13 schreef ranja het volgende:
Vergeet mijn 1e lijstje maar, hier mijn definitieve lijst met 2 toevoegingen qua albums (voor de teller: nr 26 en 30) en dus ook 2 verdwenen (48 en 50) en een paar kleine verschuivingen.
Maar nu ook met kleine omschrijvingen er bij voor de genteresseerde lezer.
^O^ Bedankt voor het vermelden!

Ik ben weer bij, 22 lijstjes tot nu toe. Laat ze maar binnenstromen, het jaar loopt op z'n einde..
pi_167655736
1. Nick Cave & the Bad Seeds Skeleton Tree
2. David Bowie Blackstar
3. Anohni Hopelessness
4. Angel Olsen My Woman
5. Anderson .Paak Malibu
6. Radiohead A moon shaped pool
7. Damien Jurado Visions of us on the land
8. Kevin Morby Singing Saw
9. Bon Iver 22, A Million
10. A Tribe Called Quest We got it from here…
11. Nicolas Jaar Sirens
12. Solange A seat at the table
13. Hope Sandoval & The Warm Inventions Until the hunter
14. Hamilton Leithauser + Rostam I had a dream that you were mine
15. Warhaus We fucked a flame into being
16. C Duncan The Midnight Sun
17. Blood Orange Freetown Sound
18. Ryley Walker Golden sings that have been sung
19. Amber Arcades Fading Lines
20. Steve Gunn Eyes on the lines
21. Car Seat Headrest Teens of denial
22. James Blake The colour in everything
23. Leonard Cohen You want in darker
24. Marlon Williams selftitled
25. Money ` Suicide Songs
26. Case/Lang/Veirs selftitled
27. Michael Kiwanuka Love & Hate
28. Tindersticks The waiting room
29. Bat for Lashes The Bride
30. Lambchop Flotus
31. Kendrick Lamar Untitled unmastered
32. Ian William Craig Centres
33. Donny McCaslin Beyond now
34. The Avalanches Wildflower
35. NxWorries Yes Lawd!
36. Laura Gibson Empire builder
37. King Creosote Astronaut meets appleman
38. Lisa Hannigan At swim
39. Mmoths Luneworks
40. Jim James Eternally even
41. DIIV Is the is are
42. The comet is coming Channel the spirits
43. The Breath Carry your kin
44. Weyes Blood Front row seat to earth
45. Wilco Schmilco
46. Nonkeen The Gamble/ Oddments of the gamble
47. Max Jury selftitled
48. Joe Volk Happenings and killings
49. Fantastic Negrito The last days of Oakland
50. Dans Dans Sand
  woensdag 28 december 2016 @ 13:59:14 #114
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_167672521
1. Kanye West – The Life of Pablo
2. Frank Ocean – Blonde
3. Car Seat Headrest – Teens of Denial
4. Young Thug – JEFFERY
5. The Avalanches – Wildflower
6. Kevin Morby – Singing Saw
7. Drake – Views
8. A Tribe Called Quest – We got it from Here… Thank You 4 Your service
9. Big Thief – Masterpiece
10. Angel Olsen – My Woman
11. Bokoesam – Bokoeyonc
12. Lil Yachty – Lil Boat
13. Rihanna – ANTI
14. Hamilton Leithauser + Rostam – I Had a Dream That You Were Mine
15. Eli Sostre – Still Up All Night
16. Eerie Wanda – Hum
17. Yuko Yuko – More Than a Facebook Friend
pi_167719913
1 Car Seat Headrest - Teens Of Denial (Matador)
Yes! indie is niet dood. Geniale teksten, Nobel prijs over 50 jaar?(Of misschien hang ik gewoon al 10 jaar te lang in mijn 10er fase ;)) Catchy nummers, epische nummers het heeft het allemaal en misschien wel het belangrijkste deze plaat verveelt me gewoon niet ook al heb ik hem met afstand het meeste geluisterd van al de albums in mijn lijst.

2 Orphx – Pitch Black Mirror (Sonic Groove/ Hands Productions)
Zoals de naam van het album zeer duister album. Noise/techno/ebm/industrial het is er allemaal genoeg maar Orphx is beter. Als soundtrack voor een jaar als 2016 is het perfect.

3 Prince Of Denmark – 8 (Forum)
Op dit album staat denk ik kwantitatief het grootste aantal aan kwalitatieve tracks. Maar als album is het gewoon te lang om op nummer 1 te zetten. Het is 4 platen dub-techno/house genot. Met ambient nummers als Pulsierendes Leben van 18 minuten. Tot nummers die je ook in de Boiler-room kan horen zoals Tool 517

4 Sortlegeme – Untitled (Moral Defeat)
Tof album van onbekend Deens persoon/personen. Techno met tribale techno met wereldmuziek drums en gevoel. Uitgebracht op cassette.

5 Vatican Shadow - Media In Service Of Terror (Hospital Productions)
Heerlijk duistere plaat, Vatican Shadow is echt een tof project van Dominik Fernrow/Prurient, maakt vaak noise maar zijn techno is op het moment echt sterk.

6 Daughter - Not To Dissappear (4AD)
Stukken beter album dan hun vorige, die een paar topnummers had en verder vrij tam was. Dit album is continue goed. Toffe shoegaze die niet klinkt als een herhaling van zetten.

7 The Field - The Follower (Kompakt)
Hij flikt het weer, nog een plaat die klinkt als al zijn andere maar toch niet repetitief aanvoelt voor me. Axel Willner blijft de master van de loop.

8 Croatian Armor - Love Means Taking Action (Posh Isolation)
Heel origineel album, geen ide hoe ik het moet omschrijven, ik denk dat ambient het dichtst in de buurt komt alleen is er soms ook zang. Het is allemaal redelijk down of sinister.

9 Convextion – 2845 (A.r.t.less)
Futuristische techno met zoveel details dat het een genot blijft om te luisteren.

10 D..R.F.D.H.S. – Frensligandet (Northern Electronics)
Experimenteel ambient/techno album, als je bekend ben met Northern Electronics ken je deze sound wel maar dit is wel heel goed.

11 Black Mountain – IV (Jagjaguwar)
De 4e van Black Mountain best wel weer een terugkeer in vorm stoner rock met Pink Floyd invloeden.

12 Umwelt – Company Of Lies (Boidae)
Moeilijk veel over te zeggen, donker electro plaatje denk Detroit niet electroclash.

13 Marie Davidson - Adieux Au Dancefloor (Cititrax)
Tof album van Davidson, die ook te horen is op het album van Orphx in mijn lijst. Coole teksten, in het Engels met meestal een simpele beat eronder de Franse versta ik niet en zijn wat zweveriger. De stijl is van EBM tot spacey techno

14 Death In Vegas – Transmission (Drone)
6e album van Death In Vegas met Sasha Grey op de vocals. Dit album heeft een vrij rare sound, heel broeierig en duister. Het is denk ik ook het eerste album van DiV dat ik echt een goed album vind. Grey is ook geen gimmick maar past echt goed bij deze vrij vreemde plaat, hij zit in tussen de EBM/Darkwave/Techno.

15 Luigi Tozzi - Deep Blue: Volume 2 (Hypnus Records)
Heel relaxed techno album. Allemaal zeer ‘diepe’ tracks. Tozzi heeft een beetje die hypnotische diepe stijl die ze in Itali ook vaak bezigen, ala Donato Dozzy, Claudio PRC. Wel dansbaar maar niet per s gemaakt voor de dansvloer verwacht geen ruige geluiden.

16 Dino Sabatini – Omonimo (Outis Music)
Net als Tozzi is Sabatini afgestudeerd aan de italiaanse diepe techno school. Dit album is wel iets anders dat de andere Techno albums in deze lijst. Het tempo ligt een stuk lager, ik geloof ongeveer tussen de 90 en 110 BPM waar normaal 128 de standaard is. Verwacht hypnotische tracks.

17 Black Merlin – Hypnotik Tradisi (Island Of The Gods)
Ambient gemaakt met geluiden opgenomen in Bali best wel wat tribale invloeden en grappige samples zoals van vogels. Doet wel een beetje denken aan Demdike stare.

18 The Orb - COW Chill Out World (Kompakt)
Chillste album van het jaar. Electronische muziek die allemaal super relaxed/chill is.

19 Daniel Avery - DJ-Kicks (Studio K7!)
Techno album zoals ik het graag in de club hoor. Met Nederlandse inbreng van Artefakt en JP Enfant

20 SNTS – Losing Sight (Sacred Court)
Super donkere industrial Techno plaat, geen vocals of ander geouwehoer. Naast de rustige opener en afsluiter is het gewoon knallen.

21 The Gods Planet - The Gods Planet 2 (TGP)
Ook een diep techno album van Claudio PRC en Ness. Lijkt qua stijl veel op die van Tozzi maar iets meer dansvloer gericht.

22 SHXCXCHCXSH – SsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSsSs (Avian)
Deze plaat begint echt als genot om te luisteren, maar na een track 6 wordt het allemaal wat te onprettig om te horen. Het zijn geen slechte tracks alleen ze zijn voor mij iets te zwaar te verteren. Een meesterwerk als hun vorige album is het dus niet.

23 Omar-S – The Best (FXHE Records)
Als ik mijn lijst tot nu toe bekijk lijkt het er inderdaad op dat Omar S de beste houseplaat van het jaar heft afgeleverd.

24 Holy Fuck – Congratz (Innovative Leisure Records)
Holy Fuck is terug <3 De 3 man electronica band is weer lekker bezig. De beste tracks van het album zijn dit keer echt keihard, waar ze hiervoor toch een wat minder oorbloedende stijl hadden. Al met al goede comeback al vind ik het middenstuk van het album niet zo sterk en het is jammer dat het in tegenstelling tot de vorige albums iets minder een geheel lijkt.

25 Elephant Tree - Elephant Tree (Magnetic Eye Records)
Deze gasten hebben goed naar Black Sabbath en Kyuss geluisterd, zo klinken ze in ieder g eval

26 Monomyth – Exo (Suburban Records)
Nederlandse stonerrock weinig origineel maar wel lekker.

27 Dinosaur Jr. – Give A Glimpse Of What Yer Not (Jagjaguwar)
Ze zijn weer terug in vorm wat mij betreft de beste sinds Farm

28 Petar Dundov – At The Turn Of The Equilibrium. (Music Man Records)
Deze Kroaat maakt al een tijdje hetzelfde type Techno, emotionele lange tracks vaak een beetje bezwerend ala de Field maar met minder loops. Dit album is geheel in zijn stijl en luistert dus ook prima weg.

29 Wo Fat – Midnight Commeth (Ripple Music)
Als je ze al kent weet je wat er gaat gebeuren, dikke riffs en stoner dingen inclusief cliche teksten. Als je fan bent van het genre vind je dit zeker weten top.

30 Shifted - Appropriation Stories (Hospital Productions)
3e album van Shifted, die voor zijn switch naar techno drum n bass producer was. Voor dit album gebruikt (appropriate) hij Drum & Bass productie technieken. Dat werkt erg goed het is vrij kale techno zoals je wel van hem gewend bent maar toch is er genoeg te horen zodat het niet saai wordt.

31 Michael Mayer - & (!K7 Records)
House plaatje, Mayer werkt op elk nummer met een andere producer de meeste vrij bekend samen en dat werkt best goed. Typisch kompakt plaatje daardoor ook weinig uniek maar wel lekker.

32 Hante. – This Fog That Never Ends ( Synth Religion)
Darkwave plaat, als je nog in die Stranger Things sferen zit goed te genieten. Franse teksten dus onverstaanbaar voor mij.

33 Mothers Of The Land – Mothers Of The Land
Vrij generic stoner-rock maar wel lekker, ze hebben hun plaat uitgebracht zonder label. Te beluisteren op youtube.

34 Monoloc – The Untold Way (Dystopian)
Het eerste album op Dystopian (heerlijk techno label).

35 Sunwatchers – Sunwatchers (Castle Face)
Dit album is een grote jam soms een beetje jazzy maar voornamelijk psych-achtige rock

36 In Aeternam Vale – Pink Flamingo’s (Dement3d Records)
Dit album heeft een beetje hetzelfde probleem als die van Prince Of Denmark, hij is veel te lang. Maar dit album heeft ook een paar mindere nummers en de intermezzo’s zijn ook niet altijd geweldig. De tracks die wel geslaagd zijn zijn top lekkere dubby techno.

37 VC-118A –Shift Register (Tabernacle Records)
Electro/techno/dubby album van Samuel van Dijk. Zoals de naam al suggereerd perfect om te luisteren onderweg. Het zijn allemaal goede tracks maar er steekt weinig echt bovenuit daarom relatief laag in mijn lijst.

38 The Kills - Ashe & Ice (Domino)
Redelijk album van de Kills ze hebben genoeg beters maar ik vind hem toch wel lekker weg luisteren.

39 Swan Valley Heights - Swan Valley Heights (Oak Island Records)
Vrij generic stoner-rock maar wel lekker. De tracks duren allemaal wel even met 7 nummers ben je 65 minuten kwijt.

40 Sortlegeme – DAF (Moral Defeat)
Het tweed album van het mysterieuze Sortlegeme in mijn lijst. Ook deze is uitgebracht op cassette maar als album vind ik hem wat minder dan de untitled, hij heeft wel de sterkste track van beide Circles.

41 LVL UP - Return To Love (Sub Pop)
Just gimme indierock, dit sort muziek hoor ik veel te weinig tegenwoordig. Klinkt een beetje als Built To Spill.

42 S U R V I V E - rr7349 (Mannequin)
Dudes van de Stranger things muziek met een synthwave album.

43 JK Flesh – Rise Above (Electric Deluxe)
Industrial-techno/noise-techno alias van Justin Broadrick. Het zijn allemaal tracks die ik graag genoeg zou horen op een groot systeem. Het nadeel is dat er weinig tot niets origineel aan is. Qua dat aangaat kun je dan veel beter eerst bijvoorbeeld die Orphx en SNTS platen die in mijn lijst staan luisteren

44 Huerco S. - For Those Of You Who Have Never (And Also Those Who Have) (Proibito)
Lekker ambient album, maar dat waren er meer dit jaar dus geen hele hoge plek.

45 Skee Mask – Shred (Illian Tape)
Spacey techno album met veel breakbeats.

46 The Dandy Warhols – Distortland (Dine Alone Records)
Lekker kort Dandy Warhols album.

47 Weval – Weval (Kompakt)
Prima electronisch album van Nederlands duo. Weinig bijzondere stijl ala Jamie XX maar dan enkele klassen beter.

48 Charity Children – Fabel (Charity Children Records)
Vrolijk zelf uitgebracht folk-album. Jammer genoeg is de band al wel gesplitst.

49 Droids Attack – Sci-Fi Or Die (Riff Reaper Records)
Riff heavy stoner, zoals alles in het genre niet origineel wel baas.

50 Emma Ruth Rundle – Marked For Death (Sargent House)
Sterk folk album maar nogal zware muziek dus ik heb er niet zo vaak zin in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mijn lijst en daarmee zult u het moeten doen.
  vrijdag 30 december 2016 @ 20:38:48 #116
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167757640
Het was imho een geweldig muziek jaar _O_

Dit is mijn lijstje geworden:

1. Danny Brown - Atrocity Exhibition
Tags: Experimental Hip Hop, Hardcore Hip Hop, Abstract Hip Hop, Industrial Hip Hop

2. Xiu Xiu - Plays the Music of Twin Peaks
Tags: Experimental Rock, Art Rock, Dark Ambient, Drone, Noise Rock

3. David Bowie - ★ [Blackstar]
Tags: Art Rock, Jazz-Rock, Experimental Rock, Electronic

4. Darkher - Realms
Tags: Gothic Rock, Dark Folk, Doom Metal

5. Swans - The Glowing Man
Tags: Post-Rock, Experimental Rock, Noise Rock, Drone, Neofolk, Post-Punk

6. Radiohead - A Moon Shaped Pool
Tags: Chamber Pop, Art Pop/Rock, Ambient Pop, Electronic

7. A Tribe Called Quest - We got it from Here... Thank You 4 Your service
Tags: East Coast Hip Hop, Conscious Hip Hop, Jazz Rap, Boom Bap, Political Hip Hop, Experimental Hip Hop, Comeback

8. Joost Dijkema - Sacred Revelations
Tags: Dutch, American Primitivism, Singer/Songwriter

9. The Dwarfs of East Agouza - Bes
Tags: Experimental Rock, Arabic Music, Psychedelic Rock, Nubian Music

10. Eefje de Visser - Nachtlicht
Tags: Dutch, Indie Pop, Singer/Songwriter, Electropop

11. Grieved - Grieved
Tags: Hardcore Punk, Atmospheric Sludge Metal

12. Furia - Księżyc milczy luty
Tags: Black Metal, Experimental Rock, Doom Metal

13. Autechre - elseq 1–5
Tags: IDM, Glitch

14. LAM - LAM
Tags: Post-Minimalism, Avant-Garde Jazz, Ambient

15. Urfaust - Empty Space Meditation
Tags: Atmospheric Black Metal, Space Ambient, Doom Metal, Dutch

16. Subrosa - For This We Fought the Battle of Ages
Tags: Doom Metal, Atmospheric Sludge Metal, Stoner Metal

17. Virus - Memento Collider
Tags: Experimental Rock, Progressive Rock, Avant-Garde Metal, Post-Punk, Post-Hardcore

18. Nick Cave & The Bad Seeds - Skeleton Tree
Tags: Singer/Songwriter, Art Rock

19. Ital Tek - Hollowed
Tags: IDM

20. Aesop Rock - The Impossible Kid
Tags: Abstract Hip Hop, East Coast Hip Hop, Boom Bap, Conscious Hip Hop

21. Schammasch - Triangle
Tags: Black Metal, Doom Metal, Ambient, Death Metal, Progressive Metal, Tribal Ambient

22. Tim Hecker - Love Streams
Tags: Ambient, Glitch, Progressive Electronic

23. Czarface - A Fistful of Peril
Tags: East Coast Hip Hop, Boom Bap

24. Zeal and Ardor - Devil Is Fine
Tags: Spirituals, Black Metal, Trap, South Asian Classical Music

25. Cult of Luna & Julie Christmas - Mariner
Tags: Atmospheric Sludge Metal, Post-Rock

26. Car Seat Headrest - Teens of Denial
Tags: Indie Rock, Power Pop, Garage Rock Revival

27. Tjing Tjing - Bang zullen ze leven
Tags: Dutch, Nederpop, Singer/Songwriter

28. Kendrick Lamar - untitled unmastered.
Tags: Jazz Rap, Conscious Hip Hop, West Coast Hip Hop, Experimental Hip Hop, Funk, Neo-Soul, EP

29. Savages - Adore Life
Tags: Post-Punk, Noise Rock, Gothic Rock

30. Eluvium - False Readings On
Tags: Ambient, Drone, Modern Classical, Noise

31. Death Grips - Bottomless Pit
Tags: Industrial Hip Hop, Abstract Hip Hop, Experimental Hip Hop, Digital Hardcore, Noise Rock, Glitch Hop, Electro-Industrial, Synth Punk

32. The Wounded - Sunset
Tags: Gothic Rock, Alternative Rock, Dutch, Comeback

33. Deftones - Gore
Tags: Alternative Metal/Rock, Shoegaze?

34. Roly Porter - Third Law
Tags: Dark Ambient, Noise, Drone, Industrial

35. ColdWorld - Autumn
Tags: Atmospheric Black Metal, Blackgaze, Depressive Black Metal

36. Perturbator - The Uncanny Valley
Tags: Synthwave, Horror Synth, Electro-Industrial

37. Asphyx - Incoming Death
Tags: Dutch, Death Metal, Death Doom Metal

38. Ryley Walker - Golden Sings That Have Been Sung
Tags: Singer/Songwriter, Chamber Folk, Psychedelic Folk, Folk Baroque

39. Nails - You Will Never Be One of Us
Tags: Grindcore, Powerviolence, Sludge Metal, Crust Punk

40. Anohni - Hopelessness
Tags: Art Pop, Electropop, Glitch Pop, Alternative R&B

41. Destryer 666 - Wildfire
Tags:Thrash Metal, Black Metal, Speed Metal

42. Ulver - ATGCLVLSSCAP
Tags: Experimental Rock, Ambient, Drone, Krautrock, Psychedelic Rock, Post-Rock

43. Venetian Snares - Traditional Synthesizer Music
Tags: Drill and Bass, IDM, Breakcore, Progressive Electronic

44. Qluster - Echtzeit
Tags: Ambient, Progressive Electronic

45. Ivar Bjrnson & Einar Selvik's Skuggsj - Skuggsj: A Piece for Mind & Mirror
Tags: Nordic Folk Music, Dark Folk, Folk Metal, Black Metal

46. Wardruna - Runaljod – Ragnarok
Tags: Nordic/Norwegian Folk Music, Dark Folk, Tribal/Ritual Ambient

47. Danil Lohues - AOSEM
Tags: Singer/Songwriter, Folk, Dutch, Dialect

48. Lend Me Your Underbelly - The Edge of a Curious Wilderness
Tags: Dutch, Psychedelic Rock, Ambient, Experimental Rock, Field Recordings, Drone

49. Witte Wieven - Silhouettes of an Imprisoned Mind
Tags: Atmospheric Black Metal, EP, Dutch

50. Meshuggah - The Violent Sleep of Reason
Tags: Djent, Progressive Metal

De rest staat hier: https://rateyourmusic.com/list/Gehenna/2016/
nee, jij dan!
  vrijdag 30 december 2016 @ 20:40:07 #117
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167757706
En wellicht dat RTJ3 daar nog ergens tussen komt, ik weet nu nog niet zo goed wat ik van die plaat moet denken :P
nee, jij dan!
  zaterdag 31 december 2016 @ 00:06:49 #118
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_167768449
Lekker lijstje, Gehenna. Ben Death Grips vergeten, realiseer ik me nu. - Wel mooi dat je Venetian Snares noemt.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_167771694
1. David Bowie - ★

Tracks: ‘Dollar Days’, ‘Lazarus’, ‘Blackstar’, ‘Girl Loves Me’

2. The Last Shadow Puppets - Everything You've Come To Expect

Tracks: ‘Miracle Aligner’, ‘Dracula Teeth’, ‘Bad Habits’, ‘Everything You’ve Come To Expect’, ‘The Dream Synopsis’

3. A Tribe Called Quest - We got it from Here... Thank You 4 Your service

Tracks: ‘Melatonin’, ‘Kids…’, ‘Solid Wall Of Sound’, ‘Dis Generation’, ‘We The People….’

4. The Avalanches - Wildflower

Tracks: ‘Frankie Sinatra’, ‘Because I’m Me’, ‘The Noisy Eater’, ‘Subways’

5. Jett Rebel - Truck

Tracks: ‘Get Well Soon Allyson’, ‘Can't Start Crying Now’, ‘It’s Cruel’, ‘Nothing's Gonna Change My Mind’

6. Parquet Courts - Human Performance

Tracks: ‘Outside’, ‘Berlin Got Blurry’, ‘Captive Of The Sun’, ‘Human Performance’

7. Iggy Pop - Post Pop Depression

Tracks: ‘Sunday’, ‘Gardenia’, ‘Chocolate Drops’, ‘Break Into Your Heart’

8. Danny Brown - Atrocity Exhibition

Tracks: ‘Tell Me What I Don’t Know’, ‘Today’, ‘Rolling Stone’, ‘Pneumonia’

9. Kanye West - The Life Of Pablo

Tracks: ‘Real Friends’, ‘Father Stretch My Hands, Pt. 1’, ‘Feedback’, ‘FML’

10. Chance The Rapper - Coloring Book

Tracks: ’Summer Friends’, ‘All Night’, ‘How Great’, ‘Same Drugs’

11. Whitney - Light Upon The Lake

Tracks: ‘No Matter Where We Go’, ‘No Woman’, ‘The Falls’, ‘Golden Days’

12. Jett Rebel - Don't Die On Me Now

Tracks: ‘Tracks Of Your Tears’, ‘Lucky Boy’, ‘It's Real’, ‘Look At Me Now’

13. Warhaus - We Fucked A Flame Into Being

Tracks: ‘I'm Not Him’, ‘The Good Lie’, ‘Memory’, ‘Time And Again’

14. James Blake - The Colour In Anything

Tracks: ‘Timeless’, ‘Radio Silence’, ‘My Willing Heart’, ‘Love Me In Whatever Way’

15. ScHoolboy Q - Blank Face LP

Tracks: ‘JoHn Muir’, ‘THat Part’, ‘Tookie Knows II’, ‘Black THougHts’

16. Childish Gambino - Awaken, My Love!

Tracks: ‘Redbone’, ‘Me And Your Mama’, ‘Baby Boy’

17. The Claypool Lennon Delirium - Monolith Of Phobos

Tracks: ‘Mr. Wright’, ‘Cricket And The Genie (Movement I, The Delirium)’, ‘The Monolith Of Phobos’

18. King Gizzard & The Lizard Wizard - Nonagon Infinity

Tracks: ‘Invisible Free’, ‘Big Fig Wasp’, ‘Robo Stop’

19. Preoccupations - Preoccupations

Tracks: ‘Anxiety’, ‘Degraded’, ‘Monotony’

20. Drugdealer - The End Of Comedy

Tracks: ‘Easy To Forget’, ‘Sea Of Nothing’, ‘Suddenly’

21. Leonard Cohen - You Want It Darker

Tracks: ‘You Want It Darker’, ‘Steer Your Way’, ‘Treaty’

22. Wilco - Schmilco

Tracks: ‘If I Ever Was A Child’, ‘We Aren't The World (Safety Girl)’, ‘Quarters’, ‘Shrug And Destroy’

23. Nicholas Allbrook - Pure Gardiya

Tracks: ‘Advance’, ‘Karrakatta Cemetery’, ‘Mauerbauertraurigkeit’

24. The Kills - Ash & Ice

Tracks: ‘Doing It To Death’, ‘Impossible Tracks’, ‘Heart Of A Dog’

25. Skepta - Konnichiwa

Tracks: ‘Man (Gang)’, ‘Konnichiwa’, ‘Lyrics’

26. Cass McCombs - Mangy Love

Tracks: ‘Opposite House’, ‘Bum Bum Bum’, ‘Laughter Is The Best Medicine’

27. The Veils - Total Depravity

Tracks: ‘Axolotl’, ‘House Of Spirits’, ‘Swimming With The Crocodiles’

28. Beyonc - Lemonade

Tracks: ‘Sorry’, ‘6 Inch’, ‘Don’t Hurt Yourself’

29. AlunaGeorge - I Remember

Tracks: ‘I'm In Control’, ‘Not Above Love’, ‘Jealous’, ‘Mediator’

30. Anderson .Paak - Malibu

Tracks: ‘Without You’, ‘Celebrate’, ‘Come Down’

31. Yoko Ono - Yes, I'm A Witch Too **

Tracks: ‘Soul Got Out Of The Box’, ‘Move On Fast’, ‘Dogtown’

32. Rihanna - ANTI

Tracks: ‘Work’, ‘James Joint’, ‘Consideration’

33. DIIV - Is The Is Are

Tracks: ‘Under The Sun’, ‘Take Your Time’, ‘Blue Boredom (Sky's Song)’

34. Pusha T - King Push – Darkest Before Dawn: The Prelude *

Tracks: ‘M.P.A.’, ‘’M.F.T.R.’, ‘Got Em Covered’

35. Wild Nothing - Life Of Pause

Tracks: ‘A Woman's Wisdom’, ‘Alien’, ‘Adore’

36. Kaytranada - 99.9%

Tracks: ‘Got It Good’, ‘Together’, ‘Vivid Dreams’

37. Show Me The Body - Body War

Tracks: ‘Body War’, ‘Tight SWAT’, ‘Metallic Taste’

38. Mild High Club - Mild High Club

Tracks: ‘Homage’, ‘Skiptracing’

39. Death Grips - Bottomless Pit

Tracks: ‘Eh’, ‘Ring A Bell’

40. Geneva Jacuzzi - Technophelia

Tracks: ‘Macho Island’, ‘God Maker’

* uitgekomen in eind december 2015
** uitgekomen in 2016, bestaande uit nieuwe versies van oude liedjes

EP’s:

1. Good Boy - No Love For Back Home
2. Good Boy - Plum
3. The Last Shadow Puppets - The Dream Synopsis EP
4. The Magic Gang - “EP”
5. serpentwithfeet - blisters
6. Sheer Mag - 7" III
7. Vic Mensa - There's Alot Going On
8. Jouk Mistrow - I’m The Villain So Don't
9. MLiR - Swedish Lo-Life EP
10. Alex Lahey - B-Grade University

Overkeken in 2015/te laat om de lijst van 2015 te halen:

Big Grams - Big Grams EP
Club Kuru - Layla EP
Connan Mockasin & Dev Hynes - Myths 001 EP
Dante Elephante - Anglo​-​Saxon Summer
LA Priest - Inji
Methyl Ethel - Oh Inhuman Spectacle
Mild High Club - Timeline
The Moonlandingz - The Moonlandingz EP
Real Lies - Real Life
Royal Headache - High
Silicon - Personal Computer
Szymon - Szymon

Tribute/cover album van het jaar: Grateful Dead - Day of the Dead (Unknown Mortal Orchestra, Cass McCombs, ANOHNI, Angel Olsen, Bill Callahan, Courtney Barnett, Kurt Vile, Wilco en vele anderen)

Archief release van het jaar: The Beatles Live At The Hollywood Bowl

Geen lijstje met beste bootleg/re-issue/boxset dit jaar. Kan er geen 3 noemen waar ik veel plezier van heb gehad. En die paar die ik in gedachten heb waren verre van foutloos uitgevoerd. Lijstje heeft dan weinig nut. Volgend jaar beter.
pi_167773632
1. Jan Swerts - Schaduwland
2. Roald van Oosten - Oh,Dark Hundred
3. Bauer - Eyes Fully Open
pi_167780796
Vette lijst Aisumasen! Ik vond die Jett Rebel ook wel vet eigenlijk. Paar originele noteringen :-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_167786123
Skepta, die won de prestigieuze Mercury Prize toch? Nog niet geluisterd, wil ik wel doen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zaterdag 31 december 2016 @ 15:29:17 #123
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_167786172
Gaat mij niet meer lukken vrees ik ;(.
pi_167786328
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 15:29 schreef Slobeend het volgende:
Gaat mij niet meer lukken vrees ik ;(.
Tuurlijk wel, je hebt nog wel een paar uur. Gewoon tijdens de Snob 2000. ;)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 31 december 2016 @ 15:46:15 #125
13973 ranja
image means nothing
pi_167786944
Interessante extra categorin wel :)

Tribute/cover album van het jaar:
* Say Yes! A Tribute to Elliott Smith (met oa Juliana Hatfield, Tanya Donelly, Waxahatchee, Julien Baker, J. Mascis, Lou Barlow)

Archief releases van het jaar:
* Tanya Donelly - Swan Song Series [3CD] verzameling van haar 5 ep's
* p.s. eliot - 2007-2011 [2CD] 2 albums, een ep en diverse bonustracks van de eerdere band van Waxahatchee en haar zus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')