Ik ben persoonlijk een groot voorstander van de vrije pers. Zou ook raar zijn als ik iets anders zou vinden gewoon mijn gehobby op de FP.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet letterlijk hetzelfde, maar het kan bepaalde kranten (of blogs, zeker de minder kapitaalkrachtige uitgaven) wellicht wel er toe aanzetten om bepaalde zaken niet te publiceren uit angst aangeklaagd te worden. Het is niet dat ze makkelijker afgerekend kunnen worden op wat ze zeggen, he. Er mag gewoon meer niet gezegd worden, eigenlijk.
Maar goed, ook dit gaat hem uiteraard niet lukken, want ook hiervoor moet hij naar de Supreme Court om een beslissing te laten herzien (Times v Sullivan). Smaad is ook per staat geregeld, dus daar kan hij verder weinig mee. Dat hij dit soort dingen gewoon zegt vind ik eigenlijk het meest bevreemdende.
Het is natuurlijk allemaal speculatie, maar ik denk dat de Republikeinse partij na de RNC heeft ontdekt dat Trump een golf is waar ze op mee moeten liften naar de macht, maar no way dat ze de politiek van het establishment die zij zelf feitelijk geïnstalleerd hebben in de jaren '60 en '70 op gaan geven. Trump is niet in het belang van de Republikeinse partij. Natuurlijk kan Trump gewoon zijn eigen mening blijven geven en zijn eigen gang proberen te gaan, maar hij heeft nu wel politiek te maken. Hij moet zich verantwoorden, in de campagne hoefde hij dat niet. De Republikeinse partij is geen onmachtig instituut wat lijdzaam toe moet zien hoe Trump het moeras droog gaat leggen, die gaan er alles aan doen om Trump in het moeras te trekken. en je moet wel vaan heel goede huize komen om daar tegenin te zwemmen, zeker als de meerderheid het Huis en de Senaat aan de kant van de GOP staat. De macht ligt nu niet bij Trump, maar bij de mastodonten uit de GOP die al een eeuwigheid op het pluche zitten.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nou ja, tijdens de campagne zat iedereen met de handen in het haar als hij weer off-script ging, hadden ze 'm duidelijk niet in de hand; en zolang ze zijn twitter niet onder controle hebben, lijkt het me vrij moeilijk continue controle uit te voeren. Tot nu toe gaat Trump iedere keer #yolo, dus ik ben er wat sceptischer over.
Klopt. Het was wel effectief. Maar dat was om verkozen te worden. Ik weet niet of het als president ook effectief is.quote:Het is wel een campagne die door het mediacircus de hele wereld heeft bereikt.
True, Poetin kan veel meer zijn eigen plan trekken. De controle op Trump is vele malen groter. Van de pers, van zijn eigen partij, van zijn stemmers. Dat is een mijnenveld waarin het lastig manoeuvreren is, tenzij je een beetje wordt gestuurd door je politieke vrienden.quote:Poetin is dan ook een tactisch meesterbrein, die zorgt er de laatste jaren voor dat iedereen horendol raakt van 'wat de waarheid zou kunnen zijn'. Trump is toch echt een ander verhaal, plus: Poetin heeft natuurlijk een andere rol dan de Amerikaanse president.
Er zijn toch al anti-smaadwetten, voldoen die niet?quote:Op woensdag 16 november 2016 15:11 schreef timmmmm het volgende:
Maar is dat het aan banden leggen van persvrijheid? Men mag nog steeds plaatsen wat ze willen, alleen wanneer ze iets verzinnen kunnen ze er makkelijker op worden afgerekend.
Is het jou opgevallen dat deze spin nu werlijke door alle grote massamedia in de USA wordt gegeven? Meerdere commedyprogramma's (Colbert, LWT), meerdere nieuwszenders, meerdere kranten.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:17 schreef hunter2011 het volgende:
Erg "objectief", gezien de banden tussen Google en de Clinton campagne.
http://nos.nl/artikel/214(...)-hebben-bepaald.html
[..]
Op zich niet. Maar wat Luda al zei, gezien het feit dat Bannon bij Breitbart hoort waar ook niet altijd de waarheid wordt verkondigd denk ik dat wijzigingen in de wetten niet van de grond komen. Dat mes snijdt namelijk aan twee kanten en bepaalde rechtse media zouden daar niet gelukkig mee zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk een groot voorstander van de vrije pers. Zou ook raar zijn als ik iets anders zou vinden gewoon mijn gehobby op de FP.
Ik vind als eis stellen dat je beweringen enigszins kunt onderbouwen voor je ze publiceert daar echter geen inbreuk op maken. Als je iets over iemand opschrijft wat je niet kan staven, wat dus nergens op gebaseerd is, is dat gewoon smaad en dat mag van mij veel makkelijker worden om tegen te gaan. Ik vind het dus persoonlijk geen slechte zaak. Zeker in een land als de VS niet, waar dit soort dingen volgens mij veel vaker voorkomen en de pers veel rioliger is. Maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Geen slecht plan van Trump dus als je het mij vraagt.
Ik denk dat er behoorlijk wat blogjes die Trump's campagne gesteund hebben behoorlijk ontevreden zullen zijn als ze alles wat ze schrijven nu ook opeens moeten kunnen bewijzen.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben persoonlijk een groot voorstander van de vrije pers. Zou ook raar zijn als ik iets anders zou vinden gewoon mijn gehobby op de FP.
Ik vind als eis stellen dat je beweringen enigszins kunt onderbouwen voor je ze publiceert daar echter geen inbreuk op maken. Als je iets over iemand opschrijft wat je niet kan staven, wat dus nergens op gebaseerd is, is dat gewoon smaad en dat mag van mij veel makkelijker worden om tegen te gaan. Ik vind het dus persoonlijk geen slechte zaak. Zeker in een land als de VS niet, waar dit soort dingen volgens mij veel vaker voorkomen en de pers veel rioliger is. Maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken.
Welk "plan"? Die paar suggestieve tweets van 'm?quote:Op woensdag 16 november 2016 15:20 schreef timmmmm het volgende:
Dat hoeft het ook niet te zijn geweest, hoewel de verschillen in sommige staten zo klein waren dat je best kunt beargumenteren dat die paar misleidde zielen een verschil hebben gemaakt, maar ik denk dat niemand er op tegen is als de nieuwsverzamelaars en linkers zoals Google en Facebook hun centen niet meer naar sites sturen waar aantoonbare nonsens op worden gepubliceerd.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het jou opgevallen dat deze spin nu werlijke door alle grote massamedia in de USA wordt gegeven? Meerdere commedyprogramma's (Colbert, LWT), meerdere nieuwszenders, meerdere kranten.
Het kan aan mij liggen maar ik heb nu niet de indruk dat nepnieuw ook maar enigszins een beslissende factor is geweest bij deze verkiezingen.
Wees gerust jongens, ik ga niet herhalen wat wel de beslissende factoren waren, ik denk dat dat inmiddels wel duidelijk is.
Ik ben iets pessimistischer. Als hij straks een paar gekke rechters in het SC stopt, die het 1ste amendement gaan uitkleden...quote:Op woensdag 16 november 2016 15:22 schreef timmmmm het volgende:
Met als kanttekening dat ik Trump er wel voor aanzie om de persvrijheid echt aan banden te leggen. Als hij zou kunnen zou ie iedereen verbieden negatief over hem te berichten, zo ijdel schat ik hem wel in.
Ik heb echter genoeg vertrouwen in het Amerikaanse systeem om ervan overtuigd te zijn dat zulks een inperking van de persvrijheid onmogelijk is.
Ik ken de Amerikaanse wet niet op dit gebied, dus ik heb geen idee of die voldoet.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er zijn toch al anti-smaadwetten, voldoen die niet?
Het is niet dat met een strengere perswet media die onwaarheden verkondigen gemakkelijker kunnen worden aangepakt, want dat kan nu ook al.
Het "voordeel" van zo'n strengere wet is natuurlijk dat "lastige" media gemakkelijker kunnen worden aangepakt, door (van overheidswege) te suggereren dat ze onwaarheden verkondigen.
Dat zijn vooralsnog de best uitgewerkte Trumpplannen die we hebbenquote:Op woensdag 16 november 2016 15:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welk "plan"? Die paar suggestieve tweets van 'm?
Lijkt me niet dat de Republikeinen in de senaat daar in meegaan. Nog afgezien van het feit dat er dan nog minimaal vier moeten vertrekken onder een presidentschap van Trump.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben iets pessimistischer. Als hij straks een paar gekke rechters in het SC stopt, die het 1ste amendement gaan uitkleden...
Ze noemen het nu nepnieuws, maar youtube bijvoorbeeld staat er om bekend om videos die minder politiek correct zijn te blokken.quote:
Weet jij een beetje hoe dit in de VS geregeld is?quote:Op woensdag 16 november 2016 15:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ben iets pessimistischer. Als hij straks een paar gekke rechters in het SC stopt, die het 1ste amendement gaan uitkleden...
Natuurlijk is iedereen erbij gebaat dat er geen nepnieuws als nieuws verschijnt op de hoofdpagina's nieuwscategorieën van websites. Zolang ze zich beperken tot het filteren van zaken die objectief bezien voor 100% zeker onwaar zijn. Ik heb alleen de indruk dat het als schaamlap wordt gebruikt om de aandacht af te leiden van een veel grote probleem m.b.t. het functioneren van diezelfde media. Hoe je het wendt of keert, die media hebben het afgelopen jaar fors gefaald. Ik heb de indruk dat dit als bliksemafleider wordt gebruikt om het daar niet over te hoeven hebben. "Het ligt niet aan ons, het ligt aan die websites die vals nieuws verspreiden". Hoe denken jullie daarover?quote:Op woensdag 16 november 2016 15:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat hoeft het ook niet te zijn geweest, hoewel de verschillen in sommige staten zo klein waren dat je best kunt beargumenteren dat die paar misleidde zielen een verschil hebben gemaakt, maar ik denk dat niemand er op tegen is als de nieuwsverzamelaars en linkers zoals Google en Facebook hun centen niet meer naar sites sturen waar aantoonbare nonsens op worden gepubliceerd.
Niemand is gebaat bij nepnieuws.
Dat is dan ook een ander verhaal wat mij betreft. Dat dit onterecht gecensureerd wordt betekent niet dat het dan maar OK moet zijn om absolute leugens te publiceren, of niet te blokkeren.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ze noemen het nu nepnieuws, maar youtube bijvoorbeeld staat er om bekend om videos die minder politiek correct zijn te blokken.
En dat is het tweede punt van zorg wat ik heb. Vandaar deze voorzichtige formulering van mij:quote:Op woensdag 16 november 2016 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ze noemen het nu nepnieuws, maar youtube bijvoorbeeld staat er om bekend om videos die minder politiek correct zijn te blokken.
Wie gaat bepalen wat wel en niet waar is? Wat dat betreft zit ik ook niet te wachten op die nieuwe Google-tool die moet aangeven of dat iets klopt wat op een externe website staat. Die had waarschijnlijk een flink deel van wat uit Wikileaks-onthulligen of ooggetuigenverslagne (waaronder gefilmd met een smartphone) bleek gecategoriseerd als onwaar of niet geverifieerd.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zolang ze zich beperken tot het filteren van zaken die objectief bezien voor 100% zeker onwaar zijn.
Trump kan of via de SC proberen Times v Sullivan terug te draaien, maar dat is een besluit van conservatieve rechters, dus dat wordt lastig.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Weet jij een beetje hoe dit in de VS geregeld is?
Als je hier zo'n ingrijpende wetswijziging wil doorvoeren, ben je nog wel even bezig en dat is bijzonder lastig. Welke stappen moet je daar ondernemen? Het lijkt me niet dat je daar met alleen de SC en potus aan rond kan komen.
Als hij het 8 jaar volhoudt, dan kan hij behoorlijk wat schade aanrichten. En hij hoeft niet alle Republikeinen mee te krijgen. Zet er rechters bij die de lakmoesproef voor Roe vs. Wade doorstaan, en je hebt zo de Dems mee.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de Republikeinen in de senaat daar in meegaan. Nog afgezien van het feit dat er dan nog minimaal vier moeten vertrekken onder een presidentschap van Trump.
Ze zijn op Youtube te bekijken...quote:Op woensdag 16 november 2016 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat heeft waarschijnlijk meer te maken - vooralsnog - met wat Youtube als adverteerdervriendelijk beschouwt.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
en:quote:Op woensdag 16 november 2016 15:37 schreef antiderivative het volgende:
Gisteravond was er een soort feestje/overleg in Trump Tower.
Naast enkele speciale gasten zoals zijn exen Marla Maples en Ivana, vrienden als Steve Forbes, Tommy Hilfiger etc. waren er ook enkele opvallende namen:
Ted Cruz, wordt genoemd als AG
Jeff Sessions
retired Lt General Keith Kellogg
John Bolton
Steven Mnuchin
Als is die laatste wellicht niet in beeld voor een functie, schijnt een redelijk liberale achtergrond te hebben en was ooit bevriend met Soros.
Verder waren er de namen van zijn inmiddels bekende lijst.
Ik vind de liberale media nog steeds veel in de collectieve rouwverwerking zitten. Blijkbaar hebben ze het helemaal verkeerd ingeschat doordat ze alleen maar appelleren aan en peilen onder mensen die het toch al met hun eens zijn maar komen ze nog niet heel veel verder dan niet snappen wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk is iedereen erbij gebaat dat er geen nepnieuws als nieuws verschijnt op de hoofdpagina's nieuwscategorieën van websites. Zolang ze zich beperken tot het filteren van zaken die objectief bezien voor 100% zeker onwaar zijn. Ik heb alleen de indruk dat het als schaamlap wordt gebruikt om de aandacht af te leiden van een veel grote probleem m.b.t. het functioneren van diezelfde media. Hoe je het wendt of keert, die media hebben het afgelopen jaar fors gefaald. Ik heb de indruk dat dit als bliksemafleider wordt gebruikt om het daar niet over te hoeven hebben. "Het ligt niet aan ons, het ligt aan die websites die vals nieuws verspreiden". Hoe denken jullie daarover?
Dat is de reden dat ik mijn vizier heb gericht op het hervormen van de Democraten in de komende 4 jaar, als dat niet gebeurt en de progressieve mensen niet de partij overnemen dan gaat het gevolg zijn dat ze 8 jaar lang Trump hebben en 8 jaar lang een meerderheid behouden in de Congress en het senaat. Het blijkt namelijk dat de progressieve kandidaten een veel grotere kans maken om te winnen bij die races dan de conservatieve kandidaten van de Democraten.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als hij het 8 jaar volhoudt, dan kan hij behoorlijk wat schade aanrichten. En hij hoeft niet alle Republikeinen mee te krijgen. Zet er rechters bij die de lakmoesproef voor Roe vs. Wade doorstaan, en je hebt zo de Dems mee.
Goed om te zien dat het allemaal geen mensen zijn die deel uit maken van "het establishment".quote:Op woensdag 16 november 2016 15:37 schreef antiderivative het volgende:
Naast enkele speciale gasten zoals zijn exen Marla Maples en Ivana, vrienden als Steve Forbes, Tommy Hilfiger etc. waren er ook enkele opvallende namen:
Jeff Sessions
John Bolton
Steven Mnuchin
Als is die laatste wellicht niet in beeld voor een functie, schijnt een redelijk liberale achtergrond te hebben en was ooit bevriend met Soros.
Refill the swamp!quote:Op woensdag 16 november 2016 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het allemaal geen mensen zijn die deel uit maken van "het establishment".
Wat en wie is precies allemaal establishment. Je kan er ook geen amateurs neer zetten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het allemaal geen mensen zijn die deel uit maken van "het establishment".
Ik snap dat ze hun brood moeten verdienen, en dat ze dat beter doen als ze cateren naar de wensen van de lezer. Als die willen lezen dat HRC gaat winnen, en dat Donald een kluns is, dan moeten ze dat vooral blijven verspreidenquote:Op woensdag 16 november 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
Echter, ik vind het prima dat de NYT en andere media een politieke kleur hebben. Ik verwacht duiding van media, zolang het maar waarheid is.
Tsja, het waren de Trump-aanhangers die het hardste riepen dat er behoefte is aan minder bekende namen, in plaats van het politieke establishment. Van die belofte lijkt weinig terecht te komen.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat en wie is precies allemaal establishment. Je kan er ook geen amateurs neer zetten natuurlijk.
Duiding is prima. Sterker nog, een medium wat pretendeert neutraal te zijn liegt, dat is simpelweg onmogelijk. Het probleem was dat dat de media nu ook een verlengstuk waren van een aantal politieke kopstukken. Op het moment dat een medium de grens overschrijdt om niet meer verslag te doen over een deel van het relevante en actuele nieuws omdat het niet goed uitkomt heb je een probleem. Een goede journalist houdt zoveel mogelijk afstand van de partijen (in de algemene betekenis, ik heb het niet over politieke partijen) waarover die verslag doet omdat je alleen dan goed verslag kan doen. Een politiek verslaggever moet dus bijvoorbeeld geen vrieindjes worden van prominente politici en in hetzelfde coctailparytmilieu vertoeven. Wat dat betreft zou ik graag Ferry Mingelen aan het woord houden, hij is van de zogenaamde oude stempel van de journalistiek, hij gaf jaren geleden aan altijd zoveel mogelijk afstand te hebben gehouden van de politiek zodat hij er zo goed mogelijk verslag over kon doen.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind de liberale media nog steeds veel in de collectieve rouwverwerking zitten. Blijkbaar hebben ze het helemaal verkeerd ingeschat doordat ze alleen maar appelleren aan en peilen onder mensen die het toch al met hun eens zijn maar komen ze nog niet heel veel verder dan niet snappen wat er aan de hand is.
Ik ben nog wel redelijk positief gestemd over hun zelfreinigend vermogen. Ik behoor tot het beoogd publiek van de NYT, maar ik ben nu minder geneigd hun politieke analyses en voorspellingen te geloven, tot zij mij aantonen dat ze mij een gedegen blik op wat er leeft in de samenleving te verschaffen. Dan pas worden ze voor mij weer betrouwbaarder en ik denk dat veel mensen er net zo over denken en dat het daarom erg in hun belang is om inclusiever te worden voor "tegendraadse" meningen. Ik denk dus niet dat het in belang is van de media om het af te wimpelen op nepnieuws. Bovendien, als nepnieuws minder zichtbaar wordt is er des te meer reden om de overige media kritisch te blijven bekijken.
Echter, ik vind het prima dat de NYT en andere media een politieke kleur hebben. Ik verwacht duiding van media, zolang het maar waarheid is.
Ach als ik iets minder serieus neem dan Trump, zijn het zijn "Alt Right" supporters wel.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het waren de Trump-aanhangers die het hardste riepen dat er behoefte is aan minder bekende namen, in plaats van het politieke establishment. Van die belofte lijkt weinig terecht te komen.
Maakt mij verder niet uit, maar dat moet z'n aanhang toch enigszins teleurstellen.
Daarom zeg ik ook dat het in hun belang is om mij, als beoogd lezer, te gaan voorzien van een correcte weergave van de realiteit. Ik vind het prima dat ze voor Cinton waren, die had ik zelf ook liever gezien dan Trump. Maar ik vind het niet OK als ze de lezer naar de mond gaan schrijven. Daar lees ik geen krant voor. Ik lees het vanwege de feiten. En die feiten mogen best geduid worden door een journalist met een politieke kleur. Maar ik wil in elk geval geen onwaarheden lezen. Dat staat als een paal boven water.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap dat ze hun brood moeten verdienen, en dat ze dat beter doen als ze cateren naar de wensen van de lezer. Als die willen lezen dat HRC gaat winnen, en dat Donald een kluns is, dan moeten ze dat vooral blijven verspreiden
Maar als journalist van de NYT zou ik me niet happy voelen om voor zo'n blad te werken. Als journalist zou je ten slotte ook een beroepseer moeten hebben.
Als ie nou gewoon z'n werk gaat doen dan zal de berichtgeving vanzelf veranderen. Zou wat zijn als Rutte de hele dag loop te twitteren over wat media allemaal over hem zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-11-2016 om 13:12:30The failing @nytimes story is so totally wrong on transition. It is going so smoothly. Also, I have spoken to many foreign leaders. reageer retweet
. Wat een kleuter. Daarna ook alle landen opnoemen die hem al gebeld hebben.
Je denkt echt serieus dat er 'genoeg Dems zijn' die het eerste amendement overboord gooien vanwege Roe v. Wade? Ik zie geen senatoren hiermee akkoord gaan eerlijk gezegd. Tenzij je zaken als Citizens United echt als een bedreiging ziet voor het first amendment, maar dan had je meer te vrezen gehad van Clinton.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als hij het 8 jaar volhoudt, dan kan hij behoorlijk wat schade aanrichten. En hij hoeft niet alle Republikeinen mee te krijgen. Zet er rechters bij die de lakmoesproef voor Roe vs. Wade doorstaan, en je hebt zo de Dems mee.
Voordeel van Cruz in de regering is dat hij geen shutdowns meer kan veroorzaken tegen Trump zijn plannenquote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach als ik iets minder serieus neem dan Trump, zijn het zijn "Alt Right" supporters wel.
Trouwens als Cruz een positie in Trumps Cabinet gaat vervullen, kan hij niet senator zijn, of wel?
Ook Clinton was idd. niet te vertrouwen als het om het 1ste amendement ging.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat er 'genoeg Dems zijn' die het eerste amendement overboord gooien vanwege Roe v. Wade? Ik zie geen senatoren hiermee akkoord gaan eerlijk gezegd. Tenzij je zaken als Citizens United echt als een bedreiging ziet voor het first amendment, maar dan had je meer te vrezen gehad van Clinton.
Praktisch gezien lijkt me dat nogal onmogelijk.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach als ik iets minder serieus neem dan Trump, zijn het zijn "Alt Right" supporters wel.
Trouwens als Cruz een positie in Trumps Cabinet gaat vervullen, kan hij niet senator zijn, of wel?
Een positief iets van Trump, ook voor ons (TTIP): hij lijkt zich aan zijn belofte te houden om TPP af te schaffen. Als nu nog iemand hem aan zijn verstand krijgt gebracht dat je niet de staatsschuld nog meer moet laten oplopen dan dat al zou gebeuren....quote:Op woensdag 16 november 2016 15:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ook Clinton was idd. niet te vertrouwen als het om het 1ste amendement ging.
We zullen het zien. Ik zie Trump wel een opportunistische deal maken om dit er door heen te krijgen.
Oei, Tommy Hilfiger moet oppassen met een boycot.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:37 schreef antiderivative het volgende:
Jeff Sessions
John Bolton
Steven Mnuchin
Kurt Eichenwald van Newsweek...need I say more?quote:Op woensdag 16 november 2016 15:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap dat ze hun brood moeten verdienen, en dat ze dat beter doen als ze cateren naar de wensen van de lezer. Als die willen lezen dat HRC gaat winnen, en dat Donald een kluns is, dan moeten ze dat vooral blijven verspreiden
Maar als journalist van de NYT zou ik me niet happy voelen om voor zo'n blad te werken. Als journalist zou je ten slotte ook een beroepseer moeten hebben.
Reken maar dat Ferry Mingelen ook lekker al borrrlend rondhing op de Nieuwspoort voor nieuwtjes. Alleen hij had als werknemer van het journaal een veel betere onderhandelingspositie dan de journalist van de gemiddelde krant. Die zijn gewoon genoodzaakt verbondjes aan te gaan met politici om het nieuwtjes te komen, want uiteindelijk worden ze afgerekend op nieuwtjes. Maar die nieuwtjes komen altijd voor een prijs.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Duiding is prima. Sterker nog, een medium wat pretendeert neutraal te zijn liegt, dat is simpelweg onmogelijk. Het probleem was dat dat de media nu ook een verlengstuk waren van een aantal politieke kopstukken. Op het moment dat een medium de grens overschrijdt om niet meer verslag te doen over een deel van het relevante en actuele nieuws omdat het niet goed uitkomt heb je een probleem. Een goede journalist houdt zoveel mogelijk afstand van de partijen (in de algemene betekenis, ik heb het niet over politieke partijen) waarover die verslag doet omdat je alleen dan goed verslag kan doen. Een politiek verslaggever moet dus bijvoorbeeld geen vrieindjes worden van prominente politici en in hetzelfde coctailparytmilieu vertoeven. Wat dat betreft zou ik graag Ferry Mingelen aan het woord houden, hij is van de zogenaamde oude stempel van de journalistiek, hij gaf jaren geleden aan altijd zoveel mogelijk afstand te hebben gehouden van de politiek zodat hij er zo goed mogelijk verslag over kon doen.
Mijn veronderstelling was dat de NYT in de tijd als eerste met het verhaal van Clinton d'r emailserver kwam. Ik zal het wel mis hebben dan.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Punt 1 op z'n agenda wordt sowieso het verbannen van dildo's zoals hij in het verleden heeft geprobeerd. Misschien krijgt hij nu z'n zin.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat gaat een leuk debat worden welquote:Op woensdag 16 november 2016 17:40 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Punt 1 op z'n agenda wordt sowieso het verbannen van dildo's zoals hij in het verleden heeft geprobeerd. Misschien krijgt hij nu z'n zin.
Ik vind dit eerlijk gezegd moeilijk te geloven.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:30 schreef Nia het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)er-rivals/index.html
Ik voorspel LPF-achtige toestanden in Washington.
Trump zou verrast zijn geweest over het uitgebreide takenpakket van de president en zijn medewerkers zouden niet goed zijn voorbereid. Zo zouden zij niet hebben beseft, dat ze de hele presidentiële staf die in het westelijke deel van het complex van het Witte Huis werkt, op 20 januari vervangen moeten hebben. http://www.nu.nl/verkiezi(...)eft-dan-gedacht.html
Ik niet. Het is al tijden duidelijk dat de man geen benul heeft van de baan.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vind dit eerlijk gezegd moeilijk te geloven.
En wij maar lachen om Mr. Garrison die dienst deed als persiflage van Trump in South Park.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik niet. Het is al tijden duidelijk dat de man geen benul heeft van de baan.
Ha, een fanboy.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:41 schreef 24Fan het volgende:
Check al die linkse haters hier achter elke scheet van Trump iets zoeken.Hoezo geobsedeerd.
Trump, held.quote:
Ik weet niet of ie geen benul van de baan heeft. Het is niet de groenteboer van de hoek.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:30 schreef Ulx het volgende:
Ik niet. Het is al tijden duidelijk dat de man geen benul heeft van de baan.
Ach, het is wel spannend. Ik ben zeer benieuwd welke kant het opgaat. Popcorn!quote:Op woensdag 16 november 2016 18:47 schreef 24Fan het volgende:
Trump, held.![]()
Eindelijk wordt de westerse wereld eens goed opgeschud na al die jaren aan softe linkse weg-met-ons politiek.
Ik vind zijn scheten niet zo boeiend. Maar dat de diarree langs zijn benen lijkt te stromen is wel zorgelijk. Wordt dan zindelijk, denk ik dan.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:41 schreef 24Fan het volgende:
Check al die linkse haters hier achter elke scheet van Trump iets zoeken.Hoezo geobsedeerd.
Pas nou maar op. Tot nu toe valt het allemaal wel mee. Hij is onvoorspelbaar, kinderachtig en een totale flapuit die we lang niet hebben gezien in de (Amerikaanse) politiek. Maar zijn blunders zijn nog niet van dien aard dat je er een standup mee kan vullen, laat staan een boek over schrijven. Hij moet zich in alles nog bewijzen: in het goede en in alles wat er mis kan gaan.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:50 schreef Ulx het volgende:
Ik vind zijn scheten niet zo boeiend. Maar dat de diarree langs zijn benen lijkt te stromen is wel zorgelijk. Wordt dan zindelijk, denk ik dan.
Hij heeft inderdaad die houding. Terwijl je toch echt niet moet denken dat "het establishment" alleen bestaat uit mensen die niets willen doen. Maar ja, democratie: Je kunt niet even je zin doordrammen. Samen met onbelangrijke staatsbezoeken uit kleine landjes, gedoe over de vaste melkprijs en fuckjoe's vanaf de Hill gaat hij het denk ik snel minder leuk vinden om POTUS te zijn.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie geen benul van de baan heeft. Het is niet de groenteboer van de hoek.
Maar het zit in zijn aard om het politieke vak te onderschatten. Dat zie je wel vaker bij commerciële jongens die in dienst van de overheid treden, die snappen het bestuurlijke tempo niet, ontwikkelen een weerzin voor alle ambtelijke details, willen ijzer met handen breken, vergalopperen zich, maken de verkeerde beslissingen, laten zich niet of verkeerd of halfslachtig adviseren; kortom, rauzen als een olifant door de porseleinkast en zijn vervolgens verbaasd dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het opruimen van de rotzooi.
Vastgeroeste ambtenaar gespot.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik weet niet of ie geen benul van de baan heeft. Het is niet de groenteboer van de hoek.
Maar het zit in zijn aard om het politieke vak te onderschatten. Dat zie je wel vaker bij commerciële jongens die in dienst van de overheid treden, die snappen het bestuurlijke tempo niet, ontwikkelen een weerzin voor alle ambtelijke details, willen ijzer met handen breken, vergalopperen zich, maken de verkeerde beslissingen, laten zich niet of verkeerd of halfslachtig adviseren; kortom, rauzen als een olifant door de porseleinkast en zijn vervolgens verbaasd dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor het opruimen van de rotzooi.
Zijn er namen bekend?quote:Op woensdag 16 november 2016 19:33 schreef Nintex het volgende:
Pence heeft de lobbyisten in het transition team na opdracht van zijn baas naar verluid naar huis gestuurd. Iets dat Obama nooit durfde.
TRUMP
Dus nu zit alleen zijn familie er nog?quote:Op woensdag 16 november 2016 19:33 schreef Nintex het volgende:
Pence heeft de lobbyisten in het transition team na opdracht van zijn baas naar verluid naar huis gestuurd. Iets dat Obama nooit durfde.
TRUMP
quote:Op woensdag 16 november 2016 19:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus nu zit alleen zijn familie er nog?
Gaat wel hilarisch worden. Iedere morgen de duiding van de dag van de Amerikaanse president via Twitter.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-11-2016 om 12:28:57I am not trying to get "top level security clearance" for my children. This was a typically false news story. reageer retweet
Alsnog zitten ze in het transition team, hoor.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:40 schreef Nintex het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-11-2016 om 12:28:57I am not trying to get "top level security clearance" for my children. This was a typically false news story. reageer retweet
Naar de galg met hemquote:Op woensdag 16 november 2016 19:44 schreef Nia het volgende:
Zijn rommelige werkkamer vol met sport meuk en magazine covers van hemzelf aan de muur
Ja, hij had het grote voordeel dat ze hem niet konden buitensluiten, in eerste instantie in ieder geval.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Reken maar dat Ferry Mingelen ook lekker al borrrlend rondhing op de Nieuwspoort voor nieuwtjes. Alleen hij had als werknemer van het journaal een veel betere onderhandelingspositie dan de journalist van de gemiddelde krant. Die zijn gewoon genoodzaakt verbondjes aan te gaan met politici om het nieuwtjes te komen, want uiteindelijk worden ze afgerekend op nieuwtjes. Maar die nieuwtjes komen altijd voor een prijs.
Staat allemaal wel leuk beschreven in "je hebt het niet van mij, maar..."
Al die 400 pound hackers in de Trump administration.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:54 schreef Hexagon het volgende:
Het is dat ik geen green card heb anders zou ik ook solliciteren naar een baan in zijn regering. Kennelijk is hij naarstig op zoek naar mensen, Dus makkelijk verdiend.
twitter:thehill twitterde op woensdag 16-11-2016 om 19:55:07Sanders to deliver "major speech" on Trump tonight https://t.co/xi490VWNvk https://t.co/m6b0of8mAV reageer retweet
De man heeft ook echt een minderwaardigheidscomplex van heb ik jou daar. En maar compenseren.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:40 schreef Nintex het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-11-2016 om 12:28:57I am not trying to get "top level security clearance" for my children. This was a typically false news story. reageer retweet
Wen er maar aan. Hij gaat geen seconde met rust gelaten worden.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Trump goes out to dinner.. Echt, is dat al nieuws. Wat zuur
Het is met elke verkiezing zo. Dat is iets wat je veel in de VS ziet, maar in Nederland ook. Het leidt af van de inhoud, of in ieder geval inhoudelijk discussie ipv kansloos gebral.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Hij gaat geen seconde met rust gelaten worden.
Hoezo? De man was altijd al een showbizz personality. Dus nu wordt hij dat in het kwadraat.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Trump goes out to dinner.. Echt, is dat al nieuws. Wat zuur
Hij moet wat, met die kleine handjes.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
De man heeft ook echt een minderwaardigheidscomplex van heb ik jou daar. En maar compenseren.
Die linkse haters zijn dan ook knetterjaloers.quote:Op woensdag 16 november 2016 18:41 schreef 24Fan het volgende:
Nee, wraak is het goedpraten of het negeren van die criminele protesten tegen vrije verkiezingen.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:52 schreef Nia het volgende:
Misschien is het de wraak van de media; het publiek laten zien waarom zij van mening zijn dat Trump ongeschikt is voor de baan.
Als ze gelijk hebben gaat Trump daar vanzelf voor zorgen. Al dat ongeduldquote:Op woensdag 16 november 2016 19:52 schreef Nia het volgende:
Misschien is het de wraak van de media; het publiek laten zien waarom zij van mening zijn dat Trump ongeschikt is voor de baan.
Mooi, morgen kijken.quote:Op woensdag 16 november 2016 20:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Al die 400 pound hackers in de Trump administration.
Bernie gaat weer wat roepentwitter:thehill twitterde op woensdag 16-11-2016 om 19:55:07Sanders to deliver "major speech" on Trump tonight https://t.co/xi490VWNvk https://t.co/m6b0of8mAV reageer retweet
quote:Op woensdag 16 november 2016 18:41 schreef 24Fan het volgende:
Met wraak heeft het niets te maken. Gewoon een kwestie van wat het establishment wil en wat hen goed uitkomt. Net als dat ze bewust maandenlang geen enkele aandacht aan Sanders besteedden in de hoop dat hij minder stemmen kreeg omdat de vriendjes van de DNC dit verzochten. Net als dat ze bewust Trump en Cruz groot maakten in de hoop de Republikeinen te radicaliseren zodat HRC minder tegenstand zou hebben tijdens de GE.quote:Op woensdag 16 november 2016 19:52 schreef Nia het volgende:
De meest gehate vrouw bij de linkse mensen in de USA.quote:
Omdat ze kort haar heeft en openlijk lesbisch is. Da's mooi scoren in Trumpania.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
De meest gehate vrouw bij de linkse mensen in de USA.
Daarom wordt ze misschien bij extreem rechts gehaat.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Omdat ze kort haar heeft en openlijk lesbisch is. Da's mooi scoren in Trumpania.
quote:Trump’s transition team appears to have deviated from its own ethics rule barring lobbyists whose work for Trump would overlap with any matters on which they lobbied in the previous year.
According to a copy of Trump for America Inc’s “Code of Ethical Conduct” obtained by POLITICO, members of the transition team must pledge to “disqualify myself from involvement in any particular transition matter if I have engaged in regulated lobbying activities with respect to such matter, as defined by the Lobbying Disclosure Act, within the previous 12 months.”
But at least eight transition team members have done work that appears to flout that internal rule, Senate records show.
De vrouw die al meer dan een jaar over Flint heeft gemeldt, waar jij pas een maand woest over bent geweest.quote:Op woensdag 16 november 2016 21:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De meest gehate vrouw bij de linkse mensen in de USA.
Kun jij ook posten zonder persoonlijke aanvallen?quote:Op woensdag 16 november 2016 21:18 schreef OMG het volgende:
[..]
De vrouw die al meer dan een jaar over Flint heeft gemeldt, waar jij pas een maand woest over bent geweest..
En als die mensen net zo links zijn als jij, dan zijn ze best rechts.
gemeldquote:Op woensdag 16 november 2016 21:18 schreef OMG het volgende:
[..]
De vrouw die al meer dan een jaar over Flint heeft gemeldt, waar jij pas een maand woest over bent geweest..
Jij bent ook een beetje een langspeelplaat hoor. Ga jij het nog eens loslaten dat ik Trump over heb voor de kans dat de Democraten weer een linkse partij worden? Nu al zie je dat het werkt. Met de benoeming van het nieuwe hoofd van de DNC, met dit:quote:En als die mensen net zo links zijn als jij, dan zijn ze best rechts.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |