Ik vind de liberale media nog steeds veel in de collectieve rouwverwerking zitten. Blijkbaar hebben ze het helemaal verkeerd ingeschat doordat ze alleen maar appelleren aan en peilen onder mensen die het toch al met hun eens zijn maar komen ze nog niet heel veel verder dan niet snappen wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Natuurlijk is iedereen erbij gebaat dat er geen nepnieuws als nieuws verschijnt op de hoofdpagina's nieuwscategorieën van websites. Zolang ze zich beperken tot het filteren van zaken die objectief bezien voor 100% zeker onwaar zijn. Ik heb alleen de indruk dat het als schaamlap wordt gebruikt om de aandacht af te leiden van een veel grote probleem m.b.t. het functioneren van diezelfde media. Hoe je het wendt of keert, die media hebben het afgelopen jaar fors gefaald. Ik heb de indruk dat dit als bliksemafleider wordt gebruikt om het daar niet over te hoeven hebben. "Het ligt niet aan ons, het ligt aan die websites die vals nieuws verspreiden". Hoe denken jullie daarover?
Dat is de reden dat ik mijn vizier heb gericht op het hervormen van de Democraten in de komende 4 jaar, als dat niet gebeurt en de progressieve mensen niet de partij overnemen dan gaat het gevolg zijn dat ze 8 jaar lang Trump hebben en 8 jaar lang een meerderheid behouden in de Congress en het senaat. Het blijkt namelijk dat de progressieve kandidaten een veel grotere kans maken om te winnen bij die races dan de conservatieve kandidaten van de Democraten.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als hij het 8 jaar volhoudt, dan kan hij behoorlijk wat schade aanrichten. En hij hoeft niet alle Republikeinen mee te krijgen. Zet er rechters bij die de lakmoesproef voor Roe vs. Wade doorstaan, en je hebt zo de Dems mee.
Goed om te zien dat het allemaal geen mensen zijn die deel uit maken van "het establishment".quote:Op woensdag 16 november 2016 15:37 schreef antiderivative het volgende:
Gisteravond was er een soort feestje/overleg in Trump Tower.
Naast enkele speciale gasten zoals zijn exen Marla Maples en Ivana, vrienden als Steve Forbes, Tommy Hilfiger etc. waren er ook enkele opvallende namen:
Ted Cruz, wordt genoemd als AG
Jeff Sessions
retired Lt General Keith Kellogg
John Bolton
Steven Mnuchin
Als is die laatste wellicht niet in beeld voor een functie, schijnt een redelijk liberale achtergrond te hebben en was ooit bevriend met Soros.
Verder waren er de namen van zijn inmiddels bekende lijst.
Refill the swamp!quote:Op woensdag 16 november 2016 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het allemaal geen mensen zijn die deel uit maken van "het establishment".
Wat en wie is precies allemaal establishment. Je kan er ook geen amateurs neer zetten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het allemaal geen mensen zijn die deel uit maken van "het establishment".
Ik snap dat ze hun brood moeten verdienen, en dat ze dat beter doen als ze cateren naar de wensen van de lezer. Als die willen lezen dat HRC gaat winnen, en dat Donald een kluns is, dan moeten ze dat vooral blijven verspreidenquote:Op woensdag 16 november 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
Echter, ik vind het prima dat de NYT en andere media een politieke kleur hebben. Ik verwacht duiding van media, zolang het maar waarheid is.
Tsja, het waren de Trump-aanhangers die het hardste riepen dat er behoefte is aan minder bekende namen, in plaats van het politieke establishment. Van die belofte lijkt weinig terecht te komen.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:42 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat en wie is precies allemaal establishment. Je kan er ook geen amateurs neer zetten natuurlijk.
Duiding is prima. Sterker nog, een medium wat pretendeert neutraal te zijn liegt, dat is simpelweg onmogelijk. Het probleem was dat dat de media nu ook een verlengstuk waren van een aantal politieke kopstukken. Op het moment dat een medium de grens overschrijdt om niet meer verslag te doen over een deel van het relevante en actuele nieuws omdat het niet goed uitkomt heb je een probleem. Een goede journalist houdt zoveel mogelijk afstand van de partijen (in de algemene betekenis, ik heb het niet over politieke partijen) waarover die verslag doet omdat je alleen dan goed verslag kan doen. Een politiek verslaggever moet dus bijvoorbeeld geen vrieindjes worden van prominente politici en in hetzelfde coctailparytmilieu vertoeven. Wat dat betreft zou ik graag Ferry Mingelen aan het woord houden, hij is van de zogenaamde oude stempel van de journalistiek, hij gaf jaren geleden aan altijd zoveel mogelijk afstand te hebben gehouden van de politiek zodat hij er zo goed mogelijk verslag over kon doen.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:39 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vind de liberale media nog steeds veel in de collectieve rouwverwerking zitten. Blijkbaar hebben ze het helemaal verkeerd ingeschat doordat ze alleen maar appelleren aan en peilen onder mensen die het toch al met hun eens zijn maar komen ze nog niet heel veel verder dan niet snappen wat er aan de hand is.
Ik ben nog wel redelijk positief gestemd over hun zelfreinigend vermogen. Ik behoor tot het beoogd publiek van de NYT, maar ik ben nu minder geneigd hun politieke analyses en voorspellingen te geloven, tot zij mij aantonen dat ze mij een gedegen blik op wat er leeft in de samenleving te verschaffen. Dan pas worden ze voor mij weer betrouwbaarder en ik denk dat veel mensen er net zo over denken en dat het daarom erg in hun belang is om inclusiever te worden voor "tegendraadse" meningen. Ik denk dus niet dat het in belang is van de media om het af te wimpelen op nepnieuws. Bovendien, als nepnieuws minder zichtbaar wordt is er des te meer reden om de overige media kritisch te blijven bekijken.
Echter, ik vind het prima dat de NYT en andere media een politieke kleur hebben. Ik verwacht duiding van media, zolang het maar waarheid is.
Ach als ik iets minder serieus neem dan Trump, zijn het zijn "Alt Right" supporters wel.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, het waren de Trump-aanhangers die het hardste riepen dat er behoefte is aan minder bekende namen, in plaats van het politieke establishment. Van die belofte lijkt weinig terecht te komen.
Maakt mij verder niet uit, maar dat moet z'n aanhang toch enigszins teleurstellen.
Daarom zeg ik ook dat het in hun belang is om mij, als beoogd lezer, te gaan voorzien van een correcte weergave van de realiteit. Ik vind het prima dat ze voor Cinton waren, die had ik zelf ook liever gezien dan Trump. Maar ik vind het niet OK als ze de lezer naar de mond gaan schrijven. Daar lees ik geen krant voor. Ik lees het vanwege de feiten. En die feiten mogen best geduid worden door een journalist met een politieke kleur. Maar ik wil in elk geval geen onwaarheden lezen. Dat staat als een paal boven water.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap dat ze hun brood moeten verdienen, en dat ze dat beter doen als ze cateren naar de wensen van de lezer. Als die willen lezen dat HRC gaat winnen, en dat Donald een kluns is, dan moeten ze dat vooral blijven verspreiden
Maar als journalist van de NYT zou ik me niet happy voelen om voor zo'n blad te werken. Als journalist zou je ten slotte ook een beroepseer moeten hebben.
Als ie nou gewoon z'n werk gaat doen dan zal de berichtgeving vanzelf veranderen. Zou wat zijn als Rutte de hele dag loop te twitteren over wat media allemaal over hem zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 16-11-2016 om 13:12:30The failing @nytimes story is so totally wrong on transition. It is going so smoothly. Also, I have spoken to many foreign leaders. reageer retweet
. Wat een kleuter. Daarna ook alle landen opnoemen die hem al gebeld hebben.
Je denkt echt serieus dat er 'genoeg Dems zijn' die het eerste amendement overboord gooien vanwege Roe v. Wade? Ik zie geen senatoren hiermee akkoord gaan eerlijk gezegd. Tenzij je zaken als Citizens United echt als een bedreiging ziet voor het first amendment, maar dan had je meer te vrezen gehad van Clinton.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als hij het 8 jaar volhoudt, dan kan hij behoorlijk wat schade aanrichten. En hij hoeft niet alle Republikeinen mee te krijgen. Zet er rechters bij die de lakmoesproef voor Roe vs. Wade doorstaan, en je hebt zo de Dems mee.
Voordeel van Cruz in de regering is dat hij geen shutdowns meer kan veroorzaken tegen Trump zijn plannenquote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach als ik iets minder serieus neem dan Trump, zijn het zijn "Alt Right" supporters wel.
Trouwens als Cruz een positie in Trumps Cabinet gaat vervullen, kan hij niet senator zijn, of wel?
Ook Clinton was idd. niet te vertrouwen als het om het 1ste amendement ging.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je denkt echt serieus dat er 'genoeg Dems zijn' die het eerste amendement overboord gooien vanwege Roe v. Wade? Ik zie geen senatoren hiermee akkoord gaan eerlijk gezegd. Tenzij je zaken als Citizens United echt als een bedreiging ziet voor het first amendment, maar dan had je meer te vrezen gehad van Clinton.
Praktisch gezien lijkt me dat nogal onmogelijk.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ach als ik iets minder serieus neem dan Trump, zijn het zijn "Alt Right" supporters wel.
Trouwens als Cruz een positie in Trumps Cabinet gaat vervullen, kan hij niet senator zijn, of wel?
Een positief iets van Trump, ook voor ons (TTIP): hij lijkt zich aan zijn belofte te houden om TPP af te schaffen. Als nu nog iemand hem aan zijn verstand krijgt gebracht dat je niet de staatsschuld nog meer moet laten oplopen dan dat al zou gebeuren....quote:Op woensdag 16 november 2016 15:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ook Clinton was idd. niet te vertrouwen als het om het 1ste amendement ging.
We zullen het zien. Ik zie Trump wel een opportunistische deal maken om dit er door heen te krijgen.
Oei, Tommy Hilfiger moet oppassen met een boycot.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:37 schreef antiderivative het volgende:
Gisteravond was er een soort feestje/overleg in Trump Tower.
Naast enkele speciale gasten zoals zijn exen Marla Maples en Ivana, vrienden als Steve Forbes, Tommy Hilfiger etc. waren er ook enkele opvallende namen:
Ted Cruz, wordt genoemd als AG
Jeff Sessions
retired Lt General Keith Kellogg
John Bolton
Steven Mnuchin
Als is die laatste wellicht niet in beeld voor een functie, schijnt een redelijk liberale achtergrond te hebben en was ooit bevriend met Soros.
Verder waren er de namen van zijn inmiddels bekende lijst.
Kurt Eichenwald van Newsweek...need I say more?quote:Op woensdag 16 november 2016 15:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik snap dat ze hun brood moeten verdienen, en dat ze dat beter doen als ze cateren naar de wensen van de lezer. Als die willen lezen dat HRC gaat winnen, en dat Donald een kluns is, dan moeten ze dat vooral blijven verspreiden
Maar als journalist van de NYT zou ik me niet happy voelen om voor zo'n blad te werken. Als journalist zou je ten slotte ook een beroepseer moeten hebben.
Reken maar dat Ferry Mingelen ook lekker al borrrlend rondhing op de Nieuwspoort voor nieuwtjes. Alleen hij had als werknemer van het journaal een veel betere onderhandelingspositie dan de journalist van de gemiddelde krant. Die zijn gewoon genoodzaakt verbondjes aan te gaan met politici om het nieuwtjes te komen, want uiteindelijk worden ze afgerekend op nieuwtjes. Maar die nieuwtjes komen altijd voor een prijs.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Duiding is prima. Sterker nog, een medium wat pretendeert neutraal te zijn liegt, dat is simpelweg onmogelijk. Het probleem was dat dat de media nu ook een verlengstuk waren van een aantal politieke kopstukken. Op het moment dat een medium de grens overschrijdt om niet meer verslag te doen over een deel van het relevante en actuele nieuws omdat het niet goed uitkomt heb je een probleem. Een goede journalist houdt zoveel mogelijk afstand van de partijen (in de algemene betekenis, ik heb het niet over politieke partijen) waarover die verslag doet omdat je alleen dan goed verslag kan doen. Een politiek verslaggever moet dus bijvoorbeeld geen vrieindjes worden van prominente politici en in hetzelfde coctailparytmilieu vertoeven. Wat dat betreft zou ik graag Ferry Mingelen aan het woord houden, hij is van de zogenaamde oude stempel van de journalistiek, hij gaf jaren geleden aan altijd zoveel mogelijk afstand te hebben gehouden van de politiek zodat hij er zo goed mogelijk verslag over kon doen.
Mijn veronderstelling was dat de NYT in de tijd als eerste met het verhaal van Clinton d'r emailserver kwam. Ik zal het wel mis hebben dan.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Punt 1 op z'n agenda wordt sowieso het verbannen van dildo's zoals hij in het verleden heeft geprobeerd. Misschien krijgt hij nu z'n zin.quote:Op woensdag 16 november 2016 15:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat gaat een leuk debat worden welquote:Op woensdag 16 november 2016 17:40 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Punt 1 op z'n agenda wordt sowieso het verbannen van dildo's zoals hij in het verleden heeft geprobeerd. Misschien krijgt hij nu z'n zin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |