Sylvanaquote:Op woensdag 9 november 2016 10:09 schreef -Hildr- het volgende:
Ik begin het steeds leuker te vinden dat Trump gewonnen heeft. Heerlijk al die verzuurde mensen. Vanavond DWDD kijken en hopelijk nodigen ze wat linkse mensen uit die gaan huilen voor de camera.
Waarom überhaupt verkiezingen; ze zijn duur, verstoren de nationale samenhang en leveren geen intrinsieke bijdrage aan een degelijk landsbestuur?quote:Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Dus bijvoorbeeld in Nederland met een minimaal HAVO diploma?
Dan zal er toch een stuk slimmere keuze gemaakt kunnen worden wat ook goed voor het land is.
Het eerste wat ik daarbij denk is, wie gaat dat dan opstellen?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Oké, misschien anders stellen.
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Als dit gedaan is, krijgt degene een stemformulier.
Dat zou een fantastische uitzending worden.quote:
Onafhankelijke commissie.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:15 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Het eerste wat ik daarbij denk is, wie gaat dat dan opstellen?
Want het maken van zo'n cursus is natuurlijk de ideale manier om je eigen politieke voorkeur wat meer voorrang te geven.
En wie gaat die normen dan bepalen voor die cursus? Daar gaat het natuurlijk al fout. Met jou idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Wat dan weer gelinkt is aan ID, weet men ook wat je stemt. En daarnaast kan daar ook weer mee gesjoemeld worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Bestaat niet.quote:
Wie stelt die commissie samen?quote:
9 van de 10 onafhankelijke commissieleden heeft een aselecte voorkeur voor Hillary Clinton.quote:
Ja. Inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n strak plan gezien er dan andere methoden gerechtvaardigt worden om macht te grijpen.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Mogen we dan op zijn minst terug naar het algemeen mannenkiesrecht? Vrouwenskiesrecht is er door linkse partijen doorgedrukt om meer stemmen te krijgen omdat vrouwen overwegend links stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
en is het opeens OK om het algemeen kie
Nee, dit is altijd een goed idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Dat wordt gewoon op school uitgelegd. Helaas letten de meeste mensen rond die leeftijd dan niet echt op.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Zie hier het democratisch gehalte van de zuurlinkse verliezer.quote:
Als mensen niet meer mogen kiezen zullen vermoedelijk naar andere middelen gaan grijpen om hun mening kenbaar te maken. Een nog slechter idee van jou dus.quote:
Ze mogen wel kiezen, na de cursus.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als mensen niet meer mogen kiezen zullen vermoedelijk naar andere middelen gaan grijpen om hun mening kenbaar te maken. Een nog slechter idee van jou dus.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
En dit is exact de reden waarom Trump en consorten veel stemmen krijgen. Geen respect voor laagopgeleid volk.
Als ze op Clinton hadden gestemd dan was het verhaal geweest dat ze zo breed wordt gedragen ipv dan ze veel steun heeft van "domme mensen". Puur paternalisme in dat geval.quote:
Veel hoogopgeleiden zijn trouwens ook totaal niet geïnformeerd. Het onderwijs moet gewoon beter.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Volgens mij is niemand het met mij eens
En wie gaat die cursus samenstellen? Een commissie? Een wezen met meer dan zes benen een geen hersens? Daar loopt je plan al op stuk. Los dat ik denk dat na die cursus veel politici zelf ook niet meer mogen gaan stemmen. En het Amerikaanse volk heeft gekozen. Deal with it.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ze mogen wel kiezen, na de cursus.
Je lult ook gwn uit je nek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Sow.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Je lult ook gwn uit je nek.
Alleen bejaarden en tokkies hebben op Trump gestemd toch? Dat zegt al genoeg over je denkwijze. Vieze hypocriet.
Bron: https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3599quote:And as I've mentioned, we've all been quite content to demean government, drop civics and in general conspire to produce an unaware and compliant citizenry.
Wel intressant? Als Clinton had gewonnen had je dit topic dan ook gestart?quote:
Eigenlijk wil jij dus een dictatuur?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Na het debacle van de Amerikaanse verkiezingen is het wellicht niet zo handig dat ELKE burger stemrecht heeft. Nu is namelijk duidelijk geworden dat alle tokkies en bejaarden in Amerika voor Trump gekozen hebben, helaas is dit een meerderheid daar.
Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Dan zal er toch een stuk slimmere keuze gemaakt kunnen worden wat ook goed voor het land is.
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel intressant? Als Clinton had gewonnen had je dit topic dan ook gestart?
Je lijkt wel een politicus met je misschien. Is een Ja of nee zo lastig als antwoord?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.
Waarom bij de PVV pas? Deze kiezers zaten eerst bij andere partijen toen de PVV nog niet bestond. PvdA (meer historisch) en SP, etc.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.
In veel gevallen is een 'ja' of 'nee' net zo betekenisloos als een 'misschien'; het is allemaal niet erg specifiek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je lijkt wel een politicus met je misschien. Is een Ja of nee zo lastig als antwoord?
Omdat een PVV een gevaar is voor de samenleving. Bij de PvdA en SP valt dat allemaal wel mee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:34 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Waarom bij de PVV pas? Deze kiezers zaten eerst bij andere partijen toen de PVV nog niet bestond. PvdA (meer historisch) en SP, etc.
Klopt, maar alleen omdat de gemiddelde boer in Wageningen gestudeerd heeft en de gemiddelde havo'er die Universiteit niet in komt.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:36 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
opleidingsniveau en slimheid?
Ik denk dat een gemiddelde boer in drente meer wijsheid heeft en snapt hoe het werkt dan een havo hipster uit amsterdam binnenstad die denkt dat vlees aan de boom groeit en al zijn vrienden op instagram ook echte vrienden zijn....
Daar heb je ook wel weer een punt jaquote:Op woensdag 9 november 2016 10:36 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
opleidingsniveau en slimheid?
Ik denk dat een gemiddelde boer in drente meer wijsheid heeft en snapt hoe het werkt dan een havo hipster uit amsterdam binnenstad die denkt dat vlees aan de boom groeit en al zijn vrienden op instagram ook echte vrienden zijn....
Wat natuurlijk niet wegneemt dat de PVDa en de SP geen antwoord hebben op de ontevredenheid van de kiezer en de PVV blijkbaar wel. Het zelfde gaat op voor Trump.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat een PVV een gevaar is voor de samenleving. Bij de PvdA en SP valt dat allemaal wel mee.
Dat heet..."Elitarisme is de opvatting dat een elite binnen een groep de meeste inspraak moet hebben in die zaken waarin zij het meest serieus wordt genomen en dat alleen deze elite geschikt is om te regeren.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Na het debacle van de Amerikaanse verkiezingen is het wellicht niet zo handig dat ELKE burger stemrecht heeft. Nu is namelijk duidelijk geworden dat alle tokkies en bejaarden in Amerika voor Trump gekozen hebben, helaas is dit een meerderheid daar.
Ik ben geen voorstander van Trump, maar ik ben wel blij dat iemand die zegt "grab em by the pussy'' president kan worden in plaats van al die kut schijnheilige politici met hun softe leugen praatjes zoals "I didn't have sexual relationships with that woman" huichelaar van de clinton dynastiequote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
de reden waarom Trump en consorten veel stemmen krijgen. Geen respect voor laagopgeleid volk.
Goed statement, maar ik heb sterk het idee dat dit modje in trollmodus zit.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Toevallig, ik wou net een topic openen over hoe makkelijk mensen hier moderator worden, ik vind de vereisten te laag. Een moderator moet immers zelfstandig kunnen poepen en bij Leonos heb ik daar erg mijn twijfels over.
Maar serieus, Leonos verwoord onbewust het grote probleem in de politiek, de linkse policor en zelfbenoemde elite is opeens niet meer democratisch zodra het kwartje niet hun kant op valt. Dan is het beperken van de democratie geoorloofd, maar waarom omslachtig verhullen wat jullie wekelijk willen Leonos? Waarom verwoord je niet gewoon je echte gevoelens, vooraf aangeven waar je op stemt, stem je niet op D66 of een andere linkse Eurofiele partij heb je geen recht om te stemmen, dat is de grote droom, toch?
Het grootste gevaar van Nederland/Europa, linkse policor die zichzelf verheven voelen boven anderen en menen dat mensen met een hoger opleidingsniveau beter op de hoogte zijn van de problematiek bij mensen die op een lager niveau acteren. Ik hoop stiekem dat het linkse volk gelijk krijgt met hun WW3 door Trump, kunnen we ongestraft het linkse policor volk op een bootje richting Syrië zetten.
Gek he?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Mocht modje niet trollen dan hoop ik dat hij over zelfreinigend vermogen bezit en het goede voorbeeld geeft door zichzelf te eindigen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:47 schreef TheJanitor het volgende:
En iedereen die 18+ is met een IQ van 90 of lager mag geen kinderen krijgen? Of maar gewoon opruimen? Als we toch alles gaan controleren...
Wat een topic.
SP geen gevaar voor de samenleving? Die gek van een Marijnissen zat bij het KPN/ML. Het grootste politieke gevaar voor mensenlevens van de afgelopen eeuw kwam uit de communistische hoek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat een PVV een gevaar is voor de samenleving. Bij de PvdA en SP valt dat allemaal wel mee.
Wat ben jij een slappe zak hooi, zeg.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Precies, hoe kom je er bij om voor meer politieke bemoeienis te kiezen als de politiek het probleem is.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:47 schreef TheJanitor het volgende:
En iedereen die 18+ is met een IQ van 90 of lager mag geen kinderen krijgen? Of maar gewoon opruimen? Als we toch alles gaan controleren...
Wat een topic.
Wat is het verschil tussen dokters en artsen?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat ben jij een slappe zak hooi, zeg.
Minimaal WO, minimaal 5 jaar werkervaring, geen strafblad.
De stemmen van brandweermannen, dokters en artsen, en moeders tellen dubbel.
Een tandarts is wel een arts, maar geen dokter. Een huisarts is wel een arts en ook een dokter.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen dokters en artsen?
Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:52 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
SP geen gevaar voor de samenleving? Die gek van een Marijnissen zat bij het KPN/ML. Het grootste politieke gevaar voor mensenlevens van de afgelopen eeuw kwam uit de communistische hoek.
Kapitalisme 1.6 miljard dodenquote:Op woensdag 9 november 2016 10:52 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
SP geen gevaar voor de samenleving? Die gek van een Marijnissen zat bij het KPN/ML. Het grootste politieke gevaar voor mensenlevens van de afgelopen eeuw kwam uit de communistische hoek.
Toch is de score van Hitler hoger. Maar extreem links of rechts het resultaat is vaak hetzelfde.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:15 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ja, als ze mensen laat verhongeren gaat het snel. Niet eens oorlog voor nodig.
Hongersnoden kwamen regelmatig voor in het 19e eeuwse Engelandquote:Op woensdag 9 november 2016 11:15 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ja, als ze mensen laat verhongeren gaat het snel. Niet eens oorlog voor nodig.
Welk actief kapitalistisch beleid heeft tot 1.6 miljard doden geleid? Was dit de eigen keuze van die mensen (volvreten) of de overheid (voedselproductie kapot maken).quote:Op woensdag 9 november 2016 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kapitalisme 1.6 miljard doden
Communisme c.q. staatskapitalisme 200 miljoen.
Ik heb het over de vorig eeuw. Daarnaast waren die hongersnoden minder massaal en dodelijk.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hongersnoden kwamen regelmatig voor in het 19e eeuwse Engeland
Daar is discussie over mogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:18 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ik heb het over de vorig eeuw. Daarnaast waren die hongersnoden minder massaal en dodelijk.
Dat komt het politbureau niet zo goed uit? Kom laten we de democratie afschaffen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Na het debacle van de Amerikaanse verkiezingen is het wellicht niet zo handig dat ELKE burger stemrecht heeft.
.. en wat zeggen die kiezers dat de politici moeten doen...?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:08 schreef Megumi het volgende:
... en beter leren luisteren naar de keizer.
Plato was een totalitair fascist, zoals Karl Popper al doorzag.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
.. en wat zeggen die kiezers dat de politici moeten doen...?
Alhoewel het inderdaad een aantal recente verkiezings/referendums-uitslagen tekens zijn dat de democratische bestuursprocessen in rechtvaardigings-problemen steekt, vrees ik ook dat die kiezers helemaal niks 'beter' weten en dat enkel blind ieder moment alles te doen wat een meerderheid roept mogelijk op rampen kan uitlopen...
Wat Plato al stelde is dat de beste heerser een 'verlichte' vorst is, die boven het volk staat en op de lange termijn ook bepaalde afwegingen kan doen en een zeker mandaat heeft en hierbinnen ook beleid kan uitvoeren, zonder zich continu tusentijds hiervoor te moeten rechtvaardigen...
Ik heb twijfels of de oplossing bv. steeds meer inspraakreferenda te houden die vaak neerkomen op 'boe-roepen' en 'heel luid tegen zijn, maar geen echte constructieve oplossing bieden oe het dan wel moet.
Ook in Amerika is het zo dat allang de macht van de president enorm ingeperkt is en bv Obama 3/4 van zn ambsttijd een gigantische meerderheid in Congress tegen zich had die alles deden hem te dwarsbomen...
In Amerika zijn er iedere twee jaar verkiezingen en lijkt de politiek erop gebaseerd zoveel mogelijk de ander te dwarsbomen...
Nóg meer te laten stemmen en nog meer te 'luisteren naar het volk' hoeft niet noodzakelijk een oplsosing te brengen voor mogelijk bestaande problemen, maar kan ook betekenen dat juist het proberen iets werkelijk op te lossen, steeds meer geblokkeert gaat worden tenzij er bepaalde gebeurtenissen zijn die opeens het volk samensmeden (terreuraanslagen of oorlogen, bv Bush jr. kon redeijk probleemloos grote oorlogen beginnen en het begrotingstekort enorm doen oplopen)
Het is wel een interessante stellingquote:Op woensdag 9 november 2016 11:42 schreef Habbezak het volgende:
Omdat de democratisch gekozen overheid een zo compleet mogelijke afspiegeling moet zijn van de bevolking. De belangen van laagopgeleide mensen zijn net zo belangrijk als de belangen van hoogopgeleide mensen.
Ontzettend domme egoïstische OP.
Plato heeft het over een verlichte vorst. De praktijk blijkt door de eeuwen heen anders. Los daar van ik het klassieke Athene was er ook een vorm van rouleren waarbij niet gekozen burgers functies moesten uitvoeren. En werden alleen de hogere staats functies gekozen. Wellicht een idee voor nu. Want wat je ook zegt feit blijft dat burgers zich vaak niet betrokken voelen bij de politiek.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:37 schreef RM-rf het volgende:
[..]
.. en wat zeggen die kiezers dat de politici moeten doen...?
Alhoewel het inderdaad een aantal recente verkiezings/referendums-uitslagen tekens zijn dat de democratische bestuursprocessen in rechtvaardigings-problemen steekt, vrees ik ook dat die kiezers helemaal niks 'beter' weten en dat enkel blind ieder moment alles te doen wat een meerderheid roept mogelijk op rampen kan uitlopen...
Wat Plato al stelde is dat de beste heerser een 'verlichte' vorst is, die boven het volk staat en op de lange termijn ook bepaalde afwegingen kan doen en een zeker mandaat heeft en hierbinnen ook beleid kan uitvoeren, zonder zich continu tusentijds hiervoor te moeten rechtvaardigen...
Ik heb twijfels of de oplossing bv. steeds meer inspraakreferenda te houden die vaak neerkomen op 'boe-roepen' en 'heel luid tegen zijn, maar geen echte constructieve oplossing bieden oe het dan wel moet.
Ook in Amerika is het zo dat allang de macht van de president enorm ingeperkt is en bv Obama 3/4 van zn ambsttijd een gigantische meerderheid in Congress tegen zich had die alles deden hem te dwarsbomen...
In Amerika zijn er iedere twee jaar verkiezingen en lijkt de politiek erop gebaseerd zoveel mogelijk de ander te dwarsbomen...
Nóg meer te laten stemmen en nog meer te 'luisteren naar het volk' hoeft niet noodzakelijk een oplsosing te brengen voor mogelijk bestaande problemen, maar kan ook betekenen dat juist het proberen iets werkelijk op te lossen, steeds meer geblokkeert gaat worden tenzij er bepaalde gebeurtenissen zijn die opeens het volk samensmeden (terreuraanslagen of oorlogen, bv Bush jr. kon redeijk probleemloos grote oorlogen beginnen en het begrotingstekort enorm doen oplopen)
Vind je? Vertel! wat is er zo interessant aan deze stelling.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:44 schreef Unites het volgende:
[..]
Het is wel een interessante stelling
Wel in de zin dat de PVV de grootste wordt, maar absolute meerderheden zijn hier wel een stuk minder waarschijnlijk dan daarginds. Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat Wilders premier wordt als de PVV de grootste wordt.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:15 schreef -Hildr- het volgende:
[..]
Dat zou een fantastische uitzending worden.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben een socialist maar ik moet gewoon lachen om de media die maandenlang gedaan hebben alsof Clinton zou winnen. Mensen zijn gewoon ontevreden. Als het zo doorgaat kan hetzelfde hier volgend jaar gebeuren met Wilders.
Het is meer een utopie.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:52 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Vind je? Vertel! wat is er zo interessant aan deze stelling.
Of mensen met minimaal een universitair diploma? Of sluit ik je nu buiten?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Ik had mijzelf al buitengeslotenquote:Op woensdag 9 november 2016 11:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Of mensen met minimaal een universitair diploma? Of sluit ik je nu buiten?
Als wat er nu in de VS is gebeurd een trend is. Zeker mogelijk.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:54 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Wel in de zin dat de PVV de grootste wordt, maar absolute meerderheden zijn hier wel een stuk minder waarschijnlijk dan daarginds. Het is zeker geen uitgemaakte zaak dat Wilders premier wordt als de PVV de grootste wordt.
Ideale wereldquote:
En wie gaat dat weer controleren. Het Pieter Baan centrum?quote:Op woensdag 9 november 2016 11:57 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Ideale wereld![]()
![]()
Ik vind het een interessantere stelling om voor te stellen om het stemrecht van narcistische egoïsten af te pakken..
Eens welke achterban begon nog eens te schreeuwen over dat zorgplan van de Pvda, afpakken dat stemrecht van die mensen!quote:Op woensdag 9 november 2016 11:57 schreef Habbezak het volgende:
[..]
Ideale wereld![]()
![]()
Ik vind het een interessantere stelling om voor te stellen om het stemrecht van narcistische egoïsten af te pakken..
Deze hele houding is het probleem. Oogkleppen op en de dommen de schuld geven.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Leuk toch des te meer die roepen des te meer aanhang krijgt die PVV toch?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:10 schreef JanCees het volgende:
Wat een walgelijk topic, van een mod nog wel.
Mensen dom noemen omdat ze anders denken is verschrikkelijk triest en levensgevaarlijk.
Precies. Het is beter om een analyse te maken waarom mensen op Trump gestemd hebben. Dan mensen het stemrecht afpakkenquote:Op woensdag 9 november 2016 12:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Deze hele houding is het probleem. Oogkleppen op en de dommen de schuld geven.
Het is eigenlijk precies waar ik bang voor ben. Hoe harder Wilders adepten weg gezet worden als domme ezels die eigenlijk geen stemrecht zouden moeten hebben, hoe harder het algehele protest gaat worden. Mensen gaan dan niet eens meer pro Wilders stemmen, maar anti elite.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk toch des te meer die roepen des te meer aanhang krijgt die PVV toch?
Ik mag toch hopen dat een verstandig mens iets als dit niet zo'n strak plan vindt, op de eerste plaats omdat elke burger het recht heeft om vertegenwoordigd te worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n strak plan gezien er dan andere methoden gerechtvaardigt worden om macht te grijpen.
Dat het tijd is voor de gevestigde politiek om eens goed na te gaan denken zou ik eerder zeggen. Maar het zal ben ik bang de PVV gaan worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Leuk toch des te meer die roepen des te meer aanhang krijgt die PVV toch?
Tja ze vragen er zelf om hoor, ik ben er geen fan van trouwens, maar veel andere opties zijn er niet meer!quote:Op woensdag 9 november 2016 12:24 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het is eigenlijk precies waar ik bang voor ben. Hoe harder Wilders adepten weg gezet worden als domme ezels die eigenlijk geen stemrecht zouden moeten hebben, hoe harder het algehele protest gaat worden. Mensen gaan dan niet eens meer pro Wilders stemmen, maar anti elite.
Precies. In essentie precies wat er nu in de VS gebeurd is.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:24 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Het is eigenlijk precies waar ik bang voor ben. Hoe harder Wilders adepten weg gezet worden als domme ezels die eigenlijk geen stemrecht zouden moeten hebben, hoe harder het algehele protest gaat worden. Mensen gaan dan niet eens meer pro Wilders stemmen, maar anti elite.
Nee. Ook mensen die zich geen zier interesseren in politiek, hebben het recht om vertegenwoordigd te worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Dan doe je er maar wat aan op een democratische manier. Maar ik gok zomaar dat je geen actief lid bent van een politieke partij, waarbij je je regelmatig inzet voor diens politieke doelen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wel niks afwijkens roepen als waar de partij voor staat dan!quote:Op woensdag 9 november 2016 12:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan doe je er maar wat aan op een democratische manier. Maar ik gok zomaar dat je geen actief lid bent van een politieke partij, waarbij je je regelmatig inzet voor diens politieke doelen.
Misschien dat eens gaan doen dan.
Ik mag hopen (en weet ook wel vrijwel zeker) dat het overgrote deel van de linkse policor, dit idee net zo achterlijk vindt als de verstandige centrum/rechts-georiënteerde mensen op dit forumquote:Op woensdag 9 november 2016 10:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Toevallig, ik wou net een topic openen over hoe makkelijk mensen hier moderator worden, ik vind de vereisten te laag. Een moderator moet immers zelfstandig kunnen poepen en bij Leonos heb ik daar erg mijn twijfels over.
Maar serieus, Leonos verwoord onbewust het grote probleem in de politiek, de linkse policor en zelfbenoemde elite is opeens niet meer democratisch zodra het kwartje niet hun kant op valt. Dan is het beperken van de democratie geoorloofd, maar waarom omslachtig verhullen wat jullie werkelijk willen Leonos? Waarom verwoord je niet gewoon je echte gevoelens, vooraf aangeven waar je op stemt, stem je niet op D66 of een andere linkse Eurofiele partij heb je geen recht om te stemmen, dat is de grote droom, toch?
Het grootste gevaar van Nederland/Europa, linkse policor die zichzelf verheven voelen boven anderen en menen dat mensen met een hoger opleidingsniveau beter op de hoogte zijn van de problematiek bij mensen die op een lager niveau acteren. Ik hoop stiekem dat het linkse volk gelijk krijgt met hun WW3 door Trump, kunnen we ongestraft het linkse policor volk op een bootje richting Syrië zetten.
Waarom zou je je aansluiten bij een partij die jouw mening niet vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel niks afwijkens roepen als waar de partij voor staat dan!
Ik zie wel partijen die een deel van mijn mening vertegenwoordigen maar zelden eentje die helemaal op mijn golflengte ligt!quote:Op woensdag 9 november 2016 12:34 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Waarom zou je je aansluiten bij een partij die jouw mening niet vertegenwoordigt.
Dat lijkt me, gezien de manier waarop politieke partijen intern functioneren, inderdaad in het begin niet zo'n heel slim idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wel niks afwijkens roepen als waar de partij voor staat dan!
Dan staat het je toch vrij om zelf een partij op te richten.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zie wel partijen die een deel van mijn mening vertegenwoordigen maar zelden eentje die helemaal op mijn golflengte ligt!
Welke partij hang jij trouwens aan, het komt over op mij alsof jij in de verdediging gaat!quote:Op woensdag 9 november 2016 12:36 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dan staat het je toch vrij om zelf een partij op te richten.
Wat jeukt jou dan iets Nederlands?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:44 schreef mrPanerai het volgende:
ow ik stem rechts, Vlaams Nationalistisch, N-VA België.
Niemand toch dat is de hele opzet toch of niet?quote:Op woensdag 9 november 2016 12:46 schreef JaJammerJan het volgende:
En wie moet de rechten van de "tokkies en bejaarden", zoals jij het zegt, gaan waarborgen als niemand meer in hun belang gaat stemmen?
Ik denk dat hier een beetje de essentie zit van een ander groot probleem in onze samenleving. Dat de 'elite' vaak van die figuren zijn die zich al hun hele leven verheven wanen boven de rest van het land.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:34 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat er dan een paar domme studenten uit idealisme enerzijds en angst anderzijds, plus enkele omhooggevallen elitaire politici (die alle verbinding met het volk verloren zijn) zoiets waarschijnlijk wel een goed idee vinden, tsja ...
Iig, dit achterlijke idee is geenszins kenmerkend voor de gewone linkse stemmer.
Waarschijnlijk wel, maar daarmee zet je ook de deur open voor het uitsluiten van specifieke groepen om politieke redenen. Het volgende selectiecriterium is zo gevonden als specifieke groepen "onverstandig" stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Some are more equal than others?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Niet omdat ze ander denken, maar omdat ze keuzes maken waarvan ze de consequenties niet kunnen inzien. Als bv Denk of de PVV groot worden, dan gaat dat de spanningen in de maatschappij alleen maar vergroten. En dat gaat mogelijk decennia lang doorklinken. Maar een groot deel van de aanhangers weigert dat simpelweg in te zien.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:10 schreef JanCees het volgende:
Mensen dom noemen omdat ze anders denken is verschrikkelijk triest en levensgevaarlijk.
Trends worden daar uitvergroot door het kiesstelsel. Ik zou me goed kunnen voorstellen dat als we hier presidentsverkiezingen hadden zoals daar, Wilders over een paar maanden president zou zou zijn.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als wat er nu in de VS is gebeurd een trend is. Zeker mogelijk.
De toverwoorden zijn alweer ongelijkheid en segregatie.quote:Op woensdag 9 november 2016 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
Zelf heb ik ook vaak gekankerd op ongeïnformeerde mensen die een stem hebben in zaken. Maar ja, dat is nu eenmaal hoe democratie werkt. En als mensen daarbij willen kiezen voor mogelijk onzalig beleid, dan is dat hun goed recht. In een democratie mag je het met elkaar oneens zijn en heb je je te schikken naar de wens van de meerderheid.
En zelfs al zou blijken dat die wens evident slecht was, democratie is door de jaren heen altijd een proces van "two steps forward, one step back". Laat de komende vier jaar maar uitwijzen of het echt "one step back" was. Ik heb nog genoeg vertrouwen in het collectieve verstand van mensen om te geloven dat met slecht beleid dan echt wel wordt afgerekend.
If anything, dan is dit een overwinning voor de democratie. Democratie is niet alleen maar goed als jij je zin krijgt, het is ook goed als iemand anders zijn zin krijgt.
Een Pieten discussie, gaat het worden?quote:Op woensdag 9 november 2016 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De toverwoorden zijn alweer ongelijkheid en segregatie.
Daardoor krijg je een alt-right en Trump clan die het kiesrecht willen terugdraaien (de voting rights act)
En een deel van de (pseudo-)tegenstanders die hetzelfde voor ogen hebben.
Waarom zou deze discussie enkel voor NL gelden.quote:Op woensdag 9 november 2016 12:46 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat jeukt jou dan iets Nederlands?
Of waar bemoei jij je mee!
quote:Op woensdag 9 november 2016 14:25 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Waarom zou deze discussie enkel voor NL gelden.
Is toch forum.fok.nl of niet?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
En wat gebeurd er exact als een meerderheid van de bevolking zich niet meer in het beleid van die technocratische regering kan vinden?quote:Op woensdag 9 november 2016 17:34 schreef JaJammerJan het volgende:
Ik vind het geweldig dat mensen op populisten als Trump of Wilders stemmen![]()
Alleen maar meer mensen die het daardoor met mij eens worden dat de democratie afgeschaft moet worden in ruil voor een technocratie.
Dan kunnen de slimme mensen die het niet met het beleid eens zijn zich met het beleid gaan bemoeien.quote:Op woensdag 9 november 2016 17:46 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat gebeurd er exact als een meerderheid van de bevolking zich niet meer in het beleid van die technocratische regering kan vinden?
Maar laten we, puur hypothetisch natuurlijk, eens aannemen dat er nogal een kloof zit tussen de wensen en de problemen van de slimme mensen en die van de rest van de samenleving en dat die verandering van beleid er waarschijnlijk niet komt, wat dan?quote:Op woensdag 9 november 2016 17:49 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dan kunnen de slimme mensen die het niet met het beleid eens zijn zich met het beleid gaan bemoeien.
De dommere mensen kunnen klagen/demonstreren over hun problemen, maar het zullen altijd de slimmere mensen zijn die met een oplossing moeten komen. Dat probleem heb je nu in het huidige systeem toch ook?quote:Op woensdag 9 november 2016 18:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar laten we, puur hypothetisch natuurlijk, eens aannemen dat er nogal een kloof zit tussen de wensen en de problemen van de slimme mensen en die van de rest van de samenleving en dat die verandering van beleid er waarschijnlijk niet komt, wat dan?
Maar laten we, alweer puur hypothetisch natuurlijk, eens aannemen dat de slimmere mensen in een beschermd bubbeltje zitten waarin bepaalde dogma's als absolute waarheid worden beschouwd (concreet voorbeeldje: "globalisering is voor iedereen fantastisch") en waar daar aan twijfelen ongeveer gelijk staat aan sociale zelfmoord, hoe ga je dan een vreedzame wisseling van de macht krijgen?quote:Op woensdag 9 november 2016 18:07 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
De dommere mensen kunnen klagen/demonstreren over hun problemen, maar het zullen altijd de slimmere mensen zijn die met een oplossing moeten komen. Dat probleem heb je nu in het huidige systeem toch ook?
Die mensen zijn dus ook echt compleet incapabel om zich bezig te houden met zulke complexe zaken. Kijk naar het Oekraïne rederendum alleen al. En een land besturen al helemaal.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
En dit is exact de reden waarom Trump en consorten veel stemmen krijgen. Geen respect voor laagopgeleid volk.
Dat ze incapabel zijn betekent toch niet dat zij geen legitieme belangen hebben en dat zij het ook verdienen dat er met die belangen rekening gehouden wordt?quote:Op woensdag 9 november 2016 18:18 schreef richolio het volgende:
[..]
Die mensen zijn dus ook echt compleet incapabel om zich bezig te houden met zulke complexe zaken. Kijk naar het Oekraïne rederendum alleen al. En een land besturen al helemaal.
Hij heeft wel een punt. VVD-stemmers weten niet wat goed voor ze is en ze zijn zo dom om in leugenachtige propaganda te trappen. Ik zou alle VVD-ers onmiddellijk hun stemrecht af willen pakken.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:28 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat ze incapabel zijn betekent toch niet dat zij geen legitieme belangen hebben en dat zij het ook verdienen dat er met die belangen rekening gehouden wordt?
Dit dus, al is en blijft Trump natuurlijk een idioot.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:09 schreef -Hildr- het volgende:
Ik begin het steeds leuker te vinden dat Trump gewonnen heeft. Heerlijk al die verzuurde mensen. Vanavond DWDD kijken en hopelijk nodigen ze wat linkse mensen uit die gaan huilen voor de camera.
De wisseling van de macht van democratie naar technocratie zal zoiezo democratisch moeten gebeuren. Maar als je dan al eenmaal een technocratie hebt, dan moet het volk zich gewoon realiseren dat dat is hoe het werkt. Als het te gek wordt, dan zullen massale demonstraties de boel alsnog voldoende platleggen dat standpunten afgedwongen kunnen worden, net zoals nu. Maar voor de rest zou het er in dat hypothetische geval weinig toe boeien dat de meeste mensen het niet met globalisering eens zijn. Pech voor die mensen dan, helaas.quote:Op woensdag 9 november 2016 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar laten we, alweer puur hypothetisch natuurlijk, eens aannemen dat de slimmere mensen in een beschermd bubbeltje zitten waarin bepaalde dogma's als absolute waarheid worden beschouwd (concreet voorbeeldje: "globalisering is voor iedereen fantastisch") en waar daar aan twijfelen ongeveer gelijk staat aan sociale zelfmoord, hoe ga je dan een vreedzame wisseling van de macht krijgen?
Mwa: in de VS heeft lang niet iedereen stemrecht. Als dat wel het geval zou zijn geweest, was de uitslag wellicht anders geweest.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Ja, want dat is hoe het in dat soort situaties bij niet-democratische regeringen gaatquote:Op woensdag 9 november 2016 22:11 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
De wisseling van de macht van democratie naar technocratie zal zoiezo democratisch moeten gebeuren. Maar als je dan al eenmaal een technocratie hebt, dan moet het volk zich gewoon realiseren dat dat is hoe het werkt. Als het te gek wordt, dan zullen massale demonstraties de boel alsnog voldoende platleggen dat standpunten afgedwongen kunnen worden, net zoals nu. Maar voor de rest zou het er in dat hypothetische geval weinig toe boeien dat de meeste mensen het niet met globalisering eens zijn. Pech voor die mensen dan, helaas.
En ironisch genoeg zijn dan ineens mensen als Farage of Trump een gevaar voor de democratie.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:48 schreef krokodil76 het volgende:
Ik moest opeens denken aan Brexit. Toen wilde men het stemrecht van de ouderen afpakken.
Meestal wel ja, precies hetzelfde als bij democratische regeringen overigens. Zo hebben we niet lang geleden nog met een overgrote meerderheid bepaald dat wij geen associatieverdrag met Oekraïne willen. De politiek trekt zich daar weinig van aan en de mensen hebben zich al bij de situatie neergelegd, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja, want dat is hoe het in dat soort situaties bij niet-democratische regeringen gaat. Mensen gaan gewoon lekker terug naar huis om zich bij de situatie neer te leggen.
Ben Ali is democratisch verkozen in 2009 voor een vijfde termijn. Mubarak is ook steeds verkozen door het volk.quote:Dat is ook waarom leiders als Ben Ali en Mubarak nog altijd aan de macht zijn, daar ging iedereen gewoon lekker een glaasje bier drinken en een beetje mopperen toen ze ontevreden waren.
Voorlopig hebben ze er bij neergelegd maar wacht eerst maar eens de aankomende verkiezingen af om daar een definitieve conclusie uit te trekken. En daarbij is die strategie (uiteindelijk stemmen ze toch wel op ons) iets wat in eerste instantie wel kan werken maar uiteindelijk moet het toch een keer mis gaan. En dan krijg je ineens figuren als Trump aan de macht.quote:Op donderdag 10 november 2016 11:37 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Meestal wel ja, precies hetzelfde als bij democratische regeringen overigens. Zo hebben we niet lang geleden nog met een overgrote meerderheid bepaald dat wij geen associatieverdrag met Oekraïne willen. De politiek trekt zich daar weinig van aan en de mensen hebben zich al bij de situatie neergelegd, om maar een voorbeeld te noemen.
Syrië had/heeft hun defensie relatief goed op orde.quote:Ben Ali is democratisch verkozen in 2009 voor een vijfde termijn. Mubarak is ook steeds verkozen door het volk.
Je kunt sterke twijfels zetten bij de eerlijkheid van die verkiezingen, maar ze doen zich in ieder geval democratisch voor.
Mensen zijn gaan protesteren enkel en alleen om die personen weg te krijgen. Wat mij veel fatsoenlijker lijkt is dat mensen gaan protesteren tegen of voor bepaald beleid. Dan weet een regering ook wat het volk wilt. Enkel en alleen protesteren tegen een bepaald persoon is nogal kansloos en daar dient dan ook geen gehoor aan gegeven te worden. En als het volk niet wilt luisteren, dan moeten ze maar voelen.
Het resultaat van macht geven aan dom volk hebben we kunnen zien in Libië en Syrië. Totale chaos en wanorde. Nog een extra reden om je defensie goed in orde te hebben, zodat je opstanden de kop in kunt drukken.
Het zou mijn natte droom zijn als ik het zou mogen zijn!quote:Op donderdag 10 november 2016 14:39 schreef MakkieR het volgende:
dan kun je net zo goed een dictator installeren.
Dat is helemaal niet handig. Je kunt beter eerst een stuk of 1000 mensen door het lot aanwijzen om te mogen stemmen, mits ze zich in zaken verdiepen. Met zo'n beperkt aantal kun je zelfs een langere verdiepingstijd vragen en de deelnemers een vergoeding betalen voor de geïnvesteerde tijd.quote:Op vrijdag 11 november 2016 05:16 schreef Bintzak het volgende:
Een cursus voor de gevolgen. Het is dan meer glazenbol kijken wat een politieke partij/president/ditator kan aanrichten (Hitler had bijvoorbeeld ook een goede vorm van Nationaal socialisme kunnen invoeren zonder oorlog en massavernietiging).
Het lijkt me wel goed als mensen verplicht 2 dagen zich door politieke partijen laten inlichten voordat ze stemrecht hebben, nu kiezen heel veel mensen zonder zich te verdiepen zomaar op een partij en dat gebeurd zowel bij hoog en laag opgeleid.
Mark Rutte had iedere nederlander 1000 euro belooft en dat is een vertegenwoordiger van een Partij dat bekend staat als vertegenwoordiger van hoog opgeleiden, hij heeft dat niet waar gemaakt en laat me niet over de rest van zijn belofte beginnen. Wel heeft hij met dat lokkertje veel stemmers weten over te halen die die 1000 euro wel zagen zitten.
Die heeft trots dat die dat niet was, meegedaan de laatste vier jaar, al was het door iets te gedogen tegengehouden heeft die niks, en ook niet nuchter bekeken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:50 schreef Dutchguy het volgende:
Als je alleen hoger opgeleiden een stemrecht zou geven zou Pechtold premier worden. Dan krijg een schijndemocratie waarbij er vele referenda gehouden worden maar nooit als het echt ergens over gaat. D66 heeft namelijk liever niet dat de burger zich over zaken als CETA een TTIP uitlaat.
Dus of je er wat mee opschiet?
Goede rant van Morning Joetwitter:Morning_Joe twitterde op donderdag 10-11-2016 om 13:50:52.@JoeNBC's message to the media: You had a complete blindspot and you wanted to keep it that way https://t.co/pux3mOBAHa reageer retweet
Als het al zou werken wat boeit mij dan een vragen lijst, die vul ik klakkeloos in zoals ze hem graag hebben willen, of ik zo ook stem dat is voor hun een vraag en voor mij een weet!quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Nintex het volgende:
Goede rant van Morning Joetwitter:Morning_Joe twitterde op donderdag 10-11-2016 om 13:50:52.@JoeNBC's message to the media: You had a complete blindspot and you wanted to keep it that way https://t.co/pux3mOBAHa reageer retweet
Kortom stemrecht afpakken gaat niet werken. Er zijn altijd signalen dat bepaalde groepen naar een bepaalde kandidaat neigen. Dan kun je achteraf niet zeggen: "Zij mogen niet stemmen".
Links is gewoon totalitair. Vrijheid en gelijkheid voor iedereen, behalve als ze een mening hebben die niet in hun straatje past.quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Nintex het volgende:
Kortom stemrecht afpakken gaat niet werken. Er zijn altijd signalen dat bepaalde groepen naar een bepaalde kandidaat neigen. Dan kun je achteraf niet zeggen: "Zij mogen niet stemmen".
true:quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Links is gewoon totalitair. Vrijheid en gelijkheid voor iedereen, behalve als ze een mening hebben die niet in hun straatje past.
Als je niet in vrije verkiezingen gelooft, moet je naar Noord Korea of andere dictaturen. En als je naar het jankend volk kijkt dat op Hillary heeft gestemd, dan zie ik ook alleen maar tokkies. Net zoals al die criminelen die de uitslag niet kunnen accepteren en gaan rellen op straat tokkies zijn.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
quote:Op woensdag 9 november 2016 10:04 schreef neilpad het volgende:
Het topic waarvan je wist dat het zou komen. Lekker janken.
Links deinst dan ook niet terug om dan geweld te gebruiken.quote:Op vrijdag 11 november 2016 18:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Links is gewoon totalitair. Vrijheid en gelijkheid voor iedereen, behalve als ze een mening hebben die niet in hun straatje past.
Zoals de 'protesterende democraten' nou doen in USAquote:Op donderdag 10 november 2016 14:39 schreef MakkieR het volgende:
Stemrecht is de kern van democratie, zonder stemrecht heb je geen democratie, dan kun je net zo goed een dictator installeren die iedereen zonder proces kan afslachten.
We moeten juist het stemrecht afpakken van alle huilebalkjes.quote:Op woensdag 9 november 2016 22:48 schreef krokodil76 het volgende:
Ik moest opeens denken aan Brexit. Toen wilde men het stemrecht van de ouderen afpakken.
Ook een illusie. genoeg hoogopgeleiden die WIlders stemmen, maar daar op werk over zwijgen.quote:Op vrijdag 11 november 2016 06:50 schreef Dutchguy het volgende:
Als je alleen hoger opgeleiden een stemrecht zou geven zou Pechtold premier worden.
Kan wel, maar links, zo dom als het is, vergeet dat de linkse massa voornamelijk bestaat uit allochtonen zonder diploma. Maar natuurlijk willen linkse mensen graag denken dat ze alleen maar uit hoog opgeleide mensen bestaan. Hoe dom en lachwekkend en triest tegelijk!quote:Op vrijdag 11 november 2016 16:00 schreef Nintex het volgende:
Klopt ja, zoals nu weer blijkt met al die rellen tegen Trump.quote:Op vrijdag 11 november 2016 19:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Links deinst dan ook niet terug om dan geweld te gebruiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |