Sylvanaquote:Op woensdag 9 november 2016 10:09 schreef -Hildr- het volgende:
Ik begin het steeds leuker te vinden dat Trump gewonnen heeft. Heerlijk al die verzuurde mensen. Vanavond DWDD kijken en hopelijk nodigen ze wat linkse mensen uit die gaan huilen voor de camera.
Waarom überhaupt verkiezingen; ze zijn duur, verstoren de nationale samenhang en leveren geen intrinsieke bijdrage aan een degelijk landsbestuur?quote:Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Dus bijvoorbeeld in Nederland met een minimaal HAVO diploma?
Dan zal er toch een stuk slimmere keuze gemaakt kunnen worden wat ook goed voor het land is.
Het eerste wat ik daarbij denk is, wie gaat dat dan opstellen?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Oké, misschien anders stellen.
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Als dit gedaan is, krijgt degene een stemformulier.
Dat zou een fantastische uitzending worden.quote:
Onafhankelijke commissie.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:15 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Het eerste wat ik daarbij denk is, wie gaat dat dan opstellen?
Want het maken van zo'n cursus is natuurlijk de ideale manier om je eigen politieke voorkeur wat meer voorrang te geven.
En wie gaat die normen dan bepalen voor die cursus? Daar gaat het natuurlijk al fout. Met jou idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Wat dan weer gelinkt is aan ID, weet men ook wat je stemt. En daarnaast kan daar ook weer mee gesjoemeld worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Bestaat niet.quote:
Wie stelt die commissie samen?quote:
9 van de 10 onafhankelijke commissieleden heeft een aselecte voorkeur voor Hillary Clinton.quote:
Ja. Inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n strak plan gezien er dan andere methoden gerechtvaardigt worden om macht te grijpen.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Mogen we dan op zijn minst terug naar het algemeen mannenkiesrecht? Vrouwenskiesrecht is er door linkse partijen doorgedrukt om meer stemmen te krijgen omdat vrouwen overwegend links stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
en is het opeens OK om het algemeen kie
Nee, dit is altijd een goed idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Dat wordt gewoon op school uitgelegd. Helaas letten de meeste mensen rond die leeftijd dan niet echt op.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Zie hier het democratisch gehalte van de zuurlinkse verliezer.quote:
Als mensen niet meer mogen kiezen zullen vermoedelijk naar andere middelen gaan grijpen om hun mening kenbaar te maken. Een nog slechter idee van jou dus.quote:
Ze mogen wel kiezen, na de cursus.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als mensen niet meer mogen kiezen zullen vermoedelijk naar andere middelen gaan grijpen om hun mening kenbaar te maken. Een nog slechter idee van jou dus.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
En dit is exact de reden waarom Trump en consorten veel stemmen krijgen. Geen respect voor laagopgeleid volk.
Als ze op Clinton hadden gestemd dan was het verhaal geweest dat ze zo breed wordt gedragen ipv dan ze veel steun heeft van "domme mensen". Puur paternalisme in dat geval.quote:
Veel hoogopgeleiden zijn trouwens ook totaal niet geïnformeerd. Het onderwijs moet gewoon beter.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Volgens mij is niemand het met mij eens
En wie gaat die cursus samenstellen? Een commissie? Een wezen met meer dan zes benen een geen hersens? Daar loopt je plan al op stuk. Los dat ik denk dat na die cursus veel politici zelf ook niet meer mogen gaan stemmen. En het Amerikaanse volk heeft gekozen. Deal with it.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:26 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ze mogen wel kiezen, na de cursus.
Je lult ook gwn uit je nek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Sow.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:30 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Je lult ook gwn uit je nek.
Alleen bejaarden en tokkies hebben op Trump gestemd toch? Dat zegt al genoeg over je denkwijze. Vieze hypocriet.
Bron: https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/3599quote:And as I've mentioned, we've all been quite content to demean government, drop civics and in general conspire to produce an unaware and compliant citizenry.
Wel intressant? Als Clinton had gewonnen had je dit topic dan ook gestart?quote:
Eigenlijk wil jij dus een dictatuur?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Na het debacle van de Amerikaanse verkiezingen is het wellicht niet zo handig dat ELKE burger stemrecht heeft. Nu is namelijk duidelijk geworden dat alle tokkies en bejaarden in Amerika voor Trump gekozen hebben, helaas is dit een meerderheid daar.
Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Dan zal er toch een stuk slimmere keuze gemaakt kunnen worden wat ook goed voor het land is.
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wel intressant? Als Clinton had gewonnen had je dit topic dan ook gestart?
Je lijkt wel een politicus met je misschien. Is een Ja of nee zo lastig als antwoord?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.
Waarom bij de PVV pas? Deze kiezers zaten eerst bij andere partijen toen de PVV nog niet bestond. PvdA (meer historisch) en SP, etc.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:33 schreef Leonos het volgende:
[..]
Misschien. Heb het idee al wel een tijdje in mijn hoofd omtrent PVV.
In veel gevallen is een 'ja' of 'nee' net zo betekenisloos als een 'misschien'; het is allemaal niet erg specifiek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je lijkt wel een politicus met je misschien. Is een Ja of nee zo lastig als antwoord?
Omdat een PVV een gevaar is voor de samenleving. Bij de PvdA en SP valt dat allemaal wel mee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:34 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Waarom bij de PVV pas? Deze kiezers zaten eerst bij andere partijen toen de PVV nog niet bestond. PvdA (meer historisch) en SP, etc.
Klopt, maar alleen omdat de gemiddelde boer in Wageningen gestudeerd heeft en de gemiddelde havo'er die Universiteit niet in komt.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:36 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
opleidingsniveau en slimheid?
Ik denk dat een gemiddelde boer in drente meer wijsheid heeft en snapt hoe het werkt dan een havo hipster uit amsterdam binnenstad die denkt dat vlees aan de boom groeit en al zijn vrienden op instagram ook echte vrienden zijn....
Daar heb je ook wel weer een punt jaquote:Op woensdag 9 november 2016 10:36 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
opleidingsniveau en slimheid?
Ik denk dat een gemiddelde boer in drente meer wijsheid heeft en snapt hoe het werkt dan een havo hipster uit amsterdam binnenstad die denkt dat vlees aan de boom groeit en al zijn vrienden op instagram ook echte vrienden zijn....
Wat natuurlijk niet wegneemt dat de PVDa en de SP geen antwoord hebben op de ontevredenheid van de kiezer en de PVV blijkbaar wel. Het zelfde gaat op voor Trump.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat een PVV een gevaar is voor de samenleving. Bij de PvdA en SP valt dat allemaal wel mee.
Dat heet..."Elitarisme is de opvatting dat een elite binnen een groep de meeste inspraak moet hebben in die zaken waarin zij het meest serieus wordt genomen en dat alleen deze elite geschikt is om te regeren.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Na het debacle van de Amerikaanse verkiezingen is het wellicht niet zo handig dat ELKE burger stemrecht heeft. Nu is namelijk duidelijk geworden dat alle tokkies en bejaarden in Amerika voor Trump gekozen hebben, helaas is dit een meerderheid daar.
Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Ik ben geen voorstander van Trump, maar ik ben wel blij dat iemand die zegt "grab em by the pussy'' president kan worden in plaats van al die kut schijnheilige politici met hun softe leugen praatjes zoals "I didn't have sexual relationships with that woman" huichelaar van de clinton dynastiequote:Op woensdag 9 november 2016 10:18 schreef 2Happy4U het volgende:
de reden waarom Trump en consorten veel stemmen krijgen. Geen respect voor laagopgeleid volk.
Goed statement, maar ik heb sterk het idee dat dit modje in trollmodus zit.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:45 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Toevallig, ik wou net een topic openen over hoe makkelijk mensen hier moderator worden, ik vind de vereisten te laag. Een moderator moet immers zelfstandig kunnen poepen en bij Leonos heb ik daar erg mijn twijfels over.
Maar serieus, Leonos verwoord onbewust het grote probleem in de politiek, de linkse policor en zelfbenoemde elite is opeens niet meer democratisch zodra het kwartje niet hun kant op valt. Dan is het beperken van de democratie geoorloofd, maar waarom omslachtig verhullen wat jullie wekelijk willen Leonos? Waarom verwoord je niet gewoon je echte gevoelens, vooraf aangeven waar je op stemt, stem je niet op D66 of een andere linkse Eurofiele partij heb je geen recht om te stemmen, dat is de grote droom, toch?
Het grootste gevaar van Nederland/Europa, linkse policor die zichzelf verheven voelen boven anderen en menen dat mensen met een hoger opleidingsniveau beter op de hoogte zijn van de problematiek bij mensen die op een lager niveau acteren. Ik hoop stiekem dat het linkse volk gelijk krijgt met hun WW3 door Trump, kunnen we ongestraft het linkse policor volk op een bootje richting Syrië zetten.
Gek he?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:28 schreef Leonos het volgende:
Mocht modje niet trollen dan hoop ik dat hij over zelfreinigend vermogen bezit en het goede voorbeeld geeft door zichzelf te eindigen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:47 schreef TheJanitor het volgende:
En iedereen die 18+ is met een IQ van 90 of lager mag geen kinderen krijgen? Of maar gewoon opruimen? Als we toch alles gaan controleren...
Wat een topic.
SP geen gevaar voor de samenleving? Die gek van een Marijnissen zat bij het KPN/ML. Het grootste politieke gevaar voor mensenlevens van de afgelopen eeuw kwam uit de communistische hoek.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:39 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat een PVV een gevaar is voor de samenleving. Bij de PvdA en SP valt dat allemaal wel mee.
Wat ben jij een slappe zak hooi, zeg.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:01 schreef Leonos het volgende:
Precies, hoe kom je er bij om voor meer politieke bemoeienis te kiezen als de politiek het probleem is.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:47 schreef TheJanitor het volgende:
En iedereen die 18+ is met een IQ van 90 of lager mag geen kinderen krijgen? Of maar gewoon opruimen? Als we toch alles gaan controleren...
Wat een topic.
Wat is het verschil tussen dokters en artsen?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:58 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat ben jij een slappe zak hooi, zeg.
Minimaal WO, minimaal 5 jaar werkervaring, geen strafblad.
De stemmen van brandweermannen, dokters en artsen, en moeders tellen dubbel.
Een tandarts is wel een arts, maar geen dokter. Een huisarts is wel een arts en ook een dokter.quote:Op woensdag 9 november 2016 11:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen dokters en artsen?
Weet je dat zeker?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:52 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
SP geen gevaar voor de samenleving? Die gek van een Marijnissen zat bij het KPN/ML. Het grootste politieke gevaar voor mensenlevens van de afgelopen eeuw kwam uit de communistische hoek.
Kapitalisme 1.6 miljard dodenquote:Op woensdag 9 november 2016 10:52 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
SP geen gevaar voor de samenleving? Die gek van een Marijnissen zat bij het KPN/ML. Het grootste politieke gevaar voor mensenlevens van de afgelopen eeuw kwam uit de communistische hoek.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |