Sylvanaquote:Op woensdag 9 november 2016 10:09 schreef -Hildr- het volgende:
Ik begin het steeds leuker te vinden dat Trump gewonnen heeft. Heerlijk al die verzuurde mensen. Vanavond DWDD kijken en hopelijk nodigen ze wat linkse mensen uit die gaan huilen voor de camera.
Waarom überhaupt verkiezingen; ze zijn duur, verstoren de nationale samenhang en leveren geen intrinsieke bijdrage aan een degelijk landsbestuur?quote:Nu dacht ik, waarom niet alleen opgeleide mensen stemrecht geven?
Dus bijvoorbeeld in Nederland met een minimaal HAVO diploma?
Dan zal er toch een stuk slimmere keuze gemaakt kunnen worden wat ook goed voor het land is.
Het eerste wat ik daarbij denk is, wie gaat dat dan opstellen?quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Oké, misschien anders stellen.
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Als dit gedaan is, krijgt degene een stemformulier.
Dat zou een fantastische uitzending worden.quote:
Onafhankelijke commissie.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:15 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Het eerste wat ik daarbij denk is, wie gaat dat dan opstellen?
Want het maken van zo'n cursus is natuurlijk de ideale manier om je eigen politieke voorkeur wat meer voorrang te geven.
En wie gaat die normen dan bepalen voor die cursus? Daar gaat het natuurlijk al fout. Met jou idee.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Een verplichte cursus zodat de mensen weten waarop ze stemmen en wat de eventuele gevolgen kunnen zijn. Daarnaast een discussie erover te voeren is.
Wat dan weer gelinkt is aan ID, weet men ook wat je stemt. En daarnaast kan daar ook weer mee gesjoemeld worden.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:13 schreef Leonos het volgende:
Bestaat niet.quote:
Wie stelt die commissie samen?quote:
9 van de 10 onafhankelijke commissieleden heeft een aselecte voorkeur voor Hillary Clinton.quote:
Ja. Inderdaad.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:07 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me niet zo'n strak plan gezien er dan andere methoden gerechtvaardigt worden om macht te grijpen.
Precies.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
Dus zodra ze nu rechts stemmen is het opeens OK om het algemeen kiesrecht te willen afschaffen? Wat een onzin.
Mogen we dan op zijn minst terug naar het algemeen mannenkiesrecht? Vrouwenskiesrecht is er door linkse partijen doorgedrukt om meer stemmen te krijgen omdat vrouwen overwegend links stemmen.quote:Op woensdag 9 november 2016 10:20 schreef NightH4wk het volgende:
en is het opeens OK om het algemeen kie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |